| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 34
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Povezava med vrednotami generacij in izborom produktov v TA X
Janko Virant, 2020, master's thesis

Abstract: Generacije nam lahko pri kvantitativni analizi vzorca populacije pomagajo zaradi skupnih lastnosti in vrednot, ki si jih delijo pripadniki posameznih generacijskih kohort. Kako lahko vrednote generacijskih kohort povežemo s prakso, pojasnimo s pomočjo kvantitativne analize podatkov. Poudarek v teoretičnem delu je na podrobnejši opredelitvi generacijskih vrednot, njihovega nastanka ter njihovih lastnosti. Podrobneje je že v tem delu opredeljena povezava med generacijami in uporabo njihovih lastnosti v praksi. V empiričnem delu je predstavljen šifrant, ki smo ga uporabljali za analizo. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na morebiti povezavi med vrednotami generacijskih kohort in lastnostmi izbora potovanj pri Turistični agenciji X. Izpostavljamo tudi uporabnost raziskave v praksi. Ugotovili smo, da obstajajo povezave med vrednotami in lastnostmi izbora potovanj. Ugotavljamo, da si pripadniki baby boomerjev in generacije X pogosteje privoščijo cenovno dražja potovanja, da obstaja bistvena generacijska razlika pri avtobusnih in letalskih potovanjih ter da se mlajše generacije (generacija Y) odločajo pretežno za potovanja z več prostega časa. Odprte so možnosti za nadaljnje raziskave, tudi v smeri praktične uporabe pridobljenega znanja.
Keywords: generacije, vrednote in lastnosti generacij, lastnosti izbora potovanj, uporabnost v praksi
Published: 16.11.2020; Views: 154; Downloads: 38
.pdf Full text (2,04 MB)

2.
Zgodbarjenje kot priložnost za boljše poznavanje zgodovine
Alenka Valentinc, 2020, master's thesis

Abstract: Kulturni turizem predstavlja vedno pomembnejšo vejo turizma, obisk krajev, bogatih s kulturo, ustvarja občudovanje, nacionalni ponos in ponovno odkritje dosežkov naših prednikov. Namen turističnih aktivnosti v povezavi s kulturnim turizmom je učenje, odkrivanje novega in spoznavanje oprijemljivih in neoprijemljivih kulturnih znamenitosti. Za nadaljevanje trenda rasti kulturnega turizma je turistu treba ponuditi nekaj edinstvenega in drugačnega, kar med drugim lahko dosežemo tudi s tem, da proizvodu damo zgodbo. V magistrski nalogi smo se osredotočili na zgodbarjenje kot uspešno obliko interpretacije kulturne dediščine v muzeju, katerega osnovno poslanstvo je izobraževanje o zgodovini in širjenje zavedanja o pomembnosti kulturne ali naravne dediščine. Posebno pozornost smo namenili stopnji pomnjenja pridobljenih informacij ter dejavnikom, ki vplivajo na pomnjenje oz. na pridobljeno znanje. Za muzej je ključnega pomena, da ustvari najvišjo raven razumevanja. Tako lahko zgodovina s pomočjo ponujenih učinkovitih informacij dvigne raven čuječnosti obiskovalcev. V ta namen smo izvedli terenski eksperiment s kontrolno in testno skupino in na vzorcu ugotovili, da je uvedba produkta zgodbarjenja najbolj vplivala na stopnjo pomnjenja, prav tako pa so vidni pozitivni učinki na zadovoljstvu obiskovalcev.
Keywords: kulturni turizem, zgodbarjenje, interpretacija, čuječnost
Published: 13.11.2020; Views: 174; Downloads: 65
.pdf Full text (1,24 MB)

3.
Gastronomski turizem v Občini Dobrna: kulinarična dediščina Dobrne in oblikovanje novega turističnega proizvoda na njeni osnovi
Helena Horvat, 2020, master's thesis

Abstract: Lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo predstavljata sodobni trend gastronomskega turizma. S hrano turist ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo z vsemi čuti. Pod drobnogled smo vzeli Občino Dobrna, kjer prevladuje zdraviliški turizem. Namen našega magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Dobrne ter ugotoviti njen prispevek in potencial pri razvoju turizma. V naši raziskavi smo uporabili več kvalitativnih raziskovalnih metod, in sicer analizo znanstvene in strokovne literature, metodo deskripcije in analize, terensko delo, delno strukturiran intervju, analizo PSNP in arhivsko raziskovanje. Izjemno pomemben del naše raziskave je terensko delo, ki temelji na kvalitativnem raziskovanju. Izvedli in analizirali smo 29 delno strukturiranih intervjujev z lokalnim prebivalstvom, lokalnimi ponudniki in pridelovalci, odločevalci in strokovnjaki. Raziskava je pokazala, da so lokalni prebivalci nosilci bogatega ustnega izročila o preprosti kmečki kulinariki. Ugotovili smo, da se dobrnska kulinarika ne deli le na vsakdanjo in praznično, ampak tudi na kmečko in meščansko. Na osnovi pridobljenih podatkov smo pripravili sistematični pregled vsakdanje in praznične kmečke kulinarike. Oblikovali smo tipičen dobrnski meni, ki smo ga podprli z zgodbo. Prav tako smo podali smo več predlogov za oblikovanje novega turističnega proizvoda na osnovi raziskane kulinarične dediščine.
Keywords: Občina Dobrna, kulinarična dediščina, stare kmečke jedi, lokalno, turistični proizvod
Published: 03.11.2020; Views: 104; Downloads: 33
.pdf Full text (4,71 MB)

4.
Foreign Languages in Tourism
Petra Mikulčić, 2019, master's thesis

Abstract: The aim of this master’s thesis was to examine in what way the foreign language curricula of the higher education institutions for tourism meet the needs of the tourism industry in Croatia. The research was conducted between both parties of this topic – the representatives of higher education institutions for tourism and the tourism industry representatives. The analysis of research results showed there is currently a gap between what the foreign language curricula of the higher education institutions for tourism have to provide and what the tourism industry actually needs. The research results suggested the main reasons for that gap are the absence of unique education strategy in tourism, a lack of practical work associated with tourism studies, overcrowded classrooms and insufficient learning hour rate. They also suggested possible improvements, which would make the foreign language curricula much more effective. Some of them include: the development of the unique education strategy in tourism, a more prudent choice of languages that are being taught, a limitation of enrollment quotes, an emphasised awareness of the importance of personal initiatives, the curricula with more interaction, adopting trends and successful ideas and changes in knowledge evaluation process. It is our hope this research will help in recognising the necessary changes and provide inspiration for improvements.
Keywords: Foreign languages, tourism industry, higher education, curricula, Croatia
Published: 14.11.2019; Views: 401; Downloads: 64
.pdf Full text (1,81 MB)

5.
Merjenje stopnje trajnosti v turističnih destinacijah Republike Slovenije
Marko Ogorelc, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je smiselno razdeljeno v dva sklopa, prvi del je teoretični, drugi pa raziskovalni. V magistskem delu smo se ukvarjali z zelo aktualnim vprašanjem, ki danes praktično obsega celotno svetovno gospodarstvo, katerega del je tudi turistična industrija. V prvem delu smo opisovali osnove trajnostnega in odgovornega razvoja in indikatorjev trajnosti. Opisali smo tudi organizacijski sistem delovanja izbrane turistične destinacije – Slovenska obala. V raziskovalnem delu pa nas je zanimalo v kolikšni meri je turizem v praksi res trajnosten in odgovoren znotraj izbrane destinacije, tako da smo v zadnjem delu izvedli raziskavo, na podlagi statističnih podatkov v izbrani destinaciji. Raziskavo smo izvedli s pomočjo mednarodno priznanih ETIS indikatorjev trajnosti. Rezultate raziskave smo analizirali in grafično predstavili. Rezultate raziskave smo potem primerjali še z rezultati raziskave, ki so jo izvedli kolegi iz Inštituta za turizem v Zagrebu, v različnih destinacijah na Hrvaški obali. V tem sklopu smo podali tudi svoje kritično mnenje, komentarje in predloge, glede na izbrano temo.
Keywords: trajnostni razvoj, odgovorni razvoj, ETIS indikatorji, preliminarna raziskava, turistična destinacija
Published: 14.11.2019; Views: 559; Downloads: 101
.pdf Full text (1,80 MB)

6.
Changes brought about by the Ultra Europe festival to the destination management and marketing of the city of Split
Leo Bartolec, 2019, master's thesis

Abstract: Nowadays, youth and event tourism are new specific types of tourism that have been given more attention in the academic literature. They are gaining in importance in the tourism industry in Croatia. This thesis aims to analyse the importance and impact that is brought by the Ultra Europe music festival to the city of Split, Croatia. The impact that is brought to a destination by a music festival is observed through three areas of analysis; (a) destination image, (b) creation of new products and services in a destination and (c) segmentation of visitors. Through these three dimensions, this thesis aims to see whether the “festivalisation” phenomena happened to the city of Split and how destination management and marketing stakeholders observe changes and use them for their business activities for the tourism market.
Keywords: podoba turistične destinacije, mladinski turizem, dogodkovni turizem, oglaševanje, menedžment, festivalizacija
Published: 17.10.2019; Views: 429; Downloads: 54
.pdf Full text (1,05 MB)

7.
Izzivi trajnostnega razvoja turizma v savinjski statistični regiji
Vid Tratnik, 2019, master's thesis

Abstract: Z magistrskim delom smo skušali ugotoviti zadovoljstvo turističnih ponudnikov z obstoječim delovanjem trajnostne turistične ponudbe v savinjski statistični regiji. Za pridobitev podatkov smo izvedli anketiranje ponudnikov v izbranih občinah v regiji. Cilji naloge so bili opisati trenutno stanje trajnostnega razvoja, analizirati obstoječe ponudbe in oceniti, kateri ukrepi so bili smiselni za implementacijo trajnostne turistične ponudbe v regiji. V raziskavi je bilo treba dokazati smiselnost večje vključitve aktivne ponudbe pri turističnih ponudnikih. Smiselnost je bila dokazana na osnovi pozitivnih odzivov anketirancev v raziskavi o potrebi po takšni ponudbi. Proces raziskave je bil zanesljiv, saj je bil sprva izveden pregled ponudnikov, ki promovirajo trajnostni turizem ali imajo različne oblike trajnostnega turizma vključene v svojo ponudbo. Na podlagi analize rezultatov raziskave je bil osnovan kratkoročni načrt za implementacijo turističnega produkta. Predpostavljamo, da bodo rezultati raziskovanja služili predvsem upravljavcem turistične destinacije pri pripravi trajnostnih turističnih produktov v destinaciji. Na podlagi ugotovitev se bodo torej upravljavci lažje in verodostojneje odločali o snovanju turističnih produktov, ki bi jih nameravali tržiti v okviru predmetne destinacije.
Keywords: turistični deležniki, turistična destinacija, Savinjska statistična regija, trajnostni turizem, trajnostni razvoj.
Published: 17.10.2019; Views: 607; Downloads: 148
.pdf Full text (1,99 MB)

8.
Odgovorno in trajnostno upravljanje vinorodne dežele Posavje kot turistične destinacije
Franci Mežič, 2019, master's thesis

Abstract: Vinorodna dežela Posavje je raznovrstna v reliefnem pogledu, pestra po geološki sestavi in bogata v raznolikosti vinske ponudbe. Vinorodna dežela Posavje ima bogato naravno in kulturno dediščino, ki v povezavi z dediščino gastronomije predstavlja svojo prepoznavnost na turističnem trgu. V sklopu magistrske naloge smo obravnavali vinorodno deželo Posavje kot turistično destinacijo z razvojnim potencialom v smeri odgovornega in trajnostnega upravljanja destinacije. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opisali nekatere pojme, ki so potrebni za razumevanje in opredelitev vsebine našega dela. Navedli smo dva primera dobrih praks delovanja vinsko-kulinaričnega turizma v vinorodni deželi Primorska in v Furlaniji-Julijski krajini v Italiji. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskali gostinsko-turistični sektor in vinski sektor z vidika načinov trženja lokalnih vin in kulinarike ter z vidika sodelovanja, povezovanja, upravljanja in načrtovanja vseh deležnikov v vinsko-kulinaričnem turizmu na destinaciji. Ugotovili smo, da je med deležniki v turizmu zaznati velik potencial za usklajen trajnostno odgovoren razvoj in za povezovanje različnih elementov v verigi storitev. Na podlagi pregledane literature, analize stanja in opravljene raziskave smo predvideli vizijo razvoja v smeri vinsko-kulinarične destinacije in določili štiri prioritete, ki predstavljajo odgovorni, trajnostni in inovativni razvojni potencial vinorodne dežele Posavje kot turistične destinacije.
Keywords: Vinorodna dežela Posavje, turistična destinacija, odgovorno in trajnostno upravljanje, vinsko-kulinarični turizem, razvojni potencial
Published: 22.08.2019; Views: 831; Downloads: 96
.pdf Full text (2,41 MB)

9.
Politični vpliv na imidž turistične destinacije
Katarina Dornik, 2019, master's thesis

Abstract: Preverjali smo, kateri dejavniki vplivajo na transfer imidža in do kod sega njihov vpliv. Skozi zgodovino smo poiskali motive za nastanek trenj znotraj Brazilije in kako se to prenaša na politični imidž. Raziskovali smo, kakšen vpliv imajo posamezni elementi in dejavniki političnega imidža na imidž turistične destinacije ter kako se to trenutno odraža. Preverili smo v kolikšni meri politična podoba države vpliva na imidž turistične destinacije in kako izboljšati imidž. Zanimalo nas je, kako dobro anketiranci poznajo Brazilijo in kakšno je splošno mnenje o tej državi. Brazilija je največja država v Južni Ameriki z neverjetnimi naravnimi danostmi in bogastvom, vendar v socialno-ekonomskem primežu. Stanje v državi se refleksira tudi na imidž turistične destinacije, pri čemer gre za transfer imidža med posameznimi dejavniki. Na podlagi naše raziskave ocenjujemo, da se negativni politični imidž odraža tudi na zaznavanje turistične identitete destinacije.
Keywords: Brazilija, imidž turistične destinacije, transfer imidža, politični imidž.
Published: 22.08.2019; Views: 677; Downloads: 67
.pdf Full text (2,00 MB)

10.
Zemljevidi in aplikacije
Simon Hojnik, 2019, master's thesis

Abstract: Naloga v osnovi proučuje, kako se posamezniki odzivajo na uporabo potovalnih aplikacij, namenjenih lokacijskemu pozicioniranju za potrebe turistov. Prvi del naloge se osredotoča na teoretične vidike tradicionalnih in novodobnih metod za odkrivanje destinacije. Podrobneje smo proučili njihov izvor, zgodovinsko ozadje, način delovanja in splošne značilnosti, teoretične modele (model sprejetja tehnologije, teorija inovacijske difuzije in socialna kognitivna teorija), proučili pa smo tudi nekatere pozitivne in negativne učinke, identificirane v prejšnjih raziskavah. S pomočjo ugotovitev smo v drugem delu zastavili pet hipotez, ki ugotavljajo, kaj vpliva na pogostost uporabe potovalnih aplikaciji in ali uporaba potovalnih aplikacij zmanjšuje uporabo tiskanih medijev. Hipoteze smo nato testirali s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 359 posameznikov. V skladu s poprejšnjimi raziskavami smo ugotovili, da imajo zaznana uporabnost potovalne aplikacije, zaznana enostavnost uporabe, zaznana združljivost in zaznano zaupanje v lastno učinkovitost pozitiven vpliv na uporabo potovalnih aplikacij. Nismo pa zaznali, da bi pogostost uporabe potovalnih aplikacij vplivala na zmanjšanje uporabe tiskanih medijev, čeprav je pogostost uporabe tiskanih medijev v korelaciji s starostjo uporabnikov.
Keywords: zemljevidi, aplikacije, pametni telefoni, lokacijsko pozicioniranje, turizem
Published: 04.07.2019; Views: 639; Downloads: 82
.pdf Full text (2,03 MB)

Search done in 2.44 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica