| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1890
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga in pomen celovitih odjemalčevih izkušenj v digitalnem okolju
Tjaša Hameršak, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavljamo celovite izkušnje odjemalcev v digitalnem okolju, na katere vplivajo izkušnje z izdelkom, izkušnje z nakupnim procesom (z nakupnim procesom in kontaktnim oz. prodajnim osebjem), izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanjem aplikacij in spletnih mest), starost, zvestoba, stopnja zaupanja in zadovoljstvo odjemalcev. Celovite odjemalčeve izkušnje bomo preverili na izbranem digitalnem izdelku – digitalni ročni uri. Zanima nas torej, kako so celovite odjemalčeve izkušnje oblikovane in kako pridobljene izkušnje vplivajo na odjemalčevo zadovoljstvo, zaupanje in zvestobo digitalnemu izdelku. Zaradi digitalizacije in nenehnih globalnih sprememb in trendov v digitalnem svetu se odjemalci in podjetja soočamo s številnimi izzivi. Napredujoči trendi od podjetij zahtevajo vedno večjo fleksibilnost in prilagodljivost izdelkov in storitev, zlasti danes, ko je spletna ponudba izdelkov in storitev postala naša rutina. Posledice novih trendov se kažejo v vse zahtevnejših odjemalcih in v vse ostrejši konkurenci podjetij. Ponujanje kvalitetnih celovitih odjemalčevih izkušenj preko spleta zato ni enostavna naloga. Klasični nakupi v trgovinah, fizično pošiljanje pisem preko pošte, plačevanje prejetih računov na banki … Vse izmed naštetih dejavnosti so pridobile spletno obliko. Izkušnje z izdelkom so se iz fizične oblike pridobivanja izkušenj prelevile v spletno. Namesto fizičnih obiskov trgovin sedemo za računalnik ali vzamemo v roke mobilni telefon, morda tudi pametno tablico, ter raziskujemo izdelke na spletnih portalih preko aplikacij in spletnih strani. Enako velja za nakupni proces. Nakup izdelkov ali storitev se v večini primerov več ne izvaja s fizično prisotnostjo, ampak ga opravimo preko spleta z virtualno podprtimi portali. Čeprav nakup poteka virtualno, so nam na voljo spletni prodajni svetovalci oz. e-svetovalci, ki nam nudijo podporo in pomoč ob morebitnih vprašanjih in težavah.   Izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanje aplikacij in spletnih mest) se nanašajo na uporabo spletnih strani, aplikacij in portalov. Ob izvedbi spletnega nakupa je zelo pomembno, da so tovrstne spletne strani in aplikacije ustrezno zasnovane z dovolj informacijami, ki nas zanimajo. Priporočljivo je, da imajo slikovni prikaz izdelkov in storitev, ki jih ponujajo. Kadar se odločimo nakup in plačilo preko spleta, je zelo pomemben občutek varnosti in zanesljivosti. Zaradi vedno večje raznolikosti populacije je pomembno omeniti tudi starost odjemalcev, ki se odločijo za spletni nakup. Večina odjemalcev se zanj odloči, ker to od nas zahtevajo napredujoči trendi v svetovnem gospodarstvu. Odjemalci starejše populacije imajo bolj inovativen in svež pregled nad dogajanjem v svetu. Zadovoljstvo, zaupanje in zvestoba odjemalcev so tri ključne posledice, od katerih je odvisno spletno nakupovanje. Če bodo odjemalci zadovoljni, nam bodo zaupali in nam bodo zvesti. V omenjene tri dejavnike morajo podjetja vložiti ogromno truda in dela. Trdimo lahko, da je to dolgotrajen proces, ki lahko prinese veliko pozitivnih učinkov in dolgoročnih uspehov podjetjem. Lahko imajo tudi obratne učinke, ki si jih podjetja ne želijo. Ponujanje dobrih izkušenj preko spleta še zdaleč ni enostavna naloga. Da bi ponujali dobre izkušnje vsakemu odjemalcu posebej, morajo podjetja nenehno iskati in raziskovati najnovejše metode ponujanja izkušenj. Spletno ponujanje dobrih izkušenj predstavlja podjetjem izziv in soočanje z najrazličnejšimi situacijami v sedanjem digitalnem okolju.
Ključne besede: digitalno okolje, izkušnje odjemalcev, trendi digitalnega marketinga, digitalna ročna ura
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 136; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

2.
Transferne cene - primerjava davčnih zakonodaj v Sloveniji, Severni Makedoniji in Bosni in Hercegovini ter analiza transakcije med povezanimi osebami iz energetske dejavnosti
Sofija Kovacheva, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko transfernih cen kot enega globalnih izzivov za multinacionalna podjetja in finančne uprave. Osredotočili smo se na davčne zakonodaje treh držav – Slovenije, Severne Makedonije, Bosne in Hercegovine, ter preko transakcij med povezanimi osebami iz energetske dejavnosti iz dveh različnih držav, Slovenije in Severne Makedonije, pokazali, katere so najbolj primerne metode za določanje transfernih cen za specifične transakcije. Analiza temelji na davčnih regulativah, ki veljajo v obravnavanih državah, na podlagi pridobljenih podatkov o tranakcijah, ki so se zgodile med povezanimi osebami, ter na informacijah s spleta. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo intervalnih razponov in primerjali z že določenimi transfernimi cenami. Na podlagi analize in raziskave smo ugotovili, da se obravnavane davčne regulative teh držav razlikujejo v dokumentaciji, ki je potrebna za obravnavo transfernih cen, v definiciji povezanih oseb ter pri kaznovanju kršitev. Pri izbiri metode za določanje transfernih cen je potrebno natančno analizirati in upoštevati dejstva in okoliščine, pod katerimi se transakcije izvajajo med povezanimi osebami, ter nato izbrati najprimernejšo metodo, ki bo uporabljena za določanje transfernih cen.
Ključne besede: transferne cene, neodvisno tržno načelo, Slovenija, Severna Makedonija, Bosna in Hercegovina
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 92; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

3.
Spremembe poročanja v letnih poročilih zavarovalnic
Sara Mohorko, 2021, magistrsko delo

Opis: Poročanje zavarovalnic se z leti spreminja, kot se spreminjajo zakonske zahteve in zahteve stroke. Ker zavarovalnice spadajo pod svojo vrsto institucij, zanje veljajo drugačna pravila in zakoni glede razkritij. Letna poročila so v osnovi razdeljena na poslovni in računovodski del. Računovodsko poročilo je v večini regulirano z zakonsko podlago ter preverjeno še s strani revizorjev. Poslovno poročilo pa mora vsebovati določena razkritja, preostala so prostovoljna. V magistrski nalogi smo se posvetili prostovoljnim razkritjem. Želeli smo ugotoviti, kaj se je v desetih letih spremenilo, zato smo opazovali leto 2008 in 2018. Prav tako so nas zanimali dejavniki, ki vplivajo na vsebino, obseg in obliko prostovoljnih razkritij v letnih poročilih zavarovalnic. Primerjalna analiza prostovoljnih razkritij v letu 2008 in v letu 2018 kaže na to, da se je poročanje bistveno spremenilo tako po obsegu kot po številu razkritij. Zavarovalnice po našem mnenju sledijo trendom velikih podjetij, ki se z letnimi poročili skušajo približati investitorjem in delničarjem. Statistična analiza kaže, da ima vpliv na obseg in obliko prostovoljnega poročanja le velikost zavarovalnic, medtem ko uspešnost in starost ne vplivata na prostovoljna razkritja.
Ključne besede: poročanje, spremembe, prostovoljna razkritja, zavarovalnice, letna poročila
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 80; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (4,78 MB)

4.
Soočanje proizvajalcev aluminija s preteklo globalno krizo in pripravljenost na "covid-19" krizo
Uroš Mohorko, 2021, magistrsko delo

Opis: V letu 2020 so se podjetja soočila s krizo COVID-19, ki je sicer nekoliko drugačna kot pretekle krize. Na kratko smo pregledali pretekle gospodarske krize, vzroke in njihove posledice. V magistrskem delu smo naredili primerjavo med pripravljenostjo podjetij na finančno krizo v letu 2008, ki je prizadela celotno svetovno gospodarstvo, ter pripravljenost na prihajajočo krizo COVID-19 v letu 2020 in v prihajajočih obdobjih. Zanimali so nas predvsem ključni kazalniki, ki jih uporabljamo za ocenjevanje uspešnosti podjetij. Ugotoviti smo želeli tudi vpliv krize na podjetje in kakšne posledice je imela zadnja gospodarska kriza v celotnem obdobju trajanja oziroma do leta 2011, ko je večina držav in podjetij že prišla iz krize. COVID-19 kriza je vsekakor drugačna, kot so bile pretekle. Državne pomoči in čezmerno zadolževanje držav je zaskrbljujoče. Predvsem zaradi ukrepov, ki jih države trenutno še izvajajo, pravih posledic po našem mnenju še ni občutiti. V analizi smo prikazali, da so podjetja v povprečju manj uspešna, kot so bila v letu 2007, torej pred finančno krizo v obdobju 2008–2010, pa vendar so izboljšale likvidnost ter razmerje dolžniško-lastniškega financiranja. Število zaposlenih v opazovanih podjetjih in obdobju vztrajno pada, kar je za stopnjo brezposelnosti vsekakor slab znak. Ugotovili smo tudi, da velikost nima vpliva na uspešnost premagovanja krize, prav tako ne moremo trditi, da uspešnost države, merjena skozi BDP/prebivalca, vpliva na uspešnost podjetja.
Ključne besede: finančna kriza, COVID-19 kriza, uspešnost, dobičkonosnost, proizvajalci aluminija
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 88; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,88 MB)

5.
Računovodske in davčne posledice naravnih nesreč
Nika Janša, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko so zaradi klimatskih in drugih sprememb naravne nesreče vse bolj pogoste. Podnebni scenariji kažejo, da bodo v Sloveniji zaradi globalnih podnebnih sprememb prihodnja desetletja toplejša, vse več bo poplav in skrajnih vremenskih pojavov, na kar se moramo pripraviti. Lahko rečemo, da je Slovenija globalno slabo pripravljena na podnebne spremembe, okolijski ukrepi pa bodo še naprej pomanjkljivi oziroma celo okolju škodljivi. Hkrati pa se bodo posledice naravnih nesreč kazale v obliki nastale škode v gospodarstvu, kmetijstvu in drugod. Naravne nesreče povzročijo škodo v Sloveniji skoraj vsako leto. Posledice naravnih nesreč je treba odpraviti v najkrajšem možnem času in tako preprečiti nastanek dodatne škode. V gospodarstvu je ključnega pomena kakovostna obnova, ki je sicer nekoliko dražja, vendar učinkovitejša. Pravni sistem v Sloveniji omogoča učinkovito pomoč gospodarstvu v primeru naravne nesreče. Sredstva v prvem interventnem ukrepu se dodelijo v prvih mesecih po nastanku nesreče. Drugi interventni ukrep sredstva dodeli na podlagi Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč, vendar je postopek nekoliko daljši, saj sredstva niso takoj na voljo. Kljub nastali škodi in z njo povezanimi odhodki, je lahko poslovni izid iz poslovanja pozitiven, saj lahko posamezniki ter podjetja nastalo škodo zavarujejo, prav tako pa jim na pomoč priskoči država. Poplave, žled in neurja s točo so višje sile, ki v nekaterih primerih dovoljujejo posebno davčno obravnavo. Hkrati pa so naravne nesreče eno izmed meril za odobritev odpisa, delnega odpisa, odloga ali obročnega plačila davka. Ker želimo raziskati naravne nesreče in njihov vpliv na okolje v skupini Impol 2000, d. d., bomo v podjetju skušali dobiti informacije o skrbi za okolje in o načrtih za prihodnost glede zmanjšanja negativnih vplivov na okolje. Zanimalo nas bo predvsem, kako obravnavajo naravne nesreče v podjetju in kako poteka odprava posledic naravnih nesreč.
Ključne besede: naravne nesreče, škoda, računovodske posledice, davčne posledice, tveganje
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 88; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Nadgradnja ERP sistema Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na ERP sistem Microsoft D365 Finance v podjetju X
Melisa Benkovič, 2021, magistrsko delo

Opis: To, da je poslovanje podjetij v današnjem času vedno bolj zapleteno in večinoma računalniško podprto, ni več nobena skrivnost niti novost. Poslovanje podjetij je računalniško podprto že en čas, in sicer z ERP-sistemi, ki pomagajo pri načrtovanju virov. Povečuje se tudi količina podatkov, ki jih podjetja imajo in jih obvladujejo v skupni podatkovni bazi, ki jo ponujajo ERP-sistemi. Tudi to, da podjetja za poslovanje uporabljajo več različnih sistemov, ni nobena novost. Tako ni potrebna samo ustrezna tehnološka podprtost podjetij, ampak tudi zmožnost različnih sistemov, da so med seboj povezani oziroma integrirani in kljub temu omogočajo nemoteno uporabo. Čeprav tehnologija močno prispeva k poslovnim koristim podjetja, sama po sebi ne ustvarja koristi. Podjetja so tista, ki morajo najprej opredeliti in pregledati svojo strategijo in cilje, zagotoviti ustrezne človeške vire in prenoviti poslovne procese za optimalno poslovanje. Šele po tem lahko podjetje s pomočjo tehnologije doseže želene poslovne koristi. Z uvedbo tehnologije, oziroma v našem primeru uvedbo ERP-sistema, pa se vse šele začne. Podjetje mora pred, med in po uvedbi nenehno sodelovati s ponudnikom ERP-sistema in zagotoviti vzdrževanje ter podporo sistemu, ki se po nekaj letih uporabe zaključi. Po preteku podpore, ki jo zagotavlja ponudnik ERP-sistema, se veliko podjetij odloči za nadgradnjo obstoječega ERP-sistema ali pa za uvedbo novega. Ne glede na odločitev podjetja o tem, ali želi nadgraditi ali uvesti nov ERP-sistem, mora najprej razumeti slabosti obstoječega sistema in prednosti, ki jih lahko pridobi z nadgrajenim oziroma novim ERP-sistemom. Pri magistrskem delu smo v sklopu teoretičnega dela obravnavali področje ERP-sistemov, se osredotočili na module, ki jih ponujajo, in skušali predstaviti njihove glavne prednosti za optimizacijo poslovanja podjetij. Opredelili smo vrste ERP-sistemov, predstavili prevladujoče ERP-sisteme na trgu in njihove trende. Posamično smo obravnavali postopek nadgradnje obstoječega ERP-sistema in postopek uvedbe novega ERP-sistema ter se s pomočjo primerjave obeh pristopov ukvarjali z vprašanjem, zakaj bi se podjetje odločilo za enega ali drugega. Pri magistrskem delu smo se v sklopu empiričnega dela osredinili na podjetje X in njihovo nadgradnjo ERP-sistema Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na ERP-sistem Microsoft D365 Finance. Najprej smo obravnavali obstoječi ERP-sistem v podjetju X, analizirali uporabo sistema ter nato preučili slabosti in predvsem razloge za nadgradnjo. Nato smo obravnavali ERP-sistem Microsoft D365 Finance in se osredotočili na prednosti, ki jih bo sistem prinesel podjetju X. Ker je podjetje X trenutno v postopku nadgradnje, smo opredelili ključne korake v njihovem procesu in podali predloge za uspešno nadgradnjo.
Ključne besede: ERP-sistemi, nadgradnja, Microsoft Dynamics AX 2013 R3, Microsoft D365 Finance, podjetje X
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 90; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

7.
Implementacija in uporaba CRM rešitve v podjetju in WP-CRM kot dodatek za WordPress
Nives Korošec, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu znotraj teoretičnega dela utemeljujemo pojme, povezane s CRM rešitvami in CMS sistemi. S kratico CRM opredeljujemo upravljanje odnosov s strankami, ki predstavljajo pomembno konkurenčno prednost za podjetja, katerih želja je dolgoročno in kvalitetno grajenje odnosov s strankami. V poglavju o CRM rešitvah smo le-te podrobneje opredelili, razložili njihovo uporabnost in funkcionalnost, prednosti in slabosti, potek implementacije ter možnosti različnih uvedb. Dotaknili smo se tudi trendov na področju CRM rešitev ter opredelili in razložili delovanje najbolj razširjenih globalnih in lokalnih CRM rešitev na slovenskem območju. Pri opredeljevanju CMS sistemov, t.i. sistemov za upravljanje vsebin, smo se osredotočili predvsem na platformo WordPress, ki je trenutno najbolj razširjen CMS sistem v svetu. Razložili smo potek razvoja WordPress spletne strani ter varnost tega odprtokodnega sistema. Nadalje smo se osredotočili na princip uvajanja in gostovanja ter postopek registracije spletne domene. V zadnjem delu smo podrobneje opredelili urejevalnike WordPress spletnih strani, ki se namestijo znotraj spletišča kot vtičniki. Izpostavili smo tudi dva zelo pomembna vtičnika, ki smo ju kasneje uporabili tudi v praktičnem delu magistrskega dela pri izdelavi WordPress spletne strani. To sta WooCommerce vtičnik, ki je najbolj priljubljeni vtičnik za izgradnjo spletne trgovine in WP-CRM vtičnik, ki omogoča upravljanje odnosov s strankami neposredno iz spletne trgovine. V praktičnem delu magistrskega dela smo najprej prikazali postopek implementacije CRM rešitve v proizvodno podjetje s pomočjo uporabe Microsoft Dynamics Sure Step metodologije. V drugem delu smo prikazali nekatere koristne funkcionalnosti ter uporabo Salesforce CRM rešitve na primeru tega proizvodnega podjetja. Na koncu smo za to proizvodno podjetje, ob pomoči platforme WordPress in vtičnika WooCommerce, izdelali še namišljeno spletno trgovino ter jo oblikovali z vizualnim urejevalnikom DIVI. Znotraj namišljene trgovine smo namestili brezplačni vtičnika WP-CRM, ki sicer glede na potrebe, uporabnikom ponuja tudi plačljive razširitve.
Ključne besede: CRM, Salesforce, Sure Step, WordPress, WooCommerce, WP-CRM.
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

8.
Povezanost med atmosfero pri izvajanju storitve in zaznano vrednostjo storitve
Iva Lana Korošec, 2021, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo obravnava tematiko atmosfere pri izvajanju storitev z vidika percepcije uporabnika in njegovega zadovoljstva. Želja po uvidu atmosfere, zaznane vrednosti in zadovoljstva je v ospredje postavila uporabnika in njegovo percepcijo obravnavanih pojmov v povezavi s storitvijo na primeru restavracij. Podrobneje smo preučili atmosfero in njene dejavnike s strani avtorjev, ki so se s tematiko v preteklosti že ukvarjali. Storitveno okolje je bilo preučevano s strani številnih avtorjev, pri tem je bila uporabljena različna terminologija in vključene različne dimenzije. Obravnavano je bilo tudi storitveno okolje v restavracijah. Ravno dejstvo, ki priča o nenehno spreminjajoči se dinamiki okolja, pa daje aktualno relevantnost obravnavani problematiki. Storitveno okolje je smotrno za ponudnika in za uporabnika storitve. Težnja prvih je usmerjena v pozitivno zaznavanje storitvenega okolja s strani uporabnika, vendar ta še ne predstavlja dovoljšen faktor za zadovoljnega uporabnika. Na uporabnika delujejo številni dejavniki, ki se posledično kažejo v njegovem vedenju. Potrebe in želje so odvisne od vsakega posameznika, kar pomeni, da teh ne moremo v celoti pripisati in jih enačiti z značilnostmi potreb in želja določenega ciljnega segmenta, ne glede na dejstvo, da bi posameznik po določenih karakteristikah sovpadal z določeno ciljno skupino. Zaznava značilnosti storitvenega okolja poteka tako na zavedni kot na subliminalni ravni. Učinek na uporabnika pa je v obeh primerih zaznave neizpodbiten. Kadar govorimo o učinkih pogojev ambienta, ki vplivajo na uporabnika na subliminalni ravni oz. so le-ti s strani storitvenih podjetij uporabljeni subliminalno, to privede do odpiranja številnih vprašanj, ki se navezujejo na etične in moralne vidike. Opisana je bila zaznava atmosfere za vsako izmed petih čutil posebej, kjer smo podali splošne smernice za vsako čutilo in vpliv komponent čutila na uporabnika. Pri tem dodajamo, da zaradi kompleksnosti opazovanih pojavov, ni bilo mogoče vsega zajeti v raziskavo. Posameznik, v našem primeru uporabnik, tako zazna okolico kot skupek vseh senzoričnih informacij in soodvisnosti posameznih komponent določenega čutila, ki je v danem prostoru v določenem trenutku. To omogoča vseh pet čutil skupaj. Relevanco ima tako vsako človeško čutilo posebej, saj deluje vsako čutilo kot senzorična celota, vendar vse informacije, ki jih individuum zazna s pomočjo vseh čutil skupaj, tvori celoto zaznave. Pri preučevanju konceptov zaznane vrednosti storitev in zadovoljstva smo izhajali z vidikov več avtorjev, pri čemer je domača literatura predstavljala temelj. Smotrno je bilo predvsem definirati omenjena koncepta zaradi kasnejše izvedbe empiričnega dela raziskave. Številni avtorji sodobnega časa so prepoznali povezavo med preučevanimi konstrukti – atmosfera pri izvajanju storitve, zaznana vrednost in zadovoljstvo s storitvijo. Merjenje omenjenih konstruktov in povezava med njimi je bila temelj vzpostavitve hipotez z namenom ugotavljanja soodvisnosti spremenljivk oz. dejavnikov. Analizirani in interpretirani so bili demografski podatki vzorca, družba ob obisku restavracije in pogostost obiska restavracije. Podana je bila deskriptivna statistika spremenljivk, ki je obravnavala stopnjo zadovoljstva z opravljeno storitvijo, zaznano vrednost opravljene storitve in celovito oceno atmosfere v restavraciji. Interpretacija opisne statistike je bila podana za vse dejavnike, ki so bili vključeni v konstrukt atmosfera, zaznana vrednost in zadovoljstvo. Faktorska analiza je bila izvedena za vse 3 omenjene konstrukte ločeno, kjer smo pozornost namenili vrednostim komunalitet in faktorskih uteži. Pri dveh konstruktih – zaznana vrednost in zadovoljstvo smo ohranili vse spremenljivke in imeli po en faktor. Pri konstruktu atmosfera pa smo štiri spremenljivke izločili iz nadaljnje analize, kar je bila posledica neustreznih vrednosti.
Ključne besede: atmosfera, zaznana vrednost, zadovoljstvo, uporabnik, storitev.
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 97; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

9.
Koncept izdelave sodobnega spletnega mesta
Kristina Klemenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Internet dandanes kroji življenje vseh nas, saj večina izmenjav informacij poteka preko njega. Svetovni splet postaja glavni vir prenosa informacij. Podjetje oziroma organizacija tako rekoč ne obstaja, če ni prisotna na spletu. Predstavitev podjetja in informacij na družbenih kanalih je torej postala nujna, v kolikor želimo uspeti in postati prepoznavni na trgu. Tako tudi večina turistov brska za informacijami o potencialnem dopustu preko spleta. Tu lahko enostavno, z nekaj računalniškimi kliki primerjajo različne destinacije, ponudnike namestitev, ceno storitev in brskajo po forumih s priporočili. Svoj dopust lahko rezervirajo zelo enostavno preko agencijskega portala ali že znanega rezervacijskega sistema. Tako je naše podjetje Made3 d.o.o., katero trenutno oddaja turistične enote preko znanega portala Booking.com, prepoznalo potrebo po lastnem spletnem mestu. Naročnik ima željo po večji prepoznavnosti in težnjo po rezervacijah na lastnem spletnem mestu. Želi si enostavno spletno mesto sodobnega videza z osnovnimi informacijami o namestitvah, cenikom ter kontaktnim obrazcem. Skozi izdelavo sodobnega spletnega mesta smo se spoznali z evolucijo spleta, opredelili vrste spletnih mest in raziskali aktualne trende na tem področju. Analizirali smo spletna mesta naše konkurence. Z brezplačnim orodjem Wordpress smo za našega naročnika izdelali sodobno spletno mesto. Sledili smo konceptu izdelave po sledečem vrstnem redu: zasnova, analiza, oblikovanje in razvoj, optimiziranje, testiranje, domena in vzdrževanje. Opazovali smo rangiranje v brskalniku in mesto dodatno optimizirali z vtičnikom All in One SEO Pack. Uvedba je bila uspešna in lahko smo sprejeli hipotezo, da je izdelava sodobnega spletnega mesta mogoča brez naprednega znanja programiranja.
Ključne besede: spletno mesto, optimizacija, wordpress, spletna stran, izdelava spletnega mesta, splet.
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 108; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,25 MB)

10.
Uvedba koncepta inteligentne organizacije z uporabo rešitev SAP
Nejc Trpin, 2021, magistrsko delo

Opis: Tehnologija se nenehno razvija in kot odraz na to se v poslovnem svetu pojavljajo različni koncepti, s pomočjo katerih lahko organizacije implementirajo najsodobnejše tehnologije kot so internet stvari, strojno učenje, napredna analitika in umetna inteligenca v svoje poslovanje. V zadnjih letih se vedno bolj govori o konceptu inteligentnih organizacij (angl. Intelligent enterprise), katere s pomočjo implementacije naprednih inteligentnih tehnologij v različnih industrijah uvajajo inovacije na raznih področji poslovanja ter s tem postavljajo mejnike tehnološkega napredka in strateškega razvoja za podjetja po vsem svetu. Ker številna podjetja, želijo doseči to inteligentno komponento poslovanja s pomočjo uvedbe koncepta inteligentne organizacije, so različni ponudniki programskih rešitev na trgu predstavili okvirje informacijske infrastrukture, nove programske rešitve in aplikacije, ki omogočajo integracijo najsodobnejših tehnologij v poslovanje. Eno takšnih podjetji je podjetje SAP, katero je na trg predstavilo svoj komplet rešitev za SAP inteligentno organizacijo. V prvem delu magistrske nalogo smo se posvetili pojmu inteligentne organizacije, ga pojasnili, opredelili smo katere pogoje morajo podjetja izpolnjevati, da jih lahko tretiramo kot inteligentne organizacije inteligentne organizacije in predstavili pogoje za opredelitev podjetja kot SAP inteligentne organizacije ter opredelili osnovno sestavo SAP inteligentnih organizacij. Raziskali smo napredne tehnologije inteligentnih organizacij ter preučili pojem rešitev ERP, saj rešitve ERP predstavljajo digitalno jedro inteligentnih organizacij. V nadaljevanju smo raziskovali različne metodologije, strategije in kritične dejavnike katere je potrebno upoštevati pri uvedbi koncepta inteligentne organizacije v podjetje. Sledila je podrobnejša analiza SAP S/4 HANA rešitve in drugih tehnologij, ki pogosto igrajo pomembno vlogo pri uvedbi koncepta inteligentne organizacij ter predstavljajo njihove ključne komponente digitalnega okvirja ter informacijske podpore. Drugi del magistrske naloge smo posvetili analizi treh študijskih primerov podjetij različnih panog, ki so v svoje poslovanje v določeni meri že uvedle koncept inteligentne organizacije s pomočjo rešitev podjetja SAP. Ob tem smo poskušali ugotoviti uspešnost implementacij koncepta v podjetja glede na njihove predhodno zastavljene cilje, preučili smo tudi katere rešitve so v posamezna podjetja bile implementirane, ter analizirali splošno stanje po uvedbi koncepta v podjetje. Ta del raziskave je predstavljal praktično osnovo, za potrditev ugotovitev iz teoretičnega dela.
Ključne besede: Inteligentna organizacija, SAP, umetna inteligenca, ERP solutions, SAP S/4 HANA
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 1.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici