| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1689
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic
Vanessa Mitrović, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Na začetku naloge smo opredelili namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predstavili metode raziskovanja, katere smo uporabljali med pisanjem le te. Magistrsko delo je sestavljeno iz več poglavij. V teh smo obravnavali vlogo in pomen globalizacije, promet, tranzitni promet, železniški promet, TEN-T omrežje, Slovenske železnice in pa seveda vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Skozi vsa ta poglavja smo podrobneje predstavili železniški promet in razvoj le tega skozi zgodovino. Na začetku naloge smo opisali globalizacijo, njen vpliv, vrste in posledice, katere prinaša globalizacija. Nato smo se lotili prometa, katerega smo opisali bolj na široko in zajeli veliko podpoglavij, ki spadajo zraven. V tem delu smo opisali tudi tranzitni promet, na široko smo opisali železniški promet in pa omrežje TEN-T, katero poteka skozi Slovenijo. S pomočjo Slovenskih železnic smo lahko ugotovitve iz teoretičnega dela podkrepili s praktičnimi primeri. Slovenske železnice so edini ponudnik in izvajalec železniških storitev v Republiki Sloveniji. Tako skrbijo za vse železniške prevoze, ki potekajo po Sloveniji. Skrbijo pa tudi za takšne, ki jim je Slovenija samo vmesna država do končnega cilja. Na podlagi podatkov, katere smo pridobili iz Statističnega urada Republike Slovenije smo lahko potrdili naša predvidevanja, katera smo imeli na začetku naloge.
Ključne besede: globalizacija, promet, tovorni promet, železniški promet, tranzitni promet, Slovenske železnice
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 43; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

2.
Obveznost razkrivanja nefinančnih informacij velikih podjetij
Ksenija Vidovič, 2019, magistrsko delo

Opis: Podjetje mora biti sposobno ustvariti in vzdrževati primerno ravnovesje med poslovnimi potrebami, potrebami različnih interesentov podjetja in naravnim okoljem, v katerem deluje. Poseči moremo daleč v zgodovino, ko so se začela prizadevanja in ozaveščanja človeške družbe o pomembnosti družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Sprva so se podjetja temu upirala, kasneje so v teoriji dojela, da pri družbeni odgovornosti gre za dobrobit družbe, ki je etično pravilna, šele čez čas pa so podjetja teorijo prenesla v prakso in začela družbeno odgovornost tudi uresničevati. Korak dlje sta v letu 2014 stopila Evropski parlament in Evropska komisija z Direktivo 2014/95/EU, ki je nastala s prepričanjem, da je treba povzdigniti preglednost informacij o okoljskih, kadrovskih in socialnih zadevah. Direktiva (kakor tudi nacionalni okviri) je pozvala podjetja, da v okviru letnega poročila ali samostojnega poročila pripravijo izjavo o nefinančnem poslovanju, in sicer prvič v letu 2018 za poslovno leto 2017. Gre za pomembna nefinančna razkritja, ki morajo zadovoljiti potrebe po informacijah vlagateljem, zaposlenim, kupcem in drugim zainteresiranim stranem. Podjetja morajo zagotoviti preprost dostop do nefinančnih informacij o njihovem vplivu na okolje in družbo. Evropska komisija je izdala tudi nezavezujoče smernice, ki podjetje usmerijo k najpomembnejšim nefinančnim informacijam, kot so: poslovni model, politike in strategije podjetja, sektorska, okoljska in kadrovska vprašanja, spoštovanje človekovih pravic, zadeve v zvezi z bojem proti korupciji in podkupovanju, nefinančni kazalniki uspešnosti, osrednja tveganja in politika raznolikosti. Podjetju so letno poročilo in druga javno objavljena poročila osrednje sredstvo za razkritje nefinančne uspešnosti svojim zainteresiranim stranem. Z namenom ugotovitve, ali podjetja v Sloveniji upoštevajo zakonodajni okvir, katere tematske sklope v okviru izjav o nefinančnem poslovanju poročajo in kaj poročajo, smo v empiričnem delu naredili pregled izjav desetih podjetij, in sicer za poslovno leto 2018. Prišli smo do ugotovitve, da so vsa izbrana podjetja vključila potrebne nefinančne podatke v svoje letno poročilo oziroma eno podjetje v poročilo o trajnostnem razvoju. Ker so smernice nezavezujoče, so podjetja poročala različno podrobno, tematske sklope si podjetja različno razlagajo, zato prihaja do razlik v poročanju, razlika je tudi v tem, ali podjetje vključi vse tematske sklope neposredno v izjavo o nefinančnem poslovanju ali pa so določena razkritja v drugih delih letnega poročila. V okviru raziskave nas je zanimalo tudi, ali so podjetja že pred zakonom poročala nefinančne informacije. Za vsa izbrana podjetja lahko trdimo, da so že v letu 2017 za poslovno leto 2016 poročala o okoljskih, kadrovskih in socialnih zadevah, ki so tudi v vseh poročilih najpodrobneje predstavljene. Ker se podjetja lahko sama odločijo, po kateri metodologiji bodo poročala, smo se osredotočili tudi na metodologiji GRI in ISO 26000 ter pri izbranih podjetjih preverili, ali so uporabili katero od teh dveh metodologij. Skozi magistrsko delo smo želeli prikazati, da naj podjetjem ne bo razkritje nefinančnih informacij zgolj nujno zakonodajno zlo, ampak da s tem pomagajo svojim zainteresiranim stranem, da boljše razumejo njihovo dejavnost ter dobijo celoten vpogled v rezultate svojega poslovanja.
Ključne besede: izjava o nefinančnem poslovanju, Direktiva 2014/95/EU, Zakon o gospodarskih družbah 70. c člen, obvezna nefinančna razkritja, družbena odgovornost
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 41; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

3.
Poklicne bolezni sodelavcev računovodskih servisov v sloveniji
Monika Gradišnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Večino svojega življenja, vsaj osem ur dnevno, preživimo na delovnem mestu. Zato je zelo pomembno, da se na delovnem mestu počutimo zadovoljno in imamo kakovostne razmere za delo. Zadovoljen in zdrav delavec pripomore k večji produktivnosti podjetja. Poklic računovodja zahteva visoko stopnjo zbranosti, natančnosti in veliko mero odgovornosti. Poklic je zelo naporen zaradi dolgotrajnega sedenja pred računalnikom in prisilne drže pri gledanju v ekran. Zaradi prekomernega dela in zakonsko zahtevanim rokom se računovodjem delovni čas podaljšuje. Zaradi zahtevnosti poklica računovodja in narave njihovega dela smo se odločili, da raziščemo, ali obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji, za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Ni namreč znano, ali imajo računovodje povečane možnosti za nastanek določenih bolezni. V teoretičnem delu magistrske naloge smo s pomočjo različne literature predstavili pojem poklicne bolezni in proučili povezanost poklicnih bolezni z računovodji. V nadaljevanju smo predstavili poklic računovodje in raziskali različno literaturo o promociji zdravja. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v računovodskih servisih v Sloveniji s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi smo si postavili dve hipotezi ter pet osnovnih vprašanj, na podlagi katerih smo sestavili anketni vprašalnik. Rezultate smo preverjali s pomočjo statističnih testov. Preverjali smo povezavo med poklicno boleznijo in poklicem računovodje. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da obstaja statistično značilna povezava med spremenljivko poklic računovodje in spremenljivko poklicna bolezen. To pomeni, da obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Na podlagi rezultatov analize smo hipotezo H2 sprejeli in hipotezo H1 ovrgli.
Ključne besede: poklicna bolezen, računovodski servis, računovodja, računovodstvo
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 38; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

4.
Optimizacija oskrbne verige z uporabo ERP rešitve Pantheon na primeru proizvodnega podjetja
Patricija Plahuta, 2019, magistrsko delo

Opis: Pri vodenju poslovanja podjetij prihaja do čedalje višjih zahtev, ki jim morajo podjetja slediti. Brez modernih ERP-rešitev si danes poslovanja skorajda ne moremo več predstavljati, saj so za učinkovitost podjetja nujno potrebna. Pri uvajanju ERP-rešitev se podjetja soočajo z izzivi, kako ta orodja učinkovito uporabiti. Treba je opredeliti optimalne procese, ki so hkrati dovolj preprosti in zagotovijo doseganje poslovnih ciljev. Za doseganje poslovnih ciljev pa je pomembna tudi povezanost členov oskrbne verige. Osnova za učinkovito upravljanje oskrbne verige predstavlja točne in pravočasne informacije na kateremkoli členu verige. Vsako podjetje mora zgraditi informacijsko podporo, ki ustreza načinu poslovanja in okolju, v katerem je. Avtomatizacija procesov predstavlja izziv pri optimiziranju oskrbnih verig, potrebna pa je zaradi odprave morebitnih stroškov, hitre odzivnosti glede izpolnitve naročila in zagotavljanja povezljivosti z drugimi členi oskrbne verige. Sama uvedba ERP-rešitve ni dovolj za uspešno poslovanje, temveč mu daje podlago za lažjo dosego le-tega. V proučevanem podjetju smo se srečali s težavami že v fazi uporabe ERP-rešitve, saj se določeni poslovni procesi niso izvajali optimalno. Pred prenovo poslovnih procesov si moramo izbrati le tiste, ki so zanjo smiselni, saj se moramo prenove poslovnih procesov lotiti sistematično. Brez poudarka in opredelitve kritičnih procesov, ki ovirajo nemoten potek dela, bi bili viri in čas zaman porabljeni. V magistrskem delu smo najprej predstavili in opisali ERP-rešitve na splošno. Spoznali smo njihovo zgodovino, nekaj glavnih značilnosti vseh ERP-rešitev, njihove prednosti in slabosti ter si ogledali različne pristope pri uvajanju ERP-rešitve v podjetje. V nadaljevanju smo pozornost namenili fazi uporabe življenjskega cikla ERP-rešitve in predstavili tudi nekaj primerov, v katerih so jih podjetja slabo uporabljala. Podrobneje smo predstavili ERP-rešitev Pantheon, saj je uvedena tudi v preučevano podjetje. Spoznali smo njene značilnosti, strukturo, možne razširitve in različice, primerne za različne velikosti in dejavnost podjetja. V zadnjem poglavju smo povezali teoretična spoznanja in si na podlagi študije primera ogledali, kako je z upravljanjem oskrbne verige s pomočjo ERP-rešitve Pantheon v praksi. Ugotovili smo, s kakšnimi težavami se lahko podjetja srečajo med delovanjem in poiskali rešitve zanje.
Ključne besede: oskrbne verige, ERP-rešitve, informacijski sistem, ERP-rešitev Pantheon, Sure Step metodologija, poslovni procesi
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 43; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

5.
Trendi razvoja erp rešitev
Andraž Peganc, 2019, magistrsko delo

Opis: Celovite poslovne rešitve, angleško Enterprise resource planning, s kratico ERP, so dandanes del vsakega podjetja, bodisi malega, srednje velikega ali velikega, saj nudijo podporo poslovanju. Te programske rešitve pomagajo podjetjem postati bolj učinkovita na vseh področjih. Pomagajo pri pregledih zaloge, zaposlenih, prodaje, oglaševanja, potencialnih strank in še mnogo več. V magistrski nalogi smo predstavili ERP rešitve, smiselnost le-teh, ponudnike, načine uvedbe in faktorje, ki jih je treba upoštevati pri uvedbi. Govora je tudi o stroških uvedbe, kakor tudi same ERP rešitve. Predstavljenih je več ERP sistemov, brezplačnih in tudi plačljivih. Odoo, NEXTErp, SAP, NetSuite so le nekateri od predstavljenih. Opisane so tudi direktne primerjave rešitev ERP z različnih vidikov.
Ključne besede: Celovite poslovne rešitve, ERP, Organizacija, Oracle, Odoo, Dynamics, Microsoft, SAP, NEXTErp, Faktorji uspešnosti.
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 35; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

6.
Uporabniška izkušnja erp rešitve v oblaku pro.4 podjetja pro-bit d.o.o.
Tjaša Cavnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko uporabniške izkušnje ERP rešitev. Uporabniška izkušnja se nanaša na človeška čustva in odnos do uporabe določenega izdelka, sistema ali storitve. Vključuje praktične, izkustvene, čustvene, smiselne in dragocene vidike interakcije človek-računalnik. Uporabniška izkušnja se lahko šteje za subjektivno naravo, saj gre za individualno dojemanje in razmišljanje v zvezi s sistemom. ERP rešitve postajajo vse bolj pomembne za delovanje zasebnih in javnih organizacij ter eden najpomembnejših aplikacij med informacijskimi sistemi. Vendar pa sta izbira in uvedba ERP rešitev v organizacije zapletena postopka, saj rešitev vsakodnevno uporablja več različnih vrst uporabnikov. Pri izbiri ERP rešitve mora organizacija upoštevati tudi značilnosti informacijskih sistemov, ki prispevajo k dobri uporabniški izkušnji uporabnikov. Na dobro uporabniško izkušnjo vpliva delovanje informacijskega sistema, stopnja težavnosti uporabe informacijskega sistema, družbeni vpliv, možnost združljivosti z drugimi rešitvami, stroški programske opreme in varnost. Pri izbiri ERP rešitve je pomembno, da je ERP rešitev prilagodljiva procesom podjetja, privlačna, jasna, učinkovita in zanesljiva. Podjetja se v zadnjih časih večinoma odločajo za nakup ERP rešitev v oblaku, saj nudijo mnogo možnosti za izboljšanje učinkovitosti poslovanja. ERP rešitve v oblaku ne zahtevajo zapletene strojne opreme in nastavitev, ampak so prilagodljive in dostopne preko spletnega brskalnika iz raznih naprav. Na podlagi standardnega vprašalnika za ocenjevanje uporabniške izkušnje User Experience Questionnaire (UEQ) smo na vzorcu stotih uporabnikov ERP rešitve v oblaku PRO.4 ocenili uporabniško izkušnjo rešitve.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, celovite informacijske rešitve, uporabniška izkušnja, uporabnost, PRO.4, Pro-Bit d.o.o.
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 16; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

7.
Informacijski izzivi ob uvedbi splošne uredbe o varstvu podatkov
Avalon Ivanuša, 2019, magistrsko delo

Opis: Dolga leta je bilo varstvo podatkov obravnavano kot nadležna naloga, za katero so podjetja »morala« reči, da jo uspešno opravljajo, vendar pa v resnici niso za to niti mignila s prstom. Pravzaprav so to nalogo pogosto spregledala ali pa premalo financirala. S pojavom nove Splošne uredbe EU o varstvu podatkov (angleško »General Data Protection Regulation«; v nadaljevanju GDPR) se je vse to spremenilo. GDPR velja za enega najbolj razširjenih delov zakonodaje EU, pri čemer pa izdaja tako velike kazni, da si nobeno podjetje ne more več privoščiti, da bi ga prezrlo. GDPR razširi pojem »osebni podatki«, pri čemer pa postavlja uporabnika v središče varstva podatkov in njegove zasebnosti. Vsak prebivalec EU ima od zdaj naprej pravico do odločanja in upravljanja v zvezi s tem, kako se njegovi osebni podatki zbirajo, hranijo, uporabljajo, ščitijo, prenašajo in brišejo. V skladu z GDPR lahko uporabniki opustijo skupno rabo osebnih podatkov, prepovejo njegovo nadaljnjo obdelavo in zahtevajo, da se jim vsi podatki pošljejo v berljivi obliki ali pa v celoti izbrišejo iz sistema. Skladnost z GDPR-jem zahteva, da velika podjetja v celoti pregledajo svoje zbiranje podatkov, uporabo in varnostne prakse, kadar gre za velike količine podatkov uporabnikov. To pa od njih zahteva, da ustvarijo učinkovit okvir za upravljanje podatkov, izvedejo revizije, zaposlijo specializirano osebje, organizirajo usposabljanje osebja in tečaje strokovnega razvoja, da se zagotovi, da ima vsak član podjetja jasno razumevanje načel in zahtev GDPR-ja. Na poti do izpolnjevanja vseh zahtev pa se bodo podjetja zagotovo srečevala s številnimi informacijskimi problemi in izzivi, ki jih bodo morala sproti reševati. Dejstvo je, da živimo v digitalni dobi, kjer so osebni podatki uporabnikov zelo pomembni za podjetja, zlasti v panogah, ki jih vodijo podatki o strankah (npr. platforme družbenih medijev). Zaradi novega pomena osebnih podatkov in njegove uporabe se zavest o zasebnosti podatkov povečuje med ljudmi, zato je dobro upravljanje zasebnosti podatkov izjemno pomembno tako za podjetja kot za stranke. Samo magistrsko delo smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo se osredotočili na opredelitev zasebnosti in varnosti podatkov, definiranje nove uredbe ter kakšne spremembe in novosti prinaša s sabo, kaj to pomeni za velika podjetja, kot sta npr. Facebook in Apple in kako so informacijske rešitve skladne s samim GDPR-jem. V praktičnem delu pa smo predstavili, kako se je izbrano start-up podjetje Databox pripravljajo na uvedbo nove uredbe.
Ključne besede: Splošna uredba EU o varstvu podatkov (GDPR), varstvo podatkov, osebni podatki, zasebnost, informacijski izzivi, Databox
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 25; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

8.
Presoja delovanja notranjih kontrol blagajniškega poslovanja v Delavski hranilnici d.d., Ljubljana
Jasmina Vozlič, 2019, magistrsko delo

Opis: Kljub porastu alternativnih plačilnih instrumentov, gotovina še vedno ostaja prevladujoč način plačila. V bankah in hranilnicah se opravljajo gotovinske transakcije večinoma na bančnih okencih. Bančne inštitucije morajo imeti vzpostavljene sisteme za obvladovanje tveganj na vseh področjih, tudi blagajniškem. Za upravljanje tveganj obstajajo različni sistemi in modeli. Vse to preučujemo v tem delu. Delo je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnih osnov izbranega področja in praktičnega dela, kjer v izbrani enoti hranilnice izvedemo testiranje delovanja notranjih kontrol na pregledu dokumentacije ter razgovora zaposlenih. V uvodnem delu smo si zastavili cilje in hipoteze, ki jih na podlagi testiranja preverimo ter s tem potrdimo oziroma ovržemo. V poglavju o blagajniškem poslovanju se osredotočimo na opravila blagajniškega poslovanja, ki jih opravi blagajnik pri svojem delu na bančnem okencu. Pri tem predstavimo tudi katere blagajniške listine pri svojem delu uporablja. Enako opredelimo tudi trezorsko poslovanje, ki je del blagajniškega poslovanja. V nadaljevanju se posvetimo zakonskim podlagam, ki se posredno in neposredno nanašajo na blagajniško poslovanje. Pozornost namenimo tudi nadzoru bančnega poslovanja, ki je po zadnji finančni krizi doživel spremembe z vpeljavo Enotnega mehanizma nadzora. Večji naslednji sklop se nanaša na poglavje o tveganjih in notranjih kontrolah. V tem poglavju tako podrobno opredelimo tveganja blagajniškega in trezorskega poslovanja. Nadalje opredelimo notranje kontrole, njihovo vlogo in namen, kot enega izmed sistemov za obvladovanje tveganj pa predstavljamo COSO okvir. Podrobno predstavimo dejavnike in načela COSO okvira. Praktičen del se nanaša na presojo delovanja notranjih kontrol izbrane enote hranilnice. Najprej predstavimo hranilnico in opredelimo dejavnike COSO okvirja v splošnem za hranilnico, nato pa še za izbrano enoto, kjer poteka raziskava. Nadalje sledi opisan potek raziskave, vzorci raziskave in način preverjanja vzpostavljenih kontrol skozi kontrolne aktivnosti. V zaključnem delu poglavja predstavimo še dobljene rezultate raziskave in preverimo zastavljene hipoteze.
Ključne besede: banke, blagajniško poslovanje, obvladovanje tveganj, notranje kontrole, COSO
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 10; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

9.
Corporate governance of slovenian and german telecommunications companies
Natalija Pauman, 2019, magistrsko delo

Opis: In the master’s thesis we researched corporate governance and the quality of corporate governance. Corporate governance and management of organizations stem from the need and the desire for the existence and development of an organization. It is necessary to establish certain kind of monitoring and controlling in organizations, which we define with the term “corporate governance”. Corporate governance is the system of regulating and controlling corporate conduct and of balancing interests of all shareholders and other stakeholders to which company has influence. The interests of directors and shareholders may be in contrast. The purpose of corporate governance is to find a way to satisfy the interest of both, the board of directors and the shareholders, and at the same time to create long-team and sustainable growth for the company. Corporate governance is extremely important for individual organizations and, consequently, for their business. Compering different organizations, their corporate governance is done in different ways. Corporate governance in developed countries and leading economies is certainly different than in smaller and less developed countries. In this case, arises a question what kind of corporate governance can be labelled as “good” or “first-class” corporate governance. In order to improve corporate governance practices, various legal regulations and other forms of binding and less binding rules, recommendations, codes and standards have been developed. Quality is extremely important for organizations, therefore several methods, methodologies and indexes for measuring the quality of corporate governance have been developed. The purpose of methods is to evaluate and compare the quality of corporate governance between individual companies and between different countries. The results can serve for developing measures to improve corporate governance practices. At the same time, findings can serve to modify and supplement existing legislation and recommendations. The corporate governance index, as a measure of the quality of corporate governance processes, can also be one of the important indicators of the company's potential in order to access to new sources of capital and to reduce the capital´s costs in comparison with other companies. The main purpose of the master's thesis is to study corporate governance and its impact on the business of Slovenian and German telecommunication companies. We make comparison between following companies: Telekom Slovenije, d.d., A1 Slovenija, d.d., Deutsche Telekom AG and Telefónica Deutschland Holding AG. The quality of corporate governance in selected companies was measured with the SEECGAN methodology and index. The methodology was designed to measure the quality of corporate governance. It ensures transparency and provides a structured overview of the main areas of corporate governance between different companies. In empirical part of master’s thesis, we found out that Telekom Slovenije, d.d. has "first-class" quality of corporate governance, A1 Slovenia, d.d. has a "good" quality of corporate governance, Deutsche Telekom AG has a "first-class" quality of corporate governance and Telefónica Deutschland Holding AG has a "good" quality of corporate governance. We found out that both countries have companies with “first-class” and “good” corporate governance. The quality of corporate governance is not related to the national origin or country of operation of the company. One of the main finding of the analysis is that there are no significant differences between the quality of corporate governance in specific areas of SEECGAN index in Slovenian and German companies.
Ključne besede: corporate governance, quality of corporate governance, telecommunication companies, public stock companies, SEECGAN index and methodology, measuring the quality of corporate governance
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 10; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

10.
Management neprofitnih organizacij
Maja Knežević, 2019, magistrsko delo

Opis: Neprofitne organizacije so organizacije, ki v sodobnem svetu zavzemajo iz leta v leto pomembnejše mesto. Gre za nadvse raznolike organizacije, ki jih je velikokrat težko razlikovati od profitno usmerjenih organizacij. Osnovni smisel njihovega obstoja predstavlja delovanje v splošne družbeno koristne namene in ne ustvarjanje dobička, kot je to cilj pri profitno usmerjenih organizacijah. Temeljna naloga managementa je enaka tako v neprofitnih kot tudi v profitno usmerjenih organizacijah. Management načrtuje, organizira, usmerja in nadzira delovanje pripadnikov organizacije na način, da organizacija uspešno ter učinkovito dosega cilje, ki so bili določeni s strani lastnikov, ustanoviteljev, oblasti, članov. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. To sta teoretični in empirični. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena pojma management neprofitne organizacije ter neprofitna organizacija, v empiričnem delu pa smo predstavili management dveh neprofitnih in hkrati tudi nevladnih organizacij. To sta Zveza prijateljev mladine Slovenije ter Rdeči križ Slovenije. S pomočjo primerjalne analize smo prikazali razlike in podobnosti njunega managementa.
Ključne besede: neprofitne organizacije, nevladne organizacije, management, organizacija, društvo, ustanova, zavod, podjetje, prostovoljstvo, financiranje, družbeni interes, dobrodelnost
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 35; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1007,93 KB)

Iskanje izvedeno v 0.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici