| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2086
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Čebelarstvo - dopolnilna dejavnost na kmetiji ali podjetniški izziv?
Valentina Marinič, 2023, magistrsko delo

Opis: Čebelarstvo je kmetijska panoga, ki se na trgu vse bolj uveljavlja in postaja vedno bolj zanimivo tudi z vidika podjetniške priložnosti. Slovensko čebelarstvo je znano po bogati zgodovini in tradiciji, zato menimo, da se opravljanje dejavnosti čebelarstva lahko obravnava kot obliko družinskega podjetništva. V magistrskem delu smo raziskali zakonsko podlago čebelarske dejavnosti ter predstavili vse možne oblike in načine za njeno opravljanje. Pri tem smo analizirali obdavčitev čebelarske dejavnosti v Sloveniji in finančne spodbude, ki so namenjene čebelarjem. Opredelili smo podjetništvo, podjetje in podjetnika. Pri tem smo se osredotočili predvsem na družinsko podjetništvo, nasledstvo in nasledstvene možnosti, načrtovanje in proces. Opredelili smo prednosti in slabosti družinskega podjetništva in predstavili organizacije, ki sestavljajo podporno okolje za podjetništvo. V empiričnem delu smo raziskali dejavnost čebelarstva v pomurski regiji, pri čemer smo s pomočjo anketnega vprašalnika in desktop analize ugotavljali poslovne izzive dejavnosti. Ugotovili smo, da je čebelarjem najpomembnejša kakovost izdelkov, ki predstavlja najpomembnejšo konkurenčno prednost na trgu. Za doseganje visoke kakovosti čebeljih pridelkov in izdelkov pa je pomembno znanje, ki se prenaša iz generacije v generacijo, kar kaže na to, da je nasledstvo pomemben dejavnik za obstoj in nadaljevanje opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Pri tem je spodbudna ugotovitev, da se število mladih v čebelarstvu v pomurski regiji povečuje. Med raziskavo smo ugotovili, da panoga čebelarstva predstavlja dobro podjetniško priložnost, saj se večina čebelarjev s čebelarstvom še vedno ukvarja pretežno ljubiteljsko, kar pomeni, da obstaja velik potencial za ustanovitev podjetja, ki bi se ukvarjalo s čebelarstvom. Na trgu je torej dovolj prostora za razvoj in širjenje poslovanja na tem področju, ob hkratnem prispevku k razvoju in napredku panoge.
Ključne besede: čebelarstvo, dopolnilna dejavnost na kmetiji, podjetništvo, družinsko podjetništvo, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 79; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

2.
Finančna analiza kot orodje za analizo zdravja podjetij
Tamara Šauperl, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava pomen in učinkovitost uporabe finančne analize pri opredelitvi zdravja podjetij izbranega vzorca podjetij. V teoretičnem delu je tako podrobneje predstavljena finančna analiza, ki velja kot je vsesplošna analiza podjetij in stremi k svojemu glavnemu cilju, opredelitvi poslovanja analiziranega podjetja. Ker prav s pomočjo finančne analize zvemo veliko o samem trenutnem stanju podjetja, je potrebno poudariti, da je lahko vzrokov za opravljanje finančne analize več. To so lahko interni vzroki, lahko pa so eksterni ali zunanji vzroki. Med interne vzroke uporabe finančne analize tako opredelimo izvajanje finančne analize s strani zaposlenega managementa, ki želi izvedeti čim več o dejanskem stanju zdravja podjetja, ali pa se trudi definirati potencialne grožnje v poslovanju podjetja. S strani eksternih vzrokov uporabe finančne analize pa sem uvrščamo na primer banke, ki si želijo poznati podjetje, ki jih prosi za posojilo. Lahko pa se finančne analize poslužujejo finančni investitorji, ki tehtajo, ali je vredno vložiti razpoložljiva sredstva v določeno podjetje ali ne. Tako kot je veliko vzrokov za uporabo finančne analize, je prav tako veliko načinov za samo uporabo finančne analize. Vsem je pa skupno to, da se za opravljanje finančne analize poslužujejo razpoložljivih informacij iz naslova računovodskih izkazov. Rezultati finančne analize na izbranem vzorcu pa kažejo, da izračunane izpovedne moči finančnih kazalnikov in modelov ne dajejo primerljivih rezultatov. Tako rezultati kažejo, da finančna analiza s pomočjo kazalnikov nakazuje na zmerno poslovanje podjetja, medtem ko vrednosti pridobljene s pomočjo modelov nakazujejo na težave v poslovanju. Primerjane izpovedne moči finančnih kazalnikov in modelov, pa niso edine, ki niso složne. Namreč dobljeni rezultati treh uporabljenih modelov na izbranem vzorcu kaže, da eden izmed uporabljenih modelov nakazuje stanje poslovanja podjetja v nasprotno smer, kakor preostala dva modela. Pri sami uporabi finančne analize pa je potrebno poudariti tudi to, da se je skozi uporabo finančne analize na izbranem vzorcu lepo pokazal vpliv na poslovanje podjetij s strani panoge, v kateri analizirano podjetje posluje. V finančno analizo so bila vpletena tudi podjetja, ki so močno odvisna od trenutnih razmer in sprotnih sprememb na ravni delovanja državnega gospodarstva.
Ključne besede: finančna analiza, zdravje podjetja, finančni kazalniki in modeli, Altmanov model, Kraličkova metoda, Weinrichova metoda.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 68; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (4,86 MB)

3.
Primerjava vrednotenja različnih podjetij znotraj avtomobilske industrije na osnovi tržnih multiplikatorjev
Aleš Šadl, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo temo vrednotenja podjetij na osnovi tržnih multiplikatorjev. Tržni multiplikator je relativni kazalnik vrednosti, ki nam pomaga razumeti kakšna je trenutna vrednost podjetja oziroma naložbe, v primerjavi s podobnimi podjetji na trgu. Poznamo več vrst tržnih multiplikatorjev, med katerimi obravnavamo multiplikator P/E, multiplikator EV/EBITDA, multiplikator EV/EBIT, multiplikator P/B, multiplikator P/S in multiplikator EV/S. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, vendar skupaj dajo nekakšno dobro oceno precenjenosti oziroma podcenjenosti podjetja. Podjetja za katera ocenjujemo precenjenost oziroma podcenjenost, so podjetja znotraj avtomobilske industrije. Ta podjetja so Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Ford, General Motors, Tesla, Toyota, Nissan, Honda in Hyundai. Za vsako izmed teh podjetij najprej izračunamo posamezne multiplikatorje za leta od 2018 do 2021. Pri tem lahko ugotovimo, da ima podjetje Tesla najvišje vrednosti vseh multiplikatorjev za vsa leta. Iz tega bi lahko sklepali, da je podjetje močno precenjeno. Multiplikatorji vseh ostalih podjetij se povečini gibljejo nekje v območju zgodovinskih povprečij podjetij v indeksu S&P 500, ali pa so glede na ta zgodovinska povprečja nižji. Torej lahko rečemo, da so vsa ostala podjetja pravilno ocenjena, ali podcenjena. Za tem sledi primerjava multiplikatorjev posameznih podjetij znotraj avtomobilske industrije v letu 2021. Tudi tu ugotovimo, da pri vseh multiplikatorjih izstopa podjetje Tesla, kar je ponovno znak močne precenjenosti. Pri tem moramo biti pozorni, da gre za podjetje s kratko zgodovino, ki se po svojih bistvenih elementih razlikuje od ostalih podjetij. Zaradi tega dejstva smo izračunali povprečne vrednosti multiplikatorjev brez podjetja Tesla. Pri tem smo prišli do rezultata, da so multiplikatorji ostalih podjetij nižji od povprečnih vrednosti multiplikatorjev celotne panoge avtomobilov in tovornjakov. Iz tega lahko sklepamo, da je večina obravnavanih podjetij podcenjenih. Pri tem moramo biti pozorni, da imajo ta podjetja dolgo zgodovino in bi lahko razlog za nižje multiplikatorje iskali v tem, da vlagatelji pričakujejo počasno rast, ali, da rasti v prihodnosti sploh ne bo.
Ključne besede: tržni multiplikator, avtomobilska podjetja, vrednotenje, primerjava
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 67; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

4.
Vstop na izbran tuj trg in tveganja v mednarodnem poslovanju na primeru podjetja Apple inc.
Nuša Lisjak, 2023, magistrsko delo

Opis: Multinacionalna podjetja so v modernih časih postala del kulture; so povezava in skupni imenovalci, ki jih prepoznamo ne glede na to, v kateri državi se nahajamo. Ogromno podjetij se želi širiti iz domačih na tuje trge, saj to prinaša dodaten dobiček in prepoznavnost produktov oz. storitev. Tako je tudi podjetje Apple Inc, ki ga obravnavam v magistrski nalogi, prisotno v kar 175 državah. Vendar pa z vstopom na nove in nepoznane trge, prihaja tudi do določenih tveganj, s katerimi se podjetja srečujejo. Vsako podjetje se na lasten način loti obvladovanja teh tveganj, kako pa je odvisno od večih dejavnikov (velikost podjetja, izkušnje, prihodki, strategije…). Strnjen prikaz poteka vstopa podjetja Apple Inc. in spopadanja z tveganji bom skušala prikazati na primeru vsakega največjega gospodarstva na vsaki celini.
Ključne besede: multinacionalka, globalizacija, tuji trgi, Apple Inc, . strategije, tveganja
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 53; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

5.
Primerjalna analiza kazenskih sankcij za izbrana gospodarska kazniva dejanja v sloveniji in treh tujih državah
Aljoša Rehar, 2023, magistrsko delo

Opis: Škodljivim ravnanjem je izpostavljena vsaka organizacijska struktura, prav tako pa gospodarski kriminal vpliva tudi na druge vidike družbe. Korupcija, goljufije, pranje denarja in financiranje terorizma so le nekatere izmed širokega spektra dejanj, ki jih uvrščamo med gospodarska kazniva dejanja. Čeprav tako javni kot zasebni sektor veliko vlagata v boj proti grožnjam gospodarskega kriminala, je spopadanje s to vrsto kriminalne dejavnosti še naprej ogromen izziv za celoten družbeni sistem kamor sodijo tako vlada, kot tudi organi pregona, regulatorji, podjetja, finančne institucije in drugi. Z magistrskim delom smo želeli pridobiti uvid in primerjati gospodarska kazniva dejanja domačega prostora z urejenostjo le-teh v Nemčiji in prav tako v državah z drugačnim pravnim sistemom, in sicer v Združenih državah Amerike in Novi Zelandiji. Osredotočili smo se predvsem na kazenske sankcije izbranih gospodarskih kaznivih dejanj, pri čemer smo želeli ugotoviti, ali so le-te v našem kazenskem pravu primerno postavljene in ali se razlikujejo v primerjavi z ostalimi preučevanimi državami. V uvodnem delu magistrskega dela smo na kratko opredelili temeljne pojme, vezane na predmet preučevanja, ter na splošno opredelili kazenske sankcije za kazniva dejanja. V naslednjem poglavju smo pregledali pravno ureditev gospodarskih kaznivih dejanj v vseh preučevanih državah, ki smo jih v nadaljevanju tudi inkriminirali ter navedli predpisane kazenske sankcije iz zakonikov posameznih držav. Kasneje smo navedli tudi nekaj podatkov o tem, kakšno (premoženjsko) škodo naredijo storilci z gospodarskimi kaznivimi dejanji v Sloveniji in ostalih državah, ter podali primere preteklih raziskovanj avtorjev glede sankcioniranja gospodarskih kaznivih dejanj. Vse skupaj smo v naslednjem poglavju med seboj tudi primerjali. Ugotovili smo, da se v državah s kontinentalnim pravnim redom, torej v Sloveniji in Nemčiji, gospodarski delikti sankcionirajo precej podobno, a različno, kot se ti sankcionirajo v sistemih z anglosaškim pravnim redom, torej v našem primeru v Združenih državah Amerike in na Novi Zelandiji. Največjo razliko smo opazili pri kazenskih sankcijah v Združenih državah Amerike, kjer imajo kazniva dejanja, predpisana precej višji maksimum zaporne kazni kot ostale države, pri nekaterih kaznivih dejanjih celo do 20 oz. 25 let, prav tako pa se pri večini gospodarskih kaznivih dejanj v Združenih državah Amerike predpisuje tudi denarna kazen. V zaključku magistrskega dela smo potrdili oziroma ovrgli hipoteze in kasneje podali nekaj naših opažanj in predlogov, s katerimi bi lahko izboljšali kazensko zakonodajo s področja gospodarske kriminalitete na slovenskem ozemlju.
Ključne besede: gospodarsko kaznivo dejanje, kazenske sankcije, gospodarsko kazensko pravo, gospodarska kriminaliteta, kazenski zakonik.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 55; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

6.
Primerjalna analiza med navadnim, normiranim in popoldanskim samostojnim podjetnikom
Urška Lorber, 2023, magistrsko delo

Opis: Posamezniki se na začetku lastne poslovne poti srečajo s številnimi pravnoorganizacijskimi oblikami podjetij. Mnogi izmed njih se zaradi priljubljenosti, enostavnega, cenovno ugodnega in hitrega postopka ustanovitve ter drugih lastnosti odločijo prav za pravnoorganizacijsko obliko samostojni podjetnik. Gre za fizično osebo, ki na trgu opravlja pridobitno dejavnost, za njegovo ustanovitev pa podjetnik ne potrebuje začetnega kapitala. V Sloveniji je institucionalni okvir delovanja samostojnega podjetnika določen z Zakonom o gospodarskih družbah, v katerem pa se ne uporablja več izraz samostojni podjetnik, ampak zgolj podjetnik. Novoustanovljeni samostojni podjetnik ima po ustanovitvi obveznost, da v roku osmih dneh od vpisa v Poslovni register Slovenije, obvesti Finančno upravo Republike Slovenije o izbranem načinu vodenja poslovnih knjig. Izbira lahko med vodenjem poslovnih knjig z upoštevanjem dejanskih stroškov in vodenjem poslovnih knjig z upoštevanjem normiranih odhodkov. V primeru, da samostojni podjetnik vodi poslovne knjige, v njih pa zraven prihodkov izkazuje tudi odhodke v dejansko nastali višini govorimo o navadnem samostojnem podjetniku, kadar pa podjetnik pri ugotavljanju davčne osnove uveljavlja le normirano priznane odhodke pa govorimo o normiranem samostojnem podjetniku. Zraven teh dveh oblik pa v Sloveniji poznamo tudi popoldanskega samostojnega podjetnika. Gre za eno izmed posebnih vrst oziroma tipov samostojnega podjetnika, ki registrirano dejavnost opravlja kot postranski poklic. Tovrstna oblika je primerna zlasti za tiste, ki so že zaposleni za polni delovni pri drugemu delodajalcu, hkrati pa bi želeli zraven svoje redne zaposlitve opravljati še dopolnilno dejavnost v manjšem obsegu. Kljub veliki razširjenosti vseh predstavljenih oblik samostojnega podjetnika, pa še zmeraj mnogi ne poznajo vseh razlik, koristi in obveznosti, ki jim jih prinaša posamezna oblika. V magistrskem delu smo s pomočjo zakonodaje, pravilnikov ter druge literature opredelili in opisali posamezno obliko samostojnega podjetnika, postopek ustanovitve, obdavčitev, prispevke, ki jih mora plačevati podjetnik pri posamezni obliki ter računovodske izkaze in davčne evidence, ki jih mora pripravljati. Za vsako predstavljeno obliko smo predstavili tudi prednosti in slabosti, v ločenem poglavju pa smo primerjali vse tri oblike hkrati. V magistrskem delu smo pozornost namenili tudi primerjavi stroškov osnovnih računovodskih storitev med navadnim, normiranim in popoldanskim samostojnim podjetnikom. Primerjavo smo izvedli na osnovi izdanih računov računovodskega servisa Pro Fin d. o. o.. S pomočjo domače in tuje literature smo primerjali postopek ustanovitve samostojnega podjetnika, obdavčitev in zakonodajo s področja dohodnine v Sloveniji in Nemčiji.
Ključne besede: Samostojni podjetnik, prispevki, obdavčitev, ustanovitev, računovodski izkazi.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 54; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

7.
OBVEZNICE KOT VIR FINANCIRANJA SLOVENSKH PODJETIJ V ČASU OD PREVZEMA EVRA
Mateja Titan, 2023, magistrsko delo

Opis: Dolžniški vrednostni papirji predstavljajo enega izmed virov dolgoročnega financiranja podjetij. Primerjalno gledano financiranje podjetij z izdajo dolžniških vrednostnih papirjev v Sloveniji zaostaja za državami z razvitim kapitalskim trgom, še posebej ZDA. Na ta način se povečujejo tveganja bančnega financiranja podjetij, in sicer tako za podjetja kreditojemalce kot tudi za same banke. Ker je ena izmed funkcij finančnega posredništva tudi obvladovanje valutnega tveganja, bi pričakovali, da je korenito znižanje valutnega tveganja, do katerega je v Republiki Sloveniji prišlo z vstopom v evrsko območje, privedlo do razmaha nebančnega financiranja podjetij, torej financiranja preko izdaj dolgoročnih dolžniških vrednostnih papirjev. Kljub temu da se je v obdobju od vstopa v evrsko območje delež kreditiranja s podjetniškimi obveznicami v Republiki Sloveniji malenkostno okrepil, pa ni zmanjšal zaostanka za evrskim območjem oziroma se je v obdobju neugodnejših makroekonomskih trendov in v obdobju po splošnem izbrisu terjatev bančnih vlagateljev celo okrepil.
Ključne besede: Obveznice, prenosljivi vrednostni papirji, boniteta, ročnost, bančna posojila, kreditno in valutno tveganje, ukrepi centralne banke, prevzem evra, obrestna mera, razmerje dolžniškega in lastniškega kapitala.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 52; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

8.
Analiza ekonomske upravičenosti investiranja v osnovna sredstva podjetja X
Zenaida Žilić, 2023, magistrsko delo

Opis: Ključni problem investicijskega odločanja je, ali podjetje investicijo sprejme ali ne oziroma kateri projekt sprejme in katerega ne. V magistrskem delu smo želeli predstaviti, kaj vse je treba pripraviti in izračunati pred odločitvijo, ali podjetje določeno investicijo sprejme ali zavrne. Cilj dela je dokazati upravičenost investicijskega projekta s pomočjo teoretičnega pristopa, kjer so pojasnjeni modeli za vrednotenje investicij, in v empiričnem delu prikazati izračune upravičenosti investicije. Managerji se zavedajo, da sta odločanje o investiciji in izbira najustreznejšega projekta ena izmed najzahtevnejših nalog poslovodstva podjetja, kajti ustrezne dolgoročne naložbe zagotavljajo uspešno poslovanje podjetja v prihodnosti, medtem ko neustrezne naložbe lahko pripeljejo podjetje do propada. Če želi podjetje obstati nas trgu, so investicijska vlaganja nujna. Pri odločitvah, ali bo podjetje realiziralo določeno investicijo ali ne, se srečuje s številnimi neznankami in negotovostmi. Zelo pomemben element je ocena, ali je investicija rentabilna ali ne. Zato morajo podjetja opraviti številne analize, da predvidijo vsa tveganja, ki se lahko pojavijo v življenjski dobi investicije. V teoretičnem delu smo predstavili pomen investicij in investicijskega odločanja, pomembnost načrtovanja denarnega toka pri investicijskem odločanju, tveganja, ki se lahko pojavljajo, ter metode, s pomočjo katerih izračunamo, ali je investicijski projekt upravičen. V empiričnem delu smo izračunali donosnost investicije s pomočjo različnih kriterijev vrednotenja, kot so metoda neto sedanje vrednosti, metoda interne stopnje donosnosti, metoda popravljene notranje stopnje donosnosti, doba vračila in rentabilnost naložbe. V prvem koraku smo opredelili, kaj vse je všteto v začetno vrednost investicije. V izračunu stroškov investicije moramo upoštevati stroške nakupa opreme, namestitve, zagona in prevoza, torej vse izdatke in stroške, brez katerih projekt ne more steči. Naslednji korak je ocena denarnih tokov investicije. Tu je treba upoštevati spremenljivke, kot so povečanje stroškov obratnega kapitala, davčne spremembe, stroški amortizacije in seveda višina obresti, ki jih je treba plačati. Zavedamo se, da se nam, ko se odločamo o investiranju, porajajo dvomi, da dogodki in rezultati zaradi nepredvidenih dogodkov ne bodo enaki načrtovanim. Podjetja se srečujejo s splošnim ekonomskim tveganjem gospodarstva zaradi gospodarskih dogodkov, na katere nimajo vpliva. Zmanjšana gospodarska rast iz naslova gospodarskih nihanj se lahko pozna tudi v podjetju v obliki zmanjšanega denarnega toka od posamezne investicije. Podjetja običajno načrtujejo denarni tok posamezne investicije na podlagi začetnih investicijskih izdatkov, načrtovane prodaje, nabave in drugih stroškov. Podjetje se je odločalo, ali sprejme projekt A ali projekt B. Višina stroška obeh projektov je enaka, razlikujeta pa se po načrtovani in ocenjeni projekciji različnih ekonomskih parametrov v življenjski dobi investicije ter po izračunih metod upravičenosti investicije s pomočjo kriterijev neto sedanje vrednosti, interne stopnje donosnosti, popravljene notranje stopnje donosnosti, dobe vračila in rentabilnosti naložbe. Podjetje se je odločilo za realizacijo projekta A. V analizi občutljivosti smo želeli preveriti, kako vplivajo različne spremenljivke na gibanje neto sedanje vrednosti, če se zmanjšajo oziroma povečajo za 10 %. Ugotovili smo, da je projekt A po vseh preverjenih kriterijih sprejemljiv ter vodi v rast podjetja in povečanje lastniškega kapitala.
Ključne besede: investiranje, denarni tok, vrednotenje investicij, statične in dinamične metode, analiza občutljivosti
Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 69; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

9.
Analiza finančne uspešnosti izbranih podjetij iz panoge upravljanja večstanovanjskih stavb
Luka Ščančar, 2023, magistrsko delo

Opis: Pomemben del finančnega upravljanja podjetja predstavlja finančna analiza. Zaradi številnih analitičnih metod igra pomembno vlogo pri vrednotenju finančnega položaja podjetja, podjetju samemu pa omogoča razumeti preteklost, oceniti sedanji položaj in zagotavlja natančne informacije, da lahko sprejme prave poslovne odločitve. Uporaba finančne analize pri poslovnem odločanju spodbuja standardizacijo finančnega upravljanja in izboljšuje poslovno učinkovitost. Z uporabo finančne analize dobimo odgovore na vprašanji, kako različni dejavniki vplivajo na poslovanje podjetja ter kakšen je njegov finančni položaj. Omenjeni vprašanji postaneta aktualnejši predvsem v obdobju gospodarskih kriz, pozornost pa jima je smiselno posvetiti tudi drugače, saj lahko sfinančno analizo učinkovito odkrijemo in napovemo finančne težave v podjetju. V praksi jo pri sprejemanju svojih odločitev uporabljajo analitiki, investicijski svetovalci, upravljalci skladov, investicijski in korporativni bankirji, kreditni ocenjevalci, prav tako pa tudi posamezni vlagatelji, finančni managerji v podjetju, regulatorji in bonitetne agencije. Osnovo za izdelavo finančne analize predstavljajo računovodski izkazi, ki sicer temeljijo na preteklih podatkih, ampak so ključni vir finančnih informacij o podjetju in osnova za planiranje poslovanja v prihodnosti. V okviru analize računovodskih izkazov poudarjamo dve temeljni pravili financiranja, pravilo horizontalne finančne strukture, ali tako imenovano zlato bilančno pravilo, ki pravi, da mora biti vsaka vrsta premoženja oziroma sredstev financirana z ustrezno oziroma sorazmerno enako dobo zapadlostjo virov, ki jo financirajo, in pravilo vertikalne finančne strukture, ki ocenjuje ustreznost razmerja med lastniškimi in dolžniškimi viri financiranja oziroma kapitalsko ustreznost podjetja. Finančna analiza lahko temelji na finančnih kazalnikih ali na konkretnejših modelih, pozornost pa posveča tudi različnim finančnim tveganjem, ki so specifična za posamezno panogo. V empiričnem sklopu magistrskega dela smo na izbranem vzorcu podjetij iz panoge upravljanja večstanovanjskih stavb opredelili tveganja, ki so jim ta podjetja izpostavljena, s pomočjo ključnih kazalnikov in osnovnega Altmanovega modela ter Kraličkove metode smo analizirali finančni položaj teh podjetij. V okviru analize s kazalniki smo ugotovili, da so vrednosti pri večjih dveh izmed analiziranih podjetij predvsem bolj stabilne, podjetji prav tako upoštevata navedena pravila finančne strukture, pri treh manjših podjetjih pa so vrednosti kazalnikov skozi opazovano obdobje precej bolj nestabilne, pravila finančne strukture pa so nekoliko manj uspešno upoštevana. V okviru analize z navedenima modeloma smo ugotovili, da nobeno izmed podjetij ni popolnoma varno pred tveganjem nastanka finančnih težav, po uspešnosti pa jih lahko razvrstimo med podpovprečne do zelo dobre.
Ključne besede: Finančna analiza, računovodski izkazi, likvidnost, plačilna sposobnost.
Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 73; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

10.
Dejavniki, ki vplivajo na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanj
Mitja Vračko, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je najti dejavnike, ki imajo največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanj. Poznavanje teh ključnih dejavnikov lahko namreč v veliki meri delo zavarovalnim zastopnikom olajša, saj je dandanes poznavanje potreb strank in njihovo zadovoljevanje ključnega pomena za uspešnost zavarovalnice in konec koncev zaslužek zavarovalnih zastopnikov. Z raziskavo magistrskega dela ugotavljamo, ali obstajajo statistične razlike med starostnima skupinama do in nad 40 let pri tem, kateri dejavniki imajo v posamezni starostni skupini največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj, ali raven zadovoljstva pri sklepanju zavarovanj vpliva na zvestobo zavarovalnici in ali so starejši odjemalci bolj zvesti zavarovalnici kot mlajši. Preko raziskave smo prišli do ugotovitev, kateri dejavniki imajo večji in kateri manjši vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj odjemalcev. Dobljeni rezultati in ugotovitve pridejo prav vsakemu zavarovalnemu zastopniku kot tudi zavarovalnicam, saj lahko preko njih še bolje razumejo svoje odjemalce, jim prilagajajo spekter svojih storitev in skrbijo za njihovo zadovoljstvo in zvestobo, kar je ključnega pomena za poslovno uspešnost in konkurenčnost katere koli zavarovalnice na trgu.
Ključne besede: Nakupni namen, zadovoljstvo, zvestoba, odjemalec, zavarovanje
Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 172; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.41 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici