| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1770
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj modela organiziranja maloprodajne mreže podjetja
Maruša Štuhec, 2020, magistrsko delo

Opis: Maloprodaja je ena izmed ključnih poslovnih dejavnosti na trgu, saj skrbi za nemoten dostop končnih kupcev do izdelkov in storitev ter hkrati spada med najpomembnejše delodajalce v mnogih državah. Zanimal nas je obstoječi model organiziranja maloprodajne mreže izbranega podjetja, ki deluje na trgu zabavne elektronike, računalniških iger, igrač in podobno, naš cilj pa je bil predstaviti teorijo z obravnavanih področij in oblikovati predlog modela za optimizacijo organiziranja maloprodajne mreže izbranega tipskega podjetja. Z raziskavo smo ugotovili, da so največje pomanjkljivosti obstoječega organiziranja maloprodajne mreže v oglaševanju, zavzetosti zaposlenih, znanju zaposlenih na tehničnem področju in na področju urejenosti fizičnih prodajaln. Predlagali smo aktivnosti za izboljšanje teh področij, ki se nanašajo na sodelovanje z oglaševalsko agencijo, širitev oglaševanja z osredotočenostjo na ciljne skupine in atraktivnejše oglaševanje. Na področju zavzetosti zaposlenih smo predlagali nedenarno nagrajevanje zaposlenih na podlagi analiz uspeha, razvijanje timskega dela in pripadnosti podjetju ter redna izobraževanja. Podali smo tudi nekaj predlogov za optimizacijo obstoječih fizičnih prodajaln.
Ključne besede: organizacija, maloprodaja, modeli maloprodaje, mreženje, oskrbovalna veriga.
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 26; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (377,63 KB)

2.
Empirično preverjanje veljavnosti paritete kupne moči v izbranih državah Evropske Unije
Jelko Plošinjak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu empirično preverjamo veljavnost paritete kupne moči za Slovenijo, Hrvaško, Češko, Slovaško in Avstrijo. V teoretičnem delu smo predstavili temeljne teorije določanja deviznih tečajev in dejavnike, ki povzročajo odstopanja od teorije paritete kupne moči. S pomočjo in natančnim pregledom relevantnih empiričnih študij se seznanimo z uporabljeno metodologijo preverjanja teorije paritete kupne moči in rezultati empiričnih študij, ki dajejo mešane rezultate glede podpore teorije paritete kupne moči, kar je značilno za nekdanje tranzicijske države. Pred empiričnim delom smo še z makroekonomsko analizo analizirali gibanje izbranih makroekonomskih spremenljivk. V empiričnem delu smo v prvem koraku preverjali stacionarnost logaritma realnega deviznega tečaja, v drugem kointegracijo med nominalnim deviznim tečajem in domačo ter tujo ravnjo cen, v tretjem koraku pa smo z VECM preverili, ali so predznaki posameznih spremenljivk ekonomsko in ekonometrično ustrezni; izkazalo se je, da so. Nato smo še preverjali z uvedbo omejitev simetričnost in proporcionalnost koeficientov. Ugotavljamo stacionarnost časovne vrste logaritma realnega deviznega tečaja za vse države in kointegracijo med vsemi spremenljivkami za vse države; predznaki koeficientov so statistično značilni za vse spremenljivke pri vseh države, izkazalo pa se je, da omejitve glede koeficientov veljajo v treh državah.
Ključne besede: PKM, stacionarnost, kointegracija, ADF test, Johansenov test
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 10; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

3.
Umetna inteligenca v medicini
Nina Vrban, 2020, magistrsko delo

Opis: Umetna inteligenca ni novi izum, nastajala je dolgo skozi zgodovino. O njej še nismo enotno opredeljeni, zato jo največkrat delimo med ozko in splošno umetno inteligenco. Tako kot na druga območja, si je umetna inteligenca utrla pot tudi v medicino. Zaradi svoje uporabnosti bolnikom omogoča hitrejše, učinkoviteje in cenejše zdravljenje.
Ključne besede: umetna inteligenca, medicina, roboti, sobivanje
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 57; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

4.
Vpliv potrebe po edinstvenosti na cenovno občutljivost in statusno potrošnjo med odjemalci: primer blagovne znamke butters naravna kozmetika
Ana Michelle Stipič, 2020, magistrsko delo

Opis: Za podjetja sta zadovoljstvo in navdušenje njihovih odjemalcev, ki jim na dolgi rok omogočajo poslovanje in preživetje v kriznih razmerah, ključna koncepta. V ta namen se morajo v podjetjih usmerjati v ugotavljanje in raziskovanje nakupnega vedenja odjemalcev in ugotovitvam prilagoditi celoten marketinški splet in poslovni proces. Temu konceptu smo sledili tudi mi in se prvič od obstoja blagovne znamke Butters naravna kozmetika lotili proučevanja nakupnega vedenja odjemalcev. Raziskovanje nakupnega vedenja odjemalcev, njihovih potreb in pričakovanj je lahko zelo splošno ali pa podrobno. Naše raziskovanje je šlo v smeri ugotavljanja, kako je med spletnimi odjemalci izdelkov Butters izražena potreba po edinstvenosti, kako so cenovno občutljivi in kakšna je njihova potreba po statusu. Osnovni namen je bil ugotoviti, kako so med odjemalci izraženi posamezni konstrukti ter kako potreba po edinstvenosti vpliva na cenovno občutljivost in statusno potrošnjo. Kot uvod v empirični del raziskavi pa smo proučili številne tuje znanstvene članke s področja obravnavane tematike. Butters naravna kozmetika je blagovna znamka v lasti razvojno-proizvodnega podjetja Kinezika, d. o. o., ki predstavlja paleto drugačnih, bolj ustvarjalnih in nekonvencionalnih izdelkov za osebno nego in temelji na organsko pridobljenih naravnih maščobah. Že splošen opis blagovne znamke daje slutiti, da ne gre za »še eno« kozmetiko, zato smo predvidevali, da je potreba po edinstvenosti med odjemalci dobro izražena. Na vzorcu 413 spletnih odjemalcev smo ugotovili, da je temu res tako, a še bolj je izražena cenovna občutljivost. Ugotovili smo, da potreba po edinstvenosti pozitivno vpliva tako na cenovno občutljivost kakor tudi na statusno potrošnjo. Nadalje naše ugotovitve kažejo, da ne obstajajo statistično značilne razlike v izraženosti potrebe po edinstvenosti in cenovne občutljivosti glede na starost odjemalcev ali njihov mesečni prihodek, drugače pa je s statusno potrošnjo. Ugotovitve kažejo, da obstajajo statistično značilne razlike v izraženosti statusne potrošnje glede na starost, mesečni prihodek in najvišjo doseženo formalno izobrazbo odjemalcev. Na podlagi omenjenih dognanj smo nekatere zastavljene hipoteze potrdili in podali predloge za razvoj blagovne znamke Butters naravna kozmetika.
Ključne besede: zadovoljstvo odjemalcev, potreba po edinstvenosti, cenovna občutljivost, statusna potrošnja
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 80; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

5.
Trajnostno poročanje v aluminijski industriji, preučitev smernic in primer izbranega podjetja Talum
Matej Zupanič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja pregled metodoloških vidikov ter kazalnikov za trajnostno poročanje v aluminijski industriji. V sklopu tega smo preučili smernice Evropskega aluminija, Standard učinkovitosti, podan s strani Iniciative za upravljanje z aluminijem ter standarde GRI. Zanimalo nas je trajnostno poročanje podjetij v aluminijski industriji in ali lahko okoljske trajnostne kazalnike za področje emisij v zrak med različnimi podjetji tudi primerjamo. V ta namen je bila opravljena analiza, v katero smo vključili podjetja, ki spadajo med vodilne proizvajalce aluminija na svetu in so članice Iniciative za upravljanje z aluminijem. Ugotavljamo, da preobsežne smernice in okvirji niso nujno najboljši, saj je pomembno, da podjetja uporabljajo enotne metodologije, ki omogočajo sistematično merjenje trajnostnega razvoja. Ta sistematični pristop predstavlja pomembno prednost za zmožnost primerjanja in razvrščanja podjetij v specifičnem sektorju glede na trajnostno uspešnost. Z izrazom trajnostno uspešno razumemo podjetja, ki na primer proizvedejo najmanj emisij v zrak glede na lastno proizvodnjo in lahko ocenimo, kakšen je njihov vpliv na okolje v primerjavi z ostalimi podjetji. Pomemben del magistrske naloge predstavlja tudi preučitev trajnostnega poročanja podjetja Talum. Osredotočili smo se na njihovo strategijo trajnostnega razvoja ter opisali, kakšno je njihovo trajnostno poročanje. Analiza trajnostnega poročanja podjetja Talum obsega preučitev razkritij skozi časovno obdobje šestih let v skladu z zahtevami Evropskega aluminija. Glede na to, da se njihova strategija trajnostnega razvoja krepi, nas je zanimala tudi povezava med njihovim trajnostnim poročanjem ter javno podobo in ali se je le-ta spremenila skozi obdobje zadnjih devetih let.
Ključne besede: trajnostno poročanje, aluminijska industrija, smernice poročanja, kazalniki, GRI.
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 53; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
Revizorjeva vloga pri obvladovanju strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo
Nives Lugarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Živimo v svetu, kjer se informacijska tehnologija nenehno razvija in izpopolnjuje. Življenja brez interneta, pametnih telefonov, računalnikov in televizije si skoraj ne moremo več predstavljati. Hitremu tempu in novostim se morajo, če želijo dolgoročno obstajati in poslovati uspešno, prilagajati tudi organizacije. Danes skoraj ne najdemo več storitvenega ali proizvodnega procesa, ki ni vsaj posredno podprt z informacijsko tehnologijo. Dobro zasnovan in delujoč informacijski sistem organizacijam omogoča doseganje strateških ciljev in snovanje strategij. Tveganja so prisotna v vsaki dejavnosti in vsaki organizaciji. Poznamo zunanja in notranja tveganja. Med notranja tveganja spadajo tudi strateška tveganja, ki jih bomo v magistrskem delu podrobneje raziskali. Ločimo zanesljivost finančnega poročanja, skladnost z zakonodajo in predpisi, informacijsko varnost, obvladovanje sprememb v informacijskem sistemu in obvladovanje informacijskih storitev. Poslovodstvo mora nenehno skrbeti, da so tveganja organizacije prepoznana in ustrezno nadzorovana. S tem namenom lahko sledijo dobrim praksam, kot so celovite programske rešitve, model COSO in standardi. Večje (mednarodne) organizacije pri obvladovanju tveganj potrebujejo pomoč ljudi s specifičnim znanjem, ki nudijo strokovno podporo poslovodstvu. To so zunanji, notranji revizorji in revizorji informacijskih sistemov. V zadnjem času se pojavlja tudi pojem kontrolinga. Gre za podporno funkcijo poslovodstva, ki je krmilo in motor podjetja in je odločevalno naravnana informacijska funkcija. V prihodnjih letih bosta zaradi hitrosti in kompleksnosti razvoja informacijske tehnologije oddelek kontrolinga in revizor informacijskih sistemov v podjetju ne samo konkurenčna prednost, ampak nuja. Da bi raziskali strateška tveganja in vpliv na njihovo obvladovanje s specifičnim znanjem revizorja informacijskih sistemov bomo opravili intervju z vodjem notranje revizije podjetja Gorenje. Od septembra 2017 je v podjetju Gorenje zaposlen tudi preizkušeni revizor informacijskih sistemov, zato se je obseg kompetenc oddelka ustrezno povečal. Zanimalo nas bo predvsem, kako deluje oddelek notranje revizije, ali poznajo strateška tveganja podjetja ter kako jih obvladujejo. Proučili bomo, ali lahko revizor s svojim specifičnim znanjem vpliva na obvladovanje strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo.
Ključne besede: vrednost informacije, strateška tveganja, obvladovanje tveganj, informacijski sistem, revizor informacijskih sistemov, podjetje Gorenje.
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 53; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Manager in njegov vpliv na ustvarjalnost in inovativnost v podjetjih
Matej Fujs, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta predstavljena manager in njegov vpliv na ustvarjalnost in inovativnost v podjetju – slednjima in njuni tesni medsebojni povezanosti se tudi podrobneje posvetimo. Preučili smo tudi management in managerja. Pri prvem smo opredelili njegove definicijo, pomen in funkcije, v zvezi z managerji pa njihove vloge in naloge, vlogo pri inovativnosti in ustvarjalnosti zaposlenih ter lastnosti uspešnih managerjev in dokazali, da je za uspešno vodenje podjetja potrebno imeti uspešnega managerja. Glede njegovega vpliva na inovativnost in ustvarjalnost zaposlenih smo ugotovili, da ima velik vpliv s svojo komunikacijo, vzgledi, vrednotami in pozornostjo, ki jo namenja zaposlenim. S svojimi dejanji in odnosom vpliva na njihovo počutje in samozavest, da postanejo bolj odprti in začnejo razmišljati ustvarjalno in inovativno. Preučujemo tudi ustvarjalno vodenje in motivacijo, pri čemer ugotavljamo, da ustvarjalni managerji spodbujajo pozitivno miselnost, sposobni so gledati na stvari na nove načine in reševati težave, ko vidijo stvari, ki jih drugi ne, in znajo iz problema izluščiti tudi nekaj dobrega. Predstavili in opisali smo stile vodenja in pri tem ugotovili, da je transformacijsko vodenje tisto, ki je ustrezno za managerje, ki hočejo pri zaposlenih vzpodbuditi in povečati ustvarjalno in inovativno razmišljanje. Pri tem stilu vodenja je manager vizionar. Preučili smo še avtokratski, transakcijski in »laissez-faire« ali liberalni stil vodenja. V magistrskem delu obravnavamo tudi temo nagrajevanja zaposlenih kot motivacijski dejavnik za ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih. Pri tem smo ugotovili, da so zelo pomembni predvsem nematerialni dejavniki, kot so priznanja in pohvale za odlično opravljeno delo, urejeno delovno okolje in dobri medsebojni odnosi s sodelavci, obveščanje zaposlenih, raznoliko in z izzivi napolnjeno delo, napredovanje in osebnostna rast, zanesljivost in stalnost zaposlitve, sodelovanje in načrtovanje ciljev podjetja. V praktičnem delu smo na primeru podjetja Donar, d. o. o., ki ima vpeljan šesturni delovnik, raziskovali vpliv managerja na ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih. Tako smo podrobno preučili stil komuniciranja z zaposlenimi, trend plač, delovno okolje in organizacijsko klimo. Nadalje ugotavljamo, da je izobraževanje pomembno za razvoj novih idej, raziščemo, kako vodilni ocenjujejo uspešnost zaposlenih, kakšnih nagrad so ti deležni in kako šesturni delovnik vpliva na ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih, pri čemer smo izvedeli, da je ta zelo dobro sprejet, saj so zaposleni zelo zadovoljni, ker imajo več časa za družino, zase in svoje konjičke. Pri delu so bolj motivirani in po oceni direktorja podjetja v šestih urah naredijo toliko kot bi v osmih.
Ključne besede: manager, zaposleni, ustvarjalnost, inovativnost, komunikacija, nagrade, motiviranje, uspešnost.
Objavljeno: 27.08.2020; Ogledov: 114; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

8.
Uporaba interaktivne table v osnovnih šolah pomurske regije
Boštjan Kosednar, 2020, magistrsko delo

Opis: Cilj tega dela je predstaviti in prikazati medij, ki nosi ime "interaktivna bela tabla", nove možnosti, ki jih njegova uporaba odpira za poučevanje in didaktično smiselne možnosti za uporabo tega tehnološkega učnega orodja. V ta namen so teoretični in praktični vidiki med seboj povezani. Pričujoče delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu je treba ustvariti splošni pregled osnov interaktivnih tabel, informacijsko komunikacijske tehnologije, saj je zelo pomembna tehnologija interaktivne bele table in njena uporaba v šoli. Nato je na kratko pojasnjen pristop učne teorije, na podlagi katerega lahko interaktivna tabla najde pot v učilnico. Kaj obljublja uporaba interaktivne bele table pri poučevanju? Za odgovor na to vprašanje je potreben uvod, ki med drugim temelji na izrazu "novi mediji", ki je omenjen v naslovu diplomske naloge in na teoretičnem ozadju konstruktivizma v poučevanju tujih jezikov. Pomembno je razložiti zahteve za optimalno uporabo in možne uporabe interaktivnih tabel v učilnici. Interaktivna tabla s svojimi orodji, spremljajočo programsko opremo in obrobnimi napravami odpira nove in zahtevne priložnosti za poučevanje. Potreben je tudi podroben opis prednosti in slabosti interaktivnih tabel. V drugem delu magistrske naloge je povzet rezultat raziskave. Ta del dela je namenjen učiteljem pomurskih šol, ki uporabljajo ali ne interaktivne bele table v učilnici ali ki jih zanima učinkovito poučevanje z interaktivnimi tablami, njihov namen pa je, da jim ponudi vpogled v rezultate in glavne zaključke različnih študij. Izbrane so bile raziskave, ki se osredotočajo na različna stališča. Večina študij v drugih državah sproža dodatna vprašanja in priporočila. Naloga nadaljnjih raziskav ostaja širša znanstvena raziskava, ki se veliko ukvarja s ciljnimi vprašanji. Poskuša se predstaviti predmetna področja za poznejše študije, ki bi verjetno prinesle plodne rezultate. To delo je za učitelje še posebej zanimivo zaradi vsebinske usmeritve v teoretične in praktične vidike uporabe interaktivnih tabel in izvedbe rezultatov različnih študij, ki so še vedno skeptični do novega medija ali so šele stopili v stik s tem novim medijem, morda pa tudi za tiste, ki že imajo izkušnje z uporabo interaktivnih tabel.
Ključne besede: interaktivna bela tabla, informacijsko komunikacijska tehnologija, učitelj, učenec, motivacija
Objavljeno: 27.08.2020; Ogledov: 95; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

9.
Model mobilne aplikacije za naturopatijo
Tjaša Marovt, 2020, magistrsko delo

Opis: Živimo v času informacijske dobe, ko nam modernizacija sledi na vsakem koraku. Internet in pametni telefoni so postali stalnica našega vsakdana. Posledično narašča uporaba mobilnega interneta in različnih aplikacij, ki jih ponujajo pametni telefoni. Mobilne aplikacije za zdravo prehrano odpirajo nove in inovativne načine, ki nam lahko veliko pomagajo pri našem zdravju. Namen naturopatske obravnave je celosten pristop do človeka. Naloga naturopata je stremeti k zdravju in ne k bolezni. Naturopat išče vzroke, zakaj je prišlo do bolezni, in osebi nudi pomoč, da začne proces samozdravljenja. Uporabljajo se različne naravne metode, ki skrbijo za zdravje ljudi na način, da spoštujejo naravne zakone, ki nadzirajo življenje. Danes je naturopatija uradni medicini enakovredna samo v Kanadi in ZDA. Naturopati imajo v teh dveh državah medicinsko izobrazbo s specializacijo v tej smeri. Uradna medicina jo po večini zavrača zaradi znanstveno nedokazanih učinkov zdravljenja na naraven način, ki ni podprt s številnimi študijami. V današnjem modernem življenju so ljudje vedno manj potrpežljivi. Hiter ritem življenja uničuje njihovo zdravje, zato bomo v nadaljevanju naredili model mobilne aplikacije za zdravo prehranjevanje. S tem želimo ljudem omogočiti hiter dostop do informacij o zdravem načinu življenja. Mobilna aplikacija bo enostavna za uporabo, vsebovala bo samodejno sinhronizacijo in glavno podatkovno bazo, ki bo tako podjetju z zdravo prehrano kot tudi njihovim strankam v veliko pomoč.
Ključne besede: naturopatija, naturopat, pametni telefoni, mobilna aplikacija, iridologija, oligoelementi
Objavljeno: 27.08.2020; Ogledov: 95; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

10.
Uvajanje ogrodja scrum v prodajne procese
Jure Pandel, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljamo predlog vpeljave ogrodja SCRUM – v nadaljevanju SCRUM v prodajni proces. Sprva predstavljamo klasični prodajni proces, v okviru katerega definiramo poslovne procese, prodajne metodologije, prodajne strategije, ter klasični prodajni proces po posameznih fazah. To znanje bo predstavljalo izhodišče za digitalizacijo klasičnega prodajnega procesa. Klasični prodajni proces sestoji iz faz vzpostavljanja kontakta, kvalificiranja potencialnih strank (angl. leadov), zagotavljanja vrednosti, strukturiranja posla, predloga rešitve, pogajanj, zaključka. Po predstavitvi posameznih faz vzpostavljanja kontakta predstavljamo najpogostejše metrike v prodaji. Za predstavitvijo najpogostejših metrik predstavljamo najpogostejše vloge v prodaji. Nato bomo predstavili najpogostejše agilne metodologije v uporabi, ter predstavili možnost uvedbe SCRUM v klasični prodajni proces. Za SCRUM smo se odločili, ker ekonomsko okolje postaja digitalizirano, zato želimo na to okolje prilagoditi prodajni proces, saj slednji predstavlja stik podjetja s trgom. Spoznali bomo elemente ogrodja SCRUM, kamor prištevamo vrednote, principe, artefakte, dogodke, vloge, ki so potrebne za izvajanje ogrodja SCRUM. V praktičnem delu bomo izvedli predlog preslikave konceptov ogrodja SCRUM v prodajni proces.
Ključne besede: digitalizacija, prodajni proces, prodajne vloge, agilne metodologije, SCRUM
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 84; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.66 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici