SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1413
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Manager in vodenje podjetja: primer družinskega podjetja Jagros d.o.o.
Melita Lazar, 2017, magistrsko delo

Opis: Naloga vsebuje opis dela managerja in njegovege vloge pri vodenju podjetja. Predstavljeno je trgovsko družinsko podjetje Jagros, d.o.o. in njihov način vodenja podjetja.
Ključne besede: manager, vodenje podjetja, družinsko podjetje Jagros, d.o.o.
Objavljeno: 20.07.2017; Ogledov: 74; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (1,35 MB)

2.
Posebnosti planiranja razvoja v izbranem družinskem podjetju
Tamara Čakić, 2017, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja predstavljajo posebnost v podjetniškem svetu. Element družinskosti jih namreč dela edinstvene in jim kot odločilen notranji dejavnik predstavlja tako potencialno prednost kot tudi slabost. Ta posebnost in kompleksna prepletenost sistemov družine in podjetja se odraža tudi kot pomemben vplivni dejavnik vodenja in upravljanja podjetja ter planiranja razvoja podjetja, kar je tudi jedro naše raziskave. Obravnavo podjetja Siltech, d. o. o., smo utemeljili na MER modelu managementa, pri proučitvi elementa družinskosti podjetja in vpliva le-tega na razvoj podjetja pa smo so osredotočili tudi na model razvoja družinskih podjetij. Izsledke raziskav in ugotovitve, izhajajoče iz različnih teoretskih pristopov, smo združili z dognanji proučitve izbranega podjetja in njegovih notranjih ter zunanjih, okoljskih dejavnikov ter pripravili plan razvoja proučevanega družinskega podjetja za naslednjih pet let delovanja.
Ključne besede: družinsko podjetje, strateški management, politika podjetja, razvoj, planiranje
Objavljeno: 20.07.2017; Ogledov: 70; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (963,90 KB)

3.
Modna industrija: odnos potrošnic do nakupovanja modnih torbic
Tamara Hren Špes, 2017, magistrsko delo

Opis: Modna industrija je danes več sto milijard dolarjev vredna globalna organizacija. Z njeno pomočjo nastajajo vsa naša oblačila, obutev in modni dodatki. Sestavljena je iz mnogo ljudi po celem svetu, kamor spadajo tudi prodajalci, kupci, modni oblikovalci, stilisti in mnogi drugi povezani z modo. Moda se spreminja iz meseca v mesec, zato mora modna industrija zvesto slediti novim trenom na trgu ter znova in znova poizkušati nove ideje. Če jim ne sledi, lahko kaj hitro zapade v negativne številke in se obsodi na propad. Eden izmed najbolj donosnih izdelkov v industriji mode so poleg oblačil modni dodatki. Pomemben del le-teh predstavljajo torbice, ki so najhitreje rastoči segment v celotni industriji luksuznega blaga. Blagovne znamke pomagajo luksuzni industriji ohranjati stabilno rast in donosnost za prihodnost ter razvijati najboljše modne izdelke za trg. Le-te imajo še posebej pomembno vlogo pri nakupu modnih dodatkov kot so torbice. Za nekatere predstavljajo odločilni dejavnik nakupa, za nekatere so bolj pomembni cena, dizajn torbice, barva in drugo, saj so nakupne navade potrošnikov različne. Torbice so pomemben dodatek k vsaki ženski. Ne glede na videz, ceno, blagovno znamko ali barvo, vsaka torbica opravlja svojo funkcijo hranjenja in prenašanja ženskih stvari. Kupiti jih je mogoče že prav v vsaki trgovini. V Sloveniji sta eni izmed bolj znanih trgovin s širokim sortimentom torbic, kot tudi ostalih stvari, povezanih z galanterijo, Bags&More in La'Mans. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. S pomočjo domače in tuje literature v teoretičnem delu podrobneje predstavimo pomen modne industrije in blagovnih znamk, opredelimo vedenje potrošnikov in vpliv dejavnikov na njihovo nakupno odločanje ter predstavimo trg povezan z modnimi torbicami. Prav tako opišemo eno izmed slovenskih podjetij, ki ima v lasti znani trgovini na drobno s torbicami. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo vprašalnik, ki je bil izhodišče za zbiranje podatkov, podrobneje predstavimo analizo rezultatov pridobljenih v raziskavi ter s pomočjo dobljenih rezultatov analize preverimo zastavljene hipoteze. Namen raziskave temelji na ugotavljanju odnosa potrošnic na območju Slovenije pri nakupovanju modnih torbic. Vzporedno smo preverili prepoznavnost trgovin na drobno s torbicami Bags&More in La'Mans. Zbiranje podatkov je potekalo preko spletne strani 1KA, katere smo nato analizirali s statističnim programom SPSS. Ugotovitve kažejo, da je torbica eden izmed najbolj priljubljenih modnih dodatkov, ki si ga ženske privoščijo v večini 1x letno in so zanjo pripravljene odšteti do 50 €. Torbico najpogosteje kupijo v trgovinah, ki se nahajajo v trgovskih centrih, pri tem je dejavnik, ki najbolj vpliva na odločitev o nakupu torbice dober dizajn torbice. Blagovna znamka torbice ženskam ni pomembna, izmed navedenih znamk je najbolj priljubljena znamka torbice, ki si jo želi velika večina, blagovna znamka Michael Kors, kateri sledita Desigual in Guess. Več kot polovica sodelujočih v anketi pozna trgovini Bags&More ter La'Mans.
Ključne besede: modna industrija, blagovne znamke, vedenje potrošnikov, torbice
Objavljeno: 20.07.2017; Ogledov: 39; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (2,26 MB)

4.
Planiranje politike in nasledstva v mikro družinskih podjetjih
Urška Kranjec, 2017, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja so gonilna sila svetovnega gospodarstva. Večina podjetij, tako v svetu kot doma, je v družinskih rokah. Samo v Sloveniji prispevajo družinska podjetja več kot 67 odstotkov vse dodane vrednosti slovenskih podjetij. Skoraj 95 odstotkov je mikro in malih podjetij z manj kot 50 zaposlenimi, ki delo nudijo skoraj 70 odstotkom delovno aktivnim prebivalcem. Njihov uspeh je pogojen z uspešnim upravljanjem podjetja, s fleksibilnostjo poslovanja, s pravočasnim in uspešnim planiranjem politike podjetja ter uspešnim prehodom na naslednjo generacijo. Ravno vprašanje nasledstva pa je tista kritična točka, na kateri večina podjetij preneha s poslovanjem. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del raziskovanja. Znotraj teoretičnega dela smo najprej začeli z opredelitvijo pojma družinskega podjetja vključno z značilnostmi in posebnostmi, ki jih najdemo pri družinskih podjetjih. V nadaljevanju smo pozornost usmerili še na posebnosti in razvojne možnosti mikro podjetij kot pogoste pojavne oblike družinskega podjetja. S proučitvijo MER – ovega modela smo lahko opredelili politiko podjetja na splošno, kot tudi politiko družinskega podjetja s pripadajočimi posebnostmi. Na tej točki smo spoznali, da družina s skladnostjo vrednot in interesov udeležencev lahko odločilno vpliva na snovanje, oblikovanje in izbiro politike podjetja. Ker gre za družinska podjetja smo se pri raziskovanju ustavili še pri vprašanju nasledstva, ki bega marsikatero družino. Z aplikativnim delom naloge smo pridobljena znanja in spoznanja iz teoretičnega dela prenesli na primer izbranega družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p. Po celoviti predstavitvi podjetja in ugotovljenih spremembah v razvoju, smo se osredotočili predvsem na politiko podjetja s pripadajočim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji. Do sedaj je imelo podjetje zapisano le vizijo družinskega podjetja, ni pa imelo zastavljene, niti zapisane celovite politike podjetja. V nadaljevanju smo v sklopu raziskovalno prognostičnih procesov podrobneje proučili vrednote in interese udeležencev proučevanega podjetja, prednosti in slabosti podjetja ter iz okolja izhajajočih nevarnosti in priložnosti za podjetje. S problemom nasledstva smo se soočili z ugotavljanjem nasledstvenih možnosti izbranega podjetja in razdelanim profilom družinskih članov, v našem primeru očeta in hčerke ter sina, ki sta potencialna naslednika družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p. Na podlagi raziskovalno–prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog politike družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p., vključno z možno obliko formalnega zapisa politike podjetja. S pomočjo navedenih nasledstvenih možnosti in proučitvijo članov družine pa smo ob koncu podali še predlog planiranja nasledstva v družinskem podjetju Slikopleskarstvo Čopič s.p.
Ključne besede: družinsko podjetje, mikro podjetje, politika podjetja, nasledstvo, nasledstvene možnosti, planiranje nasledstva, družinsko podjetje Slikopleskarstvo Čopič s.p.
Objavljeno: 14.07.2017; Ogledov: 76; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (1,49 MB)

5.
Inštrumentalna razsežnost MER modela in njena uporabnost za samostojnega podjetnika
Simona Korent, 2017, magistrsko delo

Opis: Odločitve strateškega managementa izhajajo iz poznavanja podjetniškega okolja in samega sebe. S pomočjo različnih metod planiranja strategij preučujemo posamezne strateške dejavnike podjetja in v okolju podjetja, ki so v pomoč strateškemu managementu pri iskanju strateških možnosti in strategij ter pri izbiri dolgoročnih odločitev. Za učinkovito planiranje razvoja podjetja imamo na razpolago metode za iskanje strateških možnosti in strategij. Metode planiranja strategij omogočajo podjetju prepoznati svoje prednosti, ki jih mora razvijati, slabosti, ki jih mora izboljšati, zaznati morebitne priložnosti, ki jih mora izkoristiti ter nevarnosti, ki se jim mora izogniti. Prvi del magistrskega dela je namenjen predstavitvi značilnosti samostojnega podjetnika ter opredelitvi MER-ovega modela integralnega managementa in strateškega managementa. V nadaljevanju opišemo izbrane metode planiranja strategij, namenjene proučevanju podjetja ter proučevanju okolja podjetja. Prav tako v tem delu opišemo izbrane metode planiranja strategij, namenjene celoviti analizi podjetja in njegovega okolja. Drugi del magistrskega dela namenjamo predstavitvi izbranega samostojnega podjetnika in analizi samostojnega podjetnika na podlagi izbranih metod planiranja strategij, namenjenih proučevanju podjetja in njegovega okolja ter celoviti analizi podjetja in okolja. V nadaljevanju bomo na podlagi rezultatov izbranih metod planiranja strategij podali možne strateške usmeritve samostojnega podjetnika. Podali bomo sintezo raziskovalnih spoznanj ter oceno uporabnosti izbranih metod planiranja strategij na primeru samostojnega podjetnika. Zadnji del magistrskega dela je namenjen sklepnim ugotovitvam raziskave.
Ključne besede: samostojni podjetnik, strateški management, MER model, analiza podjetja, analiza okolja podjetja
Objavljeno: 14.07.2017; Ogledov: 68; Prenosov: 1
.pdf Polno besedilo (3,32 MB)

6.
Skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila
Sara Podkubovšek, 2017, magistrsko delo

Opis: Pri izbiri avtomobila se pogosto odločamo na podlagi naše samopodobe. Kupimo znamko, katere »imidž« najbolje ustreza lastnostim, ki jih imamo sami. Izogibamo pa se tistim, ki se razlikujejo od nas. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del, katerega namen je ugotoviti skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila, ki ga ima v lasti. V uvodnem poglavju smo opisali našo temo, problem, cilje, namen, omejitve, hipoteze raziskave in metode raziskovanja. Drugo, tretje, četrto in peto poglavje zajemajo opredelitve ključnih pojmov: samopodobo posameznika, tržno podobo izdelka in blagovno znamko. Predstavili smo dimenzije, strukturo in merjenje samopodobe, notranje in zunanje elemente blagovne znamke, funkcije blagovne znamke, komponente imidža blagovne znamke avtomobilov, znamko Renault, znamko Opel, znamko BMW in znamko Volkswagen, ter skladnost samopodobe posameznika in imidža izdelka. Za praktični del naše raziskave smo uporabili vprašalnik, ki smo si ga priredili po Malhotri. Vzorec sestavlja 80 oseb, ki imajo v lasti avtomobil znamke: Renault, Opel, BMW ali Volkswagen, ter so stari med 35 in 60 let. S t-testom smo ugotavljali razlike med moško in žensko samopodobo. Preverjali smo katera blagovna znamka se najbolj ujema s posamezniki, katera ima največ razlik od nje, ali je skladnost samopodobe žensk in imidža znamke avtomobila, ki jo ima, višja, kot pri moških in ali je ujemanje lastnika in njegovega avtomobila višje, v primerjavi z ostalimi tremi imidži znamk avtomobila. Rezultati analize nam potrjujejo, da obstajajo razlike med moško in žensko samopodobo, ter tudi med imidži blagovnih znamk avtomobilov. Za znamko Renault, Opel in Volkswagen lahko sprejmemo trditev, da so skladne z njihovimi lastniki. Povprečne vrednosti znamke BMW in samopodobe njihovih lastnikov se med seboj bistveno razlikujejo, zato smo to hipotezo zavrnili. Delno se tudi strinjamo, da je ujemanje ženske samopodobe z znamko avtomobila, ki ga ima, višje kot pri moških. Ugotovili smo, da sta znamki Renault in Volkswagen najbolj skladni samopodobi posameznikov. Od nje pa najbolj odstopa znamka BMW.
Ključne besede: blagovna znamka, BMW, imidž, Opel, Renault, samopodoba, tržna podoba izdelka, Volkswagen
Objavljeno: 14.07.2017; Ogledov: 101; Prenosov: 11
.pdf Polno besedilo (3,14 MB)

7.
Obravnava poslovne etike na podlagi sodobnih organizacij
Tomaž Podlesnik, 2017, magistrsko delo

Opis: V poslovnem svetu se okolje in pogoji, nenehno spreminjajo. Zato je nujno za ljudi, ki so aktivni na področju poslovanja, da nenehno spremljajo spremembe, ter se jim prilagajajo. Predvsem je imela pomemben vpliv na načine poslovanja zadnja gospodarsko - finančna kriza, ki je izbruhnila leta 2008. Od začetka krize in vse do danes, smo lahko bili priča številnim nemoralnim in ne-etičnim dejanjem na področju poslovanja. Nekateri so izkoristili gospodarsko – finančno krizo v svoj prid, nekateri oz. veliko ljudi pa je občutilo njene negativne posledice. Ni samo gospodarsko - finančna kriza tista, ki je imela močan vpliv. Zraven nje, je bil nenehno prisoten tudi vpliv kapitalizma in globalizacije. Ker ljudje, po svoji naravi, v obdobjih stiske in neugodja hitro popustimo, smo se pripravljeni prepustiti »neizbežni usodi«. Ne glede na stanje v kakšnem se ljudje nahajamo ali nas obdaja, ne bi smeli izgubiti občutka za pravilne in etične odločitve. To je še predvsem pomembno v poslovnem svetu, kjer lahko etične odločitve zaposlenim zagotavljajo delovna mesto ali plače, ter poslovnim partnerjem poštene pogoje in uspešno sodelovanje. Torej govorimo o etiki, natančneje o poslovni etiki, ki je danes nujno potrebna v poslovnem svetu. Da bi si lahko zagotovili uspešno in zdravo okolje na področju poslovanja, je potrebna prisotnost poslovne etike. V magistrski nalogi smo se osredotočili na moderna podjetja, ter na njihovo poslovno etiko. Obravnavali smo osnovne pojme: globalizacija, kapitalizem, družbena odgovornost in etični kodeks. Da bi se lahko približali ciljem naše raziskave, smo preučili etične kodekse izbranih modernih podjetij. Ugotovili smo, da določena izbrana podjetja ne spoštujejo vseh določil lastnih etičnih kodeksov, ter, da poslovna etika lahko vpliva na poslovne rezultate podjetja. Zaradi določenih omejitev, kot sta npr. časovna in geografska omejitev, nekaterih področij poslovne etike nismo mogli podrobneje raziskati.
Ključne besede: poslovna etika, etični kodeks, moderna podjetja, globalizacija, kapitalizem, družbena odgovornost.
Objavljeno: 13.07.2017; Ogledov: 64; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (1,16 MB)

8.
Organizacijska klima na primeru Mestne občine Murska Sobota
Tjaša Ružič, 2017, magistrsko delo

Opis: Organizacijska klima ni nikjer povsem enaka, razlikuje se od organizacije do organizacije in ravno zato je pomembno, da organizacije težijo k vzpostavljanju ugodne organizacijske klime, kar je osnova za dobro in učinkovito delovanje organizacije. Zelo pomembno je, kakšno vzdušje prevladuje v sami organizaciji, saj ravno to najbolj vpliva na medsebojne odnose med zaposlenimi ter na njihovo učinkovitost in produktivnost pri opravljanju dela. Ravno iz tega vidika bi morale organizacije in vodje nameniti posebno pozornost organizacijski klimi in njenemu vplivu na samo organizacijo in zaposlene. Na zadovoljstvo zaposlenih vplivajo različni dejavniki organizacijske klime, med drugim medsebojni odnosi, ki prevladujejo med zaposlenimi, vodenje, organizacija, zadovoljstvo z delovnim mestom ter ostali dejavniki organizacijske klime. V uvodu magistrske naloge smo opredelili področje, problem, namen, cilje in raziskovalne hipoteze, ki smo si jih zastavili. Na koncu pa smo navedli tudi predpostavke raziskave in omejitve, s katerimi smo se srečevali pri pisanju magistrske naloge. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili pojem organizacijske klime in njene sorodne pojme ter povezave med njimi, funkcije organizacijske klime, vrste klim, načine merjenja organizacijske klime in dejavnike organizacijske klime ter jih podrobneje opisali. V raziskovalnem delu smo prikazali organizacijsko klimo na primeru Mestne občine Murska Sobota (MOMS), pri čemer smo podatke pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Po analizi vrnjenih anketnih vprašalnikov smo pridobljene podatke statistično obdelali ter podatke prikazali v obliki grafov in tabel ter jih opisali. Na koncu smo podali tudi svoje predloge za izboljšave ter ukrepe, s katerimi bi po našem mnenju organizacija lahko še izboljšala svojo obstoječo organizacijsko klimo.
Ključne besede: organizacijska klima, dejavniki organizacijske klime, organizacija, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno: 13.07.2017; Ogledov: 58; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (1,66 MB)

9.
Primerjava življenjskih zavarovanj v sloveniji in belgiji
Jernej Slavič, 2017, magistrsko delo

Opis: Z namenom zagotovitve finančne varnosti se v času, v katerem živimo, punujajo različne oblike življenjskih zavarovanj. Življenjsko zavarovanje smo opredelili kot dejavnost, ki nam zagotavlja gospodarsko varnost v primeru nastanka škodnega dogodka. Katero vrsto življenjskega zavarovanja bomo izbrali, je odvisno od vsakega posameznika in tudi od ciljev ter namena, ki jih želimo z zavarovanjem doseči. Končni cilj življenjskega zavarovanja je zagotovitev finančne varnosti tako sebi kot svojim najbližjim. Pričujoče magistrsko delo temelji na primerjavi trga življenjskih zavarovanj v Sloveniji in Belgiji. S primerjavo zavarovalniških trgov obeh držav ugotovimo, da Slovenija spada med države s srednje razvitim zavarovalniškim trgom, medtem ko Belgijo uvrščamo med države z nekoliko bolj razvitim trgom. Magistrsko delo sestavlja pet poglavij. V prvem poglavju smo teoretično opredelili pojem življenjskega zavarovanja in predstavili cilje ter namen magistrskega dela. Hkrati smo predstavili raziskovalna vprašanja, na katera smo v pričujočem magistrskem delu tudi poskušali odgovoriti. V drugem poglavju smo opisali življenjska zavarovanja, kot jih definirajo posamezni avtorji. Predstavili smo tudi glavne razloge za sklenitev življenjskega zavarovanja ter obstoječe vrste omenjenih zavarovanj, upoštevajoč tudi davčno obravnavo le-teh. Nekaj raziskovalne pozornosti smo namenili predstavitvi vplivov na ponudbo in povpraševanje tovrstnih zavarovanj, ter ob koncu poglavja izpostavili še trende teh zavarovanj v prihodnosti. V tretjem in četrtem poglavju smo predstavili trg življenjskih zavarovanj ločeno za Slovenijo in Belgijo. Za obe izbrani državi smo opisali zavarovalniški sektor ter izpostavili tiste državne organe, ki nadzirajo zavarovalniški sektor znotraj države. Predstavili smo tudi kazalnika razvoja zavarovalništva in glavne ponudnike tovrstnih zavarovanj. V zadnjem poglavju smo naredili primerjavo obeh zavarovalniških trgov. Ugotovili smo, da se je obseg življenjskih zavarovanj oz. delež premij le-teh v celotni zavarovalni premiji med letoma 2005 in 2015 v obeh državah zmanjšal, vendar bistveno manj v Sloveniji kot v Belgiji. Naslednja ugotovitev se nanaša na delež BDP-ja, ki ga v posamezni državi namenijo za tovrstna zavarovanja. Ta je bistveno višji v Belgiji kot v Sloveniji, vendar se tudi ta razlika konstantno zmanjšuje. V zadnjem delu smo ugotovili, da ima inflacija v Sloveniji, če upoštevamo celotno zavarovalno premijo, močnejši in pozitivnejši vpliv na delež premij življenjskih zavarovanj. Magistrsko delo tako ponuja odgovore na zastavljena raziskovalna vrašanja, katerih sklepna ugotovitev je, da je belgijski trg življenjskih zavarovanj veliko bolj razvit kot slovenski, vendar se ta razlika konstantno zmanjšuje.
Ključne besede: življenjska zavarovanja, trg življenjskih zavarovanj, delež premij življenjskih zavarovanj, BDP, inflacija
Objavljeno: 13.07.2017; Ogledov: 49; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (35,64 MB)

10.
Metodološki okvir za analizo poslov v tujih valutah v poslovnih bankah
Vasilii Bulutov, 2017, magistrsko delo

Opis: Tema diplomskega dela je metodološki okvir za analizo poslov v tujih valutah v poslovnih bankah. V sodobnih razmerah pri povečani konkurenci se je pozornost na deviznem trgu povečala. Ker ima vsaka država, ki sodeluje v mednarodni trgovini in investicijah, svojo lastno valuto, morajo biti te valute zamenjane v druge valute za financiranje trgovskih in kapitalskih transakcij. Trenutno deluje veliko število bank, za katere je pomembno, da so univerzalne, kar pomeni, da skuša skoraj vsaka banka zagotoviti vse vrste bančnih in nebančnih uslug, saj pri vseh dejavnostih poslovanja ustvarja dohodek. Treba je predstaviti temeljni koncept o tem, kaj je valuta. Ta izraz odraža vrsto valute v različnih državah, ki je obvezna za sprejem za plačilo blaga in storitev, kupljenih na ozemlju neke države. Vsaka država ima svojo lastno valuto, kot so rubelj, dolar, evro itd., ki je določena z zakonskimi določili. Denar, ki se uporablja v mednarodnih gospodarskih odnosih, postane mednarodna valuta. Prisotnost nacionalne valute zagotavlja neoviran pretok blaga ter omogoča plačilo vseh državljanov, ki so zaposleni v javnih zavodih. Devizne transakcije so predmet vladnega in bančnega nadzora in kontrole. V državah z delno zamenljivimi valutami in omejitvami na finančno transakcijskem področju je velikost bančnega deviznega položaja odvisna od nacionalnega deviznega položaja, ki služi kot orodje za nadzor valute. Devizne transakcije lahko izvajajo pooblaščene banke; to so poslovne banke, ki so od centralne banke prejele licenco za izvajanje menjalniških poslov, in sicer vključno z bankami s tujim kapitalom in bankami, katerih kapital je v celoti v tuji lasti. Obstajajo tudi ključni transakcijski koncepti brez katerih ni mogoče določiti vrednosti nekaterih poslov. Eden teh konceptov je mednarodni menjalni trg. V ožjem smislu predstavlja ustavni mehanizem, ki usmerja odnose pri nakupu in prodaji tujih valut, pri čemer je večina poslov sklenjenih med bankami. Takšno razmerje ne velja le med bankami in njihovimi klient, temveč tudi med posameznimi klienti. Realizacija potreb se zgodi na posebnih deviznih trgih, kjer se pod vplivov ponudbe in povpraševanja spontano ustvarijo menjalne tarife. Menjava z devizami postane glavna aktivnost za nekatere komercialne banke. Devizni trg spada pod globalni finančni trg. To področje je urejeno z gospodarskimi odnosi, katerih subjekt je poslovanje menjalnih kapitalskih naložb, ko je nakup in prodaja tujih valut, enako velja tudi za prodajo in nakup premoženja v tujih valutah. Ureditev valutnega trga se izvede z oblikovanjem in reguliranjem okvirja, ki ureja trg. Vsi, ki hočejo sodelovati na tem trgu, morajo skozi postopek pridobitve dovoljenja. Država in kontrola deviz vključuje nadzor nad marketinškimi normami in pravili, in sicer glede na trenutno zakonodajo in zahteve borze. Opažamo, da je sodobni devizni trg zapleten in dinamičen gospodarski sistem, ki deluje v okviru celotnega svetovnega gospodarstva. Devizni trg se je dosledno razvijal, postajal je vse bolj kompleksen in se prilagajal novim pogojem. Razvoj je potekal v smeri od lokalnih centrov trgovine z menicami v tujih valutah do enotnega avtentičnega mednarodnega trga, katerega gospodarsko vlogo je težko preceniti. Skupaj z razvojem in izpopolnjevanjem deviznega trga so se razvijale in izpopolnjevale tudi valutne operacije, pojavljale so se njihove nove oblike, izboljševala se je tehnika njihove izvedbe. Banka ima vrsto tradicionalnih vrst dejavnosti, ki so povezane z gotovino, plačili, devizami (operacije v tuji valuti) in drugim. Povezava med osnovnimi vrstami bančne dejavnosti se menja pod vplivom gospodarskih pogojev, industrijskega cikla ter ekonomske in politične situacije. V magistrski nalogi smo raziskovali metodološka vprašanja analize valutnih operacij. V teoretičnem delu smo obravnavali različne pristope h koncepciji deviznega trga in valutnih operacij ter k njihovemu zgodovinskemu razvoju. Poleg tega smo preučili razvrščanje valutnih operacij, v
Ključne besede: valuta, valutne operacije, devizni trg, Rusija
Objavljeno: 13.07.2017; Ogledov: 32; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici