SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1509
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza strategij vstopa na tuj trg v panogi kompozitnih materialov
Nejc Fišer, 2018, magistrsko delo

Opis: Tema magistrskega dela se najprej osredotoči na razloge, ki podjetja privedejo do iskanja dobička izven državnih meja. Za tem so v smiselnem zaporedju predstavljene najbolj značilne strategije vstopa podjetij v panogi na tuje trge. Strategije so povzete po teorijah več različnih avtorjev. Raziskava v nadaljevanju poteka na primerih podjetij s Kitajske, iz Evrope in iz ZDA, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kompozitnih materialov. Kompoziti so sestavljeni iz dveh delov, iz osnove in iz utrjevalne komponente. Pri končnem izdelku posameznih materialov ne moremo več opaziti s prostim očesom. Panoga kompozitov je hitro rastoča in kompozitni materiali nas spremljajo na vsakem koraku. V magistrskem delu proučujemo ali obstajajo razlike med strategijami vstopa na tuj trg podjetij v panogi kompozitnih materialov na kitajskem, evropskem in ameriškem trgu. Podjetij, ki delujejo na teh trgih in v tej panogi je nešteto, zato smo se omejili na izbrana podjetja s posameznega trga in poskušali s pomočjo sekundarnih podatkov iz spletnih strani podjetij pridobiti informacije, ki so bile ključne za izsledke raziskave o vstopanju teh podjetij na tuje trge. Informacije o enem podjetju smo pridobili s pomočjo intervjuja.
Ključne besede: globalizacija, internacionalizacija, multinacionalno podjetje, segmentiranje, pozicioniranje, strategije vstopa na tuj trg, izvozne oblike, pogodbene oblike, investicijske oblike.
Objavljeno: 10.05.2018; Ogledov: 44; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

2.
Analiza spletnega marketinga v spletni trgovini bogomolka
Tara Sel, 2018, magistrsko delo

Opis: Z marketingom se soočamo praktično vsak dan tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju. Marketing je ključ do uspeha podjetja in ne zajema samo oglaševanja, temveč tudi cel spekter drugih pomembnih aktivnosti, kot so odnosi z javnostjo, promocije ter pospeševanje prodaje. Brez ustreznega marketinga lahko podjetje ponuja izjemne izdelke ali storitve, a z njimi ne bo želo uspeha, saj ljudje sploh ne bodo vedeli zanje. V magistrskem delu smo se osredotočili na najnovejšo vejo v marketingu – spletni marketing in z njim povezane aktivnosti, ki predstavljajo ključno orodje za doseganje konkurenčnosti. Spletni marketing postaja vedno bolj priljubljen zaradi tega, ker omogoča vzpostavitev in ohranjanje odnosov z odjemalci ter osebno komunikacijo, vse to pa z majhnimi stroški. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. Teoretični del je nadalje razdeljen na tri glavna poglavja. V prvem poglavju smo na kratko opredelili nekaj različnih opredelitev marketinga ter opisali glavne lastnosti marketinško naravnanega podjetja. V drugem poglavju sledita opredelitev marketinškega komuniciranja ter navedba njegovih ciljev, procesov in aktivnosti. V tretjem poglavju smo se osredotočili na spletni marketing, njegov pomen, prednosti in slabosti ter vrste spletnega marketinga. V praktičnem delu smo analizirali spletni marketing spletne trgovine Bogomolka, ki smo jo najprej na kratko predstavili. Temu sledi opis spletne strani z vidika najpomembnejših elementov, ki jih mora dobra spletna stran vsebovati. Potem smo se osredotočili na različne oblike oglaševanja, družbena omrežja in druge spletne marketinške aktivnosti, ki se jih podjetje poslužuje. Na koncu smo pripravili predloge za izboljšave ter preverili hipoteze, ki smo si jih uvodoma zastavili.
Ključne besede: spletni marketing, marketinške aktivnosti, marketinško komuniciranje, digitalni marketing, spletno oglaševanje
Objavljeno: 10.05.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

3.
Pomen vrednot pri generacijah v organizaciji
Anja Odeb, 2018, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrskega dela so vrednote med generacijami, saj so ravno vrednote vodila življenja, ki prispevajo k bogastvu medčloveških razlik in človekovim podobnostim ter se povezujejo z vsemi področji človekovega življenja (Musek 2015). Skozi magistrsko delo smo potrdili prvotno zastavljene hipoteze ter nanizali naslednja spoznanja. V današnji družbi smo priča generacijsko zelo raznoliki delovni sili, saj zaradi staranja prebivalstva prihajajo na trg delovne sile vedno nove, mlajše generacije, medtem ko starejše ostajajo na delovnem mestu vedno dlje. Trenutno so na trgu delovne sile prisotne štiri generacije, to so: generacija veteranov – katera je sicer že večinoma v pokoju – »baby boom« generacija, generacija X ter generacija Y. Na trg delovne sile pa bo začela prihajati tudi generacija Z. Ta bo managerjem predstavljala nov izziv. Tega dejstva se je potrebno zavedati, saj s prihodom novih generacij prihajajo tudi nove vrednote, drugačna stališča in posledično različno vedenje, ki se odraža na delovnem mestu. Za uspešno upravljanje večgeneracijske delovne sile moramo v prvi fazi poznati svoje zaposlene oz. vrednote posamezne generacije. Navsezadnje je poznavanje vrednot zaposlenih pomembno pri oblikovanju skupnih organizacijskih vrednot. Pri generacijsko tako raznoliki delovni sili morajo organizacije pri upravljanju z njo najti ustrezne načine in rešitve. Eden od načinov je gotovo uvedba medgeneracijskega sodelovanja v organizaciji. Za managerje pomeni to kompleksen koncept izvajanja medgeneracijskih aktivnosti na vseh managerskih področjih dela. V magistrskemu delu smo v ta namen oblikovali managerski model za integriranost generacij z organizacijo. Za celoten kompleks izvajanja tega modela je ključnega pomena podpora managementa, ki zagotavlja vključevanje medgeneracijskega sodelovanja v politiko, strategijo ter kulturo organizacije. Management človeških virov mora prilagoditi svoje dejavnosti na generacijsko raznoliko delovno silo. Kar pomeni večji poudarek na medgeneracijskem managementu človeških virov, katere dejavnosti se morajo osredotočati na vse starostne skupine in izkoriščati prednosti vseh generacij. Tudi na področju razvoja človeških virov je potrebno vključiti razvojne metode in aktivnosti prilagojene generacijsko raznoliki delovni sili. V model pa je pomembna vpeljava vrednot generacij. Cilj managementa človeških virov je ugotavljanje vrednot zaposlenih oz. vrednot generacij, management pa je dolžan upoštevati te vrednote pri oblikovanju skupnih organizacijskih vrednot. Vrednote generacij bi morale biti raziskane in upoštevane za vsako generacijo, saj le tako vemo, kako pravilno motivirati zaposlene. Upoštevanje pravilnih motivacijskih dejavnikov generacij pa vodi do zmanjšanja medgeneracijskih konfliktov, večjega zadovoljstva zaposlenega, večje lojalnosti in pripadnosti organizaciji.
Ključne besede: vrednote, generacije, vrednote generacij, medgeneracijsko sodelovanje, večgeneracijska delovna sila.
Objavljeno: 10.05.2018; Ogledov: 50; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

4.
Vplivi konfliktov na organizacijsko klimo
Simona Škrilec, 2018, magistrsko delo

Opis: V vsakdanjem življenju, tako zasebnem kakor tudi poslovnem, tvorimo medosebne odnose z različnimi ljudmi na različnih ravneh. Uspešni odnosi med dvema ali več posamezniki so pogojeni s komunikacijo, sodelovanjem, z zaupanjem in predvsem s spoštljivim odnosom do vseh udeležencev v organizaciji. Zaposleni tako gojijo večjo pripadnost in zaupanje do organizacije, kar pomeni, da se na tak način ustvarja pozitivna organizacijska klima. Čim prijetnejša je ta, tem zadovoljnejši in motivirani so zaposleni, kar posledično vpliva na večjo produktivnost. V nasprotnem primeru pa je slaba organizacijska klima odraz slabih medosebnih odnosov in pomanjkljivega komuniciranja, ki je posledica konfliktov in drugih oblik izražanja nezadovoljstva. Konflikt najpogosteje razumemo kot nasprotovanje, neskladje, prepir ali nesporazum, ki ga povzročajo različne situacije. Vsak konflikt, ki nastane v organizaciji, vpliva na zaposlene, kakor tudi na celotno organizacijo. Vplivi konfliktov na organizacijo niso le negativni, ampak prinašajo tudi številne pozitivne učinke, vendar le, če smo jih sposobni prepoznati. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem so podrobneje predstavljeni medosebni odnosi in njihove temeljne značilnosti. Pojasnjeno je tudi, kako nastajajo in kateri dejavniki vplivajo nanje. V tretjem poglavju je predstavitev organizacijske klime in njenih vrst. Razloženo je, kako ta vpliva na vedenje ljudi, opredeljene pa so tudi razlike med organizacijsko klimo in kulturo. Na koncu poglavja je predstavitev merjenja in spreminjanja organizacijske klime. V nadaljevanju teoretičnega dela so podrobneje opisane tudi vrste konfliktov in navedeni razlogi, ki privedejo do njih. Pojasnjene so tako pozitivne kot tudi negativne posledice konfliktov. Teoretični del zaključuje predstavitev načinov in metod za reševanje konfliktov ter načel za preprečevanje konfliktov. V empiričnem delu so najprej predstavljena izhodišča za raziskavo, ki vključuje opredelitev raziskovalnega problema z navedbo hipotez in s predstavitvijo poteka raziskave. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati. Med raziskavo je bilo ugotovljeno, da je temeljni vzrok za nastanek konfliktov v obravnavani organizaciji nezadostna komunikacija, ki je posledica predvsem pomanjkljivih in nerazumljivih informacij, povezanih z delom in nalogami. Zaposleni v obravnavani organizaciji se na konflikte najpogosteje odzivajo z reševanjem, ki temelji na pogovoru. Ugotovljeno je bilo tudi, da konflikti po mnenju zaposlenih negativno učinkujejo na organizacijo, saj zmanjšujejo delovno uspešnost in rušijo komunikacijske kanale med zaposlenimi. K uspešnemu reševanju konfliktov pa najpogosteje prispeva spoštljiv odnos med vsemi udeleženci konflikta.
Ključne besede: medosebni odnosi, komunikacija, organizacijska klima, konflikti, vzroki konfliktov, odzivanje na konflikte, reševanje konfliktov
Objavljeno: 26.04.2018; Ogledov: 200; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

5.
Upravljanje s finančnimi tveganji v podjetju krka
Anja Vincek, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo s teoretičnega vidika preučili področje finančnih tveganj, opredelili njihove lastnosti ter prikazali učinkovitosti modelov za tržno vrednotenje izpeljanih finančnih instrumentov. Spoznali in preučili bomo tudi metode za obvladovanje finančnih tveganj. V nadaljevanju bomo na primeru skupine Krka proučili, analizirali in primerjali finančne kazalnike ter se osredotočili na obvladovanje tveganj. Tako bomo z raziskavo poslovanja skupine Krka prišli do ugotovitev, na osnovi katerih bomo potrdili ali zavrnili naše hipoteze. V skupini Krka stabilnost poslovanja zagotavljajo z aktivnim upravljanjem s tveganji. Zaradi mednarodne razvejanosti izvoznih in uvoznih poslov je skupina Krka izpostavljena zlasti tveganju zaradi sprememb deviznih tečajev in kreditnemu tveganju. Eden od ključnih dejavnikov nihanja (rasti ali padca) terjatev v evrih je prevrednotenje terjatev zaradi krepitve ali slabitve posameznih valut, v katerih ima skupina Krka terjatve. Valute, katerim nihanj je skupina Krka izpostavljena, so ruski rubelj, romunski lej, hrvaška kuna in druge. Da je vpliv sprememb deviznih tečajev na rezultat skupine Krka čim manjši, se uporablja zavarovanje z navadnimi terminskimi pogodbami, zavarovanje odprtih terjatev skupine do kupcev pri kreditni zavarovalnici in z bančnimi garancijami ter akreditivi.
Ključne besede: finančna tveganja, izpostavljenost finančnim tveganjem, obvladovanje finančnih tveganj, finančni instrumenti, merjenje tveganj, kreditno tveganje, likvidnostno tveganje
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 46; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
Vpliv projektov in projektnega managementa na rast malih in srednje velikih podjetij
Martina Breznik, 2018, magistrsko delo

Opis: Hitro rastoča mala in srednje velika podjetja igrajo pomembno vlogo v gospodarstvu, kar zadeva zaposlovanje in njihov prispevek k nacionalnemu bogastvu. Mala in srednje velika podjetja so tako tudi gonilna sila prihodnje rasti v gospodarstvu, pri čemer imajo pomembno vlogo projekti in projektni management. Različne študije so pokazale, da je projektni management ključnega pomena za uspešno izvedbo projektov, katerih uspešnost vpliva na rast podjetij. Večina teh študij je bila izvedena na primeru velikih podjetij, učinek teh veščin pa v sektorju malih in srednje velikih podjetjih ni dobro znan. Namen te magistrske naloge je zato opredeliti vlogo projektnega managementa pri uspešnosti projektov ter ugotoviti vpliv projektnega managementa in uspešnosti projektov na rast hitro rastočih malih in srednje velikih podjetij. Na podlagi tujih strokovnih študij je bil oblikovan vprašalnik, ki proučuje projekte, projektni management in stopnjo rasti v teh podjetjih v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 176 podjetij. Rezultati kažejo, da ima projektna organiziranost značilen vpliv na uspešnost projektov, uspešno zaključeni projekti pa vplivajo na rast hitro rastočih malih in srednje velikih podjetij. Na podlagi omejitve glede velikosti podjetij se kaže potencial za nadaljevanje obravnavane študije v ugotavljanju razlik in podobnosti med MSP in velikimi podjetji na področju projektnega managementa v Sloveniji in tudi širše v svetu. Prav tako bi bilo smiselno proučevati razlike v rasti med malimi in srednje velikimi podjetji ter velikimi podjetji, saj številni raziskovalci ugotavljajo, da velika podjetja rastejo počasneje, zato se tudi dejavniki rasti med temi podjetji najverjetneje razlikujejo.
Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, rast, projekti, projektni management, uspešnost projektov
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 55; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

7.
Konkurenčni izzivi trgovskih znamk mednarodnih detajlističnih trgovskih verig za slovenske proizvajalce izdelkov
Patricija Paldauf, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali eno izmed pomembnejših področij mednarodnega trženja. Osredotočili smo se na upravljanje blagovnih znamk. Posebno pozornost smo pri tem namenili raziskovanju fenomena menedžmenta trgovskih blagovnih znamk in izzivov, ki jih le-te predstavljajo za proizvajalce izdelkov. Predstavili smo razlike med blagovnimi in trgovskimi znamkami ter motivacijsko ozadje razvoja trgovskih znamk. Preučili smo priložnosti in nevarnosti, ki jih prinaša proizvodnja trgovskih znamk. Spoznali smo motive za internacionalizacijo trgovine na drobno. Analizirali smo pomembnejše detajlistične družbe na slovenskem trgu in pregledali njihove lastne trgovske znamke. Raziskali in analizirali smo blagovne in trgovske znamke na prodajnih policah, proizvajalce, ki se nanje uvrščajo, in pridobili nekakšen vpogled v odnos potrošnikov do trgovskih znamk. Ob tem nas je posebej zanimalo, kako aktualna je ta tematika med študenti, zato smo med njimi dodatno izvedli spletno anketo. V raziskavi je sodelovalo skupno 216 anketirancev, ki smo jih za lažje razumevanje razdelili v dve skupini: anketiranci skupine A, ki predstavljajo člane gospodinjstva, in anketiranci skupine B, ki predstavljajo študente. Analiza rezultatov je pokazala, da se anketiranci obeh skupin ne strinjajo, da so njihovi nakupi postali vsakodnevni in manjši, temveč so ti nakupi postali bolj premišljeni in načrtovani. Za namen raziskave smo analizirali dohodke gospodinjstev in število družinskih članov ter tako poskušali preveriti, ali so te značilnosti povezane z nagnjenostjo potrošnika k nakupu izdelkov s trgovsko znamko. Ugotovili smo nizko, vendar pozitivno povezanost med dohodkom anketirancev A in B ter nagnjenostjo potrošnika k nakupu izdelka s trgovsko znamko. Prav tako smo ugotovili nizko, vendar negativno povezanost med številom članov gospodinjstva anketirancev A in B ter nagnjenostjo potrošnika k nakupu izdelka s trgovsko znamko. Nadalje smo ugotavljali, kateri razlogi so pomembni za potrošnikovo izbiro trgovske znamke. Ugotovili smo, da anketirancem skupine A pomemben vidik predstavlja zajamčena kakovost, anketirancem skupine B pa vidika nižja cena in zajamčena kakovost. Ugotavljamo, da so trgovske znamke vseh kategorij za študente manj pomembne kot za člane gospodinjstva. Člani gospodinjstva prehrambne in potrošne gospodinjske izdelke s trgovsko znamko najpogosteje kupujejo v trgovinah Hofer in trgovinah Spar. Študentje prehrambne in potrošne gospodinjske izdelke najpogosteje kupujejo v trgovinah družb Spar in Lidl. Pri preverjanju asortimenta izdelkov s trgovsko znamko v trgovinah le-teh pri posameznih trgovcih nismo našli v vsaki kategoriji izdelkov. Ugotovili smo, da le nekateri od proizvajalcev proizvajajo tako blagovne kot trgovske znamke. Delež teh proizvajalcev ni večji od 50 %. Ugotovili smo tudi, da več kot polovica pregledanih izdelkov vsebuje zapis o proizvajalcu.
Ključne besede: strategija trženja, blagovna znamka proizvajalca, prodaja na drobno, trgovske znamke, mednarodne trgovske verige
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 61; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

8.
Joga kot investicija v človeške vire
Rebeka Horvat, 2018, magistrsko delo

Opis: Danes živimo zelo hiter tempo življenja pri katerem pozabljamo nase in soljudi. Pozabljamo na potencial, ki ga skriva človek. Človek je najbolj prefinjen mehanizem, ki ga poznamo, vendar upravljanja le tega se še da naučiti. Uporabe se lahko naučimo skozi jogo. Joga je zelo širok pojem, zato smo ji posvetili celotno poglavje, kjer je podrobneje razložena. Tudi človeški viri so zelo kompleksna tematika. Vsi tipi organizacij se srečujejo z vprašanjem vodenja ljudi oziroma organizacije človeških virov. Na tem mestu smo videli priložnost povezave dveh kompleksnih tematik, ki sovpadata, saj se organizacije srečujejo z mnogimi vprašanji za katere joga ponuja rešitev. V nalogi na začetku opredelimo človeške vire, kjer obravnavamo neotipljivi kapital, človeka in znanje. Na to se posvetimo razlagi upravljanja s človeškimi viri, ki zajema načrtovanje, zaposlovanje in razvoj zaposlenih. V poglavju investicija v človeške vire predstavimo človeške vire kot kapital podjetja, medosebne odnose, dobro počutje zaposlenih, trajnostni razvoj in politiko podjetja. Tretje poglavje zajema opis joge, njeno psihologijo in filozofijo. Nadaljujemo z zgodovinsko razlago joge in njenih poti ter jogo pripeljemo vse v današnji čas, kjer prestavimo različice joge danes. Joga nam med drugim nudi pet podanih načel, ki so pravilna sprostitev, pravilni telesni položaji, pravilno dihanje, pravilna prehrana, meditacija in pozitivno razmišljanje. Primere prakse joge pa najdemo tudi v organizacijah, te smo podali, zraven opisa koristi joge v organizaciji. Na koncu smo naredili kvalitativno raziskavo s pomočjo intervjuja ter opisali sodelujoče organizacije pri raziskavi, podali smo izvedbo raziskave, predstavili rezultate, preverili hipoteze in zapisali ugotovitve. Investicija v človeške vire se nam zdi danes nujna za uspešno poslovanje organizacije. Investiranje v človeške vire mnoge organizacije še vedno smatrajo kot strošek, vendar na tam mestu lahko uporabimo rek »kdor ne investira, ne profilira«. Strošek ali investicija, se lahko vprašamo pri marsikaterem izdatku. Pomembno si je postaviti prioritete in se zavedati pomembnosti ljudi znotraj organizacije. V kolikor se zavedamo pomembnosti ljudi v organizaciji, bomo izdatek za človeške vire poimenovali investicija brez premisleka. Investicije so lahko različne, vendar mi priporočamo jogo, saj je tako široka in fleksibilna vsebina, ki se jo da aplicirati v katerokoli organizacijo.
Ključne besede: človeški viri, investicija, joga, organizacija.
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 64; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

9.
Poslovna etika in korupcija v mikro in malih podjetjih v Sloveniji
Anja Zečirovič, 2018, magistrsko delo

Opis: Poslovna etika in z njo povezana korupcija sta dva zelo široka in med seboj povezana pojma o katerima se veliko piše in govori. Korupcija predstavlja na svetu zelo velik problem in se glede na vsa poročila tudi z leti povečuje. Posledično imajo ustanove, ki sodelujejo v boju proti tej vrsti kriminala, iz leta v leto več dela. Vendar je zaradi same narave korupcije, katero je zelo težko odkriti in dokazati, tudi boj zoper njo zelo dolgotrajen in zelo zahteven. Vsi, ki sodelujejo v tem boju imajo interes, da se koruptivna dejanja odkrije, vendar je že sam začetek zelo težek, saj se je ne da meriti in jo je zato tudi zelo težko odkriti. Na drugi strani pa imajo vsi sodelujoči v korupcijskih dejanjih interes, da se ta nikoli ne odkrijejo. Rezultati raziskave so pokazali, kakšen je odnos direktorjev slovenskih mikro in malih podjetij do korupcije, kako so kritični do neetičnih ravnanj, kako ocenjujejo delo institucij, ki se borijo zoper neformalne ekonomije in tudi, ali imajo v podjetju zapisan načrt integritete, kateri poudarja smernice za pošteno in etično poslovanje v podjetju. Ugotovili smo, da direktorji v splošnem ne preverjajo direktorjev in podjetji, preden vstopijo v poslovno sodelovanje z njim, ali so le ti bili obdolženi korupcijskega dejanja, ugotovili pa smo tudi, da imajo določena korupcijska dejanja velik vpliv na odločitev o tem ali bodo poslovno sodelovali v bodoče, ali bodo poslovanje prekinili. Žal smo ugotovili tudi, da še danes velika večina mikro in malih podjetij v Sloveniji nima zapisanega oz. izdelanega načrta integritete, kar pomeni, da bo potrebno še veliko narediti, da se bodo v poslovnem svetu začeli dejansko zavedati, kako pomembno je za vse, da so njihova dejanja moralno in etično nesporna ter ne vplivajo na večanje neformalne oz. sive ekonomije, saj ima le ta grozovite posledice(škodljive posledice) na celotno družbo in finančni status vseh državljanov.
Ključne besede: poslovna etika, korupcija, etično vedenje, integriteta, načrt integritete, etični kodeks
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 86; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

10.
Analiza življenjskega cikla in dinamizacije za preprečevanje podjetniških kriz: primer podjetja x
Nina Leš, 2018, magistrsko delo

Opis: Nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k pravočasnim ukrepom prilagajanja poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Skozi delovanje samega podjetja sta potrebna določeno znanje ter izkušnje usposobljenega najvišjega managementa za dosego konkurenčne prednosti, katera je povezana s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Da bi lahko dosegli pričakovano rast in razvoj podjetja, je pomembno prepoznati stanje podjetja. Torej v kateri fazi razvoja življenjskega cikla je, saj na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko, ki pomaga k sprejemanju premišljenih odločitev za izboljšanje strukture in dogajanja v podjetju. Podjetja, ki želijo dosegati dolgoročno uspešnost skupaj s kombinacijo lastnosti pionirskega in rastočega podjetja, dosežejo dinamičnost. Dinamična podjetja aktivno spremljajo dogajanja na trgu ter tako s tehtanimi odločitvami vodstvenih delavcev z iskanjem profitnega motiva ustvarjajo novo vrednost in nova delovna mesta. Lahko bi rekli, da so vedno v koraku pred konkurenco, ter da njihov cilj ni preživeti, ampak uspeti. V analitičnem delu magistrske naloge smo tako za izbrano podjetje izvedli diagnozo razvojne stopnje podjetja, kjer smo s pomočjo Pümpin in Prangejeve (1995) metode ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja. Nato smo na podlagi dobljenih rezultatov raziskali, ali je mogoče v življenjskem ciklu obravnavanega podjetja zaznati tipično razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpin in Prange (1995) ter opredelitev faz podjetniških kriz po Kropfbergerju (2003). S sintezo spoznanj o kriznem stanju obravnavanega podjetja smo podali nadaljnje ukrepe, ki so pomembni za razvoj podjetja. Zadnji del raziskave smo sklenili z analizo odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti in podali predloge ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 57; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

Iskanje izvedeno v 0.58 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici