| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2306
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv stresa na tiho odhajanje zaposlenih v organizaciji x
Robert Šket, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi preučujemo problematiko stresa na delovnem mestu in ugotavljamo njegovo povezavo s pojavom tihega odhajanja zaposlenih. Stres je eden največjih in najpomembnejših izzivov sodobnega delovnega okolja. Stres vpliva tako na posameznike, kot na organizacije. Izvori stresa so tako izven delovnega okolja, kakor v njem. Dejavniki v delovnem okolju, ki zaposlenim povzročajo stres vplivajo na motivacijo zaposlenih, poveča se tveganje za različne zdravstvene težave, izgorelost itd. V organizaciji se lahko pojavi tudi tiho odhajanje zaposlenih. Negativne posledice stresa se kažejo tudi na upadu produktivnosti in uspešnosti organizacije. Glavni cilj naše raziskave je bil ugotoviti, ali stres vpliva na tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu magistrske naloge predstavljamo koncept stresa, različne vrste stresa, simptome stresa in njegove posledice. Stres povzročajo različni dejavniki, ki jih glede na mesto izvora delimo na stresorje v delovnem okolju (neugodne delovne razmere, slabi odnosi s sodelavci in nadrejenimi, odgovornost za druge zaposlene, časovni pritiski in preobremenjenost idr.) in stresorje izven delovnega okolja. Poznamo številne simptome stresa, tako čustvene, kot fizične, vedenjske in psihološke. Stres povzroča številne negativne posledice za zaposlene in organizacijo, kot so zmanjšana produktivnost, slabše duševno in fizično zdravje zaposlenih, višja fluktuacija in zmanjšanje uspešnosti organizacije. Da bi preprečili te negativne posledice stresa je pomembno, da posamezniki in organizacije izvajajo ukrepe za premagovanje in obvladovanje stresa. Gre za ukrepe, povezane z zdravim življenjskim slogom zaposlenih (zdrava prehrana, telesna dejavnost, joga, meditacija, odsotnost kajenja in psihoaktivnih snovi idr.), kakor tudi za ukrepe, ki se neposredno nanašajo na oblikovanje delovnih mest (preoblikovanje dela, uvedba fleksibilnega delovnega časa, kroženje itd.). Nadalje smo predstavili koncept tihega odhajanja zaposlenih (ang. quiet quitting), ki postaja v organizacijah vse pogostejše. Gre za vedenje, ko zaposleni opravljajo le nujne delovne naloge, da obdržijo zaposlitev. Vzroki za tiho odhajanje so različni: prenizke plače, slabe možnosti za razvoj kariere in napredovanje, nepravično ocenjevanje, slabo delovno okolje idr.. Tiho odhajanje prinaša višjo fluktuacijo zaposlenih, zmanjšano pripadnost zaposlenih organizaciji, znižuje produktivnost in uspešnost organizacije. V empiričnem delu smo preučevali zaznavanje stresa, izvore in posledice stresa, ukrepe za premagovanje stresa ter prisotnost tihega odhajanja med zaposlenimi v organizaciji X. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni v izbrani organizaciji doživljajo stres zaradi dela, ki ga opravljajo. Ob tem kot najpogostejše stresorje navajajo preobremenjenost, časovne pritiske in težke delovne razmere. Zaposleni kot najpogostejše posledice, ki jih občutijo navajajo čustvenost, občutek utrujenosti, izčrpanosti in izgorelosti ter živčnost in napetost. Za premagovanje stresa zaposleni največkrat določijo prioriteto delovnih nalog, poiščejo pomoč sodelavca ter si vzamejo kratek odmor. Po drugi strani pa kot ukrepe, ki jih najpogosteje izvaja organizacija navajajo spodbujanje sodelovanja med zaposlenimi, spodbujanje zdravega načina življenja ter omogočanje sodelovanja pri izboljšavah delovnega okolja in organizacije dela. Prav tako smo ugotovili, da je tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji prisotno in da stres vpliva na pojav tihega odhajanja zaposlenih. Za zmanjšanje obeh negativnih dejavnikov bi bilo smiselno izvesti razbremenitev zaposlenih s preoblikovanjem delovnih mest in zaposlitvijo dodatnega kadra.
Ključne besede: stres, stresorji, posledice stresa, tiho odhajanje, javne organizacije
Objavljeno v DKUM: 14.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

2.
Primerjalna analiza poslovnih modelov krožnega gospodarstva v panogi električne opreme Slovenije in Hrvaške
Margaret Zoka, 2025, magistrsko delo

Opis: Krožno gospodarstvo je sistem, ki povezuje gospodarstvo s koncepti ekološkega oblikovanja in predlaga popolnoma nov način izkoriščanja virov. V krožnem gospodarstvu so viri zasnovani tako, da se uporabljajo čim dlje, nato pa se ob koncu življenjske dobe obnovijo in ponovno uporabijo. Tako se ustvarja zaprt krog materialov skozi celoten življenjski cikel. S hitrim tehnološkim napredkom in vse večjo razširjenostjo elektronskih naprav se količina električnih odpadkov znatno povečuje. Količina e-odpadkov, ki jih vsako leto proizvede EU, hitro narašča in trenutno predstavlja enega najhitreje rastočih tokov odpadkov. V tej raziskavi se osredotočamo na industrijo proizvodnje električne opreme. Ta sektor vsebuje kompleksno mešanico materialov, med katerimi so nekateri nevarni. Če teh odpadnih naprav ne upravljamo ustrezno, lahko povzročijo resne okoljske in zdravstvene težave. V teoretičnem delu analiziramo obstoječo literaturo o načelih krožnega gospodarstva in poslovnih modelih ter njihovi uporabi v industriji električne opreme. Raziskujemo politični kontekst razvoja krožnega gospodarstva na Hrvaškem in v Sloveniji, pri čemer se osredotočamo na vladne pobude, zakonodajne okvire in vključenost industrije. V empiričnem delu smo izvedli anketo o ravneh sprejemanja krožnega gospodarstva v industriji električne opreme na Hrvaškem in v Sloveniji. Rezultati ankete kažejo pomembne razlike v implementaciji med državama. Podrobnejša analiza je razkrila, kako različne velikosti podjetij izvajajo prakse krožnega gospodarstva, kako upravljajo vire ter kakšna so njihova stališča o koristih krožnega gospodarstva in sistemih državne podpore. Na podlagi empiričnih dokazov opredeljujemo ključne izzive, dejavnike uspeha in priložnosti za izboljšanje krožnih pobud v tej industriji.
Ključne besede: Krožno gospodarstvo, krožni poslovni modeli, predelovalna industrija, panoga električne opreme, Slovenija, Hrvaška.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

3.
Lastniki kot ambasadorji trajnostnosti: iskanje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem z mikrodokazili in gospodarstvom za povečanje trajnostnosti
Nomi Hrast, 2025, magistrsko delo

Opis: Trajnostno upravljanje in vodenje organizacij postaja vedno bolj pomembno za dolgoročno uspešnost organizacij, pri tem pa imajo pomembno vlogo lastniki kot upravljalci in oblikovalci politike podjetja. Magistrsko delo obravnava vlogo lastnikov organizacij kot ambasadorjev trajnostnosti in preučuje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem, mikrodokazili, razvojem gospodarstva in podjetji za povečanje trajnostnosti. Predstavljeni so ključni koncepti trajnostnosti, integralnega managementa in vpliva lastnikov kot upravljalcev na organizacijo in njene trajnostne usmeritve. Predstavljeni so zakonodajni okviri, standardi, protokoli in druge komponente poročanja organizaciji o trajnostnosti ter povezava tega s pomenom izobraževanja o trajnostnosti za organizacije. V empiričnem delu sta izvedeni dve študiji primera, prva se nanaša na analizo izbranih izobraževanj o trajnostnosti v poslovanju v Sloveniji, druga pa na preučitev izbranih tujih visokošolskih študijskih programov s področja trajnostnosti. Na podlagi ugotovitev je oblikovan predlog modela kurikuluma za trajnostno izobraževanje lastnikov organizacij z uporabo mikrodokazil v visokem šolstvu. Raziskava je pokazala, da je izobraževanje na področju trajnostnosti v poslovanju pomembno, vendar v Sloveniji še ni sistematično urejeno. Zato se mikrodokazila izkazujejo kot potencialno učinkovito orodje za povezovanje akademskega sveta in gospodarstva, kar bi lahko omogočalo boljši prenos znanja ter večjo izobraženost o trajnostnosti v poslovanju.
Ključne besede: lastniki podjetja, trajnostnost, integralni management, politika organizacije, visokošolsko izobraževanje, mikrodokazila
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

4.
Primerjalna analiza vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na lokalne in oblačne sisteme ERP
Katja Deržič, 2025, magistrsko delo

Opis: Na področju digitalnega poslovanja se podjetja srečujejo z vedno večjimi težavami v svojih poslovnih procesih, zato sta umetna inteligenca in kibernetska varnost sestavni del sistemov ERP. S pomočjo le-teh se v sistemih ERP uporablja za boljšo avtomatizacijo poslovnih procesov in zagotavljanje večje varnosti podatkov. Podjetja se odločajo, ali bodo uporabljala sisteme ERP ali sisteme ERP v oblaku, čeprav se dandanes zaradi naprednejših funkcionalnosti večina podjetij odloča za sisteme ERP v oblaku. Sistemi ERP se vse bolj prilagajajo specifičnim industrijskim panogam, kar pomeni, da so že vnaprej konfigurirani za posamezna področja dela. V sistemih ERP se pojavijo kibernetski varnostni ukrepi, ki vključujejo pogoste varnostne ocene in posodobitve programske opreme, ki zmanjšujejo verjetnost morebitnih vdorov. S preučevanjem vedenjskih trendov ima umetna inteligenca ključno vlogo pri prepoznavanju nenavadnih dejavnosti in preprečevanju varnostnih napadov, ko se zgodijo. V magistrskem delu predstavljamo funkcionalnosti, razvoj, vrste, prednosti in slabosti, uvajanje, trende in globalne ter lokalne ponudnike za sisteme ERP, sisteme ERP v oblaku, umetno inteligenco in kibernetsko varnost. V sedmem poglavju smo predstavili primerjalno analizo vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na sisteme ERP in sisteme ERP v oblaku. Skozi delo smo prišli do ugotovitve, da vgradnja umetne inteligence v sisteme ERP povečuje avtomatizacijo poslovnih procesov in zmanjšuje človeške napake, medtem ko kibernetska varnost varuje podatke z različnimi zaščitnimi varnostnimi ukrepi. V prihodnosti pričakujemo še večjo integracijo sistemov ERP z drugimi informacijskimi tehnologijami, vključno z internetom stvari in napredno analitiko podatkov. S tem bodo podjetja dosegla še večjo povezanost, avtomatizacijo ter boljšo zaščito in sledljivost podatkov.
Ključne besede: sistem ERP, sistem ERP v oblaku, razlika med lokalno nameščenimi sistemi ERP in sistemi ERP v oblaku, umetna inteligenca, kibernetska varnost ter primerjalna analiza vpliva umetne inteligence in kibernetske varnosti na sistem ERP in sistem ERP v oblaku.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

5.
Implementacija materialnega poslovanja v rešitvi Pro-Bit PRO.4
Jakob Tič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se na začetku osredotoča na splošno predstavljanje rešitev ERP, kjer so opisane osnovne značilnosti teh sistemov in njihov vpliv na sodobna podjetja. V tem delu so izpostavljene glavne prednosti rešitev ERP, kot so izboljšanje učinkovitosti poslovnih procesov, avtomatizacija nalog in boljše obvladovanje virov, kar podjetjem omogoča optimizacijo nalog in boljše sprejemanje odločitev. Nato se raziskava poglobi v materialno poslovanje znotraj rešitev ERP, kjer so podrobneje obravnavani ključni procesi, kot so upravljanje zalog, nabava, proizvodnja in prodaja. Tu se analizira, kako integracija teh funkcij v rešitve ERP pripomore k večji natančnosti, hitrejšemu obvladovanju zalog in boljšemu usklajevanju poslovnih procesov, kar podjetjem pomaga pri večji produktivnosti in zmanjšanju napak. V zadnjem delu se delo osredotoči na rešitev ERP podjetja Pro-Bit, kjer so opisani postopki implementacije te rešitve v podjetje. Raziskava analizira, kako se sistem prilagaja specifičnim potrebam podjetja, vključuje različne poslovne funkcije ter se povezuje z materialnim poslovanjem. Pomemben poudarek je na izzivih, s katerimi so se srečevali pri implementaciji, ter kako so jih uspešno rešili, kar vključuje usklajevanje med oddelki, izobraževanje zaposlenih in zagotavljanje podpore skozi celoten proces uvajanja. Na koncu raziskava potrjuje, da je uspešna implementacija rešitve ERP ključna za izboljšanje učinkovitosti podjetja, zmanjšanje stroškov ter povečanje produktivnosti, kar podjetju omogoča dosego konkurenčne prednosti. Ob tem pa se izpostavi tudi pomen skrbnega načrtovanja in doslednega spremljanja procesa uvedbe, saj lahko majhne napake vplivajo na dolgoročne rezultate. Raziskava pokaže, da so prilagoditve sistema specifičnim potrebam podjetja ključnega pomena za uspešno implementacijo. Celoten proces pa dokazuje, kako pomembno je vključevanje vseh zaposlenih v postopek ter zagotavljanje ustrezne podpore na vseh ravneh podjetja.
Ključne besede: rešitve ERP, materialno poslovanje, implementacija, prilagoditev poslovnim potrebam, Pro-Bit
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

6.
Oblika dogodka glede na deležnike na primeru mednarodne konference podim
Iva Rat, 2025, magistrsko delo

Opis: Pisno delo se osredotoča na celovito analizo organizacije dogodkov, pri čemer podrobno obravnava ključne elemente, ki vplivajo na njihovo izvedbo in uspešnost. Med temi so razvoj industrije skozi čas, različne vrste in oblike izvedbe dogodkov (v živo, spletni in hibridni dogodki) ter gradniki, kot so ciljne javnosti, ključni kazalniki uspeha, finančne komponente, izbira lokacije in učinkovita komunikacija. Poseben poudarek je namenjen vplivu družbenih sprememb, ki so v zadnjih letih močno zaznamovale industrijo dogodkov. Obravnavane so demografske in ekonomske spremembe, digitalizacija in uvajanje novih tehnologij ter izredne situacije, kot so naravne nesreče in pandemije. Slednje so še posebej izpostavile potrebo po prilagoditvi organizacijskih pristopov, kar je preoblikovalo tradicionalne modele dogodkov in prineslo inovativne rešitve za zagotavljanje nadaljnje rasti in uspešnosti industrije. Naloga se osredotoča na primer mednarodne konference Podim, največje konference, namenjene startup ekosistemu v regiji. Na primeru mednarodne konference Podim osvetljujemo ključne vidike organizacije dogodka in ga podrobneje analiziramo skozi perspektivo treh ključnih deležnikov: organizatorja, poslovnega partnerja in udeleženca. Raziskava ponuja vpogled v kompleksnost organizacije dogodkov ter njihovo prilagoditev sodobnim izzivom in potrebam različnih ciljnih skupin.
Ključne besede: dogodek, oblika dogodka, deležniki, ključni kazalniki uspeha, konferenca
Objavljeno v DKUM: 03.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
Pogoj finančne sposobnosti po evropski regulativi o izdaji dovolilnic za prevoz blaga v cestnem prometu in njena implementacija v Sloveniji in na Hrvaškem
Špela Urh, 2025, magistrsko delo

Opis: Transport predstavlja danes ključno komponento strateškega vidnega polja podjetij, saj pomembno prispeva k ustvarjanju tržne vrednosti. Njegov vpliv se razteza na kakovost vsakdanjega življenja in igra odločilno vlogo pri razpoložljivosti življenjskih potrebščin, delovanju različnih gospodarskih sektorjev, zagotavljanju varnosti in prostorski dostopnosti in mobilnosti. Čeprav ostaja temeljno poslanstvo transporta v osnovi nespremenjeno že več desetletij, ga spremembe, ki jih prinaša Evropska skupnost, temeljito spreminjajo. V raziskavi smo preverili vpliv finančne spodobnosti na izdajo licence Skupnosti. Pridobitev licence Skupnosti za opravljanje dejavnosti cestnega prevoza blaga v mednarodnem prometu zahteva izpolnjevanje določenih predpisanih pogojev, med katerimi je tudi ustrezen finančni položaj podjetja. Če podjetje ne pridobi licence Skupnosti zaradi neizpolnjevanja finančne sposobnosti, prav tako ne more pridobiti dovolilnice in dovolilnice CEMT. Ustrezen finančni položaj je ključen, saj s tem pogojem podjetje zagotavlja, da lahko stabilno deluje in izpolnjuje svoje obveznosti do strank, zaposlenih in drugih poslovnih partnerjev. V delu smo analizirali bilanco stanja in druga dokazila, s katerimi lahko podjetje izkazuje finančno sposobnost za pridobitev licence Skupnosti. Uvodnemu delu sledijo pregled literature s področja cestnega prevoza blaga, analiza panoge in opredelitev transportne dokumentacije. Licenca Skupnosti ima petletno veljavnost in velja za prevoznike iz vseh držav članic, kar omogoča prosti prevoz blaga po celotni EU, brez potrebe po dodatnih nacionalnih dovoljenjih ali dovolilnicah. Listine, kot so dovolilnice in dovolilnice CEMT, pomembno vplivajo na izvajanje mednarodnega cestnega prevoza blaga. Če med državami ni podpisanega sporazuma, so dovolilnice za prevoze s tretjimi državami obvezne. V empiričnem delu smo primerjali zakonodajo o izdaji licence Skupnosti v Sloveniji in na Hrvaškem ter analizirali postopke za izdajo dovolilnic in dovolilnic CEMT v obeh državah. Preučevali smo tudi, katera izmed držav ponuja boljše pogoje za cestni prevoz blaga, pri čemer smo ugotovili, da ima Slovenija rahlo prednost, vendar ji Hrvaška tesno sledi. Slovenija in druge države članice EU se tudi po obdobju globalne krize še naprej soočajo z novimi izzivi na področju transporta. Evropska skupnost si prizadeva zagotoviti, da je zakonodaja jasna in dostopna za vse uporabnike. Eden ključnih ukrepov na tem področju je digitalizacija. Sprejeta je bila Evropska uredba o elektronskih tovornih informacijah (eFTI), prav tako pa poteka tudi postopek digitalizacije dovolilnic CEMT.
Ključne besede: licenca Skupnosti, dovolilnica, dovolilnica CEMT, finančna sposobnost, potrdilo o poreklu blaga, ATA zvezek, opredmetena osnovna sredstva, kapital.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

8.
Kapitalska struktura slovenskih javnih podjetij v različnih industrijah
Jaka Topič, 2025, magistrsko delo

Opis: Kapitalska struktura je ključni dejavnik finančne stabilnosti in rasti podjetja, saj vpliva na njegovo vrednost, donosnost in odpornost na tveganja. Iskanje pravega ravnovesja med lastniškim in dolžniškim kapitalom ni enostaven proces, temveč zahteva prilagajanje dinamičnim tržnim razmeram in panogi kot tudi prihodnjih sprememb. Čeprav teorije kapitalske strukture ponujajo različne pristope, praksa kaže, da optimalna odločitev ni univerzalna za vsa podjetja, temveč rezultat tehtnega premisleka o stroških financiranja, tveganjih in dolgoročnih ciljih podjetja. Razumevanje naštetih dejavnikov omogoča podjetjem sprejemanje premišljenih finančnih odločitev, ki krepijo njihovo konkurenčnost, vrednost in rast. V magistrski nalogi predstavimo in podrobno opišemo pojem kapitalske strukture ter povprečnega tehtanega stroška kapitala (WACC) in vse komponente, potrebne za izračun. Nato na primerih slovenskih javnih podjetjih implementiramo teoretični vidik analize kapitalske strukture glede na preteklo poslovanje (2019-2023) in izračunamo sedanjo ter optimalno kapitalsko strukturo in WACC. Kapitalsko strukturo smo analizirali s kazalnikom dolga in kazalnikom finančnega vzvoda. Prvi nam prikaže stopnjo celotnega dolga v celotnih sredstvih, slednji pa razmerje med komponentama kapitala. Strošek lastniškega kapitala smo izračunali z metodo določanja cen dolgoročnih naložb (CAPM), strošek dolžniškega kapitala pa smo izračunali s pomočjo sintetične bonitetne ocene, ki določa premijo za kreditno tveganje.
Ključne besede: Kapitalska struktura, optimalna kapitalska struktura, CAPM, WACC, slovenska javna podjetja
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

9.
Vpliv geopolitičnih negotovosti in makroekonomskega okolja na investicijsko dejavnost slovenskih delniških družb
Lea Kranjc, 2025, magistrsko delo

Opis: Investicije predstavljajo enega najpomembnejših dejavnikov za razvoj nacionalnega gospodarstva. So gonilo napredka in predstavljajo ključ za ohranjanje in pridobivanje konkurenčne prednosti. Za dolgoročni uspeh posameznih podjetij je v globalno konkurenčnem okolju ključna dolgoročna, stabilna in trajnostno naravnana investicijska politika. Investicijska dejavnost predstavlja izpostavljenost številnim neposrednim in posrednim dejavnikom. Na obseg in usmerjenost investicijskih vlaganj podjetja imajo vpliv številni notranji in zunanji dejavniki, kot so razpoložljivi viri financiranja, relativna cena kapitala, investicijska politika, skladna s strategijo podjetja, tržne projekcije, protekcionistični ukrepi, stabilnost davčnega in geopolitičnega okolja ter drugi. V magistrskem delu smo pripravili investicijski elaborat analize vrednotenja ekonomičnosti na primeru izbrane investicije X. Na podlagi osnovnih vhodnih podatkov in ocene stroškov kapitala ter vpliva na konsolidiran izkaz poslovnega izida in denarnih tokov smo izvedli izračun upravičenosti investicijskega projekta z uporabo statičnih in dinamičnih metod vrednotenja investicij. Na podlagi regresijskih analiz smo opazovali učinke geopolitičnih tveganj in ključnih makroekonomskih dejavnikov kot neodvisnih spremenljivk na obseg investicijske dejavnosti izbranih slovenskih delniških družb – Skupine Krka, Skupine Petrol, Skupine Luka Koper in Skupine Impol – kot odvisnih spremenljivk. Rezultate smo medsebojno primerjali glede na kapitalsko strukturo posamezne delniške družbe.
Ključne besede: mednarodni kapitalski tokovi, geopolitična tveganja, makroekonomsko okolje, investicije podjetij, kapitalska struktura, metode presojanja ekonomičnosti investicij, regresijska analiza
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

10.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.58 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici