SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1386
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ikt raziskave, razvoj in inovacije slovenskih podjetij v luči evropske digitalne agende
Tea Markotić, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno področje inovativnih raziskovalnih in razvojnih aktivnosti v znanosti IKT-a v Sloveniji v luči krovnega strateškega dokumenta, ki postavlja smernice za razvoj IKT-a v članicah EU – Evropske digitalne agende. Na začetku naloge so razčlenjeni glavni teoretični pojmi področja, v empiričnem delu pa je raziskana intentiteta vlaganja v inovativne raziskovalne in razvojne aktivnosti. Preverili smo tudi, kako dobro se je Slovenija odrezala pri vlaganju v IKT. Podrobneje smo opredelili ključne spodbude za IKT iz programa Horizon 2020, prav tako pa nas je zanimalo, kako uspešno so slovenski upravičenci izkoristili finančne spodbude iz programa. Vse navedeno smo podkrepili z analizo ključnih digitalnih kazalnikov – primerjali smo dosežene kazalnike v Sloveniji z evropskim povprečjem.
Ključne besede: IKT, Evropska digitalna agenda, Horizon 2020, investicije v RRI
Objavljeno: 26.05.2017; Ogledov: 35; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (2,03 MB)

2.
METHODOLOGICAL ISSUES OF THE COMPETITIVE POSITION ASSESSMENT OF THE ICT SUPPORTED BANK
Anna Rabdanova, 2017, magistrsko delo

Opis: Competition is the main driver of the economy. This phenomenon has long been of interest to economists, which subsequently resulted in the creation of several approaches to the concept of competition. Economists developed various methods for assessing competition and the competitive position of the firm. The assessment of competition and competitive position allows the company to understand the situation on the market and develop a strategy in order to take a leading position. Information and communication technologies (ICT) are rapidly developing around the world. ICT penetrate into all spheres of human life, changing human behavior, in particular our behavior as a consumer. Consumers become more IT-armed; they are no longer satisfied with traditional approaches to customers. As a result, firms also need to change, introducing ICT into their business processes. The banking sector has its own characteristics that distinguish it from other sectors of the economy. Consequently, the banking competition also has its own characteristics. Banks actively use ICT, introducing them into their internal processes, as well as in the services they provide. There are two hypotheses in this Master’s Thesis. The purpose of H1 was to investigate how ICT impacts on competitive position of banks in Russia. H2 was that the most important ICT which impacts competitive position of banks in Russia are those which improve the quality of banking services. To prove these hypotheses the case study of PJSC Sberbank was used. The analysis of current state of competition in the Russian banking market also was conducted. In the case study the bank's history was reviewed, its financial and economic activities were analyzed, and Porter’s Five Forces Analysis was conducted. Both hypotheses were accepted.
Ključne besede: Competition, Competitive position, Banking, ICT, Russia
Objavljeno: 26.05.2017; Ogledov: 29; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (611,10 KB)

3.
Pasti zadolževanja v tuji valuti na primeru švicarskega franka
Nadja Jarc, 2017, magistrsko delo

Opis: V preteklem desetletju se je med leti 1997 do 2007 nominalna vrednost vseh kreditov evropskih bank podvojila (iz 9.441 milijard CHF na 19.996 milijard CHF). V istem obdobju se je vrednost kreditov v tuji valuti skoraj potrojila (iz 558 milijard CHF na 1.627 milijard CHF). Švicarska nacionalna banka (SNB) ocenjuje, da je bila decembra 2007 vrednost kreditov nominiranih v CHF znotraj evroobmočja 238 milijard CHF, v drugih evropskih državah pa 122 milijard CHF. Krediti v CHF so za slovenske in druge kreditojemalce članic EU posebni iz dveh razlogov. Prvič, kreditojemalci se dodatno soočajo še z valutnim tveganjem. Druga posebnost kredita v CHF se kaže v statusu CHF kot globalne varne valute, ki v času gospodarskega razcveta postopoma depreciira, v času krize pa močno apreciira. Tako je namen našega magistrskega dela, da se predstavijo posledice izpostavljenosti valutnemu tveganju pri kreditu v CHF oz. nasploh pri kreditu v tuji valuti. Iz tega razloga med seboj primerjamo vrednosti anuitet kredita v domači valuti (v našem primeru EUR) in kredita v tuji valuti (CHF). Ker je višina obrestnih mer pri posameznih kreditih zaupen podatek, smo kot obrestne mere pri izračunih kredita v EUR uporabili 6-mesečni EURIBOR, pri kreditih v CHF pa 6-mesečni LIBOR za CHF. Da bi dodatno izpostavili vpliv valutnega tveganja na kredit v sklopu izračunov predstavljamo tudi izračune, kjer uporabimo tako eno izmed notranjih oblik zavarovanja (ščitenje s pomočjo prihodkov v CHF) kot eno izmed zunanjih oblik zavarovanja (valutni terminski posli) pred valutnim tveganjem. Ker je problematika kredita v CHF zaradi valutnega tveganja doletela večino članic EU, predstavljamo tudi regulativne ukrepe in načine, preko katerih so se določene članice, med njimi je tudi Slovenija, soočile z reševanjem težav kreditojemalcev in kreditodajalcev kreditov v CHF. Iz predstavljenih rezultatov in rešitev ugotavljamo, da je valutno tveganje osrednja past kredita v CHF (kredita v tuji valuti). Rešitev ni, da se takšni posli nasploh prepovedo, ampak da regulatorji in kreditodajalci težijo k iskanju načinov, preko katerih bodo kreditojemalci primorani uporabiti eno izmed oblik zavarovanja valutnega tveganja ob sklenitvi kredita v tuji valuti.
Ključne besede: Varna valuta, valutno tveganje, kreditno tveganje, obrestno tveganje, valutni izvedeni terminski instrumenti.
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 37; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (2,02 MB)

4.
Dejavniki nakupnega vedenja otrok pri nakupu oblačil
Sanja Oljača, 2017, magistrsko delo

Opis: Porabniško se vedemo vsak dan tako odrasli kot tudi otroci. V pričujočem magistrskem delu se osredotočamo na vlogo otroka v sodobni porabniški kulturi. Na osnovi različne literature smo opisali kako poteka porabniška socializacija otroka, kakšne so značilnosti vedenja otroka na različnih stopnjah le te. Podrobneje opisujemo tudi dejavnike nakupnega vedenja otrok, kjer se osredotočamo predvsem na predstavitev vpliva družine, referenčnih skupin, okolja, medijev, blagovne skupine, embalaže, blagovne znamke in cene. Poleg predstavitve dejavnikov porabniškega vedenja otrok, v magistrskem delu opišemo tudi značilnosti in način delovanja trga izdelkov namenjenih otrokom, kjer so otroci ključni člen in imajo na njem pomembno vlogo. So neposredni porabniki, ko kupujejo sami, imajo vlogo pobudnika nakupa pri starših in igrajo vlogo bodočega kupca na trgih izdelkov, ki trenutno še niso namenjeni njim. V tem sklopu dela predstavimo tudi značilnosti trga oblačil namenjenim otrokom. Empirični del magistrskega dela predstavlja potek in rezultate raziskave o vplivu barve na izbiro oblačila, ko jih izbirajo otroci. V raziskavi, smo ugotavljali ali obstaja ključna razlika v izbiri barve majice med deklicami in dečki.
Ključne besede: otrok, porabnik, vedenje, oblačila, barva, eksperiment
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 33; Prenosov: 3
.pdf Polno besedilo (1,98 MB)

5.
MERJENJE IN DOLOČANJE PRODUKTIVNOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ: PRIMER 20 MN STISKALNICE ALUMINIJA V IMPOL PCP D.O.O.
Rok Črešnar, 2017, magistrsko delo

Opis: Proizvodna podjetja vseskozi vlagajo napore v povečevanje produktivnosti ljudi in proizvodne opreme oz. želijo produktivnost zadržati vsaj na zadovoljivi ravni. Raziskovali smo produktivnost in poslovne procese, ki smo jih za potrebe raziskave preučevali iz tehnološkega vidika in vidika človeškega faktorja oz. dela. Preučevanje koncepta produktivnosti na takšen način, koristi predvsem proizvodnim podjetjem, saj le-ta večino pozornosti namenjajo tehnologiji v proizvodnji ter zaposlenim. Ugotavljamo, da avtorji s tehnološkimi procesi najpogosteje povezujejo tehnologijo, računalniško proizvodnjo in avtomatizacijo. Z delovnimi procesi, ki jih povezujemo s človeškim faktorjem, pa avtorji namenjajo pozornost razporejanju dela, merjenju dela in specializaciji. Poslovne procese je potrebno ob predlogih za izboljšanje produktivnosti pogosto spremeniti. Radikalnost sprememb poslovnih procesov pa rangiramo od tistih najmanj radikalnih, ki so zgolj izboljšanje poslovnega procesa, do bolj radikalnih, kot je preoblikovanje poslovnega procesa, do najradikalnejših prenov poslovnih procesov. Preučevanje produktivnosti, ki temelji na preučevanju tehnološkega in delovnega procesa pokaže, da obstaja mnogo tehnik in metod za merjenje ter posledično izboljšanje produktivnosti, izbrati pa moramo najprimernejše, glede na situacijo. Produktivnost smo merili na 20 MN stiskalnici aluminija v podjetju Impol PCP d.o.o. V raziskavo smo zajeli podatke meritev procesa stiskanja dveh različnih izdelkov, in sicer aluminijastih cevi in palic. Proces stiskanja smo razdelili na različne faze in s pomočjo multiple regresijske analize določili njihov vpliv na skupen čas celotnega transformacijskega procesa. Na temelju dobljenih rezultatov smo pripravili predloge za izboljšanje produktivnosti tehnološkega in delovnega procesa, ter jih povezali z rezultati statistične analize in podatkov o parametrih, ki so nam bili na voljo za izračune. Linearno smo izračunali spremembe v produktivnosti na temelju naših predlogov. Za izboljšanje delovne produktivnosti predlagamo delo čez malico s primerno finančno kompenzacijo, za povečanje tehnološke produktivnosti pa povečanje hitrosti faze počasnega stiskanja na stroju. Ugotavljamo, da imajo lahko celo najenostavnejši predlogi in spremembe procesa linearno velik vpliv na produktivnost in poslovni rezultat podjetja. Učinki študije in raziskave pa se kažejo v boljšem razumevanju koncepta produktivnosti za proizvodna podjetja.
Ključne besede: Produktivnost, poslovni procesi, merjenje produktivnosti, izboljšanje produktivnosti, proizvodna podjetja.
Objavljeno: 24.05.2017; Ogledov: 45; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (1,54 MB)

6.
Optimizacija kapitalske strukture na primeru Krka, d. d.
Polona Praznik, 2017, magistrsko delo

Opis: Predstavniki finančne funkcije gospodarskih celic prevzemajo pomembne odločitve glede financiranja kot temeljne dejavnosti vsakega podjetja. Pri uresničevanju zastavljenih ciljev finančne funkcije in sklepanju finančnih odločitev morajo odgovorni upoštevati poslovno-finančna načela in temeljna načela financiranja. Kapitalska struktura predstavlja kombinacijo lastniških in dolžniških virov kapitala, pri čemer je optimalno razmerje uporabljenih virov doseženo z maksimiranjem vrednosti enote lastniškega kapitala. Za lažje razumevanje pomena kapitalske strukture in odločanja o njenem snovanju so teoretiki razvili številne sodbe o optimalnem razmerju med viri financiranja. Tako zagovorniki tradicionalne teorije trdijo, da je vrednost podjetja odvisna od kombinacije lastniškega in dolžniškega kapitala. Podpirajo idejo povečanja celotne vrednosti podjetja in vzpostavitve optimalne kapitalske strukture z zamenjavo cenejšega dolga za dražji lastniški kapital. Nasprotna spoznanja predstavljajo zagovorniki Modigliani-Millerjeve teorije, ki vztrajajo pri nevtralnih učinkih kapitalske strukture na vrednost podjetja z ozirom na popoln trg kapitala. Optimalno kapitalsko strukturo smo obravnavali tudi z vidika dejavnikov, ki imajo bistven vpliv na njen ustroj. Teorija stroškov finančne stiske domneva, da imata velikost podjetja in kapitalska struktura z večjim deležem dolga pozitivno relacijo, saj veliko podjetje vzdržuje dobro diverzificiran portfelj naložb, kar znižuje izpostavljenost kreditnemu tveganju. Teorija vrstnega reda predvideva, da imata rast in kapitalska struktura z večjim deležem dolga pozitivno relacijo, saj predstavlja zadolževanje ključno podporo pri uresničevanju dražjih investicijskih projektov. Stephan in ostali (2011) so na osnovi študije pridobili trdne dokaze o pomembnosti agencijskih stroškov, likvidnosti, signaliziranja, finančnih ovir in davčnih olajšav pri ugotavljanju optimalne kapitalske strukture. Krkino kapitalsko strukturo smo opazovali z oceno tehtanih povprečnih stroškov kapitala. Tehtani povprečni stroški kapitala so za leto 2015 znašali 12,04 %, kar nakazuje na dražjo kapitalsko strukturo od povprečne kapitalske strukture v sektorju proizvodnje farmacevtskih zdravil in učinkovin. Podobne vrednosti WACC je družba dosegala tudi v ostalih proučevanih letih. V letu 2006 je bila ocena WACC zaradi višjih mer sistematičnega tveganja (bet), višjih tržnih premij za tveganje in višjih inflacijskih stopenj, kar 15,2 %. Povečanje omenjenih spremenljivk so povzročile turbulentne razmere na trgu in bližajoča se globalna finančna in gospodarska kriza. Kapitalsko strukturo smo analizirali tudi z izbranimi finančnimi pokazatelji. Najnižja izračunana vrednost kazalnika dolgoročnega financiranja dolgoročnih sredstev v vseh proučevanih obdobjih v višini 1,25 kaže na poslovanje Krke po načelu zlatega bilančnega pravila tudi v kriznih časih. Povprečna vrednost kazalnika kratkoročnega koeficienta likvidnosti za vsa proučevana obdobja znaša 2,48, kar pomeni, da je Krka sposobna financirati tekoče poslovanje, saj so kratkoročna sredstva dvakrat večja od kratkoročnih obveznosti. Rezultati analiz dajejo vtis oblikovanja optimalne kapitalske strukture družbe Krka.
Ključne besede: Kapitalska struktura, trg kapitala, CAPM, WACC
Objavljeno: 24.05.2017; Ogledov: 42; Prenosov: 9
.pdf Polno besedilo (2,25 MB)

7.
Določitev primerne denarne odpravnine pri iztisnitvi manjšinskih delničarjev podjetja blisk montaža d.d.
Gregor Goldinskij, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo institut primerne denarne odpravnine v postopku iztisnitve manjšinskih delničarjev iz delniške družbe, s poudarkom na načinu in merilih njenega določanja. Ker so države institut iztisnitve manjšinskih delničarjev uredile na precej različne načine, smo v nalogi nadalje predstavili primerjalnopravno analizo ureditev instituta iztisnitve manjšinskih delničarjev v ZDA ter Zvezni Republiki Nemčiji. Teoretični obravnavi problema sledi praktični izračun poštene vrednosti celotnega lastniškega kapitala podjetja Blisk Montaža d.d. ter posledično primerne denarne odpravnine za delnice iztisnjenih manjšinskih delničarjev omenjenega podjetja. Po slovenski ureditvi sta mogoči dve vrsti iztisnitve, in sicer iztisnitev po Zakonu o gospodarskih družbah (Ur. l. RS št. 42/2006, v nadaljevanju »ZGD-1«) in iztisnitev po Zakonu o prevzemih (Ur. l. RS 79/2006, v nadaljevanju »ZPre-1«). V nalogi je podrobneje predstavljena ureditev korporacijskega instituta iztisnitve manjšinskih delničarjev, ki je urejena z določili od 384. člena do 388. člena ZGD-1. Ugotovili smo, da zakon ne daje konkretnih vsebinskih meril, ki jih je treba upoštevati pri določanju primerne denarne odpravnine, temveč v zvezi s tem vsebuje predvsem proceduralne varovalke. Primerna denarna odpravnina je pravni standard, katerega vsebino je treba v vsakem konkretnem primeru posebej napolniti s pomočjo metod in standardov ocenjevanja vrednosti podjetja, ob upoštevanju premoženjskega in profitnega stanja družbe v tistem trenutku, ko skupščina sklepa o izključitvi manjšinskih delničarjev. V nadaljevanju naloge na podlagi pregleda MSOV, sodne prakse ter strokovne teorije in prakse podajamo vsebinska izhodišča (kot so podlaga vrednosti, uporaba metod ocenjevanja, uporaba pribitkov in odbitkov, ustrezna raven vrednosti itd.) za določitev primerne denarne odpravnine z namenom zapolniti navedeni pravni standard. Medtem, ko so nekatera izhodišča (neuporaba odbitkov za manjšinskega lastnika ali za pomanjkanje tržljivosti, poštena vrednost kot vrsta vrednosti ter raven vrednosti, ki velja za kontrolni delež) jasna in nedvoumna, bodo druga (uporaba premij za kontrolo, upoštevanje sinergijske vrednosti) najbrž še dolgo časa predmet burnih razprav med ocenjevalci vrednosti. V empiričnem delu naloge smo ob upoštevanju namena in predmeta ocenjevanja vrednosti ter izbrane vrste vrednosti, kot najustreznejši pristop k ocenjevanju vrednosti podjetja Blisk Montaža d.d. izbrali na donosu zasnovan način ocenjevanja vrednosti (metoda diskontiranja denarnega toka) ter na sredstvih zasnovan način ocenjevanja vrednosti (metoda prilagojenih knjigovodskih vrednosti). Kot pošteno vrednost smo izbrali višjo izmed obeh ocenjenih vrednosti.
Ključne besede: Vrednotenje podjetij, delniška družba, iztisnitev manjšinskih delničarjev, primerna denarna odpravnina, poštena vrednost, primerjalnopravni pogled.
Objavljeno: 24.05.2017; Ogledov: 59; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (2,68 MB)

8.
Vpliv uvedbe elektronskega poslovanja na prodajni proces v podjetju
Tomaž Jerebic, 2017, magistrsko delo

Opis: Obdobje elektronskega poslovanja predstavlja s stališča prenove poslovanja za podjetje izziv. Od podjetja, ki se želi vključiti v sodobno obliko poslovanja, zahteva temeljit premik in razmislek o poslovni doktrini. V magistrskem delu so obravnavane vrste in oblike elektronskega poslovanja, poslovni modeli ter njegove prednosti in slabosti. Proces uvedbe in uporabe informacijske tehnologije v podjetju imenujemo informatizacija poslovanja. Le-ta mora biti usmerjena v zagotavljanje konkurenčne prednosti podjetij oziroma k prenovi izvajanja poslovnih procesov. Poiskali bomo torej razloge za uvedbo elektronskega poslovanja, izvedeli nekaj več o poteku uvajanja ter ugotovili, kateri pogoji morajo biti izpolnjeni za uspešno uvedbo elektronskega poslovanja. Zaradi odvisnosti poslovanja podjetij od interneta in tesno povezane tehnološke infrastrukture bodo uspešna le podjetja, ki bodo sposobna izvesti procesno usmerjeno prenovo poslovanja. Ta se kaže na tehnološko in organizacijsko pogojeni poslovni strategiji ter spremembi obstoječe poslovne arhitekture. Vse bolj opažamo, da bodo zmagovalci globalno usmerjenega konkurenčnega gospodarstva tisti, ki bodo sposobni opraviti to prenovo. Podrobneje bomo torej opredelili poslovne procese, njihovo modeliranje, nato pa prešli na prenovo poslovnih procesov. Izvedeli bomo, kateri kadri so prisotni pri prenovi, kako le-ta poteka, kako izgledajo prenovljeni poslovni procesi ter na kakšna tveganja moramo biti pozorni. Z magistrskim delom bomo skušali prikazati, kako vpliva uvedba elektronskega poslovanja na izvajanje poslovnih procesov. Ugotovili bomo predvsem, kakšen vpliv ima le-ta na prodajni proces v podjetju.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, uvajanje elektronskega poslovanja, prenova poslovanja, poslovni procesi.
Objavljeno: 24.05.2017; Ogledov: 50; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (2,00 MB)

9.
Uvajanje digitalnega marketinga v start up podjetje starta d.o.o.
Tiana Krček, 2017, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje se zaveda pomembnosti trženja in marketinga. V današnjem trendu razvoja interneta in načina razmišljanja uporabnikov ter medijev, ki jih uporabljajo v vsakdanjem življenju, podjetja vsak dan bolj ugotavljajo pomembnost svoje prisotnosti v digitalnih medijih. Tradicionalni marketing se več ne obese tako, kot se je prej. Treba je imeti nov pristop in se prilagajati trendu. Veliko podjetij je že popolnoma implementiralo digitalni marketing, določena so v postopku implementacije. V magistrski nalogi smo do podrobnosti predstavili razsežnosti digitalnega marketinga na splošno: vse, kar podjetje, neodvisno od svoje velikosti, načina poslovanja in izdelka, lahko naredi, da bi doseglo maksimalne rezultate na digitalnem trgu. V nadaljevanju magistrske naloge smo sledili postavljenim hipotezam in predvidevali, da se digitalni marketing razlikuje glede na tip podjetja, razvojno fazo, v kateri podjetje je, in velikost ter karakteristike izdelka in storitev, ki jo podjetje ponuja. Osredotočili smo se na specifičen, na trgu relativno nov tip poslovanja podjetja, start-up podjetje, ki ponuja specifično in trgu neznano storitev. Z raziskovanjem dostopne literature smo prišli do zelo inovativnega pristopa za uvajanje digitalnega marketinga, primernega prav za start-up podjetja, metodologije growth hacking. Predstavili smo vse njene faze, dejavnosti in taktike, ki jih podjetje lahko izvaja v cilju doseganja čim boljših rezultatov prodaje, ter primere dobre prakse. Da bi raziskavo še bolj ozko opredelili, smo izbrali start-up podjetje Starta d.o.o. Najprej smo predstavili specifičnosti start-up podjetij na splošno, potem pa delovanje podjetja Starta d.o.o. Na osnovi specifičnosti storitve, ki jo podjetje ponuja, in razvojne faze, v kateri podjetje trenutno je, ter stanja v podjetju smo skupaj s preostalo ekipo prišli do zaključka, da je metodologija growth hacking primerna. V zaključnem delu magistrske naloge smo predstavili, kako se metodologija growth hacking implementira v podjetje Starta d.o.o. Bistvenega pomena za magistrsko nalogo in za vse, ki se ukvarjajo z digitalnim marketingom in digitalnim marketingom za start-up podjetja, je predstavljanje prilagajanja implementacije digitalnega marketinga specifičnemu načinu poslovanja in specifičnemu izdelku na primeru podjetja Starta d.o.o. V magistrski nalogi so navedeni razlogi za uvajanje vsake posamezne faze in dejavnosti.
Ključne besede: digitalni marketing, growth hacking, start-up podjetja, razsežnosti digitalnega marketinga, uvajanje digitalnega marketinga, kanali prodaje, viralni promet
Objavljeno: 24.05.2017; Ogledov: 47; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (3,38 MB)

10.
Načrtovanje nabave v okviru javnih naročil v podjetju dem d.o.o.
Matej Helbl, 2017, magistrsko delo

Opis: Zaradi evropskih direktiv in zakonskih zahtev Zakona o javnem naročanju ZJN-3 bo teženj po celovitem obvladovanju nabav, vključno z načrtovanjem le-teh, pri javnih naročnikih na splošnem in prav tako infrastrukturnem področju v prihodnosti vse več. Da celotni sistem javnega naročanja deluje in sledi ciljem javnega naročanja, morajo naročniki pri izvajanju postopkov javnih naročil spoštovati temeljna načela javnega naročanja. Zmotno je prepričanje naročnikov, da temeljna načela veljajo samo za javna naročila nad mejnimi vrednostmi ZJN-3. Z novim Zakonom ZJN-3 je še bolj poudarjeno temeljno pravilo, da naročnik ne sme razdeliti javnega naročila oz. ga oblikovati v več javnih naročil, da bi se izognil uporabi zakona o javnem naročanju. Z načrtovanjem v okviru javnega naročanja se postavljajo cilji javnega naročanja in načini njihove uresničitve:  izbor najprimernejšega in pravilnega postopka javnega naročila,  učinkovito in racionalno gospodarjenje z razpoložljivimi sredstvi,  zagotoviti zakonit in pošten izbor ponudnika na trgu EU. Letni načrt nabav je torej osnovno izhodišče za preprečitev drobljenja naročil zaradi zahtev zakonodaje, prav tako pa je nujen s stališča ekonomičnosti izvedbe posameznih nabavnih postopkov, načrtovanja resursov itd. Priprava letnega načrta naročil v Sloveniji ni zakonska obveza naročnikov, zato ZJN-3 ne predpisuje postopkov priprave in izvedb načrtovanja naročil, prav tako ne definira njegovih vsebin in oblik. Kot tudi v ostalih členih ZJN-3 je zakonodaja glede drobljenja naročil in glede pravil istovrstnosti predmetov naročil nejasna, tako da si pač zakonodajo vsak naročnik tolmači po svoje. V analiziranem podjetju DEM naročil ne načrtujejo, zato obstaja tveganje izbora neustreznih postopkov in tveganje drobitve naročil, prav tako ni ekonomskih učinkov zaradi racionalnejših postopkov, poenotenih vrst blaga in storitev. Problemi izhajajo tudi iz neustreznega upravljanja nabave in (ne)sodelovanja ostalih strokovnih služb v ciklu nabave. Razlog je tudi v pomanjkljivem znanju s področja javno-naročniške zakonodaje, pomanjkanju izkušenj in nepoznavanju odločitev Državne revizijske komisije in Računskega sodišča. Upam, da bo vodstvo analiziranega podjetja prepoznalo aktivnosti in procese v pred razpisni fazi javnih naročil kot nujne in pomembne za celotno organizacijo, jim dalo ustrezno težo, zagotovilo ustrezne resurse v znanju in ljudeh ter zagotovilo in koordiniralo sodelovanje različnih služb na vseh nivojih upravljanja.
Ključne besede: javno naročanje, infrastrukturno področje, načrtovanje javnih naročil, drobljenje javnih naročil, ZJN-3
Objavljeno: 23.05.2017; Ogledov: 44; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici