SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1476
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga duhovne inteligence pri vodenju v podjetju x
Mateja Sekavčnik, 2017, magistrsko delo

Opis: Življenje se nenehno spreminja na vseh ravneh in spremembe so edina stalnica v njem. Spremembe ne prizanašajo nikjer in dobro je, da se tega zavedamo in imamo posluh zanje, predvsem za tiste, ki so za nas dobre in prispevajo k pozitivnemu učinku na enem ali več življenjskih področjih. To vključuje tudi poslovni svet ter svet vodenja manjših podjetij, velikih korporacij in multinacionalk ter tudi vsakovrstno vodenje v širšem smislu. Seveda pa se vse najprej prične pri vodenju samih sebe. Če sami sebe ne znamo voditi, sprejemati in ozaveščati svojih čustev, ugotavljati kdo smo in kam smo namenjeni, se spraševati o svojem smislu, biti zavestni in prisotni ter delovati za širši smisel celotne človeške skupnosti, kako bi lahko potemtakem vodili tudi druge? Potrebna je dovzetnost za drugačne načine vodenja, ki vključujejo še kaj več kot zgolj tradicionalne doktrine, po katerih se je delovalo v preteklosti in se v mnogih primerih dogaja tudi danes. Vse te stare paradigme vodenja, je že zdavnaj povozil čas in prihaja vse več priložnosti, da se izkažemo kot srčni voditelji, ki s svojim prispevkom spreminjajo sebe in tudi svet v katerem delujemo. V še vedno pretežno moško naravnani kulturi in delovanju ter tudi vodenju (tekmovalnost, fokusiranost, moč, oblast, analitičnost …) po vsem svetu, pa korenito potrebujemo tudi ženski princip delovanja in vodenja (sprejemanje, sočutje, toplino, intuitivnost, skrb …) Ker le eno z drugim, z moškim in ženskim principom z roko v roki, lahko delujemo celovito. Pri vse tem pa ima veliko vlogo, če ne celo največjo, ravno zavedanje smisla uporabnosti duhovne inteligence, ki nam na vseh ravneh bivanja pomaga, da postajamo iz dneva v dan boljše različice sebe.
Ključne besede: duhovna inteligenca, vodenje, managerji, vodje, management, podjetje Petrol energetika d. o. o.
Objavljeno: 13.12.2017; Ogledov: 14; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1020,38 KB)

2.
Posebnosti uvedbe rešitve ls retail - modul maloprodaja v podjetje x
Tanja Franc, 2017, magistrsko delo

Opis: Uporaba celovite informacijske rešitve v podjetju ni prednost, temveč obveza, če želi biti podjetje uspešno in konkurenčno. Celovite informacijske rešitve so najbolj kompleksni poslovni sistemi. Njihova uvedba zahteva velike investicije denarja, časa in strokovnjake, saj gre za zelo zahteven projekt. Potrebno je veliko prilagajanja, natančnosti, usklajevanja in strpnosti. Microsoft Dynamics NAV je globalna celovita informacijska rešitev za mala in srednje velika podjetja. Pokriva vse ključne procese v podjetju; računovodstvo, nabavo, prodajo, upravljanje zalog... Poleg tega omogoča boljši vpogled v poslovanje, povečuje produktivnost zaposlenih, izboljšuje učinkovitost poslovnih procesov in zmanjšuje stroške na področju informacijske tehnologije. LS Retail je integrirana vertikalna rešitev Microsoft Dynamics NAV za maloprodajo in gostinstvo. Omogoča enostavno sledenje transakcij, ima prijazen uporabniški vmesnik, dober nadzor nad poslovanjem in omogoča hitro učenje. Uvajanje Microsoft Dynamics NAV in LS Retail smo prikazali na primeru mednarodnega podjetja. Uvajanje rešitve poteka po metodologiji SureStep. Opisali smo proces uvajanja, kritične dejavnike uspeha, ki so bili opaženi med uvajanjem in pričakovane učinke. Največja prednost rešitve je vsekakor nadzorovanje, spremljanje in vodenje poslovanja iz ene centralne lokacije vseh trgovin. Sistem med drugim »odgovarja« na naslednja vprašanja: kdaj so naredili v določeni trgovini največ prometa, kateri je bil najbolj prodan artikel, katera oseba je prodala največ v določenem obdobju... Te informacije pa so na voljo takoj, v realnem času. LS Retail rešitev za podjetja, ki se ukvarjajo z maloprodajo in gostinstvom na slovenskem trgu še ni najbolj razširjena. Verjamemo, da bodo tudi ostala podjetja, še posebej mednarodna, prav kmalu začela razmišljati tudi po enotnem celovitem informacijskem sistemu.
Ključne besede: Maloprodaja, Microsoft Dynamics NAV, uvedba, implementacija, informacijske rešitve
Objavljeno: 13.12.2017; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

3.
POVEZAVA MED ZADOVOLJSTVOM PRI DELU IN VODENJEM V UKC MARIBOR
Vanja Borko, 2017, magistrsko delo

Opis: Vse več organizacij se srečuje z nezadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu, kar v velikem obsegu izhaja iz neprimernega načina vodenja organizacije. S tem namenom smo v magistrskem delu raziskovali povezavo med vodenjem in zadovoljstvom pri delu z oblikovanjem ukrepov za zmanjšanje nezadovoljstva in vzpostavitvijo ustreznega vodenja v organizaciji. Magistrsko delo je razdeljeno na štiri poglavja. V uvodu predstavljamo, da lahko nastopijo težave, v kolikor vodja nima ustreznih kompetenc za upravljanje ljudi in spodbujanje zadovoljstva pri delu. Drugo poglavje je teoretično zasnovano in vključuje opredelitve vodenja, razlikovanje med vodjo in managerjem, naloge in vloge vodij, lastnosti in sposobnosti uspešnih vodij, oblike moči vodij ter različne stile vodenja. V tretjem poglavju se posebej osredotočamo na dejavnike in elemente, ki vplivajo na zadovoljstvo pri delu in povezanost zadovoljstva z uspešnostjo organizacije. Opisali smo posledice nezadovoljstva zaposlenih in predstavili ukrepe za povečanje zadovoljstva. V empiričnem delu smo predstavili proučevano organizacijo Univerzitetni klinični center Maribor in na podlagi zbranih podatkov lastne raziskave, s statističnimi metodami preverili hipoteze ter oblikovali predloge izboljšav. Z ozirom na to, da je bil cilj magistrskega dela preveriti povezavo med zadovoljstvom pri delu in vodenjem v UKC Maribor, smo raziskovali tuja spoznanja, ki so nas pripeljala do zaključkov, da k zadovoljstvu pri delu pripomore ustvarjanje vzajemnega zaupanja med vodjo in zaposlenimi, upoštevanje potreb zaposlenih, navdihovanje, dobra komunikacija in ustrezno motiviranje. Vodja mora strmeti k zagotavljanju produktivnosti, razvoja in blaginje zaposlenih. Učinkovit vodja je fleksibilna oseba, ki daje zaposlenim smernice, hkrati pa jim dopusti dajanje pobud in ustvarjalnost. Za izboljšanje zadovoljstva pri delu se morajo vzpostaviti mehanizmi nagrajevanja, kjer se uporablja finančne in nefinančne spodbude.
Ključne besede: Vodstvo, stil vodenja, kompetence, zadovoljstvo pri delu, ukrepi za povečanje zadovoljstva, posledice nezadovoljstva.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 35; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Stališča potrošnikov do trgovskih kuponov za popust na izdelek po izbiri
Almira Garčević, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali tematiko pospeševanja prodaje, ki je pridobila pomembnost v zadnjih letih, saj podjetja vlagajo v pospeševanje prodaje vedno več denarja. Ker smo kupci postali zelo zahtevni in preudarni, morajo podjetja v konkurenčnem okolju vedno znova razmišljati o novih inovativnih prijemih, s pomočjo katerih obstoječe kupce ohranijo ter pridobijo nove kupce. V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično predstavitev področja pospeševanja prodaje in proučili različna orodja pospeševanja prodaje, usmerjena na porabnike, katerih se podjetja poslužujejo ter med katera uvrščamo tudi kupone, na katere smo se podrobneje osredotočili v tretjem poglavju. V nadaljevanju smo predstavili 3 največje slovenske trgovce in se osredotočili na trenutno zelo aktualne in za kupce zanimive kupone za popust na izdelek po izbiri, ki jih ti trgovci nudijo. Ker priljubljenost tovrstnih kuponov narašča, smo v drugem delu magistrskega dela, ki temelji na empirični raziskavi, proučevali odziv potrošnikov na kupone za popust na izdelek po izbiri. Rezultati ankete podajajo odgovor, kako potrošniki dojemajo kupone, ki jih v celotnem spektru različnih orodij za pospeševanje prodaje nudi vedno več trgovcev.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, pospeševanje prodaje, usmerjeno na porabnike, kuponi kot orodje za pospeševanje prodaje, kuponi za popust na izdelek po izbiri
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 33; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
Vpliv oglaševanja na nakup zdrave prehrane v Sloveniji
Špela Kralj, 2017, magistrsko delo

Opis: Tempo življenja povprečnega človeka je enostavno prehiter, vse hočemo narediti takoj, zdaj, v tem trenutku. Preveč smo izpostavljeni raznim stresnim situacijam, ki pa na nas zelo slabo vplivajo tako fizično kot tudi psihično. Preveč imamo skrbi, preveč se obremenjujemo s stvarmi, ki mogoče niso tako zelo pomembne. In tukaj na nek način pozabimo na nas, na naše psihofizično zdravje. In na tem mestu je oglaševanje tisto, ki nas opozarja, da moramo vedeti, kakšno hrano uživamo, koliko te hrane uživamo, kako jo uživamo in ali se dovolj gibamo. Povsod vidimo razne reklamne panoje, bilboarde, razne promocije in degustacije, letake, prospekte, tudi na TV, radiu, internetu ipd. zasledimo oglaševanje o zdravem prehranjevanju ter gibanju, torej nas oglaševanje spremlja vsepovsod. Najbolj množično oglaševanje današnjega časa je oglaševanje na internetu, splet nam daje vse informacije, ki jih potrebujemo, dostopen je kjerkoli in kadarkoli. Cilj te naloge je predvsem ta, da ugotovimo, ali oglaševanje vpliva na potrošnika in njegovo odločitev o nakupu zdrave prehrane. V teoretičnem delu magistrske naloge želimo prikazati, kako oglaševanje definirajo razni strokovnjaki, kako sploh je oblikovano uspešno komuniciranje, preko katerih medijev lahko oglašujemo. V teoriji smo tudi želeli preveriti, kako biti čim bolj kreativen, učinkovit ter uspešen v oglaševalskih akcijah. Pomembno se nam je tudi zdelo, da v teoriji namenimo nekaj poglavij o zdravi prehrani, njenem pomenu, kakšne so naše prehranjevalne navade ter nekaj o kulturi prehranjevanja. Praktični del naloge je namenjen raziskavi, ki smo jo izvedli z anketnim vprašalnikom, s katerim smo želeli izvedeti, kakšen vpliv ima oglaševanje na naše anketirance. Želeli smo tudi izvedeti, kako se prehranjujejo, ali se gibljejo, če prebirajo revije o zdravem prehranjevanju. Dejstvo je, da se naši anketiranci zavedajo, da prehrana dolgoročno vpliva na zdravje posameznika. Tudi večina naših anketirancev se v prostem času ukvarja s športom, veliko jedo domačo pridelano zelenjavo in sadje. Po izsledkih naše raziskave pa jih v dejanski nakup zdrave prehrane prepriča njihovo lastno zdravstveno stanje. Torej lahko rečemo, da se naši anketiranci dobro ozaveščajo o zdravem načinu prehranjevanja. Kar pa se tiče samega oglaševanja lahko povzamemo, da se ne ozirajo toliko na oglaševanje o zdravi prehrani, in samo oglaševanje nekako ne vpliva na njihov nakup.
Ključne besede: psihofizično zdravje, zdrava prehrana, gibanje, oglaševanje, internet, zgodovina oglaševanja, cilji oglaševanja, strategije oglaševanja, kreativnost v oglaševanju, časovni potek oglaševanja.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 34; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

6.
Značilnosti poslovnih pogajanj pri procesu prodaje na primeru podjetja talum d.d.
Martina Venta, 2017, magistrsko delo

Opis: Predmet analize v magistrskem delu je opredelitev značilnosti poslovnih pogajanj pri procesu prodaje na primeru podjetja Talum d. d. Koncept poslovnih pogajanj smo najprej opredelili na teoretični ravni, kjer smo podrobneje opredelili tudi mednarodna poslovna pogajanja in prodajna pogajanja. V nadaljevanju smo opredelili tudi značilnosti poslovne kulture in poslovnih pogajanj italijanskih in nemških pogajalcev. Do ključnih ugotovitev smo prišli skozi analizo petih strukturiranih intervjujev, ki smo jih opravili s prodajalci petih izbranih izdelkov v podjetju Talum d. d. Ugotovili smo, da prodajalci dobro poznajo dejavnike, ki tvorijo poslovno kulturo italijanskih in nemških poslovnih partnerjev, prav tako pa dobro poznajo tudi stil pogajanj obeh poslovnih partnerjev. Poznavanju poslovne kulture in stila pogajanja tujih poslovnih partnerjev ter v kolikšni meri jim to pomaga pri sklepanju posla ne pripisujejo velikega pomena, kar pa izhaja iz razloga, da z njimi že dolgo sodelujejo in dobro poznajo tako nemško kot tudi italijansko poslovno kulturo in stil pogajanja. V zaključnem delu magistrskega dela smo navedli še ugotovljene podobnosti oziroma razlike, ki se pojavljajo pri procesu pogajanj naših intervjuvancev. Pri tem smo predlagali, da bi morali prodajalci svoj pogajalski proces tudi evalvirati.
Ključne besede: Poslovna pogajanja, Talum, prodajna pogajanja, poslovna kultura, pogajalski stili.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 31; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

7.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Ključne besede: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 30; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

8.
Ugotavljanje družbene odgovornosti na primeru izbranega podjetja
Tamara Kerčmar, 2017, magistrsko delo

Opis: Dandanes se od organizacij več ne pričakuje samo to, da so njihovi proizvodi in storitve kakovostni temveč tudi, da je organizacija družbeno odgovorna. Zavedati se morajo, da je ključnega pomena, da v svoje poslovanje prostovoljno vključujejo skrb za družbo in okolje. Organizacije se morajo zavedati, da morajo iti izven okvirjev pričakovanega. S tem ko je določena organizacija družbeno odgovorna dela v svojo korist ter v korist njenih deležnikov. Čeprav se je v Sloveniji koncept družbene odgovornosti razvil dokaj pozno, pa danes težko najdemo organizacijo, ki ne bi bila družbeno odgovorna vsaj do enega od svojih deležnikov. Z družbeno odgovornostjo se je s sprejetjem Lizbonske deklaracije leta 2000 aktivno začela ukvarjati tudi Evropska unija. Cilj magistrske naloge je bil teoretično in praktično proučiti družbeno odgovornost organizacij. Tako smo na primeru izbranega podjetja X proučili dimenzije ter raven družbene odgovornosti. Zaposleni v podjetju so izpolnili anketni vprašalnik v pisni obliki, nato pa smo podatke obdelali s programom SPSS. Predstavili smo tudi podporne institucije, ter aktivnosti na področju družbene odgovornosti v Sloveniji. Dolgoročno bi tako naj družbeno odgovorno ravnanje organizacijam prinašalo korist, saj si s tem organizacija dviga tudi svoj ugled v družbi.
Ključne besede: Družbena odgovornost, modeli družbene odgovornosti, deležniki družbene odgovornosti, ISO 26000, SA8000, podporne institucije
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 22; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

9.
Proučevanje sprememb revizijskih poročil slovenskih delniških družb in dejavnikov, ki vplivajo na čas priprave teh poročil
Maja Kuharič, 2017, magistrsko delo

Opis: V sodobnem gospodarstvu podjetja ob zaključku poslovnega leta pripravijo računovodske izkaze v skladu z veljavnimi računovodskimi standardi. Naloga neodvisnega revizorja pa je, da oceni, ali ti računovodski izkazi zagotavljajo resničen in pošten vpogled v poslovanje podjetja. Na kratko bi lahko rekli, da revizija računovodskih izkazov povečuje kredibilnost informacijam v računovodskih izkazih. Revizija računovodskih izkazov predstavlja sistematičen in zelo zahteven proces, ki se zaključi z izdajo revizorjevega poročila. Revizorjevo poročilo predstavlja formalni način komuniciranja med revizorjem in uporabniki računovodskih izkazov. Oblika in vsebina revizorjevega poročila sta standardizirani. Njegova ključna sestavina je seveda revizorjevo mnenje, ki je v jasno naslovljenem in ločenem odstavku in navaja sklep o tem, ali so računovodski izkazi vključno z razkritji poštena predstavitev v vseh pomembnih pogledih in v skladu z veljavnimi standardi računovodskega poročanja. V zadnjem času so postali poslovni procesi veliko bolj zapleteni in globalni. Računovodsko poročanje je postalo veliko bolj kompleksno. Revizorjevo delo je postalo bolj zahtevno. Kljub temu pa se vsebina revizorjevega poročila ni spremenila. Zaradi tega so investitorji in drugi uporabniki računovodskih izkazov sprožili zahteve, da revizorji vključijo v revizijska poročila dodatne informacije, ki bi povečale njihovo informacijsko vrednost. Te zahteve so spodbudile prenovo Mednarodnih standardov revidiranja. V magistrski nalogi nas zanima, ali se je revizorjevo poročilo skozi opazovano enajstletno obdobje kaj spremenilo, ali se je spremenila njegova dolžina in ali se je spremenil čas priprave revizijskih poročil. Zanimalo nas je tudi, kateri dejavniki pomembno vplivajo na čas priprave revizorjevega poročila. Z rezultati raziskave smo ugotovili, da so bila revizijska poročila za leto 2005 po vsebini in obliki drugačna od revizijskih poročil za preostala leta opazovanega obdobja, saj so bila pripravljena na podlagi drugačne zakonodaje. Dolžina revizorjevega poročila in čas priprave revizorjevega poročila se v zadnjih osmih letih opazovanega enajstletnega obdobja nista bistveno spreminjala. Na podlagi rezultatov multiple regresijske analize smo ugotovili, da čas priprave revizijskih poročil ni pomembno povezan z značilnostmi revizijske komisije, vrsto revizijske hiše, vrsto izdanega mnenja in z uspešnostjo poslovanja podjetja.
Ključne besede: revizija, revizijsko poročilo, revizijska hiša, čas priprave, dolžina
Objavljeno: 11.12.2017; Ogledov: 51; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

10.
Kritična presoja sistema spremljanja in nadziranja prispekov plač
Tomaž Dšuban, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na kritično presojo sistema spremljanja in nadziranja prispevkov plač. Spremljanje plačevanja prispevkov je v Sloveniji urejeno na način, da ima država oblikovan tako imenovani sklad, ki ga upravljajo skrbniki, zaposleni pa potem na različne načine preverjajo, ali so prispevki, ki zapadejo v plačilo, plačani. V Sloveniji obdavčitev plač ureja več različnih zakonov, ki opravljajo pobiranje in nadzor glede obračunavanja prispevkov, zato smo njihove glavne vsebine povzeli in izpostavili. Nad pobiranjem ter plačevanjem prispevkov v Sloveniji bdijo nadzorni organi, v našem primeru FURS, zato smo izpostavili njegovo delovanje in s tam zaposleno osebo opravili intervju, s katerim smo pojasnili določene nejasnosti. Za boljše razumevanje omenjene problematike smo izpostavili en primer iz prakse. Dotaknili smo se tudi posameznih tem, ki se navezujejo na našo problematiko, med drugim, kako lahko posameznik preveri, ali so njegovi prispevki plačani ter na katere organe se lahko v zvezi s tem obrne. Na koncu smo povzeli prednosti in slabosti slovenskega sistema spremljanja in nadziranja prispevkov plač.
Ključne besede: FURS, spremljanje in nadziranje, prispevki za socialno varnost, plače, neplačevanje prispevkov, nadzorni organ
Objavljeno: 11.12.2017; Ogledov: 48; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.4 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici