SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1451
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
MOTIVI ŠTUDENTOV UNIVERZE V MARIBORU ZA ODHOD NA ERASMUS MOBILNOST Z NAMENOM ŠTUDIJA V TUJINI NA PRIMERU IZBRANIH DRŽAV
Alenka Marušič, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se ukvarjamo s proučevanjem motivov študentov, ki so sodelovali v programu izmenjav Erasmus. Program Evropske komisije je nastal leta 1987 in študenti lahko opravijo del študijskih obveznosti z matične institucije na partnerski instituciji v tujini. Erasmus je največji in najbolj prepoznaven med evropskimi programi mobilnosti izobraževanja in usposabljanja na terciarni ravni. Mobilnim posameznikom omogoča, da razvijejo določene spretnosti, kot so znanje tujega jezika, prilagojenost evropskemu trgu dela, razumevanje ekonomskih, socialnih in kulturnih razlik v evropskemu prostoru. Mobilnost prispeva k razvoju dobro izobraženih, odprto mislečih in mednarodno izkušenih ljudi (CMEPIUS 2010a, 2). Motivi študentov za odločitev za izmenjavo se razlikujejo od vsakega posameznika. Nekateri se odločijo za izmenjavo, ker menijo, da imajo tako več možnosti za zaposlitev, nekateri pa hočejo pridobiti novo izkušnjo v tujini, spoznati nove kulture.
Keywords: študenti, izobraževanje, mobilnost študentov, Erasmus, motivacija
Published: 14.11.2017; Views: 22; Downloads: 6
.pdf Full text (2,19 MB)

2.
Ključni elementi spletne trgovine z vidika uporabnika
Urška Repas, 2017, master's thesis

Abstract: Splet je danes prisoten že skoraj v vsakem gospodinjstvu, zato nam tudi nakupovanje preko slednjega ni več tako tuje, kot nam je bilo še nekaj let nazaj. Preko spleta lahko danes kupimo praktično že skoraj vse. Spletni trgovci se na vso moč trudijo, da bi odpravili vse zadržke, ki jih imajo uporabniki pri nakupovanju preko spleta, ter jim približali spletno trgovino tako dobro, da bi na neki točki lahko nadomestila klasično (fizično) trgovino. Seveda se med poplavo slovenskih in tujih spletnih trgovin uporabniki težko odločijo, kje bodo opravili svoj nakup, tukaj pa gre za ključne elemente spletne trgovine, ki smo jih v nadaljevanju tudi raziskali, tako s teoretičnega vidika kot tudi z vidika spletnih trgovin in njihovih uporabnikov. Opravili smo intervju z direktorjem prodaje in nabave v spletni trgovini gizzmo.si ter anketirali 81 aktivnih uporabnikov spletnih trgovin. Z intervjujem smo dobili vpogled, kako se spletna trgovina spopada z vedno zahtevnejšimi uporabniki ter raziskali ključne elemente z njihovega vidika. Medtem smo pri anketi raziskali ključne elementi s strani uporabnikov ter pomembnost podpore med in po spletnem nakupu.
Keywords: Spletna trgovina, ključni elementi, zadovoljstvo uporabnika, spletno oglaševanje, družbeni medij.
Published: 30.10.2017; Views: 19; Downloads: 5
.pdf Full text (1,39 MB)

3.
Vloga in pomen etičnih kodeksov v organizacijah
Katja Sambolec, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu bomo razložili kakšna je vloga in pomen etičnih kodeksov v organizacijah. Osredotočamo se na pomen etike in etičnih kodeksov v poslovnem okolju. Poslovanje podjetja ni odvisno le od kakovosti proizvodov in/ali storitev, ki jih ponujajo, temveč tudi od načina delovanja in vedenja, ki se kaže preko poslovanja. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela in sicer na teoretični in aplikativni del. V prvem delu bomo skozi teorijo predstavili in razložili pomen pojmov etika, poslovna etika, etični kodeks, etičnost poslovanja, idr. Oblikovali bomo teoretično zasnovo, ki nam bo kot osnova služila v aplikativnem delu kjer se bomo ukvarjali s primerjalno analizo izbranih primerov etičnih kodeksov. S pomočjo analize bomo oblikovali smernice za vsebinsko oblikovanje etičnih kodeksov ter pojasnili zakaj je pomembno, da ima organizacija sprejet etični kodeks. Kljub temu, da ima veliko podjetij že sprejet etični kodeks, je takšnih ki tega ne prakticirajo še vedno veliko. Ker so postavke vsebinsko razpršene po celotnem področju etike, se velikokrat zgodi, da so zaradi tega etični kodeksi oblikovani vsebinsko pomanjkljivo. Da lahko razumemo čemu služi in kako je sestavljen etični kodeks je potrebno predhodno preučiti različne vidike teorije, ki so posredno ali neposredno povezane z etičnim kodeksom.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, organizacija
Published: 27.10.2017; Views: 41; Downloads: 6
.pdf Full text (3,97 MB)

4.
Položaj žensk v vodenju organizacij na štajerskem
Tjaša Vodeb, 2017, master's thesis

Abstract: Naslov magistrske naloge: Položaj žensk v vodenju organizacij na Štajerskem Napisano magistrsko delo obravnava vlogo žensk na vodilnih položajih, njihov stil vodenja, razlike med ženskami in moškimi na vodilnih položajih ter ovire, s katerimi se ženske na vodilnih položajih srečujejo. Čeprav vodilne položaje v veliki meri zasedajo moški, se tja počasi vzpenjajo tudi ženske. Ženske postajajo bolj ambiciozne ter nadaljujejo študij, v upanju na boljša delovna mesta. Kljub temu je na vodilnih položajih še vedno manjše število žensk kot moških, zato se nam poraja vprašanje, zakaj prihaja do takšnih razlik. Eden izmed glavnih vzrokov, zakaj je na vodilnih položajih manj žensk kot moških, je patriarhalna družba, zaradi česar je okolje bolj naklonjeno moškim vodjem. Splošno stanje v družbi vpliva tudi na to, da so ženske manj gotove in usmerjene v doseganje kariernih ciljev. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični del in empirični del. Teoretični del vsebuje štiri poglavja. Prvo poglavje predstavlja uvod. Drugo poglavje opredeljuje menedžment in vodenje ter razliko med njima. Prav tako obravnava naloge, ravni, teorije, modele, stile in načine vodenja. V tretjem poglavju je predstavljen položaj žensk na vodilnih položajih, načini vodenja, ki se jih poslužujejo, in ovire, s katerimi se ženske srečujejo. Zadnje poglavje v teoretičnem delu zajema pomen družine in kariere pri ženskah. Empirični del magistrske naloge vsebuje raziskavo žensk na vodilnih položajih na Štajerskem. Proučili bomo omejitve, s katerimi se soočajo ženske menedžerke, katere stile vodenja uporabljajo in kako premagujejo stres. Naloga vključuje tudi rešitve za možno izboljšanje položaja žensk na vodilnih položajih.
Keywords: ženske na vodilnih položajih, ženski in moški stil vodenja, ovire pri napredovanju ženskih menedžerk, rešitve menedžerk
Published: 27.10.2017; Views: 13; Downloads: 2
.pdf Full text (1,20 MB)

5.
Zaznana vrednost storitev mobilnih operaterjev v Sloveniji
Tara Holcman, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo zaznano vrednost storitev mobilne telefonije, ki jih ponujajo trije mobilni operaterji z največjimi tržnimi deleži v Sloveniji, to so Telekom Slovenije d.d., Si.mobil d.d. in Telemach d.o.o. Zaznana vrednost je definirana kot razlika med vsemi koristmi, ki jih odjemalec dobi z izdelkom oziroma storitvijo, in vsemi stroški, ki jih ima z njegovo pridobitvijo in uporabo. To je vrednost, kot jo zaznavajo odjemalci. Na to kakšna bo zaznana vrednost storitve vplivajo številni dejavniki. Vlogo igra to kako pomembna je storitev odjemalcu, za kakšno vrsto storitve gre, ali je storitev izvajana na ljudeh ali na stvareh, ali odjemalec zadovoljuje fizično ali psihično potrebo, pridobiva otipljive ali neotipljive koristi, kako je odjemalec obravnavan s strani izvajalca storitve in kakšen je odnos med ponudnikom in odjemalcem storitve. Zaznana vrednost je večdimenzionalen konstrukt. Različni avtorji navajajo različne dimenzije zaznane vrednosti, v splošnem pa jih delijo na funkcionalno dimenzijo, ki zajema vrednost za denar, kakovost storitev, vsestranskost, nedenarne žrtve in denarno ceno, in afektivno dimenzijo, torej čustveno, ki zajema notranja čustva in občutke, in socialno, ki se nanaša na socialne posledice nakupa. Obravnavamo tudi lestvice, ki opišejo večdimenzionalnost zaznane vrednosti, to so lestvice PERVAL, SERV-PERVAL in GLOVAL. Zaznana vrednost pa ni neodvisen koncept, pač pa je v tesni povezavi s številnimi drugimi spremenljivkami, kot naprimer s kakovostjo, ugledom in ceno, ki določajo zaznano vrednost, ter z zadovoljstvom in zvestobo, ki sta zaželjeni posledici zaznane vrednosti. V magistrskem delu tudi podrobneje obravnavamo vse te koncepte in povezave med njimi. V empiričnem delu magistrskega dela izvedemo anketo. Podatke analiziramo s pomočjo statističnega programa SPSS. Preverimo srednje vrednosti, standardne odklone, deleže in frekvence. Izvedemo enostransko analizo variance ANOVA in preverimo izračun Pearsonovih korelacijskih koeficientov. Celotni konceptualni model naše raziskave preverimo še z multiplo regresijsko analizo.
Keywords: zaznana vrednost storitve, zaznana kakovost, ugled, zaznana cena, zadovoljstvo odjemalcev, zvestoba odjemalcev
Published: 27.10.2017; Views: 19; Downloads: 2
.pdf Full text (2,01 MB)

6.
Dostopnost do virov financiranja malih podjetij
Vesna Glavak, 2017, master's thesis

Abstract: Majhna in srednje velika podjetja imajo pomembno vlogo pri gospodarski rasti, saj predstavljajo več kot 99 odstotkov vseh družb v EU in Sloveniji. Mala in srednje velika podjetja so v Sloveniji pomembnejša za gospodarski razvoj kot v povprečju v EU, saj prav ta podjetja prispevajo k večji zaposljivosti in ustvarjanju dodane vrednosti za okoli pet odstotnih točk več kot je evropsko povprečje. Le-to znaša 66,5 odstotka vseh zaposlenih v zasebnem sektorju, ki ustvarjajo okoli 60 odstotkov bruto dodane vrednosti. Iz zgoraj omenjene statistike vidimo, da so mala in srednje velika podjetja veliko bolj fleksibilna kot velika, zaradi tega bolj ranljiva in prepoznana kot kategorija, ki ima otežen dostop do finančnih virov. Tako je za podjetja zelo pomembna ponudba različnih virov financiranja, ki so predstavljena v magistrskem delu. Zelo pomembno vlogo pri dostopu do finančnih virov imajo razne domače in mednarodne institucije ter država skupaj z razvojno politiko EU. Zavedajo se, da so mala podjetja zelo pomembna za razvoj gospodarstva, zato so instrumenti in dostop do finančnih virov usmerjeni prav v to.
Keywords: stopnje financiranja, viri financiranja, podporne institucije, dostop do finančnih virov
Published: 27.10.2017; Views: 11; Downloads: 0
.pdf Full text (2,75 MB)

7.
Vpetost projektnega managementa v organizacijsko strukturo slovenskih bank
Sven Jakić, 2017, master's thesis

Abstract: Projektni management lahko obravnavamo ožje kot management, ki je zadolžen za projekte, ali širše, v povezavi s procesi in managementom pred nastankom projekta in po njegovem končanju. Glede na to, da gre za način vodenja, ki se je uveljavljal predvsem v projektno usmerjenih podjetjih, kot so denimo gradbena in ostala inženiring podjetja, lahko danes trdimo, da je prešel meje tradicionalnega projektno usmerjenega podjetja in je prisoten v večini sodobnih organizacij. V finančnih ustanovah, kot so banke, je za optimalno zagotavljanje projektnega delovanja potrebna vzpostavitev oddelka, ki skrbi za racionalnejše rešitve na področju projektnega managementa in udejanjanja strategij. Posledično svetovne, evropske in v zadnjih letih tudi slovenske banke sledijo trendu z ustanavljanjem t. i. PMO-jev (Project Management Office). Gre za projektno orientirane pisarne, oddelke ali celo sektorje, ki so zadolženi izključno za interno projektno delo. Naloga temelji na podrobni predstavitvi in analizi organiziranosti projektnih pisarn nekaterih večjih slovenskih bank, ki sodijo v krog sistemsko pomembnih. Raziskava je podkrepljena s prej predstavljeno teoretično razlago kot tudi s primeri delovanja projektnih pisarn iz tujine.
Keywords: projektni management, strateški management, projektna pisarna, projekt
Published: 27.10.2017; Views: 14; Downloads: 3
.pdf Full text (2,74 MB)

8.
Obvladovanje tveganj pri »peer to peer« posojilih
Andrej Blagotinšek, 2017, master's thesis

Abstract: Nove digitalne tehnologije botrujejo procesu preoblikovanja obstoječih vrednostih verig finančnih produktov oz. storitev. »P2P« posojila so nov in inovativen način tako investiranja presežkov finančnih sredstev kot tudi prejemanja finančnega kapitala. Število tovrstnih posojil konstantno raste, vendar posojilodajalci niso profesionalni investitorji. Posojilodajalci prevzemajo veliko tveganje, saj so »P2P« posojila izdana brez zavarovanja. V ta namen »P2P« platforme izdajajo historične podatke o posojilojemalcih. V delu se osredotočamo na identifikacijo tveganj, ki so prisotna pri tovrstnem investiranju in na napovedovanje možnosti neplačil posojil. Empirična študija analizira podatke pridobljene iz platforme Bondora (N=1823) od leta 2009 do 2015. Opravili smo statistično analizo spremenljivk. Razvili smo Logit model za napovedovanje neplačil. Kakovost modela smo preverjali z ROC krivuljo, optimizacijo modela pa na osnovi uravnoteženja klasifikacijske natančnosti, kjer smo dololčili optimalno presečno vrednost. Rezultati so pokazali, da kreditni model za napovedovanje neplačil zmanjšuje verjetnost finančne izgube pri »P2P« investiranju.
Keywords: kreditno tveganje, verjetnost neplačila, »P2P« posojila, LOGIT model, obvladovanje tveganj, C25 Discrete Regression and Qualitative Choice Models, G21 Banks, G17, Financial Forecasting and Simulation
Published: 27.10.2017; Views: 17; Downloads: 2
.pdf Full text (1,56 MB)

9.
Prvi učinki pokojninske reforme ZPIZ-2 s poudarkom na starostni pokojnini
Tjaša Falež, 2017, master's thesis

Abstract: V Republiki Sloveniji sistem pokojninskega zavarovanja ureja Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki je bil od njegove zasnove po osamosvojitvi že nekajkrat dopolnjen in spremenjen. Zadnja reforma pokojninskega sistema (ZPIZ-2) je nastopila s 1. 1. 2013. Razlogi zanjo so staranje prebivalstva, slabšanje razmerja med aktivnim in neaktivnim delom prebivalstva, upad rodnosti, prezgodnje upokojevanje, podaljševanje časa preživetega v pokoju itd. Vse to vpliva na nevzdržnost javnofinančne blagajne. Ker so demografske napovedi za prihodnost še slabše, so zaostritve na tem področju bile neizogibne. Slovenija je trenutno po izdatkih za pokojnine še pod evropskim povprečjem, dolgoročno pa bo to povprečje celo presegla. Ključne novosti zajemajo zaostrene pogoje odmere pravic, področje predčasne in delne upokojitve, bonuse za kasnejšo upokojitev, postopen dvig upokojitvene starosti in informativno osebno evidenco. Spremembe se uvajajo postopno. Z analizo v empiričnem delu smo ugotavljali prve učinke reforme ZPIZ-2, pri čemer smo ugotovili, da ta prinaša učinke že v prvih letih delovanja. Povečalo se je število zavarovancev, izboljšuje se razmerje med zavarovanci in upokojenci, upokojitvena starost za oba spola se postopno dviguje, prav tako pa se dviguje tudi dopolnjena pokojninska doba. Vendar pa so pozitivni učinki predvsem kratkoročni. Projekcije napovedujejo, da se bo situacija začela slabšati že po letu 2023. Dolgoročno o pozitivnih učinkih ZPIZ-2 ne moremo govoriti, to pa pomeni, da bo slej ali prej pokojninski sistem potrebno ponovno reformirati.
Keywords: pokojninski sistem, ZPIZ-2, reforma, starost, pokojnina.
Published: 27.10.2017; Views: 18; Downloads: 13
.pdf Full text (1,54 MB)

10.
Tržna naravnanost slovenskih neprofitnih organizacij
Nataša Plauc, 2017, master's thesis

Abstract: Tržna naravnanost podjetij je dobro raziskan pojem, v zadnjem času pa naraščajo tudi raziskave iz področja tržne naravnanosti neprofitnih organizacij. Naše delo je rezultat prve takšne raziskave v Sloveniji. Raziskovali smo raven tržne naravnanosti pri nas ter povezavo tržne naravnosti z uspešnostjo in učinkovitostjo neprofitnih organizacij. Neprofitnim organizacijam za razliko od podjetij primarni cilj ni ustvarjanje dobička, temveč stremijo k uresničevanju svojega poslanstva, ki je običajno služenje širšemu družbenemu interesu ter v družbo širijo vrednote, kot so znanje, umetnost, zdravje, šport, dobrodelnost itd. Seveda niso nepridobitne organizacije izključno neprofitno usmerjene. Del njihovega delovanja je lahko profiten in tako so njihove aktivnosti pridobivanja sredstev povsem komercialne narave. Raziskave poudarjajo, da je za neprofitni sektor pomembno, da prevzame tržno naravnano filozofijo kot organizacijski odziv na trenutne pritiske in okoljske spremembe. V zadnjih dveh desetletjih se je neprofitni sektor soočal z raznimi pritiski kot je povečan nadzor s strani javnega sektorja in donatorjev, tekmovanje za sredstva ter omejitve javnih sredstev. Zaradi naštetih razlogov morajo neprofitne organizacije posvetiti posebno pozornost merilom uspešnosti in doseganju eksternih ciljev, da bodo lahko pridobile nova sredstva. V prvem delu raziščemo in predstavimo koncept tržne naravnanosti in njene elemente, prikazujemo natančno sliko neprofitnih organizacij v Sloveniji ter proučimo do sedaj opravljene raziskave na tem področju iz tujine. V našo raziskavo smo zajeli 92 slovenskih društev, zavodov, fundacij in ostalih neprofitnih organizacij. Instrument za merjenje tržne naravnanosti smo povzeli po dr. Modiju. Raziskava podrobneje proučuje povezavo med tržno naravnanostjo in učinkovitostjo ter uspešnostjo, podrobneje pa še zadovoljstvo odjemalcev, pridobivanje sredstev in ugled med sorodnimi organizacijami. Rezultat jasno kaže, da tržna naravnanost veča zadovoljstvo uporabnikov, veča ugled med sorodnimi organizacijami in pozitivno vpliva na uspešnost ter učinkovitost neprofitnih organizacij. Slovenske organizacije so relativno tržno naravnane, povprečna ocena je 3,64. Že večkrat ovržena hipoteza, da velikost organizacije vpliva na tržno naravnanost, je bila ovržena tudi v našem primeru. Med tržno naravnanostjo in pridobivanjem sredstev nismo zasledili signifikantne razlike, medtem ko je večina preteklih raziskav potrdila to povezavo.
Keywords: neprofitne organizacije, nepridobitne organizacije, tržna naravnanost, marketing, tretji sektor, družbena odgovornost
Published: 27.10.2017; Views: 13; Downloads: 1
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica