SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1419
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vloga managementa v zaposlovanju na primeru podjetja btc d.d.
Sara Vučko, 2017, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo obravnavali vlogo managementa v zaposlovanju. Kadrovsko-managerska funkcija ima osrednjo vlogo pri zaposlovanju, saj zagotavlja pogoje za ustreznejše delovanje podjetja oz. organizacije. Raziskovalno področje magistrskega dela zajema management poslovnih procesov, samo vlogo zaposlenih v organizacijah, zaposlovanje mladih v podjetjih (njihov položaj ter brezposelnost) in pa usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. V teoretičnem delu smo predstavili management poslovnih procesov in izhodišča za obravnavo poslovnih procesov v podjetju BTC d.d. Management poslovnih procesov vključuje tudi vlogo managerjev, njihovo delo in naloge. Opredelili smo tudi vlogo zaposlenih v organizacijah. To poglavje zajema značilnosti sodobnih organizacij, zaposlene, delovno okolje in delovni čas, pripadnost zaposlenih organizaciji ter njihova vloga in učečo se organizacijo. Osrednji del magistrskega dela predstavlja zaposlovanje mladih v podjetjih. V tem poglavju izpostavimo položaj mladih na trgu dela v Sloveniji in Evropi, ter brezposelnost. Pomembno vlogo v tem poglavju igrajo tudi kadrovski strokovnjaki. V empiričnem delu smo preučili usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. Zanimalo nas je mnenje mladih zaposlenih v družbi BTC d.d. v zvezi z usposabljanji in mnenje njihove kadrovske službe. Mlade v podjetju BTC d.d. vidijo kot gonilno silo napredka v najširšem možnem smislu. Kot pravijo sami, so edina starejša generacija v zgodovini naše civilizacije, ki se uči od mlajših. Rezultati so pokazali, da podjetje BTC d.d. stavi veliko na mlade zaposlene. Tako z vidika zaposlovanja, kakor z vidika usposabljanja. Skuša tudi zmanjšati brezposelnost mladih in jim daje nove priložnosti.
Keywords: Management, kadrovska služba/strokovnjaki, mladi, zaposlovanje, usposabljanje
Published: 04.09.2017; Views: 51; Downloads: 9
.pdf Full text (3,23 MB)

2.
Učinkovitost varčevanja v II. pokojninskem stebru z vidika varčevalca
Simona Vauhnik, 2017, master's thesis

Abstract: Prihodnji demografski trendi kažejo na zniževanje rodnosti in podaljševanje življenjske dobe. Slednje pomeni daljše uživanje obdobja upokojitve in s tem povečevanje izdatkov za pokojnine. Zniževanje rodnosti vpliva na nižji delež delovno aktivnega prebivalstva in posledično na zmanjšanje razmerja med številom zavarovancev ter številom upokojenih. Po statističnih podatkih bo navedeno razmerje upadalo tudi v prihodnje, zato bo vedno manj tistih, ki bodo vplačevali v pokojninsko blagajno. Navedeni demografski trendi močno ogrožajo finančno vzdržnost in varnost pokojninskih sistemov. Zaradi tega so države članice EU v zadnjem desetletju reformirale svoje pokojninske sisteme. Ob tem imajo pomembno vlogo dodatna pokojninska zavarovanja, saj lahko le ob kombinaciji vzdržnega javnega pokojninskega sistema ter ustreznega obsega dodatnega pokojninskega zavarovanja pričakujemo dokaj primerno višino pokojnine. Slovenski pokojninski sistem je dolgoročno nevzdržen in ima premajhen obseg dodatnega pokojninskega varčevanja. Strokovna javnost je dlje časa opozarjala na pomanjkljivosti dodatnega pokojninskega zavarovanja in na nujnost sistemskih sprememb, ki bi povečale njegov obseg. Slovenija je s pokojninsko reformo v letu 2013 posodobila dodatno pokojninsko zavarovanje in v večji meri vnesla potrebne spremembe za večjo privlačnost le-tega, predvsem z uvedbo skladov življenjskega cikla, vendar do potrebnega povečanja davčnih olajšav ni prišlo. Prav tako bodo potrebni učinkovitejši ukrepi za večjo promocijo in prepoznavnost dodatnega pokojninskega zavarovanja v Sloveniji. Povprečne mesečne premije v višini 30 do 55 EUR so v prostovoljnem dodatnem pokojninskem zavarovanju v Sloveniji še vedno prenizke, da bi lahko zagotavljale dodatno pokojnino, ki bi zapolnila pokojninsko vrzel posameznika. V Sloveniji znaša nadomestitveno razmerje med prvo pokojnino in zadnjo neto plačo približno 60 % neto plače ob upokojitvi. Po merilih OECD naj bi za dostojno pokojnino znašalo nadomestitveno razmerje med neto plačo pred upokojitvijo in neto pokojnino 70 %. V magistrski nalogi smo analizirali kolektivno prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje v podjetju X, pri čemer smo ugotavljali, ali bodo dejanska vplačila v PDPZ podjetja X zagotavljala potreben obseg zbranih sredstev za dosego pokojnine v višini 70 % nadomeščanja plače pred upokojitvijo. Cilj naloge je ugotoviti, ali je to varčevanje učinkovito z vidika doseganja pokojninske rente, ki bi posamezniku omogočala skupno pokojnino (iz prvega in drugega stebra) v višini 70 % nadomestitvenega razmerja. Ciljno nadomestitveno razmerje je v podjetju X mogoče doseči, v kolikor zaposleni z varčevanjem prične takoj ob zaposlitvi, tudi sam vplačuje svoj delež premije in v času varčevanja privarčevanih sredstev pred upokojitvijo ne dviguje ter nenamensko porabi.
Keywords: pokojninski sistemi, pokojninske reforme, dodatno pokojninsko varčevanje, prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje, nadomestitveno razmerje, pokojninska renta
Published: 04.09.2017; Views: 51; Downloads: 2
.pdf Full text (2,04 MB)

3.
Uporaba tehnologij črtne kode in rfid tehnologiije v poslovnih informacijskih rešitvah na primeru osnovnih sredstev
Marko Prah, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V sodobnem času tehnologija vse bolj napreduje. Želja po hitrejšem, varnejšem, zanesljivejšem, avtomatiziranem ter poenotenem sistemu označevanja in sledenja različnih produktov zahteva natančno izbiro napredne informacijske tehnologije. Sodobne informacijske tehnologije imajo veliko prednosti(zmanjševanje stroškov, povečanje konkurenčne prednosti, hitrejše izvajanje procesov. Na začetku magistrskega dela bomo predstavili zgodovino črtne kode in predstavili RFID tehnologijo, koristi in področja uporabe. Zanimalo nas bo tudi kaj se bo zgodilo s črtno kodo in kakšno perspektivo ima RFID tehnologija.
Keywords: Radio-frekvenčna identifikacija, tehnologija RFID, črtna koda, odzivnik RFID, EPC
Published: 01.09.2017; Views: 52; Downloads: 2
.pdf Full text (644,13 KB)

4.
Načrtovanje in izvedba prenosa informacijske tehnologije v zasebni oblak
Milica Arzenšek, 2017, master's thesis

Abstract: Osrednja tema te magistrske naloge je zasebni oblak z osredotočanjem na načrtovanje in pripravo za prenos informacijske tehnologije. Podjetja se odločajo za shranjevanje podatkov v zasebnem oblaku predvsem z vidika varnosti. Zasebni oblak prav tako prinaša večjo zmogljivost in nadzor. Podjetja vedno stremijo h konkurenčnosti, zato morajo biti sposobna obdelovati podatke na hiter, analitičen in učinkovit način, pri tem pa ne smejo ogroziti varnosti teh podatkov. Implementacija zasebne oblačne infrastrukture je specifična za vsako podjetje, saj je odvisna od same infrastrukture podjetja in od ciljev, ki jih želi podjetje z implementacijo doseči. Pri izbiri ponudnika zasebnega oblaka, svetovalca in/ali orodij za orkestracijo oblaka moramo imeti zastavljene točne cilje. Na tem mestu dobimo povratno informacijo, ali so ti cilji uresničljivi in realistični ter okvirno oceno stroškov investicije. Le tako lahko od izbranega ponudnika zahtevamo, da naše cilje uresniči. Načrtovanje je ključen del tega procesa, pri čemer moramo sistematično zbrati informacije o naši infrastrukturi ob upoštevanju sprememb, ki so potrebne za nadgradnjo. Prav tako je ključnega pomena, da pri celotnem procesu sodelujejo različni oddelki v podjetju, da bi zagotovili prilagojeno rešitev. Prenos informacijske tehnologije je zapleten in strukturiran proces, ki zahteva poznavanje procesov, ki tečejo znotraj podjetja.
Keywords: Zasebni oblak, Infrastruktura kot storitev - IaaS, računalništvo v oblaku, ponudniki zasebnega oblaka, tehnične zahteve.
Published: 01.09.2017; Views: 31; Downloads: 2
.pdf Full text (1,46 MB)

5.
Vpliv spleta in spletnih socialnih omrežij na produkcijo dramskih televizijskih serij
Barbara Medved, 2017, master's thesis

Abstract: S procesom globalizacije in dobo informacijske družbe je svetovni splet postal razširjena baza podatkov, ki se veča. Kar je nekoč bilo značilno za televizijo, lahko sedaj rečemo za internet: "Če te ni na internetu, ne obstajaš." Televizija predstavlja izjemno pomembno izkušnjo za številne ljudi, ki jo dnevno spremljajo. Ta izkušnja pa z digitalizacijo vsebin ni več omejena samo na televizijski zaslon v domačem okolju, saj jo lahko spremljamo prek pametnih telefonov, tablic in računalnikov, kjerkoli se nahajamo in imamo vzpostavljeno internetno povezavo. Z zlitjem televizije in internetne tehnologije se ustvarja nova uporabniška izkušnja spremljanja televizijskih vsebin, ki vpliva na produkcijo dramskih televizijskih serij in ustvarja nove oblike le-teh na spletu in spletnih socialnih omrežjih. Digitalizacija v ospredje postavlja uporabnika, kateremu omogoča, da aktivno sodeluje pri soustvarjanju vsebine, kar je na področju produkcije televizijske vsebine še kako pomembno spoznanje.
Keywords: splet, spletna socialna omrežja, dramske televizijske serije, pripovedovanje zgodb na spletu, transmedija
Published: 24.08.2017; Views: 47; Downloads: 8
.pdf Full text (3,50 MB)

6.
Ugotavljanje možnosti izboljšanja upravljanja finančnega premoženja Slovenije
Nevenka Rebrica, 2016, master's thesis

Abstract: Finančno premoženje države zajema naložbe države v pravne osebe in terjatve. Pri naložbah države v pravne osebe je ključnega pomena upravljanje državnih podjetij ter drugih pravnih oseb, katerih ustanovitelj je država (javni zavodi, javni gospodarski zavodi, javni skladi, javne agencije in javne ustanove). Predpisi s področja preglednosti finančnih odnosov zahtevajo razkrivanje prevladujočega vpliva države in občin na javna podjetja ter finančnih tokov javnih sredstev. Finančni tokovi javnih sredstev bi namreč lahko bili po evropskih predpisih problematični zaradi možnosti obstoja državne pomoči. Kljub temu da se čedalje več strokovnjakov ukvarja s posameznimi vprašanji s področja finančnega premoženja države, še posebej po vstopu Slovenije v OECD, do sedaj še nihče ni celovito proučil podatkov, ki jih država spremlja na področjih finančnega premoženja države in preglednosti finančnih odnosov. Zato nas zanima, katere vrste podatkov naj bi država spremljala, da bi lahko kakovostno izvajala svoje naloge upravljanja z lastniškimi naložbami v pravne osebe ter s terjatvami do pravnih oseb, poročanja in nadzora. V magistrski nalogi analiziramo obstoječi sistem podatkov in ugotovimo njegove bistvene pomanjkljivosti. Preverimo, ali vrste podatkov, ki jih država spremlja, zadoščajo za upravljanje, nadzor in poročanje države. Nato podamo nov model spremljanja podatkov, s katerim nakažemo možnosti izboljšav v sistemu spremljanja podatkov na področjih finančnega premoženja države in preglednosti finančnih odnosov.
Keywords: finančno premoženje države, preglednost finančnih odnosov, podatkovne osnove, model spremljanja podatkov, poročanje
Published: 22.08.2017; Views: 55; Downloads: 9
.pdf Full text (745,88 KB)

7.
Manager in vodenje podjetja: primer družinskega podjetja Jagros d.o.o.
Melita Lazar, 2017, master's thesis

Abstract: Naloga vsebuje opis dela managerja in njegovege vloge pri vodenju podjetja. Predstavljeno je trgovsko družinsko podjetje Jagros, d.o.o. in njihov način vodenja podjetja.
Keywords: manager, vodenje podjetja, družinsko podjetje Jagros, d.o.o.
Published: 20.07.2017; Views: 99; Downloads: 0
.pdf Full text (1,35 MB)

8.
Posebnosti planiranja razvoja v izbranem družinskem podjetju
Tamara Čakić, 2017, master's thesis

Abstract: Družinska podjetja predstavljajo posebnost v podjetniškem svetu. Element družinskosti jih namreč dela edinstvene in jim kot odločilen notranji dejavnik predstavlja tako potencialno prednost kot tudi slabost. Ta posebnost in kompleksna prepletenost sistemov družine in podjetja se odraža tudi kot pomemben vplivni dejavnik vodenja in upravljanja podjetja ter planiranja razvoja podjetja, kar je tudi jedro naše raziskave. Obravnavo podjetja Siltech, d. o. o., smo utemeljili na MER modelu managementa, pri proučitvi elementa družinskosti podjetja in vpliva le-tega na razvoj podjetja pa smo so osredotočili tudi na model razvoja družinskih podjetij. Izsledke raziskav in ugotovitve, izhajajoče iz različnih teoretskih pristopov, smo združili z dognanji proučitve izbranega podjetja in njegovih notranjih ter zunanjih, okoljskih dejavnikov ter pripravili plan razvoja proučevanega družinskega podjetja za naslednjih pet let delovanja.
Keywords: družinsko podjetje, strateški management, politika podjetja, razvoj, planiranje
Published: 20.07.2017; Views: 97; Downloads: 23
.pdf Full text (963,90 KB)

9.
Modna industrija: odnos potrošnic do nakupovanja modnih torbic
Tamara Hren Špes, 2017, master's thesis

Abstract: Modna industrija je danes več sto milijard dolarjev vredna globalna organizacija. Z njeno pomočjo nastajajo vsa naša oblačila, obutev in modni dodatki. Sestavljena je iz mnogo ljudi po celem svetu, kamor spadajo tudi prodajalci, kupci, modni oblikovalci, stilisti in mnogi drugi povezani z modo. Moda se spreminja iz meseca v mesec, zato mora modna industrija zvesto slediti novim trenom na trgu ter znova in znova poizkušati nove ideje. Če jim ne sledi, lahko kaj hitro zapade v negativne številke in se obsodi na propad. Eden izmed najbolj donosnih izdelkov v industriji mode so poleg oblačil modni dodatki. Pomemben del le-teh predstavljajo torbice, ki so najhitreje rastoči segment v celotni industriji luksuznega blaga. Blagovne znamke pomagajo luksuzni industriji ohranjati stabilno rast in donosnost za prihodnost ter razvijati najboljše modne izdelke za trg. Le-te imajo še posebej pomembno vlogo pri nakupu modnih dodatkov kot so torbice. Za nekatere predstavljajo odločilni dejavnik nakupa, za nekatere so bolj pomembni cena, dizajn torbice, barva in drugo, saj so nakupne navade potrošnikov različne. Torbice so pomemben dodatek k vsaki ženski. Ne glede na videz, ceno, blagovno znamko ali barvo, vsaka torbica opravlja svojo funkcijo hranjenja in prenašanja ženskih stvari. Kupiti jih je mogoče že prav v vsaki trgovini. V Sloveniji sta eni izmed bolj znanih trgovin s širokim sortimentom torbic, kot tudi ostalih stvari, povezanih z galanterijo, Bags&More in La'Mans. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. S pomočjo domače in tuje literature v teoretičnem delu podrobneje predstavimo pomen modne industrije in blagovnih znamk, opredelimo vedenje potrošnikov in vpliv dejavnikov na njihovo nakupno odločanje ter predstavimo trg povezan z modnimi torbicami. Prav tako opišemo eno izmed slovenskih podjetij, ki ima v lasti znani trgovini na drobno s torbicami. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo vprašalnik, ki je bil izhodišče za zbiranje podatkov, podrobneje predstavimo analizo rezultatov pridobljenih v raziskavi ter s pomočjo dobljenih rezultatov analize preverimo zastavljene hipoteze. Namen raziskave temelji na ugotavljanju odnosa potrošnic na območju Slovenije pri nakupovanju modnih torbic. Vzporedno smo preverili prepoznavnost trgovin na drobno s torbicami Bags&More in La'Mans. Zbiranje podatkov je potekalo preko spletne strani 1KA, katere smo nato analizirali s statističnim programom SPSS. Ugotovitve kažejo, da je torbica eden izmed najbolj priljubljenih modnih dodatkov, ki si ga ženske privoščijo v večini 1x letno in so zanjo pripravljene odšteti do 50 €. Torbico najpogosteje kupijo v trgovinah, ki se nahajajo v trgovskih centrih, pri tem je dejavnik, ki najbolj vpliva na odločitev o nakupu torbice dober dizajn torbice. Blagovna znamka torbice ženskam ni pomembna, izmed navedenih znamk je najbolj priljubljena znamka torbice, ki si jo želi velika večina, blagovna znamka Michael Kors, kateri sledita Desigual in Guess. Več kot polovica sodelujočih v anketi pozna trgovini Bags&More ter La'Mans.
Keywords: modna industrija, blagovne znamke, vedenje potrošnikov, torbice
Published: 20.07.2017; Views: 66; Downloads: 12
.pdf Full text (2,26 MB)

10.
Planiranje politike in nasledstva v mikro družinskih podjetjih
Urška Kranjec, 2017, master's thesis

Abstract: Družinska podjetja so gonilna sila svetovnega gospodarstva. Večina podjetij, tako v svetu kot doma, je v družinskih rokah. Samo v Sloveniji prispevajo družinska podjetja več kot 67 odstotkov vse dodane vrednosti slovenskih podjetij. Skoraj 95 odstotkov je mikro in malih podjetij z manj kot 50 zaposlenimi, ki delo nudijo skoraj 70 odstotkom delovno aktivnim prebivalcem. Njihov uspeh je pogojen z uspešnim upravljanjem podjetja, s fleksibilnostjo poslovanja, s pravočasnim in uspešnim planiranjem politike podjetja ter uspešnim prehodom na naslednjo generacijo. Ravno vprašanje nasledstva pa je tista kritična točka, na kateri večina podjetij preneha s poslovanjem. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del raziskovanja. Znotraj teoretičnega dela smo najprej začeli z opredelitvijo pojma družinskega podjetja vključno z značilnostmi in posebnostmi, ki jih najdemo pri družinskih podjetjih. V nadaljevanju smo pozornost usmerili še na posebnosti in razvojne možnosti mikro podjetij kot pogoste pojavne oblike družinskega podjetja. S proučitvijo MER – ovega modela smo lahko opredelili politiko podjetja na splošno, kot tudi politiko družinskega podjetja s pripadajočimi posebnostmi. Na tej točki smo spoznali, da družina s skladnostjo vrednot in interesov udeležencev lahko odločilno vpliva na snovanje, oblikovanje in izbiro politike podjetja. Ker gre za družinska podjetja smo se pri raziskovanju ustavili še pri vprašanju nasledstva, ki bega marsikatero družino. Z aplikativnim delom naloge smo pridobljena znanja in spoznanja iz teoretičnega dela prenesli na primer izbranega družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p. Po celoviti predstavitvi podjetja in ugotovljenih spremembah v razvoju, smo se osredotočili predvsem na politiko podjetja s pripadajočim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji. Do sedaj je imelo podjetje zapisano le vizijo družinskega podjetja, ni pa imelo zastavljene, niti zapisane celovite politike podjetja. V nadaljevanju smo v sklopu raziskovalno prognostičnih procesov podrobneje proučili vrednote in interese udeležencev proučevanega podjetja, prednosti in slabosti podjetja ter iz okolja izhajajočih nevarnosti in priložnosti za podjetje. S problemom nasledstva smo se soočili z ugotavljanjem nasledstvenih možnosti izbranega podjetja in razdelanim profilom družinskih članov, v našem primeru očeta in hčerke ter sina, ki sta potencialna naslednika družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p. Na podlagi raziskovalno–prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog politike družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p., vključno z možno obliko formalnega zapisa politike podjetja. S pomočjo navedenih nasledstvenih možnosti in proučitvijo članov družine pa smo ob koncu podali še predlog planiranja nasledstva v družinskem podjetju Slikopleskarstvo Čopič s.p.
Keywords: družinsko podjetje, mikro podjetje, politika podjetja, nasledstvo, nasledstvene možnosti, planiranje nasledstva, družinsko podjetje Slikopleskarstvo Čopič s.p.
Published: 14.07.2017; Views: 106; Downloads: 10
.pdf Full text (1,49 MB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica