SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 319
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Evropski teden mobilnosti 2017 v žalcu
Darko Đekić, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Evropski teden mobilnosti 2017 v Žalcu Zadovoljevanje potreb vseh ljudi po mobilnosti in obenem zmanjševanje prometa predstavljata osnovne težave trajnostne mobilnosti v današnjem času. S povečevanjem prometa se posledično onesnažuje okolje, proizvajajo emisije toplogrednih plinov in povečuje poraba energije. Zato je kampanja izvajanja Evropskega tedna mobilnosti s celotnega sveta dokazala, da je mogoče zmanjšati prometne površine namenjene avtomobilom, ne da bi s tem povečali gostoto prometa na bližnjih ulicah. S cilji in namenom Evropskega tedna mobilnosti bomo v magistrski nalogi pobližje predstavili njegov osnovni namen, komu je namenjen in način, kako se izvaja. Podrobno bomo predstavili tudi letošnjo temo in se ji skozi nalogo poskušali čim bolj približati. S tem namenom bomo tudi nadaljevali in na osnovi primerov dobre prakse predstavili aktivnosti, ki jih izvajajo skozi Evropski teden mobilnosti. Glede na aktivnosti iz študije primerov bomo izvedli načrt izvajanja Evropskega tedna mobilnosti za izbrano mesto. Podali bomo tudi predloge, na osnovi katerih bodo v obravnavani občini načrtovali izvedbo aktivnosti. Predloge bomo podali na dveh nivojih in jih v diskusiji podrobno pokomentirali.
Ključne besede: Evropski teden mobilnosti, trajnostna mobilnost, Žalec 2017, študija primera, aktivnosti evropskega tedna mobilnost
Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 140; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

2.
Poboljšanje mobilistike u gradu Varaždinu
Bruno Begović, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Mestna mobilistika je v današnjemu moderniziranemu času zelo pomembna za vse ljudi, ter se pričakuje od mesta da zagotovi različne specializirane storitve za pomoč pri mobilnosti ljudi katerima mestna mobilistika predstavlja težavo, kot so ranljive skupine. V ranljive skupine sodijo: starši z otroškimi vozički, starejše osebe in osebe z invalidnostjo, oz. slepi, slabovidni, gluhi, slabega sluha in ljudje na invalidskih vozičkih. Zaradi nedostopnosti do storitev mestnega prevoza ter težav z katerimi se srečujejo ranljive skupine medtem ko se premikajo po mestu, veliko se zmanjšuje njihova neodvisnost in prihaja do izoliranja teh ljudi od želenih družbenih aktivnosti. Za preprečevanje tega in kako bi ranljive skupine bile aktivno vključene v vse želene aktivnosti, potrebno je uvesti v Varaždin različne inovacije z katerimi bi se pomagalo tem ljudem v vsakdanji mestni mobilistiki. Mesto trenutno ponuja edino zvočne semaforje na določenih lokacijah ki so namenjeni za slepe osebe. Zelo je pomembno izboljšati trenutno stanje mobilistike ranljivih skupin v mestu Varaždin, zaradi tega da se te skupine ljudi nebi počutile izolirane od strani družbe. Intervju ranljivih skupin je prikazal vpogled iz prve roke o njihovim težavah in potrebne akcije ki bodo eliminirale te težave so: uvajanje mestnih minibusov in specializiranih taksi vozil, ter popolno izboljšanje in prilagajanje infrastrukture v Varaždinu zaradi odprave šibkih točk.
Ključne besede: mesto Varaždin, inovacije za reševanje težav ranljivih skupin, mobilistika, ranljive skupine
Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 22; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (5,10 MB)

3.
Ozelenjavanje gradskog transporta na primjeru grada varaždina
Ivana Košutar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V današanjem času povečanje migracij v mestih, zaradi velikega števila podjetij, univerz in šol, povzroča vse večje težave v prometu. Te težave so izražene kot zmanjšana mobilnost, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, kar ima za posledico velike emsiije ogljikovega dioksida. Prav tako obstajajo mesta, katerih prometna politika je še vedno zastarela ter ne sledijo primere dobrih praks iz bolj razvitih mest. Eden od teh mest je mesto Varaždin. Zato smo podrobneje analizirali trenutno stanje v mestu Varaždin, izvajanjem demografske analize, z analizo prometne situacije in z pomočjo vprašalnika, da bi pridobili mnenje o faktorima ki vplivajo na odločitev o uporabi Park and Ride sistemov. Rezultati demografske analize pokazali so, da se v mestu Varaždin dogajajo velike migracije. Z analizo prometa smo identificirali ceste, na katerima se dogajajo največje migracije. Po rezultatih ankete smo ugotovili, da se večina anketirancev na uporabo P&R sistema odloča zaradi velikih cenovnih ugodnosti, ki jih sistem ponuja, in zaradi slabega stanja glede prometa v mestu Varaždin. Rezultati so pokazali, da približno 75% anketirancev ne pozna tega sistema. Zaradi teh podatkov in rezultatov, smo se odločili pripraviti poseben načrt za uvedbo P&R sistema v mesto Varaždin, odnosno, P&R sistema, ki naj bi deloval v času največjih zastojev, kot so obdobje med Špancirfestom in obdobje med Božičem in Novim letom. Za namestitev P&R terminala, na podlagi podatkov o štetju prometa, smo se odločili za tri lokacije. Izdelali smo tudi načrt za povezavo P&R terminalov s središčem mesta prek avtobusnih linij. Prepričani smo, da se izvajanje P&R sistema v mestu Varaždin ne more oresničiti brez podpore Mesta Varaždin. Eden od razlogov je, da gradnja in delovanje P&R sistema zahteva visoka finančna sredstva. Prav tako je pomembno začeti ozaveščanje prebivalstva, saj brez tega, P&R sistem ne bo postal realnost. Priporočamo tudi uvedbo strožjih restriktivnih ukrepov v centru mesta, zmanjšanje števila parkirnih mest in povečanje parkirnih cen.
Ključne besede: mesto, mobilnost, Park and Ride, prometni zastoji, onesnaževanje zraka, okolju prijazni avtobusi
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 18; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

4.
Uporaba ergonomskih načel pri komisioniranju po konceptu
Nina Labus, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Uspešna podjetja trajno stremijo k racionalizaciji stroškov in optimizaciji procesov, kar jim omogoča rast, napredek, razvoj in zagotavljanje konkurenčnosti na trgu. Največji strošek podjetjem predstavljajo skladišča, kjer do 55 % vseh skupnih stroškov ustvari komisioniranje, zaradi česar je iz vidika raziskovanja pomembno in zanimivo. Raziskovali smo koncept komisioniranja »človek k blagu«, ki omogoča fleksibilno delo in je optimalna izbira za večino podjetij. Koncept je povezan z visoko stopnjo delovnih poškodb in z delom povezanih obolenj. Delo zahteva fizične napore, ki so posledica rokovanja s težkim blagom, izvajanja ponavljajočih se gibov in uporabe manipulativnih sredstev. Človek kot glavni akter koncepta vpliva na stroške, ki jih povzroči komisioniranje in kvaliteto opravljenega dela, ki je odvisna od tehnološke podprtosti, fizično in psihično sposobnih ter motiviranih ljudi. Opravili smo pregled znanstvene in strokovne literature na temo ergonomska načela pri komisioniranju po konceptu »človek k blagu« in kvantitativno raziskavo o ergonomskih lastnostih pri skladiščnih aktivnostih. Ugotovili smo, da več kot 54 % anketiranih zaznava resne zdravstvene težave. Več kot 60 % anketiranih komisionarjev težave z zdravjem povezuje z načinom dela, slabih 24 % anketiranih jih povezuje z uporabo določenega transportnega sredstva in 100 % anketiranih se strinja, da navedeni ukrepi za zmanjšanje fizičnega napora in večja podpora tehnologije vpliva na povečano hitrost dela in boljše zdravstveno stanje komisionarjev.
Ključne besede: delovne poškodbe, »človek k blagu«, ergonomija, komisioniranje, produktivnost, stroški
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 25; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

5.
Obvladovanje tveganj v farmacevtski industriji v sloveniji
Nina Bucalo, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Farmacevtska industrija z vrednostjo enega trilijona ameriških dolarjev predstavlja velik delež celotne industrije in je ena izmed najkonkurenčnejših industrij na svetu (»Top 10 biotech and pharmaceutical companies based on market value 2014« [Statista], b. d.). Oskrbovalne verige v farmacevtski industriji so bile usmerjene k proizvodnji velikih serij s težnjo po izogibu pomanjkanja zalog in doseganju zakonskih zahtev, četudi je to pomenilo visoko raven zalog, visoke stroške in na koncu odpis zalog zaradi pretečenega roka ali katerega drugega razloga. Ker se farmacevtska industrija v zadnjih letih sooča z velikimi spremembami in izzivi, kot so, na primer, intenzivni globalizacijski procesi, povečanje konkurence in novosti na področju tehnologije (Kesic, 2011), so se posledično razširila in poglobila tudi tveganja v oskrbovalni verigi. V okviru magistrske naloge smo izvedli raziskavo med petimi slovenskimi farmacevtskimi podjetji, v kateri smo analizirali tveganja v distribuciji. Namen magistrske naloge je bil opozoriti na tveganja, ki se pojavljajo v oskrbovalnih verigah, poudariti pomembnost njihovega obvladovanja in predstaviti model za učinkovito ocenjevanje tveganj v podjetjih, ki je bil razvit na Fakulteti za logistiko.
Ključne besede: tveganje, distribucija, obvladovanje tveganj, katalog tveganj, farmacevtska
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 20; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

6.
Planiranje razvoza otrok na primeru osnovne šole poljčane
Alen Stopar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Ljudje se že skozi celotno zgodovino srečujemo z migracijami v različnih oblikah, ki so v sodobnem času, zaradi spremembe življenjskega sloga, postale še pogostejše. Eni izmed takšnih migracij, s katerima se srečujemo že v otroštvu, sta prihod in odhod v šolo. V osnovnih šolah je prevoz na podlagi zakona urejen tako, da mora šola zagotoviti organiziran prevoz za učence, ki jim ni omogočen varen samostojen prihod v šolo oziroma so od šole precej oddaljeni. Prav ta del organiziranega prevoza učencev v šolo predstavlja tudi osrednjo tematiko naše naloge. Šole se na splošno pri urejanju te problematike srečujejo z velikimi finančnimi stroški na eni strani ter pričakovanji staršev in stopnjo zagotavljanja varnosti na drugi. Namen naše naloge je analizirati obstoječe stanje, podati kritično analizo ter na koncu predlog izboljšave. Reševanje problema bo razdeljeno v dve fazi, kjer se bomo v prvi ukvarjali z lokacijskim problemom, določitvijo optimalnega števila postajališč in njihovim lociranjem, v drugem delu pa bomo na ta postajališča določili vozila, ki bodo pobirala učence. Na podlagi dobljenih stroškovnih kazalnikov bomo dobljeno rešitev primerjali z obstoječim stanjem ter podali oceno, če je rešitev boljša in implementacija mogoča.
Ključne besede: Razvoz otrok, lokacijski problem, simulacija Monte Carlo, problem planiranja vozil, ArcGIS.
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 42; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

7.
Uvođenje prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti u Varaždinsku županiju
Ines Gajski, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Održiva mobilnost danas predstavlja jedan od ključnih izazova za daljnji prometni razvoj i povećanje kvalitete života u urbanim područjima. Europska unija (EU) svoje države članice sve više potiče na razvoj prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti, putem sufinanciranja preko EU fondova i uključivanjem u različite projekte, pokrenute od strane EU inicijativa. Republika Hrvatska, kao članica, još je uvijek nedovoljno uključena u razvoj spomenutih strategija. Gledajući podijeljenost države u regije i županije, istražili smo europske direktive vezane za održivu mobilnost, pregledali primjera dobrih praksi u Republici Sloveniji te na temelju toga izradili prijedloge za uvođenje takvih prometnih strategija u razvojnu strategiju Varaždinske županije. Uzimajući u obzir prirodu istraživačkog rada, za istraživanje su uglavnom korištene metode deskripcije, kompilacije te deduktivne metode. Detaljnim pregledom direktiva i dobrih praksi te trenutnog prometnog stanja u Varaždinskoj županiji, zaključili smo kako glavni fokus treba ostati na razvoju biciklizma, javnog prometa te željeznice kao sredstva izvođenja teretne logistike. Dokazano je kako Varaždinska županija posjeduje potencijal za razvoj prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti.
Ključne besede: Europska unija, Planovi održive urbane mobilnosti, prometne strategije, održiva mobilnost, Varaždinska županija
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 26; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

8.
Trajnostna mobilnost v občini polzela
Laura Skornšek, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Veliko mest se sooča z negativnimi vplivi, ki jih povzroča cestni promet. Prebivalci mest se srečujejo z negativnimi stranskimi učinki: nesreče, prometni zastoji, povečan hrup, prevelika koncentracija izpušnih plinov. Zato slovenska in evropska mesta v današnjem času dajejo velik poudarek pojmu trajnostna mobilnost. Cilj trajnostne mobilnosti je spodbujati ljudi k uporabi bolj trajnostnih načinov prevoza (javni potniški promet, kolo, hoja), zmanjšati onesnaženost okolja ter izboljšati zdravje ljudi. V magistrskem delu predstavljamo trajnostno mobilnost v občini Polzela. Ker je pojem trajnostna mobilnost zelo širok, smo se v magistrskem delu v raziskovalnem delu osredotočili na javni potniški promet. V raziskovalnem delu se nismo osredotočili na celotno območje občine Polzela, ampak smo se usmerili na naselja, ki spadajo pod občino Polzela: Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe. Znotraj raziskovalnega dela smo anketirali prebivalce naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe o njihovi mobilnosti do centra Polzele. Na podlagi tega smo predlagali rešitev, ki bi izboljšala mobilnost prebivalcev naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe do centra Polzele.
Ključne besede: občina Polzela, javni potniški promet, anketiranje, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 27; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

9.
Organizacijska klima v preučevanem logističnem podjetju
Sara Kostrevc, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Na uspešnost podjetij v veliki meri vplivajo zaposleni, zato je zelo pomembno, da so le-ti zadovoljni pri delu, saj so tako veliko bolj učinkoviti. Da pa bodo zaposleni zadovoljni pri delu, morajo imeti podjetja dobro zasnovano organizacijsko klimo. Organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu smo preučevali v logističnem podjetju, ki je želelo ostati neimenovano. Ker je podjetje veliko in razpršeno po celotni Sloveniji, smo zajeli samo območje Ljubljane, kjer je 550 zaposlenih. V podjetju smo razdelili 80 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 14,55 % zaposlenih in na podlagi 64 vrnjenih, kar predstavlja 11,64 % zaposlenih, analizirali podatke ter tako preučili organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu. V teoretičnem delu smo opredelili organizacijsko klimo in njene dimenzije ter zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Sledi poglavje Metoda, kjer smo opisali uporabljene metode magistrskega dela. V poglavju Analiza in interpretacija smo analizirali rezultate organizacijske klime in zadovoljstva pri delu ter napisali njihove ugotovitve. Prav tako smo preverili tri postavljene teze. Delo smo zaključili s predlogi in priporočili za izboljšanje organizacijske klime in zadovoljstva pri delu.
Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo pri delu, dimenzije organizacijske klime
Objavljeno: 04.06.2018; Ogledov: 87; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

10.
Zrelost projektnega managementa v velikih slovenskih logističnih podjetjih
Igor Grofelnik, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času se organizacije zavedajo, da projektni način dela prinaša številne prednosti. S projektnim načinom dela so namreč organizacije prilagodljivejše ter se lažje in hitreje prilagajajo željam in potrebam potrošnikov. Hkrati pa krepijo in izboljšujejo svoj položaj na trgu. Cilj magistrskega dela je bil raziskati in določiti stopnjo zrelosti projektnega managementa v velikih slovenskih logističnih podjetjih. V teoretičnem delu smo podrobno proučili teorijo s področja projektov, projektnega managementa in izbranih zrelostnih modelov. Osredotočili smo se na dva modela zrelosti projektnega managementa, in sicer »Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model (P3M3)« in »Project Management Maturity Model (ProMMM)«. Za namene empirične raziskave smo izdelali vprašalnik, ki je temeljil na izbranih in predstavljenih modelih, ter izvedli spletno anketo v velikih slovenskih logističnih podjetjih. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirane organizacije v povprečju dosegajo srednje visoko stopnjo zrelosti projektnega managementa. Izračunana povprečna ocena po modelu P3M3 je namreč organizacije uvrstila v zrelostno raven 3, kar pomeni, da je v anketiranih organizacijah moč zaznati ustrezno opredeljen proces projektnega managementa. Povprečna ocena po modelu ProMMM pa anketirane organizacije v povprečju uvršča v raven »Novice«, kar pomeni, da so projekti v organizacijah sicer prisotni, vendar projektna kultura še ni zaživela v pravem pomenu. Glede na rezultate raziskave lahko trdimo, da se organizacije zavedajo pomena projektnega managementa, vendar pa še vedno obstaja prostor za izboljšave.
Ključne besede: projekt, zrelost, projektni management, model, P3M3, ProMMM
Objavljeno: 04.06.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1008,22 KB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici