SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 306
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Logistika v spreminjajočem družbeno-političnem okolju
Jure Hrvatin, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Logistika je bila vedno tesno povezana z dogodki v družbeno-političnem okolju. Igrala je izjemno pomembno vlogo pri oblikovanju modernih držav in mednarodne skupnosti, ki so se razvile iz številnih mednarodnih konfliktov. Z obdobjem relativnega globalnega miru po drugi svetovni vojni so vlogo oblikovalca logistike prevzela multinacionalna podjetja in mednarodne organizacije. Logistika je postala nosilec gospodarskega napredka. Današnje mednarodno trgovanje je osredotočeno na globalne trgovske tokove, uspešnost katerih je v večji meri povezana z izboljšavami na področju logistične infrastrukture in logističnih dejavnosti. Prihodnost logistike je tako tesno povezana z aktualnimi družbeno-političnimi temami, ki bodo oblikovale trgovske tokove prihodnosti. V pričujočem delu bomo spoznali razvoj logistične teorije in transportnih sredstev skozi zgodovino družbeno-političnih dogodkov. Analizirali bomo aktualne trgovske tokove in stopnjo razvoja logistike v največjih gospodarstvih na svetu. Na podlagi preteklega razvoja logistike in današnjega stanja večjih gospodarstev in logistike v njih bomo skušali predvideti logistične trende v prihodnosti.
Ključne besede: zgodovina logistike, mednarodna logistika, logistična teorija, mednarodne organizacije, globalni trgovski tokovi
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 13; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

2.
Elektronsko poslovanje komunalnih podjetij
Simon Pernovšek, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo opisuje problem uporabnikovega dostopa do informacij. Za izboljšanje komunikacije med komunalnim podjetjem in uporabnikom bi bilo smotrno uvesti dodatne komunikacijske kanale, ki uporabnikom ponujajo vpogled v uporabniške podatke in podajajo odgovore na vprašanja. Za čim bolj avtomatizirano posredovanje informacij, morajo komunalna podjetja dvigniti kakovost logistične podpore in s tem kvaliteto njihovih storitev. Uporabniki komunalnih storitev smo pri dostopu do podatkov časovno omejeni, saj ima komunalno podjetje določene uradne ure. V času uradnih ur smo lahko odsotni, zato se moramo s komunalnim podjetjem uskladiti, da bi prišli do želenih informacij ob pravem času in na pravem mestu. Vožnja do komunalnega podjetja je za zaposlene v drugih regijah okoljsko in časovno zamudna. Rešitev vidimo predvsem v načinih, ki bi uporabniku omogočala dostop do informacij in rešitev aktivnosti kjerkoli in kadarkoli. Z uvedbo spletnih portalov ima uporabnik možnost dostopa do informacij zgolj z dostopom do spleta in uporabniškimi podatki. Uporabnik lahko nemoteno uredi aktivnosti tudi ko komunalno podjetje nima uradnih ur. V magistrskem delu predstavljamo infrastrukturo in različne tehnologije, ki so vir informacij in jih spletni portal distribuira uporabniku. Z uvedbo takšnih tehnologij se digitalizirajo tudi delovni procesi in nadzor nad delom znotraj komunalnega podjetja. Nove tehnologije se razvijajo vsak dan, zato je uvedba takšnih tehnologij postala nujna.
Ključne besede: komunalno podjetje, gospodarska javna služba, oskrba s pitno vodo, odvajanje odpadne vode, čiščenje odpadne vode, ravnanje z odpadki, spletni portal, elektronsko poslovanje, geografski informacijski sistem, e-račun
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 19; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (8,77 MB)

3.
Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko
Martin Stožir, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko Podjetje DRAS d. d. se ukvarja z vzdrževanjem in obnovo avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji. Prav tako pa ima v lasti tudi veliko nepremičnin, s katerimi mora gospodarno ravnati. Zaradi vse večjega pomena trajnostno delovanje v svetu se je tudi to netipično logistično podjetje odločilo podpreti projekte, ki temeljijo na obnovljivih virih energije. Nekateri tako naravnani projekti že potekajo znotraj podjetja, pa vendar bi si jih želeli še več. Z izdelavo te naloge raziskujemo možnosti za vpeljavo izkoriščanja sončne energije s pomočjo izgradnje sončnih elektrarn. Osredotočili smo se predvsem na že obstoječe objekte, ki se nahajajo v Avtocestni bazi Vransko. Le-te bi uporabili kot glavno izhodišče, saj bi jih s pomočjo strešnih konstrukcij opremili s solarnimi moduli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na podjetje BISOL, ki je z nami delilo svoje strokovno znanje in veščine, ki so jih pridobili z večletnimi izkušnjami pri gradnji na tem področju. S pomočjo kakovostne izvedbe montažnih del bi tako pridobljeno električno energijo v prvi vrsti uporabili za samooskrbo naših potreb, morebitne nastale viške pa bi nato prodali v obstoječe omrežje. Prav tako pa bodo opravljeni nekateri izračuni o smotrnosti izgradnje takšne elektrarne. Vse tako nastale rešitve bodo podane s smernicami in usmeritvami podjetja. Torej, če povzamemo, se podjetje DARS d. d. zaveda vedno večje družbene odgovornosti do integracije trajnostnega delovanja v svojem okolju. S pomočjo inovativnih idej svojih zaposlenih preko projektne pisarne, zadolžene ravno za kasnejšo realizacijo, se le-te praktično uporabijo na terenu. Ključne besede: električni modul, sončna energija, obnovljivi viri, investicija, ACB Vransko, DARS d. d.
Ključne besede: Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko Podjetje DRAS d. d. se ukvarja z vzdrževanjem in obnovo avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji. Prav tako pa ima v lasti tudi veliko nepremičnin, s katerimi mora gospodarno ravnati. Zaradi vse večjega pomena trajnostno delovanje v svetu se je tudi to netipično logistično podjetje odločilo podpreti projekte, ki temeljijo na obnovljivih virih energije. Nekateri tako naravnani projekti že potekajo znotraj podjetja, pa vendar bi si jih želeli še več. Z izdelavo te naloge raziskujemo možnosti za vpeljavo izkoriščanja sončne energije s pomočjo izgradnje sončnih elektrarn. Osredotočili smo se predvsem na že obstoječe objekte, ki se nahajajo v Avtocestni bazi Vransko. Le-te bi uporabili kot glavno izhodišče, saj bi jih s pomočjo strešnih konstrukcij opremili s solarnimi moduli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na podjetje BISOL, ki je z nami delilo svoje strokovno znanje in veščine, ki so jih pridobili z večletnimi izkušnjami pri
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 5; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

4.
Souporaba vozišča za kolesarje
Špela Grdinič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo z naslovom Souporaba vozišča za kolesarje je predstavitev bistvenih izhodišč na področju ureditve kolesarskih povezav v Republiki Sloveniji, natančneje v občini Zagorje ob Savi. Osrednji namen magistrskega dela je bil preučiti ureditev kolesarskih povezav v Republiki Sloveniji. V magistrskem delu smo definirali in preučili souporabo voznega pasu oziroma t. i. ukrep »sharrow« za kolesarje. Analizirali smo slovensko zakonodajo, pravilnike o signalizaciji, podatke o kolesarjih v prometu ter njihovi ogroženosti, obstoječe »sharrow« ukrepe za kolesarje v Republiki Sloveniji ter preučili njihov vpliv na promet. Nato smo podrobneje preučili ceste v občini Zagorje ob Savi ter na podlagi vseh zbranih podatkov naredili načrt, kje v občini bi bilo smiselno urediti souporabo voznega pasu za kolesarje ter kako bi to vplivalo na promet v omenjeni občini, kakšna bi bila stopnja ogroženosti kolesarjev ter kako bi bili z novo ureditvijo zadovoljni občani. Souporaba voznega pasu oziroma »sharrow« je sistem vodenja kolesarjev in motornega prometa skupaj na vozišču, pri čemer so kolesarji enakovredni motornemu prometu. Takšni odseki in površine so posebej označene s talnimi označbami (piktogrami) in prometnimi znaki. V magistrskem delu smo analizirali varnost kolesarjev pri souporabi voznega pasu in ugotovili, da je ukrep »sharrow« bolj varen za ranljivejše udeležence v prometu kot ukrep »kolesarji na vozišču«. Po analizi cest v občini Zagorje ob Savi smo podali predloge za uvedbo ukrepa »sharrow« na kritičnih točkah za kolesarje. Uvedba souporabe voznega pasu v občini Zagorje ob Savi po naših ugotovitvah ni ovirana s strani prebivalcev, pač pa s strani zakonodaje, ki je v glavnem pomanjkljiva.
Ključne besede: kolesarjenje, souporaba vozišča, sharrow, varnost kolesarjev, občina Zagorje ob Savi
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 6; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

5.
Zadovoljstvo zaposlenih v preučevanem logističnem podjetju
Barbara Baklan, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjih razmerah organizacije za obstanek in konkurenčnost na trgu uporabljajo različne vire, s katerimi črpajo svojo moč. Najpomembnejši vir in dejavnik je vsekakor človeški faktor, ki je nosilec znanj, razvoja ter uspeha. Iz zaposlenega pa lahko iztržimo le najboljše, če se ob delu počuti prijetno in je zadovoljen. Zadovoljen zaposlen namreč v veliki meri vpliva na uspešno in učinkovito poslovanje organizacije. Mnoge organizacije se zavedajo, da zaposleni predstavljajo vir konkurenčne prednosti in veljajo za ključen element pri doseganju uspešnosti poslovanja, zato se odločajo za merjenje organizacijske klime in zadovoljstva svojih zaposlenih in uvajajo različne ukrepe, s katerimi želijo stanje v podjetju izboljšati. V magistrskem delu smo merili in preučevali zadovoljstvo zaposlenih v logističnem podjetju v sosednji Avstriji. Naše delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo opredelili pojem zadovoljstvo ter navedli elemente in dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih. Opisali smo še posledice zadovoljstva zaposlenih in oblike merjenja. Na podlagi teoretičnih spoznanj smo oblikovali tezo našega magistrskega dela, ki se glasi: »Stopnja zadovoljstva zaposlenih v preučevanem podjetju je nadpovprečna, zaposleni so zadovoljni z medsebojnimi odnosi, s stalnostjo zaposlitve in z odnosom vodstva do njih.« V empiričnem delu smo podrobneje predstavili preučevano podjetje ter njegovo delovanje. Nato smo z anonimnim vprašalnikom izvedli raziskavo o zadovoljstvu zaposlenih znotraj podjetja. Pridobljene rezultate smo s pomočjo programa Microsoft Excel tudi analizirali in opisali po posameznih sklopih ter tudi grafično prikazali. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo zapisali naše ugotovitve in podali predloge rešitev.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, posledice zadovoljstva, merjenje zadovoljstva, logistično podjetje
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 10; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (966,50 KB)

6.
Uporaba brezpilotnih letalnikov za zaščito kritične infrastrukture
Roman Pogačnik, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Uporaba brezpilotnih letalnikov za zaščito kritične infrastrukture Varnost na svetu postaja vse večja dobrina, tudi tam, kjer še do včeraj to ni bilo pomembno. V preteklosti doseže naraven varnosti je danes lahko hitro izgubljena, če družba kot celota varnosti širšega pomena ne namenja dovolj pozornosti. Kritična infrastruktura (v nadaljevanju: KI) je ena izmed pridobitev človeštva in je lahko zelo ranljiva tarča, če je ne varujemo. Pojem kritična infrastruktura se s časom in razvojem spreminja: tako je danes nemogoče povsem zavarovati vse, kar je ali bi lahko bilo kritična infrastruktura. Pred desetletji bi med KI šteli samo največje infrastrukturne objekte, danes pa med KI štejemo tudi državno mejo, informacijsko tehnologijo in prometno infrastrukturo. Kako jo zavarovati, da ob morebitnem poškodovanju ali ogrožanju družba ne bi imela nepopravljivih posledic? Varovanje KI ni samo naloga državnih organov, ampak je tudi zasebnih lastnikov in upravljavcev. Med načine varovanja spada tudi uporaba daljinsko vodenih letalnikov, saj omogočajo cenejšo in bolj kontinuirano delovanje. Hkrati s tem ni ogroženo človeško življenja, saj izvidovanje z DVLS ne zahteva neposredne navzočnosti človeka na kraju ogrožanja. V nalogi prikazujemo del ponudbe DVLS na trgu, z dodatno opremo, potrebno za uspešno opravljanje nalog, in področje predpisov. Predstavljamo tudi področje predpisov in kategorizacije kritične infrastrukture. V zadnjem poglavju prikazujemo ekonomsko upravičenost delovanja z DVLS.
Ključne besede: daljinsko vodeni letalnik, kritična infrastruktura, razred MINI, predpisi, koristni tovor, daljinsko vodeni letalski sistemi, radiološko-kemično-biološka obramba.
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 194; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

7.
Kibernetske grožnje in odzivanje nanje v logističnih sistemih
Danilo Kekec, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Bistvo sodobnega človeka oziroma družbe v prihodnosti bo najti ravnovesje med ZASEBNOSTJO – SVOBODO – VARNOSTJO zaradi globalizacije in kibernetskega prostora, ki sta gonilo izjemno hitrih sprememb. Kibernetske grožnje so in bodo tudi v prihodnosti stalnica človekovega življenja in verjetno največji izziv človeštva v bodočnosti. Človek kot glavni dejavnik, ki se pojavlja tako na strani tistega, ki je ogrožen, kakor tudi na strani tistega, ki je vir ogrožanja predstavlja bistveni element. Kibernetske grožnje in odzivanje nanje v logističnih sistemih so enake kot v vseh ostalih segmentih kibernetskega prostora, načeloma jih lahko ločujemo le po viru oziroma motivu. Največja težava, ki se trenutno pojavlja, je strah oziroma zadržanost pred odprtim priznavanjem kibernetskih groženj. Posebej izrazito je to v državah, kjer je nizka stopnja informiranosti oziroma seznanjenosti z možnimi grožnjami tako v javnem kakor tudi v zasebnem sektorju. Zavedanje o pomembnosti zaznavanja in odzivanja na kibernetske grožnje mora biti enotno, usklajeno in odprto, saj je govora o enotnem kibernetskem prostoru.
Ključne besede: kibernetski prostor, kibernetske grožnje, logistični sistemi, kibernetska varnost in človek.
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 167; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

8.
Modeli izračunavanja emisij-primerjava različnih modelov in vidikov
Katja Baškovič, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Modeli izračunavanja emisij nastajajo na podlagi podatkov, posnetih na vožnjah, ki so določene glede na namen modela in ciljne emisije, katere bodo modeli potem izračunavajo. V sklopu magistrskega dela smo raziskovali in primerjali obnašanje že narejenih modalnih modelov, ki temeljijo na kronološki hitrosti, na petih različnih tipičnih vožnjah, ki jih vozniki opravljajo vsakodnevno (tj. kratka vožnja po predmestju, kratka vožnja s predmestja v mesto, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti s tempomatom, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti z oviro in dolga klasična vožnja). Modela, katerih obnašanje pri izračunavanju emisij ogljikovega monoksida in ogljikovodika smo opazovali, sta nastala na Kitajskem in nista bila posebej prilagojena slovenskim cestam in okolju. Pri primerjavi rezultatov smo naleteli tako na podobne trende, kot na ekstremne skoke funkcije rezultatov, zato smo uporabili nekaj filtrov, da bi ugotovili, ali je mogoče z glajenjem velike skoke vrednosti eliminirati. Za boljšo predstavo o razlikah med rezultati posameznih emisij smo izračunali tudi emisije na podlagi porabe goriva na posameznih vožnjah ter jih primerjali z rezultatih po ostalih modelih.
Ključne besede: modeli izračunavanja emisij, emisije, tipične vožnje, hitrost, poraba goriva
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 111; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (4,77 MB)

9.
Idejna zasnova letališča na vodi in njegova umestitev v prostor
Gregor Virant, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Na območju slovenske obale so bili hidroplani prisotni že od zgodnjih let razvoja pomorskega letalstva, ki je razcvet doživelo v dvajsetih in tridesetih letih dvajsetega stoletja, zaton pa z začetkom druge svetovne vojne. V današnjem času je komercialno letenje z amfibijskimi letali tudi v naši bližnji okolici ponovno v porastu, prav tako pa je športno letenje z amfibijskimi letali, zaradi razreda cenejših ultralahkih amfibijskih letal, postalo dostopnejše. V Republiki Sloveniji trenutno nimamo ustrezne infrastrukture (razen kopenskih letališč), ki bi lahko sprejela in oskrbela amfibijska letala. Uporaba hidroplanov pa trenutno sploh ni mogoča, saj vodnih letališč ni. V magistrskem delu smo idejno zasnovali letališče na vodi in ga umestili v prostor Republike Slovenije ter s tem postavili osnovo za potencialno uporabo amfibijskih letal in hidroplanov v komercialne in zasebne namene, kot tudi uporabo posebnih amfibijskih letal, ki se uporabljajo za gašenje iz zraka. Del magistrskega dela smo namenili slednjim, kjer smo s pomočjo simulacije preverili ustreznost ter smotrnost uporabe takih letal, kot tudi ustreznost in primernost vodnih virov v RS za zajemanje vode v podporo gašenju požarov v naravi.
Ključne besede: amfibijsko letalo, gašenje požarov iz zraka, letališče na vodi, vodni kanal, vodno letalo/hidroplan
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 154; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (7,83 MB)

10.
Logistična podpora slovenskega obrambnega sistema v več istočasnih kriznih dogodkih
Ervin Hatunić, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Logistika obrambnega sistema RS se je do sedaj srečevala z izzivi zagotavljanja logistične podpore ob posameznih naravnih nesrečah ali kriznih dogodkih in lahko rečemo, da jih je dokaj uspešno obvladovala. Civilna zaščita in Slovenska vojska sta v sodelovanju z drugimi vladnimi in nevladnimi organizacijami uspešno izvajali svoje naloge pri posamičnih dogodkih (poplave, žled, migranti). Spričo zmanjševanja virov za njuno delovanje, predvsem se to zmanjševanje pozna v Slovenski vojski, se sprašujemo, kako bi se odzvali v primeru, da se dogodki zgodijo istočasno. Ali bi lahko zagotovili potrebno logistično podporo v primeru, da istočasno imamo žled v notranjosti države in migrante na meji. To vprašanje smo uporabili kot izhodišče za izdelavo naloge in skozi samo nalogo poiskali odgovore ter predlagali rešitve.
Ključne besede: Slovenska vojska, Civilna zaščita, žled, migranti, kriza.
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 115; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici