| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 371
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza pred in po digitalizaciji procesa javnega naročila : magistrsko delo
Dolores Kržišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Učinkovita in uspešna e-uprava je eden ključnih ciljev Republike Slovenije. Sem spada tudi elektronsko javno naročanje, ki je del digitalne transformacije storitev javnega sektorja, zato je ključnega pomena, da se v bližnji prihodnosti zagotovi celosten sistem tudi za to storitev. Elektronsko javno naročanje naj bi bilo učinkovitejše, s čimer naj bi se izboljšalo tudi poslovanje celotne državne uprave. V prvem delu bomo tako predstavili elektronsko javno naročanje v Republiki Sloveniji, neposredno povezane pravne podlage ter področje poslovanja z dokumentarnim gradivom, saj je to ključnega pomena pri samem izvajanju javnih naročil. V drugem delu se bomo osredotočili na predstavitev okolja ter predstavitev enega izmed postopkov javnega naročanja, kjer bomo opisali ključne procese, ki jih bomo raziskovali. Izbrane procese bomo časovno izmerili s pomočjo izbranega vzorca oseb. V zaključku bomo predstavili analizirane podatke in ugotovitve. S pomočjo teh podatkov bomo lahko v sklepu zavzeli stališče in odgovorili na ključno vprašanje tega dela, in sicer, kakšen je dejanski prispevek elektronskega poslovanja na omenjenem področju.
Ključne besede: javno naročanje, elektronsko javno naročanje, elektronsko poslovanje, prihranek časa, transparentnost, poenostavitev
Objavljeno v DKUM: 11.05.2023; Ogledov: 66; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

2.
Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko delo
Andrej Hodnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa. V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu.
Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 144; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

3.
Analiza komisioniranja z uporabo pametnih očal za sledenje pogledu komisionarja : magistrsko delo
Miša Gabor Zver, 2022, magistrsko delo

Opis: Komisioniranje predstavlja najintenzivnejši skladiščni proces, saj se zanj porabi največ časa. Zaradi slednjega raziskovalci že leta iščejo rešitve, kako izboljšati proces, oz. doseči večjo učinkovitost. S ciljem povečanja produktivnosti procesa komisioniranja uporabljamo metode in tehnike, ki pomagajo doseči učinkovit proces. Ena izmed sodobnih tehnologij na trgu je sledenje pogledu, v angleščini »Eye tracking«. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, kateri tip označb skladiščnih regalov je za komisionarje najbolj razumljiv, da čim prej najdejo iskane artikle. Za dosego cilja smo analizirali čas komisioniranja ter kolikokrat so komisionarji začetniki med procesom komisioniranja osredotočeni na različne označbe na skladiščnih regalih. Raziskavo smo izvedli tako, da smo s komisionarji začetniki izvedli eksperiment, kjer so komisionirali glede na različne načine označb regalov. Z eksperimentom smo s pomočjo očal za sledenje pogledu pridobili posnetke, ki smo jih analizirali v programu Tobii Pro Lab in tako pridobili čase komisioniranja, število in trajanje fiksacij. Glavne ugotovitve pri analiziranju časa komisioniranja so, da so bili komisionarji začetniki najhitrejši pri drugem načinu označbe regalov, kjer so imeli na delovnem nalogu podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji, coni oz. regalu in višini, na kateri se je nahajal iskani artikel. Skupno so potrebovali T = 2.509 s, kar je bilo za ΔT = 113 s hitreje od drugega najboljšega časa, ki so ga dosegli komisionarji začetniki pri četrtem načinu označb. Pri tem so imeli komisionarji začetniki na razpolago podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji artikla, coni oz. regalu, višini oz. črki, barvi in številki zabojnika. Največ časa, T = 2.803 s, so komisionarji začetniki potrebovali za komisioniranje po tretjem načinu označb, kjer so imeli na voljo podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji, coni oz. regalu, višini oz. črki in barvi. Pri analizi fiksacij, torej pogledov na določenih točkah, smo ugotovili, da so bili komisionarji začetniki največ časa osredotočeni na delovni nalog, in sicer 36 % celotnega časa. Naziv artikla in skeniranje artikla sta bila na drugem in tretjem mestu s 30 in 28 %. Kot naslednje so bili največ časa osredotočeni na mikrolokacijo artikla, višino oziroma črko ter na številko zaboja. Najmanj pa so bili osredotočeni na številko regala in barvo. Pri analizi števila fiksacij smo ugotovili, da so največkrat, tj. 646-krat, pogledali na delovni nalog, nato pa na naziv artikla, 543-krat. Na naslednjih mestih so bili skeniranje artikla, višina oz. črka, mikrolokacija artikla ter barva. Najmanjkrat so pogledali na številko zaboja, 22-krat, ter na številko regala, 10-krat.
Ključne besede: skladiščenje, komisioniranje, komisionarji začetniki, označbe regalov, pametna očala za sledenje pogledu, Tobii Pro Lab, analiza učinkovitosti
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 153; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
Vpliv pandemije covid na sektor logistike : magistrsko delo
Nataša Frlež, 2023, magistrsko delo

Opis: Pandemija Covida-19 je pretresla svet, ki postavlja globalne dobavne verige v središče pozornosti širše javnosti ter neznane posledice. Izbruh smrtonosnega virusa Covida-19 ni le jemal življenj, ampak je tudi močno vplival na gospodarstvo. Zaradi stroge zapore so bile proizvodne in logistične dejavnosti začasno ustavljene ali omejene, kar je vplivalo na povpraševanje in ponudbo različnih izdelkov. Nedavne raziskave so pokazale, da je finančna kriza prizadela sektor logistike na neugoden način. Namen magistrskega dela je preučiti vpliv finančne krize iz leta 2008 in Covida-19 na logistiko. Glavne dejavnosti logističnih podjetij, ki smo si jih izbrali za primerjavo med omenjenimi krizami, so predvsem premikanje, skladiščenje in pretok blaga. Logistična panoga predstavlja eno najpomembnejših povezav s svetom. Tveganje je že dolgo pomemben vidik logistike. To je še posebej vidno zdaj, ko je Covid-19 prizadel ves svet. Tako kot finančna kriza je tudi kriza Covida-19 prinesla podjetjem nove izzive. V obeh omenjenih krizah je veliko vzporednic, vendar je bil vpliv finančne krize na logistiko veliko globlji. Pandemija Covida-19 in svetovna finančna kriza se zdita podobni, vendar je vsak prinesel novo negotovost. V obeh primerih je borza doživela padec BDP-ja po vsem svetu, prav tako davčni prihodki, ko so ljudje izgubili dohodke in so se dobički podjetja enormno zmanjšali. Od začetka leta 2020 je vse več držav po vsem svetu zaprlo svoje meje ter omejilo prevoz in potovanja zaradi izbruha koronavirusa (Covid-19), kar predstavlja izziv za mednarodno trgovino in prevoz. V magistrskem delu bomo analizirali kazalnike izbranih logističnih podjetij v Evropi in Sloveniji. Na primeru Slovenije bomo analizirali tudi transportni trg. Na osnovi kazalnikov lažje preučujemo uspešnost poslovanja podjetij v določenem obdobju. Za magistrsko nalogo smo analizirali obdobje finančne krize v letih 2008 in 2009 v primerjavi s koronakrizo 2019 in 2020. Omenjeni krizi smo primerjali na vzorcu dveh let. Za lažjo primerjavo smo krizi primerjali v šestih različnih logističnih podjetjih.
Ključne besede: Covid-19, transport, logistika, finančna kriza, logistična podjetja
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 147; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

5.
Analiza in predlog mreže mobilnih enot nujne medicinske pomoči na območju delovanja dispečerskega centra zdravstva Maribor : magistrsko delo
Matevž Golob, 2022, magistrsko delo

Opis: V praksi smo opazili, da je obstoječi sistem nujne medicinske pomoči precej centraliziran, zaradi tega nastajajo na posameznih območjih daljši dostopni časi. To lahko privede do razlik v dostopnosti nujne medicinske pomoči občanom na ruralnih območjih, ki so bolj oddaljena od mestnih središč oziroma začetnih izvoznih lokacij mobilnih enot nujne medicinske pomoči. Namen naloge je preučiti obstoječe stanje in predstaviti povprečne dostopne čase ekip do lokacij izrednih dogodkov ter izdelati identifikacijo potrebnega števila ekip za zagotavljanje dostopnih časov pod mejo, ki je pri 15 minutah. Na osnovi ugotovitev bomo oblikovali predlog za preoblikovanje mreže mobilnih enot nujne medicinske pomoči. Na ta način bomo pomagali zagotoviti enakomernejšo obravnavo in enakomernejše dostopne čase za vse prebivalce ne glede na lokacijo bivanja. Pri tem se bomo primarno oprli na geografske informacijske sisteme (GIS) in podatke, ki se med operativnim delom zbirajo v dispečerskem centru zdravstva Maribor.
Ključne besede: nujna medicinska pomoč, GIS, izboljšanje dostopa s pomočjo GIS, pregled načinov optimizacije poti, večkriterijsko odločanje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 112; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (5,29 MB)

6.
Izdelava in implementacija novega sistema za upravljanje fiktivnega skladišča na podlagi standarda ISO 12207:2017 : magistrsko delo
Špela Kovše, 2022, magistrsko delo

Opis: Kljub temu, da ISO svoje standarde opredeljuje povsem preprosto – kot formulo, ki opisuje najboljši način, kako nekaj narediti, pa so standardi v očeh mnogih še vedno nerazumljeni, priložnosti, ki jih dajejo, pa neprepoznane. V našem delu zato predstavljamo standardizacijo in opisujemo standard ISO 12207:2017 ter njegovo uporabo na primeru fiktivnega skladišča. K temu pristopamo tako, da rešujemo problem osnovanja in vpeljave novega sistema za upravljanje skladišča v fiktivno delovno okolje, pri čemer razlago uporabe standarda podkrepimo z apliciranjem na teoretičnem primeru. Standardi so pomembni, ker pomanjkanje usklajenosti sorodnih tehnologij v različnih državah in/ali regijah povzroči prenekatere ovire, sprejem standardov med vsemi zainteresiranimi členi pa olajša postopek sodelovanja. Standardizacijo lahko dosežemo tudi na nižjem nivoju, na primer na stopnji organizacije. S tem je podjetju omogočena preglednost in združljivost rezultatov dela posameznih faz v procesih nastajanja proizvoda ali storitve. Glavni namen standarda ISO 12207 je tako vzpostavitev okvira, v katerem povezujemo procese. Sledenje standardu pomaga vpeljati nove rešitve na način, ki ga razumejo vsi, ki so v postopek vključeni. Pri tem uporabniki presodijo, ali lahko določene naloge in opravila izpolnijo sami, ali pa za izpolnitev zahteve zadolžijo nekoga drugega, oziroma najamejo zunanjega partnerja.
Ključne besede: standard, ISO 12207:2017, življenjski cikel programske opreme, sistem za upravljanje skladišča, primer implementacije
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 140; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

7.
Logistics systems in economics: an example of system application in a company
Čedomir Božić, 2022, magistrsko delo

Opis: In modern society, which is characterized by process of rapid change in the logistics sector, including supply chain, transport and Internet protocols, and which are partly conditioned by changes due to the COVID-19 pandemic, placement and sale of products within retail chains requires a stronger marketing strategy which would significantly promote the benefits of their purchase. Based on the presented facts, we can state that the logistics management process, which includes supply chain risk management, is a continuous task whose main task is to anticipate possible risks, take action during their period and minimize the consequences of all forms (types) of risk business. Every institution and economic organization in our country should seriously and continuously approach the identification of risks by the type of risk and appropriate action to eliminate it. The consequence of adequate risk management is transparent and more efficient business operations that lead to a more prosperous and profitable business. The type and manner of risks, as well as the definition of measures and strategies that will be applied to eliminate them, requires a significant commitment of funds. Sometimes it is enough to react in time and prevent actions that require minimal engagement to prevent consequences that can have significant negative consequences such as domino effects. The consequences of the economic sector, actions, and measures taken often have a consequential impact on the country's overall political, social, and economic system. Therefore special attention is paid to the protection and prevention of risks in banking to avoid sudden changes and adverse effects of monetary policy. The contribution to market stability is of public and national interest, so paying more attention to one of the primary problems in business and risk management. Within the operation of the economic system, there are a large number of employees, and therefore it is vital to properly delegate functions, powers, and tasks and, by them, adequate responsibilities, obligations, tasks, rights, and consequences. The work aims to analyze different types of logistics system operations and ways of classifying their functions in supply. Also, the work tries to identify the most critical subjects of logistics services. The work aims to also analyze different types of operations of logistics systems, as well as how their functions are classified, namely functions that facilitate the supply of a particular area. This master's thesis aims to identify the most critical subjects of logistics services within the management of logistics operations with intermediaries' participation and identify their tasks and objectives. The first part of the master's thesis is dedicated to supplying chains as an integral part of logistics systems in economics, their concept and significance, their supply chain management goals, its key components, significance and type of supply chain risks, and their impact on logistics. The second part of the master's thesis is dedicated to the role of transport within logistics systems, the concept, function, and importance of intermodal transport within logistics, the importance and share of intermodal transport costs in the logistics system, and the role of logistics in intermodal transport in the European Union and the USA. The third part of the master's thesis deals with explaining Internet protocols within logistics, defining the concept with an explanation of the elements and functions of Internet network protocols, and the levels of the reference OSI model. In the fourth part, the functioning of logistics within the company LIDL is presented. In the last part of the master's thesis, there are concluding remarks with the used literature.
Ključne besede: logistics, logistics systems, supply chain, intermodal transport, internet protocol
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 181; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

8.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, magistrsko delo

Opis: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Ključne besede: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 196; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1006,94 KB)

9.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 (Covid 19) na nakupovalne navade potrošnikov : magistrsko delo
Miha Kamplet, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vpliv epidemije COVID-19 na nakupovalne navade potrošnikov v Sloveniji. Zaradi ukrepov, ki so bili prisotni za zajezitev epidemije, so se posledično spremenili obratovalni časi trgovin. V obdobju najhujših ukrepov zoper epidemijo so nekatere trgovine z nenujnimi izdelki bile primorane zapreti svoja vrata. Zaradi tega so morali potrošniki zadovoljiti potrebe po določenih izdelkih na drugačen način kot prej. Na drugi strani pa so trgovci ob upoštevanju ukrepov morali najti pot, kako ljudem izdelke prodati na drugačen način. Velika večina trgovcev je svojo prodajo preusmerila na splet. S tem se je začela doba spletnega nakupovanja. V magistrski nalogi smo s pomočjo anketnega vprašalnika želeli ugotoviti, ali so se po koncu epidemije nakupovalne navade potrošnikov spremenile ali so ponovno postale enake kot prej. Rezultati anketnega vprašalnika so nam potrdili dejstvo, da so ljudje zaradi epidemije začeli določene izdelke nakupovati preko spleta in ne več v fizični trgovini. S pridobljenimi podatki smo ugotovili, da je epidemija COVID-19 vplivala na nakupovalne navade potrošnikov.
Ključne besede: SARS-CoV-2, epidemija, COVID-19, nakupovalne navade, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 203; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

10.
Analiza električnih vozil skozi prikaz eksternih stroškov na primeru integracije električnega vozila v podjetje : magistrsko delo
Vinko Rebula, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi naraščajočega prometa se prometni sektor danes sooča z velikimi problemi glede izpustov škodljivih emisij. Zaradi cilja, ki si ga je zadala Evropska unija, je bil leta 2019 predstavljen evropski zeleni dogovor, s katerim želi Evropa do leta 2050 doseči podnebno nevtralnost. Zato se vlade evropskih držav zavzemajo za izpolnitev tega cilja. Velik del emisij prispeva prav cestni promet. V prvem delu naloge smo predstavili emisije v Evropi, nato smo preučili zgodovino in razvoj električnih avtomobilov ter različne vrste električnih in hibridnih vozil ter njihove prednosti in slabosti. Ker večina držav Evropske unije z raznimi subvencijami spodbuja nakup okolju prijaznih vozil smo preučili, kakšne so spodbude po posameznih državah. V osrednjem delu naloge smo preučili eksterne stroške v cestnem prometu in kakšen je vpliv električnih vozil na te stroške. Prav tako smo analizirali tudi stroške, ki so zelo pomembni pri odločitvah glede nakupa električnih vozil. S pomočjo podatkov pridobljenih v podjetju smo izračunali vplive na okolje in stroške uporabe vozil z notranjim izgorevanjem. Primerjali smo tri električna vozila, katera bi bilo smiselno uvesti v podjetje. Na podlagi analiz in pridobljenih rezultatov ter z izračunom ROI smo podali mnenje glede nabave električnih vozil v podjetju. Na podlagi pridobljenih podatkov smo analizirali tudi eksterne stroške obstoječih vozil in predstavili rešitve za zmanjšanje teh stroškov. V podjetju se zavedajo problematike škodljivih emisij zato že sedaj veliko vlagajo v zmanjšanje emisij in ozaveščanje javnosti.
Ključne besede: eksterni stroški, električna vozila, stroški električnih vozil, emisije iz prometa, subvencije, povračilo investicije ROI
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 285; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici