| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 379
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Celovita prenova oskrbovanja montažne celice : magistrsko delo
Jernej Jereb, 2024, magistrsko delo

Opis: Proizvodna podjetja se danes soočajo s proizvodnjo vedno večjih količin izdelkov, ki se med seboj razlikujejo. Visoka raven individualizacije izdelkov in kompleksnosti predstavljata velik izziv za upravljanje interne logistike, še posebej za proces oskrbovanja montažnih linij. V procesu oskrbovanja moramo skrbeti za dostavo pravilnih komponent, komponent v pravi količini, kakovosti, ob pravem času in na pravo mesto. Zaradi navedenega je ključna izbira najprimernejše strategije oskrbovanja. Strategije oskrbovanja delimo na strategijo hranjenja materiala ob montažni liniji v transportno-skladiščnih enotah, strategijo dostavljanja materiala v zahtevanem zaporedju ob montažni liniji, strategijo dostavljanja materiala ob montažno linijo v manjših zabojih in količinah, prilagojenih porabi v definiranem časovnem oknu, in dve različni strategiji kompletiranja. Poleg omenjenih je pri oskrbovanju pogosto prakticiranje uporabe supermarketov in kartic KANBAN. Zaradi razlik v lastnostih komponent se uvaja tudi hibridno oskrbovanje, ki kombinira pravila dveh ali več strategij. Strategije se med seboj razlikujejo po uporabi, načinu transporta, pripravi in načinu popolnjevanja zalog. Velik vpliv na izbiro in izboljšanje strategij oskrbovanja ima prakticiranje vitkosti v podjetju. Podjetja uvajajo vitkost z namenom odprave izgub in kontinuiranega izboljševanja procesov. Pri hibridni strategiji je izbira kombinacije strategij odvisna od lastnosti vsake komponente posebej. V magistrskem delu smo pozornost namenili metodi Plan-Do-Check-Act (PDCA) in metodi Axiomatic Design in ju kasneje uporabili tudi pri celoviti prenovi oskrbovanja montažne celice v realnem podjetju. Podjetju smo predlagali uporabo metode za izbiro strategije, predlagali pa smo tudi nov proces oskrbovanja montažne celice s poudarkom na uvedbi digitalnega informacijskega sistema za podporo v procesu oskrbovanja z namenom zmanjšanja napak. Obravnava konkretnega primera v praksi nam je pomagala pridobiti vpogled v oskrbovanje montažne celice in se soočiti z izzivi iskanja priložnosti za izboljšave in izvajanja sprememb. Po zaključku dela na izbranem primeru smo pridobljene izkušnje povzeli in posplošili ugotovitve na način, da bodo uporabne tudi za druga podjetja z montažnimi celicami.
Ključne besede: montažna linija, oskrbovanje montažne linije, kompletiranje, strategije oskrbovanja
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 18; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

2.
Vpliv sodobnih mikromobilnostnih sredstev na varnost in splošno počutje oseb z gibalnimi in senzornimi ovirami v prometu : magistrsko delo
Brane Neuhold, 2024, magistrsko delo

Opis: Naše delo preučuje vpliv razmaha mikromobilnosti na osebe z gibalnimi in s senzornimi ovirami v urbanem okolju. Ugotovili smo, da kljub visoki ravni zavedanja o varnostnih pravilih med uporabniki mikromobilnosti, določene prakse, kot sta neupoštevanje omejitev hitrosti in neupoštevanje varnostnih razdalj, povečujejo varnostna tveganja za vse udeležence v prometu, še posebej za ranljive skupine. Analiza ankete, ki je zajemala 267 respondentov, je razkrila statistično pomembne razlike v percepcijah glede mikromobilnosti med različnimi skupinami, kar poudarja potrebo po ciljno usmerjenih politikah, ki upoštevajo različne potrebe in izkušnje. Poudarjamo potrebo po integriranem pristopu, ki združuje infrastrukturne izboljšave z izobraževalnimi in ozaveščevalnimi kampanjami povečanja varnosti ter dostopnosti mest za vse. Naše delo prispeva k boljšemu razumevanju dinamike mikromobilnosti in njenega vpliva na osebe z ovirami, kar odpira pot nadaljnjim raziskavam in razvoju vključujočih urbanih politik.
Ključne besede: mikromobilnost, osebe z gibalnimi ali senzornimi ovirami, dostopnost, varnost v prometu, prometne politike
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 79; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (6,82 MB)

3.
Povezanost organizacijske klime z zavzetostjo zaposlenih v proizvodnem podjetju : magistrsko delo
Nina Vugrinec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali organizacijsko klimo in njeno povezavo z zavzetostjo zaposlenih. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v oddelku logistike in nabave v večjem slovenskem proizvodnem podjetju. Glavno raziskovalno vprašanje je bilo, ali med organizacijsko klimo in zavzetostjo zaposlenih obstaja povezava, in če da, kako močna je. Za merjenje organizacijske klime smo uporabili vprašalnik, ki je bil razvit v okviru projekta Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju: SiOK). Gre za projekt, v katerem je skupek svetovalnih podjetij spremljal in meril organizacijsko klimo v slovenskih organizacijah. Podrobneje nas je zanimalo tudi, ali obstaja povezava med posamezno dimenzijo izmed 12 dimenzij organizacijske klime, kot jih opredeljuje SiOK, in zavzetostjo zaposlenih. Prav tako smo raziskali, kolikšen je delež zavzetih, nezavzetih in aktivno nezavzetih zaposlenih. Za analizo smo uporabili program Statistical Package for the Social Sciences.
Ključne besede: organizacijska klima, zavzetost zaposlenih, povezava, SiOK, Gallup
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 180; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

4.
Pomembnost trajnostnega poročila za hčerinsko podjetje Wolford : magistrsko delo
Brigita Sever, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko trajnostnega razvoja in pomembnost trajnostnega poročila za tekstilno hčerinsko podjetje. Ob proučevanju tematike smo ugotovili, da se definicije in smernice razlikujejo glede na stališča avtorjev, vse pa delujejo v korist naravnega okolja in družbe. S pridobljenimi teoretičnimi spoznanji smo zbrali obstoječe informacije za trajnostno poročilo hčerinskega podjetja. Na osnovi 17 ciljev trajnostnega razvoja, predlaganih s strani Združenih narodov, smo za podjetje definirali povezave podjetja s cilji. S pomočjo pridobljenih podatkov in povezanih ovrednotenih ciljev smo oblikovali ustrezne ukrepe. Te pa smo povezali in jih razdelili na tematske sklope. S pomočjo pridobljenih podatkov smo izdelali SWOT analizo na osnovi katere lahko podjetje gradi na prednostih, odpravlja pomanjkljivosti, izkorišča priložnosti in se izogiba tveganjem. Zaenkrat takšno poročilo še ni potrebno, je pa za podjetje pomembno, da lahko sistematično vodi podatke, jih spremlja in definira ustrezne ukrepe za trajnostni razvoj podjetja.
Ključne besede: trajnostni razvoj, trajnostno poročilo, cilji trajnostnega razvoja, tekstilno podjetje, hčerinsko podjetje, družbena odgovornost
Objavljeno v DKUM: 15.02.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

5.
Prenova poslovanja in razvoj novega poslovnega modela na osnovi okoljskih izboljšav v okrbovalni verigi : magistrsko delo
Evelina Jovanovič, 2023, magistrsko delo

Opis: V 21. stoletju je potrebno spremembam slediti hitreje kot nekoč. Način življenja ter podnebne spremembe so nas prisilile, da sprejemamo nove okoljske dejavnike, ki so na vsakodnevni ravni okolju prijaznejši. V veliki meri so se morala oz. se bodo morala novemu trajnostnemu razvoju prilagoditi vsa podjetja, tako makro kot mikro. Razlogov je več. Najpomembnejša je seveda skrb za okolje, drugi pa tudi dodana vrednost poslovanja ter nove konkurenčne prednosti in nove poslovne priložnosti. Vodilo vsakega podjetja bi moralo biti, kaj lahko storimo oz. kakšen vložek je potreben za boljši in učinkovitejši trajnostni razvoj v podjetju v celotni oskrbni verigi ter si zadati trajnostne cilje v družbenem in okoljskem vidiku. V našem magistrskem delu se bomo zato osredotočili na mikropodjetje Papirnica Ma-ar, kjer bomo poizkušali s poslovnim modelom Canvas, spletno anketo ter sistemom ozelenitve celotno poslovanje preusmeriti na trajnejše in s tem podjetju zagotoviti večjo konkurenčnost ter večjo dodano vrednost na njenem področju poslovanja.
Ključne besede: trajnostno poslovanje, okoljski vidiki, zeleni certifikati, ogljični odtis, trajnostni razvoj, taksonomija, vplivi na okolje, poslovni model Canvas
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 201; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

6.
ERP v malih in srednje velikih podjetjih v Sloveniji : magistrsko delo
Joži Močivnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija sistemov v podjetju je ključnega pomena v sodobnem gospodarstvu in predstavlja konkurenčno prednost. To pojasnjuje tudi rast trga celovitih programskih rešitev ERP (Enterprise resource planning) v preteklih letih. Vedno več malih in srednje velikih podjetij (MSP) se odloča za implementacijo odprtokodnih ERP sistemov. Uporaba teh sistemov se že pojavlja tudi v slovenskem gospodarstvu. Namen magistrske naloge je predstaviti teoretične osnove ERP sistemov, ugotoviti stanje uporabe teh sistemov v MSP v Sloveniji ter praktično prikazati implementacijo poslovanja fiktivnega malega podjetja v odprtokodnem ERP sistemu. V magistrskem delu bomo predstavili odgovore na vprašanja o uporabi teh sistemov v malih in srednje velikih podjetjih v Sloveniji ter o uporabnosti odprtokodnega ERP sistema (Odoo) v Sloveniji. Naloga je sestavljena iz teoretičnih osnov, pregleda rezultatov opravljene ankete ter postavitve fiktivnega podjetja, katerega podatke bomo implementirali v Odoo.
Ključne besede: ERP, mala in srednje velika podjetja, odprtokodni sistemi, stroški, Odoo
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 249; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

7.
Vloga uporabe dronov v panogi nepremičnin : magistrsko delo
Andjelko Andy Kober, 2023, magistrsko delo

Opis: Droni so čudež v svetu fotografije, saj fotografom omogočajo enostavno zajemanje slik iz kotov, do katerih še nikoli niso imeli dostopa. In postali so pomembna orodja, zlasti za krajinske in arhitekturne ureditve, pošiljke in nenazadnje tudi v panogi nepremičnin. Za raziskovanje smo izbrali kvantitativno in kvalitativno raziskovanje. Kvantitativno raziskovanje je bilo izvedeno v obliki vprašalnika, ki smo ga razposlali nepremičninskim agentom. Drugi del raziskave je bil kvalitativno naravnan, saj smo s pomočjo petih intervjujev z nepremičninskimi agenti ugotavljali odnos in mnenje nepremičninskih agentov do uporabe dronov v panogi nepremičnin. Možnosti za razvoj uporabe dronov v panogi nepremičnin so zelo široke. Udeležencem v raziskavi se zdi, da je uporaba dronov v panogi nepremičnin primerna. Ena največjih prednosti dronov v nepremičninah je ta, da slike z dronom pomenijo boljšo prodajo. Slabosti pa so motenje posesti sosedov, hrup, poseg v zasebnost, zakonske omejitve in motenje ptic. Večina udeležencev naše raziskave ima zelo slabo znanje o pravnih okvirih uporabe dronov v namen pospeševanja prodaje nepremičnin. Komercialni nepremičninski agenti, nepremičninska investicijska podjetja ali razvojna podjetja, ki prodajajo nepremičnine, želijo sodelovati pri prenovi stavb ali gradbenih projektih, in so izjemno zainteresirani za uporabo dronov za nepremičnine. To so običajno večja mesta, kjer so zračne slike bolj koristne za zajem celotne nepremičnine z istimi tehnikami, vendar z letenjem veliko višje.
Ključne besede: logistika, zakonodaja, razvoj, dron, nepremičnine
Objavljeno v DKUM: 12.02.2024; Ogledov: 220; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

8.
Celostno vrednotenje življenjskega cikla plastičnih tokov v Sloveniji z vidika vplivov na okolje : magistrsko delo
Asja Frangež, 2023, magistrsko delo

Opis: Močna porast proizvodnje različnih izdelkov na osnovi različnih plastičnih materialov povečuje tudi nastajanje plastičnih odpadkov, kar ustvarja nove izzive, saj se različni plastični materiali različno reciklirajo oz. zaključujejo svoj življenjski cikel. Kljub temu, da Slovenija že dosega cilj 55 % recikliranja plastične embalaže do leta 2030, pa za oceno vplivov plastike na okolje skozi njen celotni življenjski cikel v Sloveniji še ni bilo opravljene raziskave. Analiza materialnega toka plastike v Sloveniji zajema zadnje statistično leto, tj. 2021. Študija magistrske naloge predstavlja LCA analizo (Analizo življenjskega cikla (angl. Life Cycle Assessment) plastičnih tokov, ki obsegajo 8 vrst plastičnih polimerjev (LDPE, HDPE, PVC, PET, PUR, PP, PS in ostala plastika) ter vse faze življenjskega cikla z različnimi scenariji v končni fazi. Analiza je bila izvedena z uporabo programskega orodja Open LCA in ReCiPe 2016 metodo ocenjevanja vpliva življenjskega cikla. Glavni dejavniki, ki prispevajo k okoljskim obremenitvam, so bili identificirani skozi vse faze življenjskega cikla. Izkazalo se je, da ima največji vpliv na okolje pri vseh osmih proučevanih plastikah faza proizvodnje, vodilna pri vplivih na okolje je ostala plastika (ki je je tudi količinsko največ), sledi ji HD-PE. Najmanj okoljskih vplivov se pojavlja pri plastikah PVC in LDPE. Vseh 8 plastik pa dosega največje vplive na okolje v kategoriji globalnega segrevanja. Po primerjavi z različnima končnima scenarijema (100 % sežig in 100 % reciklaža) ugotovimo, da je najmanj sporen za okolje scenarij 100 % reciklaže, saj ima zaradi povratne zanke najmanjši vpliv na okolje.
Ključne besede: analiza življenjskega cikla, plastični polimeri, okoljski vplivi, ReCiPe metoda, trajnostno ravnanje
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 460; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Primerjalna analiza pred in po digitalizaciji procesa javnega naročila : magistrsko delo
Dolores Kržišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Učinkovita in uspešna e-uprava je eden ključnih ciljev Republike Slovenije. Sem spada tudi elektronsko javno naročanje, ki je del digitalne transformacije storitev javnega sektorja, zato je ključnega pomena, da se v bližnji prihodnosti zagotovi celosten sistem tudi za to storitev. Elektronsko javno naročanje naj bi bilo učinkovitejše, s čimer naj bi se izboljšalo tudi poslovanje celotne državne uprave. V prvem delu bomo tako predstavili elektronsko javno naročanje v Republiki Sloveniji, neposredno povezane pravne podlage ter področje poslovanja z dokumentarnim gradivom, saj je to ključnega pomena pri samem izvajanju javnih naročil. V drugem delu se bomo osredotočili na predstavitev okolja ter predstavitev enega izmed postopkov javnega naročanja, kjer bomo opisali ključne procese, ki jih bomo raziskovali. Izbrane procese bomo časovno izmerili s pomočjo izbranega vzorca oseb. V zaključku bomo predstavili analizirane podatke in ugotovitve. S pomočjo teh podatkov bomo lahko v sklepu zavzeli stališče in odgovorili na ključno vprašanje tega dela, in sicer, kakšen je dejanski prispevek elektronskega poslovanja na omenjenem področju.
Ključne besede: javno naročanje, elektronsko javno naročanje, elektronsko poslovanje, prihranek časa, transparentnost, poenostavitev
Objavljeno v DKUM: 11.05.2023; Ogledov: 531; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

10.
Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko delo
Andrej Hodnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa. V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu.
Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje
Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 647; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

Iskanje izvedeno v 1.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici