| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 360
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Smernice za odločanje o vpeljavi RTLS (UWB) sistemov
Blaž Poljanec, 2021, magistrsko delo

Opis: Četrta industrijska revolucija med drugim zahteva digitalizacijo, napredno avtomatizacijo in uporabo robotov. Nastajajoči pametni sistemi temeljijo na vidnosti vseh in vsega, kar te sisteme sestavlja, skozi podatke, zbrane v elektronski obliki. Pomemben podatek je tudi lokacija osebe ali objekta v realnem času. Na prostem je sledenje ljudem, vozilom in predmetom že utečena procedura, podprta s cenovno dostopno tehnologijo in programskimi rešitvami. V zaprtih prostorih to funkcionalnost zagotavljajo sistemi za sledenje v realnem času, na katere se osredotoča ta raziskava. Podatki o lokaciji so potrebni za načrtovanje dela, zagotavljanje varnosti, izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje administrativnega dela in podobno. V magistrskem delu so najprej predstavljene njihove splošne lastnosti in delovanje. Nadaljujemo z opisi in primerjavo petih najpogosteje uporabljenih RTLS-tehnologij, ki delujejo na podlagi radijskih valov. Dalje predstavimo primere uporabe sistemov, temelječih na UWB-tehnologiji v logistiki, natančneje v skladiščnih in proizvodnih okoljih. UWB-tehnologija se je izkazala za najbolj natančno in odporno proti zunanjim dejavnikom, kar se odraža tudi v porastu zanimanja zanjo. V zaključnem delu so zbrane pomembnejše ugotovitve skozi usmeritve za potencialne uporabnike, predvsem managerje na področju logistike, pri vpeljavi RTLS v delovno okolje podjetij.
Ključne besede: UWB-tehnologija, RTLS, logistika, skladišče, proizvodnja, vpeljava RTLS, ponudniki UWB
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 120; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

2.
Primerjava ponudnikov paketnih storitev v Sloveniji
Nataša Marić, 2021, magistrsko delo

Opis: V času nastanka magistrske naloge so ljudje vse pogosteje uporabljali storitve kurirskih služb. Trend naraščanja uporabe tovrstnih storitev je pogojen z razmerami, povezanimi s pandemijo koronavirusa. V času pandemije so bile številne trgovine zaprte za daljši ali krajši čas. Kurirske službe so morale kljub povečanemu številu paketov zagotavljati kvalitetno storitev dostave paketov. Z namenom, da bi analizirali kvaliteto dostave paketov, smo preko več kurirskih služb iz Celja v Boštanj poslali paket z lomljivo vsebino. Paket je vseboval steklo, zato je bilo z njim še posebej skrbno ravnati. V začetno analizo smo vključili 12 podjetij, ki delujejo v Sloveniji, glede na izbrane kriterije in pogoje pa smo paket poslali s šestimi. Z dvema podjetjema smo morali ponoviti poskus, saj je bil prvi poskus dostave neuspešen. Analizirali smo proces dostave od naročila za prevzem paketa vse do prejema paketa na naslovnikovi strani. Glavni kriteriji so bili: čas prevzema in dostave paketa ter cena storitve. Vsi paketi so prispeli na cilj nepoškodovani, kljub temu lahko trdimo, da je le Pošta Slovenije v celoti izpolnila pričakovanja.
Ključne besede: dostava paketa, kurirska služba, pazljivo ravnanje, proces dostave pošiljke
Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 233; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

3.
Primerjava družbenih odgovornosti med izbranimi slovenskimi, francoskimi in danskimi transportnimi podjetji
Tea Knez, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko družbene odgovornosti in ugotovili, da se začetki družbeno odgovornega vedenja kažejo že v starodavnih rimskih zakonih. Pri proučevanju tematike smo prišli do spoznanja, da ni enotne definicije družbene odgovornosti, saj si jo vsak avtor razlaga po svoje. Vsem definicijam je skupno prizadevanje za odgovorno družbeno, ekonomsko in okoljsko ravnanje. Teoretično spoznanje smo nato nadgradili z analizo kriterijev družbene odgovornosti v desetih slovenskih, francoskih in danskih transportnih podjetjih. Za vsako izbrano transportno podjetje smo pregledali tudi spletne medije in ugotovili, ali podjetje dejansko posluje družbeno odgovorno. Na osnovi dobljenih ugotovitev smo primerjali, kakšno je dojemanje družbene odgovornosti v posamezni državi. Spoznali smo, da transportna podjetja v Sloveniji, Franciji in na Danskem tej tematiki posvečajo veliko pozornosti. Vsa podjetja se zavedajo pomembnosti družbeno odgovornega vedenja do vseh, ki so neposredno ali posredno vključeni v poslovanje, saj pozitivno vpliva na dobičkonosnost in konkurenčnost podjetij.
Ključne besede: družbena odgovornost, transportna podjetja, ključni deležniki v podjetjih, notranja dimenzija, zunanja dimenzija
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 201; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

4.
Združena logistika pri nadzoru in obvladovanju bolezni v begunskih centrih
Ljubica Marjanović, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Republiko Slovenijo je v letu 2015 zajela migrantska kriza. Po zaprtju migrantske poti in prehoda v sosednje države je v letu 2016 v Slovenijo prešlo rekordno število migrantov, kar je s sabo prineslo številne težave in nove izzive. Oblasti so se morale soočiti z novimi izzivi ureditve nadaljnjega prehoda beguncev ter z izzivom nastanitve vseh, ki so našo državo prečkali ali želeli v njej ostati. Poleg logističnih izzivov so migranti s sabo prinesli tudi nove izzive na področju zdravstva. Prebivalci držav v razvoju so s sabo prinesli tudi nevarnost možnosti ponovnega pojava bolezni, ki so bile pri nas predhodno že izkoreninjene. Poleg tega so številne poškodbe, prehladi in druga obolenja, pa tudi pomanjkljive informacije o preteklem zdravstvenem stanju posameznih migrantov vrgle novo luč na današnji zdravstveni sistem v Sloveniji. V magistrski nalogi smo pripravili analizo enega izmed težjih obdobji v zgodovini Slovenije ter preverili težave in rešitve, ki jih je v zdravstveni sistem pripeljala migrantska kriza. Na koncu smo podali oceno predlaganih rešitev in njihovo smiselnost ter uspešnost, dodali pa smo tudi predloge izboljšav, ki bi jih bilo potrebno upoštevati v primeru naslednje podobne situacije.
Ključne besede: begunci, migranti, nalezljive bolezni, migrantska kriza, zdravstveni sistem, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 275; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
Potencial platooninga za zmanjšanje porabe goriv in emisij co2
Matija Sitar Močnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Transportni sektor se danes sooča z vse strožjim zaostrovanjem predpisov s področja izpustov okolju škodljivih emisij, kar je panogo transporta prisilo v prevzemanje novih pristopov. Platooning je perspektivna tehnologija predvsem zaradi potenciala, ki ga takšna rešitev prinaša na področju varnosti v prometu, bolj tekočega odvijanja prometa, porabe goriva in na področju onesnaževanja okolja. Prav zaradi tega smo v našem delu naredili pregled prometne politike na ravni Evropske unije, na kratko predstavili relevantne predpise s področja cestnega prometa in varovanja okolja ter pregledali, kako je avtonomna vožnja opredeljena v zakonodaji. Nadalje smo predstavili delovanje platooninga in primere dobrih praks oziroma prvih testiranj te tehnologije v vsakdanjih razmerah. Na koncu smo naredili še izračune, kako bi uporaba platooninga v vsakdanu vplivala na porabo goriva in izpuste emisij ogljikovega dioksida tako v evropskem kot tudi v slovenskem sektorju cestnega tovornega prometa. Ugotovili smo, da je platooning vsekakor perspektivna tehnologija, saj pripomore k zniževanju porabe goriva, kakor tudi k zniževanju emisij ogljikovega dioksida, poleg tega pa pozitivno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa.
Ključne besede: promet, platooning, emisije, ogljikov dioksid, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 383; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

7.
Sustainable Development In Transport and Logistics
Vasja Omahne, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: The support for an ongoing global pursuit of sustainable development, consumer awareness about sustainability, and regulations have affected the transport and logistics sector due to the fact that it presents ample environmental, social and economic challenges. The transport sector contributes globally to about 14% of greenhouse gas emissions, and around one third of the European Union's emissions, yet also represents an important economic sector, employing around 10 million individuals, thus requiring an in-depth discussion, especially regarding environmental impact. Due to increasing global concern for the environment, companies and policymakers are facing pressure to reduce the environmental impact related to transport and logistics activities and make them more sustainable. Before choosing a best practice for improvement, especially regarding the environmental perspective, a thorough analysis regarding the environmental impact has to be carried out based on reliable data and methodology. For such purposes, the life cycle assessment (LCA) defined by standards ISO 14040 and 14044 is commonly used. While the LCA focuses only on the environmental perspective, sustainability is represented by three dimensions, which are environmental, economic and social and those are interlinked, which presents a challenge, as each dimension has a major impact on every stage of the life cycle of a product, process or service. Thus there is a need to evaluate all three perspectives of sustainability in order to make transport and logistics processes more sustainable. Another option to make transport and logistics processes more sustainable and to achieve sustainable development is through education. Thus, it is important to integrate sustainability-oriented topics in logistics programs and courses, and consequently educate future logisticians about sustainability. Considering environmental burdens and sustainable development in transport and logistics, we explored LCA regarding its use in transport and logistics and studied the integration of sustainability into logistics education in EU, as it is important to educate future logistics managers and decision makers to gain sufficient knowledge on the importance of sustainability. Also, as logistics processes pose several environmental challenges and impacts, social and economic impacts are the ones that are frequently overlooked. Thus we additionally focused on performing an applicable comprehensive sustainability evaluation of a monkey toy and evaluated its environmental (through LCA), social (through SLCA) and economic (through LCC) impacts through the life cycle. At the same time, we explored options to enhance the present CE concept in the monkey toy company. Exploring the use of LCA in transport and logistics, we focused on the state-of-the-art of transport-related life cycle assessment studies, as they are important for the decision-making processes. Our research of LCA & transport studies was framed around the requirements of the International Organization for Standardization. A specific focus was given to the quality of life cycle assessment phases, comprehending goal and scope, inventory, life cycle impact assessment, and interpretation. Thirty-four research and review papers were studied, sourced from the Web of Science database. Studying the monkey toy, we firstly assessed the environmental impacts of the toy through LCA and additionally combined it with SLCA and LCC to evaluate the toy's sustainability comprehensively. Based on the results of the sustainability evaluation, we gained an insight into environmental, economic and social hotspots that the monkey represents. We then presented a possible enhancement of the CE concept. Lastly, focusing on logistics education, we analyzed and elaborated upon an integration of sustainability topics at higher education programs in logistics and their curricula for bachelor and master degrees at universities across Europe.
Ključne besede: Logistics, Transport, Sustainability, Life-cycle assessment, Logistics education
Objavljeno v DKUM: 26.03.2021; Ogledov: 554; Prenosov: 0

8.
Tehnologije sledenja pošiljk v transportu
Samo Kumperščak, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes je vse bolj pomemben nadzor izdelkov, ki potujejo po oskrbovalnih verigah. Nadzor nad izdelki nam omogočajo različne tehnologije in sistemi sledljivosti, ki prikazujejo točno lokacijo blaga. Sledljivost ima veliko pozitivnih lastnosti, tako za kupce izdelkov kot za distributerje in ostale člene oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo se ukvarjali s pregledom različnih vrst tehnologij sledenja, ki jih poznamo. Med te tehnologije spadajo tehnologije črtnih in QR kod, RFID tehnologija, GPS tehnologija in tehnologija veriženja blokov (ang. blockchain). Najbolj pogoste tehnologije sledenja so sposobne poročati o stanju izdelka, ko le-tega optično preberemo, spet druge so pa nekoliko bolj napredne in so sposobne slediti izdelku v realnem času, tako da tisti, ki spremlja stanje izdelka, v vsakem trenutku pozna natančno lokacijo izdelka. Po pregledu teoretičnega ozadja različnih tehnologij sledljivosti smo se osredotočili na praktični del, ki zajema pregled uporabe tehnologij, ki jih za sledenje uporabljajo na Pošti Slovenije d.o.o. Analizirali smo trenutno stanje glede sledljivosti in raziskali potek sledenja pošiljke od sprejema do vročitve. Osnova za preučevanje tematike je bila znanstvena in strokovna literatura, ki smo jo iskali po različnih spletnih bazah z vpisovanjem ključnih besed. Podrobnejša analiza literature je bila izvedena še s programom VOSviewer, kjer smo analizirali najpogosteje citirane avtorje, skupno citirana dela, skupno citiranje skupine avtorjev s strani druge skupine avtorjev, skupno citiranje avtorjev in ključne besede, ki se v najdenih delih največkrat pojavljajo. Analizo trenutnega stanja glede sledenja na Pošti Slovenije smo izvedli na podlagi lastnih izkušenj dela na Pošti ter z intervjuji in vprašalniki, ki smo jih posredovali tamkajšnjim zaposlenim. Poglavje rezultatov zajema primerjavo različnih aplikacij in tehnologij, namenjenih sledenju. Primerjavi sledi analiza stanja področja sledenja na Pošti Slovenije ter konkretni predlogi izboljšav na področju RFID in GPS tehnologije.
Ključne besede: sledljivost, GPS, RFID tehnologija, črtne kode, tehnologija veriženja blokov, transportna logistika.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2021; Ogledov: 542; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

9.
Učinek preventivnega programa
Gregor Bratina, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Raziskava v sklopu magistrskega dela je bila namenjena preučevanju učinka preventivnega programa »Še vedno vozim, vendar ne hodim«, ki ga izvaja VOZIM, Zavod za inovativno izobraževanje na področju prometne varnosti. Ciljna skupina so bili dijaki srednjih šol, ki so na začetku svoje vozniške poti. V sodelovanju z zavodom VOZIM smo osnovali anketni vprašalnik. Nato smo se odpravili na srednje šole, kjer smo izvedli anketiranje tik pred in takoj po koncu preventivnega programa. Tako smo preverjali stališča mladih o prometni varnosti pred izvedbo in jih primerjali s stališči po izvedbi preventivnega programa. Na ta način smo izmerili učinek samega programa. Med drugim smo želeli ugotoviti, katere spremembe bi lahko uvedli, da bi se učinkovitost programa še izboljšala in kateri načini podajanja informacij so imeli največji učinek na poslušalce. V času raziskave smo bili soočeni z nekaj omejitvami, ki so vplivale na rezultate. Predvsem je bil to čas izvajanja programa, čas, ki smo ga imeli na razpolago za preverjanje učinka, in nepripravljenost dijakov za reševanje anket. Glede na rezultate lahko le deloma potrdimo učinkovitost preventivnega programa. Rezultati so razkrili, da ima program potencial in pozitivne učinke na poslušalce, vendar pa zaradi že naštetih omejitev tega ne moremo z gotovostjo potrditi. V rezultatih je namreč prihajalo do precejšnjih odstopanj. Kljub temu pa je vzpodbudno, da je raziskava pokazala pozitivne smernice tovrstnega programa.
Ključne besede: prometna varnost, preventivni program, prometne nesreče, mladi vozniki, učinek
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 537; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

10.
Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+
Urša Segala, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji.
Ključne besede: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru
Objavljeno v DKUM: 08.10.2020; Ogledov: 534; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.48 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici