SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 311
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Organizacijska klima v preučevanem logističnem podjetju
Sara Kostrevc, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Na uspešnost podjetij v veliki meri vplivajo zaposleni, zato je zelo pomembno, da so le-ti zadovoljni pri delu, saj so tako veliko bolj učinkoviti. Da pa bodo zaposleni zadovoljni pri delu, morajo imeti podjetja dobro zasnovano organizacijsko klimo. Organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu smo preučevali v logističnem podjetju, ki je želelo ostati neimenovano. Ker je podjetje veliko in razpršeno po celotni Sloveniji, smo zajeli samo območje Ljubljane, kjer je 550 zaposlenih. V podjetju smo razdelili 80 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 14,55 % zaposlenih in na podlagi 64 vrnjenih, kar predstavlja 11,64 % zaposlenih, analizirali podatke ter tako preučili organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu. V teoretičnem delu smo opredelili organizacijsko klimo in njene dimenzije ter zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Sledi poglavje Metoda, kjer smo opisali uporabljene metode magistrskega dela. V poglavju Analiza in interpretacija smo analizirali rezultate organizacijske klime in zadovoljstva pri delu ter napisali njihove ugotovitve. Prav tako smo preverili tri postavljene teze. Delo smo zaključili s predlogi in priporočili za izboljšanje organizacijske klime in zadovoljstva pri delu.
Keywords: organizacijska klima, zadovoljstvo pri delu, dimenzije organizacijske klime
Published: 04.06.2018; Views: 38; Downloads: 7
.pdf Full text (1,61 MB)

2.
Zrelost projektnega managementa v velikih slovenskih logističnih podjetjih
Igor Grofelnik, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V današnjem času se organizacije zavedajo, da projektni način dela prinaša številne prednosti. S projektnim načinom dela so namreč organizacije prilagodljivejše ter se lažje in hitreje prilagajajo željam in potrebam potrošnikov. Hkrati pa krepijo in izboljšujejo svoj položaj na trgu. Cilj magistrskega dela je bil raziskati in določiti stopnjo zrelosti projektnega managementa v velikih slovenskih logističnih podjetjih. V teoretičnem delu smo podrobno proučili teorijo s področja projektov, projektnega managementa in izbranih zrelostnih modelov. Osredotočili smo se na dva modela zrelosti projektnega managementa, in sicer »Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model (P3M3)« in »Project Management Maturity Model (ProMMM)«. Za namene empirične raziskave smo izdelali vprašalnik, ki je temeljil na izbranih in predstavljenih modelih, ter izvedli spletno anketo v velikih slovenskih logističnih podjetjih. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirane organizacije v povprečju dosegajo srednje visoko stopnjo zrelosti projektnega managementa. Izračunana povprečna ocena po modelu P3M3 je namreč organizacije uvrstila v zrelostno raven 3, kar pomeni, da je v anketiranih organizacijah moč zaznati ustrezno opredeljen proces projektnega managementa. Povprečna ocena po modelu ProMMM pa anketirane organizacije v povprečju uvršča v raven »Novice«, kar pomeni, da so projekti v organizacijah sicer prisotni, vendar projektna kultura še ni zaživela v pravem pomenu. Glede na rezultate raziskave lahko trdimo, da se organizacije zavedajo pomena projektnega managementa, vendar pa še vedno obstaja prostor za izboljšave.
Keywords: projekt, zrelost, projektni management, model, P3M3, ProMMM
Published: 04.06.2018; Views: 26; Downloads: 13
.pdf Full text (1008,22 KB)

3.
Vzpostavitev javnega potniškega prometa v Spodnje Savinjski regiji
Klara Gradič, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Družbeno ekonomske spremembe so hitro odvijajoč se proces. Generira jih potreba po izdelkih, storitvah in delovni sili, kar terja mobilnost ljudi in predmetov. Pri tem se kaj malo zavedamo, da so pod težo neskončnih potreb in želja naše ceste vse bolj obremenjene. Posledica intenzivnega prometa je nezdravo okolje, kar močno vpliva na zdravje ljudi. Tako se je pojavila težnja, da promet peljemo v smeri, ki jo črta ekologija. Raziskovalne naloge smo se lotili v želji dodati drobec k izboljšanju kvalitete okolja Spodnje Savinjske doline, ki nam je dano na up. Prebivalcem smo ponudili anketne vprašalnike in dobili odgovore o njihovih potovalnih navadah. Rezultate smo prepletli z znanjem, pridobljenim s proučevanjem teorije. V veliko pomoč so nam bili obstoječi dokumenti lokalnih skupnosti, ki temeljijo na Celostni prometni strategiji Slovenije. Vse skupaj smo strnili v predlog novih linijskih povezav v regiji in spodbujanja kolesarjenja.
Keywords: mobilnost, kvaliteta življenja, celostna prometna strategija, javni prevoz, logistika
Published: 04.06.2018; Views: 17; Downloads: 2
.pdf Full text (1,31 MB)

4.
Študija o stroškovnem vidiku smiselnosti ukinitve skladišča v hčerinski družbi ETI Madžarska podjetja ETI d.d.
Katja Plesnik, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Skladišča podjetjem služijo kot blažilci negotovosti materialnega toka, ki kljub zastojem v proizvodnji in transportu omogočajo pravočasno dostavo blaga končnim odjemalcem. S tem podjetja dvigujejo zadovoljstvo svojih končnih odjemalcev s poslovanjem podjetja in preprečujejo beg h konkurenci. Prav zaradi teh razlogov je odločitev o ukinitvi skladišča strateškega pomena in jo je potrebno podrobno analizirati. V magistrskem delu smo analizirali stroškovni vidik smiselnosti ukinitve skladišča ETI HU, saj le-to podjetju trenutno predstavlja najbolj pereč problem. Raziskave smo se lotili z dvostopenjskim procesom reševanja problema, kjer smo v prvi fazi izdelali simulacijski model poslovanja podjetja s skladiščem ETI HU, v drugi fazi pa smo izdelali simulacijsko-optimizacijski model za neposreden transport blaga grosistom na Madžarskem z novim manjšim optimalno upravljanim skladiščem v matičnem podjetju. Na podlagi razvitih modelov smo nato oblikovali dve stroškovni funkciji, s katerimi smo izračunali celotne stroške poslovanja podjetja, tako v trenutni, kot tudi v simulirani situaciji. Stroškovna funkcija je sestavljena iz treh glavnih kategorij stroškov, in sicer letnih stroškov priprave blaga na odpremo v podjetju, letnih stroškov celotnega transporta in letnih stroškov skladiščenja. Simulacijske modele smo oblikovali v programskem okolju Netlogo, izračune stroškov pa smo zaradi njihove kompleksnosti sprogramirali v programu Matlab. Čeprav smo na stroške gledali skozi izračunana matematična upanja, predvsem pri izračunu stroškov skladiščenja, in je končen rezultat neka groba ocena skupnih stroškov poslovanja podjetja, lahko brez večjih tveganj trdimo, da so dobljeni rezultati dovolj dobri za sprejemanje tako strateško pomembnih odločitev.
Keywords: skladišče, transport, simulacijski model, stroškovni vidik, optimalno upravljanje zalog, »Inventory routing« problem, ETI d. d.
Published: 04.06.2018; Views: 18; Downloads: 2
.pdf Full text (4,21 MB)

5.
Analiza delovnih procesov v skladišču gotovih izdelkov v podjetju unior
Petra Preložnik, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Skladiščenje omogoča ustrezno delovanje številnih funkcij, od nabav, do proizvodnje in prodaje, ter s tem zagotavlja nemoteno oskrbo ob planiranem času. Osnovna naloga skladiščenja je vzdrževanje zalog, s tem pa so povezani razmeroma veliki stroški. V zalogah se namreč skriva pomemben del finančnih sredstev. Povečevanje proizvodnje, uvajanje novih proizvodov in širjenje ponudbe zahtevajo vedno večje skladiščne zmogljivosti. V ta namen se gradijo veliki sodobni logistični centri. Ti so opremljeni z najmodernejšo skladiščno opremo, informacijskimi in računalniškimi programi.
Keywords: skladiščenje, komisioniranje, pakiranje, predpakiranje
Published: 04.06.2018; Views: 19; Downloads: 5
.pdf Full text (1,99 MB)

6.
Logistika v spreminjajočem družbeno-političnem okolju
Jure Hrvatin, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Logistika je bila vedno tesno povezana z dogodki v družbeno-političnem okolju. Igrala je izjemno pomembno vlogo pri oblikovanju modernih držav in mednarodne skupnosti, ki so se razvile iz številnih mednarodnih konfliktov. Z obdobjem relativnega globalnega miru po drugi svetovni vojni so vlogo oblikovalca logistike prevzela multinacionalna podjetja in mednarodne organizacije. Logistika je postala nosilec gospodarskega napredka. Današnje mednarodno trgovanje je osredotočeno na globalne trgovske tokove, uspešnost katerih je v večji meri povezana z izboljšavami na področju logistične infrastrukture in logističnih dejavnosti. Prihodnost logistike je tako tesno povezana z aktualnimi družbeno-političnimi temami, ki bodo oblikovale trgovske tokove prihodnosti. V pričujočem delu bomo spoznali razvoj logistične teorije in transportnih sredstev skozi zgodovino družbeno-političnih dogodkov. Analizirali bomo aktualne trgovske tokove in stopnjo razvoja logistike v največjih gospodarstvih na svetu. Na podlagi preteklega razvoja logistike in današnjega stanja večjih gospodarstev in logistike v njih bomo skušali predvideti logistične trende v prihodnosti.
Keywords: zgodovina logistike, mednarodna logistika, logistična teorija, mednarodne organizacije, globalni trgovski tokovi
Published: 24.05.2018; Views: 27; Downloads: 2
.pdf Full text (1,99 MB)

7.
Elektronsko poslovanje komunalnih podjetij
Simon Pernovšek, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo opisuje problem uporabnikovega dostopa do informacij. Za izboljšanje komunikacije med komunalnim podjetjem in uporabnikom bi bilo smotrno uvesti dodatne komunikacijske kanale, ki uporabnikom ponujajo vpogled v uporabniške podatke in podajajo odgovore na vprašanja. Za čim bolj avtomatizirano posredovanje informacij, morajo komunalna podjetja dvigniti kakovost logistične podpore in s tem kvaliteto njihovih storitev. Uporabniki komunalnih storitev smo pri dostopu do podatkov časovno omejeni, saj ima komunalno podjetje določene uradne ure. V času uradnih ur smo lahko odsotni, zato se moramo s komunalnim podjetjem uskladiti, da bi prišli do želenih informacij ob pravem času in na pravem mestu. Vožnja do komunalnega podjetja je za zaposlene v drugih regijah okoljsko in časovno zamudna. Rešitev vidimo predvsem v načinih, ki bi uporabniku omogočala dostop do informacij in rešitev aktivnosti kjerkoli in kadarkoli. Z uvedbo spletnih portalov ima uporabnik možnost dostopa do informacij zgolj z dostopom do spleta in uporabniškimi podatki. Uporabnik lahko nemoteno uredi aktivnosti tudi ko komunalno podjetje nima uradnih ur. V magistrskem delu predstavljamo infrastrukturo in različne tehnologije, ki so vir informacij in jih spletni portal distribuira uporabniku. Z uvedbo takšnih tehnologij se digitalizirajo tudi delovni procesi in nadzor nad delom znotraj komunalnega podjetja. Nove tehnologije se razvijajo vsak dan, zato je uvedba takšnih tehnologij postala nujna.
Keywords: komunalno podjetje, gospodarska javna služba, oskrba s pitno vodo, odvajanje odpadne vode, čiščenje odpadne vode, ravnanje z odpadki, spletni portal, elektronsko poslovanje, geografski informacijski sistem, e-račun
Published: 24.05.2018; Views: 36; Downloads: 6
.pdf Full text (8,77 MB)

8.
Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko
Martin Stožir, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko Podjetje DRAS d. d. se ukvarja z vzdrževanjem in obnovo avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji. Prav tako pa ima v lasti tudi veliko nepremičnin, s katerimi mora gospodarno ravnati. Zaradi vse večjega pomena trajnostno delovanje v svetu se je tudi to netipično logistično podjetje odločilo podpreti projekte, ki temeljijo na obnovljivih virih energije. Nekateri tako naravnani projekti že potekajo znotraj podjetja, pa vendar bi si jih želeli še več. Z izdelavo te naloge raziskujemo možnosti za vpeljavo izkoriščanja sončne energije s pomočjo izgradnje sončnih elektrarn. Osredotočili smo se predvsem na že obstoječe objekte, ki se nahajajo v Avtocestni bazi Vransko. Le-te bi uporabili kot glavno izhodišče, saj bi jih s pomočjo strešnih konstrukcij opremili s solarnimi moduli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na podjetje BISOL, ki je z nami delilo svoje strokovno znanje in veščine, ki so jih pridobili z večletnimi izkušnjami pri gradnji na tem področju. S pomočjo kakovostne izvedbe montažnih del bi tako pridobljeno električno energijo v prvi vrsti uporabili za samooskrbo naših potreb, morebitne nastale viške pa bi nato prodali v obstoječe omrežje. Prav tako pa bodo opravljeni nekateri izračuni o smotrnosti izgradnje takšne elektrarne. Vse tako nastale rešitve bodo podane s smernicami in usmeritvami podjetja. Torej, če povzamemo, se podjetje DARS d. d. zaveda vedno večje družbene odgovornosti do integracije trajnostnega delovanja v svojem okolju. S pomočjo inovativnih idej svojih zaposlenih preko projektne pisarne, zadolžene ravno za kasnejšo realizacijo, se le-te praktično uporabijo na terenu. Ključne besede: električni modul, sončna energija, obnovljivi viri, investicija, ACB Vransko, DARS d. d.
Keywords: Integracija obnovljivih virov za večjo samooskrbo ACB Vransko Podjetje DRAS d. d. se ukvarja z vzdrževanjem in obnovo avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji. Prav tako pa ima v lasti tudi veliko nepremičnin, s katerimi mora gospodarno ravnati. Zaradi vse večjega pomena trajnostno delovanje v svetu se je tudi to netipično logistično podjetje odločilo podpreti projekte, ki temeljijo na obnovljivih virih energije. Nekateri tako naravnani projekti že potekajo znotraj podjetja, pa vendar bi si jih želeli še več. Z izdelavo te naloge raziskujemo možnosti za vpeljavo izkoriščanja sončne energije s pomočjo izgradnje sončnih elektrarn. Osredotočili smo se predvsem na že obstoječe objekte, ki se nahajajo v Avtocestni bazi Vransko. Le-te bi uporabili kot glavno izhodišče, saj bi jih s pomočjo strešnih konstrukcij opremili s solarnimi moduli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na podjetje BISOL, ki je z nami delilo svoje strokovno znanje in veščine, ki so jih pridobili z večletnimi izkušnjami pri
Published: 24.05.2018; Views: 20; Downloads: 5
.pdf Full text (1,86 MB)

9.
Souporaba vozišča za kolesarje
Špela Grdinič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Souporaba vozišča za kolesarje je predstavitev bistvenih izhodišč na področju ureditve kolesarskih povezav v Republiki Sloveniji, natančneje v občini Zagorje ob Savi. Osrednji namen magistrskega dela je bil preučiti ureditev kolesarskih povezav v Republiki Sloveniji. V magistrskem delu smo definirali in preučili souporabo voznega pasu oziroma t. i. ukrep »sharrow« za kolesarje. Analizirali smo slovensko zakonodajo, pravilnike o signalizaciji, podatke o kolesarjih v prometu ter njihovi ogroženosti, obstoječe »sharrow« ukrepe za kolesarje v Republiki Sloveniji ter preučili njihov vpliv na promet. Nato smo podrobneje preučili ceste v občini Zagorje ob Savi ter na podlagi vseh zbranih podatkov naredili načrt, kje v občini bi bilo smiselno urediti souporabo voznega pasu za kolesarje ter kako bi to vplivalo na promet v omenjeni občini, kakšna bi bila stopnja ogroženosti kolesarjev ter kako bi bili z novo ureditvijo zadovoljni občani. Souporaba voznega pasu oziroma »sharrow« je sistem vodenja kolesarjev in motornega prometa skupaj na vozišču, pri čemer so kolesarji enakovredni motornemu prometu. Takšni odseki in površine so posebej označene s talnimi označbami (piktogrami) in prometnimi znaki. V magistrskem delu smo analizirali varnost kolesarjev pri souporabi voznega pasu in ugotovili, da je ukrep »sharrow« bolj varen za ranljivejše udeležence v prometu kot ukrep »kolesarji na vozišču«. Po analizi cest v občini Zagorje ob Savi smo podali predloge za uvedbo ukrepa »sharrow« na kritičnih točkah za kolesarje. Uvedba souporabe voznega pasu v občini Zagorje ob Savi po naših ugotovitvah ni ovirana s strani prebivalcev, pač pa s strani zakonodaje, ki je v glavnem pomanjkljiva.
Keywords: kolesarjenje, souporaba vozišča, sharrow, varnost kolesarjev, občina Zagorje ob Savi
Published: 24.05.2018; Views: 22; Downloads: 4
.pdf Full text (3,70 MB)

10.
Zadovoljstvo zaposlenih v preučevanem logističnem podjetju
Barbara Baklan, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V današnjih razmerah organizacije za obstanek in konkurenčnost na trgu uporabljajo različne vire, s katerimi črpajo svojo moč. Najpomembnejši vir in dejavnik je vsekakor človeški faktor, ki je nosilec znanj, razvoja ter uspeha. Iz zaposlenega pa lahko iztržimo le najboljše, če se ob delu počuti prijetno in je zadovoljen. Zadovoljen zaposlen namreč v veliki meri vpliva na uspešno in učinkovito poslovanje organizacije. Mnoge organizacije se zavedajo, da zaposleni predstavljajo vir konkurenčne prednosti in veljajo za ključen element pri doseganju uspešnosti poslovanja, zato se odločajo za merjenje organizacijske klime in zadovoljstva svojih zaposlenih in uvajajo različne ukrepe, s katerimi želijo stanje v podjetju izboljšati. V magistrskem delu smo merili in preučevali zadovoljstvo zaposlenih v logističnem podjetju v sosednji Avstriji. Naše delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo opredelili pojem zadovoljstvo ter navedli elemente in dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih. Opisali smo še posledice zadovoljstva zaposlenih in oblike merjenja. Na podlagi teoretičnih spoznanj smo oblikovali tezo našega magistrskega dela, ki se glasi: »Stopnja zadovoljstva zaposlenih v preučevanem podjetju je nadpovprečna, zaposleni so zadovoljni z medsebojnimi odnosi, s stalnostjo zaposlitve in z odnosom vodstva do njih.« V empiričnem delu smo podrobneje predstavili preučevano podjetje ter njegovo delovanje. Nato smo z anonimnim vprašalnikom izvedli raziskavo o zadovoljstvu zaposlenih znotraj podjetja. Pridobljene rezultate smo s pomočjo programa Microsoft Excel tudi analizirali in opisali po posameznih sklopih ter tudi grafično prikazali. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo zapisali naše ugotovitve in podali predloge rešitev.
Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, posledice zadovoljstva, merjenje zadovoljstva, logistično podjetje
Published: 24.05.2018; Views: 24; Downloads: 4
.pdf Full text (966,50 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica