SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 322
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza družbene odgovornosti transportnih podjetij v sloveniji
Mojca Ploj, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Tema magistrske naloge se osredotoča na področje družbene odgovornosti v transportnih podjetjih v Sloveniji. Analizirali bomo transportna podjetja v vsaki od regij. Na začetku se bomo posvetili raziskovanju teoretičnega dela družbene odgovornosti in njene vpetosti v samih podjetjih. Kasneje bo predstavljena analiza proučevanih intervjujev, kateri so bili zasnovani na osnovi Zelenega dokumenta, ki je bil spisan kot pravilna usmeritev k odgovornemu ravnanju podjetij. Nato smo s pomočjo analize rezultatov ugotavljali, ali so podjetja družbeno odgovorna, na kakšen način so odgovorna, čemu namenjajo največ pozornosti in ali menijo, da družbena odgovornost prinaša konkurenčnost. Ugotavljali bomo, ali prinaša družbena odgovornost večjo motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih in ali transportnim podjetjem prinaša večjo konkurenčnost in prepoznavnost.
Keywords: družbena odgovornost, skrb za zaposlene, notranja dimenzija, zunanja dimenzija
Published: 30.11.2018; Views: 21; Downloads: 3
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Procesi prodaje in nabave v podjetju delo prodaja d.d.
Katja Gundelj, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Procesi prodaje in nabave so za podjetje zelo pomembni elementi v povezavi z ostalimi orodji pri marketinškem komuniciranju. Zelo pomembno je sodelovati z nabavno službo in tudi ostalimi oddelki, da lahko podjetje posluje optimalno. Podjetje, prodajni prostori in celovita organizacija morajo biti pozitivno predstavljeni, osebje prijazno in uslužno ter dobro informirano o prodajnih izdelkih, tako da lahko pravilno svetuje svojim kupcem. Nabavna služba mora zelo tesno sodelovati s prodajnimi oddelki in transportom, saj morajo biti izdelki ob pravem času na pravem mestu. Prav tako mora nabavni oddelek poskrbeti za najbolj optimalno nabavno ceno in izbrati najbolj zanesljive dobavitelje za nemoteno poslovanje podjetja. Pomembno je imeti optimalno zalogo blaga, tako da imamo vedno na voljo izdelke, ki jih želijo kupci. Če izdelka nimamo, gre kupec v drugo prodajalno, s tem pa smo kupca izgubili in zelo težko ga je prepričati, naj se vrne. Ker je konkurenca vedno večja, je treba najti način, kako vzbuditi pozornost pri kupcih, in jih s tem pritegniti k ponovnemu nakupu in obisku. Najpomembnejši cilj vsakega podjetja je doseči čim večji dobiček, hkrati pa ohraniti visoko kakovost, dobre odnose in konkurenčnost. Vse to je dosegljivo z uporabo različnih orodij marketinškega sistema.
Keywords: komunikacija v marketingu, procesi prodaje, procesi nabave, oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, management zalog, Delo prodaja, d. d.
Published: 30.11.2018; Views: 20; Downloads: 4
.pdf Full text (1,31 MB)

3.
Modeliranje zaledja letališč v alpsko-jadranski regiji
Simona Šinko, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrska naloga temelji na modeliranju zaledja šestih letališč v Sloveniji ter njenih sosednjih državah (Ljubljana, Zagreb, Trst, Gradec, Celovec in Benetke). Metodologija, ki smo jo uporabili v delu, je bila sprva razvita za modeliranje zaledij pristanišč, mi pa smo jo dodelali tako, da je uporabna za izračun potencialnih zaledij letališč. Metodologija predstavlja hibridni pristop k modeliranju, ki združuje analitično hierarhični proces za analizo subjektivnih dejavnikov (kot sta frekvenca letenja v večja mesta in oddaljene destinacije) in mešano celoštevilčno linearno programiranje za vključitev objektivnih dejavnikov (cena letalske vozovnice, oddaljenost domačega naslova od letališča, čas potovanja). Delo se od ostalih znanstvenih in strokovnih del tujih avtorjev razlikuje ravno v uporabljeni metodologiji, saj za tovrstne analize raziskovalci uporabljajo izključno eno vrsto podatkov subjektivne ali objektivne. Ugotovitve, ki smo jih predstavili na zemljevidu zaledij letališč, so lahko pomembne tudi pri načrtovanju vlaganj v analizirana letališča in za izboljšanje konkurenčne prednosti.
Keywords: alpsko-jadranska regija, analitično hierarhični proces, dejavniki odločitve, mešano celoštevilčno linearno programiranje, potovanje
Published: 15.10.2018; Views: 148; Downloads: 25
.pdf Full text (3,19 MB)

4.
Evropski teden mobilnosti 2017 v žalcu
Darko Đekić, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Evropski teden mobilnosti 2017 v Žalcu Zadovoljevanje potreb vseh ljudi po mobilnosti in obenem zmanjševanje prometa predstavljata osnovne težave trajnostne mobilnosti v današnjem času. S povečevanjem prometa se posledično onesnažuje okolje, proizvajajo emisije toplogrednih plinov in povečuje poraba energije. Zato je kampanja izvajanja Evropskega tedna mobilnosti s celotnega sveta dokazala, da je mogoče zmanjšati prometne površine namenjene avtomobilom, ne da bi s tem povečali gostoto prometa na bližnjih ulicah. S cilji in namenom Evropskega tedna mobilnosti bomo v magistrski nalogi pobližje predstavili njegov osnovni namen, komu je namenjen in način, kako se izvaja. Podrobno bomo predstavili tudi letošnjo temo in se ji skozi nalogo poskušali čim bolj približati. S tem namenom bomo tudi nadaljevali in na osnovi primerov dobre prakse predstavili aktivnosti, ki jih izvajajo skozi Evropski teden mobilnosti. Glede na aktivnosti iz študije primerov bomo izvedli načrt izvajanja Evropskega tedna mobilnosti za izbrano mesto. Podali bomo tudi predloge, na osnovi katerih bodo v obravnavani občini načrtovali izvedbo aktivnosti. Predloge bomo podali na dveh nivojih in jih v diskusiji podrobno pokomentirali.
Keywords: Evropski teden mobilnosti, trajnostna mobilnost, Žalec 2017, študija primera, aktivnosti evropskega tedna mobilnost
Published: 03.08.2018; Views: 206; Downloads: 12
.pdf Full text (1,86 MB)

5.
Poboljšanje mobilistike u gradu Varaždinu
Bruno Begović, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Mestna mobilistika je v današnjemu moderniziranemu času zelo pomembna za vse ljudi, ter se pričakuje od mesta da zagotovi različne specializirane storitve za pomoč pri mobilnosti ljudi katerima mestna mobilistika predstavlja težavo, kot so ranljive skupine. V ranljive skupine sodijo: starši z otroškimi vozički, starejše osebe in osebe z invalidnostjo, oz. slepi, slabovidni, gluhi, slabega sluha in ljudje na invalidskih vozičkih. Zaradi nedostopnosti do storitev mestnega prevoza ter težav z katerimi se srečujejo ranljive skupine medtem ko se premikajo po mestu, veliko se zmanjšuje njihova neodvisnost in prihaja do izoliranja teh ljudi od želenih družbenih aktivnosti. Za preprečevanje tega in kako bi ranljive skupine bile aktivno vključene v vse želene aktivnosti, potrebno je uvesti v Varaždin različne inovacije z katerimi bi se pomagalo tem ljudem v vsakdanji mestni mobilistiki. Mesto trenutno ponuja edino zvočne semaforje na določenih lokacijah ki so namenjeni za slepe osebe. Zelo je pomembno izboljšati trenutno stanje mobilistike ranljivih skupin v mestu Varaždin, zaradi tega da se te skupine ljudi nebi počutile izolirane od strani družbe. Intervju ranljivih skupin je prikazal vpogled iz prve roke o njihovim težavah in potrebne akcije ki bodo eliminirale te težave so: uvajanje mestnih minibusov in specializiranih taksi vozil, ter popolno izboljšanje in prilagajanje infrastrukture v Varaždinu zaradi odprave šibkih točk.
Keywords: mesto Varaždin, inovacije za reševanje težav ranljivih skupin, mobilistika, ranljive skupine
Published: 03.08.2018; Views: 56; Downloads: 6
.pdf Full text (5,10 MB)

6.
Ozelenjavanje gradskog transporta na primjeru grada varaždina
Ivana Košutar, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V današanjem času povečanje migracij v mestih, zaradi velikega števila podjetij, univerz in šol, povzroča vse večje težave v prometu. Te težave so izražene kot zmanjšana mobilnost, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, kar ima za posledico velike emsiije ogljikovega dioksida. Prav tako obstajajo mesta, katerih prometna politika je še vedno zastarela ter ne sledijo primere dobrih praks iz bolj razvitih mest. Eden od teh mest je mesto Varaždin. Zato smo podrobneje analizirali trenutno stanje v mestu Varaždin, izvajanjem demografske analize, z analizo prometne situacije in z pomočjo vprašalnika, da bi pridobili mnenje o faktorima ki vplivajo na odločitev o uporabi Park and Ride sistemov. Rezultati demografske analize pokazali so, da se v mestu Varaždin dogajajo velike migracije. Z analizo prometa smo identificirali ceste, na katerima se dogajajo največje migracije. Po rezultatih ankete smo ugotovili, da se večina anketirancev na uporabo P&R sistema odloča zaradi velikih cenovnih ugodnosti, ki jih sistem ponuja, in zaradi slabega stanja glede prometa v mestu Varaždin. Rezultati so pokazali, da približno 75% anketirancev ne pozna tega sistema. Zaradi teh podatkov in rezultatov, smo se odločili pripraviti poseben načrt za uvedbo P&R sistema v mesto Varaždin, odnosno, P&R sistema, ki naj bi deloval v času največjih zastojev, kot so obdobje med Špancirfestom in obdobje med Božičem in Novim letom. Za namestitev P&R terminala, na podlagi podatkov o štetju prometa, smo se odločili za tri lokacije. Izdelali smo tudi načrt za povezavo P&R terminalov s središčem mesta prek avtobusnih linij. Prepričani smo, da se izvajanje P&R sistema v mestu Varaždin ne more oresničiti brez podpore Mesta Varaždin. Eden od razlogov je, da gradnja in delovanje P&R sistema zahteva visoka finančna sredstva. Prav tako je pomembno začeti ozaveščanje prebivalstva, saj brez tega, P&R sistem ne bo postal realnost. Priporočamo tudi uvedbo strožjih restriktivnih ukrepov v centru mesta, zmanjšanje števila parkirnih mest in povečanje parkirnih cen.
Keywords: mesto, mobilnost, Park and Ride, prometni zastoji, onesnaževanje zraka, okolju prijazni avtobusi
Published: 02.08.2018; Views: 49; Downloads: 5
.pdf Full text (3,96 MB)

7.
Uporaba ergonomskih načel pri komisioniranju po konceptu
Nina Labus, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Uspešna podjetja trajno stremijo k racionalizaciji stroškov in optimizaciji procesov, kar jim omogoča rast, napredek, razvoj in zagotavljanje konkurenčnosti na trgu. Največji strošek podjetjem predstavljajo skladišča, kjer do 55 % vseh skupnih stroškov ustvari komisioniranje, zaradi česar je iz vidika raziskovanja pomembno in zanimivo. Raziskovali smo koncept komisioniranja »človek k blagu«, ki omogoča fleksibilno delo in je optimalna izbira za večino podjetij. Koncept je povezan z visoko stopnjo delovnih poškodb in z delom povezanih obolenj. Delo zahteva fizične napore, ki so posledica rokovanja s težkim blagom, izvajanja ponavljajočih se gibov in uporabe manipulativnih sredstev. Človek kot glavni akter koncepta vpliva na stroške, ki jih povzroči komisioniranje in kvaliteto opravljenega dela, ki je odvisna od tehnološke podprtosti, fizično in psihično sposobnih ter motiviranih ljudi. Opravili smo pregled znanstvene in strokovne literature na temo ergonomska načela pri komisioniranju po konceptu »človek k blagu« in kvantitativno raziskavo o ergonomskih lastnostih pri skladiščnih aktivnostih. Ugotovili smo, da več kot 54 % anketiranih zaznava resne zdravstvene težave. Več kot 60 % anketiranih komisionarjev težave z zdravjem povezuje z načinom dela, slabih 24 % anketiranih jih povezuje z uporabo določenega transportnega sredstva in 100 % anketiranih se strinja, da navedeni ukrepi za zmanjšanje fizičnega napora in večja podpora tehnologije vpliva na povečano hitrost dela in boljše zdravstveno stanje komisionarjev.
Keywords: delovne poškodbe, »človek k blagu«, ergonomija, komisioniranje, produktivnost, stroški
Published: 02.08.2018; Views: 58; Downloads: 7
.pdf Full text (3,84 MB)

8.
Obvladovanje tveganj v farmacevtski industriji v sloveniji
Nina Bucalo, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Farmacevtska industrija z vrednostjo enega trilijona ameriških dolarjev predstavlja velik delež celotne industrije in je ena izmed najkonkurenčnejših industrij na svetu (»Top 10 biotech and pharmaceutical companies based on market value 2014« [Statista], b. d.). Oskrbovalne verige v farmacevtski industriji so bile usmerjene k proizvodnji velikih serij s težnjo po izogibu pomanjkanja zalog in doseganju zakonskih zahtev, četudi je to pomenilo visoko raven zalog, visoke stroške in na koncu odpis zalog zaradi pretečenega roka ali katerega drugega razloga. Ker se farmacevtska industrija v zadnjih letih sooča z velikimi spremembami in izzivi, kot so, na primer, intenzivni globalizacijski procesi, povečanje konkurence in novosti na področju tehnologije (Kesic, 2011), so se posledično razširila in poglobila tudi tveganja v oskrbovalni verigi. V okviru magistrske naloge smo izvedli raziskavo med petimi slovenskimi farmacevtskimi podjetji, v kateri smo analizirali tveganja v distribuciji. Namen magistrske naloge je bil opozoriti na tveganja, ki se pojavljajo v oskrbovalnih verigah, poudariti pomembnost njihovega obvladovanja in predstaviti model za učinkovito ocenjevanje tveganj v podjetjih, ki je bil razvit na Fakulteti za logistiko.
Keywords: tveganje, distribucija, obvladovanje tveganj, katalog tveganj, farmacevtska
Published: 02.08.2018; Views: 73; Downloads: 10
.pdf Full text (2,38 MB)

9.
Planiranje razvoza otrok na primeru osnovne šole poljčane
Alen Stopar, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Ljudje se že skozi celotno zgodovino srečujemo z migracijami v različnih oblikah, ki so v sodobnem času, zaradi spremembe življenjskega sloga, postale še pogostejše. Eni izmed takšnih migracij, s katerima se srečujemo že v otroštvu, sta prihod in odhod v šolo. V osnovnih šolah je prevoz na podlagi zakona urejen tako, da mora šola zagotoviti organiziran prevoz za učence, ki jim ni omogočen varen samostojen prihod v šolo oziroma so od šole precej oddaljeni. Prav ta del organiziranega prevoza učencev v šolo predstavlja tudi osrednjo tematiko naše naloge. Šole se na splošno pri urejanju te problematike srečujejo z velikimi finančnimi stroški na eni strani ter pričakovanji staršev in stopnjo zagotavljanja varnosti na drugi. Namen naše naloge je analizirati obstoječe stanje, podati kritično analizo ter na koncu predlog izboljšave. Reševanje problema bo razdeljeno v dve fazi, kjer se bomo v prvi ukvarjali z lokacijskim problemom, določitvijo optimalnega števila postajališč in njihovim lociranjem, v drugem delu pa bomo na ta postajališča določili vozila, ki bodo pobirala učence. Na podlagi dobljenih stroškovnih kazalnikov bomo dobljeno rešitev primerjali z obstoječim stanjem ter podali oceno, če je rešitev boljša in implementacija mogoča.
Keywords: Razvoz otrok, lokacijski problem, simulacija Monte Carlo, problem planiranja vozil, ArcGIS.
Published: 23.07.2018; Views: 82; Downloads: 11
.pdf Full text (2,99 MB)

10.
Uvođenje prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti u Varaždinsku županiju
Ines Gajski, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Održiva mobilnost danas predstavlja jedan od ključnih izazova za daljnji prometni razvoj i povećanje kvalitete života u urbanim područjima. Europska unija (EU) svoje države članice sve više potiče na razvoj prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti, putem sufinanciranja preko EU fondova i uključivanjem u različite projekte, pokrenute od strane EU inicijativa. Republika Hrvatska, kao članica, još je uvijek nedovoljno uključena u razvoj spomenutih strategija. Gledajući podijeljenost države u regije i županije, istražili smo europske direktive vezane za održivu mobilnost, pregledali primjera dobrih praksi u Republici Sloveniji te na temelju toga izradili prijedloge za uvođenje takvih prometnih strategija u razvojnu strategiju Varaždinske županije. Uzimajući u obzir prirodu istraživačkog rada, za istraživanje su uglavnom korištene metode deskripcije, kompilacije te deduktivne metode. Detaljnim pregledom direktiva i dobrih praksi te trenutnog prometnog stanja u Varaždinskoj županiji, zaključili smo kako glavni fokus treba ostati na razvoju biciklizma, javnog prometa te željeznice kao sredstva izvođenja teretne logistike. Dokazano je kako Varaždinska županija posjeduje potencijal za razvoj prometnih strategija temeljenih na održivoj mobilnosti.
Keywords: Europska unija, Planovi održive urbane mobilnosti, prometne strategije, održiva mobilnost, Varaždinska županija
Published: 23.07.2018; Views: 57; Downloads: 8
.pdf Full text (3,92 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica