SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 183
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Szeged indeks povezav, pi indeks in wienerjev indeks povezav benzenoidnih sistemov
Doroteja Štunf, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava benzenoidne sisteme. Predstavljena je uporaba teorije grafov v kemiji in s tem uporabna povezava med kemijo in matematiko. V uvodnih poglavjih so zato predstavljeni osnovni pojmi teorije grafov in kemijski pojmi, ki so potrebni za razumevanje nadaljnje snovi. Benzenoidni sistemi so zanimivi za raziskovanje, saj predstavljajo skupino kemijskih spojin imenovano benzenoidni ogljikovodiki. V nadaljevanju naloge so podane osnovne lastnosti in definicije benzenoidnih sistemov. V uvodu osrednjega dela so navedene definicije Wienerjevega, Szeged in PI indeksa za poljubne in nato še za utežene grafe. Sledi vpeljava vseh treh indeksov povezav s predstavitvijo algoritmov za njihov izračun v linearni časovni zahtevnosti, ki je v nalogi tudi dokazana. Za lažje razumevanje so dodani primeri izračuna na izbranem primeru benzenoidnega sistema.
Keywords: benzenoidni sistem, topološki indeks, Wienerjev indeks povezav, Szeged indeks povezav, PI indeks, uteženi graf, elementarni razrez, kvocientno drevo, linearna časovna zahtevnost
Published: 09.01.2018; Views: 47; Downloads: 9
.pdf Full text (1,09 MB)

2.
Fizikalne lastnosti intermetalne katalizatorske spojine ZnPd
Arbresha Hölbl, 2017, master's thesis

Abstract: Kataliza se uporablja v znanosti in tehnologiji za spreminjanje poteka kemijskih reakcij preko znižanja aktivacijske energije, ki je potrebna za reakcijo. Najpreprostejši katalizator dobimo, če vzamemo kovinski element brez podlage. Slabost take izbire je zelo omejeno število elementov, ki so katalitsko aktivni za dano kemijsko reakcijo. Alternativni materiali za heterogeno katalizo so strukturno urejene intermetalne spojine. Gre za spojine iz dveh ali več kovinskih elementov, ki se nahajajo levo ali v okolici Zintlove črte v periodnem sistemu elementov. Njihova struktura je popolnoma ali delno urejena in se razlikuje od strukture elementov, ki tvorijo spojino. Stabilnost intermetalnih spojin med kemijsko reakcijo je povezana z njihovo elektronsko in geometrijsko strukturo. Prednost uporabe intermetalnih spojin za katalizo je možnost izbire elektronske in geometrijske strukture. Intermetalne spojine lahko razpadejo pred ali med katalizo, tako da iz njih nastane katalizator z veliko aktivno površino. Intermetalne spojine lahko nastanejo tudi med kemijsko reakcijo pri reakciji med aktivno kovino in podlago ali med različnimi materiali s podlago. V izogib tem težavam je bil nedavno sprejet pristop, da se kot stabilne katalizatorje brez podlage uporablja intermetalne spojine z urejeno kristalno strukturo. V Magistrskem delu smo opravili karakterizacijo vzorca ZnPd s pomočjo mikroskopije SEM, ki je bila izvedena na Kemijskem institutu v Ljubljani. Ostale meritve so bile izvedene na Institutu »Jožef Stefan« v Ljubljani. Z napravo PPMS (angl. Physical Property Measurement System) proizvajalca Quantum Design smo izmerili fizikalne lastnosti ZnPd. Pri določanju magnetnega stanja vzorca pa smo uporabili magnetometer MPMS (angl. Magnetic Property Measurement System) XL-5 proizvajalca Quantum Design. V Magistrskem delu smo prav tako dopolnili nedavne študije fizikalnih lastnostih intermetalnih katalizatorjev GaPd in InPd.
Keywords: kataliza, katalizator, kompleksne kovinske spojine, intermetalne spojine, paladij, specifična toplota, električna upornost, magnetizacija, magnetna susceptibilnost
Published: 21.12.2017; Views: 36; Downloads: 7
.pdf Full text (2,35 MB)

3.
Izzivi učiteljev kemije pri poučevanju priseljencev
Tadeja Senica, 2017, master's thesis

Abstract: Kot druge države Evropske unije se tudi Slovenija sooča z izzivom priseljevanja. Priseljenci so ob vključitvi v novo kulturno okolje deležni težav, največkrat povezanih z nerazumevanjem novega jezika in nepoznavanjem kulturnih in družbenih praks. Koncept inkluzivnega izobraževanja vključuje načelo medkulturnosti in zahteva sistematično delo vseh vključenih v šolsko okolje. Učitelji se vsakodnevno srečujejo z izzivi, povezanimi z razumevanjem jezika in drugačnimi kulturami, poznati pa morajo tudi procese integracije priseljencev in prilagajanja na novo kulturno okolje. Učitelji so odgovorni za pripravo razreda, upravljanje v razredu, kot tudi v razvoju učencev. V magistrski nalogi predstavljamo najpogostejše izkušnje, s katerimi se učitelji kemije srečujejo pri poučevanju otrok priseljencev. Mednje spadata tudi poznavanje šolske zakonodaje in sodelovanje s starši otrok priseljencev. Z raziskavo želimo učiteljem kemije in tudi ostalim strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju predstaviti osnovne smernice za poučevanje kemije v inkluzivnem medkulturnem razredu. Predstavljeni praktični primeri iz kemije z uporabo IKT prikazujejo možnosti za premostitev jezikovnih težav pri pouku kemije.
Keywords: otroci priseljenci, integracija, kemija, učitelj kemije
Published: 28.11.2017; Views: 51; Downloads: 14
.pdf Full text (2,00 MB)

4.
Znanje in odnos do invazivnih tujerodnih vrst živali
Urška Bezjak, 2017, master's thesis

Abstract: Invazivne tujerodne vrste so vedno bolj pereč problem sodobnega sveta. V magistrskem delu smo se osredotočili na živali. Raziskovali smo, kakšna sta znanje in odnos do invazivnih tujerodnih vrst živali. Proučili smo različne odnose do živali po Kellertu in na podlagi tega izdelali spletni vprašalnik, ki ga je v celoti izpolnilo 361 ljudi.
Keywords: invazivne tujerodne vrste živali, znanje, odnosi, biotska invazija, biodiverziteta, domorodne vrste, širjenje, vplivi, ravnanje
Published: 14.11.2017; Views: 164; Downloads: 35
.pdf Full text (1,81 MB)

5.
Diskriminantna analiza
Dragana Nikolić, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljene osnove diskriminantne analize. Magistrsko delo je razdeljeno v štiri dele. V prvem delu so predstavljeni osnovni pojmi statistike, potrebni za obrazložitev diskriminantne analize. V drugem delu sta obrazložena postopka analize variance (ANOVA) in multivariatne analize variance (MANOVA). Tretji del je namenjen obrazložitvi diskriminantne analize. Podrobno sta obrazloženi diskriminantna analiza za dve skupini kot tudi diskriminantna analiza za več skupin. V zadnjem delu smo na podatkih, pridobljenih iz aplikacije mOIDom, opravili diskriminantno analizo.
Keywords: diskriminantna analiza, diskriminantna funkcija, normalna porazdelitev, analiza variance, multivariatna analiza variance, statistični testi
Published: 13.11.2017; Views: 84; Downloads: 33
.pdf Full text (996,86 KB)

6.
Hiperbolična geometrija in regularna tlakovanja
Barbara Arcet, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava hiperbolično geometrijo in regularna tlakovanja v njej. Hiperbolična geometrija je ena izmed treh možnih geometrij poleg evklidske in sferične. V tem magistrskem delu si podrobneje ogledamo regularna tlakovanja, t.j. pokritja ravnine s samimi skladnimi pravilnimi mnogokotniki. V tem pogledu smo v evklidski in sferični geometriji precej omejeni, saj v prvi obstajajo le trije primeri regularnih (platonskih) tlakovanj, v drugi pa pet. V hiperbolični geometriji jih obstaja neskončno. Magistrsko delo je organizirano v tri dele. Najprej spoznamo osnove hiperbolične geometrije, opišemo njen razvoj skozi zgodovino ter si ogledamo tri modele za njeno predstavitev. Drugi del je namenjen lastnostim hiperbolične geometrije ter njeni primerjavi z evklidsko in sferično geometrijo. Definiramo razdaljo med poljubnima točkama, ogledamo si ukrivljenost ploskve in kote trikotnikov v vseh treh geometrijah. Seznanimo se s Pitagorovim izrekom, zapisanim tudi v okviru sferične in hiperbolične geometrije. V zadnjem delu se osredotočimo na regularna tlakovanja v vseh treh omenjenih geometrijah ter predstavimo nekaj matematičnih umetnij neevklidske geometrije nizozemskega umetnika M. C. Escherja, katerih osnova so prav regularna tlakovanja v hiperbolični geometriji. Razmislimo tudi o razlogih in možnostih vpeljave hiperbolične geometrije v šolski pouk.
Keywords: hiperbolična geometrija, regularna tlakovanja
Published: 08.11.2017; Views: 42; Downloads: 11
.pdf Full text (10,32 MB)

7.
Antirombi
Zala Kaiser, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi bomo predstavili definicijo in osnovne lastnosti štirikotnika, ki ni romb, ki mu pravimo antiromb. To je štirikotnik očrtan krožnici s središčem v težišču štirikotnika. Potem bomo 'odrezali' trikotnik ABC s premico, da bomo dobili antiromb. Pokazali bomo, da obstajajo tri premice, ki skupaj s stranicami trikotnika ABC, tvorijo šestkotnik, očrtan včrtani krožnici trikotnika ABC.
Keywords: Antirombi, tangentni štirikotniki, težišče štirikotnika, perspektivna trikotnika, baricentrične koordinate
Published: 27.10.2017; Views: 89; Downloads: 10
.pdf Full text (932,62 KB)

8.
Aeromicrobium choanae sp. nov., nova vrsta aktinobakterije, izolirana iz sapišča vrtne penice
Polona Ber, 2017, master's thesis

Abstract: V okviru preiskovanja bakterijske mikrobiote sapišč izbranih vrst ptic, je bil v predhodnih raziskavah iz sapišča vrtne penice (Sylvia borin) izoliran sev 9H-4 (Matjašič, 2016). Na osnovi delne sekvence gena za 16S rRNA je bil sev uvrščen v rod Aeromicrobium. Z namenom, da določimo njegov natančen taksonomski položaj, smo ga v pričujoči magistrski nalogi nadalje okarakterizirali z različnimi fenotipskimi in genotipskimi pristopi. Analiza celotnega nukleotidnega zaporedja genov za 16S rRNA je pokazala, da sev 9H-4 spada v rod Aeromicrobium z najbližjima sorodnima vrstama Aeromicrobium flavum in Aeromicrobium tamlense. Na osnovi sekvenc genov za 16S rRNA smo med vrstami iz rodu Aeromicrobium izračunali filogenetske odnose z metodo združevanja sosedov in konstruirali filogenetsko drevo. Sev 9H-4 v filogenetskem drevesu oblikuje samostojno vejo, dobro ločeno od najbolj sorodnih vrst. S preiskovanjem fenotipskih lastnosti seva 9H-4 smo ugotovili, da se ta sev od vrst A. flavum in A. tamlense razlikuje v sposobnosti hidrolize kazeina in pozitivni aktivnosti encimov β-galaktozidaze ter valin arilamidaze. S tankoplastno kromatografijo smo preiskali hidrolizat celične stene seva 9H-4 in ugotovili, da je sestavina peptidoglikana LL-diaminopimelična kislina. Nadaljnja primerjava genoma seva 9H-4 z genomoma referenčnih sevov Aeromicrobium flavum DSM 19355T in Aeromicrobium tamlense DSM 19087T na osnovi DNA-DNA hibridizacije, ki je bila narejena v sodelovanju z raziskovalno skupino iz zbirke mikroorganizmov BCCM/LMG v Belgiji, je odkrila manj kot 70% podobnosti z obema vrstama. Slednja analiza je potrdila, da Aeromicrobium sp. 9H-4 predstavlja novo vrsto bakterije. Sev 9H-4T smo opisali kot tipski sev za novo vrsto Aeromicrobium choanae (Ber in sod., 2017).
Keywords: aktinobakterije, rod Aeromicrobium, Aeromicrobium sp. nov.
Published: 27.10.2017; Views: 89; Downloads: 18
.pdf Full text (1,53 MB)

9.
Motivacija slovenskih dijakov za pouk biologije
Vida Lang, 2017, master's thesis

Abstract: Kakšna je motivacija slovenskih dijakov za pouk biologije, kakšna mnenja in občutke imajo dijaki o pouku biologija, kaj menijo o pomembnosti znanja biologije in kam uvrščajo predmet biologija po priljubljenosti in zahtevnosti? V magistrskem delu smo iskali odgovore na zgoraj navedena vprašanja. Zanimalo nas je tudi, ali obstajajo statistično pomembne razlike v motivaciji in odnosu do predmeta med fanti in dekleti, med dijaki različnih letnikov in med dijaki iz različnih slovenskih regij. Na osnovi 625 rešenih spletnih vprašalnikov, ki smo jih pridobili od dijakov različnih srednjih šol iz različnih slovenskih regij, lahko izpeljemo ugotovitve. Z uporabo neparametričnih testov smo ugotovili, da pri motivaciji za pouk biologije obstajajo statistične razlike med spoloma, med dijaki različnih srednjih šol in med dijaki iz različnih regij. Pomembnejše statistične razlike smo ugotovili med dijaki 1. in 4. letnika. Dijake 1. letnika pogosteje bolj skrbi ocenjevanje znanja. Dijakom 4. letnika je snov, ki so se je naučili, pogosteje pomembnejša kakor pridobljena ocena. Pogosteje tudi menijo, da je znanje biologije pomembno za njihovo življenje in da jim bo to znanje pomagalo pri karieri. Faktorske analize so pokazale, da so slovenski dijaki svojo motivacijo za učenje predmeta biologija zasnovali v smislu petih faktorjev: notranja motivacija in osebni pomen, strah do ocenjevanje, samoučinkovitost pri ocenjevanju, karierna motivacija in odgovornost. Rezultati kažejo, da so dijaki biologijo uvrstili med najbolj priljubljeni, hkrati pa med zahtevnejši predmet.
Keywords: motivacija za učenje, pouk biologije, slovenski srednješolci, notranja motivacija, zunanja motivacija, osebni pomen, samoučinkovitost, strah, priljubljenost predmetov, zahtevnost predmetov.
Published: 19.10.2017; Views: 86; Downloads: 23
.pdf Full text (1,93 MB)

10.
Kreativnost pri pouku matematike v osnovni šoli
Alenka Horvat, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo kreativnost pri pouku matematike v osnovni šoli. V prvem delu na kratko predstavimo, kaj je kreativnost na splošno, kako jo opredeljujejo nekateri avtorji in kaj za nas pomeni kreativnost. V drugem delu se osredotočamo na kreativnost v matematiki, na načine, kako jo lahko ugotavljamo in katere so tiste karakteristike, ki so za kreativne posameznike značilne. Osrednji del magistrskega dela predstavlja tretji del, kjer navedemo nekatere konkretne primere, s katerimi lahko učitelj spodbuja kreativnost učencev.
Keywords: kreativnost, kreativnost v poučevanju matematike, karakteristike kreativnih posameznikov, načini za spodbujanje matematične kreativnosti
Published: 06.10.2017; Views: 329; Downloads: 20
.pdf Full text (2,11 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica