SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 409
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih
Nuša Novak, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih smo raziskovali ali in v kolikšni meri študentje fakultet Univerze v Mariboru uporabljajo tujo strokovno in znanstveno literaturo in terminologijo pri izdelavi zaključnega dela na posamezni stopnji študija. V teoretičnem delu smo se najprej dotaknili termina jezik, ki smo ga v nadaljevanju razdelili na materni in tuji jezik ter jezik stroke, ki je bil osnova našega raziskovanja. Pozornost smo posvetili tudi učenju tujega jezika, njegovemu pomenu in njegovi vlogi v globaliziranem svetu. Osrčje teoretičnega dela smo posvetili jeziku stroke. Opredelili smo pojem strokovni jezik in navedli razloge za učenje le-tega. Predstavili smo tudi predloge oz. smernice za poučevanje tujega jezika stroke in vlogo učitelja v njem, hkrati pa smo navedli tudi razloge za učenje tujega jezika stroke. V raziskavo smo vključili štiri fakultete Univerze v Mariboru, zato smo podrobno preučili njihove predmetnike in učne načrte ter predstavili in primerjali predmete, katerih vsebina vključuje pridobivanje znanja tujega jezika. V empiričnem delu magistrske naloge so nas zanimala tudi stališča študentov Univerze v Mariboru o uporabi domače in tuje strokovne in znanstvene literature med študijem in pri izdelavi zaključnega dela. Rezultati so pokazali, da študentje vseh fakultet, vključenih v raziskavo, tekom študija uporabljajo več domače kot tuje tiskane in spletne literature, pri izdelavi zaključnega dela pa se poslužujejo vseh vrst literature, tako domače kot tuje tiskane in spletne literature.
Keywords: Jezik stroke, tuj jezik, terminologija, strokovna in znanstvena literatura, zaključno delo.
Published: 06.02.2019; Views: 50; Downloads: 0
.pdf Full text (612,46 KB)

2.
Uporaba samostalnika pri otrocih s polževim vsadkom
Aleksandra Cvišić, 2018, master's thesis

Abstract: Cilji magistrske naloge je preveriti, ali otroci, ki so uporabniki polževega vsadka znajo pravilno uporabljati samostalnik ter ugotoviti, ali različni dejavniki, kot so čas in vzrok oglušelosti, starost ob vstavitvi ter vrsta polževega vsadka, vplivajo na uporabo samostalnika pri otrocih, ki imajo polžev vsadek. V vzorec testirancev je bilo zajetih 15 otrok v starosti od 6. do 16. leta. Vsi so uporabniki polževega vsadka. Vzorec je dokaj majhen, ampak zajema večino otrok v omenjeni starosti, ki so bili operirani v Mariboru. Zaradi majhnosti vzorca so ugotovitve s težavo posplošene na celotno populacijo, temveč veljajo le za otroke, ki so zajeti v raziskavo. Rezultati raziskave so pokazali, da glede na spol ni razlike pri uporabi samostalnika pri otrocih s polževim vsadkom. Razlike se opazijo glede na starost otrok in čas vstavitve polževega vsadka.
Keywords: gluhi učenci, polžev vsadek, uporaba samostalnika
Published: 29.01.2019; Views: 53; Downloads: 10
.pdf Full text (1,75 MB)

3.
Sodelovanje med starši, specialnim pedagogom in vzgojitelji v vrtcu
Tea Ernecl, 2018, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu zaključnega dela smo razčlenili podskupine otrok s posebnimi potrebami ter jih podrobneje opisali. Osredotočili smo se na razlike med inkluzijo in integracijo ter pojasnili, kakšne so ovire za inkluzijo v vrtcih in šolah ter kakšni bi morali biti pogoji, da bi bila inkluzija kar najbolj uspešna. Predvsem nas zanima, kako poteka sodelovanje strokovne skupine v vrtcu in kakšne so naloge vzgojitelja ter specialnega pedagoga kot tudi vloga in sodelovanje staršev. V empiričnem delu smo raziskali, kako poteka sodelovanje med vzgojitelji, starši in specialnimi pedagogi glede na to, ali njihov otrok obiskuje redni ali razvojni vrtec. Naš namen je bil raziskati, v katerem vrtcu anketiranci bolje sodelujejo in kako ocenjujejo prostorske pogoje. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med sodelovanjem staršev, vzgojiteljev in specialnih pedagogov glede na vrtec. Prav tako opazimo razliko pri ocenjevanju prostorskih pogojev glede na posamezni vrtec.
Keywords: Otroci s posebnimi potrebami, inkluzija, integracija, sodelovanje, prostorski pogoji
Published: 29.01.2019; Views: 63; Downloads: 11
.pdf Full text (1,50 MB)

4.
Besednjak pri tujem jeziku na razredni stopnji osnovne šole
Petra Küčan, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preverjamo besednjak pri prvem tujem jeziku med učenci, ki obiskujejo šolo na rednih in na dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. V teoretičnem delu predstavljamo dvojezičnost in dvojezično izobraževanje v Sloveniji. Redne in dvojezične osnovne šole, vključene v raziskavo, se nahajajo na območju blizu avstrijske meje, zato v nalogi kot prvi tuji jezik predstavljamo nemščino. Predstavimo poučevanje tujega jezika na splošno ter namen poučevanja nemščine. Prav tako opišemo še besednjak, strategije za usvajanje besednjaka, besednjak pri pouku nemščine in opismenjevanje v tujem jeziku. V empiričnem delu magistrske naloge smo preverjali besednjak pri pouku nemščine med učenci, ki obiskujejo pouk na rednih in dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. Preverjanje smo opravili s pomočjo opisa slike v nemškem jeziku. Zanimalo nas je, ali obstaja razlika med prvim in drugim preverjanjem, ter kateri učenci imajo širši besednjak pri tujem jeziku. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pri raziskavi je sodelovalo 78 učencev iz treh rednih in treh dvojezičnih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so učenci dosegli napredek po drugem preverjanju in da med učenci v rednih in dvojezičnih osnovnih šolah obstajajo razlike v jezikovnem znanju tujega jezika. Dvojezični učenci so slike pogosteje opisovali s povedmi, učenci v rednih osnovnih šolah pa z besedami. Zanimala nas je tudi razlika glede na spol. Rezultati so pokazali večjo uspešnost pri deklicah.
Keywords: tuji jezik, nemščina, dvojezičnost, osnovna šola, spol, opis slike.
Published: 09.01.2019; Views: 177; Downloads: 8
.pdf Full text (1,98 MB)

5.
Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti
Anja Gelt, 2018, master's thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti obravnava teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili lutko, lutkarstvo in vrste lutk, med katerimi smo posebno pozornost namenili naglavni maski. Namen magistrske naloge je bil raziskati možnosti izdelave naglavnih mask pri pouku likovne umetnosti. Zanimal nas je postopek nastajanja naglavne maske, njene zvrsti, možnosti uporabe in njena vloga v lutkovnem gledališču ter v vzgojno-izobraževalnem procesu, še posebej pri pouku likovne umetnosti. Učenci so namreč najbolj motivirani pri dejavnostih z lutko, kjer tudi sami aktivno sodelujejo. Ob teoretskem diskurzu je bil naš cilj, da pridobljeno znanje preizkusimo z izdelavo lastne naglavne maske in tako znanje prenesemo še na učence. Večjo pozornost smo tako usmerili v praktičen del naloge, ta je izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti. Sodelovali so učenci 9. razreda Osnovne šole Franceta Prešerna Črenšovci. Učenci so natančneje spoznali lutkarstvo in izdelavo lutk ter izdelali vsak svojo naglavno masko, ki so jo lahko uporabili kot sredstvo za različne uprizoritve.
Keywords: Lutka, lutkarstvo, naglavna maska, izdelava naglavne maske, likovna umetnost.
Published: 09.01.2019; Views: 147; Downloads: 9
.pdf Full text (6,43 MB)

6.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Keywords: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Published: 08.01.2019; Views: 82; Downloads: 3
.pdf Full text (598,15 KB)

7.
Pomen Janka Ravnika v slovenski klavirski pedagogiki
Marjana Vajngerl, 2018, master's thesis

Abstract: S popotnico praškega konservatorija je Janko Ravnik leta 1919 postavil temelje klavirskemu pouku na novo ustanovljenem Konservatoriju Glasbene matice v Ljubljani. Pridobil si je ugled izvrstnega pedagoga, ki je s svojim znanjem, karizmo in pedagoškim čutom uspel pridobiti v svoj razred najbolj nadarjene mlade pianiste na Slovenskem. Njegovi učenci in študenti so bili: njegov brat Anton Ravnik, Zora Zarnik, Pavel Šivic, Marijan Lipovšek, Hilda Horak, Igor Dekleva, Zdenka Novak in Tanja Zrimšek, ki so po študiju v tujini postali osrednji domači reproduktivni umetniki ter klavirski pedagogi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Čeprav so se pri učencih Janka Ravnika kasneje porajale različne metode poučevanja klavirja ter različni pogledi na klavirsko tehniko in interpretacijo, pa v temeljih pretežni del slovenske klavirske pedagogike sloni na njegovih pedagoških prizadevanjih. Ob pedagoškem delu je deloval tudi kot skladatelj in z njegovimi klavirskimi skladbami sem ga umestila med njegova učenca in študenta: Pavla Šivica ter Marijana Lipovška, oba prav tako skladatelja, klavirska pedagoga in Ravnikova dolgoletna sodelavca na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Keywords: JANKO RAVNIK, PEDAGOŠKO DELO, KLAVIRSKE SKLADBE, PEDAGOŠKA DEDIŠČINA, FOTOGRAF IN REŽISER
Published: 08.01.2019; Views: 81; Downloads: 7
.pdf Full text (10,24 MB)

8.
Povezanost gibalne dejavnosti študentk in uporabe aplikacij za spremljanje gibalne dejavnosti
Nelly Lasnik, 2018, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali študentke uporabljajo aplikacije za spremljanje in spodbujanje gibalne dejavnosti ter raziskati vzroke in motive za uporabo le-teh. Prav tako smo želeli ugotoviti s katerimi gibalnimi dejavnostmi se študentke najpogosteje ukvarjajo, kako pogosto so gibalno dejavne in raziskati povezanost med gibalno dejavnostjo študentk in uporabo aplikacij za spremljanje in spodbujanje gibalne dejavnosti. V raziskavo je bilo vključenih 177 študentk iz celotne Slovenije, starih med 19 in 29 let. Podatke o dejavnosti študentk in uporabi aplikacij za spremljanje le-te smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Študentke so vprašalnik izpolnjevale preko spleta. Zbrane podatke smo obdelali z računalniškim programom SPSS Statistic 21.0 v okolju Windows. Povezanost gibalne dejavnosti študentk in uporabe aplikacij za spremljanje gibalne dejavnosti smo natančneje opredelili s Hi-kvadrat preizkusom. Rezultati raziskave so pokazali, da je stopnja gibalne dejavnosti študentk dokaj visoka. Večina študentk se z gibalno dejavnostjo ukvarja že od osnovne šole naprej, poleg tega se gibalno udejstvujejo vsaj dvakrat na teden, bolj pogosto se ukvarjajo z individualno gibalno dejavnostjo. Pri gibalni dejavnosti sicer večina anketiranih aplikacij ne uporablja. Kot najpogostejši vzrok neuporabe aplikacij navajajo, da jih naprava in samo delovanje aplikacije ovira pri gibalni dejavnosti. Medtem pa kot najpogostejši vzrok uporabe aplikacij navajajo predvsem dejstvo, da jim uporaba aplikacij omogoča spremljanje številnih parametrov, ki zagotavljajo varno, nadzorovano in učinkovito vadbo, ki pozitivno učinkuje na zdravje in splošno telesno pripravljenost vadečih.
Keywords: gibanje, tehnologija, mladi, nadzorovane aktivnosti, naprave
Published: 08.01.2019; Views: 61; Downloads: 5
.pdf Full text (1,62 MB)

9.
Vloga muzeja v izobraževalnem procesu: načrtovanje učnih aktivnosti v muzeju Velenje
Mojca Petkovšek, 2018, master's thesis

Abstract: Kako pri učencih spodbuditi samostojno in kritično mišljenje, vedoželjnost, opazovanje predmetov in pojavov? Kako učencem predstaviti preteklost, ki je za njih nepredstavljiva? Vse to lahko razvijamo tako, da jih seznanjamo s konkretnimi predmeti in jim omogočimo izkušnjo z njimi, saj le-te pripomorejo, da se jim pridobljeno znanje vtisne v spomin. Te izkušnje lahko učenci najlažje pridobijo v muzejih, v katerih se s konkretnimi predmeti tudi srečujejo. Veliko učencev se prvič odpravi v muzej ravno s šolo. Z magistrskim delom smo raziskovali vlogo muzeja v izobraževanju in načrtovali učne aktivnosti v Muzeju Velenje za učence 1., 3., in 5. razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojme za samo razumevanje dela, kot so opredelitev muzeja, vrste muzeja ter kdo je muzejski delavec in kustos. V nadaljevanju smo predstavili izobraževalno vlogo muzeja, tuje in domače primere dobre prakse vključevanja muzejskega dela v izobraževanje. V zadnjem teoretičnem poglavju smo predstavili še Muzej Velenje na splošno in njegove razstave ter zbirke. V empiričnem delu smo zapisali priporočene učne aktivnosti iz potrjenih priročnikov za učence od 1. do 5. razreda osnovne šole pri predmetu Spoznavanje okolja in pri predmetu Družba, ki so nam bile v pomoč pri načrtovanju učnih aktivnosti v Muzeju Velenje, le-te pa smo zapisali v praktičnem delu v obliki učne priprave s pripravljenimi prilogami. Učne aktivnosti smo zgolj načrtovali.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Muzej, izobraževalna vloga muzeja, muzejska pedagogika, kustos pedagog, Muzej Velenje, učne aktivnosti
Published: 08.01.2019; Views: 41; Downloads: 8
.pdf Full text (3,66 MB)

10.
Izdelava in uporaba praktičnih izdelkov za obravnavo tematike 'svetloba' na razredni stopnji
Silvija Vesenjak, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Izdelava in uporaba praktičnih izdelkov za obravnavo tematike »svetloba« na razredni stopnji sestavljajo trije deli, ki so med seboj povezani in zaokroženi v celoto – teoretični, empirični in praktični del. Teoretični del je v povezavi z raziskovanim problemom razdeljen na tri sklope: pedagoško-didaktični sklop (pomen praktičnega dela pri predmetu spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika), strokovno-naravoslovni sklop (zgodnje učenje naravoslovja, svetloba in njene lastnosti ter obravnava čutila za vid) in psihološki sklop (psihofizične zmožnosti otrok v srednjem in poznem otroštvu). V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z empirično raziskavo. Ugotovljeno je, da učitelji z učenci v okviru učnih predmetov spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika ne izdelujejo izdelkov s področja svetlobe, zato jih kasneje tudi ne uporabijo pri usvajanju novih učnih vsebin. V praktičnem delu so podrobneje predstavljeni praktični izdelki za 3., 4. in 5. razred, vezani na tematiko svetloba ter aktivnosti. Pri vsakem izdelku so navedeni cilji, medpredmetne povezave, materiali in pripomočki ter podroben potek izdelave izdelka s slikovnimi ponazoritvami. V nadaljevanju so predstavljene tudi aktivnosti, vezane na tematiko svetloba za 3., 4. in 5. razred devetletne osnovne šole.
Keywords: Osnovna šola, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, svetloba, praktični izdelki
Published: 18.12.2018; Views: 29; Downloads: 11
.pdf Full text (8,42 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica