SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Igralno kromatično število nekaterih grafovskih produktov
Lea Podpečan, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bomo predstavili igro barvanja vozlišč grafa in igralno kromatično število grafa. Podrobneje si bomo pogledali igro barvanja vozlišč grafa na kartezičnih, direktnih in leksikografskih produktih nekaterih družin grafov. Pri kartezičnih produktih K_2 \square P_n, n \in \NN, K_2 \square C_n, n \geq 3, K_2 \square K_n, n \in \NN, in toroidnih grafih, ki jih dobimo s kartezičnim produktom dveh ciklov, C_{2m} \square C_n, m\geq 3, n \geq 7, bomo predstavili in pokazali natančne vrednosti igralnih kromatičnih števil le-teh. Predstavili bomo tudi igralna kromatična števila naslednjih direktnih produktov: K_{1,n} \times K_{1,m}, m,n \in \NN, K_{m,n} \times K_{a,b}, a,b,n \geq 2, m \in \NN, P_n \times K_{1,m}, m \geq 3, n \geq 2, in P_2 \times W_n, n \geq 3, P_2 \times C_n, n \geq 3. Nazadnje bomo predstavili še igralna kromatična števila naslednjih leksikografskih produktov: P_2 \circ P_n, n \geq 2, P_2 \circ K_{1,n}, n \in \NN, in P_2 \circ W_n, n \geq 8.
Ključne besede: igralno kromatično število, kartezični produkt, direktni produkt, leksikografski produkt
Objavljeno: 15.02.2019; Ogledov: 37; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (541,63 KB)

2.
Razpoznavanje in klasifikacija imenskih entitet z uporabo umetnih nevronskih mrež
Luka Bašek, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Z razvojem področja globokega učenja, ki temelji na umetnih nevronskih mrežah, se danes poskušajo rešiti že znani problemi področja obdelave naravnega jezika. V tem magistrskem delu obravnavamo problem razpoznavanja in klasifikacije imenskih entitet z uporabo metod globokega učenja. V magistrski nalogi smo uporabili programski jezik Python in odprtokodno knjižnico Keras. Preizkusili smo različne arhitekture rekurentnih nevronskih mrež, ki uporabljajo pomnilne celice LSTM in GRU. Prav tako smo opravili različne poskuse, v katerih smo iskali optimalne parametre nevronske mreže z namenom natančnega razpoznavanja in klasifikacije imenskih entitet. Učenje nevronske mreže in vrednotenje modelov smo izvedli na korpusih, ki so bili predstavljeni na konferenci CONLL leta 2003.
Ključne besede: obdelava naravnega jezika, razpoznavanje imenskih entitet, umetne nevronske mreže, LSTM, GRU
Objavljeno: 14.02.2019; Ogledov: 48; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

3.
Vloga šolskega svetovalnega delavca pri vprašanju enakosti spolov
Andreja Gracej, 2019, magistrsko delo

Opis: Vprašanje spolne neenakosti je danes predmet razprave skoraj na vseh področjih, tako v politiki, v zdravstvu, na samem delovnem mestu in nenazadnje tudi v šolah, kjer se pot do kariere šele začne. Ravno ta zgodnja faza je najbolj pomebna za razvoj posameznika, ki bo strpen do drugih in bo verjel v enakost in enakopravnost vseh. Če tega odnosa ne privzgojimo, lahko hitro zapademo v stereotipno obnašanje do spolov in v predsodke, kar vodi v neenakost med spoloma in prepričanje, da tako mora biti. Naloga svetovalnega delavca v šoli je, da na ta problem opozori, še preden se ta sploh pojavi in težave sprotno rešuje in obenem na to opozarja tudi ves pedagoški tim, s katerim sodeluje. Bolj kot se problema zavedamo, lažje ga tudi rešujemo in razlik med spoloma, ki so neutemeljene, vsaj v tem delu izobraževanja ne bo. Spoznali smo tudi, da je razlik med spoloma v zahodnem svetu čedalje manj, vendar moramo vseeno ostati „na preži”, da se zavedamo, kaj se dogaja drugod po svetu in ne živimo v milnem mehurčku prepričanja, da smo dosegli želeno. Z raziskavo, ki smo jo izvedli, smo sicer ugotovili, da je spolna neenakost tema, ki se svetovalnim delavcem zdi pomembna, a ji svoje pozornosti ne posvečajo toliko, kot jo posvečajo drugim temam, med drugim tudi zaradi tega, ker ti problemi prevladajo nad spolno neenakostjo, ki pa je na šolah večinoma ne opažajo. Prav tako ne opažajo spolnih stereotipov, če pa že, pa so to manjša dejanja, ki ne prevladujejo. Prav tako ne zaznavajo različnih obravnav glede na spol s strani šole ali pedagoških delavcev, sami pa ravnajo podobno v šolski svetovalni službi, kjer posameznike glede istega problema, obravnavajo enako ali se prilagodijo posebnostim vsakega učenca posebej, ne pa glede na spol. Podobno ravnajo, če se v šoli pojavi isti problem najprej pri dekletih in potem pri dečkih. V obeh primerih bi postopali enako ali bi se prilagodili težavi, ki se bi pojavila. Iz tega lahko sklepamo, da spolne neenakosti v osnovnih in srednjih šolah ni zaznati, svetovalni delavci v večini primerov vsakega posameznika obravnavajo enako in ne glede na spol, kar potrdi tudi teoretični del, kjer smo ugotovili, da je Slovenija ena izmed držav, kjer spolne neenakosti ni moč čutiti. Vsaj ne v izobraževanju.
Ključne besede: spolna neenakost, šolski svetovalni delavec, spolni stereotipi, predsodki, enakost, enakopravnost
Objavljeno: 14.02.2019; Ogledov: 38; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

4.
Krmiljenje in nadzor naprave za vzdržljivostno testiranje hidravličnih komponent
Aljaž Čakš, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Testiranje izdelkov in komponent je zelo pomembno za zagotavljanje kakovosti, pravilnega delovanja in dolge uporabne dobe izdelkov. Magistrska naloga obravnava zasnovo in izvedbo avtomatizacije naprave za vzdržljivostno testiranje hidravličnih komponent. Na napravi je mogoče testirati obrabo hidravlične črpalke, proporcionalnega ventila ter hidravličnega valja. Komponente so med izvajanjem testa podvržene pospešeni obrabi. Naloga se nanaša na zasnovo električnega krmilnega dela testne naprave - na izbiro električnih komponent ter zasnovo električne sheme in izdelavo omare. Predstavljen je način izdelave krmilnega programa ter njegovo delovanje. Sledi izdelava uporabniškega vmesnika ter sklop za beleženje in shranjevanje podatkov v podatkovno bazo. Rezultat magistrskega dela je delujoče preizkuševališče za testiranje obrabe hidravličnih komponent.
Ključne besede: avtomatizacija, preizkuševališče, PLK, hidravlika
Objavljeno: 14.02.2019; Ogledov: 37; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (6,92 MB)

5.
Učinki plačilne nediscipline na poslovanje podjetja Terme Resort d.o.o.
Srečko Cirnski, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Plačilna nedisciplina predstavlja podjetju tveganje, na katero moramo biti izredno pozorni. Za obstoj podjetja velja, da moramo nenehno zagotavljati plačilno sposobnost, ki je najpomembnejši cilj finančne funkcije. Turizem ima mnoge pozitivne multiplikacijske učinke na celotno gospodarstvo, poleg gospodarske rasti in zagotavljanja delovnih mest pomembno vpliva na rast mnogih držav in regij. Zaradi multiplikacijskih učinkov pa se posledice plačilne nediscipline, ko govorimo o plačilni nedisciplini v turizmu, odražajo na vseh ravneh. Da podjetje preživi v kriznih obdobjih, je izredno pomemben denarni tok. Za poravnavanje obveznosti do dobaviteljev, bank, države in zaposlenih morajo pristojni v podjetjih poskrbeti za soliden denarni tok, ki jim omogoča plačilo obveznosti ob zapadlosti in nadaljnji razvoj in rast družbe. Da se lahko podjetja prilagajajo razmeram na trgu, je izredno pomembno, da so se sposobna v zelo kratkem času preusmeriti na druge trge. Z raziskavo smo ugotovili, da je podjetje Terme Resort d.o.o. na dobri poti, saj so izračunani kazalniki pokazali, da se stanje iz leta v leto izboljšuje.
Ključne besede: Plačilna nedisciplina, vzroki za plačilno nedisciplino, ukrepi za preprečitev plačilne nediscipline, likvidnost, denarni tok.
Objavljeno: 14.02.2019; Ogledov: 33; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

6.
Porazdeljen sistem na osnovi spletnega brskalnika in stohastičnega algoritma
Niko Kovačič, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo zasnovali in implementirali porazdeljen sistem, ki s pomočjo spletnega brskalnika ter programskega jezika JavaScript rešuje problem neperiodičnih binarnih zaporedij z nizkimi avtokorelacijami (LABS) s stohastičnim algoritmom samo izogibajočega sprehoda (SAW). V nalogi smo predstavili različne tipe porazdeljenih sistemov in kakšne cilje morajo izpolniti, da je njihova izgradnja vredna truda. Opisali smo osnovne lastnosti problema LABS in algoritma SAW za njegovo reševanje. Na koncu smo predstavili še rezultate večmesečnega testiranja porazdeljenega sistema. Z pridobljenimi podatki smo ponovno izračunali enačbo zaključnega pogoja, s katero bi lahko ob omejenih razpoložljivih virih vseeno lahko v nadaljevanju testiranja daljših sekvenc našli najboljše rešitve.
Ključne besede: porazdeljen sistem, spletni brskalnik, stohastični algoritem SAW
Objavljeno: 14.02.2019; Ogledov: 48; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

7.
Stališča učencev tretje triade osnovne šole o šolskem prostoru
Nuša Zadravec, 2018, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil preučiti in primerjati mnenja osnovnošolcev tretje triade o šolskem prostoru. Zaradi slabe odzivnosti nekaterih šol na ankete smo izbrali dve po našem mnenju zelo različni osnovni šoli, tako po letu gradnje kot tudi arhitekturi stavbe. Empirični del, kjer smo predstavili rezultate raziskave, smo razdelili v tri sklope, kjer so nas v prvem zanimale ocene učencev o določenih značilnostih šolskih prostorov, kar smo ugotovili s pomočjo petih sklopov ocenjevalnih lestvic od 1 do 5 za vsak posamezni prostor. Pri drugem sklopu so nas zanimale učilnice specifično, kar smo izvedli s štirimi zaprtimi dihotomnimi vprašanji ter dodali še odprti tip vprašanja, kjer so učenci imeli možnost s svojimi besedami pojasniti, zakaj jim določena stvar v učilnici ni všeč. Pri tretjem sklopu o zunanjem prostoru šolske stavbe smo uporabili vprašanja zaprtega tipa. Pri zadnjem vprašanju, ki se je nanašalo na šolsko igrišče, smo dodali še odprti tip podvprašanja, ki učencem omogoča, da izrazijo svoje želje glede izgleda šolskega igrišča. Namen raziskave je bil predvsem primerjati mnenja učencev dveh zelo različnih šol. V vseh treh sklopih nas je zato zanimalo, ali prihaja do statistično značilnih razlik v mnenju o šolskem prostoru glede na šolo, ki jo učenci obiskujejo. Na začetku smo postavili splošno hipotezo, da bodo učenci mlajše in sodobnejše 2. OŠ Slovenska Bistrica, grajene leta 2007, bolj zadovoljni z urejenostjo šolskih prostorov kot učenci starejše OŠ Leona Štuklja Maribor iz leta 1983. Rezultati so domnevo večinoma potrdili, z izjemo učilnic, s katerimi so kot kaže bolj zadovoljni učenci OŠ Leona Štuklja Maribor. Z magistrsko nalogo želimo osvetliti dejstvo, da prostor oblikuje človeka, vpliva na njegovo počutje in ustvarjalnost ter oblikuje družbene vrednote ter bivalno in splošno kulturo. Menimo, da je prostor kot pomemben dejavnik v otrokovem razvoju pogosto prezrt oziroma se temu področju v vzgoji in izobraževanju pripisuje premalo pomena.
Ključne besede: osnovna šola, šolski prostor, šolska arhitektura, prostor in učenec, prostor in učitelj.
Objavljeno: 13.02.2019; Ogledov: 44; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

8.
Tvegano pitje alkohola in duševno zdravje pri odraslih
Urška Nemec, 2019, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Zloraba in stopnja odvisnosti od alkohola se po vsem svetu povečujeta ter dosegata epidemična razmerja. Stopnja odvisnosti se bo do leta 2020 podvojila. Razmerje med duševnimi motnjami in odvisnostjo od alkohola je vzajemno vzročno: odvisnost od alkohola povečuje tveganje za duševne motnje, duševne motnje povečujejo tveganje za odvisnost od alkohola. V starosti od 18 do 45 let so prisotne težke epizode pitja. Raziskovalna metodologija in metode: Uporabili smo deskriptivno metodo zbiranja podatkov, kvantitativno metodologijo ter filozofijo pozitivizma. Za raziskovalni instrument smo uporabili dva presejalna in validirana vprašalnika: PHQ-9 ter AUDIT 10 vprašalnik. Izvedli smo neslučajnostno vzorčenje, naš vključitveni kriterij pri namenskem vzorcu je bila starost od 18 do 45 let. Raziskavo smo izvedli s spletnim anketiranjem, podatke smo obdelali s programskim orodjem IBM SPSS, kjer smo uporabili statistična testa Pearsonov hi-kvadrat test ter Fisherjev test. Rezultati: Anketirani izbirajo manj tvegani način pitja, pri manj kot polovici anketiranih depresija ni prisotna. Dejavniki, ki vplivajo na povečano zlorabo alkohola, so spol, zakonski stan ter število otrok. Tvegano pitje alkohola in depresija sta povezana, pogosto pitje alkohola potencira samomorilne misli. Prevalenca izpostavljenosti tveganemu pitju je dvakrat višja pri moškem spolu. Diskusija in zaključek: Uživanje alkohola je v Sloveniji sestavni del kulture v prostem času. Če ne bomo pričeli z intenzivnejšim raziskovanjem, odkrivanjem ter preprečevanjem tveganega pitja, se bo pričelo povečevati število obolenj, poškodb, invalidnost ter samomorilnost v povezavi z alkoholom. V zdravstvu se mora odpraviti ovira pomanjkanja časa za pridobitev popolne anamneze. Starostna meja pri presejalnih intervencijah se mora znižati.
Ključne besede: zloraba alkohola, odvisnost od alkohola, dejavniki tveganja, soobolevnost depresije, AUDIT 10 vprašalnik, PHQ-9 vprašalnik
Objavljeno: 13.02.2019; Ogledov: 32; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (961,40 KB)

9.
Izdelava BIM-modela lesene montažne hiše in povezljivost s CNC-stroji
Mitja Furman, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je prikazana uporaba sodobnega BIM-modelirnika za projektiranje lesenih montažnih objektov in njegova povezljivosti s CNC-lesnoobdelovalnimi stroji. Poudarek dela je na možnosti uporabe programskega orodja Archicad z dodatkom Archiframe. S pomočjo programskega orodja Archicad smo uvozili arhitekturni BIM-model objekta v formatu IFC, ki velja za splošen format, potreben za izmenjavo podatkov med različnimi programskimi orodji. Nato smo s pomočjo programskega orodja Archiframe izdelali delavniške risbe montažnih elementov, vključno z vsemi podatki, potrebnimi za uporabo na CNC-strojih, ter kasneje vse te podatke tudi uporabili za izdelavo montažnega elementa v proizvodnji.
Ključne besede: gradbeništvo, lesene gradnje, okvirno-panelna montažna gradnja, modeliranje, BIM, Archiframe, Archicad, proizvodni procesi, CNC
Objavljeno: 13.02.2019; Ogledov: 5; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (9,44 MB)

10.
Posodobitev procesa sortiranja žaganega lesa z valjčnim transporterjem za proizvodnjo lepljenega lesa
Rok Hribernik, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo konstruirali valjčni transporter za potrebe sortiranja rezanega lesa na kmetiji Hribernik. Izdelali smo 3D model valjčnega transporterja ter določili in izbrali standardne strojne elemente. S pomočjo analitičnega preračuna smo določili zmogljivost in potrebno moč valjčnega transporterja. Kmetija Hribernik namerava v prihodnosti nadgraditi predelavo lesa s tehnologijo lepljenja lesa, zato smo v magistrskem delu preučili možnost izvedbe projekta lepljenja lesa. Ugotovili smo, da za uspešno izvedbo projekta lepljenja lesa potrebujemo nove stroje, prostor in tržišče. Izračunali smo stroške investicije ter analizirali izkoristek lepljenja lesa. Glede na izračunan dobiček smo ugotovili, da je investicija v projekt zanimiva in bi se sorazmerno hitro povrnila.
Ključne besede: predelava lesa, tehnologija lepljenja lesa, načrtovanje valjčnega transporterja, preračun zmogljivosti, analiza gospodarnosti lepljenega lesa
Objavljeno: 13.02.2019; Ogledov: 4; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.83 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici