SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Avtomatska posodobitev aplikacij iot na mikrokrmilnikih stm32f7
Marko Jelenko, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V zaključnem delu smo razvili sistem za avtomatsko posodobitev »Internet of Things« (v nadaljevanju IoT) aplikacij, ki tečejo na mikrokrmilniku stm32f7. Avtomatska posodobitev ni mogoča brez dostopa do svetovnega spleta, zaradi česar smo omenjeno ploščico preko SPI vodila povezali z wifi modulom. Razvili smo knjižnico za komunikacijo in dostop do spletnega strežnika, ki je narejen s pomočjo node js programskega ogrodja. V nadaljevanju je opisana implementacija komunikacije med omenjenima mikrokrmilnikoma, zagonski nalagalnik, ki izvaja posodobitev aplikacije, ter implementacija spletnega strežnika, ki služi za hranjenje posodobitev.
Ključne besede: posodobitev, mikrokrmilnik, stm32f7, IoT, wifi
Objavljeno: 19.04.2019; Ogledov: 54; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

2.
Protokol Homekit
Dejan Skledar, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi raziščemo področje interneta stvari in vseprisotnega računalništva ter podrobneje opišemo Appleov protokol za upravljanje pametnega doma HomeKit. Opišemo tudi konkurenčna protokola SmartThings in MQTT ter ju primerjamo s HomeKit. Za dokaz o konceptu smo implementirali prototip na računalniku Raspberry Pi z uporabo Homebridgea, odprtokodnega HomeKit strežnika, s katerim smo upravljali luči in žaluzije.
Ključne besede: internet stvari, pametni dom, homekit, avtomatizacija
Objavljeno: 19.04.2019; Ogledov: 56; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

3.
Jezik Blockly za programiranje krmilnikov PLC
Vito Ferš, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je predstavljen razvoj novega vizualnega jezika s pomočjo ogrodja za izdelavo blokovnih vizualnih jezikov Blockly. Ta jezik se lahko uporablja za namene programiranja krmilnikov PLC v jeziku Structured Text, predstavljeni pa so tudi pripadajoči standardi. Poleg jezika smo razvili še urejevalnik, ki omogoča delo z omenjenim vizualnim programskim jezikom. Urejevalnik omogoča branje in shranjevanje ustvarjenih programov ter tudi izvoz v druge formate zapisa domene. Jezik je predstavljen na praktičnem primeru preprostega zalivalnega sistema.
Ključne besede: Blockly, vizualni programski jezik, krmilniki PLC, programski jezik
Objavljeno: 19.04.2019; Ogledov: 51; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

4.
Development of asynchronous server interface for actordb in rust
Bruno Leček, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: The digital world of today is full of new programming languages. One of it is Rust, a relatively new programming language implemented by the Mozilla Foundation. It is an open source procedural programming language and it is very popular among programmers because of its practicality and modernity. This thesis covers the theoretical part of the language where Rust, its features and functionality are explained and compared to other programming languages. The topic of the thesis also includes a model for an asynchronous server API for ActorDB and development of server interface.
Ključne besede: Rust, ActorDB, asynchronous server, development
Objavljeno: 19.04.2019; Ogledov: 56; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Aldo Kumar in skladba Jutra za flavto in čembalo
Urška Lukovnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je oris življenja skladatelja Alda Kumarja in predstavitev njegovih del. Aldo Kumar je skladatelj, ki deluje na veliko področjih – piše instrumentalno, vokalno-instrumentalno, zborovsko, komorno glasbo, operno in baletno glasbo, orkestralno glasbo ter glasbo za gledališče, radio in televizijo. Je vsestranski skladatelj in dobitnik nagrade Prešernovega sklada. Njegova pomembna dela so Post Art ali Glej, piše ti Wolfgang, Varda concerto, Improstrastra, Čelo Alp, Suita devetih pogledov ter ostala, ki jih najdemo na številnih zgoščenkah. V prvem delu magistrskega dela je predstavljena glasbena zgodovina Slovenije v 20. in 21. stoletju, v drugem pa je podrobneje analizirano skladateljevo delo Jutra za flavto in klavir.
Ključne besede: Aldo Kumar, skladatelj, postmodernizem, flavta, čembalo, slovenska glasba
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 40; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (5,89 MB)

6.
Povezava izkušenj učiteljev z njihovo usposobljenostjo in pripravljenostjo na sodelovanje s starši
Klara Pravdič, 2019, magistrsko delo

Opis: Uspešno sodelovanje med šolo in domom – med učitelji in starši sodi med pomembne kazalce kakovostnega vzgojno-izobraževalnega dela. Že same raziskave kažejo, da sta sodelovanje šole ter medsebojna podpora bistvenega pomena za uspešno izobraževanje otroka in za njegov razvoj. Dobro načrtovano in učinkovito izvedeno vključevanje staršev prinaša pozitivne učinke tako za otroka kot za starše, učitelje in šolo v celoti. Pomembni so partnerski odnosi, ki naj bi bili vzajemno-sodelovalni. Med učitelji in starši obstajajo bolj ali manj ustaljene oblike sodelovanja, ki so lahko formalne in neformalne oblike, za uspešne oblike sodelovanja pa je potrebno določeno znanje in sposobnosti učitelja. Učitelj mora znati pristopiti do staršev, mora jih poslušati in poskušati razumeti. Vedeti mora, kako ravnati v določenih situacijah. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti sodelovanja med šolo in domom oz. učitelji in starši. Natančno so opisane formalne in neformalne oblike sodelovanja. Prav tako so predstavljene kompetence učitelja, torej tiste, ki so nujno potrebne za uspešno sodelovanje s starši. In prav tako je predstavljeno pomankanje kompetenc učitelja, zaradi katerih je lahko sodelovanje med starši in učitelji slabo. V nadaljevanju so opisana različna izobraževanja učiteljev na temo sodelovanja s starši. Zanimalo nas je tudi, če študentje dobijo dovolj znanja o tem, kako sploh in kako dobro sodelovati s starši ter kako reagirati v določenih situacijah, ki so lahko včasih tudi neprijetne. Zato smo preučili učne načrte Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru – na študijskem programu razredni pouk. Čeprav se ve, da je sodelovanje s starši še kako zelo pomembno in prav tako je prisotno takoj, ko postanemo učitelji ali razredniki, je bilo pri pregledu učnega načrta Pedagoške fakultete Maribor, smer razredni pouk, ugotovljeno, da se vsebini, ki govori o sodelovanju s starši, ter, kako izpeljati formalne in neformalne oblike sodelovanja in kako svetovati, ko pride do vzgojnega ali učnega problema, ne namenja prav veliko pozornosti. Prav bi bilo, da bi se temu področju namenilo več časa oz. več predmetov, saj v današnjem času kakovostno sodelovanje med šolo in starši ni najlažje in ni samoumevno. V empiričnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika preučevali, kako so učitelji, ki imajo različno delovno dobo in izkušnje pri delu s starši, pripravljeni in usposobljeni za sodelovanje s starši. Ali se daljša delovna doba učiteljev povezuje z njihovimi značilnostmi sodelovanja s starši in kako se učitelji začetniki spoprijemajo s tem. V raziskavo so bili vključeni razredniki koroških osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da učitelji na razredni stopnji dobro sodelujejo s starši, toda kljub temu si želijo, da bi se lahko na tem področju še dodatno izobraževali, saj jim včasih primanjkuje znanja ali izkušenj, da bi tako bilo njihovo sodelovanje kvalitetnejše in da bi jim starši bolj zaupali. Prav tako pa so učitelji mnenja, da bi bilo potrebno za uspešno medsebojno sodelovanje izobraževati tudi starše učencev.
Ključne besede: starši, učitelji, sodelovanje, oblike sodelovanja, kompetence učitelja
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 43; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Spodbujanje strategij matematičnega utemeljevanja
Saša Galun, 2019, magistrsko delo

Opis: Matematično utemeljevanje je eden izmed načinov poučevanja matematike, pri katerem učenci svojim sošolcem utemeljujejo svoje ideje, mišljenje in poglede. Učenje skozi utemeljevanje temelji na teoriji simboličnega interakcionizma, ki poudarja, da posameznik spreminja svoje mišljenje in ideje na podlagi dejanj drugih. V magistrskem delu smo predstavili principe in strategije, ki spodbujajo utemeljevanje pri pouku matematike. Na osnovi pregleda literature navajamo nekatere izmed preizkušenih principov in strategij. Principi za spodbujanje matematičnega utemeljevanja so ustvarjanje konfliktne in sodelovalne situacije ter zagotavljanje pripomočkov za oblikovanje in preverjanje hipotez. Strategije, ki pomagajo učitelju zastaviti naloge za utemeljevanje, so naslednje: učenec mora izbrati stran, razkrivanje napačnih predstav učencev in priklic preteklih napačnih predstav. Takšen način poučevanja omogoča pridobivanje trajnejšega in kakovostnejšega znanja. V magistrskem delu smo s pomočjo preizkusa znanja ugotavljali, ali učenci utemeljijo svoj odgovor in na kakšen način. Zanimalo nas je tudi, ali na podano utemeljitev vpliva izbira odgovora in način razmišljanja učencev o enačaju. V raziskavo smo vključili 107 učencev 3. razreda. Pridobljene podatke smo obdelali s kvalitativnimi in kvantitativnimi metodami pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da je večina učencev utemeljila svoj odgovor, vendar pa so bili le-ti zelo kratki. Ugotovili smo, da učenci povečini niso uporabljali grafičnih reprezentacij kot pomoč za utemeljitev. Raziskava je pokazala, da učenci o enačaju razmišljajo relacijsko ali operacijsko. Glede na pogostost pravilnega rezultata sklepamo, da so učenci, ki so o enačaju razmišljali relacijsko, pogosteje odgovorili pravilno, medtem ko so učenci z operacijskim razmišljanjem večkrat odgovorili nepravilno. Glede na način razmišljanja o enačaju smo opazili razlike tudi v pogostosti pojavitve tem. Rezultati so pokazali tudi, da je več učencev, ki so odgovorili pravilno, utemeljilo svoj odgovor, kot pa učencev, ki so odgovorili nepravilno. Prav tako se kažejo razlike v pogostosti pojavitve tem glede na odgovor učencev.
Ključne besede: matematika, utemeljevanje, strategije, osnovnošolci
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 44; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

8.
Učinki plesa kot obšolske dejavnosti pri osnovnošolcih severovzhodne slovenije
Zala Horvatič, 2018, magistrsko delo

Opis: Empirični del magistrskega dela temelji na pregledni (survey) raziskavi motivov in učinkov plesa kot obšolske dejavnosti v severovzhodni Sloveniji. Anonimni vprašalnik je rešilo 171 otrok, katerih starost se je razpenjala med 6 in 15 let, ki trenirajo ples na različnih plesnih šolah. Naš primarni vir raziskave so temeljna področja človeškega razvoja po Razvojni psihologiji (Marjanovič Umek in Zupančič, 2009): telesni, intelektualni, čustveno- osebnostni in socialni razvoj. Motive in učinke smo podatkovno ločili glede na spol, starost in učno uspešnost in s tem pridobili ogromno zanimivih rezultatov, ki bodo v pomoč vsem učiteljem plesa.
Ključne besede: ples, motivi, učinki, obšolska dejavnost, razvojna psihologija
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 46; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

9.
Branje v angleščini in odstopanja v izgovorjavi angleščine glede na težavnost besedila
Zala Horvatič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo predstavili različne vidike psiholingvistike, ki se ukvarja prav s prejemanjem, procesiranjem in tvorjenjem jezika v možganih. V teoriji smo zajeli tudi osnove fonetike in fonologije in opise glasov ter procesov, pomembnih za našo raziskavo. Naslonili smo se na raziskave dr. Klementine Jurančič in dr. Rastislava Šuštaršica, ki sta vodilna raziskovalca angleške fonetike na slovenskih tleh. Postavila sta temelje izgovarjave angleščine pri Slovencih, ki so bili teoretično izhodišče magistrske naloge. Ker je naša raziskava bazirala na branju teksta, smo se v teoretičnem delu ukvarjali tudi s temo glasnega branja. V magistrski nalogi se nismo ukvarjali z vsemi angleškimi fonemi, temveč smo se osredotočili na nekatere soglasnike in procese, pri katerih sodelujejo. Ugotovili smo veliko različnih pomembnih novosti, ki jih je mogoče raziskovati vnaprej in ki nam dajejo pomemben vpogled v govor naših študentov. Glavni cilji naše magistrske naloge so bili smiselnosti teoretičnih problemov/vidikov fonetike in fonologije pri študiju angleškega jezika v Sloveniji ter njenega poučevanja. Tukaj se je smiselno vprašati, koliko časa je dovolj, da študentom predstavimo fonetiko in fonologijo, da jo razumejo, znajo in ponotranjijo. Glede na to, da je govorjeni jezik prvi stik pri spoznavanju novih ljudi, je v tujem okolju izgovarjava angleščine izjemnega pomena, sploh za študenta angleškega jezika, kaj šele za bodočega profesorja angleščine, ki želi svoje znanje predajati mladim umom.. Angleška fonetika in fonologija je izjemno pomemben predmet, ki ga študentje angleškega jezika spoznajo v prvem letniku. Zaradi tega s to magistrsko nalogo iščemo načine, kako lahko teoretični del predmeta fonetike infiltriramo v praktični del, da bi se študentje pri predmetu čim več naučili in uporabili svoje znanje fonetike v vsakdanjem življenju. Zaradi kompleksnosti fonetike in fonologije je treba najprej raziskati dejansko znanje študentov angleščine Univerze v Mariboru. V magistrski nalogi smo raziskovali angleško izgovarjavo 20 študentov UM, prvega letnika 1. stopnje bolonjskega sistema, smeri Angleški jezik in književnost. Nekaj smernic, na katere smo bili med našo raziskavo posebej pozorni, smo dobili iz prejšnjih raziskav dr. Klementine Jurančič in dr. Rastislava Šuštaršica, ki sta naša vodilna raziskovalca angleške fonetike. Študentom smo pripravili dva različna teksta, in sicer odlomek iz pravljice Piskač iz Hamelina in odlomek iz zgodovinske monografije. Prvi tekst, ki je bil zgodovinska monografija, je vseboval nekaj besed, ki jih v prostem govoru zelo redko zasledimo, zato smo ga klasificirali kot težek tekst. Drugi tekst smo označili za lahkega zaradi enostavnega in vsem znanega besedišča iz pravljice. Med obdelavo rezultatov smo uporabili program SPSS, ki nam je z Paired Samples T-Test pokazal zanimive rezultate. Na tem mestu moremo opozoriti na majhen vzorec sodelujočih (dvajset študentov). Test je pokazal, da so odstopanja med lahkim in težkim tekstom minimalna, kar pomeni, da so študenti, ki so imeli dobre rezultate na lahkem tekstu, prenesli znanje na težek tekst. Le temu rečemo govorne navade ali po angleško “speech habits. Pri tem enakem testu, pa so se nam pokazala tri odstopanja, ki so se nagibala v eno ali drugo smer; torej v prid težkemu ali lahkemu tekstu. Zreducirana zvenečnost v začetnih soglasniških sklopih (z izjemo aspiracije) (60% mean v prid tekstu 1) je imel eno besedo (flowers) za glas /l/ in dve (izmed treh) za /r/, zreducirana zvenečnost v končnem soglasniškem sklopu (aritmetična sredina/povprečje/mean 22% v prid tekstu 2) je imel le en reprezentativni glas za process (/b/), in variante morfemov (44,5% v prid tekstu 2) so imeli neenakomerno porazdeljene besede, kjer so se lahke besede ponavljale ( beseda rats tudi 7 krat. Poleg tega ne moremo čez dejstvo, da je pri glasnem branju vključen stres in vsi ostali procesi, ko beremo v tujem jeziku.
Ključne besede: študentje, Branje, Soglasniki, Fonetika, Fonologija, Izgovarjava, Aspiracija
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 28; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

10.
Oblikovalska študija športnega vozila Volos X1
Alan Lazarov, 2018, magistrsko delo

Opis: Delo opisuje oblikovalsko študijo športnega avtomobila. Cilj je oblikovanje vozila, ki je cenovno dostopno višjemu srednjemu sloju zahodne Evrope in ZDA. Uporabili smo metodo dizajnerskega razmišljanja. S pomočjo analize trga in potencialnih uporabnikov smo izdelali paket vozila, ki smo ga dopolnili s študijo ergonomije potnikov. S pomočjo 2D- in 3D-vizualizacijskih tehnik smo prišli do končne oblike avtomobila. Ugotovili smo, da je avtomobil možno postaviti na tržišče in da bi bili z njim konkurenčni.
Ključne besede: industrijsko oblikovanje, oblikovanje vozil, športni avtomobili, 3D-modeliranje, renderiranje, ergonomija
Objavljeno: 17.04.2019; Ogledov: 19; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (5,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.88 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici