SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


Search without a query returns a maximum of 100 hits!

1 - 10 / 100
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv priprave nestrukturiranih podatkov na klasifikacijo
Špela Pečnik, 2019, master's thesis

Abstract: V vsakdanjem življenju se v večini primerov srečujemo z nestrukturiranimi podatki v obliki besedil iz različnih virov. Število teh iz dneva v dan narašča, zato obstaja vse večja potreba po njihovi organizaciji in kategorizaciji. Pri teh podatkih je najpomembnejša njihova predpriprava na uporabo v algoritmih strojnega učenja. Za ustrezno pripravo besedila lahko uporabimo različne metode/tehnike predprocesiranja – besedilo pretvorimo v male črke, iz njega odstranimo stop-besede, nad posameznimi besedami uporabimo krnjenje, lematizacijo, besede sestavljamo v fraze različnih dolžin (uni-grame, bi-grame, tri-grame) ali pa jih na primer pretvorimo v vektorsko obliko (ang. word embedding). S pomočjo laboratorijskega eksperimenta smo ugotovili, da nekatere tehnike predobdelave bolj vplivajo na uspešnost klasifikacije kot druge, poleg tega pa ima velik vpliv na uspešnost klasifikacije sam jezik in količina besedila, ter klasifikator, ki ga uporabimo za strojno učenje.
Keywords: nestrukturirani podatki, klasifikacija besedil, vektorska predstavitev besedil, krnjenje, lematizacija
Published: 14.06.2019; Views: 26; Downloads: 2
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
Poznavanje problematike alergenov s strani upravnikov planinskih koč in njihovo označevanje na planinskih kočah
Dominika Klavž, 2019, master's thesis

Abstract: V hrani se nahajajo snovi, natančneje proteini, na katere telo pri nekaterih ljudeh reagira s preobčutljivostno reakcijo. Te so lahko blage, kot trebušni krči ali driska, lahko pa pride do življenje ogrožajočega anafilaktičnega šoka. Alergiki se hrani, ki pri njih izzove reakcijo, izogibajo. Da je izogibanje uspešno in je hrana varna za vsakega posameznika, je pomembno dosledno in enotno označevanje alergenov. Označevati je treba predpakirana živila, nepredpakirana živila in jedi v gostinskih obratih. Med te spadajo tudi planinske koče, ki so po Zakonu o gostinstvu dolžne označevati alergene. Z ogledom jedilnikov na kočah in anketnim vprašalnikom za upravnike koč smo preverili pravilnost označevanja jedilnikov in poznavanje alergenov s strani upravnikov planinskih koč. Dobljene podatke smo statistično analizirali s Kruskal-Wallisovim testom. Oblikovali smo faktor poznavanja alergenov upravnikov glede na pravilne in nepravilne odgovore in jih analizirali glede na štiri neodvisne spremenljivke: starost, izobrazbo, izkušnje in kategorijo koče. Posebej smo analizirali tudi pravilnost vsakega odgovora glede na štiri neodvisne spremenljivke. Pokazali smo, da mlajše osebje bolje pozna problematiko alergenov. Raziskava je pokazala, da je treba osebje na planinskih kočah bolje usposobiti za poznavanje alergenov in s tem za zagotavljanje varne hrane vsem potrošnikom.
Keywords: hrana, alergeni, označevanje, planinske koče
Published: 14.06.2019; Views: 23; Downloads: 3
.pdf Full text (1,24 MB)

3.
Vpliv tvitov donalda trumpa na razumevanje njegove predsedniške kampanje
Simon Cigula, 2019, master's thesis

Abstract: Predsedniško kampanjo Donalda Trumpa v letih 2015 in 2016 marsikdo označuje za zgodovinsko. O njej je pisala večina svetovnih medijev, ti pa so še posebno pozornost posvetili Trumpovi rabi Twitterja, ki je predstavljala velik del njegove kampanje. V magistrskem delu so opredeljeni tako tradicionalni množični mediji kot tudi spletni mediji in družbena omrežja. Družbenemu omrežju Twitter je v magistrskem delu namenjena dodatna pozornost, ki je pripomogla pri analizi Trumpovih tvitov. Opredeljene so tudi komunikacijske in politične kampanje. Na podlagi teorije je drugi del magistrskega dela namenjen analizi vpliva Trumpovih tvitov, ki so tvorili sestavni del Trumpove predsedniške kampanje.
Keywords: Twitter, Donald Trump, predsedniška kampanja, komunikacijska kampanja, politično komuniciranje
Published: 13.06.2019; Views: 77; Downloads: 9
.pdf Full text (1,29 MB)

4.
Einfluss der Motivation auf das Lernen der deutschen Sprache und das Wissensniveau bei Erwachsenen DaF-Lernern
Jožica Škofič, 2019, master's thesis

Abstract: In der heutigen Zeit entscheiden sich immer mehr Menschen, verschiedenen Alters, verschiedener Bildungsniveaus und aus verschiedenen Gründen für das Fremdsprachenlernen in Form von Erwachsenenkursen. Noch vor ein paar Jahren überwog in Slowenien, im Bereich Prekmurje, die Kursteilnehmerzahl bei den Englischkursen, jetzt hat sich jedoch die Lage vollkommen verändert, die deutsche Sprache wurde wichtiger für die Menschen, die in Nordosten Sloweniens leben. Infolgedessen fingen die Kursanbieter mehr Möglichkeiten für das Lernen der deutschen Sprache anzubieten. Eine der Institutionen, die die Möglichkeit für das Lernen der deutschen Sprache bietet, ist das Gymnasium Franca Miklošiča in Ljutomer, mit dem 60-stündigem Programm des Deutschkurses. Der Kurs ist für Erwachsene gedacht, die aus verschiedenen Gründen die deutsche Sprache lernen wollen. Der Kurs bietet das Deutschlernen in drei Stufen an, in denen die Kursteilnehmer eine Bescheinigung über die Kenntnisse der deutschen Sprache auf den Niveaustufen A1/1, A1/2 oder A2 erhalten. Die Niveaus der Sprachausbildung stehen im Einklang mit der empfohlenen Skala des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen (Europarat 2011), das offizielle Kriterium der Fremdsprachenkenntnisse in der Europäischen Union. Es werden alle Kompetenzen bewertet: das Schreiben, Sprechen, das Hör- und Leseverstehen. Das europäische Kriterium für A1, genannt auch »Breakthrough« (ebd.) sieht 180 Stunden des Sprachenlernens vor, das erworbene Zertifikat ist Start Deutsch 1 (Goethe-Zertifikat A1: Start Deutsch 1, o. J.). Da der Kurs im Gymnasium Franca Miklošiča Ljutomer 60 Stunden dauert, erhalten die Kursteilnehmer am Ende des bestandenen Kurses das Zertifikat der Stufe A1/1, das bedeutet, dass sie die Hälfte der voraussichtlichen Kenntnisse der Stufe A1 erworben haben. Nach dem beendeten Kurs der dritten Stufe befinden sich die Kursteilnehmer auf dem Niveau A2, auch genannt »Waystage« (Gemeinsame Referenzniveaus, o. J.) und bekommen damit das Zertifikat Start Deutsch 2 (Goethe-Zertifikat A2: Start Deutsch 2, o. J.). In den Sprachschulen gibt es im Gegensatz zu den Mittel- und Grundschulen kein etabliertes Curriculum, deswegen muss der Kursleiter das Programm für den jeweiligen Kurs alleine zusammenstellen, die Literatur auswählen, die Themen, die bei dem Kurs bearbeitet werden, das Material vorbereiten und den Kurs koordinieren. Um den Kursteilnehmer das Folgen und das Lernen zu erleichtern, erhalten die Kursteilnehmer in unserem Fall Kursunterlagen Alltag, Beruf & Co. (vgl. Alltag, Beruf & Co., o. J.), das ein Lehrbuch enthält, eine Kombination der Theorie und Übungen mit einer CD für das Hörverstehen. Es ist vorausgesehen, dass die Kursteilnehmer zweimal in der Woche je 3 Stunden mit der Lehrerin arbeiten und dann die gleiche Stundenzahl Zuhause. Für die Arbeit Zuhause erhalten sie Hausaufgaben. Den Erfolg beim Erlernen einer Fremdsprache beeinflussen sowohl die Arbeit beim Kurs als auch die Arbeit Zuhause. Zudem gibt es aber auch noch andere Faktoren, die wir in die inneren und die äußeren Faktoren aufteilen. Die äußeren Einflüsse sind in unserem Fall z. B. die Möglichkeit für eine Arbeit, die Gesellschaft, der Druck des Arbeitsamtes u. Ä., die inneren Faktoren jedoch die eigene Motivation bzw. Wunsch nach dem Wissen oder Ausbesserung der deutschen Sprache, der Wunsch nach neuen Erfahrungen, Kenntnissen u. Ä. Einen großen Einfluss auf den Erfolg hat auch die Herangehensweise des Lehrers, seine Motivation und seine Einstellung zur Sprache. In der Masterarbeit wird ermittelt, welche Motive die Entscheidung der Teilnehmenden für den Besuch des Kurses prägten, deren Einstellung zur deutschen Sprache und die Beeinflussung der Einstellung, deren Fortschritt und den Einfluss verschiedener Fakturen auf das Wissensniveau nach dem beendeten 60-stündigen Kurs am Gymnasium Franca Miklošiča Ljutomer.
Keywords: SCHLÜSSELWÖRTER: Erwachsenenbildung, Fremdsprachenlernen im Erwachsenenalter, Wissensniveau, Motivation, Motive
Published: 13.06.2019; Views: 58; Downloads: 4
.pdf Full text (2,03 MB)

5.
Uporaba lutke pri otrokovi simbolni igri
Taja Podvinski, 2019, master's thesis

Abstract: V diplomskem delu je v teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljena opredelitev igre. Osredotočimo se na dejavnike kakovostne igre, vlogo odraslih pri igri ter vrste otroške igre. Sledi opredelitev lutk, kjer se osredotočimo na vrste lutk, metode dela z lutko, lutkovni kotiček ter razvoj otroka pri igri z lutko. V diplomskem delu smo uporabili ocenjevalno lestvico, zato se osredotočimo tudi na teorijo o vrstah in tehnikah opazovanja. Teoretičnemu delu sledi empirični del, kjer so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili iz ocenjevalne lestvice. Z njeno pomočjo smo ugotovili, koliko dni so se otroci igrali z lutkami, kolikokrat na dan in koliko časa so vztrajali, katere vrste lutk so jih pritegnile, socialna interakcija pri igri, tematika igre, komunikacija z lutko, čustva in odnos pri simbolni igri z lutko. Po enem tednu opazovanja smo na temo lutke izvedli usmerjeno dejavnost, s katero smo želeli izvedeti, ali se bodo otroci po njej bolj posluževali lutk.
Keywords: igra, simbolna igra, lutke, vrste lutk, lutkovni kotiček, razvoj otroka
Published: 13.06.2019; Views: 39; Downloads: 3
.pdf Full text (585,65 KB)

6.
Implementacija informacijskega sistema v operativni poslovni sistem
Tjaša Kobal, 2019, master's thesis

Abstract: Uvajanje nove celovite rešitve (angl. ERP ‒ Enterprise Resource Planning/Celovite informacijske rešitve) ima na zaposlene v večini zelo stresen vpliv. Vsi udeleženci v procesu, tako ponudnik in ponudnikovi operativci, uvajalci, podpora, prenašalci podatkov do prejemnika storitev in njihovih operativnih uporabnikov posameznih modulov ter končnih prejemnikov in analitikov pomembnih informacij, imajo željo po čim bolj učinkoviti vpeljavi sistema. Čim bolj učinkovita vpeljava ponavadi v praksi pomeni s čim manjšim časovnim in stroškovnim vložkom ter čim večji dodani vrednosti uporabe sistema. Zadovoljstvo uporabnika ter povečanje dodane vrednosti pri uporabi novega sistema je prioriteta zunanjega izvajalca oziroma ponudnika ERP sistema. V praksi žal velikokrat pride do negativnih učinkov faznih pričakovanj in nepredvidljivih zasukov, ki so posledica večih notranjih in zunanjih dejavnikov. S pomočjo dobre strategije in pravega projektnega pristopa k implementaciji novega sistema bomo povečali možnosti za uspešnost povezave poslovnih procesov z novim ERP sistemom, za kar sta ponovno odgovorni obe vpleteni strani. Razvoj tehnologije nas tako kot končnega uporabnika kot tudi razvijalca novosti spodbuja ter omejuje pri naši osebni tehnološki rasti in vseživljenjskemu učenju, ki je nujno pri preživetju v tehnološko in digitalno dovršenem svetu. V magistrski nalogi smo se v drugem delu osredotočili na uporabnike sistema in njihove občutke pri implementaciji in uvajanju sistema v podjetju. Na podlagi te raziskave bomo poskušali ponudnika sistema vzpodbuditi k napredku na različnih področjih delovanja, glede na predelano teorijo ter glede na misli, želje, kritične motnje in izpovedi naših intervjuvanih oseb. Poleg napredka na strani ponudnika pa si želimo obratno vzpodbuditi tudi sodelovanje in napredovanje s strani uporabnika samega. Ne samo končnega uporabnika, ampak glavnega odgovornega člena za implementacijo celovitih programskih rešitev.
Keywords: ERP, trendi, integracija, uvajanje, poslovni procesi, navodila, opredelitev ERP sistema
Published: 13.06.2019; Views: 42; Downloads: 1
.pdf Full text (1,46 MB)

7.
Sestava in viskoelastične lastnosti zunajceličnih polisaharidov pri izbranih sevih ocetnokislinskih bakterij
Nina Jančič, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo pri 23 izbranih sevih ocetnokislinskih bakterij iz rodov Komagataeibacter, Acetobacter, Asaia, Gluconobacter in Swaminathania preučevali sposobnost za tvorbo zunajceličnih polisaharidov ter nadalje analizirali njihovo monosaharidno sestavo. Seve smo pridobili iz zbirke mikroorganizmov Fakultete za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru. Sposobnost za tvorbo zunajceličnih polisaharidov smo ocenili iz potencialno nastalega biofilma. Med 23 sevi smo tako identificirali 18 sevov s sposobnostjo za tvorbo biofilma pri uporabljenih pogojih namnoževanja. Nato smo s pomnoževanjem specifičnih odsekov genov za sintezo celuloze, acetana in levana v reakciji PCR analizirali prisotnost genov za sintezo najpogosteje opisanih zunajceličnih polisaharidov pri ocetnokislinskih bakterijah. Pri 18 sevih smo identificirali prisotnost gena za sintezo celuloze, devet sevov pa je imelo tudi gene za tvorbo levana in/ali acetana. Acetan je heteropolisaharid, sestavljen iz glukoze, manoze, ramnoze in glukuronske kisline, v njegovo sintezo pa je vključenih veliko število genov. Prisotnost oz. odsotnost določenih genov tako lahko povzroči sintezo različnih acetanov, zaradi česar imajo sevi z geni za izražanje acetanov največji potencial za sintezo novih zunajceličnih polisaharidov. Iz 10 sevov smo uspešno izolirali in očistili vodotopne zunajcelične polisaharide ter jih s postopkom hidrolize razgradili na monosaharide. Identiteto monosaharidov smo določili s tankoplastno kromatografijo ob uporabi sladkornih standardov. Na podlagi vseh teh rezultatov smo izbrali tri seve, za katere domnevamo, da so dobri kandidati za tvorbo novih acetanu podobnih polisaharidov. Analiza njihovih reoloških lastnosti je odkrila razlike v njihovih viskoelastičnih lastnostih. Za natančen opis fizikalnih in kemijskih lastnosti teh polisaharidov so potrebne nadaljnje analize.
Keywords: Ocetnokislinske bakterije, biofilm, zunajcelični polisaharidi.
Published: 11.06.2019; Views: 56; Downloads: 4
.pdf Full text (1,46 MB)

8.
Inovacije in inovativne metode v izobraževanju
Sanja Levart, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavam inovacije in inovativne metode v izobraževanju. Današnja šola se spreminja iz tradicionalne v sodobno šolo, v kateri je v ospredju učenec, inovativnost, ustvarjalnost in sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Temelj celotnega sodobnega šolskega procesa je holističen pristop, v katerem je treba izpostaviti vlogo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki kot orodje podpira inovativne pristope poučevanja in učenja. V teoretičnem delu sem opisala in podala definicije pojmov inovacija, ustvarjalnost in inovativnost različnih avtorjev, predstavila načine razmišljanja, tehnike ustvarjalnega mišljenja ter predstavila inovativne metode poučevanja. V empiričnem delu sem raziskala uporabo inovativnih metod in IKT pri predmetu Tehnika in tehnologija. Zanimalo me je predvsem, koliko in v kakšni meri učitelji uporabljajo IKT in inovativne metode pri poučevanju ter posledično vpliv na samo delo z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku v veliki meri uporabljajo tradicionalne metode poučevanja in učenja. Umestitev sodobne IKT jim dejansko predstavlja velik izziv zaradi različnih dejavnikov (tudi zaradi slabe usposobljenosti na tem področju). Učitelji so izpostavili, da zaradi pomanjkljive opremljenosti s sodobno tehnologijo in pomanjkljivega znanja o inovativnih metodah poučevanja in učenja le-teh ne uporabljajo tako pogosto, kot bi jih sicer lahko.
Keywords: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja, načini razmišljanja, inovativne metode.
Published: 11.06.2019; Views: 56; Downloads: 3
.pdf Full text (1,63 MB)

9.
Odličnost glasbenega nastopanja
Ženet Vidovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen magistrske naloge je predstaviti veščine uspešne psihične priprave na glasbeni nastop. Cilj je opredelitev glasbenega nastopanja, predstavitev kriterijev odličnosti glasbenega nastopanja in dejavnikov, ki vplivajo na glasbeno nastopanje. Poglaviten cilj je predstaviti optimalno psihično pripravo na glasbeni nastop in strategije za doseganje le-te. Magistrsko delo na to tematiko prinaša novosti in je odprto za raziskovanje, zato je metodološko razdeljeno na že znane (znanstvene) vire, primerjave le-teh in morebitna nova odkritja. V empiričnem delu s pomočjo vodenja doživljajskega dnevnika lastnih zunanjih in notranjih vplivov in občutij na telo pred, med in po glasbenih nastopih spoznavam, ali strategije optimalne psihične priprave in zunanji dejavniki vplivajo na moje glasbene nastope.
Keywords: glasbeno nastopanje, osebnost, kriteriji odličnosti, psihična priprava, strategije psihične priprave
Published: 11.06.2019; Views: 54; Downloads: 7
.pdf Full text (505,71 KB)

10.
Analiza kompetenc in organizacijske kulture v izbranem distribucijskem centru
Luka Krušič, 2019, master's thesis/paper

Abstract: Delo zajema pregled in analizo kompetenc in organizacijske kulture. Kompetence so ključnega pomena za opravljanje dela, saj zgolj kompetentni sodelavci opravljajo kvalitetno delo, ki omogoča napredek, razvoj in obstoj podjetja. Organizacijska kultura vpliva na počutje zaposlenih v delovnem okolju in posledično njihovo produktivnost. Na podlagi tega najdemo povezave med kompetencami in organizacijsko kulturo. V nalogi je na primeru realnega distribucijskega centra proučena organizacijska kultura in kompetence zaposlenih.
Keywords: Organizacijska kultura, kompetence, distribucijski center, izobraževanje
Published: 11.06.2019; Views: 47; Downloads: 4
.pdf Full text (2,10 MB)

Search done in 0.88 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica