SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Modeliranje večetažnih montažnih okvirnih lesenih konstrukcij
Katja Vogrinec, 2017, doktorska disertacija

Opis: V disertaciji je obravnavan problem modeliranja večetažnih montažnih lesenih okvirno panelnih konstrukcij, ki so zaradi specifične sestave stenskih elementov izredno zahtevne za natančno modeliranje. Pri modeliranju predstavljajo veliko težavo vezna sredstva med obložno ploščo in lesenim okvirjem, ki ne zagotavljajo popolnoma togega stika. V disertaciji je tako razvit enostaven računski model s fiktivno diagonalo za horizontalno analizo večetažnih lesenih montažnih okvirnih konstrukcij, ki ga uporabimo za modeliranje stenskih elementov. Računski model lahko uporabimo v cenejšem in enostavnejšem računalniškem programu za analizo konstrukcij; pri tem ni treba uporabiti kompleksnejših elementov, ki jih uporabljamo pri modeliranju po metodi končnih elementov. Model za izračun zahteva uporabo analitične formule, s pomočjo katere določimo podajnost stene ter podajnost tlačnih in nateznih podpor. Na podlagi analitične formule je nato določen ustrezen premer fiktivne diagonale. Pomemben vpliv na podajnost sten imajo tudi natezna sidra. Za določitev podajnosti nateznih sider med etažama so bile izvedene eksperimentalne preiskave dveh različnih načinov povezave med etažami. Na podlagi eksperimentalnih rezultatov so bile izpeljane ustrezne analitične formule. Računski model in izsledke raziskav smo nato uporabili v izračunu na primeru trietažne konstrukcije, pri kateri smo z uporabo različnih računskih pristopov raziskali vpliv odprtin, leseno-steklenih elementov, vertikalne obtežbe in lokacije nateznih sider na obnašanje celotne konstrukcije.
Ključne besede: večetažna montažna okvirno-panelna lesena gradnja, montažni okvirno-panelni stenski elementi, modeliranje, računski model s fiktivno diagonalo, natezna in tlačna podpora, odprtine, računski pristop
Objavljeno: 14.07.2017; Ogledov: 24; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (7,01 MB)

2.
VPLIV DEJAVNIKOV NEPREMIČNINSKEGA TRGA NA TRŽNO VREDNOST NEPREMIČNIN
Ksenija Golob, 2016, doktorska disertacija

Opis: Vrednost nepremičnin je odvisna od številnih dejavnikov. Ob tehnično-funkcionalnih dejavnikih, med katere prištevamo površino in uporabnost (koristnost) nepremičnin ter energetsko učinkovitost, na vrednost nepremičnin vplivajo tudi gradbeno-komercialni, fizični, prostorski in ekonomski dejavniki. Cilj raziskave je definiranje vplivnih dejavnikov, s pomočjo katerih bo mogoče določiti vpliv na zaznano tržno vrednost nepremičnine. Na podlagi primarnih podatkov, ki smo jih pridobili v gradbenih in projektantskih podjetjih, nepremičninskih družbah, pri potencialnih kupcih, Statističnem uradu Republike Slovenije, Geodetski upravi Republike Slovenije, Slovenskem nepremičninskem portalu ter s pomočjo sekundarnih virov, ki smo jih pridobili iz člankov in monografij, smo ugotovili, da se glavna skupina vplivnih dejavnikov navezuje na prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike. Raziskavo smo razdelili v dve fazi. V prvi fazi smo s pomočjo različnih statističnih metod preverjali medsebojno odvisnost izbranih vplivnih dejavnikov. V drugi fazi smo definirali in proučevali prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike ter s pomočjo multiple regresijske analize razvili hedonski model, na podlagi katerega lahko ocenimo zaznano tržno vrednost nepremičnine. Pri prostorskih dejavnikih smo obravnavali dejavnika »kraj« in »lokacija nepremičnine«, pri tehnično-funkcionalnih dejavnikih smo obravnavali tri dejavnike, in sicer »površino nepremičnine«, »uporabnost nepremičnine« in »energetsko učinkovitost nepremičnine«, pri fizičnih dejavnikih smo obravnavali »stanje nepremičnine«, »tehnologijo gradnje« in starost nepremičnine. Pri gradbeno-komercialnih dejavnikih smo upoštevali »popusti pri prodaji nepremičnine« ter »razmerje med ponudbo in povpraševanjem«. Pri ekonomskih dejavniki smo upoštevali »gospodarsko rast«. Rezultati raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo podatkov iz strukturiranega vprašalnika in izračunom parametrov v hedonskem modelu z multiplo regresijsko analizo kažejo, da je pomen nekaterih dejavnikov ključen, drugi na trg nepremičnin ne vplivajo. Za razvoj multiple regresijske analize smo uporabili metodi Enter in Stepwise. Na podlagi analize smo ugotovili, da sta korelacijski in determinacijski koeficient zelo visoka, kar kaže na dober model. Za analizo smo uporabili regresijski model, ki je pojasnil največji del variabilnosti odvisne spremenljivke – zaznane tržne vrednosti nepremičnine. Ugotovili smo, da so od obravnavanih dejavnikov najbolj vplivni dejavniki, zapisani po njihovi pomembnosti, naslednji: »površina nepremičnine«, »kraj«, kjer se nahaja nepremičnina«, »stanje nepremičnine«, »starost nepremičnine«, »lokacija nepremičnine«, »gospodarska rast« in »tehnologija gradnje«. Razviti regresijski model pojasnjuje vpliv posameznih dejavnikov na trg nepremičnin in pomaga pri razumevanju odzivov trga na spremembo posameznega dejavnika. Deležnikom nepremičninskega trga je v pomoč pri optimiranju svojih investicijskih odločitev.
Ključne besede: nepremičninski trg, gradbeništvo, cene nepremičnin, vplivni dejavniki, vrednost nepremičnin, zaznana vrednost nepremičnin
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 355; Prenosov: 47
.pdf Polno besedilo (3,63 MB)

3.
UČINKOVITEJŠE NAČRTOVANJE PROJEKTOV OBNOVE ZGODOVINSKIH OBJEKTOV Z INTEGRACIJO TEHNOLOGIJ ZA UPRAVLJANJE ZNANJA
Daniela Dvornik Perhavec, 2016, doktorska disertacija

Opis: Prenova zgodovinskih objektov gradbenim inženirjem ne predstavlja posebnega zadovoljstva in izziva. Morda je razlog v tem, da za načrtovanje projektov obnove ni zadostne podpore s strani investitorjev. Raziskovanje zgodovinskih objektov zahteva čas in finančna sredstva. Projekt obnove je za razliko od novogradenj drugačen in temelji na vhodnih podatkih kot posledici rezultatov raziskovanja obstoječih objektov. Če vhodni podatki niso točni, se raziskovanje objekta prenese v fazo izvedbe, kar investitorju povzroči tveganje, izvajalcu pa motnje v projektu obnove. Projekt prenove se običajno prične z raziskovanjem obstoječega objekta in z iskanjem arhivskega gradiva. Težava nastopi, če arhivskih podatkov ni. Ključno vprašanje, ki pri tem nastopi je, kako iz razpoložljivih virov in podatkov, ki so za zgodovinske objekte na voljo, napovedati karakteristike objektov, za katere razpoložljivih virov ni. Na podlagi analize literature, gradbene zakonodaje in načrtov za zgodovinske objekte smo izdelali relacijske baze na podlagi katerih smo želeli izdelati napovedni model za naključne objekte. Rezultati za napoved so bili zadovoljivi, zato smo izdelali še ustrezne ontologije ter s pomočjo metod umetne inteligence, natančneje z odločitvenimi drevesi, pridobili novo znanje o karakteristikah zgodovinskih objektov. Proučili smo tudi zunanje udeležence. Na podlagi teorije iger smo utemeljili kateri parametri so ključni za uspešno podporo projektu prenove. V doktorski nalogi predstavljen model za učinkovitejše načrtovanje projektov obnove zgodovinskih objektov s pomočjo uporabe tehnologij za upravljanje znanja predstavlja nov pristop v procesu projektov prenove objektov. Z uspešnim razvojem ontologij bomo s pomočjo pridobivanja znanja iz podatkov ter podatkovnega rudarjenja lahko zagotovili boljšo podporo tistim, ki tovrstno znanje potrebujejo.
Ključne besede: projekti obnove, zgodovinski objekti, sistemi, podatkovne baze, ontologije, odločitvena drevesa, podatkovno rudarjenje, umetna inteligenca, teorija iger, zapornikova dilema, model za učinkovitejše načrtovanje, tehnologije upravljanja znanja
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 297; Prenosov: 21
.pdf Polno besedilo (17,57 MB)

4.
Preveritev in posodobitev izgorevanja goriva z uporabo ISOlib knjižnice v CORD-2 programu
Dušan Ćalić, 2016, doktorska disertacija

Opis: Na Inštitutu Jožef Stefan se računalniški paket CORD-2 uporablja za preračune sredice lahkovodnih reaktorjev. CORD-2 se uporablja že od leta 1990 in je bil že večkrat verificiran za izdelavo projektnih izračunov Nuklearne elektrarne Krško. V ta namen smo znotraj doktorskega dela razvili postopke, s katerimi smo zamenjali obstoječi WIMSD-5B transportni modul za celični izračun z Monte Carlo programom Serpent 2. Razvili smo postopek efektivne homogenizacijske metode (EDH) za izračun presekov na modelu osnovne celice, ki se trenutno uporablja v CORD-2 programskem paketu. Z uporabo novega računskega orodja Serpent-GNOMER smo preverili izvedbo projektnih izračunov za Nuklearno elektrarno Krško. Izračune smo primerjali z eksperimentalnimi in vzporednimi CORD-2 preračuni, kjer smo opravili primerjavo ključnih parametrov. Rezultati analize so pokazali, da metoda Monte Carlo še ni primerna za rutinsko uporabo, lahko pa služi kot referenčna rešitev za preveritev determinističnih izračunov. CORD-2 obravnava zgorevanje goriva z uporabo predhodno generirane knjižnice izotopske sestave, tako imenovano knjižnico ISOlib. Le ta je generirana v odvisnosti od povprečnih obratovalnih pogojev med zgorevanjem. V trenutni verziji programa CORD-2 ne moremo upoštevati efekta hlajenja med remontom. Zato smo izpeljali faktorje hlajenja s katerimi izboljšamo izotopsko sestavo goriva. Izpeljali smo splošno obliko faktorjev, ki so odvisni od časa hlajenja, obogatitve goriva in končne zgorelosti goriva. Z uporabo empiričnih popravkov na enostavnem konzervativnem modelu dosežemo, da se razlika zaradi efekta hlajenja zmanjša.
Ključne besede: Monte Carlo, homogenizacija, deterministični, pomnoževalni faktor, porazdelitev moči, izotopska sestava, reaktorski izračuni, računalniški programi, hlajenje goriva, zgorevanje goriva, tlačnovodni lahkovodni reaktor
Objavljeno: 31.08.2016; Ogledov: 262; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (29,72 MB)

5.
Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanja
Viktor Markelj, 2016, doktorska disertacija

Opis: Gradnja betonskih mostov po tehnologiji postopnega narivanja (TPN) je postala zelo priljubljen način gradnje. Glavne prednosti te metode gradnje so neodvisnost od ovire, hitra in varna gradnja, kvaliteta konstrukcije in nenazadnje gospodarnost gradnje. Poleg množice prednosti, pa ima ta način gradnje tudi precej veliko slabost, to so ostri geometrijski robni pogoji. Tehnologija zahteva ustrezno kombinacijo geometrije osi in nivelete. V ostalih geometrijskih pogojih je TPN le pogojno uporabna. Disertacija obravnava inovativne metode na področju vertikalnega odstopanja od teoretične linije, ki omogoča narivanje. Vsebinski del disertacije je razdeljen na tri dele. V prvem delu je opis nekaterih inovativnih konceptov in izboljšav TPN iz avtorjeve lastne prakse. Opisanih je nekaj izvedenih primerov mostov ter inovativnih prijemov pri načrtovanju in izgradnji. Iz baze podatkov 27 izvedenih objektov (projektiranih v avtorjevem podjetju), je napravljena statistična analiza karakterističnih parametrov. V prilogi A je seznam objektov z osnovnimi podatki, ki so služili za analizo. V drugem delu je parametrično obdelano narivanje v vsiljeno geometrijo, po osnovnih principih gradbene mehanike. Metoda predvideva elastičnost konstrukcije, ki jo lahko za določeno neškodljivo mero deformiramo iz oblike, v kateri je bila narejena. Kot vhodni podatki za študijo so vzete konstrukcijske relacije pridobljene iz statistične analize v prvem delu ter analizirane za realne vrednosti niveletnih sprememb za cestne, avtocestne in železniške mostove. V tretjem delu je prikazana nova patentirana metoda doseganja poljubljene nivelete pri TPN s pomočjo pomožne armiranobetonske konstrukcije. Gre za neke vrste začasni podstavek, ki s svojim spodnjim robom ustreza teoretičnim geometrijskim pogojem za narivanje, z zgornjim robom pa oblikuje poljubno željeno niveleto. Prikazani so preizkusi, ki so bili potrebni za potrditev teze o izvedljivosti take pomožne konstrukcije. Na koncu pa je prikazan še praktični primer izvedbe te nove metode na mostu Ada preko Save v Beogradu.
Ključne besede: gradbene konstrukcije, mostovi, viadukti, tehnologija gradnje, postopno narivanje, prednapeti beton, inovacije, patent, most Ada preko Save v Beogradu, Ponting
Objavljeno: 30.08.2016; Ogledov: 402; Prenosov: 51
.pdf Polno besedilo (17,53 MB)

6.
Nadgradnje obstoječih stavb z lahkimi lesenimi konstrukcijami s stališča potresne odpornosti
Jurij Jančar, 2016, doktorska disertacija

Opis: Pomanjkanje novih zazidalnih površin, visoki stroški novogradenj ter razvoj novih lahkih sistemov gradnje so glavni razlogi, ki ljudi usmerjajo k nadgradnji objektov. Moderne lesene gradnje, kot sta sistem križno lepljenih plošč ter lesen okviren sistem, odlikujejo majhna masa, visoka stopnja prefabrikacije, hitra in razmeroma nemoteča montaža ter linijski prenos obremenitev, kar jih uvršča med najprimernejše materiale za nadgradnje. V disertaciji je problem nadgradenj obdelan z vidika potresne odpornosti konstrukcij in vpliva nadgradenj na obstoječe konstrukcije, ki je preučen z obsežno parametrično študijo vpliva spreminjanja togosti in etažnosti nadgradenj na seizmične obremenitve. Prikazane so možnosti enostavnega spreminjanja togosti lesenih stenskih panelov, ki so za lesen okviren sistem izračunane na podlagi priporočil, za križno lepljen sistem pa je predstavljen nov postopek izračuna. Rezultati študije prikazujejo, da ima lahko togost nadgradnje velik vpliv na seizmične obremenitve in da je v določenih primeri, kljub manjšemu povečanju mase zaradi nadgradnje možen ugoden vpliv nadgradnje, na potresno odpornost objekta.
Ključne besede: nadgradnja, obstoječa konstrukcija, lahke lesene konstrukcije, križno lepljen les, lesen okviren sistem, seizmične obremenitve, parametrična študija
Objavljeno: 29.08.2016; Ogledov: 395; Prenosov: 43
.pdf Polno besedilo (9,58 MB)

7.
KONCEPT ENOTNE VOZOVNICE ZA JAVNI POTNIŠKI PROMET NA OSNOVI MEDNARODNIH PLAČILNIH KARTIC
Dušan Zalar, 2016, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava različne tehnologije pametnih vozovničnih sistemov v javnem potniškem prometu in njihov vpliv na uporabo javnega potniškega prometa. Obravnava gre v tri smeri, in sicer v integracijo, interoperabilnost in priročnost vozovničnih sistemov na globalni ravni. Pri tem izhaja iz dejstva, da priročnost vozovničnega sistema lahko vpliva na povečanje uporabe javnega potniškega prometa, podobno kot to velja za ceno potovanja in potovalni čas, le v manjši meri. Obravnava se omejuje na pametne vozovnične sisteme, ki kot vozovnični medij uporabljajo brezstično pametno kartico, pri čemer razvija hipotezi, da je z vozovničnim sistemom z odprto zanko oziroma vozovničnim sistemom na bazi brezstičnih bančnih plačilnih kartic mogoče v celoti in na globalni ravni nadomestiti tradicionalni sistem na bazi kartice ter da je vozovnični sistem z odprto zanko priročnejši od tradicionalnega. V doktorski disertaciji so razvite metode za razširitev vozovničnega sistema z odprto zanko s predhodnim plačilom prevoznine. Nadalje je pokazano, da je z razvito razširitvijo mogoče izvesti vse vrste predplačniških vozovnic kot jih pozna tradicionalni vozovnični sistem, vključno z integrirano vozovnico. To potrjuje hipotezo, da razširitev omogoča zamenjavo tradicionalnega vozovničnega sistema z vozovničnim sistemom z odprto zanko v celoti. Z razširjenim vozovničnim sistemom z odprto zanko je dosežena globalna interoperabilnost in integrabilnost. S tem je dosežen koncept globalne enotne vozovnice. Za analizo vpliva vozovničnega sistema na uporabo javnega potniškega prometa je razvit model za ocenjevanje priročnosti vozovničnega sistema na osnovi potniške izkušnje od začetka do konca potovanja, pri čemer je potovanje razčlenjeno v faze, za katere so opredeljeni faktorji prometnega upora vozovničnega sistema. Izvedena empirična raziskava priročnosti tradicionalnega vozovničnega sistema in vozovničnega sistema z odprto zanko potrjuje hipotezo, da je priročnost vozovničnega sistema z odprto zanko večja od priročnosti tradicionalnega sistema. Predstavljeni model za ocenjevanje priročnosti vozovničnih sistemov je lahko v pomoč tako pri izbiri tehnologije vozovničnega sistema kot pri izbiri (določanju) njegove funkcionalnosti.
Ključne besede: javni potniški promet, vozovnični sistemi, pametna vozovnica, integrirana vozovnica, interoperabilna vozovnica, brezstična plačilna kartica, vozovnični sistemi na bazi kartice, vozovnični sistemi na bazi računa, vozovnični sistemi z odprto zanko, priročnost vozovničnih sistemov, prometni faktorji upora, obseg potniškega prometa
Objavljeno: 01.08.2016; Ogledov: 412; Prenosov: 36
.pdf Polno besedilo (3,51 MB)

8.
Razvoj leseno-steklenega modula nadgradnje za namen energijske prenove obstoječih stanovanjskih stavb
Tina Špegelj, 2016, doktorska disertacija

Opis: Trenutni trendi v gradbeništvu poudarjajo predvsem naslednje tri ukrepe za zmanjšanje onesnaževanja okolja: uporabo naravnih materialov, gradnjo energijsko učinkovitih stavb ter prenovo obstoječih energijsko potratnih stavb. Doktorska disertacija analizira različne načine energijske prenove obstoječih stanovanjskih stavb. Analiza posameznih načinov energijske prenove ter vpliva prenov na letno potrebno energijo za ogrevanje in hlajenje dveh različnih obstoječih večstanovanjskih stavb prikazuje možnosti prihrankov energije pri prenovi obstoječega stavbnega fonda. Za celovitejšo prenovo obstoječega stavbnega fonda se razvijejo leseno-stekleni moduli, ki se uporabljajo kot nadgradnja obstoječih stanovanjskih stavb. Razviti leseno-stekleni moduli nadgradnje imajo leseno nosilno konstrukcijo in optimalen delež zasteklitve na posamezni fasadi. Razvoj modulov je potekal na osnovi naslednjih petih spremenljivk: neto tlorisne površine, oblike modulov, toplotne prehodnosti ovoja modulov in orientacije steklenih površin ter njihovega deleža na fasadi. Rezultati numerične parametrične analize letne potrebne energije za ogrevanje in hlajenje so izračunani na podlagi mesečne metode. Pozitiven vpliv modulov nadgradnje na energijsko učinkovitost obstoječih večstanovanjskih stavb je prikazan na praktičnem primeru.
Ključne besede: energijsko učinkovite stavbe, energijska prenova stavb, energijsko učinkovite nadgradnje, potencial prihrankov energije v stavbnem sektorju, lesene konstrukcije, steklo, optimalni delež zasteklitve, optimalna oblika modula
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 376; Prenosov: 41
.pdf Polno besedilo (3,64 MB)

9.
OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOV
Samo-Peter Medved, 2016, doktorska disertacija

Opis: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev. V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic. Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi
Objavljeno: 18.07.2016; Ogledov: 325; Prenosov: 51
.pdf Polno besedilo (10,95 MB)

10.
EKONOMIKA TEHNIČNIH REŠITEV ENERGIJSKO UČINKOVITE GRADNJE NOVIH OBJEKTOV
Marko Soršak, 2016, doktorska disertacija

Opis: Pomembnost nizkoenergijske gradnje je posledica več dejavnikov, kot so višanje cen energentov, ekološko ozaveščanje prebivalstva v želji po zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov in tudi zakonske podlage v Republiki Sloveniji (RS), ki so posledica mednarodnih zavez. Zmanjšanje porabe energentov v stavbah dosežemo z izvedbo bolj izolacijskega ovoja stavbe, kar pa za seboj seveda prinese dodatne stroške in investicije. V nalogi je na študijskem empiričnem primeru prikazan pristop, kako določiti višino investicije in stroškov z vidika začetne investicije v ovoj objekta, začetne investicije v kotlovnico (primerjava električne peči, toplotne črpalke zrak–voda, kotla na zemeljski plin in kurilnega olja) ter sedanje vrednosti bodočih stroškov posamičnega energenta v naslednjih 30-ih letih. Rezultati pokažejo ekonomsko najučinkovitejše rešitve, na osnovi katerih je mogoče določiti subvencije države, da bomo v prihodnosti dosegali cilje energijsko učinkovite gradnje, ki jih določa RS, saj v danem trenutku ni ekonomsko upravičeno investirati v energijsko dovršene materiale in tehnologije. Pristop je lahko tudi koristno vodilo odločevalcem ob določanju spodbud pri novogradnjah.
Ključne besede: ekonomska učinkovitost, energijska učinkovitost, trajnostna gradnja, ekonomska analiza, gradbeništvo
Objavljeno: 29.06.2016; Ogledov: 420; Prenosov: 74
.pdf Polno besedilo (7,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici