SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2202
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Künstlerroman in der österreichischen literatur des 21. jahrhunderts: johnny und jean (2014) von teresa präauer
Melanie Sophia Schwarzbauer, 2016, diplomsko delo

Opis: V empiričnem delu pričujoče diplomske naloge smo opredelili pojem, značilnosti in razvoj um-etniškega romana v nemški književnosti. V nalogi smo se osredotočili na historični kontekst, ki v veliki meri vpliva na zvrstne značilnosti romana. V nadaljevanju smo osvetlili značilnosti av-strijske književnosti po koncu druge svetovne vojne, kjer smo obravnavali vplive zgodovinskih mejnikov, ki so celostno zaznamovali avstrijsko literarno krajino. Dotaknili smo se tudi vprašan-ja o obstoju samostojne avstrijske literature. Sledila je predstavitev glavnih avtorjev in poglavit-nih značilnosti sodobne avstrijske literature. Na primeru dela Der Untergeher (Potonjenec) Thomasa Bernharda, ki je izšel leta 1983, smo osvetlili značilnosti umetniškega romana v av-strijski književnosti v 20. stoletju. V analitičnem delu diplomske naloge smo obravnavali roman Johnny in Jean avstrijske pisatel-jice in likovne umetnice Terese Präauer iz leta 2014. Po predstavljenem življenjepisu avtorice smo izhajajoč iz zvrstnoteoretskih izhodišč prišli do vprašanja, če in v kolikšni meri so v ob-ravnavanem romanu konkretizirani sodobni literarnoznanstveni koncepti umetniškega romana. Namen pričujoče naloge je bil osvetliti estetske značilnosti romana, kjer osrednja literarna lika nakazujeta spajanje tradicionalnega in inovativnega znotraj literarne upodobitve likov. Nenaz-adnje smo se vprašali, katero mesto zaseda roman v avstrijski sodobni literaturi, pri čemer smo ugotovili, da avtorica ne daje osrednje teže romaneskni vsebini, temveč jezikovni večplastnosti, s čimer se zoperstavlja tendenci vsebinskosti v sodobnem nemškogovorečem romanu. Vprašali smo se, v katerih vidikih so opazni vplivi literarnega sistema v Avstriji na avtorico in obravna-vani roman.
Ključne besede: nemško govoreči umetniški roman, zvrstnopoetološke značilnosti, sodobna avstrijska knji-ževnost, Teresa Präauer, Johnny in Jean
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 37; Prenosov: 3
.pdf Polno besedilo (825,17 KB)

2.
BIBLIČNE PODOBE V PESMIH NICKA CAVEA
Martina Gomboc, 2016, diplomsko delo

Opis: Nick Cave je pevec, poet in pisatelj. Njegov način pisanja je edinstven in zato še posebej zanimiv. V svoji diplomski nalogi sem predstavila razloge za njegov poseben pristop do pisanja pesmi. Na njegov način izražanja so vplivale njegove živjlenjske izkušnje. Osebne tragedije, ljubezeske afere in odnos do Boga. Njegova besedila so polna bibličnih podob. V prvem delu naloge sem predstavila njegovo razlago in poglede na svoj način pisanja. V drugem delu sem te teme poiskala v njegovih pesmih. Njegovo duhovno potovanje ga je popeljalo od anglikanske vere do krščanstva in čez. Prebiranje Svetega pisma Stare zaveze je vplivalo na njegovo obnašanje in pisanje pesmi v mlajših letih. Nova zaveza je dala njegovi domišljiji nov zagon. Njegova nekdaj brutalna in nasilna besedila so prešla na bolj duhovno raven. Nick Cave trdi, da njegova besedila nimajo religiozne vsebine saj zavrača katoliško cerkev kot inštitucijo. Za svoje izražanje uporablja podobe iz Biblije kot metafore, kar daje njegovim besedilom globlji pomen.
Ključne besede: besedila, Biblija, podobe, metafore, ljubezen, Bog, Nick Cave
Objavljeno: 06.12.2016; Ogledov: 135; Prenosov: 29
.pdf Polno besedilo (322,83 KB)

3.
Suggestopedia - a theoretical approach to understanding its principles and reasons for its use in practice
Andrej Karner, 2016, diplomsko delo

Opis: Suggestopedia is a teaching method, originally developed by psychiatrist Dr. Georgi Lozanov, the foundations of which are built upon the knowledge of psychology, neurology and linguistics. By combining the knowledge of suggestology, medical facts and well-established psychological effects, Lozanov attempted to reconcile various aspects of this knowledge by their systematic and strategic integration. This has been achieved by using suggestion as a common denominator, and creating the carefully coordinated “set-up” (preparation of the classroom and the students) which would then make tapping into the “hidden reserves” of our brain possible. Lozanov argues that these reserve capacities, although present, are normally more or less inhibited by parasitic conscious and subconscious thought processes, which he calls barriers, and that it is critical to discard or override, i.e. de-suggest them, and then suggest new standards prior to any language teaching. Hence, this involves the process of suggesting as well as the process of de-suggesting, i.e. erasing negative ideas by setting and anchoring positive ones. In every-day life, language (mother tongue or foreign language) is by far more dependent on subconscious processes (automaticity) than on conscious ones. In fact, it is believed that about 95% of the language acquisition happens by employing these subconscious mechanisms. And this is believed to give us fluency and grammatical accuracy at the same time. Since it makes sense that the acquisition of knowledge should follow the principle of economy and efficiency, and, at the same time, should have a solid scientific support, the fact that suggestopedia, in addition to employing various types of suggestions, also makes use of almost all known beneficial psychological effects found in humans makes this method rather scientifically plausible. In Slovenian elementary schools suggestopedia did not establish itself either as the principal or alternative teaching method. One definitive reason for this situation is that the method is almost unknown. The other reason lies in the lack of appropriate (suggestopedic) teacher training which is mainly due to the first reason. In terms of suggestopedia being applied as an alternative teaching method in Slovenian elementary schools, although a fair amount of mistrust towards the effectiveness of the method has been revealed, the general attitude of the teachers toward suggestopedia, nevertheless, is not negative or reluctive, but rather positive and embracive, and there is a general consensus that suggestopedia is an acceptable alternative to the standard way of teaching.
Ključne besede: Suggestopedia, Superlearning, memory enhancement, language acquisition, neurons, episodic memory, semantic memory
Objavljeno: 25.11.2016; Ogledov: 121; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (20,69 MB)

4.
DEMOGRAFSKE ZNAČILNOSTI DELOVNIH MIGRANTOV IZ MARIBORA V TUJINO
Mojca Lazovič, 2016, diplomsko delo

Opis: Primerjava demografskih značilnost migrantov, ki migrirajo iz mesta Maribor in njegove okolice v tujino, je bil namen te diplomske naloge. Demografske značilnosti, ki so bile primerjane so spol, starost in izobrazba. Med seboj so bile primerjane osebe, ki migrirajo vsakodnevno, tedensko ali sezonsko v tujino. Vzrok za njihove migracije je izključno zaposlitev. V prvi polovici naloge, ki je bila zastavljena kot empirično diplomsko delo, je bila temeljito preučena literatura in dosedanja spoznanja o izbrani temi. V drugem delu pa so na osnovi empirično zbranih in obdelanih anketnih podatkov bile nekatere raziskovalne hipoteze potrjene, druge pa ovržene. Največje razlike so bile ugotovljene v starostni in spolni strukturi med dnevnimi migranti na eni in sezonskimi migranti na drugi strani. Nekatere razlike so se pokazale tudi v izobrazbeni strukturi, ki pa niso bile tako velike. Primerjava tedenskih migrantov z dnevnimi in sezonskimi, je pokazala, da imajo tedenski več podobnih značilnosti z dnevnimi kot pa s sezonskimi migranti.
Ključne besede: geografija prebivalstva, delovne migracije, čezmejne migracije, demografske značilnosti migrantov, Maribor z okolico
Objavljeno: 16.11.2016; Ogledov: 91; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (2,07 MB)

5.
NOVODOBNIŠKE PREDSTAVE O ČLOVEŠKI DUŠEVNOSTI IN OSEBNOSTNI RASTI NA PRIMERU UDELEŽENCEV DUHOVNE ŠOLE VILIJA RAVNJAKA
Anja Simonič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati novodobniške predstave o človeški psihični naravi in osebnostni rasti. Za novodobniško duhovnost je značilen poudarek na posamezniku, ki si sam oblikuje svojo duhovno pot, tako da prosto izbira med raznimi novodobniškimi ponudbami. Kot primer takšne novodobniške ponudbe smo analizirali Duhovno šolo Vilija Ravnjaka. S primerjavo študijskega gradiva in socioloških novodobniških teorij smo ugotovili, da duhovna šola vsebuje ključne novodobniške karakteristike in s svojimi dodatnimi idejnimi koncepti celo presega Jungov koncept individuacije in sebstva. V nadaljnji raziskavi smo z intervjuji dveh skupin, udeležencev Duhovne šole Vilija Ravnjaka in njihovih ne-novodobniških vrstnikov, ter s pomočjo metode kodiranja odkrivali razlike v njihovih novodobniških pogledih. Analizirali smo njihove predstave o človeški psihi, njihovo samopodobo, dojemanje lastnih senc ter identifikacijo s konceptom sebstva. Rezultati so pokazali, da pri predstavi o človeški psihi in pri samopodobi ni večjih razlik, saj oboji izražajo pozitivne vidike, medtem ko se pri dojemanju lastnih senc in identifikaciji s sebstvom razlike povečajo v prid skupine novodobnikov. To je posledica tega, da se novodobniki aktivno ukvarjajo z osebnostno rastjo in se zato bolj intenzivno soočajo s svojo notranjostjo. Z dodatnimi vprašanji smo ugotovili tudi, da ima duhovna šola po mnenju udeležencev nanje velik vpliv, in sicer predvsem v smeri boljših medosebnih odnosov, drugačnega pogleda na svet, večje samozavesti ter večjega notranjega miru. Na koncu smo še naredili analizo največjih razlik med obema skupinama, ki je pokazala, da so novodobniki dosti manj družbeno kritični, bolj so osredotočeni vase, da v večji meri poročajo o občutkih notranjega miru in da svoje življenje v primerjavi z ne-novodobniki doživljajo kot bolj harmonično.
Ključne besede: novodobništvo, novodobniki, novodobniška duhovnost, novodobniško gibanje, Duhovna šola Vilija Ravnjaka, osebnostna rast, individuacija, predstave o človeški psihi, psihologija Carla Gustava Junga, koncept sebstva, sociologija religije
Objavljeno: 16.11.2016; Ogledov: 73; Prenosov: 12
.pdf Polno besedilo (1,96 MB)

6.
Prispevek k poznavanju prehrane pegaste, Tyto alba, in lesne sove, Strix aluco, na Dravskem polju
Janja Novak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem z metodo analize izbljuvkov analizirala prehrano pegaste in lesne sove na Dravskem polju. Ugotovila sem, da je pegasta sova uplenila 13 različnih vrst malih sesalcev in ptice. Najpogosteje je pegasta sova plenila poljsko voluharico, sledi ji hišna miš. Plenila je še navadno belonogo miš, vrtno rovko, poljsko rovko, ptiče, dimasto miš, rumenogrlo miš, travniško voluharico, gozdno rovko, povodno rovko, črno podgano, velikega voluharja in vrtno voluharico. Medtem, ko je lesna sova na področju Štatenberga uplenila 6 različnih vrst malih sesalcev, ptiče, rake, žabe in hrošče. Lesna sova na področju Drevenika pa 8 različnih vrst sesalcev, ptiče, hrošče, rake in žabe. Pri lesnih sovah je bil najpogosteje uplenjen mali sesalec belonoga miš. Na podlagi najdenih čeljusti v izbljuvkih sem ugotovila razširjenost malih sesalcev na raziskovalnem področju.
Ključne besede: pegasta sova, lesna sova, sovji izbljuvki, Dravsko polje, prehrana
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 71; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (1,24 MB)

7.
Testing pronunciation varieties of English in primary school through pictorial and textual input
Mejade Tomažič, 2016, diplomsko delo

Opis: We are surrounded with different varieties of English language. We listen to English music or radio shows, watch English movies and shows and watch English videos on the internet. The most common varieties that we encounter are British English and American English, which have distinctive differences in stress and pronunciation. Because we encounter both varieties daily, we have found it interesting to see which one prevails in our primary schools. The British English variety is primarily taught in school and the American variety is all around us and is thus more likely to be acquired. Children acquire a foreign language very easily if they are in contact with it on a regular basis. This is as nowadays, as we all hear English lyrics on the radio or hear English conversations on TV. The thesis focuses on the factors that might influence the choice of the English variety. It explores if the input, whether it is pictorial with pictures or textual with words, influences the choice of variety. It also presents connections between the pronunciation of more frequent and less frequent words with choice of variety, the influence of the pupils’ backgrounds, and way of learning English.
Ključne besede: word recognition, working and long-term memory, second language, language acquisition, language learning, British and American English pronunciation.
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 70; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (1,13 MB)

8.
SODOBNA VZGOJA SKOZI POGLED BOGDANA ŽORŽA
Mojca Štefančič, 2016, diplomsko delo

Opis: Bogdan Žorž je bil eden prvih strokovnjakov v Sloveniji, ki je opozoril na neustrezne posledice permisivne vzgoje, ki naj bi proizvajala t. i. "razvajence", ki imajo mnogo značilnosti patološkega narcisa, a so na življenje še slabše pripravljeni. Na osnovi dolgoletnih izkušenj pri delu z odklonskimi mladostniki se je jasno opredelil za odločno vzgojo, ki pa mora temeljiti na zaupnem odnosu z otrokom, pristnemu zanimanju zanj in doslednemu nadzoru. Le na tak način se po njegovem lahko vzgoji uravnovešeno mlado osebnost, ki bo kos vsakodnevnim življenjskim pritiskom.
Ključne besede: Vzgoja, permisivna vzgoja, razvajenost, vzgojne težave, prevzgoja, avtoriteta, pravila, zahteve, nadzor, razvoj osebnosti, avtonomija osebnosti.
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 99; Prenosov: 22
.pdf Polno besedilo (960,16 KB)

9.
PRIMERJAVA INTERAKTIVNEGA IN TRADICIONALNEGA POUČEVANJA ANGLEŠČINE KOT TUJEGA JEZIKA
Tanja Volf, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen naloge je ugotoviti trenutno stanje v slovenskih osnovnošolskih angleških jezikovnih učilnicah po tem, ko je integracija interaktivnih tabel (IT) že nekaj let stalnica. Literatura na temo nam ponuja številne analize in povratne informacije učiteljic in učiteljev, a ugotavljamo, da so le-te povečini dvodimenzionalne. Pomanjkljivosti in prednosti IT smo v tej nalogi raje razširili na SWOT analizo. Vrlina (ang. strength) je torej neka njena funkcija, kot je na primer podčrtavanje ali shranjevanje materialov. Priložnost (ang. opportunity) je tisto, kar lahko dosežemo z uporabo IT, kot na primer dvig motivacije. Šibkost IT-e je na primer, da ne dela, če ni elektrike in grožnja (ang. threat) je, da bi jo učitelj uporabljal le za namene predstavitve. Empirični del diplomske naloge ugotavlja resnično stanje česa?, načine uporabe, dostopnost in odnos slovenskih osnovnošolskih učiteljic in učiteljev angleščine kot tujega jezika (ATJ) do IT. Preverili smo še, kako navezani so na tradicionalne table (TT) in v kolikšni meri se jih še vedno uporablja. Ugotovili smo, da ima dobra polovica od 113 anketiranih IT v učilnici, kjer poučujejo, vedno na voljo IT, a vsako uro uporabljajo TT. Ena ali druga jim služi kot dodaten 'ekran' in se TT niso pripravljeni odpovedati. Med tistimi, ki nimajo rednega dostopa do IT, ni večjih razlik, saj nereden dostop manjša motivacijo za uporabo. Med rednimi uporabniki in uporabnicami se kaže, da jo večinoma uporabljajo za predstavitev in razlago snovi, kar je zanimivo, saj v veliki meri sporočajo, da je vloga učitelja zaradi IT spremenjena v bolj moderatorsko. Slušne, bralne in pisne spretnosti se v slovenskih osnovnih šolah poučuje največ s pomočjo IT. Preverjali smo še morebitne psihološke in demografske dejavnike in ugotovili, da demografski sicer niso dovolj izraziti za zanesljive zaključke, a generacija med 30 in 50 let kaže večjo pogostost uporabe IT. Psihološki razlogi za neuporabo navkljub dostopnosti kažejo na strah pred morebitnimi tehničnimi zapleti in nepoznavanje uporabe programske opreme. V podtonu vprašanj odprtega tipa se čuti še, da se nekateri, nekatere brez dostopa do IT čutijo diskriminirane, česar v predelani literaturi ni zaslediti. Zatorej je za uspešno integracijo potreben reden dostop do IT in ustrezno in redno izobraževanje ATJ učiteljic in učiteljev.
Ključne besede: tradicionalna tabla (TT), interaktivna tabla (IT), računalniško podprto učenje jezika, učenje jezika podprto z interaktivno tablo (UJIT), informacijsko računalniška tehnologija ( IT), angleščina kot tuji jezik ( ATJ)
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 95; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (604,14 KB)

10.
PREVAJANJE HUMORJA IN KULTURNO SPECIFIČNIH PRVIN V NANIZANKI M*A*S*H
Anita Bohinc, 2016, diplomsko delo

Opis: Prevajanje je zapleten in težaven postopek, ki od prevajalca zahteva poznavanje jezika in kulture tako izvirnega kot tudi ciljnega besedila. Še bolj težavno pa postane, ko je tekst potrebno prevesti za potrebe televizije oz. ga podnasloviti in v primerih podnaslavljanja humorističnih nanizank. V diplomski nalogi sem se ukvarjala s podnapisi serije M*A*S*H in prevodnimi izzivi, ki so se pojavili zaradi prevajanja humorja in kulturno-specifičnih vsebin. V diplomskem delu sem opredelila pojme humorja, kulture in prevajanja ter opisala prevajalske strategije po Nedergaard-Larsenovi, ki jih prevajalec lahko uporabi pri prevajanju kulturno pogojenih izrazov. V praktičnem delu sem analizirala prevodne izzive ter podala svoje predloge, kjer sem menila, da bi bilo mogoče najti boljšo rešitev.
Ključne besede: podnaslavljanje, humor, kulturno-specifični izrazi, prevajalske strategije, M*A*S*H, Nedergaard-Larsen
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 59; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici