1. Marketinško načrtovanje za potrebe bc nakloTeona Risteska, 2025, diplomsko delo Opis: Biotehnični center Naklo je mlada izobraževalna ustanova, katere največji problem, ki smo ga zaznali, je razkorak med želenim in dejanskim vpisom študentov. Proučevali smo problem in ugotovili, kaj so rešitve in kako bi lahko z izboljšanim marketinškim načrtom vsako leto k vpisu privabili več študentov. Izobraževalna ustanova mora obrniti pozornost k oglaševanju, saj to je eden najbolj pomembnih faktorjev za pridobitev študentov. Najprej nas je zanimalo, zakaj so se študenti vpisovali na Višjo strokovno šolo Naklo, od kod prihajajo, kako so izvedeli za šolo, da bi lahko vedeli, kaj jih je privabilo k vpisu. Zato smo pripravili anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili preko spletne strani 1ka. Podali smo predloge, kako zmanjšati razkorak med želenim in dejanskim številom vpisov. Rešitve vidimo v povečanju promocije, interesnih aktivnosti in novih predmetov. Ključne besede: marketing, marketinški načrt, študenti Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,62 MB) |
2. Marketinški načrt za potrebe podjetja/organizacijeIgnjat Nešić, 2025, diplomsko delo Opis: Rokomet je eden od najbolj priljubljenih ekipnih športov v Sloveniji, Rokometni klub Trimo iz Trebnjega pa je med najvišje uvrščenimi v prvi slovenski rokometni ligi, Ligi NLB. Glede na vpliv na lokalnem in državnem nivoju ter željo po nadaljnjem napredku na mednarodnem nivoju klub že zdaj veliko pozornost namenja marketinškim aktivnostim. Glede na trenutno stanje in načrte pa obstaja prostor za izboljšave, kar je podano kot predlog ob koncu raziskave.
Diplomsko delo je opravljeno s ciljem priprave marketinškega načrta Rokometnega kluba Trimo Trebnje, ki temelji na rezultatih teoretične in empirične raziskave. Z namenom doseganja ciljev povečanja števila gledalcev in sponzorjev, so predlagani ukrepi usmerjeni predvsem v učinkovito uporabo digitalnega komuniciranja, raznoliko ponudbo marketinških materialov in kreativne marketinške akcije, ki bodo pritegnile vse kategorije ljubiteljev rokometa. Z naraščajočo popularnostjo kluba lahko pričakujemo povečanje članstva in večjo bazo rokometašev. Dobro izdelan marketinški načrt in njegovo vestno izvajanje sta eden od predpogojev za celotno športno in poslovno uspešnost kluba. Ključne besede: Marketing v športu, navijači, rokomet, socialna omrežja, sponzorstvo Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,87 MB) |
3. Hibridno projektno vodenje v javnem zavoduAnže Pavšek, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje uporabo hibridnih metodologij, ki združujejo tradicionalne in agilne pristope. Namen raziskave je analizirati prednosti in slabosti hibridnega projektnega vodenja ter preučiti, kako lahko tovrstni pristop prispeva k boljšemu izvajanju projektov. Raziskava pokriva področje projektnega vodenja v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana, kjer je uspešno izvajanje projektov ključno za doseganje organizacijskih ciljev. Teorija navaja, da hibridno projektno vodenje prinaša številne prednosti, vključno s povečano prilagodljivostjo, izboljšano komunikacijo znotraj projektnih ekip ter višjo uspešnostjo projektov, vendar se je v aplikativnem delu, kjer je bila opravljena raziskava na enem od projektov, pokazalo, da v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana uporaba hibridnih metodologij ne bi bila smiselna . Ključne besede: Projekt, hibridno projektno vodenje, organizacija, javni zavod. Objavljeno v DKUM: 11.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (1,22 MB) |
4. Analiza učinkovitosti oskrbovalne verige podjetja Engrotuš d. o. o.David Pintar, 2025, diplomsko delo Opis: Analiza oskrbovalne verige podjetja Engrotuš d.o.o. je pokazala, da podjetje uspešno upravlja s procesi, vendar zaostaja na področju tehnoloških izboljšav, kar lahko vpliva na njegovo dolgoročno konkurenčnost. Najpomembnejši izzivi so na področju optimizacije transportnih poti, avtomatizacije skladišč, izboljšanja napovedovanja povpraševanja ter digitalizacije upravljanja zalog. Umetna inteligenca bi omogočala učinkovitejše delovanje celotne oskrbovalne verige, čeprav je celovita tehnološka prenova trenutno omejena zaradi strategije lastnika, ki je osredotočen na samo prodajo podjetja. Zato večjih kratkoročnih vlaganj v digitalizacijo ni pričakovati, kar pomeni, da bo treba rešitve uvajati postopoma in ciljno usmerjeno. Priporočamo uvedbo pragmatičnih tehnoloških izboljšav, ki lahko brez visokih investicijskih vložkov optimizirajo obstoječe procese. To vključuje digitalizacijo operacij v skladiščih, izboljšave na področju transporta in analitične sisteme na področju napovedovanja povpraševanja. Spremljanje konkurence ter postopna integracija stroškovno učinkovitih digitalnih rešitev bosta podjetju omogočila, da kljub omejenim investicijskim možnostim ohrani stabilnost poslovanja ter konkurenčnost na slovenskem trgu. Ključne besede: logistika, optimizacija, oskrbovalna veriga, projekt, trgovina Objavljeno v DKUM: 11.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (782,49 KB) |
5. Prenova aplikacije za sledenje odsotnosti z orodjem Oracle APEXSandro Andonov, 2024, diplomsko delo Opis: Zaključno delo obravnava področje razvoja aplikacij v razvojnem okolju Oracle APEX, ki sodi med malokodna orodja. Namen naloge je bil prenoviti aplikacijo za sledenje odsotnosti zaposlenih v podjetju na način, da se modernizira izgled, olajša uporaba ter omogoči lažje nadaljnje posodobitve. Čeprav je APEX znan kot malokodno orodje, je bilo za to rešitev potrebno napisati programsko kodo v jeziku HTML in Javascript. Jezik Javascript smo uporabili za primere, ko smo potrebovali odziv na določen dogodek, kot je klik na gumb miške. V podatkovni bazi smo napisali poizvedbe SQL za dostop do podatkov, dodali sprožilce za posamezne dogodke v bazi ter razvili več procedur v jeziku PL/SQL za pošiljanje e-pošte ter vnos podatkov v tabele. Prenova aplikacije je dosegla vse zastavljene cilje, sproti pa so se pojavili predlogi za nadaljnje posodobitve. Z orodjem APEX bo možno vse predloge enostavno implementirati. Ključne besede: Oracle APEX, SQL, malokodno programiranje, PL/SQL Objavljeno v DKUM: 05.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,93 MB) |
6. Socialna omrežja kot marketinško orodje za košarkarske klubeMark Babšek Vrečko, 2025, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja so postala ključno orodje v športnem marketingu, saj omogočajo neposredno komunikacijo z navijači, gradnjo prepoznavnosti in spodbujanje prodaje. Košarkarski klubi se vse bolj zavedajo pomena digitalne prepoznavnosti in uporabljajo različne strategije za optimizacijo svoje komunikacije. Ta naloga preučuje vlogo družbenih omrežij v marketingu košarkarskih klubov ter analizira njihove učinke na povezovanje z občinstvom in poslovni uspeh.
S pomočjo analize obstoječih praks in primerov iz košarkarskega okolja naloga razkriva, kako učinkovite strategije na družbenih omrežjih prispevajo k večji angažiranosti navijačev ter boljšemu trženju klubskih vsebin. Prav tako izpostavlja izzive, s katerimi se klubi soočajo pri upravljanju digitalnih platform, in ponujajo smernice za izboljšanje njihovi prisotnosti na spletu. Rezultati raziskave bodo lahko služili kot podlaga za nadaljnje izboljšave in razvoj digitalnih marketinških strategij v športu.
Raziskava potrjuje, da so družbena omrežja ključna za prepoznavnost in marketing košarkarskih klubov. Uspeh temelji na doslednih objavah, vizualno privlačnih vsebinah in aktivni komunikaciji. Klubi, ki vlagajo v digitalni marketing, dosegajo boljše rezultate, a se soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje sredstev in nepoznavanje algoritmov. Študija ponuja smernice za izboljšanje digitalnih strategij. Študija potrjuje, da prilagoditev strategij na podlagi analitike ter uporaba vplivnežev in partnerskih kampanj bistveno prispevata k večji prepoznavnosti in vključenosti občinstva, hkrati pa ponuja smernice za optimizacijo digitalnega marketinga v košarki. Ključne besede: socialna omrežja, marketing, promocija, košarkarski klubi Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (938,06 KB) |
7. Sponzoriranje športne organizacijeJan Dornik, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo sponzorskih strategij in sodelovanja med košarkarskim klubom Triglav Kranj in sponzorji. Sodelovanje med športno organizacijo in sponzorjem je uspešno, kadar imajo športne organizacije jasno opredeljene in merljive cilje, vzpostavijo učinkovito in transparentno komunikacijo ter delijo vrednote s sponzorji. Sponzorji, ki dajejo poudarek na merjenje učinkov sponzorstva, izražajo višjo stopnjo zadovoljstva in so bolj naklonjeni k dolgoročnemu partnerstvu. Profesionalen pristop športnih organizacij, ki vključuje dobro strukturiran strateški načrt in natančno zastavljene cilje, bistveno pripomore k večji finančni podpori s strani sponzorjev ter k uspešnemu pridobivanju novih partnerstev. S pomočjo narejenega postopkovnika bo Košarkarski klub Triglav Kranj lažje prišel do strategije za uspešno pridobivanje novih sponzorstev. Ključne besede: sponzorstvo, športna organizacija, košarkarski klub, marketing Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,70 MB) |
8. Uvajanje gorskega kolesarjenja kot turističnega produkta v specializirani kolesarski trgoviniBor Tadl, 2025, diplomsko delo Opis: Zaključno delo raziskuje uvedbo gorskega kolesarjenja kot turističnega produkta v specializirani kolesarski trgovini v gorenjski regiji. Opredeljuje neizkoriščen potencial kolesarske trgovine v počasi razvijajočem se kolesarskem turizmu v regiji. Naloga obravnava izzive, kot so nerazvita infrastruktura, neaktivne turistične organizacije in pomanjkanje lokalne podpore. Glavni cilji vključujejo izdelavo poslovnega načrta, ki bo kolesarski trgovini omogočil konkurenčno prednost, vzpostavitev globalne prepoznavnosti, spodbujanje sodelovanja med zainteresiranimi stranmi in razvoj celovitega, tržno usmerjenega turističnega produkta. Pričakovani rezultati vključujejo povečano konkurenčnost, prispevek h kolesarskemu turizmu v regiji, dobro strukturiran turistični produkt in načrt za sodelovanje z zainteresiranimi stranmi. Uporabljene metode vključujejo pregled literature, primerjalno analizo in analizo intervjujev ter anket. Raziskava temelji na preteklih študijah, dogodku Enduro Trans Julius in primeru Graubündna v Švici kot uspešne kolesarske turistične destinacije. Naloga preučuje koncepte kolesarjenja in turizma, analizira trenutno stanje turizma v alpski regiji in raziskuje pravni okvir za razvoj gorskega kolesarjenja v Sloveniji. Zaključuje se s predstavitvijo poslovne priložnosti za kolesarsko trgovino, orisom ciljnih skupin, marketinških strategij in podrobnim načrtom za razvoj in izvajanje turističnih paketov za gorsko kolesarjenje. Ključne besede: gorsko kolesarjenje, turizem, športna trgovina Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,43 MB) |
9. Odnos generacij x, y in z do ravnanja s plastikoAmina Mehadžić, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali problematiko plastičnih odpadkov in njihov vpliv na zdravje ljudi ter okolje. V teoretičnem delu smo raziskali sestavo plastike, njen dolgoročni vpliv na okolje in morebitne posledice na človekovo zdravje. Prav tako smo predstavili, kakšen odnos do okolja imajo generacije X, Y in Z. Namen naloge je bil raziskati, kakšen odnos imajo generacije X, Y in Z do ravnanja s plastiko. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki nam je pomagal pri odgovarjanju na zastavljena raziskovalna vprašanja. Prišli smo do spoznanja, da sta starejši generaciji X in Y bolj pripravljeni sprejeti ukrepe za izboljšanje ravnanja s plastičnimi odpadki. V zaključku smo povzeli dosežene cilje raziskave in predlagali možnosti za nadaljnje raziskovanje na tem področju. Ključne besede: plastika, mikroplastika, plastični odpadki, generacije X, Y in Z, ozaveščenost Objavljeno v DKUM: 02.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,48 MB) |
10. Primerjava zavzetosti pri delu med študenti, zaposlenimi, samostojnimi podjetniki in managementomAnja Cof, 2024, diplomsko delo Opis: V naši diplomski nalogi raziskujemo primerjavo zavzetosti pri delu med študenti, zaposlenimi, samostojnimi podjetniki in managementom.
V prvem delu prispevka so predstavljeni dejavniki, ki vplivajo na zavzetost pri delu, ali prihaja do razlik zavzetosti pri delu glede na to, ali je nekdo študent ali zaposlen ali samostojni podjetnik ali manager.
V nadaljevanju je predstavljena interakcija med glavnimi definicijami: zavzetost, dejavniki, ki vplivajo na zavzetost, Gallupov vprašalnik, lestvica UWES, razložene so tudi definicije o študentih, zaposlenih, samostojnih podjetnikih in managementu.
V empiričnem delu je predstavljena analiza anonimne ankete, ki je bila izvedena med naključno izbranimi. Izdelali smo jo na spletni strani 1ka in izvedli tako, da smo jo objavili na našem Instagram profilu in jo nato kvantitativno analizirali.
Rezultati so prikazali, da so najbolj zavzeti do dela managerji, potem samostojni podjetniki, sledijo jim zaposleni in študentje. Do njihove različne zavzetosti pa prihaja zaradi različnih vzrokov, ki vplivajo nanje. Te bomo podrobneje predstavili v našem empiričnem delu. Ključne besede: Zavzetost, dejavniki zavzetosti, merjenje zavzetosti, UWES lestvica, tipi zaposlitve. Objavljeno v DKUM: 29.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,47 MB) |