SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 4964
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih
Žiga Dolinar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Živimo v obdobju globalizacije, kjer slovenska podjetja tekmujejo s podjetji iz celega sveta. Zaradi hitrega napredka tehnologije in karakteristike današnje družbe, ki je odvisna od tehnologije in strojev, je pomembno zagotoviti nenehno in brezhibno delovanje teh delovnih sredstev. V okviru pričujočega diplomskega dela »Stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih« smo raziskali, kakšen odnos imajo slovenska podjetja do vzdrževalne dejavnosti. Ali uporabljajo kazalnike za ugotavljanje učinkovitosti in uspešnosti vzdrževalne dejavnosti? Katerim vrstam vzdrževalnih del posvečajo največ pozornosti ? S prej omenjeno raziskavo smo dosegli namen diplomske naloge – določiti stanje vzdrževalne dejavnosti v slovenskih podjetjih. Diplomsko delo vsebuje uvod, teoretični del, raziskavo, diskusijo ter zaključek. Teoretični del opisuje vzdrževanje, strategije vzdrževanja, kazalnike na področju vzdrževalne dejavnosti, planiranje vzdrževalne dejavnosti, itd. V tem delu smo si pomagali s pregledom domače in tuje literature. Raziskavo sestavlja posnetek trenutnega stanja, kjer smo si pomagali z metodo anketiranja in opisno statistiko. Diskusija predstavlja ugotovitve raziskave in na podlagi teorije in znanstvenih člankov predloge možnih izboljšav. S pomočjo anketnih vprašalnikov in opisne statistike smo prišli do naslednjih rezultatov: cilji vzdrževalne dejavnosti niso postavljeni v zadostni meri, nizka stopnja uporabe kazalnikov ter velik delež kurativnih vzdrževalnih del.
Keywords: - vzdrževanje - slovenska podjetja - management vzdrževanja
Published: 12.02.2018; Views: 21; Downloads: 1
.pdf Full text (2,97 MB)

2.
Zagotavljanje kakovosti storitev pri prodaji LCD televizorjev
Jure Slatenšek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati možne izboljšave kakovosti storitve pri prodaji LCD televizorjev na domačem trgu. Eno glavnih meril, po katerih se meri uspešnost posameznih podjetij, je kakovost storitve. Da podjetja lahko rastejo in so konkurenčna na trgu,morajo stalno izboljševati kakovost, kar smo obravnavali v diplomskem delu. V začetnem teoretičnem delu smo predstavili glavne značilnosti kakovosti storitve. Na kratko smo razložili tudi pomembnost zadovoljevanja potreb porabnikov, vrednost za kupca, soočenje s storitvijo ter dejavnike kakovosti storitev. Nato smo bolj podrobno predstavili porabnikovo ocenjevanje kakovosti storitev ter zadovoljstvo in osredotočenost na kupca. V zadnjem delu teoretičnega dela pa smo predstavili modele za ocenjevanje in izboljšanje kakovosti storitve. Modeli, ki smo opisali, so:model kakovosti storitev 4 Q, model pričakovane in zaznane kakovosti storitev, model vrzeli, model vzajemnega odnosa med izvajalcem in porabnikom storitve ter model SERVQUAL. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo skušali odkriti možne izboljšave kakovosti storitev pri prodaji LCD televizorjev s pomočjo dveh anket. Prvo anketo smo pripravili za stranke, ki so kupile LCD televizor, da bi izvedeli, kakšno izkušnjo so imele pri nakupu izdelka sprodajnim osebjem. Anketa je bila sestavljena iz sklopa 15 vprašanj, vsako paje imelo več možnih odgovorov. Spraševali smo o kakovosti storitev, ki jo ponujajo trgovine in njeni zaposleni, zadovoljstvu kupcev po nakupu LCD televizorjev, urejenosti trgovin in prodajnega osebja. V drugi anketi pa smo vprašanja zastavili prodajnemu osebju, ki je zaposleno v trgovinah,kjer prodajajo LCD televizorje,da bi tudi od njih izvedeli, kakšne so možne izboljšave kakovosti storitve. Anketa je bila sestavljena iz osmih vprašanj, ki so imela več možnih odgovorov. Poizvedovali smo o strokovnosti informacij, ki so jih nudili kupcem, doslednosti in izboljšavah, ki bi jih uvedli, če bi odločali. Na osnovi izvedene raziskave kakovosti storitve smo odkrili vrsto potencialnih izboljšav, ki smo jih tudi obravnavali v zadnjem delu diplomskega dela.Med glavne izboljšave sodi povečanje števila zaposlenih v trgovinah, kjer prodajajo LCD televizorje, ko je to najbolj potrebno. Kot glavno obdobje povečanja števila zaposlenih smo omenili mesec december, ki je za trgovce najbolj pomemben mesec. Pravtako bi bilo treba prodajno osebje tudi dodatno izobraziti in tako povečati strokovnost in predajanje boljših informacij kupcem oziroma strankam. Kot zelo pomembno izboljšavo smo omenili tudi povečanje sredstev, ki so namenjena marketingu. Ena izmed negativnih stvari pri zadovoljstvu kupcev je tudi premajhna ponudba oziroma izbira LCD televizorjev v trgovinah. Kupecposledično nima dovolj ekvivalentov in se ne more dovolj kakovostno odločiti, kateri LCD televizor izbrati. Na koncu diplomskega dela smo prišli do sklepa, da bo moralo vodstvo trgovin več časa posvetiti prodajnikom, jih poslušati in najti kakovostne rešitve, ki bodo pozitivne tako za trgovine in njihove zaposlene kot za kupce LCD televizorjev. Menimo, da bodo le tista podjetja, ki so najbolj prilagodljiva, uspela.
Keywords: - Management kakovosti - Kakovost storitev - Izboljšanje kakovostistoritev - Zadovoljstvo kupcev
Published: 12.02.2018; Views: 20; Downloads: 3
.pdf Full text (780,28 KB)

3.
Organizacija izmenskega in nočnega dela ter njune posledice na zdravje delavca
Špela Tomažič, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Današnja družba se spreminja v moderno družbo, kjer vedno več dejavnosti postaja dostopnih 24 ur na dan. Medtem, ko so bile nekoč ves čas dostopne le redke dejavnosti, kot npr. zdravstvo, gasilska in reševalna služba ipd., je danes povsem samoumevno, da so nam ob katerem koli času in dnevu dostopne različne storitvene dejavnosti, pa naj gre za zabavo ali prehrano, in tudi industrijska panoga mnogokrat deluje kontinuirano. Posledično je vzpostavljeno večizmensko delo, zato so delavci izpostavljeni (poleg delovnim obremenitvam) tudi obremenitvam glede nujnih motenj bioritma. Spremenjen ali različen delovni čas v veliki meri vpliva na človekovo počutje. Večizmensko in nočno delo lahko povzročata razna obolenja, posledice pa se lahko izražajo tudi v duševnem zdravju posameznika. V teoretičnem delu smo predstavili delovni čas in njegove obremenjujoče dejavnike ter posledice izmenskega in nočnega dela, v raziskovalnem delu pa smo raziskali, kako je izmensko delo organizirano v slovenskih podjetjih in kakšne zdravstvene posledice občutijo delavci, ki opravljajo izmensko in nočno delo. Izvedli smo kvalitativno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 60 zaposlenih v turizmu. Rezultati raziskave so pokazali, da je pri starejših delavcih, ki opravljajo izmensko delo, prisoten višji odstotek pojavnosti zdravstvenih težav kot med mlajšimi delavci, ki prav tako opravljajo izmensko delo. Ugotovili smo, da delavci po nočni izmeni odspijo manj časa kot po dnevni izmeni in da pri delavcih, ki delajo več nočnih zaporednih izmen, ni zaznati višjega deleža pojavnosti zdravstvenih težav kot med delavci, ki opravljajo izmensko delo. Na splošno večizmenski delovnik predstavlja obremenitev za delavca, pri čemer nočna izmena ne predstavlja bistveno večjih obremenitev kot jutranja ali dnevna izmena, kot smo predpostavljali v hipotezi.
Keywords: organizacija, izmensko delo, nočno delo, delavec, zdravstvene posledice
Published: 05.01.2018; Views: 84; Downloads: 13
.pdf Full text (511,57 KB)

4.
Uporaba družbenih omrežij za oglaševanje visokošolske institucije
Tina Dobovšek, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali, katero družbeno omrežje dijaki vsakodnevno največ uporabljajo z namenom, da ugotovimo, katero je najbolj primerno za spletno oglaševanje visokošolske institucije in s tem pridobitev bodočih študentov. Ker imajo visokošolske institucije danes na področju izobraževanja močno zaostreno konkurenco in jih to sili v vsakodnevno proučevanje in iskanje najučinkovitejših načinov spletnega oglaševanja, smo ugotavljali tudi vedenje dijakov na družbenih omrežjih in s tem visokošolskim institucijam podali smernice za postavljanje učinkovitejših strategij.
Keywords: internet, splet, družbena omrežja, spletno oglaševanje, oglaševanje, visokošolske institucije
Published: 22.12.2017; Views: 155; Downloads: 14
.pdf Full text (1,54 MB)

5.
Implementacija replikacije baz podatkov v virtualnem okolju
Luka Kušar, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V podjetju je samo en strežnik, ki gosti spletno stran in bazo podatkov. Ker se nad bazo podatkov izvaja analiza, se ob visoki obremenitvi strežnik preneha odzivati. Cilj je na fizičnem strežniku narediti virtualna strežnika, ki bi razdelila breme med uporabniki in analizo baze ter povečala varnost podatkov z replikacijo baze. Projekt je izveden na osebnem računalniku, na katerega je naložen Virtualbox. Ustvarili smo virtualna računalnika, namestili potrebno programsko opremo in konfigurirali replikacijo baz podatkov. Rezultat sta virtualna strežnika, ki gostita spletni strežnik, poročilni strežnik in bazo podatkov. Med njima se izvaja replikacija baze podatkov. Replikacijo smo testirali s pomočjo spletne strani in aplikacije JasperReports Server. S tem smo zagotovili varnostno kopijo podatkov v primeru odpovedi glavnega strežnika. Prav tako se lahko istočasno izvajata delovni proces in analiza podatkov, saj sta strežnika ločena in imata ločena sredstva. Rešitev deluje zadovoljivo in je primerna za implementacijo v produkcijsko okolje, vendar so potrebna dodatna sredstva za virtualne računalnike in optimizacija strežnika za določeno okolje.
Keywords: virtualizacija, baze podatkov, replikacija, poročila
Published: 21.12.2017; Views: 31; Downloads: 3
.pdf Full text (1,43 MB)

6.
Napovedovanje rezultatov rehabilitacije
Jakob Jančar, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Pridobili smo datoteko z izbranimi podatki o pacientih in pacientkah, ki so doživeli srčni infarkt. Zanimalo nas je, kateri parametri nam lahko pomagajo napovedati uspešnost rehabilitacije po srčnem infarktu. Proces podatkovnega rudarjenja je bil izveden z uporabo programa Orange. Uporabljene metode podatkovnega rudarjenja so bile Bayesov algoritem, CN2 inducirana pravila in odločitvena drevesa. Z uporabo teh metod je bil zgrajen model, ki omogoča testiranje vsake izmed metod, kar služi primerjavi metod. Za posamezno metodo so bile izbrane ustrezne funkcije vizualizacije, ki predstavijo odločitveno znanje. Naloga obravnava dva izmed možnih kriterijev za uspešno rehabilitacijo. Za vsakega izmed obeh primerov je podana primerjava rezultatov uporabljenih metod.
Keywords: • Podatkovno rudarjenje • Srčni infarkt • Proces rehabilitacije
Published: 21.12.2017; Views: 31; Downloads: 2
.pdf Full text (2,58 MB)

7.
Izobraževanje in ozaveščenost o ravnanju s komunalnimi odpadki v občini Logatec
Katarina Sivec, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljeno, kako pomembno je pravilno ravnanje s komunalnimi odpadki za nas in okolje, v katerem živimo. Predstavljeno je tudi, kako pomembno vlogo imata pri vsem tem izobraževanje in ozaveščenost. Z izobraževanjem začnemo že kot otroci, doma, pozneje v šoli in službi, ozavešča pa nas okolje, v katerem živimo s posrednimi ali neposrednimi oblikami ozaveščanja. V diplomskem delu smo se osredotočili na ravnanje s komunalnimi odpadki ter na izobraževanje in ozaveščenost o pravilnem ravnanju s komunalnimi odpadki v občini Logatec. Občina Logatec je le ena od lokalnih skupnosti Slovenije, ki se trudi svojim prebivalcem čim bolj približati temo komunalnih odpadkov in ravnanje z njimi. Glede na statistične podatke in rezultate, ki smo jih dobili z raziskavo, lahko rečemo, da ji uspeva. Ampak vedno se da storiti še več, zato občina Logatec nadaljuje s svojim delom in skozi vse leto na različne načine izobražuje in ozavešča svoje občane. Tudi sami prebivalci občine Logatec so glede na rezultate ankete zadovoljni z delovanjem Komunalnega podjetja Logatec, d. o. o., a so nakazali (glede na rezultate ankete), da si želijo določenih manjših izboljšav, kar nam pove, da so željni pravilnega ravnanja s komunalnimi odpadki.
Keywords: komunalni odpadki, izobraženost in ozaveščenost, ravnanje s komunalnimi odpadki, ločevanje odpadkov
Published: 20.12.2017; Views: 51; Downloads: 3
.pdf Full text (1,97 MB)

8.
Izsiljevalski virusi kot grožnja informacijske varnosti v poslovnih okoljih
Nina Zakrajšek, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava področje programskih vsiljivcev, natančneje izsiljevalskih virusov, ki predstavljajo vse hujšo grožnjo informacisjkih sistemov. V teoretičnem delu naloge se je s pomočjo izsledkov v strokovni literaturi proučila zgodovina izsiljevalskih virusov in njihove glavne lastnosti. V aplikativnem delu je bila izvedena raziskava, s pomočjo katere se je proučilo, kakšno je trenutno stanje razširjenosti izsiljevalskih virusov v slovneskih poslovnih okoljih. Rezultati raziskave so bili primerjani z analizami, ki so bile opravljene drugod po svetu. Ugotovilo se je, da se stanje na področju prisotnosti in razširjenosti izsiljevalskih virusov v Sloveniji lahko primerja s stanjem na globalni ravni. Oblikovala so se priporočila, ki so lahko v pomoč ali v opozorilo vsem organizacijam, tako tistim, ki z isiljevalskimi virusi nimajo izkušenj, kakor tudi tistim, ki so se s tovrstnimi programskimi vsiljivci že soočile.
Keywords: - informacijska varnost - programski vsiljivci - izsiljevalski virus - poslovno okolje - Slovenija
Published: 22.11.2017; Views: 55; Downloads: 37
.pdf Full text (1,75 MB)

9.
Pomen kompetenc pri zaposlovanju v telekomunikacijskem podjetju
Sara Novak, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Iskanje zaposlitve − proces, ki se mu je težko izogniti. Za uspešno iskanje zaposlitve v telekomunikacijskem podjetju ali drugod, so potrebne ustrezne kompetence. Kompetence pomenijo znanje in izkušnje, sposobnosti in veščine ter druge osebnostne lastnosti. Posamezno delovno mesto zahteva specifično kombinacijo kompetenc, ki je odvisna od vsebine dela. Podjetja, ki razpisujejo prosta delovna mesta, morajo veliko pozornosti posvetiti prav jasni opredelitvi kompetenc. Le tako lahko zaposlijo ljudi, ki jim pomagajo do uspešnega delovanja, in jasno je, da ima kadrovski management še kako pomembno vlogo. Proces zaposlovanja morajo vedno znova prilagajati obstoječi situaciji in željam, ciljem podjetja za prihodnost. Na drugi strani morajo biti iskalci zaposlitve pozorni na to, kaj posamezno podjetje išče, in biti pripravljeni svoj nabor kompetenc tudi razširiti, dopolniti in se v primeru zaposlitve, skladno z vizijo podjetja, še dodatno izobraževati in razvijati. Kompetence so del vsakega od nas in vsak od nas predstavlja njihovo unikatno kombinacijo. Zato je pomembno, da jih poznamo in jih čim bolj učinkovito uporabimo. Celo življenje pridobivamo nova znanja, veščine, izkušnje, kar pomeni, da ves čas pridobivamo nove kompetence. Za vse iskalce zaposlitve je vzpodbudno zavedanje, da je samo vprašanje časa, kdaj bo njihov skupek kompetenc točno tisto, kar določeno podjetje išče.
Keywords: - kompetence - telekomunikacijsko podjetje - zaposlovanje - kadrovski management
Published: 26.10.2017; Views: 53; Downloads: 11
.pdf Full text (851,12 KB)

10.
Izdelava letnega plana vzdrževanja na primeru stroja za tlačno litje aluminijeve zlitine
Hasan Kovačević, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Planiranje vzdrževanja je ključno za podjetja, ki želijo imeti čim manj zastojev in stroškov zaradi le teh. S primernim vzdrževanjem lahko zmanjšujemo prekinitve v proizvodnji in s tem povečujemo obseg proizvodnje. Namen diplomskega dela je bil izbrati primerno vzdrževanje na stroju za tlačno litje aluminijeve zlitine. Namreč, zavedati se moramo, da je lahko izbira primerne strategije vzdrževanja ključnega pomena za obvladovanje življenjskega cikla fizičnega sredstva. Prav tako pa je pomembno, da se vsa vzdrževalna dela izvedejo pravočasno, po vnaprej določenem planu. Dobro vzdrževanje je namreč orodje, ki omogoča vodstvu podjetja, da uresničijo svoje cilje o zmanjševanju stroškov in doseganje poslovnih ciljev organizacije. Za potrebe diplomskega dela smo izvedli študijo primera v podjetju Alfa. V okviru analize obstoječega stanja je predstavljeno trenutno stanje funkcije vzdrževanja na primeru stroja za tlačno litje aluminijeve zlitine. V diplomsko delo obsega tudi predstavitev predlaganih rešitev za ugotovljene pomankljivosti na področju vzdrževanja. S pomočjo analize obstoječega stanja smo ugotovili, da se na primeru obravnavanega stroja v podjetju poslužujejo tako preventivnega, kakor tudi kurativnega vzdrževanja, pri čemer omenjena vzdrževalna dela ne izvajajo po vnaprej določenem planu. Nadalje, smo pri analizi ugotovili tudi, da ima podjetje nepopolno označena mazivna mesta, pomanjkljivo dokumentacijo na področju vodenja evidenc okvar ter pomanjkljiv sistem naročanja in skladiščenja rezervnih delov. V okviru diplomskega dela smo izdelali letni plan vzdrževanja za potrebe stroja za tlačno litje aluminijeve zlitine. Podani so tudi napotki za izdelavo le tega in z njim povezane dokumentacije.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: - Letni plan vzdrževanja, - Stroj za tlačno litje, - Preventivno vzdrževanje, - Mazalna mesta, - Evidneca okvar in popravil
Published: 26.10.2017; Views: 50; Downloads: 11
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.55 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica