| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1747
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Numerična analiza lesene montažne dvonadstropne hiše
Ingo Pozvek, 2023, diplomsko delo

Opis: Slovenija je dežela gozdov, ki pokrivajo skoraj 60 % njene površine, zato ni presenetljivo, da je lesena gradnja v Sloveniji v porastu. V diplomskem delu sem projektiral enodružinsko dvonadstropno leseno montažno hišo z dimenzijami 9,32 m x 12,95 m. Upošteval sem lastno težo, koristno obtežbo, sneg in veter. Prav tako sem izračunal togost sten in celotne konstrukcije. Ostrešje je narejeno iz špirovcev, kapnih leg, slemenskih leg, izolacije, parnih ovir in kritine. Stene so okvirnopanelne, sestavljene iz lesene nosilne konstrukcije, izolacije, mavčno-vlaknenih plošč in zaključnih slojev. Medetažne plošče so sestavljene iz nosilcev, izolacije iz mavčno-vlaknenih plošč in zaključnega sloja. Obtežbe v posameznih etažah se prenesejo na lesene nosilce, ki sestavljajo medetažne plošče. Sile medetažnih plošč se prenesejo najprej na okvirnopanelni sistem in nato na temelje. Izvedel sem kontrolo tlačnih napetosti pravokotno na vlakna in uklon pokončnikov. Na koncu sem izračunal še horizontalne pomike etaž.
Ključne besede: gradbeništvo, lesene hiša, okvirno-panelni sistem, montažna hiša.
Objavljeno v DKUM: 01.06.2023; Ogledov: 42; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,92 MB)

2.
Brezkontaktno določanje hitrosti toka vodotokov s pomočjo mobilnih aplikacij : diplomsko delo
Timotej Trstenjak, 2023, diplomsko delo

Opis: V poletnih mesecih je pregreto ozračje eden glavnih vzrokov za nastanek številnih krajevnih neviht, neurij, debele toče in velike količine dežja v zelo kratkih časovnih obdobjih. Številni vodotoki – potoki in reke – takrat prestopijo svoje struge in poplavljajo ob svojih bregovih. Takrat tam velika količina vode povzroča poškodbe na infrastrukturi ali celo odnaša mostove, zaliva bližnje hiše, uničuje ceste, kmetijska polja itd. Da bi preprečili strahove in dolgotrajne sanacije, vodotoke opremljamo z različnimi merilniki in senzorji, ki nam odčitavajo pomembne podatke, kot so hitrost toka, pretok, nivo vodostaja in temperatura, kar pa je včasih premalo. V delu preverjamo, ali je na takšnih mestih lahko prisoten mobilni telefon, preko katerega bi lahko oseba s pomočjo aplikacije hitro odčitala hitrost toka ali pretok. S terenskim delom smo se skušali naučiti delovanja aplikacij za mobilne telefone in razbiranja njihovih podatkov ter preverili, v kakšni meri so dobljeni podatki zanesljivi in uporabni za nadaljnjo obdelavo. Opisujemo aplikacije, rezultate pa primerjamo s standardno merilno opremo. Rezultati so pokazali, da aplikacija Discharge že ponuja zadovoljive rezultate in sofisticiran prenos podatkov na druge naprave. Po izvedenih meritvah smo ugotovili, da je sicer cenovno ugodno rešitev še treba dodelati na nekaterih področjih. Merilno mesto in sama izvedba meritev na tak način sta lahko zamudna, za laika lahko hitro pride do manj natančnih informacij. Vseeno bi tak način merjenja že lahko uporabile zainteresirane skupine in organizacije, manj verjetno v namene ozaveščanja.
Ključne besede: mobilne aplikacije, vodotoki, določanje hitrosti toka vodotokov, poplave, pretok
Objavljeno v DKUM: 21.03.2023; Ogledov: 157; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (8,16 MB)

3.
Dimenzioniranje armiranobetonskih elementov s programom IDEA StatiCa na osnovi metode CSFM : diplomsko delo
Marjeta Gregor, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo programskega orodja IDEA StatiCa, ki uporablja metodo »The Compatible Stress Field Method«. Metoda CSFM predstavlja alternativo dimenzioniranju armiranobetonskih konstrukcij z modelom razpor in vezi, ki je vključena v standardu SIST EN 1992-1-1. Namenjena je dimenzioniranju armiranobetonskih elementov na območjih diskontinuitet, z implementirano topološko optimizacijo pa je lahko tudi v veliko pomoč pri načrtovanju armature. Glede na to, da z modeli razpor in vezi kriterije mejnega stanja uporabnosti (deformacije, širina razpok itd.) ni mogoče zanesljivo preveriti, metoda CSFM te pomanjkljivosti odpravlja. V diplomskem delu je prikazan postopek dimenzioniranja dveh različnih, armiranobetonskih stenastih nosilcev po modelu razpor in vezi in po metodi CSFM v programu IDEA StatiCa. Na podlagi dobljenih rezultatov obeh stenastih nosilcev so v diplomskem delu zajete različne primerjave rezultatov glede na mejno stanje nosilnosti med modelom razpor in vezi ter metodo CSFM. Rezultati po mejnem stanju uporabnosti so prikazani samo na osnovi metode CSFM. Prikazani so tudi rezultati, koliko armature bi prihranili, če bi na podlagi rezultatov o izkoriščenosti armature pri obeh stenastih nosilcih zmanjšali prečni prerez armature. Predstavljene so tudi ugotovitve glede učinkovitosti uporabe topološke optimizacije pri načrtovanju pozicije armature.
Ključne besede: IDEA StatiCa, metoda CSFM, model razpor in vezi, dimenzioniranje, stenasti nosilec
Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 165; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (3,95 MB)

4.
Vrednotenje poškodb na osebnem vozilu po prometni nesreči : diplomsko delo
Melisa Kosi, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko vrednotenja poškodb na osebnem vozilu po prometni nezgodi. Ker se zavarovalnice dandanes pogosto srečujejo z lažnimi škodnimi prijavami poškodb, se bomo osredotočili na samo delo cenilca in goljufije v zavarovalnici glede poškodb na vozilu. Najpomembnejše delo cenilca je, da ugotovi, ali so prijavljene poškodbe resnične ali gre za poskus goljufije. Zato smo se odločili, da bomo naredili dva preizkusa na tematiko širjenja rje oziroma korozije. Zadali smo si cilj, da bi s tem lahko pripomogli k ugotovitvi resničnih dogodkov. Ker je v našem preizkusu bil namen, kako hitro se širi korozija, smo dodali v diplomsko nalogo tudi nekaj splošne teorije o koroziji. Preizkus je pokazal, da se rja oziroma korozija komajda vidno začne že po 16 dneh od poškodbe na nekaterih vzorcih (odvisno od poškodbe in od materiala) in se potem dokaj hitro začne širiti, če se ne ukrepa s protikorozijsko zaščito. Predvidevamo, da bo naš preizkus lahko pomagal cenilcu k hitrejši ugotovitvi starosti poškodbe.
Ključne besede: prometna nesreča, osebno vozilo, vrednotenje poškodb, cenilec
Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 207; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (6,71 MB)

5.
Nosilnost plitvih temeljev na armirani zemljini : diplomsko delo
Jure Kljajič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira uporabo geosintetikov pri izboljšavi in armiranju tal. V nadaljevanju na kratko opišemo temeljenje in splošne informacije o geosintetikih. Za tem sledi opis postopka in primer izračuna nosilnosti tal pod temeljem brez armiranja zemljine, z izboljšavo zemljine in z armiranjem zemljine. Na koncu sledi primerjava rezultatov in presoja, pri katerih pogojih so izboljšave in armiranje zemljine smiselne.
Ključne besede: plitvi temelji, armirana zemljina, geosintetiki, nosilnost
Objavljeno v DKUM: 20.01.2023; Ogledov: 177; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

6.
Teorija uvrtanih pilotov s cevitvijo ter preveritev nosilnosti posameznih pilotov na lokaciji Javornik - nakupovalni center : diplomsko delo
Rok Lačen, 2023, diplomsko delo

Opis: Piloti so linijski elementi, ki imajo funkcijo prenosa obremenitve iz konstrukcije na globljo plast tal, ki ima ustrezne lastnosti. Zakonitosti mehanike tal omogočajo predvidevanje odziva pilotov na obremenitev. Na ta odziv močno vpliva način vgradnje pilotov, zato je treba upoštevati interakcijo pilota in temeljnih tal. V diplomskem delu smo prikazali postopek preveritve nosilnosti uvrtanih pilotov s cevitvijo. Za analizo nosilnosti pilotov se je izbralo območje pri Javorniku v občini Ravne na Koroškem, kjer se je na pilotih zgradil trgovski center. Za izračun nosilnosti smo uporabili metodo, ki jo razvil Berezantsev (metoda 1), ter metodo, ki sta jo podala Décourt and Quaresma (metoda 2). Ugotovili smo, da se metodi med seboj očitno razlikujeta, kar se odraža tudi na nosilnosti pilotov. Pri metodi 1 izračunamo nosilnost pilotov na podlagi strižnih parametrov zemljine, ki so pridobljeni na podlagi terenskih preiskav. Pri metodi 2 se izračunamo nosilnost pilota neposredno na podlagi terenske preiskave, tj. rezultatov standardnih penetracijskih preizkusov (SPT). Glede na izračune nosilnosti pilotov, podane v geološkem – geotehničnem poročilu izvedenega projekta, lahko ugotovimo, da se ujemajo z rezultati, pridobljenimi z metodo 1.
Ključne besede: gradbeništvo, temeljenje, piloti, nosilnost, izračun.
Objavljeno v DKUM: 19.01.2023; Ogledov: 243; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (4,43 MB)

7.
Ponovna vzpostavitev priključne proge na relaciji Celje-Velenje-Dravograd : diplomsko delo
Vid Mohor, 2022, diplomsko delo

Opis: Med leti 1899 in 1969 je železnica povezovala Celje, Velenje in Dravograd. Odsek proge med Velenjem in Dravogradom je bil nerentabilen, kasneje zaprt in odstranjen. Proga med Celjem in Velenjem še vedno obratuje, zadnje čase pa se promet na njej povečuje. V delu sem predstavil promet na obstoječi progi in njene trenutne tehnične karakteristike. V Evropski uniji so zaradi večanja potreb po transportu in prevelikega prevoza blaga po cestah ustanovili evropske železniške tovorne koridorje, ki povezujejo evropske države ter njihove celinske terminale s pristanišči. V svojem delu sem predstavil koridorje, ki potekajo skozi Slovenijo ali imajo v Sloveniji tudi izhodišče. V nalogi je opisana tudi količina tovora, ki se je v zadnjih letih prevozila po naših glavnih progah, oziroma število vlakov. Zaradi zdajšnjega povečevanja železniškega tovornega prometa bi se lahko še obstoječa proga obnovila, odsek od Velenja do Dravograda pa ponovno vzpostavil. Gradnja in posodobitev železnice bi prispevala k boljši trajnostni mobilnosti v državi. Z uvedbo lokalnih priključnih prog bi se izboljšale tako potniške (lokalne) kot tovorne povezave. V primeru izrednosti na glavnih progah, po katerih tečejo koridorji, bi ta železniška povezava lahko služila tudi kot obvozna ali alternativna proga. V diplomski nalogi bom predstavil svojo zamisel za vzpostavitev priključne proge na že omenjeni relaciji, razloge za obuditev, opisal tehnične komponente nove proge ter podal predlog vlečnih sredstev.
Ključne besede: planiranje železniške infrastrukture, železniška infrastruktura, železniški promet, priključna proga, potovalni časi
Objavljeno v DKUM: 22.12.2022; Ogledov: 321; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

8.
Zagotavljanje varnosti na gradbišču Poslovno skladiščnega objekta Schrack - Hoče : diplomsko delo
Tadej Zorec, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo zagotavljanje varnosti na gradbišču Poslovno skladiščnega objekta Schrack – Hoče. Na začetku imamo uvod, v katerem so podani splošni problemi, cilji in namen diplomske naloge. Nato sledita dve poglavji, ki na splošno prikažeta in predstavita gradbeni objekt in splošne pogoje, zakone in uredbe, ki veljajo na gradbiščih. V splošnem delu smo predstavili lokacijo, namembnost, arhitekturne značilnosti in gradbene značilnosti objekta. Pri predstavitvi splošne zakonodaje smo prikazali ukrepe za preprečitev nastanka nezgod na gradbišču. Pokazali smo tudi, katera so tista mesta, ki so najbolj nevarna za delavce in kako vodstvo gradbišča pride do ocene tveganja. V zaključnem poglavju smo za primer gradbišča Poslovno skladiščnega objekta Schrack – Hoče prikazali tri bolj zanimive oz. zahtevne aktivnosti in za vsako opisali ukrepe, ki smo ga sprejeli za zagotavljanje varnosti.
Ključne besede: varnost na gradbišču, nezgode na gradbišču, ocena tveganja, varnostni načrt.
Objavljeno v DKUM: 15.12.2022; Ogledov: 305; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,96 MB)

9.
Triosne preiskave trdnosti na vzorcih zelenega betona : diplomsko delo
Aljaž Visinski, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaradi globalne razsežnosti gradbeništva kot panoge in s tem povezanimi odlagališči gradbenih odpadkov, je ozaveščenje o čistem okolju najpomembnejše do slej. Veliko gradbenih odpadkov lahko ponovno uporabimo v najbolj razširjenem gradbenem materialu – betonu. Ena največjih odlagališč so odlagališča elektrofiltrskega pepela. Po dosedanjih raziskavah je znano, da z dodajanjem EFP betonu zmanjšujemo njegovo tlačno trdnost, ki je njegova najpomembnejša karakteristika. Cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali lahko nadomestimo komponente betona z odpadnimi materiali, s tem zmanjšamo onesnaževanje okolja, pridobljen zelen beton pa uporabimo v konstrukcijske ali nekonstrukcijske namene. V raziskavi smo naredili vzorce zelenega betona in jih triosno obremenili. Triosno preiskavo smo opravili v območju linearnega napetostnega stanja. Ugotovili smo, da lahko iz odpadnih materialov dobimo beton trdnosti C25/30. Ta je primeren za nekonstrukcijske elemente, z nekaterimi omejitvami pa tudi za konstrukcijske elemente.
Ključne besede: triosne preiskave, trdnost, beton, deformacije pomikov
Objavljeno v DKUM: 09.12.2022; Ogledov: 279; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (4,55 MB)

10.
Brezkontaktno določanje hitrosti toka vodotokov s pomočjo programske opreme Fudaa-LSPIV : diplomsko delo
Žiga Korotaj, 2022, diplomsko delo

Opis: Določitev pretoka vode na nekem vodotoku je v gradbeništvu zelo pomemben postopek, saj nam izhodni podatki pri takih meritvah predstavljajo ključni parameter za dimenzioniranje vodnih objektov, ocenitev škode po poplavah in možnost uporabe vodotoka za pridobitev tehnološke vode v primeru gradnje objektov. V večini primerov ga pridobimo s pomočjo stalnih merilnikov, ki so nameščeni na skrbno izbranih mestih, katera nad dajejo verodostojne vrednosti. V primerih, ko na območju ni nameščenih takih naprav, se poslužujemo uporabi prenosnih merilnikov pretoka, ko pa to ni mogoče, bodisi zaradi težko dostopnega terena ali poplavljenega območja pa uporabimo metodo brezkontaktnega določanja pretoka, ki je podrobno opisan v diplomski nalogi.
Ključne besede: fudaa-lspiv, Brezkontaktno določanje hitrosti, LSPIV, PIV, Hitrost vodotoka, Pretok rek, Hitrost površine vode
Objavljeno v DKUM: 07.12.2022; Ogledov: 211; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (5,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici