| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 5051
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava in nadzor navideznega procesa pretoka vode v rezervoarju z uporabo factory i/o in vizualizacije preko zaslona hmi
Jan Kmetec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava izdelavo in nadzor navideznega procesa pretoka vode v rezervoarju. Glavni cilj diplomske naloge je izdelati proces pretoka vode v rezervoarju v programskem okolju Siemens S7-PLCSIM, ki omogoča simulacijo delovanja programabilnega logičnega krmilnika (PLK), v kombinaciji s programskim okoljem Factory I/O za načrtovanje, simulacijo in upravljanje virtualnega industrijskega procesa. Glavni namen diplomske naloge je bil, kako nadzorovati virtualni industrijski proces z uporabo programskega okolja S7-PLCSIM in programskega okolja Factory I/O. Za izdelavo smo najprej oblikovali virtualni industrijski proces v programskem okolju Factory I/O, ki je vključeval rezervoar in druge dodatne elemente. Nato smo s programskim okoljem Siemens Step 7 napisali in prevedli program PLK ter virtualni PLK povezali z virtualnim procesom v programskem okolju Factory I/O. Ta pristop ima potencial, da proizvajalcem zagotovi prilagodljiv in stroškovno učinkovit način za optimizacijo proizvodnih procesov.
Ključne besede: Virtualni proces, programabilen logični krmilnik (PLK), Siemens S7- PLCSIM, Factory I/O
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 58; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Uporaba steganografije slik na spletu
Nikolaj Gradišnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Steganografija je postopek skrivanja sporočil v različne medije. V diplomski nalogi smo predstavili primere uporabe slikovne steganografije s poudarkom na metodi najmanj pomembnega bita (LSB) in na metodi diskretne kosinusne transformacije (DCT). Izvedli smo skrivno komunikacijo s pomočjo slik s steganografsko vsebino. Metodo DCT smo implementirali v programskem jeziku Python. Rezultate smo pregledali s stegoanalitičnimi orodji in primerjali njihovo učinkovitost. Opisali smo tudi postopek implementacije lastnega steganografskega algoritma in skrivni prenos podatkov s pomočjo steganografije ter primerjali orodja za stegoanalizo. Ugotovili smo, da so nekateri programi za stegoanalizo specializirani za točno določene metode steganografije. Odkrili smo tudi način skrivanja sporočil v formatih z izgubo, kot je JPEG.
Ključne besede: Steganografija, diskretna kosinusna transformacija, JPEG, stegoanaliza, skrivna komunikacija.
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 58; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

3.
Izdelava senčilnika s pomočjo programskega vmesnika Vulkan
Matjaž Čelan, 2024, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je razvoj senčilnega programa s programskim vmesnikom Vulkan, napisanim v programskem jeziku C++. Predstavili smo uporabljene knjižnice, prednosti in slabosti uporabe Vulkan, delovanje in uporabo napisane abstrakcije nad samim Vulkan vmesnikom. Na koncu smo primerjali končani program s podobnim programom, napisanim s programskim vmesnikom OpenGL.
Ključne besede: Vulkan, OpenGL, Senčilnik, 3D
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 34; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

4.
Digitalni dvojček KUKA
Žiga Bračko, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena izdelava digitalnega dvojčka laboratorijske robotske celice. V programskem okolju KUKA.Sim je izdelana virtualna laboratorijska robotska celica, ki je vodena preko virtualnega krmilnika s programskim okoljem S7-PLCSIM Advanced. Glavni cilj naloge je bil simulirati industrijski proces in zaznavanje izdelkov na tekočem traku. Kot aktivni varnostni element je uporabljena varnostna zavesa. Ustvarjen je bil ustrezen program za vodenje robota in vzpostavljena je bila ustrezna povezava med virtualnim krmilnikom ter virtualnim okoljem. Prav tako je bil napisan program za krmilnik in ustvarjen uporabniški vmesnik v programskem okolju TIA V18.
Ključne besede: digitalni dvojček, robotska celica, KUKA.Sim, TIA V18
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 39; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (5,51 MB)

5.
Implementacija algoritma klonske selekcije v Pythonu
Andraž Peršon, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je implementirati algoritem, ki pri reševanju problemov uporablja vzore iz narave, podrobneje algoritem klonske selekcije. Celotna raziskava je bila izvedena na podlagi proučevanja spletnih virov. Omenjena sta programski jezik Python in knjižnica NiaPy, ki vključuje številne algoritme po vzorih iz narave. Predstavljene so rešitve, podobne algoritmu klonske selekcije, ki že obstajajo. Razložena sta algoritem klonske selekcije in njegova implementacija v programskem jeziku Python. Podrobno so predstavljeni rezultati in testiranje algoritma klonske selekcije ter integracija omenjenega algoritma v knjižnico NiaPy.
Ključne besede: algoritmi po vzoru iz narave, optimizacijski algoritem klonske selekcije, knjižnica NiaPy, Python
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 37; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

6.
Audio ojačevalnik AB razreda z digitalnim krmiljenjem
Đorđe Mikanović, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo temeljito raziskali teoretično podlago ojačevalnikov ter jo nadgradili z lastnim raziskovalnim delom. Zasnovali, naredili in preizkusili smo audio ojačevalnik razreda AB. Naša pozornost ni bila osredotočena zgolj na ojačevalnik, temveč smo se posvetili tudi napajalnemu delu ter upravljanju naprave prek občutljivega LCD zaslona. Izdelali smo vezje, ki deluje kot ojačevalnik, sposoben ojačiti signale v območju od 20 Hz do 20 kHz, torej frekvenčni pas signalov, ki jih človeško uho lahko teoretično zazna. Pri tem nismo pozabili na ustrezno napajanje, saj je kakovostno napajanje ključno za kakovostno delovanje ojačevalnika. Za optimizacijo uporabniške izkušnje smo vključili LCD zaslon na dotik, ki omogoča enostavno prilagajanje naprave človekovim potrebam. Pri izgradnji ojačevalnika smo za osnovno vezje izbrali čip TDA7294. Hkrati smo skrbno oblikovali napajalni del, da zagotovimo stabilno in učinkovito delovanje. Za upravljanje celotne naprave smo uporabili mikrokrmilnik STM32F750. Pravilnost delovanja izdelanih vezij smo preverili z uporabo raznolikih vhodnih signalov. S pomočjo osciloskopa smo izvedli meritve ter jih primerjali s pričakovanimi vrednostmi.
Ključne besede: ojačevalnik, LCD, napajanje
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 170; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,06 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Načrtovanje sistema vodenja termoelektričnega hladilnika
Alen Merčnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskemu delu smo načrtali sistem vodenja termoelektričnega hladilnika. Termoelektrični hladilniki so naprave, ki uporabljajo Peltierjev pojav za hlajenje manjših naprav in zagotavljajo njihovo učinkovito delovanje. V načrtanem sistemu smo uporabili termoelektrični hladilnik manjših dimenzij in omejitvijo napajelne napetosti 3V oz. omejitvijo maksimalnega napajalnega toka 3A. Za učinkovito hlajenje se zahteva konstanten napjalni tok. Iz tega razloga smo uporabili namensko integrirano vezje ADN8831 in digitalno vodenje s pomočjo MAX5715 kot DAC pretvornik. Opravljen je bil preizkus vodenja izbranega termoelektričnega hladilnika, ki je pokazal dobro regulacijo temperature.
Ključne besede: termoelektrični hladilnik, Matlab, regulacija temperature, Peltierjev pojav, regulacija
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 141; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

8.
Testiranje podatkovnega skladišča : diplomsko delo
Maja Gracej, 2023, diplomsko delo

Opis: Zagotavljanje verodostojnosti in celovitosti uporabljenih ter vnesenih podatkov v podatkovno skladišče je ključnega pomena. Testiranje podatkovnega skladišča omogoča zagotovitev zanesljivosti integriranih podatkov, kar je ključno za informirano odločanje podjetja in pravilno analitiko. Namen diplomskega dela je zajeti temeljne koncepte podatkovnih skladišč ter raziskati področje testiranja s poudarkom na testiranju procesa ETL in v obsegu tega raziskati različne tehnike testiranja ter izpostaviti pogoste izzive, ki jih testiranje prinaša. Podrobneje se bomo usmerili v področje testiranja procesa ETL, in sicer kako ga načrtovati in avtomatizirati. Vključili bomo praktični prikaz testiranja procesa ETL z uporabo orodja Apache NiFi, vse to pa zahteva tudi pripravo testnega okolja.
Ključne besede: podatkovno skladišče, proces ETL, testiranje, Apache NiFi
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 190; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

9.
Primerjava sodobnih ogrodij CSS : diplomsko delo
Vid Žnidar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo učinkovitosti in funkcionalnosti različnih CSS ogrodij pri implementaciji oblikovnih slogov. Z uporabo relevantne literature in z izvedbo raziskave smo izbrali ožji nabor treh CSS ogrodij, in sicer Bootstrap, Foundation ter Tailwind CSS, ter jih podrobno preučili. V praksi smo preizkusili izbrana ogrodja na konkretnem primeru ter nato primerjali rezultate preizkusov. Poleg tega smo izvedli kratek anketni vprašalnik, ki je pokazal, da slovenski razvijalci pogosto posegajo po sodobnih CSS ogrodjih, pri čemer se ogromna večina odloča za uporabo Bootstrapa. Zadovoljstvo s trenutnim stanjem sodobnih ogrodij CSS je med anketiranimi visoko.
Ključne besede: CSS ogrodja, oblikovanje spletnih strani, oblikovni slog
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 201; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (968,35 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Razvoj računalniške igre: Delve into the Void : diplomsko delo
Dominik Dretar, 2023, diplomsko delo

Opis: Delo obsega zasnovo in implementacijo streljaške igre s tlorisne perspektive, predvsem s poudarkom na zasnovi posameznih elementov, od grafike do posameznih mehanik. Namen je demonstrirati izdelavo računalniške igre od prvotne ideje, zasnovne dokumentacije, tehnične implementacije in refleksije na končni produkt. Uspeh in kvaliteta igre sta močno odvisna od dobro premišljene zasnove, prav tako tudi od primerne implementacije. Dobra zasnova tudi upošteva dodeljen čas za implementacijo ter velikost in izkušenost ekipe, ki sodeluje pri projektu. Končni produkt je odsev tega, da lahko s primerno zasnovo tudi sam programer z omejenimi izkušnjami izpelje primerno definiran projekt v kratkem času.
Ključne besede: razvoj igre, zasnova, Unity, C#
Objavljeno v DKUM: 22.12.2023; Ogledov: 656; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.74 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici