| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 110
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba intraneta v nacionalnih parkih na Hrvaškem
Mihaela Franjić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v informacijski dobi, kjer so podatki in informacije velikega pomena in dajejo pomen komunikaciji, ki se spreminja prek računalnikov, mobilnih naprav in aplikacij ter različnih informacijskih sistemov. Pri ustvarjanju in pisanju diplomske naloge se bomo seznanili s še vedno relativno mlado znanostjo - informatiko, ki vse bolj prodira v pore posameznika, na njegovo delovno mesto, v pore organizacij in ima vpliv na splošni družbeni in gospodarski razvoj. Verjamemo, da je pomembno podrobneje spoznati informatiko kot znanost in »Intranet« kot pomembno obliko informacijskega sistema, saj bo naše prihodnje delovno mesto prav gotovo zahtevalo kar nekaj znanja s tega področja. »Intranet« je poslovnemu svetu, tudi turizmu, prinesel poceni način distribucije korporativnih informacij zaposlenim in delno tudi poslovnim partnerjem. Naraščajoča interakcija med informacijsko tehnologijo in turizmom je močno spremenila turistično industrijo. Upravljanje informacij v turističnih podjetjih je še posebej ključnega pomena za njihove uspehe, in podjetja prepoznavajo, da so informacije kot pravi vir postale parameter za uspeh v turističnem poslovanju.
Ključne besede: Podatki, informacije, sistem, informatika, informacijski sistem, intranet, turizem, nacionalni parki na Hrvaškem
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 47; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (998,34 KB)

2.
TRŽIŠNO ISTRAŽIVANJE POTENCIJALA ZA OBLIKOVANJE PLESA KAO TURISTIČKOG PROIZVODA U BANJA LUCI
Anđela Babić, 2020, diplomsko delo

Opis: U radu se daje kratak osvrt na povezanost plesa i turizma, a poseban akcenat je stavljen na mogućnost formiranja plesa kao turističkog proizvoda u Banja Luci (u nastavku BL). Izborom tematike koja ranije nije bila obrađivana u ovakvoj formi na našim prostorima razmatra se uloga plesa kao izraza preplitanja kulturne istorije tri naroda Bosne i Hercegovine (u nastavku BiH), na primjeru grada BL. Uočeno je koja folklorna društava su predstavnici tradicionalnog plesa u BL te da su "Igre iz stare Banja Luke" jedini oblik povezivanja tri živuća naroda na području grada BL u formi tradicionalnog plesa. Empirijskom analizom podataka dobijenih putem intervjuisanja došlo se do zaključka kakva je uloga tradicionalnih plesova na području grada, a sprovođenjem anketnog upitnika utvrđeno je kakva je motivacija za obilazak plesnih događaja između glavnih ciljnih tržišta (BiH, Srbije, Slovenije i Hrvatske) za BL. Posredno se zaključuje i da egzistiranje "Igara iz stare Banja Luke" čini dobru osnovu za oblikovanje jedinstvanog plesnog turističkog proizvoda u BL.
Ključne besede: ples, turistički proizvod, Banja Luka, tradicionalne igre, tri naroda
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 41; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (704,53 KB)

3.
Slovenske tradicionalne jedi v angleškem jeziku: primer prleških jedi
Anja Govedič, 2020, diplomsko delo

Opis: Prlekija ima pestro tradicionalno kulinariko, ki se je prenašala iz roda v rod. Zajema različne jedi, od takšnih, ki jih lahko ponudimo kot predjedi, pa vse do slanih in sladkih sladic. Ker je območje prepleteno z vinogradi, lahko turisti hrano pokušajo ob ponudbi lokalnih vin. Ponudba ni namenjena le domačim turistom, ampak je zanimiva predvsem za tuje, ki se s tovrstno kulinariko srečujejo prvič. Da bi tujim gostom lažje ponudili lastno kulinariko, jim jo moramo približati tudi jezikovno. V diplomski nalogi smo se odločili raziskati, kako tradicionalne jedi prevajamo v angleški jezik, ki ima v svetu status lingua franca. Ugotovili smo, da je imena tradicionalnih jedi zelo težko prevesti dobesedno. Iz tega razloga imajo po navadi ponudniki jedi prevedene s krajšimi opisi, da si tudi gostje lažje predstavljajo, kaj je v ponudbi.
Ključne besede: tradicionalna prleška kulinarika, turizem v Prlekiji, kulinarična terminologija, prevajanje, angleški jezik
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 152; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

4.
Vloga franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji
Ina Olup, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo preučuje vlogo franšize filmov o Harryju Potterju pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji. Predstavili smo različne definicije pojma filmski turizem, kot ga opisujejo avtorji različnih člankov, njegov razvoj in ga umestili med uspešna komunikacijska ter marketinška orodja destinacije. Uspešen film lahko namreč doseže večje število ljudi kot turistična kampanja in pri gledalcih vzbuja čustva. Nato smo preučili vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji ter ugotovili, da je Velika Britanija že dobro uveljavljena destinacija filmskega turizma. Predstavili smo Veliko Britanijo, njene osnovne demografske in turistične značilnosti ter izpostavili najbolj priljubljene vrste turizma, ki se tam odvijajo, v ospredju pa je še vedno mestni turizem, zaradi destinacij, kot so London in druga večja mesta. Ker v zaključnem delu obravnavamo franšizo filmov Harry Potter, smo vseh osem filmov, igralsko zasedbo in najpomembnejše člene ustvarjanja filma predstavili, povedali pa tudi nekaj o pisateljici knjižnih uspešnic, J. K. Rowling. Prav tako smo znotraj Velike Britanije poiskali najbolj priljubljene lokacije snemanja in turistične atrakcije, povezane s Harryjem Potterjem, ki jih je, kot smo ugotovili, res veliko, delijo pa se na »on-location« in »off-location« filmske destinacije. Franšizo filmov Harry Potter smo umestili tudi v filmski turizem v Veliki Britaniji in ugotovili, da je s svojimi lokacijami snemanja in Warner Bros. studijsko turo dejansko pripomogla k razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji oziroma mu dvignila vrednost in prepoznavnost destinacije. V empiričnem delu zaključnega dela smo pri raziskovanju spletnih strani, povezanih s filmskim turizmom na temo franšize filmov Harry Potter, ugotovili, da obstaja na to temo veliko turističnih proizvodov, vendar se v glavnem atrakcije ponavljajo, v večini primerov pa se trži »off-location« atrakcije: Warner Bros. Studio Tour – The Making of Harry Potter. Izvedli smo ekspertni intervju s profesorjem, ki je eden izmed vodilnih strokovnjakov in raziskovalcev s področja filmskega turizma v Veliki Britaniji. Ta nam je podal svoje poglede na vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji, mnenje o povezavi filmskega turizma in franšize filmov Harry Potter ter o tem, da je film lahko zelo uspešno orodje za komunikacijo in marketing destinacije, kot je Velika Britanija, vendar se lahko pojavi nezadovoljstvo s strani lokalnih prebivalcev in slabosti filmskega turizma na manjših destinacijah. S pomočjo naše raziskave in analize smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja ter dobili boljši vpogled v vlogo filmskega turizma oziroma vlogo posameznikov in skupin, ki se s tem ukvarjajo, in franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji, kjer so zabeležili veliko, tudi do 200 % povečanje obiskovalcev na filmskih lokacijah.
Ključne besede: filmski turizem, franšiza filmov Harry Potter, komunikacijsko in marketinško orodje, Velika Britanija.
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 121; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

5.
Filmski turizem: destinacijska podoba birminghama in dudleyja med hrvaškimi gledalci serije peaky blinders
Luka Stanić, 2020, diplomsko delo

Opis: U diplomskom radu napravili smo istraživanje o seriji Peaky Blinders, točnije istražili smo područje zvano filmski turizam, te uz to smo istražili dvije pojave: destinacijski imidž i identifikaciju s likovima u seriji. U teoretskom dijelu definirali smo filmski turizam, destinacijski imidž, identifikaciju s likovima, te osim što smo govorili o samoj seriji Peaky Blinders i njenim posebnostima, definirali smo pojavu pogrešnog identiteta koji se pojavljuje kod filmova ili serija kojima je fiktivna radnja smještena na jednom mjestu, a snimanje se odvija na drugom mjestu. Pogrešan identitet smo uveli, u istraživanje, iz razloga što je serija Peaky Blinders snimana većinski na jednom mjestu, a fiktivna radnja smještena je na drugom mjestu. Provedenim istraživanjem smo došli do rezultata kako se gledatelji identificiraju s omiljenim likovima, te kako je destinacijski imidž, uzrokovanom serijom, kod gledatelja visok. Osim navedenih rezultata, otkrili smo kako identifikacija s omiljenim likovima ne utječe na želju za posjetom destinacije i kako identifikacija ne gradi pozitivan imidž na kognitivnoj i emocionalnoj dimenziji. Ustvrdili smo kako gledatelji nisu svjesni koje mjesto percipiraju gledajući seriju i kako je fenomen pogrešnog identiteta prisutan u seriji.
Ključne besede: Filmski turizam, destinacijski imidž, identifikacija, pogrešan identitet
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 109; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
Prikaz turistične destinacije v filmu Vicky Cristina Barcelona
Mojca Fras, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se osredotočili na raziskovanje področja filmskega turizma, ki v današnji dobi dobiva vedno večji pomen. Predstavili smo različna mnenja priznanih raziskovalcev, ki so že raziskovali to področje, in našteli nekaj slovenskih ter svetovnih primerov filmskega turizma. S pomočjo sekundarnih virov smo pojasnili, kaj turiste sploh motivira k obisku filmskih lokacij in kako lahko filmi vplivajo na posameznikovo percepcijo destinacije. V raziskovalnem delu smo se osredinili specifično na film Vicky Cristina Barcelona in kako lahko ogled filma vpliva na gledalca. Podrobneje smo opisali Barcelono in s pomočjo analize vsebine izpostavili znamenitosti, ki so bile prikazane znotraj filma. S pomočjo Mladinskega centra Gornja Radgona smo izvedli kino večer, znotraj katerega smo opravili dvofazno raziskavo o destinacijski podobi Barcelone pred ogledom filma in po njem. Ugotovili smo, da je film v določeni meri res vplival na mnenje anketirancev in spremenil njihovo percepcijo o Barceloni. V zaključku smo podali predloge za nadaljnje raziskovanje in marketinško koriščenje fenomena filmskega turizma.
Ključne besede: filmski turizem, podoba destinacije, Vicky Cristina Barcelona, analiza filma
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 82; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

7.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Ključne besede: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 66; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

8.
Razvoj trajnostnega in odgovornega turizma v bihaću
Jasmin Tahić, 2020, diplomsko delo

Opis: Globalizacija kapitala, financija, rada, tehnologije, prometa i komunikacija u drugoj polovini XX. i početkom XXI. stoljeća, omogućila je da turizam postane najveća svjetska industrija. Time je on postao važan faktor privrednog i regionalnog razvoja svake zemlje. Turizam je, dakle, dio naše svakodnevice, dio sadašnjosti za veliki dio svijeta, a time i dio budućnosti našeg planeta pa, upravo iz tog razloga, održivost i održivi razvoj postaju pojmovi koji se sve intenzivnije koriste u različitim sferama društvenog života. Shodno tome, planiranje budućeg razvoja turizma je neophodno harmonizirati s koncepcijom održivog ili usklađenog razvoja. Na taj način bi se zadovoljile potrebe kako turista tako i lokalnog stanovništva, uz istovremenu zaštitu i poticanje mogućnosti za budućnost te razvoj samog grada Bihaća i turizma u njemu. U istraživanju koje smo napravili učestovalo je ukupno 400 ljudi, dok su cjelu anketu ispunile 282 osobe.
Ključne besede: Ključne riječi: održivi turizam, odgovorni turizam, razvoj, atrakcije, Bihać
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 82; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

9.
Razvoj uspješnog periodičnog događanja: studija slučaja Adventa u Zagrebu
Fran Pokasić, 2020, diplomsko delo

Opis: Događanja su jedan od ključnih pokretača razvoja turizma na destinaciji. Također, Advent ili Božićni sajam, zadnjih se godina prikazuje kao vrsta događanja, koja predstavlja sve veći značaj za turističku destinaciju. Advent u Zagrebu, posebno je uspješno događanje, što dokazuje činjenica da je tri puta zaredom dobio nagradu za najbolji Božićni sajam u Europi. U teorijskom dijelu završnog rada pojašnjene su tematike: značenje događanja za turizam, povijest događanja, vrsta događanja, Advent ili Božićni sajam kao događanje i faktor koji utječu na uspješnost događanja. Na temelju teorijskih spoznaja, oblikovali smo empirijski dio istraživanja. Na početku empirijskog dijela rada, predstavili smo povijesni prikaz razvoja Adventa u Zagrebu te smo se najviše usredotočili na posljednjih deset godina. Zatim smo proveli intervjue s predstavnicom Turističke zajednice grada Zagreba i organizatorima manjih događanja u sklopu Adventa u Zagrebu. Pomoću navedenih intervjua, otkrili smo koji su faktori utjecali na uspjeh Adventa u Zagrebu. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se Advent u Zagrebu svake godine razvija sadržajno i prostorno te da se neprestano podiže kvaliteta događanja. Također, kao neki od glavnih faktora uspješnosti Adventa u Zagrebu, naglašeni su: izgradnja branda, snažna promocija, bogat i kvalitetan sadržaj, unikatnost, suradnja i potpora partnera, dobra organizacija i kreativna ideja.
Ključne besede: događanja, Advent, razvoj, Zagreb, faktori uspješnosti
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 61; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (983,61 KB)

10.
Proučitev motivov za obisk glampinga olimia adria village v povezavi s trajnostnim poslovanjem
Samanta Sambolić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes se turisti vse bolj zavedajo učinkov turizma na okolje in lokalne skupnosti. Njihovi motivi obiska so tako v veliki meri povezani z zelenimi praksami. Odločajo se za avtentična doživetja, svoj čas na počitnicah preživljajo aktivno, trajnostnim praksam pa sledijo tudi v vsakdanjem življenju. Posledično je povpraševanje po alternativnih trajnostnih oblikah turističnih nastanitev in aktivnostih vedno večje. Ena izmed trajnostnih oblik nastanitve je tudi glamping. V Sloveniji najdemo kar nekaj različnih glamuroznih kampov; vsem je skupno, da želijo gostom nuditi udobno bivanje v naravi, ki vključuje elemente trajnostnega poslovanja. Trajnostno poslovanje nastanitvenih obratov lahko merimo z različnimi kriteriji. Če želi turistična nastanitev poslovati trajnostno, mora upoštevati trajnostne prakse pri vseh vidikih poslovanja. S pomočjo kriterijev Global sustainable tourism criteria-GSTC smo analizirali poslovanje Glampinga Olimia Adria village in podali smernice za izboljšanje trajnostnega poslovanja po navedenih kriterijih.
Ključne besede: turistični motivi, trajnostno poslovanje, trajnostni turizem, glamurozno kampiranje, Glamping Olimia Adria village.
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 91; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici