SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 44
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Trajnostna naravnanost poslovanja ponudnikov turističnih nastanitev v občini Podčetrtek
Franci Vrenko, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Trajnostni turizem predstavlja ekonomsko in ekološko usmerjenost, ki jo v poslovanje vključuje vedno več organizacij. Predstavlja koncept, ki je usmerjen v sedanjost in prihodnost, ter ga je možno vključiti v vse oblike turizma. Trajnostno poslovanje omogoča doseganje dobrih poslovnih rezultatov ter daje možnost ustvarjanja kakovostnejše izkušnje za goste. V empiričnem delu naloge raziskujemo, na kakšne načine turistične nastanitve v Občini Podčetrtek upoštevajo načela trajnostnega poslovanja, ter kje so možnosti za izboljšave. Raziskava je pokazala, da upravljalci turističnih nastanitev v Občini razumejo smernice in načela trajnosti, ter poslujejo na način, ki jim omogoča ravnovesje ključnih stebrov trajnostnega razvoja. Ugotovili smo, da lahko turistične nastanitve glede na intenzivnost trajnosti razvrstimo. Apartmaji Ortenia so s številom in načinom izvajanja trajnostnih ukrepov dokazali, da trajnostno poslovanje predstavlja trend ter pomembno stalnico prihodnosti te turistične nastanitve; zato jo po trajnostni naravnanosti med turističnimi nastanitvami v Občini Podčetrtek upravičeno uvrstimo na prvo mesto.
Keywords: Trajnostni turizem, Trajnostne rešitve, Turistične nastanitve, Občina Podčetrtek
Published: 24.05.2018; Views: 110; Downloads: 56
.pdf Full text (2,16 MB)

2.
Neverbalna komunikacija v turizmu
Barbara Levak, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Komunikacija je prisotna v vsakem trenutku človekovega življenja. Ne moremo se ji izogniti, saj poteka na nezavedni ravni vsakega izmed nas. Je ključnega pomena, saj ravno skozi komunikacijo pokažemo, kdo pravzaprav smo. Dobra medsebojna komunikacija je izredno pomembna tudi v turizmu, kjer je komunikacija z gostom osrednje področje dela. Pomembno je, da znamo ohranjati dobre medosebne odnose, kateri vodijo k uspešnosti podjetja. Namen diplomskega dela je bil predstaviti pomen razumevanja neverbalne komunikacije v turizmu. V empiričnem delu smo opravili anketno raziskavo v Hotelu Čatež in Hotelu Toplice, kjer smo skozi analizo raziskave ugotovili, da se zaposleni ne zavedajo dovolj pomena neverbalne komunikacije. Z raziskavo smo želeli prispevati k temu, da bi se ljudje, še zlasti zaposleni v turizmu, bolj zavedali neverbalne komunikacije, saj nam ta pove več kot verbalna. Skozi neverbalne znake človek izraža svoje misli in občutke, zato je pomembno, da znamo takšni vrsti komunikacije posvečati dovolj pozornosti.
Keywords: turizem, komuniciranje, neverbalna komunikacija
Published: 19.04.2018; Views: 122; Downloads: 20
.pdf Full text (1,02 MB)

3.
Potenciali za razvoj turizma v zidanicah na destinaciji Bele krajine: priložnosti in izzivi
Sabina Malnarič, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Bela krajina je pokrajina v jugovzhodni Sloveniji. Znana je predvsem po svoji legi, belih brezah, steljnikih, narodni noši, običajih in prireditvah, na katerih nikoli ne manjka odličnega vina in belokranjske kulinarike. Zelena pokrajina, ki leži med Gorjanci, Kočevskim rogom in mejno reko Kolpo, obiskovalcem nudi mir, sprostitev in nabor energije. Destinacija skriva veliko lepih neprepoznavnih kotičkov. Mednje zagotovo sodijo tudi zidanice, nekoč objekt za shranjevanje letnega pridelka, danes nastanitveni objekt na voljo turistom, željnih pristne belokranjske gostoljubnosti. Kot je v pesmi »En hribček bom kupil« napisal Anton Martin Slomšek, so Belokranjci po praznih območjih zasadili ne le trte, temveč tudi zidanice. Vsebina diplomskega dela se prepleta z zidanicami, vinogradi, naravnimi in kulturnimi znamenitostmi, gastronomijo ter drugimi elementi, ki naredijo proizvod privlačen in atraktiven za vsakega posameznika. V sklopu diplomskega dela smo zbirali podatke z anketnimi vprašalniki in z njimi ugotavljali priložnosti ter izzive turizma v zidanicah Bele krajine.
Keywords: Bela krajina, zidanica, vinograd, turizem, gastronomija.
Published: 19.04.2018; Views: 118; Downloads: 15
.pdf Full text (2,58 MB)

4.
Ponudba slovenskega igralniškega turizma
Lorena Jamšek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Igralništvo predstavlja pomemben in dobičkonosen del turistične ponudbe, saj ljudem nudi zabavo, sprostitev ter možnost hitrega zaslužka. Povezuje različne spektre turizma, od poslovnega do zabaviščnega in tako tvori celostno turistično ponudbo z nastanitvami, kulinariko, wellness storitvami in izobraževanjem. Že od nekdaj je igralništvo povezano s turizmom, saj je bil nekoč vstop v igralnice dovoljen le elitnim gostom v večernih toaletah, danes pa je dovoljen praktično vsakemu. V Sloveniji lahko zasledimo kar precej igralnic in igralnih salonov, zato posledično igralništvo velja za najbolj razvit turistični proizvod. Slovenska igralniška ponudba je fokusirana predvsem na obmejni pas med Italijo in Avstrijo, najbolj pa je vezana na italijanski trg. V diplomski nalogi bomo analizirali ponudbo slovenskega igralniškega turizma ter vpliv le – tega na ekonomsko in socialno okolje, med seboj bomo primerjali izbrane kazinoje, preučili bomo razvoj igralništva na slovenskem ter ob meji z Italijo in Avstrijo ter napovedali prihodnost slovenskega igralništva.
Keywords: igralništvo, razvoj, ponudba, Slovenija, prihodnost
Published: 29.03.2018; Views: 97; Downloads: 6
.pdf Full text (740,31 KB)

5.
GASTRONOMSKA TURISTIČNA POT (FOOD CRAWLS) POSAVJA
Sara Šetinc, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Gastronomija na področju Posavja ima dolgo dediščino, ki se je skozi čas spreminjala in nadgrajevala vse do sodobnosti. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili glavne pojme v povezavi z obravnavano tematiko, ki jih bomo skozi delo pogosto uporabili. Opisali smo kulturo in način prehranjevanja v Posavju, vsakdanjo in praznično hrano ter hrano ob delih. Pri tem smo izpostavili posamezne kulinarične posebnosti in pijače, značilne za Posavje. V empiričnem delu diplomskega dela smo s pomočjo terenskega dela in tehnike usmerjenega polstruktuiranega intervjuja ugotavljali, kako se je gastronomija na področju Posavja po 2. svetovni vojni spreminjala in nadgrajevala. Pri tem smo ugotovili, da imamo v Posavju dovolj gastronomskih posebnosti, na osnovi katerih lahko pripravimo zasnovo za novo gastronomsko turistično pot Food crawl, ki bo povezovala različne gostinske ponudnike v vseh občinah Posavja z značilnimi jedmi in pijačami te gastronomske regije.
Keywords: gastronomija, vsakdanja hrana, praznična hrana, Food crawl, Posavje
Published: 17.01.2018; Views: 69; Downloads: 20
.pdf Full text (1,53 MB)

6.
Trženje inovativnih, z naravo povezanih, turističnih produktov: segmentacija, poudarjene prednosti in kanali komuniciranja izbranih primerov
Jan Pokorny, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga se nanaša na promocijo trenutno še dokaj nepoznane in inovativne vrste bivanja v namestitvenih kapacitetah za turistične namene – glampinga. Luksuzno kampiranje oz. tako imenovan glamping se je prvič pojavil v zadnjem desetletju v Angliji, danes pa se je zaradi svoje atraktivne ponudbe, ki je ni mogoče najti v klasičnih namestitvenih enotah, kot so hoteli, apartmaji, hostli itd., močno razširil po vsem svetu. Hiške na drevesih, veliki šotori s sodobnim pohištvom na splavu in majhne lesene hiške v obliki piramide z bazeni so le nekateri izmed primerov glampinga, ki turistu zagotovijo osnovno ter dodatno luksuzno ponudbo. V diplomski nalogi bodo sprva predstavljeni primeri dobrih praks glampingov po svetu, v ožjem delu pa se bomo osredotočili na tovrstno ponudbo v Sloveniji in raziskali segmentacijo gostov, poudarjene prednosti ponudnikov ter kanale komuniciranja z gosti, ki jih uporabljajo slovenski glamping ponudniki. Raziskovalna vprašanja so torej vezana na trženje tovrstne ponudbe v Sloveniji, s ciljem povečati prepoznavnost podjetij, ki nudijo luksuzne storitve in predstaviti glamping kot inovativen turističen produkt v Sloveniji.
Keywords: glamping, luksuz, ekoturizem, trženje, kampiranje
Published: 04.01.2018; Views: 276; Downloads: 61
.pdf Full text (2,39 MB)

7.
FILM-INDUCED TOURISM: MOTIVATION OF GAME OF THRONES’ FANS TO VISIT DUBROVNIK
Tilen Štruc, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Film-induced tourism is a new, complex phenomenon. It connects two major industries: entertainment and tourism, both being on the rise. So far, the correlation between the two has not been subject to extensive research, thus receiving little academic attention. This study describes the field of film-induced tourism, its effects, forms and characteristics. Its focus is set on the motivation of Game of Thrones’ fans to visit Dubrovnik, Croatia, or “King’s Landing” as they know it from the series. The results of this study show that most of the Game of Thrones’ fans would like to visit Dubrovnik. Results further prove that the more fans identify with the characters from Game of Thrones, the stronger the intent to visit Dubrovnik. In terms of motivation, pull factors proved to dominate push factors. However, results confirm that the stronger the identification with the Game of Thrones’ characters, the greater the importance of push factors for visiting Dubrovnik.
Keywords: film-induced tourism, tourist motivation, Game of Thrones, Dubrovnik
Published: 18.10.2017; Views: 159; Downloads: 88
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Vino kot turistični potencial občine brežice skozi izročilo in umetnost
Dejan Lipej, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. Prvi del obsega teoretična izhodišča in pregled literature z obravnavanega področja, v drugem delu je opisana naša raziskava, ki zaobjema tudi analizo izbranih književnih del, povezanih z vinom. V teoretičnem delu smo poiskali, zbrali in navedli informacije, ki so potrebne za uspešno predstavitev in promocijo vina, med drugim tudi zgodovino te pijače, proces nastajanja vina, navedli smo sorte za bela in rdeča vina, opisali smo slovenski vinski posebnosti cviček in kraški teran, opredelili osnovno vinsko terminologijo, opisali značilnosti turizma v Brežicah in navedli v literaturi svetovane kombinacije hrane in vina. V raziskovalnem delu smo preverjali, ali vinarji pri predstavljanju in promociji svojega vina posegajo tudi na umetniška področja. Na koncu smo navedli nekaj literarnih del, za katera menimo, da so primerna za promocijo vina. Ugotovili smo, da turistični ponudniki na izbrani destinaciji v promociji uporabljajo bolj zgodovinske dogodke destinacije kot pa literarna dela. Diplomska naloga bo v veliko pomoč vinarjem, ki bodo želeli promovirati vino tako, da ga bodo povezali z umetnostjo.
Keywords: vino, vino in umetnost, vinski turizem, Brežice, promocija
Published: 18.10.2017; Views: 165; Downloads: 40
.pdf Full text (2,01 MB)

9.
Racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorja
Petra Grujić, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Predmet raziskave diplomskega dela je bila racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorja, kjer smo s pomočjo proučene znanstvene in strokovne literature v teoretičnem delu predstavili vlogo sindikalnih izletov v turizmu in najpogostejše logistične procese znotraj le-teh. V empiričnem delu smo raziskavo dopolnili s pomočjo vprašalnikov, ki smo jih razdelili zaposlenim izbranih podjetij javnega sektorja v občini Zagorje ob Savi in s pomočjo strukturiranega intervjuja, s katerim smo pristopili k turističnim agencijam. Glede na vse pridobljene informacije smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in uresničili cilje. Na osnovi izvedene raziskave ugotavljamo, da se zaposleni podjetij javnega sektorja v večini radi udeležujejo sindikalnih izletov. Najpomembnejši dejavniki njihovega zadovoljstva so družba sodelavcev, izbrana destinacija, program, ki ga vodi komunikativen in iznajdljiv vodnik, s širokim znanjem, je splošno razgledan in fleksibilen. Racionalizacija logističnih procesov je v pripravi in izvedbi programa v turistični destinaciji najpogosteje izpeljana na področju prehrane in prenočitvenih kapacitet.
Keywords: sindikalni izleti, logistični procesi, javni sektor, racionalizacija logističnih procesov
Published: 11.10.2017; Views: 122; Downloads: 15
.pdf Full text (895,14 KB)

10.
Percepcija sodelovanja prebivalstva s turisti na primeru otoka Paga
Nikolina Šintić, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Lokalno prebivalstvo turistične destinacije na različne načine dojema turiste in gradi odnose z njimi. Od sprejemanja in sodelovanja s turisti, pojavi se lahko celo sovraštvo. V teoretičnem delu smo raziskovali in poskušali predstaviti različne avtorje, njihove teorije, modele in raziskave, ki so se ukvarjale z odnosom domačinov do turistov in turizma ter njihovim sodelovanjem s turisti. Cilj naše naloge je bil raziskati naravo odnosov med lokalnim prebivalstvom in turisti oziroma, če se med njimi razvijajo pozitivni odnosi in sodelovanje ter njihovo dojemanje sodelovanja. Zanimalo nas je tudi, kako večje število turistov vpliva na življenje domačinov. Za raziskovanje smo uporabili poglobljene strukturirane intervjuje, ki smo jih izvedli z domačini, zaposlenimi v turizmu, in tudi s tistimi, ki niso zaposleni v turizmu. Rezultati so pokazali, da do sodelovanja med turisti in domačini na Pagu prihaja, ampak v različnih oblikah. To je lahko sodelovanje zaradi finančne koristi ali zaradi emocionalne koristi. Na sodelovanje po mnenju anketiranih vplivajo tudi množični turizem, ekonomska odvisnost od turizma in kulturne podobnosti domačinov s turisti.
Keywords: sodelovanje, lokalno prebivalstvo, finančna korist, emocionalna korist, množični turizem
Published: 11.10.2017; Views: 103; Downloads: 36
.pdf Full text (581,62 KB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica