SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 64
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Vpliv nalezljive bolezni SARS na turizem Kitajske v obdobju od leta 2002 do leta 2004
Polona Pavčnik, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava izbruh epidemije sarsa na Kitajskem (ang. Severe Acute Respiratory Syndrome) in njegov vpliv na turizem Ljudske republike Kitajske. Virus sars je izbruhnil novembra leta 2002 v južni kitajski provinci Guandong. Ljudska republika Kitajska je novico o nalezljivi bolezni sars posredovala Svetovni zdravstveni organizaciji šele tri mesece kasneje. Vzrok zato je bil, da bolezni pravzaprav niso dobro poznali, niso mogli potrditi povzročitelja te hudo nalezljive bolezni, kar je posledično privedlo do tega, da se je virus zelo hitro razširil v druge države sveta. Nalezljive bolezni se lahko hitro prenašajo z osebe na osebo in tako pride do tega da, se bolezen prenaša s kontinenta na kontinent, s potovanjem ljudi. Okužena oseba sploh ne ve, da ima neko bolezen. Tako jo nevede prenese na drugo osebo in tako lahko nastane epidemija. Zato je za potnike zelo pomembno, da se preden odpotujejo, seznanijo z novostmi, nevarnostmi, ter z ukrepi, s katerimi se lahko zaščitijo pred boleznimi.
Keywords: SARS, nalezljive bolezni, turizem, Ljudska republika Kitajska, vpliv SARS-a
Published: 06.12.2018; Views: 83; Downloads: 6
.pdf Full text (1,06 MB)

2.
Analiza Term Tuhelj z vidika dostopnega turizma in smernice za nadaljnje poslovanje
Tanja Hlebec, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Dostopni turizem je del turistične ponudbe, ki omogoča, da lahko vsak človek uporablja turistične storitve neodvisno in dostojanstveno. V Evropski uniji ljudje s posebnimi potrebami predstavljajo rastoči trg. Pričakuje se, da bo število še raslo. Problem nastaja pri tem, da se invalidi in ljudje s posebnimi potrebami ne odločajo za preživljanje prostega časa na turističnih destinacijah zaradi prevelikih razlik in ovir v ravni dostopa. Da bi preprečili, da se takšna vrsta diskriminacije dogaja, je pomembno, da se osredotočamo na ovire za dostop na turističnih destinacijah, ne pa na posameznikove oslabitve. Pomembno je, da se zavedamo, da je potovanje kot del človekovega preživljanja prostega časa pravica vsakega človeka in da bi izboljšana dostopnost prinesla koristi posamezniku in pripomogla k družbeni integraciji.
Keywords: dostopni turizem, certifikat »invalidom prijazno«, marketinški splet, Terme Tuhelj
Published: 29.11.2018; Views: 31; Downloads: 7
.pdf Full text (1,05 MB)

3.
Upravljanje z gastronomsko ponudbo na destinaciji gastronomske regije Maribor, Pohorje, Dravska dolina in Kozjak
Laura Pintarič, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Gastronomija je del doživetij številnih obiskovalcev v času njihovega obiska izbrane destinacije. Prav zato je tako pomemben element turistične ponudbe izbrane destinacije. Preko tradicionalne in avtentične kulinarike obiskovalec bolje spozna destinacijo ter se z njo tudi bolj neposredno poveže. V tem oziru pa je pomembno znati upravljati z gastronomsko destinacijo, kajti samo dosledno, premišljeno in trajnostno naravnano upravljanje destinacije je ključ za uspešnost le-te. V naši nalogi smo v začetnem teoretičnem delu predstavili aspekte managementa destinacije, gastronomije v turizmu in izbrano gastronomsko regijo Maribor, Pohorje, Dravska dolina ter Kozjak, v kateri smo s ponudniki izvedli t. i. polstrukturirane intervjuje. Preko pregleda strokovne literature, swot in benchmarking analize ter intervjujev s samimi ponudniki v gastronomski regiji, smo raziskali, kako oblikovati čim bolj uspešno ponudbo, ki jo želimo ponujati v obliki novih turističnih produktov v destinaciji. Na koncu pa smo izdelali inovativen in lasten turistični produkt, in sicer itinerar za gastronomsko turistično pot po izbrani gastronomski regiji. S potjo želimo spodbuditi obiskovalce k usmeritvi v lokalno in avtentično kulinariko, prav tako pa je to nov in inovativen produkt na destinaciji, ki je dodatek k ponudbi ter tako privablja obiskovalce na samo destinacijo.
Keywords: gastronomija, upravljanje z destinacijo, gastronomska turistična pot, avtentično, gastronomska regija
Published: 29.11.2018; Views: 33; Downloads: 4
.pdf Full text (1,64 MB)

4.
Vesoljski turizem v resničnosti in v znanstveni fantastiki
Matic Jelenovec, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Vesoljski turizem postaja v današnjem času vse bolj priljubljen, saj se izvaja vse več raziskav in v zvezi s tem je vse več povpraševanja. Turistična potovanja v vesolje so se pred nekaj desetletji zdela še nemogoča, a danes je popolnoma drugače. Vse več je špekulacij in načrtovanj, kako se bo v naslednjih letih potovalo v vesolje. Glavni akterji pri načrtovanju le-tega so zdaj že svetovno znane zasebne organizacije za vesoljski turizem, ki že vrsto let načrtujejo, da bi izvedle prvo potovanje v vesolje, kar bi na tem področju predstavljalo prelomnico. Zaradi vse večje priljubljenosti omenjene vrste turizma nas je zanimalo, kako bodo vesoljska potovanja izgledala v prihodnosti in predvsem, kako bo to potekalo v praksi. Prav tako nas je zanimalo, ali tudi Slovenija prispeva k razvoju vesoljskega turizma, ter ali obstajajo turistični produkti, povezani z vesoljskim turizmom, tudi na slovenskih tleh. Analiza podatkov je pokazala, da vesoljski turizem iz leta v leto napreduje, kot tudi tehnologija za potovanje v vesolje. Prav tako smo spoznali, da je v Sloveniji še veliko prostora za promocijo vesoljskega turizma in za ustvarjanje turističnih produktov, povezanih s to vrsto v turizma.
Keywords: vesoljski turizem, potovanje v vesolje, organizacije za vesoljski turizem, turistični produkti, tehnologija za potovanje v vesolje
Published: 29.11.2018; Views: 45; Downloads: 19
.pdf Full text (1,82 MB)

5.
Vloga prve dame Združenih držav Amerike pri medijski reprezentaciji in razvoju turizma občine Sevnica
Nadja Mlakar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo Vloga prve dame Združenih držav Amerike pri medijski reprezentaciji in razvoju turizma občine Sevnice obravnava vlogo ameriške prve dame Sevničanke Melanie Trump pri pojavljanju Sevnice v medijih in razvoju blagovne znamke. Prav tako analizira, kako mediji podajajo informacije in s tem vplivajo na zaznavanje sveta ter spreminjanje mišljenj o določenih dogodkih, osebah, mestih in prostoru. V diplomskem delu smo predstavili stanje na področju turizma v malem mestu, ki se je kar naenkrat znašlo na svetovnem zemljevidu zaradi predsedniških volitev v ZDA. V empiričnem delu smo z uporabo analize vsebine medijskih člankov spoznali, kako so domači in tuji mediji pisali o domačem kraju prve dame in produktih, ki so nastali v povezavi z njo. Z izvedbo intervjujev s ponudniki izdelkov v povezavi z Melanio smo ugotovili, kako je potekala promocija s pomočjo svetovnih medijev in kakšne spremembe je prinesla na področju razvoja turizma Sevnice.
Keywords: Sevnica, turizem, blagovna znamka, mediji, promocija
Published: 29.11.2018; Views: 30; Downloads: 11
.pdf Full text (1,56 MB)

6.
Analiza term, ki so pristopile k zeleni shemi slovenskega turizma
Lea Plahuta, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Sodobna družba je tudi na področju turizma vedno bolj naravnana k odgovornemu in trajnostnemu razvoju. K takšnemu razvoju spodbuja Zelena shema slovenskega turizma (v nadaljevanju ZSST), ki posameznim turističnim organizacijam med drugim ponuja tudi orodja za spremljanje in analizo njihovega trajnostnega upravljanja. Namen kvalitativne raziskave, ki smo jo izvajali junija in julija 2018, je bil analizirati trajnostno poslovanje v petih izbranih termah. Podatke smo pridobili s pomočjo intervjujev. Analiza podatkov je pokazala, da so vsi pridobili okoljski znak eko marjetica in da skladno z zahtevami tega znaka tudi izvajajo obvezne ukrepe za omejevanje porabe energije in vode, pravilno ravnajo z odpadki, preudarno uporabljajo čistilna sredstva, v svojo dejavnost vključujejo lokalno skupnost idr. Pristop k ZSST vsi vključeni v raziskavo priporočajo tudi tistim, ki do sedaj k njej še niso pristopili. Inovativne in kakovostne rešitve z visoko dodano vrednostjo na področju trajnostnega razvoja v turizmu smo zasledili samo pri dveh termah, zato menimo, da to področje pri vseh potrebuje prednostno obravnavo.
Keywords: trajnostni turizem, Zelena shema slovenskega turizma, slovenske terme
Published: 25.10.2018; Views: 136; Downloads: 16
.pdf Full text (994,59 KB)

7.
Glamurozno kampiranje
Katja Murkovič, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Glamping se je skozi čas razvijal in napredoval, tako kot vsi drugi trendi. Z velikim skokom od klasičnega kampiranja je sedaj, z modernimi nastanitvenimi možnostmi in edinstvenimi doživetji, postal večmilijonska industrija, ki se je razširila povsod po svetu. Nova vrsta glampistov je povzročila povpraševanje, ki vsebuje najkvalitetnejše storitve in ponuja vrhunsko doživetje v naravi. Glamping se tesno prepleta s trajnostnim poslovanjem zaradi tega, ker je umeščen v naravno okolje, v katerega minimalno posega in z njim sobiva. Predstavlja pomemben turistični produkt v Sloveniji, saj deluje v skladu z zeleno politiko, ki jo spodbuja Slovenska turistična organizacija. Zaradi naraščajočega trenda in zaradi potrebe po konkurenčni prednosti so Bioterme Mala Nedelja v svojo lastno ponudbo uvedle glamping z imenom Sončna dolina. Za uspešno poslovanje je pomembno, da se prepoznajo ciljni trgi in skupine, ki bodo predstavljale potencialne goste. Prav tako je pomembno, da se določi vse segmente marketinškega spleta, ki bodo pri poslovanju pripomogli k lažjim in dobrim odločitvam.
Keywords: glamurozno kampiranje, trajnostni turizem, zeleni turizem, Bioterme Mala Nedelja, marketinški splet.
Published: 25.10.2018; Views: 54; Downloads: 14
.pdf Full text (1,49 MB)

8.
Certifikat družini prijazno podjetje v turizmu
Maja Možic, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo podrobneje obravnava področje usklajevanja družinskega in poklicnega življenja in predstavitev certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu so pojasnjene tematike: usklajevanje poklicnega in družinskega življenja; zadovoljstvo zaposlenih; področje zaposlovanja; ureditev družinske politike in zakonodaje v Sloveniji; vloga in pomen, ki ga ima posamezna organizacija pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja; delo v turizmu; in predstavitev posebnosti ter certifikat Družini prijazno podjetje, ki je tudi osrednja tema diplomskega dela. Začetni del empiričnega dela zajema predstavitev Zavoda za turizem in kulturo Radovljica, na katerem smo izvedli raziskavo. Opravili smo intervjuje s sedmimi zaposlenimi in izvedeli, kako so zadovoljni s stanjem družini prijaznih ukrepov, ki se izvajajo znotraj zavoda. Podatke, pridobljene z intervjuji, smo analizirali s pomočjo postopka kodiranja in predstavili ključne ugotovitve in povezave. V zaključnem delu diplomskega dela smo v skladu z že obstoječim stanjem ukrepov pripravili nekaj novih predlogov, ki bi jih v zavodu lahko uvedli za dodatno ravnovesje in zadovoljstvo zaposlenih.
Keywords: certifikat družini prijazno podjetje, družini prijazna politika, zadovoljstvo zaposlenih, delo v turizmu, usklajevanje poklicnega in družinskega življenja.
Published: 25.10.2018; Views: 50; Downloads: 12
.pdf Full text (1,64 MB)

9.
Analiza kulinarične dediščine in njena vključenost v turistično ponudbo Prlekije
Maja Bot, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, prvi vključuje teoretični in drugi raziskovalni del. V prvem delu smo opisali pomen kulinarične dediščine, blagovne znamke in predstavili območje Prlekije. Nadaljevali smo s konkretno predstavitvijo jedi, značilnih za naše raziskovalno območje in kasneje kritično predstavili prednosti in pomanjkljivosti destinacije s pomočjo SWOT analize. Raziskovalni sklop zajema trenutno ponudbo kulinarične dediščine in raziskavo s turističnimi deležniki, ki smo jo izvedli s pomočjo intervjujev. Ugotavljali smo povezanost jedi s teoretičnim delom, hkrati pa nas je zanimalo mnenje turističnih deležnikov o skupni blagovni znamki. Zbrane rezultate smo predstavili z metodo kodiranja, kjer smo ključne stavke oziroma besede tvorili v nadpomenke in jih razvrstili glede na tematiko odgovorov. Vsako tematiko smo predstavili in navedli naše ugotovitve. Pri tem smo podali seznam jedi, ki bi jih želeli vključiti v skupno blagovno znamko. Na koncu diplomskega dela smo podali še naše predloge o izboljšanju prepoznavnosti kulinarične dediščine Prlekije in predstavili osnutek skupne blagovne znamke.
Keywords: kulinarična dediščina, dediščina prehranjevanja, turistična ponudba, blagovna znamka, Prlekija
Published: 25.10.2018; Views: 47; Downloads: 10
.pdf Full text (1,77 MB)

10.
Slovenska kulturna dediščina v angleškem jeziku
Eva Dornik, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Prevajanje iz slovenskega v angleški jezik ima velik pomen v svetu in tudi v Sloveniji, predvsem na področju turizma, kamor lahko tudi uvrstimo tradicionalno slovensko kulinariko. Z njo se namreč v svetu promoviramo in zato so tudi ustrezni prevodi ključnega pomena. Brez njih bi težje predstavili, kaj je potica ali pa štrukelj. Ker ima angleški jezik status lingue france, menimo, da je še posebej pomembno, da so prevodi tradicionalne slovenske kulinarike ustrezni in razumljivi. Nekatere jedi se v angleški jezik ne morejo prevesti z angleško ustreznico, zato prevajalci velikokrat posegajo po drugačnih metodah in načinih prevajanja. Menimo, da je velik del uspešnosti Slovenije na področju turizma povezan z angleškim jezikom oz. prevodom v angleški jezik. V empiričnem delu raziskujemo, kakšni so ustrezni prevodi slovenske kulinarične terminologije in analiziramo prevode jedilnih listov na področju Brežic. Ugotovili smo, da imajo vsi analizirani gostinski ponudniki na območju Brežic jedilne liste prevedene v angleški jezik in da so v večini ustrezno prevedeni. Na osnovi tega tudi ugotavljamo, da je zelo pomembno, da slovenski turistični delavci poznajo pravilno kulinarično terminologijo v angleškem jeziku.
Keywords: tradicionalna slovenska kulinarika, prevajanje, angleški jezik, kulinarična terminologija
Published: 25.10.2018; Views: 57; Downloads: 4
.pdf Full text (1,45 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica