1. Prenova procesa nabave v izbranem podjetjuTamara Drenik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov in njihove sestavne dele. Opisali smo soodvisnost med temeljnim, informacijskim in upravljalnim procesom. Opredelili smo ključne in podporne poslovne procese. Ravno tako smo opredelili nabavo in opisali posamezne faze nabavnega procesa. Opisali smo nabavo in izboljšanje nabavnega poslovanja v storitvenih organizacijah. Proces nabave predstavlja osrednje področje diplomskega projekta.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega podjetja. Opisali in zarisali smo trenutni proces nabave in podali analizo trenutnega procesa nabave. Podali smo rešitev, ki bi pripomogla pri samem procesu nabave. Predlagana rešitev je, da bi se uporabljal dosledno ERP program za planiranje in nabavo materiala, katerega podjetje že ima. Spremenili bi proces nabave v podjetju, da bi vsak zaposleni bil odgovoren za svoje delo. Zarisali smo predlog nove zasnove in podali oceno učinkov na prenovo, ki vpliva na zaposlene, podjetje in kupce. Za konec smo opredelili pogoje in omejitve za uvedbo predlagane rešitve. Ključne besede: poslovni procesi, proces nabave, proizvodno storitveno podjetje, izboljšanje procesa nabave. Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 97; Prenosov: 23
Celotno besedilo (849,49 KB) |
2. |
3. Podoba korporativnih znamk trgovinskih organizacij med študentiNuša Mencinger, 2023, diplomsko delo Opis: Obravnavana tema diplomskega dela se nanaša na podobo korporativnih znamk trgovinskih organizacij med študenti. Podoba blagovne znamke je povezana s tem, kako potrošniki čutijo blagovno znamko in kako jo dojemajo. Pomembno pa je vedeti, da se tudi potrošniki, ki izdelkov oziroma storitev ne uporabljajo, povežejo in ustvarijo podobo o določenih organizacijah na enak način, zato je podoba bistvenega pomena na vseh področjih.
V teoretičnem delu smo predstavili teoretična izhodišča, najprej glede korporativnih znamk. Preučili smo osnovno definicijo, pomen in vlogo ter upravljanje s korporativnimi znamkami. V drugem delu teoretičnega dela pa smo s pomočjo Aaker-jevega in Keller-jevega modela definirali podobo blagovne znamke.
Empirični del je zajemal anketni vprašalnik glede podobe treh izbranih trgovinskih organizacij, in sicer Spar, Hofer in Mercator. Te organizacije so med najbolj prepoznavnimi trgovinskimi organizacijami na slovenskem trgu. Z analizo podob trgovinskih organizacij s pomočjo grafov in tabel, smo želeli ugotoviti ali je, ter kakšna je razlika med izbranimi organizacijami v razmerju z idealno trgovinsko organizacijo v očeh študentov. Ključne besede: korporativna znamka, podoba blagovne znamke, trgovinske organizacije, študentska raziskava. Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 157; Prenosov: 44
Celotno besedilo (2,72 MB) |
4. Strategije trgovanja z opcijamiUrška Rubin, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava strategije trgovanja z opcijami. Primarni namen dela je seznaniti posameznika z različnimi načini ustvarjanja dobička z uporabo opcij na delniškem trgu, pri čemer so opisana tudi tveganja vsake izmed strategij.
V uvodnem delu so pojasnjeni osnovni pojmi, ki jih mora poznati trgovec z opcijami in razumeti njihovo vlogo ter značilnosti, preden se loti trgovanja. Predstavljeni sta dve vrsti opcij, in sicer ameriška ter evropska, v nadaljevanju pa pri opisu primerov strategij predpostavljamo, da so opcije evropske. Omenjen je zakon velikih števil, ki pojasnjuje, zakaj je, kadar gre za opcije, priporočeno večje število transakcij. Poudarek je tudi na grških črkah, ki imajo pri trgovanju z opcijami pomembno vlogo, saj z njimi merimo občutljivost portfelja na spremembo spremenljivk, ki določajo ceno opcije. Nepoznavanje grških črk lahko vodi do izgube, katere razlog je trgovcu z opcijami neznan. Diplomsko delo opisuje najpogostejše strategije trgovanja z opcijami. Med te štejemo razpone, kjer gre za trgovanje z dvema ali večimi opcijami istega tipa (vsaj dve nakupni opciji ali vsaj dve prodajni opciji), in pokrite opcije. V zadnjem delu so opisane še posamezne kombinacije, kjer vzpostavimo pozicijo tako v nakupnih kot tudi prodajnih opcijah na isto delnico. Ključne besede: derivat, opcija, strategija trgovanja z opcijami, volatilnost Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 106; Prenosov: 22
Celotno besedilo (2,31 MB) |
5. Stili vodenja, kultura in poslovni običaji - primerjava Slovenije in KitajskeBlaž Zadravec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili kulturo, vodenje in poslovne običaje Slovenije in Kitajske, nato pa smo državi še primerjali. V današnjem poslovnem svetu lahko pride do številnih napak oziroma težav predvsem na poslovnih sestankih, kjer se srečujejo različne kulture. Država, podjetja in organizacije si želijo dobrega sodelovanja in komunikacije z državami, podjetji in organizacijami iz različnih kultur in kontinentov. Predstavniki držav morajo biti na tekočem z njihovim stilom vodenja, kulturo in poslovnimi običaji, ki se lahko med državami pomembno razlikujejo. V diplomskem delu smo se predvsem osredotočili na primerjavo Slovenije in Kitajske, kjer smo predstavili številne razlike v načinu vodenja, kulturi in poslovnih običajih. Predstavili smo tudi pojem vodenja, kjer smo opredelili stile vodenja, izhodišča za razumevanje vodenja in skupinsko delo. Dotaknili smo se pojma kultura, kjer smo opredelili organizacijsko kulturo, poslovni bonton in poslovno komuniciranje. V zadnjem delu diplomskega dela pa smo opredelili kriterije, na temelju katerih smo Slovenijo in Kitajsko tudi primerjali in opisali razlike. Največje razlike smo zaznali v načinu vodenja, saj v Sloveniji uporabljamo predvsem demokratičen stil vodenja, na Kitajskem pa se poslužujejo predvsem avtokratskega stila vodenja, kjer ima vodja malo zaupanja v svoje zaposlene. Razlike se pojavijo tudi v sami kulturi, saj smo Slovenci bolj odprti po naravi, kot so Kitajci. Za Slovenijo je značilna bolj individualistična kultura, za Kitajsko pa kolektivistična. Razlike se pojavljajo tudi pri načinu komuniciranja, saj Slovenci uporabljamo neposreden stil, Kitajci pa zgoščeni stil komuniciranja. V sklepu diplomskega dela smo opisali naše ugotovitve, predstavili odprte probleme in podali predloge za prakso. Ključne besede: Kultura, Vodenje, Stil vodenja, Slovenija, Kitajska, Poslovna kultura, Motiviranje Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 128; Prenosov: 47
Celotno besedilo (1,22 MB) |
6. Brezposelnost v Srbiji med krizo Covida-19Milica Milisavljević, 2023, diplomsko delo Opis: Problem brezposelnosti je v središču pozornosti oblikovalcev ekonomske politike. Brezposelne osebe so tiste osebe, ki so v določenem času brez dela, ki so pripravljene delati in ki si iščejo delo. Brezposelnost je velik problem vsakega gospodarstva. Da bi rešili ta problem, je treba odkriti vzroke, ki vplivajo na njegov obseg in strukturo. Gibanje kazalnikov trga dela je odvisno od uspešnosti izvajanja in rezultatov izvedenih ukrepov ustrezne politike zaposlovanja. Za to temo smo se odločili, ker menimo, da je brezposelnost eden večjih problemov držav v času pandemije covida-19. Predmet dela je podati realnejšo sliko brezposelnosti glede na gibanje kazalnikov trga dela v Srbiji in regiji zahodnega Balkana pred krizo covida-19 in med njo. V diplomskem delu bomo predstavili analizo brezposelnosti v Srbiji ter primerjalno analizo brezposelnosti v Srbiji in drugih državah zahodnega Balkana. Na podlagi podatkov iz let 2019, 2020 in 2021 bomo analizirali, kako je nihala stopnja brezposelnosti v Srbiji med krizo covida-19, prav tako bomo predstavili kako, je nihala stopnja brezposelnosti med moškim in ženskim prebivalstvom. Predstavili bomo primere dobre prakse pri reševanju problema brezposelnosti. Ključne besede: kazalniki trga dela, regionalna brezposelnost, kriza covida-19 Objavljeno v DKUM: 04.04.2023; Ogledov: 693; Prenosov: 52
Celotno besedilo (1,06 MB) |
7. Elektronsko označevanje policMarko Leban, 2022, diplomsko delo Opis: Z napredkom tehnologije se je precej povečala možnost za izboljšanje okolja . Elektronsko označevanje polic v svetu predstavlja inovacijo, ki je okolju prijazno. Trgovci na drobno morajo slediti trendom po svetu, da bi lahko povečali prihodke, optimizirali svoje poslovanje ter prišli iz papirnatih etiket za označevanje izdelkov na elektronsko označevanje polic in postali okolju prijazno podjetje.
V teoretičnem delu smo predstavili kaj je elektronsko označevanje polic in kakšen je njihov princip delovanja in komuniciranja z zaposlenimi. Ob tem smo predstavili modele in se osredotočili na njihove prednosti.
V praktičnem delu smo na podlagi pridobljenih podatkov ''podjetja x'', ki se je odločilo za implementacijo elektronskega označevanja polic, analizirali dobljene podatke. Analizirali smo tudi katera opcija je okolju prijazna. Ključne besede: ESL, elektronsko označevanje polic, digitalna cena, elektronska etiketa Objavljeno v DKUM: 04.04.2023; Ogledov: 169; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,84 MB) |
8. Planiranje osebnih financTina Komplet, 2021, diplomsko delo Opis: Planiranje osebnih financ je dandanes za posameznika nuja, saj živimo v obdobju, ko ljudje ne znajo razpolagati s svojimi prihodki in premoženjem. Zavedamo se pomembnosti področja osebnih financ in razpolaganja z njimi, zato se vedno več ljudi ukvarja z upravljanjem le-teh. Kljub temu, veliko posameznikov ne ve, kako se lotiti upravljanja osebnih financ. Analizirati moramo svoje sedanje finančno stanje, določiti cilje in jih začeti uresničevati, pri čemer nam lahko pomaga osebni finančni svetovalec, ki nam daje nasvete, s katerimi se bomo lažje odločali in nas vodi do željenega zastavljenega cilja. V primeru, da želimo sami uresničiti pot do urejenih osebnih financ pa smo v delu diplomskega projekta predstavili mobilne aplikacije za boljši pregled in samostojnost pri ureditvi osebnih financ. Mobilne aplikacije so ena izmed lažjih oblik, s katerimi spoznamo za kaj mesečno in letno porabljamo svoje prihodke ter tako enostavnejše poskrbimo za svojo dolgoročno finančno varnost. Ključne besede: Osebne finance, upravljanje osebnih financ, planiranje osebnih financ, osebni finančni načrt, finančno svetovanje, urejene osebne finance, mobilne aplikacije za upravljanje osebnih financ. Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 214; Prenosov: 43
Celotno besedilo (771,10 KB) |
9. Financiranje preko spletnih platformGal Vohar, 2022, diplomsko delo Opis: For a company to be established and survive, it needs financial resources, which it acquires through funding. A company can be funded through equity, debt, or crowdfunding. crowdfunding will be explained in greater detail in the continuation of this project. We will explore the types of crowdfunding and which online platforms exsist, their differentiation according to the needs of the individual, their conditions for a successful campaign application, and interest after a successful campaign is completed. We will also present some successful start-ups and their products, with which they exceeded their expectations and goals.
Crowdfunding is mostly chosen by start-up companies to obtain financial resources from various investors and not only from one business partner or person, which in most cases is a bank. However, we must not forget that crowdfunding platforms are also approached by individuals who want to help others or just need financial help themselves due to unpredictable circumstances such as expensive medical bills or to help people involved in natural disasters (floods, tornadoes, earthquakes, etc.). Ključne besede: množično financiranje, zagonsko podjetje, spletne platforme, startup. Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 140; Prenosov: 32
Celotno besedilo (1,21 MB) |
10. Vloga predhodnih izkušenj ustanoviteljev pri poslovnem načrtovanjuNina Verdenik, 2023, diplomsko delo Opis: Pridobivanje izkušenj je del našega vsakdanjega življenja. Izkušnje so tiste, s pomočjo katerih se učimo in iz njih pridobivamo koristne napotke, ki nam lahko pomagajo v nadaljnjem življenju. Prav tako je v podjetništvu. Podjetnik skozi svojo kariero pridobiva različne izkušnje, tako pozitivne kot negativne. Te mu prinesejo ogromno znanja, ter ga naučijo, kako se odzvati v določenih situacijah. V nekaterih primerih so ravno predhodno pridobljene izkušnje tiste, ki podjetnika spodbudijo k samostojni poti in ustanovitvi svojega podjetja. Z njihovo pomočjo bo podjetnik imel že določena znanja o ustanovitvi podjetja, vodenju in/ali proizvodnji. Izkušnje imajo tudi pomembno vlogo pri tem, ali se bo ustanovitelj odločil za poslovno načrtovanje ali ne, kar je ključnega pomena, še posebej pri zagonu novega podjetja. Pomembne pa so pri nadaljnjem vodenju podjetja.
V diplomski nalogi smo torej v teoretičnem delu obravnavali vrste izkušenj, ki jih podjetnik lahko pridobi. To so: zagonske izkušnje, vodstvene izkušnje, industrijske izkušnje in navzkrižno funkcionalne izkušnje. Opisali smo tudi proces, kako podjetnik te izkušnje preoblikuje v znanje. Ugotavljali smo, ali se poslovnemu načrtovanju bolj posvečajo izkušeni ali neizkušeni podjetniki, ter kako predhodne izkušnje vplivajo na prepoznavanje priložnosti v panogi. Zanimalo nas je kako izkušnje vplivajo na trajnostno rast podjetij ter kakšno je razmerje med izkušnjami in uspešnostjo podjetja v različnih fazah rasti. V empiričnem delu smo te ugotovitve povezali s primerom v praksi. Za primer v praksi smo izbrali podjetnika, ki je pred ustanovitvijo lastnega podjetja že imel velik nabor predhodnih izkušenj. Ključne besede: izkušnje, znanje, poslovno načrtovanje, ustanovitelj Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 158; Prenosov: 28
Celotno besedilo (615,01 KB) |