| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 7833
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza igranja iger na srečo in srečk v izbrani poslovalnici loterije slovenije
Katja Zorko, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključna naloga govori o igrah na srečo. Za to temo smo se odločili, saj je ponudba na slovenskem trgu pestra in smo želeli izvedeti več, predvsem s področja klasičnih iger na srečo. Teoretičen okvir iger na srečo predstavljamo v drugem poglavju. Zanimal nas je tudi njihov vpliv na turistični sektor ter zakonski in davčni vidik izvajanja te dejavnosti. Igre na srečo so tudi ena izmed oblik nekemičnih zasvojenosti, zato smo raziskali tudi to. V praktičnem delu naloge smo analizirali problem, ki smo ga predstavili v uvodnem delu na primeru manjše poslovalnice, ki je del primarne mreže Loterije Slovenije. Tam smo s pomočjo anketnega vprašalnika med odjemalci izvedli anketo, saj nas je zanimalo njihovo zadovoljstvo s storitvami in ponudbo poslovalnice. V nadaljevanju smo analizirali 50 popolno izpolnjenih vprašalnikov in odgovore predstavili z grafikoni. Na koncu smo preverili hipoteze, ki smo jih zastavili v uvodnem delu naloge. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo poslovalnici lahko priporočili izboljšave poslovanja, saj so zadovoljni odjemalci ključni pri uspešnosti podjetij.
Ključne besede: Igre na srečo, klasične igre na srečo, igralniški turizem, Loterija Slovenije
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 127; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Vloga čustvene inteligence pri komunikaciji na delovem mestu
Mia Mikec, 2020, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili pojma čustvena inteligenca in komunikacija na delovnem mestu. Predstavili smo tudi sposobnosti čustvene inteligence in komunikacijske sposobnosti ter njuno uporabo na delovnem mestu. Kot ugotavljajo različni avtorji, sta pojma prepletena in neločljivo povezana. V drugem delu pa je bil cilj na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovati anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo raziskali sposobnosti čustvene inteligence zaposlenih na delovnem mestu v izbranem podjetju in vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu. Ugotoviti smo želeli tudi, ali je izbrano podjetje čustveno inteligentno. Na podlagi dobljenih rezultatov in potrjenih postavljenih hipotez smo ugotovili, da imajo zaposleni v izbranem podjetju sposobnosti čustvene inteligence, čustvena inteligenca pa ima vpliv na njihovo komuniciranje na delovnem mestu. Za izbrano podjetje lahko rečemo, da je čustveno inteligentno podjetje. Glede na ugotovljeno vlogo čustvene inteligence pri komunikaciji na delovnem mestu, bi podjetja morala spodbujati čustvene sposobnosti zaposlenih, saj je le-to pomembno za razvoj podjetja in doseganje njegovih ciljev.
Ključne besede: čustvena inteligenca, komunikacija na delovnem mestu, vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 114; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (548,27 KB)

3.
Analiza nakupnih dejavnikov na primeru obiska nogometne tekme
Andraž Velkavrh, 2020, diplomsko delo

Opis: Številne obveznosti in dolžnosti krojijo naš način življenja, zato je sprostitev za vsakega izmed nas izrednega pomena. Eden od načinov sprostitve je zagotovo šport. Veliko ljudi se z njim ukvarja aktivno, bodisi rekreativno bodisi profesionalno, mnogi pa ga spremljajo pasivno, na primer prek televizijskih zaslonov ali v živo. Nogomet je prvovrstni primer športa, ki je popularen povsod po svetu, ter medijsko in ekonomsko odlično podprt. Obiskovanje nogometnih tekem predstavlja za nogometne navdušence strast, radost, zadovoljstvo in nepozabne spomine. Kljub temu ni vse tako idealno, saj nogometni funkcionarji opažajo, da primanjkuje ljudi na nogometnih stadionih. Nakupnih dejavnikov, ki vplivajo na ogled nogometnih tekem, je ogromno, na primer cene, kvaliteta nogometnih tekem, infrastruktura, vreme, lokacija, rezultati ter pripadnost določenemu klubu. V prvem delu diplomskega projekta (tj. teoretični del) se bomo osredotočali predvsem na marketinško teorijo. Najprej bomo spoznali marketinški splet (4P), in sicer izdelek, ceno, marketinško komuniciranje ter marketinške poti. Spoznali bomo tudi nakupni proces ter njegovih 6 faz – od prepoznavanja potreb do ponakupnega vedenja. Odjemalčevo vedenje bomo podrobneje predstavili kasneje, ko bomo govorili o psiholoških, osebnih, kulturnih in družbenih dejavnikih, ki nanj vplivajo. V praktičnem delu bomo spoznali vprašalnik, ki smo ga uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo tiste dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje nogometne tekme. Kaj je tisto, kar ljudi privabi na tekmo, ter obratno, kaj jih odbija od le-te. Izkazalo se je, da je najpomembnejši dejavnik sama vsebina tekme, kvaliteta tekme, nenazadnje je pomembno tudi, ali gre za derbi ali ne. V zaključku bomo pregledali zastavljene hipoteze, jih potrdili oziroma zavrgli ter predlagali, kako zmanjšati problem nizke udeležbe na nogometnih prizoriščih.
Ključne besede: nogomet, marketinški splet, nakupni proces, odjemalčevo vedenje, vprašalnik, nakupni dejavniki
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 68; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Ključne besede: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Objavljeno: 06.01.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

5.
FINANCIRANJE JAVNIH PODJETIJ NA PRIMERU JAVNEGA KOMUNALNEGA PODJETJA LOG D.O.O.
Ana Kotnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo se seznanili z javnimi podjetji, podrobneje s financiranjem javnih podjetij. Tako ste lahko prebrali kakšna je razlika med javnimi in zasebnimi podjetji, zakaj so javna podjetja neuspešna v primerjavi z zasebnimi, kako so gospodarske javne službe opredeljene oz. kaj spada pod njih. Navedli smo instrumente financiranja teh podjetij ter kako je zakonsko urejeno to financiranje in delovanje javnih podjetij. V nadaljevanju smo poiskali sezname podjetij, v katerih in Republika Slovenija neposredni lastniški delež. Ta podjetja smo razvrstili v različne skupine za lažje analiziranje po različnih kriterijih, da smo dobili kar se da dobro sliko o lastništvih naše države v teh podjetjih. Za najboljših dvajset podjetij iz tega seznama smo naredili analizo finančnega stanja v preteklem letu ter jih na kratko opisali. Za lažjo primerjavo njihovega poslovanja, smo v tabeli 36 zbrali najpomembnejše podatke o njihovem finančnem poslovanju in odstotku državnega deleža v njih. Za konec smo predstavili Javno komunalno podjetje LOG d.o.o. . Na primeru tega podjetja smo prikazali dejansko financiranje in poslovanje javnih podjetij. Za LOG do.o. smo naredili analize poslovanja v preteklih letih, načrte za prihodnost in strategijo javnega podjetja.
Ključne besede: Javno podjetje, financiranje javnih podjetij, gospodarske javne službe, instrumenti financiranja, država – lastnica, javno komunalno podjetje, zakon o gospodarskih javnih službah (ZGJS)
Objavljeno: 05.01.2021; Ogledov: 57; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

6.
Prodaja preko spletne platforme amazon
Saša Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega projekta je analizirati postopek prodaje preko spletne platforme Amazon in predstaviti zasnovo načrta tovrstne prodaje izdelka za izbrano podjetje. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo podrobneje predstavili spletno prodajo kot distribucijski kanal v mednarodnem trženju ter analizirali programe spletne prodaje podjetja Amazon in postopek prodaje preko spletne platforme tega podjetja. Prodajalci se pri prodaji na Amazonu srečujejo s številnimi izzivi. Močna konkurenca od njih zahteva temeljite priprave. Mednje med drugim spadajo proces iskanja izdelka in dobaviteljev, odločanje o načinu dostave ter priprava strani izdelka (listinga). Ključno vlogo pri uspešni prodaji preko spletne platforme Amazon pa ima mednarodno trženjsko komuniciranje, še posebej oglaševanje. V empiričnem delu diplomskega projekta smo predstavili načrt prodaje izdelka preko spletne platforme Amazon za izbrano podjetje. Primer vključuje predstavitev izbire oblike podjetja, izbire trga, izdelka, iskanje dobaviteljev, strategijo oglaševanja in pripravo listinga.
Ključne besede: Mednarodno trženje, distribucijski kanal, spletna trgovina, spletna platforma, Amazon.
Objavljeno: 04.01.2021; Ogledov: 123; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

7.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 105; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

8.
Značilnosti trga dela v Združenem Kraljestvu in Nemčiji s poudarkom na empirični analizi zaposlitvene funkcije
Barbara Feldin, 2020, diplomsko delo

Opis: Trg dela je v današnjem času zelo aktualna tema. Na zaposlenost vpliva več dejavnikov. V našem delu diplomskega projekta smo se osredotočili na ekonometrično analizo zaposlitvene funkcije v dveh državah. V prvem delu smo opisali trg dela in njegove značilnosti za obe državi, prav tako smo se posvetili brezposelnosti in zaposlenosti v obeh državah. Nato smo se posvetili ekonometrični analizi zaposlitvene funkcije v obeh državah. Najprej smo grafično analizirali vpliv izbranih spremenljivk na zaposlenost v posamezni državi, nato pa smo ocenili tri funkcije za obe državi. Po oceni funkcij smo primerjali vse tri funkcije za posamezni državi. Po analizi vseh treh funkcij s primerjavo determinacijskih koeficientov, z Ramsey RESET testom, Box Cox testom in Chow testom smo izbrali najustreznejšo funkcijo v vsaki državi. Nato smo preverili veljavnosti predpostavk metode najmanjših kvadratov izbrane funkcije v obeh državah. V našem delu diplomskega projekta smo z analizo ugotovili, da v ocenjeni zaposlitveni funkciji za Nemčijo ne veljajo vse predpostavke metode najmanjših kvadratov, saj je prisotna multikolinearnost in heteroskedastičnost. Pri analizi ocenjene zaposlitvene funkcije za Združeno kraljestvo smo prav tako ugotovili, da ne veljajo vse predpostavke metode najmanjših kvadratov, saj je prisotna multikolinearnost.
Ključne besede: trg dela, zaposlenost, ekonometrična analiza.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 93; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

9.
Digitalizacija procesov restavracije
Jože Pavčnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega dela so digitalizacija in procesi v organizacijah. V nalogi smo se osredotočili na digitalizacijo procesa nabave in inventure v restavraciji. V našem izbranem primeru podjetje digitalizira svoje analogno beleženje podatkov z uporabo raznih programov. Analizirali in zarisali smo trenutni proces dela v podjetju, v katerem lahko uvedemo različne nove tehnologije, našli možnosti za izboljšanje in tudi te prikazali s pomočjo modeliranja procesov. Teoretično smo za boljše razumevanje poteka dela v restavraciji opredelili digitalizacijo, Industrijo 4.0 in poslovne procese. V diplomskem delu smo opredelili izvajanje poslovnih procesov v restavraciji in ponudili rešitev. Diplomski projekt je namenjen prikazu ter analizi trenutnih procesov v danem podjetju s poudarkom na procesih nabave in inventure restavracije. Z diplomskim delom želimo prikazati trenutni potek procesov, prikazati njihove pomanjkljivosti in ponuditi sodobne rešitve. Osrednja ugotovitev je, da smo s podanimi predlogi izboljšali pregled inventure. Z uporabo MS Excel preglednic smo zmanjšali napake v popisih z neposrednim vnašanjem asortimentov v sistem in omogočili boljšo statistiko poslovanja restavracije.
Ključne besede: digitalizacija, procesi, modeliranje, managemment, projekt
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 109; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (620,68 KB)

10.
Načrtovanje spletnega mesta športnega društva
Kevin Belšak, 2020, diplomsko delo

Opis: Organizacija je v digitalni dobi bistvenega (ključnega) pomena, saj z njo dosežemo zainteresirane strani in se lotimo konkurence. Velika večina preden vstopi v stik z organizacijo poišče spletno mesto le te in se vnaprej prepriča in pouči o organizaciji. Zato torej spletno mesto tako na nek način služi kot orodje za predstavitev organizacije potencialno novim obiskovalcem/ ljudem kot tudi drugim organizacijam. Sledeče velja ravno za športne klube, torej neprofitne organizacije in podjetja. Viri za razvoj spletnega mesta so običajno omejeni, zato smo v ta namen raziskali, da je s pomočjo uporabe nepoklicnih orodij in veščin mogoče razviti celotno spletno mesto. Raziskava je bila izvedena na primeru športnega kluba, pri čemer je bil preučevan postopek načrtovanja spletne strani. Ker športno društvo KMN Tomaž ŠIC bar še nima svojega spletnega mesta, smo se odločili, da s pomočjo spletne razvojne storitve WIX, z razvojem prototipa oblikujemo načrt spletnega mesta. Potrebe in želje smo zbrali v seriji delno strukturiranih intervjujev na podlagi katerih smo dobili za oblikovanje ustreznega prototipa in načrta za razvoj spletne strani dragocene in potrebne informacije. Med procesom oblikovanja smo upoštevali vse informacije o tem, kaj ljudem najbolj pade v oči, kaj na spletni strani pravzaprav iščejo in jih vključili v prototip. Tako bi lahko potrdili vse tri zastavljene hipoteze: - H1: Dobro načrtovano spletno mesto zadosti potrebam oseb, povezanih s spletnim mestom., - H2: Procesi načrtovanja spletnega mesta športnega društva imajo posebnosti in se razlikujejo od drugih spletnih mest. - H3: Spletno mesto športnega društva je mogoče izdelati brez profesionalne pomoči. S pomočjo naše spletne strani bi tako športni klub razširil svojo prepoznavnost in si pridobil nove navijače, ki bi se udeleževali tekem. Spletno mesto bi omogočalo tudi predvajanje in ogled tekem za navijače, ki se tekem ne bi mogli udeležiti v živo.
Ključne besede: načrtovanje, spletno mesto, splet, športno društvo, prototip.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 104; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

Iskanje izvedeno v 1.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici