SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 7407
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prekarnost dela in njene posledice
Jani Lušnic, 2018, diplomsko delo

Opis: Vsako delo, ki mu je odvzeta varnost in je izpostavljeno najrazličnejšim tveganjem, je negotovo in odvisno od volje drugih in tako delo imenujemo prekarno delo. Prekarna dela so negotova, nestalna, dvomljiva dela, pri katerih delavec ni zavarovan in je večkrat podvržen različnim vrstam izkoriščanja. Zajemajo več vrst začasnega dela, od zaposlitve za določen čas do sezonskih in začasnih zaposlitev preko pogodb, kadar to ni prostovoljna izbira posameznika. Delavci živijo v negotovosti, saj lahko delodajalci pogodbo z njimi prekinejo ali je ne podaljšajo. V takšnem položaju se lahko znajde vsak, ne glede na spol, starost in izobrazbo. V Sloveniji ga najdemo v oblikah dela, ki se izvaja preko avtorskih in podjemnih pogodb, študentskega dela, dela samozaposlenih, neplačanega pripravništva in dela za določen čas. Namen diplomskega projekta je predstaviti različne oblike prekarnega dela, težave, s katerimi se srečujejo prekarni delavci, kakšne so njihove pravice in kako se lahko za njih borijo. Prav tako pa osvetljujemo tudi kakšne so posledice prekarnega dela.
Ključne besede: Prekarnost, prekariat, delo
Objavljeno: 11.12.2018; Ogledov: 32; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

2.
Poslovni bonton v nemški kulturi
Monika Ritonja, 2018, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton je prisoten v vsakdanjem življenju poslovnega človeka ter tudi navadnih delavcev, ki ga srečujejo. Pri poslovnem bontonu moramo biti pozorni na njegovo kulturo. Vsaka dežela ima svojo kulturo, svojo obnašanje in tudi svoj bonton. Preden se hočemo iti posla z tujimi partnerji, se moramo o njegovi deželi, gospodarstvu, ter ostalem podučiti. Da se pa tega lahko naučimo, pa nam pomagajo številni domači in tuji avtorji, ki poudarjajo, kako kultura vpliva na mednarodno poslovanje. Poslovni bonton pa vključuje poslovno komuniciranje. Brez komuniciranja, bi ljudje težko preživeli v vsakdanjem življenju. Saj ne mine dan, ko nismo v družbi drugih ljudi. Zato je potrebno vedeti kako se ob stiku in srečanju ljudi obnašamo. V ospredje bomo postavili Nemčijo, eno od vodilnih industrijskih držav. Nemčija spada med najbolj razvita gospodarstva na svetu. Je na četrtem mestu za državami ZDA, Kitajsko in Japonsko. V Nemčiji so zelo razvite avtomobilska industrija, farmacevtska industrija ter komunikacijska tehnologija. V diplomskem projektu smo se osredotočili na podrobno predstavitev poslovnega bontona v nemški kulturi ter njene značilnosti ter nemški poslovni bonton pri besednem in nebesednem komuniciranju.
Ključne besede: kultura, mednarodno poslovanje, poslovno komuniciranje, poslovni bonton, Nemčija
Objavljeno: 11.12.2018; Ogledov: 35; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

3.
Vloga Incoterms klavzul v mednarodnem poslovanju
Andreja Cafuta, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar obravnava pomen in vlogo Incoterms transportnih klavzul v mednarodnem poslovanju. Namen raziskave je analizirati vlogo Incoterms klavzul v mednarodnem poslovanju ter na primerih izbranih podjetjih predstaviti njihovo uporabo v praksi. Uvodno poglavje diplomskega seminarja je namenjeno opredelitvi in pomenu vključevanja v mednarodno poslovanje. V sklopu tega poglavja predstavimo tudi učinke vključevanja v mednarodne posle tako za podjetje kot tudi za nacionalno gospodarstvo. V poglavjih, ki sledijo, obravnavamo postopek izvoznega in uvoznega posla in dogovore o Incoterms transportnih klavzulah. Na uspešnost mednarodnega posla pomembno vpliva tudi vrsta Incoterms transportne klavzule. Dogovor med prodajalcem in kupcem o ustrezni Incoterms transportni klavzuli v izvozu oz. uvozu zmanjšuje nepotrebne izgube, stroške in verjetnost nastanka sporov. Prava izbira Incoterms transportnih klavzul je namreč tista, ki pripomore k učinkovitejšemu uvozu oz. izvozu blaga. Del diplomskega seminarja je namenjen zgodovini Incoterms klavzul. Nastanek Incoterms klavzul sega v leto 1936, kasneje pa so se ta določila vse do leta 2010 dopolnjevala. Prav prenova klavzul pa je nekdaj veljavnih 13 spremenila v danes veljavnih 11 Incoterms klavzul. Pomembno je poudariti, da za prodajalca in kupca ni zavezujoče, da jih vključita v kupoprodajno pogodbo, sta jih pa dolžna upoštevati, če se zanje v pogodbi dogovorita. Četrto poglavje diplomskega seminarja je namenjeno vsebini posameznih Incoterms klavzul. Incoterms klavzule predstavljamo po posameznih skupinah in vrstah, vključno s časom in krajem prehoda stroškov in tveganj s prodajalca na kupca (možnosti izgube, poškodbe). V predzadnjem, empiričnem delu diplomskega seminarja, obravnavamo primere uporabe Incoterms transportnih klavzul v treh izbranih podjetjih. Gre za podjetja, ki so zelo uspešna in konkurenčna na svojem področju, kar vodi do njihove rasti. Analizirali smo najpogosteje uporabljene transportne klavzule, ki jih izbrana podjetja vključijo med pogodbena določila v postopkih uvoza surovin, blaga in živil za predelavo in prodajo.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, izvozni postopek, uvozni postopek, Incoterms transportne klavzule, stroški, tveganja.
Objavljeno: 11.12.2018; Ogledov: 10; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (725,82 KB)

4.
POSLOVNO OKOLJE PODJETJA
Tajana Štumerger, 2018, diplomsko delo

Opis: Dandanes na razvoj in poslovanje podjetja vplivajo številni dejavniki, ki jih najdemo tako v podjetju (notranji dejavniki) kot v njegovem okolju (zunanji dejavniki). Za uspešnost, učinkovitost in etičnost podjetje potrebuje inovativne rešitve na področju poslovnih procesov, proizvodov/storitev in medsebojnih odnosov, upoštevati pa mora tudi njihovo soodvisnost in nenehni razvoj. Spremljati mora svoj razvoj, razvoj konkurentov in se prilagajati življenjskemu okolju. Izmed vseh dejavnikov, ki vplivajo na podjetje, se bomo v delu diplomskega projekta osredotočili prav na življenjsko okolje, ki je dandanes izrednega pomena, saj se pogosto spreminja. Cilj vsakega podjetja je uspešno poslovanje na vseh strateških poslovnih področjih. Podjetja morajo upoštevati in analizirati vse dejavnike, ki vplivajo na njegovo preživetje, rast in razvoj ter poslovanje. Njihova uspešnost je odvisna od razumevanja in odgovornosti do podjetja in njegovega okolja. To je postavljeno v središče našega raziskovanja. Na podlagi poznavanja podjetja in okolja lahko podjetje opredeli pravo politiko ali prave strategije podjetja, ob upoštevanju značilnosti okolja, v katerem deluje, in podjetja samega. Brez okolja podjetje ne more obstajati in je nenehno obkroženo z njim. V delu diplomskega projekta bomo predstavili bistveni pomen okolja za podjetja ter vrste in razvitost okolij, ki jih poznamo. Na podlagi teoretičnih spoznanj bomo proučevali in analizirali ugotovitve o razvoju in razvitosti življenjskega okolja na primeru podjetja Indoma d. o. o. iz Maribora, ki se ukvarja z odgovornim upravljanjem, vzdrževanjem in čiščenjem nepremičnin ter skrbi za urejene parkirne površine na dostopni lokaciji v središču mesta.
Ključne besede: življenjsko okolje, podjetje, uspešno poslovanje, vrste okolij, Indoma d. o. o.
Objavljeno: 10.12.2018; Ogledov: 42; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

5.
Kazenska odgovornost pravnih oseb v računovodstvu
Jure Praper, 2018, diplomsko delo

Opis: Pravne osebe, ki nastopajo v gospodarstvu nosijo odgovornosti do vseh udeležencev trga in gospodarstva. Odločitve, Ki jih sprejme fizična oseba ali preprosti človek lahko imajo ogromen vpliv na ljudi okoli njega in tudi na okolje v katerem živi. Posledično tudi odločitve, ki jih sprejemajo pravne osebe oz. organizacije pustijo za sabo določene dobre posledice na ljudi, okolje in gospodarstvo. V kolikor pa te posledice, zaradi kaznivega ravnanja, povzročijo škodo ljudem, okolju ali gospodarstvu pa je pošteno, da zanje kazensko odgovarjajo isto, kot fizične kazensko odgovarjajo za kazniva ravnanja, ki jih storijo in jim je dokazana krivda. Odgovornost računovodij je, da pošteno prikažejo finančno stanje podjetja, in da računovodskih znanj ne uporablja za stvari, ki so lahko protipravne. Pravna oseba sama po sebi nemore storiti kaznivega dejanja, lahko pa kazensko odgovarja za kaznivega ravnanja fizičnih oseb, ki so z njo povezana.
Ključne besede: organizacija računovodstva, nadzor, kazensko pravo, kazniva dejanja v računovodstvu, kazenska odgovornost pravnih oseb
Objavljeno: 10.12.2018; Ogledov: 35; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (853,88 KB)

6.
Vloga zavarovalnega agenta v procesu sklepanja zavarovanja
Rožle Strah, 2018, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega dela, je vloga zavarovalnega agenta v procesu sklepanja zavarovanja. Najprej bomo teoretično opredelili poslovne procese in pomembne procese v zavarovalništvu. Procese v zavarovalništvu smo razdelili na temeljne in podporne poslovne procese, ki so najpomembnejši. V zavarovalnicah poteka ogromno procesov, ki se med sabo povezujejo in so odvisne, da pride do podpisa pogodbe med stranko in agentom (zavarovalnico). Zelo pomembna je optimizacija poslovnih procesov, ki bo vplivala v prihodnosti na vlogo zavarovalnih agentov. Optimizacija vpliva na delo agentov že danes, s pomočjo zavarovalnih agentov poslovne enote Celje Zavarovalnice Save in zavarovalne agencije Korinita d.o.o., pa smo prišli do odgovorov, kakšen je način njihovega poslovanja, ki ga izvajajo danes. V tretjem poglavju smo se usmerili v proces sklepanja zavarovanja, kjer pride do izraza vloga zavarovalnega agenta. Opisali smo tiste ključne procese, ki so potrebni, da potencialna stranka sklene zavarovalno pogodbo. Zavarovalništvo je področje, kjer roko na srce, večina strank nima ustrezne predstave. Vedo, da imajo nekaj sklenjeno, ne vedo pa kaj točno, predvsem pa ne, kaj njihova zavarovalna polica sploh krije. Za stranke so to nepomembni podatki, stran vržen denar s katerim se bogatijo le zavarovalnice in zavarovalniški agentje. Tako mislijo, dokler ne pride do nesreče, bolezni, poškodbe.., takrat pa postane tista zavarovalna polica, ki so jo plačevali, ali ne, zelo pomembna. Ravno zaradi tega so pomembni odnosi in zaupanje med stranko in zavarovalnim agentom. V nadaljevanju tretjega poglavja smo to tudi opisali. Ker izhajamo iz vloge zavarovalnega agenta, smo v četrtem poglavju izvedli tržno analizo z zavarovalnimi agenti. Anketirali smo 20 zavarovalnih agentov in 3 vodje prodajnih timov (VPT) poslovne enote Zavarovalnice Sava Celje in zavarovalne agencije Korinite d.o.o. V anketi so bili zavarovalni agentje anketirani o njihovem splošnem delu, odnosu in izkušnjami s strankami. S pomočjo anketnega vprašalnika, smo prišli do ugotovitev, da so stranke v povprečju zahtevne, a nobena tako zelo, da agentje z njo ne bi našli dogovora ali kompromisa. Po njihovih izkušnjah, strankam zelo veliko pomeni agentova takojšnja razpoložljivost, predvsem ob nastalih škodnih dogodkih, kjer stranke ne vedo kaj storiti. S pomočjo naše analize smo predlagali, da če želi agent biti uspešen v delu s strankami, in obdržati svoj poklic tudi v prihodnosti, naj bo razpoložljiv 24 ur na dan, vse dni v tednu, hkrati pa naj poveča svoj nivo strokovnosti in obseg znanja.
Ključne besede: zavarovalni agent, kakovost storitev, zavarovalnica, procesi, stranka, zavarovalna pogodba, zavarovalna polica
Objavljeno: 10.12.2018; Ogledov: 36; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

7.
Prenova spletnega mesta s pomočjo Wix platforme na primeru podjetja Instant design
Luka David Rogelj, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega projekta je ugotoviti prepoznavanje obstoječega spletnega mesta podjetja Instant Design v spletnem iskalniku Google. Na osnovi sodobne analize bo sprejeta odločitev, ali se obstoječe spletno mesto prenavlja ali pa se postavi popolnoma na novo. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene vrste in zgradbe spletnih mest. Za izdelavo spletnega mesta je podrobneje predstavljena platforma Wix, ki sledi trenutnim sodobnim trendom oblikovanja. V analitičnem delu je trenutno spletno mesto analizirano z orodjem SEOquake, ki pokaže vse ključne lastnosti, pomembne za visoko prepoznavnost v spletnih brskalnikih. Na osnovi te analize je bila sprejeta odločitev o zasnovi novega spletnega mesta in predstavljena pot od zasnove do objave. Po objavi je potrebno spletno mesto optimizirati in predstavljeni so zadnji trendi spletne optimizacije t.i. SEO. Za zahtevnejšo optimizacijo je predstavljen način izdelave zunanjih povezav. Trendi oblikovanja in trženja spletnih mest so se v desetletju korenito spremenili, zato spletna mesta, izdelana s starimi orodji, ne prinašajo pričakovanih rezultatov prepoznavnosti v današnjem spletnem okolju.
Ključne besede: spletno mesto, izbira ključnih besed, SEO optimizacija, Wix platforma
Objavljeno: 10.12.2018; Ogledov: 36; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)

8.
Analiza odnosov z javnostmi v Univerzitetni knjižnici Maribor
Rosvita Kocbek Pavalec, 2018, diplomsko delo

Opis: Učinkovit način komuniciranja je danes ključnega pomena pri uveljavljanju, prepoznavanju in vrednotenju dobrih knjižničnih storitev. Pomembnosti odnosov z javnostmi se zavedajo tudi v Univerzitetni knjižnici Maribor. V obravnavani knjižnici so odnosi z javnostmi zasnovani v strategiji, pa vendar jih je treba načrtovati in jih jasno opredeliti v internih aktih knjižnice. Prav tako je smiselno posebej opredeliti notranje javnosti, ki so zelo pomembne za organizacijo, in tudi te vključiti v strategijo. Knjižnica mora preiti iz javnoinformacijskega modela k dvosmernemu simetričnemu modelu, ki temelji na raziskavah in skrbi za vzpostavitev in ohranjanje dobrih medsebojnih odnosov. Cilji odnosov z javnostmi v knjižnici bodo tako usmerjeni. V prihodnje bo lahko ugotoviti, ali so bili uspešni. V delu diplomskega projekta smo vseskozi spoznavali, da so odnosi z javnostmi ciljna dejavnost, ki zahteva celovit pristop obravnavanja. Je dinamičen proces, ki ga oblikuje vsebina in namen.
Ključne besede: odnosi z javnostmi, visokošolske knjižnice, Univerzitetna knjižnica Maribor, marketinško komuniciranje
Objavljeno: 10.12.2018; Ogledov: 35; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

9.
Značilnosti socialnih podjetij na praktičnem primeru slovenskih socialnih podjetij
Anja Makari, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo raziskovali značilnosti socialnih podjetij. V okviru teoretičnega dela smo opisali socialno podjetništvo, njegove ključne značilnosti, temelje poslovanja in financiranje. V empiričnem delu pa so bile značilnosti socialnih podjetij preverjene na podlagi anketne raziskave med slovenskimi socialnimi podjetji. Izdelali smo tudi intervju s podjetjem, ki je nedavno prekinilo status socialnega podjetja. Ugotovili smo, da je področje socialnega podjetništva v Sloveniji še mlado in nerazvito, saj je socialnih podjetij v Sloveniji izredno malo, verjetno zato, ker primanjkujejo spodbude in financiranje, poleg tega pa je zakonodaja slaba zaradi različnega tolmačenja zakonov med različnimi ministri in javnimi subjekti.
Ključne besede: socialna podjetja, socialno podjetništvo, socialna ekonomija, ranljive skupine, financiranje.
Objavljeno: 07.12.2018; Ogledov: 57; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

10.
Raziskava vpliva vrednot na davčno moralo v sloveniji
Teja Hribšek, 2018, diplomsko delo

Opis: Besedo davek dandanes slišimo na vsakem koraku. Z davki se srečujemo vsakodnevno, saj je to ena izmed dolžnosti, ki jo opravlja vsak izmed nas. Tudi zato so davki še toliko pomembnejši v poslovnem svetu, za katerega menimo, da če ni poštenosti in zaupanja, se poslovni odnosi zelo težko (učinkovito) odvijajo, zato se morajo tako pravne kot tudi fizične osebe zavedati, kaj je prav in kaj narobe. Na davčno moralo vplivajo različni dejavniki, kot so spol, starost, dohodek, zakonski stan, izobrazba, religioznost, socialne norme, različni družbenoekonomski in makroekonomski dejavniki ter vrednote. Vendar se pri vsem tem moramo vprašati, kako to, da so davčni zavezanci voljni sprejeti davčno politiko, zakaj se nekateri izogibajo plačevanja davkov ter zakaj drugi, čeprav je tveganje razkritja nizko, kljub vsemu davčno obveznost izpolnujejo. Finančna in gospodarska kriza je tako pri nas kot v številnih drugih državah povzročila tako imenovani proračunski primanjkljaj. Hkrati pa je to glavni vir, ki privablja oblast ter raziskovalce k raziskovanju. Med pisanjem diplomskega projekta smo se predvsem osredotočili na osnovne pojme, ki so povezani z davčno problematiko, prav tako smo se dotaknili Adlerjeve teorije družbenega interesa in s pomočjo anketnega vprašalnika naredili raziskavo, v kateri smo skušali raziskati vrednote in moralno razmišljanje Slovencev. Pod drobnogled smo vzeli njihove vrednote – katere se jim zdijo najpomembnejše in v kolikšni meri.
Ključne besede: davčna morala, davčna mentaliteta, davčna disciplina, davčna etika, davčna utaja, vrednote davčnih zavezancev, družbeni interes
Objavljeno: 04.12.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.42 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici