| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 8122
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stopnja notranjega podjetništva v izbranem podjetju
Sanja Selič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo teorijo o notranjem podjetništvu, njegovo opredelitev in njegov razvoj. Nadaljujemo z različnimi pristopi za uvajanje notranjega podjetništva v podjetju ter značilnostmi notranje podjetniškega okolja. V empiričnem delu, ki temelji na analizi podatkov anketnega vprašalnika, je predstavljeno izbrano podjetje Elektroinstalacije in trgovina Anton Selič s.p.. Osnovni namen je z raziskavo ugotoviti prisotnost notranjega podjetništva na različnih področjih v podjetju, pri zaposlenih preveriti kakšne so možnosti in pripravljenost za notranje podjetništvo v podjetju ter v kolikšni meri podjetje že ima karakteristike za notranje podjetništvo. Problem podjetja je, zaposleni nimajo interesa pa tudi ne spodbud za notranje podjetniško udejstvovanje, vizija podjetja in strategije niso jasne, organizacijska struktura pa ne omogoča uspešnega izvajanja notranje podjetniške kulture. Na podlagi rezultatov smo predstavili predloge za vpeljavo notranjega podjetništva v podjetju. Predlogi vključujejo podporo vodstva, ki že ima dobre karakteristike za uspešno implementacijo notranjega podjetništva, boljšo in bolj jasno vizijo, spremembo organizacijske strukture in razvoj ustreznega okolja.
Ključne besede: notranje podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 108; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

2.
Poročanje in delo revizijskih komisij nadzornega sveta
Polona Lešnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Organi v delniških družbah se delijo glede na pravni položaj na organ, ki oblikuje voljo družbe, organ vodenja in nadzorni organ. Razvila sta se dva sistema upravljanja podjetij, in sicer enotirni in dvotirni, ki se razlikujeta v tem, da se je v dvotirnem sistemu oblikoval poseben organ za nadzor, nadzorni svet. V enotirnem sistemu pa je nadzor funkcija, ki jo vrši upravni odbor. Nadzorni svet izvršuje funkcijo nadzora v delniški družbi in je sestavljen iz najmanj treh članov, ki jih izvoli skupščina. Sestajajo se vsaj enkrat v četrtletju, za potrditev sklepa mora biti prisotna vsaj polovica članov, vsak izmed članov ima en glas. Glavna funkcija, ki jo nadzorni svet upravlja, je nadzor nad delovanjem uprave gospodarske družbe, imenovanje in odpoklic članov uprave in razreševanje nasprotujočih si interesov med upravo in delničarji. ZGD-1 omogoča nadzornemu svetu, da imenuje eno ali več komisij, ki med drugim pripravljajo predloge sklepov nadzornega sveta. Te komisije so lahko na primer revizijska komisija, komisija za imenovanja in komisija za prejemke. Glede na potrebe podjetja pa lahko nadzorni svet oblikuje tudi druge. Revizijska komisija je sestavljena iz vsaj treh neodvisnih članov; vsaj eden izmed njih mora biti neodvisen strokovnjak, usposobljen za računovodstvo ali revizijo. Člani revizijske komisije spremljajo proces računovodskega poročanja, zunanje revizije računovodskih izkazov, upravljanje tveganja in sistema notranjih kontrol, notranjo revizijo in skladnost poslovanja z zakonodajo. Revizijska komisija je odgovorna nadzornemu svetu, saj opravlja delo na njegovo zahtevo. Ustanovitev revizijske komisije prispeva k izboljšanju komunikacije, povečanju objektivnosti, izboljšanju položaja revizijske stroke s pomočjo ustreznih revizijskih vprašanj in h krepitvi nadzornega sveta.
Ključne besede: nadzorni svet, revizijska komisija, pravna ureditev, ZGD-1.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 89; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
Zaznana tveganja študentov, ki so bili na študentski izmenjavi
Daša Pavlič, 2022, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela sem razložila, kaj so študentske izmenjave, in naštela ter opisala najpogostejše oz. najbolj poznane programe študentskih izmenjav. V nadaljevanju dela sem opisala zaznana tveganja in jih opredelila glede na vrste tveganja. Raziskala in naštela sem najpogostejše oblike strategij za obvladovanje tveganj in v teoretičen del vključila lastno izkušnjo s študentsko izmenjavo. Praktičen del diplomskega dela vključuje raziskavo, ki sem jo opravila s pomočjo ankete o zaznanih tveganjih, ki so jih doživeli študenti iz različnih držav, preden so odšli na študentsko izmenjavo v Lizbono. Omenjeno destinacijo sem izbrala zato, ker sem tam tudi sama opravljala študentsko izmenjavo in sem posledično tako lažje prišla v stik s študenti, ki so rešili mojo anketo. Vprašanja v anketi so se nanašala na štiri ključna tveganja, in sicer na finančno, psihosocialno, funkcionalno in časovno tveganje. Zanimalo me je, če se tveganja razlikujejo glede na države in kontinente, iz katerih prihajajo študenti, ter katero tveganje bo najbolj izstopalo oz. bo označeno za najpogostejše tveganje pred študentsko izmenjavo.
Ključne besede: študentska izmenjava, zaznano tveganje, strategije obvladovanja tveganj.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 93; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

4.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Ključne besede: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 77; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Trošarinski in carinski vidiki trgovanja med Združenim kraljestvom in Slovenijo po Brexitu
Barbara Kukovič, 2021, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj letih je bilo precej govora o Brexitu. Z izstopom Združenega kraljestva iz EU je prišlo do mnogih sprememb, ki imajo pozitivne in negativne posledice na gospodarstvo in trgovanje v EU. V teoretičnem delu diplomskega dela smo proučili ter predstavili področje carin in trošarin v EU. Povzeli smo postopek izstopa Združenega kraljestva iz EU ter na kratko predstavili vsebino Sporazuma o izstopu Združenega kraljestva iz Evropske unije in Evropske skupnosti za atomsko energijo ter Dogovor o prihodnjih medsebojnih odnosih med Združenim kraljestvom in Evropsko unijo. V raziskavi diplomskega dela smo se omejili le na področje carin in trošarin. V empiričnem delu smo se osredotočili na carinski in trošarinski vidik trgovanja med prehodnim obdobjem in koncem prehodnega obdobje med Združenim Kraljestvom in Evropsko unijo. Raziskali smo tudi nastale spremembe na področju računovodenja ter trgovanja.
Ključne besede: carine, trošarine, Brexit, carinski postopki, Evropska unija, Slovenija.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 109; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

6.
Analiza dejavnikov izbora zabaviščnih parkov slovenskih osnovnih šol kot ciljev končnih izletov
Urška Likon, 2021, diplomsko delo

Opis: Čeprav doživlja turizem velik razvoj in je ponudbe vedno več, pa v Slovenji nekaterih vrst ponudbe, kot so zabaviščni parki, še nimamo – morda malo tudi zato, ker. se precej blizu Slovenije nahajata kar dva, in sicer Gardaland in Mirabilandia. Z raziskovanjem smo želeli izvedeti, na podlagi česa slovenske osnovne šole za končne izlete izberejo enega ali drugega. V teoretičnem delu so razloženi različni pojmi v povezavi s prostočasnimi dejavnostmi. Tako smo pojasnili prostočasni in izobraževalni turizem ter predstavili nekaj glavnih značilnosti marketinga na splošno in marketinga v turizmu. Pred intervjuji smo predstavili obravnavana parka, Gardaland in Mirabilandio, ter ju primerjali. Za lažjo predstavo, koliko bi nas stal tak izlet, če bi tja šli sami ali s turistično agencijo, smo naredili izračun. Intervjuvali smo dvanajst slovenskih osnovnih šol, pri čemer so bile zastopane vse statistične regije. Zaradi epidemije koronavirusa Covid-19 izletov ni več, prej pa je tretjina šol vozila učence v Gardaland, ostali nikamor. V Mirabilandio niso šli nikoli na nobeni šoli, večina je sploh ne pozna. Ker je pomenil tak izlet veliko odgovornosti s strani šole že pred izrednimi razmerami, se je večina odločila, da otrok ne bodo več peljale v tujino. Kontaktirali smo tudi oba parka, da bi izvedeli, ali že, oziroma ali bi bila pripravljena, slovenskim osnovnim šolam ponuditi poseben paket, ki bi vključeval cenejšo vstopnino in prevoz. Odgovora nismo dobili.
Ključne besede: Turizem, marketing, prostočasne dejavnosti, zabaviščni parki, Gardaland, Mirabilandia.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 104; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

7.
Ravnanje s starejšimi zaposlenimi
Diana Šarh, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na temi o ravnanju s starejšimi zaposlenimi in o pristopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. To temo smo izbrali na podlagi vse večjega poudarjanja problema staranja prebivalstva, ki se ga še marsikdo ne zaveda. Pomembno je, da se že kot posamezniki in družba začnemo zavedati problema staranja prebivalstva in s tem spremenimo pogled na staranje, kar pa bo pripomoglo k boljši družbi in sprejetju pomembnih ukrepov, brez katerih v prihodnosti družba in gospodarstvo ne bosta mogla delovati. Problem staranja prebivalstva predstavlja vse večje izzive, tako za posameznike in celotno družbo, kakor tudi podjetja. Mnoga, predvsem večja podjetja, se problema že zavedajo in vpeljujejo programe za ravnanje s starejšimi zaposlenimi. Medtem, ko se manjša podjetja, v katerih pogosto nimajo formiranega oddelka za ravnanje s človeškimi viri, problema še ne zavedajo. V prihodnosti se bo začelo upokojevati vse več ljudi, ki se daj predstavljajo večji del delovne sile, hkrati pa bo skupaj z njihovo upokojitvijo iz podjetja odšlo tudi neprecenljivo znanje in izkušnje, ki so si jih zaposleni nabrali skozi leta dela v različnih organizacijah. Podjetja bodo tako izgubila visoko kvalificiran kader, ki ga mlajši zaposleni ne bodo mogli zlahka nadomestiti, zato je pomembno, da že danes začnejo vlagati v starajoče se zaposlene in s tem podaljševati njihovo delovno aktivnost. V sklopu managementa človeških virov se je razvilo ravnanje s starejšimi zaposlenimi, kot posebne skupine zaposlenih, za katero so podjetja začela uvajati določene ukrepe z namenom vzdrževanja delovne sposobnosti in ostajanja na delovnem mestu dlje, namesto predčasnega upokojevanja. V to skupino po ZDR uvrščamo zaposlene, starejše od 55 let, ki so praviloma upravičeni še do nekaterih drugih ugodnosti, ki jih določa zakonodaja. Pogled na starejše zaposlene se razlikuje od posameznika do posameznika in podjetja do podjetja. Nekatera podjetja se zavedajo koristi starejših zaposlenih, ki jih le ti prinašajo za podjetje, medtem, ko imajo druga podjetja negativne percepcije glede zaposlovanja starejših in se zato temu bolj kot ne izogibajo in zaposlujejo pretežno mlajše zaposlene, ali pa celo določijo zgornjo zaposlitveno mejo. Pomembno je, da na delovnem mestu uvedemo določene ukrepe, namenjene starejšim zaposlenim, zato da bodo lahko še naprej ohranjali boljšo delovno produktivnost in ohranjali zdravje na delovnem mestu vse do svoje upokojitve. Med ukrepi izpostavljamo različne oblike medgeneracijskega sodelovanja, katere omogočajo, da se znanje in izkušnje starejših zaposlenih prenesejo tudi na mlajše generacije. Med ukrepe lahko štejemo tudi različne prilagoditve delovnega mesta starejšim, varovanje in promocijo zdravja zaposlenih, motiviranje zaposlenih ter možnosti razvoja in izobraževanja. V drugem, aplikativnem delu smo preučili model ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. Svoja raziskovalna vprašanja smo razdelili v več delov, po posameznih aktivnostih, ki jih podjetja lahko izvajajo v sklopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi. Najprej smo preučili, kakšne pristope izvaja podjetje v sklopu managementa človeških virov. Nato pa smo se navezali na posamezne aktivnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi. To so zaposlovanje starejših zaposlenih, varnost in zdravje na delovnem mestu, ureditev delovnega okolje in prilagoditve delovnega mesta starejšim zaposlenim, izobraževanje in usposabljanje, prilagoditve delovnega časa, motiviranje starejših zaposlenih, prenos znanja na mlajše zaposlene, ocenjevanje uspešnosti ter na koncu še druge ugodnosti, ki jih v podjetju uživajo starejši zaposleni. Podjetje se zaveda pomembnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi, vendar še za to nima posebej izoblikovanih pristopov.
Ključne besede: management človeških virov, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, staranje prebivalstva, starejši zaposleni, prilagoditve delovnega mesta, delovna sposobnost
Objavljeno v DKUM: 21.03.2022; Ogledov: 187; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (759,53 KB)

8.
Vpliv pametnih naprav pri fizični aktivnosti rekreativnih športnikov
Vito Meznarič, 2022, diplomsko delo

Opis: Vsi se zavedamo, kakšnega pomena je gibanje za naše zdravje. Večina pa na žalost ne ve, kje in kako začeti, kaj pozitivno in kaj negativno vpliva na naše zdravje. V teoretičnem delu smo raziskali različne pametne naprave in življenje rekreativnih športnikov. V teoretičnem delu smo predstavili pojem fizične aktivnosti in opisali možne kronično nenalezljive bolezni, do katerih lahko pride, če smo neaktivni. Kasneje smo analizirali delovanje različnih pametnih naprav in njihovih funkcij (tako pozitivnih kot negativnih). Ob tem smo se osredotočali na naprave, ki so v današnjem času med najbolj priljubljenimi med mladimi rekreativnimi športniki. Redna in zmerno intenzivna telesna dejavnost ima mnoge ugodne vplive na zdravje. Vsaj pol ure zmerne telesne aktivnosti na dan preprečuje nastanek mnogih nenalezljivih bolezni, med drugim tudi osteoporozo, diabetes in srčno-žilna obolenja. V praktičnem delu smo na podlagi pridobljenih rezultatov dveh rekreativnih športnikov, ki sta uporabljala različni pametni napravi, analizirali zbrane podatke in izbrali primernejšo napravo za bodoče uporabnike.
Ključne besede: Pametne naprave, Apple ure, Polar ure, rekreativni športniki, fizična aktivnost.
Objavljeno v DKUM: 10.03.2022; Ogledov: 210; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

9.
Vloga in pomen komuniciranja v okviru vodenja
Tjaša-Tatjana Škufca, 2021, diplomsko delo

Opis: Sporazumevanje in razumevanje se vedno in povsod začne s komuniciranjem. Tako je tudi pri vodenju podjetij. Vedno bolj se vodje zavedajo pomena komuniciranje, ker si želijo doseči uspeh v svojem podjetju. Zato vodje izbirajo načine in komunikacijske pristope, da podrejene navdušijo, motivirajo za timsko sodelovanje ter s tem izboljšajo učinkovitost podjetja. Vodje se zavedajo, da je možno enake stvari videti različno in jih izdelati drugače. Zato v podjetjih vodje zaposlene povezujejo z premišljeno in načrtovano vodeno komunikacijo. Uspeha željeni vodje z ustvarjalnostjo, združujejo strokovnjake različnih strok, da med seboj združujejo svoja znanja in s tem ustvarjajo konkurenčno prednost podjetja. Zato se uspešni vodje nenehno komunikacijsko izobražujejo. Vodje se zavedajo, da je dobro, da so podrejenim vzgled s svojim delom in pristopom, ki ga imajo. Zaposleni se čutijo sprejete, če je vodja pravičen. Veseli so, če vodja sprejema in ga zanimajo povratne informacije. To motivacijsko deluje na zaposlene v okolju v katerem delajo. V podjetju je pomembno vzdušje in klima, ki ga vodstvo ustvarja z medsebojnim spoštovanjem. Vodstvo določi kako bo v podjetju potekala komunikacija. Kdaj bo komunikacija potekala pisno. Kako bodo potekali kreativni sestani. Kako bodo sprejemali nove odločitve. Vodja vedno išče in usmerja nove rešitve, ker se vse nenehno spreminja. Dobro je, da vodja obvlada sebe, da ve kaj je sposoben narediti sam in česa ne. Vodja mora znati uporabiti vse vire, ki jih nudijo zaposleni. Naloga vodij je, da zaposlene inovativno motivira, navdušijo, jih razumejo, upoštevajo, ustrezno nagrajujejo, da so podrejeni produktivni ter učinkoviti. Za rast v podjetju je potrebno, da so odnosi v podjetju komunikacijsko učinkoviti v okolju vzpodbude, da potekajo odnosi v dobri komunikacijski klimi. Najpomembnejše izkušnje vodje dobijo z delom s podrejenimi in v teh odnosih nastane največ izzivov. Uspešno reševanje nastalih situacij, lahko vodi podjetje med najboljše. Vodje usmerjajo podrejene v sodelovanje z mehkim načinom vodenja. Uspešni in ustvarjalni vodje imajo pogum in zaupanje vase in poznajo delo v svojem podjetju. Trudijo se, da dajejo zgled in motivacija podrejenim. Podrejeni jim zato motivacijsko sledijo. Vodstva odločajo o delavni aktivnosti, načrtujejo cilje podjetja, določajo o času, ki ga imajo na voljo, da cilje dosežejo. Vodje načrtujejo kako bodo cilje dosegi in o tem kdo bo naloge izvajal. V situaciji konfliktov se vodje morajo znati obnašati in usmerjati podrejene. Pomembna uspešnih vodij je pravičnost, brez izjem. S tem si pridobivajo pri podrejenih spoštovanje in zaupanje. Odločitve vodje sprejemajo suvereno, odločno na podlagi napisane vizije, poslanstva podjetja ter načrtovanih ciljev. Vodje morajo imeti optimizem, ki motivira podrejene in pripomore k dobremu vzdušju v podjetju. Vodje, ki so uspešni, kažejo razumevanje za probleme podrejenih s simpatijo. Uspešni vodje imajo samozavest, da prevzamejo odgovornost za uspeh pa tudi za napake. Kadarkoli naloge niso opravljene kot so bile načrtovane, je vedno za to odgovoren vodja. Vodja je tisti, ki ni pravilno ocenil sposobnosti podrejenega. Teoretični del diplomskega projekta ima sedem poglavji. Prvo poglavje govori o vodenju z vrednotami, etiko, kulturo in stili vodenja. Osrednji del govori o komunikaciji in komuniciranju v okviru vodenja. Predzadnji del predstavi letno ocenjevanje. Na koncu bomo povzeli zaključek in potrdili hipoteze. vrednota
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, komuniciranje, konflikti, ocenjevanje
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 344; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (497,95 KB)

10.
Vpliv covida-19 na svetovno turistično gospodarstvo
Arlinda Mavraj, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se osredotočimo na vpliv Covida–19 na svetovno turistično gospodarstvo, predstavljamo trenutno stanje in vpliv sprejetih ukrepov za zajezitev pandemije na območju Slovenije, Velike Britanije in Kanade. V prvem delu diplomskega projekta predstavimo krize prejšnjih let, ki so svetovnemu gospodarstvu povzročile veliko škodo. Na podlagi primerov prejšnjih kriz ugotovimo, da lahko okrevanje gopodarstva po svetovni krizi traja dolga leta. Analiziramo tudi izbrane primere svetovne pandemije prejšnih let in predstavimo statistične podatke, ki so te krize povzročile večini držav po svetu. Na kratko predstavimo, kakšen vpliv ima finančna kriza za podjetja v turizmu in tudi, katere so priložnosti, ki jih lahko podjetja izkoristijo za svoj razvoj v takšnih časih, čeprav gre za težke finančne razmere v državi. V nadaljevanju diplomske naloge predstavimo Covid-19, razširitev bolezni in splošen vpliv razglašene pandemije na prebivalstvo. Na kratko predstavimo sprejete ukrepe za zajezitev bolezni v Sloveniji in po svetu. V tem delu opišemo vpliv pandemije na turizem in ekonomijo izbranih držav. Najprej proučimo vpliv Covida–19 na javni potniški promet, letalski promet in vpliv na gostinski ter hotelski sektor. V nadaljevanju predstavimo sprejete ukrepe za zajezitev pandemije v Sloveniji, Veliki Britaniji in Kanadi ter ugotovimo vpliv teh ukrepov na turizem in gospodarstvo teh držav. Preučimo tudi davčni vidik sprejetih ukrepov. V diplomskem projektu predstavljamo pomoč držav v času pandemije za preživetje in razvoj podjetji.
Ključne besede: Turizem, covid–19, gospodarstvo, pandemija.
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 471; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (755,50 KB)

Iskanje izvedeno v 0.81 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici