SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 7234
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 27; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (464,73 KB)

2.
ANALIZA PONUDBE PROSTOČASNIH DEJAVNOSTI ZA MLADE V RADEČAH
Ula Brečko, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o prostočasnih dejavnostih v Radečah in je razdeljeno na tri poglavja. V uvodnem delu smo opredelili namen, cilje in osnovne trditve diplomskega dela. Predstavili smo tudi predpostavke in omejitve raziskave ter predvidene metode dela. V drugem poglavju smo pojasnili temeljne pojme, ki so povezani s prostočasnimi dejavnostmi, prav tako smo se dotaknili pomena prostočasnih dejavnosti mladih in vrst prostočasnih dejavnosti. V tretjem poglavju smo predstavili prostočasno ponudbo Radeč in le-to tudi analizirali s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov, od katerih je bil eden namenjen mladim Radečanom, drugi pa mladim turistom v Radečah. V tem delu so predstavljeni tudi predlogi za izboljšanje ponudbe. V zadnjem delu pa smo navedli naše sklepne ugotovitve.
Ključne besede: prosti čas, mladi, prostočasne dejavnosti
Objavljeno: 14.08.2018; Ogledov: 110; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

3.
Primerjalna analiza poslovnega okolja in deželnih tveganj Kazahstana in Irana
Anita Videc, 2018, diplomsko delo

Opis: Zaradi vpliva globalizacije in medsebojne povezanosti držav morajo podjetja nenehno iskati možnosti poslovanja na tujih trgih. Podjetjem, ki tržijo le na domačem trgu, gre nekaj časa dobro, vendar jih nenehen pritisk konkurence postopoma prisili v razmišljanje o mednarodni širitvi posla. Tista podjetja, ki opravljajo raziskave tujega okolja in analize tveganj, pokažejo velik interes za sodelovanje s tujino in imajo več možnosti za dolgoročen uspeh pri poslovanju. PESTLE-analiza je danes najbolj običajna oblika analize podjetij za identifikacijo zunanjih dejavnikov poslovnega okolja. Priporočeno je, da podjetje poveže dejavnike PESTLE-analize s SWOT-analizo. Kazahstan in Iran sta državi z visoko stopnjo tveganja. Če se podjetja odločijo za vstop na njuna trga, so nujne predhodne analize. Čeprav se obe državi spopadata s političnimi, gospodarskimi in zakonodajnimi ovirami, gre za hitro rastoča trga, ki nudita tudi slovenskim podjetjem veliko izzivov in še več priložnosti. Na osnovi zbranih podatkov in primerjalne analize poslovnega okolja in deželnih tveganj Kazahstana in Irana v diplomskem projektu ugotavljamo stopnjo privlačnosti obeh trgov.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, analiza trga, deželno tveganje, Kazahstan, Iran
Objavljeno: 09.08.2018; Ogledov: 180; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (466,79 KB)

4.
Kulturna diplomacija v sodobnih mednarodnih odnosih
Nastija Rajh, 2018, diplomsko delo

Opis: V obdobju globalizacije in naraščajočega sodelovanja med pripadniki več različnih kultur so dobri mednarodni odnosi odvisni tudi od prizadevanj, ki jih vložimo v spoznavanje drugih kultur in v seznanjanje drugih z lastno kulturo. Kultura posameznih narodov je sestavljena iz vrednot, jezikovnih posebnosti, religije, običajev in navad ter številnih drugih elementov. Premagovanje medkulturnih razlik med narodi je pomembno zaradi njihovih medsebojnih odnosov. Mednarodni odnosi obsegajo gospodarsko in politično sodelovanje z drugimi državami. Kulturna diplomacija olajša razumevanje kultur drugih narodov in seznanjanje drugih narodov z našo kulturo. Za države je bistveno, da spodbujajo razvoj možnih področij kulturne diplomacije in vzpostavijo mednarodne mreže diplomatov in atašejev na tem področju, saj tako krepijo kulturne, politične, gospodarske in druge dimenzije medsebojnih odnosov. Mednarodne organizacije so pomemben dejavnik na področju mednarodnih odnosov, saj velikokrat predstavljajo pobudnike in nevtralno območje za reševanje mednarodnih problemov. V diplomskem projektu raziskujemo pomen diplomacije v sodobnih mednarodnih odnosih s poudarkom na kulturni diplomaciji. S ciljem ugotovitve dobrih praks analiziramo kulturno diplomacijo Francije in Nemčije kot vodilnih evropskih držav na tem področju. Preučujemo tudi potencial in aktivnosti Slovenije na tem področju ter izvedemo primerjalno analizo potencialov za kulturno diplomacijo Slovenije, Francije in Nemčije.
Ključne besede: diplomacija, kultura, kulturna diplomacija, mednarodni odnosi, mednarodne organizacije, Slovenija
Objavljeno: 09.08.2018; Ogledov: 190; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (861,50 KB)

5.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja tina, d. o. o.
Sabina Žiško, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja na podlagi teoretičnih izhodišč proučujemo prednosti in slabosti izbranega družinskega podjetja Tina, d. o. o. Družinsko podjetje je kompleksna kombinacija dveh sistemov – družine in podjetja. Zelo uspešna so zagotovo lahko tista družinska podjetja, ki imajo jasno opredeljeno vizijo, politiko podjetja in strategije podjetja, ki stremijo k razvoju in ki znajo ločevati med družino in poslom. Takšna družinska podjetja imajo pred drugimi mnoge prednosti, ki jim zagotavljajo večjo verjetnost dolgoročne uspešnosti. V delu diplomskega seminarja smo raziskali značilnosti družinskega podjetništva, razlike med družinskim in nedružinskim podjetjem ter analizirali izbrane dejavnike, ki vplivajo na uspešnost družinskega podjetja, npr. značilnosti lastnika, managerja podjetja in vlogo družinskih članov v podjetju. Proučevano družinsko podjetje je majhno družinsko podjetje, ki temelji na dobrih medsebojnih odnosih in zaupanju. S pomočjo intervjuja in SWOT analize smo ugotovili, da se odlikujejo po pripadnosti podjetju, osredotočenosti na delo, hitrem sprejemanju odločitev, potrpežljivem vlaganju, izpostavljena je kakovost opravljenih storitev in stalna pripravljenost za nove poslovne priložnosti, ki jih podjetje nenehno išče in tudi izkorišča. Največja slabost je predvsem togost/rigidnost podjetja. Na podlagi opravljene raziskave smo poiskali prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti preučevanega podjetja ter podali priporočila za njegov nadaljnji razvoj. Potrdili smo hipotezo, da je v družinskih podjetjih pogosta slabost nerešeno samo planirano nasledstvo lastništva, in hipotezo, da ima najpomembnejšo vlogo v družinskih podjetjih družina. Delno smo potrdili hipotezo, da je prednost družinskih podjetij fleksibilnost v času, saj biti stalno dosegljiv v podjetju pomeni imeti manj časa za družino.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti družinskega podjetja, slabosti družinskega podjetja, znčilnosti družinskega podjetja, vloge družinskih članov
Objavljeno: 09.08.2018; Ogledov: 188; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

6.
Razvoj novega izdelka na primeru podjetja mikro + polo
Anemarie Praznik, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo podrobneje opisali različne definicije izdelka. Opredelili smo posamezne ravni izdelka in značilnosti posameznih ravni. Ob tem smo dodali in opredelili življenjski cikel ter podrobneje pogledali, kako se krivulje življenjskega cikla med seboj razlikujejo po različnih segmentih izdelka. Predstavili smo razvoj in podrobneje opredelili posamezne faze razvoja novega izdelka. Za praktičen primer smo izbrali izdelek digestorij podjetja Mikro+Polo. Izdelek digestorij je namenjen laboratorijem. Osnovni namen izdelka je, da se v njem izvajajo eksperimenti, pri čemer hlapi, ki nastajajo pri eksperimentih ne uhajajo v prostor, ampak se odvajajo skozi digestorij. Cilj izdelka je povečati varovanje zdravja zaposlenih na delovnem mestu v laboratorijih. V diplomskem projektu smo tako izdelek podrobneje analizirali in predstavili njegov razvoj, kot tudi posamezne faze razvoja. Zavedamo se dejstva, da se je v današnjem času zelo težko prebiti na trg, kjer vlada velika konkurenca. Kupci so postali vse bolj kritični do izdelkov, želijo si vedno nižje cene in visoko kakovost. Zato je zelo pomembno razumeti, kako ciljnim kupcem približati svoj izdelek in mu poleg njega prodati še pomembno zgodbo. V izbranem podjetju to počnejo zelo uspešno. O uspešnosti podjetja ne odloča samo primerni izdelek, ampak je ključnega pomena tudi dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu, ki povečini preživijo več kot 8 ur na delovnem mestu. Vrednota podjetja so tako med drugim tudi zaposleni, ki lahko s svojim znanjem, kvaliteto, motiviranostjo in dobrim počutjem na delovnem mestu odločilno pripomorejo k uspešnosti izdelka in samega podjetja.
Ključne besede: digestorij, izdelek, podjetje, življenjski cikle, razvoj.
Objavljeno: 08.08.2018; Ogledov: 155; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (833,39 KB)

7.
Primerjalna analiza irske in kanadske poslovne kulture
Tina Meža, 2018, diplomsko delo

Opis: S pojavom globalizacije in lažjo dostopnostjo do drugih držav se veliko podjetij odloča vstopati na tuji trg, vendar mnogokrat podcenjujejo pomen poznavanja kulturnega okolja trga, na katerega vstopajo. Poleg preostalih dimenzij tujega poslovnega okolja je potrebno podrobno preučiti dimenzijo kulture, saj se lahko le na ta način izognemo kulturnemu šoku in konfliktom v komunikaciji s tujimi poslovnimi partnerji. Dobro poznavanje, razumevanje in prilagajanje kulturnemu okolju nam torej prinaša pomembno konkurenčno prednost, kjer lahko medkulturne razlike interpretiramo ne kot nevarnost, ampak kot priložnost iskanja inovativnih rešitev. V diplomskem projektu smo raziskali koncept kulture in pomen njegovega poznavanja ob vstopu v poslovno okolje tujega trga. Osredotočili smo se na irsko in kanadsko kulturo, podrobneje analizirali njuni poslovni kulturi ter ju uvrstili v izbrane modele medkulturnih razlik s ciljem ugotavljanja posledic, ki jih te razlike prinašajo mednarodnim poslovnežem.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, kultura, poslovna kultura, modeli medkulturnih razlik, Irska, Kanada
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 201; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (842,30 KB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN DEŽELNIH TVEGANJ BRAZILIJE IN KITAJSKE
Nina Novarlić, 2016, diplomsko delo

Opis: Poslovno okolje predstavlja sklop zunanjih dejavnikov, ki tako ali drugače vplivajo na poslovanje podjetij. Deželno tveganje pomeni oceno verjetnosti, da bo v prihodnosti prišlo do neželenih dogodkov na ravni države, ki bi negativno vplivali na poslovanje podjetij. Za kakovostno analizo poslovnega okolja je potrebno preučiti njegove različne dimenzije kot so politična, ekonomska, sociokulturna in tehnološka, katerih začetnice tvorijo ime t. i. PEST analize. Ta je najenostavnejša oblika preučevanja dimenzij poslovnega okolja, treba pa je povedati, da mnogi avtorji zagovarjajo tudi preučevanje drugih dimenzij kot npr. pravno in okoljevarstveno, kar gotovo pripelje do natančnejših rezultatov. Brazilija je imela v preteklih letih politično krizo, ki se je, vsaj tako kaže, končala letos z odstavitvijo predsednice Dilme Rousseff. Na njeno mesto je stopil dotedanji podpredsednik, Michel Temer, ki napoveduje mnoge reforme. Kitajska je po dolgoletni vladavini Komunistične partije glede na vse značilnosti politično relativno stabilna država, saj druge politične sile nimajo nikakršne realne moči. Obe državi sta v bližnji preteklosti uživali visoko gospodarsko rast, danes pa se soočata z izzivi padca rasti in stagnacije. Tako Brazilija kot tudi Kitajska nujno potrebujeta reforme. Prva v smeri modernizacije, druga pa bolj v smeri uvajanja mehanizmov tržne ekonomije. Obe sta v preteklih desetletjih močno zmanjšali stopnjo revščine – to zlasti velja za Kitajsko. V okviru sociokulturnega okolja sta si državi precej različni. Brazilija je nekdanja portugalska kolonija, ki je prava mešanica kultur, še posebej evropske in afriške, ki so jo s seboj prinesli afriški sužnji ter kulture domorodnih prebivalcev. Kitajska ni bila nikdar kolonizirana in ima večtisočletno kontinuiteto. Danes gre v njihovem primeru za edinstveno mešanico socialističnih in tradicionalnih kitajskih vrednot, po katerih se Kitajci ravnajo. V Braziliji se liberalizacija močno širi, prav tako se veliko vlaga v tehnično industrijo in inovacije. Kitajci ogromno vlagajo v tehnologijo, katere kvaliteta neprestano raste. Prav tako je Kitajska center inovacij, ki vključujejo vesoljsko tehnologijo, saj so leta 2013 uspešno pristali na Luni. Trenutno ima Brazilija zmerno deželno tveganje, ki ga najbolj ogroža visoka stopnja političnega tveganja. Kitajska ima po vseh indikatorjih trenutno nižje deželno tveganje, k čemur zlasti pripomore nizka stopnja ekonomskega tveganja.
Ključne besede: poslovno okolje, PEST analiza, deželno tveganje, Brazilija, Kitajska.
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 167; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

9.
Družbena odgovornost spodbujena z vrednotami podjetnika Josipa Hutterja
Darija Meolic, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi preučujemo družbeno odgovornost podjetnika, spodbujeno z vrednotami. V teoretičnem delu se osredotočimo predvsem na razvoj družbene odgovornosti, definicije, modele in koristi družbene odgovornosti. Jasno opredelimo najustreznejši model družbene odgovornosti, in sicer Carrollovo piramido in ISO 26000 standard. Ukvarjamo se tudi s podjetnikom in njegovimi lastnostmi, z vrednotami v skladu s katerimi mora podjetnik delovati in načini motivacije zaposlenih. Teoretični del diplomske naloge nadgradimo na primeru družbeno odgovornega podjetnika Josipa Hutterja. Podjetnikova poslovna filozofija je bila izredno družbeno odgovorna, saj je bila uokvirjena z njegovimi vrednotami. Hutterjeve najpomembnejše vrednote so bile vsekakor povezane z dobrim počutjem njegovih zaposlenih, kar se je odražalo v njegovi skrbi zanje tako na delovnem mestu kot izven njega. Poskušamo ugotoviti, na kakšne načine je Hutter motiviral svoje zaposlene, da je bilo podjetje tako zelo učinkovito in uspešno. Bil je podjetnik, ki je prinašal veliko koristi zaposlenim, podjetju, družbi in okolju. V praktičnem delu diplomske te prednosti tudi raziščemo.
Ključne besede: družbena odgovornost, družbeno odgovoren podjetnik, vrednote, motivacija, poslovna filozofija, koristi družbene odgovornosti
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 159; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (913,29 KB)

10.
Prednosti in pasti spletnega nakupovanja
Amela Bradarić, 2018, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko nalogo bomo spoznali kakšne so prednosti in pasti spletnega nakupovanja. V prvem delu bomo spoznali kaj je elektronsko poslovanje, kako se je razvijalo, kakšne vrste in modeli obstajajo. Leta 1968 ko se je začelo e-poslovanje ni bilo slutiti, da se bo do danes tako razvilo in vplival na spremembo življenja ljudi. Ena od oblik elektronskega poslovanja je spletna trgovina, ki je tudi bistvo diplomskega seminarja. Podjetja se za takšen način prodaje odloča predvsem zaradi konkurenčnosti, ter mnogih prednosti. Zraven vseh prednostih, ki jih prinaša spletno nakupovanje ne smemo zanemariti pasti in groženj, ki se vztrajno razvijajo in jih je težko zatreti oz. popolnoma uničiti, če pa jih že uspemo, pa se hitro pojavijo nove.
Ključne besede: spletno nakupovanje, elektronsko poslovanje, prednosti in pasti spletnega nakupovanja, modeli prodaje.
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 128; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 1.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici