SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 7207
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vodenje v gradbenih podjetjih
Jure Omerzo, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt z naslovom Vodenje v gradbenih podjetjih obsega analizo vodenja gradbenega podjetja Gradbena mehanizacija, prevozi in trgovina – Babič David, s. p., ki se ukvarja s storitvami z gradbeno mehanizacijo, prevozi razsutega tovora, nizkimi gradnjami in trgovino. Teoretični del projekta obsega teorijo na temo vodenja, planiranja, organizacije ter nadzora procesov v organizacijah. V sklopu vodenja smo se osredotočili na sestavne dele in stile vodenja, značilnosti in lastnosti vodij, komunikacijo in motivacijo ter spodbujanje. V sklopu planiranja, organizacije in nadziranja gradbenih procesov pa smo opisali pomen planiranja, organizacije in nadzora dela v gradbenem podjetju. V aplikativnem delu projekta smo z anketnim vprašalnikom ugotavljali razlike med tem, kako vodenje dojemajo oz. razumejo zaposleni in vodje v izbranem podjetju. Zastavljeno hipotezo diplomskega projekta smo potrdili, saj smo z raziskavo dokazali, da med zaposlenimi in vodjami podjetja obstajajo razlike glede dojemanja vodenja. Največji razliki v razumevanju vodenja med obravnavanima ciljnima skupinama sta povezani z enakopravnim obravnavanjem zaposlenih ter upoštevanjem zdravstvenega stanja in počutja zaposlenih, kjer zaposleni izražajo manj optimistična stališča kot jih ocenjuje vodstvo. Najmanjše razlike med mnenji vodstva in zaposlenih pa so pri trditvah glede prisotnosti vodij pri nadzoru zaposlenih ter motiviranju zaposlenih.
Keywords: vodenje, management, gradbeništvo, podjetje, analiza
Published: 10.01.2018; Views: 27; Downloads: 3
.pdf Full text (1,33 MB)

2.
Javni dolg in njegovo upravljanje v Sloveniji
Valentina Popošek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Kadar država ne zmore več financirati javnofinančnih odhodkov si mora sredstva zanje izposoditi. To lahko stori tako, da se zadolži na domačem ali tujem trgu. V skladu z zakonom o javnih financah se zadolževanje države v posameznem letu izvaja na podlagi programa financiranja, ki pa ga sprejme državni zbor. Znesek, ki ga država dolguje domačim ali tujim upnikom imenujemo javni dolg. V veliki meri javni dolg predstavljajo državne obveznice, vključuje pa lahko tudi obveznosti iz naslova posojil in danih poroštev. V letih pred finančno krizo mnogo držav ni izkoristilo takratnih ugodnih razmer, da bi si ustvarile rezerve za prihodnje krize. Zato je v veliko državah euroobmočja finančna kriza vzrok za kopičenje javnega dolga. To hitro naraščanje javnega dolga je v okolju finančne nestabilnosti in nizke rasti povečalo potrebo po vzdržnosti javnega dolga. Z namenom doseganja vzdržnosti javnih financ je Slovenija sprejela fiskalno pravilo. Na fiskalnem področju je ena izmed najpomembnejši funkcij države upravljanje javnega dolga. V Sloveniji za upravljanje dolga skrbi državna zakladnica, ki je del Ministrstva za finance. V diplomske projektu smo analizirali javni dolg in njegovo strukturo v Sloveniji v obdobju 2006-2016. Po narejeni analizi smo ugotovili, da se Slovenija večinoma zadolžuje z izdajanjem vrednostnih papirjev. Večji znesek dolga predstavlja notranji dolg, kar pomeni da se država v veliki meri raje zadolžuje na domačem trgu. Slovenija se predvsem zadolžuje dolgoročno tako na domačem trgu kot tudi tujem trgu, saj so namreč vse zadolžitve v opazovanem obdobju na tujem trgu dolgoročne. Od leta 2006 naprej ko je Slovenija vstopila v evropsko monetarno unijo je večina slovenskega dolga v evrih.
Keywords: javni dolg, država, upravljanje javnega dolga, zadolževanje, struktura javnega dolga
Published: 10.01.2018; Views: 23; Downloads: 1
.pdf Full text (903,88 KB)

3.
Planiranje razvoja podjetja Cer cvet vrtnarija, zoo center in vrtni center Natalija Cer, s. p., na ravni politike podjetja
Polona Antonič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo proučevali podjetje Cer cvet, s. p. Podjetje se ukvarja s prodajo cvetličarskih in vrtnarskih izdelkov in storitev, izdelkov zoo centra in izdelkov in storitev za krst, obhajilo, birmo in poroko. Ustanovljeno je bilo leta 1993. V podjetju se nenehno trudijo, da bi bilo podjetje Cer cvet, s. p., v svoji okolici prepoznavno in cenjeno. V prvem delu diplomskega projekta smo predstavili podjetje Cer cvet, s. p. Zapisali smo podjetniško idejo podjetja in pomembnejše informacije o podjetju. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo nato zapisali obstoječo vizijo in politiko podjetja ter predstavili njihove obstoječe strategije in strukture. V nadaljevanju dela diplomskega projekta smo zapisali teoretična izhodišča o procesih in metodah planiranja na ravni politike podjetja. Nato smo zapisali, kako v podjetju Cer cvet, s. p., potekajo procesi planiranja na ravni politike podjetja. Z uporabo metod planiranja smo proučili vrednote lastnice podjetja, proučili smo podjetje in določili njegove prednosti in slabosti ter proučili razvoj okolja in določili iz okolja izhajajoče priložnosti in nevarnosti. Delo diplomskega projekta smo zaključili s prognostično obdelavo podjetja in njegove politike. Za podjetje Cer cvet, s. p., smo kot možno izrazno obliko tega podjetja zapisali predlagano vizijo, poslanstvo, smotre, temeljne cilje in vodila o poslanstvu in smotrih.
Keywords: vizija, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, procesi planiranja, metode planiranja, vodila o poslanstvu in smotrih
Published: 10.01.2018; Views: 9; Downloads: 1
.pdf Full text (743,78 KB)

4.
Kontroling v proizvodnem podjetju isokon d. o. o.
Aleksandra Bobik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje mora imeti dolgoročno dobro zasnovane cilje, vizijo in poslanstvo. Ti trije dejavniki so ključnega pomena zanj, saj se samo tako lahko stvari odvijajo v pravo smer. Vedno si moramo zastaviti cilje, ki smo jih kot podjetje, ki posluje na nekem trgu, tudi sposobni uresničiti. Pri določanju ciljev upoštevamo predloge, mnenja vseh oddelkov na višji ravni. Navadno je poslovodstvo podjetja tisto, ki določa končne cilje podjetja, kontroling pa prispeva svoj delež s spremljanjem in z analiziranjem procesov, z opozarjanjem na morebitne nevarnosti pa tudi priložnosti ter, s sprotnim informiranjem, stanja poslovodstva. V diplomskem delu spoznavamo kontroling v financah, nabavi, prodaji in proizvodnji. To so pravzaprav najpogostejša področja, na katerih se le–ta v podjetjih običajno izvaja. V razvitejših podjetjih pa se izvaja dodatno na drugih področjih, kot so logistika, kadri, projekti in podobno, kjer so kontrolni organi določeni za vsako področje posebej in ga spremljajo podrobneje, kar pa je tudi učinkoviteje. Kontroling je pravzaprav razvit v vsakem podjetju – majhnem, srednje velikem ali velikem. Odvisno je le, kako je vzpostavljen, saj je v majhnem podjetju navadno dovolj, da ga izvaja le ena oseba, običajno vodja financ ali pa direktor. Drugačna situacija pa je lahko pri malo večjih podjetjih, kjer je, kot smo že zgoraj omenili, vzpostavljen kontroling za vsako funkcijsko področje posebej in so za njegovo izvajanje zadolžene točno določene osebe, tako imenovani kontrolerji.
Keywords: Kontroling, management, računovodstvo
Published: 10.01.2018; Views: 16; Downloads: 0
.pdf Full text (1,56 MB)

5.
Uvajanje sistema varovanja informacij
Matic Robnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu bomo na začetku spoznali osnove elektronskega poslovanja. Ugotovili bomo, kaj je elektronsko poslovanje, se spoznali z nekaterimi definicijami in opredelili obseg delovanja elektronskega poslovanja. Nato se bomo posvetili vrstam elektronskega poslovanja, ki se pojavljajo v današnji strukturi. Seveda se bomo dotaknili tudi razvoja in rasti elektronskega poslovanja in njegovega vpliva. Predstavili pa bomo tudi prednosti in omejitve elektronskega poslovanja. V naslednjem poglavju se bomo posvetili informacijam in njeni varnosti. Opisali bomo lastnosti informacije in pomen njenega varovanja. Zaradi izredne pomembnosti varovanja informacij bomo natopredstavili standarde, ki to varovanje omogočajo. V nadaljevanju se bomo posvetili varnosti informacijskih sistemov, ki jih danes uporabljajo v organizacijah. Nato pa bomo predstavili vzpostavitev sistema varovanja informacij in faze tega procesa.
Keywords: Elektronsko pooslovanje, informacije, informacijska varnost, sistem varovanja informacij
Published: 22.12.2017; Views: 143; Downloads: 5
.pdf Full text (1,42 MB)

6.
Primerjalna analiza zelene rasti Slovenije in Avstrije
Maša Kolmančič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Naši trenutni vzorci rasti gospodarstva niso učinkoviti. Bruto domači proizvod uporabljamo kot edino merilo gospodarskega napredka, vendar ta ni zadosten, ker ne upošteva prispevka naravnih dobrin k blaginji ljudi. Negospodarno ravnanje z naravnimi bogastvi lahko povzroči nepopravljivo škodo in ustvari ovire za gospodarsko rast in razvoj. Zato potrebujemo drugačne vzroce rasti, ki bodo omogočali napredek in razvoj, hkrati pa upoštevali dejstvo, da naravne dobrine niso neomejene. Potrebujemo strategijo, ki spodbuja zeleno rast in s tem določa okvir delovanja gospodarstva, v katerem bodo naravne dobrine še naprej zagotavljale vire, od katerih je odvisna naša blaginja. Kazalniki zelene rasti so zelo pomembni za naš nadaljnji razvoj. V pričujočem diplomskem projektu z analizo kazalnikov ugotavljamo v kolikšni meri Slovenija in Avstrija uresničujeta zeleno rast. Glede na izbrane kazalnike ugotavljamo, da so izbrani kazalniki zelene rasti v Sloveniji ugodnejši, ter da Slovenija na področju teh izbranih kazalnikov napreduje hitreje. Sklepamo, da bi z bolj obširno in poglobljeno analizo večih kazalnikov dobili bolj realno in jasno sliko stanja.
Keywords: zelena rast, trajnostni razvoj, naravni viri, kazalniki, Slovenija, Avstrija
Published: 22.12.2017; Views: 131; Downloads: 2
.pdf Full text (800,01 KB)

7.
Diverzifikacija poslovanja kot strategija rasti in razvoja msp
Urška Mlinarič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili mala in srednja velika podjetja ter predstavili poslovanje le-teh v Sloveniji. Opredelili smo tudi, kaj je življenjski cikel podjetja, največji poudarek pa smo namenili strategijam rasti in razvoja. Našteli smo dejavnike podjetniške rasti, kasneje pa opisali vrste strategij. Izbrali smo diverzificirano rast podjetja kot eno izmed temeljnih strategij rasti. Najprej smo po različnih avtorjih poiskali različne definicije diverzifikacije ter opredelili priložnosti in nevarnosti izbrane strategije rasti. Na koncu smo opisali še vrste in načine doseganja rasti s strategijo diverzifikacije. Teoretični del smo podkrepili s praktičnim primerom podjetja Hemptouch, d. o. o. Za to podjetje smo se odločili zato, ker smo tudi sami njihovi odjemalci. Podjetje se namreč ukvarja s posebnim segmentom izdelkov, in sicer s kremami in kapljicami za različne težave s kožo. Veljajo za 100-odstotno veganske izdelke. Vsebujejo pretežno hidrolat konoplje in konopljine kanabinoide, poleg tega pa še ostale sestavine, kot so bergamotka, nageljnove žbice, muškatna kadulja, šentjanževka, damaščanska vrtnica, geranija, kajenska paprika, propolis, koencim Q10, limona, hialuronska kislina in druge. Izdelke prodajajo prek svoje spletne strani in v trgovinah Biotopic in Kalček. Ne dolgo nazaj pa so začeli prodajati svoje izdelke tudi v trgovini Hofer, a le določene kreme. V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano podjetje Hemptouch, d. o. o., in ugotovili, da je podjetje še zelo mlado, saj je bilo ustanovljeno na začetku leta 2014. Ko smo se poglobili v rast in razvoj podjetja, smo ugotovili, da so dokaj hitro začeli razmišljati o diverzifikaciji. Za strategijo diverzifikacije so se v podjetju odločili, ko so spoznali, da na generičen način podjetje ne more več rasti. Na diverzificiran način so rastli tako, da so z obstoječimi proizvodi stopili na tuji trg. Podjetju je uspelo pravi čas na pravem mestu udejanjiti idejo o izdelkih iz industrijske konoplje. Do tega so prišli, ker so na eni strani imeli znanje o konoplji, na drugi strani pa znanje o zeliščarstvu in naravnih zdravilnih učinkih zelišč. Tako je prišlo do ideje o konopljini kozmetiki. V Sloveniji imajo kar nekaj konkurence, saj obstajajo podjetja, ki imajo recimo konopljine kapljice, nimajo pa razvite celotne linije izdelkov, kot jo ima podjetje Hemptouch, d. o. o. Veliko več konkurence imajo na tujih trgih, saj so tam ljudje veliko bolj ozaveščeni o zdravilnih učinkih industrijske konoplje kot pri nas. Odjemalci so tudi pripravljeni več plačati, zato je tudi tam prodaja večja.
Keywords: mala in srednje velika podjetja, življenjski cikel podjetja, dejavniki podjetniške rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast
Published: 22.12.2017; Views: 138; Downloads: 3
.pdf Full text (2,38 MB)

8.
Načrtovanje prodaje aperola na slovenskem trgu
Tilen Terihaj, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo proučili načrtovanje prodaje na primeru izdelka Aperol, ki je potekalo na slovenskem trgu. Diplomski projekt sestavljata teoretičen in empiričen del. Pri pisanju teoretičnega dela smo uporabili literaturo različnih domačih in tujih avtorjev. Vse močnejša konkurenca in intenzivnejša globalizacija sili podjetja v vse bolj natančno načrtovanje aktivnosti. Načrtovanje je zelo pomembno, saj podjetju omogoča približen pogled v prihodnje poslovanje. Z načrtovanjem si podjetje postavlja vodila, ki jih potem poskuša udejanjati. S preučitvijo procesa načrtovanja na primeru Aperola, ki so ga izvajali v podjetju Mabat INT , smo dobili primer kako poteka načrtovanje v praksi. Literatura s področja prodaje nam je pomagala pri analizi načrtovanja prodaje. Proces načrtovanja prodaje smo razčlenili in opisali v teoretičnem del, kar nam je bila velika opora pri opisovanju in predstavitvi načrtovanja prodaje na primeru Aperola. Na koncu smo predstavili še rezultate načrtovanja in jih povezali s stanjem na slovenskem trgu.
Keywords: prodaja, management prodaje, načrtovanje prodaje, proces načrtovanja prodaje
Published: 22.12.2017; Views: 25; Downloads: 2
.pdf Full text (1,62 MB)

9.
Obdavčitev dohodkov iz zaposlitve v Republiki Sloveniji in primerjava z izbranimi državami
Barbara Krošel, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Dohodnina predstavlja glavno vrsto davkov, s katero so obdavčeni dohodki fizičnih oseb. Mednje se štejejo dohodki iz zaposlitve, dejavnosti, oddajanja premoženja v najem, pa tudi dohodki iz kapitala ter dohodki iz gozdarske in kmetijske dejavnosti, kar natančno navaja Zakon o dohodnini, 2. izdaja. V diplomski nalogi smo se odločili raziskati urejenost davčnega sistema v Sloveniji, pri čemer smo se usmerili na davčne stopnje dohodnine, prispevke in davčne olajšave. Ureditev v Sloveniji smo nato primerjali z ureditvijo na Nizozemskem, v Nemčiji, Avstraliji in ZDA. Vse te države spadajo med najrazvitejše države sveta. Zanimalo nas je, ali je morda kakšna razlika med obdavčitvijo dohodka iz zaposlitve med državami v EU in tistimi, ki so izven EU. Pred raziskovanjem smo si postavili raziskovalne teze, nato pa smo poiskali podatke o dohodninskih razredih in dohodninskih stopnjah za leto 2017, prispevkih zaposlenih in delodajalcev ter podatke o olajšavah in odbitkih od dohodninske osnove. Prav tako smo pri vsaki izmed držav naredili informativni izračun plače, rezultate pa smo nato grafično prikazali in jih med seboj primerjali. Najpomembnejši kriterij pri obdavčitvi je rezidentski status fizične osebe. Po Zakonu o dohodnini je rezident Slovenije posameznik, ki ima stalno bivališče v Sloveniji, z izjemo fizične osebe, ki biva izven Slovenije zaradi zaposlitve v diplomatskem predstavništvu, konzulatu ali ostalih institucijah EU, ima v Sloveniji središče svojih ekonomskih interesov in je v davčnem letu v Sloveniji prisoten vsaj 183 dni. Rezident Slovenije je obdavčen po načelu obdavčitve svetovnega dohodka, nerezident pa glede na vir dohodka v Sloveniji. V Nemčiji se rezidentstvo določa glede na bivanje in namen bivanja. Posameznik se šteje za nemškega rezidenta, če ima v Nemčiji stalno ali začasno bivališče in je fizično prisoten za obdobje, daljše od 6 mesecev (183 dni), enako pa velja tudi za Nizozemsko, ZDA in Avstralijo. V Sloveniji so nerezidenti obdavčeni po enakih davčnih stopnjah kot rezidenti, v Avstraliji pa so nerezidenti do 24.709 € obdavčeni po višji davčni stopnji (32,5 %) kot rezidenti. Od tega zneska naprej so obdavčeni enako kot rezidenti. Najnižjo davčno stopnjo za fizične osebe z nizkimi dohodki imata Avstralija (do 12.154 €) in Nemčija (do 8.820 €) z davčno stopnjo 0 %. Najvišje davčne stopnje med primerjanimi državami imata Nizozemska in Nemčija. Države EU imajo v povprečju višje davčne stopnje kakor države izven EU. V državah EU morajo zaposleni od svoje bruto plače prispevati socialne prispevke, ki v Sloveniji znašajo 22,1 % bruto plače, v Nemčiji okoli 20,5 % in na Nizozemskem 27,65 % bruto plače, vendar le do največ letnega dohodka 33.791 €. Več prispevkov za delavce plačujejo delodajalci v EU kakor izven EU. V Sloveniji delodajalec prispeva 16,1 % bruto plače, v Nemčiji 20,675 %, na Nizozemskem 18,47 %, v Avstraliji 9,5 % in v ZDA 1,45 % ter dodatno 6,2 %, če letni dohodek presega 106.837,75 €.
Keywords: dohodnina, dohodek od zaposlitve, davčne stopnje, davčne olajšave, prispevki
Published: 19.12.2017; Views: 60; Downloads: 5
.pdf Full text (1,80 MB)

10.
Razvoj poslovnega modela na primeru podjetja mk dogodki, matic koražija s.p.
Matic Koražija, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja opredelitev poslovnih modelov, njihove sestavne dele ter s pomočjo orodja za izdelavo poslovnega modela opisuje poslovni model na primeru podjetja MK DOGODKI. S Kanvasom poslovnega modela, ki sta ga Osterwalder in Pigneur predstavila v svoji knjigi leta 2010 in metodo »Delaj vitko«, ki jo je kasneje iz Kanvasa izpeljal Ash Maurya, prikaže sestavine poslovnega modela podjetja, opiše njegovo delovanje in vlogo v današnjem podjetniškem svetu. Opredeli vse vidike Kanvasa poslovnega modela ter opisuje prednosti in slabosti le-tega v primerjavi z Vitkim okvirjem. Naloga opiše tudi postopke razvoja poslovnega modela in postopek implementira tudi na primeru podjetja. Podjetje predstavi tudi s SWOT analizo, ki jo kasneje vpelje v poslovni model, razloži pomembnost poznavanja poslovnega modela iz vidika podjetnika in pojasni posledice, ki lahko nastanejo v primeru podjetnikove izgube »rdeče niti« oz. smisla delovanja podjetja. V sklepnem delu so predstavljene ugotovitve glede primernosti ene in druge metode, opiše pomen podjetništva v gospodarstvu in razloži vzajemno delovanje poslovnega modela glede na gospodarsko situacijo ter pojasni odvisnost podjetnika začetnika ali obstoječega podjetnika od dobrega poslovnega modela.
Keywords: poslovni model, Kanvas, vitki okvir, SWOT analiza, podjetništvo
Published: 19.12.2017; Views: 58; Downloads: 2
.pdf Full text (1,48 MB)

Search done in 0.75 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica