| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 7471
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Potrebna znanja in kompetence sodobnega projektnega managerja
Patrick Šumandl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Potreba podjetij po interakciji z okoljem z namenom prilagajanja spremembam v okolju se je skozi čas drastično spreminjala. V današnjem času je zelo pomembna dinamičnost in hitra odzivnost podjetij na spremembe v okolju, kar podjetju omogoča rast, razvoj in doseganje želenega konkurenčnega položaja.V skladu s tem je skozi čas začela v ospredje stopati pomembnost funkcije projektnega managementa in projektnega managerja kot osebe. Vse to pa podjetje dosega s pomočjo planiranja, organiziranja, vodenja, kontroliranja in izvajanja projektov, za kar je odgovoren projektni management znotraj obstoječega podjetja. Da pa lahko projektni management dosega učinkovitost in stalno kakovost projektov, pa je predvsem odvisno od osebe, ki je za to odgovorna, to je projektni manager. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na opredelitev projektnega managementa kot področja znotraj organizacije, ki je že od nekdaj eden izmed najpomembnejših funkcij upravljalno-vodstvene hierarhije v organizacijah. V sklopu tega smo opisali opredelitve projekta kot ciljno usmerjenega procesa in različne vrste projektov. Predstavili in opredelili smo tudi vlogo in pomen projektnega managementa v podjetjih. V drugem delu diplomskega projekta smo predstavili opredelitev projektnega managerja in njegovo vlogo ter pomen v organizaciji. Nadaljevali smo z opredelitvijo kompetenc kot skupek znanja, veščin in sposobnosti posameznika ter predstavili različne metode pridobivanja in vrednotenja le-teh. Na podlagi tega smo prešli na opis in opredeljevanje potrebnih kompetenc sodobnega projektnega managerja. Te kompetence smo podkrepili s prikazom zahtevanih znanj sodobnega managerja z namenom razvoja opisanih kompetenc. Celotno področje smo zaključili z opisom odražanja kompetenc in znanj projektnega managerja pri njegovem delu. S pomočjo različnih vrst kompetenc, katera so potrebna za sodobnega projektnega managerja, le ta razvije vso potrebno širino znanj, veščin in sposobnosti, katere lahko smiselno in učinkovito uporablja pri svojem delu. Kot rezultat tega smo opredelili tri večje skupine kompetenc, ki pokrivajo tako praktične lastnosti, kot osebne lastnosti projektnega managerja. S pomočjo virov, pridobljenih večina iz tuje literature smo potrdili dane hipoteze in kot rezultat opredelili kompetence, potrebne za sodobnega projektnega managerja.
Keywords: projektni manager, projekt, projektni management, kompetence, znanje, veščine.
Published: 17.09.2019; Views: 8; Downloads: 1
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
Načini oglaševanja in vpliv na potrošnika
Nino Planinšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času postajajo potrošniki vse zahtevnejši glede želja, potreb in interesov. Posledično postaja tudi oglaševanje pomemben del našega vsakdanjega življenja. Oglaševanje prikazuje predstavljanje ter promoviranje izdelkov in storitev podjetja z namenom povečevanja prodaje ter informiranja strank o izdelkih. Namen diplomskega projekta je predstaviti, kakšne vrste oglaševanja danes v največji meri uporabljajo podjetja ter kakšen vpliv ima to na potrošnike. V prvem delu bomo podrobneje opredelili pojem oglaševanja, sledila bo predstavitev medijev, prek katerih poteka poslovno komuniciranje, dodali bomo tudi prednosti in slabosti, s katerimi se srečujemo pri odločitvah o ustrezni izbiri medija. V drugem delu se bomo osredotočili na cilje oglaševanja in jih podrobneje definirali ter opisali. V tretjem delu bo beseda tekla o značilnostih potrošnikov, katerih raziskovanje in uvrščanje predstavlja pomemben delež pri uspešnem oglaševanju. Vplive oglaševanja na potrošnike bomo predstavili z anketo, na katero je odgovorilo sto udeležencev, ki so bili ključni za našo raziskavo. Anketa je bila sestavljena iz devetih vprašanj, ki so bila skrbno zastavljena in so nam omogočila uspešno raziskavo. Namen tega diplomskega projekta je predstaviti kakšnih vrst oglaševanja se danes v največji meri poslužujejo podjetja ter kakšen vpliv ima to na potrošnike. V prvem delu bomo podrobneje opredelili pojem oglaševanja, sledila bo predstavitev samih medijev preko katerih poteka poslovno komuniciranje, dodali bomo prednosti in slabosti s katerimi se srečujemo pri odločitvah o ustrezni izbiri medija. V drugem delu se bomo osredotočili na cilje oglaševanja in jih podrobneje definirali ter opisali. V tretjem delu bo beseda tekla o značilnostih potrošnikov, katerih raziskovanje in uvrščanje predstavlja pomemben delež pri uspešnem oglaševanju. Vplive oglaševanja na potrošnike bomo predstavili z anketo na katero je odgovorilo 100 udeležencev, le-ti so bili ključni za našo raziskavo. Anketa je bila sestavljena iz devetih vprašanj, ki so bila skrbno zastavljena in nam omogočila uspešno raziskavo.
Keywords: Oglaševanje, oglas, vpliv, vedenje potrošnikov, mediji.
Published: 17.09.2019; Views: 5; Downloads: 0
.pdf Full text (1,59 MB)

3.
Izboljšanje komuniciranja med managerji in podrejenimi v organizacijah
Janja Pučko, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem svetu, ko se večina stvari vrti okrog hitrega in pogosto nenatančnega komuniciranja, lahko prihaja do veliko omejitev in problemov, ki nastajajo v komuniciranju. Ker komuniciranje v organizacijah poteka več kot polovico delovnega časa, je zelo pomembno, da je komunikacija natančna in pravilna, da se ne začnejo pojavljati problemi. Vendar zaradi boljših tehnologij, ki smo jih deležni, ter zaradi pomanjkanja osebnega stika v organizacijah, prihaja do motenj v samem komuniciranju. Zato bomo v diplomski nalogi poskusili izraziti največje probleme, ki se lahko pojavljajo organizacijah. Problemi, ki se največkrat pojavljajo v organizacijah, so: problem izgube informacij pri komuniciranju med nadrejenimi in podrejeni, problem slabega poslušanja podrejenih ali nadrejenih, problem zadrževanja informacij, problem interpretiranja informacij, komunikacija preko preveč prenašalcev besedila Prvi med problemi je izguba informacij, ki jo lahko najpreprosteje rešimo že z boljšim osebnim stikom ali pa z napisanim sporočilom, ki ga posredujemo. Naslednji med problemi je slabo poslušanje podrejenih ali nadrejenih, kar lahko rešimo z rednimi sestanki; ker pa je poslušanje ena od osebnih kompetenc, lahko zaposlene pošljemo tudi na delavnice/izobraževanja, kjer lahko te kompetence izboljšajo. Pri problemu zadrževanja informacij smo ugotovili, da ta nastaja predvsem zaradi nezaupanja med nadrejenimi in podrejenimi. Ta problem je možno rešiti s sestanki, kjer se informacije morajo izmenjati, ali pa s teambuildingi, na katerih se zaposleni med seboj povežejo in si začnejo bolj zaupati, kar pa pripomore tudi k boljši klimi v podjetju. Problem interpretiranja informacij je stvar posameznika, zato je možno to rešiti le na osebni ravni. Najučinkovitejša metoda so teambuildingi, kjer spoznajo svoje sodelavce in nadrejene na bolj osebni ravni. Zadnji med problemi, na katerega smo poiskali rešitev, je bil problem komunikacije preko več prenašalcev besedila. Rešitev tega problema je najenostavnejša, saj bi za pravočasen in pravilen prenos informacij bilo potrebno, da se le-te prenesejo direktno od sporočevalca do prejemnika informacije in si tako zagotovimo, da med potjo ne pride do popačenja besedila.
Keywords: vodenje, komunikacija, problemi komuniciranja
Published: 17.09.2019; Views: 6; Downloads: 1
.pdf Full text (1,25 MB)

4.
Študija izvedljivosti projekta izgradnje igrišča za golf v Mariboru
Jaka Majhenič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Igra golf je stara že več kot pol tisočletja. Do konca 2. svetovne vojne je veljala za igro premožnejših, nato pa je postajala dostopnejša širši javnosti. Tako je golf v Severni Ameriki in zahodnih državah Evrope že zelo razvita industrija. V nekdanjih socialističnih državah, med katere spada tudi Slovenija, pa se je začel uveljavljati komaj v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Vendar te države po kulturi, rezultatih, številu igralcev in infrastrukturi še vedno zelo zaostajajo za razvitejšimi državami. V diplomski nalogi smo se zato odločili napisati študijo izvedljivosti izgradnje igrišča za golf v Mariboru, drugem največjem mestu v Sloveniji. V nalogi smo predstavili koncept igrišča, raziskali trg in preverili, ali je izgradnja igrišča ekonomsko upravičena. Ugotovili smo, da se kljub povečevanju števila igralcev v Evropi, število igralcev v Sloveniji zmanjšuje. Eden izmed razlogov je tudi pomanjkanje infrastrukture in posledično tudi pomanjkanje aktivnosti, ki bi privabljale na igrišča nove igralce in bile namenjene mladini. Tako bi igrišče v Mariboru, ki namreč v svoji neposredni bližini nima konkurenčnega igrišča, predstavljalo pravi korak k rešitvi tega problema. Prav tako bi bila izgradnja pod preučenimi pogoji s pravilnimi pristopi dela z igralci in pravo turistično ponudbo ekonomsko upravičena.
Keywords: golf, golf igrišče, Maribor, študija izvedljivosti, gradnja, projekt, projektni management
Published: 30.07.2019; Views: 87; Downloads: 27
.pdf Full text (801,23 KB)

5.
Obvladovanje tveganj v podjetju s področja storitev optike
Vanesa Rojko, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu se osredotočimo na obvladovanje tveganj v podjetju s področja storitev optike. Teoretični del je namenjen predstavitvi in opredelitvi ključnih vrst tveganj, ki jim je podjetje izpostavljeno, s poudarkom na operativnih tveganjih. Tveganja, ki so v podjetju najbolj izpostavljena, so tveganje konkurenčnosti, prodajno tveganje, tveganja zlorab tretjih oseb, tveganje razmerij in likvidnostno tveganje. Zaradi velikega števila ponudnikov storitev s področja optike na trgu je podjetje v veliki meri izpostavljeno predvsem tveganju konkurence, ki pa ga je mogoče obvladovati na način, da ponudijo boljše proizvode in storitve v primerjavi s svojimi konkurenti. Predstavimo tudi temeljne značilnosti vodnika COSO in standarda ISO 31000, ki sta pomembni smernici in vodili za učinkovito obvladovanje tveganj v organizaciji. Opišemo tudi tehnike za obvladovanje tveganj. V empiričnem delu diplomskega projekta se osredotočimo na konkretno podjetje Sentina, d. o. o., in izvedemo analizo tveganj na področju storitev optike. Na praktičnem primeru podjetja lažje prikažemo tveganja, zato smo izbrali to podjetje. Dejstvo je, da se v vsakem podjetju pojavljajo tveganja, zato je ta tema prisotna in aktualna zmeraj in vedno bolj. Po izvedeni analizi identificiramo tveganja v podjetju oblikujemo register tveganj in ocenimo izpostavljenost podjetja določenemu tveganju. Na podlagi ugotovljenega izdelamo mapo tveganj, v kateri je določena stopnja izpostavljenosti podjetja določenemu tveganju oziroma vplivnost in verjetnost, da se v podjetju pojavijo tveganja. V diplomskem projektu želimo dokazati, da so tveganja in njihovo obvladovanje ključna za vsa podjetja, ne glede na dejavnost in velikost podjetja.
Keywords: obvladovanje tveganj, operativna tveganja, tehnike obvladovanja tveganj, register tveganj, mapa tveganj
Published: 30.07.2019; Views: 113; Downloads: 54
.pdf Full text (1,19 MB)

6.
Vpliv izvzema dodatkov iz minimalne plače na stroške dela
Adrijana Toplak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Stroški dela predstavljajo pomemben delež stroškov v organizaciji, plačilo za opravljeno delo pa delavcem zagotavlja obstoj in zadovoljevanje potreb. Z namenom preprečevanja prenizkega plačila in posledično zagotavljanja dostojnega življenja, v veliko državah sveta najdemo spodnje meje možnega plačila oziroma določene minimalne plače. V Sloveniji je minimalna plača s samostojnim zakonom urejena od leta 2010. Prve dopolnitve je bil zakon deležen leta 2015 z izvzemom nekaterih dodatkov iz minimalne plače. Zadnja sprememba, sprejeta konec leta 2018, pa iz minimalne plače izvzema vse dodatke, prav tako je na novo določen način določanja minimalne plače od leta 2021 naprej. V pričujočem delu se osredotočamo na spremembe v stroških dela, ki jih bodo deležne določene organizacije iz razloga izvzema vseh dodatkov iz minimalne plače. V diplomskem projektu najprej predstavimo pravne podlage zaposlitve in opišemo vrste ter namembnost le-teh. Nadalje opredelimo stroške dela in stroške povračil, nadaljujemo pa s pojmom plače in dodatkov k plači. V tem delu se osredotočimo na dodatek za delovno dobo, katerega izvzem iz minimalne plače v večji meri preučujemo v empiričnem delu. Predstavimo pojem minimalne plače in njen položaj v Sloveniji, sledijo problematika in koristi sprejetih sprememb Zakona o minimalni plači, nato pa nazorni primeri obračuna minimalne plače in vpliva obravnavanih sprememb na stroške dela. Navedeno proučujemo tudi na primeru podjetja.
Keywords: stroški dela, minimalna plača, dodatki k plači, izvzem dodatkov
Published: 25.07.2019; Views: 158; Downloads: 36
.pdf Full text (911,65 KB)

7.
Vloga družine v družinskem podjetju
Teja Zazijal, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt je vsebinsko razdeljen na dva dela in sicer na teoretični del in empirični del. Ugotovili smo, da ni enotne definicije za družinsko podjetje, saj so mnenja avtorjev, ki opredeljujejo družinsko podjetje, različna. Med drugimi smo ugotovili, da obstajajo številne prednosti in slabosti v družinskih podjetjih. Slabosti, ki se pojavljajo v družinskih podjetjih so razni problemi znotraj družine, togost, nejasno nasledstvo in neznanje družinskih članov. Prednosti, ki se pojavljajo v družinskih podjetjih so znanje, čustvena navezanost in interesi zaposlenih. Zaradi različnih interesov, vrednost in odnosov družinskih članov, ki vplivajo na razvoj in delovanje podjetja so družinska podjetja edinstvena. V delu diplomskega projekta smo proučili vlogo družine v družinskem podjetju, odnose med družinskimi člani in vpliv odnosov, vrednot in interesov na razvoj in delovanje podjetja. V empiričnem delu smo na podlagi slovenskega družinskega podjetja analizirali vpliv vrednot, interesov in odnosov na izbrano družinsko podjetje. Med drugimi smo opredelili značilnosti, prednosti in slabosti izbranega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, družinski člani, odnos, vrednote, interesi, razvoj
Published: 25.07.2019; Views: 158; Downloads: 40
.pdf Full text (1,38 MB)

8.
Primerjalna analiza mobilnega bančništva za prebivalstvo na primeru NLB in N26
Brina Gomboc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Mobilno bančništvo je ena izmed najbolj obetavnih tehnologij v zadnjih letih, ki ima pomembno vrednost tako za banke kot za stranke. Gre za opravljanje bančnih poslov z uporabo mobilnih naprav. Danes si življenja brez slednjih ne znamo predstavljati, zato želimo poenostaviti tudi vsakodnevna opravila z njihovo uporabo. Omogočajo nam tudi plačevanje položnic, prenakazilo denarja in opravljanje ostalih bančnih poslov. Mobilno bančništvo nudi za uporabnike veliko prednosti, predvsem zmanjšanje stroškov glede časa in denarja. Pri uporabi mobilnega bančništva in mobilnega plačevanja se pojavlja tudi vprašanje varnosti, ki je za veliko uporabnikov edina ovira pri odločitvi za uporabo mobilnega bančništva. Najnovejše tehnologije nam pri tem ponujajo veliko možnosti. V zadnjih nekaj letih je v ospredju predvsem avtentikacija uporabnika s pomočjo prepoznave obraza ali prstnih odtisov. Ker danes že večina bank ponuja mobilno bančništvo, smo v okviru tega diplomskega projekta izvedli primerjalno analizo. Primerjali smo značilnosti dveh izbranih bank, med katerima je ena povsem mobilna.
Keywords: elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, mobilno plačevanje, primerjalna analiza
Published: 25.07.2019; Views: 227; Downloads: 54
.pdf Full text (1,07 MB)

9.
Multikulturni timi
Anemari Pediček, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vse hitrejša globalizacija in širjenje podjetij na tuje trge vpliva na vse večjo število in nujnost po multikulturnih timih. Multikulturni timi se v podjetju lahko pojavljajo v različnih oblikah na primer kot simbolični, bi-kulturni ali multikulturni timi. Kulturna raznolikost lahko vpliva tako pozitivno kot negativno na produktivnost in delo v multikulturnih timih ter na reševanje konfliktov. V diplomskem projektu smo predstavili pojem kulture in kulturne dimenzije po Hofstedeju, Trompenaarsu, Hallu in Housu. V drugem poglavju smo opisali pojem timskega dela in tima ter predstavili vrste in modele multikulturnih timov ter vplive kulturnih raznolikosti na delovanje v timu. V tretjem poglavju smo opredeli konflikt in opisali vrste tega. Predstavili smo prav tako tudi vpliv kulturnih dimenzij na reševanje konfliktov in individualni slog reševanja konfliktov. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskovali, kako anketirani dojemajo delo v multikulturnih timih. V raziskavi je sodelovalo 41 anketiranih, ki so v preteklosti že delali v multikulturnem timu. Ugotovili smo, da multikulturni timi dosegajo dobre rezultate, če se člani tima svoje raznolikosti zavedajo in med seboj sodelujejo. Člani multikulturnih timov navadno razvijejo več idej, kar je posledica različnih pogledov, znanja in izkušenj. V multikulturnih timih pa lahko pride do različnih težav, kot so stereotipi, neustrezna komunikacija in konflikti. Te lahko zmanjšamo na primer z organiziranjem delavnic o stereotipih, kjer člani tima iščejo stereotipe drugih kultur in diskutirajo o vplivih teh.
Keywords: Kultura, kulturne dimenzije, tim, multikulturni tim, konflikt
Published: 25.07.2019; Views: 165; Downloads: 38
.pdf Full text (770,06 KB)

10.
Nasledstvo in konflikti v družinskem podjetju
Žiga Podgrajšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo opredelili družinsko podjetje, predstavili nasledstvo in konflikte v družinskih podjetjih ter proučili primer družinskega podjetja z anketnim vprašalnikom. V družinskih podjetjih se pogosto pojavijo konflikti, saj gre za kompleksen sistem družinskih članov. Proučili smo, kaj so družinska podjetja in kaj jih loči od nedružinskih, do kakšnih konfliktov prihaja v njih ter kako potekata načrtovanje in prenos nasledstev v teh podjetjih. Cilji diplomskega projekta so tako teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opisali vse ključne značilnosti družinskih podjetij ter nasledstvo in konflikte. V empiričnem delu pa smo natančno proučili družinsko podjetje »Z«, kjer smo z anketnim vprašalnikom dobili odgovore na zastavljena vprašanja o konfliktih in nasledstvu. Dobljeni rezultati so bili pričakovani, saj je družinsko podjetje »Z« še v prvi generaciji, kjer je ustanovitelj tudi lastnik in ima dva sinova, ki sta oba zaposlena v družinskem podjetju. Pričakovali smo, da so konflikti v družinskem podjetju kar pogosti, kar smo na koncu tudi potrdili.
Keywords: družinska podjetja, nasledstvo, konflikti, prenos.
Published: 25.07.2019; Views: 116; Downloads: 15
.pdf Full text (1,11 MB)

Search done in 0.97 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica