SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 7442
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Finančni vidik delovanja javnega zdravstvenega sistema v Sloveniji in na Hrvaškem
Amela Džafić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektuV delu diplomskega projekta sem predstavila osnovne vidike financiranja na področju javnega zdravstvenega sistema Slovenije in Hrvaške, njune izdatke in prejemke ter nekatere težave, s katerimi se sooča njuno javno zdravstvo. Financiranje zdravstvenega sistema pomeni zbiranje sredstev in njihovo razporejanje le teh na različne ravni zdravstvene dejavnosti. Ugotovitve, ki izhajajo iz raziskave dela diplomskega projekta, so, da na javno zdravstvo v veliki meri vplivajo izdatki, ki se nenehno povečujejo v obeh državah, hkrati pa na javno zdravstvo vplivajo tudi različne reforme, ki se izvajajo neuspešno. Obe državi se soočata s težavami v sistemu javnega zdravstva, kot so: dolge čakalne vrste, pomanjkanje denarja in posledično pomanjkanje izvajalcev zdravstvenih storitev. TežavaTežavo v zdravstvenem sistemu predstavljapredstavljata tudi zastarela oprema in premalo investicijskih vlaganj. V zadnjih nekaj letih se tako v Sloveniji kot Hrvaškina Hrvaškem pojavlja tudi trend, ki se imenuje staranje prebivalstva. Ta trend kaže na večanje deleža starejšega prebivalstva in manjšanje deleža mlajše populacije, kar negativno vpliva na javnofinančne izdatke, ki so najvišji na področju pokojnin, ki hkrati predstavljajo največji delež izdatkov in so povezani s staranjem.
Keywords: financiranje javnega zdravstva, izdatki v javnem zdravstvu, problemi na področju javnega zdravstva, vpliv demografskih sprememb na izdatke v zdravstvu.
Published: 04.06.2019; Views: 55; Downloads: 13
.pdf Full text (2,04 MB)

2.
Vloga in vodenje timskega dela v organizacijah
Luka Fras, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Timsko delo v sodobnih organizacijah postaja eno izmed najuporabnejših načinov reševanja problemov in izpolnjevanja zastavljenih ciljev organizacije, kjer neprestani vpliv različnih tehnologij, načinov, stilov delovanja in organiziranja zahteva sprotno prilaganje ter fleksibilnost. V diplomskem projektu najprej predstavimo organizacijo na splošno in opredelimo oblikovanje organizacije ter njen vpliv na samo uspešnost delovanja. V teoretičnem delu je poudarek na timskem delu, kje so predstavljeni nastanek, odločanje in komunikacija. Predstavimo tudi, kako različni stili in metode vodenja vplivajo na konflikte ter reševanje problem in posledično na uspešnost organizacije.
Keywords: oblikovanje organizacije, timsko delo, tim, vodenje, vodja, konflikti
Published: 04.06.2019; Views: 48; Downloads: 8
.pdf Full text (784,17 KB)

3.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Keywords: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Published: 04.06.2019; Views: 63; Downloads: 10
.pdf Full text (978,37 KB)

4.
Primerjalna analiza uspešnosti izbranih bančnih sistemov
Emina Ahmetbašić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem svetu je uspešnost bančnih sistemov v veliki meri odvisna od tehnologije. Bančništvo se je v zadnjem stoletju hitro razvijalo po zaslugi informacijskih tehnologij. Banke, ki želijo preživeti na trgu morajo biti tudi konkurenčne drugim, se razvijati, nenehno slediti novim tehnologijam ter iskati poslovne priložnosti. Diplomsko delo obsega predstavitev in analizo bančnih sistemov s poudarkom na kazalnikih uspešnosti. Zanimali so nas predvsem kazalniki tveganja, donosnosti in dobičkonosnosti, ki so temeljni kazalniki uspešnosti poslovanja bančnih sistemov. Za analizo smo izbrali bančni sistem Slovenije, Avstrije, Hrvaške in jih primerjali z evrskim povprečjem Evropske centralne banke. Na podlagi kazalnikov je bila izvedena analiza za obdobje desetih let. Diplomski projekt služi vsem tistim, ki jih zanima poslovanje izbranih bančnih sistemov.
Keywords: bančni sistemi, kazalniki tveganja, likvidnost, dobičkonosnost
Published: 05.04.2019; Views: 152; Downloads: 41
.pdf Full text (613,72 KB)

5.
Vpliv digitalnega sveta na prehranjevanje mladih odraslih
Tamás Szukics, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opredeljuje vpliv digitalnega sveta na prehranjevalne navade mladih odraslih. Naloga ima štiri dele. Prvi del vsebuje uvod, opredelitev ciljev in hipoteze. Opredelili smo še metode razkiskovanja. V drugem delu predstavimo koncepte, kot so gastronomija in gastronomski turizem. Ukvarjamo se z najnovejšimi trendi v gastronomskem turizmu in z inovacijami, ki jih uporabljajo v gostinskih lokalih. Tretje poglavje predstavlja generacije mladih odraslih in njihove značilnosti glede prehranjevanja. Predstavimo digitalni svet in njihove ključne elemente za omejene generacije, kot so socialni mediji in delitev fotografij o hrani. Zadnji del naloge sestavlja raziskava in opredelitev njenih rezultatov. Raziskava prikazuje izkušnje mladih s kulinariko in tehnologijo.
Keywords: gastronomija, turizem, generacija Y, družbeni mediji, aplikacije, hrana
Published: 04.04.2019; Views: 124; Downloads: 16
.pdf Full text (1,34 MB)

6.
Ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo - primerjava med Slovenijo in Nizozemsko
Karmen Geroni, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vstop Slovenije v Evropsko unijo je povečal možnosti trgovanja z ostalimi državami članicami, s tem pa so se povečale dejavnosti, ki so s seboj prinesle nove priložnosti in s tem pritegnile številne bodoče podjetnike. Ena izmed teh je tudi ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo v tujini. Gre za najbolj razširjeno vrsto družbe v Sloveniji, saj jo ustanovitelji lahko ustanovijo z majhnim ustanovitvenim kapitalom.
Keywords: Slovenija, Nizozemska, zakon, družba z omejeno odgovornostjo, B.V., kapital, ustanovitev
Published: 04.04.2019; Views: 133; Downloads: 25
.pdf Full text (1,76 MB)

7.
Vloga računovodstva in računovodij v projektnem managementu: primer oglaševalske agencije futura
Veronika Štupar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Računovodske informacije so pomembna podpora projektnemu managementu pri vseh funkcijah, ki jih izvaja v različnih fazah posameznega oglaševalskega projekta. V nalogi je predstavitev sodelovanja računovodstva oziroma računovodje s projektnim managementom, ki za opravljanje svoje funkcije potrebuje tudi računovodske informacije. Te morajo biti strokovno pripravljene in prilagojene razumevanju managementa. Pomembna je kvaliteta in pravočasnost posredovanih računovodskih informacij, saj so le tako lahko učinkovite in koristne za projektni management. Z analizo računovodstva in projektnega managementa osvetlimo vlogo računovodje kot informatorja pri zbiranju in posredovanju podatkov projektnemu managementu, ki jih ta potrebuje za oblikovanje predkalkulacij ter nadziranje in analiziranje uspešnosti oglaševalskega projekta. V zadani nalogi smo prišli do sklepa, da imajo računovodske informacije med vsemi informacijami, ki jih projektni managementpotrebuje za uresničevanje oglaševalskih projektov, zelo pomembno vlogo. Nedvomno prav računovodstvo in projektni management oglaševalske projekte najbolje razumeta ter prepoznata težave in rešitve zanje. Kot se razvija in raste poslovno okolje, se z njo razvija tudi oglaševalska dejavnost. Posledično se spreminja tudi projektni management intemu skladno sledi tudi računovodska služba. V vseh spremembah pa je vedno priložnost za iskanje najbolj optimalnih računovodskih rešitev za podajanje informacij, ki so v pomoč projektnemu managementu.
Keywords: računovodske informacije, projektni management, oglaševalski projekt, uspešnost projekta, nefinančne informacije
Published: 04.04.2019; Views: 104; Downloads: 0
.pdf Full text (478,60 KB)

8.
Stališča turistov glede destinacije, ki jih je prizadel terorizem
Lucija Suholežnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Turizem predstavlja pomembno gospodarsko dejavnost. Teroristični napadi povzročajo zmanjšanje števila turistov na določeni destinaciji, s tem pa se zmanjša tudi denarni pritok na posamezno destinacijo. Gospodarsko oz. globalno izgubo za posamezno državo, ki je bila tarča terorističnega napada, predstavlja odločitev turista, ali ostane doma ali pa izbere drugo, varno državo. Terorizem predstavlja globalno grožnjo, saj s seboj prinaša strah, uničenje, žrtve ter politične in ekonomske spremembe. Na določeno regijo nedvomno vplivajo teroristični napadi, saj turisti velikokrat spremenijo ciljno destinacijo potovanja. Turisti se v zaostrenih varnostnih razmerah raje odločajo za destinacije, ki so bližje domu in so bolj varne. Dosedanje izkušnje kažejo, da imajo turisti slab spomin, saj takoj po umiritvi razmer zopet začnejo obiskovati destinacijo, ki je bila tarča terorističnega napada. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo v raziskavi, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, preučili vpliv terorizma na turistične tokove. Poskušali smo ugotoviti, ali teroristični napadi vplivajo na prihode turistov v državo, kjer so se že zgodili napadi.
Keywords: terorizem, turistična destinacija, stališča, varnost v turizmu
Published: 04.03.2019; Views: 133; Downloads: 25
.pdf Full text (1,59 MB)

9.
Analiza rasti podetja impol, d. o. o.
Ines Knuplež, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006). Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo. Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol. Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast. Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020.
Keywords: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent.
Published: 04.03.2019; Views: 132; Downloads: 35
.pdf Full text (1,88 MB)

10.
Primerjalno pravni vidik družbene odgovornosti v javnih podjetjih
Sara Harinski, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo tematiko družbene odgovornosti podjetja. Najprej definiramo osnovni pojem družbene odgovornosti podjetja. Teoretičnim spoznanjem nudimo nadgradnjo s študijo primera, treh podjetij. Nadalje proučujemo družbeno odgovornost podjetja z vidika prava in jo primerjamo med podjetji, s katero želimo ugotoviti katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Pri študiji primera se posvetimo podjetjem OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o. in Remondis. Opišemo vsako podjetje, predstavimo ključne osebe v vsakem podjetju ter opišemo družbeno odgovornost. Poskušamo ugotoviti, katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Zanima nas tudi, ali so odnosi med sodelavci, ki sodelujejo v podjetju ključnega pomena, za uspešno poslovanje podjetja
Keywords: družbena odgovornost podjetja, ključne osebe v podjetjih, pravni vidik družbene odgovornosti, primerjalno pravni vidik DOP, OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o., Remondis
Published: 04.03.2019; Views: 116; Downloads: 12
.pdf Full text (742,26 KB)

Search done in 0.54 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica