SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 7435
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Stališča turistov glede destinacije, ki jih je prizadel terorizem
Lucija Suholežnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Turizem predstavlja pomembno gospodarsko dejavnost. Teroristični napadi povzročajo zmanjšanje števila turistov na določeni destinaciji, s tem pa se zmanjša tudi denarni pritok na posamezno destinacijo. Gospodarsko oz. globalno izgubo za posamezno državo, ki je bila tarča terorističnega napada, predstavlja odločitev turista, ali ostane doma ali pa izbere drugo, varno državo. Terorizem predstavlja globalno grožnjo, saj s seboj prinaša strah, uničenje, žrtve ter politične in ekonomske spremembe. Na določeno regijo nedvomno vplivajo teroristični napadi, saj turisti velikokrat spremenijo ciljno destinacijo potovanja. Turisti se v zaostrenih varnostnih razmerah raje odločajo za destinacije, ki so bližje domu in so bolj varne. Dosedanje izkušnje kažejo, da imajo turisti slab spomin, saj takoj po umiritvi razmer zopet začnejo obiskovati destinacijo, ki je bila tarča terorističnega napada. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo v raziskavi, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, preučili vpliv terorizma na turistične tokove. Poskušali smo ugotoviti, ali teroristični napadi vplivajo na prihode turistov v državo, kjer so se že zgodili napadi.
Keywords: terorizem, turistična destinacija, stališča, varnost v turizmu
Published: 04.03.2019; Views: 69; Downloads: 12
.pdf Full text (1,59 MB)

2.
Analiza rasti podetja impol, d. o. o.
Ines Knuplež, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006). Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo. Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol. Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast. Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020.
Keywords: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent.
Published: 04.03.2019; Views: 69; Downloads: 12
.pdf Full text (1,88 MB)

3.
Primerjalno pravni vidik družbene odgovornosti v javnih podjetjih
Sara Harinski, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo tematiko družbene odgovornosti podjetja. Najprej definiramo osnovni pojem družbene odgovornosti podjetja. Teoretičnim spoznanjem nudimo nadgradnjo s študijo primera, treh podjetij. Nadalje proučujemo družbeno odgovornost podjetja z vidika prava in jo primerjamo med podjetji, s katero želimo ugotoviti katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Pri študiji primera se posvetimo podjetjem OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o. in Remondis. Opišemo vsako podjetje, predstavimo ključne osebe v vsakem podjetju ter opišemo družbeno odgovornost. Poskušamo ugotoviti, katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Zanima nas tudi, ali so odnosi med sodelavci, ki sodelujejo v podjetju ključnega pomena, za uspešno poslovanje podjetja
Keywords: družbena odgovornost podjetja, ključne osebe v podjetjih, pravni vidik družbene odgovornosti, primerjalno pravni vidik DOP, OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o., Remondis
Published: 04.03.2019; Views: 39; Downloads: 4
.pdf Full text (742,26 KB)

4.
Organizacijska struktura na primeru podjetja COMTRADE D.O.O.
Tjaša Leš, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu predstavimo kaj je organizacija, cilji organizacije, ter kakšne vrste organizacij poznamo. Nato podrobneje predstavimo organizacijsko strukturo in organizacijsko shemo in spoznamo vrste organizacijskih struktur. Kasneje predstavimo lastnosti organizacijske strukture, ter njene dejavnike. Predstavimo podjetje COMTRADE D.O.O., kjer spoznamo nekatere njegove dejavnike v organizacijski strukturi.
Keywords: organizacija, organizacijska struktura, poslovanje, cilji, podjetje
Published: 04.03.2019; Views: 53; Downloads: 9
.pdf Full text (930,32 KB)

5.
Managementski koncept izvedbe študentskega bogračfesta v mariboru
Urban Kolenko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Management in managerji so specifična potreba vseh institucij. Management je danes namenjen predvsem izvajanju medsebojno povezanih dejavnosti, ki so sistematično urejene in imajo določen red. Z vidika funkcioniranja predstavlja dejavnosti, ki jih je potrebno zagotoviti na funkcionalnih področjih podjetja. Projektni management je podlaga event-managementa. Vsak dogodek moramo dojemati in oblikovati kot samostoječ projekt in ga planirati ter organizirati po metodah projektnega managementa. Projekt je časovno omejena, relativno inovativna in tvegana naloga. Zaradi svoje težavnosti in pomena običajno zahteva projektno upravljanje. V diplomskem projektu smo raziskali teoretične vidike managementa ter event-managementa. V nadaljevanju smo predstavili projekt »Študentski bogračfest v Mariboru« po fazah organiziranja določenega projekta ter nato rezultate izvedbe omenjenega projekta. Študentski bogračfest v Mariboru je projekt Kluba študentov Lendava in se organizira kontinuirano že od leta 2004 naprej. Projektno vodenje slednjega omogoča kakovostno izvedbo, kontroling pa pregled postavljenih ciljev. Omenjeni funkciji projektnega vodenja sta poleg ostalih predstavljeni v samem diplomskem projektu.
Keywords: Management, event-management, vodenje, kontroling.
Published: 04.03.2019; Views: 40; Downloads: 2
.pdf Full text (589,89 KB)

6.
Zakon o potrošniških kreditih v sloveniji
Dejan Glazer, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Zakon o potrošniških kreditih je veliko pripomogel k temu, da kreditojemalci bolj varno najamemo kredite. Z vsako novejšo različico zakona smo bolj varni in bolj ozaveščeni o različnih možnostih na trgu. Pred tem je potrošniške kredite le delno urejal Obligacijski zakonik, ki pa je puščal kreditodajalcem in kreditojemalcem preveliko manevrskega prostora in zato je prišlo do prevelikih okoriščanj iz obeh strani. Z letom 2000 smo v Republiki Sloveniji dobili prvi Zakon o potrošniških kreditih in ga z leti posodabljali . Tako smo leta 2010 dobili prvo novejšo različico leta 2017 pa že drugo različico zakona. Ključni cilj tega zakona je, da bi v naprej preprečili potrošniško izpostavljenost med tem, ko plačujemo kredit. Zagotovil pa bi tudi bolj visoko raven varovanja interesov potrošnikov. Zakone ne spreminjajo na določen čas ampak takrat, ko se po njih pojavi potreba. Namen diplomske naloge je, da v začetku predstavimo, kaj je kredit in kakšne vrste jih poznamo ter predstavit kreditiranje fizičnih oseb. V diplomskem delu bomo predstavili tudi varstvo potrošnikov, zato smo tudi na hitro opisali kaj sploh je kredit in kakšne vrste jih poznamo, da bomo v samem nadaljevanju tudi videli o čem sploh odločajo ti zakoni ki jih opisujemo. Veliko so k varstvo potrošnikov pripomogli tudi Zveza potrošnikov Slovenije, ki je vedno na strani potrošnikov in skrbi za njegovo blaginjo v tem okolju že od leta 1990 ko je ta organizacija nastala.
Keywords: Zakon o potrošniških kreditih, Obligacijski zakonik, Zveza potrošnikov Slovenije, kredit, kreditodajalec, kreditojemalec, Slovenija.
Published: 04.03.2019; Views: 36; Downloads: 6
.pdf Full text (936,06 KB)

7.
Primerjalna Analiza Poslovnega Bontona Rusije, Japonske in Indije
Luka Fabijan, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Poslovni bonton se razlikuje od trga do trga. Mednarodni tržnik mora obvladati osnove poslovnega bontona v vsakem kulturnem okolju, ne glede na to, ali se na poslovno pot podaja prvič ali ne. Znati se mora soočiti z drugačno kulturo, vrednotami, prepričanji. Uspešnost mednarodnega tržnika je velikokrat posledica spoštovanja poslovnega bontona tuje kulture. V mednarodnem poslovanju je tveganje, ki izhaja iz kulturnega okolja neke države relativno visoka. Kulturno okolje tujega trga je sestavljeno iz družbenih organizacij in ustanov, norm in vrednot, religije, jezika, izobraževalnega sistema, umetnosti in estetike ter materialne kulture. Trženje in kultura se najbolj povezujeta skozi komunikacijo, poslovni bonton in organizacijsko upravljanje. V poslovnem bontonu sta ključna spoštovanje in upoštevanje drugačnosti. Mednarodni tržnik bo večkrat del konfliktov, saj so drugačne kulture pogosto težko sprejemljive. Zato je dobro, da posluje profesionalno, pošteno, potrpežljivo, in da upošteva poslovni bonton tuje kulture. Ključne sestavine poslovnega bontona so prvi vtis, verbalna in neverbalna komunikacija, poslovna oblačila in urejenost posameznika, pozdravljanje, poslovni sestanki, poslovni obed in poslovna darila. Kultura Rusije je pod močnim vplivom nekdanjega sovjetskega političnega režima. Zaradi tranzicije države se ruski poslovni bonton v primerjavi s poslovnim bontonom Japonske in Indije še vedno spreminja. Ruski poslovneži cenijo medosebne odnose, pravičnost ter poslovne partnerje, ki dobro govorijo njihov jezik. Vodja jim pomeni vse, medtem pa podrejeni v določenih podjetjih težko izražajo svoja mnenja. Japonci cenijo pripadnost svoji kulturi, delujejo timsko, spoštujejo hierarhijo, so potrpežljivi, posredni in gostoljubni. Indijci poskušajo vsako družinsko vrednoto povezati s poslovnimi vrednotami. Vzorec družinskega življenja prenašajo v poslovni svet, in podobno kot Japonci, strogo spoštujejo hierarhične ravni. V indiji imata spoštovanje avtoritete in ustvarjanje dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji zelo pomembno vlogo.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura, medkulturne razlike, poslovni bonton, Rusija, Japonska, Indija.
Published: 04.03.2019; Views: 50; Downloads: 9
.pdf Full text (661,08 KB)

8.
Revitalizacija ponudbe v hotelu grande
Lavra Berger, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Za nastanitveni objekt je pomembno, da vzdržuje konkurenčnost z drugimi ponudniki, saj je od slednje odvisen njegov obstanek na trgu. To je bil tudi razlog, da smo se v tem delu diplomskega projekta posvetili iskanju rešitev za revitalizacijo ponudbe v Hotelu Grande. Najprej smo izvedli tehniko za definiranje problema. Nato so sledile tehnike, s katerimi smo generirali ideje. Na podlagi tehnik za ustvarjalno razmišljanje smo prišli pri tehniki zapisovanje idej do najustreznejših rezultatov. V nadaljevanju smo presojali na podlagi analize odločanja ustreznost rešitev s programom Web-HIPRE. Presojali smo med štirimi idejami, in sicer med: ureditvijo sejne sobe, ureditvijo bara, ureditvijo sobe za najem in dnevni počitek ter prenovo sob. S pomočjo programa smo opredelili kriterije in podkriterije, ki vplivajo na našo izbiro, ter tako pričeli s procesom večkriterijskega odločanja. Na koncu smo prišli do rešitve, da je najboljša ideja oziroma rešitev ureditev sejne sobe.
Keywords: ustvarjalno reševanje problemov, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, hotelska ponudba.
Published: 04.03.2019; Views: 56; Downloads: 7
.pdf Full text (1,42 MB)

9.
Ugotavljanje carinske vrednosti blaga pri uvozu s strani povezanih oseb
Aleša Kastelic, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija mednarodne trgovine močno vpliva na trgovinske vzorce v svetu, kar se izraža predvsem skozi dejstvo, da se vse več mednarodne trgovine odvija med medesebojno povezanimi osebami. Na ta način skušajo povezane osebe optimizirati svoje poslovanje in v največji možni meri vplivati na čim višji dobiček. Za obdavčitev takšna globalna podjetja pravilomja izberejo tiste države, kjer je davčna politika vezano na transferne cene čim bolj ugodna, kot tudi predvidljiva in stabilna. Ob tem se povezane osebe srečujejo z različnimi davčnimi in carinskimi sistemi, ki lahko vidik transfernih cen obravnavajo različno. To diplomsko delo se ukvarja predvsem s carinskim vidikom obravnave povezanih podjetij, po katerem je potrebno dosledno spoštovati carinsko zakonodajo in določila, ki se nanašajo na pravilno določanje carinske vrednosti kot osnove za obračun uvoznih dajatev. Do nedavnega je bilo postopanje carinskih organov, v povezavi z obravnavo transfernih cen, v državah članicah EU zelo različno. Z nedavno sodbo EU sodišča, v zadevi št. C-529/16, pa se je vidik carinskega vrednotenja dodatno osvetlil in bo lahko pripomogel k enotni carinski obravnavi povezanih oseb. Pri določanju pravilne carinske vrednosti se tako upošteva carinska zakonodaja EU že v fazi samega carinjenja blaga, kasnejših usklajevanj zaradi uporabe transfernih cen pa carinska zakonodaja ne pozna. Glede na navedeno je pomembno, da carinski organi že v fazi carinjenja blaga razpolagajo z vsemi potrebnimi informacijami, ki lahko vplivajo na carinsko vrednost ter že v tem trenutku določijo ustrezno carinsko vrednost, od katere se bo obračunala uvozna dajatev. Slednje pa ne vpliva na kasnejšo davčno obravnavo povezanih oseb na podlagi nacionalne zakonodaje. Pravilno in usklajeno delo carinskih organov EU ima neposreden učinek, tako na proračun EU, kot tudi na nacionalne proračune, saj so uvozne dajatve neposreden vir, tako za evropski (80%), kot tudi nacionalne proračune držav članic EU (20%).
Keywords: transferne cene, povezane osebe, transakcijska vrednost, carinska vrednost, uvozne dajatve, metode za določanje carinske vrednosti
Published: 04.03.2019; Views: 45; Downloads: 5
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
Petrol klub: Analiziranje in oblikovanje lojalnostnega programa (nalepke)
Matic Voh, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je boj za potrošnika med konkurenčnimi podjetji vedno ostrejši. Vsako podjetje se zaveda ključnega pomena zadovoljstva in zvestobe med potrošnikom in podjetjem. Ugotovili so, da za vzdrževanje visokega nivoja zadovoljstva in zvestobe potrebujejo orodje, ki se imenuje program zvestobe. Zaradi vse večje konkurence na trgu morajo podjetja za dolgoročni poslovni uspeh analizirati in posodabljati svoj program zvestobe. Z vsako posodobitvijo programa zvestobe se želijo podjetja približati potrošniku. Tisti, ki bo uspel na preprost način z zanimivimi ponudbami zadovoljiti potrošnika, bo zmagovalec boja. Zaradi digitalizacije, ki je danes prisotna na vsakem našem koraku in potrošniku ponuja ogromno informacij, je takšen način pristopa do potrošnika posebej težaven. Že vsaka malenkost, ki izstopa iz povprečja, pomeni dodana vrednost programu zvestobe. Zato smo v diplomskem delu na primeru Petrol kluba analizirali in predstavili nov predlog za lojalnostni program zbiranja nalepk za prihodnost. Diplomski projekt je oblikovan tako, da ga sestavljata dva dela. V prvem oziroma teoretičnem delu so predstavljena štiri poglavja, namenjena spoznavanju bistvenih sestavnih delov programa zvestobe. Prične se z uvodom, kjer se najprej predstavi področje, nameni projekta, hipoteze in raziskava. V nadaljevanju spoznamo definicije potrošnika in dejavnike, ki vplivajo na potrošnikovo nakupno vedenje. Pregledamo bistvene elemente zadovoljstva in zvestobe. Zaključimo pa pri osnovnih delitvah programa zvestobe. Drugi del, poimenovan empirični, vsebuje predstavitev podjetja Petrol d.d., analizo Petrol klub programa zvestobe in predlog o nadgradnji trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk. Predstavili smo svoj predlog virtualnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk ter izvedli ustrezno raziskavo. Pri raziskavi smo si pomagali z virtualnim anketnim vprašalnikom. Takšna vrsta ankete je omogočila anketirancem lažji in hitrejši dostop. Vsi anketiranci so anketo reševali prostovoljno in anonimno. Iz ankete smo pridobili potrebne podatke za obrazložitev zastavljenih hipotez in odziv anketirancev na predlog zbiranja virtualnih nalepk. Pridobljeni podatki so nam omogočili primerjavo trenutnega lojalnostnega programa zbiranja nalepk s predlaganim virtualnim lojalnostnim programom zbiranja nalepk. Analiza rezultatov nam je pokazala, da je možen preskok iz klasične oblike nalepk na virtualno obliko brez večjih posledic za podjetje Petrol.
Keywords: potrošnik, zadovoljstvo, zvestoba, program zvestobe, Petrol klub
Published: 04.03.2019; Views: 23; Downloads: 6
.pdf Full text (3,61 MB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica