SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 7221
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Pravni vidiki financiranja predšolske vzgoje z vidika lokalne skupnosti na primeru Mestne občine Slovenj Gradec
Patricija Vetrih, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Osrednja tema diplomskega projekta je predšolska vzgoja. V začetku predstavimo temeljna izhodišča predšolske vzgoje s poudarkom na zgodovinskem razvoju le-te, razvoju institucij in izdaji Kurikuluma za vrtce (1999) ter Zakona o vrtcih (2005). Z namenom primerjave v nadaljevanju predstavljamo izvajalce predšolske vzgoje, varstva in izobraževanja, tj. zasebne in javne vrtce. Predstavljamo ključne pravne podlage, ki določajo delovanje javnih in zasebnih ustanov na področju predšolske vzgoje. Prav tako opredelimo vlogo lokalnih skupnosti, staršev in strokovnih delavcev pri izvajanju predšolske vzgoje in njenih ciljih. V aplikativnem delu sledi temeljit pregled pravne podlage za financiranje in delovanje vrtcev. S komparativnim pristopom predstavimo ureditev, proračunska sredstva in podlage za izvajanje programov predšolske vzgoje v Mestni občini Slovenj Gradec. Rezultate raziskave primerjamo z mestnima občinama Velenje in Celje ter preverjamo hipoteze v sklepu.
Keywords: Predšolska vzgoja, financiranje izobraževanja, lokalna skupnost, Mestna občina Slovenj Gradec, pravni vidiki financiranja.
Published: 13.07.2018; Views: 79; Downloads: 7
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Primerjalna analiza spletnih trgovin slovenskih telekomunikacijskih podjetij
Anita Mlakar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje in z njim povezana spletna trgovina sta pomembna elementa današnjega časa. Smo v času, ko ne preživimo niti dneva brez uporabe telefona, tablice ali računalnika. Splet nas spremlja na vsakem koraku, saj lahko preko telefona kjerkoli in kadarkoli preverimo ter izbrskamo vse, kar nas zanima. Zelo pomembno je, da podjetja ustvarjajo spletne trgovine, saj na ta način pripomorejo k lastni prepoznavnosti in večjemu dobičku. Bistvenega pomena ni to, da ima podjetje ustvarjeno spletno trgovino, temveč mora biti le-ta hitro obvladljiva, funkcionalna in lepo urejena. Na splet dostopajo tako mladi kot starejši ljudje, zato mora biti trgovina prilagojena ciljnim kupcem ter ponujati izdelke in storitve za vse generacije, saj se le-te razlikujejo glede na njihove potrebe in želje. Glavni cilj diplomskega projekta je bil predstavitev elektronskega poslovanja, spletne trgovine ter analiza treh slovenskih telekomunikacijskih spletnih trgovin, in sicer A1, Boba in Telekoma. Na podlagi predelane teorije, vseh pridobljenih informacij in lastne presoje smo naredili analizo spletnih trgovin – opredelili smo njihove prednosti in slabosti. Vse spletne trgovine so nazorne, dokaj preproste in so nas vizualno pritegnile. Pri analizi smo upoštevali vse kriterije za presojo: videz spletne trgovine ter njeno vsebino in funkcionalnost. Spletni trgovini Telekoma in A1 sta si zelo podobni glede izdelkov, storitev in aplikacije, ki jih ponujata, vendar je Telekom nasploh bolj razširjen in prepoznaven ter ponuja več storitev, medtem ko ima Bob zelo malo ponudbo in je bolj primeren za starejše uporabnike. Na podlagi vseh ugotovitev ter lastne ocene in presoje smo za najboljšo spletno trgovino izmed ocenjenih spletnih trgovin izbrali trgovino A1, ker nas je takoj pritegnila z dizajnom začetne in ostalih strani, vsebino, ponudbo, kakovostjo iskalnikov, preglednostjo ter ostalo usklajenostjo.
Keywords: elektronsko poslovanje, spletna trgovina, internet, spletna prodaja, analiza spletnih trgovin.
Published: 13.07.2018; Views: 54; Downloads: 1
.pdf Full text (1,62 MB)

3.
Analiza poslovnega okolja podjetja v mesno - predelovalni industriji
Maja Trlep, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija v svetu povzroča neprestane spremembe, ki vplivajo na življenje ljudi in tudi na poslovanje podjetij. Podjetja se jim iz dneva v dan poskušajo prilagajati, saj lahko le tako nemoteno poslujejo, so konkurenčna in izkoriščajo svoje prednosti. Če želijo poslovati uspešno, morajo dobro spremljati svoje zunanje in notranje okolje, navade in pričakovanja odjemalcev ter na koncu izbrati najboljšo strategijo na tržišču, kjer je konkurenca zelo velika. Prijazno okolje, podjetniška kultura, inovacije in ustvarjalnost zaposlenih, spreminjanje in prilagajanje organizacije so tisti dejavniki, ki dajejo podjetjem konkurenčno prednost pred podjetji, ki ne ravnajo uspešno. Podjetniško nepravilno ravnanje pa pomeni nespopadanje s tveganji in spremembami, pa tudi to, da se ne nadgrajuje nosilcev podjetja. Analiza okolja podjetja je eno izmed glavnih orodij za ocenjevanje zunanjih in notranjih dejavnikov podjetja. Poslovno okolje podjetja je sestavni del strateškega načrtovanja in prav slednje je ena od sestavin upravljanja, ki vključuje tudi postavitev ciljev. V diplomskem seminarju smo se odločili za podrobno analizo poslovnega okolja podjetja Perutnina Ptuj d. d., ki se s svojo dejavnostjo uvršča v mesnopredelovalno industrijo. Namen analize je preučiti vse slabosti in prednosti, ki so vplivale na uspešnost podjetja v preteklih letih.
Keywords: analiza okolja podjetja, poslovno okolje, Perutnina Ptuj
Published: 13.07.2018; Views: 13; Downloads: 2
.pdf Full text (1,05 MB)

4.
Primerjalna analiza poslovnih kultur Avstralije, Švedske in Argentine
Isabela Cvetko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo se osredotočili na poslovne kulture Avstralije, Švedske in Argentine. V uvodnem poglavju smo opisali temo in opredelili problem, namen, cilje in hipotezi, nato pa določili predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja. V drugem poglavju smo se osredotočili na kulturno okolje mednarodnega poslovanja. Opisali smo pojem kulture in zakaj je pomembno poznavanje kulturnega okolja tujega trga. Nadaljevali smo z opisom medkulturne komunikacije in njene motnje v mednarodnem komuniciranju, opredelili pa smo še plasti in dimenzije poslovne kulture. V tretjem, četrtem in petem poglavju smo opisali poslovne kulture Avstralije, Švedske in Argentine. Pri vsaki državi smo najprej predstavili splošne podatke, nato pa opisali poslovno kulturo izbrane države. V nadaljevanju smo analizirali značilnosti poslovnih kultur izbranih držav glede na Hofstedov model in opisali poslovno prakso za vsako državo. V zadnjem poglavju smo izvedli primerjalno analizo poslovnih kultur izbranih držav.
Keywords: mednarodno poslovanje, kulturno okolje, poslovna kultura, Avstralija, Švedska, Argentina
Published: 12.07.2018; Views: 42; Downloads: 2
.pdf Full text (801,08 KB)

5.
PEST-analiza v poslovnem okolju malih ter srednje velikih podjetij
Nina Zlatečan, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V ospredju dela diplomskega projekta so mala in srednje velika podjetja ter PEST-analiza, s pomočjo katere proučujemo zunanje okoljske dejavnike, ki neposredno vplivajo na poslovanje podjetij. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu obravnavamo učinke PEST-analize v poslovnem okolju malih in srednje velikih podjetij. Najprej opredelimo značilnosti malih ter srednje velikih podjetij (v nadaljevanju MSP) in sektorje, v katerih se pojavljajo, nato navedemo njihovo specifiko. Gre za gospodarski učinek teh podjetji, razvoj, značilnosti financiranja MSP in vpliv sodobnega okolja nanje. Za tem sledijo PEST-analiza, akronim političnih, ekonomskih, sociokulturnih ter tehnoloških sprememb, ki vplivajo na poslovanje družbe. Opredelimo ter opišemo zgodovinski razvoj analize, navedemo postopke in tehnike izvajanja analize ter razjasnimo vse PEST-variacije. Pojasnimo pomen in uporabo analize za mala in srednje velika podjetja ter opredelimo poslovno okolje in navedemo priložnosti za rast MSP. Empirični del vsebuje predstavitev podjetja Hyundai Zoran Zlatečan s. p. ter izvedeno PEST-analizo. Ker se skozi diplomski projekt osredotočamo na mala in srednje velika podjetja, PEST-analizo izvedemo na primeru majhnega podjetja. S tem poslovnim orodjem opredelimo zunanje okoljske dejavnike tega podjetja – politične, ekonomske, sociokulturne ter tehnološke – ki za dotično podjetje prestavljajo nevarnost oziroma priložnost. Opredelimo tudi njihov status glede na okoljske razmere – ali gre za naraščajoč, padajoč ali nespremenjen trend.
Keywords: poslovno okolje, PEST-analiza, mala in srednje velika podjetja, majhno podjetje Hyundai Zoran Zlatečan s.p.
Published: 16.05.2018; Views: 104; Downloads: 40
.pdf Full text (614,10 KB)

6.
Kakovost izdelkov na primeru podjetja CNC ART, Matej Kukovec s.p.
Vanja Cizerl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Kakovost izdelkov je ključnega pomena, da zagotovimo želje in potrebe kupcev. Le tako se bodo kupci najverjetneje vračali nazaj. V diplomskem projektu, natančneje v teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je izdelek, kako ga delimo ter kaj sploh lahko razumemo pod pojmom kakovost, katere so dimenzije kakovosti in kaj podrobneje pomeni objektivna kakovost ter subjektivna (zaznana) kakovost. Po zelo znanih treh avtorjih so opredeljena načela zagotavljanja kakovosti. Kakšne so njihove metode za zagotavljanje kakovosti, faze vpeljevanja kakovosti v podjetja in načela za konkurenčno sposobnost. V empiričnem diplomskega projekta je predstavljeno podjetje CNC ART, Matej Kukovec s.p., njihova kakovost izdelkov in zaznavanje kakovosti izdelkov s strani obstoječih kupcev. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika in podali svoje izboljšave. Anketni vprašalniki so obdelani v statistične podatke, saj so bila vprašanja zaprtega tipa.
Keywords: ravni izdelka, kakovost izdelkov, dimenzije kakovosti, zagotavljanje kakovosti, celovita kakovost
Published: 11.05.2018; Views: 157; Downloads: 36
.pdf Full text (1,13 MB)

7.
Modne revije
Iris Galinec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt »Modne revije« sestavlja osem poglavij. V prvem poglavju smo zapisali, sčim se bomo ukvarjali v diplomskem projektu. V ostalih poglavjih smo opredelili pomen mode in trženje le-te, predstavili smo modne revije ter njihove vrste. Zatem smo pisali o modnih agencijah, kjer smo se osredotočili tako na tuje kot domače uspešne modne agencije. Nadaljevali smo z vplivi modnih revij na samopodobo žensk in za konec predstavili pomembnost blagovnih znamk, kjer smo se dotaknili tudi razmer na domačem trgu.
Keywords: Modne revije, teden mode, modne agencije, modeli, oblačila, blagovne znamke
Published: 11.05.2018; Views: 84; Downloads: 15
.pdf Full text (1,24 MB)

8.
Zunanje izvajanje na primeru podjetja Colligo d.o.o.
David Semenič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Čas izvajanja številnih poslovnih procesov se z razvojem sodobnih tehnologij naglo skrajšuje. Poslovne procese, ki so nam včasih lahko vzeli tudi do več tednov, smo danes zmožni opraviti že v nekaj sekundah. Govorimo o hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Podjetja se tega izziva problema lotevajo na različne načine. V svoje strategije vpeljujejo nove prijeme in načine poslovanja. Veliko podjetij tako uporablja zunanje izvajanje aktivnosti oziroma, kot ga v literaturi pogosto imenujejo, outsourcing. To pomeni, da podjetja predajajo nekatere svoje dejavnosti zunanjemu izvajalcu, ki jih opravi namesto njih in to stori učinkoviteje ali pa z nižjimi stroški, kot če bi te aktivnosti opravljali sami v podjetju. Lahko gre za ključne dejavnosti, takrat govorimo o strateškem zunanjem izvajanju, lahko pa tudi za tiste manj pomembne poslovne procese podjetja. Podjetja tako skrbno znižujejo stroške in hkrati povečujejo kakovost, da bi obdržala ali povečala svoje konkurenčne prednosti. Na podlagi teh spoznanj smo v prvem delu diplomskega dela opredelili pojem zunanjega izvajanja aktivnosti in opisali njegov razvoj v preteklosti vse do danes. V nadaljevanju diplomskega dela smo podrobneje opisali procese, ki pripeljejo podjetje do točke, da izbere to obliko strateškega odločanja, ter procese odločanja znotraj samega zunanjega izvajanja aktivnosti. Na koncu smo opredelili korake, ki naj bi jim podjetje sledilo za uspešno načrtovanje, implementiranje in upravljanje zunanjega izvajanja aktivnosti. Pozneje smo se v teoretičnem delu osredotočili na logistiko in na zunanje izvajanje v logistiki. V diplomskem delu smo se lotili raziskave aktivnosti in dejavnosti podjetja Colligo, d. o. o., ki temelji na principu procesa zunanjega izvajanja v odnosu z drugim podjetjem, ter vpliva, ki ga zunanje izvajanje ima na samo podjetje. Na podlagi pregleda literature smo si zastavili raziskovalno vprašanje, ki sprašuje po aktivnostih, ki jih podjetje Colligo, d. o. o. opravlja za drugo podjetje znotraj procesa zunanjega izvajanja, Podatke smo pridobili s pomočjo raziskovalne metode spraševanja, in sicer s polstrukturiranim intervjujem direktorja podjetja Colligo, d. o. o. Na raziskovalno vprašanje smo odgovorili s postavitvijo odprtega vprašanja.
Keywords: poslovni proces, zunanje izvajanje, logistika, logistični outsourcing, podjetje Colligo d.o.o.
Published: 05.04.2018; Views: 190; Downloads: 31
.pdf Full text (1,01 MB)

9.
ORGANIZACIJA STORITVENGA PODJETJA X
Maksida Ramić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijska struktura je dokaj pomembna za uspešno poslovanje podjetja. Vsako podjetje si izoblikuje svojo organizacijsko strukturo. S pomočjo vplivov situacijskih dejavnikov, kot so: velikost podjetja, cilji in strategija, okolje, tehnologija in zaposleni, ugotovimo, ali je trenutna organizacijska struktura primerna za uspešnost podjetja. V diplomski nalogi sem predstavila in opisala organizacijsko strukturo podjetja x. Oblika obstoječe strukture x je poslovno-funkcijska, pristojnosti in odgovornosti so točno določene, kjer se spoštuje hierarhični red. V nalogi sem predstavila funkcije delovnih mest v podjetju x. Z analizo sem predstavila, kakšna je formalizacija, specializacija, hierarhija avtoritete, kompleksnost, centralizacija, profesionalizacija in kadrovska konfiguracija. Na podlogi proučevanj podjetja x ugotavljam, da je trenutna organizacijska struktura primerna, kar lahko ugotovimo z dolgoletnim obstojem na trgu. Za uspešnost poslovanja so pomemben dejavnik zaposleni v podjetju. Moj predlog za spremembo je uvedba novega delovnega mesta kadrovik, ki bi bil osredotočen za iskanje novih kadrov ter ostala kadrovska dela. Z uvedbo tega delovnega mesta bi razbremenili druga delovna mesta, ki so se prej ukvarjala s kadrovskimi deli. Zaposleni so najpomembnejše premoženje, ki ga ima organizacija. Ustrezno ravnanje z njimi postaja ključ do uspeha, ki ga dosežemo, če so kadrovske politike in ukrepi ter poslovne dejavnosti organizacije tesno povezane pri uresničevanju ciljev organizacije. (Možina 1998, str. 7)
Keywords: organizacijska struktura, vrste organizacijskih struktur, podjetje x, obstoječa organizacijska struktura, funkcije v podjetju, predlagana organizacijska struktura, obstoječe stanje, kadrovik, predlogi za spremembo.
Published: 04.04.2018; Views: 99; Downloads: 0
.pdf Full text (522,26 KB)

10.
Poslovni plan podjetja veka, s. p.
Karina Vešnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Če želimo, da bo podjetje dobro delovalo in bo na trgu uspešno, moramo pred ustanovitvijo narediti poslovni plan in v njem preučiti kako bo potekal razvoj podjetja na ravni politike podjetja ter strateškega managementa, kar je osrednja tema našega diplomskega projekta. Preden lahko planiramo razvoj podjetja, pa moramo poznati njegovo vizijo. Poznati moramo tudi vrednote lastnikov podjetja, preučiti moramo trg in konkurenco, podjetju določiti kakšne ima priložnosti in nevarnosti na trgu, podjetju pa določiti tudi prednosti in slabosti. Vse to je izhodišče za določitev prihodnje politike podjetja. Podjetje se mora razvijati in rasti, zato mora na trgu iskati možnosti za razvoj. Določiti si mora tudi strategije, po katerih bo delovalo. Pri tem bomo izhajali iz predvidenega izkaza poslovnega izida in planirane bilance stanja. Da bo podjetje po ustanovitvi lažje pričelo z delovanjem pa bomo v poslovnem planu naredili terminski program razvoja, kako naj se podjetje razvija v prvih petih letih svojega obstoja. Zraven terminskega plana pa imamo za podjetje narejen tudi predviden izkaz poslovnega izida. Če je razvoj podjetja v naprej planiran in so interesi lastnikov usklajeni in vedo kaj želijo doseči je uspeh za dobro delovanje podjetja mnogo bolj verjeten.
Keywords: : podjetje, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, ekonomsko vrednotenje planiranih strategij, plan razvoja
Published: 23.03.2018; Views: 131; Downloads: 41
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.74 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica