| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 8700
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
UPORABA PSIHOLOGIJE PREPRIČEVANJA PRI »PITCHU« PLATFORME GLASBENA ŽELJA
Anže Skralovnik, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo psihologije prepričevanja pri pripravi poslovnega »pitcha« za platformo Glasbena želja. Osredotoča se na to, kako lahko različne tehnike prepričevanja pripomorejo k učinkovitejši predstavitvi platforme potencialnim investitorjem. V teoretičnem delu so raziskane ključne teorije psihologije prepričevanja, kot so Cialdinijevi principi, tehnike iz akademskih raziskovalnih nalog in vpliv le-teh na odločitve poslušalcev. Praktični del diplomskega dela vključuje uporabo teoretičnih spoznanj pri oblikovanju konkretnega »pitcha« za platformo Glasbena želja. Rezultati raziskave kažejo, da je razumevanje in uporaba psiholoških tehnik prepričevanja bistvena za izboljšanje učinkovitosti »pitcha« in povečanje možnosti za pridobitev naložb. Sklep diplomskega dela poudarja, da je znanje o prepričevanju neprecenljivo ne le pri poslovnih predstavitvah, ampak tudi v vsakdanjem življenju.
Keywords: psihologija prepričevanja, »pitch«, investitorji, komunikacija, podjetništvo.
Published in DKUM: 13.06.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,43 MB)

2.
Razlike med spoloma in njihov vpliv na podjetništvo
Murat Bajraj, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je ena ključnih značilnosti sodobnega gospodarstva in se lahko obravnava tako kot samostojna kot interdisciplinarna disciplina. Podjetništvo je opredeljeno kot ključ do uspeha, saj vsak posameznik, ki ustanovi novo poslovno organizacijo, vstopa v novo paradigmo podjetništva. Razlike med spoloma v podjetništvu so globalni problem, pri čemer imajo ženske manjše možnosti za podjetništvo kot moški. Neenakost spolov v podjetništvu vpliva na gospodarske, družbene in politične spremembe ter krepi stereotipe in pristranskosti, ki omejujejo udeležbo žensk v podjetništvu. Diplomsko delo se osredotoča na preučevanje razlik med spoloma in njihov vpliv na podjetništvo, kjer smo predstavili žensko podjetništvo ter stereotipe in predsodke v podjetništvu. V nadaljevanju smo opredelili pojem podjetnik/podjetnica, razlike med podjetnikom in podjetnico v Republiki Sloveniji ter prednosti in slabosti podjetništva. Na podlagi preučevanja razlik med spoloma v podjetništvu smo ugotovili, da obstajajo pomembne razlike v načinu vodenja in uspešnosti podjetij, ki jih vodijo moški in ženske. Moški podjetniki se pogosto soočajo z manjšimi stereotipi in predsodki v primerjavi z ženskami podjetnicami, kar jim omogoča lažji dostop do finančnih virov in poslovnih priložnosti. Kljub temu ženske podjetnice pogosto prinašajo edinstvene prednosti, kot so boljše medosebne veščine, večja empatija in boljša sposobnost upravljanja s časom, kar lahko prispeva k uspehu podjetja.
Keywords: Razlike med spoloma, podjetništvo, spolni stereotipi, spolna diskriminacija.
Published in DKUM: 13.06.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (1,06 MB)

3.
Vpliv Covid-19 na poslovanje Pomurskih mlekarn d. d.
Nika Hari, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Leta 2019 se je na Kitajskem prvič pojavil virus, imenovan Covid-19. V letu 2020 je virus praktično zajel celoten svet in s tem posledično tudi našo državo Slovenijo. Teden kasneje po izbruhu prvega virusa v Sloveniji, se je država odločila za razglasitev epidemije. Epidemija je prizadela vsakega posameznika, kot tudi razne panoge podjetij. Podjetja so bila primorana poiskati druge načine nemotenega delovanja. Pomembno za podjetja je bilo, da so ohranila odnose s strankami z veliko mero optimizma in možnostjo delovanja v času zaprtja. Hkrati je bila pomembna tudi motivacija zaposlenih, za boljše razpoloženje in počutje na delovnem mestu. Covid-19 je v letu 2020 za sabo pustil številne negativne ter tudi pozitivne posledice na poslovanje in gospodarstvo. Pojavile pa so se tudi nove priložnosti ter nevarnosti. V diplomskem delu sem se osredotočila na podjetje Pomurske mlekarne d.d, ki spadajo v kmetijsko-živilsko predelovalno industrijo, natančneje mlečno-predelovalni sektor. V diplomskem delu sem se osredotočila na leta 2020, 2021, 2022 in 2023. V Pomurskih mlekarnah je Covid-19 imel pozitivne kot tudi negativne posledice. Ena izmed največjih pozitivnih sprememb je bilo povečano povpraševanja domačega prebivalstva in s tem izrazito povečanje prodaje v času Covid-19. Ključna negativna posledica za Pomurske mlekarne pa je bila bolniška odsotnost zaposlenih, kjer je bilo podjetje primorano usklajevati proizvodnjo z zdravimi zaposlenimi, kot tudi z nabavo surovine ter embalaže. Na podlagi proučitve poslovanja letnega poročila (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida in izkaz denarnih tokov) ter opravljenimi intervjuji z vodilnimi zaposlenimi je epidemija Covid-19 imela večje pozitivne, kot negativne posledice. V času epidemije Covid-19 so Pomurske mlekarne povečale rentabilnost poslovanja, hkrati pa je le ta vplivala tudi na povečanje prihodkov na domačem trgu.
Keywords: COVID-19, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov, pandemija, Pomurske mlekarne d. d.
Published in DKUM: 29.05.2025; Views: 0; Downloads: 31
.pdf Full text (1,79 MB)

4.
Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostih
Katja Semenič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (1,21 MB)

5.
Vodenje sodelavcev, ki delajo na daljavo
Lara Sagadin, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje na daljavo postaja novi trend vodenja podjetij, saj jim to omogoča tehnološki razvoj in spremenjene delovne razmere, ki omogočajo večjo fleksibilnost pri delu. Vedno več podjetij je začelo prakticirati vodenje zaposlenih na daljavo. V diplomskem delu smo proučili ključne vidike vodenja zaposlenih v organizaciji in na daljavo. V teoretičnem delu so predstavljeni definicije vodenja, stili vodenja ter tudi vloge in spretnosti dobrih vodij. Osredotočili smo se tudi na elemente vodenja, med katere spadajo komunikacija, motivacija, razvoj zaposlenih ter vpliv organizacijske kulture na delo v organizaciji. Eno poglavje smo namenili vodenju na daljavo, kjer smo proučili razne definicije vodenja na daljavo, elemente vodenja na daljavo, prednosti in slabosti dela na daljavo z vidika organizacije in vidika zaposlenih, s katerega lahko ugotovimo, da je kar nekaj prednosti in slabosti dela na daljavo. Ena od teh prednosti dela na daljavo je fleksibilen urnik za zaposlene, kar omogoča boljše ravnotežje med delovnim in zasebnim življenjem. Posebej smo se osredotočili na izzive vodij, s katerimi se spopadajo pri delu na daljavo, ter tudi kako se zaposleni spopadajo z raznimi izzivi. Raziskovali smo vodenje na daljavo v podjetju X, pri čemer smo s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali vidike, kot so zadovoljstvo zaposlenih, učinkovitost komunikacije ter vpliv organizacijske klime na uspešnost dela. Analiza pridobljenih rezultatov je pokazala, da so ključni dejavniki uspešnega vodenja na daljavo jasna opredelitev ciljev, učinkovita uporaba digitalnih komunikacijskih orodij, fleksibilnost pri delu in prilagojene strategije motiviranja zaposlenih. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave, ki vključujejo okrepljeno interno komunikacijo, spodbujanje timskega povezovanja ter večjo podporo zaposlenim pri prilagajanju delu na daljavo.
Keywords: vodenje na daljavo, delo od doma, motivacija zaposlenih na daljavo, izzivi dela na daljavo, prilagoditev delovnega mesta
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 51
.pdf Full text (1,40 MB)

6.
Analiza ravnotežja med delom in življenjem: vpliv na posameznike in organizacije
Maja Petrič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem delovnem okolju postaja ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ključni dejavnik, ki vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, produktivnost in organizacijsko uspešnost. Diplomska naloga obravnava pomen uravnoteženega razmerja med delom in osebnim življenjem, pri čemer izpostavlja izzive, s katerimi se zaposleni soočajo pri usklajevanju delovnih in zasebnih obveznosti. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni koncepti ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, dejavniki, ki nanj vplivajo, ter učinki neuravnoteženosti na posameznike in organizacije. Analizirane so tudi posledice pandemije COVID-19, ki je spremenila tradicionalne delovne vzorce in v ospredje postavila fleksibilne oblike dela. Empirični del naloge vključuje raziskavo o vplivu delovne obremenitve, prilagodljivega delovnega časa in organizacijskih ukrepov na ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Na podlagi analize podatkov so predstavljene ključne ugotovitve, ki potrjujejo, da ustrezno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem pozitivno vpliva na dobro počutje zaposlenih, zmanjšuje tveganje za izgorelost in prispeva k večji organizacijski učinkovitosti. Rezultati raziskave poudarjajo pomen implementacije prožnih delovnih ureditev in organizacijskih strategij, ki zaposlenim omogočajo učinkovito usklajevanje poklicnih in osebnih obveznosti. Ključni poudarki diplomske naloge so, da je doseganje ravnovesja večplastni proces, ki zahteva sodelovanje zaposlenih in delodajalcev ter prilagoditev delovnih praks sodobnim potrebam delovne sile.
Keywords: razmerje med delom in življenjem, dejavniki, posledice, vloga politike, pomen ravnotežja, vpliv pandemije
Published in DKUM: 12.05.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (2,32 MB)

7.
Strategija digitalnega marketinga za podjetje Dokk
Laura Švarc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Načini oglaševanja se spreminjajo iz dneva v dan spreminjajo in če želimo ohraniti konkurenčnost moramo slediti trendom na trgu, zato je pomembno, da v podjetju prepoznamo in opredelimo ciljne stranke ter se osredotočimo na le te. V diplomskem delu smo analizirali katere kanale oglaševanja poznamo ter kako se lotimo uspešne digitalne marketinške strategije. Za primer smo izbrali podjetje Dokk, prilagojene rešitve, Marin Štefanec s.p. V diplomskem delu smo predstavili, s čim se podjetje ukvarja in kako bi lahko ustvarilo uspešnejši marketing na družbenih omrežjih. Predstavili smo tudi SWOT analizo podjetja in kakšen je idealni odjemalec tega podjetja. Raziskovali smo tudi prepoznavnost obstoječega podjetja, kar smo storili s pomočjo ankete. Rezultati so pokazali da večina anketirancev podetja ne pozna, kar je posledica pomanjkljivega digitalnega marketinga podjetja na slovenskem trgu. Pripravili smo hkrati dvotedenski načrt planiranih objav na družbenem omrežju Instagram, da bi s tem preverili ali bo podjetje pridobilo morebitne odjemalce in sledilce. Na podlagi analize kampanje je bilo ugotovljeno, da bi za uspeh potrebovali večja finančna sredstva za oglaševanje ter daljše časovno obdobje kampanje.
Keywords: digitalni marketing, ergonomska oprema, marketinška strategija, kanali oglaševanja, ciljne stranke, družbena omrežja
Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 35
.pdf Full text (2,10 MB)

8.
Stres in načini premagovanja stresa na delovnem mestu v podjetju "x"
Jahir Zulfaj, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pogostost soočanja s stresom je individualna, vendar se lahko strinjamo, da vsak izmed nas dnevno občuti določeno stopnjo stresa. Delovni stres postaja vse pogostejši pojav v sodobnem času. Medtem ko nizka raven stresa ne povzroča negativnih posledic, lahko visoka raven stresa škoduje tako posamezniku kot podjetju. Stres je lahko pozitiven, saj nas spodbuja in motivira, ali pa negativen, kadar se soočamo s situacijami, v katerih se počutimo nemočne in zaskrbljene. Vzroki za stres so številni in vključujejo vsakodnevne napore na različnih življenjskih področjih. Ti stresorji lahko povzročajo različne simptome, ki vplivajo na posameznikovo zdravje in se lahko kažejo na telesni, duševni ali vedenjski ravni. Visoka raven teh simptomov lahko privede do negativnih posledic za posameznika in organizacijo ter vpliva na njeno uspešnost. S tehnikami, kot so telesna aktivnost, sprostitvene tehnike, zdrava prehrana, kakovosten spanec in podobno, lahko občutno zmanjšamo in preprečimo stres. Premagovanje stresa je pomembno tudi za organizacije, ki lahko z različnimi strategijami in ukrepi pomagajo zaposlenim pri ohranjanju dobrega počutja na delovnem mestu in učinkovitem opravljanju nalog. V empiričnem delu smo na podlagi teoretičnih informacij in podatkov preverili raven stresa v izbranem podjetju ter analizirali pridobljene rezultate. Ugotovili smo, da je znotraj podjetja v večji meri prisoten stres, in podali predloge za izboljšanje ukrepov.
Keywords: stres, simptomi stresa, povzročitelji stresa, preprečevanje in premagovanje stresa.
Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 47
.pdf Full text (1,32 MB)

9.
Celostno poročanje - kritično razmišljanje o prihodnosti in zaupanju v poročanje
Aljoša Lukman, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na celostno poročanje in kako to vpliva na organizacije, njihove zaposlene in deležnike organizacij. Delo vključuje predstavitev zakonskih izhodišč priprave letnih poročil, njihovo vsebino, računovodski in poslovni del letnega poročila ter (ne)etičnost pri njihovi pripravi. Namen raziskovanja izbrane tematike je bil zbrati in analizirati dostopne informacije opravljenih raziskav o celostnem letnem poročanju organizacij ter kritično preučiti, vpliv celostnega poročanja na zaupanje uporabnikov v poročanje. Osredotočili smo se predvsem na poslovni del poročanja organizacij. Pojavila se je potreba, da organizacije razkrijejo več nefinančnih informacij in da bi bilo to poročenje poenoteno je januarja 2023 v veljavo stopila direktiva glede poročanja organizacij o trajnosti (CSRD) in s tem spremenila prej veljavno Direktivo o nefinančnem poročanju (NFRD). Direktiva CSRD in ESG standardi so namenjeni boju proti podnebni krizi s preoblikovanjem EU v sodobno, z viri gospodarno in konkurenčno gospodarstvo z ničelnim izpustom toplogrednih plinov do leta 2050. S tem so se v organizacijah pojavile nove zahteve o poročanju in spremenile dosedanji način kako in o čem poročajo. Za okoljski, socialni in upravljavski vidik (ESG) smo raziskali, kako vplivajo na organizacije in njihove deležnike. Iz člankov smo zbrali informacije in poročali o vplivih in pričakovanih učinkih celostnega poročanja. Na podlagi pregleda ugotovitev, smo ovrednotili hipotezo Hipoteza H1: Raziskovalci v večini podajajo ugotovitve o pozitivnem učinku celostnega poročanja na zaupanje deležnikov, ter jo potrdili. Ko organizacije objavijo letna poročila, so običajno dostopna vsem. Dobro pripravljena letna poročila lahko organizacijam služijo kot promocija za investorje, nove stranke in druge deležnike. Da si lahko uporabniki letnega poročila glede njegove vsebine razvijejo lastno mnenje, potrebujejo veščine kritičnega razmišljanja. Ozadje teoretičnih izhodišč kritičnega razmišljanja in njegove spretnosti smo predstavili v poglavju o kritičnem razmišljanju v povezavi s celostnim poročanjem. V povzetku smo zbrali ugotovitve povezane iz praks poročanja v organizacijah, vpliva implementacije ESG standardov v organizacijah in ovrednotili hipotezo.
Keywords: letno poročilo, direktiva CSRD, celostno poročanje, ESG, zaupanje v poročanje
Published in DKUM: 03.04.2025; Views: 0; Downloads: 42
.pdf Full text (7,80 MB)

10.
Kripto-valute kot paralelni sistem
Tjaš Horvat, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je vzpostavitev kriptovalut kot učinkovitega paralelnega finančnega sistema, ki deluje neodvisno od tradicionalnih bančnih institucij. Tradicionalni finančni sistemi se soočajo s številnimi težavami, ki izhajajo iz njihove centralizirane narave. Med največjimi problemi so visoki stroški transakcij, predvsem pri mednarodnih prenosih denarja, kjer posredniki, kot so banke in finančne institucije, zaračunavajo visoke provizije in upočasnjujejo proces. Na drugi strani decentralizirani finančni sistemi, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov, ponujajo rešitev teh težav. Omogočajo neposredne transakcije med uporabniki brez posrednikov, kar zmanjšuje stroške in povečuje hitrost transakcij. Decentralizacija prav tako zmanjšuje tveganje sistemske napake, saj ni ene same točke odpovedi, in omogoča bolj enakopraven dostop do finančnih storitev, saj so te odprte za vse, ki imajo dostop do interneta. Kljub močnemu potencialu pa decentralizirani sistemi prinašajo izzive, kot so vprašanja glede varnosti, regulacije in zaščite uporabnikov. V diplomski nalogi smo najprej predstavili osnovne koncepte kriptovalut in podrobneje analizirali tehnologijo veriženja blokov, ki je glavni element delovanja decentraliziranih sistemov. V nadaljevanju smo analizirali izzive na področju regulacije in preučili že obstoječo regulacijo in različne pristope, ki so jih izbrale države na področju kriptovalut. Obravnavali smo tudi izzive na področju varstva investitorjev, preprečevanja kriminalnih dejavnosti in vpliva regulacije na razvoj kriptovalut. Na koncu pa smo poskušali tudi predvideti prihodnost kriptovalut kot paralelnega sistema, pri čemer smo se osredotočili na tehnološke napredke tehnologije veriženja blokov, potencialno združljivost z obstoječimi finančnimi sistemi in oblikovanja prihodnosti financ. Rezultati kažejo, da imajo kriptovalute potencial, da postanejo pomemben del globalnega finančnega sistema, vendar njihov dolgoročni uspeh ostaja odvisen od nadaljnjega razvoja tehnologije, regulativnih okvirov in zaupanja javnosti.
Keywords: kriptovalute, decentralizacija, tehnologija veriženja blokov, regulacija, prihodnost financ
Published in DKUM: 02.04.2025; Views: 0; Downloads: 34
.pdf Full text (3,32 MB)

Search done in 0.7 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica