| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1430
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv COVID-19 na prevozna podjetja
Sara Čepin, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Leta 2020 je svetovno gospodarstvo prizadela pandemija Covid-19. Podjetja so se soočala s številnimi ukrepi, omejitvami delovanja, zapiranjem ipd. Med njimi so posledice utrpeli tudi prevozniki potnikov in blaga. V diplomskem delu so predstavljeni vplivi Covid-19 na prevozna podjetja, ukrepi ter rezultati poslovanja, ki predstavljajo število potnikov oz. količino prepeljanega blaga, ustvarjen dobiček in število zaposlenih v letu 2020. Te podatke smo primerjali s podatki iz prejšnjih let, večinoma pa smo se osredotočili na primerjavo med letoma 2019 in 2020. Zastavili smo si hipotezo, da je imel Covid-19 močan vpliv na prevoznike in s tem zmanjšal njihov dobiček ter število prepeljanih potnikov. Hipotezo smo pri vseh petih prevoznikih potrdili, saj se je ponekod njihov dobiček zmanjšal za skoraj polovico. Podjetje Lufthansa še do danes ni uspelo dvigniti vrednost svojih delnic na raven pred izbruhom Covid-19. Raziskali smo tudi področja prometnih panog, znotraj katerih delujejo izbrana prevozna podjetja. Na ta način smo ugotovili, kako so se prevozniki v letu 2020 odrezali glede na prometno panogo, torej bolje ali slabše od povprečja panoge zadnjih pet let.
Ključne besede: prometne panoge, prevozna podjetja, pandemija Covid-19, vpliv, posledice
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

2.
Izkoriščenost voznega parka pošte slovenije
Neja Kokot, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil.
Ključne besede: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 48; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
Dobava premoga kot energenta za proizvodnjo toplotne in električne energije v Javnem podjetju Energetika Ljubljana d.o.o.
Luka Ambrož, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljena pot energenta – premoga, ki ga Javno podjetje Energetika Ljubljana d. o. o. v svoji enoti TE-TOL uporablja za proizvodnjo toplotne in električne energije. Opisana je pot premoga od rudnika v Indoneziji do Luke Koper ter do končnega uporabnika TE-TOL. Najprej je opisana transportna infrastruktura v premogovniku ter natovarjanje premoga na Capesize ladjo za razsuti tovor, ki premog pripelje v Luko Koper. Sledi opis raztovarjanja premoga na deponijo terminala za premog in železovo rudo, podrobneje pa je nato opisana pot premoga po železnici do TE-TOL. Izpostavljen je ključni problem pri dobavi premoga, in sicer ta, da Slovenske Železnice niso uspele zagotavljati ustrezne dinamike dobav, ki je bila zapisana v pogodbi. Razlog je nezgrajeni drugi tir proge med Luko Koper in Divačo in posledično prevelika obremenjenost obstoječe enotirne proge. V diplomskem delu so predstavljene pomanjkljivosti železniškega omrežja in možne rešitve za ustrezno dinamiko dobav premoga v TE-TOL. Najbolj optimalno rešitev predstavlja uporaba daljše vlakovne kompozicije z dobavo dvakrat dnevno, namesto krajše trikrat dnevno. Dolgoročno rešitev za pravočasno dobavo premoga v TE-TOL pa predstavlja le izgradnja drugega tira na odseku Koper–Divača.
Ključne besede: transport premoga, Capesize, TE-TOL, vlakovna kompozicija, železniško omrežje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 37; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (4,79 MB)

4.
Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnost
Aljaž Sumper, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna.
Ključne besede: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak.
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 82; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (6,46 MB)

5.
Analiza smotrnosti ukinitve zbiranja odpadkov na zbiralnicah pri enostanovanjskih hišah v mariboru
Petra Hrovat, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Količine odpadkov iz leta v leto naraščajo, velik vpliv na to pa imamo prav posamezniki, ki lahko z ustreznim ravnanjem z odpadki zmanjšamo njihovo nastajanje. Čim bolj želimo zmanjšati količine odpadkov, ki jih ne moremo reciklirati ali ponovno uporabiti. Na področje zbiranja odpadkov prav tako vpliva način zbiranja odpadkov. Ugotovili smo, da so zbiralnice oz. t. i. ekološki otoki, ki so zelo razširjen način zbiranja odpadkov v Sloveniji, postali problematični. Zabojniki na zbiralnicah so pogosto polni, vir slabih vonjav, tarča vandalizma. Zabojniki neposredno vplivajo na slab izgled mesta, odpadki pa so nepravilno ločeni. V diplomskem delu smo predstavili teoretična in zakonska izhodišča področja zbiranja odpadkov. Za obravnavani problem smo predlagali uvedbo načina odvoza odpadlega papirja in stekla po sistemu od vrat do vrat. V praktičnem delu diplomskega dela smo naredili analizo in primerjavo prevoženih kilometrov, porabljenega časa za odvoz odpadkov, izpustov CO2 ter stroškov goriva za podjetje Snaga Maribor, in sicer pri trenutnem načinu odvoza odpadkov ter predlagani rešitvi. Po končani analizi smiselnosti uvedbe predlagane rešitve smo predlagali, da se kljub povišanju stroškov rešitev izvede, saj prednosti, ki jih ponuja, zelo pozitivno vplivajo na kakovost izvedbe zbiranja odpadkov, estetski videz mesta in navsezadnje na kakovost življenja.
Ključne besede: ravnanje z odpadki, način odvoza odpadkov, zbiralnice, Mestna občina Maribor
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Izzivi pri vzpostavljanju trajnostne oskrbovalne verige palmovega olja
Tim Kmetec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu obravnavamo tematiko palmovega olja, njegove oskrbovalne verige in okoljske probleme, ki jih povzročajo zahteve po palmovem olju. Ker se populacija iz dneva v dan veča in s tem tudi povpraševanje, je pomembno vpeljati spremembe pri tej problematiki. Ključnega pomena bi bilo iskanje novih alternativ in prizadevanje za trajnost palmovega olja. Analizirali smo oskrbovalno verigo palmovega olja in probleme, ki jih nove plantaže predstavljajo okolju. V empiričnem delu smo podjetja spraševali po trajnosti, certifikatih, okoljskih problemih in alternativah. Zanimalo nas je, ali podjetja stremijo k zeleni politiki. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ankete, ki smo jo podjetjem poslali preko e-pošte. Podrobno smo želeli raziskati rabo palmovega olja v praksi, jo kritično ovrednotiti in poiskati možne trajnostne rešitve. Izkazalo se je, da je trajnost podjetjem pomembna, vendar le do trenutka, ko še bistveno ne vpliva na zaslužek. Anketirana podjetja poznajo posledice, ki jih palmovo olje povzroča. Kljub negativnim posledicam jim je pomembnejša kvaliteta in nizka cena. Ugotovili smo, da pravih alternativ, ki bi lahko nadomestile palmovo olje, ne poznamo.
Ključne besede: palmovo olje, oskrbovalna veriga, trajnost, alternative, okoljski problemi.
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 41; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

7.
Dobava materiala v povezavi s skladiščnim poslovanjem
Dominik Bažika, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili problem prekomernih dobav, vzroke za prekomerne dobave in rešitve problema prekomernih dobav v visokoregalnem skladišču izbranega podjetja.
Ključne besede: Nabavna logistika, skladiščno poslovanje, skladiščne funkcije, visokoregalno skladišče, prekomerne dobave.
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 39; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

8.
Izboljšava oskrbovanja montažne celice v podjetju poclain hydraulics d.o.o.
Jernej Jereb, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali problem, ki se pojavlja pri oskrbovanju montažnih celic v izbranem podjetju. V obstoječem stanju je operater na montažno celico prejel komponente v plastičnih zabojih, ki so bili naloženi drug na drugega na plastični paleti, zato jih je moral najprej preložiti s palete na svojo delovno mizo, pri čemer se je moral tudi sklanjati. Vsak zaboj posebej je moral odpreti in iz njega zložiti komponente za sestavo izdelka. Pred raziskavo smo se vprašali, kako bi ta nekoristni in nepotrebni čas operaterja v montaži skrajšali. Pri raziskavi smo postavili hipotezo, da se bo z uvedbo koncepta kompletiranja komponent (ang. kitting) in s tem povezano oskrbo montažne celice skrajšal čas priprave na sestavo izdelka. Najprej smo proučili teorijo s področja notranje logistike, komisioniranja in kompletiranja. Pri tem smo povzeli ugotovitve in zaključke avtorjev, ki so raziskovali podobne tematike. Med pogovorom z zaposlenimi in z opazovanjem procesa smo izvedeli informacije o obstoječem stanju in možne predloge iz prakse. Z metodo merjenja smo pridobili podatke o časovnem trajanju opazovanih procesov. Pri tem smo izmerili čas trajanja priprave komponent, oskrbe montažne celice in priprave komponent pred montažo. Z analizo obstoječega stanja in stanja po morebitni uvedbi koncepta kompletiranja ter medsebojno primerjavo smo potrdili hipotezo, da se z uvedbo procesa kompletiranja komponent (ang. kitting) in s tem povezano oskrbo montažne celice skrajša čas priprave na montažo izdelka. Prav tako smo ugotovili, da bi se z uvedbo kompletiranja pri obstoječem tlorisu skladišča z obstoječimi regali, z obstoječo embalažo in z obstoječim načinom nabiranja komponent znatno povečal čas in podaljšala pot komisionarja pri komisioniranju komponent, saj bi moral komisionar tolikokrat prehoditi enako komisionirano pot, za kolikor končnih kosov bi bil kreiran delovni nalog. S tem smo tudi potrdili drugo hipotezo, s katero smo trdili, da se bo z uvedbo koncepta kompletiranja komponent (ang. kitting) in s tem povezano oskrbo montažne celice povečal čas komisioniranja oz. priprave komponent v obstoječem skladišču komponent z obstoječo opremo in načinom poslovanja.
Ključne besede: notranja logistika, komisioniranje, oskrbovanje montaže, kompletiranje, »Milk run«
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 42; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

9.
Analiza dostave živil na dom v času prve epidemiološke krize na primeru Zasavske regije
Tomaž Strgaršek, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: 12. marca 2020 je bila v Sloveniji razglašena epidemija COVID-19. Gre za novo, aktualno problematiko, ki je že takoj na začetku v načinu življenja zahtevala hitre prilagoditve. Zaradi epidemioloških razmer so se občutno spremenile nakupovalne navade. Čedalje več prebivalcev se odloča za spletno nakupovanje živil, zato smo se odločili, da to področje predstavimo. Najprej smo definirali problem, prestavili spletno nakupovanje in dostavo živil v času prve epidemiološke krize po svetu, v Evropi in v Sloveniji. Cilj našega raziskovanja je bila predstavitev spletnega nakupovanja ter dostave živil na dom v Zasavski regiji, kjer smo stanje na tem področju tudi analizirali. Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativne in kvalitativne metode: zbiranje in selekcijo podatkov iz dosegljivih spletnih virov, metode anketiranja in intervjuja ter analizo. Ugotovili smo, da večji trgovci na tem območju zaradi majhne regije in njenih geografskih značilnosti, razen redkih izjem, še ne omogočajo dostave živil na dom. Primer malega trgovca v Trbovljah in gostinskih obratov je pokazal, da je med prebivalci za to čedalje večji interes. Za izboljšanje stanja predlagamo večjo prilagodljivost trgovcev, informiranost prebivalcev o njihovi ponudbi, pomoč države manjšim trgovcem pri širitvi njihove dejavnosti in uvedbo ponudbe dostave živil na dom z osebnimi nakupovalci. Priložnosti v tej regiji za večjo in boljšo preskrbo prebivalcev v epidemioloških razmerah je dovolj, le izkoristiti jih bo potrebno.
Ključne besede: spletno nakupovanje, dostava živil na dom, čas prve epidemiološke krize, COVID-19, Zasavska regija
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 35; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

10.
Izboljšana uporaba erp sistema pri logističnih procesih v podjetju
Primož Reven, 2021, diplomsko delo

Opis: ERP je celovita programska rešitev, ki omogoča celovito vodenje podjetja. Sistem združuje vse oddelke in funkcije podjetja v en računalniški sistem. Lahko bi rekli, da gre za skupek programskih rešitev, ki omogoča računalniško podprto obdelavo podatkov in neposreden dostop zaposlenih ali tistih, ki imajo pooblastilo za ogled in obdelavo podatkov. Ker ima vsako podjetje svoje potrebe in želje, je dobro, da si lahko vsako podjetje samo prilagodi, na katerih oddelkih želi imeti informacijsko podprt sistem. V podjetju JE&GR smo se ukvarjali, kako izboljšati uporabo ERP sistema pri logističnih procesih v podjetju, da bi zmanjšali mrtve čase in povečali produktivnost delavcev. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo 5S metode v podjetju zaradi boljše urejenosti in čistoče podjetja. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorij o ERP sistemu, skladiščenju in izračunu cene izdelka. Analizirali smo določene logistične procese, ki so povezani z ERP sistemom, in za njih skušali podati predlog izboljšave za lažje in boljše delo ter poslovanje.
Ključne besede: Optimizacija, logistika, ERP sistem, nabava, proizvodnja
Objavljeno: 06.07.2021; Ogledov: 146; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.95 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici