SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 635
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Skalarni produkt v računalniški grafiki
Maja Šalamun, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska seminarska naloga je sestavljena iz petih poglavij. Prvo poglavje je namenjeno ponovitvi osnovnih pojmov o vektorjih. V drugem poglavju je predstavljen skalarni produkt dveh vektorjev , s poudarkom na posplošitvi skalarnega produkta na poljuben vektorski prostor. Geometrijski interpretaciji skalarnega produkta je v celoti namenjeno tretje poglavje, ki se navezuje na dolžino vektorja (normo), razdaljo, pravokotnost in kot med vektorjema. Sledi poglavje o ortogonalnih in ortonomiranih množicah, kjer je izpostavljen Gram-Schmidtov algoritem kot postopek konstrukcije baze iz ortogonalnih vektorjev, poleg tega je omenjen še ortogonalni komplement. V zadnjem poglavju je predstavljena uporaba skalarnega produkta v računalniški grafiki. Trditve tega poglavja so podkrepljene s slikovnim materialom. Sklepna ugotovitev kaže na to, da je skalarni produkt matematična operacija, ki je v velikem obsegu vključena v vsa orodja računalniške grafike, kamor sodi tako programska kot strojna oprema, pri čemer velja omeniti, da gre v večini primerov za relativno nezahtevne računske operacije.
Ključne besede: vektorji, skalarni produkt, norma, ortogonalni vektroji, Gram-Schmidtov algoritem, geometrijski pomen skalarnega produkta, skalarni produkt v računalniški grafiki
Objavljeno: 10.11.2017; Ogledov: 30; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (682,87 KB)

2.
Tekmovanje FIRSTae LEGOae League (FLL)
Branko Vizjak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem načrtoval pripravo na tekmovanje FIRST® LEGO® League. Osredotočil sem se na didaktični vidik priprave učencev na tekmovanje. V diplomski nalogi sem načrtoval celotni postopek priprave ekipe. Posamezne izobraževalne cilje sem klasificiral s pomočjo Bloomove taksonomije. Prvi del diplomske naloge vsebuje teoretične osnove klasifikacije izobraževalnih ciljev, vlogo mentorja, opis tekmovanja in opis LEGO® MINDSTORMS® EV3. V drugem delu sem na praktičnem primeru opisal posamezni sklop priprave ekipe učencev za tekmovanje.
Ključne besede: FLL® tekmovanje, robotika, Bloomova taksonomija, sodelovalno učenje, FLL® vrednote, FLL® projekt, FLL® tekma robotov
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 347; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

3.
Avtomobili in njihov vpliv na okolje, trendi ter smernice razvoja
Aljaž Šulc, 2016, diplomsko delo

Opis: V skupnem diplomskem delu sem združil znanost biologije in tehnike z obravnavanjem razvoja avtomobilizma in njegovega vpliva na okolje. Pri vplivih transporta na okolje sem se osredotočil predvsem na onesnaževanje ozračja in ekološke posledice, kot so, akumulacija težkih kovin, onesnaževanje s prašnimi delci, soljo, hrupom in svetlobo, uničevanje habitatov in fragmentacija krajine, vnos in razširjanje škodljivih vrst, povozi živali, nastanek novega habitata in soljenje kot priložnost za slanoljubne rastline. Opredelil sem tudi sodobne smernice razvoja avtomobilizma in trend zmanjševanja okoljskega odtisa. V zaključnem delu sem spoznanja prenesel še v šolsko prakso v sklopu tehniškega dne za 8. razrede osnovne šole.
Ključne besede: avtomobili, onesnaževanje, ekološke posledice, težke kovine, izpušni plini, prašni delci, sol, hrup, svetloba, fragmentacija habitata, povozi, električni pogon, hibridni pogon.
Objavljeno: 02.12.2016; Ogledov: 381; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

4.
Uporaba didaktične aplikacije za izračunavanje fizikalnih enačb v operacijskem sistemu android pri pouku fizike
Nejc Ravnjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodobne oblike poučevanja vedno več zahtevajo uporabo pametnih telefonov ter tablic. Na eni izmed najbolj razširjenih platform (Android) obstaja veliko število aplikacij ki lahko služijo temu namenu in na takšen način omogočajo povečanje zanimanja otrok za učenje, lažje učenje in hitrejše računanje. Ob preučitvi teh aplikacij opazimo da je potrebno raziskati in ustvariti model, po katerem je možno napraviti android aplikacije, za razvijalce aplikacij naslednje generacije. Aplikacije v prihodnosti morajo biti dinamične in sposobne prilagajanja vsem okoljem in jezikom, predvsem pa morajo biti uporabne in sposobne mnogih operacij in sposobne rešiti mnogo raznovrstnih nalog. Cilj diplomske naloge je strokovno preučiti aplikacije, katere se nahajajo na Android marketu ter opredeliti pomanjkljivosti ter dobre lastnosti teh aplikacij. Iz preučenih podatkov aplikacij bomo nato zgradili model, ki lahko služi programerjem pri gradnji napredne aplikacije.
Ključne besede: fizika, učbenik, android aplikacija, kalkulator, enačbe, android market
Objavljeno: 02.12.2016; Ogledov: 372; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Matematično modeliranje odziva sklopljenih celic beta na stimulacijo z glukozo
Martina Bajt, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu preučujemo delovanje modela sklopljenih celic beta. Te endokrine celice se nahajajo v Langerhansovih otočkih in izločajo inzulin ter s tem uravnavajo raven glukoze v krvi. Samo delovanje teh celic je zelo kompleksno in sestoji iz številnih med seboj povezanih dinamičnih procesov. Zavoljo boljšega razumevanja se pri preučevanju pogosto poslužuje modeliranja in preučevanja modelov. V nalogi je podrobneje opisana fiziologija Langerhansovih otočkov in pregled razvoja modelov celic beta. V nadaljevanju predstavimo eksperimentalne tehnike, ki se uporabljajo za snemanje aktivnosti celic beta v akutnih rezinah trebušne slinavke miši, in večcelični model, s katerim smo izvajali simulacije. Rezultati pokažejo, da napoved modela dobro sovpada z eksperimentalnimi opažanji, v kolikor se upošteva heterogenost celic beta in časovni zamik, ki je posledica metabolnih procesov v celicah.
Ključne besede: celice beta, medcelična sklopitev, Langerhansovi otočki, matematično modeliranje, simulacije
Objavljeno: 02.12.2016; Ogledov: 453; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

6.
Primerjava poučevanja fizike in astronomije na izbranih osnovnih in srednjih šolah v Avstriji in Sloveniji
Doroteja Kardum, 2016, diplomsko delo

Opis: Vzgoja in izobraževanje sta temelja prihodnosti in osnovni človekovi pravici sodobnega sveta. Vsaka država, ki se zaveda pomembnosti kvalitetnega izobraževanja in kaj ji ta na daljši rok prinese, želi ustvariti izobraževalni sistem, ki bi državljane izoblikoval v samostojne in odgovorne osebke, ki se lahko opirajo na kakovostno pridobljeno znanje, obenem pa, najbolj ustrezal potrebam države same. V diplomskem delu smo raziskovali štiri velika poglavja izobraževalnega sistema Slovenije in Avstrije. V prvem poglavju smo opisovali in med seboj primerjali sisteme primarne, sekundarne in terciarne ravni izobraževanja obeh držav. Opisali smo učne načrte primarnega in izbrane učne načrte sekundarnega izobraževanja predmetov iz vsebin fizike in astronomije. Zanimalo nas je, v čem so si učni načrti obeh držav na določeni ravni med seboj podobni in v čem se razlikujejo. V tretjem poglavju smo raziskovali avtonomijo učiteljev obeh držav. Pri tem smo na primarni, nižji in višji sekundarni ravni izobraževanja izvedli intervjuje učiteljev in jih povprašali o njihovem osebnem mnenju, kako avtonomni so pri urah pouka iz vsebin iz fizike in astronomije, izbiri učnih metod, učbenikov, ocenjevanju znanja, nakupih fizikalnih pripomočkov, načrtovanju ekskurzij na temo fizike in astronomije ter o številu ur, ki jih lahko namenijo temam po lastni izbiri. Odgovore smo analizirali in med seboj primerjali. V zadnjem poglavju diplomskega dela smo opisali izobraževanje učitelja fizike obeh držav in med seboj primerjali predmetnike izbranih fakultet, ki nudijo izobraževalne programe fizike, saj smo predvidevali, da do razlik pride tudi tam.
Ključne besede: Šolski sistem, poučevanje, avtonomija učitelja, učni načrti, fizika in astronomija.
Objavljeno: 25.11.2016; Ogledov: 345; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Metodologija načrtovanja in strategija poučevanja kem. vsebin ob uporabi didaktičnih e-gradiv pri predmetu Naravoslovje na stopnji poklicnega izobraževanja
Sara Cigler, 2016, diplomsko delo

Opis: V zavedanju, da je uporaba IKT pri pouku nadvse smiselna, če ne nujna, bomo predstavili teoretična izhodišča e-izobraževanja, katera so služila kot vodilo pri izdelavi primerka i-učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje v srednjem poklicnem kemijskem izobraževanju, ki je predstavljen v empiričnem delu naloge. V uvodnem delu so definirani ključni pojmi: e-izobraževanje, e-gradiva in e-učbeniki, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. Poleg prednosti in slabosti uporabe e-gradiv v učnem procesu so izpostavljena tudi merila za zagotavljanje kakovosti le teh. V nadaljevanju smo opredelili osnovne interaktivne elemente e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo kemijskih struktur in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Predstavljena je metodologija načrtovanja in strategija poučevanja z didaktičnimi e-gradivi. Natančneje so opredeljene kompetence, ki jih od učitelja zahteva tovrstno, sodobno poučevanje in kompetence, ki naj bi jih učenec pridobil pri takšnem poučevanju. Na koncu teoretičnega dela so predstavljeni še postopki za načrtovanje in oblikovanje i-učbenika, ki so služili kot vodilo pri izdelavi primerka i-didaktične enote, ki je predstavljena v končnem, empiričnem delu naloge. S pomočjo te i-didaktične enote je ponazorjeno udejanjenje predmetno-specifičnih in digitalnih kompetenc učitelja in dijaka, ter cilji in aktualna didaktična načela, ki se uresničujejo pri poučevanju in učenju ob uporabi le-te.
Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, didaktična e-gradiva, i-učbenik, Naravoslovje, SPI, metodologija načrtovanja pouka z e-gradivi, strategija poučevanja z e-gradivi, kompetence
Objavljeno: 25.11.2016; Ogledov: 367; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

8.
Vodni zaslon
Simon Hebar, 2016, diplomsko delo

Opis: Vodni zaslon je naprava, ki z vodnimi kapljicami izriše vzorec oziroma izpiše besede. Naprava je namenjena predvsem za oglaševanje. V diplomski nalogi smo predstavili projektno delo in medpredmetno učenje. Pogledali smo, kako projektno delo in medpredmetno učenje poteka v sistemu poučevanja. Predstavljen je management in razvoj projekta Vodni zaslon. Opisani sta zgradba in delovanje vodnega zaslona. Prikazana je zgradba kontrolne mize in vodnega prikazovalnika. V nadaljevanju je natančno opisano delovanje celotnega vodnega zaslona. Opis zaslona je strnjen v smiselne celote, ki so natančno opisane. Na koncu je projekt Vodni zaslon umeščen v poučevanje naravoslovnih predmetov v srednjih šolah.
Ključne besede: projektno delo, projektno učenje, medpredmetno učenje, projekt, vodenje, vodni zaslon, kontrolna miza, vodni prikazovalnik, konstruiranje, CAD, Solidworks, medšolsko projektno delo.
Objavljeno: 25.11.2016; Ogledov: 381; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (23,12 MB)

9.
Vloga inteligentnih tutorskih sistemov v poučevanju
Gregor Lorenčič, 2016, diplomsko delo

Opis: Kognitivna znanost ima veliko vlogo v izobraževanju. V diplomskem delu smo pregledali kratko zgodovino poučevanja, ter nato podrobneje pogledali različne teoretske poglede na sodobno izobraževanja in njeno vlogo v tehniki in tehnologiji in filozofiji. Z namenom da spoznamo kaj je potrebno za dobro poučevanje, smo se dotaknili različne koncepte poučevanja ter jih primerjali med seboj. Prav tako smo pod drobnogled vzeli različne teorije v filozofiji kognitivne znanosti: fizični simbolni sistem hipoteza in konectionistično hipotezo. S tema hipotezama smo želeli razložiti delovanje človeškega uma, in kako le tega simulirati s tehnologijo. Naše diplomsko delo smo zaključili s praktičnim primerom kognitivne znanosti, pilotskim projektom TECH8 za osnovnošolsko poučevanje tehnike in tehnologije.
Ključne besede: inteligentni tutorski sistem, kognitivna znanost, konekcionizem, simbolni sistem, filozofija
Objavljeno: 16.11.2016; Ogledov: 407; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

10.
Ekstenzivno gojena travišča na južnem pobočju Donačke gore (SV Slovenija)
Tamara Verginelčić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo na južnem pobočju Donačke gore poiskali še obstoječe ekstenzivno gojene polsuhe travnike in popisali seznam rastlinskih vrst. Namen je bil ugotoviti: i) kakšni so deleži rastlinskih vrst na teh travnikih glede na izbrane morfološko-funkcionalne poteze in ii) pripraviti učni list za predmet Naravoslovje, ki bo primeren za uporabo v 6.r. osnovne šole.
Ključne besede: Ekstenzivno gojeni travniki, C-S-R ekološke strategije, Donačka gora, Ellenbergovi indeksi, morfološko-funkcionalne poteze
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 400; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici