| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2363
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Igranje ritmičnih in melodičnih spremljav pet- in šestletnih otrok
Staša Sever, 2020, diplomsko delo

Opis: V ospredju diplomskega dela z naslovom Igranje ritmičnih in melodičnih spremljav pet- in šestletnih otrok je ena izmed najpogostejših glasbenih dejavnosti igranje na glasbila. Namen dela je pripraviti starostni stopnji primerne zapise spremljave otroških pesmi za izvajalski sestav manjših skupin predšolskih in šolskih otrok ter njihovo ustreznost preveriti na delavnicah. V teoretičnem delu smo opredelili in predstavili Carla Orffa ter njegov inštrumentarij, opisali smo razvoj otrokovih glasbenih sposobnosti in razvoj posluha. Navedli smo načine spremljanja in analizirali izbrane pesmi za delavnice, ki smo jim napisali spremljave, in le-te zapisali v otrokom prilagojene zapise. V empiričnem delu smo pri predšolskih in šolskih otrocih z metodo praktičnega dela na podlagi zapisov, ki so bili prilagojeni otrokom, preverjali, koliko ponovitev potrebuje vsak otrok, da pravilno zaigra na določeno glasbilo. V raziskavi je sodelovalo 16 otrok, od tega osem iz predšolske skupine in osem iz šolske. Za preverjanje smo uporabili 5 otroških pesmi, katerim smo zapisali spremljave na Orffova glasbila in to spremenili v otrokom prilagojene zapise. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da sta obe skupini pri igranju spremljav z Orffovimi glasbili napredovali. Raziskava je pokazala, da so bili šolski otroci bolj uspešni pri igranju na Orffova glasbila, saj so potrebovali le eno ali dve ponovitvi za določeno glasbilo.
Ključne besede: test
Objavljeno: 19.10.2020; Ogledov: 38; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

2.
Plesna dramatizacija na glasbeno pravljico "Lunino kraljestvo"
Julijana Kološa, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija na glasbeno pravljico »Lunino kraljestvo« obravnava pripravo in izvedbo plesne dramatizacije z izrednimi študentkami Predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru in s predšolskimi otroki. Teoretični del zajema opredelitev plesa v predšolskem obdobju, njegov vpliv na predšolskega otroka in umeščenost plesa v Kurikulumu za vrtce. Predstavljeni so različni pristopi izvajanja plesnih dejavnosti v vrtcu. Podrobneje je obravnavana plesna dramatizacija kot vrsta gibalno-plesne dejavnosti. Pri načrtovanju plesne dramatizacije izhodišče predstavljajo globalni cilji na področju umetnosti, izbor najprimernejših metod in oblik dela ter upoštevanje splošnih in specifičnih načel plesne vzgoje. Pomembno vlogo ima tudi glasba in njen vpliv na predšolskega otroka. Zato smo za pripravo plesne dramatizacije uporabili glasbeno pravljico, ki otroku omogoča, da skozi glasbo podoživi vsebino. V praktičnem delu je predstavljena in evalvirana plesna dramatizacija v izvedbi izrednih študentk 3. letnika predšolske vzgoje ter priprave z evalvacijami in izvedbo plesne dramatizacije s predšolskimi otroki v vrtcu. Ugotovljeno je, da je za uspešno izvedbo plesne dramatizacije ključno prepletanje različnih pristopov plesnega ustvarjanja. Poudarek je na procesu in končnem produktu (kakovost procesa se odraža na kakovosti končnega produkta). Plesna dramatizacija je dejavnost, s katero lahko otrok izraža svoja čustva in pogled na svet, saj se skozi glasbo in vsebino zgodbe gibalno-plesno izrazi na svojevrsten, ustvarjalen način.
Ključne besede: plesna dramatizacija, predšolski otrok, plesna vzgoja
Objavljeno: 22.09.2020; Ogledov: 52; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

3.
Športna prehrana in zbijanje kilogramov v borilnih veščinah: analiza judoistov
Aljaž Sedej, 2020, diplomsko delo

Opis: Športna prehrana je v vrhunskem športu eden od ključnih dejavnikov, ki vodijo do vrhunskega rezultata. Brez ustrezne športne prehrane lahko pride do prehitrega konca športne kariere zaradi poškodbe, v večini primerov pa slaba prehrana vrhunskega športnika vpliva na njegove rezultate. Dva od ključnih elementov športne prehrane sta načrt prehranjevanja športnika in regeneracija športnika po treningu ali tekmi. Judo je šport, pri katerem imajo vrhunski športniki veliko težav z vzdrževanjem teže. Te težave se pojavljajo že v starostni kategoriji kadetov (od 15 do 17 let), ko tekmovalci začnejo nastopati v evropskih pokalih in se njihova želja po doseganju rezultatov in dokazovanju bistveno poveča. Ključni problem, ki judoiste vedno znova pripelje do tega, da tik pred tekmo izgubljajo težo, je slaba vsakodnevna športna prehrana. Športna prehrana mora biti prilagojena vsakemu tekmovalcu posebej, saj imajo tekmovalci različne okuse, prav tako pa tudi njihova telesa delujejo na različne načine. Prehranjevalni načrt mora biti pripravljen za različna obdobja, temeljiti pa mora tako na analizi športnikove prehrane kot nadzoru nad dodatki k prehrani (Książek, Kopeća & Słowińska-Lisowska, 2014). Tako kot v večini borilnih športov tudi pri judu tekmovalci tik pred tekmo izgubljajo veliko količino kilogramov, predvsem z omejitvijo zaužite hrane in tekočine. Judoisti temu ne rečejo dieta, saj nimajo namena dolgoročno izgubiti nekaj kilogramov, temveč takemu početju rečejo »zbijanje« (ang. weight cutting). Ko judoisti uporabijo besedo zbijanje, mislijo na izgubo teže v nekaj dneh, in sicer s pomočjo različnih metod, ki pospešijo izgubo vode. Večina judoistov tako na primer uporablja finsko savno z namenom izgube dodatne teže. Med judoisti je precej priljubljena tudi »savna suit«, trenirka, ki je na notranji strani obložena s folijo in ne prepušča zraka, kar pospeši in poveča znojenje med aktivnostjo. Takšno zbijanje kilogramov se pojavlja pri večini borilnih veščin, pri katerih so skupine razdeljene na različne težinske kategorije, za tekmovalce pa je tovrstno zbijanje teže nekaj povsem običajnega (Antonio & Stout, 2001). V zadnjem času so v judu precej popularni dodatki k prehrani, vendar njihovega jemanja ne priporočajo strokovnjaki za športno prehrano, temveč se zanje športniki odločijo sami.
Ključne besede: športna prehrana, zbijanje kilogramov, sindrom RED-S, borilna veščina, judo.
Objavljeno: 17.09.2020; Ogledov: 96; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (728,81 KB)

4.
Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje
Nina Koren, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. Teoretični del smo razdelili na tri sklope. V psihološkem sklopu smo predstavili Piagetovo fazo intuitivne inteligence in fazo konkretno intelektualnih operacij, dejavnike razvoja in možnosti za tehnične dejavnosti v posameznih razvojnih obdobjih. V tehnično-tehnološkem sklopu smo podrobneje opisali delovna gradiva: papir, les, umetne mase in kovine. V zadnjem, didaktičnem, sklopu smo zajeli opis delovne, konstrukcijske in projektne naloge ter vsebino in cilje tehnično-tehnološke vzgoje v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z empirično raziskavo. Podatke smo pridobili s pomočjo ankete za vzgojitelje in vzgojiteljice Vrtca Velenje. V raziskavi je sodelovalo 28 vzgojiteljev in vzgojiteljic iz drugega starostnega obdobja. Ugotovili smo, da vzgojitelji le enkrat do dvakrat tedensko obravnavajo tehnično-tehnološke vsebine. Najpogosteje z otroki spoznavajo in ustvarjajo z delovnimi gradivi papir in les, redkeje ustvarjajo z umetnimi masami, skoraj nikoli pa ne posegajo po kovinah. Izhajajoč iz ugotovitev empiričnega dela, smo v praktičnem delu predstavili izdelke iz različnih delovnih gradiv (papir, les, umetne snovi in kovine) za predšolske otroke drugega starostnega obdobja. Pri vsakem izdelku so navedeni potrebni materiali, pripomočki in orodja, podroben potek izdelave izdelka s slikovnimi ponazoritvami ter ključni elementi varnosti pri delu.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, vzgojitelj, tehnika in tehnologija, delovna gradiva, praktični izdelki.
Objavljeno: 17.09.2020; Ogledov: 81; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
Branje slikanic brez besedila v predšolskem obdobju: študija primera
Viktorija Doberšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo želeli predvsem osvetliti pomen branja slikanic brez besedila in proučiti njihovo vlogo pri razvijanju vizualne pismenosti. S pomočjo študije primera smo si prizadevali, da bi se otrok naučil brati to vrsto slikanice oziroma natančno opazovati posamezne elemente na ilustracijah, po njih sklepati potek zgodbe in razbrati vzročno-posledične odnose. Zastavili smo si 12 raziskovalnih vprašanj. Težišče raziskovanja se je nanašalo na otrokove odzive in komentarje tekom branja slikanice brez besedila Pomladni živžav, na razbiranje dogajalnega časa, prostora ter počutja in dejanj literarnih likov. Za zbiranje podatkov smo uporabili intervju, opazovanje z udeležbo ter vsebinsko analizo dokumentov, natančneje likovnega dela otroka in fotografij. Ob interpretaciji rezultatov smo pridobili odgovore na vsa raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: slikanica, slikanica brez besedila, ilustracija, pripovedovanje zgodbe, vizualna pismenost
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 47; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

6.
Primerjava zastopanosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcih po Evropi
Barbara Golob, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje osem t. i. tabu tem - spolnost, smrt, ločitev in reorganizirana družina, nasilje, alkoholizem, drugačnost in izločanje ter razvajenost. Potekala je raziskava o zastopnosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu po evropskih vrtcih v kurikulumih.
Ključne besede: evropski vrtci, kurikulum, otrok, tabu teme, vzgojno-izobraževalni proces
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 60; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (578,29 KB)

7.
Vplivi 6 - tedenskega osnovnega pripravljalnega obdobja na anaerobni prag plavalcev
Vasja Dover, 2020, diplomsko delo

Opis: Poglavitni cilj diplomske naloge je ugotovitev, za koliko lahko izboljšamo hitrost plavanja na anaerobnem pragu po 6-tedenskem osnovnem pripravljalnem obdobju. Hkrati je cilj tudi primerjava ostalih merjenih parametrov pred in po koncu pripravljalnega obdobja. Namen je pokazati, da so testiranja anaerobnega praga izjemno priročen in preprost pripomoček za oceno vzdržljivostnega profila plavalca. Raziskava je primerjala rezultate testiranja anaerobnega praga po sistemu OBLA (onset of blood lactate accummulation) med prvim merjenjem 9.9.2019 in drugim 21.10.2019. Šest plavalcev, trije moški in tri ženske, je izvedlo testiranje dvakrat. Merjeni parametri so bili hitrost plavanja, koncentracija krvnega laktata, število zaveslajev, frekvenca zaveslajev in frekvenca srca. Za določitev anaerobnega praga po sistemu OBLA smo uporabili postopek 3x4x200 metrov kravl. Ugotovili smo, da je kljub izboljšanju vseh merjenih parametrov nastala minimalna razlika v hitrosti plavanja na anaerobnem pragu. Zaključimo lahko, da je napredek po 6- tedenskem pripravljalnem obdobju očiten, vendar minimalen.
Ključne besede: plavanje, anaerobni prag, laktat, ciklizacija
Objavljeno: 09.09.2020; Ogledov: 41; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1022,17 KB)

8.
Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju
Urška Zlodej, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ustvarjalnost in njen razvoj, ustvarjalno mišljenje, gibalno ustvarjalnost. Predstavili smo test za merjenje ustvarjalnosti pri predšolskih otroci, in sicer Mislimo ustvarjalno v gibanju (»Thinking creatively in action and movement – TCAM«). Omenili smo nadarjenost, modele nadarjenosti in gibalno nadarjenost. Na koncu teoretičnega dela pa so predstavljene dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na našo temo diplomskega dela. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Glavni namen diplomskega dela je bil izmeriti in analizirati gibalno ustvarjalnost otrok, starih 5–6 let. Vzorec je zajemal 42 otrok drugega starostnega obdobja. V mesecu marcu in maju 2019 smo izvedli motorični test TCAM v Javnem zavodu Vrtec Zreče. S pomočjo testa smo pridobili podatke za fluentnost, originalnost in fleksibilnost vseh uporabljenih pripomočkov (žoga, žogica, kolebnica in obroč). Na podlagi hi-kvadra testa je bilo ugotovljeno, da je pri vseh uporabljenih pripomočkih prišlo do statistično pomembne povezanosti med rezultati prvega testiranja TCAM in rezultati drugega testiranja TCAM. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo ugotovili, da je prišlo do statistično značilne razlike med prvim in drugim testiranjem motoričnega testa TCAM, medtem ko razlika v rezultatih motoričnega testa glede na spol ni statistično značilna.
Ključne besede: gibalna ustvarjalnost, divergentno in ustvarjalno mišljenje, test Mislimo ustvarjalno v gibanju, gibalna nadarjenost, modeli nadarjenosti
Objavljeno: 09.09.2020; Ogledov: 61; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
Vpliv nogometnega vrtca na motorično učinkovitost otrok
Janja Bricman, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv nogometnega vrtca na motorično učinkovitost otrok smo v teoretičnem delu predstavili motorične sposobnosti ter njihov razvoj, dejavnike motoričnega razvoja in optimalni vpliv kvalitetne gibalne dejavnosti na motorični razvoj in motorično učinkovitost otrok v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili motorične teste, ki smo jih uporabili za testiranje, in analizirali dobljene rezultate raziskave. V okviru diplomskega dela smo uporabili neslučajnostni priložnostni vzorec populacije otrok, starih med 4 in 6 let. Naš namen je bil raziskati, kako dodatna gibalna dejavnost, nogometna vadba, vpliva na motorično učinkovitost otrok. Pridobljene podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko in bivariatno analizo, in sicer z metodo analize razlik, pri čemer smo uporabili T-test za neodvisne vzorce in preverjanje razlik v motorični učinkovitosti med skupinama. Rezultati obdelave so tako potrdili našo zastavljeno hipotezo. Ugotovili smo, da so otroci, ki so obiskovali dodatno športno dejavnost, nogometno vadbo, bolj motorično učinkovitejši od otrok, ki se vadbe niso udeleževali.
Ključne besede: nogomet, motorične sposobnosti, motorična učinkovitost, predšolski otroci, športna dejavnost.
Objavljeno: 09.09.2020; Ogledov: 39; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (981,58 KB)

10.
Gledališče za najmlajše
Polona Veber, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo na podlagi strokovne literature opredelili nekaj splošnih dejstev o gledališču, kako se udejstvuje v vrtcu ter kakšna je vloga vzgojitelja in otroka. Pri tem smo se podrobneje posvetili samemu gledališču za najmlajše in njegovim estetskim značilnostim. Del diplomske naloge smo namenili tudi razvoju otroka v prvem starostnem obdobju in tako posebej opredelili emocionalni, kognitivni razvoj, razvoj koncentracije, domišljije, ustvarjalnost ter čutno zaznavanje. Predstavili smo tudi raziskovalno igro, izkustveno in aktivno učenje ter seznanjanje s pojavi, kot so svetloba, voda in zvok. V praktičnem delu smo načrtovali izvedbo gledališke predstave za najmlajše. Zasnovali smo pripravo in potek predstave. Gledališko predstavo smo izvedli v dveh vrtcih, in sicer za štiri skupine prvega starostnega obdobja z namenom, da z njim seznanimo otroke in predvsem strokovne delavce ter jim to vrsto gledališča tudi bolj približamo.
Ključne besede: gledališče, razvoj, otrok, vzgojitelj
Objavljeno: 09.09.2020; Ogledov: 32; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (846,33 KB)

Iskanje izvedeno v 0.58 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici