SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2006
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNI RAZVOJ OTROK V KOROŠKI REGIJI
Špela Smolar, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv staršev na gibalni razvoj otrok v koroški regiji je bil naš cilj raziskati vpliv staršev pri gibanju otroka. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili celostnost otrokovega razvoja in ovrednotili pomen gibalnih dejavnosti za gibalni razvoj otroka. Predstavili smo vpliv staršev na športno dejavnost otrok ter omenili, kakšen je pomen izvedbe športnih dejavnosti otrok skupaj s starši. V empiričnem delu smo predstavili rezultate kavzalno - neeksperimentalne metode raziskovanja. V raziskavo je bilo vključenih 200 staršev iz koroške regije, njihovi otroci obiskujejo vrtec Muta, Dravograd, Radlje ob Dravi, Vuzenica, vključeni pa so bili tudi starši, katerih otroci ne obiskujejo navedenih vrtcev. Z anketnim vprašalnikom - kvantitativne tehnike zbiranja podatkov - smo prišli do ugotovitev, da ne obstaja statistično pomembna povezava med športno aktivnostjo in izobrazbo staršev. Rezultati so pokazali, da so starši športno aktivni zaradi boljšega počutja in se zavedajo, da športna aktivnost otroka pripomore k hitrejšemu razvoju na drugih področjih. Anketirani starši so odgovorili, da so skupaj s svojim otrokom športno aktivni večkrat na teden, pokazalo pa se je tudi, da je kolesarjenje najpogosteje uporabljena športna aktivnost. Ugotovili smo, da je pomanjkanje časa tisti razlog, ki staršem onemogoča redno športno aktivnost. Rezultati so še pokazali, da večina staršev otroka ne vključuje v organizirano športno vadbo.
Ključne besede: gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, športna aktivnost, predšolski otrok, vloga staršev.
Objavljeno: 21.03.2017; Ogledov: 21; Prenosov: 13
.pdf Polno besedilo (675,29 KB)

2.
Pristopi k poučevanju alpskega smučanja mlajših otrok v praksi
Monika Skarlovnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kakšne pristope poučevanja uporabljajo v praksi različne alpske šole. V diplomski nalogi smo uporabili deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja, saj smo v samo pedagoško raziskavo vključili več alpskih šol. Diplomska naloga temelji predvsem na študiji različne literature in na lastnem opazovanju ter ocenjevanju poučevanja različnih alpskih šol, prav tako pa na končnem intervjuju, ki je bil ob koncu tečaja postavljen otrokom. Ugotovili smo, da med smučarskimi šolami ni razlik v samem pristopu učenja alpskega smučanja do otrok. Med opazovanjem na samem smučišču smo izkusili, da je uporaba različnih pristopov učenja odvisna predvsem od učitelja samega in želje staršev. Prav tako smo spoznali, da je pri tem pomembna organizacija smučarske šole. Večina smučarskih šol organizira celodnevne ali pa celo večdnevne tečaje, izjema je samo ena smučarska šola, ki organizira krajši urni tečaj, in sicer v obsegu največ dveh ur. Čez dan ima ta smučarska šola organiziranih več krajših urnih tečajev, kar pomeni, da imajo tečajniki organizirano eno ali dve učni uri, potem jih učitelj v bazi smučarske šole preda staršem in prevzame naslednje otroke. Prišli smo tudi do spoznanja, da je zelo malo individualnih vadb, več je frontalnih. Individualne vadbe so cenovno dražje in se posledično starši raje odločajo za frontalne oblike dela. S pomočjo opazovalnega lista in končnega intervjuja pa smo dognali, da je vzpodbuda otroku še kako pomembna in daje otroku še dodatno motivacijo.
Ključne besede: smučarski tečaj, pristopi, smučarske šole, poučevanje
Objavljeno: 21.03.2017; Ogledov: 19; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (752,40 KB)

3.
Smrt in razveza v družini predšolskega otroka ter vloga staršev in strokovnih delavcev
Lucija Embreuš, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo preučevali procese, komunikacijo in vire pomoči, ki so povezani z dvema precej pogostima življenjskima stiskama v družini predšolskih otrok, to sta smrt in razveza. Ta tematika je zlasti pomembna iz vidika profesionalne usposobljenosti vzgojiteljev, ki so v dnevnem stiku z otroki in starši, ki preživljajo tovrstne stiske in večkrat ne vedo, kako komunicirati ali reagirati v teh situacijah. Otroci v času žalovanja ali razveze doživljajo zelo različne reakcije. Pri pojavu smrti v družini je potrebno otroku biti v oporo predvsem v procesu žalovanja, razumevanja smrti kot pojava in doživljanju različnih socialnih in emocionalnih reakcij, ki jih otrok ob tem doživlja. Pri razvezi pa otrok potrebuje oporo zlasti iz vidika občutka varnosti, navezanosti na pomembne odrasle, preprečevanja napačnih otrokovih predstav o njegovi krivdi za razvezo ter utrjevanja zaupanja in ljubezni pomembnih odraslih oseb v otrokovem okolju. Izvedli smo raziskavo (N = 160), kjer smo primerjali mnenja strokovnih delavcev in staršev in ugotovili, da so strokovni delavci bolje seznanjeni s procesi, vezanimi na smrt in razvezo, kot starši, čeprav povprečne vrednosti pri obeh skupinah nakazujejo, da se oboji pri komuniciranju z otrokom ne počutijo dovolj kompetentne. Otrokovo stisko za obe situaciji ocenjujejo različno, starši v primeru smrti opažajo več čustvenih obremenitev otroka in več sprememb pri vedenju z vrstniki kot strokovni delavci. V primeru razveze pa starši opažajo več znakov krize zaradi razveze kot strokovni delavci, le-ti pa pogosteje menijo, da otrok ob razvezi ne dojame posledic. Sklenemo lahko, da bi se vsi odrasli, ki predšolskim otrokom predstavljajo pomemben objekt navezanosti in varnosti, morali usposobiti za pomoč otroku v teh situacijah ali vsaj pravočasno poiskati oporo, znanje, informacije, kadar se znajdemo v procesu žalovanja ali razveze.
Ključne besede: razveza, smrt, predšolski otrok, vzgojitelji, predšolska vzgoja, starši
Objavljeno: 10.03.2017; Ogledov: 55; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (691,43 KB)

4.
Vpliv plavanja na gibalni razvoj otrok v Zasavju
Nika Mihelič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv plavanja na gibalni razvoj otrok v Zasavju smo želeli ugotoviti vpliv plavanja na gibalni razvoj otrok. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili zgodovino plavanja in se osredotočili na pomen znanja plavanja z različnih vidikov. Podali smo napotke, kdaj pričeti z učenjem plavanja, in povzeli nekaj osnovnih problemov pri učenju neplavalcev. Izpostavili smo tudi gibalni razvoj otrok in gibalne sposobnosti, ki jih otroci razvijajo in nadgrajujejo s plavanjem. V empiričnem delu smo predstavili rezultate motoričnih testov na osnovi kavzalne neeksperimentalne metode. V raziskavo smo zajeli neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 40 otrok, 20 otrok iz vrtca Hrastnik in 20 otrok Šole plavanja Hrastnik. V vsaki skupini je bilo 10 deklic in 10 dečkov, starih od 5 do 7 let. Rezultate testov smo obdelali z deskriptivno statistiko, za ugotavljanje razlik med dvema skupinama otrok ter posledično za vrednotenje zastavljenih hipotez pa smo analizirali podatke s T-testom za neodvisne vzorce. Rezultati obdelave so potrdili naše predpostavljene hipoteze, da plavanje pozitivno vpliva na gibalni razvoj otrok, saj so otroci, ki so obiskovali šolo plavanja, na motoričnih testih dosegli boljše rezultate od otrok iz vrtca, med skupinama pa obstaja tudi statistično značilna razlika (p=0,024; p< 0.05).
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, vpliv in pomen plavanja
Objavljeno: 07.03.2017; Ogledov: 55; Prenosov: 17
.pdf Polno besedilo (1,40 MB)

5.
Vpliv starševskih konflikotov na predšolskega otroka
Eva Kojzek, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Vpliv starševskih konfliktov na predšolskega otroka sem želela podrobneje ovrednotiti in raziskati, kako vplivajo konflikti med starši na predšolskega otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu pišem na splošno o konfliktih, kakšne pozitivne in negativne posledice imajo, kako vplivajo na otroka, kako otroci reagirajo nanje in kako se naj s tem spoprimejo starši. V empiričnem delu naloge sem s pomočjo deskriptivne in kavzalne neeksperimentalne metode na vzorcu iz konkretne populacije 87 staršev vrtčevskih otrok raziskala doživljanje konfliktov v družini. Pri zbiranju podatkov sem uporabila kvantitativno tehniko zbiranja podatkov, in sicer anketni vprašalnik zaprtega tipa. S pomočjo deskriptivne statistike sem ugotovila, da po mnenju staršev starševski konflikti vplivajo na predšolskega otroka, da starši različno reagirajo in rešujejo konflikte, ki se pojavljajo v družini, in da tako tudi vsaka družina drugače vpliva na otroka, ko se pojavijo konflikti.
Ključne besede: Predšolski otrok, konflikt, starši, družina, vrtčevski otroci.
Objavljeno: 07.03.2017; Ogledov: 60; Prenosov: 17
.pdf Polno besedilo (851,00 KB)

6.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju geometrije in algebre
Tina Kmetec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju geometrije in algebre so predstavljene posamezne aktivnosti ob uporabi tega didaktičnega pripomočka. Aktivnosti smo v okviru praktičnega dela naloge tudi preizkusili v vrtcu, in sicer pri otrocih drugega starostnega obdobja (3−6 let). Otroci so skozi igro in razne aktivnosti spoznavali lastnosti likov. Predstavili smo jim ploščice za vzorčke, ki so jih polagali na dano obliko. Skozi prilagojeno zgodbo o lačni gosenici, ki se prehranjuje in postaja vedno večja, smo nato gradili različne vzorčke. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, s katero smo evalvirali matematične aktivnosti, predstavljene v okviru praktičnega dela.
Ključne besede: Matematika, geometrija, liki, algebra, vzorci, aktivnosti, nadaljevanje vzorca, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Objavljeno: 22.02.2017; Ogledov: 41; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (2,30 MB)

7.
Primerjalna alnaliza opreme igralnic z vizualnega in ekološkega vidika
Loti Viktorija Dolinar, 2017, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej nekaj besed namenili Kurikulumu za vrtce, v nadaljevanju pa smo se posvetili postopkom, načinom načrtovanja likovne dejavnosti v vrtcu in vsem segmentom, ki so pri tem pomembni. Sledilo je poglavje o estetiki, v katerem smo začeli predstavitev razvoja estetike, raziskali pomen estetsko urejenega okolja in razvoj estetskega občutka pri otroku. Nato smo predstavili še področje ekologije, umeščeno v vrtčevsko okolje, pomen trajnostnega razvoja in projekt Ekovrtec. Za konec smo nekaj povedi namenili še predstavitvi Vrtca Ivana Glinška Maribor in Vrtca Trbovlje. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti, ali obstajajo morebitne razlike v dekoraciji igralnic (z materialnega, estetskega in z ekološkega vidika) enot manjšega mestnega vrtca, tj. Vrtca Trbovlje, in enot večjega mestnega vrtca, tj. Vrtca Ivana Glinška Maribor, ter omeniti, katere so pozitivne in negativne strani dekoracij igralnic obeh vrtcev. Potrebne informacije smo pridobili s pomočjo deskriptivne metode – anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam obeh vrtcev; vzorec je bil neslučajnostni in iz konkretne populacije. Rezultate smo izrazili v absolutnih in odstotnih frekvencah ter jih tabelarično in ponekod tudi grafično prikazali ter interpretirali.
Ključne besede: predšolska vzgoja, likovne dejavnosti, dekoracija igralnice, ekološki in estetski vidik dekoracije, Vrtec Ivana Glinška Maribor, Vrtec Trbovlje
Objavljeno: 22.02.2017; Ogledov: 48; Prenosov: 19
.pdf Polno besedilo (1,54 MB)

8.
VPLIV SPOLA NA SPREJEMANJE UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU KUBIZMA
Andreja Mohar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv spola na sprejemanje umetniških del v obdobju kubizma je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Poglavitni namen dela je bil predstaviti otrokom v starosti 5–6 let reprodukcije desetih umetniških del iz obdobja impresionizma in kubizma. Informacije so bile pridobljene s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim se je ugotavljalo, ali spol otrok vpliva na sprejemanje umetniškega dela v kubizmu in katera umetniška dela so jim bolj všeč – tista iz obdobja kubizma ali tista iz impresionizma. V obzir je bil vzet tudi vpliv spola na izbor motiva pri umetniškem delu. V teoretičnem delu je na splošno predstavljen otrokov razvoj. Delo se osredotoča na likovno in barvno izražanje otrok, na primerjavo med spoloma glede odnosa do umetniških del (motiv, likovni kriterij), podrobneje pa je predstavljeno obdobje kubizma. Dodatno je opravljena tudi raziskava diplomantke Jasmine Jogić, ki je potekala vzporedno. V empiričnem delu je predstavljena raziskava vpliva spola na sprejemanje umetniških del. Podatki, ki so bili pridobljeni s pomočjo ankete, so analizirani in statistično obdelani. Rezultati so interpretirani v sklepu in prikazani v obliki tabel in grafov.
Ključne besede: predšolski otroci, spol, likovno izražanje, kubizem, impresionizem
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 44; Prenosov: 11
.pdf Polno besedilo (1,85 MB)

9.
PRIMER DOBRE PRAKSE UVAJANJA ELEMENTOV REGGIO EMILIA KONCEPTA V VRTCU RADEČE
Mateja Novak, 2016, diplomsko delo

Opis: Koncept Reggio Emilia je sodoben koncept s četrt stoletja izkušenj, izpopolnjevanja, dograjevanja zasnov, iskanja boljših idej na osnovi odraza v praksi. Sam koncept sledi toku časa, se temu prilagaja in ves čas izpopolnjuje. Ima kar nekaj elementov, ki so jih strokovnjaki v vseh teh letih prepoznali kot dobre in primerne za uvedbo v javne vrtce kot nadgradnja in dopolnitev že obstoječega Kurikuluma za vrtce. Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu bodo predstavljeni prepoznani kakovostni elementi, kot so: vpetost vrtca v kulturno okolje, participacija otrok ter vzgojiteljevo poslušanje otrok, uporaba in razvoj čutov v spoznavnem procesu, možnost različnih oblik izražanja, prednost učenja pred poučevanjem, interakcija in komunikacija vseh udeležencev v vzgojnem procesu, projektno delo, dokumentiranje vzgojnega procesa, vloga prostora. Predstavljena bo tudi vloga in pomen vzgojitelja v takšnem vrtcu, timsko delo, sodelovanje s starši, položaj otroka. Poiskane bodo povezave z obstoječim Kurikulumom za vrtce ter Belo knjigo o vzgoji in izobraževanju. Predstavili bomo tudi vrtec Radeče, ki že uvaja predstavljene elemente koncepta Reggio Emilia. V empiričnem delu pa bodo predstavljeni rezultati raziskave v omenjenem vrtcu, kjer smo strokovne delavce povprašali o pomembnosti uvedbe posameznih elementov in želji po dodatnih izobraževanjih.
Ključne besede: elementi, koncept, Reggio Emilia
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 49; Prenosov: 16
.pdf Polno besedilo (1,29 MB)

10.
Vpeljava konceptov sistemskega mišljenja v predšolskem obdobju
Tadeja Sobočan, 2016, diplomsko delo

Opis: Otrokov celostni razvoj je v času predšolskega obdobja izredno intenziven, kar vključuje tudi razvoj ravni njegovega mišljenja. Zato je pomembno, da se na tej točki začne razvijati v pravo smer tudi njegov način razmišljanja. Zadnje čase v poučevanju pridobiva na veljavi pojem sistemskega mišljenja, vendar šele na kasnejših stopnjah izobraževanja. Vpeljava osnovnih konceptov sistemskega mišljenja bi sicer bila smiselna že v obdobju zgodnjega poučevanja, a je konkretnega gradiva na to temo zelo malo. Ker se predšolski otroci šele seznanjajo s tovrstnim pristopom in imajo omejene zmožnosti, je zelo pomembno, da način dela in izbrane primere čim bolj prilagodimo njihovim sposobnostim. Pri tem je ključnega pomena, da se poslužujemo tematik, ki so otrokom popolnoma razumljive, doumljive in jih prikažemo s pomočjo ilustracij in slikovnega gradiva. V nalogi bomo predstavili nekaj primerov z različnih področij, ki stimulirajo otrokovo mišljenje in ga vpeljujejo v sistemski način razmišljanja.
Ključne besede: učenje v vrtcu, sistemsko mišljenje, grafični prikazi, vzročno-posledični diagrami, naravoslovni eksperimenti
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 39; Prenosov: 9
.pdf Polno besedilo (1,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici