| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2787
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka : diplomsko delo
Nika Rožencvet, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo na splošno opredelili pomen lutke in njeno povezavo s čustvi. Opisali smo sestavo čustev in podrobno proučili emocionalni razvoj otroka ter povezavo lutke z emocionalnim razvojem otroka. Prav tako smo opisali vlogo lutke pri razvoju otrokove: domišljije, samopodobe, komunikacije, empatije, ustvarjalnosti in intelektualnosti ter vzgojiteljevo uporabo lutke v vrtcu. Dotaknili smo se tudi, kakšni sta moč lutke in njena uporaba kot motivacijsko in terapevtsko sredstvo. Teoretični del smo zaključili s poglavjem, v katerem smo opredelili vlogo vzgojitelja pri emocionalnem razvoju otroka. V praktičnem delu smo izvedli dejavnosti z ročno lutko Smeško. Izvedli smo pet dejavnosti, pri katerih smo s pomočjo lutke spoznali enostavna in sestavljena čustva ter njihovo izražanje. Z gledališko lutkovnimi dejavnostmi so otroci spoznali enostavna čustva veselje, jezo, žalost in strah ter sestavljeno čustvo ljubezen. Spoznali so, kako lahko premagajo strah in jezo ter ju izrazijo na sprejemljiv način. Pri tem smo opazovali, kakšno vlogo in vpliv je imela lutka pri spodbujanju emocionalnega razvoja otroka. Ugotovili smo, da je lutka pomemben pripomoček, s katerim otrokom na njim prijeten in zanimiv način približamo razumevanje, poimenovanje in izražanje čustev.
Ključne besede: čustva, emocionalni razvoj otroka, lutka
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

2.
Ustvarjanje matematičnih bansov za predšolske otroke s pomočjo umetne inteligence : diplomsko delo
Tea Marčič, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni: matematika v predšolskem obdobju, matematične vsebine v vrtcu, matematični bansi, integracija različnih področij v predšolskem obdobju in uporaba umetne inteligence v izobraževanju. Poglobili smo se v povezovanju matematike z drugimi področij in želeli predstaviti, kako lahko otroci na drugačen način spoznavajo matematične pojme, in sicer preko matematičnih bansov. Izpostavili smo umetno inteligenco in predstavili, kako si lahko z njo pomagamo ter kako nam lahko različni viri umetne inteligence pomagajo pri ustvarjanju matematičnih bansov. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili proces ustvarjanja matematičnih bansov iz področja geometrije s pomočjo umetne inteligence. Z različnimi viri umetne inteligence smo se “pogovarjali” in jih usmerjali z različnimi vprašanji in navodili tako dolgo, da smo prišli do zadovoljive verzije bansa. Umetno inteligenco smo uporabljali predvsem pri ustvarjanju besedila in oblikovanju plesne koreografije, medtem ko smo izbiro melodije naredili sami. Pripravljena matematična bansa smo izvedli v vrtcu in ju evalvirali.
Ključne besede: matematika v vrtcu, matematični bans, geometrija, umetna inteligenca, integracija v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 26; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

3.
Lutkovni kotiček v teoriji in praksi : diplomsko delo
Staša Vodeb, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutkovni kotiček v teoriji in praksi je sestavljeno iz dveh delov. To je teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu smo s povzemanjem mnenj različnih avtorjev predstavili spoznanja o otrokovi igri in se posebej osredotočili na dramsko ter sociodramsko igro. Nato pa smo se naravnali na igro z lutko, lutko samo in kakšen vpliv ima na otroka. Navedli smo nekaj načinov, kako jo vključiti v vsakdan otroka in vplivati na njegov celostni razvoj. Na koncu smo predstavili še različne lutkovne tehnike. V praktičnem delu, ki smo ga izvajali v Vrtcu Zreče na enoti Stranice, so sodelovali otroci stari od enega do treh let. Z otroki smo izvedli pet dejavnosti, kjer smo jim približali lutke in njihovo uporabo. V prvi dejavnosti smo jih seznanili lutkovnimi tehnikami in jim lutke pustili za manipuliranje. Naslednje dejavnosti pa so bile predstavitev prstne igre oz. bibarije, pripovedovanje z lutko, igra krajše predstave z lutko in predstavitev gledališča v lončku. Nato pa smo spremljali njihovo igro v lutkovnem kotičku, ki so ga v eni izmed dejavnosti postavili skupaj z otroki. Naša opazovanja smo označili v listi opazovanja in jih analizirali.
Ključne besede: lutke, lutkovni kotiček, simbolna igra
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 28; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (8,54 MB)

4.
Spodbujanje komunikacije predšolskih otrok s pomočjo lutk : diplomsko delo
Anamarie Verbič, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati in spodbujati vlogo lutk pri razvoju komunikacije predšolskih otrok. V teoretičnem delu so opredeljeni komunikacija, pedagoški vidiki komunikacije, zaznavanja v komunikaciji, razvoj komunikacije in odnosov vrtcu in družini, vključevanje lutk v vrtcu in kako lutke vplivajo na razvoj komunikacije, na otrokov razvoj in na razvoj socialnih veščin. V okviru praktičnega dela je bila izbrana skupina otrok drugega starostnega obdobja, starih od pet do šest let. Praktična izvedba je vsebovala pet vnaprej pripravljenih priprav različnih dejavnosti in seznanitev otrok z lutko medvedkom Brinom, ki je otroke spremljal skozi vse dejavnosti. Zadani cilji so bili skozi dejavnosti doseženi, in sicer otroci so prek lutke verbalno in neverbalno komunicirali z nami in med seboj, se izražali, razvijali socialne stike, širili svoj besedni zaklad, bili bolj motivirani, ravno tako pa so bili aktivnejši tudi bolj sramežljivi otroci.
Ključne besede: komunikacija, lutke v vrtcu, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 44; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

5.
Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke : diplomsko delo
Jan Števanec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke se osredotoča na pomembnost kakovostne priprave in izvedbe predstav ter aktivnosti za otroke strokovnih delavcev v vrtcih, šolah ali drugih ustanovah, ki skrbijo za otroke. Naloga raziskuje različne vidike priprave in izvedbe predstav za otroke, vključno z izborom tematike, razvojem scenarija, uporabo didaktičnih sredstev, vključevanjem interaktivnih elementov ter evalvacijo učinkovitosti predstave. Cilj diplomske naloge je ponuditi smernice in priporočila za kakovostno pripravo in izvedbo predstav, ki bodo otrokom omogočile kreativno in zabavno učenje ter razvoj njihovih sposobnosti. V tej nalogi avtorji poudarjamo pomen ustvarjalnosti, prilagodljivosti in interaktivnosti pri pripravi in izvedbi predstav za otroke ter nujnost stalnega izobraževanja strokovnih delavcev na tem področju. V praktičnem delu diplomske naloge je bila izvedena raziskava, ki je vključevala anketo med strokovnimi delavci, ki pripravljajo predstave za otroke. Namen ankete je bil pridobiti vpogled v njihove izkušnje, prakse in mnenja o pripravi predstav za otroke. Anketa je zajemala vprašanja o različnih vidikih priprave, kot so: izbor tem, uporaba didaktičnih sredstev, načrtovanje scenarija, vključevanje interaktivnosti in evalvacija učinkovitosti predstave. Rezultati ankete so ponudili vpogled v raznolike pristope in preference strokovnih delavcev pri pripravi predstav za otroke. Razkrili so tudi morebitne izzive in potrebe po dodatnem izobraževanju ali podpori na tem področju. Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija.  
Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 33; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

6.
Telesna priprava judoista v pripravljalnem in tekmovalnem obdobju : diplomsko delo
Luka Perkovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Celovit pristop k načrtovanju letnega programa vadbe za judo je ključnega pomena za uspeh športnika, saj spodbuja oblikovanje programa, ki lahko športnika pripravi na kakovostne nastope in vrhunske rezultate na tekmovanjih. Raziskave teoretičnih osnov telesnega treninga za judoiste razkrivajo pomen celostnega pristopa k treningu, ki temelji na biomehaniki, kineziologiji ter načelih splošnega in specifičnega treninga. Teoretična analiza je ključna tudi za razumevanje psiholoških vidikov telesne priprave, ki vplivajo na doseganje vrhunskih rezultatov. Poznavanje in razumevanje teoretičnih konceptov omogoča trenerjem in športnikom boljše načrtovanje in izvajanje treninga ter izboljšanje kakovosti tekmovalnih nastopov. Za uspešno načrtovanje je treba program prilagoditi posamezniku, pri čemer je treba upoštevati predispozicije in na primer nerazvite sposobnosti. Poznavanje biološkega in gibalnega razvoja je ključno za pravilno načrtovanje treninga ter preprečevanje poškodb in drugih negativnih posledic. V diplomski nalogi sem se osredotočil na model priprave za športnika z enakomerno razvitimi lastnostmi, čeprav je to v praksi redko, vendar omogoča pokrivanje večjega obsega in določanje rezultatov, ki so lahko splošno reprezentativni, hkrati pa ostajajo prilagodljivi različnim specifičnim okoliščinam
Ključne besede: judo, trening, letni načrt, telesna priprava, tekmovanje
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 20; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

7.
Razvijanje bralne pismenosti predšolskih otrok na podlagi izvirne slikanice : diplomsko delo
Rebeka Govedič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena slikanica kot posebna oblika knjige. Njena posebnost se izraža skozi prepletanje dveh kodov sporočanja in njunega vsebinsko-oblikovnega odnosa. Tako dobi bralec del informacij o zgodbi skozi besedilo in del iz ilustracij. Glede na to, v kolikšni meri bralec pridobi informacije iz besedila in v kolikšni iz ilustracij, ločimo tri kategorije, in sicer simetrično, komplementarno in stopnjevano interakcijo. Predstavljena je tudi avtorska zgodba o dečku Maksu, ki mu nesreča en dan pred njegovim rojstnim dnem prekriža načrte. Zaradi poškodbe ni mogel praznovati s prijatelji tako, kot si je zamislil. Kljub vsem zapletom pa je na koncu ugotovil, kaj v življenju resnično šteje. V praktičnem delu je predstavljena in analizirana izvedba dejavnosti v vrtcu, in sicer v dveh skupinah različno starih otrok. Otroci so po branju odgovarjali na vprašanja, pri njihovih odgovorih pa so bile med skupinama opazne določene razlike.
Ključne besede: bralna pismenost, slikanica, avtorska zgodba
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 23; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

8.
8-tedenski program za preoblikovanja telesa : diplomsko delo
Nino Rat, 2024, diplomsko delo

Opis: Vadbeni protokol je natančno določen načrt, ki se uporablja pri vadbi ali rehabilitaciji. Ta protokol običajno vsebuje natančna navodila o tem, katere vaje izvajati, kako dolgo trajajo, koliko ponovitev ali serij naj se izvede, kako pogosto naj se izvaja vadba in kakšna naj bo intenzivnost. Vadbeni protokoli so oblikovani tako, da dosežejo specifične cilje, kot so izboljšanje moči, vzdržljivosti, gibljivosti ali rehabilitacija po poškodbi. Pomembno je, da se vadbeni protokoli prilagodijo posameznikovim potrebam, sposobnostim in ciljem ter da jih izvajamo pod strokovnim nadzorom, še posebej v primerih rehabilitacije ali zahtevnejših vadbenih programov. V sklopu diplomske naloge sem naredil študijo primera, kar pomeni, da sem za izvedbo vadbenega programa kot tudi meritve uporabil samo enega moškega kandidata. Glede na zastavljene cilje so končne meritve bile uspešne, saj sem uspešno dosegel vse cilje, ki sem si jih zadal pred pripravo 8 – tedenskega programa za preoblikovanje telesa.
Ključne besede: preoblikovanje telesa, hipertrofija, zdrava prehrana
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 20; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (7,76 MB)

9.
Značilnosti igre v napadu proti conski obrambi v rokometu : diplomsko delo
Marko Žuran, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili predvsem na tipične kombinacije, ki jih rokometne ekipe uporabljajo pri svojih taktičnih izvedbah proti različnim conskim obrambam. Ker se rokometna igra ves čas razvija in spreminja, smo se odločili za pregled nekaterih kombinacij, ki se uporabljajo v sodobnem rokometu. Pomagali smo si predvsem s sodobno tehnologijo, videovsebinami in strokovno literaturo. Najprej smo te temeljito pregledali in opazili, kako se rokomet skozi čas igra, razvija in kakšni so trendi razvoja – vsaka rokometna ekipa ima svoj način tehnično-taktične priprave. Za uspešnost igre v napadu je pomembno poznati značilnosti posamezne conske obrambe, zato smo poudarek dali predvsem na dominantni conski obrambi v tem trenutku 5 : 1 in 6 : 0. Vsako izmed njih smo predstavili, prikazali dobre in slabe lastnosti obrambe. Tako smo s pridobljenim znanjem lahko opisali značilnosti določene obrambe, kje so šibke točke in na podlagi tega pripravili pravilne smernice taktike napadanja. Najpomembnejše je, da so kombinacije enostavne za razumevanje in enostavne za pripravo. Z njimi potem lažje pridemo do zaključnih strelov in ugodnejšega položaja za strel na gol. Kombinacije so pomembne za začetek napadanja, saj so vsi igralci nevarni za dosego gola. V igri rokometa je pomembna tudi improvizacija napadanja, saj nikoli ne vemo, kako bo odreagirala obramba na določeno kombinacijo in nas želela presenetiti. Predvsem je pomembno, da igralce navajamo na neprestano nevarno igro za strel na gol. Tako bo kombinacija dobila smisel in bo uspešno izvedena.
Ključne besede: rokomet, obramba, napad, taktika
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 45; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

10.
Analiza prevedenih slikanic Juana Kruza Igerabideja : diplomsko delo
Urška Brodnjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analiziranih šest prevedenih slikanic avtorja Juana Kruza Igerabideja. Opravljena je bila analiza naslednjih slikanic: Jona in prestrašeni hladilnik (2012), Jona je žalosten (2013), Jonova budilka (2014), Jona v stiski (2016), Jona ima veliko težavo (2016) in Adijo, Jona (2017). Juan Kruz Igerabide je priljubljen španski avtor, učitelj, predavatelj, pesnik in prevajalec. V slovenščino je prevedenih sedem avtorjevih del. V teoretičnem delu je opredeljen pojem slikanice, kakovostne slikanice in opis njenih značilnosti ter definicija družinske pismenosti. Predstavljeni so napotki za branje otrokom, vpliv branja na otrokov razvoj, navedeni so podatki o avtorju. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, komparativna metoda, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu je bila opravljena multimodalna analiza šestih slikanic. Branje slikanic in dejavnosti, povezane z vsebino in tematiko slikanic, so bile izvedene v 2. starostnem obdobju. Pod izvedbo posamezne slikanice so navedeni odzivi otrok.
Ključne besede: slikanica, analiza slikanice, Juan Kruz Igerabide, družinska pismenost, branje
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 40; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

Iskanje izvedeno v 2.67 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici