| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2578
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stališča študentov treh fakultet do poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Jerneja Kuglar, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo stališča študentov predšolske vzgoje do poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu predstavljamo vlogo poučevanja tujega jezika, opisujemo stanje zgodnjega poučevanja tujega jezika v Sloveniji in v nekaterih drugih državah ter predstavljamo pregled predmetnikov pedagoških fakultet, oddelkov za predšolsko vzgojo Univerze v Mariboru, Ljubljani in na Primorskem. Prav tako opisujemo trenutno stanje vključevanja tujega jezika v vrtec in pregled nekaterih sodobnih raziskav o stališčih študentov, vzgojiteljev, staršev o vključevanju tujega jezika v predšolsko obdobje. Empirični del naloge prikazuje rezultate opravljene raziskave, kjer študenti predšolske vzgoje pedagoških fakultet, Univerze v Mariboru in Univerze na Primorskem, podajo stališča o učenju in poučevanju tujega jezika v predšolskem obdobju. Rezultati prikazujejo, da se študenti večinoma (55,7 %) strinjajo z obveznim poučevanjem tujega jezika v vrtcih. Nekateri pa bi ga raje ponudili kot obogatitveno dejavnost. Stališča študentov niso odvisna od izbire pedagoške fakultete, nobena fakulteta pa v času študija predšolske vzgoje ne omogoča pridobitve ustreznih kompetenc za poučevanje tujega jezika v zgodnjem obdobju.
Ključne besede: stališča študentov, učenje tujega jezika v predšoslkem obdobju, pedagoška fakulteta, celosten razvoj, Kurikulum za vrtce
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 25; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
Spoznajmo COVID-19 skozi lutke : diplomsko delo
Patricija Zobec, 2022, diplomsko delo

Opis: Lutka je veliko več kot le predmet ali igrača, ki pritegne otroke in tudi odrasle. Ne-le da se otroci z njo igrajo ali zaigrajo v predstavi, lahko se tudi preprosto pogovarjajo, se od nje naučijo novih stvari ali si jo celo sami izdelajo. Z lutkami lažje otrokom približamo probleme, s katerimi se srečuje današnja družba, in jih predstavimo na njim razumljiv način. Z lutko se lažje poistovetijo, se ji zaupajo in se ob njej prej sprostijo. Zato je odličen posrednik v komunikaciji in uporabna pri različnih dejavnostih. Njeno vsestranskost smo izkoristili za izvedbo projekta v Vrtcu Hoče, s katerim smo predšolskim otrokom približali dejstva o koronavirusu SARS-CoV-2, ki povzroča bolezen COVID-19. Otroci so spoznali značilnosti virusa, bolezni COVID-19 in ukrepe za preprečevanje širjenja novega virusa. Hkrati so se seznanili, se igrali in izdelovali lutke ter pripravili lutkovno predstavo. V njej so zaigrali s svojimi lutkami na zgodbo o pandemiji novega koronavirusa. S projektom so otroci pridobili nova znanja in se navdušili nad lutkovnimi dejavnostmi.
Ključne besede: Lutkovno-gledališka vzgoja, lutke, otrok, koronavirus.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 22; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

3.
Spodbujajmo razvoj govora v vrtcu : diplomsko delo
Urška Očko, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Spodbujajmo razvoj govora v vrtcu bomo v teoretičnem delu pisali o tem, kaj je govor, kaj na razvoj govora vpliva ter kako se razvija. Podrobneje bomo predstavili sam razvoj govora in dejavnike, ki nanj vplivajo. Nekaj besed bomo posvetili tudi vlogi staršev in vzgojiteljev pri razvoju otrokovega govora ter kako lahko le-ti pripomorejo k boljšemu govoru in večjemu besednemu zakladu otroka. Pisali bomo tudi o razvoju posameznih glasov. Predstavili bomo govorne napake, nekaj besed pa bomo namenili tudi vajam za razgibavanje govornega aparata, ki pa jih bomo vključili v sam praktični del naše diplomske naloge. V empiričnem delu bomo preučili razvoj govora skozi pripovedovanje ob sličici ilustratorke Jelke Reichman. Prvo in drugo preverjanje bomo izvedli v razmaku treh mesecev. V vmesnem času pa bomo pripravili dejavnosti, s katerimi bomo skušali spodbujati otrokov govorni razvoj in s katerimi si bodo širili svoj besedni zaklad.
Ključne besede: predšolski otrok, razvoj jezika, spodbujanje govora, govor otrok, besedni zaklad
Objavljeno v DKUM: 22.04.2022; Ogledov: 97; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

4.
Stres in izgorelost vzgojiteljev pri delu z otroki s posebnimi potrebami : diplomsko delo
Katja Bolcar, 2022, diplomsko delo

Opis: Vedno več vzgojiteljev se vsakodnevno srečuje s stresom, kar lahko vodi do izgorelosti. Razlogi za pojav stresa so različni. Mednje uvrščamo tudi delo z otroki s posebnimi potrebami. V našem diplomskem delu smo med drugim raziskali ali starost pri vzgojiteljih vpliva na zaznavanje stresa in ali stres, ki ga vzgojitelji doživljajo na delovnem mestu vpliva na kvaliteto njihovega dela. Zanimalo nas je tudi, ali vzgojitelji, ki se pri svojem delu pogosteje srečujejo z otroki s posebnimi potrebami, svoje strokovno znanje ocenjujejo višje od vzgojiteljev, ki se z temi otroki srečujejo redkeje. Pomembno se nam zdi, da vzgojitelji dobijo potrebno pomoč s strani nadrejenih, zato smo raziskali, v kolikšni meri vzgojitelji poiščejo pomoč pri nadrejenih. Raziskali smo vzorec 142 vzgojiteljev in jih kvantitativno obdelali. Prišli smo do ugotovitev, da več kot polovica vzgojiteljev vsaj občasno občuti znake stresa, vendar starost pri tem nima vpliva. Ugotovili smo tudi, da vzgojitelji, ki se pri svojem delu pogosteje srečujejo z otroki s posebnimi potrebami, svoje strokovno znanje iz specialne pedagogike ocenjujejo višje. Preseneča nas ugotovitev, da le redki vzgojitelji poiščejo potrebno pomoč pri nadrejenih. Za konec smo prišli do ugotovitve, da polovica anketiranih vzgojiteljev meni, da stres, ki ga doživljajo na delovnem mestu, vpliva na kakovost njihovega dela v vrtcu.
Ključne besede: stres, izgorelost, stres in izgorelost pri vzgojiteljih, otroci s posebnimi potrebami
Objavljeno v DKUM: 22.04.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

5.
Plesno ustvarjanje predšolskih otrok na klasično baletno glasbo : diplomsko delo
Eva Škantar, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, preko katerih smo želeli pri otrocih razvijati ljubezen do plesa in jim približati klasično baletno glasbo. V teoretičnem delu smo predstavili značilnosti plesa, plesne vzgoje, načine poučevanja, vrste gibalno-plesnih dejavnosti, elemente plesa, dejavnike gibalnega razvoja in pomen klasične glasbe za otroka. Izpostavili smo, kako je plesna umetnost opredeljena v kurikulumu za vrtce. Poudarili smo globalne cilje na področju umetnosti, vlogo odraslega in povezanost plesa z drugimi področji. V praktičnem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč pripravili osem načrtovanih priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, in jih izvedli v vrtcu Tržič z otroki, starimi 5 do 6 let. Na podlagi evalvacij smo ugotovili, da so otroci dobili osnovne predstave o različnosti plesov na klasično baletno glasbo, prepoznali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih plesov ter jih povezali z vsebinskimi motivi. Klasična baletna glasba je otroke dodatno motivirala za plesno ustvarjanje, predvsem zaradi njenega značaja in dinamike.
Ključne besede: Plesna vzgoja, plesne dejavnosti, klasična baletna glasba, ustvarjanje v predšolskem obdobju.
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 146; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

6.
Uporaba družbenih medijev pri otrocih starih med 4 in 6 let
Barbara Šviga, 2022, diplomsko delo

Opis: Živimo v družbi, kjer so otroci iz dneva v dan bolj izpostavljeni različnim medijem, vse več tudi družbenim medijem, ki imajo vedno večji vpliv na otroke. Izpostavljenost družbenim medijem lahko prinese izobraževanje in zabavo, a ob neprimerni rabi vodi tudi do škodljivih vplivov na otrokov razvoj. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na družbene medije na splošno, nato smo se poglobili v vsebinske skupnosti, predvsem v tri vrste, ki smo jih nato uporabili v empiričnem delu. V slednjem so predstavljeni rezultati raziskave o uporabi družbenih medijev pri otrocih, starih med štiri in šest let. Vzorec torej zajema starše otrok v tej starosti. Podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljene odgovore pa smo obdelali s programom SPSS. Zanimalo nas je, katere vsebinske skupnosti otroci uporabljajo, koliko časa porabijo za posamezno skupnost ter če se starši poslužujejo omejitev in kakšnih. Ugotovljeno je bilo, da otroci uporabljajo predvsem YouTube in spletne igre, virtualne svetove malo manj, starši pa otrokom skoraj vedno omejijo dostop na takšen ali drugačen način. Rezultati so pokazali še, da otroci tedensko porabijo zelo malo časa za omenjene vsebinske skupnosti.
Ključne besede: družbeni mediji, spletne igre, virtualni svetovi, vsebinske skupnosti, YouTube
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 97; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
Igrajmo se z ročnimi lutkami
Lena Stepišnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave.
Ključne besede: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 127; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

8.
Pomen in razvoj eksplozivne in vzdržljivostne (repetitivne) moči pri nogometaših
Nejc Bračko, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti, kako se razvija moč pri nogometaših in kakšen pomen ima pri igranju nogometa. V teoretičnem delu predstavljamo moč na splošno, opisujemo vrste moči, poglobljeno obravnavamo vzdržljivostno in eksplozivno moč, prikazujemo metode dela ter nekaj vaj z žogo in brez nje, s katerimi lahko dosežemo želeni napredek pri razvoju moči. Z raziskavo smo ugotovili, da rezultati pri eksplozivni moči niso odvisni od pozicije igralca, kar pomeni, da igralci na napadalno usmerjenih pozicijah nimajo boljših rezultatov pri merjenju eksplozivne moči in tudi igralci na obrambno usmerjenih pozicijah ne boljših rezultatov pri merjenju vzdržljivostne moči. Poleg navedenega smo tudi ugotovili, da vzdržljivostna moč in kratki šprint nista statistično značilno povezana, kar pomeni, da igralci, ki imajo visoko eksplozivno moč, nimajo tudi visoke vzdržljivostne moči. Statistično značilno povezanost smo ugotovili le med eksplozivno močjo in kratkim šprintom, vendar tudi tukaj samo delno. Statistično značilna povezanost s kratkim šprintom se je pokazala pri drugem skoku z levo in drugem skoku z desno nogo, medtem ko pri ostalih kazalnikih eksplozivne moči, to je pri prvem skoku z levo nogo, prvem skoku z desno nogo in pri obeh skokih sonožno, statistično značilne povezave nismo zaznali.
Ključne besede: nogomet, eksplozivna moč, repetitivna moč
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 104; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

9.
Baletna predstava hrestač kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu
Anja Žlaus, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli raziskati možnosti načrtovanja in izvedbe plesnih dejavnosti v vrtcu na temo baletne predstave Hrestač. Uporabili smo klasično baletno glasbo in vsebinske motive plesov iz baletne predstave. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo opredelili teoretična izhodišča, na podlagi katerih smo načrtovali plesne dejavnosti. Osredotočili smo se tudi na vsebino baletne predstave Hrestač in izpostavili pomen kulturno-umetnostne vzgoje v predšolskem obdobju. V praktičnem delu so predstavljene dejavnosti in evalvacije vzgojnega dela, ki smo jih izvedli v vrtcu Anice Černe s skupino otrok, starih 4–5 let. V empiričnem delu je prikaz rezultatov naše diplomske naloge, ki smo jih pridobili s pomočjo opazovalnega lista. Pri opazovanju in sodelovanju otrok smo ugotovili, da so bile dejavnosti otrokom zanimive. Preko njih so spoznali vsebino baletne predstave Hrestač in baletno umetnost ter tako razvijali smisel za plesno kulturo. Velik vpliv na otrokov plesni izraz je imela tudi klasična baletna glasba. Z ogledom posnetkov lastnih plesov so otroci razvijali estetsko tankočutnost in sposobnost vrednotenja plesa.
Ključne besede: Balet, Hrestač, Načrtovanje, Predšolski otrok, plesna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 111; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (819,49 KB)

10.
Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona : diplomsko delo
Maša Kaučič, 2022, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se vsakodnevno srečujemo z mediji. Prav tako so jim izpostavljeni naši najmlajši – otroci. Diplomsko delo z naslovom Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona je razdeljeno na dva dela. Prvi del je teoretični, kjer je najprej predstavljen vzgojni koncepti Montessori, saj smo po njegovih konceptih v vrtcu izvedli naš projekt. Potem smo predstavili še spletno okolje in njegove pasti ter prednosti. Predstavili smo tudi, kako spletno okolje vpliva na otroka. V drugem delu smo predstavili projekt, ki smo ga izvedli v skupini otrok 5–6 let v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona. Tema projekta je bila spletno okolje, ki smo jo spoznavali preko slikanice Repki. Avtorja slikanice sta Rok Terkaj in Igor Saksida. Med projektom so se otroci učili rokovanja z računalnikom in tablico ter varne rabe spleta.
Ključne besede: vzgojni koncept Montessori, spletno okolje, vrtec, poezija, QR koda
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.67 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici