| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2326
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza nekaterih posebnosti dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami
Anja Krivec, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se loteva tematike dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami, pri čemer se posebej posveča raziskovanju razlik v načinu poučevanja pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena vadba plavanja mlajših selekcij, ki vključuje treninge, motivacijo, didaktične pripomočke ter razvijanje gibalnih sposobnosti. Poseben poudarek je namenjen trenerjem plavanja – njihovim delovnim področjem, nalogam, vlogam, ciljem, osebnosti, tipom in stilom njihovega vodenja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja. Na vzorcu 35 vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja iz plavalnih klubov Fužinar Ravne na Koroškem, Velenje, Rudar Trbovlje, Hrastnik, Branik Maribor in Terme Ptuj je bila izvedena kvantitativna raziskava. Na podlagi zastavljenih hipotez je bilo ugotovljeno, da se trenerji plavanja v povprečju bolj poslužujejo strokovne literature kot vaditelji ter statistično značilneje bolj uporabljajo plavalne plovce kot učitelji/vaditelji plavanja. Najpomembnejši cilj vaditeljev, učiteljev in trenerjev plavanja je izboljšanje plavalnih sposobnosti, njihov najpomembnejši vidik dela pa razvoj gibalnih/motoričnih sposobnosti vadečih. Rezultati so pokazali, da otroke najbolj motivirajo žoge, plavalne deske in potopljive figurice, pri čemer trenerji slednje uporabljajo najmanj. Izkazalo se je tudi, da trenerji najpogosteje uporabljajo metodo maksimalnih hitrosti, neprekinjeno metodo za razvijanje vzdržljivosti pa uporabljajo bolj kot vaditelji in manj kot učitelji. Ugotovitve so pokazale tudi, da trenerji razvijajo vzdržljivostno moč v enaki meri kot učitelji in v manjši meri kot vaditelji.
Ključne besede: vadba plavanja, mlajše selekcije, vaditelj, učitelj, trener
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 129; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
Mnenja vzgojiteljev/-ic do zbiranja podatkov v vrtcu
Katja Peterka, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so proučena mnenja vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev o zbiranju podatkov v vrtcih. V teoretičnem delu so podrobneje razčlenjene pedagoška metodologija in najpogostejše vrste raziskovanja v pedagoških ustanovah, natančneje v vrtcih. Opisani in razčlenjeni sta obliki raziskovanja, ki se pojavljata v pedagoški metodologiji, tj. kvalitativno in kvantitativno raziskovanje. Teoretični predstavitvi so dodani opisi načinov zbiranja posameznega raziskovanja ter predstavljene prednosti in slabosti posameznega tipa raziskovanja ter primernost njihovega izvajanja v vrtcih. Sledita predstavitev težav, povezanih z relevantnostjo rezultatov raziskav, in opis načinov, kako izboljšati odzivnost pri zbiranju podatkov v vrtcih. V empiričnem delu so raziskana mnenja vzgojiteljev predšolskih otrok in pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok o zbiranju podatkov v vrtcih, pojavljanju pedagoške metodologije v vrtcih in načinih zbiranja podatkov. Podatki so pridobljeni s pomočjo strokovno podprtega anketnega vprašalnika, ki poleg že omenjenih vprašanj vsebuje vprašanja o pogostosti pojavljanja zbiranja podatkov, nagrajevanju izpolnjenih vprašalnikov in dosedanjih izkušnjah strokovnih delavcev.
Ključne besede: pedagoška metodologija, kvantitativno raziskovanje, kvalitativno raziskovanje, zbiranje podatkov, metodologija v vrtcu
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 97; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (836,98 KB)

3.
Konstrukcijske zbirke in njihovo vključevanje v koncept načrtovanja dejavnosti v vrtcu
Vesna Pršlja, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Konstrukcijske zbirke in njihovo vključevanje v koncept načrtovanja dejavnosti v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. Namen diplomske naloge je bil raziskati, v kolikšni meri vzgojitelji načrtujejo dejavnosti s konstrukcijskimi zbirkami v vrtcu pri otrocih različnih starostnih obdobij, pa tudi, ali se dejavnosti izvajajo. Ob tem sem želela pripraviti več modelov za obe starostni skupini, ki bi omogočali vzgojiteljem, da bi večkrat posegali po konstrukcijskih zbirkah z vnaprejšnjim načrtovanjem. Konstrukcijske zbirke se nahajajo v vsakem domu in ustanovi, zato bi bilo smiselno, da otroci posegajo po njih in si z njimi urijo svojo spretnost, uporabljajo domišljijo in kreirajo različne skulpture. Zmotno je prepričanje, da otrokom ni potrebno posegati v igro s konstrukcijskimi gradniki, ker se otroci zaigrajo z njimi. Otroke je potrebno spodbujati k različnim izzivom, da vsak dan spoznajo nekaj novega in to znanje uporabljajo naprej. Z empiričnem delom naloge, pridobljeno analizo uporabe konstrukcijskih zbirk v vrtcu, ugotavljamo, da je poznavanje konstrukcijskih zbirk pri vzgojiteljih odvisno od njihovih interesov, kar se odraža predvsem v izvajanju dejavnosti z različnimi zbirkami. Izhajajoč iz ugotovitev empiričnega dela smo v praktičnem delu naloge razvili več modelov za dejavnosti s konstrukcijskimi zbirkami.
Ključne besede: vrtec, konstrukcijske zbirke, tehnika, naravoslovje, načrtovanje dela
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 37; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (4,84 MB)

4.
Lutke na delih našega telesa
Bernarda Brec, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice. Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa. V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko.
Ključne besede: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 47; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (4,08 MB)

5.
Povezanost med vrednotami vzgojiteljev in načinom dela z otroki priseljenci v predšolski vzgoji
Matija Brmež, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naloge smo predstavili pomembnost vključevanja otrok priseljencev v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem iz vidika različnih programov, zakonodaje oz. pomembnih dokumentov, ki opredeljujejo vključevanje otrok priseljencev. Osvetlili smo pomen vrednot pri delovanju posameznika, v našem primeru pri delu strokovnih delavcev v predšolski vzgoji ter skušali to povezati tudi z medkulturno vzgojo. Ključnega pomena pri delu z otroki priseljenci je zagotavljanje pogojev za uspešno integracijo, ki pa so pogosto preplet organizacijskih in predvsem tudi osebnih dejavnikov, kamor sodijo vrednote. V empiričnem delu naloge smo raziskovali katere vrednote strokovni delavci ocenjujejo kot najbolj pomembne in kako se te vrednote povezujejo z njihovim delom z otroki priseljenci. V raziskavi je sodelovalo 461 strokovnih delavcev. Vrednote smo razdelili v dve skupini, v vrednote usmerjene na druge in vrednote usmerjene vase. Ugotovili smo, da strokovni delavci v večji meri izražajo vrednote usmerjene na druge od vrednot usmerjenih vase, saj so bile povprečne vrednosti pri vrednotah usmerjenih na druge praviloma višje. Med vrednotami usmerjenimi na druge je najbolj pomembna vrednota učiti otroke kako biti iskren in odgovoren. Analiza korelacij je pokazala, da pri vrednotah usmerjenih na druge prihaja do več statistično pomembnih pozitivnih korelacij z metodami dela z otroki priseljenci, kot pri vrednotah usmerjenih vase. Prav tako so bili višji tudi korelacijski koeficienti, kar nakazuje na močnejše povezave med postavkami. Rezultati naloge so pomembni, saj nakazujejo, da se usmerjenost vrednot vzgojitelja povezuje z njegovo kompetentnostjo pri delu z otroki priseljenci, zlasti pri uporabi specifičnih metod dela.
Ključne besede: priseljenci, integracija, medkulturna vzgoja, vrednote, predšolska vzgoja
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 39; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (955,62 KB)

6.
Primerjava anaerobne kapacitete BMX in cestnih kolesarjev na Wingate testu
Žan Godina, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili BMX in cestno kolesarstvo, ter njihove anaerobne značilnosti in primerjave. V nadaljevanju diplomskega dela bomo predstavili in podrobno opisali test imenovan »Wingate«, kjer smo testirali 20 kandidatov in sicer 10 BMX kolesarjev in 10 cestnih kolesarjev. Izide obeh kolesarskih panog smo med seboj primerjali s programov SPSS, kjer smo primerjali moč, hitrost in vzdržljivost posameznika. Izide obeh kolesarskih panog bomo med seboj primerjali. Znotraj posamezne kolesarske panoge nas je zanimala tudi starost tekmovalcev, njihova teža in višina posameznika .
Ključne besede: BMX kolo, cestno kolo, hitrost, moč, vzdržljivost, Wingate test
Objavljeno: 09.03.2020; Ogledov: 191; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

7.
Vpliv pesmi in izštevank na prepoznavanje rim v prvem starostnem obdobju
Nives Lazar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv pesmi in izštevank na prepoznavanje rim v prvem starostnem obdobju smo želeli raziskati in ugotoviti, ali se pri otrocih v prvem starostnem obdobju pojavi napredek v prepoznavanju rim v obdobju dveh mesecev ter kolikšen bo napredek pri kontrolni ter kolikšen pri eksperimentalni skupini, ki bo deležna vaj za spodbujanje glasovnega zavedanja o rimah. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj govora, vlogo vzgojitelja in staršev pri govornem razvoju otrok, področje jezika v Kurikulumu za vrtce (1999), glasovno zavedanje in rime ter njihovo prepoznavanje in dovzetnost zanje. V empiričnem delu smo s pomočjo sličic preverjali prepoznavanje rim pri otrocih kontrolne in eksperimentalne skupine. V raziskavi je sodelovalo 14 otrok (7 otrok kontrolne in 7 otrok eksperimentalne skupine), ki obiskujejo enega izmed vrtcev v Spodnji Savinjski dolini. Pri preverjanju nas je zanimalo, koliko rim oziroma vsiljivcev bodo našli ter kakšna bo razlika med začetnim in končnim preverjanjem. Z otroki eksperimentalne skupine smo dva meseca izvajali dodatne dejavnosti za spodbujanje glasovnega zavedanja (pesmi in izštevanke). Končni rezultat je bil nad pričakovanji, saj so otroci eksperimentalne skupine vidno napredovali in izboljšali svojo dovzetnost za rime.
Ključne besede: razvoj govora, pesmi in izštevanke, glasovno zavedanje, rime, prvo starostno obdobje
Objavljeno: 09.03.2020; Ogledov: 216; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

8.
Pomen laboratorijskih meritev za rezultat vožnje na čas v cestnem kolesarstvu
Andrej Hauptman, 2019, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je bilo ugotavljanje in primerjanje pridobljenih podatkov iz laboratorijskih meritev in meritev v realnih pogojih – zunaj na terenu (kronometer na 10 km). V začetni fazi raziskovanja je bil pripravljen in izveden specifični protokol meritev za kolesarje specialiste za kronometer v laboratoriju. V drugem delu raziskovanja je bila izvedena simulacija tekmovalnih okoliščin, kjer smo s pomočjo spremljanja različnih parametrov, kot so izmenjava plinov, vsebnost koncentracije laktata v krvi, merjenje srčne frekvence, moči kolesarjev, analizirali in ocenjevali opravljeno delo in napor. Z vsemi izmerjenimi vrednostmi in statistično ovrednotenimi podatki bi lahko raziskava prispevala k boljšemu razumevanju vpliva vadbenega procesa na tekmovalno uspešnost vrhunskih kolesarjev.
Ključne besede: cestno kolesarstvo, vožnja na čas, učinkovitost, uspešnost
Objavljeno: 09.03.2020; Ogledov: 117; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

9.
Lutke v vrtcu vsak dan
Tatjana Marton, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke v vrtcu vsak dan sta zajeta teoretičen in praktičen del, ki zajema projektno delo v skupini. V teoretičnem delu smo najprej predstavili vpliv lutke pri razvoju otrok in pomen lutke v lutkovnem kotičku v drugem starostnem obdobju otroka. Pozornost smo usmerili v projektno delo, načrtovanje in izdelavo lutk. Predstavili smo lutko, ki je bila motivatorka pri izvedbi projekta v vrtcu. Ta lutka je žabec Plavček, ki ima posebno poslanstvo skozi projektno nalogo. Lutka žabca Plavčka predstavlja žabico plavčka, ki izhaja iz naravnega okolja, iz neposredne okolice vrtca, slednji pa se je po tej lepi in zaščiteni žabici tudi poimenoval. Praktično delo z izdelavo lutk iz nestrukturiranih materialov v skupini ima pomembno vlogo pri otrokovem razvoju. Otrok se z izvedbo praktičnega dela izdelave lutke in igre z lutko motivira ter postaja bolj ustvarjalen. Opisali smo, kako izdelujemo lutke iz naravnega materiala, kot je glina, vključili pa smo tudi odpadno embalažo. V projektu smo oživeli lutkovni kotiček, v katerem smo ustvarjali namizno gledališče v škatli, glavno vlogo so dobile lutke, narejene izpod otroških rok. Namen izvedenega projekta je približati otrokom lutko, vzbuditi veselje do ustvarjanja in igranja z lutkami. Ob projektnem delu je predstavljeno sodelovanje s starši. Pridobljene so tudi povratne informacije staršev z otroki, ki so predstavljene v zaključku.
Ključne besede: lutka, otrok, lutkovni kotiček, kurikul, motivacija, ustvarjalnost, projektno delo
Objavljeno: 20.02.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

10.
Menstrualni cikel in športna zmogljivost
Tomaž Jurše, 2019, diplomsko delo

Opis: Že od ustanovite modernih olimpijsih iger se število žensk, ki tekmujejo, od iger do iger vztrajno povečuje. V zadnjih letih so se te številke še povečale. Tekmovalnost in želja po frezultatu sta vedno večja, športniki in športnice so za to pripravljeni storiti marsikaj in se odreči marsičemu. Stopnja fizične pripravljenosti se iz sezone v sezono zvišuje, obratno sorazmerno pa se zmanjuše prostor za napredek športnika in športnice. Trenerji zato iščejo načine, kje in kako doseči še boljšo pripravljenost. Pri tem pa se pri treningu s športnicami srečamo z menstrualnim ciklom, ki občutno vpliva na nenehna nihanja koncentracije hormonov. Številni raziskovalci s tega področja nikakor ne najdejo skupnega jezika o vplivu menstrualnega cikla na športno zmogljivost. Na eni strani imamo tiste, ki razlik v zmogljivosti skozi cikel ne ugotavljajo, drugi pa trdijo, da razlike so. Do takšnih nesoglasij prihaja predvsem zaradi zahtevne narave testiranj in dejavnikov, ki lahko vplivajo na rezultate. Čeprav med študijo izvajajo meritve koncentracije hormonov, lahko pride do napak zaradi dejavnikov, kot so čas testiranja, visoke inter- in intra-individualne variabilne koncentracije estrogena in progesterone, ter zaradi njune pulzirajoče narave sekrecije in interakcije. To pa lahko ali prikrije vpliv menstrualnega cikla na športno zmogljivost ali pa ga prikaže, tudi če ga ni. Kadar gre za šport, pri katetrem prevladuje komponeta moči in pri intenzivnih aerobno anaeroobnih športih, večina študij trdi, da menstualni ciklus ne vpliva na fizično zmogljivost športnice in ni potrebe po prilagajanju trenažnega procesa posamezne faze športnice. Pri športih vzdržljivostnih disciplin pa se manjši vpliv menstrualnega cikla lahko pojavi v sredini lutealne faze, predvsem kadar je intenzivnost napora športnice 80% VO2max. Glavni »krivec« za to je termoregulacija in povišanje bazalne telesne temperature. Športnice se na tekmovanjih nekoliko težje spopadejo z menstrualno krvavitvijo, ker ta lahko oteži nastop.
Ključne besede: menstrualni ciklus, trening, športna zmogljivost, športnice, hormoni
Objavljeno: 19.02.2020; Ogledov: 111; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici