SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2128
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prisotnost in pogostost igralnih dni v vrtcih
Eva Ivanovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Prisotnost in pogostost igralnih dni v vrtcih v teoretičnem delu opredeljuje pojem igralni dan, predstavlja vlogo vzgojitelja pri načrtovanju dejavnosti, ki naj bi bile kakovostne, zato smo se dotaknili tudi njihovega načrtovanja, pojma kakovost in njenega preverjanja. V diplomskem delu smo opisali pomen proste igre za otroka, vloge otroka in vzgojitelja pri igri ter njunega medsebojnega povezovanja in predstavili organizacijo igralnega prostora, ki ga lahko vseskozi spreminjamo glede na naše potrebe. Zanimalo nas je, kakšno je mnenje vzgojiteljev o igralnih dnevih ter v kolikšni meri in na kakšne načine se jih poslužujejo. Poudarek je predvsem na vlogah in nalogah vzgojitelja v okviru igralnega dneva, ugotavljali smo tudi, kako se pogostost in oblika igralnih dni razlikujejo glede na kraj, v katerem se vrtec nahaja, in delovno dobo posameznih vzgojiteljev. V okviru empiričnega dela smo zato izvedli raziskavo, v katero smo vključili 100 vzgojiteljev iz različnih vrtcev, ki so svoje mnenje izrazili na podlagi izpolnjevanja anketnega vprašalnika, ki smo ga pripravili izključno za ta namen. V empiričnem delu so predstavljeni in interpretirani rezultati izvedene raziskave, ki so bili obdelani s pomočjo računalniškega programa SPSS. Opravljena raziskava nas je pripeljala do ugotovitve, da se vzgojitelji v večini poslužujejo igralnih dni, a so ti izvedeni različno pogosto in na različne načine.
Keywords: igra, igralni dan, načrtovanje, otrok, vzgojitelj
Published: 23.04.2018; Views: 33; Downloads: 3
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Spodbujanje glasovnega in vidnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju
Marina Hrovat, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spodbujanje glasovnega in vidnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju smo se ukvarjali z razvojem vidnega in glasovnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju. Pri tem smo se opirali na teoretična izhodišča o pismenosti in govornem razvoju. Predstavili smo didaktične igre, ki bodo zadovoljile otrokovo zanimanje za branje in pisanje na njegovi starostni razvojni stopnji. Cilj diplomske naloge je bil zbrati, ugotoviti in predstaviti različne možnosti načrtovanja in organizacije dejavnosti, ki podpirajo otrokovo radovednost za glasovno in vidno zaznavanje ter ugotoviti, ali vzgojitelji s pomočjo didaktičnih sredstev pripomorejo k razvoju le-teh. V empiričnem delu smo raziskali otrokov napredek na področju vidnega in glasovnega zaznavanja. Obdelali smo zmožnosti prepoznavanja in poimenovanja sličic/predmetov, uspešnost otrok v igri spomin in zmožnosti prepoznavanja in poimenovanja zvokov. Podatki, ki smo jih pridobili, so prikazali vidno stopnjo napredka med prvim in drugim preverjanjem.
Keywords: glasovno zaznavanje, vidno zaznavanje, razvoj govora, prvo starostno obdobje, didaktične vaje
Published: 23.04.2018; Views: 32; Downloads: 1
.pdf Full text (1,15 MB)

3.
Poimenovanje predmetov, začetni glas in tvorjenje besed pri predšolskih otrocih
Klavdija Dolinar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Poimenovaje predmetov, začetni glas in tvorjenje besed pri predšolskih otrocih smo v teoretičnem delu predstavili razvoj govora, faze govornega razvoja, pojma pismenost in opismenjevanje, razvoj besednega zaklada, poslušanje in glasovno zavedanje. V drugem delu, t.i. empiričnem delu, smo želeli ugotoviti napredek pri prepoznavanju začetnega glasu in napredek v besednem zakladu pri otrocih starih 4–6 let v obdobju petih mesecev. Z uporabo deskriptivne metode in metode praktičnega dela smo ugotavljali razlike pri poimenovanju sličic, poimenovanju začetnega glasu in številu tvorjenih besed na določen začetni glas (npr. sličica jež, začetni glas »j«, tvorjenje besed; jabolko, jezik …) na neslučajnostnem vzorcu otrok starih 4–6 let. Pri prepoznavanju začetnega glasu se je v večini primerov izkazalo, da otrokom ne povzroča večjih težav. Pri tvorjenju besed pa so se kazale precejšnje razlike med posamezniki. Nekaj otrok je precej izstopalo tako po številu tvorjenih besed kot tudi po tem, da so bile nekatere tvorjene besede zahtevnejše. Nekaj otrok pa je imelo pri tvorjenju besed večje težave ali pa so bile tvorjene besede predvsem imena in predmeti, ki so bili tisti trenutek v okolici. Rezultati, ki smo jih pridobili, so pokazali, da se kaže napredek med prvim in drugim preverjanjem v razvoju govora in razvoju besednega zaklada. Pri nekaterih otrocih je bil napredek večji, pri drugih pa manjši.
Keywords: govorni razvoj, opismenjevanje, pismenost, poslušanje, besedni zaklad, glasovno zavedanje, začetni glas.
Published: 23.04.2018; Views: 35; Downloads: 0
.pdf Full text (1,52 MB)

4.
Zgodovinski razvoj plesa in njegova vključitev v vzgojno-izobraževalno delo
Kristina Kovše, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Zgodovinski razvoj plesa in njegova vključitev v vzgojno-izobraževalno delo je teoretično delo. Njegov namen je narediti strnjen pregled celotnega razvoja plesa in ga povezati z vzgojno-izobraževalnim delom. V diplomskem delu je opisan ples kot del človeške kulture in omenjeni so dejavniki, ki nanj vplivajo. Osredotočamo pa se na razvoj plesa. V diplomskem delu so predstavljeni vsi pomembni mejniki v razvoju plesa in kaj je nanj vplivalo. Zajema vse tja od prvih prednikov v kameni dobi, prve omembe besede balet in vse tja do 20. stoletja in svobodnega izražanja. Prav tako pa spoznamo, kakšen pomen ima ples v predšolskem obdobju in kako vpliva na razvoj otroka. Zagotovo ni naključje, da otrok sam išče načine v gibanju. Če bomo dopustili otrokom, da v sebi oživijo moč in impulze za življenjski optimizem in mu omogočili, da to izrazi v plesu, bomo spoznali fascinantne različnosti vsakega posameznika. Skozi teoretični del spoznamo plese ali navade, ki jih lahko vpeljemo v vzgojno delo v vrtcu, te pa smo predstavili v pripravah.
Keywords: ples, razvoj, zgodovina, plesna dejavnost, predšolsko obdobje, otrok
Published: 23.04.2018; Views: 35; Downloads: 0
.pdf Full text (387,75 KB)

5.
Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka
Tajda Nemec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga, naslovljena kot Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka, je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Za navedeno temo smo se odločili, ker še vedno gre za eno izmed tabu tem. Zanimalo nas je, kako se starši predšolskih otrok soočajo s spolno vzgojo oziroma ali ocenjujejo, da je le-ta v predšolskem obdobju že potrebna. Raziskali smo tudi težave, s katerimi se starši predšolskega otroka srečujejo ob poučevanju otroka o spolnosti ter navedli nekatere rešitve. Namen naloge predstavlja tudi raziskava, kako (posledično) sprejemajo spolnost predšolski otroci, v katera spolna dejanja so vpleteni, ter kako reagirajo v določenih spolnih situacijah. Ugotavljali smo tudi, kako mediji vplivajo na spolno vzgojo oziroma kakšno vlogo pri tem igrajo. Na podlagi strokovne in znanstvene (tuje) literature smo opredelili teorije in mnenja različnih avtorjev o obravnavani temi. Uporabili smo raziskovalno metodo spletne ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, starih med 4 in 6 let. Pridobljene rezultate smo statistično obdelali z računalniškim programom Microsoft Excel. Ugotovitve raziskave so pokazale, da večina staršev predšolskih otrok dandanes ne obravnava spolnosti kot tabu temo, iz katerega razloga lahko tudi potrdimo, da so v večji meri že omenjali spolne teme v lastni družini. Ugotovili smo, da veliko staršev predšolskih otrok nima nobenih težav pri poučevanju svojih otrok o spolnosti, da se o tem preprosto med seboj pogovorijo. V določenih spolnih situacijah precej staršev reagira dokaj primerno, medtem pa se jih še vedno nekaj najde, ki ravna neprimerno. Na podlagi odzivov staršev smo ugotovili, da večina otrok ne gleda na določeno spolno situacijo kot prepovedano, ampak jo normalno sprejema, kot vsak zdrav razvijajoč se otrok. Prav tako se večina staršev strinja, da imajo mediji agresivnejši vpliv na spolno vzgojo ter da knjige pri tem predstavljajo učinkovitejšo rešitev.
Keywords: družina, spolna vzgoja, predšolski otrok, starši, tabu tema, mediji.
Published: 11.04.2018; Views: 78; Downloads: 9
.pdf Full text (936,28 KB)

6.
Vpliv vrste gradnika na povezovanje vzorca s slikovno reprezentacijo
Melanie Ojsteršek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Poznamo različne vrste vzorcev in vse so sestavni del našega vsakdanjika, zato se otroci začnejo hitro zanimati zanje. Naloga odraslih, predvsem vzgojiteljev, je, da že v predšolskem obdobju spodbudijo otrokovo zanimanje za vzorce in otroka ustrezno usmerijo v opazovanje vzorcev in odkrivanje, da so si nekateri vzorci podobni oz. da imajo enako shemo. To ključno spoznanje za razumevanje koncepta vzorcev smo preverjali s predstavljeno raziskavo, ki je zajemala 50 predšolskih otrok, 23 deklic in 27 dečkov. Testiranci so povezovali slikovne reprezentacije vzorcev z ustreznimi vzorci iz konkretnega materiala, glasovnimi in gibalnimi vzorci s shemami AB, ABB in ABC. Kljub temu da vzorci s shemo AB veljajo za najlažje, je raziskava pokazala, da so otroci s slikovnimi reprezentacijami najbolje povezovali vzorce s shemo ABC tako pri vzorcih iz konkretnih materialov kot pri gibalnih vzorcih. Vzorci s shemo AB so bili najbolje rešeni zgolj v primeru glasovnih vzorcev. Raziskava je še pokazala, da so otroci v predšolskem obdobju najuspešnejši pri povezovanju slikovnih reprezentacij z vzorci iz konkretnih materialov, saj so pri vseh treh obravnavanih shemah najpogosteje povezali ravno te. Rezultati potrjujejo ugotovitve predhodnih raziskav, ki poudarjajo pomembnost konkretnega materiala v predšolskem obdobju.
Keywords: vzorec, vzorec iz konkretnega materiala, glasovni vzorec, gibalni vzorec, gradnik, slikovna reprezentacija.
Published: 19.03.2018; Views: 86; Downloads: 29
.pdf Full text (1,22 MB)

7.
Sodobni ples in plesna vzgoja v predšolskem obdobju
Nika Plohl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Sodobni ples in plesna vzgoja v predšolskem obdobju je predstavljen ples, in sicer njegova zgodovina, ki je razdeljena na: ples v starih kulturah, ples v obdobjih renesanse, baroka, romantike in nemškega ekspresionizma ter sodobni ples. Omenjeni so predstavniki sodobnega plesa in na kratko predstavljena njihova pomembna dejanja. Zgodovina sodobnega plesa je razdeljena na čas po 1. in 2. svetovni vojni. Poiskali smo šole, ki izvajajo program sodobnega plesa v Sloveniji, in jih navedli. V nadaljevanju smo se osredinili na plesno vzgojo v vrtcu, navedli cilje, ki jih moramo upoštevati, metode in oblike, ki jih uporabljamo pri delu, ter opredelili, kako otroke spodbudimo k plesni dejavnosti.
Keywords: Ples, zgodovina plesa, sodobni ples, plesna vzgoja, vrtec, kurikul.
Published: 19.03.2018; Views: 53; Downloads: 15
.pdf Full text (631,94 KB)

8.
Zgodovina lutkarstva
Maja Korenak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Zgodovina lutkarstva smo želeli raziskati lutke in zgodovino lutkarstva. Namen diplomskega dela je bil, da s pomočjo strokovne literature naredimo pregled in izvor zgodovine lutkarstva. Osredotočili smo se tudi na različne vrste lutk in jih opisali. Zanimalo pa nas je tudi lutkarstvo na Slovenskem in pomembni slovenski lutkarji. Diplomsko delo je teoretično in pri pisanju smo uporabili deskriptivno metodo s študijem domače in tuje literature. Lutka je že od nekdaj okoli nas. Ta starodavna umetnost se pojavi že v pradavnini in je prisotna ter priljubljena še dandanes po vsem svetu. Seveda se je lutka skozi različna časovna obdobja spreminjala, ampak bila prisotna skoraj vsepovsod. V lutkovnih predstavah uživajo ljudje vseh starosti, priljubljena pa je tudi v vrtcih in šolah. Lutkarstvo poznamo kot umetniško gledališko zvrst, vzgojno-terapevtsko sredstvo in kot otroško kreativno igro. Za začetnika lutkarske dejavnosti v Sloveniji štejemo Milana Klemenčiča, ki je sestavil repertoar Slovenskega marionetnega gledališča in postavil pomembne temelje slovenskega umetniškega lutkarstva.
Keywords: lutke, lutkarstvo, zgodovina lutkarstva, izvor lutke, otrok in lutka, slovensko lutkarstvo, pomembni slovenski lutkarji.
Published: 19.03.2018; Views: 40; Downloads: 6
.pdf Full text (2,57 MB)

9.
Vloga starih staršev v razvoju predšolskega otroka
Mojca Kogoj, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se je proučevalo vlogo starega starša pri negi, vzgoji in razvoju predšolskega otroka. Temeljni cilj je bil ugotoviti vključenost starih staršev v življenje in razvoj njihovega predšolskega vnuka oziroma vnukinje. Stari starši v otrokovem življenju igrajo določeno vlogo, ki se skozi otrokov razvoj in odraščanje spreminja. Prva vloga starega starša je vloga negovalca, ko je otrok še dojenček. Kasneje se vloge spreminjajo glede na odnos med starim staršem in otrokom. Teoretični del naloge je bil osredotočen na posamezna področja otrokovega razvoja (telesni, spoznavni, gibalni, čustveni, socialni in razvoj risbe in igre), v empiričnem delu pa se je preverjalo, kakšno vlogo imajo stari starši pri razvoju predšolskega otroka. Oblikovan je bil anketni vprašalnik zaprtega tipa, ki obsega dejavnosti vseh področij otrokovega razvoja, z ocenjevalno lestvico, kako pogosto se stari starši v določeno dejavnost vključujejo. 400 anketnih vprašalnikov je bilo razdeljenih po različnih vrtcih po Sloveniji (Deskle, Nova Gorica, Ljubljana, Maribor, Ruše, Bistrica ob Dravi, Braslovče), in sicer v skupinah otrok druge starostne stopnje. Veljavnih vrnjenih vprašalnikov je bilo 261. Od tega jih je rešilo 34,4 % starih očetov in 65,5 % starih mam. Podatki so bili obdelani glede na spol, starost in zaposlitev starih staršev ter tabelarično prikazani in interpretirani. Ugotovljeno je bilo, da obstajajo razlike v vključenosti starih staršev glede na spol starega starša, saj so stare mame v nego in vzgojo vnukov vključene bistveno več kakor stari očetje. Ravno tako obstajajo razlike med starimi starši, ki so mlajši od 60 let, in starimi starši, ki so starejši. Mlajši so v nego in vzgojo vnukov vključeni bistveno več. V primeru zaposlitve starega starša pa je bila statistično značilna razlika v primeru petih dejavnosti, v katerih se ne opazi bistvene razlike glede zaposlitve starega starša ter njegove vključenosti v nego in vzgojo vnukov.
Keywords: Vnuk, vnukinja, stari starši, razvoj, predšolski otrok.
Published: 19.03.2018; Views: 36; Downloads: 6
.pdf Full text (1,24 MB)

10.
Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s starši
Maja Natek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Samoocena študentov predšolske vzgoje glede kompetenc sodelovanja s starši je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili študij predšolske vzgoje ter pomembnost prakse za naš poklic. Velik poudarek smo dali oblikam sodelovanja v vrtcu med vzgojitelji in starši, saj temu veliko pozornosti namenjamo tako vzgojitelji kot starši. Starši, ki otroka prvič vpišemo v vrtec, imamo možnost, da se sami odločimo za vrtec, prav tako pa se ob otrokovem prihodu v vrtec seznanimo z uvajanjem, vsakodnevnim sodelovanjem in kasneje tudi s prehodom iz vrtca v šolo. Kompetence, ki si jih študentje pridobimo skozi izobraževanje, pa so ravno tako pomembne. Kompetence smo opredelili in jih predstavili po ravneh. Empirični del zajema raziskavo o pripravljenosti študentov predšolske vzgoje na sodelovanje s starši. Anketni vprašalniki so bili razdeljeni med študente treh fakultet v Sloveniji, in sicer na mariborski, ljubljanski in primorski fakulteti. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 120. Zanimalo nas je, katere oblike sodelovanja se jim zdijo pomembne, koliko se čutijo usposobljene za sodelovanje s starši.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: otrok, sodelovanje s starši, kompetence vzgojiteljev
Published: 12.03.2018; Views: 32; Downloads: 7
.pdf Full text (1,24 MB)

Search done in 0.34 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica