| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2247
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Umestitev plesa v enomesečno načrtovanje vzgojnega dela pri starosti 1-2 let
Breda Derlink, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo v teoretičnem delu zajema plesno vzgojo v predšolskem obdobju ter opredelitev njenih značilnosti, ciljev in vplivov na otroka. Poglobimo se v gibalno-plesne dejavnosti za otroke prvega starostnega obdobja, predvsem v njihovo načrtovanje, cilje ter navedemo primere teh dejavnosti. Poudarek damo tudi povezovanju plesa z drugimi vzgojnimi področji. Zadnje poglavje teoretičnega dela obsega otrokov razvoj v prvem starostnem obdobju ter vpliv plesa na otrokov celostni razvoj. Praktični del diplomskega dela obsega 8 priprav in evalvacij vzgojnega dela. V dejavnosti je bilo vpetih 14 otrok, 6 deklic in 8 dečkov, starih 1 in 2 leti, ki obiskujejo Vrtec Škofja Loka, enoto Biba. Dejavnosti smo izvajali en mesec in sicer smo imeli 2 nastopa na teden v skupini. V enomesečnem načrtovanju vzgojnega dela smo izbrali dejavnosti, h katerim smo vključili ples oz. smo predvideno dejavnost nadgradili s plesno dejavnostjo. Za cilj smo si zadali, da spodbudimo uporabo plesne vzgoje pri vzgojnem delu v vrtcu. Bistvo je bilo tudi povezati ostala področja s plesom. Ugotovili smo, da ples lahko povežemo z drugimi vzgojnimi področji na različne načine. Zaznali smo tudi pozitiven odnos do plesa pri otrocih pri večkratni izvedbi plesa različnih tem.
Keywords: ples v vrtcu, povezovanje vzgojnih področij, plesne dejavnosti, otrokov razvoj, enomesečno načrtovanje. 
Published: 19.07.2019; Views: 83; Downloads: 13
.pdf Full text (2,67 MB)

2.
Načrtovanje treninga za mladinske kategorije v biatlonu
Janez Marič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo izvajali meritve v triletnih zaporednih obdobjih, ki so skladna z razvojnim načrtovanjem trenažnega procesa. Meritve smo izvajali v juniju in septembru, saj sta to dva pomembna mejnika, primerna za korekcije trenažnega procesa. Meritve smo izvajali skladno s protokolom, ki ga uporabljamo že več let, predvsem zaradi primerljivosti podatkov in statistične obdelave. V meritve in trenažni proces so bili vključeni trije perspektivni tekmovalci v biatlonu. Meritve smo izvajali v laboratorijskih pogojih in s tem zagotovili za vse tri tekmovalce enake pogoje. Poleg ostalih podatkov so nas zanimali predvsem parametri, ki neposredno vplivajo na trenažni proces posameznega tekmovalca. Preverjali smo pretečeni čas teka, spremljali srčni utrip in vsebnost laktata v juniju in septembru. Zavedali smo se, da je število merjencev manjše, vendar so bili izbrani tekmovalci, ki so imeli dobra izhodišča za doseganje vrhunskih rezultatov. Na podlagi triletnega spremljanja smo ugotavljali spremembe parametrov posameznika in rezultate primerjali med seboj na letnem nivoju v med seboj primerljivih mesecih. Pretečeni čas, srčni utrip in laktat smo spremljali v različni conah obremenitve, in sicer: na laktatnem pragu (LT), v aerobno anaerobni coni (InAT), v coni začetka kopičenja laktata v krvi (anaerobno aerobna cona) in v coni maksimalnega napora (MAX). Tekmovalci so izboljšali svoj maksimalni čas od 1:30 minute do 2:45 minute, maksimalni srčni utrip se jim ni veliko spreminjal, je pa značilno visok, saj sta dva tekmovalca presegla mejo 210 srčnih udarcev v minuti in tretji 190 srčnih udarcev v minuti, ter laktat, ki je ob povečanem času teka na tekoči preprogi ostal skoraj enak, kar kaže na povečanje vzdržljivostne moči tekmovalcev. Ugotovili smo, da so tekmovalci dvigovali nivo pripravljenosti, saj so bili sposobni več treninga opraviti v daljšem času. Tekmovalci so vsi v sezoni 2018/19 dosegli vrhunske rezultate in osvojili medalje na svetovnem mladinskem prvenstvu.
Keywords: trenažni proces, laktat, srčni utrip, čas teka
Published: 19.07.2019; Views: 64; Downloads: 12
.pdf Full text (1,40 MB)

3.
Razvoj nogometnih in osnovnih vzdržljivosti z žogo pri nogometaših mlajših selekcij
Boštjan Habith, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V začetku naloge so opisane osnovne motorične sposobnosti, ki predstavljajo pomemben dejavnik v otroškem razvoju in treningu otrok. Prav tako so opisane nogometne (specialne) motorične sposobnosti, ki so značilne za nogometna gibanja z žogo ali brez na treningih in tekmah. Temeljni cilj diplomske naloge je podrobneje razčleniti osnovno in nogometno vzdržljivost ter z njunimi metodami in predstavitvijo različnih vaj z žogo doseči, da bi bralci naloge razumeli bistveno razliko teh dveh vzdržljivosti in ju posledično znali tudi sami vpeljati v različne nogometne vaje ter uporabiti v samem procesu treninga. Glavni cilj prikazanih vaj je stopnjevanje obremenitev (kondicijske priprave) že od najmlajših selekcij, za ustrezen razvoj otrok in boljše rezultate.
Keywords: nogomet, otroci, kondicijska priprava, vzdržljivost, stopnjevanje obremenitev.
Published: 18.07.2019; Views: 51; Downloads: 8
.pdf Full text (2,27 MB)

4.
Vključenost ljudskega izročila v plesno vzgojo predšolskih otrok
Kristina Janžič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vključenost ljudskega izročila v plesno vzgojo predšolskih otrok obsega teoretični in empirični del. Za potrebe empiričnega dela smo v teoretičnem delu raziskali cilje, vsebino in metode plesne vzgoje, ki se prepletajo z otroškim ljudskim izročilom. Opisali smo elemente otroškega ljudskega izročila, ki jih vzgojitelji lahko vključijo v tedenski delovni načrt. V empiričnem delu smo raziskali vplive seznanjanja otrok z ljudskim izročilom in ljudskimi plesi ter posledično pomen otroških folklornih skupin pri razvoju in plesni sposobnosti otroka. Zanimalo nas je, zakaj sta otroško ljudsko izročilo in obogatitvena dejavnost folklora pomemben dejavnik plesne vzgoje. Podatke smo pridobili s pomočjo spletne ankete vzgojiteljev in jih kvantitativno obdelali s pomočjo deskriptivne metode. Ugotovili smo, da je izvajanje obogatitvene dejavnosti folklora eden izmed najlažjih načinov, da otrokom približamo slovensko ljudsko izročilo. Otroci otroško ljudsko izročilo sprejemajo pozitivno, gibalno-plesne aktivnosti pa spodbujajo otrokovo ustvarjalno mišljenje, čustveno doživljanje in ponujajo ogromno možnosti za seznanjanje z ljudskimi pesmimi, ljudskimi plesi, pripovedmi, šegami in navadami. Ohranjanje in poustvarjanje ljudskega izročila je v predšolski vzgoji izjemno pomembno in najlažje ga prenašamo preko plesne vzgoje.
Keywords: plesna vzgoja, otroško ljudsko izročilo, obogatitvena dejavnost folklora, celostni razvoj otroka
Published: 18.07.2019; Views: 44; Downloads: 12
.pdf Full text (751,77 KB)

5.
Gibalni razvoj otrok starih od tri do štiri leta
Miha Planinšič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gibalni razvoj otrok, starih od 3 do 4 leta, smo v teoretičnem delu predstavili gibalne sposobnosti ter njihov razvoj, gibalni razvoj v 3. in 4. letu starosti, dejavnike gibalnega razvoja in kakšen pomen ima kvaliteten gibalni razvoj v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo opisali motorične teste, ki smo jih uporabili na testiranjih in predstavili rezultate naše raziskave. V okviru diplomske naloge smo spremljali gibalni razvoj otrok, starih od 3 do 4 leta. Raziskovalni vzorec je bil neslučajnostni iz konkretne populacije otrok. Naš namen je bil raziskati, kakšna je gibalna učinkovitost ter kakšen je gibalni napredek otrok v sedemmesečnem obdobju. Podatke o gibalnem razvoju smo pridobivali s pomočjo testov gibalnih sposobnosti v obdobju od oktobra 2017 do aprila 2018. Ugotovili smo, da so deklice gibalno bolj učinkovite kot dečki, a med njimi ni statistično značilnih razlik. Rezultati testov gibalnih sposobnosti so pokazali, da so v povprečju otroci na finalnem testiranju svoje rezultate izboljšali v primerjavi z inicialnim testiranjem. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo razbrali, da so nekateri otroci tudi nazadovali. Tako smo prišli do zaključka, da se otrok mora vsakodnevno gibati, če želi napredovati, drugače se lahko zgodi, da otrok v gibalnih sposobnostih tudi nazaduje.
Keywords: gibalni razvoj, od 3 do 4 leta, testi gibalnih sposobnosti, predšolski otrok
Published: 18.06.2019; Views: 168; Downloads: 47
.pdf Full text (591,84 KB)

6.
Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok
Ines Praznik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in otrokov razvoj. Predstavili smo vpliv staršev na gibalne/športne aktivnosti otrok in omenili pomen sodelovanja staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok. Na koncu tega poglavja so predstavljene tudi nekatere dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na vsebino naše diplomske naloge. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 staršev, katerih otroci obiskujejo vrtec Brezno in vrtec Slovenj Gradec. 50 anketnih vprašalnikov je bilo razdeljenih v mestni vrtec in 50 v podružnični vrtec. Kot merski instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Obdelava podatkov je potekala po kvantitativni metodi. Uporabili smo deskriptivno statistiko in bivariantno analizo. Ugotovili smo, da starši z višjo izobrazbo otroke pri športnih dejavnostih bolj spodbujajo kot starši z nižjo izobrazbo; da gibalno/športna aktivnost staršev vpliva na gibalno/športne aktivnosti otrok; da starost staršev ne vpliva na zavedanje, da redna gibalno/športna aktivnost vpliva na otrokov gibalni razvoj; da je najpogostejša športna aktivnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom igra z žogo; da je ne glede na starost otroka najpogostejši razlog, ki onemogoča redno športno aktivnost, pomanjkanje časa; da izobrazba staršev vpliva na vključevanje otroka v organizirano športno vadbo; da se starši skupaj s svojim otrokom ukvarjajo s športnimi dejavnostmi večkrat tedensko.
Keywords: vloga staršev, gibalne/športne aktivnosti, športne aktivnosti otrok, športna aktivnost staršev, otrokov razvoj
Published: 18.06.2019; Views: 180; Downloads: 32
.pdf Full text (967,11 KB)

7.
Razvijanje občutka za likovni ritem s pomočjo umetniških likovnih del v predšolskem obdobju
Hermina Holer, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje občutka za likovni ritem s pomočjo umetniških likovnih del v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podali nekaj splošnih trditev, ki se navezujejo na umetnost. V nadaljevanju smo se osredotočili na umetnost v vrtcu po Kurikulumu. Opisali smo načela likovne vzgoje, iz katerih moramo izhajati pri načrtovanju likovnih dejavnosti. Predstavljena so tudi likovna področja in likovne tehnike, ki jih uporabljamo pri delu z otroki v vrtcu. Podrobno smo opisali oblikovalno načelo ritma, ki je tudi osrednja tema diplomskega dela. Sledila je predstavitev metode estetskega transferja, ki poudarja pomen prenosa estetske izkušnje. Na kratko smo predstavili tudi umetnike in se dotaknili kriterijev, ki jih moramo upoštevati pri izvajanju pedagoškega likovnega dela na predšolski stopnji. V praktičnem delu smo načrtovali in izvajali osem likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so z izbranimi dejavnostmi, ki smo jih izvajali v šolskem letu 2017/18, razvijali občutek za likovni ritem. V proces izvajanja je bilo vključenih dvaindvajset otrok, starih od pet do šest let.
Keywords: predšolski otroci, umetnost, ustvarjalnost, likovni ritem, umetniki 20. stoletja
Published: 18.06.2019; Views: 126; Downloads: 8
.pdf Full text (3,79 MB)

8.
Lutka - ljubljenka skupine, kot motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih v vrtcu
Doroteja Žalec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Lutka – ljubljenka skupine kot motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih, smo predstavili temo s področja lutk, saj je ta za predšolskega otroka izrednega pomena. Preko lutke se otrok brez skrbi in zadržkov izraža in razvija ter spoznava sebe in svet, v katerem živi. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutko in vrste lutk. Opisali smo tudi dejavnosti z lutko in lutko v povezavi z ostalimi področja kurikula. Podrobno smo opisali lutko – ljubljenko skupine. V praktičnem delu je opisano izvajanje šestih dejavnosti s predšolskimi otroki, starih od 4 do 5 let. V ta del naloge smo vključili dnevne priprave, vsaki pripravi pa je sledila tudi kasnejša evalvacija in slikovno gradivo. Namen praktičnega dela v diplomski nalogi je bil ugotoviti, ali je lutka dobro motivacijsko sredstvo za dejavnosti pri kurikularnih področjih v vrtcu. Namen tega dela je spoznati tudi to, kako lutka vpliva na delo v vrtcu. Ali so njeni učinki pozitivni ali ne. Učinke lutke – ljubljenke skupine smo preverili v motivacijskem delu za dejavnosti pri kurikularnih področjih. Uporabili smo deskriptivno metodo, kjer smo proučevali na nivoju opisovanja dejstev, odnosov in procesov brez vzročnega razlaganja. Prav tako smo uporabili tudi metodo praktičnega dela.
Keywords: Lutka – ljubljenka skupine, predšolska vzgoja, otrok, dejavnosti z lutko, motivacija, kurikularna področja.
Published: 21.05.2019; Views: 71; Downloads: 22
.pdf Full text (4,12 MB)

9.
Lutkovna predstava za otroke
Katja Brezovšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lutkovna predstava za otroke na podlagi strokovne literature, knjig, člankov in internetnih virov preučuje teoretične osnove lutke in lutkovne predstave ter njenega poteka. Lutke vključujejo in povezuje veliko področij. Diplomsko delo je teoretično. Delo obravnava lutke, lutkovno predstavo in njen potek, kar otroci spoznajo že v predšolskem obdobju. Z lutko se otroci počutijo varne in tako lahko postane njihova vsakodnevna prijateljica. Z njo lahko dosežejo ali odkrijejo nekaj novega ali pa obnovijo nekaj že znanega. Lutka jih popelje v svet domišljije in tako lahko z njo veliko lažje dosežejo zastavljene cilje. Pravljični liki pa se prek pesmi, barv, gibanja in besede približajo otroku in tako prenašajo pomembne življenjske vsebine. Z lutko vzgojitelji ali lutkovni igralci nastopajo pred otroki v vrtcu, v gledališču ali kjer koli, kjer si pripravijo oder za lutkovno predstavo. Predstave so otrokom prirejene glede na njihovo starostno obdobje in njihova dojemanja sveta, lutke. Za začetek in navdih pa si je mogoče ogledati kakšno lutkovno predstavo v samem lutkovnem gledališču. Najprej se je treba lotiti teme in besedila, kasneje pa izdelave lutk, scene, glasbe, osvetljave, ki se seveda vežejo na temo lutkovne predstave. Za nastanek le-te sta potrebna skrbno načrtovanje in priprava, da ob izvedbi predstave gledalcu pusti pozitiven vtis, vznemirjenje in ustvarjalnost.
Keywords: Otrok, lutke, lutkovne tehnike, lutkovna predstava, gledališče, nastanek lutkovne predstave
Published: 21.05.2019; Views: 71; Downloads: 15
.pdf Full text (1,36 MB)

10.
Vloga lutke v vrtcu
Nina Lubej, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga lutke v vrtcu je teoretično delo, napisano na podlagi strokovne literature. Obravnava teme se začne s predstavitvijo lutke, načini njene uporabe v vrtcu in opisom posameznih vrst lutk. V nadaljevanju je predstavljena vloga lutke pri razvoju otroka. Podrobneje smo se osredotočili na njeno vlogo v igralnici, kako lutka pomaga vzgojitelju pri njegovem vzgojno-izobraževalnem delu in kakšna je pozitivna vloga lutke na otroka. Sledi poglavje v katerem smo opisali vpliv lutke na otrokov čustveni, socialni in spoznavni razvoj. V zadnjem delu pa smo se dotaknili področja, na katerega lutka vpliva s svojo čarobno močjo.
Keywords: lutka, otrok, vzgojitelj, vpliv lutke, razvoj otroka, čarobna moč lutke
Published: 21.05.2019; Views: 79; Downloads: 12
.pdf Full text (1,57 MB)

Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica