SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2220
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Telesne lutke kot spodbujevalec pozitivne samopodobe pri predšolskih otrocih
Katja Gjerek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo želeli prikazati, da lahko tudi prek telesnih lutk vplivamo na pozitivno samopodobo pri otrocih. V teoretičnem delu smo se posvetili obrazložitvi igre, njenemu pomenu in oblikam. Podrobneje smo razčlenili simbolno igro, ali z drugimi besedami, igro vlog. Obrazložili smo pomen lutk za razvoj otrok ter našteli lutkovne tehnike in metode dela z lutkami. Pozornost smo namenili tudi samopodobi, znakom pozitivne in negativne samopodobe ter vzgojiteljevi vlogi pri spodbujanju pozitivne samopodobe. V praktičnem delu smo teoretična izhodišča preizkusili v praksi. S pomočjo šestih priprav smo otroke spodbudili k razmišljanju o lutkah in o sebi. Z otroki smo izdelovali telesne lutke, z njimi plesali, se pogovarjali ter opazovali in primerjali. Spodbudili smo jih k ustvarjanju zgodbice in izpolnitvi svoje osebne izkaznice.
Keywords: Otroška igra, simbolna igra, telesna lutka, pozitivna samopodoba
Published: 18.02.2019; Views: 71; Downloads: 6
.pdf Full text (1,71 MB)

2.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Keywords: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Published: 06.02.2019; Views: 36; Downloads: 4
.pdf Full text (1,30 MB)

3.
OCENA PREHRANSKE STRATEGIJE VRHUNSKIH SLOVENSKIH KAJAKAŠEV IN KANUISTOV NA PODLAGI PRIPOROČIL ŠPORTNE KLINIČNE PREHRANE ZA ŠPORTE MOČI IN HITROSTI
Dejan Kralj, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Slalom na divjih vodah s kajakom in kanujem predstavlja zahtevno olimpijsko disciplino in ga opredelimo kot šport moči in hitrosti. Vadba športne discipline veslanja na divjih vodah je kompleksna in športnik mora prilagoditi prehransko strategijo presnovnim zahtevam vadbe. Primerno načrtovana prehrana varuje športnikovo zdravje, izboljšuje učinkovitost vadbe in tekmovalne rezultate. Hkrati predstavlja tudi zdravstveno preventivo in zmanjšuje možnost razvoja sindroma RED. Namen diplomske naloge je primerjava prehranskih vnosov vrhunskih kajakašev in kanuistov s priporočili športne prehrane za športe moči in hitrosti. Rezultati analize nakazujejo, da je predvsem pri moških športnikih prenizek vnos energije zaradi prenizkega vnosa OGH in M. Pri ženskih športnicah je ta problem manj izrazit. Na osnovi rezultatov diplomske naloge lahko priporočimo izobraževanje športnikov o pomenu pravilne športne prehrane in redno vključevanje prehranske obravnave v proces športne vadbe slaloma na divjih vodah s kajakom in kanujem. Prehransko strategijo športnika je potrebno spremljati in jo individualno prilagajati potrebam športnika. Vzgojo športnikov je potrebno pričeti že v mladih letih, da zaradi sindroma RED nista ogrožena rast in ravoj mladih športnikov.
Keywords: slalom na divjih vodah s kajakom in kanujem, športi moči in hitrosti, prehranska priporočila, sindrom RED
Published: 29.01.2019; Views: 136; Downloads: 6
.pdf Full text (5,83 MB)

4.
Izkušnje pri treniranju deklic prve triade osnovne šole v ženskem košarkarskem klubu cinkarna celje
Domen Drobne, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela je predstaviti izkušnje, pridobljene pri treniranju deklic prve triade osnovne šole v Ženskem košarkarskem klubu Cinkarna Celje, kjer delo trenerja opravljam zadnjih pet let. V nalogi sta opisana oba programa, ki jih za to starostno kategorijo izvajamo v klubu. Glavni namen zaključnega dela je predstaviti pomen dela z najmlajšimi v športu, saj se vse preveč treniranje otrok enači s treniranjem odraslih. Delo z otroki v športu ima svoja pravila, svoje metode ter svoje veselje.
Keywords: mala košarka, elementarne igre, Ženski košarkarski klub Cinkarna Celje.
Published: 29.01.2019; Views: 56; Downloads: 9
.pdf Full text (2,96 MB)

5.
Športna rehabilitacija po akutnem miokardnem infarktu
Petra Milivojević, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Bolezni srca in ožilja so vodilni vzrok smrti na svetu. Do akutnega miokardnega infarkta pride zaradi zapore žile, ki oskrbuje srčno mišico, s strdkom, kar lahko povzroči hude poškodbe ali celo odmrtje tkiva. Ogromno dejavnikov tveganja je odgovornih za razvoj koronarnih bolezni, med njimi prevladuje telesna neaktivnost. Ljudje v večini primerov ukrepamo, ko že pride do problema, to pomeni, da raje delujemo kurativno kot preventivno. Pri miokardnem infarktu je to včasih lahko usodno. S pomočjo prebiranja domače in tuje literature smo opredelili akutni miokardni infarkt, njegovo zdravljenje, preprečevanje ter vadbo po njem. V diplomski nalogi smo se osredotočili na vadbo po prebolelem AMI. Poudarek je predvsem na orientaciji glede intenzitete in doziranju obremenitev, z namenom učinkovite, individualno prilagojene in varne vadbe.
Keywords: srce, akutni miokardni infarkt, rehabilitacija, aerobna vadba, vadba za moč
Published: 18.12.2018; Views: 24; Downloads: 7
.pdf Full text (804,64 KB)

6.
Zgodovina juda v Prlekiji
Patrik Vojsk, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Judo se je v Prlekiji prvič pojavil prav kot sekcija Telesno vzgojnega društva Partizan Ljutomer ter se kot ena izmed najbolj uspešnih sekcij razvijal z vzponi in s padci vse do danes. V diplomskem delu smo osvetlili ključne dogodke in akterje ter rezultate skozi zgodovino. Opredelili smo se na raziskovanje klubov ter društev, strokovnega kadra v klubih in društvih, o dosegih nazivov »mojster juda«, o dobitnikih medalj iz državnih prvenstev Slovenije in bivše Jugoslavije, uradnih turnirjev pod okriljem evropske in mednarodne judo federacije ter o uvrstitvah v slovenskem ekipnem ligaškem sistemu. Primerjali smo dosežene medalje po desetletjih, število nosilcev medalj med moškimi in ženskami ter število medalj doseženih na državni in mednarodni ravni. Vse podatke smo predstavili tudi s pomočjo grafov, tako za vsako desetletje posebej kot v primerjavi med desetletji. Podatke za diplomsko delo smo črpali iz klubskega arhiva, arhiva judo zveze Slovenije, ustnih virov, publikacij, knjig, gradiv izdanih s strani judo zveze Slovenije in internetnih virov. V diplomski nalogi smo obdelali podatke od leta 1962, saj se je judo takrat prvič pojavil v osrčju Prlekije pa vse do leta 2016.
Keywords: judo rezultati, zgodovina juda, judo Prlekija
Published: 18.12.2018; Views: 32; Downloads: 5
.pdf Full text (1,01 MB)

7.
Razvojni mejniki socialno-emocionalnega razvoja v predšolskem obdobju
Polona Kangler, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Področje socialno-emocionalnega razvoja je eno pomembnejših področij v razvoju predšolskega otroka. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili razvojne mejnike socialnega in emocionalnega razvoja, ki strokovnim delavcem pomagajo pri organizaciji spodbudnega okolja ter pri načrtovanju primernih dejavnosti za skupino ali posameznega otroka, s katerimi pripomorejo k spodbujanju socialnega in emocionalnega razvoja. Zelo pomembno je, kakšne spodbude in možnosti otroku nudijo strokovni delavci, saj s tem vplivajo na socialno-emocionalni razvoj. Empirični del zajema raziskavo (N = 180), kjer smo ugotovili, da strokovni delavci slabše poznajo razvojne mejnike za socialno-emocionalno področje, saj so bili deleži pravilnih odgovorov, in sicer za področja: navezanost, emocionalno izražanje, zaznavanje sebe, odnos z odraslimi in odnos z vrstniki, večinoma pod 50 %. Tisti, ki imajo manj kot 10 let delovnih izkušenj, so dosegli nekoliko boljše rezultate v poznavanju mejnikov, od tistih z več kot 10 let delovnih izkušenj, razlik glede na delovno mesto ni bilo. Raziskava je pomembna z vidika izobraževanja strokovnih delavcev v predšolski vzgoji in z vidika uporabe metod za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja otrok, ki je ključen dejavnik pri uspešnem vključevanju otrok v šolo in širše družbeno okolje.
Keywords: razvojni mejniki, socialni razvoj, emocionalni razvoj, predšolska vzgoja, vzgojitelji
Published: 14.12.2018; Views: 28; Downloads: 12
.pdf Full text (1,27 MB)

8.
Lutka zmore vse
Urška Leš, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo stremi k izvajanju dejavnosti z lutkami v smislu, da bi se vzgojitelji in drugi strokovni delavci pogosteje posluževali dela z lutko v otrokovem vsakdanu. Predvsem želimo opozoriti na pozitivne učinke dela z lutko, vpliv na dnevno rutino v vzgojno-izobraževalnih institucijah in navsezadnje tudi doma, ko je otrok v stiku z družino in prijatelji. Med drugim smo se osredotočili na samega lutkarja in lutkarstvo, tekom prebiranja diplomskega dela pa bo mogoče spoznati vrste lutk in metode dela z njimi. Predstavili smo tudi, kako lutka vpliva na vzgojo, v katere vidike vzgoje posega in predvsem kdo je tisti, ki je za delo z lutkami zaslužen in tako vpliven na vzgojo otrok. Ker poznamo različne vrste kot tudi metode lutk, lahko z lutkovnimi dejavnostmi pričnemo že v jasličnem oddelku. Lutka naj otroka spremlja v njegovem vsakdanu ter ga že ob prestopu vrat igralnice lepo pozdravi in ga preko različnih aktivnosti pospremi vse do takrat, ko bo otrok odšel domov. Lutka naj to počne znova in znova, s čimer dosežemo zaupanje tako med otrokom in lutko kot med otrokom in vzgojiteljem, hkrati pa pomembno vplivamo na razvoj samopodobe, razvijanje socialnih odnosov, odpravljanje razvojnih težav otrok ter na sodelovanje med družino, vrtcem in otrokom.
Keywords: lutka, delo z lutko, vrste lutk, metode dela z lutkami, vzgoja, lutkarstvo, starši, vrtec
Published: 14.12.2018; Views: 28; Downloads: 7
.pdf Full text (845,40 KB)

9.
Marionete v vrtcu
Nuša Ajlec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu, z naslovom Marionete v vrtcu, je v teoretičnem delu predstavljeno, kaj je lutka, katere so metode dela z lutko, kakšna je vloga in čarobna moč lutke, kako vse lahko uporabimo lutke pri dejavnostih v vrtcu ter opis marionet. Empirični del diplomske naloge zajemajo predstavljeni rezultati raziskave, opravljene na vzorcu 76-ih strokovnih delavk, zaposlenih v Prleških vrtcih v Ljutomeru, Veržeju, Križevcih pri Ljutomeru, Radencih in Sv. Juriju ob Ščavnici. Zanimalo nas je, kako pogosto se v vrtcih uporabljajo marionete, kako pogosto so prisotne oz. uporabne pri izvajanju vzgojnih dejavnosti, koliko v vrtcih poznajo lutke, predvsem marionete, in kako pogosto strokovne delavke ustvarjajo lutkovne igre z marionetami. Empirični del raziskave zaključujemo z analizo pridobljenih podatkov. Ugotovili smo, da vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic zelo malo ali pa sploh ne uporabljajo marionet v vrtcih. Druge vrste lutk (lutke na palici, mimične lutke, ploske lutke, prstne lutke, ročne lutke in senčne lutke) pa so bolj ali manj vsakodnevno prisotne pri dejavnostih v lutkovnem kotičku.
Keywords: otrok, lutka, vrste lutk, marionete, pogostost uporabe marionet.
Published: 14.12.2018; Views: 25; Downloads: 5
.pdf Full text (726,83 KB)

10.
Razvijanje melodičnega in ritmičnega posluha pri otrocih starih od 5 do 6 let
Ana Vrabič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Glasba je del področja umetnosti v Kurikulumu za vrtce, zato mora biti v vrtcu obvezno prisotna. V teoretičnem delu naloge smo v začetku opisali pomen glasbe v človekovem življenju, nadaljevali pa smo z načrtovanjem glasbene vzgoje v vrtcu. V poglavju smo opisali, kako se vzgojitelj pripravi na glasbene dejavnosti, kaj mora pri načrtovanju upoštevati ter katere metode, oblike dela in sredstva lahko pri dejavnosti uporabi. V nadaljevanju smo se osredotočili na razvoj glasbenih sposobnosti, predvsem na melodični in ritmični posluh, in na glasbene dejavnosti, s katerimi ju razvijamo. V empiričnem delu smo ugotavljali vpliv eksperimentalnega programa na razvoj otrokovega melodičnega in ritmičnega posluha. Raziskavo smo izvedli v skupini dvaindvajsetih otrok, starih od pet do šest let. V obdobju od marca do maja smo devet petkov izvajali glasbene dejavnosti, pred njimi pa smo izvedli še tri različne teste, s katerimi smo preverili trenutno razvitost melodičnega in ritmičnega posluha otrok. Po treh mesecih smo teste ponovili, da smo preverili napredek. Ugotovili smo, da smo z glasbenimi dejavnostmi dosegli višjo stopnjo razvitosti melodičnega in ritmičnega posluha. V primerjavi melodičnega in ritmičnega posluha smo ugotovili, da imajo otroci pri tej starosti bolj razvite ritmične sposobnosti.
Keywords: Glasba, glasbene sposobnosti, glasbene dejavnosti, glasbeni razvoj, testi preverjanja glasbenih sposobnosti.
Published: 13.12.2018; Views: 48; Downloads: 8
.pdf Full text (1,29 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica