| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2267
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Naravoslovna gozdna učna pot Vurberk
Martina Bela, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je oblikovati naravoslovno gozdno učno pot za predšolske otroke po poti do gradu Vurberk. Naravoslovna gozdna učna pot poteka v celoti po gozdu in je opremljena z dejavnostmi, preko katerih so predšolski otroci v neposrednem stiku z naravo ter doživljajo naravno okolje z vsemi čuti. Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu predstavljene naravoslovne učne poti, otrok in naravoslovje, raziskovanje in aktivno učenje otrok v naravi, vloga vzgojitelja pri raziskovanju in aktivnem učenju otrok v naravi in gozdu. Predstavljena sta tudi grad Vurberk in njegova okolica. V praktičnem delu je najprej opisano načrtovanje naravoslovnih dejavnosti, v nadaljevanju pa je predstavljena praktična izvedba naravoslovne gozdne učne poti.
Keywords: otrok, vzgojitelj, učna pot, naravoslovje, raziskovanje in aktivno učenje
Published: 11.11.2019; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (7,77 MB)

2.
Primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem glede na vidike kakovosti
Moris Baša, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Danes živimo v času, kjer starši vrtcem pripisujejo vse večjo vlogo. Da bi bolje razumeli delovanje vrtcev, smo se osredotočili na vidike kakovosti javnih vrtcev v Slovenij in na Madžarskem. Tako je namen diplomskega dela primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika razvoja in glede na kriterije vidika kakovosti vrtcev. Cilji diplomskega dela so raziskati in ugotoviti razlike in podobnosti javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika kakovosti vrtca, primerjati razvoj vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem ter pridobiti mnenja pedagoških delavcev o področjih vidika kakovosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo, v katero smo vključili vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojiteljev iz različnih slovenskih in madžarskih vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 206 strokovnih delavcev vrtcev. Rezultati so pokazali, da skoraj vsi vzgojitelji predšolskih otrok poznajo vidike kakovosti, medtem ko jih pomočniki vzgojiteljev poznajo ali le delno poznajo. Pedagoški delavci, ne glede na obravnavano državo, povečini ustrezno pogosto pregledujejo igrače in igrala, a se najdejo tudi takšni, ki to delo vidno zanemarjajo. Pogostost sodelovanja vzgojiteljev in pomočnikov s starši pri načrtovanju dejavnosti je zelo različna. Prav tako se zelo razlikuje pogostost vključevanja zunanjih institucij in posameznikov iz okolja v njihove dejavnosti.
Keywords: predšolska vzgoja, javni vrtci, slovenski vrtci, madžarski vrtci, vidiki kakovosti
Published: 11.11.2019; Views: 2; Downloads: 2
.pdf Full text (845,09 KB)

3.
Razumevanje frazemov v risankah pri različno starih predšolskih otrocih
Jana Jurša, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Razumevanje frazemov v risankah pri različno starih predšolskih otrocih smo preverjali, kako izbrane frazeme iz različnih risank razumejo različno stari predšolski otroci. V teoretičnem delu so predstavljeni frazeologija in frazeološki modeli. Osredotočili smo se tudi na lastnosti frazemov in njihovo delitev. Podrobneje smo raziskali tudi razumevanje, rabo in učenje frazemov, predvsem, kako predšolski otroci različno razumejo frazeme, pri kateri starosti jih že začenjajo razumevati in na kakšen način rabijo frazeme. Pri risankah smo se podrobneje osredotočili na prednosti in slabosti risank, pri čemer smo predvidevali, da je več slabosti kot prednosti. Poglobili smo se tudi v to, kakšen vpliv imajo risanke na govorni razvoj predšolskih otrok. V empiričnem delu smo najprej pregledali različne risanke in frazeme, ki se v njih pojavljajo. Preko treh različnih risank, v katerih smo našli frazeme, smo preverjali, kako predšolski otroci razumejo frazeme in ali obstaja razlika v razumevanju frazemov med predšolskimi otroki različnih starostnih skupin. Poleg razumevanja frazemov nas je zanimalo še, ali (ne)razumevanje frazemov vpliva na razumevanje izbranih risank v celoti.
Keywords: razvoj govora, risanke, frazeologija, frazemi, predšolski otrok
Published: 11.11.2019; Views: 3; Downloads: 0
.pdf Full text (506,34 KB)

4.
Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju
Lea Harih, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju je predstaviti likovni razvoj otrok v predšolskem obdobju in podrobneje preučiti ustvarjalnost – kaj sploh ustvarjalnost je, zakaj jo je potrebno razvijati in katere so njene značilnosti. Navedli smo tudi načine spodbujanja likovne ustvarjalnosti, pri katerih smo se osredotočili na otrokovo sposobnost domišljije, ki smo jo v praktičnem delu spodbujali z opisanimi likovnimi tehnikami s področja osnov odtiskovanja. Zanimalo nas je, pri kateri izmed likovnih tehnik je otrok najustvarjalnejši oziroma katera največ pripomore k aktivaciji njegove domišljije ter kateri otroci so ustvarjalnejši – mlajši ali starejši. Ugotovili smo, da se bo otrok, če mu pustimo svobodo, ustvarjalno izražal pri vsaki likovni tehniki in ne moremo izpostaviti samo ene. Glede razlik v ustvarjalnosti med mlajšimi in starejšimi otroci pa bi lahko rekli, da so malo ustvarjalnejši mlajši otroci, kar je posledica njihovega razvoja. Pri diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno raziskovalno metodo. Naš postopek zbiranja podatkov uvrščamo med kvalitativne tehnike. Podatke smo zbrali na podlagi izvedenih likovnih dejavnosti v mesecu maju in juniju v skupini 19 otrok, starih 3–6 let, iz podružnice vrtca Ruše – vrtec Bistrica ob Dravi.
Keywords: predšolski otrok, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, spodbujanje ustvarjalnosti, domišljija, likovno področje osnove odtiskovanja
Published: 11.11.2019; Views: 4; Downloads: 2
.pdf Full text (5,49 MB)

5.
Odnos predšolskega otroka do umetniških del v obdobju impresionizma in kubizma
Metka Šmajdek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bilo otrokom, starim pet in šest let, predstaviti umetniške reprodukcije, in sicer pet umetniških reprodukcij iz obdobja impresionizma in pet umetniških reprodukcij iz obdobja kubizma. Na podlagi sestavljenega anketnega vprašalnika smo pridobili informacije za raziskavo. Zanimal nas je odnos predšolskega otroka do umetniških del, kateremu obdobju dajejo otroci prednost in ali obstajajo razlike glede na spol otroka. Raziskovalna vprašanja so temeljila na raziskovalnih vprašanjih, zastavljenih v diplomski nalogi diplomantke Tine Halužan Preference predšolskih otrok v obdobju impresionizma in kubizma, saj je bil naš namen ugotoviti podobnosti in razlike isto starih otrok. V teoretičnem delu smo govorili o otrokovem likovnem izražanju in likovnem razvoju ter stopnji likovnega izražanja otrok, starih od pet do šest let. Razjasnili smo motiv in njegovo vlogo pri likovnem izražanju predšolskega otroka. Govorili smo o učnem okolju in njegovem pomenu v predšolskem obdobju, opisali igralnico ter igralne kotičke in opisali likovni kotiček. Zanimalo nas je tudi, kakšno mora biti urejeno likovno okolje. Predstavili smo značilnosti obdobja impresionizma in kubizma ter umetniška dela, ki smo jih uporabili pri izvedbi empiričnega dela. V praktičnem delu smo rezultate, pridobljene s pomočjo ankete, prikazali v tabelarični in grafični obliki ter jih interpretirali. Ugotovitve smo predstavili v sklepu.
Keywords: predšolski otroci, likovno izražanje, učno okolje, impresionizem, kubizem.
Published: 11.11.2019; Views: 4; Downloads: 2
.pdf Full text (1,34 MB)

6.
OTROCI, STARŠI IN PRAVLJIČNE URICE V KNJIŽNICI
Katja Ferlinc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Otroci, starši in pravljične urice v knjižnici je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu opredeljujemo knjižnice kot prostor za predšolske otroke. Dotaknemo se povezanosti med družino in knjižnico, raziščemo knjižnično ponudbo bibliopedagoških dejavnosti (s poudarkom na pravljičnih uricah), predstavimo primerno kakovostno literaturo za otroke, ki obiskujejo pravljične urice, ter obrazložimo pojme družinske pismenosti, knjižne in književne vzgoje. V empiričnem delu sem se osredotočila predvsem na starše otrok, ki obiskujejo knjižnico in preko anketnega vprašalnika analizirala njihove odgovore. V stik sem stopila s Knjižnico Josipa Vošnjaka Slovenska Bistrica, tako da so vsi rezultati vezani na omenjeno knjižnico. Ugotovili smo, da starši in otroci obiskujejo knjižnice predvsem zaradi izposoje knjižničnega gradiva, ne pa toliko zaradi bibliopedagoških dejavnosti, ki jih le-ta ponuja. Pravljične urice so glede na rezultate dokaj dobro obiskane. Starši se zavedajo pomembnosti obiska pravljičnih uric, vendar morda ne zaradi razlogov, ki smo jih želeli slišati. V naši diplomski nalogi predstavimo pomen obiska knjižnice in pravljičnih uric za predšolske otroke. Predstavimo tudi, kakšno mnenje imajo starši o pravljičnih uricah, kakšna je obiskanost pravljičnih uric v knjižnici Josipa Vošnjaka Slovenska Bistrica ter na kakšen način lahko med seboj sodelujejo starši, knjižničarji in knjižnica.
Keywords: Pravljična urica, knjižnica, knjižničar, predšolski otrok.
Published: 11.11.2019; Views: 2; Downloads: 1
.pdf Full text (916,76 KB)

7.
Vloga vzgojitelja pri preprečevanju okužb in pogostih nalezljivih bolezni
Suzana Ratajc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovalni problem pričujočega diplomskega dela z naslovom Vloga vzgojitelja pri preprečevanju okužb in pogostih nalezljivih bolezni so pogoste nalezljive bolezni predšolskega otroka in vloga vzgojitelja pri prepoznavanju in pravilnem ukrepanju ob pojavu nalezljivih bolezni v vrtcu. V teoretičnem delu smo opredelili najpogostejše povzročitelje okužb in načine širjenja nalezljivih bolezni. Osredotočili smo se na vlogo, naloge in dolžnosti vzgojitelja pri odkrivanju bolezni, preprečevanju okužb, prepoznavanju bolezenskih znakov, simptomov in stanj, krepitvi imunskega sistema predšolskega otroka in pri svetovanje staršem. Predstavili smo tudi potrebne ukrepe, ki jim morajo slediti tako strokovni delavci kot tudi starši in vrtci ob pojavu oziroma sumu na nalezljivo bolezen. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom v vrtcu Šentjur, ki so ga izpolnjevale vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic. V raziskavi smo želeli ugotoviti, ali imajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic dovolj znanja in kako ukrepajo pri pojavu okužbe pri otroku. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Raziskava je pokazala, da imajo vzgojiteljice in pomočnice dovolj znanja o preprečevanju širjenja okužb ne glede na starost in delovno mesto. Ugotovili smo, da so v času izobraževanja pridobile premalo znanja z zdravstveno-preventivnega področja.
Keywords: predšolski otrok, vloga vzgojitelja, nalezljive bolezni, okužbe, preprečevanje, vrtec
Published: 08.11.2019; Views: 36; Downloads: 5
.pdf Full text (327,71 KB)

8.
Pomen vzpodbujanja samostojnosti pri predšolskem otroku s strani odraslega
Maja Jovanić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Samostojnost otroka je dejavnost, pri kateri moramo biti potrpežljivi in vztrajni. Otrok se mora počutiti varno, kar je tudi osnovna potreba pri spodbujanju otrok k samostojnosti. Starši in ostali odrasli v otrokovem življenju se velikokrat ne zavedajo, da velikokrat s tem, da otroku pomagajo, storijo več škode kot koristi. Otrok sam pokaže, kdaj je pripravljen nekaj storiti sam. Odrasli imamo pomembno vlogo, v kateri moramo oceniti, kdaj je otrok dovolj star in sposoben, da nekaj stori sam. Takrat moramo odrasli to dopustiti in otroka spodbujati, nikakor pa tega ne naredimo namesto njega. V raziskavi želimo ugotoviti kakšne vrste odnosa imajo starši in vzgojitelji pri spodbujanju otrok k samostojnosti. . Namen naše raziskave je bilo raziskati kako starši in vzgojitelji dopuščajo otrokom samostojnost, ali jih pri tem spodbujajo ter razlike v samostojnosti glede na spol in starost otrok. Naš raziskovalni vzorec je vključeval 98 otrok, starih od 3 pa do 7 leta, v vrtcu. V raziskavi smo ugotovili, da deklice pričnejo prej uporabljati pribor kot dečki, da slednji potrebujejo tudi več spodbujanja pri obisku stranišča ter pospravljanju miz. Naša raziskava je prav tako pokazala, da deklice hitreje postanejo samostojne pri dejavnostih, le od odraslih je odvisno koliko samostojnosti jim pustimo.
Keywords: samostojnost otroka, spodbujanje otroka, starši in vzgojitelji
Published: 08.11.2019; Views: 39; Downloads: 8
.pdf Full text (1,37 MB)

9.
Uporaba slikarskih likovnih tehnik v vrtcu Borisa Pečeta Maribor
Nina Fras, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Uporaba slikarskih likovnih tehnik v vrtcu Borisa Pečeta Maribor je bil ugotoviti, kako pogosto vzgojiteljice v tem vrtcu uporabljajo različne slikarske tehnike, različne slikarske materiale, orodja, pripomočke in podlage. Ugotavljali smo tudi, katere formate vzgojiteljice najpogosteje ponujajo otrokom in katero slikarsko likovno tehniko imajo otroci najraje. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene vse slikarske likovne tehnike, različni slikarski materiali, orodja, pripomočki in podlage. Predstavili smo tudi vrtec Borisa Pečeta Maribor, v katerem smo ugotavljali uporabo slikarskih likovnih dejavnosti. V empiričnem delu smo predstavili rezultate predhodno opravljenega anketnega vprašalnika, ki je bil razdeljen diplomiranim vzgojiteljicam v vseh enotah vrtca Borisa Pečeta Maribor. Z izvedbo vprašalnika smo ugotovili, kako pogosto se vzgojiteljice v tem vrtcu odločajo za različne slikarske dejavnosti in uporabo različnih materialov, orodij, pripomočkov, podlag, formatov ter katero tehniko imajo otroci najraje.
Keywords: slikanje, likovni materiali, likovna orodja in pripomočki, podlage za slikanje
Published: 08.11.2019; Views: 33; Downloads: 6
.pdf Full text (1,27 MB)

10.
Primerjava biomehanskih karakteristik skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji
Jure Urbanc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Alpsko smučanje že dolgo velja za slovenski nacionalni šport. Smučajo mladi in manj mladi, profesionalci in rekreativci. Seveda so se smučarska oprema, tehnika in način smučanja z leti spreminjali in spreminjali so se tudi trend in vrste poškodb. Prav zaradi tega smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi ugotavljali razlike v biomehanskih karakteristikah skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji. Osredotočili smo se na discipline alpskega smučanja, zato smo podrobneje preučili njihovo tekmovalno tehniko ter razčlenili različne faze smučarskega zavoja. Za lažje razumevanje smo predstavili tehnične značilnosti in pomen smuči in ostale opreme ter discipline, v katerih tekmujejo alpski smučarji. Vsak šport temelji na načinu športne vadbe in tudi preventive, zato smo ob opisu gibalnih in funkcionalnih sposobnosti poudarili tudi pomen športne diagnostike. V zaključku teoretičnega dela smo predstavili sodobno diagnostično metodo za spremljanje značilnosti skeletnih mišic - tenziomiografijo (TMG) in natančno interpretirali njeno uporabo ter izmerjene rezultate – parametre. Vse to smo uporabili v raziskovalnem delu naloge. Raziskovalni del je jedro te diplomske naloge. Podatke, ki smo jih pridobili z metodo TMG, smo obdelali s programom SPSS. Raziskava nam je pokazala ključne razlike med vzorcema skeletnih mišic pri vrhunskih in rekreativnih alpskih smučarjih in s tem podkrepila ugotovitve o vzrokih za nastanek poškodb in o načinih za njihovo preprečitev.
Keywords: alpsko smučanje, tehnika smučanja, smučarska oprema, gibalne in funkcionalne sposobnosti, poškodbe, tenziomiografija
Published: 18.09.2019; Views: 91; Downloads: 41
.pdf Full text (736,13 KB)

Search done in 0.55 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica