| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accounting
Saša Tanasković, 2024, diplomsko delo

Opis: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira..
Ključne besede: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (969,15 KB)

2.
Obvladovanje tveganj v farmacevtski industriji na primeru podjetij Novartis in Roche
Taja Soldo, Vita Jagrič, 2024, diplomsko delo

Opis: Pisno delo diplomskega dela proučuje razvoj in spremembe obvladovanja tveganj v farmacevtski industriji v zadnjih desetih letih na primeru podjetij Novartis in Roche. Opredeljeni so strateški cilji, vizija, poslovna strategija podjetja v povezavi z finančnimi in poslovnimi tveganji. Podrobneje so predstavljena operativna in strateška tveganja v zadnjih desetih letih. V empiričnem delu naloge je opisan razvoj risk managementa skozi zadnjih deset letnih poročil in njegova primerjava. Opredeljena sta razvoj in spremembe pri obvladovanju valutnega, tržnega, kreditnega, likvidnostnega, obrestnega, cenovnega tveganja, ter upravljanje kapitalskih tveganj in tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke. Dodatno so predstavljene metodi za obvladovanje tveganj.
Ključne besede: obvladovanje tveganj, farmacevtska industrija, novartis, roche.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
VEDENJE PORABNIKOV IN VPLIV REFERENČNIH SKUPIN NA ODLOČANJE
Kim Pavličič, Aleksandra Pisnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem projektu raziskujemo vedenje porabnikov in stopnje celotnega procesa, ki se odvijajo pred in po nakupu izdelka ali storitve. Pojasnjujemo tudi ponakupno vedenje, kjer porabnik analizira svojo nakupno odločitev, ki jo primerja s prvotnimi merili in pričakovanji, ter ugotavlja, ali je izdelek njegove potrebe zadovoljil. V marketingu je razumevanje vedenja porabnikov posebno pomembno, saj podjetjem pomaga uspešno tržiti svoj izdelek. Na nakupno vedenje vpliva več različnih dejavnikov, med katerimi so osebni, družbeni, kulturni, ekonomski in psihološki dejavniki. Mi se osredotočamo predvsem na družbene dejavnike, pod katere uvrščamo referenčne skupine, ki so osrednja tema tega diplomskega projekta. Definiramo jih kot skupine ljudi, ki imajo posreden ali neposreden vpliv na posameznikova stališča in vedenje (Kotler, 2004). Preučujemo kako referenčne skupine oblikujejo nakupne odločitve porabnikov in kako podjetja ta pristop uporabljajo za tržne namene. Opisujemo kako vplivajo na zaupanje porabnikov v izdelke ter njihovo vlogo pri trženju luksuznih izdelkov. Vpliv referenčnih skupin pojasnjujemo na primeru priznane blagovne znamke Apple, ki ima ogromno zvestih uporabnikov, njihovi izdelki pa veljajo za statusni simbol. Kot drugi primer navedemo skupino mladih mater, ki za svoje otroke iščejo izčrpne informacije preko različnih virov. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom zbrali podatke, ki smo jih analizirali in grafično prikazali. Ugotovili smo, da pri izdelkih, ki spadajo v višjo cenovno kategorijo posamezniki bolj upoštevajo mnenja svojih referenčnih skupin kot pri cenejših. Sklepamo, da v primerih večjega tveganja nezadovoljstva po nakupu ljudje iščejo potrditev od svojih referenčnih skupin pred odločitvijo o nakupu. Naša raziskava potrjuje, da so referenčne skupine pomemben dejavnik v procesu odločanja ter in pri oblikovanju nakupovalnih navad.
Ključne besede: Referenčna skupina, porabnik, nakup, vedenje, odločanje, vpliv.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
NEGOTOVOST IN BANČNA KRIZA V ZDA 2023
EVA PEČOLER, Sabina Taškar-Beloglavec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na gospodarsko-politično negotovost in njene posledice za ameriški bančni sistem v letu 2023. Raziskuje, kako so različni dejavniki negotovosti, kot so geopolitične napetosti, pandemija COVID-19 in inflacija, vplivali na stabilnost in odpornost ameriškega bančnega sistema. Delo obravnava različne vire negotovosti, vključno z ekonomskimi, političnimi in zdravstvenimi šoki. S pomočjo metod smo ugotovili, kako so se banke odzvale na povečano negotovost ter kakšne so bile posledice za njihovo poslovanje in stabilnost finančnega sistema. Cilj diplomskega dela je povezanost med negotovostjo in stabilnostjo bančnega sistema. Teoretični del diplomskega dela obravnava različne vrste negotovosti, njihove vzroke in posledice ter predstavlja ključne indekse za merjenje negotovosti, kot sta indeks gospodarsko-politične negotovosti, indeks volatilnosti in indeks gospodarsko-politične negotovosti, ki temelji na Twitterju. Posebna pozornost je namenjena vsebinski razmejitvi pojmov finančne in bančne krize ter predstavitvi ključnih kazalnikov uspešnosti bančnega poslovanja. Empirični del nato analizira povezavo med negotovostjo in kazalniki bančne uspešnosti, s poudarkom na letu 2023 v ZDA. Cilj empirične analize je preveriti hipotezo, da povečana negotovost negativno vpliva na stabilnost in donosnost bančnega sektorja, ugotoviti, kakšen je vpliv negotovosti na odločanje bank in njihovo poslovanje, ter spoznati ranljivost bančnega sistema na zunanje šoke. Rezultati raziskave bodo prispevali k boljšemu razumevanju vpliva negotovosti na odločanje in poslovanje bank in ranljivosti bančnega sistema na zunanje pretrese.
Ključne besede: Gospodarska negotovost, negotovost, bančna kriza, finančna kriza, EPU, ZDA, 2023, SVB.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
Marketinško komuniciranje v Turistični agenciji Klas
Žiga Titan, 2024, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je za podjetja v današnjem času ključnega pomena. Je pogoj za uspešno poslovanje. Pripomore k prepoznavnosti znamke, izdelkov ali storitev, vodi k povečanju prodaje in s tem tudi k večjemu dobičku. Marketinško komuniciranje je proces s katerim podjetje ciljnim skupinam sporoča, jih nagovarja in posreduje informacije o svoji ponudbi. S pomočjo komuniciranja podjetje gradi tudi svoj imidž in ugled v očeh javnosti. Večina ljudi marketinško komuniciranje nepravilno imenuje in posplošuje kar na oglaševanje, ki pa je le eden od instrumentov marketinškega komuniciranja. Zaradi nasičenosti trga in zaradi konkurence med podjetji je nenehno dobivanje informacij iz vseh strani postalo del našega vsakdana. Navajeni smo že, da nas vsepovsod neprestano obkrožajo oglasi, ne glede na to, kje se nahajamo. Lahko bi rekli, da je prišlo že do točke, da se oglaševanja včasih niti ne zavedamo in mu niti ne namenimo veliko pozornosti, saj smo se ga že tako privadili. V delu diplomskega projekta se poglabljamo in raziskujemo, kaj vse poleg že omenjenega oglaševanja, obsega proces marketinškega komuniciranja. Teoretično znanje, ki ga pridobimo iz proučenega gradiva nato uporabimo za raziskavo marketinškega komuniciranja v Turistični agenciji Klas.
Ključne besede: komuniciranje, marketinško komuniciranje, Turistična agencija Klas, instrumenti marketinškega komuniciranja, komunikacijski načrt, turizem.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

6.
Numerična simulacija vbrizgavanja piroliznega olja iz odpadne LDPE plastike v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Andraž Dobaj, 2024, diplomsko delo

Opis: Proučevan je bil vpliv dodatka piroliznega olja, pridobljenega iz polietilena nizke gostote dizelskemu gorivu na pojavnost kavitacije v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. V numerični simulaciji s programsko opremo Ansys Fluent so bile upoštevane lastnosti treh različnih goriv: čistega dizelskega goriva, dizelskega goriva z dodatkom 10% in 20% piroliznega olja (volumski deleži). Analiza rezultatov je pokazala, da dodajanje piroliznega olja dizelskemu gorivu vpliva na pojavnost kavitacije. Najnižja pojavnost kavitacije je bila zabeležena pri sto odstotnem dizelskem gorivu, najvišja pa pri gorivu z dodatkom 20% piroliznega olja. Pirolizno olje, pridobljeno iz polietilena nizke gostote ima nižji vrednosti viskoznosti in gostote kot dizelsko gorivo. Možno je sklepati, da nižji vrednosti viskoznosti in gostote vplivata na večjo pojavnost kavitacije pri gorivu z višjim volumskim deležem piroliznega olja iz polietilena nizke gostote v zmesi.
Ključne besede: kavitacija, računalniška dinamika tekočin, pirolizno olje, polietilen nizke gostote, vbrizgalna šoba, dizelski motor
Objavljeno v DKUM: 08.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

7.
Sredstva in metode za izboljšanje rezultatov tekačev na dolge proge : diplomsko delo
Špela Gonza, 2024, diplomsko delo

Opis: Vzdržljivostni tek je monostrukturni šport, pri katerem je vzdržljivost ključna komponenta, opredeljena kot odpornost proti utrujenosti. Odziv organizma na obremenitev, ki jo med tekom dosežemo, imenujemo napor. Poznamo tri vrste napora, ki se razlikujejo po načinu proizvodnje energije. Pri intenzivnejšem treningu se ustvarja laktat, ki je koristen, saj služi kot hiter vir energije. Med tekači je zelo priljubljen tako imenovani višinski trening, s katerim želimo doseči pozitivne fiziološke prilagoditve. Najpomembnejša med njimi je eritropoeza (povečana tvorba rdečih krvničk). Najbolj znane metode treninga med tekači vključujejo regeneracijski tek, dolgi tek, tek v klanec, tek v območju laktatnega praga, tempo tek, fartlek, progresivni tek, intervalni trening in trening hitrosti. Za določanje intenzivnosti treninga uporabljamo 3- in 7-conski model intenzivnosti. Velik pomen v tekaškem svetu imata tudi prehrana in hidracija. Pomembno je polnjenje glikogenskih zalog zaradi izgube velike količine energije pred, med in po treningu. Med dovoljene ergogene pripomočke spadajo kofein, natrijev bikarbonat, beta-alanin in prehranski nitrati. Trening za moč je sestavni del programa vsakega tekača, saj pomaga preprečevati poškodbe in prispeva k bolj ekonomičnemu teku.
Ključne besede: vzdržljivost, laktatni prag, moč, višinski trening, ekonomika teka
Objavljeno v DKUM: 08.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

8.
Gibalna aktivnost predšolskih otrok in njihovih staršev v mestnem okolju : diplomsko delo
Andrej Farazin, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen pomen gibalne/športne aktivnosti v predšolskem obdobju, pri čemer je sprva predstavljen gibalni razvoj otroka, faze in dejavniki razvoja. Zanimal nas je vpliv družine na gibalne aktivnosti otrok ter sama gibalna dejavnost staršev. Predstavljene so tudi smernice s priporočili za gibalno aktivnost otrok in odraslost. Preučevali smo povezanost časa, ki ga otroci preživijo za zasloni s gibalnimi dejavnostmi. Diplomsko delo je raziskovalnega tipa. V raziskavi smo preverili tri zastavljene hipoteze, raziskavo pa smo izvedli s pomočjo anonimnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši predšolskih otrok (3-6 let). Ugotovitve raziskave so prikazane v grafih, ki jih spremljajo razlage. Ugotavljali smo, da so predšolski otroci redno gibalno aktivni na prostem, večina jih ni vključenih v organizirano vadbo, tisti ki pa so, pa obiskujejo predvsem splošno telovadbo. Otroci v povprečju dosegajo priporočeno količino dnevnih gibalnih aktivnosti. Starši so v prostem času po večini vključeni tako v zmerno, predvsem pa visoko intenzivne gibalne dejavnosti, pri čemer pa se na našem vzorcu ne potrdi povezanost med pogostostjo gibalnih/športnih aktivnosti staršev in otrok. Ugotavljamo, da se starši pri otrocih večinoma držijo smernic glede zaslonskega časa, hkrati pa se ne potrdi povezanost zaslonskega časa in gibalno aktivnostjo otrok. Na podlagi rezultatov smo vse tri hipoteze zavrnili.
Ključne besede: gibalni razvoj, predšolski otroci, gibalna/športna aktivnost, družina, čas za zasloni, mestno okolje
Objavljeno v DKUM: 08.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (785,76 KB)

9.
Industrial tourism in India after COVID-19 : 1st cycle professional bachelor's studies graduate thesis
Sharon Shaju, 2024, diplomsko delo

Opis: Industrijski turizem se pogosto nanaša na obiske industrijskih objektov ali lokacij. Industrijski turizem v Indiji predstavlja majhen segment celotnega turističnega trga. V diplomski nalogi smo poskušali ugotoviti stanje industrijskega turizma v Indiji pred in po COVIDU-19. Ker se industrijski turizem v Indiji osredotoča predvsem na izobraževanje in ne na prostočasne aktivnosti, so študentje glavna ciljna skupina. Med COVIDOM-19 je bil indijski industrijski turizem skupaj z vsemi drugimi turističnimi deležniki prisiljen v popolno zaprtje, kar je povzročilo izgube in omejitve potovanj, zaradi česar turistov sploh ni bilo. Vendar pa je nekaj industrijskih panog naredilo uspešen korak v smeri inovativnosti in spremenilo ponudbo v doživetja virtualne resničnosti, spletne delavnice in video oglede. Raziskava je zajela vse vplive COVIDA-19 na industrijski turizem in na tej podlagi je predlaganih nekaj idej za primer, da bi se zdravstvena kriza ponovila.
Ključne besede: industrijski turizem, COVID-19, zdravstvena kriza, varnostni protokoli, virtualna resničnost
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

10.
Generation Z travel values in the luxury tourism industry : 1st cycle professional bachelor's studies graduate thesis
Ema Barišić, 2024, diplomsko delo

Opis: Generation Z is becoming more active in today’s time. Its values are important to investigate as they will be the primary target in the market. In this thesis, we aimed to investigate Generation Z's values in the specific sector of luxury tourism and explore how they would engage with it. To begin, we defined traditional luxury, which was based on material goods, and compared it with new luxury, which is centered around experiences. Afterwards, we collected data on Generation Z from scholars and identified what events could have influenced them to develop such unique values that have not been seen before. To support our claims, we conducted a survey in the empirical part of the thesis. An in-depth analysis was done to examine whether these values hold true or should be reconsidered.
Ključne besede: Generation Z, luxury tourism, new luxury, values
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (480,55 KB)

Iskanje izvedeno v 4.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici