SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


Search without a query returns a maximum of 100 hits!

1 - 10 / 100
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza konkurence na področju zavarovalnih storitev
Sandra Podgoršek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Konkurenčnost na zavarovalniškem trgu se vsako leto povečuje, s tem pa tudi boj za preživetje med zavarovalnicami. Zavarovanci vsako leto posegajo po cenejših zavarovanjih in posledično prehajajo od ene zavarovalnice k drugi, zato se mora vsaka zavarovalnica zavedati priložnosti in nevarnosti, navzočih v lastnem podjetju, predvsem pa prepoznati prednosti in slabosti konkurentov, saj šele potem more dosegati zastavljeno rast. V diplomski nalogi smo opredelili tekmece na področju zavarovalništva v Sloveniji. Izpostavili smo štiri izbrane zavarovalnice. To so: Zavarovalnica Triglav d.d., Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnica Sava d.d. in Generali d.d. V teoretičnem delu diplomske naloge smo med drugim predstavili osnove zavarovalništva in opisali nekaj zavarovalniških pojmov, opredelili zavarovalništvo kot gospodarsko dejavnost ter na kratko opisali zgodovino zavarovalništva v Sloveniji. Opredelili smo tudi pojem konkurence in pojasnili, kako si podjetje zagotovi konkurenčno prednost pred drugimi. V praktičnem delu smo predstavili analizo konkurence vseh štirih največjih zavarovalnic v Sloveniji, in sicer Zavarovalnice Triglav d.d., zavarovalnice Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnice Sava d.d. in zavarovalnice Generali d.d. ter opredelili tržno moč zavarovalnic. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom opravili analizo sekundarnih virov in opravili raziskavo zadovoljstva zavarovancev z zavarovalnicami ter analizirali končne rezultate. Ker se podjetja na splošno razlikujejo med seboj v posameznih značilnostih, bomo skušali ugotoviti, v čem se razlikujejo izbrane zavarovalnice. To bomo izvedeli s pomočjo sekundarnih virov; med 100 naključno izbranih oseb bomo razdelili anketne vprašalnike. V diplomski nalogi bomo tudi ugotavljali, kateri je najpomembnejši faktor pri izbiri zavarovalnice in katera izmed njih ima največji ugled.
Keywords: konkurenca, zavarovalništvo, konkurenčna prednost, tržna moč, analiza konkurence
Published: 22.06.2018; Views: 3; Downloads: 1
.pdf Full text (1,02 MB)

2.
Informatizacija procesa certifikacije produkta
Doris Kos, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Da bi zaključno delo čim bolj povezala s smerjo študija in z delom, ki ga opravljam, bom pisala o posodobitvi določenih sej informacijskega sistema INFOR, ki ga v podjetju Iskraemeco, d. d., uporabljajo tudi za vodenje oz. upravljanje procesa certifikacije svojih produktov. Uporabljajo ga sicer v več oddelkih, a se bomo dotaknili samo tistih sej, ki jih uporablja pododdelek Odobritve, ki se zaradi neenotnega sistema za dokumentacijo konstantno sooča z izgubo časa in resursov v svojem procesu. S posodobitvijo sistema želimo to izgubo časa tudi odpraviti. Problema smo se lotili analitično. Seje, ki jih uporabljamo, smo podrobno pregledali in predloge sprememb predstavili IT-oddelku, ki bo poskrbel za nadgradnjo in uvedbo sprememb, kot končni uporabnik pa jih bomo mi potem preizkusili in tudi ovrednotili. Končni rezultat te posodobitve bo sistem, ki bo enostaven za katerega koli uporabnika, ki bo omogočal hitro arhiviranje dokumentacije in njen pregled ter bo jasno in hitro dal želene rezultate. Dodana vrednost bo optimizacija časa, ki ga bomo v prihodnosti porabili za omenjene korake.
Keywords: certifikat, produkt, tuji trgi, informacijska podpora
Published: 22.06.2018; Views: 2; Downloads: 0
.pdf Full text (3,65 MB)

3.
Osebna blagovna znamka
Petra Zidar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Blagovne znamke so izredno pomemben dejavnik na področju trženja. Celotno poslovanje podjetja se poleg ideje, začne s postavitvijo temeljev blagovne znamke. Proučili pomen osebne blagovne znamke in njene karakteristike za razvoj močne podobe v javnosti, ki se še dolgo po srečanju pojavlja v mislih potrošnikov. Najpomembnejši dejavnik osebne blagovne znamke, je nosilec osebne blagovne znamke. Gre za osebo, ki s svojimi lastnostmi, vrednotami, vsakodnevnimi odločitvami in javnim nastopanje oblikuje podobo podjetja, organizacije ali blagovne znamke. Predstavitev take osebe je izrednega pomena za vzpostavitev močne znamke, ki se bo v očeh potrošnikov razvila do mere, kjer se vzpostavi visoka mera zaupanja v znamko. Namreč ravno zaupanje je temelj za razvoj močne, z dobro pozicijo na trgu in uveljavljene blagovne znamke. Problem, ki smo ga želeli raziskati je, ali se znane osebne blagovne znamke v Sloveniji zavedajo pomena udejstvovanja na trgu kot osebna blagovna znamka in kakšne so njihove osebnostne karakteristike, ki vplivajo na dojemanje širše slike potrošnika na osebno blagovno znamko. Ugotovili smo, da močne osebne blagovne znamke v Sloveniji zavzemajo globoko čustveno inteligentnost, dobro zastavljen cilj in močne osebnostne karakteristike. Zavedajo se pomena ustvarjanja javne podobe in soustvarjanja blagovne znamke s potrošniki. Premalo pa se zavedajo pomena osebne blagovne znamke kot tržne komunikacije in uporabnega orodja za rast poslovanja v podjetju. Ugotovite so nas pripeljale do spoznanja, da se morajo osebne blagovne znamke v Sloveniji bolj zavedati pomena tržne vrednosti le-te, da je njihov razvoj odvisen od javne podobe, ki nastaja v mislih potrošnika in da morajo za svoj uspeh prevzeti mesto dobrega gospodarja tudi v svojem podjetju. Predlagamo širitev znanja osebnih blagovnih znamk in njihovo udejstvovanje na trgu, ki bo doprineslo boljše rezultate in obstoj znamke na trgu. Osebna blagovna znamka je nedokončan proces razvoja, ki zahteva popolno predanost in nepopustljivost. Potrebna je visoka stopnja čustvene inteligentnosti in pravilnih odločitev. Predvsem pa je potreben čas, ki podjetniku omogoča razvoj močne osebne blagovne znamke.
Keywords: - blagovna znamka - osebna blagovna znamka - upravljanje osebne blagovne znamke - trženje osebne blagovne znamke
Published: 22.06.2018; Views: 2; Downloads: 0
.pdf Full text (414,45 KB)

4.
Motivacija za izobraževanje starejših zaposlenih z višjo izobrazbo
Ana Lambić, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Delodajalci se dandanes srečujejo s težavami na področju kakovosti in konsistentnosti človeškega kapitala. Delovna doba zaposlenih se daljša in tako je v organizacijah zaposlenih veliko ljudi, ki so v zadnjem delu karierne poti. Okolje, v katerem delujejo organizacije, se tako v globalnem, kot v lokalnem smislu, stalno spreminja. Da bi zaposleni lahko sledili omenjenim spremembam, je ključnega pomena vseživljenjsko izobraževanje, saj znanje, pridobljeno v mladosti, ne zadošča. Za udeležbo na izobraževanjih in izvedbo vseživljenjskega izobraževanja je ključnega pomena ustrezno evidentiranje motivov in motivacijskih elementov, ki bi morali biti vpeti v delovno okolje, da bi vzpodbudili željene aktivnosti pri proučevani populaciji. Skozi izvedeno raziskavo smo ugotovili, da udeležence ankete najbolj motivira dobra predstavitev izobraževanj, varna prihodnost, raznolikost dela in samostojnost ter neodvisnost na delovnem mestu. Ovire oziroma demotivatorji, ki odvračajo proučevano populacijo od izobraževanj, so neujemanje izobraževanj z interesi posameznikov, neuporabna izobraževanja in pomanjkanje časa. Menimo, da je izobraževanje potrebno dodobra predstaviti in opisati izobraževalcem, ter jim prikazati, kako je neko izobraževanje koristno za njihovo delo in kaj vse jim bo le-to omogočilo (raznolikost dela, samostojnost in neodvisnost). Poudariti je potrebno tudi, kako bo izobraževanje vplivalo na njihovo varno prihodnost v organizaciji. Pomembno je, da so izobraževanja prilagojena interesom posameznikov. Ena izmed ovir, zakaj se udeleženci ankete ne udeležujejo izobraževanj, je tudi pomanjkanje časa. Le-to je mogoče deloma rešiti z izvajanjem izobraževanj znotraj delovnega časa. Udeležba na izobraževanjih, usposabljanjih, tečajih in izpopolnjevanjih udeležencev ankete je zelo nizka. Ugotovili smo, da bi le-ti spremenili teme izobraževanj (bolj aktualne, praktične in zanimivejše), vključili bi bolj zanimive in izkušene predavatelje, torej bolj kvalitetnejša izobraževanja. Poleg same vsebine in teme izobraževanj, bi udeleženci ankete spremenili tudi dolžino (krajša izobraževanja), ceno (nižja cena izobraževanj) in lokacijo (bližje/zanimivejše lokacije).
Keywords: motivacija, izobraževanje, starejši zaposleni
Published: 22.06.2018; Views: 2; Downloads: 0
.pdf Full text (734,95 KB)

5.
Dejavniki motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske
Pjeter Duhani, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi proučujemo dejavnike motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi. Gre za vojaško organizacijo, ki ima 1.315 zaposlenih (podatki za marec 2018) in je specifična, tako zaradi prednosti, kot tudi občutljivosti njene obravnave (omejitve). Glavni problem v obravnavani temi vidimo predvsem v zmanjšanju števila zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske. Samo v letu 2017 je bilo evidentiranih preko 230 primerov odhodov iz Logistične brigade, zaradi odpovedi, oziroma prenehanja delovnega razmerja. V štiriletnem obdobju 2014–2017 je vrste Logistične brigade zapustilo preko 820 zaposlenih. To bi v vojaškem izrazoslovju pomenilo cel bataljon zaposlenih manj. Zaradi tega menimo, da je tema aktualna in smo jo želeli v pričajoči nalogi raziskati. Pri obravnavi teme smo najprej proučili domačo in tujo literaturo, s področja motivacije in motivacijskih teorij. Anketni vprašalnik smo anketirancem razdelili v tiskani verziji. Anketiranje je bilo izvedeno v enotah LOGBR in je potekalo od 26. 2. 2018 do 20. 3. 2018. Želeli smo ugotoviti dejavnike motivacije zaposlenih za delo. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v Logistični brigadi Slovenske vojske motivirani za delo. Prav tako smo ugotovili, da je neposredni vodja dober vir motivacije in mu zaposleni zaupajo. Definirali smo kriterije, ki pozitivno vplivajo na motivacijo in kriterije, ki negativno vplivajo na motivacijo, oziroma demotivirajo zaposlene v Logistični brigadi. Tako pozitivne kot negativne dejavnike motivacije smo rangirali, glede na njihovo moč vpliva. Vsa anketna vprašanja smo ustrezno analizirali, statistično in grafično obdelali, kritično obravnavali in ugotovitve zapisali. Prav tako smo cilje diplomske naloge kritično obravnavali, podatke ustrezno analitično obdelali in obenem predlagali ustrezne rešitve za izboljšanje stanja. Na koncu, v zadnjem poglavju naloge, smo za potrebe delodajalca oblikovali priporočila in predlagali rešitve na posameznih področjih.
Keywords: motivacija motivacijske teorije vojak Slovenska vojska Logistična brigada
Published: 22.06.2018; Views: 5; Downloads: 0
.pdf Full text (1,55 MB)

6.
Posodobitev požarne zaščite v Nuklearni elektrarni Krško po nesreči v elektrarni Fukušima
Danijel Zavrl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti koncept mobilne opreme, ki jo je leta 2011 po nesreči v elektrarni Fukušima ‒ Daiči urgentno kupila Nuklearna elektrarna Krško. V delu smo predstavili primer požara, ki nastane ob padcu komercialnega letala na rezervoar za kurilno olje pri pomožni kotlovnici. Prikazali smo, koliko opreme in osebja je potrebnega za reševanje takšnega problema. Pri tem pa smo izračunali tudi požarno obremenitev ob nastanku požara.
Keywords: Nuklearna elektrarna Krško, Fukušima, požar, mobilna oprema, nesreča
Published: 21.06.2018; Views: 26; Downloads: 5
.pdf Full text (2,92 MB)

7.
Pregled sončnih elektrarn in zasnova sončne toplotne elektrarne v SAŠA regiji
Emilijo Lovrić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem se odločil predstaviti koncentrirano sončno toplotno energijo, elektrarne po svetu, ki uporabljajo takšno tehnologijo za izkoriščanje sončne energije ter pretvarjanje v električno energijo kot varno in čisto za okolje in ljudi, ter idejo za izgradnjo takšne elektrarne v Savinjsko-šaleški regiji z možnostjo sodelovanja z blokom 6 Termoelektrarne Šoštanj. Prikazal sem koncentrirane sončne toplotne elektrarne po svetu ter njihovo vlogo pri izkoriščanju sonca s koncentracijo sončnih žarkov. Nadalje sem predstavil tudi izračun stroškov takšne elektrarne ter primerjavo z ostalimi elektrarnami po svetu, ki uporabljajo takšen tip tehnologije. Ugotovil sem, da bo za izgradnjo takšnega projekta v Sloveniji potrebnega še nekaj časa, saj je takšna tehnologija še v zgodnji fazi za razliko od tehnologije s fotonapetostnimi paneli, ki smo je bolj navajeni in nam je tudi bolj poznana.
Keywords: obnovljiva energija, koncentrirana sončna toplotna energija, sonce, kombinacija, TEŠ, blok 6
Published: 21.06.2018; Views: 18; Downloads: 3
.pdf Full text (6,58 MB)

8.
Projektiranje nove športne dvorane v Slovenj Gradcu
Tadej Mirkac, 2018, diploma project paper

Abstract: V okviru projektne naloge se je izdelala idejna zasnova nove športne dvorane v Slovenj Gradcu. Pri projektiranju dvorane je bil upoštevan dolgoročni razvojni vidik in športno-turistični potencial mesta Slovenj Gradec. Temu primerna sta tudi koncept in sama kapaciteta objekta. Objekt je umeščen v širše območje športnega parka v Slovenj Gradcu. Dvorana je zasnovana kot armiranobetonska skeletna konstrukcija z jekleno strešno konstrukcijo. Fasadni sistem sestavlja jeklena podkonstrukcija, na katero so pritrjeni paneli iz membrane ETFE (Ethylene Tetrafluoroethylene). Objekt je zasnovan s pomočjo informacijskega modela stavbe (BIM), kjer sem veliko pozornost namenil predvsem projektiranju objekta s 3D konstrukcijskimi elementi, 3D vizualizaciji, izdelavi avtomatskih pogledov, tlorisov in prerezov ter natančnim popisom količin.
Keywords: arhitektura, projektiranje, športni objekt, informacijski model stavbe - BIM
Published: 21.06.2018; Views: 19; Downloads: 2
.pdf Full text (21,73 MB)

9.
Kakšnega šefa imajo slovenski delavci najraje?
Nuša Korošec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje je eden izmed pomembnih mehanizmov v organizaciji. Najpomembnejši za uspešno delovanje organizacije. Vodje morajo poskrbeti za uspešno opravljanje delovnih nalog, hkrati pa se dandanes vedno bolj poudarja, da dobre vodje poskrbijo tudi za osebnostno rast svojih podrejenih. »Uspešno podjetništvo zna iz priložnosti ustvariti vrednost.« (Turner, 2004, str. 72) Slabo vodstvo po drugi strani pelje organizacijo v propad. Delavci niso krivi za stečaje podjetij, marveč so žrtve le teh. V zadnjih desetletjih je propadlo mnogo velikih slovenskih firm (Mura, TAM, Prevent, Rog, Tomos, Tobačna Ljubljana, ipd.,...) ali pa so prešle v roke tujih investitorjev (Lek, Mercator, Droga Kolinska, Banka Koper, Aerodrom Ljubljana in še in še bi lahko naštevali). Ne bomo začeli omenjati slovenskih ustvarjalcev, ki so morali začeti svojo pot v tujini, ker jim naša država ni dovolila graditi, ali pa tujih investitorjev, ki so za razliko od slovenskih dobili dovoljenje za odprtje tovarn; ker to že spada v drugo področje. Kljub temu pa se tukaj odpira vprašanje: ali morda začenjamo verjeti, da so tuji vodje boljši od naših? Mar se delavcem pod njihovim vodstvom bolje godi? Tema je pomembna na našem območju (Sloveniji nasploh), saj je potrebno ugotoviti, kaj se da pri tem storiti. Kakšnega vodjo bi si zaposleni želeli nad sabo in kakšni vodje bi bili potrebni, da bi slovenske tovarne ponovno začele rasti in ne propadati. Z raziskovalnim delom smo ugotovili, da bi slovenski delavci svoje nadrejene ocenili z oceno dobro, kar pomeni, da stanje ni tako katastrofalno, kot bi nekateri napovedali, vendar se da še veliko izboljšati. Najslabšo oceno med kompetencami, ki smo jih preverjali, so vodje dobili za socialne kompetence. Po drugi strani si delavci od nadrejenih najbolj želijo navezovanje stikov in zmožnost samokontrole.
Keywords: vodenje, teorije vodenja, uspešnost, vodje, diplomske naloge
Published: 20.06.2018; Views: 26; Downloads: 4
.pdf Full text (1,28 MB)

10.
Različna forenzična mnenja - razlogi in posledice
Nika Berčič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Forenzična mnenja se nemalokrat razlikujejo med seboj. Gotovo bi lahko celo rekli, da kolikor je izvedencev, toliko je različnih mnenj. Te razlike so lahko takšne z malo odstopanja ali pa popolnoma nasprotujočih in kontradiktornih, divergentnih mnenj. Na takšne težave niso imuna nobena izvedenska mnenja, saj se razlike med njimi pojavljajo, če gre za strokovnjake, zaposlene v isti službi, zaposlene v isti državi ali pa neznancev, zaposlenih v različnih državah. Razlike med mnenji so verjetno pogostejše in jih je bolj logično pričakovati, če zadevo v pregled pošljemo izvedencem v različne države. Pa vendar si nasprotujejo tudi mnenja strokovnjakov iste stroke v isti državi, kar se zdravemu razumu z veliko verjetnostjo ne zdi najbolj logično. Toda kaj povzroča razlike v mnenjih? Ali gre za razlike pri izobraževanju in usposabljanju »forenzikov«? Ali so razlog različne metode preiskovanja sledi? Morda so krivi različni sistemi prepričanj, ki veljajo v določeni državi ali na določenem območju? Ali gre za vpliv pristranskosti zaradi primerov, ki so jih v svoji karieri »forenziki« že obravnavali? Ima pri tem morda vmes prste intuicija? Morda osebnost, personalna prepričanja in vrednote ključno prispevanju h končni odločitvi za podano mnenje? Naša naloga je ugotoviti, zakaj do razlik v izvedenskih mnenjih sploh prihaja ter kakšne so njihove posledice. Prizadevali si bomo odkriti, kje obstajajo tiste ključne pomanjkljivosti, ki prispevajo k tem razlikam.
Keywords: forenzika, forenzični strokovnjaki, izvedenska mnenja, ENFSI smernice, standardi, diplomske naloge
Published: 20.06.2018; Views: 13; Downloads: 4
.pdf Full text (925,80 KB)

Search done in 3.48 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica