SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 4227
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv prekomerne telesne teže na telesno samopodobo mladostnikov v Sloveniji
Sara Koležnik, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrskega dela opisujemo čezmerno telesno težo in debelost kot zdravstveni problem ter nato še kot družbeni problem. Preučili smo pojem telesne samopodobe - pri tem smo definirali pojem splošne samopodobe, samospoštovanja - različne raziskave na področju samopodobe, telesne samopodobe, vpliv socialno-ekonomskega statusa in prekomerne telesne teže ter tudi vpliv medijev na telesno samopodobo. V nadaljevanju smo opisali motnje hranjenja ter kot zadnje še možne pristope za zmanjšanje problema debelosti pri otrocih in mladostnikih. V empiričnem delu magistrskega dela smo predstavili empirično raziskavo. Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz dveh delov. Prvi del je bil sestavljen iz vprašanj, ki smo jih oblikovali sami glede na namen raziskovanja, drugi del je bil iz vprašanj slovenskega prevoda vprašalnika telesne samopodobe psdq. Za obdelavo podatkov smo uporabili statistični program SPSS. Glede na pridobljene rezultate lahko sklepamo, da se v zadnjih nekaj desetletjih problemi prekomerne telesne teže in debelosti povečujejo. Prav tako rezultati kažejo, da imajo mladostniki s prekomerno telesno težo nižjo splošno telesno samopodobo v primerjavi z ostalimi mladostniki. Glede na socialno-ekonomski status se je pokazalo, da je v družinah z nižjim socialno-ekonomskim statusom več prekomerno težkih otrok. Statistično pomembne razlike v gibalnih sposobnostih med mladostniki s prekomerno telesno težo in ostalimi mladostniki nismo dokazali. Prav tako nismo dokazali statistično pomembne razlike v telesni samopodobi med dekleti in fanti s prekomerno telesno težo.
Ključne besede: mladostniki, prekomerna telesna teža, telesna samopodoba, izobrazba staršev, mediji
Objavljeno: 10.06.2019; Ogledov: 44; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (562,14 KB)

2.
Vrstniška mediacija v slovenskih srednjih šolah
Mateja Vogrinčič, 2019, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo izpostavlja tematiko vrstniške mediacije kot enega izmed alternativnih načinov za razreševanje nastalih konfliktov. Glavni namen naše empirične raziskave je bil osvetliti področje slovenskih srednješolskih programov z vidika discipline in konfliktov ter ugotoviti, koliko srednjih šol pri reševanju konfliktov uporablja koncept vrstniške mediacije. Pri tem so nas zanimale razlike glede na regijo in izobraževalni program, ki ga izvaja posamezna srednja šola. V prvi fazi raziskovanja smo pridobili podatke s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskava temelji na neslučajnostnem vzorcu šolskih svetovalnih delavcev vseh srednjih šol, ki so v šolskem letu 2016/2017 delovale v Sloveniji. Na anketni vprašalnik se je skupno odzvalo 71 šolskih svetovalnih delavcev. V drugi fazi raziskovanja smo uporabili metodo intervjuja, s katero smo želeli preveriti veljavnost z anketnim vprašalnikom pridobljenih podatkov in pridobiti poglobljen vpogled v vrstniško mediacijo v slovenskem prostoru. Izvedli smo polstrukturiran intervju z enim izmed slovenskih mediatorjev, z Janijem Prgićem. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da vsi šolski svetovalni delavci medosebne odnose med dijaki/dijakinjami na njihovi šoli ocenjujejo kot pozitivne in zelo pozitivne. Velik odstotek srednjih šol v urejanje konfliktov in disciplinskih vprašanj aktivno vključuje tudi dijake/dijakinje, vendar pa je koncept vrstniške mediacije kot eden izmed alternativnih metod reševanja konfliktov vseeno slabo uveljavljen v slovenskih srednjih šolah, pri tem pa ni bistvenih razlik glede na regijo ali tip izobraževalnega programa. Številni avtorji v svojih delih navajajo prednosti vrstniške mediacije, o tem pa poročajo tudi anketiranci s srednjih šol, ki že izvajajo vrstniško mediacijo. Ostali anketirani navajajo potrebo po uvedbi določenih pogojev, da bi lahko ta koncept vpeljali tudi na njihovih šolah. Odgovori, zbrani s pomočjo intervjuja, so potrdili našo domnevo, da je vrstniška mediacija in mediacija nasploh metoda, ki posameznika opremi z znanji in veščinami, ki so nujno potrebne ter zaželene za življenje in delovanje v družbi.
Ključne besede: Medvrstniški odnosi, konflikt, šolska mediacija, vrstniška mediacija
Objavljeno: 07.06.2019; Ogledov: 58; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

3.
The Language of Appraisals in Articles About Ice Hockey
Janja Sterle, 2019, magistrsko delo

Opis: Media articles, regardless of the media in which they are published (e.g. news, a report, a notification), are generally expected to be characterized by balance and objectivity as one of their most important and identifiable characteristics. However, the results of the analysis show that this is not entirely true for the articles about ice hockey analysed in this thesis. Thus, the presence of a certain degree of subjectivity has been determined. In the thesis, the article was considered objective when the writer wrote about the facts and data that could be checked and did not reveal his/her emotions, presence or opinion. At the same time, the article was considered subjective when the writer was present in the article in a way that s/he revealed his/her emotions or s/he evaluated what was going on and/or the hockey players. For the analysis, the appraisal model developed in 2005 by Martin and White was used because it turned out to be the most useful as their appraisal categories (graduation, engagement, and attitude) cover all lexical choices, with which one shows his/her attitude or engagement or graduates something. Appraisal can be a single word or a phrase that indirectly/implicitly or directly/explicitly expresses one’s opinion, judgement, or engagement. According to the Longman Dictionary of Contemporary English (LDOCE), appraisal is “a statement or opinion judging the worth, value, or condition of something” (https://www.ldoceonline.com/dictionary/appraisal), while the Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD, 8th Edition) defines it as “a judgement of the value, performance or nature of sb/sth” (OALD 2010: 62). The analysis of the articles was carried out with Computer Assisted Text Markup and Analysis (CATMA) platform. Objectives of the thesis were to research the differences in the use of appraisals in the articles that describe the same event, i.e. the ice hockey match. Thus, it was researched how the author’s presence and engagement were reflected through appraisal, and how much of subjectivity was present in the articles that were supposed to be objective. Next, I was interested in how the writer is positioned in the articles which report about the winning team, and how in the articles reporting about the losing team. Finally, it was researched which types of appraisal were used in three articles which report about the same match and were published on the official web sites of Los Angeles Kings and Colorado Avalanche, and in the article that was published in a neutral web media FOX Sports. The results showed that the articles that were published on the official web sites of the teams tended to be more subjective as numerous instances of the writer’s presence and engagement were found. On the other hand, the article from the neutral web site turned out to be the most objective and unbiased, even though some instances of the writer’s presence and engagement were found as well.
Ključne besede: appraisal system, appraisals, ice hockey, graduation, engagement, attitude.
Objavljeno: 06.06.2019; Ogledov: 68; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

4.
Dekriminalizacija prepovedanih substanc in postopkov v profesionalnem športu
Žan Petek, 2019, magistrsko delo

Opis: Doping je globalni problem s katerim se pristojne institucije ukvarjajo že skoraj pol stoletja. Zdi se, da je Svetovna protidopinška agencija (WADA) pri opravljanju svoje naloge v zaostanku tako s kvantitativnega kot kvalitativnega vidika, odstotek odkritih primerov uporabe dopinga je namreč precej manjši, kot je v realnosti. Resničnih številk, ki bi odražale obseg dopinga v vrhunskem športu, pravzaprav ni. Prav tako ni pričakovati, da bi katera koli bodoča raziskava podala realni delež njegove uporabe. V zvezi z dopingom ni bilo izvedenih veliko raziskav, z večino poznanih in odmevnih primerov se je javnost seznanila prej po naključju kot pravilu. Ker legalizacija dopinga predstavlja najbolj učinkovito rešitev, smo analizirali in opredelili zakaj bi legalizacija dopinga v vrhunskem športu pravzaprav bolj koristila kot škodila, predvsem z vidika športnikov in njihovega zdravja. S teoretično analizo primarnih in sekundarnih virov smo zbrali prepričljive argumente, ki legalizacijo dopinga zagovarjajo.
Ključne besede: Doping, dekriminalizacija, prepovedane subsrance
Objavljeno: 06.06.2019; Ogledov: 43; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (857,91 KB)

5.
Kulturni kapital staršev in starševska učna pomoč kot napovednika šolske uspešnosti otroka v osnovni šoli
Sara Hašaj, 2019, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je bil osvetliti vlogo starševske učne pomoči pri reprodukciji družbene neenakosti v Sloveniji, pri čemer sem se glede družbenega položaja staršev osredotočila na njihov kulturni kapital. Slednjega sem ugotavljala na osnovi najvišje dosežene formalne izobrazbe obeh staršev in glede na obseg kulturne potrošnje celotne družine. Dodatno je bil cilj preučiti, kakšno je mnenje učiteljev glede pomena in vpliva starševske učne pomoči otroku.
Ključne besede: starševska učna pomoč, kulturni kapital, učna uspešnost
Objavljeno: 06.06.2019; Ogledov: 44; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (558,16 KB)

6.
Developing Reading Comprehension in English Course Books for 7th, 8th and 9th Grade of Slovene Primary Schools
Petra Grdadolnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Reading is a very important part of our lives. As children, we encounter reading through picture books, and later we reach for more demanding texts. The child is becoming literate at reading, which is very important, and reading can also be a starting point for socializing – parents reading together with their children, socializing in book clubs, reading for a reading badge, etc. By reading, children do not only become proficient in reading, but they enrich their speaking skills. Speech, develop their imagination, gain a new source of information, become more versatile and more easily manage different situations. In all this, we should not forget that reading must always be a fun activity, not a constraint or exertion for a child or a student, and that motivation for reading is extremely important. In the master's thesis, I want to highlight the characteristics of reading and reading comprehension, by doing a more detailed analysis of the parts of course books that are designed to develop reading skills, and analyzing the survey, which will reflect students' view of reading comprehension in elementary school.
Ključne besede: Reading, reading comprehension, reading literacy, course books.
Objavljeno: 05.06.2019; Ogledov: 45; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

7.
Poučevanje književnosti v srednji šoli: primerjava učnih načrtov za pouk angleščine v programih mednarodne mature in splošne gimnazije
Eva Cassandra Diane Fartek, 2019, magistrsko delo

Opis: Književnost nam daje primere jezika v svoji najboljši obliki. Zato se lahko uporablja kot orodje, ki izpostavlja dijake z višjo znanja pri pouku tujega jezika. Kljub temu se danes pri pouku angleščine v Sloveniji književnost zelo malo poučuje. Književnost je pogosto namenjena za slovnične in besediščne vaje, kot so klasične aktivnosti izpolnjevanja delovnih listov. Še posebej v gimnaziji, kjer dijaki začenjajo gimnazijski učni program z dobrim razumevanjem angleškega jezika, bi lahko pogosteje in bolj poglobljeno preučevali književnost. S tem bi dijaki lahko pridobili več znanja jezika in boljše razumevanje angleške kulture. Da bi odkrili kakršnekoli težave v zvezi s tem, kako se poučuje književnost pri pouku angleščine v gimnazijah in poiskali primerne rešitve, sem to poučevanje primerjala s svetovno znanim predmetom angleščine Jezik A: jezik in književnost, ki se poučuje v programu mednarodne mature. Po tem, ko so učenci in učitelji v obeh programih izpolnili vprašalnik in anketo, sem ugotovila, da bi lahko pri pouku angleščine v gimnazijah vključili več književnosti in bolj raznoliko književnost. Dijaki bi se lahko tudi bolj osredotočili na sam jezik v besedilih, za razliko od zdajšnjega učenja analize zgodbe in književnih likov. Učitelji bi lahko bili bolj usposobljeni za poučevanje književnosti v svojem univerzitetnem pedagoškem izobraževanju za poučevanje angleškega jezika. Dobro bi bilo, da se učiteljem nudi več sredstev in virov za poučevanje književnih del.
Ključne besede: književnost, EFL, poučevanje angleščine, gimnazija, mednarodna matura, učenje jezika
Objavljeno: 05.06.2019; Ogledov: 43; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

8.
Primerjava regionalne geografije slovenije v 5. in 9. razredu oš z aplikacijo formativnega spremljanja znanja
Alja Kosem, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi z naslovom Primerjava regionalne geografije Slovenije v 5. in 9. razredu z aplikacijo formativnega spremljanja znanja smo ugotavljali, koliko in katera znanja za pouk regionalne geografije Slovenije pridobijo učenci v 5. razredu pri predmetu družba, kjer v vsebinskem sklopu Ljudje v prostoru obravnavajo regionalno geografijo Slovenije. Ker naj bi se cilji in vsebine v osnovni šoli oz. v procesu izobraževanja vertikalno nadgrajevali s starostjo učencev tudi pri regionalni geografiji Slovenije, smo ugotavljali, koliko in kateri cilji in vsebine regionalne geografije Slovenije se v primerjavi s petim razredom ponovijo in kateri nadgradijo ali razširijo v devetem razredu, ko se ponovno pojavi ta vsebina. Magistrska naloga je lahko v pomoč učiteljem geografije, ki morajo v skladu s teorijo formativnega spremljanja znanja dobro poznati vertikalno grajenost učnih ciljev in vsebin. Še posebej to velja v primerih, kot je regionalna geografija Slovenije, kjer v osnovni šoli pride do konceptualno in vsebinsko (vsaj na videz) podobne obravnave v dveh razredih. V nalogi je predstavljen tudi konkretni primer formativnega spremljanja znanja v okviru obravnavane vsebine.
Ključne besede: družba, geografija, regionalna geografija Slovenije, formativno spremljanje znanja
Objavljeno: 05.06.2019; Ogledov: 37; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,83 MB)

9.
Prekmurski terezijanski urbarji, in Marija Terezija v izbranih slovenskih in tujih znanstvenih ter strokovnih objavah
Sara Hašaj, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na tri dele. V prvem delu predstavim biografijo Marije Terezije, njeno dobo in vpliv na današnje slovensko ozemlje. V tem delu je dodano tudi poglavje o Pragmatični sankciji, ki je pomembno vplivala na njeno vladanje. Nadaljujem o Prekmurju v zgodnjem novem veku, ki se še posebej osredotoča na čas vladanja Marije Terezije. Na podlagi tega se nato navežem na drugi del, kjer sem se ukvarjala s prekmurskimi terezijanskimi urbarji, in sicer bolj konkretno s transkripcijo urbarialnih tabel za vasi Gornji Petrovci, Ivanci in Andrejci. V tretjem delu je predstavljena bibliografija izbranih znanstvenih in strokovnih objav: slovenskih od leta 1900 in izbranih tujih od 2. polovice 19. stoletja, ki pišejo o Mariji Tereziji in njeni dobi. Namen izbrane teme je počastiti 300-letnico rojstva Marije Terezije. Rodila se je 13. maja 1717 cesarju Karlu VI. in njegovi soprogi Elizabeti Braunschweiško-Wolfenbüttelski. Na osnovi Pragmatične sankcije je 23-letna zadnja direktna Habsburžanka leta 1740 prevzela oblast v vseh tedanjih habsburških dednih deželah in kraljestvih ter vladala do svoje smrti leta 1780. Čas Marije Terezije za slovenski prostor pomeni prehod v moderno dobo. Družbeni, gospodarski razvoj, agrarna in tehnična revolucija v času sovlade Marija Terezije in Jožefa II. pomenijo tudi osnovo za slovensko narodno prebujanje.
Ključne besede: Marija Terezija, terezijanska doba, pragmatična sankcija, prekmurski terezijanski urbarji, bibliografija.
Objavljeno: 05.06.2019; Ogledov: 32; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (5,54 MB)

10.
Mobilni telefoni med varno uporabo in sredstvom nasilja med osnovnošolci
Mihaela Cvek, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo obravnavali uporabo mobilnih telefonov med osnovnošolci v Sloveniji. V teoretičnem delu smo izpostavili različne vidike mladostnikovega razvoja ter vlogo družine in vrstnikov pri tem. Osvetlili smo mesto in vlogo mobilnih telefonov v sodobni družbi in v življenju mladostnikov ter opozorili na možne nevarnosti in pasti uporabe mobilnih telefonov med mladostniki. Prikazali smo nekaj primerov pozitivne uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu in opozorili na morebitne pasti uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posebno pozornost smo namenili različnim vrstam nasilja med mladostniki, zlasti nasilju s sodobno tehnologijo ter strategijam za njihovo preprečevanje in odpravljanje. Empirični del je bil zasnovan na triangulacijskem pristopu in je združeval kombinacijo kvantitativnega in kvalitativnega pedagoškega raziskovanja. Temeljna ugotovitev kvantitativnega dela raziskave, izvedene od marca do junija 2016, v kateri je sodelovalo 843 učencev 6. in 9. razredov in 158 učiteljev razrednikov iz osnovnih šol vseh statističnih regij Slovenije, je, da so mobilni telefoni močno vpeti v življenje učencev. V značilnostih in obsegu uporabe mobilnih telefonov so se med učenci glede na spol in razred pokazale nekatere razlike. Deklice in devetošolci uporabljajo mobilne telefone pogosteje kot dečki in šestošolci. Deklice pogosteje kot dečki navajajo, da imajo več strahov v povezavi z uporabo mobilnih telefonov. Mobilni telefoni predstavljajo statusni simbol in sredstvo socialnega povezovanja oz. izključevanja in tako jih zaznavajo tudi učenci. Deklice in šestošolci pogosteje kot dečki in devetošolci zaznavajo mobilne telefone kot statusni simbol in kot sredstvo socialnega povezovanja oz. izključevanja,. Deklice in šestošolci se po navedbah bolj kot dečki in devetošolci zavedajo škodljivosti sevanja mobilnih telefonov. Raziskava je pokazala, da so mobilni telefoni sredstvo, zaradi katerega in s katerim se izvaja nasilje. Dečki so pogosteje kot deklice storilci in žrtve posameznih dejanj nasilja zaradi mobilnih telefonov. Deklice in devetošolci so pogosteje kot dečki in šestošolci žrtve nasilja s pomočjo mobilnih telefonov, dečki in devetošolci pa storilci tovrstnega nasilja. Nadalje je raziskava pokazala, da so učenci bolj kot učitelji naklonjeni uporabi mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu, učitelji pa se bolj kot učenci zavedajo možnih posledic tovrstne uporabe. Učitelji so kot najučinkovitejšo strategijo preprečevanja nasilja z mobilnimi telefoni ocenili dosledno ukrepanje v primeru kršitev v skladu z zapisanimi pravili, kot najbolj učinkoviti strategiji odpravljanja nasilja z mobilnimi telefoni pa resno jemanje in takojšnjo obravnavo vsakega znaka nasilja ter pogovor z žrtvijo in nudenje žrtvi podpore in pomoči. Kvalitativni del raziskave temelji na polstrukturiranih intervjujih ravnateljev in analizi dokumentov šol. Temeljna ugotovitev intervjujev ravnateljev iz osmih osnovnih šol, ki so bile zajete v kvantitativni del raziskave, je, da je uporaba mobilnih telefonov med poukom nedovoljena ter da se redko soočajo z nasiljem z mobilnimi telefoni. Ravnatelji so opozorili na slabo ozaveščenost o možnostih ne kritične uporabe mobilnih telefonov med učenci in učitelji. Kot najbolj učinkovito strategijo za preprečevanje nasilja z mobilnimi telefoni vidijo ozaveščanje učencev in kot najbolj učinkovito strategijo za odpravljanje tovrstnega nasilja razgovore z učenci. Ravnatelji imajo različne vizije preprečevanja in ukrepanja ob pojavu nasilja z mobilnimi telefoni. Analiza dokumentov šol je pokazala precej neenotno in pomanjkljivo urejenost pravil uporabe mobilnih telefonov v šolah ter pristopov ukrepanja ob neupoštevanju pravil. Na osnovi pridobljenih spoznanj smo v zaključku doktorske disertacije podali smernice za spodbujanje odgovorne in varne uporabe mobilnih telefonov.
Ključne besede: mobilni telefoni, učenci, statusni simbol, sredstvo povezovanja oz. izključevanja, elektromagnetno sevanje, nasilje z mobilnimi telefoni, preprečevanje in odpravljanje nasilja z mobilnimi telefoni
Objavljeno: 28.05.2019; Ogledov: 77; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.55 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici