SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 3968
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Davčne oaze, davčna konkurenca in izpad davčnih prihodkov
Gregor Vrhovšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se na podlagi analize znanstvene in strokovne literature ukvarja z analizo metod izkoriščanja davčnih ugodnosti v davčnih oazah s strani pravnih in fizičnih oseb ter z družbenimi stroški takšnega delovanja. Študija primera davčnega izogibanja korporacije Google je služila namenu konkretizacije omenjene analize. Davčne oaze so v delu sicer obravnavane v kontekstu širšega fenomena mednarodne davčne konkurence. Na koncu delo preuči še ukrepe mednarodnih organizacij proti negativnim učinkom davčnih oaz. Ugotovljeno je, da izkoriščanje možnosti davčnih ugodnosti, ki jih nudijo davčne oaze vodi v izpad davčnih prihodkov - po poročilu OECD je davčno izogibanja preko davčnih oaz zgolj v letu 2014 povzročilo od 140 do 200 milijard velik izpad davčnih prihodkov tudi na globalni ravni. Nakazan je tudi vpliv takšnega delovanja na povečanje ekonomske neenakosti in revščine. Ugotovljeno je, da krepitev mednarodne davčne konkurence oblikuje t.i. »davčno dirko proti dnu«. Nadalje, ugotovljeno je, da ukrepi na področju boja proti škodljivim vplivom davčnih oaz niso dovolj učinkoviti. Ključen razlog za njihovo neučinkovitost je, da delujejo v skladu s trenutnim mednarodnim davčnim sistemom in ga ne spreminjajo v zadostni meri. Ugotovljeno namreč je, da je potrebna temeljita sprememba obstoječega mednarodnega davčnega sistema, saj ta več ni primeren za sedanje globalno-ekonomske razmere.
Ključne besede: davčne oaze, mednarodna davčna konkurenca, »davčna dirka proti dnu«, izpad davčnih prihodkov, Google, mednarodni davčni sistem, globalizacija.
Objavljeno: 19.06.2018; Ogledov: 33; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

2.
Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca
Iva Lah, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi z naslovom Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca je poudarek na dogajalnem prostoru, tj. mestu Ptuj, ki je rojstni kraj avtorja obravnavanih del Mihe Remca. V prvem delu naloge je predstavljena teoretična zasnova za analizo, to je teorija dogajalnega prostora v literaturi, teorija urbanega romana, teorija identificiranja realnih krajev v literaturi in predstavitev osrednjih kronotopov po Bahtinu. Teoretični del naloge vključuje še obravnavo mesta kot dogajalnega prostora v tuji in slovenski literaturi ter pomen kolektivne memorije in geniusa loci v književnosti. V drugem delu magistrske naloge sledi analiza literarnih del. Osrednji del predstavljajo povest z dramsko predlogo in dva romana, ki so prostorsko umeščeni v mesto Ptuj in okolico. V njih so predstavljeni zgodovinski, politični in kulturni vidiki Ptuja. Ob tem so prikazane možnosti pojavitev kolektivne memorije, geniusa loci in regionalne identitete. Prikazani so opisi okolja, iz katerih lahko razberemo, ali je Ptuj v vlogi urbanega mesta ali ne. Romana sta obravnavana tudi po kategorizaciji kronotopov po Bahtinu. Sledi obravnava drugih Remčevih pripovednih del, ki ne vsebujejo sestavine oz. dogajalnega prostora Ptuja, a se v njih pojavi ogromno drugih realnih krajev ter primerjava teh z opisi Ptuja. Na koncu so predvidene tudi povezave del, oziroma realnih krajev v njih, z avtorjevim življenjem.
Ključne besede: Miha Remec, Ptuj, realni kraji, mesto, kronotop, kulturna memorija, regionalna identiteta.
Objavljeno: 12.06.2018; Ogledov: 43; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Dvokulturnost in medkulturnost na avstrijskem Koroškem, s posebnim ozirom na delo Florjana Lipuša
Tina Kraner, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Dvokulturnost in medkulturnost na avstrijskem Koroškem, s posebnim ozirom na delo Florjana Lipuša se je posvetilo raziskovanju dvokulturnosti in medkulturnosti v sodobni slovenski književnosti na avstrijskem Koroškem. Največja pozornost je bila namenjena analizi romanov pisatelja Florjana Lipuša, ki je bila usmerjena zlasti na pojavljanje dvo- in medkulturnosti v vseh avtorjevih romanih. Pri pisanju magistrskega dela so bile uporabljene različne metode raziskovanja: deskriptivna, komparativna, zgodovinska metoda, metoda analize in sinteze ter metoda generalizacije in specializacije. V prvem delu magistrskega dela je bila predstavljena teorija, s katero je bila podkrepljena analiza v drugem, obširnejšem delu. Drugi del je zajemal literarno analizo vseh Lipuševih romanov: Zmote dijaka Tjaža (1972), Odstranitev moje vasi (1983), Jalov pelin (1985), Prošnji dan (1987), Srčne pege (1991), Stesnitev (1995), Boštjanov let (2003), Poizvedovanje za imenom (2013), Mirne duše (2015) in Gramoz (2017). Analiza se je najprej nanašala na temeljne sestavine literarnega dela: temo, motive, sporočilo, notranjo in zunanjo zgradbo ter pripovedovalca, nato pa so bili romani na tematski, motivni in jezikovno-slogovni ravni analizirani z vidika dvokulturnosti in medkulturnosti. Analiza romanov je pokazala, da se v vseh avtorjevih romanih pojavljata dvo- in medkulturnost, vendar v nekaterih romanih ne na vseh romanesknih ravneh.
Ključne besede: Florjan Lipuš, dvokulturnost, medkulturnost, slovenska književnost na avstrijskem Koroškem, roman
Objavljeno: 12.06.2018; Ogledov: 37; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

4.
Odnos dijakov do šolskega svetovalnega dela
Monika Kostanjšek, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se ukvarjali s šolskim svetovalnim delom na srednjih šolah. Zanimalo nas je, kakšna je vloga šolske svetovalne službe na srednjih šolah, katere so njene naloge, kakšne so posebnosti svetovanja srednješolcem ter kakšne so izkušnje in odnos dijakov do šolskega svetovalnega dela. Pri šolskem svetovalnem delu na srednjih šolah je v ospredju poklicna orientacija in svetovanje dijakom pri prehajanju na naslednjo stopnjo izobraževanja ter reševanje različnih življenjskih težav. Šolski svetovalni delavci se pogosto poslužujejo neposrednih oblik pomoči, s katerimi se dijakom pomagajo spoprijemati s številnimi spremembami in težavami, s katerimi se srečujejo v obdobju mladostništva. V empiričnem delu nas je zanimalo šolsko svetovalno delo z vidika dijakov. Namen raziskave, ki smo jo opravili na sedmih srednjih šolah in je zajemala 376 dijakov, je bil ugotoviti, kakšen je odnos dijakov do šolskega svetovalnega dela in kakšne izkušnje imajo z njim. S pomočjo Mann-Whitneyevega U-preizkusa in 2 – preizkusa smo iskali razlike glede na spol in vrsto šole. Ugotovili smo, da so tako gimnazijci kot dijaki srednjih poklicnih in strokovnih šol dobro seznanjeni z delom šolske svetovalne službe, vendar se redko poslužujejo njene pomoči. Dijaki šolsko svetovalno službo dojemajo kot pomemben del šolskega okolja, vendar se pri iskanju pomoči pogosteje zatekajo k vrstnikom ali staršem.
Ključne besede: šolsko svetovalno delo, svetovalna služba, srednja šola, mladostništvo, dijaki
Objavljeno: 12.06.2018; Ogledov: 37; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (926,13 KB)

5.
Vesoljska tekma v očeh slovenskih časnikov
Miha Brumec, 2018, magistrsko delo

Opis: Vesoljska tekma je pojem, ki ga enačimo z obdobjem raziskovanja vesolja od poleta prvega Sputnika do propada Sovjetske zveze. Vrhunec oziroma osrednji dogodek tekme je polet Apolla 11, ki je predstavljal prvi pohod človeka na planetu, ki ni bil Zemlja. Kljub temu se tekmovanje ne začne tu, temveč ob koncu druge svetovne vojne, za svetovno javnost pa postane zanimiv šele okrog leta 1955, torej desetletje kasneje. To obdobje je delno krivo za širšo medijsko povezanost sveta, saj so sateliti omogočili tudi medcelinske televizijske prenose. Ti dejavniki so omogočili, da so tekmo od poleta do poleta lahko spremljali tudi Slovenci, tako v zamejstvu kot Jugoslaviji. V nalogi primerjamo odzive dveh lokalnih tednikov na vesoljsko tekmo Sovjetske zveze in ZDA. Natančneje pri tem obravnavamo tržaški Katoliški glas in Celjski tednik.
Ključne besede: Vesoljska tekma, Nasa, OKB-1, Koroljov, Kennedy, Katoliški glas, Celjski tednik.
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 27; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

6.
Knjiga, film in igra: Adaptacijska analiza Heart of Darkness, Apocalypse Now in Spec Ops: The Line
Miha Brumec, Victor Kennedy, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se ukvarja z romanom Heart of Darkness ter njegovima priredbama. Delo je razdeljeno na dva dela. V prvem sestavimo teoretično ogrodje s katerim lahko opravimo analize, ki sledijo v drugem delu naloge. Vendar tega ogrodja ne gre enakomerno uporabljati zaradi značilnosti posameznih medijev, torej knjige, filma in računalniške igre. Tako so ugotovitve o gibanju kamere kot tudi o podobnih elementih omejene zgolj na vizualna medija, saj se v pisni obliki ne morejo pojaviti. Analitičen del naloge je razdeljen v tri poglavja, ki dela obravnavajo tako v zaporedju izdaj, kot v zaporedju, ki omogoča, da lahko vsako poglavje osnuje svojo analizo na ugotovitvah oz. podatkih prejšnjih poglavij. Tako moramo prvo analizirati knjigo na kateri osnujemo naš pregled filmske priredbe, ki nato služi sočasno s knjigo kot temelj na katerem lahko analiziramo računalniško igro. Primerjalne ugotovitve analiz se nato še enkrat pojavijo v sklepu.
Ključne besede: adaptacija, analiza, Heart of Darkness, Apocalypse Now, Spec Ops: The Line, Joseph Conrad, Yager Development, Francis Ford Coppola
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 19; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

7.
Osnovne šole v Mariboru v času med obema vojnama s poudarkom na III. in IV. deški šoli Maribor
Saša Zver, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo govori o šolstvu v Mariboru med obema vojnama. Poseben poudarek je na osnovnih šolah, še posebej na III. in IV. deški šoli. Prvi del o kulturi in nastanku osnovne šole temelji na časnikih in literaturi, drugi del pa s pomočjo arhivskega gradiva prikazuje stanje v šolstvu na področju Maribora med obema vojnama s predstavitvijo III. in IV. deške šole. Prikazan je razvoj kulturnega dogajanja v Mariboru, orisani pa so tudi politični dogodki, ki so med drugim vplivali tudi na šolstvo v Mariboru. Cilj magistrskega dela je napisati pregledno zgodovino o dogajanju med obema vojnama, ki vključuje nastanek osnovne šole na Slovenskem ter o šolstvu v Mariboru v določenih obdobjih. S podrobnejšo napisano zgodovino III. in IV. deške šole lahko bralec dobi celotno sliko o šolstvo v Mariboru med obema vojnama. K temu so pripomogli tudi opisi, ki se navezujejo na slovenske učitelje, ustanavljanje novih šol, nemškega vpliva, šolskih zakonov in prevratov.
Ključne besede: kultura, Maribor, obdobje med obema vojnama, šolstvo, prevrat, osnovne šole, III. deška šola, IV. deška šola
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 34; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
Primerjava razvoja zasebnega katoliškega šolstva v Sloveniji in na Hrvaškem
Saša Zver, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo govori o zasebnem katoliškem šolstvu od začetkov do danes. Poseben poudarek je na zasebnemu katoliškemu šolstvu v Sloveniji in na Hrvaškem. Prikazan je razvoj šolstva v povezavi z Rimskokatoliško cerkvijo, kar je postavilo temelje za zasebno katoliško šolstvo. Obravnavana snov je dopolnjena z zgodovinskimi orisi obdobij in prikazi pomembnih političnih dogodkov v obeh državah. Poudarek je na političnih okoliščinah v zadnji skupni državi, saj je to obdobje za zasebno katoliško šolstvo predstavljalo prenehanje delovanja. Delo prikazuje podobnosti in razlike katoliškega šolstva v Sloveniji in na Hrvaškem. Vsako obdobje je podkrepljeno z različnimi zakonskimi pravili, ki so se dotikali zasebnega šolstva. Cilj magistrskega dela je napisati pregledno zgodovino zasebnega katoliškega šolstva z dodanim opisom situacije na tem področju danes. Dopolnitev k magistrskemu delu predstavlja tudi prikaz verskega pouka v Sloveniji in na Hrvaškem ter ključne razlike v obeh državah. Vse to je umeščeno tudi v kontekst odnosov slovenskih in hrvaških duhovnikov med obema vojnama, pa tudi odnosov med državama danes.
Ključne besede: šolstvo, katoliško šolstvo, zasebno šolstvo, Slovenija, Hrvaška, Rimskokatoliška cerkev, komunistična oblast, verski pouk
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 23; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

9.
UPOŠTEVANJE IN KRŠENJE POGOVORNIH MAKSIM V PARLAMENTARNI DEBATI O NAPREDNIH PRISTOPIH K RABI KONOPLJE
Tjaša Jagarinec, 2018, diplomsko delo

Opis: Cilj vsakega pogovora je izmenjava informacij in vzpostavitev komunikacije s sogovorcem. S tem namenom naj bi vsak pogovor upošteval tekstualne kriterije in pogovorne maksime. Namen parlamentarne debate je vzpostaviti komunikacijo med političnimi strankami, katere skušajo poiskati rešitev, ki bi izboljšala stanje prebivalcev. Posledično lahko sklepamo, da bi morali biti izpolnjeni vsi kriteriji, ki k takšni debati spadajo. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali govorci upoštevajo pogovorne maksime, in ali pride do kršitve le-teh. To se je skušalo ugotoviti skozi analizo konkretnega primera. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen pogovorni tip parlamentarne debate. Pri tem je obrazložen izraz debata in podvrsta (parlamentarna debata), ki je natančneje opisana; kdo so njeni pogovorni partnerji, kaj je cilj pogovora in kaj jo razlikuje od ostalih podobnih besedilnih vrst, kot je npr. diskusija. Ta je bila razdeljena po kriterijih Freiburger-Redekonstellationsmodella, ki je bil prav tako opisan. Predstavljena je bila tudi metoda klasične pogovorne analize. V tej diplomski nalogi so bile pogovorne faze, pogovorni koraki in poglavje o menjavi govorcev, natančneje opisani. Zadnje poglavje teoretičnega dela zavzema kooperacijski princip, pogovorne maksime in konverzacijske implikature, ki so definirane po Paul Gricu. Po njegovi teoriji so vsi izrazi definirani, prav tako so predstavljeni njegovi modeli upoštevanja oz. kršenja pogovornih maksim. V povezavi s temi so analizirani tudi tekstualni kriteriji in menjava govorcev. Jedro diplomske naloge in temelj empiričnega dela je izbrana parlamentarna debata, ki je bila objavljena v obliki videa na YouTubu z naslovom Bundestagsdebatte zu Cannabis-Modellprojekten am 22. 02. 18. Na podlagi izbranega materiala je bila izvedena analiza po teoretičnih predpostavkah in s praktičnimi primeri argumentirana. Tako je bil pogovorni tip parlamentarne debate z izbrano debato po kriterijih določen. Pogovor je bil tudi analiziran po metodi klasične pogovorne analize. Na koncu so bili navedeni primeri za upoštevanje in kršenje pogovornih maksim, določen je bil tip maksime in po potrebi konverzacijske implikature z argumentacijo. S pomočjo empiričnega dela je bilo možno dokazati, da ima izbrana parlamentarna debata zelo standardizirano strukturo, a kljub temu pride do kršitve pogovornih maksim, še posebej ob menjavi govorcev.
Ključne besede: pogovorne maksime, parlamentarna debata, konverzacijske implikature, pogovorna analiza, menjava govorcev
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 22; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

10.
Staatsapparat, Gesetzgebung und Gerichtsverfahren in Franz Kafkas Werken und deren Widerspiegelung in konstitutioneller Monarchie, föderaler Republik und Staatenverbund
Jožef Kolarič, 2018, magistrsko delo

Opis: Im Rahmen dieser Arbeit wird versucht zu erklären, wie sich der Staatsapparat, die Gesetzge-bung und die Gerichtsverfahren in Franz Kafkas Werken in den Staatsformen konstitutionelle Monarchie, föderale Republik und Staatenverbund widerspiegeln. Die Arbeit besteht aus einem theoretischen und einem empirischen Teil. Im theoretischen Teil werden der Staatsbegriff selbst und die drei im Weiteren wichtigen Staatsformen am Beispiel von Öster-reich-Ungarn (für die konstitutionelle Monarchie), der Vereinigten Staaten (für die föderale Republik) und der Europäischen Union (für den Staatenverbund) definiert sowie ihre histori-sche Entwicklung beschrieben. Anschließend folgt ein Überblick der bisherigen Forschung zu Kafka in Bezug auf seine Charakterisierung des Rechtssystems. Im empirischen Teil werden Kafkas Werke in Hinsicht auf die Darstellung der zuvor vorgestellten Staatsordnungen unter-sucht, jedoch wird dies auf einzelne Beispiele beschränkt, da detailliertere Ausführungen den Umfang dieser Arbeit überschreiten würden. Im Fall von Österreich-Ungarn wird ein allge-meiner Überblick mit Hilfe von Dokumenten (Tagebücher und Korrespondenz) einflussreicher Mitglieder der österreichisch-ungarischen Gesellschaft gegeben. In Bezug auf die Vereinigten Staaten wird analysiert, wie das Rechtsverfahren zur Autorisierung von unbemannten Luft-fahrzeugen mit den Rechtsverfahren in Kafkas Werken vergleichbar ist. Die Europäische Uni-on betreffend werden Kafkas Darstellungen auf die Finanzkrise in Griechenland bezogen und auf die damit einhergehenden Verhandlungen von Yanis Varoufakis mit der Europäischen Union sowie der Einfluss der darauf folgenden Flüchtlingskrise auf Griechenland ausgelegt.
Ključne besede: Franz Kafka, Staat, konstitutionelle Monarchie, föderale Republik, Staatenverbund, Öster-reich-Ungarn, Vereinigte Staaten, Europäische Union, unbemannte Luftfahrzeuge, Yanis Varoufakis, Finanzkrise in Griechenland
Objavljeno: 29.05.2018; Ogledov: 30; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (555,26 KB)

Iskanje izvedeno v 0.54 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici