| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 4779
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stigma in diskriminacija pri osebah z vidnimi in nevidnimi posebnimi potrebami : magistrsko delo
Katja Zemljič, 2022, magistrsko delo

Opis: Obstaja več vrst diskriminacije, med najbolj znanimi so diskriminacije na podlagi spola, starosti, rase itd. Z vsemi prej omenjenimi se prekriva kategorija, ki zajema posebne potrebe. Te so lahko vidne ali nevidne, kar otežuje njihovo klasifikacijo, vendar ne glede na njihovo vidnost osebe s posebnimi potrebami občutijo diskriminacijo v različnih okoljih in situacijah. Kot primer diskriminacij bi izpostavili mikroagresije, kjer gre za dejanja in vedenja, ki so mišljena dobronamerno, vendar so lahko diskriminatorna (npr. pretirana pomoč). Cilj obstoječega dela je proučiti diskriminacijo in stigmo pri osebah z vidnimi in nevidnimi posebnimi potrebami ter ugotoviti, ali obstajajo razlike. V vzorcu je bilo 106 oseb, od tega 20 oseb z vidno in 86 oseb z nevidno posebno potrebo. V vprašalniku smo preverjali občutke mikroagresij in avtostigme ter izkušnje diskriminacije. Ugotovili smo, da osebe z nevidnimi posebnimi potrebami doživljajo več diskriminacije kot osebe z vidnimi posebnimi potrebami. Prav tako smo odkrili primere mikroagresij ter tudi primerjali okolja glede na količino diskriminacije – največ diskriminacije so udeleženci doživljali v delovnem okolju. Razlik med spoloma in v količini mikroagresij ter povezave med avtostigmo in razkritjem nismo potrdili. Najbolj verjetna razlaga za zavrnitev hipotez je predvsem vzorec ter tudi okolje in vpliv pandemije ter morda tudi pojmovanje posebnih potreb. Kljub pomanjkljivostim raziskave smo odkrili, da je diskriminacija prisotna in bi bilo proti njej treba ukrepati predvsem preko izobraževanja oseb v javnih sistemih (šolstvu, zdravstvu itd.), saj do diskriminacije največkrat prihaja zaradi nezavedanja lastnih predsodkov ter pomanjkanja izobrazbe.
Ključne besede: posebne potrebe, stigma, diskriminacija, mikroagresije
Objavljeno v DKUM: 23.05.2022; Ogledov: 8; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Metaphorical language and Alzheimer's disease in Lisa Genova's novel Still Alice : m. a. thesis
Nastja Prajnč Kacijan, 2022, magistrsko delo

Opis: The thesis analyses metaphorical language in Lisa Genova’s novel Still Alice. It aims to explain in what ways metaphorical language contributes to the portrayal of Alzheimer’s disease, especially from the point of view of the protagonist, Alice. Alice is 50 years old and at the prime of her career as a professor and researcher when she is diagnosed with early-onset Alzheimer’s disease. The novel focuses on her experience of the progressing disease and the way it influences her relationships with her husband and three children. Since scientific terminology is frequently used in the novel, one part of the thesis explains medical terms closely connected to dementia and Alzheimer’s disease. Another section describes various common portrayals of the two concepts in literature and media, because these reveal the general and stereotypical perception of Alzheimer’s disease and its stigmatized patients. These portrayals are connected to themes of water imagery, apocalyptic imagery or imagery of war or crime. The thesis attempts to discover whether such portrayals are also used within the metaphorical language of the novel, specifically in those excerpts that include either Alzheimer’s disease explicitly or other abstract and physical entities that are connected to the disease.
Ključne besede: Still Alice, Alzheimer’s disease, dementia, metaphorical language, Lisa Genova.
Objavljeno v DKUM: 05.05.2022; Ogledov: 94; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

3.
Angleška kraljica Eleonora Provansalska : magistrsko delo
Nastja Prajnč Kacijan, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljeno življenje in delovanje angleške kraljice Eleonore Provansalske, žene angleškega kralja Henrika III. Plantageneta. Henrik je zavladal po nemirnem obdobju predhodnikov, pod katerimi je nastal in ozemeljsko skoraj izginil Anžujski imperij. Leta 1236 se je poročil z dvanajstletno Eleonoro, ki je bila iz izobražene in kulturi naklonjene provansalske družine. Bila je ena izmed štirih sester, ki so se v 13. stoletju poročile z vplivnimi evropskimi vladarji. Angleški kraljevi par je imel trdno zakonsko zvezo in Eleonora je izpolnila svojo osnovno, glavno vlogo z rojstvom prestolonaslednika. Kot kraljica je dobivala vedno večjo moč. Najprej se je v angleški dvor vmešavala posredno, preko svojih savojskih sorodnikov, ki so pomembno vplivali na Henrikovo vladanje. Nato ji je naklonjenost moža omogočila samostojnejše upravljanje financ in med njegovim posredovanjem v Gaskonji je postala regentka. Podpiranje Savojcev in samostojnejše delovanje sta bila vzrok za njen slab ugled. Nepriljubljenost pri Angležih je dosegla vrhunec leta 1263, ko je prišlo do odmevnega fizičnega napada nanjo. Kljub negativni oznaki je bila zelo zvesta in skrbna mati in žena. Posebej se je izkazala med drugo baronsko vojno, ko je z veliko lastne pobude in sposobnega delovanja poskušala moža in sina rešiti iz ujetništva. Svoje dejavno življenje kraljice je kot vdova zaključila z umikom v samostan v Amesburyju, kjer je umrla leta 1291.
Ključne besede: Eleonora Provansalska, kraljica, regentka, Henrik III., druga baronska vojna.
Objavljeno v DKUM: 04.05.2022; Ogledov: 82; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

4.
Death Personified: Comparison of Death’s Characterisation in Selected Literature and European Folktales : master thesis
Ana Marija Laktić, 2022, magistrsko delo

Opis: This thesis analyses the character of Death in selected literary works based on Kastenbaum and Aisenberg’s typology of death’s personifications as set in 1972 (the Macabre, Gay Deceiver, the Automaton, Gentle Comforter), the attitudes presented within the texts, and how they compare to other contemporary portrayals of Death. The thesis focuses on eight literary works wherein death is personified through content analysis and the use of the comparative method, which showed multiple similarities among death personifications in terms of gender, appearance, manner of collecting the dead, and what attitudes are expressed towards the character. Death, when given a physical appearance, was predominantly male, with attributes reminiscent of the Grim Reaper. All personifications contained elements of the Macabre type (8 of 8), and none could be categorised under only one type. The second most represented type is the Automaton (4), followed by the Gay Deceiver (3), and Gentle Comforter (2). The thesis also included the addition of the Superhero – Comedic type by Cantù (2). These portrayals of death’s character correspond to ones present in contemporary works and implement traits from past depictions, including attitudes towards death, alongside their own unique interpretation.
Ključne besede: literature, death, personification, attitude towards death, folklore
Objavljeno v DKUM: 04.05.2022; Ogledov: 84; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

5.
Emocionalna inteligentnost kot mediator odnosa med otroškim trpinčenjem in temno triado : magistrsko delo
Meta Hunjet, 2022, magistrsko delo

Opis: Doživljanje trpinčenja v otroštvu se pogosto negativno povezuje s številnimi izhodi v življenju, med drugim tudi s šibkejšimi emocionalnimi zmožnostmi, hkrati pa lahko otroško trpinčenje predstavlja dejavnik tveganja za razvoj dimnezij temne triade, ki veljajo za družbeno neželene in škodljive osebnostne lastnosti. V magistrski nalogi smo tako želeli preučiti povezanost doživljanja trpinčenja v otroštvu z emocionalno inteligentnostjo ter dimenzijami temne triade in preveriti, ali emocionalna inteligentnost predstavlja mediator v odnosu med otroškim trpinčenjem in temno triado. V naši raziskavi je sodelovalo skupaj 575 posameznikov, starih med 18 in 77 let. 72,3% udeležencev je bilo ženskega spola, 27,7% pa moškega spola. Za namen raziskovanja izbranih konstruktov smo uporabili Vprašalnik doživljenega otroškega trpinčenja, Vprašalnik Temne triade ter Vprašalnik emocionalne inteligentnosti. Izpeljane statistične analize kažejo na negativno povezanost med doživljenim otroškim trpinčenjem in emocionalno inteligentnostjo. Prav tako sta bili utrjeni negativni povezavi med otroškim trpinčenjem ter makiavelizmom in psihopatijo, medtem ko se povezava med narcisizmom in otroškim trpinčenjem ni pokazala kot statistično pomembna. Narcisizem z emocionalno inteligentnostjo korelira pozitivno, makiavelizem in psihopatija pa se z emocionalno inteligentnostjo povezujeta negativno. Mediacijske analize so pokazale, da emocionalna inteligetnost predstavlja delni mediator v odnosu med otroškim trpinčenjem in vsako od dimenzij Temne triade. Ženske udeleženke so v povprečju pogosteje poročale o doživljenem trpinčenju v otroštvu; statistično pomembna razlika med spoloma se je pokazala v čustvenem zanemarjanju ter spolni zlorabi. Zanimiva ugotovitev naše raziskave je doseganje višjih rezultatov na vprašalniku emocionalne inteligentnosti s strani moških, kar pomeni, da so moški v povprečju emocionalni inteligentnejši od ženskih udeleženk.
Ključne besede: otroško trpinčenje, emocionalna inteligentnost, Makiavelizem, narcisizem, psihopatija
Objavljeno v DKUM: 04.05.2022; Ogledov: 91; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
Pedagoški vidik kulturne vzgoje skozi dejavnost Narodnega doma Maribor od njegovega začetka do danes : magistrsko delo
Mateja Bombek, 2022, magistrsko delo

Opis: Beseda kultura izhaja iz latinske besede »cultura«, ki je izpeljanka iz termina »colere«, kar pomeni gojiti. Pojem kultura ni nekaj enoznačnega, temveč velikega, kompleksnega. V vsakdanu jo ljudje kontinuirano povezujemo z vzgojo, takoj za tem pa z umetnostjo. Če bi lahko kulturo, vzgojo in umetnost združili, bi dobili besedo ali besedno zvezo, ki ne bi mogla bolje opisati tega, kar Narodni dom Maribor počne že od začetka svojega delovanja. Skozi njegovo zgodovino se bomo osredotočili na vzgojo oziroma se podrobneje posvetili kulturni vzgoji, ki z roko v roki potuje z vsemi generacijami, predvsem pa z otroki in mladostniki, ki so naša ciljna skupina in glavna tematika tega dela. Skozi nalogo bomo iskali rdeče niti pedagoškega vidika kulturne vzgoje, ki so jih spletla zgodovinska dogajanja na naših tleh in segajo v zadnjo polovico 19. stoletja ter se prepletajo še danes. Ugotoviti bomo skušali tudi, kakšna bi bila vloga pedagoga v kulturni ustanovi oziroma na kak način bi pedagog prispeval k izboljšanju delovne klime, ki je neposredno povezana s kulturnim izobraževanjem mladih.
Ključne besede: kultura, vzgoja, Narodni dom Maribor, pedagog, zgodovina
Objavljeno v DKUM: 04.05.2022; Ogledov: 90; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

7.
Slavistična prepletanja 1
2022

Opis: Znanstvena monografija Slavistična prepletanja 1 zajema sedemnajst prispevkov, vezanih na slovenščino, druge slovanske jezike in medslovanske stike. V prvem sklopu so izpostavljeni jezikovnosistemski, zlasti morfološko-sintaktični poudarki sodobnih slavističnih raziskav. Drugi sklop prinaša jezikovnonormativno problematiko in se pri tem osredinja na pravorečje in pravopis v slovanskih jezikih. Tretji sklop je posvečen frazeološkim raziskavam, pri čemer je posebej izpostavljen zlasti medslovanski vidik, izsledki pa posegajo tudi na področje medkulturnosti. Preplet različnih raziskovalnih polj, metodoloških izhodišč in pristopov temelji na izhodiščnem razmisleku o aktualnih slavističnih vprašanjih, njihovih raziskovalnih potencialih ter izzivih slavistike v 21. stoletju.
Ključne besede: slovanski jeziki, jezikovni sistem, jezikovna raba, jezikovna norma, frazeologija
Objavljeno v DKUM: 26.04.2022; Ogledov: 105; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (9,88 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Nacionalna in narodna identiteta učencev 7. in 8. razredov osnovne šole ter izraženost le te v učbenikih za državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko : magistrsko delo
Veronika Tepež, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali prisotnost narodne in nacionalne identitete med učenci 7. in 8. razredov osnovne šole. Še posebej nas je zanimala prisotnost dualne identitete. Raziskovali smo kdo in kaj vpliva na razvoj otrokove nacionalne oziroma narodne identitete in preverjali, v kolikšni meri je za to odgovorna šola. Pri tem smo se osredotočili na vsebino, učbenike in učni načrt predmeta domovinska in državljanska kultura in etika. V empiričnem delu smo opravili anketo, znotraj katere smo posameznike spraševali po njihovem mnenju o lastni narodni in nacionalni identiteti. To smo preverjali skozi sklope vprašanj, ki so povezani s kognitivno in emocionalno dimenzijo nacionalne in narodne identitete ter jezikovno tekočnostjo (branje, pisanje, govor). Podatke smo obdelali s programom SPSS. Vzporedno z anketo smo analizirali učbenika za Državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko, kot tudi učni načrt predmeta. Iskali smo predvsem pogostost izpostavljanja narodne in nacionalne identitete v besedilu in skozi slikovno gradivo učbenikov. Za to smo uporabljali kodiranje besed. Ugotovili smo, da veliko učencev migrantov izbere dualno narodno in nacionalno identiteto ter da je za to v veliki meri odgovorna družina. Ob pregledu učbenikov smo ugotovili, da učbeniki v manjšem obsegu pokrivajo vsebine o narodni in nacionalni identiteti.
Ključne besede: narodna identiteta, nacionalna identiteta, dualna identiteta, domovinska in državljanska kultura in etika, generacije migrantov
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 76; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

9.
Representation of gender through visual imagery in primary school English textbooks from Slovene and English publishers : master's thesis
Elin Kamenšek Krajnc, 2022, magistrsko delo

Opis: Textbooks are the foundation for teaching. Even though the use of interactive online materials is increasing, most teachers base their lessons on printed materials, most frequently textbooks, since these offer well-structured, organized and ready-made materials. However, textbooks also include cultural beliefs and values that impact children’s perception of the world and themselves. This thesis focuses on how textbooks present gender through visual imagery and what message they deliver to developing young individuals that rely on school and textbooks to provide models they can follow. The research is based on a comparison of 8 textbooks – Slovene publisher’s textbooks and those published by English publishing houses – concerning their use of stereotypical and sexist illustrations. We provide a theoretical background to the problem and highlight the importance of school and textbooks for forming gender identity. The empirical part of the thesis offers a descriptive analysis supported by feature coding and shows whether the attempts to eliminate gender differences in the classroom have been successful.
Ključne besede: textbooks, sex, gender, stereotypes, sexism, illustrations
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 82; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

10.
Dejavniki sekundarne travmatizacije šolskih svetovalnih delavcev : magistrsko delo
Sinja Kovač Šarčevič, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaposleni v šolski svetovalni službi se pri svojem delu vsakodnevno srečujejo s travmatiziranimi učenci/dijaki, nudijo jim podporo in različne intervencije, posledično pa spadajo med najbolj ogrožene skupine za razvoj sekundarnega travmatskega stresa. Gre za še dokaj neraziskan pojav pri omenjeni poklicni skupini, katerega simptomi so skoraj popolnoma skladni s simptomi posttravmatske stresne motnje, le da so ti povezani z izkušnjo neke druge, primarno travmatizirane osebe. Namen magistrskega dela je bil raziskati razširjenost sekundarne travmatizacije šolskih svetovalnih delavcev v Sloveniji in identificirati dejavnike, ki jo napovedujejo. Za poglobljen vpogled v obravnavano problematiko smo uporabili kombinacijo kvantitativnega in kvalitativnega raziskovanja. S slednjim smo poleg omenjenega raziskali tudi, kako šolski svetovalni delavci doživljajo delo z učenci/dijaki, ki so bili izpostavljeni travmi, in kako obravnavane dejavnike doživljajo v praksi. Nazadnje smo preučili še, ali se poročanja šolskih svetovalnih delavcev v intervjujih ujemajo z zbranimi kvantitativnimi podatki. Ugotovili smo, da pojav pri nas ni razširjen v tolikšni meri, kot statistično pomembne dejavnike, ki napovedujejo stopnjo sekundarnega travmatskega stresa pri zaposlenih, pa smo prepoznali stik s posamezniki, ki so bili izpostavljeni travmi, supervizijo, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, skrb zase in samoučinkovitost.
Ključne besede: šolski svetovalni delavci, sekundarni travmatski stres, dejavniki
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 71; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.73 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici