| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 7095
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika ravnanja s plastično embalažo iz kmetijske dejavnosti
Sara Fačeti, 2023, magistrsko delo

Opis: Naraščajoča uporaba plastičnih izdelkov za enkratno uporabo predstavlja vedno večji problem v vseh panogah. S to težavo se srečuje tudi kmetijstvo. Zbiranje tovrstnih plastičnih odpadkov v kmetijstvu je le v redko kateri državi urejeno. Takšen primer je uporaba folije za silažo (angl. agro-stretch foil), ki je v zadnjih letih postala zelo razširjena. Kmetijske plastične odpadke uvrščamo med nekomunalne odpadke, za katere je odgovoren poskrbeti povzročitelj sam. Nikakor ne smemo dopuščati, da zaradi neurejenega sistema zbiranja odpadkov in zaradi malomarnosti takšni odpadki končajo na divjih odlagališčih ali pa se prosto sežgejo v naravi. Takšno početje ima velik negativen okoljski vpliv. Neurejeno zbiranje tovrstnih kmetijskih odpadkov je dolga leta povzročalo težavo po vsem svetu. Tudi v Sloveniji se je predvsem v preteklosti veliko ljudi odločilo za napačno odstranjevanje teh odpadkov. Kljub negativnemu okoljskemu vplivu, ki ga ima kmetijska folija, je ta tudi izrednega pomena za razvoj kmetijstva. Zato je potrebno slediti drugi prioriteti hierarhije ravnanja z odpadki, ki narekuje recikliranje odpadkov v čim večji meri. Na podlagi dveh intervjujev smo izvedeli, da se vzpostavlja nov slovenski model zbiranja kmetijske folije EIP Recikel. Model zbiranja deluje na principu win-win sheme, s katero ustvari krog med odpadno in novo kmetijsko folijo. Model je na ta način ekonomsko zanimiv kmetovalcem in hkrati okoljsko učinkovit, zato ga ocenjujemo kot uspešnega.
Ključne besede: kmetijska plastika, krožno gospodarstvo, kmetijska folija, recikliranje, shema zbiranja odpadkov.
Objavljeno v DKUM: 12.02.2024; Ogledov: 72; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza razvoja kadrov na policijski postaji celje
Tanja Anželak, 2024, magistrsko delo

Opis: Policija je organ v sestavi MNZ (Ministrstva za notranje zadeve). Kadrovski postopki in kadrovanje potekajo na treh nivojih, državnem – MNZ in GPU (generalna policijska uprava), regionalnem nivoju – PU (policijske uprave) in lokalnem nivoju – PP (policijske postaje). Med raziskovalno nalogo smo predstavili sam potek kadrovanja v policiji, torej kako poteka pridobivanje kadrov, selekcija, izbor in zaposlovanje. Predstavljeno je kadrovanje na državnem, regionalnem in lokalnem nivoju. V nadaljevanju smo se glede samega razvoja kadrov osredotočili na lokalni nivo, torej na nivo PP Celje. Predstavili smo, kako poteka razvoj kadrov in kako se izvajajo sami procesi razvoja kadrov. Med raziskavo smo opravili intervju z načelnikom PP Celje, ki neposredno skrbi za razvoj kadrov, in s kadrovico z Oddelka za organizacijo in kadrovske zadeve PU Celje. Poleg tega nas je zanimalo tudi, kakšno mnenje in poglede imajo o razvoju kadrov na policijski postaji Celje uniformirani policisti, zaposleni na tej policijski postaji, zato smo izvedli še anketo. Ugotovitve ankete in intervjujev smo dodatno podkrepili še s primerom izvajanja razvoja kadrov v sosednji državi Avstriji.
Ključne besede: kadri, policija, razvoj
Objavljeno v DKUM: 07.02.2024; Ogledov: 108; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

3.
Implementacija infografike za pomoč pri učinkovitem zdravljenju sladkorne bolezni
Barbara Potočnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji in svetu so kronične bolezni v porastu. Starostna doba se zvišuje, prav tako so kronične bolezni odraz socialno ekonomskih determinant v družbi. Sladkorna bolezen je kronična presnovna bolezen. Sladkornega bolnika neposredno ne ogroža povišan krvni sladkor, pač pa zapleti, ki jih nezdravljen krvni sladkor pušča na ožilju, ledvicah, živčnem sistemu in očeh. Zdravljenje sladkornega bolnika se prične z dobro komunikacijo, ki jo izvede zdravstveni delavec. Dobra komunikacija vključuje empatijo, iskrenost, zaupanje, sočutje in znanje. Odnos bolnika in zdravstvenega delavca mora biti udoben in varen. Bolnik s sladkorno boleznijo potrebuje dober izobraževalni proces, kajti svojo bolezen ves čas vodi v domačem okolju. Zato mora biti seznanjen z vsemi postopki, ki vplivajo na dobro samokontrolo. V bolnišničnem okolju ali diabetološki ambulanti jim poskušamo izobraževalne procese čim bolj približati z različnimi pristopi. Vsak človek potrebuje svoj način izobraževanja, zato je ključnega pomena, da ga izobraževalec dobro izobrazi. V času pandemije se je osebni pristop izobraževanja spremenil v kontrole in učenje preko različnih internetnih aplikacij oziroma preko telefonskih klicev. Odločili smo se, da naredimo infografiko, ki bo preko QR kode povezana z izobraževalnim filmom o aplikaciji zdravila v podkožje, samokontroli krvnega sladkorja v domačem okolju ter hipoglikemijo in ukrepe pri tem. Najprej smo z anketnim vprašalnikom povprašali izobraževalke sladkornih bolnikov v Kliniki Golnik, kaj bi bilo najbolj primerno zajeti v takem izobraževalnem projektu. Nato smo z vprašalnikom vprašali bolnike s sladkorno boleznijo, kako dobro poznajo svojo bolezen, zdravila, ki jih prejemajo za zdravljenje sladkorne bolezni, kdo jim je pri učenju in vodenju svoje bolezni najbolj pomagal, kakšne so imeli težave pri tem, ter kateri izobraževalni procesi in pripomočki so jim najbolj pomagali. Oblikovali smo infografiko in jo predstavili na zloženki. S pomočjo uporabe QR kode smo sporočilo prenesli tudi v video okolje. Ugotovili smo, da je izobraževalni video, povezan preko infografike, bolj uporaben za bolnike, ki uporabljajo primerno tehnologijo in so praviloma mlajši. Raziskava je dokazala, da imajo bolniki najraje osebni pristop v smislu pogovora oziroma izobraževanja, pri tem pa uporabljajo zloženke, knjige, medicinsko tehnične pripomočke in tudi izobraževalne filme.
Ključne besede: zdravljenje, sladkorna bolezen, izobraževanje, samovodenje, zdravstvena pismenost
Objavljeno v DKUM: 07.02.2024; Ogledov: 81; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

4.
Izmenjava podatkov v Oracle APEX z uporabo REST storitev
Ines Repnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo podrobno obravnava implementacijo REST spletnih storitev v Oracle APEX. Namen dela je bil preučiti in oceniti zmogljivosti razvojnega okolja Oracle APEX pri izmenjavi podatkov ter njegovo prilagodljivost in učinkovitost pri razvoju sodobnih spletnih aplikacij, ki zahtevajo REST podatkovne vire. Razvita je prototipna aplikacija, ki omogoča beleženje delovnih ur in obračunavanje opravljenih storitev ter analizo poslovnih rezultatov, pri čemer ključno vlogo igra integracija zunanjih API-jev. Implementiran je API za pretvorbo vrednosti valut, ki je pomemben za izdelavo računa. Razviti prototip aplikacije dokazuje, da je Oracle APEX močno orodje, ki razvijalcem in podjetjem ponuja robustne rešitve za moderne poslovne izzive.
Ključne besede: REST, API, Oracle APEX, integracija API-jev, razvoj prototipa
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 73; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (5,14 MB)

5.
Prenova sistema za upravljanje z varnostnimi incidenti
Luka Arnaudov, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali področje upravljanja z varnostnimi incidenti. Na podlagi preučene literature, med katero so predvsem mednarodni standardi in priročniki, smo prenovili sistem upravljanja z incidenti v podjetju Iskraemeco d. d. Ob tem smo sledili usmeritvam standardov ISO/IEC 27001:2013 in ISO/IEC 27002:2013, ki pokrivata področje upravljanja varovanja informacij. Podjetje je certificirano po prvem izmed omenjenih standardov, zato je bil cilj naloge tudi izboljšanje skladnosti s tem standardom. Po posnetku stanja smo preučili možne izboljšave in prenovili obrazec za poročilo o incidentu ter s pomočjo programskega orodja razvili portal za hranjenje le-teh. Razvili smo tudi portal z nadzorno ploščo, ki omogoča boljši pregled nad stanjem incidentov in izvajanjem akcijskih načrtov za odpravo njihovih posledic. Izvedbo prenovljenega procesa poročanja o varnostnih incidentih smo demonstrirali na hipotetičnem primeru.
Ključne besede: varnostni incident, informacijska varnost, upravljanje, podjetje
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
Povezava predporodnega izobraževanja v sklopu materinskih šol s kakovostjo življenja po porodu pred in med epidemijo covid-19
Tina Berčan, 2023, doktorska disertacija

Opis: Nosečnost in porod ključno vplivata na kakovost življenja matere. V Sloveniji je predporodno izobraževanje v sklopu materinskih šol glavno izobraževalno orodje za pripravo bodoče mamice na novo vlogo. Namen naše raziskave je bil oceniti povezavo med trajanjem predporodnega izobraževanja v sklopu materinskih šol in kakovostjo življenja mater po porodu. Uporabljen je bil predhodno validiran, v slovenski jezik preveden in testiran vprašalnik o kakovosti življenja po porodu (lestvica zaznane kakovosti življenja – PQOL). Na podlagi spletne ankete so bili zbrani podatki za dve skupini žensk. Prva skupina (N=1091) je rodila pred epidemijo COVID-19, druga (N=1163) pa med pandemijo COVID-19. Razlike so bile analizirane z uporabo Mann-Whitneyjevega U testa. Izračunani so bili linearni regresijski in korelacijski koeficienti za povezavo med kakovostjo življenja in trajanjem predporodega izobraževanja v sklopu materinskih šol. Naša raziskava je pokazala, da je krajše časovno trajanje izobraževanja v sklopu materinskih šol poslabšalo kakovosti življenja po porodu med epidemijo COVID-19. Pokazali smo tudi, da je časovno daljše predporodnega izobraževanje v sklopu materinskih šol povezano z višjo kakovostjo življenja. Kljub večfaktorskemu vplivu epidemije COVID-19 smo na vzorcu slovenskih mater opredelili korelacijo med trajanjem predporodnega izobraževanja v sklopu materinskih šol in kakovostjo življenja po porodu. Trajanje predporodnega izobraževanja v sklopu materinskih šol je pomemben dejavnik, ki vpliva na kakovost življenja po porodu.
Ključne besede: materinska šola, kakovost življenja, epidemija, COVID-19, nosečnost
Objavljeno v DKUM: 05.02.2024; Ogledov: 82; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

7.
Izkušnje študentov s šolanjem na daljavo v času epidemije covid-19
Taja Šilar, 2023, magistrsko delo

Opis: Ob izbruhu bolezni covid-19 je prišlo na vseh področjih do velikih sprememb. V magistrskem delu smo se osredotočili na izobraževanje študentov na daljavo in na posledice tega, kako je šolanje na daljavo v času epidemije covida-19 vplivalo na čustvene vidike študentov in kakšne so njihove želje glede izobraževanja na daljavo v prihodnosti. Prvi del magistrskega dela se nanaša na izbruh bolezni covid-19 in predstavitev, kaj sploh je izobraževanje na daljavo. Izpostavili smo prednosti in slabosti, ki jih prinaša ta način izobraževanja. V drugem delu magistrskega dela smo izvedli spletno anketo. S pomočjo ankete smo lahko odgovorili na obe zastavljeni raziskovalni vprašanji. Ugotovili smo, da bi večina študentov želela, da bi se izobraževanje nadaljevalo kombinirano. To pomeni, da bi šolanje potekalo tako v klasičnih učilnicah kot tudi na daljavo. Ugotovili smo tudi, da je izobraževanje na daljavo vplivalo na čustvene vidike študentov.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, bolezen covid-19, študenti
Objavljeno v DKUM: 02.02.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (889,96 KB)

8.
Razvoj modula za obravnavo reklamacij na storitve carinskega posredovanja
Lara Pičman, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava razvoj in implementacijo specifične programske rešitve – aplikacije za obravnavo reklamacij na storitve carinskega poslovanja. Izdelana je specifikacija zahtev končnega naročnika - Pošte Slovenije, in analizirana zakonodaja ter obstoječi sistem, s katerim bo povezana nova aplikacija za vnos in evidenco reklamacij. Procesi in podatki so modelirani. Razvit in testiran je bil modul, ki podpira reševanje reklamacij, vezanih na poštne storitve preko aplikacije. Rezultati testiranja so pokazali učinkovitost same aplikacije, ki zaradi prehoda na avtomatski postopek sam proces reklamacij pospeši ter skrajša čas, ki bi bil v nasprotnem primeru potreben za ročno izpolnjevanje obrazcev, zmanjša pa se tudi možnost napak pri samem vnosu. Programska oprema je bila uspešno izdelana, povezana in preizkušena.
Ključne besede: Programski inženiring, specifikacija zahtevanih lastnosti, modul CBR, testiranje programske opreme
Objavljeno v DKUM: 01.02.2024; Ogledov: 82; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

9.
Trendi na področju kadrovskega managementa
2024

Opis: Monografija predstavlja trende na različnih področjih kadrovskega managementa. Prvo poglavje se osredotoča na pregled ključnih tehnoloških trendov na področju kadrovske funkcije pri delu na daljavo. Drugo poglavje obravnava težavne pogovore na delovnem mestu in ravnanje posameznikov, ko se z njimi soočijo. V tretjem poglavju so predstavljene kompetence za obvladovanje kompleksnih kriz. Četrto poglavje obravnava tehnologijo veriženja blokov na področju kadrovskega managementa. Peto poglavje prikazuje sistematičen pregled zelenih kompetenc na področju zdravstva. Šesto poglavje nas popelje skozi zasnovo sistema ocenjevanja in nagrajevanja zaposlenih. Zadnje, sedmo poglavje, pa opozarja na pomen predporodnega izobraževanja in vpliv le-tega na kvaliteto življenja po porodu in sam razvoj posameznika.
Ključne besede: delo na daljavo, težavni pogovori, kompetence v krizah, veriženje blokov, zelene kompetence, delovna uspešnost, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (5,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Raziskovalni trendi in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov
2024

Opis: V želji po oblikovanju trajnostno učinkovitega, uspešnega in stabilnega poslovnega okolja, so managerji v organizacijah v veliki meri odvisni od poznavanja ustreznih pristopov, metod in tehnik, ki jih bodo vodila k izbiri ustreznih ukrepov za dosego želenih rezultatov. V ta namen avtorji v tej monografiji predstavljamo raziskovalne trende in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov, ki organizacijam omogočajo dodatno podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. Obvladovanje inoviranja, optimiranje vzdrževanja, vključevanje proaktivne ergonomije, obvladovanje učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov in organizacijskih sprememb in obvladovanje trajnostnih oskrbovalnih verig so le nekateri izzivi, ki jim bodo managerji v organizacijah morali v prihodnje posvetiti več pozornosti v želji po ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti. Poleg teoretičnih predstavitev trendov uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri njihove uporabe v praksi.
Ključne besede: organizacija, poslovni procesi, trajnostni razvoj, pristopi izboljševanja, model, dejavniki, inoviranje, vzdrževanje, kazalniki
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 67; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (7,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.73 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici