| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 7402
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv ravnovesja med delom in družino na zavzetost zaposlenih pri delu
Matic Osolnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih se je preučevanje odnosa med delom in družino razvilo, saj se ni osredotočalo le na konflikte med delom in družino, ampak je vključevalo tudi pozitivne vidike sodelovanja v več vlogah, kot je obogatitev dela in družine. Ravnovesje med delom in družino ter zavzetost pri delu ima številne posledice tako na posameznike kot organizacije. Zavzetost pri delu lahko opredelimo kot pozitivno, izpolnjujoče, afektivno-motivacijsko stanje dobrega počutja, povezanega z delom. Namen magistrske naloge je oceniti vpliv, ki ga ima lahko ravnovesje med delom in družino na zavzetost zaposlenih. Glavni cilj raziskave je empirično preizkusiti razmerja glede ravnovesja med delom in družino in njegovim vplivom na zavzetost pri delu. Prvi del naloge je teoretični, v njem so z različnimi metodami predstavljena temeljna teoretična izhodišča in pretekle raziskave o obravnavani tematiki. V drugem delu naloge je izvedena empirična raziskava na vzorcu zaposlenih v Sloveniji. Kot raziskovalno orodje je uporabljen vprašalnik. Anketiranci so bili izbrani naključno, vzorec je neslučajnostni, v raziskavi je sodelovalo 137 oseb. Ugotovljeno je, da zaposleni v naši raziskavi v povprečju nimajo večjih težav pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Prav tako je ugotovljeno, da ravnovesje med delom in družino vpliva na zavzetost zaposlenih pri delu. Uravnovešenost poklicnega in zasebnega življenja torej vodi do višje stopnje zavzetosti zaposlenih. V organizacijah se morajo zavedati, da če bodo svojim zaposlenim pomagali najti popolno ravnovesje med delom in družino, bodo povečali njihovo stopnjo zavzetosti za delo. Omejitev raziskave je v majhnem vzorcu, kar onemogoča posplošitev rezultatov raziskave na celotno populacijo. V nadaljevanju raziskave bi bilo smotrno v raziskavo vključiti večji vzorec. Poleg tega bi lahko v nadaljevanju raziskovanja ugotavljali, kako ravnovesje med delom in družino vpliva na druga področja dela, kot je na primer zadovoljstvo zaposlenih, namera o odhodu z delovnega mesta in organizacijska klima.
Ključne besede: delo, družina, ravnovesje, zavzetost
Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,11 MB)

2.
Vpliv umetne inteligence na zaposlovanje
Aleš Korošec, 2025, magistrsko delo

Opis: Umetna inteligenca (UI) je ena ključnih tehnologij četrte industrijske revolucije, ki že povzroča pomembne spremembe v družbi in na trgu dela. Magistrska naloga obravnava vpliv UI na zaposlovanje ter preoblikovanje delovnih okolij v različnih gospodarskih sektorjih. Raziskava se osredotoča na proizvodni, storitveni in razvojni sektor, pri čemer analiziramo, kako zaposleni in vodstvo zaznavajo prisotnost UI v organizacijah ter kakšne izzive in priložnosti prinaša njena implementacija. Cilj raziskave je ugotoviti, v kolikšni meri so zaposleni in vodstvo seznanjeni z vplivom tehnologije na delovna mesta ter kako se kadrovski management sooča s spremembami v zaposlovanju. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovinski razvoj tehnologij, opredelili ključne inovacije in preučili sodobne trende v zaposlovanju. Poseben poudarek smo namenili kadrovskemu managementu v kontekstu UI, kjer smo analizirali vpliv tehnologije na procese zaposlovanja, izbire kandidatov in upravljanje talentov. Empirični del temelji na kombinaciji kvantitativnih in kvalitativnih metod. Izvedli smo anketno raziskavo ter opravili intervjuja s predstavnikoma izbranih podjetij. Rezultati raziskave nakazujejo, da je dejanska uporaba UI v trenutnem delovnem okolju še vedno omejena. Vodstva organizacij sicer prepoznavajo njen potencial, vendar niso v celoti pripravljena na spremembe. Ključni izzivi, s katerimi se soočajo, vključujejo etične dileme, varnost podatkov in transparentnost algoritmov pri izbiri kandidatov. Prav tako še niso vzpostavljene ustrezne strategije za krepitev medgeneracijske pomoči pri usposabljanju zaposlenih za delo z UI. Za uspešno implementacijo so ključni vlaganje v usposabljanje zaposlenih, razvoj organizacijske kulture ter prilagoditev regulativnih okvirjev, ki bodo zagotavljali etično in pravično uporabo UI v procesih zaposlovanja.
Ključne besede: Prihodnost dela, zaposlovanje, umetna inteligenca, kadrovski management, zaposleni.
Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

3.
Digitalna preobrazba procesa naročanja materiala s pomočjo metode Kanban
Sara Tomšič, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Proces naročanja in spremljanja zaloge potrošnega materiala spada med vsakdanja opravila, ki so nujno potrebna za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti Kliničnega oddelka za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Hitro spreminjajoča se okolja in spreminjanje potreb po porabi materiala celoten proces naročanja in spremljanja zaloge materiala otežijo, ta postane zamuden in predstavlja precej težav, saj temelji na ročnem štetju in preverjanju zaloge ter rokov uporabe materiala, s čimer pride do nenatančnega spremljanja in tako do morebitnega pomanjkanja oziroma do prepoznega naročanja materiala. Namen: Namen magistrskega dela je predstaviti morebitne prednosti digitalne preobrazbe procesa naročanja materiala s pomočjo uveljavitve metode Kanban in jo predstaviti kot del prenove procesa naročanja in spremljanja materiala ter tako sistematično preurediti celoten proces. Metode dela: Za teoretična izhodišča je bila uporabljena deskriptivna metoda dela s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku s področja naročanja materiala, managementa in prenove poslovnih procesov. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Učenjak in Science Direct. Za prenovo procesa naročanja materiala in podajo predlogov za povečanje učinkovitosti ter uspešnosti delovanja je bilo uporabljeno programsko orodje Aris Express. Rezultati: S pomočjo programskega orodja Aris Express je bila z EPC-diagramom opravljena analiza trenutnega stanja, kritična presoja in prenova procesa. Digitalna preobrazba s pomočjo metode Kanban optimizira naročanje in spremljanje materiala na oddelkih. Tovrstna avtomatizacija zagotovi stalno dostopnost potrebnega materiala, poveča učinkovitost procesov in zmanjša možnost napak. Prenova procesa naročanja z uporabo digitalnih rešitev ne izboljšuje le poslovne učinkovitosti, temveč tudi prispeva k boljši zdravstveni oskrbi in višji kakovosti storitev za paciente. Razprava in zaključek: V zaključnem delu smo želeli skozi prenovo s pomočjo digitalne preobrazbe in uporabe metode Kanban nadgraditi in izboljšati proces naročanja materiala. Izvedli smo analizo obstoječega procesa, analizirali prisotna tveganja, predstavili prenovo procesa materiala, jo vizualizirali s pomočjo programske opreme Aris Express in predstavili prednosti digitalne preobrazbe naročanja materiala s pomočjo metode Kanban. 
Ključne besede: proces naročanja materiala, prenova poslovnega procesa, digitalna preobrazba, metoda Kanban, upravljanje zalog v zdravstvu
Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

4.
Organizacijska klima v zdravstveni organizaciji zd ljubljana, enota šiška
Matjaž Miholič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava organizacijsko klimo v zdravstveni organizaciji, in sicer v Zdravstvenem domu Ljubljana, enoti Šiška. Organizacijska klima je ključni dejavnik, ki vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, kakovost dela in uspešnost organizacije. V strokovnem delu je poudarjen pomen vodenja, medosebnih odnosov, komunikacije, motivacije in nagrajevanja pri oblikovanju delovnega okolja, ki spodbuja zavzetost zaposlenih. Cilj raziskave je bil ugotoviti trenutno stanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih ter predlagati ukrepe za izboljšanje. Raziskava je bila izvedena z validiranim anketnim vprašalnikom, s katerim so bile analizirane ključne dimenzije organizacijske klime: vodenje, notranja komunikacija, odnosi med zaposlenimi, motivacija, inovativnost, pripadnost organizaciji in nagrajevanje. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni v ZD Ljubljana, enoti Šiška, zaznavajo pozitivne vidike glede pripadnosti organizaciji in odnosih s sodelavci, pa vendar so izpostavili potrebo po izboljšanju komunikacije med zaposlenimi in vodstvom ter večjemu priznavanju njihovega dela. Raziskava je prav tako potrdila, da organizacijska klima pomembno vpliva na zavzetost in uspešnost zaposlenih ter njihovo splošno zadovoljstvo na delovnem mestu. Na osnovi rezultatov so predlagani ukrepi za izboljšanje organizacijske klime, kot so večja transparentnost v komunikaciji, boljše nagrajevanje zaposlenih, večje vključevanje zaposlenih v proces odločanja in spodbujanje inovativnosti. Ključna ugotovitev raziskave je, da pozitivna organizacijska klima ne vpliva le na dobro počutje zaposlenih, temveč tudi na kakovost zdravstvenih storitev, ki jih nudijo pacientom. Zaključek magistrskega dela poudarja, da je organizacijska klima v zdravstvenih ustanovah dinamičen in večplasten proces, ki zahteva kontinuirano spremljanje in prilagajanje organizacijskih praks, da bi zagotovili optimalno delovno okolje in visoko raven kakovosti zdravstvenih storitev.
Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, zdravstvena organizacija
Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (755,12 KB)

5.
Ergonomski vidik metode kenguru pri nedonošenem otroku
Nina Strel, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Kenguru metoda je način nege nedonošenega otroka in predstavlja tesen, intimen stik med otrokom in mamo. S pomočjo zdravstvenih delavcev mati, lahko tudi oče, metodo izvaja na Enoti za intenzivno nego in terapijo novorojencev, kjer se srečuje s številnimi ergonomskimi izzivi. To so na primer neudobno oblikovan stol, okolje, ki ne zagotavlja ustreznega miru in zasebnosti, pomanjkljiva čustvena podpora zdravstvenih delavcev itn. Namen magistrskega dela je s pomočjo raziskave identificirati kognitivni, fizikalni in organizacijski vidik kenguru metode z vidika staršev. Metode: V magistrski nalogi smo uporabili dve raziskovalni metodi. Sistematični pregled literature smo uporabili v teoretičnem delu, kjer smo s pomočjo podatkovnih baz podatkov Google učenjak, PubMed, Cinahl, ScienceDirect in Cobiss preučili obstoječo literaturo. Sledila je metoda anketiranja, pri kateri smo uporabili anonimni spletni vprašalnik 1KA. Vzorec je bil priložnostni in je vključeval 90 anketirancev. Raziskava je potekala od 13. 11. 2024 do 13. 12. 2024 , podatki pa so bili obdelani s programom SPSS. Rezultati: Pred začetkom raziskave smo postavili pet hipotez. Pridobljene podatke anketnega vprašalnika smo analizirali. Ugotovili smo, da starši nedonošenih otrok niso zadovoljni z ureditvijo okolja za izvajanje kenguru metode, pri čemer so bili v povprečju nevtralnega mnenja glede osvetlitve, prezračevanja in toplote prostora, sedeži predstavljajo le delno udobje, prostor pa ne nudi zadostne zasebnosti. Starši so navezanost na otroka vzpostavili zelo različno – nekateri takoj po porodu, drugi pa nekaj mesecev kasneje, pri čemer dolžina izvajanja kenguru metode ni statistično povezana s hitrostjo vzpostavitve navezanosti. Wilcoxonovi testi so pokazali, da starši med kengurujčkanjem bistveno redkeje doživljajo negativne občutke (utrujenost, zaskrbljenost, razdražljivost itd.) kot ob sprejemu otroka na Enoto intenzivne nege in terapije. Raziskava je pokazala, da so starši nedonošenih otrok dobili dobro informacijsko in čustveno podporo s strani zdravstvenega osebja pri izvajanju kenguru metode. Zanimala nas je tudi uporaba telefona med izvajanjem kenguru metode. Ugotovili smo, da ga uporablja manj kot polovica, pri tem pa ga starši ne zaznavajo kot moteč dejavnik. Razprava: Raziskava nam je podala uvid v ergonomski vidik trenutnega stanja s strani staršev nedonošenih otrok, ki na Enoti za intenzivno nego in terapijo izvajajo kenguru metodo. Raziskava izpostavlja možnosti za izboljšave fizikalnih dejavnikov ergonomije, ki se nanašajo na prostor, kjer so starši izvajali kenguru metodo. Smiselno bi bilo staršem zagotoviti mirno okolje, ki je brez motečih dejavnikov in nudi zasebnost, prav tako pa bi sedeži lahko bili oblikovani tako, da bi zagotavljali večje udobje in ustrezno držo telesa.
Ključne besede: ergonomija, nedonošenček, kenguru metoda, doživljanje staršev, enota za intenzivno nego
Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

6.
Primerjava orodij in ocena digitalne zrelosti podjetja
Tjaša Božičnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo naslavlja ocenjevanje digitalne zrelosti podjetij v kontekstu industrije 4.0. Namen dela je bil raziskati pomen digitalne zrelosti za podjetja, predstaviti razpoložljiva orodja za njeno ocenjevanje in izvesti empirično raziskavo na primeru izbranega podjetja. Področje raziskovanja se osredotoča na mala in srednje velika podjetja, ki se v procesu digitalne preobrazbe pogosto soočajo z omejitvami, kot sta pomanjkanje sredstev in strokovnega znanja ter odpor do sprememb. V okviru dela so bile prikazane teoretične osnove koncepta digitalne zrelosti, različne definicije, stopnje in pomen za podjetja. Predstavljena so bila različna orodja za ocenjevanje digitalne zrelosti, s posebnim poudarkom na orodjih DIH Slovenije in Gartnerjevem Digital Maturity Modelu, ki sta bila izbrana za uporabo v raziskavi. Empirična raziskava je temeljila na izvedbi poglobljenega intervjuja z izbranim podjetjem in uporabi izbranih orodij za oceno njegove digitalne zrelosti. Obsegala je oceno trenutnega stanja podjetja in identifikacijo ključnih področij za izboljšave. Rezultati so pokazali, da podjetje na določenih področjih že izkazuje napredek, vendar potrebuje dodatno pozornost na področjih razvoja digitalnih kompetenc zaposlenih in uvajanja naprednih tehnologij. Glavne ugotovitve magistrskega dela kažejo, da kombinacija orodij DIH Slovenije in Gartnerjevega modela omogoča celovit vpogled v digitalno zrelost podjetja. Poleg tega so bila oblikovana priporočila za podjetje, ki vključujejo sistematično razvijanje digitalnih strategij, povečanje naložb v tehnologije in krepitev usposabljanja zaposlenih. Zaključno delo tako prispeva k boljšemu razumevanju digitalne zrelosti podjetij ter ponuja praktična orodja in smernice za podjetja, ki se soočajo z izzivi digitalne preobrazbe.
Ključne besede: digitalna zrelost, industrija 4.0, digitalna preobrazba, orodja za oceno
Objavljeno v DKUM: 18.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

7.
Marketinško načrtovanje za potrebe bc naklo
Teona Risteska, 2025, diplomsko delo

Opis: Biotehnični center Naklo je mlada izobraževalna ustanova, katere največji problem, ki smo ga zaznali, je razkorak med želenim in dejanskim vpisom študentov. Proučevali smo problem in ugotovili, kaj so rešitve in kako bi lahko z izboljšanim marketinškim načrtom vsako leto k vpisu privabili več študentov. Izobraževalna ustanova mora obrniti pozornost k oglaševanju, saj to je eden najbolj pomembnih faktorjev za pridobitev študentov. Najprej nas je zanimalo, zakaj so se študenti vpisovali na Višjo strokovno šolo Naklo, od kod prihajajo, kako so izvedeli za šolo, da bi lahko vedeli, kaj jih je privabilo k vpisu. Zato smo pripravili anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili preko spletne strani 1ka. Podali smo predloge, kako zmanjšati razkorak med želenim in dejanskim številom vpisov. Rešitve vidimo v povečanju promocije, interesnih aktivnosti in novih predmetov.
Ključne besede: marketing, marketinški načrt, študenti
Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
Marketinški načrt za potrebe podjetja/organizacije
Ignjat Nešić, 2025, diplomsko delo

Opis: Rokomet je eden od najbolj priljubljenih ekipnih športov v Sloveniji, Rokometni klub Trimo iz Trebnjega pa je med najvišje uvrščenimi v prvi slovenski rokometni ligi, Ligi NLB. Glede na vpliv na lokalnem in državnem nivoju ter željo po nadaljnjem napredku na mednarodnem nivoju klub že zdaj veliko pozornost namenja marketinškim aktivnostim. Glede na trenutno stanje in načrte pa obstaja prostor za izboljšave, kar je podano kot predlog ob koncu raziskave. Diplomsko delo je opravljeno s ciljem priprave marketinškega načrta Rokometnega kluba Trimo Trebnje, ki temelji na rezultatih teoretične in empirične raziskave. Z namenom doseganja ciljev povečanja števila gledalcev in sponzorjev, so predlagani ukrepi usmerjeni predvsem v učinkovito uporabo digitalnega komuniciranja, raznoliko ponudbo marketinških materialov in kreativne marketinške akcije, ki bodo pritegnile vse kategorije ljubiteljev rokometa. Z naraščajočo popularnostjo kluba lahko pričakujemo povečanje članstva in večjo bazo rokometašev. Dobro izdelan marketinški načrt in njegovo vestno izvajanje sta eden od predpogojev za celotno športno in poslovno uspešnost kluba.
Ključne besede: Marketing v športu, navijači, rokomet, socialna omrežja, sponzorstvo
Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

9.
Delovna uspešnost in osebnost sodnikov v judu
Nuša Lampe, 2025, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava raziskavo delovne uspešnosti in osebnostnih lastnosti sodnikov v judu, osredotočajoč se na vrhunske sodnike, ki so sodelovali na največjih mednarodnih tekmovanjih. Disertacija raziskuje povezavo med osebnostnimi lastnostmi sodnikov, njihovo učinkovitostjo na delovnem mestu in vplivom izobraževanja. Glavni cilj raziskave je razvoj celovitega modela, ki bo temeljil na osebnostnih značilnostih sodnikov, da bi izboljšali kakovost sojenja in zagotovili trajnostni razvoj sodnikov v tem športu. Metodologija raziskave temelji na samooceni sodnikov, uporabi vprašalnikov o osebnostnih lastnostih (BFI-44 in BFI-10) ter vprašalniku CWEQ, ki ocenjuje pogoje za učinkovitost na delovnem mestu. Vzorec je vključeval (n=63) sodnikov iz Mednarodne judo zveze (IJF), ki so sodelovali na največjih tekmovanjih v obdobju 2018–2022. Raziskava analizira demografske dejavnike, kot so starost, spol in izobrazba, ter njihov vpliv na osebnostne lastnosti in delovno uspešnost sodnikov. Poleg osebnostnih lastnosti je izobraževanje pomemben dejavnik, ki vpliva na delovno uspešnost. Raziskava potrjuje, da izobraževanje na IJF Academy pomembno vpliva na zaznavanje podpore in priložnosti v delovnem okolju, kar posledično izboljšuje delovno uspešnost sodnikov. Udeležba v izobraževalnih programih, ki poudarjajo tehnične, taktične in psihološke vidike, omogoča boljše obvladovanje stresa in natančnost pri sprejemanju odločitev. To kaže na pomembno vlogo rednega usposabljanja pri razvoju osebnostnih lastnosti in krepitvi delovne uspešnosti. Glavni rezultati raziskave iz disertacije so naslednji: Osebnostne lastnosti: Najpomembnejše osebnostne lastnosti, ki vplivajo na delovno uspešnost sodnikov, so vestnost, sprejemljivost in ekstravertiranost. Te lastnosti so tesno povezane z zmožnostjo pravilnih odločitev in obvladovanjem stresnih situacij med tekmovanji. Izobraževanje: Program IJF Academy, ki je zasnovan za izobraževanje sodnikov, je imel velik vpliv na izboljšanje njihove delovne uspešnosti in zagotavljanje podpore na delovnem mestu. Demografski dejavniki: Starost je pomemben dejavnik, saj so starejši sodniki pokazali večjo stabilnost in odgovornost pri sojenju, medtem ko so mlajši sodniki pokazali več odprtosti in ekstravertiranosti. Model za prihodnost: Na podlagi raziskave je bil razvit konceptualni model, ki bo uporabljen kot osnova za prilagoditev izobraževanja sodnikov tudi za druge borilne športe. Rezultati kažejo, da sta sprejemljivost in vestnost najpomembnejši osebnostni lastnosti, ki pozitivno vplivata na delovno uspešnost sodnikov. Prav tako je izobraževanje na IJF Academy ključnega pomena za izboljšanje podpore in priložnosti na delovnem mestu. Rezultati kažejo, da imajo starejši sodniki večjo stabilnost in odgovornost, medtem ko mlajši sodniki izkazujejo večjo odprtost in ekstravertiranost. Ti rezultati osvetljujejo ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost sodnikov v judu, in omogočajo razvoj boljših izobraževalnih programov za njihovo usposabljanje. Raziskava potrjuje, da je povezava med osebnostnimi lastnostmi in uspešnostjo na delovnem mestu pomemben dejavnik pri razvoju sodnikov v judu. Model, ki ga je razvila avtorica, ponuja smernice za prihodnje programe usposabljanja in izobraževanja sodnikov, s poudarkom na prilagoditvi izobraževanja glede na osebnostne lastnosti sodnikov. Na podlagi ugotovitev je mogoče model prilagoditi tudi za druge borilne športe in širše športno okolje. Poleg omenjenega, pa ta raziskava odpira možnost raziskovanja drugih segmentov judo sodnikov z vidika osebnostnih lastnosti.
Ključne besede: delovna uspešnost, osebnost, sodniki, judo, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

10.
Načrt odpiranja podatkov v Arhivu Republike Slovenije
Tine Završnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je oceniti zrelost Arhiva Republike Slovenije za objavo odprtih podatkov, analiza kakovosti objavljenih odprtih podatkov Arhiva Republike Slovenije na nacionalnem portalu za objavo odprtih podatkov OPSI ter pripraviti načrt za dvig zrelosti pri odpiranju podatkov. Osredotoča se na področje odprtih podatkov v javni upravi, s poudarkom na arhivski dejavnosti. V teoretičnem delu so predstavljeni pravni in tehnični okviri odprtih podatkov v Sloveniji. Predstavljena je vloga portala OPSI kot osrednjega nacionalnega portala za objavo odprtih podatkov. Empirični del zajema analizo zrelosti Arhiva Republike Slovenije za objavo odprtih podatkov ter pregled vseh podatkovnih nizov, objavljenih na portalu OPSI. Raziskava temelji na vsebinski in tehnični analizi podatkovnih nizov, na primerjavi z zahtevami odprtih podatkov ter interpretaciji priporočil iz poročila, pripravljenega s pomočjo orodja NOPSI. Rezultati analize so pokazali, da obstoječi podatki ne ustrezajo kriterijem odprtih podatkov, saj so večinoma objavljeni v neprimernih formatih za strojno obdelavo. Na podlagi teh ugotovitev je bil pripravljen načrt izboljšav, ki vključuje konkretne predloge za tehnično, vsebinsko in organizacijsko posodobitev objav. Pri tem smo se osredotočili na ustrezno licenciranje podatkov, uporabo odprtih formatov ter rednemu spremljanju in posodabljanju objav. Menimo, da bi Arhiv z načrtnim izboljšanjem odprtih podatkov ne le povečal njihovo dostopnost, temveč tudi izboljšal njihovo uporabnost za širšo javnost.
Ključne besede: odprti podatki, Arhiv Republike Slovenije, načrt izboljšav, portal OPSI, orodje NOPSI
Objavljeno v DKUM: 11.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici