SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 6301
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalizacija SWIFT procesov v bančništvu
Aljaž Toman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava načrtovanje in razvoj rešitve za avtomatizacijo razvrščanja in posredovanja medbančnih SWIFT-sporočil. Predstavljena rešitev digitalizira obstoječe postopke ter nadalje omogoča digitalizacijo povezanih poslovnih procesov. Tematika je obravnavana in predstavljena v konkretnem okolju bančne ustanove ter prilagojena za delovanje v njem. Cilj magistrskega dela je postaviti koncept rešitve, ga podrobno načrtovati ter evalvirati njegovo realizacijo v sodelovanju z Gorenjsko banko, d. d., Kranj. Glavni cilj rešitve je digitalizacija SWIFT-procesov. To zajema popolno digitalizacijo in avtomatizacijo procesa razvrščanja in posredovanja sporočil, poleg tega pa to delno digitalizira tudi vse povezane poslovne procese. Širši cilj rešitve je omogočiti digitalizacijo povezanih poslovnih procesov na račun izločitve papirnih verzij sporočil kot vhodov v posamezne procese. V prvem delu magistrskega dela so predstavljene teoretične osnove digitalne preobrazbe, digitalizacije poslovnih procesov ter brezpapirnega poslovanja, na podlagi katerih je zastavljena ideja za koncept rešitve. Prav tako so predstavljene tehnične teoretične osnove, ki so potrebne za osnovno razumevanje nadaljevanja. Predstavljena sta SWIFT-sistem ter osnovno delovanje izmenjave medbančnih sporočil preko ponudnika deljene SWIFT-infrastrukture. V nadaljevanju je prikazan osnovni koncept rešitve na podlagi proučenih teoretičnih izhodišč in specifik delovanja SWIFT-sistema na tehničnem nivoju v obravnavani organizaciji. Skladno s tem so natančneje definirani procesi, na katere implementacija rešitve vpliva, skupaj z načrtovanim procesom po opravljeni prenovi. Jedro naloge predstavljajo izdelava klasifikacijskega modela, njegovo testiranje ter načrtovanje programske realizacije rešitve. Ta zajema tri različne funkcionalnosti, in sicer klasifikacijo sporočil, njihovo obdelavo in razširitev ter posredovanje na ustrezno mesto. Delovanje rešitve je na koncu predstavljeno s primerom celotne obdelave konkretnega sporočila, ki ga je banka prejela. V zadnjem delu so predstavljeni ocena učinkov, diskusija z možnostmi za nadaljnji razvoj ter pogoji za uvedbo takšne rešitve v poljubno bančno okolje.
Ključne besede: Digitalizacija poslovnih procesov, brezpapirno poslovanje, SWIFT, avtomatizacija ročnih postopkov
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 49; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

2.
Koncept Zero Waste v hotelu
Andreja Dremelj, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Zaradi želje, da bi znižali negativen vpliv na okolje in poslovali racionalno in trajnostno smo se uprli na koncept Zero Waste. Po preučitvi obstoječega stanja smo preko smernic koncepta Zero Waste in primerov dobrih praks drugih hotelov raziskali, kako bi le te lahko vključili v naše delovanje in okolje.
Ključne besede: Zero Waste hoteli in restavracije, trajnostni – zeleni turizem, zmanjševanje količin odpadkov, zamenjava izdelkov za enkratno uporabo
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 30; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
Izboljšanje učinkovitosti procesa vgradnje avtoplinskega sistema
Jurij Koprivnikar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Avtoplin (UNP) se je kot pogonski derivat v Evropi v zadnjem desetletju zelo razširil, vedno več voznikov se odloča za tovrstne predelave svojega vozila. Z nekajletnim zamikom se je začel uveljavljati tudi v Sloveniji – povpraševanje se je v zadnjih treh letih potrojilo, tako da presega zmogljivosti ponudbe izvajalcev.
Ključne besede: avtoplinski sistemi, proces vgradnje, optimizacija
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 46; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

4.
Financiranje sistema zdravstvenega varstva na temelju solidarnosti in socialne pravičnosti
Špela Klemenčič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi demografskih in družbenih sprememb ter hkrati zaradi omejevanja javne porabe zaradi finančne krize, ki je prizadela Evropo po letu 2008, se (javni) sistemi zdravstvenega varstva v mnogih državah na svetu soočajo z velikimi finančnimi negotovostmi, ki imajo pomemben vpliv na doseženo raven dostopnosti in kakovost zdravstvenih storitev (Sklepi Sveta o skupnih vrednotah in načelih zdravstvenih sistemov Evropske unije, 2006). Številni sistemi ne uspejo zajeziti rasti stroškov, finančni pritiski pa vse bolj otežujejo zagotavljanje socialnega in zdravstvenega varstva v posameznih državah v Evropi in izven njenih meja (EK, 2011). V Sloveniji se že od nastopa globalne ekonomske krize soočamo z velikimi negotovostmi ne zgolj na področju finančne vzdržnosti sistema zdravstvenega varstva, temveč tudi na drugih področjih družbenega delovanja in razvoja. Kriza je razkrila številne strukturne pomanjkljivosti v državi, pogoste odmike je zaslediti v obstoječi regulativi, z vidika finančne vzdržnosti javnih sistemov in obstoja sistema blaginje pa je vse prej kot ugodna tudi demografska struktura in napovedi za prihodnost. V nalogi smo predstavili trenutno stanje in gibanje trendov posameznih postavk, ki so neposredno povezane z zagotavljanjem zadostnih in stabilnih virov financiranja sistema zdravstvenega varstva (javni in zasebni viri financiranja, davki in socialni prispevki) ter v okviru le-teh proučili obseg solidarnosti in socialne pravičnosti. Na osnovi teoretičnih spoznanj, primerjalnih podatkov, kvalitativne analize in matematičnih izračunov smo v zaključnem delu naloge ocenili vpliv trenutne ureditve na izbrane kazalnike solidarnosti in socialne pravičnosti (to so univerzalen dostop, progresivnost in proporcionalnost, pokritost za osnovno košarico pravic, stopnja delitve stroškov različnih družbenih skupin v sistemu obveznega zdravstvenega zavarovanja, višina premije pri dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju, delež neposrednih plačil iz žepa) ter nakazali možnosti nadaljnjega razvoja. Financiranje sistema zdravstvenega varstva v Sloveniji ni pravično in vpliva na zmanjšanje načela solidarnosti. Breme financiranja sistema prevzema predvsem aktivna populacija, obstoječa ureditev ob predpostavki demografskih sprememb pa tudi ne zagotavlja finančne vzdržnosti sistema na dolgi rok. Kljub trenutnim fiskalnim omejitvam, je nujno potrebno pretehtati javne prihodke in znotraj le-teh iskati stabilne vire za financiranje sistema zdravstvenega varstva, ki bodo zadostili predvsem zdravstvenim potrebam prebivalstva kot tudi številnim drugim zahtevam v sistemu in izven njega. Da bi zagotovili solidarnost in socialno pravičnost na ravni zbiranja sredstev za financiranje sistema zdravstvenega varstva so potrebne usklajene politike na vseh ključnih področjih družbenega delovanja in razvoja kot tudi usklajeno delovanje vseh ključnih funkcij znotraj sistema zdravstvenega varstva, ki so medsebojno povezane in soodvisne. Dostopnost do učinkovitih zdravstvenih storitev in zaščita pred zdravstvenimi in/ali dohodkovnimi šoki se lahko uresničuje zgolj s sodelovanjem in podporo, skrbno načrtovanimi procesi in aktivnostmi, visoko pokritostjo za definiran obseg storitev (standard, obseg in cene zdravstvenih storitev bi morale biti regulirane) ter transparentno in odgovorno rabo sredstev na vseh nivojih delovanja (razdelitev sredstev glede na dejanski obseg opravljenih storitev z upoštevanjem nagrajevanja za kakovostno opravljeno delo). Zgolj na tak način lahko spodbujamo enakost in pravičnost v sistemu ter izboljšujemo kakovost življenja prebivalcev in prebivalk, ki je pomemben dejavnik blaginje in osrednji cilj družbenega razvoja.
Ključne besede: sistemi zdravstvenega varstva, sheme financiranja, prispevki za zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, davki, izdatki iz žepa
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 31; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

5.
Študija primera izboljšave skupne učinkovitosti v proizvodnem procesu
Rok Kalan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Tehnološka zahtevnost proizvodov, visoki standardi kakovosti, omejene proizvodne kapacitete in svetovna konkurenca silijo podjetja k stalnim izboljšavam in zagotavljanju dobičkonosnosti. S tem namenom je v magistrski nalogi predstavljena praktična izvedba projekta izboljšave obstoječega proizvodnega procesa, ki je lahko osnova za podobne primere v različnih okolji. Z ustrezno strukturiranim pregledom, analizo, izvedbo in korekcijami smo proizvodnemu procesu občutno izboljšali rezultat, sodelovali pa smo neposredno z zaposlenimi in jih pri njihovem utečenem delu usmerjali ter dopolnjevali. Organizacijsko-procesni vidik projekta, ki je pomemben za področje te naloge, zajema predvsem oblikovanje in spremljanje od strokovnih sodelavcev definiranih akcij in njihovega vpliva na skupno učinkovitost opreme (OEE), ki je v tem primeru glavni kazalnik proizvodne uspešnosti. Kazalnik namreč združuje tri faktorje  razpoložljivost, uspešnost in kakovost. Z njim proizvodnjo spremljajo vodilna svetovna podjetja, saj nudi odlično osnovo za analizo in spremljanje proizvodnega procesa.
Ključne besede: Ključni kazalniki proizvodne učinkovitosti, Skupna učinkovitost opreme (OEE), Sistem stalnih izboljšav, Zagotavljanje kakovosti, Akcijski načrt
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 29; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

6.
Vzpostavitev sistema upravljanja informacijske varnosti v javnem skladu
Darinka Trček, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo predstavili model vzpostavitve sistema upravljanja informacijske varnosti v štirih fazah, pri čemer smo zasledovali procesni pristop z uporabo temeljnih faz Demingovega kroga – načrtovanje, uvedba, preverjanje in ukrepanje, ki jih priporoča tudi ISO/IEC družina standardov 27000 za področje informacijske varnosti. Model je apliciran na konkretno organizacijo – Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije. Podrobneje smo se v magistrskem delu usmerili v prvo fazo vzpostavitve – načrtovanje. Poleg pregleda trenutnega stanja smo izvedli popis ključnih procesov, ovrednotili dobrine in opredelili grožnje ter pripravili oceno tveganj. Ta je bila podlaga za pripravo načrta varovalnih ukrepov, ki skupaj s predlogom krovne politike informacijske varnosti in načrtom implementacije SUIV tvori predlog načrta uvedbe SUIV, ki ga potrdi poslovodstvo. Za nadaljnje tri faze – uvedbo SUIV, vzpostavitev sistema kontrol in nadzora SUIV ter analizo odstopanj SUIV z izvajanjem korektivnih ukrepov - so podana priporočila. Ker so zaposleni pogosto eden najšibkejših členov pri zagotavljanju informacijske varnosti, so podana tudi priporočila glede dviga ozaveščenosti, usposabljanja in izobraževanja zaposlenih na področju informacijske varnosti.
Ključne besede: varnost, informacijski sistem, upravljanje, SUIV, javna uprava
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 46; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

7.
Mobilnost zaposlenih v logističnem podjetju Cargo-partner d. o. o.
Rok Ritonja, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnostne navade so v dobi individualizma in osebne svobode poskrbele za veliko pretočnost ljudi, lažje gibanje in hitrejši razvoj, vendar zaradi pretirane uporabe motoriziranih vozil počasi slabijo tudi odpornost planeta na podnebne spremembe ter zdravje ljudi na njem. Onesnaževalci iz prometa pomembno vplivajo na kakovost zraka zlasti v urbanih okoljih, kjer je gneča v prometu najizrazitejša. Znotraj konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja, trajnostne mobilnosti in trajnostnega načrtovanja prometa so vzpostavljena načela, ki lahko pripeljejo k čistejšemu svetu, vendar se v praksi še ne uporabljajo v zadostni meri. V okviru raziskave v podjetju Cargo-partner d. o. o. smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali mobilnostne navade zaposlenih v tem zasebnem podjetju ter jih primerjali z mobilnostnimi navadami zaposlenih in študentov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju. V diplomskem delu nadalje ugotavljamo kakšna je pripravljenost zaposlenih na spremembe mobilnostnih navad k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti. Ob koncu podajamo tudi priporočila za dosego ciljev trajnostne mobilnosti podjetju in zaposlenim.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, okolje, Cargo-partner, razvoj, ogljični odtis
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 31; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

8.
Gospodarjenje z nevarnimi odpadki pri polaganju talnih oblog
Lea Tešić Botonjić, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Okoljska ozaveščenost je odgovoren odnos vsakega posameznika do svojega življenjskega prostora, zato bi morala biti skrb za to ključnega pomena za vse, tako za gospodinjstva kot tudi za podjetja. Glavni problem v podjetju X je ravno ravnanje z odpadki, predvsem z nevarnimi odpadki, kar pa je ključnega pomena za zdravo okolje. Kopičiti so se začele zaloge zelo nevarnih materialov, s katerimi podjetje ne ve, kaj storiti. V diplomskem delu smo v analitičnem delu za zbiranje podatkov uporabili posnetek obstoječega stanja, rezultate analizirali in podali možne rešitve. V teoretičnem delu pa smo uporabili deskriptivno metodo, kjer smo s pomočjo različnih virov in literature opisali osnovo. Rezultat so predlogi, ki bi pomagali oziroma omogočili podjetju X nemoteno delovanje tudi na področju okoljevarstva.
Ključne besede: - okoljevarstvo, - nevarni odpadki, - ravnanje z nevarnimi odpadki
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 28; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

9.
Vpliv zunanjih dejavnikov na motivacijo za izobraževanje zaposlenih
Maja Kladnik, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Izobraževanje, učenje in motivacija so eni ključnih dejavnikov, ki so pomemben del vsake organizacije. Razvijanje posameznikovih sposobnosti, zmožnosti in krepitev kompetenc so izredno pomembni pri razvoju organizacije. Zaradi hitrega tehnološkega razvoja v sodobnem ekonomskem in družbenem okolju so za organizacijo izredno pomembni strokovno usposobljeni, motivirani zaposleni, ki so pripravljeni osvojena znanja, spretnosti, sposobnosti in navade nadgrajevati in izpopolnjevati ter slediti razvoju na poklicnem področju. V magistrski nalogi smo želeli ugotoviti, kakšen je vpliv zunanjih dejavnikov na motivacijo za dodatno izobraževanje in kateri so tisti ključni dejavniki motivacije, ki vplivajo na odločitev za nadaljnje izobraževanje. Kot pomembna dejavnika motivacije za izobraževanje sta tako družinsko kot socialno okolje. Pomembni motivacijski dejavniki pa so tudi: odnos delodajalca do izobraževanja, pripravljenost delodajalca na fleksibilnost z urniki, finančno stanje zaposlenega in drugi. V teoretičnem delu magistrske naloge smo v prvem delu definirali teoretična izhodišča motivacije različnih avtorjev. Opisali smo motivacijske teorije in opredelili motivacijske dejavnike, ki vplivajo na večjo učinkovitost in uspešnost posameznika. V drugem delu smo definirali pojem izobraževanja in učenja. Podrobneje smo opredelili oblike izobraževanja ter izpostavili in opisali ključne dejavnike izobraževanja. Predstavili smo motive za izobraževanje, ki posameznika vodijo v odločitev za nadaljnje šolanje in ovire, s katerimi se pri odločanju za izobraževanje posameznik srečuje. V empiričnem delu smo predstavili ugotovitve, kateri so tisti ključni zunanji dejavniki, ki zaposlenega motivirajo za nadaljnje izobraževanje. Podatke smo pridobili z metodo kvantitativnega anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili posameznikom s statusom zaposlenega. Ugotovitve raziskave so pokazale, da je za zaposlene zelo pomembna podopra partnerja in družine in da ima veliko vlogo pri motivaciji za izobraževanje že pridobljena izobrazba posameznika, odnos delodajalca in plača zaposlenega.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 26; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

10.
Poslovno komuniciranje mladih
Klemen Klun, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes imajo mladi težave pri iskanju prve zaposlitve. Ker nimajo izkušenj na določenih področjih dela, nimajo znanja o uporabi verbalne oz. neverbalne komunikacije, o pravilnem slogu oblačenja, zato so nekonkurenčni ostalim kandidatom, ki se potegujejo za isto delovno mesto. Prednosti, ki jim omogočajo večjo konkurenčno moč za želeno zaposlitev, so skrite v poznavanju poslovnega komuniciranja. Pri stiku z ljudmi ima zunanji videz pomembno vlogo, poleg tega je najbolj opazna dimenzija komunikacije. S pomočjo upoštevanja osnovnih definicij poslovnega komuniciranja lahko mladi naredijo dober vtis na delodajalca. Poleg omenjene dimenzije komunikacije posameznika predpostavljamo, da na njegovo uspešnost in učinkovitost vplivajo tudi komunikacijske veščine. Naša raziskava bo mladim iskalcem zaposlitve predstavila poslovno komuniciranje, s čimer bodo lahko konkurenčni ostalim kandidatom, ki se potegujejo za isto delovno mesto. Po našem predvidevanju je kandidat, ki posveča pozornost komunikacijskim veščinam (besednemu zakladu, kretnjam rok, drži telesa) in skrbi za svojo zunanjo urejenost, uspešnejši od ostalih posameznikov ter učinkovitejši od svojih sovrstnikov. Namen diplomske naloge je, da določimo jakost povezanosti med uspešnostjo oz. učinkovitostjo kandidata z njegovim posvečanjem zunanjemu videzu in komunikacijskim veščinam. V teoretičnem delu smo se posvetili področju splošne komunikacije, neverbalni komunikaciji, pojmoma uspešnosti in učinkovitosti ter poslovnemu komuniciranju. V praktičnem delu smo z anketo pridobili objektivne podatke, kjer so anketiranci ocenjevali, v kolikšni meri sami pri sebi posvečajo pozornost dejavnikom komuniciranja. Podatke smo organizirali in jih statistično obdelali. Stopnjo povezanosti smo določili s pomočjo Pearsonovega koeficienta korelacije. Raziskava nam je pokazala, da obstaja majhna povezanost med zunanjim videzom mladih in uspešnostjo ter učinkovitostjo posameznika. Poleg te dimenzije poslovnega komuniciranja smo opravili raziskavo, ki je pokazala, da so komunikacijske veščine v manjši korelaciji z uspešnostjo in učinkovitostjo. Dejstva, da imajo mladi, ki poznajo pravila poslovne komunikacije, večjo možnost za uspeh v poslovnem svetu in večjo možnost za prvo zaposlitev, nismo dokazali. Danes ima prvi vtis velik pomen. Ker je prva zaznava zunanji videz, je zato tudi glavna predstavitev osebe in njegove osnovne podobe pri razgovorih za prvo zaposlitev. Zunanjemu videzu sledijo dimenzije komunikacijskih veščin. Če se prvinam poslovne komunikacije dovolj posvetimo, si omogočimo boljšo zaposlitev in večji ugled v družbi.
Ključne besede: • poslovno komuniciranje • mladi • zunanji videz • komunikacijske veščine • uspešnost • učinkovitost
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 5; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.74 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici