| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2874
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Jeklen poslovni objekt z industrijsko halo 28 x 90 m
Anzhelika Serafimoska, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je izvedba statične in potresne analize ter dimenzioniranje štirietažnega poslovnega objekta z industrijsko jekleno halo. Poslovni objekt je ločen in dilatiran od hale. Dimenzije tlorisa poslovnega objekta so 28 x 24 m in 28 x 66 m za industrijsko halo. Medetažne plošče poslovnega objekta so iz prefabriciranih prednapetih armirano betonskih votlih plošč; višina etaž znaša 4 m. Izbrana lokacija za analizo obtežbe vetra, snega ter potresa je Maribor. Za celotno računsko analizo ter modeliranje konstrukcije je uporabljen programski paket Scia Engineer in program Idea Statica za dimenzioniranje spojev. Na podlagi evropskega standarda Evrokod so dimenzionirani vsi glavni in sekundarni elementi.
Ključne besede: gradbeništvo, jeklene konstrukcije, statična analiza, potresna analiza, poslovni objekt, industrijska hala
Objavljeno v DKUM: 20.05.2022; Ogledov: 8; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (9,26 MB)

2.
Jekleni most s poševnimi kabli dolžine 100 m
Klementina Knez, 2022, magistrsko delo

Opis: V sklopu magistrskega dela je prikazana zasnova jeklenega mostu s poševnimi kabli dolžine 100 m in glavnega razpona 60 m. Premostitvena konstrukcija je namenjena mešanemu prometu. Na sredini se nahajata 2 pasova, namenjena motornemu prometu, ter na vsaki strani pas za kolesarje in pešce. Izvedena je statična in dinamična analiza za obtežne kombinacije ter nato dimenzioniranje po mejnem stanju nosilnosti in mejnem stanju uporabnosti v skladu z Evrokod standardi. V sklopu dimenzioniranja je izvedena tudi zasnova ter analiza podpornih konstrukcij, kjer je za krajni opornik izbran podporni zid, za temelj pilona pa so uporabljeni piloti.
Ključne besede: gradbeništvo, most s poševnimi kabli, jeklene konstrukcije, piloti
Objavljeno v DKUM: 20.05.2022; Ogledov: 7; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (10,44 MB)

3.
Analiza temperaturne obtežbe na okvirni armiranobetonski mostni konstrukciji
Matjaž Pongrac, 2022, diplomsko delo

Opis: Temperatura in z njo povezane obtežbe predstavljajo poseben izziv inženirjem, saj je temperatura neotipljiva in si jo je težko fizično predstavljati. Zraven tega je vpliv temperature v naravi lokacijsko in časovno spremenljiv. Iz tega vidika je analiziranje in upoštevanje temperaturne obtežbe na matematičnih računskih modelih kompleksno in časovno ter računsko obsežno. Glavni cilj diplomskega dela je bil predstaviti kompleksnost temperaturnih obtežb ter oblikovati obtežno shemo, ki bi se približala stanju v naravi in hkrati opisala zadostno natančnost in zahtevnost glede pogojev standarda SIST EN 1991-1-5, na koncu pa pripomogla k zmanjšanju mest koncentracij upogibnih momentov na kritičnih mestih konstrukcije. Raziskava je pokazala, da je z redukcijo in opuščanjem določenih temperaturnih obtežb na posameznih konstrukcijskih elementih mogoče doseči željene rezultate. V sklopu te raziskave smo ugotovili, da je mogoče temperaturno obtežbo upoštevati na zasutih konstrukcijskih elementih na drugačen način in pri tem še vedno ohraniti bistvene značilnosti iz veljavnega standarda SIST EN 1991-1-5. Namesto referenčne temperature zraka je bila uporabljena referenčna temperatura zemljine.
Ključne besede: gradbeništvo, armiranobetonske konstrukcije, temperature obtežbe, analiza konstrukcij, SOFiSTiK
Objavljeno v DKUM: 20.05.2022; Ogledov: 8; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (5,21 MB)

4.
Arhitekturna zasnova večnamenske športne dvorane v Mariboru : magistrsko delo
Dejan Bogovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Šport v današnjem času ne predstavlja več samo prostočasne aktivnosti, katera se izvaja za zabavo in izboljšanje lastne kondicijske priprave, temveč je postal zelo donosen posel. Organizacija velikih športnih, koncertnih in ostalih dogodkov je zraven prepoznavnosti in velikosti mest zelo odvisna od prireditvene infrastrukture. To velja tudi za Maribor. Zaradi svoje ugodne strateške lege in zgodovinskega razvoja predstavlja Maribor pomembno upravno, razvojno, kulturno in športno središče. Skozi zgodovino se je v Mariboru zgodilo kar nekaj odmevnih športnih dogodkov in uspehov, predvsem v ekipnih športih. Z ozirom, da Maribor predstavlja drugo največje mesto v Sloveniji, je možno zaznati pomanjkanje kvalitetne športne infrastrukture na področju velikih športnih dvoran. Z magistrskim delom se odzivamo na pomanjkanje sodobne športne, prireditvene infrastrukture, ki bi služila za organizacijo velikih športnih tekmovanj in ostalih prireditev. Omenjena problematika se bo reševala v obliki nove večnamenske športne dvorane, zasnovane na smart način, na lokaciji izven mesta v neposredni bližini mednarodnega letališča Maribor. S to arhitekturno intervenco bomo ustvarili regijsko ikono, ki bo v ponos ne le Mariboru, ampak širši okolici.
Ključne besede: športna dvorana, smart arhitektura, več namembnost, Maribor, šport
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 161; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (77,11 MB)

5.
Arhitekturna zasnova regionalnega prireditvenega centra v prometnem vozlišču v Mariboru : magistrsko delo
Nejc Gonza, 2022, magistrsko delo

Opis: Prometna infrastruktura v sodobnem načinu življenja predstavlja ključno komponento racionalne rabe časa. Dobro infrastrukturno izhodišče dviguje pomembnost in vrednost območij. Dodano vrednost takšnim območjem predstavlja pravilno izbran javni program, ki prostor bogati in dopolnjuje prostorsko pestrost. Problematika takšnih območij je v (pre)velikem potencialu, ki ga prostor nudi. Cena, različne regulacije, pogoji in omejitve so ključni dejavniki, ki odvrnejo investitorje. Zaradi tega območja z neomejenim mestotvornim potencialom ostajajo prazna. V magistrski nalogi smo raziskali eno izmed takšnih območij v Mariboru. To je železniški trikotnik, ki zaradi svojih izjemnih infrastrukturnih danosti in bližine starega mestnega jedra ponuja območje z izjemnim obogatitvenim in povezovalnim potencialom, saj s pravilno izbiro programa poveže odrezano mestno četrt Pobrežje s starim mestnim jedrom. V projektnem delu naloge smo na tem območju zasnovali prireditveni center.
Ključne besede: prireditveni center, prometno vozlišče, sejmišče, železniški trikotnik, železniško postajališče, produkcijska hiša, pokrajinski arhiv, nadzor železniškega prometa, Maribor
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 111; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (75,44 MB)

6.
Spodnje Hoče - preoblikovanje središča : magistrsko delo
Tjaša Pauko, 2022, magistrsko delo

Opis: Slovensko podeželje je zaradi različnih družbenih procesov (deagrarizacija, industrializacija, urbanizacija) v zadnjih sto letih precej spremenilo svojo podobo. Današnji podeželski prostor je pogosto območje mešanja urbanih in ruralnih elementov, prav tako pa lahko ravno v teh naseljih opazimo pomanjkanje centra oziroma urbanistične ali arhihtekturne ureditve, ki bi tvorila občinsko središče. V magistrski nalogi zato preizkusimo zasnove in predstavimo izbrano varianto za ureditev novega krajevnega središča Spodnjih Hoč. Krajevno središče smo skušali predstaviti na različnih nivojih, z urbanistično zasnovo, preko zasnove odprtega prostora in preko arhitekture ter vsebovanega programa.
Ključne besede: Spodnje Hoče, krajevno središče, ruralna arhitektura, slovensko podeželje, center
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 84; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (198,80 MB)

7.
Eksperimentalna in numerična analiza leseno-steklenih I - nosilcev : doktorska disertacija
Mateja Držečnik, 2022, doktorska disertacija

Opis: Povezava zunanjega okolja z notranjim bivalnim okoljem je ena izmed pomembnih prednosti v sodobni gradnji objektov. Znano je, da ima naravna svetloba pozitiven učinek na zdravje in kvaliteto življenja, zato je potreba po transparentnosti, orientiranosti stavb in zmanjšanju energijskih izgub izjemnega pomena v današnjem času. Les, kot naraven material, katerega materialne karakteristike in lastnosti so kompleksnejše od betona ali jekla, se je v preteklosti kot gradbeni material uporabljal predvsem za prevzem upogibnih obremenitev, danes pa ga najdemo v konstrukcijskih elementih, ki prevzemajo tako tlačne kot tudi natezne obremenitve. Kombinacija lesa in stekla je zahtevna tako iz vidika energijske učinkovitosti kot tudi s konstrukcijskega vidika, ki je predstavljen v tem delu. Doktorska disertacija predstavlja aktualno tematiko v kontekstu najsodobnejših trendov trajnostne lesene gradnje, saj obravnava raziskavo sovprežnih leseno-steklenih stropnih nosilcev, ki lahko nadomestijo standardne lesene ali jeklene nosilce, ki se danes navadno uporabljajo. Sovprežne leseno-steklene nosilce so začeli razvijati na pragu novega tisočletja, torej v začetku leta 2000. Takrat so bile narejene prve raziskave. V sklopu disertacije smo želeli preučiti konstrukcijski odziv leseno-steklenega I-nosilca in s pomočjo enostavne metode določiti nosilnost in togost le-tega. V ta namen je bil razvit napram že poznanim tovrstnim študijam takšnih leseno-steklenih stropnih nosilcev nov način stikovanja preko priključne ravnine, kjer so bočnice pritrjene samo v vertikalnih strižnih ravninah. S tem želimo doseči v primerjavi s podobnimi študijami, kjer je lesena pasnica po vsem obodu povezana na stekleno stojino, večjo možnost relativnih deformacij med obema sestavnima elementoma, predvsem zaradi zelo različnih materialnih lastnosti obeh materialov pri eventuelnih temperaturnih obremenitvah in spremembah vlažnosti. S takšnim načinom pritrjevanja smo dosegli večjo stopnjo duktilnosti. Doktorsko delo o sovprežnih nosilcih iz lesa in stekla temelji na predpostavki, da les in steklo skupaj prenašata zunanje obremenitve. Steklo pri tem ne deluje več kot polnilo, kot pri tradicionalnih rešitvah, temveč aktivno sodeluje pri prenosu obremenitev. Dobro poznavanje prednosti in slabosti obeh ključnih materialov je prvenstvenega pomena. Analizirane so tudi alternativne možnosti z različnimi adhezivi (silikon, akrilat, epoksi), kakor tudi dve različni trdnosti stekla (navadno plosko in kaljeno steklo). Inovativnost razvitega novega modela se sistemsko dopolnjuje in nadgrajuje z eksperimentalnimi študijami kakor tudi z matematičnim modeliranjem s pomočjo semi-analitične z γ-metodo in metode končnih elementov, s ciljem validacije eksperimentalnih študij, kakor tudi parametrične študij glede vpliva različnih parametrov. Rezultati, tako eksperimentalnih preiskav, kakor tudi semi-analitičnih in numeričnih izračunov, predstavljajo izviren znanstveni prispevek na področju aplikacije leseno-steklenih nosilcev.
Ključne besede: les, lesene konstrukcije, steklo, adhezivi, lepljeni spoji, leseno-stekleni kompozitni elementi, leseno stekleni I nosilci, eksperimenti
Objavljeno v DKUM: 28.03.2022; Ogledov: 192; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (8,18 MB)

8.
Analiza prometnih nesreč II. kategorije : diplomsko delo
Mitja Kodrič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazana analiza prometnih nesreč ll. kategorije z lahko telesno poškodbo od leta 2015 do 2019 v Republiki Sloveniji in na Ptuju. Za razumevanje besedne zveze analiza prometnih nesreč ll. kategorije smo proučili definicije in razlage pomena prometnih nesreč, zakonodajo, opredelili smo jih glede na vrsto, opredelili osnovne podatke in predstavili psihološko obravnavo prometnih nesreč. Analizirali in primerjali smo absolutne in relativne kazalnike prometne varnosti v cestnem prometu v Republiki Sloveniji in na Ptuju; dejavnike, ugotovljene vzroke in posledice glede na vlogo in število udeležencev ter povzročiteljev s pomočjo statističnih podatkov. Ugotovili smo, da je Ptuj manj varen v primerjavi z Republiko Slovenijo glede prometne varnosti v cestnem prometu v prometnih nesrečah ll. kategorije z lahko telesno poškodbo in pri lahko telesno poškodovanih v prometnih nesrečah ll. kategorije. Znižalo pa se število omenjenih nesreč, število udeležencev in povzročiteljev v obeh okoliših. Nato smo poiskali mesta zgostitve omenjenih nesreč na Ptuju in analizirali najbolj kritična mesta na Ormoški cesti, na oziroma ob Minoritskem trgu in na cesti, ki pelje čez Puhov most. Na koncu smo na podlagi ugotovljenih vzrokov zapisali ugotovljene predloge za izboljšanje stanja prometne varnosti na Ptuju z vidika prometnih nesreč ll. kategorije.
Ključne besede: prometne nesreče, absolutni in relativni kazalniki v cestnem prometu, analiza, nevarna mesta, lahka telesna poškodba
Objavljeno v DKUM: 10.03.2022; Ogledov: 221; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

9.
Organizacija gradbišča in terminsko planiranje gradnje prizidka Vrtca Ciciban Sevnica : diplomsko delo
Janko Relič, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja organizacijo gradbišča in terminsko planiranje gradnje prizidka vrtca Ciciban Sevnica. V uvodnem delu so opisani problem, namen in cilj diplomskega dela. Sledi splošni del, v katerem so predstavljeni podatki o projektu, seznam udeležencev, rok gradnje in projektna dokumentacija. V glavnem delu diplomske naloge smo proučili pogoje za gradnjo. Obravnavane vsebine so lokacijska informacija, gradbena pogodba, delovna sredstva, gradbena dovoljenja, možnost nabave materiala in organizacija na sami lokaciji gradbišča. Nadaljujemo z obravnavo organizacije gradbišča, kar pomeni opis gradbišča, dimenzioniranje deponij in začasnih objektov, začasnih instalacij in izdelavo sheme organizacije gradbišča. V zaključku diplomskega dela pa predstavimo operativno planiranje s pomočjo kombinacije gantogramske tehnike in mrežne tehnike terminskega planiranja, katerih rezultat je modificirani gantogram in mrežni diagram.
Ključne besede: gradbeništvo, organizacija gradbišča, terminsko planiranje
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 177; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (5,67 MB)

10.
Forenzično inženirstvo - izbrani primeri : magistrsko delo
Andreja Krajnc, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava zasnovo forenzično-inženirske preiskave in podrobnejšo predstavitev korakov, ki se izvedejo ob porušitvi ali delni porušitvi konstrukcije. Poleg različnih obtežb, ki lahko vodijo do porušitve, so predstavljene napake in pomanjkljivosti posameznih konstrukcijskih materialov. Prikazani so primeri dejansko izvedenih preiskav, kjer smo tudi sami izvedli določene postopke preiskave, s čimer smo skušali določiti vzroke za porušitve konstrukcij.
Ključne besede: forenzično inženirstvo, porušitev konstrukcije, identifikacija vzrokov, forenzično-inženirska preiskava, forenzična analiza
Objavljeno v DKUM: 24.02.2022; Ogledov: 207; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (5,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.83 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici