SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2602
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kolesarska strategija v mestu Ormož
Luka Hošnjak, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena kolesarska strategija, ki bi se v prihodnosti lahko izvedla v občini in mestu Ormož. Na začetku naloge je opredeljena problematika ter namen in cilji, ki smo jih želeli doseči. V nadaljevanju so prikazane teoretične in prometno-tehnične specifikacije, ki jih moramo upoštevati pri načrtovanju kolesarske infrastrukture, prikazane pa so tudi dobre prakse iz Slovenije in tujine. V sklopu naloge je bilo preučeno trenutno stanje kolesarskih površin v mestu in občini Ormož, določene pa so bile tudi linijske kolesarske povezave iz okoliških krajev, ki gravitirajo proti Ormožu. Zaključni del je prikaz priporočljivih ukrepov in financiranja, ki bi bilo potrebno, da bi se kvaliteta kolesarjenja v občini in mestu Ormož lahko dvignila na višjo raven, hkrati pa bi se sklenila celota, ki je trenutno še nedokončana.
Ključne besede: trajnostna mobilnost, kolesarska strategija, kolesarske površine, Ormož
Objavljeno: 14.05.2019; Ogledov: 50; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

2.
STROŠKOVNA OPTIMIZACIJA PLANOV GRADBENIH PROJEKTOV Z OMEJENIMI VIRI IN ALTERNATIVNIMI PROIZVODNIMI PROCESI Z MEŠANIM CELOŠTEVILSKIM NELINEARNIM PROGRAMIRANJEM
Rok Cajzek, 2019, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava stroškovno optimizacijo planov gradbenih projektov z omejenimi viri in alternativnimi proizvodnimi procesi z mešanim celoštevilskim nelinearnim programiranjem (MINLP). V disertaciji je predlagan nov optimizacijski model, ki vsebuje stroškovno namensko funkcijo, omejitve posplošenih časovnih povezav, omejitve trajanja in časov pričetkov aktivnosti, omejitve časovnih zamikov, omejitve načina izvedbe aktivnosti, omejitve trajanja projekta, omejitve dodeljevanja enot delovnega časa in omejitve virov. MINLP superstruktura diskretnih rešitev obsega možne čase, stroške in vire z ozirom na možne načine izvedbe projektnih aktivnosti, kakor tudi alternativne načine izvedbe proizvodnega procesa. Predlagani model omogoča vključitev širokega nabora nelinearnih izrazov in zagotavlja eksaktne rezultate za vodenje projekta v obliki strukturnih mrežnih diagramov, gantogramov, histogramov in S-krivulj. V nasprotju s klasičnimi tehnikami operativnega planiranja je z razvitim pristopom optimalna struktura projekta pridobljena kot endogena rešitev iz modela. Planerju projekta je tako omogočeno, da izvede optimizacijo proizvodnega procesa hkrati s planiranjem omejenih virov v diskretnih časovnih enotah ob minimalnih skupnih stroških. Dodatna značilnost modela je, da omogoča operativno določitev optimalnega proizvodnega procesa s pripadajočim strukturnim mrežnim diagramom ter posodobljene terminske in spremljajoče plane v primeru odpovedi ključnega vira, ki ga je med izvedbo projekta težko nadomestiti. Predlagani model med drugim omogoča tudi planiranje projekta iz normalne rešitve ob nedopustnih prirastkih potreb po virih, ki se nahajajo izven razpoložljivih kapacitet. Prednosti predlaganega modela so predstavljene v nizu primerov na realnem gradbenem projektu. Izvirni prispevek k znanosti se odraža v novi metodologiji in v predlaganem MINLP modelu, v okviru katerega je možno izvesti eksaktno stroškovno optimizacijo proizvodnega procesa (prisotnost in število aktivnosti, vključno z njihovimi medsebojnimi časovnimi odnosi, se obravnavajo kot izvedljive alternative in ne kot stalni parametri) s sočasnim planiranjem projekta z omejenimi viri, kar se izvede v enovitem postopku.
Ključne besede: planiranje projektov, optimizacija stroškov, omejeni viri, prilagodljiv proizvodni proces, mešano celoštevilsko nelinearno programiranje, MINLP
Objavljeno: 26.04.2019; Ogledov: 230; Prenosov: 0

3.
ZASNOVA IN STATIČNA ANALIZA ENONADSTROPNE JEKLENE KONSTRUKCIJE 12 x 27 M
Tadej Bohar, 2019, diplomsko delo

Opis: V projektni nalogi diplomskega izpita je predstavljena statična analiza manjšega objekta, katerega glavni konstrukcijski elementi so iz jekla. Na začetku naloge podajam nekaj teoretičnih osnov, ki so ključne za razumevanje samega dimenzioniranja jeklenih elementov. Nato se na podlagi želja naročnikov oziroma namembnosti objekta naredi zasnova samega objekta, ki sem ga z nekaj pozicijskimi risbami tudi grafično prikazal. Prvi korak v analizi je določevanje obtežb, ki delujejo na objekt. V nadaljevanju, v jedru naloge, za vsak element posebej z analizo dokazujem, da izpolnjuje pogoje nosilnosti, stabilnosti in uporabnosti. V zaključku predstavim še primer dimenzioniranja spoja na glavnem okvirju. Ker pri izbiri prerezov ne upoštevam kriterija ekonomičnosti, konstrukcija seveda ni najbolj optimalno zasnovana oziroma je izkoriščenost prerezov sorazmerno majhna. Cilj naloge je poudarek na statični analizi elementov in dokazovanju nosilnosti, zato so že v zasnovi določene stvari poenostavljene.
Ključne besede: gradbeništvo, jeklena konstrukcija, zasnova, dimenzioniranje, Eurocode
Objavljeno: 24.04.2019; Ogledov: 63; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

4.
Organizacija velike revizije dizel motornega vlaka
Rožle Javornik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo naprej predstavili slovensko podjetje Slovenske železnice, in sicer kakšen vozni park imajo, razdelili smo vlečna vozila in vlečena vozila. Pravilnik o vzdrževanju železniških vozil smo opisali po posameznih sklopih ter bolj podrobno pogledali roke in cikluse, ko morajo vozila prihajati na redno vzdrževanje oz. veliko revizijo. Pregledali smo celotno dokumentacijo podjetja VIT na Studencih v Mariboru, ki je potrebna za opravljanje velike revizije v sami delavnici. Navedli smo vse korake; od samega vstopa vozila v veliko revizijo pa do preizkusnih voženj oziroma do trenutka, ko je vozilo predano v ponovno uporabo in omrežje. Opisali smo delovne korake, ki so pri veliki reviziji najpomembnejši in najbolj zapleteni. Opisali smo uporabo metod v vzdrževalnih obratih železniških vozil in opredelili vitko proizvodnjo ter jo razdelili na njene glavne gradnike. Osredotočili smo se na metodo kanban, njene prednosti in slabosti. Ugotovili smo, kako si lahko pomagamo s karticami kanban in da jih poznamo več vrst. Z uporabo kartic kanban smo poskušali metodo kanban vnesti v podjetje SŽ VIT na Studencih v Mariboru. Pri tem smo se osredotočili na zaloge rezervnih delov v podjetju, ki so namenjeni veliki reviziji dizel motornega vozila. Proučili smo plan vstopov motornih vozil na veliko revizijo in povezali rezervne dele z njihovo zalogo. Z uvedbo signalne kartice kanban v skladišče rezervnih delov smo ugotovili, da bi s tem dosegli bolj optimalno naročanje rezervnih delov, zaradi česar jih ne bi nikoli zmanjkalo. Ugotovili smo, da bi s tem skrajšali končni rok velike revizije, kajti delo ne bi nikoli stalo zaradi praznih zalog v skladišču.
Ključne besede: rezervne zaloge, velika revizija, dizel motorno vozilo
Objavljeno: 18.04.2019; Ogledov: 54; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (6,01 MB)

5.
Varnost električnih vozil v cestnem prometu
Miha Kotnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Na začetku diplomskega dela sta na kratko predstavljeni zgodovina električnega vozila ter razlika med električnim in hibridnim vozilom. Predstavljene so prednosti in slabosti električnega vozila. V nadaljevanju so predstavljeni varnost električnih vozil, kako so zasnovana, varnost električnih sistemov, varnost baterije, vzdrževanje in varnost električnega vozila po trku. Predstavljeni so tudi podatki testov trčenja električnega vozila. Opisana je analiza vožnje z električnim vozilom. Predstavljeni so tudi predlogi in izboljšave, ter raziskave in mnenja za in proti električna vozila. Izvedeni sta bili tudi dve anketi. Prvi anketni vprašalnik je bil za lastnike električnih vozil, drugi pa za posameznike, ki bi morda kupili električno vozilo. Ugotovili smo, da je električno vozilo zelo varno, saj so testi trčenja dosegali nadpovprečne ocene. Problem električnega vozila je, da so neslišna, kar pomeni, da jih ostali udeleženci v prometu ne slišijo, kar lahko privede do nesreče. S pomočjo rezultatov ankete smo ugotovili, da bi ljudje kupili električno vozilo, vendar je problem še vedno cena. V empiričnem delu smo v okviru vsake od dveh anket anketirali 100 ljudi. Anketi sta bili objavljeni na socialnem omrežju Facebook in na forumu za lastnike električnih vozil. Vse podatke za teoretični del smo povzeli iz strokovnih člankov, spletnih virov ter knjig in jih smiselno razčlenili na poglavja.
Ključne besede: varnost električnih vozil, testi trčenj, cestni promet, anketa
Objavljeno: 09.04.2019; Ogledov: 64; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

6.
Transformacija območja med Ruško in Taborsko ulico
Dijana Božić, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Območje med Ruško cesto in Taborsko ulico s svojo lego neposredno nasproti Lenta predstavlja območje z velikim potencialom za nadaljnji razvoj mesta Maribor. Tega bi lahko narekoval razvoj območja v medicinsko medgeneracijsko središče, ki ga napoveduje bližina Univerzitetnega kliničnega centra in Medicinske fakultete. Danes so stavbe tega območja večinoma neslavno propadle in ne dosegajo potenciala območja. S svojim videzom kazijo pogled s priljubljenega levega brega Drave, hkrati pa onemogočajo zasnovo nujno potrebnih površin za druženje in rekreacijo. Na obravnavanem območju prepoznavamo potencial za vzpostavitev stanovanjske soseske, zasnovane na medgeneracijskem druženju, ki bi starejšim omogočala dostojnejše življenje in hiter dostop tako do medicinskih ustanov kot do družbeno pomembnega središča mesta, hkrati pa bi stanovalcem širšega območja zagotovila nove prostore za druženje. Hkrati bi ureditev območja vplivala na povečanje turističnega potenciala tega območja, predvsem zahvaljujoč odprtim pogledom na najstarejši del Maribora. V nalogi je predstavljen urbanistično-arhitekturni projekt revitalizacije obravnavanega območja, ki temelji na rekonstrukciji najbolj izstopajoče vogalne stavbe na Trgu revolucije 9, zasnovi zelenih površin, javnega prostora in izgradnji novega stanovanjskega objekta, ki bi skupaj omogočali nastanek kvalitetnejšega bivalnega okolja, ki bi postal privlačen za meščane in turiste. Z novimi vsebinami bi se oživilo propadajoče mestno tkivo in tako prispevalo k urejanju mesta od znotraj.
Ključne besede: socialna stanovanja, najemna stanovanja, varovana stanovanja, rekonstrukcija, Maribor
Objavljeno: 01.04.2019; Ogledov: 98; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (62,09 MB)

7.
Sodoben betonski nebotičnik
Zdenko Kamenšek, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga obravnava tematiko sodobnega nebotičnika. Tema je namenoma omejena le na nebotičnike z armiranobetonsko konstrukcijo in stekleno fasado. Zanemarilo se je torej nekatere druge materiale, ki se prav tako pojavljajo pri gradnji sodobnih nebotičnikov, saj bi tako tematika postala preobsežna. Najprej so predstavljene določene lastnosti obeh materialov. Nato so v poglavju o nebotičniku obravnavane različne definicije nebotičnika, nekateri vplivi nanj in prihodnost njihove gradnje. V zadnjem delu sta predstavljena še dva nebotičnika z armiranobetonsko konstrukcijo in stekleno fasado. Oba objekta sta izjemno sodobna in zanimiva z različnih vidikov, zato je prav, da ju na tem mestu predstavimo.
Ključne besede: Nebotičnik, armirani beton, steklo, fasada
Objavljeno: 28.03.2019; Ogledov: 39; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

8.
Revitalizacija starega mestnega jedra Ptuj
Katja Nežmah, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo prikazuje urbanistično arhitekturno rešitev severovzhodnega dela starega mestnega jedra Ptuja oz. ureditev lokacije med dominikanskim samostanom in arheološkim parkom Panorama, torej območja nekdanjega vstopa v mesto skozi mestna vrata, srednjeveškega obzidja, ter nekdanje rimske ceste. Gre za pomembno arheološko območje, ki kliče po stavbi, namenjeni hrambi in predstavitvi arheologije mesta Ptuj ter Spodnjega Podravja, arheologije evropskega pomena. Lokacija je nedefiniran rob mesta, območje, ki bi povezovalo srednjeveško mestno tkivo z rimskim arheološkim središčem - Panoramo - nekdanjim središčem rimske kolonije Poetovio. Ptuj, zakladnica tisočletij, najstarejše srednjeveško mesto v Sloveniji, je bilo v času rimskega imperija pomembno rimsko središče in prehodno mesto. Danes skriva še veliko neodkritega, pa tudi odkrito je skrito v stavbah, neprimernih za hrambo in predstavitev takšnih zakladnic. Uresničitev zasnove arheološkega muzeja bi vplivala tako na urbanistični razvoj mesta Ptuj, kot posledično na ekonomski, estetski, turistični razvoj samega središča. Z arhitekturnim posegom muzeja bi se pričela regeneracija starega mestnega jedra.
Ključne besede: revitalizacija, staro mestno jedro, arhitektura, rimsko mesto, arheologija, muzej
Objavljeno: 27.03.2019; Ogledov: 62; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (77,48 MB)

9.
Portal mesta Maribor: Idejna zasnova nebotičnika
Jure Sakelšek, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava prostorsko problematiko območja ob bivši kaznilnici KPD in nakupovalnem središču Europark. Z ozirom na teoretska izhodišča, kvalitativne analize in sodobne arhitekturne pristope stremi k revitalizaciji območja. Nebotičnik, ki ga kot intervenčni element umeščamo v novo zasnovanem območju KPD, bo ob najvitalnejši prometni vpadnici Titovi cesti v povezavi z obstoječimi objekti, generiral nov portal mesta Maribor in ponudil reprezentativno dominanto prostora.
Ključne besede: nebotičnik, dominanta, portal, območje KPD, Maribor
Objavljeno: 27.03.2019; Ogledov: 110; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (80,09 MB)

10.
Ocenjevanje emisij motornega prometa z uporabo orodij za modeliranje prometa in izpustov (vissim, enviver)
Ingrid Fišer, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na oceno pričakovanih emisij, ki postaja pomemben izziv načrtovalne stroke in vse pomembnejši dejavnik pri sprejemanju prometno političnih odločitev in načrtovanju prometne infrastrukture. S pomočjo modeliranja in simulacij smo preučili, kako vplivajo različni hitrostni režimi in ukrepi za umirjanja prometa v urbanem območju, na obseg emisij, ki jih povzroča motorni promet. Za bistveno razumevanje praktičnega dela, so v nalogi opisani aspekti in delovanje programskih orodij VISSIM in ENVIVER, ki so bili glavni pripomočki, za ocenjevanje emisij. Magistrska naloga prikazuje model krajšega odseka Koroške ceste v Mariboru, v katerem smo izvajali različne spremembe simulacije prometnega toka in ukrepov za umirjanje prometa. Analiza rezultatov prikazuje nihanje količine emisij, ki jih povzročajo ukrepi za umirjanje prometa in povečanje prometnega toka v urbanih območjih. V nalogi smo se omejili na oceno emisij NOX, PM10 in CO2.
Ključne besede: modeliranje prometa in izpustov, Vissim, Enviver, ocenjevanje emisij motornega prometa
Objavljeno: 20.03.2019; Ogledov: 113; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici