SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2481
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Priključitev jaška Nop II na aktivne jamske objekte
Ana Kontič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Izdelava vertikalnih podzemnih poti je v geotehnologiji zelo zahteven tehnološki postopek, ki pri svoji izvedbi potrebuje namensko tehnološko opremo. Rudarjenje je ena najstarejših panog na svetu. Globina objekta, majhen delovni prostor pod površino zemlje, geomehanske lastnosti zemljine, kjer poteka izdelava objekta, naredijo to gradnjo še posebej zahtevno. Posebno pozornost v magistrskem delu smo namenili priključitvi jaška NOP II na ostale aktivne jamske jaške za prezračevanje. Za varno delo pri takšnem zahtevnem objektu smo načrtovali tudi neprestana opazovanja ter izračun tega geomehanskega modela. Na koncu smo dodali še stroškovno analizo.
Keywords: gradbeništvo, geotehnologija, vertikalni jaški, dokumentiranje
Published: 18.07.2018; Views: 24; Downloads: 0
.pdf Full text (6,07 MB)

2.
Vpliv efektvne stopnje zasičenosti zemljin na obliko precejnice in količino vodnih izgub pri nasutih pregradah
Neven Kos, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu bomo prikazali osnovne zakonitosti metode končnih elementov (v nadaljevanju MKE) in primer reševanja stacionarnega precejanja vode po MKE z več vozliščnimi izoparametričnimi končnimi elementi pri analizi precejanja vode skozi nasute pregrade. Glavni cilj magistrskega dela predstavlja opredelitev vplivov efektivne stopnje zasičenosti zemljine nad nivojem talne vode na obliko precejnice in količino vodnih izgub pri nasutih pregradah.
Keywords: izoparametrični končni elementi, numerična integracija, efektivna stopnja zasičenost, stacionarno precejanje vode, MATLAB.
Published: 17.07.2018; Views: 19; Downloads: 3
.pdf Full text (4,71 MB)

3.
Nasipi na slabo nosilnih tleh
Marko Bubanić, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V Magistrskem delu je obravnavana težava nosilnosti in deformacij nasipov na nosilnih tleh s slabimi mehanskimi lastnostmi. Predstavljeni so ukrepi izboljšav temeljnih tal in stika temeljnih tal z nasipom. Izboljšave, ki so obdelane, so namenjene reduciranju diferencialnih posedkov in izboljšav mehanskih lastnosti z uporabo metod za armiranje tal. Kot glavni sodelujoči material armiranja tal, ki tvori nosilni kompozitni sistem, je uporabljen geosintetik, ki je dostopen na trgu v velikem izboru izdelkov in je najbolj ekonomična izbira. Zaradi tega je posebna pozornost podana geosintetiku kot materialu, in njegovim lastnostim, tipom in funkcijam. V nalogi so obdelani 4 primeri izboljšav temeljnih tal, samo armirajoči sloj geosintetika na stiku nasipa in temeljnih tleh, vertikalne drenaže, izboljšava temeljnih tal z uporabo prodnih slopov in izboljšave temeljnih tal z uporabo zabitih pilotov. Za vsak ukrep izboljšave je narejena teoretična analiza delovanja sistema, tehnologija vgrajevanja in računski model za izračun nosilnosti in deformacij. Na koncu je izbran nasip enotne geometrije in mehanskih lastnosti, na podlagi katerega so izvedeni prikazani izračuni in primerjani rezultati.
Keywords: gradbeništvo, nasip, geosintetik, armiranje tal, vertikalne drenaže, prodni slopi, piloti, izboljšava tal
Published: 16.07.2018; Views: 50; Downloads: 5
.pdf Full text (2,66 MB)

4.
Hiše na drevesu: kriteriji umeščanja v prostor
Teja Osek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali hiše na drevesu in kriterije njihovega umeščanja v prostor. Povzeli smo zgodovino hiš na drevesu ter obravnavali njihove splošne značilnosti. Na podlagi analize referenčnih primerov smo določili glavne kriterije njihovega umeščanja v prostor. Podatke za analize smo pridobili z anketnim vprašalnikom in iz literature. Na podlagi kriterijev in primerjave z referenčnimi primeri smo v zaključnem delu izvedli preizkus primernosti izbrane testne lokacije Vonarje za postavitev hiše na drevesu. Primerjalno analizo smo izvedli s pomočjo naslednjih kriterijev: lokacija, velikost, višina od tal, vrsta gozda, kjer je umeščen objekt, način pritrditve in vrsta drevesa, vrsta materiala za izgradnjo, način dostopa v objekt, podnebja in namembnost objekta.
Keywords: hiše na drevesu, drevesne hiše, kriteriji umeščanja, prostor.
Published: 13.07.2018; Views: 8; Downloads: 2
.pdf Full text (3,60 MB)

5.
Predlog sanacije in rekonstrukcije hotela Črni les
Leon Zorko, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na sanacijo in rekonstrukcijo hotela Črni les. Obstoječ objekt bo investitor saniral in zanj pripravil novo projektno dokumentacijo, ki bo ustrezala pogojem za izvedbo doma za starejše občane. V uvodu diplomske naloge smo analizirali obstoječi objekt. Analiza zajema popis poškodb in napak na objektu ter iskanje vzrokov zanje, kar služi kot podlaga za izbiro sanacijskih ukrepov. Poleg sanacijskih ukrepov so predstavljeni tudi predlogi dozidav, ki so del idejne zasnove. V fazi načrtovanja so predlagane najprimernejše možnosti sanacije in dograditve objekta. Predstavljene rešitve bodo pripomogle investitorju pri sprejemanju odločitev o načinu rekonstrukcije objekta. Priloge diplomske naloge vključujejo načrte obstoječega stanja objekta in idejno zasnovo prenovljenega objekta.
Keywords: sanacija, rekonstrukcija, toplotni mostovi, vlaga
Published: 10.07.2018; Views: 78; Downloads: 6
.pdf Full text (8,35 MB)

6.
Prometno varnostna analiza s predlogom ureditve križišča na državni cesti v Trbovljah
Armin Turanović, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljena problematika prometne varnosti oziroma pregleda prometne varnosti. Pregled prometne varnosti je opravljen na primeru križišča na državni cesti v Trbovljah s pomočjo dokumenta ''Smernica za pregledovanje varnosti cest'' oziroma ''RSI''. Omenjeno križišče je štirikrako semaforizirano križišče, ki se nahaja na ''Savskem mostu'' in predstavlja vstopno točko v mesto. Namen pregleda prometne varnosti je ugotavljanje pomanjkljivosti na obravnavanem križišču in podajanje rešitev za njihovo odpravljanje. Poleg pregleda prometne varnosti je izdelana tudi analiza prometnih nesreč, analiza vertikalne in horizontalne signalizacije in kapacitetna analiza. Na podlagi opravljenega pregleda in rezultatov analiz je ugotovljeno, da so talne označbe dotrajane, hitrosti v križišču so previsoke, velika površina križišča je konfliktna, intervali zelene luči so prekratki, določeni prometni znaki so neustrezni itd. Na podlagi ugotovljenih pomanjkljivosti je predlagana rešitev enopasovnega krožnega križišča. Primerjava trenutnega stanja s predlagano rešitvijo enopasovnega krožnega križišča je pokazala, da bi se prometa varnost s predlaganim enopasovnim krožiščem izboljšala.
Keywords: prometna varnost, Trbovlje, RSI, krožno križišče, državna cesta
Published: 09.07.2018; Views: 34; Downloads: 4
.pdf Full text (11,09 MB)

7.
Koncept zložljive mobilne hiše
Gregor Divjak, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Delo obravnava zasnovo zložljive mobilne hiše. Na začetku so podane analiza obstoječih rešitev in osnovne omejitve predlaganih konceptov zložljivih mobilnih hiš. Predpostavili smo osnovne načine zlaganja in gradnjo predlaganega koncepta mobilne hiše. Predlagan koncept zložljive mobilne hiše predpostavlja premik bivalne enote – hiše s točke A na točko B in zadošča osnovnim pogojem udobnega bivanja (stanovanja). Predstavljenih je več različic z različnimi debelinami sten, tal in strehe, kar med drugim omogoča tudi različne izolacijske lastnosti. Analizirali smo tudi zahteve po realizaciji sistema zložljive hiše na cesto – redni/izredni prevoz, potrebna oprema, homologacijske zahteve, tehnični pregledi itd. Ne nazadnje smo izdelali tudi oceno stroškov predlagane zasnove zložljive mobilne hiše.
Keywords: zložljiva mobilna hiša, hiša na prikolici, analiza obstoječih mobilnih hiš, analiza predlaganih konceptov mobilnih hiš
Published: 09.07.2018; Views: 30; Downloads: 9
.pdf Full text (5,63 MB)

8.
Prometno-varnostna analiza cestnega odseka Dravograd-Maribor
Mateja Knežar, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Naloga se nanaša na prometno-varnostno analizo glavne ceste G1-1 Dravograd-Maribor. V nalogi ni obravnava celotna dolžina glavne ceste G1-1 Dravograd–Maribor, ampak samo del cestnega odseka, in sicer G1-1 Radlje–Selnica, v dolžini 24,907 km. Začetek le-tega je v začetni stacionaži cestnega odseka G1-1 0243 Radlje–Brezno v občini Radlje ob Dravi, konča pa se pri dolžini 6,211 tekočega km cestnega odseka G1-1 0245 Ruta–Selnica v občini Selnica ob Dravi. Prometno-varnostna analiza je narejena na podlagi podatkov o prometnih nesrečah, ki so se pripetile na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica v obdobju 10 let, tj. med leti 2008–2017. Analiza prometnih nesreč je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu so analizirane prometne nesreče, nastale v in izven naselij na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica in po krajših cestnih odsekih G1-1 0243 Radlje–Brezno, G1-1 0244 Brezno–Ruta ter G1-1 0245 Ruta–Selnica, saj le-ti trije krajši cestni odseki sestavljajo cestni odsek G1-1 Radlje–Selnica. V drugem delu analize pa je v krajši obliki podana analiza podatkov prometnih nesreč, ki so se pripetile v naseljih Vas, Brezno in Ožbalt skupaj. Na podlagi podatkov o (stacionažah in posledicah) prometnih nesrečah je uporabljena metoda za določanje nevarnih cestnih odsekov. Le-ta upošteva tri prometno-varnostne kriterije, na osnovi katerih so določeni nevarni cestni pododseki v in izven naselij, ki se zaradi različnih omejitev hitrosti v metodi določajo ločeno. Pregled varnosti v cestnem prometu (RSI) smo izvedli na območju dveh nevarnih cestnih pododsekov izven naselja, ki sta locirana na cestnem odseku G1-1 0243 Radlje–Brezno in na cestnem odseku G1-1 0245 Ruta–Selnica, ter na enem nevarnem cestnem pododseku v naselju Brezno. Na podlagi RSI so podani morebitni ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti na nevarnih cestnih pododsekih.
Keywords: prometno-varnostna analiza, glavna cesta, prometne nesreče, cestni odsek, nevarni pododseki, pregled varnosti v cestnem prometu – road safety inspecton (RSI)
Published: 06.07.2018; Views: 28; Downloads: 6
.pdf Full text (4,70 MB)

9.
Rekonstrukcija tipične stare hiše v novo arhitekturno netipično, trajnostno slovensko hišo
Denis Črešnar, 2018, diploma project paper

Abstract: Svet je vedno bolj nasičen in s tega vidika se je potrebno vedno bolj zavedati pomena nepozidane narave in posledično rekonstrukcije, kot oblike najbolj trajnostne izrabe prostora. V diplomskem izpitu so na začetku v teoretičnem delu predstavljena osnovna načela kakovostne rekonstrukcije ter njen pomen za samo kulturo in prostor. Predstavljena so tudi osnovna načela trajnosti, ki jih moramo upoštevati pri kakovostni rekonstrukciji in projektiranju energetsko učinkovitih stavb. Kot posledica in odsev današnjih časov je predstavljena tudi problematika netipične gradnje, ki jo je prinesla globalizacija, in odgovornost, ki jo v celotni zgodbi nosimo arhitekti. V praktičnem delu sem predstavil rekonstrukcijo tipičnega objekta iz šestdesetih let, z inovativnim netipičnim pristopom, upoštevali smo tudi načela trajnosti, ki so jih prinesli današnji časi.
Keywords: Rekonstrukcija, arhitektura, tipična slovenska hiša, netipična arhitektura, trajnostna gradnja
Published: 04.07.2018; Views: 22; Downloads: 12
.pdf Full text (14,84 MB)

10.
Nelinearna računska analiza in eksperimentalna verifikacija nosilnosti armiranobetonskega nosilca razpokanega prereza
Gregor Udovč, 2018, master's thesis/paper

Abstract: S pojavom razpok nastajajo v armiranobetonskem kompozitu različna deformacijska in napetostna stanja, ki jih ni mogoče enostavno obravnavati in analizirati njihov vpliv na zmanjševanje togosti in nosilnosti obravnavanega konstrukcijskega elementa. Namen pričujočega magistrskega dela je študija vpliva razpokanega prereza na togost armiranobetonskega nosilca in njegovo končno nosilnost. Poudarek študije temelji na izbiri matematičnih modelov za opisovanje materialnih lastnosti betona in jekla s katerimi želimo oceniti nelinearno obnašanje. Osrednji del magistrskega dela obravnava analizo različnih računskih modelov enostavnega prostoležečega armiranobetonskega nosilca z deformacijsko metodo končnih elementov. Pri tem je bil upoštevan vpliv materialne nelinearnosti, s katero smo simulirali razvoj in širjenje razpok v armiranobetonskem elementu. Študija računskih modelov je bila izvedena s pomočjo programa SOFISTIK®. Obravnavani so bili trije različni matematični modeli z uporabo linijskih in ploskovnih končnih elementov. V zaključku je bila izvedena eksperimentalna verifikacija obnašanja realne enostavne konstrukcije prostoležečega nosilca s primerjavo rezultatov matematičnih modelov. V ta namen smo pripravili šest nosilcev, ki smo jih v laboratoriju nato preizkušali s pomočjo štiri točkovnega upogibnega preizkusa. Merili smo vertikalne pomike ob kontrolirano povečevani obremenitvi, ter sprotno opazovali ter evidentirali stanje razpok. Eksperimentalno verifikacijo smo zaokrožili z enoosnimi tlačnimi preizkusi na standardiziranih kockah in nateznimi preizkusi na armaturnih palicah. Osnovni namen magistrskega dela je bil primerjava analitičnih izračunov z eksperimentalnimi rezultati. Primerjava rezultatov je pokazala, da je z uporabo metode končnih elementov in upoštevanjem materialne nelinearnosti možno zadovoljivo opisati pojav in širjenje razpok v armiranobetonskem nosilnem elementu.
Keywords: mehanika konstrukcij, beton, jeklo, razpoke, nelinearna analiza, Sofistik
Published: 03.07.2018; Views: 12; Downloads: 8
.pdf Full text (10,76 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica