| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 213
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kulinarična dediščina Zasavja in njeno vključevanje v sodobno turistično ponudbo : magistrsko delo
Urška Senčar Hočevar, 2022, magistrsko delo

Opis: Prehranjevanje večina ljudi pojmuje kot nekaj vsakdanjega, celo nepomembnega, a nujnega za preživetje, vendar sta lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo vse bolj sodoben trend turizma. Turist s hrano ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo, ki se predstavlja s hrano. Namen magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Zasavja ter kako jo vključiti v sodobno turistično ponudbo. Pri raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer analizo strokovne in znanstvene literature, metodo deskripcije, metodo analize vsebine, terensko delo, delno strukturiran intervju. S kmečkimi gospodinjami, ki pripravljajo tradicionalne jedi v svojih gospodinjstvih in so vključene v društva podeželskih žena, z gostinci ter turističnimi ponudniki in zaposlenimi v turističnoinformacijskih centrih v vseh treh zasavskih občinah smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja. Analiza je pokazala, da želijo intervjuvanci, ki se že vrsto let ukvarjajo s kulinarično dediščino, vključiti in zaščititi jedi pod skupno blagovno znamko, saj bi s tem dosegli večjo prepoznavnost in zaupanje pri uporabnikih, ki povprašujejo po zasavskih jedeh. Na podlagi naše raziskave smo ob koncu magistrskega dela predlagali konkretne predloge za boljšo vključenost kulinarične dediščine v turistično ponudbo Zasavja.
Ključne besede: Zasavje, kulturna dediščina, kulinarična dediščina, kulinarični turizem, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 102; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

2.
Analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Larisa Lorbek, 2022, diplomsko delo

Opis: Zdraviliški turizem je ena najstarejših oblik turizma, ki se v veliki večini navezuje na uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov. Ker pa danes živimo v zelo hitrem času, je pomembno, da najdemo tudi čas za sprostitev in dobro počutje, kar pa nam omogoča široka paleta velneških storitev. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili osnovne pojme, kot so: turizem, turist, zadovoljstvo turistov, turistični proizvod in zdravje. Nato smo se posvetili zdraviliškemu turizmu in njegovi zgodovini, zdraviliščem v Sloveniji, Mestni občini Ptuj in Termam Ptuj. Ugotovili smo, da so se definicije osnovnih pojmov skozi čas spreminjale, kakor se je spreminjal tudi turizem. Sledil je empirični del raziskave – analiza zadovoljstva tujih turistov s turistično ponudbo v Termah Ptuj. Do pridobljenih podatkov smo prišli s pomočjo kvantitativne raziskave – sestavljenim anketnim vprašalnikom v angleškem in nemškem jeziku. Ugotovili smo, da so tuji turisti v povprečju zelo zadovoljni s turistično ponudbo in da imajo Terme Ptuj velik potencial za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: zadovoljstvo turistov, zdraviliški turizem, zdravilišča v Sloveniji, Mestna občina Ptuj, Terme Ptuj
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 79; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

3.
Trženje destinacijskih porok kot orodje destinacijskega marketinga slovenije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Zala Tratnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Poročni turizem predstavlja pomemben del turistične dejavnosti ter vpliva na ugled in prepoznavnost destinacije. V zadnjih desetletjih lahko zaznamo porast za njegovo zanimanje, kar se odraža tudi v (poročnih) znanstvenih in strokovnih študijah. Pari, ki se odločajo za sklenitev zakonske zveze, vse pogosteje zaradi različnih razlogov izberejo poroko na destinaciji. Takšno poroko imenujemo destinacijska poroka. Pomoč lahko poiščejo pri profesionalnih organizatorjih porok, ki jim pomagajo načrtovati poročni dan in poskrbijo za vse podrobnosti. Z analizo vsebine spletnih strani obstoječih načrtovalcev porok v Sloveniji smo želeli ugotoviti stanje trga poročnega turizma v državi in predstaviti vlogo marketinga. Dodatne informacije, ki so nam podale neposredne odgovore na tematiko trženja destinacijskih porok kot orodja destinacijskega marketinga Slovenije ter sprememb po covidu-19, ki je posredno prizadel tudi poročno dejavnost, smo pridobili z izvedenimi intervjuji. Ugotovitve zaključnega dela predstavljajo odraz dejanskega stanja poročnega trga s podanimi smernicami za nadaljnji razvoj tako vsem poročnim kot tudi turističnim delavcem.
Ključne besede: poroka, poročni organizator, poročni turizem, destinacijska poroka, marketing
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 95; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

4.
Pomen znanja italijanskega jezika v Posavju za zaposlene v turizmu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Lusinda Petrišič, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo obravnavali slovensko pokrajino Posavje, ki postaja s svojimi šestimi občinami ter bogato naravno in kulturno dediščino vse bolj priljubljena počitniška destinacija italijanskih turistov. V teoretičnem delu smo opisali turizem v pokrajini, predstavili turistične projekte in programe ter se podrobneje osredinili na obiskanost destinacije po številkah. Predstavili smo turistično-informativne centre Posavja in poudarili primere dobrih praks slovenske Istre. V nadaljevanju smo se posvetili jezikom, pomenu znanja tujih jezikov, predvsem pa pomenu italijanskega jezika in njegovemu položaju v slovenski Istri. V empiričnem delu smo na podlagi intervjujev, ki smo jih opravili s predstavnicami turistično-informativnih centrov Posavja, pri orisu položaja italijanskega jezika v Posavju uporabili kvalitativno metodo raziskovanja. V nadaljevanju smo se osredinili na položaj italijanskega jezika med bodočimi turističnimi delavci, in sicer študenti in študentkami Fakultete za turizem Univerze v Mariboru, ter predstavili raziskave. Misli in izsledke smo strnili ter jih predstavili v zaključku.
Ključne besede: turizem, tuji jezik, italijanščina, Posavje
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 67; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

5.
Prilagoditev hotelske ponudbe pri izvajanju priprav športnikov invalidov v termalno panonski sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Senta Jeler, 2021, diplomsko delo

Opis: Šport postaja velik del turizma. Tudi dostopni turizem dobiva svojo moč in prepoznavnost v svetu turizma. Šport invalidov pa povezuje dostopni turizem s športom. Za razvoj vrhunskih športnih panog in športnikov je potrebno veliko časa in tudi športnih priprav. V zaključnem delu smo pregledali literaturo na temo športa, športnega turizma, športa invalidov ter športnih priprav. Sledila je analiza območja Termalno Panonske Slovenije ter ponudnikov hotelskih storitev, ki ponujajo produkt priprave športnikov. Nato smo izvedli kvalitativno raziskavo z delno strukturiranimi intervjuji s ponudniki in športniki invalidi iz različnih športnih panog. Ugotovili smo, da s strani večine vključenih ponudnikov obstaja možnost in interes prilagoditve hotelske ponudbe za izvajanje športnih priprav športnikov invalidov. Potrebe za prilagoditve so različne, tako kot so različne vrste invalidnosti športnikov.
Ključne besede: športni turizem, šport invalidov, priprave športnikov, prilagoditev
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 66; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

6.
Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anđela Burger, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu z naslovom »Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej« smo analizirali trenutno stanje v občini Šentjernej, s poudarkom na naravnih in kulturnih znamenitostih. Na osnovi našega raziskovalnega dela, metode fotografiranja, analize in uspešno opravljenih intervjujev smo prišli do realnega stanja občine Šentjernej. Na podlagi ugotovitev smo opredelili SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti) ter nato podali svoje mnenje o možnostih za izboljšave, nadaljni razvoj občine. S svojim zaključnim delom želimo dokazati, da bi lahko z veliko truda, vložkom, dobrim destinacijskim managementom ter kvalitetnimi produkti destinacija Šentjernej postala boljša, trajnostna, zelena ter bolj konkurenčna. Verjamemo, da smo skozi zaključno delo podali dobra izhodišča za pripravo strategije razvoja turizma.
Ključne besede: Šentjernej, naravne danosti, kulturne danosti, stanje, strategija razvoja.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 58; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

7.
EMOCIONALNI RAD IZMEĐU ZAPOSLENIH U HOTELIMA UNSKO-SANSKOG KANTONA
Mirsada Hebilović, 2022, diplomsko delo

Opis: U diplomskom radu smo istraživali u kakvim su odnosima zaposlenici hotela na Unsko- sanskom kantonu, zapravo smo istražili koliko je zastupljen emocionalni rad između zaposlenih, kakvi su međusobni odnosi zaposlenih na radnom mjestu i kakvi su odnosi između suradnika i nadređenih, cjelokupno smo istražili kako međusobni odnosi utječu na klijenta ili gosta koji posjećuje ili dolazi u hotel. Za istraživanje smo koristili anketni upitnik koji je proveden od strane zaposlenih radnika u hotelima i iz kojeg smo dobili odgovarajuće rezultate. U teoretskom uvodu smo definirali emocionalni rad i emocionalnu inteligenciju, pojam emocije, koja je uloga organizacije u ugostiteljskoj industriji, zadovoljstvo s radom, nadalje smo definirali organizacijsku strukturu prijemnog odjela kako utječe na razvoj hotela, zatim koja doba starosti najviše utječe na emocionali rad, kakav je emocionalni rad između spolova i sl. Pomoću anketnog upitnika smo napravili tri skupa indikatora, bazirana na emocionalni rad, analizu zadovoljstva i odnose između suradnika i nadređenih. Kroz provedeno istraživanje došli smo do rezultata koji su bili u skladu s očekivanom teorijom. Analiza i interpretacija rezultata ukazuje na to da su zaposleni radnici složni i da se međusobno poštuju i dogovaraju oko obaveza na poslu, pored toga atmosferu čine pozitvnim sa osmijehom koji svakodnevno upute klijentu ili gostu hotela, gdje proizilazi zadovoljstvo do gostiju što je od velikog značaja za jedan hotel.
Ključne besede: Emocionalni rad, emocije, zaposleni, hotel, suradnici i nadređeni
Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 192; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

8.
Filmski turizem in turizem popularne kulture
Maja Turnšek, 2022

Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa.
Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu
Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 211; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (7,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Analiza stanja in oblikovanje vodenega turističnega doživetja z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Lara Lešnjek, 2021, diplomsko delo

Opis: Zasavje je najmanjša slovenska regija in s turističnega vidika tudi ena najmanj razvitih. Pod zasavsko regijo danes štejemo občine Litija, Zagorje ob Savi, Trbovlje in Hrastnik. Kljub temu da turizem v regiji ni zelo dobro razvit, ima zaradi svoje dobre centralne lokacije, dobrih povezav, bogate industrijske dediščine, unikatne kulinarike in lepe pokrajine velik potencial za nadaljnji razvoj turizma. Zasavje je verjetno med ljudmi najbolj poznano po svoji industriji. Skozi zgodovino je največji pečat na območju pustilo rudarstvo, saj se je prakticiralo prav po vseh zasavskih mestih. Po zaprtju vseh zasavskih rudnikov se rudarsko dediščino – rudnike, vsakdanje življenje rudarjev in rudarske običaje poizkuša izkoristiti v turistične namene. V diplomski nalogi smo oblikovali vodeno turistično doživetje z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja. Da smo doživetje lahko oblikovali, smo si pomagali s preučitvijo domače in tuje strokovne literature. Na primerih dobrih praks smo izvedli benchmark analizo, podrobneje raziskali območje in izdelali SWOT analizo vodenih doživetij interpretacije rudarske dediščine Zasavja. S turističnimi ponudniki interpretacije rudarske dediščine na območju smo izvedli tudi intervjuje in z anketo preverili atraktivnost izdelanega produkta.
Ključne besede: rudarska dediščina, interpretacija dediščine, analiza stanja, oblikovanje vodenega turističnega doživetja, Zasavje
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 267; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

10.
Vloga Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Matija Režonja, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu obravnavamo vlogo Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji. Predstavljamo kulturni turizem kot eno izmed najpomembnejših panog na področju turizma. V to panogo sta vključena tudi prireditveni in festivalski turizem. Želeli smo raziskati vpliv na destinacijo, ki ga imajo razne prireditve. Z uporabo metod analize, deskripcije in delno strukturiranega intervjuja smo ugotovili, da so prireditve zelo pomemben del turizma ter da imajo velik vpliv na destinacijo, na kateri se odvijajo. Ugotovili smo, da je vloga Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji velika in pomembna. Preko intervjujev z organizatorji festivala in podžupanom občine Ljutomer smo ugotovili, da je Grossmannov festival ena najpomembnejših in najbolj obiskanih atrakcij mesta Ljutomer. Ugotovili smo tudi, da ima izpad prireditev zaradi covida-19 zelo negativen vpliv na destinacijo.
Ključne besede: kultura, turizem, Grossmann, Prlekija, prireditve
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 223; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.43 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici