| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 170
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zbornik konference "Turizem 4.0 in znanost"
2021

Opis: Pričujoči zbornik vsebuje znanstvene prispevke s konference z naslovom »Turizem 4.0 in znanost«, ki je potekala v virtualnem okolju 17. junija 2021. Prispevke so predstavili raziskovalci, ki so se v času trajanja projekta Turizem 4.0 srečevali s številnimi izzivi na področju digitalizacije v povezavi z zelo kompetitivnim, dinamičnim in globalnim področjem turizma. Rezultati projekta, ki so še na relativno nizkem nivoju tehnološke zrelosti, so izjemni. Najprej v znanstvenem smislu, o čemer pričajo zbrani prispevki v tem zborniku. Pomembno je, da so rezultati vidni in sprejeti tudi v širšem turističnem ekosistemu, ne samo v Sloveniji, temveč tudi širše. Rezultat projekta, »TIM – Tourism Impact Model«, je na Tourism Innovation Summit 2020 prejel nagrado za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in analitike podatkov, kar tudi v mednarodnem okolju dokazuje pomembnost pobude in projekta Turizem 4.0.
Ključne besede: turizem, digitalizacija, sodelovanje, pametne skupnosti, pametne destinacije, platforme
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Rhetoric for Tourism Business
Jasna Potočnik Topler, 2021

Opis: Rhetoric is the skill of persuasion. It has accompanied people for millennia, and the foundations of rhetorical theory were laid by the Ancient Greek thinker Aristotle. Through historical periods it has undergone development, rises and also falls. Today we are increasingly aware of the importance of familiarity with this skill in very broad fields of public and private life, for ultimately it contributes to better reading literacy of individuals and society. One of the aims of teaching rhetoric at the Faculty of Tourism of the University of Maribor is to prepare students to analyse and more accurately and precisely formulate arguments and persuasive techniques in everyday life, ranging from personal conversations to the media, study situations and the composition of expert texts. Equally it aims to familiarise students with various discourses, to teach them independent, more self-confident, clear, structured and critical expression of views and to formulate structured short and long texts. The booklet contains work sheets that will serve as support points in aiding rhetoric in business communication, when the focus is on topics such as history, rhetorical genres, canons, persuasion and language. We will also focus attention on the legal aspects of communication. The publication is a translated and supplemented edition of worksheets published in 2018.
Ključne besede: rhetoric, tourism, writing for tourism, interpretation in tourism, public speaking
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 3; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
4.
Humor o turizmu med krizo Covid-19: analiza Facebook objav v skupinah, namenjenih popotnikom
Sara Mlakar, 2021, diplomsko delo

Opis: Facebook je kanal, namenjen dostopu do raznih informacij, obenem pa omogoča posameznikom ali skupnosti deliti, razpravljati in spremljati vsebine s skupnimi interesi. Ob razglasitvi pandemije zaradi krize COVID-19 smo v Facebook skupinah, namenjenim popotnikom, zaznali porast uporabe humorja na temo turizma, potovanj in krize COVID-19. Poleg tega, da ima humor v turizmu pomembno vlogo pri zagotavljanju pozitivnih izkušenj, smo z analizo besedil ugotovili, da ima humor pomembno vlogo tudi pri načinu spoprijemanja s krizo. Z analizo smo želeli ugotoviti, kako pogosto uporabljajo popotniki humor z namenom spoprijemanja s krizo ter kritiziranja turizma in turistične industrije med krizo COVID-19. Nadalje smo pri vseh Facebook objavah identificirali tematska področja uporabe humorja. Z analizo Facebook objav smo pridobili neposreden odraz skrbi in kritik turistov ter načine uporabe humorja v kriznem času, zato so ugotovitve zaključnega dela pomembne za turistična podjetja in predstavljajo pomemben korak pri razumevanju vloge humorja pri soočanju s krizo in potencialni nadaljnji uporabi humorja v turistični promociji.
Ključne besede: turizem, humor, teorije humorja, COVID-19, humor v turizmu
Objavljeno: 20.07.2021; Ogledov: 193; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

5.
Analiza ponudbe športnega turizma v Mestni občini Kranj in potencial za nadaljnji razvoj
Katja Medja, 2021, diplomsko delo

Opis: Športni turizem je posebna oblika turizma, ki turiste spodbuja k rekreaciji, treniranju in sodelovanju v športnih igrah. Je vrsta turistične dejavnosti, usmerjena v ponudbo športnih dejavnosti, prireditev in objektov. Mestna občina Kranj se ponaša tudi z nazivom mesto športa, saj ponuja pestro športno infrastrukturo, različne športne dejavnosti tako za turiste kot tudi domačine ter dobro obiskane športne prireditve. V diplomskem delu smo analizirali ponudbo športnega turizma v Mestni občini Kranj. Predstavili smo osnovne pojme, ponudbo športnih objektov, športnih prireditev ter športnih dejavnosti, prav tako pa tudi namestitvene zmogljivosti, saj smo bili mnenja, da je to eden izmed večjih problemov za nadaljnji razvoj. S kvalitativno raziskavo v diplomskem delu ugotavljamo trenutno stanje športnega turizma v Mestni občini Kranj ter njen potencial za nadaljnji razvoj. Na podlagi dobljenih rezultatov smo podali predloge za razvoj športnega turizma v tej občini. Glavne ugotovitve so pokazale, kako intervjuvanci vidijo problem v razvoju športnega turizma, in sicer v premalo namestitvenih kapacitetah, slabi promociji Mestne občine Kranj ter slabem sodelovanju med akterji športnega turizma.
Ključne besede: športni turizem, analiza ponudbe, Mestna občina Kranj, potencial, razvoj
Objavljeno: 16.07.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

6.
Strast in vztrajnost pri delu turističnih vodnikov v Sloveniji
Nataša Uršič, 2021, magistrsko delo

Opis: V življenju je zelo pomembno, kako posameznik dojema svoje delo ali poklic. Predanost delu je le eden izmed dejavnikov, ki lahko posledično vplivajo na posameznikovo zadovoljstvo z delom in doseganje ciljev ter končni uspeh. Kako razvijati interese, vztrajati do zastavljenih ciljev kljub oviram na poti, vedno znova najti smisel in biti ob tem še zadovoljen, je zelo pomembno že od človekove rane mladosti. V magistrski nalogi smo se osredotočili na raziskovanje strasti in vztrajnosti, ki skupaj predstavljata predanost. Posebno pozornost smo namenili skupini turističnih vodnikov ter pri njih skušali razumeti predanost in njihovo osebno zadovoljstvo z delom. Empirični del smo izpeljali s pomočjo kvantitativne raziskave na vzorcu populacije turističnih vodnikov v Sloveniji. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na preverjanju povezav med občutenjem strasti in vztrajnosti ter osebnim zadovoljstvom. Opredeljena je tudi povezava med občutenjem predanosti in gotovostjo opravljanja poklica turističnega vodenja v prihodnosti. Ugotavljamo, da je za turistične vodnike v Sloveniji bolj pomembna vztrajnost kot strast. A hkrati v trenutnih razmerah ne dajejo nobenega zagotovila, da bi kljub predanosti opravljali svoj poklic turističnega vodnika tudi v prihodnosti. Izpostavljamo tudi trenutne razmere v svetu v povezavi s COVID-19 in njegov vpliv na turizem. Predstavljene so možnosti nadaljnjega raziskovanja ter smeri praktične uporabe pridobljenih ugotovitev.
Ključne besede: strast, vztrajnost, predanost, turistični vodnik, zadovoljstvo pri delu
Objavljeno: 16.07.2021; Ogledov: 194; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (756,88 KB)

7.
Analiza in smernice trajnostnega poslovanja glamuroznih kampov v Sloveniji
Maja Vodišek, 2021, diplomsko delo

Opis: Svetovni trend glamuroznega kampiranja v primerjavi s klasičnim kampiranjem predstavlja možnost trajnostnega in udobnega načina kampiranja. Različne ponudnike glamuroznega kampiranja lahko prav tako najdemo po celotni Sloveniji. Slovenija je zelena destinacija, ki je idealna za razvoj glamuroznega kampiranja in ima potencial, ki se lahko primerja s svetovno konkurenco, vendar le ob učinkovitem udejstvovanju trajnostnih načel. V diplomskem delu smo proučili primere dobrih praks trajnostnega poslovanja ponudnikov nastanitev z okoljskim znakom v Sloveniji. Na podlagi pozitivnih komentarjev njihovih gostov na spletni strani Trip Advisor smo izpostavili najpogosteje omenjene atribute zadovoljstva. Z namenom, da pridobimo informacije o pomanjkljivostih vključevanja trajnostnih praks pri poslovanju slovenskih ponudnikov glamuroznega kampiranja smo izvedli raziskavo. V raziskavo smo vključili slovenske ponudnike glamuroznega kampiranja, ki nimajo pridobljenega okoljskega znaka. Raziskovalna vprašanja so bila razdeljena na štiri temeljna področja globalnih kriterijev trajnostnega turizma (GSTC); in sicer management trajnostnega razvoja, gospodarske in družbene koristi, koristi za kulturno dediščino ter koristi za okolje. Slednjim je bilo dodano še področje kakovosti storitev, ki temelji na kriterijih globalne kategorizacijske sheme, namenjene izključno ponudnikom glamuroznega kampiranja World of Glamping. Na koncu diplomskega dela so podane smernice za doseg boljšega uresničevanja trajnostnega razvoja na področju glamuroznega kampiranja v Sloveniji.
Ključne besede: trajnostni razvoj, glamurozno kampiranje v Sloveniji, GSTC, kakovost storitev, kategorizacija nastanitev
Objavljeno: 16.07.2021; Ogledov: 196; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

8.
Dediščinski turizem v občini Beltinci ter pomen pristnosti tradicionalnih dogodkov v turizmu za lokalno okolje
Dominik Jona, 2021, diplomsko delo

Opis: Naraščajoč trend v turizmu je iskanje pristnih doživetij in spoznavanje pristne lokalne kulture, dediščine, kulinarike ter šeg in navad na obiskanih destinacijah. To so prvine, ki dajo destinaciji njeno edinstveno identiteto in konkurenčno prednost na turističnem trgu. Turistovo hrepenenje po pristnem doživetju lahko med drugim zadovoljimo s tematskimi prireditvami, ki nam omogočajo, da turistu v enem zaokroženem produktu predstavimo in izpostavimo ključne zanimivosti. Korektno prikazovanje dediščine na prireditvah je pri tem ključnega pomena, če pri gostih želimo ustvariti vtis pristnosti oziroma pristno izkušnjo. Prikazovanje nesnovne dediščine smo v tem delu preverjali na območju Občine Beltinci, kjer že več kot 50 let deluje kulturno-umetniško društvo, več kot 80 let pa neprekinjeno deluje folklorna dejavnost. Kot primer nesnovne dediščine smo obravnavali folklorno dejavnost, in sicer na primeru Mednarodnega folklornega festivala Beltinci (v nadaljevanju Festival). V raziskavi smo v sodelovanju z organizatorji festivala in delavci iz stroke izvedli polstrukturirane intervjuje ter ocenjevanje prikazovanja nesnovne dediščine na prireditvi. Ugotovili smo, da v Beltincih pri organizaciji kulturnih dogodkov skrbijo, da se ob prikazovanju čim bolj približajo pristni obliki nesnovne dediščine z upoštevanjem strokovnih priporočil. S takim ravnanjem organizatorji zagotavljajo, da obiskovalci destinacije dobijo pristno doživetje lokalne kulture. Na podlagi izvedene raziskave smo v zadnjem delu naloge pripravili še priporočila za nadaljnje delo na področju vključevanja nesnovne dediščine v turistične produkte (prireditve).
Ključne besede: Kultura, dediščina, dediščinski turizem, pristnost, tradicionalne prireditve
Objavljeno: 16.07.2021; Ogledov: 209; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

9.
Razvoj glamping turzima na području jezera „Zajarki“ u gradu Zaprešiću
Mirela Mežnarić, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizam je postao svjetski fenomen i najveća industrija gdje se svakodnevno bilježi veliki rast. Broj turista sve više raste što recipročno utječe na prirodu i okoliš. Kako se pojavio pojam masovni turizam pojavili su se i novi koncepti i vrste turizma. Turisti danas imaju sve više mogućnosti pri odabiru željene destinacije. Turističke strategije baziraju se na održivom razvoju turizma gdje se pojavljuje glamping odnosno glamurozno kampiranje, koji je trenutno u trendu zbog zanimljivog spoja glamura i prirode. Zbog prednosti osobnog doživljaja prirode, koju omogućavaju tipovi smještaja kao što su šatori ili kućice, glamping je uvršten u ekoturizam. Ponuda glampinga se uspješno razvija na području Hrvatske; postoji nekoliko ponuda na području Kvarnera, Istre, nekoliko lokacija na području Dalmacije te u kontinentalnoj Hrvatskoj na Plitvicama. S obzirom na činjenicu kako glamping nudi veliku udobnost i luksuz gostima postoji sve više upita od strane turista za takvu vrstu odmora. S pomoću intervjua stručnih i nadležnih institucija grada Zaprešića napravljeno je istraživanje u kojem smo saznali o njihovoj osviještenosti u pogledu trenutnih trendova, o njihovim budućim planovima, održivom razvoju i saznanje o mogućnosti realizacije prijedloga koji im se pruža na području jezera Zajarki. U istraživanje smo uključili i stanovništvo koje živi na području jezera te ispitali koje je njihovo mišljenje o mogućem razvoju.
Ključne besede: glamping, smještaj, održivi razvoj, turizam, Zaprešić, Zajarki
Objavljeno: 09.07.2021; Ogledov: 142; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

10.
Analiza posjetitelja Muzeja krapinskih neandertalaca s ciljem prilagođavanja ponude tržišnim segmentima
Sara Barić, 2020, diplomsko delo

Opis: U diplomskom smo se radu posvetili Muzeju krapinskih neandertalaca i stvaranju prijedloga ponude prilagođene tržišnim segmentima. Muzej krapinskih neandertalaca nalazi se uz Nalazište krapinskih neandertalaca Hušnjakovo, koje je zaštićeno kao prvi paleontološki spomenik prirode u Hrvatskoj. U teorijskom dijelu rada smo definirali pojmove posjetitelja, kulturnog turizma, kulturne baštine, muzeja, turističke ponude i tržišnog segmenta. Kod prikaza područja istraživanja smo se usredotočili na grad Krapinu gdje se Muzej nalazi i njegovu turističku ponudu, a zatim na povijest i današnjost Muzeja krapinskih neandertalaca kao i na trenutnu ponudu za posjetitelje. U nastavku smo pomoću SWOT i benchmark analize došli do nedostataka i mogućnosti glede prilagodbe ponude potencijalnim tržišnim segmentima. U empirijskom dijelu diplomskog rada kvantitativno smo prema zadanim varijablama istražili, koji se dva tržišni segmenti najčešće pojavljuju u Muzeju. Na osnovi istraživanja smo došli do cilja diplomskog rada što je davanje prijedloga za prilagođavanje ponude tržišnim segmentima s namjerom da naši prijedlozi služe Muzeju krapinskih neandertalaca kod stvaranja i nadogradnje buduće ponude.
Ključne besede: posjetitelj, Muzej krapinskih neandertalaca, turistička ponuda, tržišni segment, kulturna baština
Objavljeno: 09.07.2021; Ogledov: 138; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.95 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici