| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 503
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza turističnih strateških dokumentov v Evropi skozi prizmo varnosti in kriminala : magistrsko delo
Srečko Medic, 2025, magistrsko delo

Opis: Varnost in turizem sta močno povezana. V našem delu smo najprej preučili znanstveno literaturo in ugotavljali, kako sta povezana varnost in turizem ter kriminal in turizem. Zatem smo preučili, kako sta varnost in kriminal vključena v strateške turistične dokumente. Pri analizi smo se osredotočili na območje Evrope, preučevali pa smo dokumente Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Italije, Romunije, Srbije in Francije. Za navedene države smo preučili tudi indekse varnosti, in sicer Global Peace Index, Global Terrorism Index in Travel & Tourism Development Index. Na podlagi analize indeksov smo razvrstili preučevane države in zatem te ugotovitve povezovali z analizo njihovih strateških dokumentov. Ugotovitve z iskanjem ključnih besed »varnost«, »kriminal«, »kaznivo dejanje«, »terorizem« in »policija« smo tudi uokvirili z namenom ugotovitve konteksta ali namena piscev dokumentov. V povezavi z nastankom slovenske turistične strategije smo opravili intervju s predstavnico Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Sklepna ugotovitev našega dela je, da je območje Evrope varno, enako velja tudi za območja preučevanih držav, zato posebno vključevanje varnosti oziroma kriminala v strateške dokumente ni tako nujno potrebno.
Ključne besede: : varnost, kriminal, terorizem, turizem, strateški turistični dokumenti, indeksi varnosti držav
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

2.
Doživetja in komodifikacija izkustva tveganja : primer popkulturnega fenomena serije Squid Game in iger preživetja
Jovana Grujović, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje komodifikacijo izkustva tveganja v kontekstu popkulturnega fenomena serije Squid Game in iz nje izpeljanega produkta – »the Trials experience«. Namen diplomskega dela je razširiti znanje o produktih doživetij z elementi popkulturne medijske produkcije. V teoretičnem delu smo predstavili izkustveno ekonomijo v sodobni družbi in vse večjo razširjenost komodifikacije in igrifikacije ter specifike popkulturnega turizma. V tem kontekstu smo predstavili tudi izbrano serijo in analizirani doživljajski produkt – igre preživetja. Empirični del zajema dve analizi, in sicer tematsko in multimodalno. S pomočjo tematske analize smo najprej analizirali promocijski diskurz na uradnih spletnih komunikacijskih kanalih doživljajskega produkta, da bi identificirali obljube, prek katerih se komodificira tveganje. Nato smo z multimodalno analizo uporabniško generiranih vsebin, konkretno video posnetkov udeležencev doživetja, odkrivali, kako ti doživljajo in reprezentirajo svojo izkušnjo na Instagramu. Rezultati obeh analiz pričajo o kompleksnosti poblagovljenja izkušnje tveganja, kjer strah in tveganje postaneta tržni dobrini, prilagojeni potrebam potrošnikov.
Ključne besede: doživetje, komodifikacija, izkustvo tveganja, Squid Game, the Trials experience, popularna kultura
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

3.
Vpliv občin pri upravljanju naravnih vrednot Pohorja : magistrsko delo
Nina Andrejč, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je bil naš namen odkriti vlogo občin soustanoviteljic (Zreče, Mislinja, Vitanje, Lovrenc na Pohorju, Ruše in Slovenska Bistrica) in razvojnih institucij (RIC-Slovenska Bistrica, RRA Koroška, RRA Podravje-Maribor, ZRSVN) pri vzpodbujanju trajnostnega razvoja regijskega parka Pohorje, ki priložnostno povezuje družbene člene v lokalnem okolju. S pomočjo kvalitativne raziskave smo analizirali in kritično ovrednotili medobčinsko sodelovanje in sodelovanje razvojnih institucij. Zbiranje informacij je potekalo od 13. 4. do 9. 9. 2024. Z izvedbo devetih intervjujev smo dosegli zasičenost podatkov. Informacije, ki smo jih pridobili s pomočjo odgovorov intervjuvanih so bile zadostne, da smo pridobili globji pogled na problematiko teme in zasnovali rezultate. Kljub temu, da je regijski park Pohorje v fazi ustanavljanja in je njihovo sodelovanje še v neformalni obliki, se vsi deležniki zavedajo, da je regijski park Pohorje nujno potreben za ohranjanje narave, kulturne krajine in pohorske identitete. Ključne naloge medobčinskega sodelovanja so vzpostavitve omejitev v regijskem parku Pohorje, sprememba zakonodaje in uvedba višjih kazni, vzpostavitev akcijskega načrta in mednarodno projektno sodelovanje. Kljub dolgoletnemu aktivnemu medobčinskemu sodelovanju se ponekod še pojavljajo težave zaradi nepripravljenosti, neodzivnosti in nesodelovanja turističnih ponudnikov, stihijske rabe prostora in zanemarjenje naravnih vrednot, kljub medijskemu opozarjanju in opozorilnim tablam v naravi. V skrbi za naravno okolje smo podali tri predloge, ki bi morali biti v razvojnem načrtu regijskega parka Pohorje, in ti so vzpostavitev regijskega centra, oblikovanje marketinške znamke in vzpostavitev spletne strani regijskega parka Pohorje.
Ključne besede: Regijski park Pohorje, vloga občin in razvojnih institucij, trajnostni razvoj turizma, medobčinsko sodelovanje, naravne vrednote.
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

4.
Vplivnostni marketing in oblikovanje podobe turistične destinacije s TikTok plesnimi videoposnetki : magistrsko delo
Anđela Babić, 2025, magistrsko delo

Opis: Delo podaja pregled povezav med vplivnostnim marketingom, podobo turističnih destinacij ter TikTok plesnimi videoposnetki. Temeljni raziskovalni problem predstavlja vprašanje, kako so v plesnih TikTok videoposnetkih predstavljene podobe turističnih destinacij in kako jih uporabniki TikToka dojemajo. TikTok plesne videoposnetke obravnavamo kot marketinško orodje za grajenje pozitivne podobe turistične destinacije. Rezultati koristijo strokovnjakom za marketing ter oddelkom, zadolženim za strateški razvoj turističnih destinacij. Rezultati kvantitativne analize 143 TikTok plesnih videoposnetkov mikro, makro in mega vplivnežev pokažejo prepletanje prikazovanja turističnih znamenitosti, glasbe in plesa. Analiza odzivov uporabnikov TikToka s pomočjo dveh fokusnih skupin in uporabo metode video elicitacije pokaže, dale preplet vseh treh elementov omogoča prepoznavnost turističnih destinacij, kar se kaže kot najboljša strategija za ustvarjanje TikTok plesnih videoposnetkov, namenjenih sooblikovanju pozitivne podobe turistične destinacije.
Ključne besede: vplivnostni marketing, podoba turistične destinacije, ples, TikTok, videoposnetki
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

5.
Dostopni turizem na destinaciji občine Grosuplje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Ema Omahen, 2025, diplomsko delo

Opis: Dostopni turizem, kot eden izmed ključnih vidikov trajnostnega razvoja, omogoča večjo vključenost oseb z oviranostmi, starejših in družin z otroki ter pomembno prispeva k družbeni odgovornosti destinacij. V Sloveniji je dostopni turizem v porastu, pri čemer izstopajo destinacije, kot so Bled, Izola in Laško, zaradi prilagoditev infrastrukture in storitev, ter prejetih certifikatov »Invalidom prijazno«. Občina Grosuplje s svojimi naravnimi in kulturnimi znamenitosti, kot so Županova jama, Radensko polje in Magdalenska gora, predstavljajo destinacijo z velikim potencialom za razvoj dostopnega turizma. Kljub trenutnim izzivom, kot so pomanjkljiva infrastruktura, dostopne poti in informacijska prilagoditev, ima občina s časom priložnost postati primer dobre prakse. Z nadgradnjo infrastrukture, boljšim informiranjem, promocijo in vključevanja lokalnih skupnosti bi Grosuplje lahko povečalo prepoznavnost in privabilo širši spekter obiskovalcev. Celovit razvoj dostopnega turizma ne bi le prispeval k zadovoljstvu turistov, temveč tudi izboljšal kakovost življenja lokalnega prebivalstva.
Ključne besede: dostopni turizem, trajnostni razvoj, občina Grosuplje, invalidom prijazno, turistična infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (763,93 KB)

6.
Vključevanje gostinstva v strateško načrtovanje turizma občine Brežice : diplomsko delo univerzitetnega študija
Nataša Mamić, 2024, diplomsko delo

Opis: Strategija turizma občine Brežice 2023–2030 je pomemben dokument za nadaljnji razvoj turistične ponudbe v destinaciji Brežice. Razvoj turistične ponudbe je treba načrtovati in imeti določene cilje. Sodelovanje vseh deležnikov turizma v destinaciji je ključnega pomena za razvoj. Raziskali smo turistično ponudbo destinacije Brežice s poudarkom na gostinstvu. Analiza je pokazala, kako je gostinstvo kot pomemben del turistične ponudbe vključeno v strateško načrtovanje turizma občine Brežice. Raziskava predstavlja trenutno stanje sodelovanja med gostinci in Občino/ZPTM Brežice kot tudi načrte za prihodnost. S pomočjo enajst intervjujev z gostinci in predstavnikom ZPTM smo ugotovili vpliv gostinstva na turistično ponudbo in vključevanje gostinstva v strateško načrtovanje turizma v destinaciji.
Ključne besede: strateško načrtovanje turizma, občina Brežice, gostinstvo, sodelovanje, Strategija turizma občine Brežice 2023–2030
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

7.
Utjecaj nautičkog čarter turizma na razvoj destinacije - primjer Marine Punat : diplomsko delo univerzitetnega študija
Janko Pelikan, 2024, diplomsko delo

Opis: Navtični turizem je specifična oblika turizma, ki se osredotoča na potovanja, bivanje in dejavnosti, povezane s plovili, kot so jahte in ladje. Ta turizem vključuje dejavnosti, kot so jadranje, potapljanje, ribolov in raziskovanje otokov, z marinami v središču infrastrukture. Marine so pristanišča za sidranje in privez ladij, ki ponujajo različne storitve, kot so namestitev za plovila, oskrba z gorivom, trgovine in restavracije, ter so pomembna središča gospodarske dejavnosti na obalnih območjih. Hrvaško gospodarstvo je odvisno od turizma, predvsem navtičnega, zaradi sredozemske obale, ki se razteza na 6.300 kilometrov vzdolž Jadranskega morja. Navtični turizem prinaša številne prednosti, vključno z boljšo kakovostjo življenja, urbanizacijo in s krajinsko ureditvijo destinacij. Ladijski promet je dosegel številne neposredne in posredne učinke na gospodarstvo države, medtem ko marine pogosto dosegajo višji donos na kapital, vložen v njihovo izgradnjo, kot druge vrste turizma. Na otokih hrvaškega Jadrana marine zagotavljajo ključne zaposlitvene možnosti za lokalno prebivalstvo in nudijo trajnostno alternativo izseljevanju. Z ustvarjanjem delovnih mest marine pomagajo ohranjati lokalno kulturo in skupnost, podpirajo lokalno gospodarstvo in bogatijo kulturno tkivo regije. Zaradi te dinamike je regija privlačna za turiste, ki iščejo pristna doživetja. Gradnja in razvoj marin imata pozitivne sociodemografske učinke, saj uvajata napredne tehnološke in tehnične storitve, ki izboljšujejo lokalni standard. Prisotnost marine preoblikuje kraj, širi obseg razpoložljivih storitev in objektov ter izboljšuje kakovost življenja lokalnega prebivalstva. Pritok navtikov skupnostim prinaša dodaten dohodek s prodajo rib, z gostinstvom in zagotavljanjem turističnih storitev, kar krepi lokalno gospodarstvo. Marine igrajo ključno vlogo pri podpori čarterske industrije in ustvarjajo simbiotično razmerje, ki koristi obema sektorjema. Ta odnos prispeva k turistični ponudbi regije, spodbuja trajnostno rast in razvoj. Marina Punat, ki se nahaja na otoku Krku, je bila večkrat razglašena za najboljšo marino na Hrvaškem. S svojimi izjemnimi zmogljivostmi, z odlično povezanostjo in varno lokacijo je Marina Punat ključna za navtični turizem v regiji. Njena finančna stabilnost in inovativne storitve spodbujajo lokalno zaposlovanje in povečujejo privlačnost regije. Kvalitativna raziskava z intervjuji kaže, da Marina Punat pomembno prispeva h gospodarskemu in družbenemu razvoju Punata, podpira lokalna podjetja in regionalno gospodarstvo ter spodbuja okoljsko trajnost in vključevanje skupnosti. Na splošno je Marina Punat postavila standard odličnosti v navtičnem turizmu, podpira lokalna podjetja in širše regionalno gospodarstvo, medtem ko hkrati spodbuja okoljsko trajnost in vključenost skupnosti.
Ključne besede: Nautički turizam, marine, gospodarski razvoj, održivi razvoj, lokalna zajednica
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

8.
Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacij
Luka Stanić, 2024, magistrsko delo

Opis: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom.
Ključne besede: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi.
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (12,18 MB)

9.
Systematic review of Glamping in Europe and its development prospects : 1st cycle academic bachelor's studies graduate thesis
Vasily Shaklein, 2024, diplomsko delo

Opis: Glamping is an innovative type of accommodation focused on green, health, adventure and experience concepts of travel. In recent years, Glamping has emerged as a niche in tourism with its market product and has become a promising direction for developing the European tourism industry. The study attempts to consolidate and systematize the information available on Glamping to expand existing sites, create new ones, and form a regulated and understandable glamping offer for tourists to increase the demand for this type of travel. Also, the study aims to identify factors that contribute to the popularization of Glamping and find ways to strengthen visitors' interest and increase the market share. In addition, the expectations of various target groups when choosing Glamping were analyzed to develop a strategy to maintain the interest of regular guests and attract new ones. With a qualitative research method, we identified key factors affecting the success and occupancy of glamping sites. Also, the study used a systematic literature review to examine and synthesize evidence of specific factors influencing glamping development. Glamping positively affects the activity and growth of nature-based tourism focused on outdoor recreation, above all, camping, reducing the seasonality factor and expanding the time frame of active operation beyond the summer season. The basic concept of Glamping involves minimal environmental impact and close contact between man and nature. Since the demand for recreation outside the urban environment is extremely high in modern society, and concerns about environmental pollution are growing yearly, Glamping is the exact tourism niche that can satisfy those needs. We found that efforts need to be made at the legislative level to establish generally accepted standards and regulations that Glamping must follow, as a robust legal framework will help overcome barriers to development. In this regard, we suggest conducting a study among glamping business owners in the future to identify the problems that glamping faces, understand better the existing barriers, and focus more effectively on Glamping popularization and development.
Ključne besede: glamping, camping, ecotourism, nature-based travel, rural tourism
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

10.
Slovenska turistična politika od 1992 do 2018 : magistrsko delo
Boštjan Koželj, 2024, magistrsko delo

Opis: Tranzicija iz socialističnega v kapitalistično okolje vpliva na številne vidike družbe, vključno s turistično politiko. Na primeru turistične politike se odražajo spremembe v ekonomskem sistemu, družbeni strukturi in političnem okolju. Socializem je pogosto pomenil močno centralizirano upravljanje, medtem ko kapitalizem prinaša večjo vlogo tržnih sil. V turistični politiki to lahko pomeni prehod od centralnega planiranja do večje vključenosti zasebnega sektorja. V obdobju med letoma 1992 in 2018 se je turistična politika Slovenije oblikovala pod vplivom številnih dejavnikov. Deležniki v procesu oblikovanja politik so zajemali vladne organizacije, lokalne skupnosti, podjetnike, nevladne organizacije in druge. Pomembno je razumeti, kako so se njihova stališča odražala v konkretnih politikah. Na turistično industrijo so politični akterji vplivali preko stališč, ki so se odražala v odločitvah glede turistične politike. Analiza političnih strank preko programov in koalicijskih sporazumov omogoča vpogled v to, kako so različni politični dejavniki oblikovali turistično politiko v določenem obdobju. Vprašanja, ki so zaznamovala razvoj turistične politike, so se nanašala na trajnostni razvoj, promocijo turizma, infrastrukturne naložbe, varstvo okolja, upravljanje z naravnimi viri in drugo. Delo zato zajema pregled celotne turistične politike, ki presega (zgolj) zakonodajni vidik. V delu se obravnava tranzicijo turistične politike iz socialistične v kapitalistično ter oblikovanje le-te v obdobju med letoma 1992 in 2018, pri čemer se osredotoča na deležnike, politične akterje, stališča, vključenost političnih strank in ključna vprašanja.
Ključne besede: turistična politika, vloga vlad v turizmu, trajnostni turizem, deležniki v turizmu, javna politika
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici