SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Neverbalna komunikacija v turizmu
Barbara Levak, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Komunikacija je prisotna v vsakem trenutku človekovega življenja. Ne moremo se ji izogniti, saj poteka na nezavedni ravni vsakega izmed nas. Je ključnega pomena, saj ravno skozi komunikacijo pokažemo, kdo pravzaprav smo. Dobra medsebojna komunikacija je izredno pomembna tudi v turizmu, kjer je komunikacija z gostom osrednje področje dela. Pomembno je, da znamo ohranjati dobre medosebne odnose, kateri vodijo k uspešnosti podjetja. Namen diplomskega dela je bil predstaviti pomen razumevanja neverbalne komunikacije v turizmu. V empiričnem delu smo opravili anketno raziskavo v Hotelu Čatež in Hotelu Toplice, kjer smo skozi analizo raziskave ugotovili, da se zaposleni ne zavedajo dovolj pomena neverbalne komunikacije. Z raziskavo smo želeli prispevati k temu, da bi se ljudje, še zlasti zaposleni v turizmu, bolj zavedali neverbalne komunikacije, saj nam ta pove več kot verbalna. Skozi neverbalne znake človek izraža svoje misli in občutke, zato je pomembno, da znamo takšni vrsti komunikacije posvečati dovolj pozornosti.
Keywords: turizem, komuniciranje, neverbalna komunikacija
Published: 19.04.2018; Views: 64; Downloads: 11
.pdf Full text (1,02 MB)

2.
Potenciali za razvoj turizma v zidanicah na destinaciji Bele krajine: priložnosti in izzivi
Sabina Malnarič, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Bela krajina je pokrajina v jugovzhodni Sloveniji. Znana je predvsem po svoji legi, belih brezah, steljnikih, narodni noši, običajih in prireditvah, na katerih nikoli ne manjka odličnega vina in belokranjske kulinarike. Zelena pokrajina, ki leži med Gorjanci, Kočevskim rogom in mejno reko Kolpo, obiskovalcem nudi mir, sprostitev in nabor energije. Destinacija skriva veliko lepih neprepoznavnih kotičkov. Mednje zagotovo sodijo tudi zidanice, nekoč objekt za shranjevanje letnega pridelka, danes nastanitveni objekt na voljo turistom, željnih pristne belokranjske gostoljubnosti. Kot je v pesmi »En hribček bom kupil« napisal Anton Martin Slomšek, so Belokranjci po praznih območjih zasadili ne le trte, temveč tudi zidanice. Vsebina diplomskega dela se prepleta z zidanicami, vinogradi, naravnimi in kulturnimi znamenitostmi, gastronomijo ter drugimi elementi, ki naredijo proizvod privlačen in atraktiven za vsakega posameznika. V sklopu diplomskega dela smo zbirali podatke z anketnimi vprašalniki in z njimi ugotavljali priložnosti ter izzive turizma v zidanicah Bele krajine.
Keywords: Bela krajina, zidanica, vinograd, turizem, gastronomija.
Published: 19.04.2018; Views: 61; Downloads: 6
.pdf Full text (2,58 MB)

3.
Ponudba slovenskega igralniškega turizma
Lorena Jamšek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Igralništvo predstavlja pomemben in dobičkonosen del turistične ponudbe, saj ljudem nudi zabavo, sprostitev ter možnost hitrega zaslužka. Povezuje različne spektre turizma, od poslovnega do zabaviščnega in tako tvori celostno turistično ponudbo z nastanitvami, kulinariko, wellness storitvami in izobraževanjem. Že od nekdaj je igralništvo povezano s turizmom, saj je bil nekoč vstop v igralnice dovoljen le elitnim gostom v večernih toaletah, danes pa je dovoljen praktično vsakemu. V Sloveniji lahko zasledimo kar precej igralnic in igralnih salonov, zato posledično igralništvo velja za najbolj razvit turistični proizvod. Slovenska igralniška ponudba je fokusirana predvsem na obmejni pas med Italijo in Avstrijo, najbolj pa je vezana na italijanski trg. V diplomski nalogi bomo analizirali ponudbo slovenskega igralniškega turizma ter vpliv le – tega na ekonomsko in socialno okolje, med seboj bomo primerjali izbrane kazinoje, preučili bomo razvoj igralništva na slovenskem ter ob meji z Italijo in Avstrijo ter napovedali prihodnost slovenskega igralništva.
Keywords: igralništvo, razvoj, ponudba, Slovenija, prihodnost
Published: 29.03.2018; Views: 61; Downloads: 5
.pdf Full text (740,31 KB)

4.
Prepričevalne tehnike spletnih strani za rezervacije
Bruno Božičnik, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V sklopu te magistrske naloge smo raziskovali rabo prepričevalnih tehnik na spletni strani Booking.com. Najprej smo opravili kvalitativni del raziskave, nato še kvantitativni. V kvalitativnem delu smo pridobili različne informacije o rabi prepričevalnih tehnik. Kvalitativni del je bil tudi izhodišče za kvantitativni del raziskave, kjer smo s spletne strani Booking.com zbrali 140 ponudb oziroma enot, ki smo jih analizirali. Rezultati kvantitativnega dela so pokazali, da je povezava med številom recenzij in intenziteto prepričevalnih tehnik šibka, vendar opazna. Povezava med številom zvezdic in intenziteto prepričevalnih tehnik je zmerno močna. Povezave med oceno in intenziteto prepričevalnih tehnik nismo zaznali. Prav tako nismo zaznali povezave med uspešnostjo turizma države in intenzitete prepričevalnih tehnik ali med ceno in intenziteto prepričevalnih tehnik. Rezultate obeh delov raziskave smo interpretirali, omenili nekaj zanimivosti in navedli naša pričakovanja o spremembah rabe prepričevalnih tehnik na spletnih straneh za rezervacije. Prav tako smo izpostavili, katere raziskave bi bilo smiselno opraviti v prihodnje.
Keywords: prepričevanje, turizem, promocija, prepričevalne tehnike
Published: 01.03.2018; Views: 60; Downloads: 17
.pdf Full text (1,82 MB)

5.
Interpretacija zgodbe v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava
Tatjana Zupančič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Interpretacija zgodb v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava je nastalo na podlagi vključenosti avtorice v snovanje in interpretacijo zgodb v inovativnem turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava v Beli krajini. Kakovostna interpretacija je učinkovito orodje za ustvarjanje drugačnih turističnih doživetij. Interpretacija dediščine zahteva vedno nove pristope, med katerimi na tem mestu obravnavamo dva: vključevanje zgodb in humorja v interpretacijo. V teoretičnem pregledu literature smo na podlagi teoretičnih izhodišč opisali ustrezne načine interpretacije, cilje in teoretične učinke interpretacije. Nadalje smo opisali smernice za oblikovanje in pripovedovanje zgodb v turističnem produktu, socialne funkcije humorja in oblike humorja. V empiričnem delu naloge smo na podlagi analize videoposnetka primera interpretacije analizirali interpretirane zgodbe o kulturni dediščini Bele krajine, vlogo interpreta, način in vrste produkcije humorja v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava. V sklepnem poglavju ugotavljamo, da se obiskovalci z dediščino Bele krajine seznanijo s pomočjo humorja, kar predstavlja bolj prijazen način spoznavanja kulturne dediščine, z uporabo humorja pa se avtorji produkta trudijo sooblikovati tudi drugačen način razmišljanja, dojemanja in razumevanja pomena ohranjanja dediščine.
Keywords: interpretacija, dediščina, humor, Bela krajina, Osnovna šola Brihtna glava.
Published: 29.01.2018; Views: 60; Downloads: 18
.pdf Full text (2,49 MB)

6.
GASTRONOMSKA TURISTIČNA POT (FOOD CRAWLS) POSAVJA
Sara Šetinc, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Gastronomija na področju Posavja ima dolgo dediščino, ki se je skozi čas spreminjala in nadgrajevala vse do sodobnosti. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili glavne pojme v povezavi z obravnavano tematiko, ki jih bomo skozi delo pogosto uporabili. Opisali smo kulturo in način prehranjevanja v Posavju, vsakdanjo in praznično hrano ter hrano ob delih. Pri tem smo izpostavili posamezne kulinarične posebnosti in pijače, značilne za Posavje. V empiričnem delu diplomskega dela smo s pomočjo terenskega dela in tehnike usmerjenega polstruktuiranega intervjuja ugotavljali, kako se je gastronomija na področju Posavja po 2. svetovni vojni spreminjala in nadgrajevala. Pri tem smo ugotovili, da imamo v Posavju dovolj gastronomskih posebnosti, na osnovi katerih lahko pripravimo zasnovo za novo gastronomsko turistično pot Food crawl, ki bo povezovala različne gostinske ponudnike v vseh občinah Posavja z značilnimi jedmi in pijačami te gastronomske regije.
Keywords: gastronomija, vsakdanja hrana, praznična hrana, Food crawl, Posavje
Published: 17.01.2018; Views: 50; Downloads: 17
.pdf Full text (1,53 MB)

7.
Stališča predstavnikov lokalne samouprave do uporabe vina za namen turistične promocije
Maja Žibert, 2017, master's thesis

Abstract: Vinarstvo in vinogradništvo imata v Sloveniji za gospodarski razvoj, za kulturno podobo države ter za turizem velik pomen. A kljub bogati tradiciji in pomenu panoge, vino, vinarstvo ter vinogradništvo v strateških dokumentih na nacionalnem nivoju nimajo mesta/vloge, kot bi si je želeli. V raziskovalnem delu smo dokazali, zakaj vino predstavlja identifikacijski element države Republike Slovenije in zakaj si zaslužijo strateško pozicijo v pomembnih dokumentih na lokalni in nacionalni ravni. V teoretičnem delu smo razložili pomen vina za Slovenijo in Slovence, opredelili in umestili smo pojem vinskega turizma in govorili o njegovi promociji. Obrazložili smo tudi, zakaj so pomembna stališča predstavnikov lokalne samouprave za strateške odločitve in načrtovanja. V empiričnem delu smo raziskovali stališča predstavnikov lokalne samouprave do vina kot elementna turistične promocije. Spoznali smo, da imajo župani Republike Slovenije pozitivna stališča do vina, elementa turistične promocije, in da v vinu vidijo pomembni identifikacijski element tako na državni kot lokalni ravni.
Keywords: vino, uporabnost vina, vinski turizem, promocija vinskega turizma, župani, Slovenija
Published: 17.01.2018; Views: 76; Downloads: 33
.pdf Full text (3,21 MB)

8.
Trženje inovativnih, z naravo povezanih, turističnih produktov: segmentacija, poudarjene prednosti in kanali komuniciranja izbranih primerov
Jan Pokorny, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga se nanaša na promocijo trenutno še dokaj nepoznane in inovativne vrste bivanja v namestitvenih kapacitetah za turistične namene – glampinga. Luksuzno kampiranje oz. tako imenovan glamping se je prvič pojavil v zadnjem desetletju v Angliji, danes pa se je zaradi svoje atraktivne ponudbe, ki je ni mogoče najti v klasičnih namestitvenih enotah, kot so hoteli, apartmaji, hostli itd., močno razširil po vsem svetu. Hiške na drevesih, veliki šotori s sodobnim pohištvom na splavu in majhne lesene hiške v obliki piramide z bazeni so le nekateri izmed primerov glampinga, ki turistu zagotovijo osnovno ter dodatno luksuzno ponudbo. V diplomski nalogi bodo sprva predstavljeni primeri dobrih praks glampingov po svetu, v ožjem delu pa se bomo osredotočili na tovrstno ponudbo v Sloveniji in raziskali segmentacijo gostov, poudarjene prednosti ponudnikov ter kanale komuniciranja z gosti, ki jih uporabljajo slovenski glamping ponudniki. Raziskovalna vprašanja so torej vezana na trženje tovrstne ponudbe v Sloveniji, s ciljem povečati prepoznavnost podjetij, ki nudijo luksuzne storitve in predstaviti glamping kot inovativen turističen produkt v Sloveniji.
Keywords: glamping, luksuz, ekoturizem, trženje, kampiranje
Published: 04.01.2018; Views: 218; Downloads: 42
.pdf Full text (2,39 MB)

9.
The challenges in new tourist destination development within the area of ecological network Natura 2000
Duško Pavlović, Mladen Knežević, Božica Radoš, 2016, published scientific conference contribution

Abstract: Natura 2000 is often equated with protected areas where human activities are significantly limited or even excluded in order to preserve biodiversity. However, Natura 2000 is based on other settings. Most of the activities and projects in the Natura area can be carried out with the mitigation of possible negative impacts. Sometimes they need only minor adjustments. Proposals of major development projects or changes in land use should undergo the evaluation of acceptability for the ecological network. If the assessment is positive, the procedure will be allowed if it is in the Natura area. As such, the Natura 2000 can provide new opportunities for rural areas, for example through eco-tourism and recreation. The paper will provide a SWOT analysis of micro location of building a new transport route, which is aimed at the development of new tourist destinations in the protected area.
Keywords: Natura 2000, a tourist destination, a new traffic railway route, Slovenia
Published: 03.11.2017; Views: 78; Downloads: 9
.pdf Full text (945,34 KB)

10.
Socijalni turizam kao socijalna i ekonomska kategorija
Mladen Knežević, 2015, original scientific article

Abstract: Socijalni turizam je u nekim specifičnim oblicima stariji od turističke djelatnosti kakvu poznajemo u modernim razdobljima njezina razvitka. U suvremenom obliku je dijete modernog industrijskog društva. Mnogi elementi suvremenog turističkog razvitka značili su napredak upravo zbog snažno izražene socijalne komponente, a neki su se krajevi počeli turistički razvijati nakon što se u njima razvio “socijalni turizam”. Suvremeni turizam i suvremeni socijalni turizam u nekim se zemljama, posebno visoko razvijenim zemljama, skladno dopunjuju i pridonose ekonomijama tih zemalja. S druge strane, kao dominantno ekonomske djelatnosti, pomažu društveni i osobni razvitak pripradnika socijalnih slojeva čiji je materijalni status vrlo osjetljiv, a ponekad čak i ugrožavajuć.
Keywords: družbeni turizem, sindikalni turizem, cenovno ugodni turizem
Published: 03.11.2017; Views: 95; Downloads: 2
.pdf Full text (942,10 KB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica