| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 126
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Filmski turizem
Erik Miklin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu obravnavamo vlogo trilogije Gospodar prstanov na Novo Zelandijo. Predstavili smo filmski turizem kot eno izmed novejših pomembnih turističnih panog na področju turizma ter opisali njegov pomen in zgodovino. Želeli smo raziskati, kako lahko dobra postavitev destinacije znotraj filma vpliva na njeno prepoznavnost. Z uporabo raziskovalnih metod analize, opisovanja in sklepanja smo ugotovili, da je trilogija Gospodarja prstanov spremenila celotno državo na način, da je turizem postal druga največja gospodarska panoga. Tako zdaj Nova Zelandija predstavlja enega izmed najboljših primerov na področju filmskega turizma. Skozi podrobno analizo smo pregledali in opisali prizore, kjer je v filmih prikazana Nova Zelandija. Ugotovili smo, da je bilo veliko prizorišč po snemanju razstavljenih, saj so želeli naravo pustiti v takšnem stanju, v kakršnem so jo našli. Preko analize prihodov smo ugotovili, da se je število turistov povečalo ter da ljudje še vedno obiskujejo Novo Zelandijo prav zaradi te filmske trilogije. Na koncu diplomskega dela smo dodali še predloge svojih turističnih produktov ter nadgradili že obstoječe, ki bi jih bilo mogoče tržiti na osnovi Gospodarja prstanov tudi v prihodnje.
Keywords: film, turizem, Gospodar prstanov, Nova Zelandija, analiza
Published: 13.02.2020; Views: 284; Downloads: 116
.pdf Full text (5,44 MB)

2.
Foreign Languages in Tourism
Petra Mikulčić, 2019, master's thesis

Abstract: The aim of this master’s thesis was to examine in what way the foreign language curricula of the higher education institutions for tourism meet the needs of the tourism industry in Croatia. The research was conducted between both parties of this topic – the representatives of higher education institutions for tourism and the tourism industry representatives. The analysis of research results showed there is currently a gap between what the foreign language curricula of the higher education institutions for tourism have to provide and what the tourism industry actually needs. The research results suggested the main reasons for that gap are the absence of unique education strategy in tourism, a lack of practical work associated with tourism studies, overcrowded classrooms and insufficient learning hour rate. They also suggested possible improvements, which would make the foreign language curricula much more effective. Some of them include: the development of the unique education strategy in tourism, a more prudent choice of languages that are being taught, a limitation of enrollment quotes, an emphasised awareness of the importance of personal initiatives, the curricula with more interaction, adopting trends and successful ideas and changes in knowledge evaluation process. It is our hope this research will help in recognising the necessary changes and provide inspiration for improvements.
Keywords: Foreign languages, tourism industry, higher education, curricula, Croatia
Published: 14.11.2019; Views: 212; Downloads: 45
.pdf Full text (1,81 MB)

3.
Analiza in možnosti dostopnega turizma na gradu Podsreda
Nina Perc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Dostopni turizem zajema senzorno in gibalno ovirane, osebe s psihičnimi in intelektualnimi ovirami, tiste, ki potujejo z otroki v otroških vozičkih, starostnike ter osebe, ki jim je turizem težje dostopen iz drugih zdravstvenih razlogov (diabetes, alergije …). Slovenija je po svoji dostopnosti prijazna gibalno oviranim osebam. Vse nove javne zgradbe in drugi večji poslovni in turistični objekti so bili v zadnjih letih zgrajeni s posluhom za ljudi z gibalnimi težavami. Prav tako je bil po mnenju Ministrstva za kulturo Republike Slovenije v slovenskem prostoru narejen opazen napredek muzejskih zbirk in s tem dosežen eden od pomembnih ciljev evropske kulturne politike. Dostopnost turistične ponudbe nikakor ne pomeni le fizične dostopnosti v smislu prilagoditve okolja za invalidske vozičke. Zaradi izredne raznolikosti potreb je dostopno turistično ponudbo potrebno urediti na različnih nivojih. Pomagamo si s kriteriji dostopnosti, in sicer z dostopnostjo do informacij, fizično, psihosocialno in ekonomsko dostopnostjo. S pomočjo kriterijev dostopnosti, benchmark analize, proučitve domače in mednarodne literature ter opravljenih intervjujev smo v diplomskem delu izdali smernice za razvoj dostopne ponudbe na gradu Podsreda.
Keywords: dostopni turizem, osebe s posebnimi potrebami, zavod Premiki, benchmark analiza, grad Podsreda
Published: 14.11.2019; Views: 343; Downloads: 114
.pdf Full text (1,42 MB)

4.
Merjenje stopnje trajnosti v turističnih destinacijah Republike Slovenije
Marko Ogorelc, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je smiselno razdeljeno v dva sklopa, prvi del je teoretični, drugi pa raziskovalni. V magistskem delu smo se ukvarjali z zelo aktualnim vprašanjem, ki danes praktično obsega celotno svetovno gospodarstvo, katerega del je tudi turistična industrija. V prvem delu smo opisovali osnove trajnostnega in odgovornega razvoja in indikatorjev trajnosti. Opisali smo tudi organizacijski sistem delovanja izbrane turistične destinacije – Slovenska obala. V raziskovalnem delu pa nas je zanimalo v kolikšni meri je turizem v praksi res trajnosten in odgovoren znotraj izbrane destinacije, tako da smo v zadnjem delu izvedli raziskavo, na podlagi statističnih podatkov v izbrani destinaciji. Raziskavo smo izvedli s pomočjo mednarodno priznanih ETIS indikatorjev trajnosti. Rezultate raziskave smo analizirali in grafično predstavili. Rezultate raziskave smo potem primerjali še z rezultati raziskave, ki so jo izvedli kolegi iz Inštituta za turizem v Zagrebu, v različnih destinacijah na Hrvaški obali. V tem sklopu smo podali tudi svoje kritično mnenje, komentarje in predloge, glede na izbrano temo.
Keywords: trajnostni razvoj, odgovorni razvoj, ETIS indikatorji, preliminarna raziskava, turistična destinacija
Published: 14.11.2019; Views: 290; Downloads: 60
.pdf Full text (1,80 MB)

5.
Vloga in pomen naravne in kulturne dediščine pri razvoju trajnostnega turizma na širšem območju Radgonskih goric
Martina Senekovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Območje Radgonskih goric ima širok in pester nabor naravne in kulturne dediščine, ki je pomembna za razvoj trajnostnega turizma. V teoretičnem delu naloge smo izvedli pregled literature, kjer smo spoznavali značilnosti dediščine ter trajnostno odgovorni turizem. Predstavili smo območje Radgonskih goric z vidika naravnih in družbeno geografskih značilnosti ter z namenom ovrednotenja dejavnikov turizma ter dediščine izvedli SWOT analizo. V empiričnem delu smo v obliki intervjuja raziskovali stališča turističnih deležnikov javnega sektorja, na področju dediščine s spremljajočo ponudbo za razvoj trajnostnega turizma. Ugotovili smo, da se turizem trajnostno ne razvija zaradi odsotnosti medsektorskega povezovanja, nerazvite turistične infrastrukture in človeških virov. Na podlagi pridobljenih stališč smo izvedli strateško načrtovanje, znotraj katerega smo zastavili vizijo in prioritete trajnostnega razvoja. Kot predlog prioritete smo oblikovali trajnostni produkt Po poteh dediščine Radgonskih goric.
Keywords: Radgonske gorice, naravna in kulturna dediščina, trajnostni razvoj turizma, trajnostni produkti
Published: 24.10.2019; Views: 605; Downloads: 271
.pdf Full text (1,13 MB)

6.
Changes brought about by the Ultra Europe festival to the destination management and marketing of the city of Split
Leo Bartolec, 2019, master's thesis

Abstract: Nowadays, youth and event tourism are new specific types of tourism that have been given more attention in the academic literature. They are gaining in importance in the tourism industry in Croatia. This thesis aims to analyse the importance and impact that is brought by the Ultra Europe music festival to the city of Split, Croatia. The impact that is brought to a destination by a music festival is observed through three areas of analysis; (a) destination image, (b) creation of new products and services in a destination and (c) segmentation of visitors. Through these three dimensions, this thesis aims to see whether the “festivalisation” phenomena happened to the city of Split and how destination management and marketing stakeholders observe changes and use them for their business activities for the tourism market.
Keywords: podoba turistične destinacije, mladinski turizem, dogodkovni turizem, oglaševanje, menedžment, festivalizacija
Published: 17.10.2019; Views: 200; Downloads: 26
.pdf Full text (1,05 MB)

7.
Žganjekuha kot dopolnilna dejavnost na kmetiji in njen potencial vključevanja v turistično ponudbo Obsotelja in Kozjanskega.
Laura Lupše, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Kuhanje žganja je bilo v preteklosti prisotno skoraj na vsaki slovenski kmetiji. Sčasoma se je omenjena aktivnost začela opuščati, danes pa se zaradi visokih stroškov in administracije le redke kmetije ukvarjajo z žganjekuho. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, v katerem smo s pomočjo strokovne literature opredelili dopolnilne dejavnosti na kmetiji, žganjekuho, celoten postopek pridobivanja žganja, destilacijske naprave in turistično ponudbo Obsotelja in Kozjanskega. V empiričnem delu smo opravili polstrukturirane intervjuje z deležniki, ki so v občinah Obsotelja in Kozjanskega zadolženi za turizem, registriranimi ponudniki žganjekuhe in neregistriranimi proizvajalci žganjekuhe na območju Obsotelja in Kozjanskega. Skozi diplomsko delo smo predstavili možnosti za vključevanje žganjekuhe na omenjenem območju. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo podali predloge za boljše vključevanje žganjekuhe v turistično ponudbo in pripravili zasnovo integralnega turističnega produkta, ki vključuje žganjekuho. Glavne ugotovitve so pokazale, da intervjuvanci prepoznajo potencial v vključevanju žganjekuhe v turistično ponudbo in da območje Obsotelja in Kozjanskega potrebuje integralni turistični produkt, ki bi bil povezan s prikazovanjem starih kmečkih opravil in znanj.
Keywords: turizem, Obsotelje in Kozjansko, turistični ponudniki, žganjekuha, vključevanje.
Published: 17.10.2019; Views: 399; Downloads: 123
.pdf Full text (1,22 MB)

8.
Vloga Slovenskega narodnega gledališča Maribor pri razvoju kulturnega turizma v Mariboru
Nuša Cesar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Kultura je eno izmed področij turistične ponudbe Slovenije. Kulturni turizem krepi prepoznavnost in promocijo Maribora kot zelo privlačno severovzhodno turistično mesto z zelo bogato zgodovino in kulturo. V mestu Maribor je veliko bogatih in zanimivih kulturnih znamenitosti in dogodkov, ki jih je mogoče spremljati vse leto. Mestne kulturne znamenitosti zadovoljijo še tako zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja. Mariborska kulturna dediščina je s Slovenskim narodnim gledališčem med drugim ključna pri razvoju kulturnega turizma v mestu Mariboru, saj s svojimi izvirnimi gledališkimi predstavami plemeniti slovenski kulturni prostor. Slovensko narodno gledališče pod eno streho združuje Dramo, Opero, Balet in Festival Borštnikovo srečanje. Je prostor srečevanj različnih kultur, jezikov, srečevanj ljudi in balzam za dušo. SNG daje možnost obiskovalcem, da si iz zanimivega in bogatega dramskega repertoarja izberejo tisto zvrst, ki jim je najbližja. V ta namen je vsako leto na novo predstavljena abonmajska ponudba. Bogata ponudba gledaliških predstav za ljubitelje drame, opere, baleta in komedije ponuja obiskovalcem vznemirljive odrske dogodke, ki puščajo globok vtis in ki pri občinstvu vedno znova požanjejo neskončne aplavze in priznanja. Zelo pogosta so mednarodna sodelovanja, ki obiskovalcem pustijo globok vtis in svežino kulturnih predstav. Ugotovili smo, da bi lahko imel SNG vidnejšo vlogo ter, da kot osrednje gledališče v Mariboru s svojimi različnimi in bogatimi programski vsebinami nudi bogate možnosti pri razvoju kulturnega turizma v Mariboru.
Keywords: Slovensko narodno gledališče, kultura, Borštnikovo srečanje, Maribor
Published: 17.10.2019; Views: 235; Downloads: 60
.pdf Full text (2,13 MB)

9.
Vključevanje naravne dediščine v turistično ponudbo na območju občine Krško
Marina Majerič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali območje občine Krško. Občino Krško zaznamujejo bogata naravna in kulturna dediščina ter zgodovinska preteklost. V teoretičnem delu diplomske naloge smo pregledali zakonske podlage, definirali pojma naravna vrednota in naravna dediščina, predstavili delitev zvrsti naravnih vrednot in zavarovana območja. Sledila je opredelitev pojmov geoturizem in trajnostni turizem, opisali smo upravljanje naravne dediščine v turizmu ter cilje trajnostnega turizma. V predstavitvi obravnavanega območja občine Krško smo se osredotočili na geografski položaj, naravne vrednote ter analizirali turistično ponudbo območja in vključevanje naravnih vrednot vanjo. V empiričnem delu diplomske naloge smo kvantitativno in kvalitativno raziskovali prepoznavnost in pomembnost naravne dediščine, ozaveščenost širše in mnenje strokovne javnosti o vlogi in pomenu naravne dediščine v turistični ponudbi občine Krško in podali predloge za oblikovanje novih turističnih produktov. Na osnovi pridobljenih rezultatov smo predlagali ideje za izboljšavo oblikovanja inovativnih turističnih produktov, trženja, promocije in izobraževanja kadrov, z namenom, da bodo naše ugotovitve služile deležnikom v turizmu pri razvijanju turistične ponudbe.
Keywords: naravna dediščina, Krško, narava, naravne vrednote, trajnost, turizem
Published: 17.10.2019; Views: 331; Downloads: 135
.pdf Full text (2,17 MB)

10.
Izzivi trajnostnega razvoja turizma v savinjski statistični regiji
Vid Tratnik, 2019, master's thesis

Abstract: Z magistrskim delom smo skušali ugotoviti zadovoljstvo turističnih ponudnikov z obstoječim delovanjem trajnostne turistične ponudbe v savinjski statistični regiji. Za pridobitev podatkov smo izvedli anketiranje ponudnikov v izbranih občinah v regiji. Cilji naloge so bili opisati trenutno stanje trajnostnega razvoja, analizirati obstoječe ponudbe in oceniti, kateri ukrepi so bili smiselni za implementacijo trajnostne turistične ponudbe v regiji. V raziskavi je bilo treba dokazati smiselnost večje vključitve aktivne ponudbe pri turističnih ponudnikih. Smiselnost je bila dokazana na osnovi pozitivnih odzivov anketirancev v raziskavi o potrebi po takšni ponudbi. Proces raziskave je bil zanesljiv, saj je bil sprva izveden pregled ponudnikov, ki promovirajo trajnostni turizem ali imajo različne oblike trajnostnega turizma vključene v svojo ponudbo. Na podlagi analize rezultatov raziskave je bil osnovan kratkoročni načrt za implementacijo turističnega produkta. Predpostavljamo, da bodo rezultati raziskovanja služili predvsem upravljavcem turistične destinacije pri pripravi trajnostnih turističnih produktov v destinaciji. Na podlagi ugotovitev se bodo torej upravljavci lažje in verodostojneje odločali o snovanju turističnih produktov, ki bi jih nameravali tržiti v okviru predmetne destinacije.
Keywords: turistični deležniki, turistična destinacija, Savinjska statistična regija, trajnostni turizem, trajnostni razvoj.
Published: 17.10.2019; Views: 259; Downloads: 66
.pdf Full text (1,99 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica