SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10628
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Ključne besede: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 3; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Izdelava strategije razvoja ključnih kadrov v podjetju x
Eva Zupanc, 2018, magistrsko delo

Opis: Dejstvo, da predstavljajo človeški viri pomemben vir konkurenčne prednosti, so številne uspešne organizacije že spoznale. Še vedno pa obstaja znotraj organizacij poseben segment zaposlenih, ki se s svojim specifičnim znanjem, nadpovprečno delovno uspešnostjo in ustvarjanjem največje dodane vrednosti uvrščajo v skupino ključnih kadrov. Zavedanje organizacij o pomenu njihovega načrtnega razvoja je v zadnjih letih postalo vse pomembnejše. Organizacije se zavedajo, da lahko samo skozi ustrezni razvoj ključnih kadrov uresničujejo svoje zastavljene cilje ter dosegajo najboljše rezultate. Pri upravljanju in razvoju ključnih kadrov igrajo pomembno vlogo predvsem komunikacija in redno usklajevanje med številnimi akterji, od vodij oddelkov, oddelka človeških virov, vrhnjega menedžmenta in samih zaposlenih. Strateški menedžment človeških virov pri tem deluje kot kreator idej in strategij ter načrtuje pomembne korake za razvoj ključnih kadrov. V praksi nam zastavljene strategije s področja izobraževanja, načrtovanja kariere, nagrajevanja, pridobivanja ključnih kadrov ter njihovega zadržanja pomagata usklajevati in izvrševati menedžment človeških virov in menedžment ključnih kadrov. V magistrski nalogi smo na primeru podjetja X skozi celovit model identifikacije ključnih kadrov najprej identificirali, kateri so ključni kadri v podjetju X, ki smo jih vključili v našo strategijo razvoja. Skozi poglobljeno analizo obstoječe kadrovske strukture smo najprej analizirali sistematizacijo delovnih mest v podjetju X, sistem izobraževanja in usposabljanja, delovno uspešnost zaposlenih, analizirali njihove kompetenčne profile, organizacijsko okolje ter opredelili specifične potrebe po kadrih glede na cilje in vizijo podjetja X. V nadaljevanju smo s tremi identificiranimi ključnimi kadri iz podjetja X opravili intervju ter s tem osvetlili njihovo videnje strategije razvoja ter čemu osebno pri svojem delu in razvoju kariere pripisujejo največji pomen. Prišli smo do ugotovitve, da identificirani ključni kadri v podjetju X posedujejo redko in specifično znanje, ki ga je na trgu dela težko pridobiti, velik pomen pripisujejo izobraževanju in usposabljanju, ki se ga v povprečju udeležujejo pogosteje kot ostali zaposleni ter so bolj naklonjeni nedenarnim oblikam nagrajevanja kot denarnim. Prav tako se je izkazalo, da so mlajši ključni kadri bolj odprti do menjave zaposlitve ali pa so v času delovne kariere o tem že razmišljali. Skozi omenjeno analizo smo tako prišli do ključnih korakov za načrtovanje nadaljnjega razvoja naših ključnih kadrov. Pri tem smo se osredinili na načrtovanje nasledstev, mentorstvo, obratno mentorstvo in uvedbo coachinga v podjetju X.
Ključne besede: ključni kadri, strategija razvoja ključnih kadrov, strateški menedžment človeških virov, menedžment ključnih kadrov, identifikacija ključnih kadrov, kadrovska analiza
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 1; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
Oblačna sodelovalna orodja za organizacijo dogodkov: analiza primera
Sara Šobernik, 2018, magistrsko delo

Opis: Organizacija dogodkov je kompleksen proces, ki zajema veliko aktivnosti in zahteva znanja projektnega managementa. Ker vključuje veliko različnih deležnikov in članov projektnega tima, mora biti proces načrtovanja in priprave dogodka zelo premišljen in dobro načrtovan, kar pa terja veliko časa. Z uporabo oblačnih sodelovalnih orodij, ki so del računalništva v oblaku, si lahko proces upravljanja dogodka olajšamo, saj nam orodja omogočajo hitrejšo komunikacijo v realnem času, hkrati pa lahko dogodek tudi bolje načrtujemo, saj imamo vse podatke zbrane na enem mestu – v oblaku, do koder lahko vsi člani projektnega tima dostopajo kadarkoli in kjerkoli. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. Prvi del sestavlja teoretični okvir, ki predstavlja izhodišča o projektih in projektnem managementu, upravljanju dogodkov, računalništvu v oblaku in oblačnih sodelovalnih orodjih. Drugi del magistrske naloge predstavlja analizo primera načrtovanja, priprave in izvedbe realnega dogodka, pri organizaciji katerega sem preizkusila oblačno sodelovalno orodje in poskušala ugotoviti, ali uporaba le-tega pripomore k boljšemu načrtovanju dogodka in komunikaciji med člani projektnega tima.
Ključne besede: upravljanje dogodkov, projektni management, računalništvo v oblaku, oblačna sodelovalna orodja, Asana
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (8,65 MB)

4.
Co-Branding kot strategija managementa blagovnih znamk in strateškega zavezništva
Barbara Jesenek, Yuliya Lakutkina, 2018, magistrsko delo

Opis: Razmah globalizacije je podjetjem omogočil lažje poslovanje, hkrati pa se je zaradi večje konkurence na trgu pojavila večja potreba po inovativnem poslovanju. Podjetja so se začela povezovati in snovati strateška zavezništva, da bi okrepila svojo konkurenčnost na trgu. Ena izmed strategij strateškega povezovanja je co-branding ali partnersko povezovanje blagovnih znamk. Co-branding je oprt na sodelovanje najmanj dveh podjetij, ki s skupnimi vlaganji ustvarita nov skupen izdelek in njegovo pozicioniranje na trgu. Na takšen način lahko ustvarita številne sinergije, kot je hitrejši in olajšan vstop na nove trge, povečanje individualne prepoznavnosti in ugleda blagovne znamke, izboljšanje lastne konkurenčnosti, povečanje kapitala, izmenjevanje znanj, deljenje stroškov in tveganj. Kljub številnim prednostim pa se lahko podjetja v določenih okoliščinah soočijo tudi z nekaterimi tveganji in s slabostmi co-brandinga. V magistrskem delu smo se tematsko opredelili za co-branding kot strategijo managementa blagovnih znamk in strateškega zavezništva, pri čemer smo se najprej osredotočili na teoretično analiziranje mednarodnega marketinga, managementa blagovnih znamk in strateških zavezništev ter co-brandinga. V empiričnem delu pa smo se osredotočili na primerjalno analizo gospodarskih primerov co-brandinga med storitvenimi in proizvodnimi podjetji na domačem trgu ter na mednarodnih trgih. V empiričnem delu smo skupno opisali in analizirali 12 primerov co-brandinga iz gospodarske prakse proizvodnih in storitvenih podjetij. Najprej smo analizirali primere iz gospodarske prakse na domačem trgu, kjer smo opisali in analizirali 6 primerov co-brandinga, nato pa smo se osredotočili še na primere co-brandinga na mednarodnih trgih, kjer smo prav tako opisali in analizirali 6 primerov. Kasneje smo iz obeh delov analiz strnili spoznanja v skupno analizo in primerjavo obravnavanih primerov, iz katerih smo izluščili spoznanja o prednostih partnerskega povezovanja dveh blagovnih znamk. V sklepnem delu smo ugotovili, da so bili vsi analizirani primeri iz gospodarske prakse uspešni in da je co-branding zelo privlačna oblika strateškega povezovanja podjetij v proizvodni in storitveni dejavnosti na domačem trgu ter prav tako na mednarodnih trgih. Ugotovili smo, da je najpomembnejši dejavnik za uspešnost co-brandinga primerna izbira strateškega partnerja, saj uspešen co-branding ustvari številne sinergije za obe udeleženi podjetji. Pomembno je, da pred sklenitvijo co-brandinga podjetja ustrezno analizirajo potencialne partnerje, saj lahko ravno partner v co-brandingu omogoči uspešnost ali neuspešnost co-branding povezave. Skozi analizirane primere smo preučili različne tipe partnerskega povezovanja podjetij in ugotovili številne sinergijske učinke, ki jih le-to prinaša, kadar si partnerja delita enake oziroma podobne vrednote in cilje.
Ključne besede: co-branding, povezovanje blagovnih znamk, strateška zavezništva, management blagovnih znamk, mednarodni marketing, izdelek, storitev
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

5.
Ustvarjanje poslovne vrednosti na spletu z uporabniško izkušnjo
Sara Knez, 2018, magistrsko delo

Opis: Komunikacija, nakupna pot in interakcija med stranko in izdelkom so osnovni elementi za nepozabno uporabniško izkušnjo. Pomembna lastnost je tudi hitrost, ki je na določenih področjih nujna. Tempo življenja je vedno hitrejši, zato mnoge stvari ne dojamemo tako hitro, kot se te spreminjajo. Tako se dogaja tudi s podjetji, če ne sledijo novostim in trendom na trgu, propadejo. Podjetja morajo ponudbo prilagajati naročniku in zahtevni stranki, saj so le tako na dobri poti do uspeha. Sledenje novi tehnologiji in tempo, ki ga narekuje digitalizacija, zahtevata stalno povezovanje, prilagajanje in inoviranje. Pri vsem tem pa je za podjetje pomembno, da si ustvari krog strank, ciljno skupino, ki bo s svojimi zahtevami in potrebami izzvala podjetje h konkurenčni ponudbi izdelkov in storitev, ki jih sorodna podjetja morda že ponujajo na svojevrsten način. Biti boljši, biti najboljši in morda biti prvi v nečem nas bo naredilo edinstvenega in zaželenega na trgu. Veliko podjetij si ustvari persone najboljših strank, jim dodeli demografske podatke, vedenjske vzorce, njihove želje in potrebe. Tako si lahko ustvarijo vizualno predstavo strank in namesto podatkov iz Excelove tabele analizirajo persone. Na vseh področjih nas digitalizacija dohiteva, celo prehiteva, zato je glavni cilj, če ne gre takoj v celoti, vsaj glavna področja podjetja avtomatizirati, posodobiti IT-tehnologijo in zagotoviti edinstveno uporabniško izkušnjo po meri. Tudi bančni sektor se nenehno razvija in sledi hitreje rastočim državam. Večjim bančnim inštitucijam je laže, saj imajo več kapitala, ki ga lahko namenijo za inovacije, manjšim pa je težje in se morajo renoviranja lotiti postopoma, korak za korakom. So pa strokovnjaki v vseh teh letih zelo enotnega mnenja na področju spoznavanja strank, saj menijo, da je dojemanje želja in potreb strank pomembna komponenta za uspeh podjetja. Ker večina slovenske populacije uporablja splet, računalnik in telefon, so tudi banke svoje produkte digitalizirale s pomočjo dveh storitev, spletne in mobilne banke. Storitvi sta precej preprosti in strankam prihranita veliko časa. Ker je čas vedno bolj dragocen, je časovna organizacija zelo pomembna na vseh področjih. V magistrski nalogi opisujemo pot od spoznanja, kako pomembno je ostati zvest sam sebi, biti edinstven v očeh strank in ostati v stiku s konkurenco. S spletno banko DH Osebni in mobilno banko DH-Mobilni Delavska hranilnica svojim strankam olajša izvajanje transakcij in poenostavlja poslovanje s hranilnico.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, spletno bančništvo, spletna banka, mobilna banka, merjenje uporabniške izkušnje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

6.
Sodobni koncept izdelave spletnega mesta na primeru e-poslovanja
Tanja Perko, 2018, magistrsko delo

Opis: V nekaj desetletjih, od nastanka prvih spletnih mest, se je splet preoblikoval iz preprostega prebiranja besedila in preverjanja elektronske pošte, do ključnega komunikacijskega in informacijskega orodja. Vedno več ljudi se namreč za informacije obrača na splet. Zato se pojavlja vedno večja potreba po spletnih mestih. Vsebina spletnega mesta je razdeljena na posamezne spletne strani, da bi preprečila preveliko obremenjenost uporabnika z preveliko količino informacij. Poznavanje jezikov spletnega programiranja lahko predstavlja precejšnjo oviro pri izdelavi spletnega mesta. Vendar je na srečo na voljo vedno več brezplačnih ali plačljivih orodij za izdelavo sodobnih, odzivnih spletnih mest. Za uporabo takšnih orodij poznavanje spletnih programskih jezikov kot so HTML, CSS ali JavaScript ni potrebno, ali pa je le delno potrebno – zato takšna orodja vedno bolj pridobivajo na svoji priljubljenosti, ker lahko z njimi enostavno in hitro izdelamo spletno mesto, ki ima profesionalni izgled in veliko funkcionalnosti. Seveda moramo pri izdelavi spletnega mesta z orodjem prav tako upoštevati pravila oblikovanja, dostopnosti, odzivnosti, uporabniške izkušnje in ostala načela dobrih spletnih mest. V tem magistrskem delu smo predstavili definicije spletnih mest, vrste spletnih mest, njihovo strukturo, kakšna so načela dobrih spletnih mest, uporabniško izkušnjo, odzivnost in optimizacijo. Opredelili smo faze izdelave spletnih mest in možne metodologije razvoja. Nato smo razdelali razlike med uporabo orodij in spletnega programiranja za razvoj in oblikovanje spletni mest. Opredelili smo kako poteka testiranje spletnega mesta, njegovo lansiranje in nadaljnje vzdrževanje. Obravnavali smo izdelavo spletnega mesta na primeru katedre za e-poslovanje. Katedra za e-poslovanje se je odločila za izgradnjo spletnega mesta z orodjem. Vedno več študentov se odloča za študij na podlagi informacij, ki jih lahko pridobijo na spletu. Namen spletnega mesta je privabiti bodoče študente, informirati zdajšnje študente, nadaljnji stik s bivšimi diplomanti, ki lahko na tak način ostanejo na tekočem glede aktivnosti katedre, nuditi informacije poslovnim partnerjem in predstaviti svoje delo širši javnosti. Analizirali smo orodja Sharepoint, Wordpress in Wix. Slednje orodje je bilo izbrano za razvoj in oblikovanje, ker omogoča hitro izdelavo in vzdrževanje ter je preprost za uporabo s svojim uporabniškim vmesnikom. Predstavili smo zasnovo strukture spletnega mesta, njegovo izdelavo, testiranje in optimizacijo ter potek lansiranja in nadaljnjega vzdrževanja. Podali smo oceno celotnega projekta in predloge za izboljšave.
Ključne besede: spletna mesta, razvoj spletnih mest, oblikovanje spletnih mest, CMS, Wix
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,33 MB)

7.
Vpliv tehnologije veriženja blokov na tečaje delnic finančnega sektorja
Marko Djorojević, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali odziv trga na objave podjetij povezane s tehnologijo veriženja blokov. V preteklem letu so razna podjetja na dan take objave dosegla tudi več kot 100% donose zato nas je zanimalo, ali to drži to za podjetja v finančnem sektorju. V sklopu dela smo raziskovali izključno podjetja v finančnem sektorju, saj bi naj tehnologija veriženja blokov na ta sektor imela največji potencialni vpliv. Preučili smo delovanje te tehnologije in navedli trenutne primere uporabe ter njeno potencialno uporabno vrednost. Pred analizo gibanja delnic smo izvedli pregled literature, da ugotovimo katera so področja uporabe tehnologije v finančnem sektorju ter katere ovire še stojijo na poti do razširjene uporabe te tehnologije. Pregledali smo več kot 800 podjetij, ki so člani šestih različnih skupin, konzorcijev ali pa so partnerji s podjetji, ki se ukvarjajo s tehnologijo veriženja blokov. Po natančnem pregledu in izključevanju glede na kriterije smo dobili končno število 85ih podjetij. Za 81 od teh podjetij smo uspeli poiskati relevantne objave o povezavi s to tehnologijo; te objave so se nanašale bodisi na nova partnerstva, produkte, storitve ali pa načine uporabe. Za vsako podjetje smo prav tako poiskali primeren indeks za uporabo v kasnejšem delu analize. Prav tako smo za vse indekse in podjetja (delnice) pridobili pretekle podatke. Za preverjanje hipotez smo uporabili metodo študije dogodka (angl. Event Study). Z uporabo podatkov o delnicah in indeksih smo izračunali smo kumulativni abnormalni donos (angl. Cumulative Abnormal Return ali CAR). Obravnavali smo različno dolga obdobja pred in po dnevu objave, da bi lahko lažje analizirali in opredelili njen vpliv. Podatke smo obdelali s statističnimi metodami. Iz rezultatov analize smo ugotovili, da takojšnjega odziva trga na dan objave ni mogoče zaznati oz. je zanemarljiv. Potrdili smo pa lahko tri hipoteze. Zakasneli odziv smo zaznali pri obdobju [1,7] (v obdobju sedmih dni začenši z dnevom po objavi) v katerem je bil donos statistično značilen kar pomeni, da se trg na objave odziva vendar z zakasnitvijo. Povprečni CAR je v tem obdobju znašal 1,08 %. Pred začetkom analize smo predpostavljali, da bodo na donose vplivali tudi faktorji kot so pripadnost skupini panog, regija, kategorija tržne kapitalizacije, članstvo v skupinah in leto objave. Ugotovili smo, da to drži za pripadnost skupini panog in leto objave. Med obravnavanimi podjetji so najvišje donose dosegale banke (imele so najvišji povprečni CAR med obravnavanimi skupinami). Prav tako smo ugotovili, da so v povprečju najvišje abnormalne donose dosegala podjetja, ki so svojo povezanost s tehnologijo veriženja blokov objavila leta 2016.
Ključne besede: tehnologija veriženja blokov, finančni sektor, objave, DLT, delnice
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
Analiza panoge organskih gnojil in možnosti vstopa na trg komposta na primeru podjetja kogal d.o.o.
Aleks Berlič, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo obravnavali panogo organskih gnojil na slovenskem, evropskem in deloma globalnem trgu ter vstop na trg komposta na primeru podjetja Kogal d.o.o.. Kmetijska industrija je s proizvodnjo hrane ena izmed največjih onesnažujočih svetovnih gospodarskih panog. Ne glede na dejstvo, da se v Evropski uniji, kot tudi globalno, letno zavrže več kot 30 % oz. 1,3 milijarde ton hrane (FAO, 2017), je v procesu proizvodnje hrane velik pritisk na iztrošenost rodovitnosti zemlje. V industrijski proizvodnji poljščin se v večini kmetijsko intenzivnih državah potrošnja mineralnih gnojil sicer stabilizira, vendar je umik le-teh iz uporabe v bližnji prihodnosti, zaradi velikega povpraševanja praktično nemogoč. Magistrska naloga sestoji iz treh sklopov. V prvem sklopu smo najprej izvedli primerjavo slovenskega in globalnega tržišča organskih gnojil s poudarkom na območju evropske unije. Temeljimo namreč na predpostavki, da je izvoz komposta kot produkta z določeno tržno vrednostjo, smiselen samo v določenem območju. Ker je trg komposta kot organskega gnojila zaradi legislativnih ovir precej specifičen, smo podrobneje analizirali tudi vstopne ovire pri plasiranju organskih gnojil oz. komposta na določene tuje trge. V drugem sklopu naloge smo podrobneje analizirali potencial prodaje komposta na tujih trgih, s poudarkom na območju Evropske unije. Uporaba komposta variira od specifičnih zahtev kupca, zato je za podjetje ki proizvaja ali prodaja kompost, analiza ciljne skupine kupcev ključnega pomena. Kljub zakonskim omejitvam trženja komposta izven Slovenije, smo v zadnjem sklopu naloge preverili potencialne možnosti vstopa podjetja na tuji trg komposta. V primeru ustreznega tehnološkega potenciala, smo preverili stroškovni vidik izvoza na podlagi praga pokritja prevoznih stroškov na podlagi določene tržne vrednosti komposta. V magistrski nalogi smo ugotovili, da podjetje Kogal d.o.o. trenutno nima zadostnega tehnološkega potenciala za vstop na tuji trg, saj proces kompostiranja ne zadošča zahtevam krovne evropske uredbe št. 1069/2009, ampak zadošča zgolj nacionalni uredbi št. 99/13, kar pomeni, da lahko kompost trži samo na območju Slovenije. Posledično lahko zavrnemo prvo hipotezo, saj podjetju ni dovoljeno tržiti komposta na tujem regionalnem trgu. Ker pri trženju komposta ni pomebno zgolj obnašanje na trgu v smislu ponudbe in povpraševanja, ampak se mora podjetje ravnati po specifični zakonodaji, lahko trdimo, da je trg komposta specifičen in s tem potrdimo hipotezo 2. Ker ima kompost kot produkt določeno tržno vrednost, smo z določenim povprečnim prevoznim stroškom določili prag pokritja stroškov prevoza v premarjavi z vrednostjo komposta. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko zavrnili hipotezo 3, saj je kompost smiselno tržiti v širšem geografskem območju.
Ključne besede: kompost, organska gnojila, trženje, krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 1; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Najpogostejše nepravilnosti pri zadolževanju občin in primerjava s problematiko zadolževanja v tujih občinah
Simona Črnčec, 2018, magistrsko delo

Opis: Zadolževanje slovenskih, pa tudi tujih, občin je urejeno z državnimi predpisi, zakoni in pravilniki. Poleg zakonodaje s področja zadolževanja lokalnih skupnosti v Sloveniji, smo v nalogi predstavili temeljno zakonodajo zadolževanja lokalnih skupnosti v Republiki Hrvaški, Avstriji, Turčiji in Romuniji. Zakonodaja poleg najvišjega možnega obsega zadolževanja opredeljuje tudi dovoljene vrste in postopke zadolževanja lokalnih skupnosti. Osredotočili smo se na lokalne skupnosti v Sloveniji in na praktičnih primerih prikazali napoved zadolževanja občine v odloku o proračunu, izkazovanje zadolževanja na koncu leta v zaključnem računu proračuna, bilanci stanja ter premoženjski bilanci občine. Občine morajo o vsakršni spremembi, ki se nanaša na zadolževanje, le-to poročati na Ministrstvo za finance RS, kar smo na primeru iz aplikacije »e-Dolg občine« v nalogi tudi prikazali. Najpogostejše nepravilnosti in pomanjkljivosti pri zadolževanju občin se pojavljajo pri načrtovanju zadolževanja v proračunu in kasneje pri izvrševanju proračuna v delu, ki izkazuje račun financiranja. Proučevane občine so presegale dovoljen obseg dolgoročnega in kratkoročnega zadolževanja, se zadolževale brez soglasja pristojnega ministrstva ter izdajala poroštvene izjave tudi tistim pravnim osebam, ki jim jih glede na določila predpisov ne bi smele izdati. Nepravilnosti se pojavljajo tudi pri napačnem izkazovanju zadolženosti v poslovnih knjigah občine. Podobne nepravilnosti pri zadolževanju občin smo zaznali tudi pri tujih občinah, ki smo jih zajeli v raziskavo. O problematiki zadolževanja slovenskih občin smo izvedli raziskavo, v katero je bilo zajetih 74 % vseh slovenskih občin. Proučevali smo vrste zadolženosti slovenskih občin, obročno odplačilo obveznosti oz. blagovne kredite, likvidnostno zadolževanje, načrtovanje in realizacijo zadolževanja ter odplačila dolga, pa tudi upoštevanje priporočil revizorjev v zvezi z zadolževanjem občin. Temeljni namen naloge je predstavitev nepravilnosti in pomanjkljivosti pri zadolževanju občin po posameznih vrstah zadolževanja ter na podlagi tega predstaviti priporočila za odpravo teh nepravilnost v prihodnje.
Ključne besede: zadolževanje, lokalna samouprava, nepravilnosti pri zadolževanju, priporočila pri zadolževanju, revizija poslovanja
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 31; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

10.
Potencialne koristi korupcije v Sloveniji
Laura Zelič, 2018, magistrsko delo

Opis: Korupcija je v današnjem svetu velik problem in je močno razvita v vseh državah. Je zelo kompleksen pojav, zato je težko meriti njene posledice in njen vpliv na gospodarstvo. Najbolj je razširjena v državah v razvoju, v državah z nizko stopnjo izobraženosti in v državah z nizko stopnjo gospodarske rasti. Korupcija vpliva na družbo na različnih področjih in na različne načine. Zahtevana in prejeta korist je pridobljena nezakonito, ki pa je lahko tudi nedenarna. Splošno velja, da korupcija negativno vpliva na gospodarsko rast, vendar če pogledamo podrobneje, ima lahko tudi pozitiven vpliv na gospodarstva. Teoretična literatura in različne študije so o korupciji odprle veliko razpravo. Na eni strani strokovnjaki trdijo, da škoduje gospodarski rasti, ustvarja splošno nezadovoljstvo in nezaupanje v državne institucije. Po drugi strani pa nekateri menijo, da je lahko prava mera korupcije alternativna pot do gospodarske rasti. Ugotovili smo, da imajo lahko gospodarstva z neučinkovitimi predpisi, polnimi birokratskih ovir in slabih zakonov, z nizko svobodo gospodarstva in slabo kakovostjo institucij tudi pozitivne učinke korupcije. Slednja spodbuja rast, ko je gospodarska svoboda najbolj omejena, vendar se njeni ugodni vplivi zmanjšajo s povečanjem gospodarske svobode in sčasoma postanejo negativni. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, ali ima Slovenija mogoče kakšne koristi od prisotne korupcije ali ne. S pomočjo raziskave Douglasa A. Houstona, ki je ugotavljal, ali ima lahko korupcija v določenih primerih ekspanzivne učinke, in s primerjavo ocene gospodarske svobode v državah smo ugotovili, da negativni vplivi korupcije pretehtajo pozitivne in da Slovenija nima koristi od prisotne korupcije.
Ključne besede: korupcija, koristi, Slovenija, gospodarska svoboda
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 33; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.6 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici