SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10718
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
EKONOMETRIČNA ANALIZA DEJAVNOSTI FINANČNIH STORITEV, RAZEN ZAVAROVALNIŠTVA IN POKOJNINSKIH SKLADOV
Timi Bojnec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo z metodo najmanjših kvadratov ocenjevali tri funkcije v primeru dejavnosti finančnih storitev, razen zavarovalništva in pokojninskih skladov v Sloveniji. To so linearna, dvojno logaritemska in proizvodna funkcija CES (konstantna elastičnost substitucije). Najprej smo podrobneje opisali položaj dejavnosti v Sloveniji. V ekonometrični analizi smo uporabljali podatke za eno leto. Proizvodna funkcija CES se je za pojasnjevanje dejavnosti finančnih storitev, razen zavarovalništva in pokojninskih skladov v Sloveniji, izkazala kot neprimerna, zato v nadaljevanju več ni bila uporabljena. Da bi izbrali najustreznejši model, smo v nadaljevanju primerjali razlagalne moči linearnega in dvojno logaritemskega modela, glede na vrednosti determinacijskega koeficienta multiple regresije – R2 in Box-Cox testa. Za najustreznejšega se je izkazal dvojno logaritemski model. Za dvojno logaritemski model smo ugotovili, da slučajna spremenljivka ni normalno porazdeljena. Dokazali smo, da je v modelu prisotna homoskedastičnost in zavrnili smo prisotnost avtokorelacije in multikolinearnosti.
Keywords: ekonometrična analiza, Dejavnost finančnih storitev, linearna proizvodna funkcija, dvojno logaritemska proizvodna funkcija, CES proizvodna funkcija
Published: 18.01.2019; Views: 9; Downloads: 1
.pdf Full text (1,56 MB)

2.
Dejavniki varčevanja gospodinjstev v Sloveniji in v Evropski uniji
Martin Jovanović, 2018, master's thesis

Abstract: Varčevanje je eden pomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na gospodarsko rast v državi, saj je stopnja varčevanja zelo povezana z investicijami v državi. Poznavanje dejavnikov varčevanja je tako pomembno z vidika ekonomske politike, da lahko tako nosilci fiskalne politike vplivajo na odločitev posameznikov o tem, ali bodo del svojega razpoložljivega dohodka namenili za varčevanje ali pa za potrošnjo. Magistrsko delo obravnava varčevanje v gospodarstvu in dejavnike varčevanja v Sloveniji, Avstriji, na Madžarskem, Češkem, Slovaškem in na Poljskem. Omejili smo se na države Srednje Evrope, saj so si te države med seboj dokaj podobne tako glede gospodarske razvitosti kakor tudi glede kulture, poleg tega pa imajo med seboj zelo dobro razvito medsebojno trgovino. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej analiziramo osnovne teorije varčevanja in v njej izpostavljene dejavnike varčevanja. Predstavimo in analiziramo tudi rezultate empiričnih raziskovanj preučevanja dejavnikov varčevanja gospodinjstev. V nalogi prav tako predstavimo osnovne finančne instrumente, v katerih lahko gospodinjstva varčujejo. V empiričnem delu naloge analiziramo posamezne dejavnike varčevanja, njihovo gibanje skozi preučevano obdobje raziskovanja, tj. 2000–2017, in s pomočjo korelacijske analize ocenimo povezanost posameznih dejavnikov varčevanja s stopnjo varčevanja. Dejavniki, ki jih analiziramo, so naslednji: raven razpoložljivega dohodka na prebivalca, realna rast BDP na prebivalca, obrestna mera, inflacija, stopnja brezposelnosti, starostna odvisnost, stopnja urbanizacije, tuje direktne investicije in primanjkljaj oziroma presežek v proračunu države, poleg teh dejavnikov pa smo naredili tudi korelacijsko analizo s pričakovano življenjsko dobo po 65. letu starosti, spremembo cen nepremičnin in pogoji trgovanja. Rezultati empirične raziskave kažejo, da so demografski dejavniki in stopnja brezposelnosti najbolj in statistično značilno povezani s stopnjo varčevanja. Nadalje smo ugotovili statistično značilno pozitivno povezavo med varčevanjem in starostno odvisnostjo, primanjkljajem v proračunu, rastjo cen nepremičnin, pričakovano življenjsko dobo in bruto razpoložljivim dohodkom. Negativno statistično značilno povezavo pa smo ugotovili za dejavnike: realna rast BDP na prebivalca, realna obrestna mera in stopnja brezposelnosti. Dejavniki stopnja inflacije, stopnja urbanizacije, pogoji trgovanja in tuje direktne naložbe niso statistično značilno povezani s stopnjo varčevanja. Rezultati so tudi pokazali, da je največ preučevanih dejavnikov statistično značilno povezanih s stopnjo varčevanja na Poljskem, na drugi strani pa noben od dejavnikov ni povezan s stopnjo varčevanja na Češkem.
Keywords: varčevanje, stopnja varčevanja, realna rast BDP na prebivalca, inflacija, obrestna mera, stopnja brezposelnosti, demografski dejavniki, stopnja urbanizacije, tuje direktne investicije, primanjkljaj v državnem proračunu
Published: 17.01.2019; Views: 34; Downloads: 2
.pdf Full text (1,28 MB)

3.
Povezanost med srečo in ekonomsko-socialnimi dejavniki v evropski uniji
Rok Vrban, 2018, master's thesis

Abstract: Ljudje stremimo k sreči. S to trditvijo so se ukvarjali že antični filozofi, ki so postavili temelje za sodobno raziskovanje tega pojava. Razumevanje sreče in vseh dejavnikov, ki nanjo vplivajo, je praktično nemogoče, saj smo ljudje drugačni in srečo dojemamo drugače. Pa vendar obstajajo določeni vzorci, ki veljajo za večji del populacije. Osebno blaginjo dosežemo z zdravjem, pripadnostjo, spoštovanjem in drugimi neoprijemljivimi dejavniki, marsikomu pa so pomembne tudi materialne dobrine. V nalogi smo se osredotočili na obe vrsti dejavnikov. Med neoprijemljive sodijo samomori, ki so mnogokrat posledica duševnih, včasih pa tudi materialnih vzrokov. Na drugi strani pa smo se posvetili tudi materialnemu vzroku – dohodku, ki smo ga merili na osnovi rasti realnega BDP v nekem nacionalnem gospodarstvu. Tretji dejavnik sreče, ki ga preučujemo, je brezposelnost, ki je mešanica tako materialnega kot tudi nematerialnega sveta. Brezposelnost ni samo izpad dohodka, temveč predstavlja tudi duševno stisko za posameznike, ki bi želeli delati, a dela ne najdejo. V praktičnem delu naloge smo na kratko preverili že postavljene teorije na področju sreče s sociološkega in filozofskega stališča, malo več pozornosti pa smo namenili ekonomskim vidikom sreče. Prav tako smo preverili že obstoječe raziskave na področju povezovanja ekonomije in sreče, ki so nam dale nek okvir za lastno analizo izbranih dejavnikov. V empirični raziskavi smo iskali statistično povezanost med srečo in omenjenimi tremi ekonomsko-socialnimi dejavniki. Povezanost smo merili s korelacijo na področju EU-28 v treh časovnih obdobjih: v času pred krizo, ki smo jo opredelili med letoma 2006 in 2008; v času med krizo, tj. med letoma 2009 in 2012; ter v času po krizi med letoma 2013 in 2016. Vzorec smo razdelili v dve skupini. Prvo skupino tvorijo države PIIGS (Portugalska, Irska, Italija, Grčija in Španija), ki so v času gospodarske krize doživele največje padce na ekonomskem področju, potem sledijo še preostale države EU-28. Rezultati so pokazali, da sta brezposelnost in število samomorov na izbranem območju povezani s srečo, ki smo jo merili s HPI (Happy Planet Index) in HIN (Happiness in Nations). Povezava ni vezana na čas, saj je korelacija med obema komponentama in srečo jasna skozi vsa opazovana obdobja. Teh trditev nismo mogli potrditi za rast realnega BDP. Preverili smo tudi, ali sta oba ekonomska dejavnika najtesneje povezana s srečo prav v obdobju gospodarske krize na območju držav PIIGS, kar se ni izkazalo za točno. Rezultati so bili ravno nasprotni. Zgolj pri preostalih državah EU-28 je bila korelacija med srečo in brezposelnostjo najmočnejša v času gospodarske krize.
Keywords: sreča, HPI, brezposelnost, PIIGS, EU-28, rast realnega BDP
Published: 17.01.2019; Views: 39; Downloads: 1
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
»Marketinška naravnanost med slovenskimi glasbeniki«
Mario Čižić, 2018, master's thesis

Abstract: Glasba že od nekdaj predstavlja velik del našega vsakdana, saj jo uživamo zavestno kot tudi podzavestno. Magistrsko delo v prvem in drugem delu opisuje marketinško naravnanost kot enega temeljnih konceptov marketinga in strukturo ter delovanje glasbene industrije. Kot vsaka druga panoga je v preteklosti tudi glasbena industrija doživela velike transformacije, ki so bile v veliki večini posledica globalizacije in bliskovitega tehnološkega razvoja. V Sloveniji glasbeno industrijo zaradi njenih specifik (predvsem majhnosti) težko primerjamo z največjimi svetovnimi trgi, a kljub temu lahko potegnemo vzporednice z vsaj elementarnimi strukturnimi zasnovami in procesi. Marketinška naravnanost je v razvitejših in večjih glasbenih trgih močno prisotna, mi pa smo problem omejili na področje Slovenije, saj nas zanima stopnja marketinške naravnanosti slovenskih glasbenikov. Podatke smo znotraj raziskave pridobivali s pomočjo anketnega vprašalnika, in sicer smo nagovarjali slovenske glasbenike, tako solo izvajalce, kot tudi glasbene skupine. Stopnjo marketinške naravnanosti smo merili s pomočjo prirejene Narver-Slaterjeve lestvice, kjer smo od treh podkonstruktov (naravnanost na odjemalce, naravnanost na konkurente in medfunkcijska povezanost) uporabili dva, in sicer naravnanost na odjemalce (poslušalce) in naravnanost na konkurente. Zbrane podatke smo statistično obdelali in prišli do zanimivih ugotovitev, namreč od štirih hipotez, smo dve potrdili in dve ovrgli. Ugotovili smo, da ima naravnanost na poslušalce pri slovenskih glasbenikih večjo težo kot naravnanost na konkurente. Ko govorimo o splošni marketinški naravnanosti lahko ugotovimo, da so najbolj marketinško naravnani glasbeniki, ki izvajajo narodnozabavno glasbo, sledijo jim pop izvajalci in izvajalci elektronske glasbe, najmanj marketinško naravnani pa so rock glasbeniki. Pri primerjavi solo izvajalcev in glasbenih skupin ni bilo izmerjenih razlik v stopnji marketinške naravnanosti, prav tako pa tudi na podlagi dobljenih rezultatov ne moremo govoriti o pozitivnem vplivu marketinške naravnanosti glasbenikov na njihovo uspešnost. Koncept marketinške naravnanosti je v Sloveniji na področju glasbene industrije relativno neraziskan, zato izsledki naše raziskave predstavljajo dobre temelje za nadaljnje raziskave. Vsak dan lahko spremljamo aktivnosti slovenskih glasbenikov, ki so povezane z marketingom, saj se tudi oni zavedajo, da na konkurenčnem trgu marketinška naravnanost predstavlja eno večjih dolgoročnih prednosti. Predvidevamo, da bo tudi v prihodnje opaziti rast stopnje marketinške naravnanosti, saj je to trend, ki prihaja k nam z razvitejših trgov z določenim časovnim zamikom.
Keywords: Marketinška naravnanost, glasbeniki, slovenska glasbena industrija, naravnanost na poslušalce, naravnanost na konkurente, marketing, marketinške aktivnosti v glasbeni industriji, marketinška naravnanost kot konkurenčna prednost.
Published: 17.01.2019; Views: 36; Downloads: 3
.pdf Full text (3,17 MB)

5.
Vzpostavitev celovitega koncepta zasnove in vodenja projektov v podjetju Murales d.d.
Ines Meznarič, 2018, master's thesis

Abstract: Projekt. Besedi projekt se v današnjem času težko izognemo. Lahko bi rekli, da postajamo projektna družba, ki se ukvarja s projekti, tako vsakdanjimi kot tistimi, ki trajajo več let. Verjetno ni podjetja, ki se ne bi v zadnjih letih ukvarjalo z opredeljevanjem pojma projekt, razmejitvijo med projekti in ostalimi procesi ter opredeljevanjem načinov doseganja uspešnosti projektov. S projekti se v večini ukvarja stroka projektnega managementa, ki postaja v Sloveniji iz leta v leto bolj uveljavljena in razvita. V magistrskem delu smo sodelovali s podjetjem masivnega pohištva Murales d. d., ki ima sedež v mestu Ljutomer. Začetki podjetja segajo v leto 1920 in od takrat lahko to podjetje uvrščamo med t. i. multiprojektna podjetja. Podjetje izvaja interne in eksterne projekte, prvenstveno pa se trudi prodajati pod lastno blagovno znamko. Skozi magistrsko delo smo vzpostavili celovit koncept zasnove in vodenja projektov v podjetju Murales d. d. z namenom, da bi podjetje po urejenem sistemu uspešneje sledilo svojemu zadanemu cilju in večji del proizvodnje prodajalo pod lastno blagovno znamko. Večinski del proizvodnje je trenutno namenjen eksternim projektom, kar pa ni več v sladu s strategijo podjetja. Z opredelitvijo in vzpostavijo enotnega koncepta zasnove in vodenja projektov v podjetju želimo doseči ob nadaljnjem uspešnem obvladovanju eksternih projektov tudi uspešno obvladovanje internih projektov. Koncept je zasnovan kot sistem, ki natančno določa, kako ideje pretvoriti v dejanske izdelke. V teoretičnem delu smo obravnavali pojme v zvezi z managementom, predvsem s projektnim managementom. Tako smo obravnavali sam projekt in multiprojektno poslovanje, opredelili smo vrste projektov, faze projektov v njihovem življenjskem ciklusu in multiprojektno okolje ter predstavili projektni portfelj. Dodatno smo obravnavali zagonski elaborat projekta kot dokument, ki se ga izdela v sklopu priprave projekta. V zadnjem delu teoretičnega dela naloge smo predstavili projektne sisteme in projektne organizacije. V aplikativnem delu magistrskega dela smo najprej preučili trenutno stanje na področju snovanja in vodenja projektov v podjetju Murales d. d., nato pa smo pripravili prenovljen koncept zasnove in vodenja projektov za to podjetje. V sklopu zasnove projekta podrobneje predstavljamo zgradbo zagonskega elaborata, obravnavo vhodne strategije projekta, nato pa po korakih analiziramo planiranje in organiziranje projekta. V sklopu vodenja projekta smo se poglobili v projektne ekipe, v izvedbo projekta, kontroliranje projekta in v zaključevanje projekta ter s tem povezano eksploatacijo.
Keywords: projekt, projektni management, multiprojektno poslovanje, zasnova projekta, vodenje projekta
Published: 17.01.2019; Views: 32; Downloads: 1
.pdf Full text (1,75 MB)

6.
Planiranje razvoja izbranega podjetja
Anja Leskovar, 2018, master's thesis

Abstract: Strateški management je v današnjem svetu eden izmed glavnih dejavnikov uspeha podjetja. Okolje v katerem deluje, je nepredvidljivo in polno sprememb, ki se jim je podjetje primorano nenehno in hitro prilagajati. Od vodilnih v podjetju se pričakuje, da bodo poznavanju in pravilni uporabi elementom strateškega managementa namenili veliko pozornosti, saj bodo le tako razvijali strategije, ki bodo podjetju zagotavljale dolgoročno rast in razvoj.
Keywords: strateški management, strategije, analiza zunanjega okolja, analiza notranjega okolja, celovita presoja podjetja
Published: 17.01.2019; Views: 34; Downloads: 3
.pdf Full text (1,51 MB)

7.
Notranje revidiranje leta 2031
Karmen Kovač, 2018, master's thesis

Abstract: Glavni namen magistrske naloge je raziskati, kakšno bo notranje revidiranje v prihodnosti, natančneje leta 2031. Za dosego namena magistrske naloge si v teoretičnem in empiričnem delu zastavljamo določene cilje. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej proučujemo in predstavljamo pojem notranjega revidiranja ter izpostavljamo nekaj definicij. V nadaljevanju predstavljamo vrednost in pomen industrije 4.0, veriženja blokov in programskih rešitev za pomoč revidiranju. Opredeljujemo nekaj značilnosti revizije 4.0 in na koncu predstavljamo gospodarske smernice ter posledice notranjega revidiranja. Za drugi oziroma empirični del magistrske naloge smo izvedli anketiranje. Izdelali smo kratek vprašalnik o notranjem revidiranju danes in v prihodnosti. Vprašalnik smo razposlali notranjim revizorjem. Veliko vprašanj je bilo odprtega tipa, saj smo želeli pridobiti čim več različnih odgovorov, kako si notranji revizorji predstavljajo notranje revidiranje leta 2031. Pri anketiranju ugotavljamo, da si večina notranjih revizorjev ne predstavlja, kakšno bo notranje revidiranje leta 2031 in kako bo takrat potekalo njihovo delo. Naslednja ugotovitev je, da notranji revizorji ne verjamejo v bliskovit napredek tehnologije pri revidiranju.
Keywords: notranje revidiranje, industrija 4.0, veriženje blokov, programske rešitve za pomoč revidiranju, revizija 4.0.
Published: 17.01.2019; Views: 27; Downloads: 1
.pdf Full text (1,82 MB)

8.
Management medfazne kontrole kvalitete in medfazna kontrola kvalitete v podjetju stampal sb d. o. o.
Martin Klenovšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Zagotavljanje kontrole kakovosti je univerzalen managerski proces za vodenje operacij in zagotavljanje stabilnosti v podjetju – v smislu, da se prepreči neugodne spremembe in vzdržuje »status quo«. V diplomskem delu obravnavam tematiko managementa medfazne kontrole kakovosti, s katero organizacije izboljšujejo kakovost proizvodov in tako dosegajo poslovno odličnost. V prvem delu diplomskega dela sem opredelil pojem kakovosti in predstavil poglede različnih skupin udeležencev podjetja na kakovost. V drugem delu pa sem se osredotočil na medfazno kontrolo kakovosti, njen potek, na orodja za zagotavljanje kontrole in druge relevantne teme. V praktičnem delu naloge sem s sodelovanjem s podjetjem Stampal SB še na praktičnem primeru obravnaval zagotavljanje medfazne kontrole kakovosti.
Keywords: Kontrola, Kakovost, Proizvodnja, Proces
Published: 07.01.2019; Views: 12; Downloads: 3
.pdf Full text (1,07 MB)

9.
Analiza odvisnosti obiska restavracije marche mövenpick maribor od vremenskih vplivov
Klavdija Pačnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na poslovanje restavracij. Analizirali smo nekatere dejavnike, ki vplivajo na uspešnost njihovega poslovanja. Osredotočili smo se predvsem na kakovost storitev, logistiko nabav v restavraciji in pa na zniževanje stroškov. V praktičnem delu smo se poglobili v poslovanje Restavracije Marché Mövenpick Maribor. Analizirali smo dobavo, optimalno razporejanje zaposlenih ter s pomočjo raziskave analizirali odvisnost med vremenom in obiskom restavracije. V sklepu pa smo zapisali glavne ugotovitve raziskave ter podali predloge za nadaljnje poslovanje restavracije Marché Mövenpick Maribor.
Keywords: kakovost storitev, poslovanje restavracije, logistika nabav, zniževanje stroškov, vpliv vremena
Published: 07.01.2019; Views: 51; Downloads: 9
.pdf Full text (1,41 MB)

10.
Razvoj podeželskega turizma v Slovenskem Porabju
Ábel Bartakovics, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Turizem je zelo širok pojem, različni avtorji ga različno opredeljujejo, toda navkljub različnim definicijam velja, da je turizem pomemben del godpodarstva. V diplomskem projektu z naslovom Razvoj podeželskega turizma v Slovenskem Porabju smo najprej predstavili pojme v povezavi s turistično destinacijo, z zelenim turizmom in s podeželskim turizmom ter z značilnostmi slovenskega Porabja in vasi Verica-Ritkarovci (po madžarsko Kétvölgy). V nalogi smo predstavili stanje podželskega turizma v naselju Verica-Ritkarovci, ki tvori del Porabja in leži v neposredni bližini slovenske in avstrijske državne meje. S pomočjo različnih internih virov in raziskovalnega intervjuja ter anketiranja smo preverjali možnosti za razvoj turizma. Za omenjeno občino smo želeli poiskati možnosti razširitve ponudbe Kulturnega doma, namenjene turistom.
Keywords: podeželski turizem, zeleni turizem, turistična destinacija, Porabje, turistične kmetije
Published: 07.01.2019; Views: 76; Downloads: 3
.pdf Full text (1,28 MB)

Search done in 0.56 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica