| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11423
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Published: 16.04.2021; Views: 21; Downloads: 3
.pdf Full text (1,12 MB)

2.
Kdo so poslovni angeli: primer slovenskega poslovnega angela "X"
Brigita Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Financiranje je ključno vprašanje za preživetje in razvoj malih in srednje velikih podjetij. Poslovni angeli imajo ključno vlogo zlasti pri financiranju inovativnih idej z visokim potencialom rasti. Zapolnjujejo finančno vrzel med ustanovitelji, družino in prijatelji na eni strani ter institucionalni skladi tveganega kapitala na drugi strani. So bogate osebe z veliko poslovnimi izkušnjami, pripravljene vlagati in ponuditi svoje bogastvo ter znanje lastnikom in podjetnikom, da ustanovijo ali razvijejo svoje podjetje. Vendar več ko 95 % podjetnikov, ki iščejo sredstva pri poslovnih angelih, tega ne prejmejo in postavljajo vprašanja, ali se lahko ta visoka stopnja zavrnitev zmanjša. Znanstveniki menijo, da se odgovor skriva v razumevanju poslovnih angelov in njihovega postopka odločanja o naložbi ter ugotavljanju vzrokov, zakaj so priložnosti zavrnjene v postopku odločanja. Diplomsko delo je razdeljeno na pet poglavij. V uvodnem delu se posvetimo opisom problema, namena, cilja in hipotez diplomskega projekta, kasneje pa nadaljujemo z omejitvami ter predvidenimi metodami. V drugem poglavju navajamo vrste in načine financiranja podjetja, kjer opisujemo dolžniško in lastniško financiranje. V tretjem in četrtem poglavju se osredotočamo na poslovne angele, in sicer tretje poglavje vključuje teorijo o tem, kdo so poslovni angeli, njihovi investicijski motivi, vrstah poslovnih angelov ter opisu njihovih prednosti in slabosti. V četrtem poglavju pa ugotavljamo, kako in zakaj se poslovni angeli odločijo za investicijo. Tukaj opisujemo proces odločanja poslovnih angelov, njihova merila ocenjevanja donosnosti naložbe in naložbenega tveganja poslovnih angelov. V praktičnem delu diplomskega projekta poskušamo čim bolje predstaviti slovenskega poslovnega angela Branka Drobnaka. Opisali smo njegovo karierno pot z izkušnjami ter navedli, kako on oz. klub Poslovni angeli Slovenije izbira investicijske naložbe. Za konec smo dodali še njegove napotke za mlade podjetnike.
Keywords: lastniško financiranje, poslovni angeli, investicijske odločitve, investicijsko tveganje, Branko Drobnak, klub Poslovni angeli Slovenije
Published: 16.04.2021; Views: 17; Downloads: 2
.pdf Full text (928,02 KB)

3.
Družbeno odgovorno bančništvo v Sloveniji
Simona Pišek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Pri pisanju diplomskega projekta smo se osredotočili na družbeno odgovornost bank v Sloveniji. V prvem delu smo spoznali pojem družbena odgovornost, kako so v letnih poročilih o družbeni odgovornosti poročale organizacije, kaj so družbeno odgovorne banke ter kakšni so standardi poročanja bank o družbeni odgovornosti. V drugem delu diplomskega projekta smo raziskali, ali slovenske banke redno poročajo o družbeni odgovornosti v svojih javno dostopnih dokumentih. To smo proučili s pregledom letnih poročil in spletnih strani slovenskih bank. Na kratko smo opisali družbeno odgovornost posamezne banke in ugotovili, da banke redno poročajo o svojih družbeno odgovornih aktivnostih na spletnih straneh, še bolj podrobno pa v letnih poročilih. Pri drugem delu raziskave smo sestavili anketni vprašalnik. Zanimalo nas je, ali komitenti slovenskih bank v povprečju zaznavajo njihove družbeno odgovorne aktivnosti in ali so zadovoljni z družbeno odgovornimi aktivnostmi svoje banke. Rezultate smo predstavili v grafični obliki. Ugotovitve so pokazale, da komitenti slovenskih bank v povprečju zaznavajo družbeno odgovorne aktivnosti svoje banke oziroma so vsaj malo seznanjeni z njimi. Zdi se jim pomembno, da se njihova banka zavzema za okoljske in družbene probleme in so zadovoljni s svojo banko pri dejavnostih družbene odgovornosti. Družbena odgovornost je širok pojem, je veliko več kot samo dobrodelnost. Vse več organizacij se zaveda svoje družbene odgovornosti in o njej tudi poroča. Banka kot najpomembnejša finančna institucija se zaveda, da je pomembna njena aktivnost družbene odgovornosti, saj lahko pridobi dolgoročno zaupanje strank, zaposlenih in širše skupnosti.
Keywords: družbena odgovornost, družbena odgovornost v bankah, banke v Sloveniji, poročanje o družbeni odgovornosti.
Published: 16.04.2021; Views: 18; Downloads: 1
.pdf Full text (1,24 MB)

4.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Keywords: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Published: 16.04.2021; Views: 24; Downloads: 4
.pdf Full text (4,21 MB)

5.
Prodaja premoženja stečajnega dolžnika v stečaju
Monika Majer, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Kljub skrbnemu poslovanju lahko družba zaide v velike finančne težave. Ena izmed glavnih negativnih značilnosti slovenskega gospodarstva je plačilna nesposobnost oz. plačilna nedisciplina, ki je razlog za začetek stečajnega postopka. Glavni cilji stečajnega postopka so, da so vsi upniki obravnavani enako, da so v čim večjem delu poplačane terjatve upnikov, ter da se po končani unovčitvi premoženja stečajnega dolžnika in razdelitvi stečajne mase insolventen gospodarski subjekt izbriše iz sodnega registra. Celotno premoženje stečajnega dolžnika se unovči v okviru stečajnega postopka, iz tega premoženja se oblikuje stečajna masa. V stečajno maso spada vso premoženje, razen tistega, ki je predmet izločitvene pravice. Iz stečajne mase se po pravilih in vrstnem redu, kot ga določa zakonodaja, poplačajo upniki prezadolženega dolžnika. Pri prodaji premoženja v stečajnem postopku obstajajo tudi posebnosti glede posamezne vrste premoženja. V diplomskem delu je podrobneje prestavljen stečajni postopek in z njim povezana prodaja premoženja oz. stečajne mase.
Keywords: insolventnost, stečajni postopek, prodaja premoženja, stečajni dolžnik, stečajna masa
Published: 16.04.2021; Views: 20; Downloads: 1
.pdf Full text (480,99 KB)

6.
FRANŠIZING KOT OBLIKA VSTOPA PODJETJA NA TUJ TRG
Jose Miguel Estigarribia Villasanti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teh vrtoglavih časih, s trgi, ki so med seboj povezani bolj kot kdaj prej v zgodovini človeštva, s pandemijo COVID-19, ki močno negativno vpliva na gospodarstva in z rapidnim razvojem tehnologije, so se podjetja ob soočanju z močno konkurenco na večini trgov prisiljena širiti in iskati nove priložnosti, ne samo zaradi potrebe po rasti, temveč vse bolj s ciljem preživetja. Takšna nujna naravnanost podjetij pomaga še nikoli prej videnemu hitremu globalnemu razvoju. Danes, tako kot na začetku prejšnjega stoletja, lahko vidimo, da gospodarstva preživljajo težke čase, ki narekujejo podjetjem potrebo po iskanju novih priložnosti v mednarodnem poslovanju. Franšizing, kot oblika vstopa na tuje trge, se uporablja vse pogosteje. Franšize veljajo za eno najvarnejših oblik vstopa na tuje trge. V diplomskem projektu proučujemo franšizing in druge glavne načine vstopa na tuj trg ter ugotavljamo njihove prednosti in slabosti. Analiziramo poslovna modela dveh franšiznih velikanov - McDonald's-a in Starbucks-a in preučujemo njune konkurenčne prednosti ter njuno prisotnost na mednarodnih trgih in na izbranem lokalnem trgu.
Keywords: mednarodno poslovanje, franšizing, franšiza, oblike vstopa na tuj trg, Mc'Donalds, Starbucks
Published: 16.04.2021; Views: 35; Downloads: 4
.pdf Full text (902,88 KB)

7.
Ugotavljanje uspešnosti prodaje prodajalca x v podjetju aluminium kety emmi d. o. o.
Vanja Turner, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje si želi, da bi za svoj obstoj našlo odjemalce, ki bodo kupovali njihov izdelek. Prodaja v podjetju spada med tisto funkcijo podjetja, ki zaključuje poslovni proces podjetja, njen rezultat pa je pretvorba izdelkov in storitev v denarno obliko. Doseganje zastavljenih ciljev in smotrov organizacije je ključno za uspešnost prodaje, prav tako pa tudi podjetja samega. Vsako podjetje mora spremljati uspešnost na vseh področjih in tako tudi uspešnost prodaje. Med ugotavljanjem oziroma analizo uspešnosti prodaje, sem dobila potrditev, da mora vsako podjetje analizirati poslovanje podjetja skozi vsa leta in pri tem iskati možnosti, da se izboljša. Še posebej pomembna je analiza uspešnosti prodaje, saj bi lahko podjetja »tavala v temi«, s tem pa so lahko ob pravem trenutku na pravem mestu. Analiza uspešnosti prodaje pripomore tako k uspešnemu delovanju podjetja kot pri njegovi rasti. Delo diplomskega projekta je razdeljeno na štiri poglavja. V uvod je vključen opis problema, namen, cilji, osnovne trditve in predpostavke ter omejitve diplomskega projekta. V teoretičnem delu so zbrana teoretična izhodišča proučevanega problema in teoretično razdelane faze analize uspešnosti prodaje. Empirični del zajema spoznanja in poglede iz teoretičnega dela, ki so uporabljeni za proučevanje na primeru podjetja Aluminium Kety Emmi, d. o. o. V zadnjem, to je četrtem, delu diplomskega projekta, pa so navedene sklepne ugotovitve in spoznanja proučevanih problemov ter razlage pridobljenih rezultatov v zvezi z osnovnimi trditvami.
Keywords: prodaja, ugotavljanje uspešnosti prodaje, analiza uspešnosti prodaje, prodajno osebje, aluminijasti izdelki.
Published: 16.04.2021; Views: 12; Downloads: 1
.pdf Full text (571,66 KB)

8.
Marketinško komuniciranje v podjetju Spar Slovenija d. o. o.
Monika Fartek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tržno komuniciranje je v današnjem času prisotno vedno in vsepovsod. Navadili smo se na konstantno prejemanje informacij in nenehni izpostavljenosti oglasom. Zato ne gre več za vprašanje, ali naj podjetje uporablja tržno komuniciranje, ampak gre za vprašanje, kako naj posamezno podjetje uporablja tržno komuniciranje, da bo izstopalo iz množice in tako postalo prepoznavno. V delu diplomskega projekta smo preučili teorijo marketinga. Podrobneje smo preučili in predstavili tržno komuniciranje. S pomočjo pridobljenega znanja smo preučili tržno komuniciranje v podjetju Spar Slovenija d. o. o. Po kratki predstavitvi podjetja smo razčlenili in predstavili tržno komuniciranje. V okviru praktičnega dela diplomskega seminarja smo opravili anketo. Ugotovili smo, da ima podjetje Spar Slovenija d. o. o. zelo razvito in učinkovito tržno komuniciranje.
Keywords: tržno komuniciranje, podjetje Spar Slovenije d. o. o., blagovne znamke
Published: 16.04.2021; Views: 17; Downloads: 2
.pdf Full text (2,36 MB)

9.
Vpliv moči organizacijske kulture na proces notranjega razvijanja znanja
Nataša Pivec, 2020, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji smo se osredotočili na moč organizacijske kulture, vrednote zaposlenih, proces razvijanja znanja in informacijska učna središča kot eno izmed oblik notranjega razvijanja znanja. Raziskali smo vpliv moči organizacijske kulture na posamezne faze procesa razvijanja znanja in vzpostavljanja informacijskih učnih središč ter vpliv vrednot zaposlenih na proces razvijanja znanja. Doktorsko disertacijo smo razdelili na teoretični in empirični del. Na podlagi opravljene empirične raziskave med slovenskimi srednjimi in velikimi organizacijami, smo prišli do ugotovitev, da glede na tip moči organizacijske kulture prevladuje močna kultura, ki je povezana z značilnostmi lastniške strukture in pravnoorganizacijskih oblik obravnavanih organizacij. Prav tako smo potrdili, da obstaja vpliv moči organizacijske kulture in vrednot zaposlenih na posamezne faze procesa razvijanja znanja ter da med močjo organizacijske kulture in vzpostavljanjem informacijskih učnih središč ostaja pozitivna linearna povezanost. Sinteza teoretičnih in empiričnih spoznanj nam je omogočila zasnovo celovitega modela vpliva moči organizacijske kulture in vrednot zaposlenih na proces razvijanja znanja ter vzpostavljanja in delovanja informacijskih učnih središč.
Keywords: Organizacijska kultura, vrednote, moč organizacijske kulture, management znanja, proces razvijanja znanja, informacijska učna središča.
Published: 15.04.2021; Views: 17; Downloads: 4
.pdf Full text (8,22 MB)

10.
Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v Mariboru
Maja Petek, 2021, master's thesis

Abstract: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence.
Keywords: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost
Published: 15.04.2021; Views: 18; Downloads: 1
.pdf Full text (2,69 MB)

Search done in 3.99 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica