SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10067
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Multiple conceptual modelling of perceived quality of in-flight airline services
Urban Šebjan, Polona Tominc, Karin Širec, 2017, original scientific article

Abstract: Despite growing literature on the different aspects of airline service quality in relation to behavioural intentions, less attention has been paid to some specific aspects of in-flight services. The focus of the present research is, therefore, on a multiple conceptual model of the quality of in-flight services in relation to passengers’ perception of value, followed by recommendations (word of mouth - WOM) of airlines, as well as the quality and comfort of airline seats. The study is performed using two databases of reviewers’/passengers’ opinions regarding the quality of in-flight airline services and airline seat comfort. Our research results reveal that the perceived comfort of the airplane seat is the most important factor of passengers’ perceived quality of in-flight airline services, which also considerably affects the passengers’ perception of value, and consequently moderates behavioural intentions (in our research, expressed through positive WOM). The analysis of the relative importance of the components of perceived airline seats’ comfort shows that seat width is the most significant factor that contributes to the overall perceived comfort of the airline seat.
Keywords: in-flight airline service quality, perceived value, recommendations (word of mouth), airline seat comfort, transport, air transport, services, quality
Published: 19.09.2017; Views: 2; Downloads: 0
.pdf Full text (221,61 KB)

2.
Vloga managementa v zaposlovanju na primeru podjetja btc d.d.
Sara Vučko, 2017, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo obravnavali vlogo managementa v zaposlovanju. Kadrovsko-managerska funkcija ima osrednjo vlogo pri zaposlovanju, saj zagotavlja pogoje za ustreznejše delovanje podjetja oz. organizacije. Raziskovalno področje magistrskega dela zajema management poslovnih procesov, samo vlogo zaposlenih v organizacijah, zaposlovanje mladih v podjetjih (njihov položaj ter brezposelnost) in pa usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. V teoretičnem delu smo predstavili management poslovnih procesov in izhodišča za obravnavo poslovnih procesov v podjetju BTC d.d. Management poslovnih procesov vključuje tudi vlogo managerjev, njihovo delo in naloge. Opredelili smo tudi vlogo zaposlenih v organizacijah. To poglavje zajema značilnosti sodobnih organizacij, zaposlene, delovno okolje in delovni čas, pripadnost zaposlenih organizaciji ter njihova vloga in učečo se organizacijo. Osrednji del magistrskega dela predstavlja zaposlovanje mladih v podjetjih. V tem poglavju izpostavimo položaj mladih na trgu dela v Sloveniji in Evropi, ter brezposelnost. Pomembno vlogo v tem poglavju igrajo tudi kadrovski strokovnjaki. V empiričnem delu smo preučili usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. Zanimalo nas je mnenje mladih zaposlenih v družbi BTC d.d. v zvezi z usposabljanji in mnenje njihove kadrovske službe. Mlade v podjetju BTC d.d. vidijo kot gonilno silo napredka v najširšem možnem smislu. Kot pravijo sami, so edina starejša generacija v zgodovini naše civilizacije, ki se uči od mlajših. Rezultati so pokazali, da podjetje BTC d.d. stavi veliko na mlade zaposlene. Tako z vidika zaposlovanja, kakor z vidika usposabljanja. Skuša tudi zmanjšati brezposelnost mladih in jim daje nove priložnosti.
Keywords: Management, kadrovska služba/strokovnjaki, mladi, zaposlovanje, usposabljanje
Published: 04.09.2017; Views: 51; Downloads: 9
.pdf Full text (3,23 MB)

3.
Učinkovitost varčevanja v II. pokojninskem stebru z vidika varčevalca
Simona Vauhnik, 2017, master's thesis

Abstract: Prihodnji demografski trendi kažejo na zniževanje rodnosti in podaljševanje življenjske dobe. Slednje pomeni daljše uživanje obdobja upokojitve in s tem povečevanje izdatkov za pokojnine. Zniževanje rodnosti vpliva na nižji delež delovno aktivnega prebivalstva in posledično na zmanjšanje razmerja med številom zavarovancev ter številom upokojenih. Po statističnih podatkih bo navedeno razmerje upadalo tudi v prihodnje, zato bo vedno manj tistih, ki bodo vplačevali v pokojninsko blagajno. Navedeni demografski trendi močno ogrožajo finančno vzdržnost in varnost pokojninskih sistemov. Zaradi tega so države članice EU v zadnjem desetletju reformirale svoje pokojninske sisteme. Ob tem imajo pomembno vlogo dodatna pokojninska zavarovanja, saj lahko le ob kombinaciji vzdržnega javnega pokojninskega sistema ter ustreznega obsega dodatnega pokojninskega zavarovanja pričakujemo dokaj primerno višino pokojnine. Slovenski pokojninski sistem je dolgoročno nevzdržen in ima premajhen obseg dodatnega pokojninskega varčevanja. Strokovna javnost je dlje časa opozarjala na pomanjkljivosti dodatnega pokojninskega zavarovanja in na nujnost sistemskih sprememb, ki bi povečale njegov obseg. Slovenija je s pokojninsko reformo v letu 2013 posodobila dodatno pokojninsko zavarovanje in v večji meri vnesla potrebne spremembe za večjo privlačnost le-tega, predvsem z uvedbo skladov življenjskega cikla, vendar do potrebnega povečanja davčnih olajšav ni prišlo. Prav tako bodo potrebni učinkovitejši ukrepi za večjo promocijo in prepoznavnost dodatnega pokojninskega zavarovanja v Sloveniji. Povprečne mesečne premije v višini 30 do 55 EUR so v prostovoljnem dodatnem pokojninskem zavarovanju v Sloveniji še vedno prenizke, da bi lahko zagotavljale dodatno pokojnino, ki bi zapolnila pokojninsko vrzel posameznika. V Sloveniji znaša nadomestitveno razmerje med prvo pokojnino in zadnjo neto plačo približno 60 % neto plače ob upokojitvi. Po merilih OECD naj bi za dostojno pokojnino znašalo nadomestitveno razmerje med neto plačo pred upokojitvijo in neto pokojnino 70 %. V magistrski nalogi smo analizirali kolektivno prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje v podjetju X, pri čemer smo ugotavljali, ali bodo dejanska vplačila v PDPZ podjetja X zagotavljala potreben obseg zbranih sredstev za dosego pokojnine v višini 70 % nadomeščanja plače pred upokojitvijo. Cilj naloge je ugotoviti, ali je to varčevanje učinkovito z vidika doseganja pokojninske rente, ki bi posamezniku omogočala skupno pokojnino (iz prvega in drugega stebra) v višini 70 % nadomestitvenega razmerja. Ciljno nadomestitveno razmerje je v podjetju X mogoče doseči, v kolikor zaposleni z varčevanjem prične takoj ob zaposlitvi, tudi sam vplačuje svoj delež premije in v času varčevanja privarčevanih sredstev pred upokojitvijo ne dviguje ter nenamensko porabi.
Keywords: pokojninski sistemi, pokojninske reforme, dodatno pokojninsko varčevanje, prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje, nadomestitveno razmerje, pokojninska renta
Published: 04.09.2017; Views: 51; Downloads: 2
.pdf Full text (2,04 MB)

4.
Uporaba tehnologij črtne kode in rfid tehnologiije v poslovnih informacijskih rešitvah na primeru osnovnih sredstev
Marko Prah, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V sodobnem času tehnologija vse bolj napreduje. Želja po hitrejšem, varnejšem, zanesljivejšem, avtomatiziranem ter poenotenem sistemu označevanja in sledenja različnih produktov zahteva natančno izbiro napredne informacijske tehnologije. Sodobne informacijske tehnologije imajo veliko prednosti(zmanjševanje stroškov, povečanje konkurenčne prednosti, hitrejše izvajanje procesov. Na začetku magistrskega dela bomo predstavili zgodovino črtne kode in predstavili RFID tehnologijo, koristi in področja uporabe. Zanimalo nas bo tudi kaj se bo zgodilo s črtno kodo in kakšno perspektivo ima RFID tehnologija.
Keywords: Radio-frekvenčna identifikacija, tehnologija RFID, črtna koda, odzivnik RFID, EPC
Published: 01.09.2017; Views: 52; Downloads: 2
.pdf Full text (644,13 KB)

5.
Načrtovanje in izvedba prenosa informacijske tehnologije v zasebni oblak
Milica Arzenšek, 2017, master's thesis

Abstract: Osrednja tema te magistrske naloge je zasebni oblak z osredotočanjem na načrtovanje in pripravo za prenos informacijske tehnologije. Podjetja se odločajo za shranjevanje podatkov v zasebnem oblaku predvsem z vidika varnosti. Zasebni oblak prav tako prinaša večjo zmogljivost in nadzor. Podjetja vedno stremijo h konkurenčnosti, zato morajo biti sposobna obdelovati podatke na hiter, analitičen in učinkovit način, pri tem pa ne smejo ogroziti varnosti teh podatkov. Implementacija zasebne oblačne infrastrukture je specifična za vsako podjetje, saj je odvisna od same infrastrukture podjetja in od ciljev, ki jih želi podjetje z implementacijo doseči. Pri izbiri ponudnika zasebnega oblaka, svetovalca in/ali orodij za orkestracijo oblaka moramo imeti zastavljene točne cilje. Na tem mestu dobimo povratno informacijo, ali so ti cilji uresničljivi in realistični ter okvirno oceno stroškov investicije. Le tako lahko od izbranega ponudnika zahtevamo, da naše cilje uresniči. Načrtovanje je ključen del tega procesa, pri čemer moramo sistematično zbrati informacije o naši infrastrukturi ob upoštevanju sprememb, ki so potrebne za nadgradnjo. Prav tako je ključnega pomena, da pri celotnem procesu sodelujejo različni oddelki v podjetju, da bi zagotovili prilagojeno rešitev. Prenos informacijske tehnologije je zapleten in strukturiran proces, ki zahteva poznavanje procesov, ki tečejo znotraj podjetja.
Keywords: Zasebni oblak, Infrastruktura kot storitev - IaaS, računalništvo v oblaku, ponudniki zasebnega oblaka, tehnične zahteve.
Published: 01.09.2017; Views: 31; Downloads: 2
.pdf Full text (1,46 MB)

6.
RAZVOJ MODELA ZAZNANE VREDNOSTI STORITEV V ZDRAVSTVU IN NJEGOVO EMPIRIČNO TESTIRANJE
Teodor Pevec, 2017, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji podamo celoten in sistematičen pregled teorije o zaznani vrednosti ter oblikovali koncept zaznane vrednosti zdravstvenih storitev, nato pa model empirično preverimo. Model zaznane vrednosti v današnji storitveni dejavnosti ni novost, saj je raziskovan v številnih storitvenih dejavnostih, npr. v turizmu in bančništvu. V zdravstveni dejavnosti, ki sodi med storitvene dejavnosti s posebnimi značilnostmi, takega modela v celovitem pogledu, kot ga predstavljamo mi, nismo zasledili. V doktorski disertaciji podrobno opišemo vse gradnike konceptualnega modela zaznane vrednosti, in sicer tako predhodnike kot posledice. Pri vseh gradnikih vključimo tudi posebnosti, ki veljajo v zdravstveni dejavnosti. Po teoretičnem raziskovanju do zdaj znanih povezav med posameznimi gradniki oblikujemo konceptualni model povezav predhodnikov in posledic zaznane vrednosti storitev. Na podlagi tega oblikujemo naslednje hipoteze: H1: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H2: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H3: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H4: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H5: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H6: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večja bo zvestoba bolnikov. H7: Višja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H8: Nižja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H9: Med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju prihaja do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Empirično prevetritev smo naredili na vzorcu 800 bolnikov (400 v javnem zavodu in 400 pri koncesionarju). Analiza zanesljivosti in veljavnosti potrjuje kakovost uporabljenega vprašalnika. Zanesljivosti posameznih merjenih konstruktov v modelu, merjenih s Cronbachovim koeficientom zanesljivosti α, so naslednje: zaznana kakovost 0,80, ugled 0,96, zaznana vrednost 0,83, zaznana cena 0,88, zadovoljstvo 0,89 in zvestoba 0,89. Za pomembno boljše prilaganje podatkov modelu v konceptualni model vključimo povezavo med zadovoljstvom bolnikov in zvestobo. Ta povezava je tudi vsebinsko podprta v literaturi. Po dodani povezavi se indeksi globalne ustreznosti bistveno izboljšajo oz. presegajo minimalno želene vrednosti, in sicer: hi-kvadrat = 349,6 (sig. = 0,00), df = 143, RMSEA = 0,05, NFI = 0,96, CFI = 0,97. Na podlagi predstavljenih statističnih značilnosti povezav iz končnega strukturnega modela lahko potrdimo vse postavljene hipoteze. Po testiranju H9 lahko zaključimo, da prihaja med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Prispevkov naše doktorske disertacije je veliko. Iz fragmentiranega znanja smo naredili celovit pregled znanj s področja zaznane vrednosti na področju zdravstva. Razvoj končnega merilnega instrumenta je metodološki prispevek v zakladnico znanja. Verjetno ni treba posebej poudariti, da tako izvedene raziskave v slovenskem prostoru na področju zdravstva ni bilo, tako obsežnega modela, ki bi bil empirično preverjen, pa tudi nismo našli v svetovni zakladnici znanja.
Keywords: zaznana vrednost, zaznana kakovost, zaznana cena, ugled, zadovoljstvo, zvestoba, zdravstvo, storitve
Published: 01.09.2017; Views: 33; Downloads: 9
.pdf Full text (3,27 MB)

7.
Model upravljanja individualne uspešnosti zaposlenih s poudarkom na celovitih metodah razvoja zaposlenih in njegov vpliv na psihično dobro počutje v podjetjih storitvene dejavnosti
Živana Veingerl Čič, 2017, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji smo oblikovali model upravljanja individualne delovne uspešnosti zaposlenih, ki je zasnovan na uporabi celovitih metod razvoja (CMR) (mentorstvo, sponzorstvo, coaching in medgeneracijsko sodelovanje), ki vplivajo na strateške odnose na delovnem mestu in pozitivno vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, na individualno delovno uspešnost in na izboljšanje psihičnega dobrega počutja zaposlenih. Nov model upravljanja individualne delovne uspešnosti je holističen in dinamičen, temelječ na razvojnih odnosih na delovnem mestu, intrinzični motivaciji, uporabi celovitih metod razvoja ter uspešnem implementiranju internega komuniciranja, katerega osnova je povratna informacija, ki skupaj z ostalimi dejavniki podpira vseživljenjsko učenje in celovit razvoj zaposlenih. Glavni namen doktorske disertacije je bil razviti model upravljanja individualne delovne uspešnosti zaposlenih z uporabo celovitih metod razvoja zaposlenih ter opredeliti povezavo individualne delovne uspešnosti zaposlenih z njihovim psihičnim dobrim počutjem in zadovoljstvom na delovnem mestu. Z raziskavo smo ugotovili, da celovite metode razvoja pozitivno vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in psihično dobro počutje, medtem ko je vpliv celovitih metod razvoja na individualno delovno uspešnost posreden prek psihičnega dobrega počutja. Na podlagi modeliranja strukturnih enačb smo ugotovili, da so povezave (vplivi) med konstrukti v osnovnem konceptualnem modelu nelinearne. Prav tako so rezultati raziskave pokazali, da so povezanosti med podkonstrukti statistično značilne in večinoma pozitivne ter različno močne. Negativna je samo povezanost med subjektivno emocionalnim dobrim počutjem (SEDP) in sponzorstvom, kar vodi do sklepa, da je uporaba sponzorstva kot CMR neznatno povezana s SEDP. Rezultati raziskave so v nadaljevanju pokazali, da sta uspešna implementacija in izvajanje internega komuniciranja pozitivno povezana z zunanjim zadovoljstvom zaposlenih. Prav tako smo dokazali, da obstaja močna povezava med vsebinsko uspešnostjo in notranjim zadovoljstvom zaposlenih, kar pomeni, da intrinzični dejavniki, ki determinirajo notranje zadovoljstvo na delovnem mestu, pozitivno vplivajo na interes posameznikov, da opravijo tudi tisto delo, ki ni neposredno povezano z opisom del in nalog, ter so pri svojem delu proaktivni, inovativni in prevzemajo pobude. Rezultati raziskave so potrdili, da z uporabo CMR zmanjšujemo kontraproduktivno vedenje zaposlenih, kar pomeni, da lahko z uporabo CMR zmanjšamo negativna vedenja na delovnem mestu, prispevamo k zmanjšanju škode in nesreč ter tako posredno vplivamo na ustvarjanje bolj pozitivnega in k razvoju naravnanega poslovnega okolja. Z rezultati raziskave lahko bistveno prispevamo k obogatitvi in implementaciji sistemov upravljanja IDU, prav tako usmerimo pozornost organizacij na celostno in enovito uporabo CMR za razvoj posameznikov in organizacije kot celote. Takšno delovanje bi se potem, po multiplikativnem učinku vpliva organizacij na druge organizacije, lahko razširilo tudi na ostale gospodarske panoge in uporabnost modela ne bi bila omejena samo na storitveno dejavnost. Spoznanja iz raziskave lahko predstavljajo tudi podlago za ukrepanje in spreminjanje obstoječih, tradicionalnih sistemov upravljanja uspešnosti zaposlenih v nove pristope, kjer je v središču posameznik, zaposlen.
Keywords: individualno upravljanje uspešnosti zaposlenih, individualna delovna uspešnost, celovite metode razvoja, zadovoljstvo na delovnem mestu, psihično dobro počutje.
Published: 31.08.2017; Views: 28; Downloads: 4
.pdf Full text (4,53 MB)

8.
Pomen marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji Slovenije
Bruno Završnik, 2005, original scientific article

Abstract: V prispevku je predstavljen del raziskave o uporabi marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji v Sloveniji. Ugotoviti smo želeli, kako naša tekstilna podjetja uporabljajo instrumente marketinškega komuniciranja za prestavitve svojih izdelkov oz. blagovnih znamk. Raziskava je potrdila, da se sestava komunikacijskega spleta v slovenski oblačilni industriji bistveno ne razlikuje od sestave komunikacijskega spleta, kot jo navajajo priznani avtorji s tega področja v svetu. Oglaševanje je izpostavljeno kot najpomembnejši instrument komuniciranja v skupni analizi slovenske oblačilne industrije, sledi osebna prodaja, pospeševanje prodaje in odnosi z javnostmi. Dejstvo pa je, da imajo naša tekstilna podjetja premalo lastnih blagovnih znamk, ki bi jih lahko promovirala na domačem in tujem trgu. Marketinško komuniciranje opravi svojo funkcijo in pripomore k uspešnosti poslovanja podjetja šele takrat, ko ima podjetje kakovostno in modno zasnovano kolekcijo oblačil, ustrezne cene izdelkov in učinkovito distribucijo.
Keywords: oblačilna industrija, moda, modni izdelki, blagovna znamka, marketing, trženje, tržno komuniciranje, oglaševanje, Slovenija
Published: 31.08.2017; Views: 25; Downloads: 1
.pdf Full text (660,25 KB)

9.
Pogajalske (ne)sposobnosti slovenskih managerjev
Bruno Završnik, 2004, original scientific article

Abstract: V prispevku so predstavljena poslovna pogajanja, ki postajajo vedno bolj pomembna za vsako organizacijo. Novi pogajalski položaji so vedno bolj podobni pogajanjem med zaposlenimi. Z učenjem, kako biti boljši v pogajanjih z zaposlenimi, se pogajalci naučijo tudi, kako biti boljši v pogajanjih z dobavitelji ali kupci. Dobre lastnosti pogajalcev veliko prispevajo k njihovi uspešnosti v pogajanjih. Z raziskavo smo hoteli ugotoviti pogajalsko znanje in spretnosti slovenskih managerjev. Raziskava je dala številne ključne ugotovitve. Pogajalske spretnosti in sposobnosti slovenskih managerjev še vedno niso na zadovoljivem nivoju. Da bi bili bolj uspešni v pogajalskem procesu s tujimi pogajalci, morajo izboljšati pogajalske strategije in taktike.
Keywords: pogajanje, poslovna pogajanja, pogajalski proces, strategije pogajanj
Published: 31.08.2017; Views: 32; Downloads: 0
.pdf Full text (619,82 KB)

10.
Knowledge-cum-values management belongs to the way out from global crisis
Zdenka Ženko, Matjaž Mulej, Vojko Potočan, 2017, original scientific article

Abstract: Background: The contemporary world-wide socio-economic crisis tends to escalate and contribute to the global crisis. Limitation of education to one-sided ‘knowledge management’ rather than socially responsible ‘knowledge-cum-values-management’ is one of the crisis’s causes. Objectives: The limitations to current knowledge management should be analyzed with systemic thinking. Which values are prevailing in it now and which values will enable the survival of humankind? Methods/Approach: In the first part, literature is reviewed for analysis and conceptual generalization of knowledge management. The theoretical framework based on ‘system theory’, ‘knowledge management’ and ‘knowledge-cum-values management’, and ‘values of social responsibility’ is introduced. In the second part a new theoretical concept “A potential methodological support for human transition from one-sided to requisitely holistic behavior via social responsibility” is discussed. Results: Knowledge management is a too narrow concept, it tends to leave aside human values, an impact on the natural environment, and extremely growing differences. Humankind needs consideration of responsibility, interdependence and holism in order to minimize detrimental impact of individual behaviour on society, i.e. humans and nature. Conclusions: The research indicates that individuals should attain more requisite holism, and should not be irrational by trying to attain only rationalism in human decision-making and action.
Keywords: knowledge-cum-values management, Dialectical Systems Theory, corporate social responsibility
Published: 31.08.2017; Views: 26; Downloads: 0
.pdf Full text (241,28 KB)

Search done in 1.01 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica