SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10754
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Merjenje kakovosti storitev na primeru wellness centrov
Juš Kunc, 2019, master's thesis

Abstract: Storitve vedno bolj pridobivajo na pomenu, predvsem v razvitih državah, kjer predstavljajo največji delež bruto družbenega proizvoda. Ob današnjem hitrem tempu življenja, stresnih situacijah, hitri prehrani se mora človek zavedati tudi pomena zdravja. Wellness kot filozofija nas uči, da je vsak posameznik sam odgovoren za svoje zdravje. Wellness storitve so namenjene človekovi telesni in duševni sprostitvi ter skrbi za njegovo zdravje in lepoto. Magistrska naloga je razdeljena na dva dela, in sicer teoretičnega in empiričnega. V prvem delu so predstavljeni koncepti: marketinga storitev, kakovosti, zvestobe in wellnessa. Konec teoretičnega dela zaznamuje predstavitev izbranih wellness centrov v Sloveniji. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo merjenja kakovosti storitev v treh wellness centrih v Sloveniji. Primarne podatke smo pridobili s strukturiranim vprašalnikom po merilni lestvici SERVQUAL, s katerim smo na 5-stopenjski Likertovi lestvici merili pričakovano in zaznano kakovost. Dodatno smo še s tremi vprašanji merili zvestobo uporabnikov. V magistrskem delu nas je zanimalo predvsem, kakšna pričakovanja glede kakovosti imajo uporabniki wellness storitev in kakšna je njihova zaznana kakovost v izbranih wellness centrih. Nadaljnje nas je zanimalo, ali zaznana kakovost vpliva tudi na zvestobo uporabnika. Raziskava je pokazala, da imajo uporabniki zelo visoka pričakovanja glede kakovosti wellness storitev, vendar je tudi njihova zaznana kakovost pri vseh treh ponudnikih v Sloveniji relativno visoka. Slednje pomeni, da lahko vse tri wellness centre označimo kot kakovostne, vendar pa smo ugotovili statistično značilne razlike med pričakovano in zaznano kakovostjo, kar pomeni, da je še dovolj prostora za izboljšavo pri vseh treh ponudnikih. S faktorsko analizo smo pri zaznani kakovosti identificirali tri dejavnike kakovosti, raziskava pa je tudi pokazala, da zaznana kakovost statistično značilno pozitivno vpliva na zvestobo. Slednje pomeni, da večja kot je zaznana kakovost, večja je je zvestoba. V raziskavi so bile ugotovljene tudi razlike, tako v zaznani kakovosti kot tudi pri zvestobi med posameznimi wellness centri. Naša raziskava nudi vpogled v koncept merjenja kakovosti storitev in njenega vpliva na zvestobo. To je lahko dobra iniciativa za prihodnje raziskave na področju kakovosti storitev wellnessa v Sloveniji.
Keywords: Marketing storitev, kakovost, zvestoba, wellness
Published: 18.03.2019; Views: 29; Downloads: 8
.pdf Full text (2,32 MB)

2.
Merjenje kakovosti upravljanja podjetij na primeru javne delniške družbe
Katarina Barbara Krnjak, 2019, master's thesis

Abstract: V turbulentnem okolju in vse večji globalni konkurenci pomen učinkovitega sistema vodenja in upravljanja močno narašča. Mnogi primeri korporacijskih škandalov so pokazali, da stroga zakonodaja in regulative nujno ne zagotavljajo transparentnega in kakovostnega poslovanja podjetij. Številna podjetja se namreč pri svojem poslovanju soočajo s problemom navzkrižja interesov, kjer managerji svoje interese postavljajo pred interese lastnikov ter s tem negativno vplivajo na ekonomsko uspešnost podjetja. Ker se posledično korporativnemu upravljanju posveča vse več pozornosti, se v magistrskem delu osredotočamo tako na pomen korporativnega upravljanja kot tudi na vprašanje doseganja kakovosti upravljanja. V nadaljevanju predstavimo zgodovinski razvoj korporativnega upravljanja in razloge za naraščanje njegovega pomena. Z namenom lažjega razumevanja urejenosti posameznih odnosov med delničarji, organi nadzora in vodenja predstavimo glavni skupini pravnih predpisov o nadzoru upravljanja podjetij, in sicer enotirni in dvotirni sistem upravljanja, pa tudi modele korporativnega upravljanja v povezavi z značilnostmi trgov kapitala. Ker sledenje načelom upravljanja in standardom poslovanja pozitivno vpliva na kakovost korporativnega upravljanja, poudarimo pomen kodeksov upravljanja javnih delniških družb ter predstavimo »Načela korporativnega upravljanja OECD« in »Slovenski kodeks upravljanja javnih delniških družb«. Številni strokovnjaki in akademski raziskovalci so razvili različne indekse, namenjene merjenju kakovosti korporativnega upravljanja. V nadaljevanju tako predstavimo naslednje indekse: ISS:QualityScore, FTSE ISS Corporate Governance Index Series, IFC Scorecard of Corporate Governance Standards, Good Governance Index – GGI, Standard and Poor's GAMMA, Gompes, Ishii and Metrick's G-index, Bebchuk, Cohen and Ferrell's Entrenchment index, Brown and Caylor's Gov-Score index ter indeks SEECGAN, katerega uporabo v empiričnem delu apliciramo na izbrano javno delniško družbo Krka, d. d., Novo mesto. Rezultati empirične raziskave pokažejo, da je Krka, d. d., Novo mesto po skupni oceni indeksa SEECGAN prvorazredno upravljana delniška družba, izhajajoč iz izidov in diagnoze pa na koncu podamo predloge ukrepov, s katerimi lahko proučevana družba kakovost korporativnega upravljanja še dodatno izboljša.
Keywords: korporativno upravljanje, javna delniška družba, kakovost upravljanja, merjenje kakovosti upravljanja, indeksi korporativnega upravljanja, indeks SEECGAN.
Published: 18.03.2019; Views: 30; Downloads: 6
.pdf Full text (1,62 MB)

3.
Poslovni potenciali informacijske rešitve crm
Maja Vulević, 2019, master's thesis

Abstract: Živimo v času, ko se poslovno okolje nenehno spreminja kot posledica tehnološkega razvoja in spreminjajočih se zahtev tako kupcev kot poslovnih partnerjev. Po pojavu gospodarske krize so podjetja še bolj prisiljena v iskanje novih načinov zadovoljevanja obstoječih in iskanje novih strank, ki jim zgolj kakovost izdelkov ni več dovolj. Podjetja so se začela zavedati pomena upravljanja odnosov s strankami (v nadaljevanju CRM) ter njegovega učinka na celotno poslovanje podjetja. Gre za rešitev, orodje oziroma strategijo poslovanja podjetja, ki je podprta z informacijskimi rešitvami in se odredotoča na odnose s strankami ter z njimi povezane poslovne procese. Z namenom prilagajanja na hitro spreminjajoči se trg in zagotavljanje poslovne uspešnosti v prihodnje, je za podjetje ključnega pomena. Prilagaja se, sledi trendom in potrebam, ki jih narekuje poslovno okolje. Če želimo čim bolj spoznati naše kupce in z njimi dolgoročno negovati dobre odnose, je edina rešitev uvedba sistema CRM. S temo želimo izpolniti predvsem dva cilja: zadržati želimo čim več dobičkonosnih strank ter spoznati razvoj že pridobljenih strank preko poznavanja njenih potreb in želja. Pridobivanje strank je težko, še posebej na razvitih trgih, zato je zadovoljen kupec tisti, ki se nenehno vrača in nam sledi. CRM je sodobna marketinška miselnost, nova informacijska rešitev, ki ima ob pravilni in natančni uporabi velike zasluge za povečanje uspešnosti podjetja. CRM ni le informacijska rešitev, je nekaj več, saj lahko njegova prisotnost ključno spremeni poslovne procese v organizaciji in naravo dela zaposlenih. Vse več podjetij se zaveda, da je zadovoljna stranka tista, ki ustvarja dobiček podjetja in lahko pomaga pridobiti nove stranke. CRM rešitev nam tako pomaga ustvarjati bazo strank in nas spodbuja k nadaljnim marketinškim aktivnostim. Uvedba CRM rešitve v podjetje predstavlja velik poslovni izziv, saj so zanjo potrebne velike spremembe v naravi dela organizacije, poslovnih procesih, pridobivanju, analiziranju in hranjenju podatkov ,… Sistem CRM lahko postane poslovna prednost določenega podjetja samo takrat, ko se to izogne vsem potencialnim pastem, slabostim in nevarnostim, ki se lahko pojavijo pri uvedbi rešitve z izbrano metodologijo.
Keywords: CRM, upravljanje odnosov s strankami, marketing, informacijske rešitve, SWOT analiza CRM, poslovni potenciali rešitve CRM, primeri dobrih praks uvedbe CRM rešitve, Metodologija Sure Step, Microsoft Dynamics CRM.
Published: 18.03.2019; Views: 26; Downloads: 5
.pdf Full text (2,54 MB)

4.
Celovite informacijske rešitve v oblaku za mala in srednje velika podjetja
Primož Kohek, 2019, master's thesis

Abstract: Živimo v času informacij, hitrega tempa življenja, nenehnih sprememb, izboljšav tehnologije ter optimizacije. Optimiziramo poslovne procese, ljudi ter prav tako samo poslovanje. Danes ena najpomembnejših poslovnih rešitev je celovita informacijska rešitev, znana kot ERP (angl. Enterprise Resource Planning). ERP rešitev avtomatizira poslovne procese in nudi podporo proizvodnji, nabavi, financam, računovodstvu itd. Avtomatizira procese, vnos podatkov je enkraten. Na trgu je veliko ponudnikov ERP rešitev. Da bi poslovali s čim manjšimi stroški in bili bolj prilagodljivi, konkurenčni, se poslovanje seli v t. i. računalništvo v oblaku (angl. Cloud Computing). Veliko malih in srednje velikih podjetij se odloča za ta korak, saj če želimo biti uspešni in konkurenčni ter korak pred drugimi, moramo delovati hitro, se hitro prilagoditi trgu, strankam ter slediti trendom, spremembam, biti mobilni. V magistrskem delu smo najprej predstavili, kaj so ERP rešitve, opisali smo zgodovinski razvoj ERP rešitev, njihovo zgradbo, opisali smo svetovni trg ERP rešitev, predstavili trende ERP rešitev, opredelili računalništvo v oblaku, katere so prednosti in slabosti računalništva v oblaku, katere plasti računalništva v oblaku imamo, katere tipe oblakov imamo, kakšne so značilnosti IT rešitev v oblaku. Predstavili smo ERP rešitve v oblaku, kakšne so njihove prednosti in slabosti, kako je glede varnosti v oblaku. Predstavili smo tudi, kako poteka uvedba ERP rešitev v oblaku, kateri so razlogi za uvedbo, kakšen je postopek uvedbe, katere pristope poznamo, kako dolgo traja uvedba in kakšni so stroški te ter kdaj je uvedba uspešna. Predstavili smo tri svetovno znane ponudnike ERP rešitev v oblaku: podjetja SAP, Oracle ter Microsoft. Omejili smo se na njihove rešitve za mala in srednje velika podjetja; te so: SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE ter MICROSOFT DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL. Primerjali smo jih po arhitekturi, po modulih ter po metodologiji uvajanja. Ugotovili smo, da so si v osnovi izbrane ERP rešitve zelo podobne, imajo podobne module. Vsak ponudnik ERP rešitve ima svojo metodologijo uvajanja.
Keywords: ERP rešitve v oblaku, Cloud Computing, uvedba ERP, oblak, SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE, MICROSOFT DYNAMICS 365
Published: 18.03.2019; Views: 36; Downloads: 10
.pdf Full text (2,68 MB)

5.
Analiza pričakovanih učinkov uvedbe oblačne rešitve »SAP Success Factors«
Špela Mahorič, 2019, master's thesis

Abstract: Eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri doseganju poslovnih ciljev podjetja so usposobljeni zaposleni, ki se uspešno spopadajo z novimi razmerami na trgu. Zato je kadrovska funkcija v podjetjih izjemnega pomena, saj izbira kandidate, ki so za dosego poslovnih ciljev najbolj primerni. Na eni strani imamo tradicionalno plat kadrovske funkcije, pri kateri podjetje zagotovi zaposlene in poskrbi, da ti zaposleni dobijo za svoje delo primerno plačilo. Na drugi strani pa imamo strateško plat kadrovske funkcije. Pri tej gre za to, da podjetje pridobi prave zaposlene na pravih delovnih mestih, ki delajo prave stvari na pravi način, hkrati pa jim omogoča pravi razvoj za prihodnost. Obe strani kadrovske funkcije lahko poenostavimo s pomočjo kadrovskih informacijskih sistemov. Ti omogočajo, da podjetje zmanjša kadrovsko papirno dokumentacijo in upravlja z zaposlenimi s pomočjo informacijskega sistema. Začetki kadrovskih informacijskih sistemov so bili v opravljanju nalog tradicionalne plati. Ob razvoju informacijske tehnologije pa so ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov razvili tudi strateško plat kadrovske funkcije. Kadrovski informacijski sistemi so sredstvo za pridobivanje, shranjevanje, analiziranje in posredovanje informacij različnim uporabnikom. Običajno obsegajo ohranjanje zaposlenih, zaposlovanje, upravljanje z zaposlenimi, upravljanje plačilnega prometa, načrtovanje kadrovskih virov, upravljanje z izobraževanji, spremljanje uspešnosti, samoupravljanje zaposlenih, načrtovanje, upravljanje odsotnosti, analitiko, prerazporeditve zaposlenih in drugo. Na trgu obstaja veliko ponudnikov kadrovskih informacijskih sistemov. Noviteta predvsem na slovenskem trgu pa je SAP Success Factors. Rešitev še vedno omogoča opravljanje enakih kadrovskih funkcij, le da je s SAP Success Factors to poenostavljeno in dostopnejše. V magistrski nalogi je mogoče spoznati in lažje razumeti kadrovsko funkcijo v podjetju in področja upravljanja s kadri. Podrobneje so opredeljeni kadrovski informacijski sistemi, njihov razvoj in funkcije ter ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov. Izmed vseh ponudnikov smo izbrali rešitev SAP Success Factors, ki je nastala leta 2011 ob združitvi podjetij SAP d. o. o. in Success Factors. V drugem delu je na podlagi podjetja X predstavljen obstoječi kadrovski informacijski sistem in nekatere funkcije, kot sta spremljanje uspešnosti zaposlenih in upravljanje nasledstev. Obstoječi kadrovski informacijski sistem v tem podjetju namreč ne predstavlja takšne učinkovitosti, kot bi ga podjetje z uporabo sistema želelo. Nekaterih funkcij ni mogoče informacijsko podpreti ali pa so za to potrebni zunanji zaposleni, kar prinaša podjetju visoke stroške. V magistrski nalogi smo v demo verziji programa SAP Success Factors predstavili procese, ki bi izbranemu podjetju izboljšali upravljanje s kadri. Za konec smo naredili primerjalno analizo med obstoječim kadrovskim informacijskim sistemom in programom SAP Success Factors. Ugotovili smo, da bi podjetje z vpeljavo sistema SAP Success Factors izboljšalo nekatere procese, zmanjšalo papirno dokumentacijo, izboljšalo kadrovsko poročanje, informacijsko podprlo letne pogovore, izboljšalo motivacijo zaposlenih in drugo.
Keywords: kadrovski informacijski sistem, SAP Success Factors, primerjalna analiza, oblikovanje ciljev, letni pogovori, upravljanje nasledstev
Published: 18.03.2019; Views: 27; Downloads: 5
.pdf Full text (2,11 MB)

6.
Umetna inteligenca in spremembe v računovodstvu
Barbara Jurak, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljena umetna inteligenca v računovodstvu ter spremembe, ki jih prinaša, njene prednosti in slabosti. Umetna inteligenca ima interdisciplinarni značaj, saj je povezana z več vedami. Proučuje naprave, ki se imenujejo inteligentni sistemi. To so naprave, sposobne samostojnega odločanja na temelju preteklih izkušenj. Umetna inteligenca in računovodstvo sodelujeta z roko v roki. Že danes se pojavljajo v računovodstvu zametki umetne inteligence, npr. pri uvozu izpiskov iz spletne banke v računovodski program, uvozu izdanih fraktur v program za knjiženje ipd.. Umetna inteligenca bo omogočila, da bodo računovodje delali iz ene glavne knjige kadarkoli in kjerkoli. To pomeni, da bodo računovodje v prihodnosti zagotavljali več storitev z dodano vrednostjo in več poslovnih svetovanj, poleg tega pa tudi še poslovno načrtovanje in kontrole. Spretnosti, usposabljanja in pridobivanje novih znanj so naloge, ki jih bodo imeli računovodje v prihodnosti. Bodo pa morala biti manjša podjetja pripravljena na prilagoditev novim tehnologijam, saj bodo v nasprotnem primeru tvegala propad. Uvajanje umetne inteligence predstavlja podjetjem tudi velik strošek, lahko se pojavi večje tveganje za goljufije in ogrozi notranje kontrole. Tudi vsak problem ni primeren za pristop umetne inteligence. Za učinkovito uporabo umetne inteligence mora obstajati določena stopnja ponovljivosti, da se lahko metoda posploši in se jo uporabi v drugih primerih. Umetna inteligenca ne more učinkovito delovati brez obsežnih zbirk podatkov, ki jih moramo priskrbeti. Poklic računovodje se bo v prihodnosti zaradi uvajanja umetne inteligence zagotovo spremenil. Uporaba sistemov, ki zmanjšujejo količino ročnih vnosov, avtomatizirajo knjiženje in pripravo poročil, sprejemajo klice in celo nanje odgovarjajo, lahko pomeni tudi manj dela in mogoče tudi manj delovnih mest za računovodje, kot jih poznamo danes. Zaradi tega bo pomembno, da računovodje posvetijo več časa tistemu, kar njihove stranke od njih najbolj pričakujejo. To pomeni, da bodo morali znati svetovati ter posredovati koristne informacije, ki jih bodo črpali iz pridobljenih podatkov. V magistrskem delu je uporabljen analitični in deskriptivni pristop. Pri iskanju odgovora na raziskovalno vprašanje gre za pregledno znanstveno raziskavo. Uporabljene so naslednje metode:  metoda kompilacije,  komparativna metoda in  metoda klasifikacije.
Keywords: umetna inteligenca, računovodstvo
Published: 18.03.2019; Views: 29; Downloads: 7
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v sloveniji
Boštjan Bohar, 2018, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil proučiti področje okoljskega poročanja in s pomočjo analiziranja letnih poročil posameznih podjetij ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih slovenskih podjetij. Naša naloga je bila na splošno opredeliti pojem okoljskega poročanja, predstaviti dosedanje raziskave na tem področju na tujem in v Sloveniji, proučiti standarde okoljskega poročanja, proučiti teoretični okvir okoljskega poročanja, analizirati in ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji. Tako smo v magistrskem delu opredelili okoljsko poročanje, predstavili kratko zgodovino, smernice, funkcije in elemente okoljskega poročanja, njegove prednosti in slabosti, načela in cilje ter standardizacijo, primerjavo ISO 14001 in sheme EMAS ter predstavili dosedanje raziskave na tujem in v Sloveniji. Nato smo na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovali in izvedli empirično raziskavo, s katero smo proučevali razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji s pomočjo analize 100 letnih poročil slovenskih podjetij, in sicer 50 srednjih in 50 velikih podjetij, ki smo jih izbrali po regijah. Tako smo v vsaki izmed 11 slovenskih regij izbrali štiri srednja in štiri velika podjetja, le v osrednjeslovenski regiji smo izbrali šest srednjih in šest velikih podjetij. Sto letnih poročil podjetij smo nato analizirali na podlagi desetih kriterijev. Te rezultate smo obdelali s pomočjo programa SPSS in na podlagi dobljenih statističnih podatkov potrdili ali zavrnili štiri postavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se okoljskemu poročanju v Sloveniji namenja še vedno premalo pozornosti in sredstev. Po našem mnenju bi morala na tem področju več narediti država, ki bi morala določiti zakonodajo tako, da bi bilo vsako podjetje, ne glede na velikost, zavezano k vsaj delnemu poročanju o okolju.
Keywords: okoljsko poročanje, slovenska podjetja, letna poročila, okoljski standardi
Published: 18.03.2019; Views: 25; Downloads: 3
.pdf Full text (1,18 MB)

8.
Proces organizacije dogodka na primeru mednarodnega tekmovanja
Klemen Schweighofer, 2019, master's thesis

Abstract: V sodobnih razmerah delovanja organizacij moramo vedno strmeti in težiti k spremembam, ki jih lahko uspešno izvedemo samo s pravilno ciljno zastavljenimi in načrtovanimi zahtevami. Do uspešnih pozitivnih sprememb in izboljšav lahko pridemo na osnovi pravilno zastavljenih različnih nalog in ciljev. Ena izmed njih je organizacija dogodkov, s katerimi želimo vzpostaviti boljše in uspešnejše delovanje ter poslovanje, in sicer z vidika finančnega cilja in tudi vidika medsebojnega poslovnega sodelovanja z različnimi partnerji, kot so kupci, dobavitelji, izobraževalni sistemi ali potrošniki in mnogi drugi. Vsi ciljno usmerjeni in organizirani dogodki predstavljajo in pripomorejo k prepoznavnosti in povečevanju ter dvigovanju ravni podjetja. Kaj je dogodek? Od kod in zakaj ideja? Kaj z njim dosežemo? Kateri so pozitivni in negativni aspekti dogodka? Kako ga pripravimo, organiziramo? Vse to so vprašanja, na katera bomo poskušali odgovoriti v nalogi, in sicer skozi prizmo posameznih temeljnih funkcij managementa. Osredotočeni bomo na mednarodni dogodek manjše organizacije in poskušali skozi oči izvajalca-organizatorja predstaviti probleme, cilje, izboljšave in končni cilj mednarodnega dogodka, povezovanje gospodarstva s šolstvom in njihov napredek. S kompleksno pripravo, organizacijo in analizo dogodka želimo predstaviti pomembnost in zahtevnost managementa pri procesu organizacije dogodka. Z nalogo pa želimo dokazati, da uspešno začrtan dogodek predstavlja pripomoček za uspešno rast, spremembe in izboljšanje dobrih odnosov pri rasti poslovanja podjetja.
Keywords: management, organizacija, dogodek, zakonodaja, podjetje
Published: 18.03.2019; Views: 27; Downloads: 5
.pdf Full text (2,02 MB)

9.
Pravica države članice do izstopa iz Evropske unije
Marija Hristovska, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavljamo pravico države članice do izstopa iz Evropske unije. V prvem delu se seznanjamo s temeljnimi pogodbami Evropske unije, njenega delovanja ter njenimi institucijami. V nadaljevanju opredelimo članstvo v Evropski uniji, pristopna pogajanja in postopek vstopa. Predstavimo klavzulo za izstop države članice iz Evropske unije, ki je bila uvedena z Lizbonsko pogodbo ter podrobneje pregledamo in pojasnimo 50. člen Pogodbe o Evropski uniji. Pojasnimo postopek izstopa iz Evropske unije in vloge njenih institucij pri izstopu v skladu s 50. členom Pogodbe o Evropski uniji. V drugem delu magistrske naloge se osredotočamo na aktualni primer izstopa Združenega kraljestva iz Evropske unije. Predstavljamo odnos med Združenim kraljestvom in Evropsko unijo skozi leta in pot Združenega kraljestva do referenduma ter nato do sklicevanja na izstopno klavzulo. Analiziramo vplive in vzroke, ki so pripeljali do izstopa Združenega kraljestva ter analiziramo rezultate iz referenduma o izstopu. V nadaljevanju se osredotočamo na posledice, ki jih bo prinesel izstop Združenega kraljestva in analiziramo možne prihodnje scenarije za odnos med Evropsko unijo in Združenim kraljestvom. Raziščemo kako bo izstop vplival na proračun Evropske unije in orišemo potek pogajanj o finančni poravnavi. Opredelimo pravice državljanov Združenega kraljestva in Evropske unije, ki izhajajo iz osnutka sporazuma o izstopu Združenega kraljestva ter tveganje izgube določenih pravic. Nazadnje analiziramo trgovino med Združenim kraljestvom in Evropsko unijo in pregledamo možne scenarije o njihovem prihodnjem trgovinskem odnosu.
Keywords: izstop iz EU, brexit, izstop Združenega kraljestva, pravica do izstopa, 50. člen PEU, Lizbonska pogodba
Published: 18.03.2019; Views: 33; Downloads: 6
.pdf Full text (1,25 MB)

10.
Pravna ureditev in upravljanje krajevnih skupnosti v občini lendava
Maja Žalig, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava pravno ureditev krajevnih skupnosti ter njihovo upravljanje na splošno, še posebej pa se osredotoča na krajevne skupnosti v Občini Lendava. Krajevne skupnosti so ožji deli občin, ki imajo v sistemu lokalne samouprave pomembno funkcijo. Skrbijo za upravljanje objektov, ki jih krajani neposredno uporabljajo, to je predvsem za vaške domove, športno infrastrukturo in pokopališča. Povezujejo krajane, ki se združujejo v društva in druge neformalne skupine ter skrbijo za solidarnost ter medsebojno pomoč krajanov. Prav tako so posvetovalni organ občine in v okviru te funkcije skrbijo za uresničitev demokracije, saj lahko vsak krajan preko organa krajevne skupnosti izrazi svoje mnenje o lokalnih projektih. Magistrska naloga najprej predstavi sistem lokalne samouprave v Republiki Sloveniji in umeščenost krajevnih skupnosti v ta sistem. V nadaljevanju sledi predstavitev pomembnih vidikov poslovanja občin in krajevnih skupnosti ter v zaključnem delu predstavitev delovanja krajevnih skupnosti v Občini Lendava. Na kratko je predstavljena tudi ureditev pravnega položaja krajevnih skupnosti v drugih občinah.
Keywords: lokalna samouprava, občine, krajevne skupnosti, svet krajevne skupnosti, management krajevnih skupnosti, financiranje krajevnih skupnosti.
Published: 15.03.2019; Views: 45; Downloads: 7
.pdf Full text (917,96 KB)

Search done in 0.52 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica