| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11086
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Dostopni turizem: ovire in predlogi izboljšav za ciljno skupino obiskovalcev z mišično distrofijo
David Stupica, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Z raziskavo v diplomskem projektu smo pregledali omejitve pri načrtovanju potovanj obolelih za mišično distrofijo in ugotovili, kako bi lahko tej ciljni skupini pomagali pri lažjem načrtovanju potovanj, s poudarkom na predlogih izboljšav, ki bi jih bilo treba narediti na posameznih lokacijah turistične ponudbe. Zaradi celovitega pogleda na obolele za mišično distrofijo in njihove potrebe smo v prvem delu naloge predstavili simptome mišične distrofije in pregledali trende na področju dostopnega turizma, kamor sodi tudi ponudba za distrofike. V raziskovalnem delu naloge je sodelovalo sedem intervjuvancev, obolelih za mišično distrofijo oziroma družinskih članov obolelih. Ugotovili smo, da se oboleli ne odpovedujejo potovanjem, vendar imajo kar nekaj težav z iskanjem lokacij oziroma destinacij, ki jim omogočajo brezskrbno dopustovanje. Pot običajno načrtujejo sami, le redko namreč za pomoč zaprosijo turistične agencije, ki jim bo zagotovo v pomoč celovita analiza ponudbe in ocena, kakšna ponudba je primerna za distrofike. Predlagamo tudi oblikovanje spletnega portala in/ali mobilne aplikacije, ki bi vso ponudbo za to ciljno skupino zbrala na enem mestu. Posebno pozornost pa je treba nameniti tudi dodatnemu izobraževanju turističnega kadra, kjer bi bilo potrebno razmišljati o vzpostavitvi novih študijskih programov za področja dela z gibalno oviranimi osebami, ki bi bili interdisciplinarni in bi vključevali znanja z različnih področij, med drugim turistično, socialno, geratološko in medicinsko področje.
Keywords: dostopni turizem, mišična distrofija, načrtovanje potovanja za osebe s posebnimi potrebami, gibalno ovirane osebe.
Published: 13.07.2020; Views: 25; Downloads: 4
.pdf Full text (906,75 KB)

2.
Sodobne poti do mobilne banke na primeru bank NLB Klikin in SKB Moj@skb
Danijel Ćosić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Sodobne tržne poti banke v današnjem času neizogibno zamenjujejo klasični, tradicionalni način poslovanja v bankah na bančnem okencu. Banke svojim komitentom pospešeno tržijo raznovrstne tržne poti do banke (elektronska banka, telefonska banka …), da bi se izognili nepotrebnim vrstam na bančnem okencu. Cilj bank je z mobilnim bančništvom znižati stroške tako komitentov kot bank samih in olajšati poslovanje. V času digitalizacije se za sodobne tržne poti odloča vse več uporabnikov predvsem mlajše generacije. Na slovenskem trgu je konkurenca bank velika. Poleg bank samih so tudi Pošta Slovenije in druga prodajna mesta pooblaščena za izvajanje plačil položnic na blagajnah. Sodobne tržne poti, predvsem mobilno bančništvo, so prihodnost, ki se neprenehoma razvija. Banke se zavedajo, da se morajo prilagoditi tehnologiji in se odzvati na vsako spremembo na trgu. V prvem delu diplomskega dela smo na kratko predstavili mobilno bančništvo in mobilno poslovanje. V nadaljevanju naloge smo se osredotočili predvsem na slovenski trg sodobnih poti in podrobneje predstavili mobilno banko NLB KLIKIN in SKB MOJ@SKB ter v zaključku naloge opravili primerjalno analizo mobilnih bank KLIKIN in MOJ@SKB.
Keywords: Nova Ljubljanska banka, SKB banka, mobilno poslovanje, mobilna banka, mobilno bančništvo, sodobne tržne poti.
Published: 24.06.2020; Views: 112; Downloads: 11
.pdf Full text (670,37 KB)

3.
Recesija kot izziv za gospodarsko politiko
Ajda Habjanič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Gospodarstva po naravi njihovega delovanja nihajo in se premikajo iz faze v fazo. V diplomskem seminarju podrobneje preučujemo gospodarski cikel na makroekonomski ravni, pri čemer se osredotočamo na predhodno recesijo iz leta 2008, hkrati pa izvedemo primerjalno analizo trenutnega stanja v treh najmočnejših gospodarstvih. Posamezne faze gospodarskega cikla opredelimo z vidika njihovih značilnosti in razlogov za nastanek. Podrobneje analiziramo predhodno recesijo ter razloge za njen nastanek. V zadnjem delu diplomskega seminarja strnemo kazalnike, ki nakazujejo recesijo in argumentiramo razloge za pomen njihovega kontinuiranega preučevanja. V diplomskem seminarju ugotavljamo, da se gospodarstvo trenutno nahaja v rekordno dolgem obdobju ekspanzije, zato je le vprašanje časa, kdaj bo cikel prešel v naslednjo fazo. Recesijo lahko nakazujejo nekateri kazalniki, kot so npr. izjemno nizke obrestne mere. Prav obrestne mere so imele veliko vlogo pri svetovni recesiji iz leta 2008. Takrat so centralne banke po svetu znižale obrestne mere in s tem spodbudile trošenje denarja. V diplomskem seminarju preučujemo tudi mehanizme, ki so lahko v pomoč pri blaženju nove gospodarske krize.
Keywords: Gospodarski cikel, svetovno gospodarstvo, ekspanzija, recesija, kriza, okrevanje.
Published: 24.06.2020; Views: 84; Downloads: 10
.pdf Full text (2,07 MB)

4.
A Variety of Entrepreneurial Motives
Miroslav Rebernik, Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2020, scientific work

Abstract: In the world’s largest longitudinal survey, the Global Entrepreneurship Monitor (GEM), we have been exploring important features of entrepreneurship for 21 years, with particular emphasis on the earliest stages when business opportunities are perceived and individuals decide whether to engage in entrepreneurship. GEM was designed to (1) measure differences in attitudes towards entrepreneurship, activities and aspirations of individuals in as many countries as possible, (2) identify factors that encourage or hinder entrepreneurial activity, especially in relation to societal values, personal characteristics and the entrepreneurial ecosystem, (3) provide a platform for assessing the impact of entrepreneurial activity on economic growth in a given economy, and (4) identify the necessary policy measures to strengthen entrepreneurship. With the help of this research, we better understand society's attitude towards entrepreneurship and characteristics of the individual, such as perception of one's own abilities for entrepreneurial activity, ability to perceive opportunities, entrepreneurial intentions, and fear of failure. As GEM monitors entrepreneurial activity throughout the phases of the life cycle (nascent, new businesses and established businesses, discontinuation), according to impact (high growth, innovation, internationalization) and by type (early-stage entrepreneurship activity, employee entrepreneurship activity), the picture is much richer than the one that is based only on data gathered from ordinary statistical databases.
Keywords: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem
Published: 29.05.2020; Views: 106; Downloads: 3
URL Link to full text

5.
Izzivi povečevanja projektne organizacijske zrelosti v energetski panogi
Boštjan Vrhovšek, 2019, master's thesis

Abstract: Energetska podjetja, ki delujejo na področju prodaje zemeljskega plina, se srečujejo z obsežnimi spremembami. Da so podjetja lahko sledila tem spremembam in se jim ustrezno prilagodila, so bila primorana uvajati spremembe tudi v svojem poslovanju in organizaciji. Ta kompleksnost sistema, kjer se je podjetje v določenem trenutku moralo preoblikovati, spremeniti poslovni model (tako na nabavni kot na prodajni strani), vse to pravilno in skladno z zakonodajo upravljati ter na koncu uspešno prodati na trgu, je predstavljala za mnoga podjetja velik izziv. Podjetja morajo poiskati rešitve tako, da bodo konkurenčna na trgu in se bodo sposobna prilagoditi zahtevam svojih kupcev. Opustiti morajo tradicionalne vzorce delovanja in pri nastopu na trgu doseči svojo vlogo in poslovni model, saj bodo le tako lahko delovala neodvisno in v smeri svojih ciljev. Pri tem imajo veliko vlogo tudi zaposleni, ki morajo prav tako spremeniti načine izvajanja svojega dela in odnos do kupcev. Doseganje navedenega je izjemno zahtevno, gre torej za organizacijsko izjemno zahteven projekt, ekonomsko upravičen samo ob doseganju zadostne ekonomije obsega, saj so fiksni stroški precej visoki (organizacijska struktura, najem transportnih poti, članstva). Ključno je, da podjetja to spoznajo in začnejo z aktivnostmi v smeri preoblikovanja. Rešitev je lahko v oblikovanju projektne pisarne, ki z implementacijo celovitega sistema projektnega managementa v podjetju, zagotovitvijo ustrezne projektne usposobljenosti vodij projektov in članov projektnih timov, vzpostavitvijo projektnega informacijskega sistema in drugimi dejavnostmi podpre pravilno in pravočasno izvedbo vseh projektov, ki so potrebni za nastale spremembe na trgu. Pri tem pa mora podjetje paziti na pomembne dejavnike (enostavnost, osredotočenost, planiranje, polno podporo vodstva, komuniciranje) za uspešno umestitev projektne pisarne in obvladovanje tveganj (število vodij, izgorelost, papirologijo, org. prestrukturiranje) – tveganje in rezultati gredo z roko v roki. Vzpostavljanju uspešnega projektnega vodenja, s pomočjo katerega bodo podjetja dosegla želen cilj, mora slediti tudi ustrezen informacijski sistem, ki je vezan na projekt in njegovo okolje, v katerem je oblikovan, voden, izvajan in končan. S pomočjo informacijskega sistema bomo lažje nadzirali, upravljali in vodili projekte, ki so potrebni za preoblikovanje podjetja. Informacijski sistem bo osrednji element kontrolnega mehanizma, ki bo spremljal vse dogajanje in nas pravočasno obveščal o doseženem in potrebnih korektivnih ukrepih. Magistrsko delo izpostavlja pomen in nujnost projektnega vodenja in projektne organiziranosti za pravilno odzivanje podjetja na spremembe in izzive na trgu. Ključno pri tem je, da se proces preoblikovanja podjetja ne konča z vzpostavitvijo nove organizacijske oblike in članstva v lastni bilančni skupini, pač pa z vzpostavitvijo kontinuiranega procesa razvoja projektne pisarne in zasledovanjem ciljev, opredeljenih v strategiji. Dolgoročen obstoj lahko zagotovita le nenehno prilagajanje trgu in sprotno preoblikovanje poslovnega procesa, tako da bo sledil tržnim razmeram in kupčevim potrebam.
Keywords: zemeljski plin, spremembe na trgu zemeljskega plina, bilančna skupina, projektno vodenje, projektna pisarna, operater distribucijskega omrežja.
Published: 07.04.2020; Views: 248; Downloads: 70
.pdf Full text (1,91 MB)

6.
Poslovna pogajanja z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerji
Sara Klobučar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo temelji na raziskovanju karakteristike poslovnih pogajanj z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerji. Za magistrsko delo smo izbrali dve tako nasprotujoči si gospodarski državi, saj želimo raziskati možnosti in razlike med načini pogajanj dveh nasprotujočih si modelov ter ugotoviti, kakšne oblike pogajanj uporabljajo poslovni partnerji za dosego svojih ciljev. Kadar pogajanja potekajo v mednarodnem kulturnem območju, se poslovni partnerji srečujejo z izzivom spoznavanja in predvsem razumevanja tuje kulture, kar pa zahteva bistveno večjo sposobnost hitrega razmišljanja pod pritiskom, sposobnosti verbalnega izražanja, potrpežljivosti, sposobnosti interpretacije, miselne prilagodljivosti, sposobnosti priprave pogajalskih strategij, učenja neverbalne in verbalne komunikacije nasprotnika ter interpretacijo pogajalskih dogovorov, kot to zahtevajo pogajanja v domačem okolju. Živimo v svetu globalizacije. V svetu prevlade kapitalističnih interesov, v obdobju, kjer je »denar sveta vladar« in »mir« pojem, katerega pomen bodo naši vnuki iskali v slovarju. Za minimiziranje stroškov in ustvarjanje kapitala mogočna svetovna podjetja iščejo najrazličnejše načine pogajanj za doseganje svojih ciljev. Ko govorimo o Nemčiji, govorimo o državi, ki ima glavno vlogo pri obvladovanju dolžniške krize v območju uporabe evra. Po koncu druge svetovne vojne se je Nemčija industrializirala in uspela postati sinonim za kakovost proizvodnje in kakovost delovne sile. Struktura BDP-ja je usmerjena povsem v drugačno smer, kot je bila v prejšnjih treh desetletjih usmerjena struktura Kitajske, kljub temu pa obe gospodarski sili predstavljata sam vrh svetovnega gospodarstva. V magistrskem delu bomo tako obravnavali poslovna pogajanja s Kitajsko, na drugi strani pa prikazovali pogajanja z Nemčijo. Kitajsko in Nemčijo smo izbrali zaradi raznolikosti kulture, mentalitete, ekonomske rasti, srečevanja s posledicami poslovanja, zaradi raznolikosti gospodarskega modela, kitajskega prevzema nemškega miselnega vzorca po nastanku krize avgusta 2015 in soočanjem s posledicami na nemško kot kitajsko ekonomijo, ki jo je doprinesla trgovinska vojna med Kitajsko in ZDA, z začetkom marca 2018.
Keywords: medkulturna pogajanja, Kitajska, Nemčija, kultura, komunikacija, ekonomska rast, trgovinska vojna  
Published: 07.04.2020; Views: 208; Downloads: 34
.pdf Full text (1,15 MB)

7.
Vrednote in inovativnost zaposlenih
Nuša Drofenik, 2019, master's thesis

Abstract: Organizacija lahko pomembno izboljša svojo inovativnost s skrbjo in razvojem vrednot svojih zaposlenih, ki so ključnega pomena za uspešno delovanje organizacije. Skozi teoretično obravnavo inovativnosti, inovacijske kulture in vrednot smo oblikovali izhodišča za razumevanje vpliva vrednot zaposlenih na njihovo inovativnost. V empiričnem delu magistrskega dela smo preučili sedem dejavnikov inovacijske kulture: inovativnost in prevzemanje tveganja, perfekcionizem, usmerjenost k rezultatom, usmerjenost k ljudem, timska usmerjenost, agresivnost in stabilnost, ki so obravnavani kot vrednote zaposlenih v odnosu vpliva na inovativnost. Inovativnost organizacije je del organizacijske kulture, na katero pa vplivajo tudi zaposleni s svojimi vrednotami. Cilj magistrskega dela je spoznanje pomena in vpliva posameznih vrednot zaposlenih na inovativnost v izbrani organizaciji. S podrobno analizo literature in izvedbo nestrukturiranega poglobljenega intervjuja zaposlenih s področja razvoja izbrane organizacije smo ugotovili, da izmed sedmih obravnavanih osebnih vrednot na inovativnost zaposlenih najbolj vplivajo inovativnost in prevzemanje tveganja, usmerjenost v ljudi, timska usmerjenost in agresivnost. Za vrednoti, ki poudarjata perfekcionizem in stabilnost smo z našo raziskavo ugotovili, da sta zaviralca inovativnosti.
Keywords: organizacija, inovacijska kultura, vrednote, inovativnost, vrednote zaposlenih
Published: 07.04.2020; Views: 191; Downloads: 41
.pdf Full text (2,52 MB)

8.
Vloga in pomen prireditev pri oblikovanju ugleda podjetja
Tjaša Markovinovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen ugleda za podjetje ter njegovo oblikovanje. Ugled je predstava ali slika o podjetju, ki ima pomemben ekonomski vpliv, saj velja za eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. Poleg tega v delu govorimo o pomenu in vlogi prireditev v marketingu. Prireditev kot del marketinškega komuniciranja ima številne prednosti pred ostalimi (standardnimi) marketinškimi pristopi. Poleg teoretičnih osnov o ugledu podjetja in prireditvah je predstavljena tudi empirična raziskava, kjer analiziramo povezavo med športno prireditvijo in ugledom slovenskega podjetja.
Keywords: ugled, oblikovanje ugleda, prireditev, športna prireditev, organizacija prireditve
Published: 06.04.2020; Views: 224; Downloads: 38
.pdf Full text (1,84 MB)

9.
Poslovno informacijska platforma kot podpora delu v ekonomiji delitve
Erik Babič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se osredotočili na informacijske sisteme v ekonomiji delitve ter jih povezali z standardnimi informacijskimi rešitvami. Platforme ekonomije delitve trenutno hitro rastejo in v gospodarstvo vračajo star poslovni model, ki pa je informacijski podprt in trenutno predstavlja stranski poslovni model v gospodarstvu. Pisali smo o tem kaj spada pod platforme ekonomije delitve, njihovo zgodovino, arhitekturo ter predviden razvoj v prihodnosti. Velik poudarek ji bil tudi na primerjavi med platformami ekonomije delitve kot tudi primerjave informacijskih sistemov platform in standardnih poslovnih informacijskih sistemov. Na podlagi tega smo odkrili probleme ter pomanjkljivosti trenutne informacijske podpore platform ekonomije delitve. V skladu z ugotovitvami smo se na koncu posvetili izdelavi idejnega koncepta nove platforme, ki bi rešila trenutne probleme in pomanjkljivosti ter podprla nova področja platform ekonomije delitve. Podani so bili razlogi za sprejete odločitve glede izgradnje nove platforme, njena struktura ter predvideno delovanje in učinki. Cilji magistrskega dela so bili ugotovitev števila in raznolikost storitev ponujenih na trgu platform ekonomije delitve, kako te vplivajo na gospodarstvo in njihovo panogo ter na podlagi izbranega vzorca platform ekonomije delitve ugotovit možen vpliv platform na celotno gospodarstvo kot tudi razlike v uporabi platform pri izvajanju storitev. Končni cilj je bila izdelava idejnega koncepta nove platforme, ki bo dodatno informacijsko podprla izvajalce storitev.
Keywords: platforme ekonomije delitve, standardni informacijski poslovni sistemi, primerjava, vpliv na gospodarstvo, izvajalci storitev.
Published: 06.04.2020; Views: 212; Downloads: 32
.pdf Full text (2,40 MB)

10.
Nov srednji družbeni razred kot vzvod družbeno-demografskih in gospodarskih sprememb na hitro rastočih trgih: primer Indije in Kitajske
Anja Janžekovič, 2020, master's thesis

Abstract: Posledice sodobne globalizacije so večstranske, pozitivne in negativne. Gospodarstvo je v zadnjih desetletjih z množično internacionalizacijo in selitvijo v azijski del sveta povzročilo globalne družbene in demografske spremembe. Migracije so potekale ob podpori pomembnih in potrebnih dejavnikov, kot so sodobna tehnologija, ugodni pravni predpisi in pravila, povpraševanje na hitro rastočih trgih in globalna konkurenca, ki podjetja dejansko sili v mednarodno ekspanzijo. Tako so hitro rastoči trgi vzhodnega sveta postajali vse bolj konkurenčni in zanimivi ne samo za selitev proizvodnje oz. določenih členov dobavne verige, temveč tudi kot potencialni končni potrošniški trgi. Zraven demografije so k razvoju hitro rastočih trgov prispevali še mnogi drugi dejavniki, kot so prenos tehnologije in znanja, liberalizacija mednarodne trgovine, ugodni makroekonomski kazalci, industrializacija itd. Kot pomembnejša ciljna trga v magistrskem delu izpostavljamo Kitajsko in Indijo. Gre za državi, ki sta zaradi številčnega mladega prebivalstva ponujali ugodno demografsko podlago, oblasti pa so z ugodno oblikovano politiko in predpisi privabljale tuja podjetja k vstopu na njuna trga. V drugem delu magistrskega dela obravnavamo nov srednji družbeni razred na Kitajskem in v Indiji. Ugotovimo, da pripadnik novega srednjega družbenega razreda na omenjenih trgih po življenjskem slogu, potrošniških vzorcih, navadah in pogledu na svet postaja vse bolj podoben posamezniku iz t. i. zahodnih, razvitejših držav. Vsi zgoraj navedeni dejavniki so kot skupek omogočili hitro rast in razvoj novega srednjega družbenega razreda, kamor je spadalo vse več pripadnikov omenjenih trgov. Vplivi novega srednjega družbenega razreda so izjemni. Povzročili so gospodarske in družbene spremembe ne samo na hitro rastočih trgih, temveč na globalni ravni. Globalni trgi so zelo dinamični, zato globalno gospodarstvo v prihodnje verjetno ne bo ostalo več osredotočeno na azijske trge, pač pa bo za izkoriščanje vseh prednosti in priložnosti poiskalo nove potencialne trge. Kot takšne zaradi ugodnih demografskih kazalcev zaenkrat vidimo trge z afriške celine. Za uspešen gospodarski preboj pa bo Afrika vsekakor potrebovala še ogromno investicij in razvoja na področju osnovne infrastrukture.
Keywords: globalizacija, hitro rastoči trgi, nov srednji družbeni razred, Kitajska, Indija
Published: 06.04.2020; Views: 192; Downloads: 27
.pdf Full text (1,82 MB)

Search done in 0.76 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica