SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 3267
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Modeli odvzema premoženja nezakonitega izvora - pravni, organizacijski in izvedbeni vidiki
Katja Rejec Longar, 2018, doktorska disertacija

Opis: V zadnjih letih se je iz ZDA tudi v Evropo preselila ideja, da je najučinkovitejši spopad z organiziranim in ekonomskim kriminalom odvzem premoženjske koristi oziroma nezakonito pridobljenega premoženja. S porastom organizirane kriminalitete so se namreč organizirane kriminalne združbe dokopale do precejšnje finančne moči ter z umazanim denarjem začele prodirati tudi v legalne sfere delovanja. Zaporne kazni za pregon tovrstnih aktivnosti niso več učinkovite v zadostni meri, zlasti ker imajo združbe z znatnimi finančnimi sredstvi s korupcijo moč vplivati na odločanje tako organov pregona, sodstva kot tudi finančnih institucij in celo zakonodajalcev. Opisanim specifikam organiziranega kriminala so se morala prilagoditi tudi orodja za boj proti njem. Eno od najučinkovitejših je zagotovo uporaba postopkov odvzema premoženja nezakonitega izvora. V teoretičnem delu smo opredelili koncept odvzema premoženja nezakonitega izvora ter predstavili nekatere kritične poglede nanj. Ugotovili smo, da je odvzem premoženja š širši pojem kot je zgolj zaplemba premoženja saj obsega pet faz: 1. finančna preiskava, 2. zavarovanje premoženja, 3. zaplemba, 4. izvršba odločbe o zaplembi in 5. razpolaganje s premoženjem.. Na podlagi tega smo analizirali akte mednarodnih organizacij ter med seboj primerjali ureditve štirih držav članic EU, ki so na tem področju uspešne, ter Slovenije. Iz naše analize obveznosti in priporočil, ki nam jih nalagajo mednarodne organizacije ter iz primerijalno pravne analize ureditve držav članic EU, ki so na tem področju uspešne, izhaja, da morajo biti znotraj nacionalnega pravnega reda vse faze postavljene sistematično in mora celoten postopek biti istočasno podprt z ustreznimi centraliziranimi organizacijskimi strukturami. V empiričnem delu smo izvedli anketo med slovenskimi policisti in tožilci. Na podlagi analize njihovih odgovorov smo ugotovili, da policisti in tožilci načeloma podpirajo odvzem premoženja nezakonitega izvora. Hkrati jih velika večina meni da slovenska zakonodaja ni sistematična in da ne daje dobre podlage za učinkovito izpeljavo postopka v kazenskem ali v civilnem okvirju. V povezavi z ustreznostjo slovenske organizacijske strukture na področju odvzema premoženja tako policisti in tožilci močno podpirajo ustanovitev dveh centraliziranih organov, prvega za izvajanje finančnih preiskav in postopka odvzema in drugega za upravljanje z zavarovanim in odvzetim premoženjem. Natančna analiza določb slovenske zakonodaje, ki ureja odvzem premoženja v kazenskem in civilnem postopku ter odsotnost centraliziranih organziacijskih struktur pritrjujeta stališčem slovenskih policistov in tožilcev. Na podlagi ugotvoljenih standardov, ki zagotavljajo učinkovitost postopka oidzvema premoženja, tj sistematična urejenost vseh faz ter centralizirana organizacijska struktura, smo izdelali priporočila za vzpostavitev odvzema premoženja v Sloveniji, ki so uporabna tudi za druge države s kontinentalnim pravnim sistemom.
Ključne besede: finančne preiskave, odvzem premoženja nezakonitega izvora, zavarovanje premoženja, zaplembe, doktorske disertacije
Objavljeno: 23.05.2018; Ogledov: 3; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

2.
Ilegalne migracije na področju Policijske uprave Novo mesto v obdobju 2014/2015
Nataša Zdolšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljene ilegalne migracije v letih 2014 in 2015 na področju Policijske uprave Novo mesto. Področje ilegalnih migracij postaja vedno bolj pereč globalen problem. Vse bolj napete vojne razmere na Bližnjem vzhodu, predvsem na področju Sirije in Iraka, so vplivale na to, da je bilo v letu 2015 na tisoče ljudi prisiljenih zapustiti svoje domove. Postali so begunci, bežali so proti Evropi, na poti pa so se jim v manjšem številu pridružili migranti, ki so izkoristili odprte meje Evropske unije. Pot je migrante in begunce vodila tudi skozi Slovenijo. Begunci in migranti so želeli čim prej doseči ciljno državo, četudi po nezakoniti poti. Velika želja obojih je široko odprla posel tihotapcem. Begunci in migranti so za ilegalen prevoz plačali oderuške vsote denarja tihotapcem, mnogi so na poti v nevzdržnih razmerah izgubili svoja življenja. Izredne razmere, ki so vladale v Evropi in v Sloveniji v letu 2015, so nas prepričale, da smo se odločili podrobneje preučiti področje ilegalnih migracij in vsebine, ki so povezane z njimi. Omenjena področja smo preučevali tako na globalni kot lokalni ravni s pomočjo domače in tuje literature ter prispevkov in člankov, ki smo jih našli na svetovnem spletu. Pri primerjavi podatkov o nedovoljenih migracijah v obdobju 2014-2015 smo uporabili Letna poročila policije in Policijske uprave Novo mesto. Ugotovili smo, da je migracijska kriza v letu 2015 bila razlog za povečano število nedovoljenih migracij na naših tleh. Na podlagi vseh analiziranih podatkov bi problem ilegalnih migracij lahko omejili z okrepitvijo policijskih in vojaških enot, boljšim nadzorom na državnih mejah ter s tesnejšim sodelovanjem med državami članicami Evropske unije. V prvi vrsti pa bi moralo biti poskrbljeno za varnost vseh državljanov.
Ključne besede: migracije, ilegalne migracije, trgovina z ljudmi, policija, policijsko delo, diplomske naloge
Objavljeno: 18.05.2018; Ogledov: 161; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (801,05 KB)

3.
Fizična pripravljenost policista v primerjavi s fizično pripravljenostjo vojaka
Sara Ajdnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo dve največji varnostni državni instituciji, policijo in vojsko. V slednjih so zaposlene osebe, ki varujejo javni red in mir. Od njih se pričakuje odlična psiho-fizična pripravljenost, saj so oni tisti, ki branijo državo ter njene državljane. Zanimalo nas je, koliko časa dejansko vložijo v svoj razvoj, ter koliko k temu prispevajo institucije, v katerih so zaposleni. Z kvalitativno analizo smo ugotavljali, koliko in če sploh se posvečajo športnim dejavnostim, zaradi katerih lahko ohranjajo svojo fizično kondicijo. Raziskali smo tudi, kdo ima možnost do fizične dejavnosti med službo, ki bi jim glede na ostre kriterije pred vstopom v vojsko ali policijo morala biti omogočena ter vzdrževana tudi ko so že enkrat v delovnem razmerju. Na policijskih upravah potekajo usposabljanja za policiste Posebne policijske enote, policiste v streljanju in vadba samoobrambe. Vsakemu udeležencu pripada osem ur usposabljanja mesečno in sicer, tri ure za teoretično izpopolnjevanje ter pet ur za praktični postopek in samoobrambo. V sodelovanju s fakulteto za šport je Generalna policijska uprava predpisala program za spremljanje psihofizičnega stanja policistov. Program obsega vsebine iz področja policijskih pooblastil, praktičnih postopkov s samoobrambo, ravnanje in streljanje z orožjem, ter psihofizične zmožnosti (Podlogar, 2014). Rezultati so pokazali, da policija svojim pripadnikom omogoča telesno aktivnost, vendar v zelo omejeni količini. Medtem pa pripadniki vojske vsakodnevno izvajajo razne fizične aktivnosti, njihova pripravljenost pa se meri enkrat letno na preizkusu gibalnih sposobnosti. Vsak vojak je ocenjen, če se med njimi najde kakšen, ki opravi preizkus dve leti zaporedoma z najnižjo oceno, je ta potencialen kandidat za prekinitev delovnega razmerja. Vojska skrbi, da so njeni pripadniki odlično fizično in psihično pripravljeni. Glede na ugotovljeno, je zelo zanimivo dejstvo to, da so psihofizični kriteriji za sprejem policista na akademijo precej težji od psihofizičnih kriterijev za sprejem vojaka na usposabljanje.
Ključne besede: policija, policisti, vojska, vojaki, fizična pripravljenost, uposabljanje, primerjave, diplomske naloge
Objavljeno: 18.05.2018; Ogledov: 144; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (665,38 KB)

4.
Preventivno delo in ukrepi policije na področju uporabe pirotehničnih izdelkov v času božično-novoletnih praznikov
Marcel Ornik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Preventivno delo in ukrepi policije na področju uporabe pirotehničnih izdelkov v času božično-novoletnih praznikov zajema ključna izhodišča na področju uporabe pirotehničnih sredstev v Republiki Sloveniji v obdobju zadnjih desetih let. Namen diplomskega dela je bil preučiti uporabo pirotehničnih sredstev v času božično-novoletnih praznikov ter s tem povezano delo policije. Ugotoviti smo želeli kakšno je preventivno delo policije na področju preprečevanja nepravilne uporabe pirotehničnih sredstev v zadnjih desetih letih ter opredeliti uspešnost le-tega. Prav tako smo želeli ugotoviti ali število ukrepov policije zaradi nepravilne uporabe pirotehnike v zadnjih letih upada oziroma narašča ter analizirati obravnavane kršitve. Nenazadnje smo želeli ugotoviti tudi kakšne so posledice kršitev ter kdo so storilci le-teh. Področje proizvodnje, prometa in uporabe pirotehničnih sredstev v Republiki Sloveniji že od leta 2008 ureja Zakon o eksplozivih in pirotehničnih sredstvih, ki določa katere pirotehnične izdelke lahko prodajalci prodajajo, katere, kdo in kdaj jih lahko kupuje, kdo in kdaj jih lahko uporablja ter določa kazni in globe za morebitne kršitve. V zadnjih desetih letih je število represivnih ukrepov policije, ki so povezani z nepravilno uporabo pirotehničnih sredstev, po sprejetju zakona, upadlo. Z izjemo nekaterih manjših vzponov, ostaja število obravnavanih kršitev približno enako oziroma z leti upada. Prav tako upada število telesnih poškodb ter poškodovanj premoženja, kar kaže na učinkovitost intenzivnega preventivnega dela policije na področju uporabe pirotehničnih sredstev. Med poškodovanci je vsako leto, kljub opozorilom, tudi kar nekaj otrok in mladostnikov, vendar pa število le-teh ne presega števila odraslih oseb, ki utrpijo lažje ali hujše posledice zaradi nepravilne, nepremišljene, neprimerne in objestne uporabe pirotehničnih izdelkov.
Ključne besede: policija, policijsko delo, preventivni ukrepi, božično-novoletni prazniki, pirotehnični izdelki, telesne poškodbe, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2018; Ogledov: 34; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
Zaznavanje organizirane in finančne kriminalitete ter korupcije v Pomurju
Damir Pavel, 2018, magistrsko delo

Opis: Temeljni raziskovalni problem magistrskega dela je problematika organizirane in finančne kriminalitete ter korupcije v Pomurju. Na podlagi teoretične raziskave in opredelitev, predvsem pa na podlagi lastno izvedene empirične raziskave je analizirana organizirana in finančna kriminalitete (posebej korupcija) v Pomurju, kot jo zaznavajo posamezniki iz te regije. V prvem, teoretičnem delu sta opredeljena pojma organizirana in finančna kriminaliteta. Nadalje sta pojma podrobneje razdelana v klasično kriminaliteto, gospodarsko in finančno kriminaliteto ter organizirana kriminaliteta elit. Sledi posebno poglavje o korupciji, ter ocene kriminalitete v Sloveniji, s poudarkom na značilnostih Pomurske regije. Empirični del naloge sledi temeljnemu raziskovalnemu problemu. Osrednji predmet preučevanja so posamezniki iz Pomurja. Izvedena je lastna empirična raziskava z anketnim vprašalnikom na vzorcu 134 prebivalcev Pomurja. Z raziskavo sta bili potrjeni dve od treh raziskovalnih hipotez. Anketirani menijo, da v Pomurju korupcija narašča. Na primeru izbranih podjetij so anketirani izrazili mnenje, da podjetja v Pomurju prodajo zaradi kriminalitete in korupcije. Hipoteza, ki navaja, da v boju s korupcijo največ naredi policija se zavrne. Posamezniki največji doprinos pri boju proti korupciji med vsemi izbranimi institucijami v Pomurju pripisujejo medijem. Ugotovitve služijo vsem, ki se ukvarjajo z obravnavano problematiko v Pomurju ali širše. Pomembno spoznanje je, da se morajo posamezniki o tej temi ozaveščati in brez zadržkov izpostavljati primere kriminalitete, saj lahko le na tak način strmimo k večji družbeni blaginji.
Ključne besede: kriminaliteta, organizirana kriminaliteta, finančna kriminaliteta, korupcija, zaznavanje, odkrivanje, preprečevanje, magistrska dela
Objavljeno: 17.05.2018; Ogledov: 35; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

6.
Comparison of self-legitimacy of the prison staff and prisoner's perceptions of prison staff legitimacy
Rok Hacin, 2018, doktorska disertacija

Opis: Currently, many discussions are held around the world regarding legitimacy of criminal justice systems. The dual nature of legitimacy in prison consists of prisoner’s perceptions of legitimacy and self-legitimacy of the prison staff. Legitimacy of prison staff is defined as the ability of prison workers to implement their authority in an honest, lawful and just manner, while prisoners acknowledge their status as eligible power-holders who deserve to be obeyed and to comply with their decision. Self-legitimacy of the prison staff is defined as the belief of prison workers that their position in prison and the power entrusted to them is in accordance with fundamental moral norms of the society and a sense of self-confidence, in terms of awareness of their abilities to perform tasks within the prison environment. In this dissertation, answers to two fundamental questions were sought: 1) Which factors influence prisoner’s perceptions of legitimacy of the prison staff in Slovenian prisons? and 2) Which factors influence self-legitimacy of the prison staff in Slovenian prisons? Mixed methods of qualitative and quantitative research were used in order to improve the validity and the reliability of results, which are based on more solid evidence obtained by reducing disparities between the collected data and the findings. Results revealed that prisoner’s perceptions of legitimacy is influenced by: 1) distributive justice, 2) obligation to obey, 3) relations with prisoners, 4) relations with the prison staff, 5) procedural justice, 6) age, 7) effectiveness of the prison staff, 8) the prison regime, and 9) trust in authority. Moreover, prisoner’s perceptions of legitimacy of the prison staff in more liberal regimes was more positive. Results revealed that prison staff’s perceptions of self-legitimacy is influenced by: 1) education, 2) relations with colleagues, 3) relations with prisoners, 4) supervisors’ procedural justice, 5) age, 6) subculture of the prison staff, 7) satisfaction with salary, and 8) audience (prisoners) legitimacy. Contrary to expectations, self-legitimacy of the prison staff has a positive impact on the willingness of prison workers to use force against prisoners. These findings confirmed the theoretical assumption in the dual model of legitimacy of linking the role of relations between prisoners and prison workers in Slovenian prisons, and enabled the formulation of suggestions for improvement of the current situation in the field of legitimacy in Slovenian prisons.
Ključne besede: legitimacy, prison staff, prisoners, self-legitimacy, Slovenia
Objavljeno: 14.05.2018; Ogledov: 38; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

7.
Primerjava druge in tretje novele Zakona o javnem naročanju
Žan Ajdnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Gospodarstvo je sestavni del vsake države, tako v zasebnem sektorju, kakor tudi sektorju, ki je pod nadzorom državnih organov. V današnjem času se standard življenja v različnih državah meri s pomočjo izračuna bruto domačega proizvoda na prebivalca (BDP), torej večji kot je BDP, višji je standard življenja. Skozi zgodovino se je večal vpliv države na posameznih področji, tako da danes država nadzoruje vse pomembne ustanove, podjetja in zato zaposluje veliko število ljudi. Ker pa država rabi tudi pomoč zasebnega sektorja, podeljuje koncesije ali sklene pogodbo na podlagi javnega naročila s kakšnim zasebnim podjetjem. Zaradi velike konkurence v zasebnem sektorju in zagotavljanju enakovrednosti pri oddaji javnega naročila, je bilo treba omenjeno področje tudi zakonsko urediti. Precej časa je minilo od sprejetja prvega zakona do sprejetja dveh novel – od leta 2016 torej področje javnega naročanja ureja ZJN-3, ki je pravzaprav četrto nadaljevanje Zakona o javnem naročanju. Sprejetje omenjene novele je bilo nujno, saj se mora s tehnološkim razvojem razvijati tudi sistem in postopek javnega naročanja. Omenjena novela bo namreč prva omogočala oddajo ponudb in vse potrebne dokumentacije elektronsko, kar bo pospešilo in olajšalo delo zaposlenim, tako v zasebnem, kakor tudi v javnem sektorju. Z novo novelo je tudi lažji pregled nad področji, ki jih ureja zakon – mnoga področja, ki so bila prej razdrobljena, so sedaj združena vse v en zakon. Novela ima tudi nekaj sprememb, ki sistemsko omogočajo učinkovitejšo izvedbo procesa javnega naročanja, omogočajo pa tudi ekonomično ustreznejšo operativno izvedbo naročila.
Ključne besede: javno naročanje, javna naročila, zakonodaja, novele, diplomske naloge
Objavljeno: 09.05.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

8.
Pravna ureditev orožja v Republiki Sloveniji in primerjalnopravno v Republiki Italiji in Republiki Hrvaški
Martin Muženič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava pravno ureditev osebnega oziroma civilnega orožja v izbranih primerjalnih modelih, to je v Republiki Sloveniji, Republiki Italiji in Republiki Hrvaški. Predstavljeni bodo temeljni orožni predpisi primerjanih oziroma obravnavanih držav in temeljni regionalni pravni viri (orožna zakonodaja, sprejeta v okviru Evropske unije), ki se nanašajo na področje orožja. Osrednji namen magistrskega dela je bralcu prikazati pogoje, ki jih morajo posamezniki izpolnjevati, da jim pristojni organi v obravnavanih pravnih sistemih lahko izdajo zahtevane orožne listine, na podlagi katerih so nato upravičeni do posesti strelnega orožja. Primerjalnopravna analiza obravnavanih pravnih sistemov poskuša posebej predstaviti zlasti pristojne organe, pooblaščene za odločanje v postopkih z orožjem, pravno ureditev lovskega, športnega in varnostnega orožja, nato še postopek v zvezi s podarjenim oziroma podedovanim orožjem, področje zbiranja orožja in končno način urejanja področja orožja, ki ga imajo v posesti zasebne varnostne službe. V zadnjem delu magistrskega dela so prikazani ključni predpisi Evropske unije na področju orožnega prava, ki določajo minimalne skupne pogoje za nabavo, posest in nošenje orožja, minimalno harmonizacijo in določene tehnične aspekte orožnega prava.
Ključne besede: orožje, civilno orožje, pravna ureditev, primerjalno pravo, Slovenija, Italija, Hrvaška, magistrska dela
Objavljeno: 09.05.2018; Ogledov: 55; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (842,95 KB)

9.
Notranji nadzor obveščevalno varnostne dejavnosti
Jasmina Milinčić, 2016, diplomsko delo

Opis: Varnost je ena temeljnih človeških dobrin in jo lahko opredelimo kot stanje, v katerem je zagotovljen uravnotežen fizični, duhovni, duševni in gmotni obstoj posameznika in družbene skupnosti v razmerju do drugih posameznikov, družbenih skupnosti in narave (Grizold, 1999: 23). Obveščevalne službe so pomemben instrument za zagotavljanje varnosti države. Te službe imajo moč, katera temelji na njihovih intelektualnih in materialnih potencialih; na tajnosti, v kateri zbirajo, hranijo in obdelujejo podatke, na vztrajnem kopičenju informacij ter na poseganju v človekovo zasebnost in druge temeljne pravice. Kjer je moč, tam so možne tudi zlorabe te moči, bodisi za zasebne ali politične namene. Zaradi zlorab obveščevalnih služb lahko pride do ogrožanja temeljev demokracije, zato je v sodobni demokraciji potrebno nenehno nadzirati obveščevalne službe in tudi tiste, ki s temi službami upravljajo. Nadzor nad izvršilno vejo oblasti in še posebej nad obveščevalnimi službami je večplasten. Izhaja iz ustavnih temeljev države, odvisen pa je tudi od demokratične tradicije in politične kulture, konkretnih razmerij med posameznimi vejami oblasti, dosežene stopnje razvoja demokratičnih odnosov, zgodovinskih okoliščin ter drugih dejavnikov. Posebnost nadzora nad obveščevalnimi službami je ta, da ne more biti urejen na enak način, kot je urejen nadzor nad ostalimi deli državne uprave, saj delovanje obveščevalnih služb javnosti in tudi ostalim znotraj državne uprave ne sme biti popolnoma pregledno, sicer ne more biti učinkovito. Obstoj ustrezne pravne podlage oziroma normativne ureditve je zato eno osrednjih vprašanj in pogojev nadzora nad obveščevalnimi službami.
Ključne besede: obveščevalno-varnostna dejavnost, obveščevalne službe, SOVA, nadzor, notranji nadzor, diplomske naloge
Objavljeno: 09.05.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (806,48 KB)

10.
Zaporna kazen med teorijo in prakso
Petra Globočnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Pričujoče delo se loteva proučevanja zaporne kazni v sodobni (post)moderni družbi, po preobratu iz pretežno utilitarnega, na rehabilitacijo usmerjenega obdobja, v neoklasicistično doktrino reda in zakonitosti. Raziskovanje je usmerjeno na proučevanje vzrokov in posledic desetletja trajajoče hegemonije pravičniške doktrine. Diskrepanco med teorijo in prakso ter njene implikacije, ki se v prvi vrsti odražajo v več desetletij trajajoči krizi kaznovalnega sistema, soočimo na primeru Združenih držav Amerike. Negativne implikacije niso skoncentrirane le na ZDA, pač pa se je sistem delovanja, z vsemi svojimi učinki razširil domala po vsem svetu. Iz tega razloga je na drugi strani pozornost namenjena Finski, ki je svoj kazenski sistem, utemeljen prav tako na neoklasicistični doktrini, uspela ne le ohraniti stabilnega, pač pa ga je nadgradila v izjemno blago različico, ki privlači pozornost teoretikov in praktikov iz vsega sveta. Kot sodoben sistem kaznovanja in izvrševanja kazenskih sankcij, se pojavlja kot primer dobre prakse. V okvir sodobnega modela zaporne kazni je umeščena tudi rehabilitacija kot pravica, ki učinkuje zoper klasično kazen, ker nevtralizira škodljive učinke zaporne kazni ter restorativna pravičnost, ki rešuje nekatere zagate modernega kazenskega prava.
Ključne besede: kaznovanje, zaporna kazen, obsojenci, resocializacija, rehabilitacija, diplomske naloge
Objavljeno: 08.05.2018; Ogledov: 35; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici