| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1687
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
The Myth of Pygmalion in Modern Culture
Jana Herzog, 2019, master's thesis

Abstract: In this thesis, I explore the myth of Pygmalion in modern culture, establishing the definitions of the myth and mythology. Furthermore, I research the myth of Pygmalion in ancient Greece and focus on Ovid’s version of the myth that is used as a basis for further analysis. Historical overview of the myth of Pygmalion is provided as the myth underwent various changes throughout different eras – it was reshaped and redefined, while the roles of the creator and the created were changed and switched. The argument that myth can be applied to every aspect of everyday life is proposed as one chapter focuses on modern interpretations. The myth of Pygmalion is relevant not only in film and music industry, but it applies to each individual. In the last chapter of the theoretical part, the myth as a symbol is explained and the question why the myth is still being transmitted today arises.
Keywords: myth of Pygmalion, myth, mythology, Galatea, Pygmalion
Published: 30.08.2019; Views: 60; Downloads: 16
.pdf Full text (623,96 KB)

2.
Načrtovanje, organizacija in izvedba tehniških in naravoslovnih dni v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Boris Volarič, 2019, master's thesis

Abstract: V prispevku bomo naredili kratek pregled različnih klasifikacij kompetenc za 21. stoletje in implementacij nabora znanj, veščin in spretnosti, ki predstavljajo naravoslovno in tehniško pismenost. Predstavili bomo zbir kompetenc, urejen po področjih (naravoslovje, matematika, tehnika), ki jih lahko uporabimo pri načrtovanju posameznih naravoslovnih in tehniških dni. Predstavili bomo primer dobre prakse s pripadajočimi orodji in obrazci, ki nam pomagajo pri celovitem planiranju, organizaciji, izvedbi in evalvaciji dni dejavnosti na šoli. Na kratko bomo analizirali projektno delo kot najprimernejšo metodo za izvedbo tehniških in naravoslovnih dni. Na 8 konkretnih primerih bomo pokazali, kako zastavimo projektno delo tako, da projekt skozi vse njegove korake izvedemo medpredmetno. Na primerih bomo predstavili vzorce, po katerih načrtujemo projektno delo tako, da nekatere delovne naloge projekta izvedemo pri posameznih predmetih pred in po tehniškem oz. naravoslovnem dnevu in nekatere na samem dnevu ali celo dveh.
Keywords: tehniški dan, naravoslovni dan, ključne kompetence, transverzalne veščine, projektno delo
Published: 30.08.2019; Views: 43; Downloads: 4
.pdf Full text (3,30 MB)

3.
Določanje vsebnosti rastlinskim hormonom podobnih substanc v japonskem dresniku (fallopia japonica) in kanadski zlati rozgi (solidago canadensis) s pomočjo biotestov (triticum test in avena test)
Larisa Gorenjak, 2019, master's thesis

Abstract: Japonski dresnik (Fallopia japonica) in kanadska zlata rozga (Solidago canadensis) sta v Sloveniji pogosti invazivni tujerodni vrsti. V naši raziskavi smo poskušali z biotesti na rastlinske hormonom podobne substance določiti hormonski status obeh vrst. Biotesti so enostavna, cenovno ugodna metoda za določanje rastlinskih hormonov in njim sorodnih substanc. Uporabili smo Avena (ovseni) biotest za avksinom podobne substance in Triticum (pšenični) biotest za citokininom podobne substance. V proučevanih rastlinah smo v različnih stadijih rasti našli med 17 μg in 332 μg avksinov na gram suhe mase rastlin, tako v sušenem kot v liofiliziranem rastlinskem materialu. Citokininov z uporabljenimi biotesti nismo zaznali. Liofiliziran material je v primerjavi s sušenim vseboval nekoliko več rastlinskim hormonom podobnih substanc.
Keywords: invazivne tujerodne vrste, rastlinski hormoni, avksini, biotest, japonski dresnik, kanadska zlata rozga, Avena test, Triticum test
Published: 30.08.2019; Views: 47; Downloads: 4
.pdf Full text (1,49 MB)

4.
Populacijska dinamika in raba habitatov pribe (Vanellus vanellus) na Dravskem in Ptujskem polju
Eva Horvat, 2019, master's thesis

Abstract: Populacije pribe v Evropi so zaradi slabega gnezditvenega uspeha v zadnjih desetletjih doživele velik upad številčnosti. Da bi ugotovili velikost in dinamiko populacije pribe na Dravskem in Ptujskem polju ter pojasnili rabo habitatov smo med leti 2016 in 2018 izvedli raziskavo. Na štirih manjših območjih smo pozimi popisali vegetacijo njivskih površin z namenom analize učinka ukrepa ozelenitve za varstvo pribe. V letih 2016, 2017 in 2018 smo popisali 148, 130 in 117 parov prib in izračunali zmeren upad populacije. Večino osebkov smo popisali na golih njivah in njivah z mladim pridelkom, kar je bilo pričakovano, saj pribe preferirajo habitate z nizko vegetacijo ali brez, kjer imajo nemoten pregled nad okolico. Z analizo podatkov o kulturnih rastlinah smo ugotovili preferenco do območij s koruznimi njivami, ki so v času gnezdenja pretežno gole površine. Na podlagi zimskih popisov ozelenitve njiv za ugotovitev učinka ukrepa ozelenitve za varstvo pribe sklepamo, da pribam zelo verjetno ustreza mozaik golih površin za gnezdenje in ozelenjenih površin za prehranjevanje in vzrejo mladičev. Na Dravsko-Ptujskem polju gnezdi med 12 in 21 % nacionalne populacije, kar ga uvršča med eno izmed najpomembnejših območij za pribo v Sloveniji. Za varstvo pribe v okviru kmetijsko-okoljskih-podnebnih plačil predlagamo časovno omejitev kmetijskih operacij v kombinaciji z vzpostavitvijo primernih prehranjevalnih habitatov. Za maksimalno učinkovito varstvo predlagamo prioritetno izvajanje ukrepa na tradicionalnih gnezditvenih območjih.
Keywords: priba, populacijska dinamika, raba habitatov, kmetijska krajina
Published: 30.08.2019; Views: 47; Downloads: 7
.pdf Full text (5,09 MB)

5.
Vpliv interaktivnih nalog na razumevanje vzorcev pri pouku matematike
Špela Marič, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo, kako uporaba interaktivnih nalog vpliva na razumevanje vzorcev pri pouku matematike. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu se najprej posvetimo predstavitvi vzorcev, in sicer opredelitvi vzorcev in pomenu vzorca za posameznika. Sledi podrobnejša obravnava delitve vzorcev po vrsti objekta in po načinu širjenja. Nato se osredotočimo še na povezavo vzorcev z matematiko ter uporabo vzorcev v slovenskih osnovnih šolah, kjer smo pregledali posodobljen učni načrt za matematiko ter analizirali vključenost vzorcev v nekaterih osnovnošolskih učbenikih. V nadaljevanju sledi predstavitev informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Najprej opišemo področja uporabe računalnika v izobraževanju ter uporabo računalnika pri pouku. Sledi opredelitev pojmov, povezanih z IKT, ter obravnava uporabe IKT v šoli. Zadnji del teoretičnega dela namenimo predstavitvi apletov. V empiričnem delu naloge smo izvedli pedagoški eksperiment z dvema avtorskima interaktivnima apletoma na temo vzorcev. V eksperiment sta bili zajeti dve skupini, kontrolna in eksperimentalna. Podatke za kontrolno skupino smo našli na internetu, in sicer iz matematičnih raziskav Timms in Pisa, medtem ko je bila eksperimentalna skupina sestavljena iz dveh razredov osmošolcev dveh pomurskih šol. S pomočjo treh instrumentov: inicialnega, finalnega in retencijskega preizkusa znanja smo raziskali, ali uporaba IKT-ja vpliva na razumevanje vzorcev in trajnost znanja s področja vzorcev.
Keywords: matematika, vzorci, IKT, aplet
Published: 30.08.2019; Views: 49; Downloads: 5
.pdf Full text (5,23 MB)
This document has many files! More...

6.
Metoda podpornih vektorjev v detekciji goljufij
Manja Krajnčič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava problem odkrivanja goljufij za izbrani scenarij. Scenarij nam predstavlja eno obliko goljufanja, ki jo želimo razkriti z uporabo ustrezne metode. Kljub temu, da je za odkrivanje goljufij razvitih veliko metod, pa vse niso ustrezne. Metode, ki se v prvi vrsti delijo na nadzorovane in nenadzorovane, ne odkrijejo vseh vrst goljufij, zato je zelo pomembno, da ustvarimo več scenarijev in prilagodimo metode glede na naš nabor podatkov, s tem pa pokrijemo večjo množico možnih goljufov. Za scenarij si izberemo goljufanje gostincev, nad katerim razvijemo novo metodo za odkrivanje transakcijskih goljufij. Rezultate primerjamo tudi z rezultati, ki jih nad isto množico podatkov dobimo pri uporabi metode podpornih vektorjev enega razreda. Glavni rezultat magistrske naloge nam predstavlja kombinacijo uporabe dveh metod za rangiranje gostincev od najbolj do najmanj sumljivih.
Keywords: odkrivanje goljufij, subvencionirana študentske prehrana, metoda FSRO, metoda podpornih vektorjev enega razreda
Published: 29.08.2019; Views: 84; Downloads: 10
.pdf Full text (1,31 MB)

7.
Določanje vsebnosti rastlinskim hormonom podobnih substanc v japonskem dresniku (Fallopia japonica) in kanadski zlati rozgi (Solidago canadensis) s pomočjo biotestov (Cucumis test)
Maja Luković, 2019, master's thesis

Abstract: Invazivne tujerodne vrste se hitro razmnožujejo in razširjajo ter izpodrivajo avtohtone vrste. V naši raziskavi smo želeli raziskati vsebnost rastlinskim hormonom podobnih substanc v dveh invazivnih tujerodnih rastlinskih vrstah, kanadski zlati rozgi (Solidago canadensis) in japonskem dresniku (Fallopia japonica). S kumaričnim (Cucumis) biotestom smo ugotavljali vsebnost avksinom in citokininom podobnih substanc v rastlinskem materialu, v različnih razvojnih stadijih rasti, sušenem v sušilniku ali liofilizatorju. V obeh proučevanih invazivnih vrstah smo v materialu, sušenem v liofilizatorju določili nekoliko več hormonom podobnih substanc v primerjavi s sušenim materialom v sušilniku. Kanadska zlata rozga (Solidago canadensis) je vsebovala med 65 µg in 116 µg avksinov in med 0 µg in 50 µg citokininov na gram suhe mase (SM) rastlin. Japonski dresnik (Fallopia japonica) je vseboval med 63 µg in 116 µg avksinov in med 0 µg in 53 µg citokininov na gram suhe mase (SM) rastline. Največ avksinov in avksinom podobnih substanc imata obe proučevani vrsti v drugem razvojnem stadiju, v katerem so rastline že razvile dolge, še neolesenele poganjke, ter liste in v tretjem razvojnem stadiju, v katerem so bile rastline skoraj popolnoma razvite, z že nekoliko olesenelimi stebli. Največ citokininov in citokininom podobnih substanc smo zaznali v drugem razvojnem stadiju pri obeh rastlinskih vrstah.
Keywords: Solidago canadensis, kanadska zlata rozga, Fallopia japonica, japonski dresnik, invazivne tujerodne rastline, avksini, indol-3-butanojska kislina (IBA), citokinini, 6-benzilaminopurin (BAP), kumarični (Cucumis) biotest
Published: 29.08.2019; Views: 87; Downloads: 4
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Vpliv podnebnih sprememb na kmetijske kulture v Evropi
Aleš Zver, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vpliv podnebnih sprememb na kmetijske kulture v Evropi smo izdelali z namenom, da ocenimo, kam peljejo podnebne spremembe na področju kmetijstva v Evropi. Ugotavljamo, da imajo podnebne spremembe tako negativne kot pozitivne posledice za kmetijstvo, hkrati pa sama kmetijska dejavnost lahko vpliva na spreminjanje podnebja. S tremi različnimi globalnimi podnebnimi modeli (CC, HE in MP), v sklopu katerih smo obravnavali tri različne scenarije (RCP2.6, RCP4.5 in RCP8.5), ter s pomočjo geografskega informacijskega sistema, smo izdelali karte, ki nakazujejo trend spreminjanja podnebnih pogojev za izbrane kmetijske kulture v 2. polovici 21. stoletja. Ugotovili smo, da bi se lahko povprečne letne temperature po najbolj pesimističnem scenariju (RCP8.5) na posameznih območjih v Evropi dvignile tudi za več kot 5 °C. Za analizo smo izbrali najbolj tradicionalne oz. specifične kmetijske kulture v Evropi, to so pšenica [Triticum aestivum L.], koruza [Zea Mays L.], krompir [Solanum tuberosum L.] in oljka [Olea europaea L.]. Na podlagi bioklimatskih lastnosti za posamezno kulturo smo izdelali karte, ki prikazujejo podnebno ustreznost za pridelavo izbrane kulture v 2. polovici 21. stoletja. Ugotovili smo, da se bo ustreznost za pridelavo izbranih kmetijskih kultur v prihodnosti ob obravnavanih podnebnih trendih v splošnem pomikala v višje geografske širine in nadmorske višine. Na podlagi rezultatov podnebne ustreznosti smo analizo nekoliko poglobili s pomočjo metode CVA (Change Vector Analysis) in tako ugotavljali, na katerih območjih v Evropi bo v prihodnosti imela temperatura zraka in na katerih spremenjena količina padavin večji pomen pri spreminjanju podnebne ustreznosti za pridelavo oz. gojenje izbranih kmetijskih kultur.
Keywords: evropska kmetijska politika, globalni podnebni modeli, podnebne spremembe, podnebna ustreznost, kmetijske kulture, RCP
Published: 27.08.2019; Views: 83; Downloads: 10
.pdf Full text (6,44 MB)

9.
Svetlobno onesnaženje – projektni pristop v srednješolskem izobraževanju
Teja Bezgovšek, 2019, master's thesis

Abstract: Svetlobno onesnaženje je hitro rastoč globalni okoljski problem sodobne družbe in kot tak vreden omembe in obravnave v procesu izobraževanja. Osrednji namen magistrskega dela je bil na podlagi teoretične analize problema svetlobnega onesnaženja pripraviti didaktična gradiva za srednješolsko izobraževanje na temo svetlobno onesnaženje. V teoretičnem delu so povzeta ključna strokovna spoznanja o obravnavani problematiki. Z vidika vključenosti teme svetlobno onesnaženje so analizirani izbrani učni načrti in aktualni učbeniki sekundarnega nivoja izobraževanja v Sloveniji ter srednješolski učni načrti splošnoizobraževalnih predmetov izbranih evropskih držav ter opisane teoretične značilnosti projektnega učnega dela. V empiričnem delu je načrtovan primer projektnega učnega dne, vključujoč vsa didaktična gradiva, priporočila in navodila za njegovo celovito izvedbo na temo svetlobno onesnaženje v gimnaziji. Za dijake so izdelana učna gradiva s teoretičnimi izhodišči svetlobnega onesnaženja, naloge z navodili za njihovo samostojno izvedbo terenskih meritev svetlobnega onesnaženja (meritve sija neba, zajem vsenebnih posnetkov, popis zunanje razsvetljave) izbranega območja in delovni listi z navodili ter nalogami za samostojno obdelavo, prikaz in analizo na terenu zbranih rezultatov, in sicer rož svetlobnega onesnaženja, vsenebnih posnetkov, popisa zunanje razsvetljave ter karte svetlobnega onesnaženja preučevanega območja. Za izvedbo vseh načrtovanih ter pripravljenih aktivnosti v okviru načrtovanega projektnega učnega dne so izdelana tudi didaktična priporočila in navodila za učitelje z vzorčnim primerom.
Keywords: svetlobno onesnaženje, projektno učno delo, srednješolsko izobraževanje.
Published: 27.08.2019; Views: 50; Downloads: 2
.pdf Full text (6,65 MB)

10.
Einfluss der Motivation auf das Lernen der deutschen Sprache und das Wissensniveau bei Erwachsenen DaF-Lernern
Jožica Škofič, 2019, master's thesis

Abstract: In der heutigen Zeit entscheiden sich immer mehr Menschen, verschiedenen Alters, verschiedener Bildungsniveaus und aus verschiedenen Gründen für das Fremdsprachenlernen in Form von Erwachsenenkursen. Noch vor ein paar Jahren überwog in Slowenien, im Bereich Prekmurje, die Kursteilnehmerzahl bei den Englischkursen, jetzt hat sich jedoch die Lage vollkommen verändert, die deutsche Sprache wurde wichtiger für die Menschen, die in Nordosten Sloweniens leben. Infolgedessen fingen die Kursanbieter mehr Möglichkeiten für das Lernen der deutschen Sprache anzubieten. Eine der Institutionen, die die Möglichkeit für das Lernen der deutschen Sprache bietet, ist das Gymnasium Franca Miklošiča in Ljutomer, mit dem 60-stündigem Programm des Deutschkurses. Der Kurs ist für Erwachsene gedacht, die aus verschiedenen Gründen die deutsche Sprache lernen wollen. Der Kurs bietet das Deutschlernen in drei Stufen an, in denen die Kursteilnehmer eine Bescheinigung über die Kenntnisse der deutschen Sprache auf den Niveaustufen A1/1, A1/2 oder A2 erhalten. Die Niveaus der Sprachausbildung stehen im Einklang mit der empfohlenen Skala des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen (Europarat 2011), das offizielle Kriterium der Fremdsprachenkenntnisse in der Europäischen Union. Es werden alle Kompetenzen bewertet: das Schreiben, Sprechen, das Hör- und Leseverstehen. Das europäische Kriterium für A1, genannt auch »Breakthrough« (ebd.) sieht 180 Stunden des Sprachenlernens vor, das erworbene Zertifikat ist Start Deutsch 1 (Goethe-Zertifikat A1: Start Deutsch 1, o. J.). Da der Kurs im Gymnasium Franca Miklošiča Ljutomer 60 Stunden dauert, erhalten die Kursteilnehmer am Ende des bestandenen Kurses das Zertifikat der Stufe A1/1, das bedeutet, dass sie die Hälfte der voraussichtlichen Kenntnisse der Stufe A1 erworben haben. Nach dem beendeten Kurs der dritten Stufe befinden sich die Kursteilnehmer auf dem Niveau A2, auch genannt »Waystage« (Gemeinsame Referenzniveaus, o. J.) und bekommen damit das Zertifikat Start Deutsch 2 (Goethe-Zertifikat A2: Start Deutsch 2, o. J.). In den Sprachschulen gibt es im Gegensatz zu den Mittel- und Grundschulen kein etabliertes Curriculum, deswegen muss der Kursleiter das Programm für den jeweiligen Kurs alleine zusammenstellen, die Literatur auswählen, die Themen, die bei dem Kurs bearbeitet werden, das Material vorbereiten und den Kurs koordinieren. Um den Kursteilnehmer das Folgen und das Lernen zu erleichtern, erhalten die Kursteilnehmer in unserem Fall Kursunterlagen Alltag, Beruf & Co. (vgl. Alltag, Beruf & Co., o. J.), das ein Lehrbuch enthält, eine Kombination der Theorie und Übungen mit einer CD für das Hörverstehen. Es ist vorausgesehen, dass die Kursteilnehmer zweimal in der Woche je 3 Stunden mit der Lehrerin arbeiten und dann die gleiche Stundenzahl Zuhause. Für die Arbeit Zuhause erhalten sie Hausaufgaben. Den Erfolg beim Erlernen einer Fremdsprache beeinflussen sowohl die Arbeit beim Kurs als auch die Arbeit Zuhause. Zudem gibt es aber auch noch andere Faktoren, die wir in die inneren und die äußeren Faktoren aufteilen. Die äußeren Einflüsse sind in unserem Fall z. B. die Möglichkeit für eine Arbeit, die Gesellschaft, der Druck des Arbeitsamtes u. Ä., die inneren Faktoren jedoch die eigene Motivation bzw. Wunsch nach dem Wissen oder Ausbesserung der deutschen Sprache, der Wunsch nach neuen Erfahrungen, Kenntnissen u. Ä. Einen großen Einfluss auf den Erfolg hat auch die Herangehensweise des Lehrers, seine Motivation und seine Einstellung zur Sprache. In der Masterarbeit wird ermittelt, welche Motive die Entscheidung der Teilnehmenden für den Besuch des Kurses prägten, deren Einstellung zur deutschen Sprache und die Beeinflussung der Einstellung, deren Fortschritt und den Einfluss verschiedener Fakturen auf das Wissensniveau nach dem beendeten 60-stündigen Kurs am Gymnasium Franca Miklošiča Ljutomer.
Keywords: SCHLÜSSELWÖRTER: Erwachsenenbildung, Fremdsprachenlernen im Erwachsenenalter, Wissensniveau, Motivation, Motive
Published: 13.06.2019; Views: 197; Downloads: 9
.pdf Full text (2,03 MB)

Search done in 0.4 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica