1. Povezovanje naravoslovnih in tehničnih vsebin z izkustvenim učenjem v naravi: vzorčni model za izvedbo aktivnosti znotraj različnih gozdnih okolij : magistrsko deloDan Simenčič, 2025, magistrsko delo Opis: Osrednja naloga magistrskega dela je bila raziskati pomen naravoslovnega in tehničnega izobraževanja v naravnem (gozdnem) okolju, s poudarkom na izkustvenem učenju in praktičnih aktivnostih. Sestavljena je iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu so predstavljeni vsebine predmeta naravoslovje in tehnika ter tudi pomembnost in vpliv učenja v naravi, vloga staršev in primeri dobrih praks. Velika pozornost se namenja učnim pristopom, kot so raziskovalno učenje, taborništvo, gozdna pedagogika in pustolovsko učenje, ki koristijo pri poučevanju v naravnih okoljih. Omenjen je tudi pomen gozda v izobraževanju.
Praktični del zavzema sklop nalog in opis treh aktivnosti (vezanje vozlov, izdelava gozdnega kolesa in gradnja bivaka), ki so bile izvedene na dveh osnovnih šolah v različnih naravnih okoljih. Enkrat v mestnem parku, drugič pa v klasičnem slovenskem gozdu. Aktivnosti so bile zasnovane s pomočjo učne priprave in predstavljene s pomočjo priročnika. Rezultati so potrdili večjo stopnjo motivacije, zanimanja, ustvarjalnosti in sodelovanja učencev pri izvedbi. Prav tako se je uresničilo, da je narava ponudila prostor, ki ponuja bogate možnosti za celostni in trajnostni razvoj vseh učencev. Ključne besede: naravoslovje in tehnika, naravno okolje, učenje v naravi, izkustveno učenje, praktične aktivnosti Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (10,38 MB) |
2. Marcel Moyse in njegov opus za flavto : magistrsko deloAnastasija Kostić, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava flavtista in pedagoga Marcela Moysa. Namen je preučiti glasbenikovo življenje ter njegove vidike in načine poučevanja na podlagi videoposnetkov s seminarjev za flavto, pridobljenih intervjujev raznih flavtistov o njegovem življenju in glasbeni biografiji Trevorja Wya. Eden izmed ciljev je ugotoviti, kako je Moysovo otroštvo vplivalo na nastanek njegovih etud in način njegovega poučevanja. Delo se osredinja na interakcijo med Moysovimi zbirkami in metodami ter vidiki vadenja flavte v povezavi s tehniko, z artikulacijo, nastankom in s produkcijo tona. Praktični del je zasnovan na analizi dveh njegovih etud. V okviru raziskave so bili temeljito preučeni cilj posamezne etude in težave, s katerimi se posamezniki srečajo med igranjem. Zbrani podatki so bili aplicirani v praktični izvedbi etud. Metodološko delo temelji na arhivskem raziskovanju glasbenikovega življenja, analizi etud in na praktični izvedbi. Raziskava virov se večinoma opira na spletne vire, pridobljene iz članka The Marcel Moyse Society Newsletter, katerega urednica je Moysova potomka. Ključne besede: Marcel Moyse, poučevanje, tehnika, artikulacija, vadenje Objavljeno v DKUM: 17.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (5,71 MB) |
3. Multimodalni preplet v lutkovni predstavi Čriček in mravljaAlja Krevel, Dragica Haramija, Elena Volpi, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Basen o murnu in mravlji je pripisana Ezopu, že davno pa je
postala svetovna kulturna dediščina, ki jo poznamo v različnih
književnih vrstah (poezija, kratka proza, dramatika) in v
najrazličnejših medijskih predelavah. Lutkovni medij združuje
različne kode sporočanja: jezikovni (dialogi), zvočni (glasba kot
motiv, glasba kot podlaga), vizualni in gestualni (dramske osebe),
prostorski (osebe, video). V prispevku predstavljamo
mikroanalizo izbrane lutkovne predstave glede na kode sporočanja
in makroanalizo oz. sumativni pomen vseh kodov sporočanja,
njihovo prepletenost in sporočilnost. Lutkovna predstava Čriček in
mravlja vsebuje dva načina povezanosti izhodiščnega besedila in
predstave: priredbo (izhodišče je Ezopova basen); povzemanje oz.
izposojanje, z dodajanjem dramskega lika (drevo) in s spremembo
koncepta razumevanja umetnosti kot dela in ne kot nekoristnega
početja. Didaktična izhodišča temeljijo na osmi ključni
kompetenci vseživljenjskega učenja, to je kulturna zavest in
izražanje. Ključne besede: multimodalnost, Ezop, Vivaldi Objavljeno v DKUM: 14.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (714,04 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. A survey on packing coloringsBoštjan Brešar, Jasmina Ferme, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2020, pregledni znanstveni članek Opis: If S=(a1,a2,...) is a non-decreasing sequence of positive integers, then an S-packing coloring of a graph G is a partition of V (G) into sets X1,X2,... such that for each pair of distinct vertices in the set Xi, the distance between them is larger than ai. If there exists an integer k such that V(G)=X1 U ... U Xk, then the partition is called an S-packing k-coloring. The S-packing chromatic number of G is the smallest k such that G admits an S-packing k-coloring. If ai=i for every i, then the terminology reduces to packing colorings and packing chromatic number. Since the introduction of these generalizations of the chromatic number in 2008 more than fifty papers followed. Here we survey the state of the art on the packing coloring, and ts generalization, the S-packing coloring. We also list several conjecres and open problems. Ključne besede: packing coloring, packing chromatic number, subcubic graph, S-packing chromatic number, computational complexity Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (98,49 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Metodika učenja skupinske taktike v nogometu (sodelovanje dveh igralcev v napadu in obrambi) : diplomsko deloMinas Koren, 2025, diplomsko delo Opis: Naloga predstavlja metodologijo učenja skupinske taktike med dvema igralcema, in sicer v napadu in v obrambi. Obravnavana je sistematičnost učenja, postopnost in pomen drugih nogometnih veščin za uspešno izvajanje taktičnih elementov. Učenje skupinske taktike je ključno za doseganje zastavljenih ciljev na treningu. S to metodo lahko igralci postopoma in pravilno osvojijo potrebne taktične elemente. Ker je razumevanje taktičnih zahtev v sodobnem nogometu izjemno pomembno, je smiselno, da se že pri mlajših selekcijah vključuje učenje taktičnih elementov v trening. Ključne besede: nogomet, taktika, skupinska taktika, sodelovanje dveh igralcev, nogometna tehnika, sodobni model nogometne igre, metodika učenja Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (3,36 MB) |
6. Vloga drugačnega pedagoškega pristopa pri oblikovanju časovnih predstav znotraj drugega razreda waldorfske šole : magistrsko deloNuša Žižek, 2024, magistrsko delo Opis: Osnove waldorfske pedagogike izhajajo iz otrokovega duhovnega in fizičnega razvoja. Prizadevanja pedagogike težijo k temu, da otroci zrastejo v odgovorne, ustvarjalne, socialne in zrele osebnosti. Poudarek je na umetniškem načinu poučevanja prav vseh predmetov, izjema ni niti spoznavanje okolja. Pri spoznavanju okolja pride še posebej do izraza učenje preko aktivnosti, ki spodbuja kreativno mišljenje. Učitelji učence nagovarjajo z različnimi zgodbami, ki otroke notranje bogatijo. Magistrska naloga nudi vpogled v drugačno pedagogiko skozi pristope pri oblikovanju časovnih predstav znotraj drugega razreda waldorfske osnovne šole. Predstavljen je pouk po sklopih (epohalni pouk) in potek učnih ur. Ključne besede: izobraževanje, waldorfska pedagogika, spoznavanje okolja, prvo vzgojno izobraževalno obdobje, waldorfska osnovna šola Objavljeno v DKUM: 06.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (10,02 MB) |
7. Urjenje/učenje jezikovnih spretnosti med rutino z govornimi zgodbami in logopedsko lutko : diplomsko deloPia Pinter, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv uporabe logopedske lutke kot motivacijskega sredstva za sodelovanje predšolskih otrok pri logopedskih vajah, usmerjenih v razvoj govornih sposobnosti. Namen raziskave je bil preveriti, ali prisotnost lutke poveča zanimanje otrok, starih od 2 do 4 leta, za izvajanje logopedskih vaj in poslušanje zgodb v primerjavi s situacijami brez lutke. Raziskava je bila izvedena v Vrtcu Radlje ob Dravi na vzorcu 13 otrok, pri čemer so se dejavnosti izvajale v dveh pogojih: z lutko in brez lutke. Podatki so bili zbrani z opazovanjem, beleženjem odzivov in izpolnjevanjem ocenjevalnih listov. Rezultati kažejo, da logopedska lutka pozitivno vpliva na otrokovo motivacijo, saj spodbuja glasno ponavljanje zlogov, angažirano sodelovanje in boljše izvajanje vaj, še posebej pri ponavljanju gibov jezika. Lutka je delovala kot vizualni pripomoček, ki je otrokom olajšal razumevanje nalog in jih spodbujal k samozavestnejšemu sodelovanju. Na podlagi teh ugotovitev smo oblikovali priporočila za vključitev lutke v logopedske obravnave, saj lahko uporaba lutke pripomore k večjemu učinku terapije in hitrejšemu govornemu napredku otrok. Ključne besede: logopedska lutka, motivacija, razvoj govora, logopedske vaje Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (4,09 MB) |
8. Življenje in delo skladatelja Bojana Glavine (3 skladbe za flavto) : magistrsko deloLara Šijanec, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Življenje in delo skladatelja Bojana Glavine (3 skladbe za flavto) raziskuje življenje, delovanje in ustvarjanje skladatelja Bojana Glavine. Prvi del se osredotoča na ključne dogodke iz njegovega življenja, ki so ga privedli do njegove umetniške poti. Glavina je predstavljen kot vsestranski umetnik – skladatelj, klavirski pedagog, pianist, publicist, zbiratelj in predavatelj. Na vseh področjih predstavimo njegovo delovanje in se nato posvetimo njegovemu bogatemu opusu ter iz njega izluščimo skladbe, ki so napisane za flavto v različnih možnih sestavih. V drugem delu se z analizo posvetimo trem izbranim skladbam za flavto. Analizirane so skladbe FUNtazija za flavto in klavir, Devet nasmehov za tri flavte in Igra za flavto in klavir. Izvedbe izbranih skladb bodo predstavljene tudi na magistrskem nastopu. Ključne besede: Bojan Glavina, skladatelj, klavirski pedagog, pianist, dela za flavto Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (6,90 MB) |
9. Strokovna usposabljanja vzgojiteljev za področje gozdne pedagogike : diplomsko deloNuša Forštnarič, 2025, diplomsko delo Opis: Vzgojitelji pomembno vplivajo otrokov razvoj. Zato pomembno vplivajo na otrokov razvoj in se morajo stalno strokovno usposabljati. Vedno več slovenskih vzgojiteljev se vključuje v program gozdne pedagogike, ki se je pri nas začela uveljavljati v letu 2010. Gozdna pedagogika v nekaterih segmentih odstopa od Kurikuluma za vrtce, po katerem delajo slovenski javni vrtci. Tako se tudi strokovni razvoj vzgojiteljev, ki so vključeni v program gozdne pedagogike, razlikuje od strokovnega razvoja ostalih vzgojiteljev, s tem pa tudi njihove strokovne kompetence. V teoretičnem delu smo predstavili gozdno pedagogiko, njene učinke ter vzgojitelje in vrtce v programu. Prav tako smo se posvetili strokovnemu usposabljanju vzgojiteljev za področje gozdne pedagogike in njihovim strokovnim kompetencam. V empiričnem delu so interpretirani odgovori intervjujev in rezultati le-teh. Intervjuje smo izvedli z diplomiranimi vzgojitelji, ki so vključeni v program gozdne pedagogike. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji, ki so vključeni v program gozdne pedagogike, skrbijo za strokovno usposabljanje na tem področju. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji, vključeni v program gozdne pedagogike, skrbijo za svoj strokovni razvoj, v kolikšni meri se udeležujejo strokovnih usposabljanj in kakšen je njihov odnos do le-teh. Glede na odgovore smo spoznali, da se vzgojitelji z zanimanjem udeležujejo strokovnih usposabljanj, vendar jih pri tem zaustavlja nekaj ovir, kot so finance in čas. Menijo, da so usposabljanja zelo koristna in pomembna za njihovo delo ter razvoj. Ključne besede: gozd, gozdna pedagogika, vzgojitelj, strokovni razvoj, strokovne kompetence Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (786,26 KB) |
10. Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju : diplomsko deloZoya Gamze Peter, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature opredelili gibalni razvoj otrok v prvem starostnem obdobju, ples v prvem starostnem obdobju, elemente plesa, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju, kaj so rajalne igre in kaj so ustvarjalne rajalne igre, opredelili smo tudi načrtovanje plesnih dejavnosti ter spodbude za gibanje. Na koncu smo opredelili še, kaj je to SWOT analiza, saj smo jo uporabili pri analizi izvedenih dejavnostih. V empiričnem delu smo v vrtcu Ravne na Koroškem izvedli devet ustvarjalnih rajalnih iger, za katere smo zapisali besedilo, melodijo in gibalne motive. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je zajemal 13 otrok. Uporabili smo kvalitativno raziskovalno metodo raziskovanja, pri čemer smo podatke zbrali z analizo evalvacij in sprotnih zapisov dejavnosti v obliki analize SWOT. Ustvarjalne rajalne igre smo napisali po težavnosti od najlažje do najtežje in jih tako tudi izvajali. Naše ugotovitve prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in ovir izvedbe ustvarjalnih rajalnih iger predstavljajo izhodišče za nadaljnje izboljšave pri načrtovanju in izvedbi plesnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju. Ključne besede: ples, ustvarjalne rajalne igre, prvo starostno obdobje, vrtec Ravne na Koroškem, SWOT analiza. Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
Celotno besedilo (2,99 MB) |