SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 3554
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Sodelovanje svetovalnih delavcev z vzgojitelji in njihovimi pomočniki
Anja Dvoršak, 2018, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela je Sodelovanje svetovalnih delavcev z vzgojitelji in njihovimi pomočniki. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je zasnovan na obsežni strokovni literaturi, ki zajema področje svetovalnega dela v vrtcu in osnovni šoli. Raziskovalni del temelji na hipotezah, ki so oblikovale anketni vprašalnik. Bistvo celotnega diplomskega dela je ugotoviti, ali hipoteze držijo ali ne. Vse hipoteze smo lahko le delno potrdili, saj nismo opazili statističnih značilnih razlik. Pri rezultatih smo opazili majhne razlike, vendar jih nismo posplošili na celotno populacijo. Prišli smo do ugotovitve, da svetovalni delavci v Sloveniji zelo dobro sodelujejo z vzgojitelji in njihovimi pomočniki ter da svetovalni delavci v večini brez posebnih težav sodelujejo z njimi. Raziskava, ki smo jo opravili, nas je pripeljala do ugotovitve, da je svetovalno delo izredno pomembno in koristno za izobraževalno ustanovo in vse njene podsisteme. Svetovalni delavci so pomemben sestavni del vrtca oz. šole. Vplivajo na življenje in potek dela celotnega vrtca oz. šole. Sodelujejo z različnimi podsistemi oz. udeleženci vrtca oz. šole, med njimi tudi z vzgojitelji in njihovimi pomočniki. Vsi morajo biti odprti, se dopolnjevati in si ne smejo zapirati poti pri sodelovanju, le tako bodo lahko optimalno delovali v dobro vrtca oz. šole. Vrtec oz. šola je tisti del izobraževanja otroka, ki predstavlja varno, udobno in otroku prijazno okolje za učenje. Za zagotavljanje le-tega pa je potrebno, da vsi udeleženci vrtca oz. šole sodelujejo, si pomagajo ter poslušajo.
Ključne besede: svetovalni delavec, sodelovanje, vzgojitelj, odnosi, vrtec
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 4; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (743,82 KB)

2.
Rajalne igre v vrtcu pri otrocih starih 5-6 let
Katja Meško, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Rajalne igre v vrtcu pri otrocih, starih 5–6 let, je bil poiskati rajalne igre iz Prlekije, jih izvesti v skupini pet- in šestletnih otrok ter ob evalvaciji ugotoviti, ali smo v otrokov svet prenesli igre, ki so se jih igrali otroci nekoč. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo se posvetili rajalnim igram, njihovi delitvi in učinkom na otroke. Teoretično smo opisali tudi poezijo, saj so del rajalnih iger govorjene pesmi. Poudarili smo še pomen razvoja govora v predšolskem obdobju. V praktičnem delu smo predstavili izbrane igre. Pri vsaki so zapisani cilji ter opis igre z evalvacijo ter fotografijo, ki smo jo posneli v Vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž. Odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja smo dobili z evalvacijo vseh izvedenih rajalnih iger.
Ključne besede: Igra, otrok, govor, rajalne igre, gibanje
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

3.
Rojstvo sorojenca
Polona Rogina, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Rojstvo sorojenca smo želeli podrobneje raziskati, kako so otroci pripravljeni na prihod sorojenca in kakšni so odzivi nanj po rojstvu. Priprava na rojstvo sorojenca je zelo pomembna. Zanjo ne potrebujemo le točno odmerjenega časa za pogovor, ampak jo najbolje izvajamo tako, da otroka vključimo v vse kar počnemo. V teoretičnem delu smo predstavili obdobje pred rojstvom sorojenca v družini in poudarili, kako potrebno je otroka navaditi na vse spremembe, ki bodo nastale ob prihodu novega člana. Preko slikanic mu lahko približamo izgled dojenčka in mu odgovorimo na njegova vprašanja o sorojencu. Opisana je tudi priprava otroka na mamin odhod v porodnišnico in odzivi otroka, ki se lahko pojavijo ob rojstvu sorojenca. Prav tako je predstavljeno dogajanje v družini po rojstvu sorojenca. V empiričnem delu smo predstavili podatke, ki smo jih pridobili z izdelanim vprašalnikom v orodju 1KA. Na vzorcu, ki je zajemal 366 mam, smo raziskali, kako je pri njih potekala priprava otroka na rojstvo sorojenca in kakšni so bili odzivi nanj. Rezultati so pokazali, da se starši dobro znajdejo pri pripravi in sodelujejo vzajemno. Izkazalo se je, da so otroci v veliki meri vključeni v pripravo, kar se odraža v pozitivnem odzivanju na novico in posledično tudi na sorojenca. Prav tako se odnos med mamo in otrokom v večini ni spremenil, zasledili smo celo, da se je ponekod izboljšal. V programu SPSS smo s pomočjo χ2-testa izračunali še statistične značilnosti, ki so vezane na otrokovo starost. Mame se slikanic v večini primerov niso posluževale med pripravo, v diplomskem delu pa je kljub temu zapisano veliko število knjig, ki jih lahko uporabijo starši, pedagogi in vzgojitelji pri pripravi otroka na sorojenca.
Ključne besede: priprava na rojstvo, otrokova vprašanja, sorojenci, slikanice, ljubosumje
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

4.
Formativno spremljanje otroka s primankljaji na posameznih področjih učenja
Katarina Kralj, 2018, magistrsko delo

Opis: Formativno spremljanje je povzročilo spremembe v učnem procesu in tudi v nekaterih šolskih sistemih. Učni proces ni tako več vezan samo na učenje podatkov, ki jih podaja učitelj, ampak jih skupaj usvajajo učenci in tako napredujejo ter dosegajo cilje, ki so v naprej zastavljeni skupaj z učiteljem. Učenci s tem postanejo aktivnejši člen učnega procesa, usmerjajo potek in postanejo sami gospodar svojega znanja, kar predvsem pomeni, da prevzemajo odgovornost za svoje učenje pa tudi za ne-napredek. Ker naš šolski sistem postaja vedno bolj inkluzivno naravnan, je bilo potrebno raziskati učinkovitost formativnega spremljanja tudi na področju napredka učencev s posebnimi potrebami. S pomočjo študije primera je tako nastala raziskava, kjer so cilji formativnega spremljanja vezani na cilje iz individualiziranega programa. V raziskavo je bila vključena učenka s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Rezultati so pokazali, da formativno spremljanje uspešno pripomore k napredku učenke.
Ključne besede: formativno spremljanje, inkluzija, individualiziran program, cilji, učenci s PPPU
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 4; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
Vpliv aerobne vadbe na vzdržljivost otrok
Katja Simončič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv aerobne vadbe na vzdržljivost otrok je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo pojasnili izhodišča o vplivu aerobne vadbe na vzdržljivost otrok. Skozi poglavja smo predstavili pojem vzdržljivosti, merjenje vzdržljivosti, vrste aerobne vadbe in načine za izboljšanje aerobne vzdržljivosti pri predšolskih otrocih. V empiričnem delu smo predstavili namen in cilje naše raziskave. Predstavili smo potek eksperimenta in dobljene rezultate oziroma ugotovitve, do katerih smo prišli na podlagi izvajanja osemnajstih vadbenih enot v časovnem obdobju dveh mesecev. Naš namen je bil ugotoviti vpliv aerobne vadbe na vzdržljivost otrok. Vpliv smo proučevali tako, da smo poleg eksperimentalne skupine v raziskavo vključili še kontrolno skupino, s katero programa redne aerobne vadbe nismo izvajali. V kvantitativni raziskavi so sodelovali otroci stari od 4 let in pol do 6 let iz vrtca Cerkvenjak (eksperimentalna skupina) in otroci vrtca Vitomarci (kontrolna skupina). Meritve smo opravili s testom 20-metrskega stopnjevalnega teka pred začetkom izvajanja in po končanem izvajanju programa aerobne vadbe; pri eksperimentalni skupini smo opravili še vmesno meritev. Zbrane podatke smo kvantitativno obdelali z računalniškim programom SPSS na nivoju deskriptivne statistike. Rezultate smo predstavili v preglednicah, iz katerih smo lahko razbrali, da aerobna vadba pozitivno vpliva na vzdržljivost otrok. Vzdržljivost se ob redni aerobni vadbi namreč povečuje, saj so otroci eksperimentalne skupine dosegli velik napredek od začetnega do končnega stanja izvajanja vadbe v nasprotju s kontrolno skupino, s katero nismo izvajali programa redne aerobne vadbe. Na podlagi naše raziskave smo ugotovili, da ima redna aerobna vadba dober vpliv na otroke, saj povečuje njihovo vzdržljivost.
Ključne besede: aerobna vadba, vpliv vadbe, vzdržljivost, aerobna vzdržljivost, predšolski otroci
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 6; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

6.
Glasbene sposobnosti, glasbena izvedba in neglasbene značilnosti učencev, ki obiskujejo glasbeno šolo
Nejka Podplatan, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo tri področja značilnosti glasbenega talenta: glasbene sposobnosti, glasbeno izvedbo in neglasbene značilnosti. V teoretičnem delu je najprej predstavljen temeljni teoretski okvir obravnave značilnosti glasbeno talentiranih učencev na razredni stopnji. Sledi podrobnejša obravnava (treh) izpostavljenih področij glasbenega talenta. Empirični del predstavlja raziskavo, ki je bila izvedena z deskriptivno metodo, podatki pa so bili pridobljeni s kvantitativnim pristopom. Temeljni cilj raziskave je bil proučiti značilnosti glasbeno talentiranih inštrumentalistov, ki obiskujejo glasbeno šolo Vzorec je vključeval 268 učiteljev inštrumentalnega pouka, ki poučujejo na glasbenih šolah Republike Slovenije. Izmed vseh učencev in učenk (od 6 do 10 let) so izbrali tistega oz. tisto, ki je po njihovem mnenju najbolj glasbeno talentiran/-a, in ga/jo ocenili s pomočjo anketnega vprašalnika. Pri tem je bil uporabljen obstoječi merski inštrumentarij avtorja Kovačiča (2016). Rezultati raziskave so pokazali, da so značilnosti glasbeno talentiranih inštrumentalistov, ki se nanašajo na glasbene sposobnosti, glasbeno izvedbo in neglasbene značilnosti nadpovprečno izražene (v intervalu 4 < M < 7). Spol ni statistično pomembno povezan z značilnostmi glasbeno talentiranih inštrumentalistov na področju glasbene sposobnosti. Razlika med deklicami in dečki se je pokazala pri dveh od štirih značilnostih glasbene izvedbe (delna potrditev hipoteze). Pri značilnostih glasbeno talentiranih inštrumentalistov na področju neglasbene značilnosti pa statistično pomembnih razlik med spoloma v glavnem ni. Z višanjem obiskovanja letnika inštrumentalnega pouka v glasbeni šoli oz. s starostjo, se izražene značilnosti glasbeno talentiranih inštrumentalistov statistično pomembno ne zvišujejo, razen v glavnem na področju neglasbene značilnosti.
Ključne besede: glasbeni talent, glasbena šola, glasbene sposobnosti, glasbena izvedba, neglasbene značilnosti
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 23; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

7.
Učinki teka na telo
Jan Breznik, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela je preučiti v zvezi z učinki teka tudi fiziološke osnovne ohranjanja in krepitve vzdržljivosti pri tem. Preučeni so viri, ki so dosegljivi na spletu iz slovenskega prostora, to so viri športnih in medicinskih strokovnjakov splošnih vsebin ter novejši tuji viri in literatura z ilustracijo rezultatov posameznih podrobnejših raziskav. Opisan je osnovni fiziološki odziv na telesni napor, vpliv treninga teka na vzdrževanje in povečevanje sposobnosti delovanja srčno-žilnega sistema ter na kognitivne funkcije. Tek ima lahko vrsto pozitivnih ali tudi negativnih učinkov, kar moramo upoštevati pri treningu te atletske discipline. Na pregleden način so zbrane ugotovitve medicinskih športnih strokovnjakov in predstavljeni osnovni podatki za razumevanje vpliva teka na procese v telesu, tudi na pojav poškodb, in na učinkovitost telesa pri odzivu na obremenitve. Pomemben je tudi vpliv teka na vitalnost tekača. Pojasnjen je način upoštevanja odziva telesa in fizioloških procesov pri treningu teka.
Ključne besede: Pozitivni, in, negativni, učinki, treninga, teka
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 4; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

8.
Evalvacija i-učbenika za 4. razred - liki in telesa
Urška Prebevšek, 2018, magistrsko delo

Opis: V vzgojno-izobraževalnem procesu sta vloga in uporaba informacijske komunikacijske tehnologije vedno bolj prisotni. Zato poučevanje s pomočjo e-gradiv postaja vse bolj prisotno pri poučevanju. Pomembno je, da je prva izkušnja učitelja z e-gradivom pozitivna, saj bo takšen način poučevanja večkrat vključil v pouk. V pedagoškem eksperimentu smo preverjali učenčevo razumevanje geometrije, saj je razvoj geometrijskega mišljenja v veliki meri odvisen predvsem od poučevanja učitelja. Zato smo v magistrski nalogi, z naslovom Evalvacija i-učbenika za 4. razred – Liki in telesa, želeli ugotoviti dvoje. Zanimalo nas je ali vključevanje in uporaba i-učbenika pripomoreta k doseganju boljših rezultatov v znanju, in drugič, ali drugačen način posredovanja učne snovi, s pomočjo i-učbenika, pripomore k boljšemu razumevanju geometrijskega mišljenja na področju likov in teles. S pomočjo van Hiele-ove petstopenjske strukture smo želeli na končnem testu ugotoviti, kakšno je učenčevo razumevanje znanja o likih in telesih. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-eksperimentalno metodo z obliko pedagoškega eksperimenta, kjer smo podatke za analizo zbrali s pomočjo začetnega in končnega testa. Analiza je pokazala, da so končni test uspešneje reševali učenci eksperimentalne skupine, a razlika med skupinama ni bila statistično značilna. Med drugim smo ugotovili, da so težje naloge, ki smo jih umestili v stopnjo neformalne dedukcije po van Hiele-u, bolje reševali učenci eksperimentalne skupine.
Ključne besede: i-učbenik, pedagoški eksperiment, stopnje po van Hiele-u, pravokotnik, kvadrat, kocka, kvader
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 7; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

9.
Učenje učenja odraslih z motnjo v duševnem razvoju s pomočjo lahkega branja
Simona Kuplen, 2018, magistrsko delo

Opis: Za izobraževanje odraslih oseb z motnjo v duševnem razvoju je ključno vseživljenjsko izobraževanje. Del vseživljenjskega izobraževanja je učenje učenja. Odrasli z motnjo v duševnem razvoju imajo znižane intelektualne zmožnosti, zato potrebujejo drugačne načine, metode in strategije poučevanja in učenja. Pri tem je pomembno, da se tudi sami naučijo načinov, metod in strategij, kako se učiti. Eden izmed načinov, kjer si odrasli z motnjo v duševnem razvoju lahko pridobivajo zanje pomembne informacije je lahko branje. Lahko branje je napisano v njim primerni, razumljivi in lahko berljivi obliki. V empiričnem delu naloge smo preverjali sposobnosti učenja odraslih z motnjo v duševnem razvoju s pomočjo besedila v lahkem branju. Raziskava je bila narejena v Varstveno delovnem centru Murska Sobota. S testiranjem v lahkem branju smo dosegli pozitivne učinke na kognitivnem področju, predvsem glede spomina in zapomnitve informacij. Pri tem smo preverjali tudi ustreznost besedila, ki smo ga pripravili v ta namen. Ugotovili smo, da je aktivno učenje odraslih oseb z motnjo v duševnem razvoju mogoče in učinkovito, saj se je povečala njihova informiranost o izbrani tematiki.
Ključne besede: odrasli z motnjo v duševnem razvoju, učenje učenja, lahko branje, metode
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 5; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (6,80 MB)

10.
Preference matematičnih nalog pri učencih 6. razreda
Barbara Trogar, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se nanaša na matematične naloge, ki so pomemben del matematičnega izobraževanja. V teoretičnem delu magistrskega dela sem v prvem delu primerjala slovenski in kitajski šolski sistem, opredelila predmet matematike, njen pomen v izobraževanju ter predstavila splošne cilje, matematične vsebine in sklope, ki jih učenci obravnavajo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju v slovenskem šolskem sistemu. Opisala sem tudi vrste matematičnih problemov, s katerimi se srečujejo pri reševanju nalog. V empiričnem delu sem predstavila rezultate raziskave, ki je bila zasnovana po vzoru raziskovalcev Seaha in Barkatsasa (2012), ki sta raziskovala priljubljenost določenih tipov matematičnih nalog med kitajskimi osnovnošolci. S pomočjo anketnega vprašalnika sem skušala ugotoviti, kateri tip matematičnih nalog je učencem šestega razreda bolj oziroma manj všeč. Učenci so lahko izbirali med reprezentativnimi nalogami, kontekstualiziranimi nalogami ali nalogami odprtega tipa. V raziskavo je bilo vključenih 174 učencev šestih razredov iz štirih različnih slovenskih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so na področju aritmetike in algebre učencem najbolj všeč matematične naloge odprtega tipa, sledijo jim naloge reprezentativnega tipa, najmanj pa so jim všeč naloge s kontekstualiziranim tipom. V drugem sklopu so rezultati pokazali, da so učencem na področju geometrije in merjenja najbolj všeč matematične naloge odprtega tipa, sledijo jim naloge kontekstualiziranega tipa, najmanj pa so jim všeč naloge reprezentativnega tipa.
Ključne besede: Matematika, učenci, 6. razred, matematične naloge, tipi nalog
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 6; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (690,62 KB)

Iskanje izvedeno v 0.48 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici