SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3647
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Besednjak pri tujem jeziku na razredni stopnji osnovne šole
Petra Küčan, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preverjamo besednjak pri prvem tujem jeziku med učenci, ki obiskujejo šolo na rednih in na dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. V teoretičnem delu predstavljamo dvojezičnost in dvojezično izobraževanje v Sloveniji. Redne in dvojezične osnovne šole, vključene v raziskavo, se nahajajo na območju blizu avstrijske meje, zato v nalogi kot prvi tuji jezik predstavljamo nemščino. Predstavimo poučevanje tujega jezika na splošno ter namen poučevanja nemščine. Prav tako opišemo še besednjak, strategije za usvajanje besednjaka, besednjak pri pouku nemščine in opismenjevanje v tujem jeziku. V empiričnem delu magistrske naloge smo preverjali besednjak pri pouku nemščine med učenci, ki obiskujejo pouk na rednih in dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. Preverjanje smo opravili s pomočjo opisa slike v nemškem jeziku. Zanimalo nas je, ali obstaja razlika med prvim in drugim preverjanjem, ter kateri učenci imajo širši besednjak pri tujem jeziku. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pri raziskavi je sodelovalo 78 učencev iz treh rednih in treh dvojezičnih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so učenci dosegli napredek po drugem preverjanju in da med učenci v rednih in dvojezičnih osnovnih šolah obstajajo razlike v jezikovnem znanju tujega jezika. Dvojezični učenci so slike pogosteje opisovali s povedmi, učenci v rednih osnovnih šolah pa z besedami. Zanimala nas je tudi razlika glede na spol. Rezultati so pokazali večjo uspešnost pri deklicah.
Keywords: tuji jezik, nemščina, dvojezičnost, osnovna šola, spol, opis slike.
Published: 09.01.2019; Views: 126; Downloads: 3
.pdf Full text (1,98 MB)

2.
Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti
Anja Gelt, 2018, master's thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti obravnava teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili lutko, lutkarstvo in vrste lutk, med katerimi smo posebno pozornost namenili naglavni maski. Namen magistrske naloge je bil raziskati možnosti izdelave naglavnih mask pri pouku likovne umetnosti. Zanimal nas je postopek nastajanja naglavne maske, njene zvrsti, možnosti uporabe in njena vloga v lutkovnem gledališču ter v vzgojno-izobraževalnem procesu, še posebej pri pouku likovne umetnosti. Učenci so namreč najbolj motivirani pri dejavnostih z lutko, kjer tudi sami aktivno sodelujejo. Ob teoretskem diskurzu je bil naš cilj, da pridobljeno znanje preizkusimo z izdelavo lastne naglavne maske in tako znanje prenesemo še na učence. Večjo pozornost smo tako usmerili v praktičen del naloge, ta je izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti. Sodelovali so učenci 9. razreda Osnovne šole Franceta Prešerna Črenšovci. Učenci so natančneje spoznali lutkarstvo in izdelavo lutk ter izdelali vsak svojo naglavno masko, ki so jo lahko uporabili kot sredstvo za različne uprizoritve.
Keywords: Lutka, lutkarstvo, naglavna maska, izdelava naglavne maske, likovna umetnost.
Published: 09.01.2019; Views: 117; Downloads: 7
.pdf Full text (6,43 MB)

3.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Keywords: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Published: 08.01.2019; Views: 73; Downloads: 1
.pdf Full text (598,15 KB)

4.
Pomen Janka Ravnika v slovenski klavirski pedagogiki
Marjana Vajngerl, 2018, master's thesis

Abstract: S popotnico praškega konservatorija je Janko Ravnik leta 1919 postavil temelje klavirskemu pouku na novo ustanovljenem Konservatoriju Glasbene matice v Ljubljani. Pridobil si je ugled izvrstnega pedagoga, ki je s svojim znanjem, karizmo in pedagoškim čutom uspel pridobiti v svoj razred najbolj nadarjene mlade pianiste na Slovenskem. Njegovi učenci in študenti so bili: njegov brat Anton Ravnik, Zora Zarnik, Pavel Šivic, Marijan Lipovšek, Hilda Horak, Igor Dekleva, Zdenka Novak in Tanja Zrimšek, ki so po študiju v tujini postali osrednji domači reproduktivni umetniki ter klavirski pedagogi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Čeprav so se pri učencih Janka Ravnika kasneje porajale različne metode poučevanja klavirja ter različni pogledi na klavirsko tehniko in interpretacijo, pa v temeljih pretežni del slovenske klavirske pedagogike sloni na njegovih pedagoških prizadevanjih. Ob pedagoškem delu je deloval tudi kot skladatelj in z njegovimi klavirskimi skladbami sem ga umestila med njegova učenca in študenta: Pavla Šivica ter Marijana Lipovška, oba prav tako skladatelja, klavirska pedagoga in Ravnikova dolgoletna sodelavca na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Keywords: JANKO RAVNIK, PEDAGOŠKO DELO, KLAVIRSKE SKLADBE, PEDAGOŠKA DEDIŠČINA, FOTOGRAF IN REŽISER
Published: 08.01.2019; Views: 51; Downloads: 2
.pdf Full text (10,24 MB)

5.
Povezanost gibalne dejavnosti študentk in uporabe aplikacij za spremljanje gibalne dejavnosti
Nelly Lasnik, 2018, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali študentke uporabljajo aplikacije za spremljanje in spodbujanje gibalne dejavnosti ter raziskati vzroke in motive za uporabo le-teh. Prav tako smo želeli ugotoviti s katerimi gibalnimi dejavnostmi se študentke najpogosteje ukvarjajo, kako pogosto so gibalno dejavne in raziskati povezanost med gibalno dejavnostjo študentk in uporabo aplikacij za spremljanje in spodbujanje gibalne dejavnosti. V raziskavo je bilo vključenih 177 študentk iz celotne Slovenije, starih med 19 in 29 let. Podatke o dejavnosti študentk in uporabi aplikacij za spremljanje le-te smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Študentke so vprašalnik izpolnjevale preko spleta. Zbrane podatke smo obdelali z računalniškim programom SPSS Statistic 21.0 v okolju Windows. Povezanost gibalne dejavnosti študentk in uporabe aplikacij za spremljanje gibalne dejavnosti smo natančneje opredelili s Hi-kvadrat preizkusom. Rezultati raziskave so pokazali, da je stopnja gibalne dejavnosti študentk dokaj visoka. Večina študentk se z gibalno dejavnostjo ukvarja že od osnovne šole naprej, poleg tega se gibalno udejstvujejo vsaj dvakrat na teden, bolj pogosto se ukvarjajo z individualno gibalno dejavnostjo. Pri gibalni dejavnosti sicer večina anketiranih aplikacij ne uporablja. Kot najpogostejši vzrok neuporabe aplikacij navajajo, da jih naprava in samo delovanje aplikacije ovira pri gibalni dejavnosti. Medtem pa kot najpogostejši vzrok uporabe aplikacij navajajo predvsem dejstvo, da jim uporaba aplikacij omogoča spremljanje številnih parametrov, ki zagotavljajo varno, nadzorovano in učinkovito vadbo, ki pozitivno učinkuje na zdravje in splošno telesno pripravljenost vadečih.
Keywords: gibanje, tehnologija, mladi, nadzorovane aktivnosti, naprave
Published: 08.01.2019; Views: 49; Downloads: 2
.pdf Full text (1,62 MB)

6.
Vloga muzeja v izobraževalnem procesu: načrtovanje učnih aktivnosti v muzeju Velenje
Mojca Petkovšek, 2018, master's thesis

Abstract: Kako pri učencih spodbuditi samostojno in kritično mišljenje, vedoželjnost, opazovanje predmetov in pojavov? Kako učencem predstaviti preteklost, ki je za njih nepredstavljiva? Vse to lahko razvijamo tako, da jih seznanjamo s konkretnimi predmeti in jim omogočimo izkušnjo z njimi, saj le-te pripomorejo, da se jim pridobljeno znanje vtisne v spomin. Te izkušnje lahko učenci najlažje pridobijo v muzejih, v katerih se s konkretnimi predmeti tudi srečujejo. Veliko učencev se prvič odpravi v muzej ravno s šolo. Z magistrskim delom smo raziskovali vlogo muzeja v izobraževanju in načrtovali učne aktivnosti v Muzeju Velenje za učence 1., 3., in 5. razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojme za samo razumevanje dela, kot so opredelitev muzeja, vrste muzeja ter kdo je muzejski delavec in kustos. V nadaljevanju smo predstavili izobraževalno vlogo muzeja, tuje in domače primere dobre prakse vključevanja muzejskega dela v izobraževanje. V zadnjem teoretičnem poglavju smo predstavili še Muzej Velenje na splošno in njegove razstave ter zbirke. V empiričnem delu smo zapisali priporočene učne aktivnosti iz potrjenih priročnikov za učence od 1. do 5. razreda osnovne šole pri predmetu Spoznavanje okolja in pri predmetu Družba, ki so nam bile v pomoč pri načrtovanju učnih aktivnosti v Muzeju Velenje, le-te pa smo zapisali v praktičnem delu v obliki učne priprave s pripravljenimi prilogami. Učne aktivnosti smo zgolj načrtovali.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Muzej, izobraževalna vloga muzeja, muzejska pedagogika, kustos pedagog, Muzej Velenje, učne aktivnosti
Published: 08.01.2019; Views: 27; Downloads: 2
.pdf Full text (3,66 MB)

7.
Športna rehabilitacija po akutnem miokardnem infarktu
Petra Milivojević, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Bolezni srca in ožilja so vodilni vzrok smrti na svetu. Do akutnega miokardnega infarkta pride zaradi zapore žile, ki oskrbuje srčno mišico, s strdkom, kar lahko povzroči hude poškodbe ali celo odmrtje tkiva. Ogromno dejavnikov tveganja je odgovornih za razvoj koronarnih bolezni, med njimi prevladuje telesna neaktivnost. Ljudje v večini primerov ukrepamo, ko že pride do problema, to pomeni, da raje delujemo kurativno kot preventivno. Pri miokardnem infarktu je to včasih lahko usodno. S pomočjo prebiranja domače in tuje literature smo opredelili akutni miokardni infarkt, njegovo zdravljenje, preprečevanje ter vadbo po njem. V diplomski nalogi smo se osredotočili na vadbo po prebolelem AMI. Poudarek je predvsem na orientaciji glede intenzitete in doziranju obremenitev, z namenom učinkovite, individualno prilagojene in varne vadbe.
Keywords: srce, akutni miokardni infarkt, rehabilitacija, aerobna vadba, vadba za moč
Published: 18.12.2018; Views: 14; Downloads: 4
.pdf Full text (804,64 KB)

8.
Izdelava in uporaba praktičnih izdelkov za obravnavo tematike 'svetloba' na razredni stopnji
Silvija Vesenjak, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Izdelava in uporaba praktičnih izdelkov za obravnavo tematike »svetloba« na razredni stopnji sestavljajo trije deli, ki so med seboj povezani in zaokroženi v celoto – teoretični, empirični in praktični del. Teoretični del je v povezavi z raziskovanim problemom razdeljen na tri sklope: pedagoško-didaktični sklop (pomen praktičnega dela pri predmetu spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika), strokovno-naravoslovni sklop (zgodnje učenje naravoslovja, svetloba in njene lastnosti ter obravnava čutila za vid) in psihološki sklop (psihofizične zmožnosti otrok v srednjem in poznem otroštvu). V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z empirično raziskavo. Ugotovljeno je, da učitelji z učenci v okviru učnih predmetov spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika ne izdelujejo izdelkov s področja svetlobe, zato jih kasneje tudi ne uporabijo pri usvajanju novih učnih vsebin. V praktičnem delu so podrobneje predstavljeni praktični izdelki za 3., 4. in 5. razred, vezani na tematiko svetloba ter aktivnosti. Pri vsakem izdelku so navedeni cilji, medpredmetne povezave, materiali in pripomočki ter podroben potek izdelave izdelka s slikovnimi ponazoritvami. V nadaljevanju so predstavljene tudi aktivnosti, vezane na tematiko svetloba za 3., 4. in 5. razred devetletne osnovne šole.
Keywords: Osnovna šola, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, svetloba, praktični izdelki
Published: 18.12.2018; Views: 13; Downloads: 7
.pdf Full text (8,42 MB)

9.
Zgodovina juda v Prlekiji
Patrik Vojsk, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Judo se je v Prlekiji prvič pojavil prav kot sekcija Telesno vzgojnega društva Partizan Ljutomer ter se kot ena izmed najbolj uspešnih sekcij razvijal z vzponi in s padci vse do danes. V diplomskem delu smo osvetlili ključne dogodke in akterje ter rezultate skozi zgodovino. Opredelili smo se na raziskovanje klubov ter društev, strokovnega kadra v klubih in društvih, o dosegih nazivov »mojster juda«, o dobitnikih medalj iz državnih prvenstev Slovenije in bivše Jugoslavije, uradnih turnirjev pod okriljem evropske in mednarodne judo federacije ter o uvrstitvah v slovenskem ekipnem ligaškem sistemu. Primerjali smo dosežene medalje po desetletjih, število nosilcev medalj med moškimi in ženskami ter število medalj doseženih na državni in mednarodni ravni. Vse podatke smo predstavili tudi s pomočjo grafov, tako za vsako desetletje posebej kot v primerjavi med desetletji. Podatke za diplomsko delo smo črpali iz klubskega arhiva, arhiva judo zveze Slovenije, ustnih virov, publikacij, knjig, gradiv izdanih s strani judo zveze Slovenije in internetnih virov. V diplomski nalogi smo obdelali podatke od leta 1962, saj se je judo takrat prvič pojavil v osrčju Prlekije pa vse do leta 2016.
Keywords: judo rezultati, zgodovina juda, judo Prlekija
Published: 18.12.2018; Views: 20; Downloads: 3
.pdf Full text (1,01 MB)

10.
Pogled na nagrajevanje in kaznovanje v različnih oblikah osnovnošolskega izobraževanja
Ana Breznik, 2018, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu so predstavljeni vidiki, ki učitelja usmerjajo k odločitvi za vrsto nagrajevanja in kaznovanja; to so vzgojni stili, tehnike vodenja razreda, postavljanje mej ter druge učiteljeve kompetence. Obravnavane so različne tehnike nagrajevanja in kaznovanja. Predstavljene so tudi osnove montessori pedagogike, njen pogled na nagrajevanje in kaznovanje ter nekaj izhodišč o šolanju na domu v Sloveniji, saj se naloga osredotoča na analizo podobnosti in razlik v uporabi nagrad in kazni pri različnih načinih šolanja šoloobveznih otrok. V empiričnem delu je na podlagi polstrukturiranih intervjujev predstavljeno, kako se nagrajevanje in kaznovanje razlikuje glede na obliko izobraževanja; primerjava, podobnosti in razlike odgovorov učiteljev, ki poučujejo v javni osnovni šoli, Montessori osnovni šoli ter učiteljev, ki poučujejo v skupnosti, kjer imajo učenci urejen status izobraževanja na domu. V raziskavo je bilo vključenih osem učiteljev. Rezultati so pokazali, da imajo učitelji iz našega vzorca v javnih osnovnih šolah zastavljenih več pravil, katera postavljajo skupaj z učenci, medtem ko imajo učitelji v šolah, kjer poučujejo po Montessori pedagogiki pravil manj, so vnaprej zastavljena in bolj splošno oblikovana. Večina učiteljev iz vzorca ima vnaprej zastavljen načrt nagrajevanja in kaznovanja. Učitelji, ki poučujejo po montessori pedagogiki, namesto nagrad in kazni uporabljajo metodo naravnih posledic, pri kateri izhajajo iz posameznika in situacije, zato so tudi bolj prilagodljivi. Zaradi istega razloga kazni in nagrade izrekajo tam, kjer se je dejanje izvršilo, medtem ko jih učitelji javnih šol izrekajo izključno pred sovrstniki. V nagrajevanje in kaznovanje vključujeta starše v največji meri učitelja, ki poučujeta v skupnosti, kjer imajo učenci urejen status šolanja na domu. Ugotovitve kažejo, da nihče izmed intervjuvancev ne uporablja metode žetoniranja. Pojmovanje graje kot kazni in pohvale kot nagrade se od učitelja do učitelja razlikuje, prav tako se razlikuje mnenje o pomembnosti nagrade in kazni v razredu. Vsi učitelji pa so bili enotnega mnenja, da je pomembno, da v razredu prevladuje pozitivno vzdušje.
Keywords: nagrajevanje, kaznovanje, osnovna šola, montessori pedagogika, poučevanje na domu
Published: 14.12.2018; Views: 16; Downloads: 9
.pdf Full text (803,36 KB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica