| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3734
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba lutk v belokranjskih vrtcih
Nina Derganc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Lutke v vrtcih Bele krajine je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo dali poudarek na temo, kako lutka vpliva na oblikovanje mladega človeka, lutka naša vsakodnevna pomočnica in njeno čarobno moč v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo želeli pridobiti podatke, kakšna je uporaba lutk v vrtcih Bele krajine. S pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih razdelili v tri vrtce: Semič, Metlika in Črnomelj, smo pridobili podatke o uporabi lutk v vrtcih Bele krajine. Rezultate anketnih vprašalnikov smo predstavili v tabeli in grafu. Lutke se uporabljajo v vseh vrtcih. Najmanj imajo otroci možnosti, da bi se sami posvetili izdelavi lutk. Najmanj se uporabljajo lutke marionete in senčne lutke, največ se uporabljajo ročne lutke. Vzgojitelji najraje lutko uporabljajo za pripovedovanja, saj menijo, da se aktivnost otrok z njo poveča.
Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutke, uporaba lutk, čarobna moč
Published: 30.08.2019; Views: 57; Downloads: 46
.pdf Full text (783,27 KB)

2.
Delo z otroki priseljenci v posavskih vrtcih
Tina Očko Bizjan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi v teoretičnem delu analiziramo družbene pojave, ki spremljajo priseljevanje, ter vloge vseh sodelujočih pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec. V raziskavi smo ugotavljali, kakšno podporo imajo posavski vrtci pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec, saj je za Posavje značilno, da se na to področje priseljuje veliko družin iz različnih delov bivše SFRJ in je v vrtcih zaradi tega specifično razmerje slovenskih otrok in otrok priseljencev. Rezultati raziskave so pokazali, da v vrtcih primanjkuje didaktičnih pripomočkov in literature za delo z otroki priseljenci. Ugotovili smo, da največjo oviro in težavo pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec predstavlja komunikacija oziroma nerazumevanje jezika. Občasno se pojavljajo nesporazumi, nerazumevanje. Rezultati kažejo, da se v posavskih vrtcih za pomoč pri vključevanju otrok ne poslužujejo tolmačev, zelo redko sodelujejo z nevladnimi organizacijami in ne čutijo podpore MIZŠ. Kolektivi v posavskih vrtcih so naklonjeni priseljencem, vendar rezultati kažejo, da potrebujejo strokovni delavci izboljšave pri poznavanju okoliščin priseljenih družin ter znanju o medkulturni vzgoji. Rezultati so pomembni za načrtovanje pedagoške prakse in vodenje vrtcev na področju dela z otroki priseljenci v posavski regiji.
Keywords: otroci priseljenci, integracija, vključevanje, posavski vrtci, Posavje
Published: 30.08.2019; Views: 57; Downloads: 30
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
Obisk vrtčevskih skupin na gradovih
Nika Škvarč, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti, v kolikšni meri vrtčevske skupine obiskujejo gradove. Cilji diplomske naloge so bili raziskati in ugotoviti, kako pogosto vzgojiteljice načrtujejo obisk kulturnih ustanov in katerih, kolikokrat v svoji karieri so načrtovale obisk gradu in kateri so razlogi, da jih načrtujejo ali ne načrtujejo. Obenem nas je zanimalo tudi, kolikokrat mesečno zaposleni na gradu Sevnica gostujejo predšolske otroke, za katere programe se vrtci najpogosteje odločajo ter za katerimi cilji stremijo pedagogi kustosi ob načrtovanju programov za predšolske otroke. Naloga je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali grad in življenje na njem, podali razloge za obisk gradu in njegovo ponudbo predšolskim otrokom. Podrobneje smo opisali program za otroke gradu Sevnica ter poudarili pomen sodelovanja vrtca s širšim okoljem in s pedagogi kustosi. V teoretičnem delu smo zajeli tudi vpliv odraslega o ozaveščanju otrokovega odnosa do kulture, naloge vzgojiteljev in staršev ter vlogo in pomen izkustvenega učenja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave o obiskovanju vrtčevskih skupin na gradovih. Podatke, zbrane z anketnim vprašalnikov vzgojiteljic, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, medtem ko smo podatke, zbrane z anketnim vprašalnikom pedagoga kustosa, obdelali kot vodeni intervju, kar pomeni, da smo jih obdelali vsebinsko, kot kritično ovrednotenje podanih odgovorov. Na podlagi rezultatov raziskav smo ugotovili, da obiski vrtčevskih skupin na gradovih niso tako pogosto načrtovana dejavnost kot načrtovanje obiskov drugih kulturnih ustanov, kar je lahko posledica različnih dejavnikov in razlogov. Kljub temu pa rezultati prikazujejo tudi zadosten delež vzgojiteljic, ki pripisujejo obiskovanju gradov veliko vrednost, kar nas opomni na ozaveščanje vzgojiteljic o pomenu spoznavanja zgodovine, kulturne dediščine ter umetnosti v povezavi z izkustvenim učenjem.
Keywords: gradovi, izkustveno učenje, predšolski otroci, sodelovanje, vloga odraslih
Published: 30.08.2019; Views: 66; Downloads: 32
.pdf Full text (285,12 KB)

4.
Na koga so navezani predšolski otroci?
Neli Anžel, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Koncept objekta navezanosti ima v teoriji navezanosti poseben pomen. Objekt navezanosti ni samo bližnji partner, ampak je tudi oseba, h kateri se posameznik zateče, kadar potrebuje zaščito in podporo. Otrok se lahko naveže na vsako odraslo osebo, ki naklonjeno skrbi zanj. Več avtorjev (Ainsworth, 1991; Hazan in Shaver, 1994; Hazan in Zeifman, 1994; v Mikulincer in Shaver, 2007) omenja, da ima otrokov objekt navezanosti tri osrednje funkcije: otrok si želi njegove bližine, je varno izhodišče, ki otroku nudi varnost, ugodje, oporo in olajšanje, ter »varna baza«, ki otroku omogoča aktivacijo ostalih vedenjskih sistemov v varnem okolju. Poleg dolžine skupaj preživetega časa, ki ga otrok preživi z objektom navezanosti, na navezanost vpliva tudi kakovost njunega odnosa. Erzar in Kompan Erzar (2011) sta zapisala, da v odnosu navezanosti pride do ujemanja otrokove potrebe po varnosti ter zaščiti in sposobnosti staršev, da nudijo ustrezen odgovor na te potrebe. Navezovalno vedenje je najbolj očitno, kadar je otrok v stiski. Na koga so otroci v določenih situacijah (stres, tveganje, igra) navezani, sem raziskala s pomočjo intervjuja. Intervjuvala sem 50 otrok, starih od 4 do 6 let, in pridobila rezultate, s katerimi sem lahko potrdila vse tri hipoteze, ki sem jih oblikovala. Otroci so se v stresnih situacijah v večini odločili za mamo, saj je mama tista, ki je vedno tam, ko jo otrok potrebuje. Na vprašanja, ki so se nanašala na določeno tvegano situacijo, pa so v večini izbrali očeta, saj je on tisti, ki je otrokom vzor in avtoriteta ter se ničesar ne »boji«, je pogumen in se z njim počutijo varne. Za igro so otroci, ki imajo sorojence, v večini izbrali prav njih, tisti brez sorojencev pa sovrstnike, saj se lahko z njimi istovetijo. Redki so za igro izbrali domačo žival.
Keywords: psihološka raziskovanja, predšolski otrok, navezanost, objekt navezanosti, intervju
Published: 30.08.2019; Views: 49; Downloads: 21
.pdf Full text (2,69 MB)

5.
Motiviranost za učenje angleščine in pomen neformalnih oblik učenja
Kristina Davidović, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava motivacijo, učenje in neformalne oblike učenja. Z raziskavo smo ugotavljali, kakšna je povezanost med motivacijo za učenje angleščine pri pouku, znanjem angleščine in neformalnimi oblikami učenja angleščine na vzorcu slovenskih osnovnošolcev. V raziskavi je sodelovalo 145 učencev (62,8 % deklet) sedmega in osmega razreda s treh osnovnih šol v jugovzhodni Sloveniji. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverili učenčeve zaključne ocene pri predmetu angleščina kot tuji jezik v šol. l. 2016/17, učenčevo samooceno na področju angleščine, pogostost neformalnega učenja angleščine in motivacijo za učenje angleščine pri pouku. Z raziskavo smo ugotovili, da na vzorcu slovenskih osnovnošolcev obstajajo statistično pomembne povezave med motivacijo za učenje angleščine pri pouku, znanjem angleščine in neformalnimi oblikami učenja angleščine. Ugotovitve raziskave imajo uporabno vrednost predvsem za področje poučevanja angleščine, ki jo na nekaterih osnovnih šolah izvajajo kot obvezen predmet že od prvega razreda osnovne šole. Angleščina ima status globalnega jezika in smo ji v vsakdanjem življenju pogosto izpostavljeni. Pridobljene raziskovalne ugotovitve so lahko učiteljem angleščine v pomoč pri razumevanju učenčevih zunajšolskih dejavnosti, ki potekajo v angleščini in se povezujejo z znanjem ter motivacijo pri angleščini. Razumevanje teh povezav lahko pripomore k ustreznemu oblikovanju pouka angleščine.
Keywords: angleščina, motivacija, učenje, neformalne oblike učenja, znanje
Published: 29.08.2019; Views: 90; Downloads: 30
.pdf Full text (966,84 KB)

6.
Sodelovanje med starši in šolo pri konstruktivnem spoprijemanju učencev z neuspehom
Sanja Pavlović, 2019, master's thesis

Abstract: Starši si od nekdaj prizadevajo, da bi bili njihovi otroci kar se da uspešni. Za otrokovo uspešnost so pripravljeni narediti in žrtvovati marsikaj. Vendar pa se starši razlikujejo v dojemanju, kaj za otroka predstavlja uspeh in kaj neuspeh. Namen magistrske raziskave je bil na vzorcu staršev otrok od drugega do šestega razreda osnovne šole proučiti njihova stališča do neuspeha. Želeli smo ugotoviti, kakšno je njihovo pojmovanje neuspeha ter kako zaznavajo njegov vpliv na otrokovo učenje in na kakovost njegovega znanja. Preverjali smo tudi, kako se starši odzivajo na otrokov neuspeh, s kom se o tem posvetujejo in ali bi si o konstruktivnem spoprijemanju z otrokovim neuspehom želeli izvedeti več in na kakšen način. V raziskavo je bilo vključenih 110 staršev otrok, ki obiskujejo osnovne šole v Celju in njegovi širši okolici, od tega je bilo 41 očetov in 69 mater. Za merjenje navedenih konstruktov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga v celoti oblikovali s pomočjo vprašalnika, uporabljenega v raziskavi Haimovitz in Dweck (2016). Vprašalnik je meril v treh sklopih, in sicer stališča, odzive in želje z lestvico stališč, lestvico odzivov in lestvico želja ter s štirimi vprašanji delno zaprtega tipa. Rezultati so pokazali, da imajo starši do neuspeha bolj pozitiven kot negativen odnos in da se na neuspeh otrok odzivajo bolj konstruktivno kot nekonstruktivno. Razlike med poročanjem mater in očetov pretežno niso bile statistično pomembne, enako velja za korelacijo prepričanja o neuspehu in samoporočanim odzivanjem. Čeprav ima raziskava določene omejitve, je pomemben prispevek k ozaveščanju staršev o pomembnosti vpliva njihovih stališč o neuspehu na njihove otroke, saj je veliko staršev izrazilo željo po znanju na tem področju. Zato smo oblikovali smernice, ki bi lahko staršem in učiteljem pomagale pri konstruktivnejšem spoprijemanju z neuspehom otrok.
Keywords: Neuspeh, stališča, starši, konstruktivni odziv, miselna naravnanost, učitelji.
Published: 29.08.2019; Views: 73; Downloads: 20
.pdf Full text (1,67 MB)

7.
Poučevanje in učenje o onesnaženem zraku s pomočjo multimedijskih vsebin v 5. razredu osnovne šole
Kaja Kous, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučevali vpliv poučevanja in učenja s pomočjo multimedijskih vsebin na napredek in trajnost znanja učencev 5. razreda pri učni vsebini o onesnaženem zraku, ki jo predvideva učni načrt za naravoslovje in tehniko. Poleg tega nas je zanimalo še mnenje 43 učencev 5. razreda o izvedenih učnih urah v neposredni praksi, ki smo jih izvedli na izbrani osnovni šoli, ter mnenje razrednih učiteljic v 5. razredu o uvedeni metodi obrnjene učilnice kot delu njunega akcijskega raziskovanja. Pri raziskovanju smo uporabili deskriptivno in kavzalno-eksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja, v okviru katerih smo zbrali podatke s pomočjo preizkusov znanja, ankete in standardiziranega intervjuja ter jih obdelali s postopki kvantitativne in kvalitativne metodologije raziskovanja. Rezultati so pokazali, da so multimedijske vsebine, uporabljene v eksperimentalni skupini, povzročile statistično značilne razlike v napredovanju in ohranjanju znanja učencev 5. razreda pri učni vsebini »Onesnaževanje zraka in ukrepi za čistejši zrak«. Večini (90,7 %) anketiranih učencev je bila bolj všeč učna ura s pomočjo multimedijskih vsebin in z uporabo tabličnih računalnikov, kjer so jih navduševali zlasti videoposnetki, tablični računalniki in animacije, razredni učiteljici pa sta podali dokaj različni mnenji o obrnjeni učilnici, sta pa obe izrazili željo po ponovni uporabi metode.
Keywords: onesnaženi zrak, informacijsko-komunikacijska tehnologija, multimedija, obrnjena učilnica, naravoslovje v osnovni šoli
Published: 29.08.2019; Views: 70; Downloads: 12
.pdf Full text (2,19 MB)
This document has many files! More...

8.
Medpredmetno povezovanje in sodelovalno učenje skozi aktivnosti gozdne pedagogike
Tina Žvegler, 2019, master's thesis

Abstract: Realne in neposredne izkušnje, ki jih učenci z lastno aktivnostjo pridobivajo v naravi, so nujno potrebne za njihov celostni razvoj in razumevanje okolja, v katerem živijo. V magistrski nalogi smo zato v teoretičnem delu raziskovali vlogo gozdne pedagogike, gozdnega pedagoga ter gozda kot vzgojno-izobraževalnega prostora v učnem procesu. Analizirali in predstavili smo priporočene dejavnosti za spoznavanje gozda iz priročnikov in delovnih zvezkov različnih založb za predmet Spoznavanje okolja. V praktičnem delu smo načrtovali konkretne učne aktivnosti v gozdu, za učence 1., 2., in 3. razreda osnovne šole. Dejavnosti so ciljno usmerjene, pri izvajanju pa se povezujejo cilji različnih predmetnih področjih. V ospredju so aktivna vloga posameznika ter sodelovalne in socialne veščine, kot so medsebojna pomoč, strpnost, komunikacija in sodelovanje učencev, saj učenci dejavnosti izvajajo v skupinah. Cilj magistrskega dela je učiteljem predstaviti in ponuditi konkreten nabor idej za smiselno poučevanje, izvajanje aktivnosti in uresničevanje ciljev iz učnega načrta v gozdu, pri čemer učenci z lastnim raziskovanjem, sodelovanjem s sošolci, igro, pristnim stikom z okoljem in realnimi izkušnjami pridobivajo in nadgrajujejo svoje znanje, se ob tem zabavajo in oblikujejo pozitiven odnos do narave.
Keywords: gozd, gozdna pedagogika, gozdni pedagog, sodelovalno učenje, medpredmetno povezovanje
Published: 29.08.2019; Views: 72; Downloads: 19
.pdf Full text (4,48 MB)

9.
Vloga svetega Jurija in zmaja v slovenski folklorni prozi
Katja Vivod, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opisuje vlogo svetega Jurija in zmaja v slovenski folklorni prozi, natančneje v pripovedkah in pravljicah. Najprej smo razložili termin folklorno slovstvo in opisali njegove zvrsti, nato smo analizirali 27 izbranih folklornih literarnih del, v okviru katerih smo raziskali pozitivno oz. negativno vlogo in stopnjo pogostosti pojavitve sv. Jurija in zmaja glede na posamezno folklorno prozno vrsto, preučili njune karakterne značilnosti in zunanjo podobo ter iskali povezavo med sv. Jurijem in sv. Marjeto v prozi in cerkvami na Slovenskem. Preučili smo tudi običaj jurjevanja po različnih slovenskih pokrajinah (Dolenjska, Koroška, Štajerska) ter opisali simboliko sv. Jurija in zmaja v podobi izbranih slovenskih krajevnih grbov. V sklepnem delu je sledila povezava teoretičnih spoznanj z ugotovitvami iz interpretacij pripovedk in pravljic. Ugotovili smo, da se sv. Jurij v obravnavanih folklornih proznih vrstah pojavlja v pozitivni vlogi in pogosteje v pripovedkah, za razliko od zmaja, ki se je pokazal kot negativen lik in je v enaki meri prisoten v obeh proznih vrstah. Običaj jurjevanja je povezan z likom sv. Jurija in se razlikuje širom pokrajin v obredu, poimenovanjih, vrsti zelenja oz. obleki in pesmih. Sveta Marjeta se v prozi ne pojavlja v podobi sv. Jurija, medtem ko je njuna pojavnost vplivala na gradnjo cerkva na Slovenskem, kar se kaže v obravnavanih proznih delih kot tudi v teoretičnih izhodiščih. Zmaj najpogosteje izraža značajske lastnosti, ki se nanašajo na zadovoljevanje njegovih osnovnih potreb ter na slabe odnose z ljudmi, medtem ko karakter sv. Jurija odraža njegova stalna pripravljenost za pomoč ljudem. Zunanji videz zmaja povezujemo s kačo, krokodilom, številnimi glavami, krili in repom. Prav tako smo v podobi nekaterih slovenskih krajevnih grbov v prozi našli in zaznali simboliko sv. Jurija in zmaja.
Keywords: sveti Jurij, zmaj, slovenska folklorna proza, pripovedka
Published: 29.08.2019; Views: 50; Downloads: 8
.pdf Full text (1,35 MB)

10.
MATEMATIČNO POPOLDNE ZA STARŠE IN OTROKE V VRTCU
Tamara Husić, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali vpliv matematičnega popoldneva v vrtcu na odnos staršev do matematike. Predstavili in evalvirali smo matematične igre in aktivnosti, ki zavzemajo različna matematična področja (števila, računske operacije, prikaz podatkov, merjenje) ter so primerne za otroke in starše. V teoretičnem delu smo predstavili oblike sodelovanja s starši, ugotovitve različnih raziskav vključevanja staršev v matematične aktivnosti ter vpliv odnosa staršev do matematike na otrokov odnos do matematike. V praktičnem delu smo predstavili širok nabor aktivnosti in iger, ki so matematično osmišljene in zabavne. Temu delu sledi zapis organizacije in izvedbe matematičnega popoldneva, v okviru katerega smo pripravili igre in dejavnosti, ki so bile kognitivni izziv tako staršem kot tudi predšolskim otrokom. V empiričnem delu predstavljamo rezultate pedagoškega raziskovanja, v katerem smo uporabili anketna vprašalnika, ki so ju izpolnjevali starši, vključeni v matematično popoldne, izvedeno v vrtcu. Rezultate inicialnega in finalnega testiranja smo analizirali s kvantitativnimi tehnikami deskriptivne (mere srednje vrednosti in mere razpršenosti) in inferenčne statistike (neparametrični ^2). Raziskava je pokazala zaznane spremembe v odnosu staršev do matematike glede na njihovo izobrazbo. Prav tako nam rezultati prikazujejo tudi pričakovanja staršev od svojih otrok ter igranje matematičnih iger z otroki v družinskem okolju.
Keywords: matematično popoldne, odnos staršev do matematike, predšolski otroci, igre, dejavnosti.
Published: 29.08.2019; Views: 59; Downloads: 5
.pdf Full text (3,43 MB)

Search done in 0.69 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica