SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3659
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vključevanje albansko govorečih otrok v vrtec
Rrezarta Zumeri, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Proces vključevanja v družbo je zelo pomemben proces v življenju otroka priseljenca. Uspešnost vključevanja pomembno vpliva na nadaljnje počutje otroka priseljenca in njegov razvoj v novem okolju. Zavedati pa se moramo morebitnih težav, s katerimi se soočajo otroci priseljenci, njihovi starši in strokovni delavci v procesu vključevanja otrok, ki prihajajo iz drugačnega kulturnega okolja. V tem obdobju je ena izrazitejših težav jezik, prav tako pa vzgojitelji nimajo dovolj didaktičnih gradiv za delo z otroki priseljenci, v našem primeru z albansko govorečimi otroki. Zato smo v okviru praktičnega dela diplomske naloge razvili dvojezično didaktično gradivo in dvojezična obvestila za starše, in sicer v slovenskem in albanskem jeziku. Kakovost pripravljenega gradiva smo evalvirali tako, da smo gradivo dali vzgojiteljem v uporabo in oceno. Ocene pripravljenega gradiva pričajo o kakovostnem, uporabnem in primernem gradivu tako za predšolske otroke kot tudi za starše albansko govorečih otrok in vse strokovne delavce, ki sodelujejo v procesu vključevanja otroka priseljenca. Diplomsko delo tako na pomemben način prispeva k večjemu naboru didaktičnih gradiv pri vzgoji in izobraževanju albansko govorečih otrok v slovenskem okolju in pri delu strokovnih delavcev v vrtcih z albansko govorečimi starši.
Keywords: otroci priseljenci, starši otrok priseljencev, vzgojitelj predšolskih otrok, albanski jezik, didaktična gradiva.
Published: 13.03.2019; Views: 39; Downloads: 6
.pdf Full text (1,24 MB)

2.
Skrb za varno delo v vrtcu ob izvajanju naravoslovnih dejavnosti
Katja Stoklas, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Skrb za varno delo v vrtcu ob izvajanju naravoslovnih dejavnosti sestavljata dve zaključeni celoti, ki pa se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta – teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljeno vzgojno področje Narava in naravoslovne dejavnosti v vrtcu. Opredeljene so poškodbe in nesreče, ki ob naravoslovnih dejavnostih lahko nastanejo. Opisana je vloga otroka in odraslih pri skrbi za varnost ter podane smernice ravnanja, če do nesreč pride. Pridana je analiza Kurikuluma za vrtce (1999) s stališča poškodb in nesreč, kjer je ugotovljeno, da operativnih izhodišč ravnanja ni. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave na vzorcu vzgojiteljic Vrtca Sonček pri OŠ Videm (N=6) o raziskovalnem problemu. Ugotovljeno je,da pri izvajanju naravoslovnih dejavnosti lahko pride do nesreče, nekatere vzgojiteljice imajo s tem tudi izkušnje, čeprav se po svojih najboljših močeh trudijo, da bi poškodbe in nesreče preprečile ter varnosti že pri načrtovanju dejavnosti posvetile dovolj pozornosti. So mnenja, da je izobraževanje v tej smeri zelo pomembno in bi se ga tudi same udeležile. Svojo pripravljenost za ukrepanje ocenjujejo kot dobro, pojasnijo, da za varnost otrok poskrbijo, kolikor je le mogoče, in sicer s skrbnim načrtovanjem, preverjanjem pripomočkov in lokacije. Otroku bi pomagale pri vsaki poškodbi.
Keywords: vzgojno področje Narava, naravoslovne dejavnosti, poškodbe in nesreče, znanje vzgojiteljic, ravnanje vzgojiteljic
Published: 12.03.2019; Views: 40; Downloads: 3
.pdf Full text (389,65 KB)

3.
Gozdna pedagogika – primer dobre prakse v 3. razredu 2. osnovne šole Slovenska Bistrica
Klavdija Černelič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga Gozdna pedagogika – primer dobre prakse v 3. razredu 2. osnovne šole Slovenska Bistrica je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Vsak od njiju je zaključena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. Teoretični del sestavljajo štirje sklopi, ki utemeljujejo in pojasnjujejo raziskovalni problem – učno uro gozdne pedagogike. V pedagoškem sklopu sta tako podrobneje opredeljeni gozdna pedagogika ter njena povezava z učnim načrtom za pouk spoznavanja okolja. V psihološkem sklopu so predstavljene značilnosti osemletnikov, opisuje pa njihov telesni, spoznavni, čustveno-osebnostni in socialni razvoj. V tretjem sklopu je predstavljen gozd kot življenjski prostor. Sklop obravnava drevo kot osnovni gradnik gozda, opisuje pomen gozda in njegovo vlogo ter poudarja njegovo slojevitost. Posebej je opisan gozd Črnec, v katerem je potekal praktični del magistrske naloge. Gozd Črnec leži na področju Slovenske Bistrice, zato je področje opisano v geografskem sklopu, v katerem je podrobneje predstavljena 2. osnovna šola Slovenska Bistrica in 3. b razred (ta je predstavljal vzorec v praktičnem delu naloge). V praktičnem delu magistrske naloge je predstavljena podrobna učna priprava. Ta del vsebuje tudi opis poteka dela in evalvacijo učne ure gozdne pedagogike v tretjem razredu osnovne šole. Prinaša ugotovitev, da ima učitelj pri načrtovanju in pripravi učne ure gozdne pedagogike zahtevno nalogo, ki mu lahko vzame veliko časa, vendar so zato učenci pri takih urah miselno in telesno bolj aktivni, imajo več svobode pri gibanju, več motivacije, so ustvarjalni, samoiniciativni in imajo veliko željo po raziskovanju. Neposredni stik z naravo jim omogoča pozitivno izkušnjo, povečuje pa tudi njihovo skrb za okolje in njegovo ohranjenost.
Keywords: gozdna pedagogika, gozd Črnec, spoznavanje okolja, tretji razred
Published: 12.03.2019; Views: 53; Downloads: 3
.pdf Full text (6,65 MB)

4.
Razvoj novih stilov v umetnosti tetoviranja
Ina Lutarič, 2019, master's thesis

Abstract: Tetoviranje je skozi zgodovino nenehno spreminjalo svoj status – od nesprejemljivega do dela vsakdana. V teoretičnem delu smo orisali vzpone in padce priljubljenosti tetoviranja od 19. stoletja do danes. Priljubljenost tetoviranja je danes zelo visoka, povezuje pa se s sodobnimi trendi in popularno kulturo. K priljubljenosti pripomorejo tudi mediji in socialna omrežja, ki nam narekujejo trende, sodobno modo in navsezadnje tudi naše življenje. Ugotavljali smo, kako se tetoviranje vključuje in izraža v sodobno likovno umetnost tako po svetu kot v Sloveniji in tudi ali se ga lahko dojema kot umetniško prakso. Proučili smo namen tetovaže in njen pomen ter ikonografijo. Dotaknili smo se tudi prihodnosti, kjer bodo tatuji zmogli veliko več, kot zmorejo danes. Orisali smo nekaj primerov novih stilov novih stilov v tetoviranju in pojasnili razliko med tetovatorjem in tatu umetnikom. Raziskavo smo zasnovali preko intervjujev, kjer smo intervjuvali izbrane tatu umetnike, preko analize izločili enega, ki v Sloveniji zastopa pojem tatu umetnika. V praktičnem delu smo zasnovali lastno, avtorsko predlogo za tatu, pri kateri smo se ozirali predvsem na spoznanja teoretičnega dela, raziskave in definicij o tatu umetnikih.
Keywords: tetoviranje, umetnost tetoviranja, razvoj stilov, novi stili, sodoben tatu, umetniški tatu, tatu umetnik, tetovator
Published: 11.03.2019; Views: 38; Downloads: 3
.pdf Full text (2,02 MB)

5.
Uporaba diskusije kot učne metode pri pouku družbe v 4. in 5. razredu
Ana Dobaj, 2018, master's thesis

Abstract: Diskusija ali razprava je vrsta razgovora, ki ima ob vsebinskih nalogah pri pouku tudi formalne. Učenci si razvijajo sposobnost mišljenja, govornega izražanja, sposobnost izražanja mnenj, znanj in občutkov, navajanje na poslušanje govorca in odzivanje na njegov govor. V magistrski nalogi nas je zanimalo, kaj o diskusiji menijo učitelji, ki poučujejo družbo v četrtem in petem razredu osnovne šole. Ugotovili smo, da imajo učitelji pozitivna stališča o sami diskusiji. Strinjajo se, da je to primerna učna metoda za učence 4. in 5. razreda pri pouku in da jo lahko uporabimo pri večini tem iz učnega načrta družbe. Menijo, da diskusija vpliva na učenčevo spretnost komuniciranja in miselni razvoj, da pripomore k večji ustvarjalnosti in s tem se poveča tudi učenčeva motivacija. V praktičnem delu pa smo ugotovili, da učenci, ob vodenju učitelja, dobro argumentirajo svoja stališča, se med seboj poslušajo, so pripravljeni sprejemati mnenja drugih, splošno znanje povežejo s teorijo in se na splošno dobro odzivajo na takšen način dela pri pouku.
Keywords: diskusija, družba, 4. razred, 5. razred, pouk
Published: 19.02.2019; Views: 138; Downloads: 12
.pdf Full text (1,02 MB)

6.
Telesne lutke kot spodbujevalec pozitivne samopodobe pri predšolskih otrocih
Katja Gjerek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo želeli prikazati, da lahko tudi prek telesnih lutk vplivamo na pozitivno samopodobo pri otrocih. V teoretičnem delu smo se posvetili obrazložitvi igre, njenemu pomenu in oblikam. Podrobneje smo razčlenili simbolno igro, ali z drugimi besedami, igro vlog. Obrazložili smo pomen lutk za razvoj otrok ter našteli lutkovne tehnike in metode dela z lutkami. Pozornost smo namenili tudi samopodobi, znakom pozitivne in negativne samopodobe ter vzgojiteljevi vlogi pri spodbujanju pozitivne samopodobe. V praktičnem delu smo teoretična izhodišča preizkusili v praksi. S pomočjo šestih priprav smo otroke spodbudili k razmišljanju o lutkah in o sebi. Z otroki smo izdelovali telesne lutke, z njimi plesali, se pogovarjali ter opazovali in primerjali. Spodbudili smo jih k ustvarjanju zgodbice in izpolnitvi svoje osebne izkaznice.
Keywords: Otroška igra, simbolna igra, telesna lutka, pozitivna samopodoba
Published: 18.02.2019; Views: 128; Downloads: 25
.pdf Full text (1,71 MB)

7.
Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih
Nuša Novak, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Uporaba strokovne terminologije v tujem jeziku ob izdelavi zaključnega dela pri nejezikovnih študijskih programih smo raziskovali ali in v kolikšni meri študentje fakultet Univerze v Mariboru uporabljajo tujo strokovno in znanstveno literaturo in terminologijo pri izdelavi zaključnega dela na posamezni stopnji študija. V teoretičnem delu smo se najprej dotaknili termina jezik, ki smo ga v nadaljevanju razdelili na materni in tuji jezik ter jezik stroke, ki je bil osnova našega raziskovanja. Pozornost smo posvetili tudi učenju tujega jezika, njegovemu pomenu in njegovi vlogi v globaliziranem svetu. Osrčje teoretičnega dela smo posvetili jeziku stroke. Opredelili smo pojem strokovni jezik in navedli razloge za učenje le-tega. Predstavili smo tudi predloge oz. smernice za poučevanje tujega jezika stroke in vlogo učitelja v njem, hkrati pa smo navedli tudi razloge za učenje tujega jezika stroke. V raziskavo smo vključili štiri fakultete Univerze v Mariboru, zato smo podrobno preučili njihove predmetnike in učne načrte ter predstavili in primerjali predmete, katerih vsebina vključuje pridobivanje znanja tujega jezika. V empiričnem delu magistrske naloge so nas zanimala tudi stališča študentov Univerze v Mariboru o uporabi domače in tuje strokovne in znanstvene literature med študijem in pri izdelavi zaključnega dela. Rezultati so pokazali, da študentje vseh fakultet, vključenih v raziskavo, tekom študija uporabljajo več domače kot tuje tiskane in spletne literature, pri izdelavi zaključnega dela pa se poslužujejo vseh vrst literature, tako domače kot tuje tiskane in spletne literature.
Keywords: Jezik stroke, tuj jezik, terminologija, strokovna in znanstvena literatura, zaključno delo.
Published: 06.02.2019; Views: 78; Downloads: 0
.pdf Full text (612,46 KB)

8.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Keywords: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Published: 06.02.2019; Views: 60; Downloads: 6
.pdf Full text (1,30 MB)

9.
Uporaba samostalnika pri otrocih s polževim vsadkom
Aleksandra Cvišić, 2018, master's thesis

Abstract: Cilji magistrske naloge je preveriti, ali otroci, ki so uporabniki polževega vsadka znajo pravilno uporabljati samostalnik ter ugotoviti, ali različni dejavniki, kot so čas in vzrok oglušelosti, starost ob vstavitvi ter vrsta polževega vsadka, vplivajo na uporabo samostalnika pri otrocih, ki imajo polžev vsadek. V vzorec testirancev je bilo zajetih 15 otrok v starosti od 6. do 16. leta. Vsi so uporabniki polževega vsadka. Vzorec je dokaj majhen, ampak zajema večino otrok v omenjeni starosti, ki so bili operirani v Mariboru. Zaradi majhnosti vzorca so ugotovitve s težavo posplošene na celotno populacijo, temveč veljajo le za otroke, ki so zajeti v raziskavo. Rezultati raziskave so pokazali, da glede na spol ni razlike pri uporabi samostalnika pri otrocih s polževim vsadkom. Razlike se opazijo glede na starost otrok in čas vstavitve polževega vsadka.
Keywords: gluhi učenci, polžev vsadek, uporaba samostalnika
Published: 29.01.2019; Views: 67; Downloads: 11
.pdf Full text (1,75 MB)

10.
Sodelovanje med starši, specialnim pedagogom in vzgojitelji v vrtcu
Tea Ernecl, 2018, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu zaključnega dela smo razčlenili podskupine otrok s posebnimi potrebami ter jih podrobneje opisali. Osredotočili smo se na razlike med inkluzijo in integracijo ter pojasnili, kakšne so ovire za inkluzijo v vrtcih in šolah ter kakšni bi morali biti pogoji, da bi bila inkluzija kar najbolj uspešna. Predvsem nas zanima, kako poteka sodelovanje strokovne skupine v vrtcu in kakšne so naloge vzgojitelja ter specialnega pedagoga kot tudi vloga in sodelovanje staršev. V empiričnem delu smo raziskali, kako poteka sodelovanje med vzgojitelji, starši in specialnimi pedagogi glede na to, ali njihov otrok obiskuje redni ali razvojni vrtec. Naš namen je bil raziskati, v katerem vrtcu anketiranci bolje sodelujejo in kako ocenjujejo prostorske pogoje. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med sodelovanjem staršev, vzgojiteljev in specialnih pedagogov glede na vrtec. Prav tako opazimo razliko pri ocenjevanju prostorskih pogojev glede na posamezni vrtec.
Keywords: Otroci s posebnimi potrebami, inkluzija, integracija, sodelovanje, prostorski pogoji
Published: 29.01.2019; Views: 85; Downloads: 16
.pdf Full text (1,50 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica