SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3496
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vloga športa v družini predšolskega otroka
Anja Kostrevc, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo športa v družini predšolskega otroka. V teoretičnem delu smo se ukvarjali z družino, njenim bistvom, njenimi nalogami in vlogo, ki je ključnega pomena pri oblikovanju otrokovih izkušenj, navad ter vrednot, tudi pri športnem udejstvovanju. Vsebina diplomske naloge se torej dotika tako družine kot tudi športa. Osredotočili smo se na predšolskega otroka in na družino, v kateri živi. Pobližje smo spoznali, kakšen je otrokov gibalni razvoj, kako lahko starši vplivajo na športne aktivnosti otroka, kakšen je pomen športnih dejavnosti za otrokov razvoj, kako je pomembno gibalno okolje in kakšne so lahko športne dejavnosti za predšolske otroke. Namen empiričnega dela diplomske naloge je bil preučiti vlogo športa v družini predšolskega otroka. Izveden je bil anketni vprašalnik za starše iz podeželskega in mestnega okolja, ki so ga prejeli v vrtcu svojega otroka. Pridobljene rezultate smo dopolnjevali s teoretičnimi izhodišči in jih primerjali s postavljenimi hipotezami, ki smo si jih zastavili na začetku diplomskega dela. Ugotovili smo, da se je športno udejstvovanje v družinah predšolskega otroka povečalo.
Keywords: Družina, predšolski otrok, šport, starši, razvoj, pomen, okolje.
Published: 19.06.2018; Views: 57; Downloads: 11
.pdf Full text (1,61 MB)

2.
Likovni portfolio v vrtcu otona župančiča slovenska bistrica
Špela Šega, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovni portfolio v Vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica, kaj je to portfolio, likovna področja, ki se pojavljajo v likovnih mapah, likovne tehnike, ustvarjalnost otrok, pisali smo tudi o pojavljanju šablon v otroških likovnih delih. Rezultate smo prikazali v empiričnem delu. Zbrali smo 205 otroških likovnih del, oziroma 14 likovnih map iz različnih enot Vrtca Otona Župančiča Slovenska Bistrica, drugega starostnega obdobja. S pomočjo slikovnega gradiva in z deskriptivno statistiko ter s frekvenčno distribucijo smo podatke obdelali in jih prikazali v obliki tabel ter grafov.
Keywords: predšolski otrok, portfolio, likovna področja, likovne tehnike, ustvarjalnost.
Published: 19.06.2018; Views: 46; Downloads: 2
.pdf Full text (1,60 MB)

3.
Uporaba metod za socialno-emocionalni razvoj otrok v prvem in drugem starostnem obdobju
Metka Purgaj, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Socialni in emocionalni razvoj otroka sta ključnega pomena za njegov vsestranski razvoj. Cilje za razvoj tega področja zasledimo tudi v Kurikulumu za vrtce, kjer je opredeljen v področju dejavnosti družbe. V diplomskem delu smo se najprej posvetili socialnemu razvoju, za razvoj katerega je potreben dober odnos dojenčka oziroma kasneje otroka s starši. Poleg tega pa sta pri spodbujanju socialnega razvoja pomembni tudi igra in druženje z vrstniki ter odraslimi. Za emocionalni ali čustveni razvoj je prav tako pomembna družina, ki otroku omogoča varnost in na katero se otrok naveže. V okviru emocionalnega razvoja se otrok nauči zaznavanja čustev, regulacije čustev in prepoznavanja čustev pri drugih. V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli raziskavo o metodah za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja. V raziskavi je sodelovalo 211 strokovnih delavcev iz različnih regij Slovenije. V raziskavi smo ugotovili, da strokovni delavci ne poznajo metod za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja dovolj dobro, čeprav temu področju pripisujejo največji pomen. Ugotovili smo tudi, da strokovni delavci v homogenih skupinah prvega starostnega obdobja pogosteje uporabljajo omenjene metode kot tisti, ki delajo v heterogenih skupinah. Uporaba metod je odvisna predvsem od osebnostnih značilnosti strokovnega delavca. Rezultati za drugo starostno obdobje kažejo, da imajo pomembno vlogo pri uporabi metod izobrazba in delovne izkušnje, večina strokovnih delavcev pogosteje uporablja lažje metode za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja. Raziskava odkriva pomembne vidike, vezane na uporabo teh metod, in možnosti uporabe spoznanj v praksi.
Keywords: socialni razvoj, emocionalni razvoj, razvojni mejniki, vloga strokovnih delavcev, predšolska vzgoja
Published: 19.06.2018; Views: 77; Downloads: 27
.pdf Full text (1,24 MB)

4.
Evalvacija i-učbenika za 4. razred - vsebina: točka, daljica in premica
Tomaž Čokl, 2018, master's thesis

Abstract: Osnovna teza magistrskega dela je, da so elektronski učbeniki (v nadaljevanju i-učbeniki) na nek način prihodnost našega izobraževalnega sistema. Vse bolj in bolj se že uveljavljajo in ni dvomiti, da jih v prihodnosti ne bi začeli masovno uporabljati tudi v slovenskih izobraževalnih ustanovah. V magistrskem delu smo prikazali rezultate raziskave oziroma razliko med naučenim po klasičnih tiskanih učbenikih različnih založb, katere se po večini uporablja po vseh slovenskih osnovnih šolah in novodobnim i-učbenikom. Natančneje smo proučili še uspešnost učencev glede na njihovo predznanje. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili osnovno znanje, vse od uporabe računalnika v izobraževanju do končnega produkta, torej i-učbenika. Predstavili smo nekaj osnov o i-učbenikih, kako so sestavljeni in kakšne vrste e-učbenikov poznamo. Za konec teoretičnega uvoda smo zapisali še paradigme geometrije in teorije konceptov s podobo. Predelali smo osnovno znanje s področja geometrijskih elementov, katerih znanje učencev smo preverjali v empiričnem delu. Osredotočili smo se predvsem na točko in daljico, premico in poltrak ter kako le-te poučevati v šoli. V empiričnem delu smo na konkretnem primeru pokazali, da so interaktivni e-učbeniki boljši za učenje kot klasični tiskani učbeniki. Tako smo najprej učencem v dveh paralelkah dali inicialni preizkus znanja, katerega so reševali natanko 38 minut. Z njim smo preverili splošno znanje učencev na področju matematike. Nato smo pet šolskih ur učence v eksperimentalni skupini (eni paralelki) poučevali geometrijske elemente (točka, daljica, premica in poltrak) s pomočjo i-učbenika. Medtem pa je v kontrolni skupini (drugi paralelki) potekal pouk usvajanja iste učne vsebine ravno tako v petih šolskih urah, vendar je razredna učiteljica učila po klasičnem tiskanem učbeniku. Na koncu so zopet v obeh paralelkah dobili enak končni preizkus, ki je pokazatelj naučenega v petih šolskih urah.
Keywords: e-gradiva, i-učbenik, točka, daljica, premica
Published: 19.06.2018; Views: 41; Downloads: 8
.pdf Full text (3,29 MB)

5.
Ohranjanje kulturne dediščine pletarstva z umetniškim delom
Tina Lanišek, 2018, master's thesis

Abstract: Predmet pričujočega magistrskega dela je vprašanje, kako lahko umetnost pripomore k ohranjanju kulturne dediščine pletarstva in vrtnarstva, ki je bilo na Slovenskem vseskozi osnova domače samooskrbe. Kljub bogati kulturni zgodovini, zanimanje za pletarstvo v sodobni družbi pospešeno zamira. Kot eno izmed možnih rešitev za preprečitev le-tega vidimo v sodobnih likovnih praksah v dialogu z modelom ohranjanja kulturne dediščine, s pomočjo katerih bi lahko izdelali umetniška dela, ki bi vsebovala tri bistvene komponente: ohranjanje pletarstva – prevpraševanje sodobnega potrošništva – domača samooskrba. Pri tem se lahko vprašamo, kako in na kakšen način, če sploh, lahko sodobne likovne prakse pripomorejo k oživljanju zamirajočih kulturno-dediščinskih obrti, npr. pletarstva. Magistrska naloga je razdeljena na dva dela: v prvem je predstavljen teoretični del, katerega namen je raziskati pojav zamiranja pletarstva kot domače obrti in vzroke zanj. Eden izmed možnih vzrokov je industrijski način izdelovanja nadomestkov za pletarske izdelke in pomanjkanja interesa družbe za lastna ročna dela. Drugi del magistrske naloge predstavlja praktični del, katerega cilj je izdelati model s pomočjo sodobnih likovnih praks, tj. izdelava vertikalnega samooskrbnega vrta iz recikliranih materialov. Za izhodišče je bila postavljena uporaba pletarskih tehnik in oblikovanje modela iz sodobnih recikliranih nadomestkov. Podane so tudi smernice za uresničitev le-tega v vsakdanji praksi v obliki navodil za izdelavo.
Keywords: pletarstvo, sodobne likovne prakse, modeli ohranjanja kulturne dediščine, domača samooskrba, vertikalni vrt.
Published: 19.06.2018; Views: 35; Downloads: 4
.pdf Full text (2,26 MB)

6.
Učenje učenja govora in jezika pri učencih z motnjo v duševnem razvoju na primeru knjige v lahkem branju
Nina Volčanjk, 2018, master's thesis

Abstract: Besedila v obliki lahkega branja omogočajo odraslim in otrokom z motnjo v duševnem razvoju, da se v današnjem okolju počutijo kot enakovredni in samostojnejši posamezniki. Posamezniki z motnjo v duševnem razvoju namreč počasneje usvajajo znanje ter počasneje razvijajo kompetence govora, jezika in komunikacije. Besedila v obliki lahkega branja jim omogočajo, da se samostojno izobražujejo, širijo svoje obzorje in razvijajo svoj besedni zaklad ter kompetenco učenja učenja, katere sestavni deli so govor, jezik in komunikacija. Rezultati v empiričnem delu naloge so pokazali, da učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju bolje razumejo besedilo v obliki lahkega branja (eksperimentalna skupina) kot običajno besedilo v primerjavi z učenci, kjer smo brali besedilo v običajni obliki (kontrolna skupina). Prav tako so rezultati pokazali, da so kompetence govora, jezika in komunikacije statistično značilno višje pri učencih, ki so poslušali besedilo v obliki lahkega branja. Učenci, ki so poslušali besedilo v obliki lahkega branja, so svojo razlago pogosteje podkrepili na primerih iz besedila, v večji meri pravilno odgovarjali in pojasnjevali besedne zveze in imeli so manj težav z vzročno-posledičnimi razmerji in argumentacijo svojih dogovorov kot učenci kontrolne skupine. V celoti so bili odgovori učencev v eksperimentalni skupini bolje strukturirani, imeli so kompleksnejšo strukturo povedi, odgovarjali so bolj samozavestno in prepričano od svojih vrstnikov v kontrolni skupini. Z raziskavo smo dokazali, da je uporaba besedil v obliki lahkega branja bolj učinkovita z vidika razvijanja kompetence učenja učenja na preučevanih postavkah (govor, jezik, komunikacija).
Keywords: motnja v duševnem razvoju, učenci s posebnimi potrebami, učenje učenja, lahko branje, govorno-jezikovne motnje, govor, jezik, komunikacija.
Published: 11.06.2018; Views: 73; Downloads: 12
.pdf Full text (2,65 MB)

7.
Vključevanje šolskega eksterierja v pouk SPO na področju Šaleške doline
Blažka Žibret, 2018, master's thesis

Abstract: V osnovnih šolah je predvsem v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju poseben poudarek na izkustvenem učenju. Šole po Sloveniji si tako čedalje bolj prizadevajo, da učencem nudijo najrazličnejše načine in možnosti za učenje. Eden izmed učinkovitih in pomembnejših načinov je učenje v šolskem eksterierju. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kakšen šolski eksterier imajo na voljo posamezne osnovne šole v Šaleški dolini ter kako ga uporabljajo pri predmetu spoznavanje okolja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. Teoretični del je razdeljen na štiri sklope: psihološki sklop, pedagoško-didaktični sklop, geografsko-zgodovinski sklop in arhitekturni sklop. Na začetku je opredeljen sam pojem šolski eksterier. V nadaljevanju pa so po posameznih sklopih predstavljene uporaba šolskega eksterierja, možnosti za izvedbo, prednosti in slabosti uporabe le-tega. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, kjer smo s pomočjo ankete dobili podatke o šolskem eksterierju na osnovnih šolah v Šaleški dolini ter o njegovi uporabi pri pouku. Anketo so izpolnili učitelji prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovnih šol v Šaleški dolini (Šoštanj, Velenje, Šmartno ob Paki). Rezultati so pokazali, da imajo osnovne šole v mestih manj raznolikega šolskega eksterierja kot primestne šole ali šole na podeželju, kar je najverjetneje posledica okolja, v katerem se posamezne šole nahajajo. Podeželske in primestne šole imajo na voljo veliko več travnatih površin kot mestne, zato je tam več možnosti za šolske vrtove, sadovnjake, travnike. Vsi učitelji so bili enotni, da učenje v šolskem eksterierju pozitivno vpliva na učence. Navedli pa so različne dejavnike, ki vplivajo na izvedbo učne ure v šolskem eksterierju. Na koncu so v povzetku empiričnega dela navedeni napotki za prakso.
Keywords: šolski eksterier, Šaleška dolina, spoznavanje okolja, mestna šola, primestna šola, podeželska šola
Published: 11.06.2018; Views: 44; Downloads: 5
.pdf Full text (11,03 MB)

8.
Učinki glasbene terapije na otroke s posebnimi potrebami v predšolskem obdobju
Manca Černi, 2018, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšne učinke ima izvajanje izbranih tehnik glasbene terapije na otroke s posebnimi potrebami v predšolskem obdobju. V raziskavi je sodelovalo pet otrok iz razvojnega oddelka vrtca Litija, ki so vključeni v prilagojen program za predšolske otroke različnih starosti in imajo različne primanjkljaje na razvojnih področjih (govorno-jezikovnem, gibalnem, senzornem in kognitivnem področju). V namen raziskave smo izvedli 10 glasbenih delavnic, ki smo jih s pomočjo video posnetkov analizirali in evalvirali. Izvedli smo multiplo študijo primera in pri izbrani deklici dodatno evalvirali napredek s pomočjo metode petih korakov H. M. Ridder. Rezultati so pokazali napredek na vseh področjih razvoja (na motoričnem, kognitivnem in socialnem), največji napredek pa se je pokazal na področju pozornosti in koncentracije.
Keywords: glasbena terapija, otroci s posebnimi potrebami, predšolsko obdobje, razvojni vrtec
Published: 11.06.2018; Views: 45; Downloads: 5
.pdf Full text (1,19 MB)

9.
Malčkova prva zgodba
Janja Brodnjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Malčkova prva zgodba je namen preveriti in proučiti, kako otroci ob prvič videni sliki pripovedujejo zgodbo. V teoretičnem delu smo opisali razvoj otrokovega govora, vse od prvih glasov do prvih stavkov, kako spodbuditi razvoj govora ter kateri dejavniki vplivajo na razvoj govora. Dotaknili smo se tudi mišljenja otrok in njihove domišljije, prvih malčkovih zgodb, pripovedovanja zgodbe ter ocenjevanja zgodb po Marjanovič Umek. V empiričnem delu je bil namen raziskati in ugotoviti, ali so otroci, stari tri do štiri leta, med prvim in drugim preverjanjem, ki je bilo v razmaku sedmih mesecev, napredovali v svojem pripovedovanju zgodb ob sliki. Zanimalo nas je, ali so otroci pripravljeni pripovedovati zgodbo ob prvič videni sliki ter ali so otroci izbrali pravljično značilen konec ter začetek zgodbe pri svojem pripovedovanju. Predvsem pa nas je zanimalo, katero stopnjo koherentnosti in kohezivnosti lahko ti otroci dosežejo s pripovedovanimi zgodbami. Na podlagi vseh dobljenih podatkov smo rezultate interpretirali. Ugotovili smo, da je slaba polovica otrok v teh sedmih mesecih na področju pripovedovanja zgodbe napredovala. Pri nekaterih otrocih je bil napredek večji, pri nekaterih manjši. Med vsemi je bilo tudi nekaj otrok, kjer napredka ni bilo zaznati, saj so pri obeh preverjanjih dosegli enako število točk.
Keywords: predšolski otrok, govorni razvoj, pripovedovanje, zgodba, koherentnost in kohezivnost
Published: 05.06.2018; Views: 54; Downloads: 17
.pdf Full text (1,55 MB)

10.
Vpliv jazza na popularno glasbo
Marko Žaler, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu sta bili predstavljeni glasbeni zvrsti jazz in popularna glasba od nastanka do razvrstitve po obdobjih in delitve po smereh, zakaj so nastale ter njihove značilnosti. Namen je bil tudi utemeljitev hipotez in čim bolj smiselni opis vpliva jazza na popularno glasbo in povezav med njima, kar sem predstavil tudi z notnim gradivom in analizo skladb. Glede na dejstvo, da je glasbenih primerov in izvajalcev, ki bi jih v povezavi z obravnavanima zvrstema lahko opisal, ogromno, analiza mnogih pa bi močno presegla okvir zadane naloge, sem se odločil, da se bom posvetil zasedbama, ki me najbolj zanimata, torej The Beatles z njihovim producentom Georgom Martinom ter Michael Jackson z producentom Quincyjem Jonesom.
Keywords: Jazz, popularna glasba, rock'n roll, blues, pop, rock, The Beatles, Michael Jackson, Quincy Jones.
Published: 05.06.2018; Views: 46; Downloads: 5
.pdf Full text (3,85 MB)

Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica