SLO | ENG

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3477
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Pojmovanje vzgoje v slovenski duhoslovni pedagogiki po prvi svetovni vojni
Ana Šmidhofer, 2018, original scientific article

Abstract: Razprava analizira pojmovanje vzgoje v slovenski duhoslovni pedagogiki po prvi svetovni vojni in pokaže, kako so razumeli vzgojo vodilni predstavniki te pedagoške smeri: Karel Ozvald, Franjo Čibej in Stanko Gogala. Uvodoma smo orisali temeljne značilnosti duhoslovne pedagogike v Nemčiji, od koder ta pedagoška smer izhaja. Nato smo predstavili bistvene poteze slovenske duhoslovne pedagogike. Jedro razprave analizira razumevanje vzgoje (in z njo povezanih pojavov) pri Ozvaldu, Čibeju in Gogali. V sklepu smo nakazali položaj te pedagoške orientacije v drugi polovici 20. stoletja ter njeno aktualnost s stališča sodobne pedagogike.
Keywords: duhoslovna pedagogika, zgodovina pedagogike, vzgoja, Slovenija, sodobna pedagogika
Published: 14.05.2018; Views: 21; Downloads: 0
.pdf Full text (400,69 KB)

2.
Otrokovo doživljanje bivanja v bolnišnici z vidika staršev in medicinskega osebja
Zlatka Cugmas, Anika Smeh, 2018, original scientific article

Abstract: V raziskavi je sodelovalo 84 staršev hospitaliziranih otrok in 46 medicinskih sester oziroma tehnikov. Hospitalizacija pomeni za otroke distres, zato aktivira sistem navezanosti na starše. Starši in medicinsko osebje so ocenili vedenje otrok ob sprejemu v bolnišnico, med bivanjem v njej in ob odpustu. Odgovorili so na vprašanja, kakšen odnos imajo do hospitaliziranega otroka, ali bolnišnični oddelki imajo igralnico, ali otroke obiskuje bolnišnična vzgojiteljica ter kdo nudi pomoč otroku s prilagoditvenimi težavami. Ugotovili smo, da obstajajo pomembne razlike v pogostosti različnih otrokovih vedenj med različnimi obdobji bivanja v bolnišnici. Od nevarnih vzorcev navezanosti sta se izrazila predvsem upiranje in neorganiziranost.
Keywords: otroci, starši, medicinsko osebje, hospitalizacija, psihični hospitalizem
Published: 14.05.2018; Views: 20; Downloads: 0
.pdf Full text (506,07 KB)

3.
Elementary school teachers’ attitudes towards the importance and use of teaching methods in visual arts education
Zlata Tomljenović, 2018, original scientific article

Abstract: The quality of the teaching process in visual arts largely depends on a creative and effective combination of both general and subject-specific (visual arts) teaching methods. The aim of this study was to determine in- service teachers' perceptions of the features, specifics, importance and objectives of teaching methods in visual arts education, as well as their perception of the importance of visual arts as a school subject. The research was conducted on a sample of 373 Croatian elementary school teachers. A correlation was determined between the following variables: “teachers' work experience”, “teachers' perception of the importance of visual arts education” and the variable: “use of teaching methods in visual arts classes”. Findings have implications for modernizing and improving school practice; they also suggest further research in this area.
Keywords: learning, teaching, interactive approach, generic teaching methods, subject-specific teaching methods, elementary school teachers, teaching strategies, visual arts
Published: 14.05.2018; Views: 20; Downloads: 0
.pdf Full text (498,08 KB)

4.
Katere glasbene zvrsti najraje poslušajo predšolski otroci?
Katarina Habe, Tomaž Bratina, 2018, original scientific article

Abstract: Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kakšne so glasbene preference predšolskih otrok ter v kolikšni meri so povezane z glasbenimi preferencami staršev. V kvantitativnem delu raziskave je sodelovalo 250 otrok, starih 5 in 6 let, od tega 118 dečkov in 132 deklic. V kvalitativni del pa smo vključili 15 otrok in po enega od staršev teh otrok. Udeleženci so ocenjevali všečnost enominutnih posnetkov desetih najpogostejših glasbenih zvrsti in v kvalitativnem delu podajali tudi razloge za všečnost oziroma ne všečnost. Rezultati so pokazali, da predšolski otroci pozitivno vrednotijo vse glasbene zvrsti, najbolj pa otroško pesem v izvedbi otroka. Primerjava glasbenih preferenc otrok in staršev kaže, da so le-te pomembno povezane.
Keywords: predšolski otroci, glasbene preference, glasbene zvrsti, slušna odprtost, starševski vpliv
Published: 14.05.2018; Views: 7; Downloads: 0
.pdf Full text (523,99 KB)

5.
Frazemi v berilih za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje
Nina Horvat, 2018, master's thesis

Abstract: Frazemi so izrazna sredstva, s katerimi bogatimo naš jezik in ga delamo zanimivejšega. S frazemi se pogosto srečujemo v vsakdanji komunikaciji, prav tako so prisotni v umetnostnih in neumetnostnih besedilih. Razumevanje frazemov je zahtevno še posebej za otroke, saj pogosto ne prepoznajo prenesenega pomena in frazem razumejo dobesedno. V magistrskem delu Frazemi v berilih za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje nas je zanimala pogostost pojavljanja frazemov v potrjenih berilih za posamezni razred v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju v šolskem letu 2016/17. V Slovarju slovenskih frazemov in Slovarju slovenskega knjižnega jezika smo poiskali slovarsko obliko posameznega izpisanega frazema ter njegovo pomensko razlago. Frazeme smo najprej predstavili po pogostosti, to je od frazemov, ki se pojavljajo v največ berilih, do tistih, ki se pojavljajo v po enem berilu. Ugotovili smo, da se v vseh berilih za posamezni razred pojavlja zelo malo ali celo nič frazemov. Največ je frazemov, ki se pojavljajo v po enem berilu. Frazeme smo analizirali tudi po obliki, torej glede na to, ali je frazem nestavčni (samostalniški, pridevniški, glagolski, prislovni) ali stavčni (pregovorni, nepregovorni). Ugotovili smo, da se v berilih za posamezni razred najpogosteje pojavljajo glagolski frazemi, sledijo prislovni frazemi. Preostalih nestavčnih frazemov (samostalniških in pridevniških) je sorazmerno malo. Zelo malo je tudi pregovornih in nepregovornih frazemov. Ker se nekateri frazemi pojavljajo v prenovljeni obliki, smo posebej predstavili tudi primere frazeoloških prenovitev. Po pregledu in analizi frazemov v berilih smo ugotovili, da se v prvem vzgojno- -izobraževalnem obdobju v umetnostnih besedilih pojavlja veliko frazemov. Čeprav Učni načrt za slovenščino (2011) frazemom v prvem vzgojno- -izobraževalnem obdobju ne posveča pozornosti, je ključnega pomena, da učence na frazeme opozarjamo, jim razložimo njihov pomen ter jih spodbujamo pri učenju in ustrezni rabi frazemov.
Keywords: frazeologija, frazemi, preneseni pomen, prvo vzgojno- -izobraževalno obdobje, učni načrt za slovenščino, berilo
Published: 10.05.2018; Views: 45; Downloads: 5
.pdf Full text (1,68 MB)

6.
Poznavanje in poslušanje skladb Mojmirja Sepeta
Gregor Sotošek, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Poznavanje in poslušanje skladb Mojmirja Sepeta je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je na začetku kronološko predstavljeno življenje in delo avtorja, v nadaljevanju je podrobneje predstavljena naveza Mojmir in Majda Sepe, ki sta skupaj sooblikovala slovensko popevko. V delu so predstavljena tudi ustvarjalčeva sodelovanja z različnimi avtorji in izvajalci ter festivali, na katerih je Mojmir sodeloval. Poudarek je na Slovenski popevki in Evrosongu, naštete so nagrade, ki jih je prejel na različnih festivalih in tiste, ki mu jih je prineslo življenje. Na koncu teoretičnega dela je predstavljen še skladateljev opus, kjer najdete tudi soustvarjalca skladbe in njenega izvajalca. V empiričnem delu so predstavljene analize rezultatov anketnega vprašalnika o poznavanju ustvarjalca, poznavanju njegove glasbe in njegovih skladb, o poslušanju njegove glasbe in o njeni priljubljenosti med poslušalci.
Keywords: Mojmir Sepe, Majda Sepe, popevka, šanson, Slovenska popevka, Evrosong, PORL, Big band, Zemlja pleše, Med iskrenimi ljudmi, Poletna noč, Pridi, dala ti bom cvet
Published: 07.05.2018; Views: 60; Downloads: 2
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Kulturno-Umetnostna vzgoja v procesu izobraževanja
Anamarija Elizabeta Kukuruzovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Kulturno-umetnostna vzgoja je pomemben dejavnik v življenju posameznika, saj vpliva na razvoj čuta za estetiko in je že pri otrocih temelj za uravnotežen in skladen razvoj. V empiričnem delu diplomskega dela bomo raziskali kulturno-umetnostni status študentov, njihovo mnenje o potrebi po povečanju pozornosti kulturno-umetnostnim področjem v osnovni in srednji šoli, mnenje študentov o uresničevanju ciljev kulturno-umetnostne vzgoje pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju in stališča študentov do izobraževanja in umetnosti. Rezultati kažejo, da študentje duhovnim, kulturnim in estetskim vrednotam ne pripisujejo velikega pomena. V prostem času največ pozornosti namenijo popularni in zabavni glasbi ter filmu in avdiovizualni kulturi. Študentje menijo, da bi v osnovni šoli morali posvečati največ pozornosti bralnemu področju, v srednji šoli pa uprizoritveno-umetnostnemu področju. Večina študentov meni, da sta bila pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju najpogosteje vključena cilja razvijanja svobodnega in kritičnega mišljenja ter razvijanja domišljije, najredkeje pa cilji oblikovanja umetnostnih vrednot, izražanja lastne kulture, izražanja kultur drugih narodov in razvijanja zavesti o kulturni identiteti. Študentje so mnenja, da je kulturno-umetnostna vzgoja najpomembnejša zaradi razvoja ustvarjalnih potencialov posameznika in da je za dvig kakovosti kulturno-umetnostne vzgoje pomembno spodbujanje partnerstva med šolami ter dodatno strokovno izpopolnjevanje učiteljev.
Keywords: kulturno-umetnostna vzgoja, študent, osnovnošolsko izobraževanje, srednješolsko izobraževanje, visokošolsko izobraževanje
Published: 07.05.2018; Views: 66; Downloads: 6
.pdf Full text (1,62 MB)

8.
Vpliv okolja na oblikovanje glasbenih preferenc otroka
Mario Potočnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so najprej predstavljene dosedanje ugotovitve o pomenu glasbe v otrokovem življenju, poseben poudarek pa je namenjen glasbenim preferencam. V nadaljevanju so raziskani nastanek oziroma oblikovanje glasbenih preferenc ter dejavniki, ki vplivajo na le-to. V empiričnem delu smo ugotavljali glasbene preference predšolskih otrok, pogostost izvajanja usmerjenih glasbenih dejavnosti v vrtcu ter interes otrok zanje. Cilj diplomskega dela je, da ugotovimo, kakšne so glasbene preference predšolskih otrok, njihovih staršev in vzgojiteljev za specifične glasbene zvrsti. Zanima nas, ali med njihovimi preferencami obstajajo kakšne povezave in ali imajo odrasli, ki z otrokom preživijo večino časa, kakšen vpliv na oblikovanje njegovih glasbenih preferenc. Raziskati želimo tudi to, kakšne so po mnenju vzgojiteljic glasbene preference predšolskih otrok.
Keywords: Glasbene preference, glasba, oblikovanje glasbenih preferenc, predšolski otrok
Published: 07.05.2018; Views: 62; Downloads: 7
.pdf Full text (1,78 MB)

9.
Vedenje in znanje otrok o onesnaževanju okolja v prvem triletju na območju občine Šentilj
Anja Šauperl, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo, ki nosi naslov Védenje in znanje otrok o onesnaževanju okolja v prvem triletju na območju občine Šentilj je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je razdeljen na: psihološki sklop, kjer je predstavljen otrok in njegove psihološke značilnosti; pedagoško-didaktični sklop, v katerem podrobneje predstavimo splošne cilje predmeta spoznavanje okolja in operativne cilje ter vsebine, vezane na temo odpadki v prvem triletju; geografski sklop, v katerem je predstavljena občina Šentilj, osnovna šola Rudolfa Maistra Šentilj in podružnica Ceršak; ekološki sklop, kjer pojasnjujemo pojem ekologija, onesnaževanje okolja in predstavimo pojem odpadki in ločevanje odpadkov. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, podrobnejša analiza in ugotovitve raziskave. V njej so sodelovali učenci prvega, drugega in tretjega razreda osnovne šole Rudolfa Maistra Šentilj in podružnice Ceršak. Z empirično raziskavo smo želeli izvedeti, kakšno je znanje učencev o odpadkih in kako z njimi ravnajo. Raziskava je pokazala, da učenci o ravnanju z odpadki veliko vedo. Prav tako v veliki meri vedo, kako z njimi ravnati.
Keywords: prvo triletje, spoznavanje okolja, onesnaževanje okolja, odpadki
Published: 24.04.2018; Views: 48; Downloads: 7
.pdf Full text (1,74 MB)

10.
Živa narava - Kako dobro (in če sploh) jo poznajo učenci Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje
Ajda Kavčič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga, z naslovom Živa narava – kako dobro (in če sploh) jo poznajo učenci Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje, je sestavljena iz dveh delov (teoretičnega in empiričnega), ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu je opredeljena narava (živa in neživa), opisani so življenjski prostori (gozd, polje, reka, sadovnjak, travnik), poudarjena je naveza med otroki in naravo. Ker je raziskovalni problem vezan na kraj Laporje, je ta predstavljen v teoretičnem delu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati empirične raziskave, narejene na vzorcu 153 učencev Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje, katere namen je bil ugotoviti, kako dobro (in če sploh) učenci poznajo živo naravo. Glede na dobljene rezultate ugotavljamo, da učenci z Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje živo naravo v večini dobro poznajo. Iz dobljenih rezultatov je razvidno, da imajo anketirani učenci največ znanja o življenjskem prostoru polju, saj ta v veliki meri obdaja šolsko okolico in samo vas Laporje. Življenjske prostore reko, sadovnjak in travnik učenci v večini prav tako poznavajo dobro, je pa njihovo znanje najšibkejše v poznavanju gozda in njegovih rastlin.
Keywords: narava, živa narava, življenjski prostor, osnovna šola
Published: 24.04.2018; Views: 54; Downloads: 13
.pdf Full text (3,06 MB)

Search done in 0.36 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica