SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pasivna hiša z zeleno streho v posavju
Boštjan Krošelj, 2017, diplomsko delo

Opis: Pasivna hiša predstavlja energetsko najbolj učinkovit objekt, ki ga v povezavi z zeleno streho še nadgradimo in s tem zmanjšamo poseg v naravo. Za gradnjo takšnega objekta uporabimo čim več naravnih materialov iz obnovljivih virov. V diplomskem delu je predstavljen primer takšne hiše in izdelana energetska izkaznica, ki potrjuje energetsko učinkovitost objekta.
Ključne besede: pasivna hiša, zelena streha, zeleni segment, gradnja
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 14; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (5,61 MB)

2.
Energetska sanacija kmečke hiše
Kiril Panov, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja način, kako sanirati neko hišo. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela: teoretični del in praktični del. Prvi del poda informacije o standardih, ki jih moramo izpolniti, da bi lahko hišo uvrstili med pasivno gradnjo. Drugi del diplomskega dela je praktičen. V njem je predstavljen sedanji videz hiše z izračunanimi vsemi toplotnimi izgubami, opisani pa so tudi uporabljeni materiali za sanacijo hiše ter njen končni videz. V zadnjem poglavju je opravljena ekonomska analiza vseh stroškov in prihrankov ter izračunana vračilna doba.
Ključne besede: energetska sanacija, toplotne izgube, stroški investicije, kmečka hiša
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 14; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (5,78 MB)

3.
Avtonomni sistem za oskrbo toplotne črpalke z električno energijo
Klemen Žveglič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so narejeni izračuni toplotnih izgub slabše izolirane stanovanjske hiše, na podlagi katerih je izbrana primerna toplotna črpalka. Poleg tega je predstavljeno tudi njeno delovanje. Na podlagi potrebne električne energije za ogrevanje s toplotno črpalko je v delu predstavljena samooskrba z električno energijo, proizvedeno s hidroelektrarno, in prikazano njeno dimenzioniranje. Na koncu je izveden ekonomski izračun investicije v ogrevanje s toplotno črpalko in samooskrbo z električno energijo, proizvedeno s hidroelektrarno.
Ključne besede: toplotne izgube, toplotna črpalka, hidroelektrarna, samooskrba z električno energijo
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 15; Prenosov: 3
.pdf Polno besedilo (2,79 MB)

4.
Pridobivanje transglutaminaze iz bakterije streptomyces platensis
Vida Lang, 2017, magistrsko delo

Opis: Streptomyces platensis je bakterija iz rodu Streptomyces. V rod Streptomyces spadajo nitaste bakterije, ki jih najdemo v prsti. Bakterije Streptomyces uspevajo pri pH 6,5 – 8,0 in v temperaturnem območju med 25 °C in 35 °C. Za S. platensis je značilna proizvodnja zunajceličnih encimov, ki se uporabljajo za industrijske namene. Namen magistrske naloge je bil ugotoviti kako sprememba pH v celični suspenziji S. platensis vpliva na maso celic S. platensis, aktivnost encima transglutaminaza in koncentracijo skupnih proteinov v bakterijski suspenziji S. platensis. Celično suspenzijo S. platensis smo inkubirali v inkubacijskem stresalniku 8 dni pri temperaturi 28 °C in ob rahlem stalnem stresanju. Naredili smo 3 izvedbe, pri katerih smo v procesu inkubiranja celične suspenzije S. platensis spreminjali pogoje pH. Pri vseh 3 izvedbah inkubiranja celične suspenzije S. platensis v odvisnosti od inkubacijskega časa smo ugotovili, da medtem ko se je pH celične suspenzije zniževal, so koncentracija proteinov, aktivnost transglutaminaze in prirast suhe mase celic naraščale. Po treh različnih izvedbah se je izkazalo, da je za gojenje celične suspenzije S. platensis najugodnejši začetni pH 6,7 in inkubiranje pri temperaturi 28 °C ob rahlem stresanju ter brez dodatnega spreminjanja pH. Spreminjanje oziroma uravnavanje pH na začetku procesa ali med celotnim procesom inkubiranja celične suspenzije S. platensis ni ugodno za uspešno gojenje bakterije S. platensis, saj se celoten proces pospeši in bakterije hitreje propadejo.
Ključne besede: S. platensis, aktivnost transglutaminaze, koncentracija proteinov, pH, masa celic.
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 25; Prenosov: 4
.pdf Polno besedilo (3,08 MB)

5.
Dinamika nalaganja oksalatov med rastjo kormov tara (colocasia esculenta)
Mojca Zavišek, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Taro (Colocasia esculenta (L.) Schott) je ena najpomembnejših tropskih gomoljevk. Prilagojen je na toplo in vlažno okolje. Namen diplomske naloge je bil določiti vsebnost vodotopnih in celokupnih oksalatov v kormih nekaterih kultivarjev tara iz Vanuata. Vodotopne oksalate smo ekstrahirali z vodo, za ekstrakcijo celokupnih oksalatov pa smo uporabili 0,2 M HCl. V ekstraktih vzorcev smo koncentracije oksalatov določili s tekočinsko kromatografijo. Najnižjo vrednost 52 mg/100 g pri vodotopnih oksalatih smo izmerili v kormu kultivarja VU 1819, ki je bil pobran v 8. mesecu po sajenju (MPS). Z vidika prehrane je najpomembnejše, da je vsebnost netopnih oksalatov v rastlini čim manjša, saj povzročajo ledvične kamne. V kormu kultivarja VU 396 smo izračunali najnižjo vrednosti netopnih oksalatov, in sicer 7 mg/100 g. Med vegetacijsko dobo se vrednosti oksalatov spreminjajo. Zaradi velikih razlik v vsebnosti oksalatov med kultivarji statističnih razlik med posameznimi meseci izkopavanja kormov ni bilo. Z vidika vsebnosti oksalatov je najprimernejši čas izkopavanja v 8.MPS.
Ključne besede: taro, Colocasia esculenta, vodotopni oksalati, celokupni oksalati, dolžina vegetacije
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 15; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (491,10 KB)

6.
Trajnostna praksa sodobne agrikulture in varovanja okolja – ''miroljubno kmetijstvo''
Valentin Gorjanc, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Predstavljamo miroljubno kmetijstvo, kot trajnostno prakso sodobne agrikulture in varovanja okolja. Zanimalo nas je, če lahko ta način ekološkega kmetovanja iz vidika varovanja okolja predstavlja alternativo sedanjemu globalnemu kmetovanju z živinorejo, ali je posledično miroljubno kmetijstvo možna rešitev za ključne okoljevarstvene izzive 21. stoletja in če ti izvirajo iz globalne živinoreje ter človekovega načina prehranjevanja. Kmetijstvo je kot osnovna dejavnost človeka zaradi okolju škodljivemu načinu pridelovanja hrane, ki izvira predvsem iz živinoreje, postalo ključen okoljevarstveni in družbeni problem 21. stoletja, ki v večinski meri ogroža našo varnost, zdravje ter obstoj na Zemlji in bo za realistično spopadanje ter reševanje v prihodnje potreboval hiter, odločen in učinkovit odziv vseh držav sveta. Vpliv živinoreje na okolje je zagotovo premalo znan. Živinoreja zaradi velike porabe naravnih virov, kopenskih površin ter reje živali in njihovih izločkov v negativnem smislu vpliva na vsa okoljevarstvena področja in to v prevladujoči meri. Več kot polovica toplogrednih plinov, ki povzročajo podnebne spremembe, nastane v globalni živinoreji. Nujno potrebujemo udejanjanje sonaravnih načinov kmetovanja, ki so usmerjeni v rastlinsko pridelavo ter predelavo in splošno ščitenje podnebja, v ohranjanje in podpiranje biotske raznovrstnosti živih bitij in habitatov ter k trajnostnemu porabljanju naravnih virov. Če želimo zmanjšati vpliv človeka na okolje, bi bilo nujno zmanjšati porabo živalskih produktov. Miroljubno kmetijstvo je lahko odgovor na nujo po zmanjšanju vpliva človeka na okolje.
Ključne besede: miroljubno kmetijstvo / trajnostna agrikultura / varovanje okolja / globalna živinoreja / podnebne spremembe
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 17; Prenosov: 65
.pdf Polno besedilo (819,58 KB)

7.
Renewable energy sources in Slovenia: Determining possible development trends until 2020 by using linear forecast and simulation with geometric Brownian motion process
Dejan Tasić, 2017, diplomsko delo

Opis: Renewable energy sources in the European Union and the Republic of Slovenia present an increasing share of energy each year. This thesis contains the data from Eurostat, where the statistics of renewable sources in the European Union and the Republic of Slovenia are analyzed from 2004 to 2014. On the basis of this data, the linear forecast and simulation by using process of geometric Brownian motion are conducted for the Republic of Slovenia for the time period 2015-2020. The goal is to determine if the Republic of Slovenia will achieve target objectives of European directive for renewable energy sources until 2020.
Ključne besede: Slovenia, renewable energy sources, statistics, forecast, simulation, GBM
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 12; Prenosov: 1
.pdf Polno besedilo (3,64 MB)

8.
Pristopi učiteljev pri oblikah pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki
Amalija Žakelj, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Na šolsko uspešnost učenca vplivajo različni dejavniki: kognitivni, socialni in emocionalni dejavniki, domače okolje, šolsko okolje idr. Pomembno vlogo pri šolskih dejavnikih imajo tako organizacija pouka kot učiteljeva ravnanja pri poučevanju. S perspektive učencev z učnimi težavami so odločitve učiteljev tesno povezane s poznavanjem vzrokov in značilnosti učnih težav ter z metodičnim znanjem za poučevanje učencev z učnimi težavami. V prvem delu članka opredelimo splošne in specifične učne težave učencev pri matematiki, vzroke zanje ter ukrepe pomoči. V drugem delu so prikazani rezultati raziskave, katere osnovni namen je bil proučiti vsebine, pri katerih imajo učenci učne težave pri matematiki, zadovoljstvo učiteljev z učinkovitostjo različnih oblik pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki ter usposobljenost učiteljev za izvajanje oblik pomoči. Rezultati raziskave so pokazali, da največ učiteljev zaznava učne težave pri poštevanki, seštevanju in odštevanju s prehodom, pri količinah/merskih enotah/pretvarjanju, pri reševanju matematičnih problemov ter pri besedilnih nalogah. Z učinkovitostjo različnih oblik pomoči so učitelji srednje zadovoljni. Največje zadovoljstvo z učinkovitostjo oblik pomoči so učitelji izrazili pri tistih pristopih, pri katerih se tudi čutijo najbolj usposobljeni, to je pri uporabi ustreznih učnih pripomočkov ter pri prilagajanju utrjevanja znanja.
Ključne besede: učne težave, matematika, specifične učne težave, ukrepi pomoči, prepoznavanje učnih težav
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 11; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (281,56 KB)

9.
Primer razvoja novega pedagoškega koncepta
Karakuma Samai, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je obravnavalo pedagoški koncept v vrtcu, osnovni šoli, srednji šoli in na fakulteti. V teoretičnemu delu smo opredelili pojme vzgoje in izobraževanja, utemeljitelje različnih pedagoških konceptov ter njihove značilnosti, spremembe v vzgoji in izobraževanju ter pedagoški koncept v današnjem času. Skozi cilje diplomske naloge smo raziskovali vzroke potreb po novem pedagoškem konceptu danes; novosti, ki se so morebiti že pojavile v svetu, ter ovire, s katerimi se lahko srečamo pri realiziranju novih idej. Namen raziskovanja je bil ugotoviti, kako je uspelo realizirati nove vzgojno-izobraževalne ideje nekaterim utemeljiteljem; kako pedagoški delavci ocenjujejo potrebo po novostih v vzgojno-izobraževalnem sistemu ter kakšne novosti pedagoških konceptov se kot alternative že pojavljajo v Sloveniji ter drugod po svetu. V empiričnem delu smo podali naše ideje novega pedagoškega koncepta za vzgojno-izobraževalni sistem in zapisali odgovore ter interpretacijo štirih intervjujev s pedagoškimi delavkami iz različnih vzgojo-izobraževalnih ustanov.
Ključne besede: Fakulteta, osnovna šola, pedagog, pedagoški koncept, utemeljitelj pedagoškega koncepta, vrtec, vzgoja in izobraževanje.
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (1,94 MB)

10.
Primerjava slovenskega učbeniškega kompleta za učni predmet družba z avstrijskim učbeniškim kompletom za učni predmet geografija in gospodarstvo
Viktorija Fartelj, Vlasta Hus, 2009, kratki znanstveni prispevek

Opis: Namen raziskave je bil ugotavljanje pestrosti ponudbe učbeniških kompletov in celovitosti učbeniških kompletov za učni predmet družba v petem razredu devetletne osnovne šole v Sloveniji in za učni predmet geografija in gospodarstvo v prvem razredu glavne šole oziroma za peto izobraževalno stopnjo splošne šolske obveznosti v Avstriji ter primerjanje slovenskega učbeniškega kompleta z avstrijskim učbeniškim kompletom po določenih kriterijih. V raziskavo so bili zajeti slovenski učbeniški kompleti za družbo v petem razredu in avstrijski učbeniški kompleti za učni predmet geografija in gospodarstvo na peti stopnji splošne šolske obveznosti. Raziskava je pokazala, da je večja pestrost ponudbe učbeniških kompletov za omenjena učna predmeta v Avstriji. Celovitost pa je večja pri slovenskih učbeniških kompletih. Primerjava slovenskega in avstrijskega učbeniškega kompleta kaže, da obstajajo razlike v usklajenosti ciljev učbeniškega kompleta s cilji nacionalnega učnega načrta in med sestavnimi deli posameznih učnih gradiv. Na drugi strani obstajajo podobnosti med učbeniškima kompletoma, kot so spodbujanje aktivnega učenja in poučevanja, spodbujanje medpredmetnih povezav in podobne izvenbesedilne karakteristike.
Ključne besede: družba, geografija in gospodarstvo, slovenski učbeniški kompleti, avstrijski učbeniški kompleti
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 13; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (536,48 KB)

Iskanje izvedeno v 4.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici