1. Sistemi delitvene mobilnosti v SlovenijiLuka Ambrož, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava sisteme delitvene mobilnosti v Sloveniji, ki so del širše delitvene ekonomije. Osredotoča se na souporabo avtomobilov, koles in e-skirojev ter analizira ponudnike teh storitev, njihove modele poslovanja in uporabniške navade. Cilj raziskave je analizirati stališča anketirancev do souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, ugotoviti ključne dejavnike, ki vplivajo na uporabo souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, prepoznati slabosti ter predlagati rešitve za izboljšanje ter povečanje uporabe souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev. Raziskava temelji na kombinaciji kvantitativne in kvalitativne metode. Vključuje anketiranje uporabnikov souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, analizo sekundarnih virov ter primerjalno analizo ponudnikov storitev. Raziskava je pokazala, da so uporabniki souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev v Sloveniji predvsem mlajši prebivalci mestnega okolja. Souporaba avtomobilov, koles in e-skirojev ima v Sloveniji velik potencial za trajnostni razvoj prometa, vendar se sooča s slabostmi kot je omejena dostopnost in slaba povezljivost z javnim prometom. Predlagane izboljšave vključujejo širitev omrežja in boljše integracije s trajnostnimi oblikami prevoza, kar bi prispevalo k povečanju uporabe souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev ter zmanjšanju prometnih obremenitev. Keywords: delitvena mobilnost, souporaba vozil, polnilna postaja, trajnostni razvoj Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (5,98 MB) |
2. Upravljanje tveganj in zagotavljanje neprekinjenega poslovanja pri dobavi inovativnih zdravilMatjaž Korošec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava problematiko upravljanja tveganj in zagotavljanja neprekinjenega poslovanja pri dobavi inovativnih zdravil. Neprekinjena dobava teh zdravil je ključnega pomena, saj neposredno vpliva na življenje in zdravje pacientov. Farmacevtska podjetja se soočajo z različnimi izzivi, kot so globalne pandemije, politični konflikti, makroekonomska nestabilnost in ekstremni vremenski pojavi, kar zahteva robustne sisteme za obvladovanje tveganj. V nalogi je predstavljen proces strateškega upravljanja tveganj v skladu z ISO 31000 in vzpostavitev sistema neprekinjenega poslovanja v skladu z ISO 22301 v enem izmed vodilnih farmacevtskih podjetij. Preučene so ključne razlike in izboljšave, ki so jih prinesli ti sistemi, zlasti v kontekstu pozitivnega vpliva na paciente. Naloga analizira tveganja v oskrbovalni verigi, od dobave osnovnih materialov do končnega uporabnika, ter predstavlja koncept inovativnih zdravil, ki so zaradi svoje narave izpostavljena dodatnim tveganjem. Glavni cilj naloge je pokazati pomen učinkovitega upravljanja tveganj za zagotavljanje neprekinjene dostave zdravil, kar posledično zmanjšuje stroške in etične izzive ter izboljšuje zdravstvene izide pacientov. Keywords: tveganje, inovativno zdravilo, neprekinjeno poslovanje, nabavna veriga Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,39 MB) |
3. Vpliv stresa na tiho odhajanje zaposlenih v organizaciji xRobert Šket, 2025, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi preučujemo problematiko stresa na delovnem mestu in ugotavljamo njegovo povezavo s pojavom tihega odhajanja zaposlenih. Stres je eden največjih in najpomembnejših izzivov sodobnega delovnega okolja. Stres vpliva tako na posameznike, kot na organizacije. Izvori stresa so tako izven delovnega okolja, kakor v njem. Dejavniki v delovnem okolju, ki zaposlenim povzročajo stres vplivajo na motivacijo zaposlenih, poveča se tveganje za različne zdravstvene težave, izgorelost itd. V organizaciji se lahko pojavi tudi tiho odhajanje zaposlenih. Negativne posledice stresa se kažejo tudi na upadu produktivnosti in uspešnosti organizacije. Glavni cilj naše raziskave je bil ugotoviti, ali stres vpliva na tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji.
V teoretičnem delu magistrske naloge predstavljamo koncept stresa, različne vrste stresa, simptome stresa in njegove posledice. Stres povzročajo različni dejavniki, ki jih glede na mesto izvora delimo na stresorje v delovnem okolju (neugodne delovne razmere, slabi odnosi s sodelavci in nadrejenimi, odgovornost za druge zaposlene, časovni pritiski in preobremenjenost idr.) in stresorje izven delovnega okolja. Poznamo številne simptome stresa, tako čustvene, kot fizične, vedenjske in psihološke. Stres povzroča številne negativne posledice za zaposlene in organizacijo, kot so zmanjšana produktivnost, slabše duševno in fizično zdravje zaposlenih, višja fluktuacija in zmanjšanje uspešnosti organizacije. Da bi preprečili te negativne posledice stresa je pomembno, da posamezniki in organizacije izvajajo ukrepe za premagovanje in obvladovanje stresa. Gre za ukrepe, povezane z zdravim življenjskim slogom zaposlenih (zdrava prehrana, telesna dejavnost, joga, meditacija, odsotnost kajenja in psihoaktivnih snovi idr.), kakor tudi za ukrepe, ki se neposredno nanašajo na oblikovanje delovnih mest (preoblikovanje dela, uvedba fleksibilnega delovnega časa, kroženje itd.). Nadalje smo predstavili koncept tihega odhajanja zaposlenih (ang. quiet quitting), ki postaja v organizacijah vse pogostejše. Gre za vedenje, ko zaposleni opravljajo le nujne delovne naloge, da obdržijo zaposlitev. Vzroki za tiho odhajanje so različni: prenizke plače, slabe možnosti za razvoj kariere in napredovanje, nepravično ocenjevanje, slabo delovno okolje idr.. Tiho odhajanje prinaša višjo fluktuacijo zaposlenih, zmanjšano pripadnost zaposlenih organizaciji, znižuje produktivnost in uspešnost organizacije.
V empiričnem delu smo preučevali zaznavanje stresa, izvore in posledice stresa, ukrepe za premagovanje stresa ter prisotnost tihega odhajanja med zaposlenimi v organizaciji X. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni v izbrani organizaciji doživljajo stres zaradi dela, ki ga opravljajo. Ob tem kot najpogostejše stresorje navajajo preobremenjenost, časovne pritiske in težke delovne razmere. Zaposleni kot najpogostejše posledice, ki jih občutijo navajajo čustvenost, občutek utrujenosti, izčrpanosti in izgorelosti ter živčnost in napetost. Za premagovanje stresa zaposleni največkrat določijo prioriteto delovnih nalog, poiščejo pomoč sodelavca ter si vzamejo kratek odmor. Po drugi strani pa kot ukrepe, ki jih najpogosteje izvaja organizacija navajajo spodbujanje sodelovanja med zaposlenimi, spodbujanje zdravega načina življenja ter omogočanje sodelovanja pri izboljšavah delovnega okolja in organizacije dela. Prav tako smo ugotovili, da je tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji prisotno in da stres vpliva na pojav tihega odhajanja zaposlenih. Za zmanjšanje obeh negativnih dejavnikov bi bilo smiselno izvesti razbremenitev zaposlenih s preoblikovanjem delovnih mest in zaposlitvijo dodatnega kadra. Keywords: stres, stresorji, posledice stresa, tiho odhajanje, javne organizacije Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (2,43 MB) |
4. Generativna umetna inteligenca v izobraževanju : Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanjuMarta Licardo, Eva Kranjec, Alenka Lipovec, Kosta Dolenc, Barbara Arcet, Andrej Flogie, Darja Plavčak, Milena Ivanuš-Grmek, Barbara Bednjički Rošer, Barbara Sraka Petek, Maruša Laure, 2025 Abstract: Monografija predstavlja prvo celovito in sistematično analizo stanja uporabe generativne umetne inteligence (GEN-UI) v izobraževanju v Sloveniji. Raziskava, strukturirana skozi enajst tematskih področij, zajema različne deležnike vzgojno-izobraževalnega sistema na primarni, sekundarni in terciarni ravni. Vsebina ponuja poglobljen vpogled v vrste, pogostost in namene uporabe GEN-UI v osnovnih, srednjih šolah ter fakultetah. Obravnavani so izzivi, s katerimi se srečujejo deležniki pri uporabi GEN-UI, etična vprašanja ter pedagoške priložnosti, ki jih omogočajo orodja GEN-UI. Analizirane so tudi potrebe po usposabljanju, zaznane tehnične omejitve ter predlogi za optimizacijo uporabe GEN-UI v pedagoških procesih. Poseben poudarek je namenjen percepciji vpliva GEN-UI na različne vidike vzgojno-izobraževalnega dela, vključno z organizacijsko podporo, zaznanimi koristmi, uporabniško izkušnjo ter doživljanjem procesov učenja, poučevanja in vodenja ob uporabi GEN-UI. Monografija predstavlja pomemben znanstveni in strokovni doprinos k področju edukacijskih ved ter nudi dragocene usmeritve za oblikovanje strateških politik in odločitev na področju vzgoje in izobraževanja v prihodnosti. Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (5,28 MB) This document has many files! More... |
5. Vloga managementa pri ergonomskih pristopih kadra zdravstvene nege v enotah intezivne terapijeAmar Agović, 2024, master's thesis Abstract: Negovalni kader intenzivnega okolja je pogosto izpostavljen ergonomskim
tveganjem bodisi zaradi okoljskih pritiskov bodisi zaradi števila obremenitev. Strokovne
vodje intenzivnega oddelka morajo prepoznati vlogo pri uvajanju ustreznih ergonomskih
pristopov ter tako pri razbremenjevanju negovalnega kadra v procesu dela. Zato smo v
raziskovalnem delu želeli ugotoviti ter preučiti pomen managementa za uveljavljanje
ergonomskih pristopih negovalnega kadra v okolju intenzivne terapije. V raziskavi smo
se osredotočali na dva različna vzorca, zato smo rezultate pridobili s pomočjo dveh
raziskovalnih metod, ti sta kvantitativnega tin kvalitativnega tipa. V vzorcu negovalnega
kadra smo podatke pridobili z anketnim vprašalnikom. Uporabili smo namensko
naključno vzorčenje. Realizirali smo (n = 89) vzorcev. Za vzorec vodilnih medicinskih
sester smo izbrali (n = 5) strokovnih vodij enot intenzivne terapije (prav tistih, katerih
negovalni kader je vključen v raziskavo). Vzorec vodilnega negovalnega kadra smo
raziskovali s pomočjo pol strukturiranega intervjuja, uporabili smo namensko in tarčno
vzorčenje. Ugotovili smo, da je 62 % anektiranih medicinskih sester tekom dela v
intenzivni terapiji razvilo kostno-mišično obolenje. 25 % od teh pa je koristilo bolniški
stalež ter zato bilo odsotnih od dela v zadnjih 12 mesecih. Vse vodje so ocenile, da je
kultura ergonomije v intenzivni terapiji slaba, vendar da je stopnja absentizma kadra
zaradi kostno-mišičnih obolenj nizka. V UKCLJ so okolja intenzivne terapije dobro
ergonomsko zasnovana in opremljena z ergonomskimi pripomočki. Vendar se formalna
izobraževanja delavcev o ergonomiji pri delu medicinskih sester nikakor ne izvajajo, prav
tako ne ocenjevanje ergonomskih tveganj v intenzivnim kliničnem okolju. Zato je
potrebna večja vključenost primernih podporno-izobraževalnih služb v razvoj
ergonomske kulture. Absentizem je kazalec obolevnosti delovne populacije, vendar se
zaradi raznolikosti razlogov odsotnosti dela ne more uporabiti kot celoviti kazalnik dobre
varnostne ergonomske kulture delovnega okolja. Keywords: strategije ergonomskih pristopov, absentizem, kostno-mišična obolenja, obremenitve medicinskih sester Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (2,56 MB) |
6. Optimizacija procesa razvoja programskih rešitevBor Bogožalec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava optimizacijo procesov razvoja programske opreme v Kontroli Zračnega Prometa Slovenije (KZPS) s poudarkom na izzivih, ki jih predstavljajo varnostno kritični sistemi v kontroli zračnega prometa. Ocenjuje integracijo metodologij Agile, zlasti SafeScrum in Kanban, za reševanje težav, kot so dolgi časovni okviri projektov, pomanjkanje medoddelčne preglednosti in neučinkovitost pri upravljanju poročil o težavah. Izvedena je bila primerjalna analiza testiranih orodij, vključno s fizičnimi tablami Kanban in sistemi za sledenje, ki temeljijo na MS Excelu, da bi ugotovili njihovo primernost za edinstvene operativne potrebe KZPS. Ugotovitve kažejo, da hibridna rešitev, ki združuje ta orodja, izboljša nadzor nad projektom, poenostavi razvrščanje nalog po prednosti in zagotavlja spoštovanje strogih varnostnih standardov, kot je ED-153. Keywords: Varnostno kritični sistemi, letalstvo, agilne metodologije, MS Excel, SafeScrum. Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 2
Full text (2,97 MB) |
7. Razvoj digitalnega marketinga v podjetju Saša Grošelj s. p.Lana Grošelj, 2025, undergraduate thesis Abstract: Razvoj digitalnega marketinga v podjetju Saša Grošelj s. p. je usmerjen v izboljšanje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje dosega ciljnega občinstva in optimizacijo komunikacije s potencialnimi kupci. Ključni poudarki vključujejo prisotnost podjetja na družbenih omrežjih, prenovo spletne strani ter učinkovito uporabo plačljivega oglaševanja na platformah, kot sta Facebook in Instagram.
V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni koncepti digitalnega marketinga, vključno z optimizacijo spletnih strani, družbenimi omrežji ter s povezovanjem tradicionalnih in digitalnih marketinških strategij. Empirični del vključuje analizo podatkov, ki so bili zbrani iz Meta analitike in Google Analytics, ter rezultate intervjuja z vodstvom podjetja.
Pri raziskovanju so bile uporabljene metode analize obstoječih digitalnih kanalov, primerjava statističnih podatkov ter anketiranje in spremljanje vedenja uporabnikov. Rezultati so pokazali, da so prenova spletne strani, vključitev poslovnih profilov na družbenih omrežjih in redno promoviranje vsebin že prispevali k povečanju dosega in interakcij. Facebook je postal osrednji kanal za komunikacijo s strankami, medtem ko Instagram prinaša več ogledov in interakcij z objavami.
Na podlagi rezultatov naloga predlaga nadgradnjo obstoječih dejavnosti, večje sodelovanje z glasbeniki za promocijo izdelkov in ustvarjanje dodatnih videovsebin. Ti koraki bi podjetju omogočili krepitev konkurenčnosti in dostop do novih trgov. Keywords: digitalni marketing, družbena omrežja, spletna optimizacija, izdelovanje jermen Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 1
Full text (1,96 MB) |
8. Rešitve za tovorni promet v sistemih pametnih mest v Sloveniji : magistrsko deloNejc Krajnc, 2025, master's thesis Abstract: Koncept pametnega mesta postaja vedno bolj priljubljen pri reševanju najzahtevnejših urbanih problemov in spodbujanjem ekonomskega razvoja. Ker delujemo na področju tovornega prometa, smo se v raziskavi osredotočili zlasti na ključne rešitve za uspešno implementacijo v slovenskih pametnih mestih v povezavi s tovornim prometom. Pri raziskovanju smo se najprej lotili pregleda literature glede uspešnosti implementacije tovornega prometa v sistem pametnih mest v Sloveniji, nato smo poiskali primere v večjih evropskih mestih in si jih podrobneje pogledali. Te smo primerjali s slovenskimi ter ugotavljali, kako bi jih lahko uspešno implementirali na naših tleh in kaj vse bi potrebovali za implementacijo. Ključne rešitve vključujejo pametno logistiko, uporabo električnih in avtonomnih vozil ter optimizacijo prometnih tokov s pomočjo naprednih tehnologij in algoritmov. V Sloveniji se koncept pametnih mest šele začenja razvijati, vendar že obstajajo številni primeri, ki kažejo na potencial za uspešno implementacijo pametnih rešitev, zlasti v povezavi s tovorno logistiko. Mestne oblasti v Sloveniji, na primer Ljubljana in Maribor, so že začele uvajati nekatere pametne elemente, kot so pametni parkirni sistemi, digitalni prometni nadzor in razvoj infrastrukture za električna vozila. Vendar pa Slovenija zaostaja v primerjavi z večjimi evropskimi mesti, ki že uporabljajo napredne tehnologije za optimizacijo tovornega prometa. Keywords: Pametna mesta, pametna mobilnost, trajnostna mesta, tovorni promet, logistika v pametnih mestih Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,94 MB) |
9. Uskladiščevanje na podlagi sorodnosti v skladišču gotovih izdelkov : magistrsko deloTadej Bibič, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je predstavljen pomen izbire ustrezne skladiščne strategije za delo komisionarjev v skladišču gotovih izdelkov. Analizirali smo parametra poti, ki jo opravijo komisionarji pri izpolnjevanju svojih naročil, in celotni čas komisioniranja, ki je potreben za izvedbo naročil. Na realnem primeru smo obravnavali različne metode uskladiščenja izdelkov in dobljene rezultate primerjali z rezultati, pridobljenih z metodo uskladiščenja, ki se trenutno v uporablja v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da lahko skladiščna strategija neposredno vpliva na celotno pot in posledično celotni čas komisioniranja, hkrati pa je pomemben faktor tudi obseg naročil (število postavk v posameznem naročilu). Med sabo smo primerjali štiri strategije, ki so pri določanju skladiščnih lokacij posameznim izdelkom upoštevale različne parametre: šifro izdelka, frekventnost odpremljanja, sorodnost med pari izdelkov ali kombinacijo sorodnosti ter frekventnosti. Rezultati prikazani v navedenem magistrskem delu lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave na področju izbire ustrezne skladiščne strategije v skladišču gotovih izdelkov, ob predpostavki, da poznamo zgodovino izdajanja izdelkov. Keywords: skladišče gotovih izdelkov, metode uskladiščenja, sorodnost, komisioniranje, problem uskladiščenja izdelkov Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,43 MB) |
10. Konceptualna zasnova uvedbe avtonomnega vozila v proizvodno okolje : diplomsko deloBenjamin Seljak, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo izdelali konceptualno zasnovo uvedbe avtonomnega vozila v proizvodno okolje s poudarkom na analizi možnosti, izzivov in vplivov, ki jih prinaša implementacija te tehnologije. Avtonomna vozila imajo potencial za izboljšanje intralogističnih procesov, povečanje produktivnosti in zmanjšanje operativnih stroškov, kar lahko prispeva k večji konkurenčnosti podjetja. V diplomskem delu smo raziskali pripravo na uvedbo avtonomnega vozila, izbiro ustrezne vrste in ponudnika, prilagoditev proizvodnega okolja in obstoječega sistema za upravljanje skladiščno-materialnega poslovanja ter ekonomski vidik uvedbe, vključno s povračilom naložbe. Rezultati obstoječih raziskav kažejo, da lahko avtonomna vozila učinkovito nadomestijo tradicionalne načine transporta materiala. Izhajajoč iz tega spoznanja smo definirali najprimernejšo vrsto in ponudnika avtonomnega mobilnega robota. Diplomsko delo tako predstavlja temelj za nadaljnje raziskave in implementacije avtonomnih vozil s ciljem optimizacije delovnih procesov in boljšega izkoriščanja obstoječih virov. Keywords: intralogistika, avtonomni mobilni robot, AMR, uvedba v proizvodno okolje, analiza učinkovitosti Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 2
Full text (4,93 MB) |