SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


Search without a query returns a maximum of 100 hits!

1 - 10 / 100
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
Zagotavljanje revizijske sledi v podatkovnem skladišču
Darko Vozlič, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo najprej analizirali trenutno veljavno zakonodajo na področju Republike Slovenije in EU, ki ureja področje revizijske sledi in dostopov do podatkov. Ob tem smo preučili tudi pojem revizijske sledi, od definicije do glavnih lastnosti, ki nam jih ponuja pri kasnejšem odkrivanju sprememb oz. vpogledov v podatke. Zatem smo analizirali problem dostopa končnih uporabnikov do podatkov, kjer smo se osredotočili predvsem na dostopne pravice, zavarovanje občutljivih osebnih podatkov in pogodbeno obdelavo. Sledil je postopek kreiranja revizijske sledi v MS SQL Server, kjer smo uporabili integrirano funkcionalnost revidiranja. Na koncu smo izvedli še testiranje zmogljivosti in ugotovili, da sama funkcionalnost dejansko vpliva na sistem in ga v določenih točkah dodatno obremeni.
Keywords: revizijska sled, revidiranje, GDPR, MS SQL Server, zmogljivost
Published: 21.03.2019; Views: 17; Downloads: 4
.pdf Full text (1,61 MB)

3.
Analiza klavne kakovosti bikov iz gospodarskega križanja
Nataša Medved, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo primerjali bike pitance treh v Sloveniji najbolj zastopanih čistih pasem (lisaste-LS, rjave-RJ in črno−bele-ČB) in križance med omenjenimi pasmami in različnimi mesnimi pasmami (LS×M, RJ×M, ČB×M). Podatke za raziskavo smo pridobili iz Centralne podatkovne zbirke Govedo Kmetijskega inštituta Slovenije. V raziskavo smo zajeli več kot 47.000 bikov različnih pasem in križanj, ki so bili zaklani v obdobju treh let (2013–2015). Analizirali smo lastnosti rastnosti (starost ob zakolu, masa trupa, dnevni prirast) in klavne kakovosti (mesnatost, zamaščenost). Primerjava čistih pasem je pokazala boljšo rastnost in klavno kakovost bikov LS pasme v primerjavi z biki RJ in ČB pasme; med slednjima so bile razlike v preučevanih lastnostih zelo majhne. Različni križanci z mesnimi pasmami (LS × M, RJ×M, ČB×M) so se med seboj mnogo manj razlikovali kot čiste pasme, vendar so tudi v tem primeru križanci z LS pasmo dosegali boljše rezultate kot križanci z RJ in s ČB pasmo. Izrazit učinek gospodarskega križanja smo ugotovili pri ČB in tudi RJ pasmi; mesni križanci ČB×M in RJ×M so imeli bistveno boljše rezultate rastnosti in klavne kakovosti kot biki čistih pasem (ČB oz. RJ). Po drugi strani pa so rezultati jasno pokazali, da gospodarsko križanje pri LS pasmi ne prispeva pomembno k izboljšanju rastnih in klavnih lastnosti. Razlike med pasmami in križanji v zamaščenosti so bile v splošnem zelo majhne.
Keywords: govedo, biki, gospodarsko križanje, rastnost, klavna kakovost
Published: 20.03.2019; Views: 27; Downloads: 2
.pdf Full text (1,02 MB)

4.
Ocenjevanje emisij motornega prometa z uporabo orodij za modeliranje prometa in izpustov (vissim, enviver)
Ingrid Fišer, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi smo se osredotočili na oceno pričakovanih emisij, ki postaja pomemben izziv načrtovalne stroke in vse pomembnejši dejavnik pri sprejemanju prometno političnih odločitev in načrtovanju prometne infrastrukture. S pomočjo modeliranja in simulacij smo preučili, kako vplivajo različni hitrostni režimi in ukrepi za umirjanja prometa v urbanem območju, na obseg emisij, ki jih povzroča motorni promet. Za bistveno razumevanje praktičnega dela, so v nalogi opisani aspekti in delovanje programskih orodij VISSIM in ENVIVER, ki so bili glavni pripomočki, za ocenjevanje emisij. Magistrska naloga prikazuje model krajšega odseka Koroške ceste v Mariboru, v katerem smo izvajali različne spremembe simulacije prometnega toka in ukrepov za umirjanje prometa. Analiza rezultatov prikazuje nihanje količine emisij, ki jih povzročajo ukrepi za umirjanje prometa in povečanje prometnega toka v urbanih območjih. V nalogi smo se omejili na oceno emisij NOX, PM10 in CO2.
Keywords: modeliranje prometa in izpustov, Vissim, Enviver, ocenjevanje emisij motornega prometa
Published: 20.03.2019; Views: 22; Downloads: 3
.pdf Full text (4,96 MB)

5.
Telesna aktivnost in depresija pri študentih: vloga intenzitete in motivacije za telesno aktivnost
Martina Peršak, 2019, master's thesis

Abstract: Povezanost telesne aktivnosti in duševnega zdravja je predmet številnih raziskav zaradi mnogih pozitivnih posledic, ki jih prinaša aktivno izvajanje telesne aktivnosti. Eno izmed najpomembnejših je preprečevanje nekaterih duševnih motenj med katere spada tudi depresija. Namen magistrskega dela je bil raziskati pojavnost depresije glede na telesno aktivnost in vrsto motivacije med študenti. Zanimalo nas je kakšna je intenzivnost telesne aktivnosti med študenti, in kako je povezana z depresijo in motivacijo telesne aktivnosti. Raziskovali smo ali pri ukvarjanju s telesno aktivnostjo obstajajo razlike med spoloma. V raziskavi je sodelovalo 257 študentov Univerze v Mariboru in Univerze v Ljubljani. Pri zbiranju podatkov smo uporabili Saltin-Grimby lestvico telesne aktivnosti (Saltin-Grimby Physical Activity Level Scale – SGPALS), Vprašalnik motivacije za telesno aktivnost – SRQ-E (Exercise Self-Regulation Questionnaire – SRQ-E) in Vprašalnik depresije, anksioznosti in stresa (Depression Anxiety Stress Scales –DASS-21). Ugotovili smo, da so študenti pogosteje intenzivno telesno aktivni v primerjavi s študentkami, prav tako so študenti pri telesnih aktivnostih bolj notranje kot tudi bolj zunanje motivirani v primerjavi s študentkami. Ugotovili smo, da se posamezniki, ki so za ukvarjanje s telesno aktivnostjo notranje motivirani, bolj intenzivno posvečajo telesni aktivnosti, kot pa zunanje motivirani posamezniki. Multipla regresija je pokazala, da manjša intenzivnost telesne aktivnosti ni ključen napovednik depresije. Notranja motivacija za ukvarjanje s telesno aktivnostjo se kaže kot najpomembnejši znanilec depresije, medtem ko analiza ni pokazala pomembnejših razlik med zunanjo motivacijo in depresijo med ženskim in moškim spolom študentov.
Keywords: telesna aktivnost, intenzivnost telesne aktivnosti, notranja motivacija za telesno aktivnost, zunanja motivacija za telesno aktivnost, študenti
Published: 19.03.2019; Views: 25; Downloads: 6
.pdf Full text (916,08 KB)

6.
Stopnja vpliva posameznih političnih osebnosti pri procesu osamosvajanja
Boštjan Jus, 2018, master's thesis

Abstract: Želja po osamosvojitvi se je pojavila že kmalu po 2. svetovni vojni, nato pa je iz leta v leto samo naraščala. Kriza, ki je usodno odločala o takratni odcepitvi in osamosvojitvi Slovenije, pa je trajala med letoma 1981 in 1989. To je bilo obdobje velikih sprememb znotraj Jugoslavije. Na oblast so se povzpele znane osebnosti, kot so Milošević, Tuđman, Kučan, ki so ob pomoči drugih politikov v Jugoslaviji vplivali na dokončen razpad velike federacije. Nekateri so si želeli nekdanjo skupno državo zgolj preoblikovati, drugi pa so si vztrajno prizadevali za osvoboditev in odcepitev lastne države. Milan Kučan je imel kot predsednik predsedstva najtežjo politično funkcijo v Sloveniji. S pomočjo drugih politikov, kot so Janša, Bučar, Drnovšek, Peterle in Pučnik, je sprejemal pomembne odločitve, hkrati pa si je zelo želel ohraniti miren odnos z drugimi republikami Jugoslavije. Sprva se je zavzemal za enaka stališča kot Marković, torej zgolj za preoblikovanje Jugoslavije in ne odcepitev od nje, vendar so razmere privedle do tega, da je svoje mnenje čez čas tudi spremenil. Z odločnostjo in prizadevnostjo si je pridobil status najbolj odgovornega voditelja osamosvojitvene politike. Tuđman kot predsednik Predsedstva Socialistične republike Hrvaške pa je s slovenskimi politiki, predvsem s Kučanom, zelo dobro sodeloval in se zavzemal za enaka stališča vse do prihoda vojakov JLA na slovensko ozemlje. Milošević kot predsednik Predsedstva Socialistične republike Srbije je svojo državo dobro vodil in si s tem tudi hitro pridobil naklonjenost svojega naroda. Njegov največji cilj je bil vzpostavitev Srbije kot najmočnejše države v Jugoslaviji. Zaradi nenehnih sporov, do katerih je prihajal z vsemi državami Jugoslavije, pa mu tega cilja ni uspelo uresničiti. Ob odcepitvi in osamosvojitvi Slovenije je Kučan Miloševića videl kot glavnega krivca za vso jugoslovansko krizo. Vsekakor za noben spor ni kriv samo en človek, zato je pomembno, da za presojo spoznamo celotno zgodbo vsake osebnosti posebej in na koncu sami presodimo ter si ustvarimo svoje mnenje o usodi Slovenije in razpadu Jugoslavije.
Keywords: Osamosvojitvena vojna, Jugoslavija, Milan Kučan, France Bučar, Lojze Peterle, Janez Drnovšek, Janez Janša, Jože Pučnik, Franjo Tuđman, Slobodan Milošević, Ante Marković.
Published: 19.03.2019; Views: 19; Downloads: 2
.pdf Full text (1,31 MB)

7.
Potencialne geografske učne dejavnosti v gramoznici strnišče
Boštjan Jus, 2019, master's thesis

Abstract: Ljudje se najlažje učimo neposredno, prek lastne izkušnje in uporabe čutil. V ta namen so nastale učilnice v naravi, ki omogočajo, da učenci in drugi obiskovalci urijo različne sposobnosti, v ospredju pa je geografsko opazovanje. Naučijo se uporabljati različne metode, s katerimi raziskujejo in hkrati pridobivajo novo znanje. Učilnice v naravi naj bi imele urejeno infrastrukturo in materiale, ki omogočajo ustrezno učenje. Kriteriji ustreznosti učilnic v naravi niso predpisani, zato smo v magistrskem delu oblikovali nekaj ključnih izhodišč oz. vprašanj za oblikovanje le-teh. Učilnice v naravi naj bi bile opremljene z ustrezno infrastrukturo, ki bi omogočala vzgojno-izobraževalne aktivnosti. Okolje naj bi bilo dostopno in opremljeno z informacijskimi tablami ter primerno za obisk obiskovalcev različnih starostnih skupin. To tudi pomeni, da naj bi bile naloge, zastavljene obiskovalcem, prilagojene njihovi starosti, obenem pa zastavljene tako, da bi omogočale samostojno opravljanje nalog. Poleg tega naj bi se naloge medpredmetno povezovale. Priporočljivo bi bilo imeti zloženko ali knjižico s splošnimi informacijami o učilnici v naravi, dobrodošla bi bila tudi spletna stran, kjer lahko obiskovalci dostopajo do informacij in zemljevida oz. načrta učne poti, ki obiskovalce vodi po učilnici v naravi. Zelo ugodno pa bi bilo tudi vodenje z vodičem. Ko smo tako formirali nabor kriterijev, smo z njihovo pomočjo ovrednotili izbrane učilnice v naravi v Sloveniji in tujini. Zajeli smo učni poligon za samooskrbo Dole, učni center Ajda Koroška – dvorec Bukovje, ekološko učno pot ob ribniku Vrbje, učni poligon za ekoremediacije v kmetijstvu – Grm Novo mesto, gozdno učno pot Skavtek, učilnico v naravi – učno pot Onger in učilnico v naravi – Ruperč Vrh. Kot primere iz tujine smo analizirali in ovrednotili Derbyshire in Darcy Lever v Angliji, Vulkanland v Avstriji, Ballon des Vosges v Franciji, Rhön v Nemčiji, rečno delto reke Skjern na Danskem, The Wadden Sea na Nizozemskem in Arche Noah (Noetova barka) v Avstriji. Ugotovili smo, da v Sloveniji večina učilnic v naravi ustreza zastavljenim kriterijem, medtem ko bi lahko primere iz tujine ovrednotili širše, bolj kot kompleksne turistične destinacije. V empiričnem oz. aplikativnem delu smo se osredotočili na gramoznico Strnišče, ki se nahaja v Občini Kidričevo in ima odličen potencial za odprtje učilnice v naravi. V gramoznici se nahajata dva ribnika, večji in manjši. Do sredine velikega ribnika vodi lesen most. V gramoznici stojita tudi čebelnjak in lesena hiša. Pripravili smo vzgojno-izobraževalne dejavnosti za izvajanje v omenjeni učilnici v naravi. Zamislili smo si, da bi obiskovalci dejavnosti izvajali s pomočjo t. i. raziskovalnih škatel, katerih metodično usmeritev smo v magistrskem delu natančneje opisali. Pripravili smo štiri raziskovalne škatle na različne teme: orientacija, geografija rastlinstva in prsti, vodovje in škatla zabave. Vsaka raziskovalna škatla ima različno število nalog, ki se navezujejo neposredno na gramoznico in temo škatle. Obiskovalci tako ob reševanju zastavljenih nalog sami raziskujejo učilnico v naravi in si s tem pridobijo nove informacije o okolju, v katerem se nahajajo, o izbranih geografskih vsebinah, o metodah geografskega proučevanja, obenem pa vrednotijo učenje, ki je možno tudi skozi zabavo, in razvijajo sodelovalne veščine.
Keywords: Učilnica v naravi, geografija, gramoznica Strnišče, raziskovalna škatla.
Published: 19.03.2019; Views: 21; Downloads: 3
.pdf Full text (4,90 MB)

8.
Parömiologie im Fachbereich DaF: zum Status und Potential der Sprichwörter in Lehrwerken
Nikolina Miletić, 2019, doctoral dissertation

Abstract: Heutzutage sind Sprichwörter noch immer aktuell und in der alltäglichen Kommunikation sowie in verschiedenen Massenmedien präsent. Sie haben mittlerweile ihre Funktion gewandelt und werden immer häufiger im spielerischen Sinne angewandt, d. h. sie werden eingesetzt, um humorvolle Wirkungen auszulösen, wobei ihre lehrhafte Tendenz in den Hintergrund geraten ist. Ausgehend von der Tatsache, dass Sprichwörter heute alltäglich gebraucht werden, sollten sie auch Bestandteile des Fremdsprachenlernens sein. Die theoretischen Erkenntnisse über Sprichwörter als Lehr- und Lerngegenstand sowie über ihren heutigen Gebrauch sind die Grundlage für die empirischen Untersuchungen. Im empirischen Teil der Arbeit werden zwei Untersuchungen beschrieben und ihre Ergebnisse werden präsentiert und analysiert. Die erste Untersuchung ist eine Lehrwerksanalyse, in der 106 kroatische DaF-Lehrwerke für Mittelschulen, die das kroatische Ministerium für Wissenschaft, Bildung und Sport genehmigte, analysiert werden. Das Ziel dieser Untersuchung ist, den Status von Sprichwörtern in kroatischen DaF-Lehrwerken nach den Aspekten der Frequenz, Selektion, Struktur, metalinguistischen Mitteln, Lokalisierung, Texttypologie und interlingualen/interkulturellen Behandlung zu ermitteln. Die zweite Untersuchung bezieht sich auf eine Lehrerbefragung, in der kroatische Deutschlehrer, die in verschiedenen Mittelschulen in Kroatien tätig sind, nach der Einführung und der Behandlung von Sprichwörtern beim Fremdsprachenlernen befragt werden. Dabei werden die Aspekte: das Lernniveau für die Einführung von Sprichwörtern, die Behandlung und das Fehlen von Sprichwörtern beim Fremdsprachenlernen und die Ziele der Bearbeitung von Sprichwörtern erhoben. Anhand der theoretischen und empirischen Erkenntnisse wird das Modell für die systematische Einführung von Sprichwörtern in das Lehren und Lernen von Deutsch als Fremdsprache erstellt. Das Modell soll bei der Erstellung künftiger kroatischer Lehrwerke als Richtlinie dienen, um Sprichwörter gemäß einzuführen und zu didaktisieren. Durch die Einbeziehung dieser Aspekte können Lerner für Sprichwörter beim Fremdsprachenlernen sensibilisiert werden und ihr Bewusstsein über Sprichwörter kann erweckt werden.
Keywords: Phraseologie, Phraseme, Parömiologie, Sprichwörter, Fremdsprachenlernen, Deutsch als Fremdsprache, Lehrwerke, Lehrerbefragung, Modell für die Sprichwörtereinführung
Published: 19.03.2019; Views: 19; Downloads: 4
.pdf Full text (2,73 MB)

9.
Upravljanje z energijo na šolskem centru celje
Aleš Ferlež, 2019, master's thesis

Abstract: Energetsko učinkovita gradnja predstavlja pomembno področje v skrbi za čistejše okolje in varčevanje z naravnimi viri. Javne stavbe predstavljajo velik potencial za prihranke energije in ena izmed teh stavb je tudi Šolski center Celje. V magistrski nalogi je predstavljeno teoretično področje upravljanja z energijo v javnem sektorju, energetski pregled zgradbe Šolskega centra Celje in energetsko poročanje na portalu ministrstva za infrastrukturo. Pri energetskem pregledu so nakazane možnosti učinkovite rabe energije oziroma zmanjšanje stroškov ogrevanja, porabe električne energije in zemeljskega plina. Predlagani ukrepi so ločeni na organizacijske in investicijske ukrepe ter vplivajo na učinkovito rabo energije in znižanje stroškov.
Keywords: energetsko upravljanje, javni sektor, energetski pregled, energetsko knjigovodstvo
Published: 19.03.2019; Views: 28; Downloads: 0

10.
Politeness in Online Discussion Forums: a Comparison Between English and Slovenian
Urška Knehtl, 2019, master's thesis/paper

Abstract: The main objective of this master’s thesis is to compare the use of politeness in English and Slovenian and to compare politeness that occurs in the selected topics of online discussion forums. Another objective is to analyse which politeness strategies are applicable in the selected online discussion forums and to determine why some of them are not applicable. The master’s thesis presents an analysis of 4 online discussion forums and 2 specific topics (health, relationships). 20 discussions were chosen for the analysis, which is based on Brown and Levinson’s Politeness Theory (1987). Positive politeness strategies, negative politeness strategies and off-record politeness strategies are determined in the analysis and the findings in English and Slovene forums are compared. The language of online discussion forums, the place of conversational computer-mediated communication, is comparable to oral communication. The findings suggest that the discussions of the online discussion forums therefore offer a great potential to analyse the use of politeness in a language. A comparison of the findings provides an insight into the use of politeness in English and Slovenian in the online discussion forums and the differences between them. The analysis shows that Brown and Levinson’s theory is applicable to both languages, which is not the case for all strategies. Several differences were found in the use of politeness, which is more often used in English.
Keywords: politeness, computer-mediated communication, online discussion forum, positive politeness, negative politeness, Brown and Levinson
Published: 19.03.2019; Views: 22; Downloads: 3
.pdf Full text (1,72 MB)

Search done in 2.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica