1. Posnemanje zvokov narave v partiturah sodobnih slovenskih skladateljev in njihovo vključevanje v lastne zborovske kompozicije : magistrsko deloKevin Bezjak, 2024, magistrsko delo Opis: Vključevanje zvokov narave v partiture skladateljev ni novost sodobnega časa, temveč ga zaznamo že v obdobju renesanse in že mnogo prej. Ker so zvoki narave zanimivi, jih skladatelji v svoje kompozicije vključujejo še danes. S kompleksnostjo zvokov velikokrat naletimo na nekonvencionalne zapise. Skladatelji iščejo načine, kako določen zvok najlažje zapisati, pri tem pa upoštevajo, da je zvok za poustvarjalca najbolj razumljiv. V teoretičnem delu smo predstavili možnosti pridobivanja formalnega znanja iz kompozicije v Sloveniji in ga dopolnili z neformalnimi možnostmi pridobivanja tega znanja. Pomembnejši del teoretičnega dela predstavljajo vpogled v partiture, opis posnemanja zvokov narave v partiturah slovenskih skladateljev in kratek pregled tega pojava v preteklosti. V praktičnem delu magistrske naloge smo ustvarili skladbe in vanje vključili posnemanje zvokov narave. Predstavili smo besedila in njihove avtorje, dodali partiture skladb in skladbe na kratko opisali, da bi jih bodoči poustvarjalci lažje razumeli in bi jim jih v večji meri približali. Ključne besede: zborovska glasba, zvoki narave, kompozicija, slovenski skladatelji, umetne zborovske skladbe Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 1; Prenosov: 16 Celotno besedilo (16,84 MB) |
2. Poslušanje zvokov in glasov v predšolskem obdobju : diplomsko deloMateja Horvat, 2024, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je raziskati področje poslušanja v predšolskem obdobju in opredeliti pomembnost dejavnosti, ki spodbujajo razvijanje poslušanja. Želeli smo raziskati, katere tematike otroci slušno prepoznavajo bolje in katere slabše. Naš cilj je tudi ozavestiti o pomembnosti poslušanja za pozitiven razvoj otroka.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej opredelili predjezikovno fazo govornega razvoja, saj se razvoj le-te prepleta s poslušanjem. Kasneje smo se poglobili v najbolj uporabljeno komunikacijsko dejavnost – poslušanje. Opredelili smo njen razvoj in vrste. Prav tako smo preučili, kako naj poteka priprava na poslušanje. V empiričnem delu smo analizirali rezultate, katere smo pridobili v obdobju štirih obiskov v izbranem vrtcu, v mesecu aprilu 2022. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 24 otrok, starih 5–6 let. Poglobili smo se v ožje sklope (živalski glasovi, zvoki vozil, zvoki iz okolja, zvoki instrumentov), s katerimi smo ugotavljali, katere glasove oziroma zvoke otroci prepoznajo in katere ne. S pomočjo raziskovanja smo ovrednotili in analizirali pomembnost poslušanja. Rezultati preverjanj so pokazali, da so otroci najbolje prepoznavali živalske glasove, največ napačnih odgovor pa so podali pri prepoznavanju zvokov instrumentov. Ključne besede: poslušanje, sluh, razvijanje poslušanja, vrste poslušanja, zvoki in glasovi Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 160; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,80 MB) |
3. Slušno zaznavanje glasov in zvokov otrok, starih 2-4 letLeja Šenk, 2023, diplomsko delo Opis: Govor in slušno zaznavanje nas spremljata praktično ves čas našega življenja, zato je še kako pomemben njun razvoj v predšolskem obdobju. Razvoj govora in slušnega zaznavanja je kompleksna zadeva, ki pa jo vsak teoretik razlaga na svojstven način, vse teorije pa imajo nekaj skupnega – vse stremijo k čim boljšemu in čim hitrejšemu razvoju. Vsak otrok mora imeti možnost izražanja svojega mišljenja, mora biti slišan, hkrati pa mora znati tudi poslušati in slišati.
V diplomskem delu se osredotočamo na poslušanje in govor otrok. Izvedli smo raziskavo, v kateri smo raziskovali, kako dobro otroci poslušajo, si zapomnijo in na koncu tudi povejo zaporedje, ki jim je bilo predvajano. Raziskavo smo izvedli v dveh sklopih v razponu treh mesecev.
Ugotovili smo, da so otroci po treh mesecih poslušanja posnetkov bistveno napredovali. Prepoznali so več, hkrati pa so prepoznano povedali tudi ustrezneje. Ključne besede: glasovi, govor otrok, pomnjenje, poslušanje, zvoki Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 501; Prenosov: 98 Celotno besedilo (2,60 MB) |
4. Uporaba in učinkovitost glasbene terapije v enoti intenzivne terapijeTanja Zadravec, 2019, magistrsko delo Opis: Teoretična izhodišča: Uporaba glasbe v terapevtske namene je neinvazivna intervencija, ki v bolnišničnem okolju lahko ugodno vpliva na pacientovo psihofizično stanje, vendar ni uveljavljena v vsakdanji obravnavi perioperativnih pacientov. Zato smo se odločili na podlagi sistematičnega pregleda literature raziskati uporabo in učinkovitost glasbene terapije na doživljanje bolečine ali stresa pri pacientih, hospitaliziranih v enotah intenzivne terapije.
Raziskovalna metodologija in metode: Izvedli smo sistematični pregled znanstvene literature v mednarodnih podatkovnih bazah: PubMed, CINAHL, Cochrane Library, ScienceDirect, Wiley Online Library. Pri tem smo upoštevali vključitvene in izključitvene kriterije. Potek pregleda literature smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA. Posamične raziskave, ki so vključene v končno analizo, smo kritično ocenili s pomočjo orodja SIGN. Rezultate smo sintentizirali z uporabo metode vsebinske analize.
Rezultati: Izmed 749 raziskav identificiranih zadetkov smo v končno analizo vključili 13 člankov, od tega 12 randomiziranih kliničnih raziskav in 1 sistematični pregled randomiziranih kliničnih raziskav. Glasbena terapija je zelo uporabna metoda, saj so raziskave dokazale njeno učinkovitost pri lajšanju bolečin, poglobitvi sedacije, uravnavanju fizioloških parametrov ter zmanjšanju strahu in anksioznosti pri hospitaliziranih pacientih v enotah intenzivne terapije.
Diskusija in zaključek: Glasbena terapija je primerna intervencija za obvladovanje bolečine in stresa v medsebojnem dopolnjevanju s farmakološkimi ukrepi. Potrebne so nadaljnje raziskave, saj primanjkuje dokazov o optimalnem trajanju glasbene terapije za doseganje najboljših rezultatov. Ključne besede: kritično bolni pacient, medicinska sestra, nefarmakološke intervencije, naravni zvoki, skladbe. Objavljeno v DKUM: 19.07.2019; Ogledov: 1797; Prenosov: 394 Celotno besedilo (957,99 KB) |
5. |