| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razpoznavanje govora iz zvočnega posnetka z glasbenim ozadjem : diplomsko delo
Nejc Forstnerič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava, kako nivo jakosti zvočnega oziroma glasbenega ozadja v multimedijskih izdelkih, kot so samostojni zvočni posnetki, zvok v videu ali filmu, vpliva na razpoznavanje govorjene besede. Analiziramo pomen izgube sluha v povezavi z razumevanjem govora. Izvedeno je bilo testiranje razpoznavanja besed pri različnih nivojih jakosti zvočni ozadij, ocenjena je bila zahtevnost poslušanja in podatki so bili analizirani. Pri tem so bila uporabljena različna zvočna ozadja.
Ključne besede: razpoznavanje govora, zvočno ozadje, nivo jakosti, zahtevnost poslušanja
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 407; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

2.
Učinek poslušanja glasbe na izbiro aktivnosti pri otrocih in mladostnikh s posebnimi potrebami
Romana Pušnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Glasba in zvok igrata pomembno vlogo v zgodnjem otroštvu in celostnem razvoju otrok, še posebej pa so na glasbo odzivni otroci in mladostniki s posebnimi potrebami. Namen raziskave je bil ugotoviti učinek glasbenega ozadja na izbiro prostočasnih dejavnosti pri otrocih in mladostnikih s posebnimi potrebami. Opazovali smo čustveno-vedenjski odziv na različne glasbene zvrsti ter učinek glasbe na motivacijo, pozornost ter psiho-fizično delovanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Dodatno smo s pomočjo polstrukturiranega intervjuja preverili uporabo glasbe in prostočasnih aktivnosti v domačem okolju. V raziskavo so bili vključeni štirje otroci s posebnimi potrebami z zmerno, lažjo in težjo motnjo v duševnem razvoju, ki so vključeni v posebni program vzgoje in izobraževanju ter bivajo v domu za učence s posebnimi potrebami. Vsak udeleženec je sodeloval pri štirih srečanjih, kjer so bili izpostavljeni štirim različnim zvrstem glasbe v senzorni sobi, z namenom širšega izbora prostočasnih dejavnosti. Rezultati so pokazali, da ima glasbeno ozadje pozitivne učinke na čustvovanje, vedenje, motivacijo in vztrajnost ter da ima pri izbiri prostočasnih dejavnosti pomembno vlogo. Predstavljene so tudi omejitve raziskave ter predlogi za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: glasbene dejavnosti, celostni razvoj otroka, otroci s posebnimi potrebami, glasbena terapija, zvočno ozadje
Objavljeno v DKUM: 13.12.2018; Ogledov: 1523; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

3.
VPLIV ZVOČNEGA OZADJA NA GLASBENE PREFERENCE UČENCEV
Diana Horvat, 2016, magistrsko delo

Opis: Glasba predstavlja pomemben del našega vsakdana. Večino časa jo poslušamo pasivno. Kljub temu se nam vtisne v spomin in v nas vzbudi določena čustva, ki vplivajo na naklonjenost do glasbe in razvoj naših preferenc. Radio in televizija zelo vplivata na to, kakšna glasba nam bo všeč. V magistrskem delu smo predstavili teoretična izhodišča in empirične podatke že izvedenih raziskav. Na njihovi osnovi smo oblikovali empirično raziskavo, s pomočjo katere smo ugotavljali: povezanost čustvenih stanj z izbiro glasbe, povezanost verbalno izraženih glasbenih preferenc z naklonjenostjo do predvajane glasbe ter vpliv zvočnega ozadja med šolskim odmorom na čustvovanje in sprejemanje izbrane glasbe. Namen je bil ugotoviti, ali lahko zvočno ozadje med šolskim odmorom vpliva na intenziteto čustvenega doživljanja in naklonjenost do glasbe. Ugotovili smo, da učenci najraje poslušajo konvencionalno ter energično-ritmično glasbo. Večina učencev med poslušanjem preferenčne glasbe doživlja občutke veselja. Izsledki kažejo, da pogostejša izpostavljenost isti glasbi vpliva na intenziteto čustvovanja, vendar ne pri vseh glasbenih zvrsteh enako. Učenci so bili najbolj naklonjeni glasbi, pri kateri so najintenzivneje doživljali občutke veselja in igrivosti, ter najmanj naklonjeni glasbi, ki jim je vzbujala občutke jeze in strahu. Šolski prostor, vključno z glasbeno podkrepljenimi odmori, predstavlja dobro okolje za čustveno doživljanje kvalitetne glasbe ter razvoj glasbenih preferenc do nje.
Ključne besede: zvočno ozadje, vplivi glasbe, čustveno doživljanje glasbe, sprejemanje glasbe, glasbene preference
Objavljeno v DKUM: 08.08.2016; Ogledov: 1801; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici