1. Analiza poslovnega okolja primera podjetja v živilski industrijiMetka Sajko, 2022, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu opisujemo zunanje okolje podjetja in ga na primeru podjetja X podrobno obdelamo. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno okolje in njegova dva segmenta, in sicer zunanje in notranje okolje. Zunanje okolje delimo na poslovno in splošno. Omenjene so tudi metode in tehnike za analizo okolja, na primeru podjetja X. Opisali smo tudi tehnologijo, ki je ena najmočnejših sil izbranega podjetja. V tem zaključnem delu so predstavljeni najpomembnejši podatki, povezani z opazovanim podjetjem, kot so zgodovina, finančni podatki, trgi, vizija in poslanstvo ter zaposleni. V zadnjem delu diplomskega seminarja sta predstavljena podoba podjetja ter njegove najmočnejše konkurenčne prednosti, narejena je SWOT analiza ter identificirane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da je podjetje X družbeno odgovorno podjetje, ki skrbi za okolje. Iz analize tehnologije je bilo ugotovljeno, da ima podjetje X izjemno tehnologijo in da na tem področju na področju, na katerem deluje, ni konkurence. Ključne besede: Okolje, Zunanje okolje, SWOT analiza Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 488; Prenosov: 82 Celotno besedilo (2,98 MB) |
2. Vpliv zaznanih sprememb večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetjaSabina Veršič, 2022, doktorska disertacija Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo raziskovali vpliv hitro spreminjajočega se nepredvidljivega večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja. Zanimalo nas je kako in v kakšni meri navedeni dejavniki povzročajo negotovost (zunanjega) okolja podjetja in kako ta negotovosti vpliva na izbiro poslovnih strategij podjetja. V okviru poslovnih strategij podjetja smo se omejili na dve dobro uveljavljeni in pogosto citirani tipologiji poslovnih strategij podjetja avtorjev Miles in Snow (1978; 2003) ter Porter (1980; 1985). Nadalje pa smo empirično preverili še kako izbira poslovnih strategij vpliva na (finančno in nefinančno) uspešnost podjetja.
V empirično raziskavo smo vključili 378 podjetij. Anketirali smo največ lastnikov, ki so tudi vrhnji managerji/glavni direktorji podjetja (151 oseb ali 39,90 %), 147 lastnikov podjetja (ali 38,90 %) in 80 vrhnjih managerjev/glavnih direktorjev podjetja (ali 21,20 %). Izključno vrhnji managerji/glavni direktorji in lastniki podjetja so bili v raziskavo vključeni zato, ker le-ti tudi sprejemajo strateške poslovne odločitve vezane na izbiro poslovnih strategij podjetja, ki jim bodo podjetja sledila. V empiričnem delu doktorske disertacije smo po osnovni deskriptivni statistiki izvedli eksploratorno faktorsko analizo za oblikovanje konstruktov (večdimenzionalnih spremenljivk) raziskave ter analizo veljavnosti in zanesljivosti merjenja. Testiranje konceptualnega modela (ter preverjanje hipotez Hi, i = 1, 2,..., 9) je temeljilo na uporabi komfirmatorne faktorske analize.
Tema doktorske disertacije je še posebej pomembna in aktualna v času epidemije COVID-19, ki je pokazala kako zelo je (zunanje) okolje podjetja nepredvidljivo in kakšen vpliv lahko ima na delovanje, rast, razvoj ter tudi obstoj podjetja. Pomemben prispevek doktorske disertacije se kaže v oblikovanih merskih lestvicah za ugotavljanje nepredvidljivosti (zunanjega) okolja podjetja, tipa poslovnih strategij podjetja in uspešnosti podjetja. Obstoječi merski instrumenti namreč preučujejo posamezne vidike (zunanjega) okolja podjetja, v pričujoči doktorski disertaciji pa smo se sinergijsko osredotočili na več izbranih vidikov (zunanjega) okolja podjetja.
Skladno z rezultati empirične raziskave je bilo ugotovljeno, da vsi vidiki (zunanjega) okolja podjetja, razen tehnično-tehnološkega okolja podjetja, vplivajo na strateško poslovno osredotočenost podjetja (izraženo s poslovnimi strategijami podjetja). Ugotovljeno je bilo, da različne poslovne strategije podjetja različno vplivajo na izbrane vidike finančne in nefinančne uspešnosti podjetja. Rezultati pričujoče doktorske disertacije so primerni za aplikativno uporabo v praksi (npr. za podjetja, združenja podjetij, nosilce ekonomske politike idr.). Skladno z rezultati in spoznanji pričujoče doktorske disertacije izpostavljamo pomen nepredvidljivega in dinamičnega (zunanjega) okolja podjetja, ki ga morajo podjetja in druge organizacije upoštevati pri sprejemanju strateških in drugih poslovnih odločitev. Spremljanje razmer in trendov v (zunanjem) okolju ter temu skladno ukrepanje je v času nepredvidljivega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja ključnega pomena za rast, razvoj in obstoj podjetja. Ključne besede: (zunanje) okolje podjetja, poslovne strategije podjetja, strateški management, proces planiranja poslovnih strategij, nepredvidljivost, mikro, mala in srednje velika podjetja, Slovenija, uspešnost podjetja Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 760; Prenosov: 169 Celotno besedilo (17,85 MB) |
3. Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okoljaLuka Jarni, 2020, magistrsko delo Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov.
V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja. Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS). Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1270; Prenosov: 228 Celotno besedilo (1,33 MB) |
4. Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementaTamara Frece Ribič, 2018, magistrsko delo Opis: POVZETEK
Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe.
Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev.
Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa.
V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij. Ključne besede: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d. Objavljeno v DKUM: 21.11.2018; Ogledov: 1377; Prenosov: 266 Celotno besedilo (1,84 MB) |
5. Strategije rasti in razvoja na primeru izbranega podjetjaNastja Stegne, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu smo povzeli teoretična spoznanja različnih avtorjev o življenjskem ciklu, rasti in razvoju podjetja. Podrobneje smo proučili strateški management, ki je ključni del našega raziskovanja. Na kratko smo opredelili pojem strateški management ter se nato osredotočili na strategije in vrste strategij, ki se v okviru modela MER integralnega managementa delijo na temeljne, poslovne in splošne strategije. Podrobneje smo predstavili tudi nekatere možne metode proučevanja notranjega in zunanjega okolja podjetja ter celovite presoje podjetja in okolja. V drugem delu smo predstavili proučevano podjetje od njegovega nastanka do danes, ključne spremembe v rasti in razvoju podjetja ter njegovo politiko. Metode, ki smo jih pojasnili v prvem delu magistrskega dela, smo uporabili za proučevanje okolja proučevanega podjetja. Z njihovo pomočjo smo opredelili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti podjetja, nakar smo s pridobljenimi ugotovitvami podali predlog strategij in oblikovali celovit uresničitveni program razvoja podjetja za petletno obdobje. Cilj vsakega podjetja je razvijati se in rasti, za kar se že vsa leta trudijo tudi v proučevanem podjetju, saj želijo biti med vodilnimi v svoji panogi. Zaradi trenutne neugodne gospodarske situacije in velike konkurence morajo biti inovativni in vedno korak pred konkurenco. S proučevanjem teme in podanimi predlogi smo jim želeli predstaviti ugotovitve, ki jim bodo v pomoč pri njihovi nadaljnji uspešnosti in dolgotrajnem obstoju. Ključne besede: življenjski cikel, strategije, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, rast podjetja, razvoj podjetja, zunanje okolje podjetja, notranje okolje podjetja. Objavljeno v DKUM: 13.03.2017; Ogledov: 2154; Prenosov: 456 Celotno besedilo (1,80 MB) |
6. Instrumenti proučevanja zunanjega okolja za potrebe razvojnega planiranja mikro podjetjaKatja Plahuta, 2015, magistrsko delo Opis: Živimo v času, ko je za podjetja bistvenega pomena poznavanje razvojnih možnosti in zmožnosti. Za dolgoročni obstoj podjetji morajo ta svoj trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, za kar pa je potrebno proučevanje zunanjega okolja. Vsako podjetje bi moralo zaradi trenutne situacije, ki jo je prinesla finančna kriza, izvesti analizo, kot smo jo izvedli na proučevanem podjetju in nato razviti predloge strategij.
Magistrsko nalogo sestavljata dva dela – teoretični in empirični. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na mikro podjetja, njihove prednosti, slabosti in jih nato primerjali s srednje velikimi in velikimi podjetji. Razmejili smo vrste mikro podjetij ter opredelili njihove razvojne posebnosti. Prav tako v teoretičnem delu opisujemo procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa in po različnih avtorjih proučujemo metode, ki smo jih izbrali, saj menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja.
V drugem delu magistrske naloge smo proučevano podjetje predstavili od njegove ustanovitve do danes ter njegov razvoj s ključnimi spremembami v rasti in razvoju. S pomočjo metod, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge in jih uporabili na primeru proučevanega podjetja, smo proučili zunanje okolje podjetja. Ključne besede: zunanje okolje podjetja, mikro podjetje, analiza interesnih udeležencev, Porterjev pristop, matrika panoge, metoda scenarija, sinteza zunanjih dejavnikov. Objavljeno v DKUM: 07.03.2016; Ogledov: 1338; Prenosov: 172 Celotno besedilo (1,80 MB) |
7. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJASabina Žugman Šavc, 2015, magistrsko delo Opis: Spremembe so postale že skoraj vsakodnevna stalnica v poslovnem svetu. Nenehno spreminjajoči zunanji in notranji dejavniki poslovnega okolja, silijo podjetja, da se s temi spremembami neprestano spopadajo in se jim prilagajajo. Da bi se podjetje v takšnih razmerah uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja sposobno spremembe pravočasno zaznati in tudi ukrepati. Ugotoviti morajo ali dane spremembe podjetju predstavljajo priložnosti ali pa mogoče nevarnosti in na podlagi tega iskati najboljše razvojne možnosti.
Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje doseže in uresniči le s pravilno usmerjenim in planiranim razvojem.
V magistrskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki se ukvarja z brizganjem plastike in predelavo plastičnih mas. Najprej smo podali teoretična izhodišča, mnenja in spoznanja različnih avtorjev, ki smo jih nato uporabili pri samem planiranju proučevanega podjetja. V empiričnem delu smo se osredotočili na planiranje njegovega razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa.
S pomočjo proučevanj vrednot vseh pomembnih udeležencev podjetja, proučevanj samega podjetja in njegovega okolja, opredelitvijo njegovih prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, smo za omenjeno podjetje predlagali temu primerno vizijo in politiko. Po predlagani viziji ter politiki, je sledila še opredelitev razvojnih strategij. Na podlagi proučevanj programsko-tržnih področij, iskanjem strateških možnosti ter vrednotenjem razvojne uspešnosti podjetja, smo za podjetje predlagali in izbrali optimalne strategije.
Empirični del smo zaključili z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja za naslednja štiri leta poslovanja. Pri izdelavi programa smo upoštevali strateške potenciale, ki jih podjetje že ima ali pa jih potrebuje za realizacijo predlaganih razvojnih strategij in planiranega razvoja. Ključne besede: Vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, zunanje in notranje poslovno okolje, planiranje razvoja, uresničitveni program. Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 2062; Prenosov: 516 Celotno besedilo (1,28 MB) |
8. RAZVOJ MODELA SANACIJE PROIZVODNEGA PODJETJAGorazd Križaj, 2015, magistrsko delo Opis: Gospodarska kriza je nedvomno zajela vse pore družbe in podjetja so izpostavljena vse večjemu konkurenčnemu pritisku. Tržni potencial se krči in »pogače« je vse manj za obilico konkurentov, ki so pripravljeni narediti marsikaj za preživetje. Pri tem mnoga podjetja zaidejo v težave in potrebne so sanacije ter prestrukturiranja. Koncept trženja, ki ga opredeljuje Kotler (1996, str. 18), smatra, da bodo uspešnejša tista podjetja, ki znajo opredeliti potrebe in želje ciljnih trgov in so pri izpolnjevanju želenega bolj učinkovita kot ostala podjetja. Na tej predpostavki temelji oblikovanje modela sanacije, ki ga bomo predstavili v tem delu. Z njim poskušamo dokazati, da se podjetje s pomočjo strateškega trženja in projektnega vodenja lahko na pregleden in strukturiran način reši iz težke situacije.
Podjetja se sanacije lotevajo na zelo različne načine. Običajno potreba po sanaciji pride zelo pozno (prepozno) in vodstvo ter lastniki pogosto podležejo paniki po hitrem ukrepanju. Pri tem prihaja do oportunističnih odločitev, katerih uspeh je predvsem odvisen od sreče. Osredotočajo se na tehnične rešitve in na hitro rezanje stroškov. Lastniki od vodstva pričakujejo takojšne rezultate, vodstvo pa pogosto podleže nerealističnim obljubam zaradi bojazni pred izgubo zaposlitve. Da se takemu scenariju izognemo, potrebujemo model ali »recept« reševanja in saniranja podjetja, ki nam pomaga držati smernice in določa aktivnosti, ki jih moramo narediti v določnem vrstnem redu. S tem si povečamo možnost preživetja in uspeha sanacije. Model in predpostavke temeljijo predvsem na izkušnjah s srednje velikimi in manjšim podjetji.
Model sanacije določa, da se največ pozornosti posveča pripravi sanacije. To pomeni, da je potrebno najprej ugotoviti, kako podjetje posluje glede na okolico (konkurente) ter kaj se dogaja v poslovnem okolju podjetja (kupci, konkurenti, gospodarske razmere). S pomočjo analize notranjega okolja določimo prednosti ter slabosti glede na konkurenco. Analiza zunanjega okolja nam pomaga določiti priložnosti in nevarnosti v okolju. Na osnovni le-tega lahko določimo našo vizijo in strateške cilje za prihodnost. Cilj modela ni le kratkoročna sanacija, temveč sanacija, ki bo omogočila dolgoročni obstoj in rast podjetja. Sanacije na kratki rok, ki ne upoštevajo dolgoročnega razvoja, so obsojene na propad, saj zelo hitro izgubimo potencialne prednosti, ki smo jih skozi sanacijo pridobil.
Glede na širšo sliko so za uspeh sanacij pomembni naslednji faktorji: učinkovito upravljanje s kadri in organizacijsko kulturo podjetja, poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja, poznavanje ključnih prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti za podjetje, jasna vizija in vključenost vseh zaposlenih, jasna hierarhija ciljev, obvladovanje finančnih in časovnih okvirov ter dober sistem obvladovanja sprememb v podjetju in okolju. Model, ki je nastal skozi to delo ne dovoljuje bližnjic, saj preskakovanje korakov in nedosledno izvajanje modela, podre celoten sistem in ko manjka en člen v verigi, je proces neučinkovit. Ključne besede: univerzalni model sanacije, notranje okolje podjetja, zunanje okolje podjetja, SWOT analiza, strateški cilji Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 1702; Prenosov: 70 Celotno besedilo (2,38 MB) |
9. PROUČEVANJE RAZVOJNIH MOŽNOSTI PODJETJA: MOŽNE METODE IN PRESOJA NJIHOVE UPORABNOSTIAndreja Kovačič, 2014, magistrsko delo Opis: Danes, v času gospodarske in finančne krize, je bistvenega pomena, da vsako podjetje pozna svoje razvojne možnosti, saj je razvoj pogoj za preživetje. Današnji trg je poln sprememb, podjetja pa morajo te spremembe zaznati ter se prilagajati potrebam trga. Treba se je prilagajati zahtevam kupcev, cenam surovin in energentom, demografskim spremembam, razvoju znanosti in tehnologij, globalizaciji itd. Pri uvajanju sprememb v podjetje so ključnega pomena poleg vodstva vsi zaposleni, ki pa morajo biti primerno motivirani ter ustrezno zavzeti za spremembe.
Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem okolja podjetja, nato pa sledi predstavitev posameznih metod za proučevanje zunanjega okolja podjetja. V drugem sklopu teoretičnega dela smo predstavili možne metode za proučevanje podjetja, ki so analiza resursov in/ali zmožnosti podjetja, analiza podstruktur podjetja ter sinteza notranjih dejavnikov.
Aplikativni del magistrske naloge smo pričeli s predstavitvijo podjetja Valji d. o. o. Predstavili smo nastanek in dejavnost podjetja Valji d. o. o., opredelili osnovne značilnosti ter fazo razvoja podjetja. Metode, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge, smo v aplikativnem delu uporabili na primeru podjetja Valji d. o. o. Aplikativni del smo zaključili s presojo uporabnosti metod na primeru podjetja Valji d. o. o. ter s podajo ocene razvojnih zmožnosti in priložnosti podjetja Valji d. o. o. Ključne besede: rast in razvoj, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Valji d. o. o. Objavljeno v DKUM: 21.07.2014; Ogledov: 2362; Prenosov: 338 Celotno besedilo (1,10 MB) |
10. PESTEL ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA KRKA D.D.Nada Horvat, 2014, diplomsko delo Opis: Farmacevtska industrija velja za uspešno ter zaradi prisotnosti multinacionalk za vplivno panogo, ki vpliva na državne vlade in izraža svojo moč vpliva na zunanje dejavnike okolja. Kljub velikosti in moči podjetij je farmacevtski trg dojemljiv na spremembe globalnega okolja. Spremembe, ki se odvijajo v zunanjem okolju podjetja, vplivajo na organizacijo in delovanje podjetja. Boljše je poznavanje zunanjih dejavnikov, ki imajo vpliv, hitreje in bolje se lahko podjetje nanje odzove ter ohrani uspešno poslovanje ali izkoristi nove priložnosti na trgu.
V teoretičnem delu diplomskega seminarja so opredeljena teoretična izhodišča poslovnega okolja ter PEST in PESTEL analize, ki so eno od orodij za analiziranje dejavnikov zunanjega okolja. Natančno so opisane vrste okolja in njihovi elementi, ki vplivajo na podjetje. S pomočjo PESTEL analize smo analizirali dejavnike zunanjega poslovnega okolja podjetja Krka, d. d. Analizirani so tisti dejavniki zunanjega okolja, ki imajo pomemben vpliv na poslovanje podjetja.
Z izvedbo PESTEL analize smo ugotovili, da predstavljajo za podjetje naraščajočo nevarnost naslednji dejavniki: stabilnost vlade, kupna moč prebivalstva in brezposelnost. Padajočo nevarnost predstavljajo dejavniki vladne politike za spodbujanje gospodarstva, reforma zdravstva, zahteve delničarjev, gospodarska rast, obseg proizvodnje oz. dodana vrednost, stopnja tveganja revščine, razpoložljivi dohodek gospodinjstev, zakonodaja v Sloveniji kot tudi v EU. Naraščajoče priložnosti v okviru analiziranih socialnih dejavnikov predstavljajo starostna meja in vzorci vedenja potrošnikov ter spremembe zakonodaje kot eden izmed političnih dejavnikov. Absolutno prednost in priložnost podjetja pa predstavljajo okoljski in tehnološki dejavniki: vlaganja v raziskave in razvoj, integriran sistem kakovosti, razvoj izdelkov, intelektualna lastnina, ekološki predpisi, zelene tehnologije in trajnostni razvoj. Farmacevtsko podjetje Krka, d. d., uspešno obvladuje zunanje dejavnike okolja, kar bo konkurenčna prednost tudi v prihodnje. Ključne besede: poslovno okolje podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, dejavniki okolja, analiza, PEST, PESTEL Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 8262; Prenosov: 3082 Celotno besedilo (2,12 MB) |