1. Kriteriji izbire samostojnih podjetnikov pri izbiri računovodskega servisaJan Sedlanič, 2022, magistrsko delo Opis: Podjetniška ideja je pomemben korak posameznika ob ustanovitvi svojega podjetja. Med pomembnimi odločitvami podjetnika je tudi odločitev o tem, kdo mu bo vodil poslovne knjige in poskrbel za pravočasno oddana računovodska poročila. Večina manjših podjetij, kamor štejemo tudi samostojne podjetnike, se odloči, da bodo tovrstne naloge zaupali računovodskemu servisu. Vseeno pa je pomembno, da vsako podjetje preuči samega sebe in oceni, ali bodo oblikovali svoje računovodstvo ali pa se bodo odločili za zunanje izvajanje računovodstva.
Če se odločijo za slednje, pa se pojavi nov velik izziv, in sicer izbira najprimernejšega računovodskega servisa. V Sloveniji lahko računovodski servis odpre kdorkoli, kar pomeni, da morajo biti podjetniki še bolj pozorni, komu bodo zaupali vodenje poslovnih knjig. Podobno kot ocena o tem, ali se bo podjetje sploh odločilo za zunanje izvajanje dejavnosti računovodstva, pa je treba oceniti, kaj so najpomembnejši kriteriji pri izbiri računovodskega servisa. Ob tem marsikdo najprej pomisli na ceno storitve, ki je zagotovo zelo pomemben kriterij, zagotovo pa ga ne moremo kar imenovati za najpomembnejšega. Skozi pregled dosedanje literature na tem področju in navsezadnje tudi skozi anketni vprašalnik smo odkrili, da marsikomu cena storitev ni najpomembnejši kriterij, pač pa jih obstaja kar nekaj takšnih, ki so od cene veliko pomembnejši.
V pisnem delu smo pregledali in predstavili različna področja računovodskih servisov. Ob tem smo nekaj pozornosti namenili epidemiji COVID-19 kot enemu večjih izzivov računovodskih servisov v zadnjem obdobju, prav tako pa tehnološkim spremembam in novim tehnologijam, ki so za računovodske servise izziv prihodnosti. Računovodski servisi so v zadnjem obdobju, v času zaprtja javnega življenja, bila velika opora samostojnim podjetnikom, sploh kar se tiče tolmačenja proti koronskih paketov in uveljavljanju podpore, ki jih je v teh težkih časih nudila vlada Republike Slovenije. Kot omenjeno, smo izpostavili nekaj novih tehnologij, ki bi v bližnji prihodnosti lahko precej spremenile naš vsakdan oziroma prisilile podjetja vseh velikosti, da prilagodijo svoje procese. Tehnološka pismenost je lahko že danes velika konkurenčna prednost, vse pa kaže na to, da v prihodnosti ne bo le konkurenčna prednost, ampak pogoj za obstanek. Ključne besede: samostojni podjetnik, računovodski servis, zunanje izvajanje dejavnosti Objavljeno v DKUM: 23.01.2023; Ogledov: 525; Prenosov: 106
Celotno besedilo (2,42 MB) |
2. Iskanje in selekcija kadrov s pomočjo kadrovskih agencijManca Udir, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Dandanes se vse več podjetij srečuje s problemom preobremenjenosti, kar se tiče področja upravljanja s kadri, predvsem v smeri iskanja in selekcije potrebnega kadra. To poglavje zajema veliko različnih in zelo pomembnih, če ne celo ključnih dejavnosti za dobro delovanje vsake organizacije.
Kot je že znano, so kadri gonilna sila vsake organizacije, ki jo je treba poiskati previdno, temeljito in prav tako tudi redno negovati. Od vsake organizacije posebej je odvisno ali se bo s tem problemom oziroma dejavnostjo ukvarjala sama, torej interno, ali pa bo za pomoč poiskala zunanje izvajalce – kadrovske agencije.
V diplomskem delu smo predstavili pojme selekcija kadrov, zunanje izvajanje del oziroma outsourcing, kadrovski outsourcing in kadrovske agencije. Raziskali smo, kakšne prednosti ima kadrovska služba znotraj podjetja in zunanje izvajanje kadrovske dejavnosti. Z izvedbo intervjujev v štirih kadrovskih agencijah – Adecco H.R. d.o.o. , Atama d.o.o. , Competo d.o.o. in Profil d.o.o. - smo ugotovili, katere storitve ponujajo in kako razširjene so pri nas in v tujini. Prav tako smo ugotovili kakšna orodja in teste uporabljajo za selekcijo kadrov. Ključne besede: Kadrovska agencija, Outsourcing oziroma zunanje izvajanje dejavnosti, Selekcija kadrov, Kadrovski outsourcing, Storitve kadrovskih agencij Objavljeno v DKUM: 05.06.2018; Ogledov: 1350; Prenosov: 130
Celotno besedilo (803,96 KB) |
3. Odziv logističnega podjetja na izziv 4PLKatja Berglez, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrskem delu smo predstavili oskrbovalno verigo in zunanje izvajanje dejavnosti oziroma outsourcing. Opisali smo ponudnike logističnih dejavnosti in podrobneje predstavili tretje (3PL) in četrte osebe v logistiki (4PL), poleg tega pa smo med seboj primerjali in predstavili ponudnike logističnih storitev od 2PL do 6PL. Ugotovili smo, da je razlika med ponudniki logističnih storitev v celovitosti njihovega izvajanja, saj druge osebe v logistiki izvajajo tradicionalne logistične dejavnosti, medtem ko šeste osebe v logistiki temeljijo na informacijski tehnologiji in imajo visoko učinkovit sistem. Dobili smo vpogled, kakšne so značilnosti, prednosti in slabosti zunanjega izvajanja dejavnosti v Sloveniji in tujini. Ugotovili smo, da je na slovenskem trgu veliko zanimanje za zunanje izvajanje dejavnosti, saj podjetja v tem vidijo prednost, za zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing) pa raje uporabljajo pomožne dejavnosti v podjetju. Zunanje izvajanje dejavnosti v tujini narašča, ker je pri njih že utečeno poslovanje kot ponudnik 4PL, saj se ponekod že odločajo za delovanje kot 5PL. Poslovanje kot ponudnik 4PL je dražje, zato je primerno za velika globalna podjetja, ki izvajajo celovitejše storitve. V raziskavi smo se osredotočili na slovenski trg; med logističnimi podjetji smo izvedli anketni vprašalnik o zunanjem izvajanju dejavnosti in odzivu 4PL v Sloveniji. Ugotovili smo, da večina logističnih podjetij deluje kot ponudnik logističnih storitev in da na slovenskem trgu prevladujejo ponudniki 2PL in 3PL. Redkokatero podjetje želi v svoje poslovanje uvesti izključno 4PL in opustiti poslovanje kot ponudnik 3PL. Za podrobnejši vpogled, kako poteka zunanje izvajanje dejavnosti v določenem podjetju in kakšen je odziv podjetja na 4PL, smo opravili intervju s podjetjem, ki deluje kot ponudnik 3PL. Ugotovili smo, da podjetje Intereuropa d. d. kot ponudnik celovitih logističnih storitev deluje predvsem kot 3PL, vendar pa imajo tudi stranke, za katere delujejo kot 4PL, zato je njihov odziv na 4PL pozitiven in bodo v prihodnosti delovali kot kombinacija 3PL in 4PL. Ključne besede: logistika, oskrbovalna veriga, zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing), 3PL, 4PL Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1951; Prenosov: 177
Celotno besedilo (1,19 MB) |
4. PREVERITEV UPRAVIČENOSTI IZGRADNJE SKLADIŠČA V PROIZVODNEM PODJETJUAleš Ahlin, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo predstavili problem proizvodnega podjetja, ki se navezuje na skladiščenje gotovih izdelkov. Zaradi premajhnih lastnih skladiščnih kapacitet je bilo podjetje zadnji dve leti in pol primorano najemati dodatno skladišče pri zunanjih izvajalcih.
V nalogi bomo najprej zajeli teoretična izhodišča. V nadaljevanju pa opisali poslovanje podjetja, notranjo logistiko in skladiščenje podjetja ter analizirali trend naročil za obdobje petih let. Naredili bomo pregled stroškov, ki jih ima podjetje z najemom skladišča pri zunanjem izvajalcu in jih primerjali z oceno investicije postavitve lastnega skladišča.
Na podlagi analiz, primerjav, izdelave investicijskega načrta ter strateškega načrtovanja novih investicij obravnavanega proizvodnega podjetja bomo predlagali rešitev in sicer prikazati smiselnost postavitve lastnega montažnega šotora. Ključne besede: proizvodno podjetje, logistika, skladiščenje, skladišče, zunanje izvajanje dejavnosti (»outsourcing«), investicijski načrt, investicije Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1284; Prenosov: 142
Celotno besedilo (1,26 MB) |
5. |
6. Zunanje izvajanje dejavnosti - priložnost za mala podjetja : magistrsko deloBernarda Uršič, 2002, magistrsko delo Ključne besede: Slovenija, majhna podjetja, poslovanje podjetja, zunanje izvajanje dejavnosti, poslovno sodelovanje, razvoj, trendi, kvantiteta, ekonomski razvoj, izvajanje, pogoji, mednarodne primerjave Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1104; Prenosov: 158
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
7. UVAJANJE STORITEV V OBLAKU NA PRIMERU STORITEV LIVE@EDUSimona Žekš, 2013, magistrsko delo Opis: Zaradi osredotočanja na glavno dejavnost se vedno več organizacij odloča za zunanje izvajanje, bodisi posamezne funkcije ali celotnega oddelka. Takšna taktika ne prinese le znižanja stroškov, ampak podjetju doda, v današnjem poslovnem svetu še kako potrebno, konkurenčno prednost. Informatika je postala sredstvo, brez katerega ne more poslovati več nobena organizacija in ravno zato je čedalje pogosteje predana v izvajanje strokovnjakom. V zadnjem času se je kot posledica razvoja sodobne tehnologije ter komunikacijskih povezav pojavilo računalništvo v oblaku in čedalje bolj pridobiva na pomenu. Skozi pisanje magistrskega dela smo spoznali, da je uvajanje storitev v oblaku kompleksni proces, ki je z upoštevanjem opisanih korakov oz. faz lahko uspešno končan.
V prvem delu magistrske naloge je predstavljen teoretični okvir, ki zajema zunanje izvajanje informacijske dejavnosti in računalništvo v oblaku. Poleg definicij so predstavljene prednosti in slabosti obeh pojmov, oblike zunanjega izvajanja ter ključni dejavniki pri odločanju za zunanje izvajanje, kakor tudi storitveni in namestitveni modeli računalništva v oblaku.
V drugem delu je opisan proces uvajanja storitev v oblaku, sestava projektnega tima ter možne težave in tveganja. Uvajanja storitev v oblaku se je potrebno lotiti postopoma, po fazah, ki so podrobno opisane in predstavljajo napotke za uspešno izvedbo projekta. Opisan proces predstavlja teoretični model, ki je nadalje podkrepljen s primerom iz prakse, torej s projektom uvedbe Live@edu na EPF. Na koncu je dodana še raziskava zadovoljstva uporabnikov s pridobljenimi storitvami, ki je podala pričakovane rezultate.
Uvedba Live@edu na EPF je podala smernice za uvajanje teh storitev na drugih fakultetah. Uporabniki so s pridobitvami, ki jih novi sistem prinaša, zadovoljni, zato lahko sklepamo, da bo tako tudi drugod. Projekt lahko označimo za uspešnega, ne le z vidika uvedbe, ampak tudi z vidika zadovoljstva uporabnikov. Ključne besede: zunanje izvajanje dejavnosti, zunanje izvajanje informatike, računalništvo v oblaku, Live@edu, uvajanje storitev v oblaku, zadovoljstvo uporabnikov Objavljeno v DKUM: 17.06.2013; Ogledov: 1910; Prenosov: 387
Celotno besedilo (2,06 MB) |
8. OUTSOURCING V MEDICINSKO ESTETSKEM CENTRU PERFECT BODYJasna Stanković, 2013, diplomsko delo Opis: Besedna zveza zunanje izvajanje izhaja iz besede “outsourcing” in je izpeljanka iz besedne zveze “outside resource using”. Zunanje izvajanje podjetja največkrat uporabljajo takrat, kadar želijo nedonosne sektorje v podjetju izločiti, da se lahko posvetijo svoji poglavitni dejavnosti, za katero so specializirani in s katero si pridobivajo konkurenčne prednosti na ciljnem trgu. To storijo tako, da te sektorje prenesejo na tretjo osebo. Tako lahko podjetje povečuje svoj tržni delež in postane vodilno na svojem področju.
Slovenija sledi svetovnim trendom in tako veliko podjetij prepušča postranske sektorje malim specializiranim podjetjem, zato da bi omogočili svoj notranji in zunanji razvoj. Zunanji izvajalci so fleksibilni, specializirani in prilagodljivi, zato lahko storitev opravijo veliko boljše in ceneje.
Ena od postranskih storitev je tudi delo v pralnici, ki pa je pri nas trenutno dokaj nerazvito, vendar zelo obetavno za prihodnost, ker lahko mnogim podjetjem ponudi odlične poslovne priložnosti.
Ker so pogoji za hitri razvoj novega specializiranega podjetja idealni, se lahko na tržišču kaj hitro pojavi nov, inovativen poslovnež, ki bo storitve pranja ponudil po zelo ugodni ceni in prevzel vodilni položaj na trgu. Ključne besede: outsourcing, zunanje izvajanje dejavnosti, pralnica, čistilni servisi, podjetje, mala
podjetja, estetsko medicinski centri, raziskava trga, tržna niša, analiza stroškov. Objavljeno v DKUM: 03.04.2013; Ogledov: 1539; Prenosov: 148
Celotno besedilo (542,25 KB) |
9. ANALIZA KORISTI IN TVEGANJ ZUNANJEGA IZVAJANJA POSLOVNIH FUNKCIJ NA PRIMERU PODJETJA ITTA D.O.O.Tina Rotar, 2012, diplomsko delo Opis: Zunanje izvajanje dejavnosti je pogodbeni prenos določene dejavnosti oz. poslovne funkcije, ki jo je podjetje opravljalo samo, na zunanje izvajalce. Ti za naročnika prinašajo mnogo koristi, ki se kažejo v ceni, kvaliteti storitev, znanju in tehnologiji, preneseni odgovornosti na izvajalca ter omogočajo, da se podjetje osredotoči na ključno dejavnost podjetja. V Sloveniji podjetja k zunanjim izvajalcem najpogosteje prenesejo dejavnosti, kot so čiščenje, varovanje in informacijska tehnologija.
Skupna vrednost pogodb zunanjega izvajanja dejavnosti je v Evropi leta 2011 znašala 44 milijard evrov, kar je 27 odstotkov več kot v letu 2010. Najvišji izkupiček sta dosegla sektor finančnih storitev in proizvodni sektor, saj sta skupaj predstavljala več kot polovico vseh pogodb v Evropi.
Zunanje izvajanje po svetu se je najbolj zmanjšalo na Japonskem, saj sta potres in jedrska nesreča povzročila umik dobaviteljev iz tistega področja. V letu 2011 je vrednost pogodb znašala le 0,5 milijard evrov. Kot nova področja zunanjega izvajanja so se najbolj uveljavile države Bližnjega vzhoda in severne Afrike, kjer je bila vrednost poslov skoraj petkrat višja kot v letu 2010. Ključne besede: zunanje izvajanje dejavnosti, poslovne funkcije, mednarodni trendi, koristi, tveganja, računovodenje Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 1608; Prenosov: 126
Celotno besedilo (379,41 KB) |
10. UVAJANJE REŠITVE ZA UPRAVLJANJE Z DOKUMENTI V POSLOVNE PROCESE S POUDARKOM NA STRATEGIJAH VARNE HRAMBE E-DOKUMENTOVEvgen Uršič, 2010, magistrsko delo/naloga Opis: Organizacije se v današnjem tehnološko zelo naprednem času nenehno soočajo s potrebo po nadgrajevanju, izboljševanju ter optimiranju poslovnih procesov na vseh nivojih poslovanja. Ponavadi se izboljševanja lotevajo hkrati s prenovo in informatizacijo poslovnih procesov. Dokumenti v papirni obliki v podjetjih še vedno predstavljajo velik del internega poslovanja in interakcije s poslovnimi partnerji ter strankami. Hkrati s tem se kopičijo tudi stroški, neučinkovitost poslovanja, izguba dokumentov, upočasnjena je dostopnost in s tem manjša učinkovitost dela in kopičenje vedno večjega števila dokumentov. Za doseganje konkurenčne prednosti na trgu so podjetja prisiljena uvesti določene ukrepe, ki bi jim olajšali poslovanje in upravljanje z dokumenti.
Sistemi za elektronsko obvladovanje dokumentov prinašajo odgovor na večino tegob, ki jih zaznavajo odgovorni v organizacijah na področju upravljanja dokumentov. Hitrost dostopa do informacij je v sodobnem poslovnem okolju ključni element strateško pomembnih odločitev. V ta namen morajo rešitve omogočiti preglednejše, hitrejše ter bolj ekonomično iskanje ter hranjenje dokumentov. Organizacije z uvedbo sodobnih sistemskih rešitev pridobijo bolj optimizirano in poenostavljeno delo z dokumenti. Razvrstitvena hramba, kontrola življenjskega cikla ter visoka varnost in zanesljivost so le del ključnih lastnosti dokumentnih sistemov. Vendar pa s seboj prinašajo tudi tveganja, zato je premišljena odločitev o uvedbi takšnega sistema še kako na mestu.
Namen magistrske naloge je bil spoznati rešitve pri uvajanju sistemov za upravljanje z dokumenti v poslovne procese s poudarkom na strategijah varne hrambe e-dokumentov. Želeli smo ugotoviti ali je za večje podjetje učinkoviteje z vidika optimizacije poslovnih procesov uvesti lastni sistem varne hrambe digitalnih dokumentov, kot to ponuja zunanji izvajalec, ali je za večje podjetje na daljši rok stroškovno ugodnejša investicija v lastno infrastrukturo ter ponujanje storitve varne hrambe digitalnih dokumentov drugim poslovnim uporabnikom, ter ugotoviti kakšna je pravna podlaga na področju hranjenja in uničevanja papirnih dokumentov ter verodostojnosti elektronskih dokumentov na sodišču.
Cilj magistrske naloge je bil na konkretnih primerih dokumentnih sistemov prikazati njihovo vlogo v poslovanju in v povezavi z informacijskimi sistemi. Na ta način smo povečali učinkovitost dokumentnih sistemov in prikazali celovito podporo poslovnim procesom. Skozi nalogo smo predstavili vlogo dokumentnih sistemov pri obvladovanju poslovnih procesov, njihove funkcionalnosti, na konkretnem primeru smo pogledali kako poteka uvajanje dokumentnega sistema, seznanili smo se z varnostjo, zakonsko ureditvijo in tehničnimi standardi. Predstavili smo koncept tako notranjega kot zunanjega izvajanja storitve upravljanja z dokumenti, argumentirali razloge za ali proti ter na konkretnih primerih iz prakse prikazali primerjalno analizo. Ključne besede: Sistemi za upravljanje z dokumenti, optimizacija poslovnih procesov, zakonski predpisi, revizijska sled, akreditacija storitev, notranja pravila, zunanje in notranje izvajanje dejavnosti. Objavljeno v DKUM: 11.05.2011; Ogledov: 2999; Prenosov: 528
Celotno besedilo (7,00 MB) |