| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 49
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Sodobni management obvladovanja ikt infrastrukture
Špela Rozman Dolinar, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga opisuje uporabo informacijsko komunikacijsko tehnološke (v nadaljevanju: IKT) infrastrukture elektro distribucijskega podjetja, njeno prenovo in optimizacijo njenega upravljanja. IKT infrastruktura v organizaciji predstavlja nenehno spremenljiv sistem za podporo delovnim procesom, zahtevanih funkcionalnosti in zadovoljive zmogljivosti. V uvodu je predstavljena sama organizacija, njeno okolje in proces obvladovanja IKT infrastrukture ter ugotovljene težave upravljanja IKT infrastrukture. V nadaljevanju sledi opis predloga konkretne prenove IKT infrastrukture, opis novih metod uporabe za odpravo težav in pomanjkljivosti. Dejstvo je, da je opisano znanje mogoče uporabiti pri prenovi IKT infrastrukture katerekoli organizacije, saj učinki in pridobitve z izvedeno prenovo prinašajo nižje stroške in porabljene kapacitete virov.
Ključne besede: IKT infrastruktura, strežniške storitve, replikacija strežniških storitev, upravljavsko orodje, zunanje izvajanje IKT storitev
Objavljeno v DKUM: 14.12.2023; Ogledov: 284; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

2.
Kriteriji izbire samostojnih podjetnikov pri izbiri računovodskega servisa
Jan Sedlanič, 2022, magistrsko delo

Opis: Podjetniška ideja je pomemben korak posameznika ob ustanovitvi svojega podjetja. Med pomembnimi odločitvami podjetnika je tudi odločitev o tem, kdo mu bo vodil poslovne knjige in poskrbel za pravočasno oddana računovodska poročila. Večina manjših podjetij, kamor štejemo tudi samostojne podjetnike, se odloči, da bodo tovrstne naloge zaupali računovodskemu servisu. Vseeno pa je pomembno, da vsako podjetje preuči samega sebe in oceni, ali bodo oblikovali svoje računovodstvo ali pa se bodo odločili za zunanje izvajanje računovodstva. Če se odločijo za slednje, pa se pojavi nov velik izziv, in sicer izbira najprimernejšega računovodskega servisa. V Sloveniji lahko računovodski servis odpre kdorkoli, kar pomeni, da morajo biti podjetniki še bolj pozorni, komu bodo zaupali vodenje poslovnih knjig. Podobno kot ocena o tem, ali se bo podjetje sploh odločilo za zunanje izvajanje dejavnosti računovodstva, pa je treba oceniti, kaj so najpomembnejši kriteriji pri izbiri računovodskega servisa. Ob tem marsikdo najprej pomisli na ceno storitve, ki je zagotovo zelo pomemben kriterij, zagotovo pa ga ne moremo kar imenovati za najpomembnejšega. Skozi pregled dosedanje literature na tem področju in navsezadnje tudi skozi anketni vprašalnik smo odkrili, da marsikomu cena storitev ni najpomembnejši kriterij, pač pa jih obstaja kar nekaj takšnih, ki so od cene veliko pomembnejši. V pisnem delu smo pregledali in predstavili različna področja računovodskih servisov. Ob tem smo nekaj pozornosti namenili epidemiji COVID-19 kot enemu večjih izzivov računovodskih servisov v zadnjem obdobju, prav tako pa tehnološkim spremembam in novim tehnologijam, ki so za računovodske servise izziv prihodnosti. Računovodski servisi so v zadnjem obdobju, v času zaprtja javnega življenja, bila velika opora samostojnim podjetnikom, sploh kar se tiče tolmačenja proti koronskih paketov in uveljavljanju podpore, ki jih je v teh težkih časih nudila vlada Republike Slovenije. Kot omenjeno, smo izpostavili nekaj novih tehnologij, ki bi v bližnji prihodnosti lahko precej spremenile naš vsakdan oziroma prisilile podjetja vseh velikosti, da prilagodijo svoje procese. Tehnološka pismenost je lahko že danes velika konkurenčna prednost, vse pa kaže na to, da v prihodnosti ne bo le konkurenčna prednost, ampak pogoj za obstanek.
Ključne besede: samostojni podjetnik, računovodski servis, zunanje izvajanje dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 23.01.2023; Ogledov: 355; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

3.
Proučitev organiziranosti računovodstva in financ v družinskih podjetjih AA, BB in CC
Nina Prater, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili teoretična dejstva in družinsko podjetje definirali iz več različnih vidikov, saj enotna definicija še vedno ne obstaja. Opredelili smo značilnosti družinskega podjetja ter ugotovili, da je ta podjetja smiselno obravnavati ločeno od nedružinskih podjetij, saj imajo veliko posebnosti. V nadaljevanju smo izpostavili nekaj prednosti in slabosti družinskih podjetij. V teoretičnem delu smo predstavili tudi tri različne načine izvajanja nalog računovodstva v podjetjih na splošno, in sicer lastno in zunanje izvajanje ter kombinirano izvajanje. Opredelili smo povezanost računovodstva s finančno funkcijo. V drugem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili tri družinska podjetja z območja koroške regije (Gradbeništvo Gotovnik, d. o. o., Bojan Ovčjak, s. p., Gostilna Kašman, d. o. o.), ki se med sabo razlikujejo glede na pravno obliko, velikost, dejavnost, organiziranost … Izvedli smo intervju s podjetniki in njihovimi računovodji, da bi ugotovili, kako imajo organizirano računovodstvo in finance. V tem drugem delu smo uporabili znanje, ki smo ga pridobili v prvem delu s pomočjo domače in tuje strokovne literature.
Ključne besede: družinsko podjetje, nedružinsko podjetje, lastno izvajanje nalog računovodstva, zunanje izvajanje nalog računovodstva, kombinirano izvajanje nalog računovodstva
Objavljeno v DKUM: 21.10.2020; Ogledov: 783; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (613,29 KB)

4.
Odločitveni model za prenos upravljanja informacijske varnosti na zunanje izvajalce : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Luka Jelovčan, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi širjenja trenda digitalizacije in informatizacije poslovnih procesov se organizacije soočajo s številnimi izzivi, med katerimi prevladujejo grožnje informacijski varnosti. Kljub pomembnosti informacijske varnosti za stabilno in nemoteno poslovanje pa se v praksi pri upravljanju tovrstnega področja organizacije soočajo s številnimi izzivi (npr. pomanjkanje finančnih, kadrovskih in tehničnih sredstev). Skladno s tem postaja prenos aktivnosti, povezanih z upravljanjem informacijske varnosti na zunanje izvajalce, vedno bolj aktualna praksa, vendar v Sloveniji to področje ostaja neraziskano. Prenos upravljanja informacijske varnosti sicer ne predstavlja primerne rešitve za vse organizacije, saj so s tem povezana tudi določena tveganja. Zato je za organizacije ključno, da izberejo način upravljanja informacijske varnosti, ki je za njih najbolj primeren. Pregled literature kaže, da sicer obstajajo odločitveni modeli za izbiro najprimernejših načinov k upravljanju informacijskih sistemov, vendar ti niso uporabni za odločanje o pristopih k upravljanju informacijske varnosti (tj. notranje/zunanje). V okviru izdelave diplomskega dela je bila izvedena trofazna empirična raziskava, ki je vključevala strukturiran pregled literature ter dve kvantitativni raziskavi med strokovnjaki s področja informacijske varnosti. Cilj raziskave je bil ugotoviti aktualno stanje na področju prenosa upravljanja informacijske varnosti na zunanje izvajalce v Sloveniji ter razviti odločitveni model uporaben za organizacije pri presojanju pristopov. Rezultati raziskave kažejo, da je v ponudbi zunanjih izvajalcev najbolj razširjena storitev informacijskovarnostno svetovanje, medtem ko slovenske organizacije po oceni respondentov najpogosteje koristijo storitev vzpostavljanja in vzdrževanja informacijskovarnostnih sistemov. Prenosa informacijske varnosti se poslužuje približno polovica slovenskih organizacij, najpogosteje pa velike organizacije. Po mnenju respondentov bi organizacije pri odločanju o načinu upravljanja informacijske varnosti največji poudarek morale nameniti hitremu odzivanju na grožnje in zagotavljanju neprekinjenega poslovanja. Rezultati raziskave so tako omogočili identifikacijo in prioritizacijo odločitvenih dejavnikov, ki bi morali vplivati na izbiro najprimernejšega načina upravljanja informacijske varnosti v organizacijah. Prav tako gre za prvo raziskavo v Sloveniji, ki je podrobneje proučila stanje na področju prenašanja aktivnosti, povezanih z informacijsko varnostjo na zunanje izvajalce.
Ključne besede: diplomske naloge, SUIV, prenos aktivnosti, zunanje izvajanje, organizacije, AHP, odločitveni model
Objavljeno v DKUM: 18.09.2020; Ogledov: 819; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (970,60 KB)

5.
Iskanje in selekcija kadrov s pomočjo kadrovskih agencij
Manca Udir, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes se vse več podjetij srečuje s problemom preobremenjenosti, kar se tiče področja upravljanja s kadri, predvsem v smeri iskanja in selekcije potrebnega kadra. To poglavje zajema veliko različnih in zelo pomembnih, če ne celo ključnih dejavnosti za dobro delovanje vsake organizacije. Kot je že znano, so kadri gonilna sila vsake organizacije, ki jo je treba poiskati previdno, temeljito in prav tako tudi redno negovati. Od vsake organizacije posebej je odvisno ali se bo s tem problemom oziroma dejavnostjo ukvarjala sama, torej interno, ali pa bo za pomoč poiskala zunanje izvajalce – kadrovske agencije. V diplomskem delu smo predstavili pojme selekcija kadrov, zunanje izvajanje del oziroma outsourcing, kadrovski outsourcing in kadrovske agencije. Raziskali smo, kakšne prednosti ima kadrovska služba znotraj podjetja in zunanje izvajanje kadrovske dejavnosti. Z izvedbo intervjujev v štirih kadrovskih agencijah – Adecco H.R. d.o.o. , Atama d.o.o. , Competo d.o.o. in Profil d.o.o. - smo ugotovili, katere storitve ponujajo in kako razširjene so pri nas in v tujini. Prav tako smo ugotovili kakšna orodja in teste uporabljajo za selekcijo kadrov.
Ključne besede: Kadrovska agencija, Outsourcing oziroma zunanje izvajanje dejavnosti, Selekcija kadrov, Kadrovski outsourcing, Storitve kadrovskih agencij
Objavljeno v DKUM: 05.06.2018; Ogledov: 1161; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (803,96 KB)

6.
Zunanje izvajanje na primeru podjetja Colligo d.o.o.
David Semenič, 2017, diplomsko delo

Opis: Čas izvajanja številnih poslovnih procesov se z razvojem sodobnih tehnologij naglo skrajšuje. Poslovne procese, ki so nam včasih lahko vzeli tudi do več tednov, smo danes zmožni opraviti že v nekaj sekundah. Govorimo o hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Podjetja se tega izziva problema lotevajo na različne načine. V svoje strategije vpeljujejo nove prijeme in načine poslovanja. Veliko podjetij tako uporablja zunanje izvajanje aktivnosti oziroma, kot ga v literaturi pogosto imenujejo, outsourcing. To pomeni, da podjetja predajajo nekatere svoje dejavnosti zunanjemu izvajalcu, ki jih opravi namesto njih in to stori učinkoviteje ali pa z nižjimi stroški, kot če bi te aktivnosti opravljali sami v podjetju. Lahko gre za ključne dejavnosti, takrat govorimo o strateškem zunanjem izvajanju, lahko pa tudi za tiste manj pomembne poslovne procese podjetja. Podjetja tako skrbno znižujejo stroške in hkrati povečujejo kakovost, da bi obdržala ali povečala svoje konkurenčne prednosti. Na podlagi teh spoznanj smo v prvem delu diplomskega dela opredelili pojem zunanjega izvajanja aktivnosti in opisali njegov razvoj v preteklosti vse do danes. V nadaljevanju diplomskega dela smo podrobneje opisali procese, ki pripeljejo podjetje do točke, da izbere to obliko strateškega odločanja, ter procese odločanja znotraj samega zunanjega izvajanja aktivnosti. Na koncu smo opredelili korake, ki naj bi jim podjetje sledilo za uspešno načrtovanje, implementiranje in upravljanje zunanjega izvajanja aktivnosti. Pozneje smo se v teoretičnem delu osredotočili na logistiko in na zunanje izvajanje v logistiki. V diplomskem delu smo se lotili raziskave aktivnosti in dejavnosti podjetja Colligo, d. o. o., ki temelji na principu procesa zunanjega izvajanja v odnosu z drugim podjetjem, ter vpliva, ki ga zunanje izvajanje ima na samo podjetje. Na podlagi pregleda literature smo si zastavili raziskovalno vprašanje, ki sprašuje po aktivnostih, ki jih podjetje Colligo, d. o. o. opravlja za drugo podjetje znotraj procesa zunanjega izvajanja, Podatke smo pridobili s pomočjo raziskovalne metode spraševanja, in sicer s polstrukturiranim intervjujem direktorja podjetja Colligo, d. o. o. Na raziskovalno vprašanje smo odgovorili s postavitvijo odprtega vprašanja.
Ključne besede: poslovni proces, zunanje izvajanje, logistika, logistični outsourcing, podjetje Colligo d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 05.04.2018; Ogledov: 1562; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

7.
Uvajanje lastnega voznega parka v podjetju silkem d.o.o.
Petra Cep, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo v teoretičnem delu opisuje značilnosti transporta. Opredeljen je pojem zunanjega izvajanja transporta, ki je tudi ena glavnih tematik diplomskega dela. Poudarek je na organizaciji transporta in stroških, ki nastajajo ob celotnem procesu, ter postopkih, ki so za izvedbo procesa potrebni. V empiričnem delu je izvedena analiza obstoječega stanja proizvodnega podjetja. Analizirali smo delovanje sistema, ter opredelili sistemske funkcije. Poglobili smo se v analizo stanja prevoznega dela podjetja ter za to smer predlagali izboljšave. Ocenili smo tudi investicijska vlaganja, ki so potrebna za izvedbo predlogov. Izvedena je tudi ocena rezultatov, do katerih bi prišli ob uvedenih predlogih.
Ključne besede: logistika, vozni park, stroški, zunanje izvajanje, transportna pot
Objavljeno v DKUM: 23.02.2018; Ogledov: 1353; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

8.
Zunanje izvajanje aktivnosti: od offshoringa do onshoringa-študije primerov
Ines Jurenec, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga obravnava zunanje izvajanje aktivnosti (ang. outsourcing) in procese v organizacijah in oskrbovalnih verigah, ki zunanje izvajanje spremljajo. Kritični pregled literature začenjamo z uvodom v management oskrbovalnih verig. Obravnava le-tega je pomembna vsaj iz treh razlogov: 1) organizacije na trgu večinoma ne nastopajo več kot posamezne entitete ampak v t.i. oskrbovalnih verigah, 2) oskrbovalne verige se krajšajo ali daljšajo, tako se spreminjajo procesi in poslovni modeli ter 3) dolžina, procesi in poslovni modeli oskrbovalnih verig vplivajo na zunanje izvajanje aktivnosti. V nadaljevanju predstavljamo zunanje izvajanje aktivnosti: opredelitve, priložnosti in ovire ter značilne dejavnosti s poudarkom na logistiki. Predstavimo različne procese, ki spremljajo zunanje izvajanje aktivnosti in prenose poslovnih procesov, in sicer offshoring, near shoring in re-shoring. Aplikativni del magistrske naloge je dvoplasten; prvi del raziskave zajema analizo zunanjega izvajanja mednarodnih organizacij iz sekundarnih podatkov, medtem ko je raziskava v drugem delu izvedena na podjetjih, ki imajo bodisi sedež ali hčerinsko družbo oz. predstavništvo v Sloveniji. Drugi del raziskave je študija več krajših primerov iz javno dostopnega gradiva, polstrukturiranih intervjujev in lastnega arhiva. Zaključujemo z diskusijo, v kateri predstavimo ključne ugotovitve, omejitve in možnosti za raziskave. V sklepnem delu preverjamo cilje in odgovarjamo na zastavljene hipoteze.
Ključne besede: management oskrbovalnih verig, zunanje izvajanje aktivnosti, offshoring, raziskava podjetij, študije primerov
Objavljeno v DKUM: 28.08.2017; Ogledov: 1541; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

9.
Prenova programske rešitve za spletno banko
Tadeja Šinkovec, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen proces prenove poslovne spletne banke Link c. Izhodišče za prenovo aplikacije je SWOT analiza obstoječega stanja in zahtev. V nadaljevanju so opisani sodelovanje z zunanjim izvajalcem, prevzem programskih rešitev in ročno testiranje funkcionalnosti. Prenovljene programske rešitve smo integrirali v bančni sistem, dodaten izziv in priložnost je bila avtomatizacija zdajšnjih bančnih obdelav. V procesu testiranja smo odpravili napake, s čimer smo zmanjšali tveganja in preprečili stroške napak, ki bi jih odkrili uporabniki. Postopek testiranja ter potrditev ustreznosti delovanja aplikacije in obdelav smo prikazali v testirni dokumentaciji. Rezultata sta prenovljena spletna banka v pilotni produkciji ter analiza odzivov uporabnikov in zaposlenih. Povratne informacije so pomembne za izvajanje procesa stalnega izboljševanja, ki je značilno za uspešne in razvijajoče se organizacije. V zaključku so nakazane možnosti za prihodnje nadgradnje spletne banke Link c v povezavi z razvojem inovativnih produktov, pomembnih za obstoj in strateško konkurenčnost banke na tržišču.
Ključne besede: spletna banka, programska oprema, zunanje izvajanje, testiranje, testirna dokumentacija
Objavljeno v DKUM: 26.05.2017; Ogledov: 1113; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

10.
Odziv logističnega podjetja na izziv 4PL
Katja Berglez, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo predstavili oskrbovalno verigo in zunanje izvajanje dejavnosti oziroma outsourcing. Opisali smo ponudnike logističnih dejavnosti in podrobneje predstavili tretje (3PL) in četrte osebe v logistiki (4PL), poleg tega pa smo med seboj primerjali in predstavili ponudnike logističnih storitev od 2PL do 6PL. Ugotovili smo, da je razlika med ponudniki logističnih storitev v celovitosti njihovega izvajanja, saj druge osebe v logistiki izvajajo tradicionalne logistične dejavnosti, medtem ko šeste osebe v logistiki temeljijo na informacijski tehnologiji in imajo visoko učinkovit sistem. Dobili smo vpogled, kakšne so značilnosti, prednosti in slabosti zunanjega izvajanja dejavnosti v Sloveniji in tujini. Ugotovili smo, da je na slovenskem trgu veliko zanimanje za zunanje izvajanje dejavnosti, saj podjetja v tem vidijo prednost, za zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing) pa raje uporabljajo pomožne dejavnosti v podjetju. Zunanje izvajanje dejavnosti v tujini narašča, ker je pri njih že utečeno poslovanje kot ponudnik 4PL, saj se ponekod že odločajo za delovanje kot 5PL. Poslovanje kot ponudnik 4PL je dražje, zato je primerno za velika globalna podjetja, ki izvajajo celovitejše storitve. V raziskavi smo se osredotočili na slovenski trg; med logističnimi podjetji smo izvedli anketni vprašalnik o zunanjem izvajanju dejavnosti in odzivu 4PL v Sloveniji. Ugotovili smo, da večina logističnih podjetij deluje kot ponudnik logističnih storitev in da na slovenskem trgu prevladujejo ponudniki 2PL in 3PL. Redkokatero podjetje želi v svoje poslovanje uvesti izključno 4PL in opustiti poslovanje kot ponudnik 3PL. Za podrobnejši vpogled, kako poteka zunanje izvajanje dejavnosti v določenem podjetju in kakšen je odziv podjetja na 4PL, smo opravili intervju s podjetjem, ki deluje kot ponudnik 3PL. Ugotovili smo, da podjetje Intereuropa d. d. kot ponudnik celovitih logističnih storitev deluje predvsem kot 3PL, vendar pa imajo tudi stranke, za katere delujejo kot 4PL, zato je njihov odziv na 4PL pozitiven in bodo v prihodnosti delovali kot kombinacija 3PL in 4PL.
Ključne besede: logistika, oskrbovalna veriga, zunanje izvajanje dejavnosti (outsourcing), 3PL, 4PL
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1770; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici