| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov pri načrtovanju prometnih ureditev
Alem Salaji, 2020, diplomsko delo

Opis: Zajemanje podatkov o prometu in mobilnosti je sestavni del vsake aktivnosti v procesu načrtovanja in upravljanja s prometnim sistemom. Tradicionalni postopki so praviloma zamudni, dragi in pogosto ne dovolj natančni, zato prometni strokovnjaki iščejo rešitve, kako bi na terenu hitreje, ceneje in učinkoviteje zajemali podatke o prometu in mobilnosti ter jih nato z ustrezno programsko opremo obdelovali. Takšna nova možnost se je ponudila s pojavom cenovno dostopnih brezpilotnih zrakoplovi (dronov), ki lahko bistveno olajšajo snemanje dogajanja v kombinaciji s programsko opremo za obdelavo slik, ki omogoča hitro in učinkovito obdelavo posnetega materiala.
Ključne besede: promet, prometni tok, brezpilotni zrakoplov, dron, analiza posnetkov
Objavljeno: 28.09.2020; Ogledov: 157; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

2.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov v gasilstvu
Primož Drolc, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnavo uporabo brezpilotnih zrakoplovov v gasilstvu. V sodobni družbi smo priča vedno bolj kompleksnim virom ogrožanja. Sočasno smo priča tudi neverjetno hitremu napredku v razvoju novih tehnologij. Ena izmed takih tehnologij je brezpilotni zrakoplov. V tujini, gasilske in druge varnostne organizacije že uspešno uporabljajo tehnologijo brezpilotnega zrakoplova. Pri nas brezpilotni zrakoplovi še niso širše uporabljeni oziroma njihova uporaba ni zaznana. Brezpilotne zrakoplove sicer uporablja Gasilska brigada Ljubljana, ki brezpilotni zrakoplov redno uporablja na intervencijah in vajah. Prav tako ima brezpilotni zrakoplov v svoji floti Gasilska Zveza Slovenije, ki je nameščen v poveljniškem vozilu v Sežani. Gasilska zveza Slovenije svoj brezpilotni zrakoplov uporablja predvsem za podporo štabom ob izrednih razmerah, ki se zgodijo v Sloveniji. Raziskave v tujini kažejo, da uporaba brezpilotnih zrakoplovov omogoči kakovostnejše in varnejše delo gasilcev, zato se jih vedno več odloča za vpeljavo brezpilotnih zrakoplovov v svoje enote. Trenutna normativno pravna ureditev pa je v Sloveniji in globalno, še v razvijanju, zato gasilske enote nimajo enotnega sistema, na katerega se lahko zanesejo pri uporabi ali vpeljavi brezpilotnega zrakoplova. Gasilske enote, ki se odločijo vpeljati tehnologijo brezpilotnega zrakoplova v svoje enote, so trenutno prepuščene same sebi.
Ključne besede: diplomske naloge, brezpilotni zrakoplov, gasilstvo, viri ogrožanja
Objavljeno: 18.09.2020; Ogledov: 194; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (414,13 KB)

3.
Brezpilotni zrakoplovi slovenske policije pri ogledih krajev prometnih nesreč
Pika Mihelič, 2020, diplomsko delo

Opis: Na slovenskih cestah se vsakodnevno srečujemo s prometnimi nezgodami, ki pogosto ovirajo promet, v najslabšem primeru pa zaradi postopka ogleda in ugotavljanja dejstev povzročajo dolge zastoje. Po mnenju strokovnjakov se lahko oglede izvede kakovostnejše in hitrejše z uporabo tehnoloških rešitev. Slovenska policija pri svojem delu že uporablja laserske skenerje za dokumentiranje kompleksnejših prometnih nesreč, temu komplementarna tehnologija pa je uporaba brezpilotnih zrakoplovov. V diplomski nalogi so najprej opredeljeni klasični postopki ogleda kraja prometne nesreče in načini integracije brezpilotnih zrakoplovov v delovanje slovenske policije. S preučevanjem prednosti in slabosti obeh omenjenih tehnologij ter njuno primerjavo smo ugotovili, da se obe napravi uporabljata kot dodatna aktivnost poleg izvajanja klasičnih meritev na kraju in sta namenjeni predvsem prostorskemu umeščanju dogajanja in ne nadomeščanju zavarovanja ter dokumentiranja posameznih sledi. Prav tako smo poudarili možnosti skupne uporabe, predvsem kot rešitve za zagotavljanje natančnejših ogledov. V sodelovanju s slovensko policijo je bila izvedena simulacija prometne nesreče. Njen namen je bil opredelitev najprimernejšega načina preleta kraja, orisati postopke izdelave tridimenzionalnega modela v programu 3Dsurvey ter identificirati druge načine uporabe pridobljenih podatkov. Raziskava je pokazala, da je kombiniran način preleta kraja prometne nesreče najprimernejši za izdelavo tridimenzionalnega modela kraja. Na podlagi modela je bila izdelana računalniška skica, ki smo jo v nadaljevanju primerjali s klasično. S primerjavo razdalj izmerjenih z merskim trakom in tistih pridobljenih v računalniški skici so bili nanizani dejavniki, ki vplivajo na pojav odstopanj. Na koncu ponudimo nekaj priporočil za učinkovitejše delo z brezpilotnimi zrakoplovi, hkrati ugotovitve diplomske naloge odpirajo nova vprašanja in spodbujajo k nadaljnjim raziskavam.
Ključne besede: diplomske naloge, brezpilotni zrakoplov, prometna nesreča, skica, tridimenzionalni model kraja prometne nesreče
Objavljeno: 07.07.2020; Ogledov: 380; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

4.
Mednarodnopravna ureditev letalskega prometa
Kaja Šmon, 2019, magistrsko delo

Opis: Letalski promet je ena najmlajših transportnih panog, ki se je pojavila šele v začetku prejšnjega stoletja. Skozi zgodovino je doživljala zelo hiter razvoj, ki je danes pripeljal do tega, da je potovanje z letalom že nekaj povsem vsakdanjega. Pojav nove prometne panoge in novega načina potovanja je s seboj seveda prinesel potrebo po pravni ureditvi tega področja in tako smo skupaj z naglim razvojem letalske industrije, bili priča tudi hitremu razvoja mednarodnega letalskega prava ali pa vsaj poskusu, kako temu hitremu razvoja uspešno slediti s pravnimi pravili. Letalsko javno pravo ureja suverenost države v zračnem prostoru in njegove kršitve, zrakoplove, letalsko osebje in drugo. Njegov razvoj se je začel že leta 1910, najpomembnejša konvencija pa je Čikaška konvencija iz leta 1944, ki še danes predstavlja primaren vir letalskega prava. Letalsko zasebno pravo pa se je začelo s sprejetjem Varšavske konvencije, ki je bila v naslednjih letih večkrat spremenjena in dopolnjena. Za vse te dokumente skupaj z Varšavsko konvencijo se je uveljavil kar termin varšavski sistem. Zaradi razdrobljenosti in nepreglednosti pa je celoten varšavski sistem leta 1999 nadomestila Montrealska konvencija, ki je celotno področje uredila v enem samem mednarodnopravnem dokumentu.
Ključne besede: Mednarodno letalsko pravo, Čikaška konvencija, Varšavska konvencija, Montrealska konvencija, letalski promet, zračni prostor, civilni zrakoplov.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 394; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (694,07 KB)

5.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov za kriminalistične preiskave
Katja Oštir, 2019, magistrsko delo

Opis: Uporaba brezpilotnih zrakoplovov prinaša mnogo prednosti v številnih panogah, med drugimi tudi na področju policijske in kriminalistične dejavnosti. V kriminalistični dejavnosti se uporabljajo predvsem pri iskanju pogrešanih oseb in storilcev oziroma osumljencev kaznivih dejanj, ogledih krajev kaznivih dejanj, opravljanju rekonstrukcij, preiskavi eksplozivnih teles in izvajanju prikritih preiskovalnih ukrepov. Služijo tudi kot orodje nadzorovanja v primerih preprečevanja in odkrivanja nezakonitih prehodov državne meje, spremljanja javnih zbiranj, varovanja oseb in objektov in varne izvedbe postopkov policije. V prihodnosti bodo brezpilotni zrakoplovi veljali kot eno najučinkovitejših pripomočkov pri kriminalističnem preiskovanju, saj bodo sistemi, s katerimi so opremljeni brezpilotni zrakoplovi vedno bolj tehnološko dovršeni, natančni in zanesljivi. Trenutno so najpogosteje uporabljeni sistemi za fotografiranje in video ter avdio snemanje, vendar proizvajalci nudijo še vrsto drugih sistemov, katerih cilj je čim večja avtomatizacija postopkov pri kriminalistični preiskavi. Možnosti in načini uporabe brezpilotnih zrakoplovov s strani policije so zakonsko določeni, saj lahko sistemi za opravljanje policijskih nalog zajemejo veliko število podatkov, kar predstavlja določena tveganja v povezavi s poseganjem v zasebnost posameznikov. V empiričnem delu smo s kvalitativno analizo podatkov intervjuvanih strokovnjakov iz različnih področij policijskega dela ugotovili, da bi bilo z uporabo brezpilotnih zrakoplovov policistom prihranjenega precej časa, zagotovljena bi bila večja varnost policistov in drugih udeležencev, stroški uporabe brezpilotnih zrakoplovov pa bi bili nižji v primerjavi s policijskim helikopterjem.
Ključne besede: magistrska dela, brezpilotni zrakoplov, policijska tehnika, kriminalistična preiskava, preprečevanje ogrožanj varnosti, mnenje policijskih ekspertov
Objavljeno: 10.06.2019; Ogledov: 578; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov v energetiki
Boštjan Podgoršek, 2018, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrskega dela je narediti termovizijske posnetke stavb s pomočjo brezpilotnega zrakoplova in posneti fotografije starejše hiše s termovizijsko kamero. Predstavili bomo teorijo o brezpilotnih zrakoplovih (dronih) in slovensko zakonodajo o uporabi brezpilotnih zrakoplovov. Pridobljene fotografije, posnete z dronom, bomo ustrezno obdelali s programom FLIR Tools in prikazali napake na objektih, ki jih odkrivamo z brezpilotnimi zrakoplovi. Na starejši zgradbi bomo s pomočjo posnetkov termovizijske kamere prikazali mesta, kjer se pojavljajo toplotne izgube, in možnosti, kako odpraviti nastale napake.
Ključne besede: brezpilotni zrakoplov, termovizija, termovizijska kamera, slovenska zakonodaja
Objavljeno: 28.09.2018; Ogledov: 606; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

7.
VPLIV TERORIZMA NA RAZVOJ PREDPISOV V LETALSKEM PROMETU
Srečko Savić, 2015, diplomsko delo

Opis: V svoji diplomski nalogi bom predstavil razvoj varnostnih ukrepov v civilnem letalstvu skozi prizmo prilagajanja načina izvrševanja terorističnih dejanj na obstoječe varnostne ukrepe. Na začetku razvoja letalske industrije nihče ni niti pomislil na dejanja nezakonitega vmešavanja v povezavi z letalom in temu primerna je bila tudi stopnja varovanja, saj je bilo vse skupaj tako kot da bi šel na vožnjo z avtobusom ali vlakom. Kupil si vozovnico, se usedel na letalo in odpotoval. Trend se je začel spreminjati, ko so obsojenci z ugrabitvijo letala poskušali najti zatočišče v državah, ki niso imele podpisanega sporazuma o ekstradikciji z državo njihovega izvora. V času hladne vojne so se pojavila razna teroristična gibanja, ki so začela izkoriščati publiciteto ob ugrabitvi letala, zavoljo doseganja lastnih političnih ciljev. Te so dosegli z izsiljevanjem in v zameno za talce, ki so jih ugrabili skupaj z letalom. Skozi leta so teroristične organizacije spreminjale ter razvijale svoje metode, motive in cilje. Pojavil se je nov trend bombnih napadov na letala, kjer so zopet izkoriščali publiciteto zavoljo lastne prepoznavnosti, vendar tokrat z višjim davkom, saj so se ob tem nezakonitem vmešavanju pojavile tudi smrtne žrtve. Mednarodne organizacije so se odzvale s strožjimi predpisi, a teroristi so se znova prilagodili. Spremenili so taktiko in se niso več ubadali z načini kako podtakniti bombo na letalo, temveč so sami postali smrtonosno orožje, ugrabitelji samomorilci. Metode izvrševanja terorističnih dejanj so se zaenkrat ustavile pri ugrabiteljih samomorilcih, a glede na vzorec, ki mu lahko sledimo že nekaj desetlij, lahko predvidevamo, da se bodo obstoječim metodam pridružile nove.
Ključne besede: terorizem, letalstvo, zrakoplov, letalska varnost, varnostni ukrepi, napad, ugrabitev, razstrelivo, samomorilci, profiliranje.
Objavljeno: 07.07.2015; Ogledov: 626; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

8.
OBDAVČITEV PREVOZNIH SRESTEV
Maja Tina Dežman, 2013, diplomsko delo

Opis: Obdavčitev je pravno dejanje, ki ga opravi pristojni davčni organ tako, da izda davčno odločbo, kjer v izreku na temelju davčne osnove uporabi davčno tarifo. Prevozna sredstva so obdavčena z naslednjimi dajatvami: · davkom na dodano vrednost v skladu z določili Zakona o davku na dodano vrednost in Pravilnika o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost; · davkom na motorna vozila v skladu z določili Zakona o davku na motorna vozila; · davkom na vodna plovila v skladu z določili Zakona o davku na vodna plovila; · dodatnim davkom od plovil v skladu z določili Zakona za uravnoteženje javnih financ; · dodatnim davkom na motorna vozila v skladu z določili Zakona za uravnoteženje javnih financ; · okoljsko dajatvijo za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil v skladu z določili Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil.
Ključne besede: Motorno vozilo, plovilo, zrakoplov, okoljska dajatev, davek na dodano vrednost, davek na vodna plovila, dodatni davek, Davčna uprava Republike Slovenije
Objavljeno: 24.04.2013; Ogledov: 1252; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (377,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici