| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Kvalitativna analiza iskanja pogrešanega letala
Gorazd Žnidarič, Srečko Krope, 2005, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, iskalne akcije, iskanje pogrešanih oseb, letala, zračni promet, letalski promet, nesreče
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (250,19 KB)

2.
Varnost zračnega prometa
Andrej Anžič, Metod Jerman, 2005, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: zračni promet, letalski promet, varnost
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 188; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (213,17 KB)

3.
Mednarodnopravna ureditev letalskega prometa : magistrsko delo
Kaja Šmon, 2019, magistrsko delo

Opis: Letalski promet je ena najmlajših transportnih panog, ki se je pojavila šele v začetku prejšnjega stoletja. Skozi zgodovino je doživljala zelo hiter razvoj, ki je danes pripeljal do tega, da je potovanje z letalom že nekaj povsem vsakdanjega. Pojav nove prometne panoge in novega načina potovanja je s seboj seveda prinesel potrebo po pravni ureditvi tega področja in tako smo skupaj z naglim razvojem letalske industrije, bili priča tudi hitremu razvoja mednarodnega letalskega prava ali pa vsaj poskusu, kako temu hitremu razvoja uspešno slediti s pravnimi pravili. Letalsko javno pravo ureja suverenost države v zračnem prostoru in njegove kršitve, zrakoplove, letalsko osebje in drugo. Njegov razvoj se je začel že leta 1910, najpomembnejša konvencija pa je Čikaška konvencija iz leta 1944, ki še danes predstavlja primaren vir letalskega prava. Letalsko zasebno pravo pa se je začelo s sprejetjem Varšavske konvencije, ki je bila v naslednjih letih večkrat spremenjena in dopolnjena. Za vse te dokumente skupaj z Varšavsko konvencijo se je uveljavil kar termin varšavski sistem. Zaradi razdrobljenosti in nepreglednosti pa je celoten varšavski sistem leta 1999 nadomestila Montrealska konvencija, ki je celotno področje uredila v enem samem mednarodnopravnem dokumentu.
Ključne besede: Mednarodno letalsko pravo, Čikaška konvencija, Varšavska konvencija, Montrealska konvencija, letalski promet, zračni prostor, civilni zrakoplov.
Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 2064; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (694,07 KB)

4.
Kibernetska varnost v civilnem letalstvu : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tomaž Brodgesell, 2017, diplomsko delo

Opis: Napredujoča tehnologija poleg vseh prednosti predstavlja tudi varnostne grožnje. Vsakodnevni varnostni incidenti v kibernetskem okolju so temelj, iz katerega se lahko hitro razvijejo resne grožnje na področju letalstva. Večina civilnoletalskih organizacij temelji na elektronskih sistemih za opravljanje ključnih funkcij. V preteklosti je bila potreba po kibernetski varnosti v civilnem letalstvu sorazmerno majhna, vendar se tudi to področje spreminja. Z razvojem novih informacijskih tehnologij na tem področju se povečuje tudi tveganje za kibernetske napade na civilno letalstvo. Eden takšnih sistemov je sistem oz. protokol ADS-B (automatic dependent surveillance system). Sistem naj bi bil do leta 2020 popolnoma vpeljan v uporabo pri upravljanju zračnega prometa. Medtem ko naj bi bil eden od ciljev vpeljave sistema ADS-B v zračni promet tudi povečanje varnosti, pa ta z vidika kibernetske varnosti dokazuje ravno nasprotno, saj so napadi na sistem ADS-B za zmerno prefinjenega hekerja tako preprosti kot praktično izvedljivi. Možni napadi se gibljejo od pasivnih, kot je prisluškovanje, do aktivnih, kot sta vrivanje sporočil in povzročanje motenj. Tako kot vsi sistemi tudi letalski elektronski sistemi potrebujejo ustrezno zaščito pred kibernetskim napadom, saj ima napad na ta del infrastrukture lahko resnejše posledice.
Ključne besede: zračni promet, letalstvo, civilno letalstvo, grožnje, kibernetski napadi, kibernetska varnost, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 25.10.2017; Ogledov: 1649; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (1019,28 KB)

5.
6.
Primerjalna analiza zračnega prometa v Španiji in Veliki Britaniji
Tanja Karlovčec, 2013, diplomsko delo

Opis: V našem diplomskem delu smo predstavili zračni promet v Španiji in Veliki Britaniji in njihove značilnosti. Opisali smo razvoj zračnega prometa, kako vpliva zračni promet na okolje, združenje AIG, ter oblike pogodb v zračnem prometu. Analizirali smo španski letalski promet in Iberio, kot glavno letalsko družbo, ter njeno e- poslovanje in opisali infrastrukturo in suprastrukturo. Pri analizi britanskega letalskega prometa, smo izpostavili nizkocenovne letalske družbe, ter British Airways kot vodilni v Veliki Britaniji in Evropi. Ugotoviti smo želeli obseg potniškega in tovornega zračnega prometa v izbranih državah ter kakšne so razlike v izbranih državah glede ekonomskih kazalcev. Glavni del opisuje Španijo in Veliko Britanijo, kjer smo zbrali statistične podatke, ter jih med seboj primerjali in analizirali. Na koncu smo svoje trditve zapisali v zaključku ter svoje ugotovitve utemeljili v naših predpostavljenih tezah.
Ključne besede: zračni promet, Iberia, British Airways, potniški promet, tovorni promet
Objavljeno v DKUM: 22.10.2013; Ogledov: 1457; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
Zagotavljanje varnosti v zračnem prometu : diplomsko delo univerzitetnega študija
Miha Pavlin, 2012, diplomsko delo

Opis: Začetki civilnega letalstva segajo v leto 1929. Prva komercialna linija je bila čezatlantska proga, ki jo je uvedel grof Zeppelin. Progo so ukinili leta 1937, ko je prišlo do nesreče cepelina Hindenburg. Šele razvoj reaktivnih letal po drugi svetovni vojni je omogočil hiter prevoz potnikov in razmah komercialnega letalstva. Po vojni je sledilo obdobje miru in gospodarskega razvoja. Prav tako je sledilo obdobje razcveta letalstva. Število letal, letalskih prevoznikov in letalskih prog je eksponentno naraščalo. Zaradi vse večjega števila subjektov, vključenih v zračne operacije, se je pokazala potreba po večji urejenosti le-teh. Nastale so različne organizacije in agencije, ki so poskušale organizirati in sistemizirati zračni promet, in v obdobju zadnjih 50 let se je varnost v zračnem prostoru izboljšala. Danes, ko se frekvenca zračnega prometa meri v milijonih opravljenih kilometrov, je fascinanten podatek ta, da se je število letalskih nesreč znižalo. Strogi predpisi na področju letalstva, ki so se nenehno prilagajali in posodabljali glede na svetovne razmere, so privedli do tega, da velja letalski promet za najvarnejšo obliko transporta ljudi in tovora.
Ključne besede: zračni promet, letalski promet, varnost, predpisi, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 11.03.2013; Ogledov: 2599; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (649,50 KB)

8.
Ekonomska analiza letalskega sektorja v Zdrzuženih državah Amerike
Blaž Tomc, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstavitev in analiza letalskega sektorja v Združenih državah Amerike, ki ga bomo prikazali iz vidika letalskih prevoznikov in industrije letal in letalske opreme. Prikazali bomo, da je celoten letalski sektor ZDA, kot eden najrazvitejših letalskih sektorjev na svetu, zelo pomemben element gospodarstva ZDA in celotnega svetovnega gospodarstva. Polega razvoja letalstva, letalskih prevoznikov in letalske industrije se bomo osredotočili na ekonomsko analizo celotnega letalskega sektorja, nekoliko podrobneje pa bomo obravnavali večje letalske prevoznike in večja podjetja letalske industrije. Ugotovitve bomo podkrepili s statističnimi podatki, ki jih bomo tudi grafično prikazali in razložili, na podlagi statističnih podatkov pa bomo tudi primerjali letalski sektor ZDA z ostalimi svetovnimi letalskimi sektorji, predvsem z Evropo. Prikazali bomo tudi, kakšen vpliv na sektor so imeli določeni dogodki v preteklosti in poskusili podati nekaj napovedi na prihodnost letalskega sektorja in našteti nekaj dejavnikov, ki bodo v prihodnosti imeli največji vpliv.
Ključne besede: letalski potniški in tovorni promet, zračni prometni sistem, letalski prevozniki, letalska industrija
Objavljeno v DKUM: 21.12.2012; Ogledov: 1971; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

9.
Primerjalna analiza zračnega prometa Slovenije in Avstrije
Sanja Ivankovič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo prikazali delovanje zračnega sistema v Sloveniji in Avstriji ter njuno skupno pravno podlago kakor tudi mednarodno sodelovanje. Z analizo smo želeli ugotoviti bistvene razlike v delovanju zračnega prometa v potniških in tovornih storitvah, kot sta uvoz in izvoz, ter dejavnike, ki so vplivali na njihovo višino povpraševanja. Pri Sloveniji smo se osredotočili na Letališče Ljubljana in prevoznika Adrio Airways pri Avstriji pa na Letališče Gradec in prevoznika Austrian Airlines. Za oboje smo analizirali uspešnost poslovanja in njuno posodabljanje v analiziranem obdobju ter razlike v ceni njunih storitev. Opredelili smo tudi sodelovanje letališč z drugimi prevozniki in družbi, ki skrbita za dosledno varnost v posamezni državi. Odločilne podatke za obdobje med 2005 in 2010 smo zbrali iz statističnih uradov, ki smo jih tabelarno predstavili, jih analizirali in obrazložili pomembne dejavnike, ki so vplivali na končne podatke.
Ključne besede: Ključne besede: zračni prometni sistem, zračna infrastruktura, mednarodne organizacije, potniški promet, tovorni promet, carinski postopek
Objavljeno v DKUM: 03.11.2012; Ogledov: 1670; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (879,06 KB)

10.
Primerjalna ekonomska analiza zračnega prometa v Združenem kraljestvu in Nemčiji
Sergej Vajsbaher, 2012, diplomsko delo

Opis: V našem diplomskem delu smo predstavili zračni promet v splošnem smislu, njegove značilnosti, infrastrukturo in suprastrukturo zračnega prometa, varnost v zračnem prometu in oblike pogodb, ki se uporabljajo pri letalskem transportu. Želeli smo ugotoviti, kolikšen je obseg potniškega in tovornega letalskega prometa, kakšne so razlike med analiziranima državama in kakšna je povezava med gibanjem obsega prometa in nekaterimi ekonomskimi kazalci. Glavni del diplomskega dela opisuje strukturo evropskega zračnega prometa, natančneje smo se posvetili Združenemu kraljestvu in Nemčiji. Predstavili smo organizacije in projekte v evropskem zračnem sistemu. Pri tem smo zbrali statistične podatke in druge kazalce, ki zadevajo zračni promet na teh območjih, jih obdelali, med seboj primerjali in analizirali. Iz tega procesa smo povzeli svoje ugotovitve in zaključke ter jih primerjali s tezami, ki smo jih postavili na začetku.
Ključne besede: zračni promet, infrastruktura, suprastruktura, potniški promet
Objavljeno v DKUM: 09.10.2012; Ogledov: 1494; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici