| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanstvene in neznanstvene metode v forenzični psihologiji : magistrsko delo
Jan Kern, 2024, magistrsko delo

Opis: Forenzična psihologija je opisana kot interdisciplinarno področje, ki se ukvarja s preučevanjem in z razumevanjem psiholoških vidikov pravosodnega in policijskega sistema. V magistrskem delu so osvetljena in predstavljena tudi področja njenega delovanja ter njen razvoj. Podrobneje so razložene najpogosteje uporabljene metode iz forenzične psihologije: kognitivni intervju, poligraf, profiliranje, hipnoza, psihološka avtopsija in grafologija. Številne med njimi spremljajo očitki, da niso znanstveno podprte. Delo se posveča razmejitvi med znanostjo in neznanostjo. Številni poskusi iz zgodovine dokazujejo, kako težko je potegniti ločnico. Enotna in univerzalna opredelitev znanosti, ki bi naletela na širše priznavanje, tako še vedno ne obstaja. Namesto tega se delo osredotoča na iskanje najprimernejših meril, ki so v pomoč pri razlikovanju. Ta so skupek širokega in raznolikega pogleda na znanost. Razkrite so nekatere tehnike, s katerimi poskuša kvaziznanost zavajati laično in strokovno javnost. Metode iz psihološke forenzike so dobro raziskane in vrednotene na podlagi zastavljenih meril in nato kategorizirane v skupino znanstvenih ali neznanstvenih. Predstavljene so šibke točke metod, ki pomembno vplivajo na njihovo verodostojnost, in predlogi za prihodnje izboljšave. Cilj dela je pridobiti vpogled v poznavanje obravnavanega področja iz strani javnosti in njihovo stališče o uporabi omenjenih metod. Raziskava vključuje 236 anketirancev z območja Slovenije. Razbrano je zelo dobro poznavanje forenzične psihologije in njenih metod. Ugotovljeno je, da javnost slabo ocenjuje, katere metode so znanstvene. Uspešno presojanje je zaznano zgolj v enem primeru od šestih. Rezultati kažejo na odobravanje uporabe znanstveno manj podprtih metod v forenzični psihologiji, z določenimi omejitvami.
Ključne besede: forenzična psihologija, znanstvene metode, neznanstvene metode, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 10.06.2024; Ogledov: 197; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

2.
Načini sklepanja in utemeljevanja pri pouku matematike
Barbara Kovač, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo načine sklepanja in utemeljevanja pri pouku matematike z različnih zornih kotov ter poudarjamo pomembnost aktivnih metod poučevanja – preiskovalnih metod. Preiskovalna metoda je aktivna metoda pouka, kjer učenci samostojno preiskujejo, uporabljajo različne metode, učitelji pa učence usmerjamo, jih vodimo do zastavljenega cilja. Cilj preiskovalne metode je, da učenec pravilno reši nalogo in bodisi z uporabo uveljavljene metode ali z uporabo lastne metode. Na začetku predstavimo teoretična izhodišča teorij učenja ter prednosti in pomanjkljivosti konstruktivizma v preiskovalni situaciji v razredu. Osrednji del nadaljujemo z obravnavo osnovnih znanstvenih metod, primeri uporabe preiskovalnih metod ter uvajanju preiskovalnih metod v pouk matematike. Teoretična spoznanja ves čas prepletamo s primeri iz neposredne učne prakse, kjer skozi posamezne primere poudarimo pomembnost usmerjanja k lastnemu razmišljanju in oblikovanju lastnih ugotovitev. Opišemo tudi primere uporabe preiskovalnih metod pri samem pouku matematike v osnovni in srednji šoli. V osrednjem delu predstavimo tudi pomembne razlike med preiskovalno in običajno situacijo v razredu ter vlogo učitelja pri preiskovalni situaciji in pasti, ki se jih je potrebno zavedati pri organizaciji takega pouka. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo izvedbo in analizo preiskovalne situacije v razredu ter ugotovitvami praktičnega dela. V tem poglavju predstavimo tudi rezultate ankete o uporabi preiskovalnih metod med učenci, ki so sodelovali pri izvedbi preiskovalne situacije ter ankete med učitelji matematike o uporabi preiskovalnih metod pri pouku. Med raziskovalnimi problemi nas posebej zanimajo prednosti in pomanjkljivosti uporabe preiskovalnih metod v primerjavi z običajnim poukom ter analiza različnih dejavnikov, ki lahko vplivajo na kvaliteto izobraževanja v današnji šoli. Pri tem poskusimo odgovoriti tudi na večkrat aktualne teme o smiselnosti in nujnosti uporabe preiskovalnih metod v izobraževanju. V sklepu na kratko povzamemo glavne ugotovitve v nalogi ter nakažemo možne preiskovalne izzive za učence pri pouku matematike.
Ključne besede: preiskovalne metode, znanstvene metode, pouk matematike, preiskovalna situacija, teorije učenja
Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 4071; Prenosov: 409
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici