| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 268
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanje temeljnih postopkov oživljanja med zaposlenimi v nujni medicinski pomoči, zdravstvenimi delavci in laiki
Marjan Zupanič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja poznavanje temeljnih postopkov oživljanja s poudarkom na poznavanju le-teh med zaposlenimi v nujni medicinski pomoči, ostalim zdravstvenim osebjem in laiki. Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji. Kot merski instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Hipoteze smo preverjali s pomočjo statističnega paketa SPSS V24. Ugotovili smo, da pri oceni skupnega poznavanja TPO med NMP, ostalim zdravstvenim osebjem in laiki ni statistično značilnih razlik. Razlike so se pokazale pri posameznih vprašanjih glede poznavanja nudenja TPO, kjer je bilo znanje laikov opazno slabše. Potrdili smo, da obstajajo statistično značilne razlike v poznavanju TPO za otroke od 1 do 8 let med laiki in ostalim zdravstvenim osebjem ter med NMP in ostalim zdravstvenim osebjem. Laiki so slabši poznavalci. Statistično značilne razlike pri razlogih za neudeležbo tečaja smo zaznali med laiki in ostalim zdravstvenim osebjem ter med NMP in laiki, in sicer pri nedostopnosti tečaja, lastnem nezanimanju in zadostnem znanju. Rezultati stroki sporočajo, kje so potrebne spremembe in opozarjajo na uvajanje tečajev, izobraževanj glede TPO med vse zaposlene v zdravstvu kakor tudi med vse ostalo prebivalstvo. Javnost se lahko iz vsebine naloge in rezultatov raziskave seznani s pravilnim TPO in tudi o nepravilnih pristopih pri TPO. Dobro znanje oživljanja danes ne pomeni dobrega znanja tudi v prihodnje, zato je ključno, da se to osvežuje.
Ključne besede: Oživljanje, znanje, zaposleni, nujna medicinska pomoč
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 84; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

2.
Poznavanje in uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov pri uporabnikih spletnega omrežja
Kristina Martinović, 2021, magistrsko delo

Opis: Probiotiki so živi mikroorganizmi, ki v ustreznih količinah delujejo koristno na zdravje gostitelja. Stimulacijo razvoja probiotičnih mikroorganizmov lahko pripišemo prebiotikom. Koncept sinbiotikov je kombinirati probiotike in prebiotike. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti poznavanje in uporabo probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov med uporabniki spletnega omrežja. Raziskava zaključnega dela je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Uporabljena je bila pozitivistična filozofija. V empiričnem delu smo naredili raziskavo s pomočjo prevedenega anketnega vprašalnika, ki je bil s pomočjo spletne ankete 1KA in socialnega omrežja Facebook razdeljen med javnost. Pridobljene podatke smo statistično uredili in analizirali (Microsoft Word 2010, Microsoft Excel 2010, IBM SPSS Statistic 25.0). Uporabljeni testi so bili Cramerjev koeficient korelacije, T-test, Hi-kvadrat test in bionomski test. Ugotovili smo, da sta poznavanje in uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov med uporabniki spletnega omrežja zelo dobra. Uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov je v našem prostoru večja kot v predhodno opravljeni raziskavi. Odkrili smo, da stopnja izobrazbe in starost ne vplivata na uporabo le-teh. Signifikantna razlika je obstajala pri seznanjenosti s probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki glede na starost. Starejši anketiranci so slabše seznanjeni s probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki, kar odkrivajo tudi predhodne raziskave. Raziskava kaže, da bi anketiranci želeli uporabljati probiotike, kadar se jim predstavi njihovo delovanje in učinek na zdravje. Ustrezno znanje zdravstvenih delavcev je ključno, saj se vprašanja o ustreznih prehranskih dopolnilih, kamor sodijo probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki, naslovijo na nas. Facebook se je izkazal kot dober pripomoček pri pridobivanju podatkov raziskave.
Ključne besede: Facebook, raziskovanje, mikroorganizmi, znanje, zdravje, medicinska sestra.
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 65; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
Učenje in razvoj človeških virov v organizaciji
Tjaša Železnik, 2020, magistrsko delo

Opis: V prvem poglavju smo na kratko opredelili in opisali namen ter temo magistrskega dela. Prav tako smo v tem poglavju opredelili tudi cilje, hipoteze in predvidene metode raziskovanja. Hkrati pa smo določili določene predpostavke, omejitve in opredelili problem teme magistrskega dela. V drugem poglavju smo se odločili, da najprej opredelimo učenje, ki nas spremlja povsod v življenju. Opredelili smo različne definicije učenja in hkrati poudarili kako pomembno je dejansko učenje, ki poteka tudi zunaj organizacij. Pri tem pa nismo pozabili na tako imenovano vseživljenjsko učenje, ki nas spremlja že od rojstva. Ker se naša tema navezuje na učenje in razvoj človeških virov v organizaciji, smo učenje opredelili tudi na ravni organizacije. Tako smo se v tretjem poglavju poglobili v temo organizacijskega učenja. Pri tem smo predstavili videnja in definicije različnih avtorjev ter dali poudarek na sistematičnem učenju. V tem poglavju smo se osredotočili tudi na sam »produkt« učenja, in sicer je to znanje, ki smo ga podkrepili z različnimi definicijami in opisom različnih vrst znanja. Ker smo se v prvih poglavjih navezovali na učenje, smo v četrtem poglavju nadaljevali s tako imenovano učečo se organizacijo. Opisali smo njen razvoj in pomen, ki ga ima v sodobnem svetu. Hkrati smo predstavili značilnosti učeče se organizacije in razlike, ki se pojavljajo med učečo se organizacijo ter tradicionalno organizacijo. Za zaključek poglavja pa smo opredelili tako imenovan model Future-O. Sledilo je peto poglavje, v katerem smo podrobneje raziskali razvoj človeških virov v organizaciji. Osredotočili smo se na metode in pristope razvoja človeških virov v organizaciji. Opredelili smo osebni razvoj in dejavnosti razvoja. Pri tem smo dali velik poudarek na samo izobraževanje in usposabljanje zaposlenih oziroma človeških virov. Predstavili smo tudi vpliv organizacijskih značilnosti na razvoj človeških virov in hkrati za zaključek na kratko omenili program razvoja človeških virov v mednarodnih organizacijah. V zadnjem šestem poglavju smo z argumenti potrdili ali ovrgli zapisane hipoteze. Za te argumente smo uporabili primere tujih raziskav, ki so bile podkrepljene z različnimi definicijami.
Ključne besede: razvoj, učenje, učeča se organizacija, znanje, organizacijsko učenje
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 99; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

4.
Finančna pismenost mladih v sloveniji
Gorana Savanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v zelo dinamičnem ter volatilnem gospodarskem okolju, ki od ekonomskih subjektov zahteva nenehno sprejemanje poslovnih odločitev na osnovi asimetričnih informacij, ki imajo različne ekonomske učinke. Pojavlja se potreba, da morajo ekonomski subjekti imeti relativno zadosti znanja s področja financ ter gospodarjenja, če želijo generirati ustrezne denarne tokove in dobičke. V akademskih krogih se je izoblikoval poseben termin oz. konstrukt finančne pismenosti, ki žal nima enotne definicije niti ni natančno kvantitativno opredeljen, vendar omenjeni termin v grobem pomeni posameznikovo znanje ter veščine s področja financ ter ocenjevanja finančnih tveganj, s ciljem sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev. V diplomski nalogi smo raziskovali, kakšno je stanje finančne pismenosti med mladimi v Sloveniji. Ugotovili smo, da mladi v Sloveniji niti so finančno pismeni niti niso, ampak so izrazito indiferentni do upravljanja s financami, niti so finančno odgovorni niti niso, ampak imajo nevtralen odnos do financ. in Vpliv staršev in finančna pismenost mladih sta izrazito nevtralna. V Sloveniji obstaja raziskovalna vrzel na področju finančne pismenosti mladih. Izobraževalne institucije bi morale v svoje učne programe vključiti vsebine na temo finančne pismenosti. Mlade je potrebno motivirati, da bodo bolj finančno pismeni in s tem bolj opolnomočeni za sprejemanje pomembnih finančnih odločitev v življenju.
Ključne besede: finančna pismenost, finančno tveganje, finančno znanje, poslovne odločitve, upravljanje s financami
Objavljeno: 14.12.2020; Ogledov: 86; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
Analiza kakovosti prodajnih storitev v telekomunikacijskem podjetju telemach
Urban Bajt, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti področje kakovosti prodajnih storitev, še zlasti s poudarkom na prodajno in produktno znanje osebja, motivacije zaposlenih in urejenost poslovalnic. Produktni in prodajni del vprašalnik smo sestavili kot anketo, pri kateri so zaposleni odgovarjali na vprašanja. Tudi pri motivacijskem delu je bila raziskava izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, pri čemer smo uporabili Likertovo petstopenjsko lestvico. Anketo smo razposlali zaposlenim na prodajnih mestih. Analizirali smo 98 vrnjenih vprašalnikov, kar je manj kot polovica vseh zaposlenih. Ugotovili smo glavne motivatorje pri zaposlenih in dobro produktno znanje ter slabše prodajno znanje. Prodajno znanje smo na koncu tudi preverili preko skritih kupcev, ki so nam podali realno oceno. Preverili smo tudi urejenost 21 lastnih enot. Ocenjevalnik je bil sestavljen v programu MS Excel, kjer je bil vsak segment točkovan. Sestavljen je s pomočjo urejenosti enote in referenta. Večina enot je dosegla dobro urejenost, kar pomeni, da smo se gibali med 86 % in 95 % končne ocene. Seveda so bila tudi odstopanja v obe skrajnosti. Pri urejenosti zaposlenega smo ugotovili, da številni zaposleni ne nosijo službenih uniform, čeprav je to obvezno.
Ključne besede: kakovost storitev, urejenost, znanje, zaposleni, motivacija
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 62; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
7.
Spremljanje napredka znanja študentov medicine na dodiplomskem študiju
Janina Ulbl, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: medicinsko znanje, test napredka, povratna informacija, sposobnost samoevalvacije
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 66; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
Finančna pismenost in posledice pomanjkljive finanče pismenosti
Klemen Zapečnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Finančna pismenost je sposobnost posameznikovega razumevanja in zmožnost uspešnega izkoriščanja raznih finančnih veščin in instrumentov, povezanih z osebnim finančnim upravljanjem. K finančni pismenosti sodi tudi zmožnost realnega in efektivnega oblikovanja osebnega proračuna, ter nalaganje denarja v naložbe za prihodnost. Naloga finančne pismenosti je, da prispeva k osebni finančni neodvisnosti in na podlagi znanja ter informiranosti pomaga posameznikom pri sprejemanju pravilnih finančnih odločitev. V diplomskem projektu posamezne sklope finančne pismenosti opredelimo z vidika njihovih značilnosti, ter kako vplivajo na dolgoročno finančno stanje posameznikov. Podrobneje analiziramo poročilo o finančni pismenosti odraslih, ki ga je pripravila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), proučimo pa tudi finančno pismenost v Sloveniji. V diplomskem projektu ugotavljamo, da ima svetovna populacija premalo osnovnega finančnega znanja, kar lahko vpliva ne samo na posameznikovo življenje, pač pa tudi na posamezno gospodarstvo. V delu analiziramo državne tudi programe izobraževanja na področju finančne pismenosti prebivalstva, prav tako pa proučimo tudi orodja, ki jih lahko posamezniki uporabijo v pomoč na poti do finančne neodvisnosti. Na koncu presojamo tudi posledice pomanjkljive finančne pismenosti.
Ključne besede: finančna pismenost, osebni proračun, finančno znanje, metodologija merjenja finančne pismenosti
Objavljeno: 19.11.2020; Ogledov: 125; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

9.
Upravljanje z znanjem v podjetju I.S.P. d.o.o.
Maja Oblak, 2020, magistrsko delo

Opis: Dandanes se morajo podjetja vedno znova in znova vprašati, kaj jim bo prineslo konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji. Na trgu je ponudbe in povpraševanja izredno veliko. Priložnosti, ki jih ima podjetje v vsakem trenutku, je nešteto, če jih zna izkoristiti. Podjetja velikokrat preidejo v stanje preživetja, namesto da bi strmela k razvoju, napredku in novim višjim ciljem. Za to podjetja potrebujejo nove ideje, zamisli, tehnologije, postopke in zato morajo podjetja slediti nenehnemu razvoju. Razvoj pa v podjetju prinese znanje. Z znanjem pa upravljamo preko upravljanja znanja. Tako lahko upravljamo z znanjem zaposlenih, znanjem organizacije, znanjem na trgu … Znanje je ključ napredka, če ga le znamo usmeriti in uporabiti nam v prednost. Tako moramo usmeriti zaposlene, procese in tehnologijo, da vzpodbudimo način organizacijskega življenja, ki omogoča, da zaposleni razmišljajo in delujejo kreativno in ustvarjalno za in v korist podjetju, za trajen uspeh in razvoj organizacije. V magistrskem delu smo v ta namen z raziskavo proučili področje upravljanja znanja z opravljeno raziskavo. Tako smo si zastavili štiri ključna vprašanja, kako v podjetju poteka pridobivanje, prenos in hranjenje znanja, ter zadnje vprašanje, ali zaposleni in vodstvo v podjetju sodelujejo pri aktivnostih za upravljanje z znanjem v podjetju. Tako smo po raziskavi podjetju lahko podali nadaljnje predloge in usmeritve. Med najbolj pomembnimi bi lahko izpostavili motivacijo zaposlenih k deljenju in shranjevanju znanja, pregled informacijskih orodij in ustrezno oblikovanje centralnih sistemov dokumentov, elektronsko shranjevanje znanja, predvsem pa spodbujati zaposlene in jih nagrajevati za dosego skupnih ciljev.
Ključne besede: Upravljanje z znanjem, Znanje, Podjetje
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

10.
Znanje prve pomoči študentov pedagoške smeri
Sandra Bedeković, 2020, diplomsko delo

Opis: Uvod: Poškodbe in nesreče so vodilni vzrok smrti otrok po celem svetu. Otroci in učitelji večino svojega časa preživijo v šolskem okolju, kar pomeni, da obstaja velika verjetnost za poškodbe ali nenadne bolezni, ki zahtevajo nudenje prve pomoči. Žal je veliko študij ugotovilo, da je znanje učiteljev na področju prve pomoči zelo nizko. V zaključnem delu želimo ugotoviti, kakšno je znanje prve pomoči študentov zaključnih letnikov pedagoške smeri. Metode: Podatke za empirični del raziskave smo pridobili z anketiranjem študentov 4. letnika Pedagoške fakultete v Mariboru in Pedagoške fakultete v Ljubljani, smer Razredni pouk. Podatke smo zbrali, analizirali, opisali in prikazali s pomočjo grafov. Uporabili smo deskriptivno statistično metodo analize podatkov. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 45 anketirancev. Anketirani so pokazali slabo znanje prve pomoči. Najmanj znanja so pokazali s področja temeljnih postopkov oživljanja (13 %) in s področja imobilizacije zloma (24 %). 64 % anketiranih meni, da je njihovo znanje pomanjkljivo in prve pomoči ne bi mogli uspešno nuditi. Razprava in sklep: Znanje prve pomoči študentov pedagoške smeri ob zaključku študija je slabo. Ker imajo zelo slabo znanje iz temeljnih postopkov oživljanja in o svojem znanju prve pomoči niso prepričani, predlagamo nekajurno izobraževanje iz nudenja prve pomoči otroku v sklopu študija.
Ključne besede: prva pomoč, šola, znanje, učitelji, nujna stanja
Objavljeno: 30.10.2020; Ogledov: 127; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.53 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici