| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbira knjig za bralno značko: primer za četrti razred
Ines Dobaj, 2021, magistrsko delo

Opis: Branje je dejavnost, s katero se ljudje srečujemo vsakodnevno, zato je potrebno krepiti bralno zmožnost posameznika, saj le ta omogoča aktivno sodelovanje v svetu. Možno jo je krepiti na več načinov. Ena izmed teh je tudi prostovoljna dejavnost bralna značka, s pomočjo katere smo izvedli raziskavo. V teoretičnem delu smo sprva opredelili branje in pojasnili, zakaj je za posameznika in za širšo družbo sploh pomembno. Opredelili smo tudi bralno motivacijo in bralno pismenost, ki sta ključni za kakovostno branje. V nadaljevanju smo se osredotočili na spodbujanje branja, tako s strani staršev kot učiteljev. Posebno pozornost smo namenili prostovoljni dejavnosti bralna značka. Na kratko smo opisali njen razvoj skozi leta in njene primarne cilje. Nekaj besed smo namenili priporočilnim seznamom, ki jih oblikujejo učitelji sami in služijo kot smernice učencem za branje kakovostnih mladinskih del. Na koncu smo navedli še kriterije, s pomočjo katerih lahko ocenjujemo primernost literarnih del. Prav ti so nam bili pri raziskavi v pomoč. Glavni del magistrske naloge zajema analizo primernosti prebranih knjig četrtošolcev v šolskem letu 2017/2018 in 2020/2021, kjer smo preučevali, ali so izbrane knjige primerne glede na starost učencev, vsebino, jezikovno razumevanje, obliko in dolžino. Analizirali smo prebrane naslove knjig obeh šolskih let.
Ključne besede: bralna značka, branje, bralna motivacija, bralna pismenost
Objavljeno: 24.05.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

2.
Mnenje staršev in vzgojiteljev o bralni znački v predšolskem obdobju
Katja Budja, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali stališča vzgojiteljev in staršev o predšolski bralni znački. V teoretičnem delu smo najprej definirali bralno in družinsko pismenost ter opisali, zakaj sta pomembni. Nato smo se posvetili bralni znački – na kratko smo opisali njeno zgodovino, namen ter oblike, metode in cilje dela. Ker je pri samem procesu zelo pomemben izbor knjig, smo predstavili tudi le-tega. Veliko vlogo pri bralni znački ima tudi knjižnica, zato smo omenili še njeno vlogo. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov za vzgojitelje in starše ugotavljali, kakšno je njihovo mnenje o bralni znački v predšolskem obdobju.
Ključne besede: predšolska bralna značka, bralna značka, branje, spodbujanje branja, bralna pismenost, družinska pismenost
Objavljeno: 20.11.2019; Ogledov: 519; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (733,90 KB)

3.
BREZSTIČNI KOMUNIKACIJSKI VMESNIK ZA MOBILNE APLIKACIJE
Ljubomir Ristikj, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektu smo razložili delovanje brezstične komunikacije, njen standard in protokol, osnove operacijskega sistema Android in mobilne aplikacije, mikrokrmilnika Nucleo in povezljivosti z brezstično značko. Izdelali smo projekt, s katerim demonstriramo delovanje teh tehnologij. Aplikacijo v Androidu, ki se imenuje Demo Aplikacija/FERI, smo povezali z značko M24SR, na katero smo uspešno zapisovali podatke in jih nato z nje tudi brali.
Ključne besede: brezžična komunikacija, značka, android aplikacija.
Objavljeno: 05.02.2019; Ogledov: 388; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (877,24 KB)

4.
UPORABA TEHNOLOGIJE NFC V PODPORNIH ŽIVLJENJSKIH OKOLJIH
Borut Kosem, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena brezžična tehnologija kratkega dosega NFC in njena uporaba. Namen diplomskega dela je prikazati možnost uporabe tehnologije NFC na različnih področjih v vsakdanjem življenju. Na začetku je nekaj besed namenjenih zgodovini in razvoju tehnologije NFC, na kratko je predstavljenih nekaj sorodnih brezžičnih radijskih tehnologij. Sledi opis tehnologije, radijskih signalov in signalnih vmesnikov ter delovanja naprav in značk NFC. Predstavljene so možnosti uporabe z prikazom na nekaj praktičnih primerih. Na koncu je podrobno predstavljen in praktično izveden preprost alarmni sistem z uporabo mikrokrmilnika Arduino in implementacijo tehnologije NFC.
Ključne besede: tehnologija NFC, značka NFC, brezžična komunikacija, brezstično plačevanje, alarmni sistem
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 720; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

5.
INFORMACIJSKE REŠITVE BREZKONTAKTNEGA PLAČEVANJA Z MOBILNIMI NAPRAVAMI
Marko Avberšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja osnove NFC tehnologij, in se bolj podrobno osredotoča na različne komunikacijske načine, ki jih podpirajo standardi NFC. Predstavljeni so tudi varnostni vidiki implementacije mobilnih denarnic. V sklopu diplomske naloge je bila zasnovana tudi Android aplikacija mobilne denarnice Urbana, ki na različne načine komunicira z NFC terminalom, s čimer je prikazana sprememba uporabniške izkušnje, ki jo prinese druga komunikacija. Prikazane so tudi varnostne rešitve in protokoli komunikacije, ki so bili razviti za izvedbo transakcij validacij v transportnem sistemu.
Ključne besede: komunikacija v bližnjem polju, emulacija kartice na gostitelju, značka, šifriranje, mobilna denarnica
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 1082; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

6.
Bralne navade učencev 2. in 3. triletja osnovnih šol v občini Kozje
Maja Garbas, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje bralne navade osnovnošolcev drugega in tretjega triletja v občini Kozje. Namen dela je raziskati, kaj najraje počnejo učenci drugega in tretjega triletja v prostem času, ali berejo tudi v prostem času, ali učenci radi berejo, ali berejo več dekleta ali fantje, ali obiskujejo šolsko in splošno knjižnico, ali so med dekleti in fanti razlike v izboru knjig, ki jih radi prebirajo, ali berejo le obvezno literaturo, ali je domače branje priljubljeno med učenci, ali so med dekleti in fanti razlike v priljubljenosti domačega branja, ali so med razredi razlike v priljubljenosti domačega branja, ali so razlike med dekleti in fanti v priljubljenosti bralne značke, ali je tekmovanje iz slovenščine za Cankarjevo priznanje priljubljeno med učenci, ali učenci potrebujejo dopolnilni pouk pri slovenščini, ali obiskujejo dodatni pouk pri slovenščini, ali radi pišejo spise na temo iz književnosti in ali menijo, da berejo dovolj. V teoretičnem deluje opredeljeno branje, vrste branja in bralne stopnje ter različni vplivi na mladostnike in na branje. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati izvedenega anketnega vprašalnika, v katerem je sodelovalo 119 učencev drugega in tretjega triletja dveh osnovnih šol v občini Kozje. Rezultati kažejo, da osnovnošolci ne berejo radi in nekateri v branju vidijo celo dejavnik, ki jim vzame prosti čas. Nekaterim pa je branje koristno, jih sprošča in zabava ter se jim zdi zanimivo. Veliko je osnovnošolcev, ki radi berejo in zato tudi radi sodelujejo pri bralni znački in na tekmovanju iz slovenščine za Cankarjevo priznanje, kjer dosegajo lepe rezultate.
Ključne besede: branje, pomen branja, vrste branja, motivacijski dejavniki branja, občina Kozje, OŠ Lesično, OŠ Kozje, domače branje, bralna značka, šolska knjižnica
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 799; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
GIBANJE ZA SPODBUJANJE BRANJA: BRALNA ZNAČKA IN NJENIH 55 LET DELOVANJA
Petra Letonja, 2015, magistrsko delo

Opis: Bralna značka je bila osnovana leta 1960 na Prevaljah na Koroškem, za kar sta zaslužna takratni učitelj slovenščine, Stanko Kotnik, in ravnatelj šole, Leopold Suhodolčan. Že takrat sta videla, da hiter razvoj industrije in medijev prinašata slabo prihodnost knjigi, zato sta začela z gibanjem, ki je na začetku bilo tekmovanje za bralno značko, ki se je nato razširilo po vsem slovenskem prostoru in izgubilo tekmovalnost. Branje je pomembno znanje, ki ga potrebujemo v vsakdanjem življenju, gibanje za Bralno značko pa je prostočasna dejavnost, ki spodbuja k branju, ki nam pomaga razumeti svet okrog nas. Njen namen je pridobiti in seznaniti bralca s knjigo. Gibanje se je uspešno razvijalo in uspešno deluje še danes. V magistrski nalogi smo prikazali razvoj Bralne značke od njenih začetkov naprej in prikazali, kako gibanje uspešno presega vso sodobno tehnologijo. Nato smo na podlagi dveh anket, prva je bila izvedena v šolskem letu 1993/1994, druga pa v šolskem letu 2014/2015, prikazali, kje se kažejo razlike in podobnosti ter kaj to pomeni za naprej. V nalogi smo si zastavili pet hipotez, ki smo jih na koncu preverjali. Prva hipoteza pravi, da je Bralna značka je še vedno najbolj množična obšolska dejavnost in smo jo potrdili, saj je število bralcev opazno narastlo. Drugo hipotezo, ki trdi, da je branje za bralno značko najbolj intenzivno na razredni stopnji, kasneje upad bralcev, smo prav tako potrdili, saj se aritmetični sredini v osnovni množici razlikujeta v številu bralcev. Tretja hipoteza pravi, da je bilo v preteklosti več bralcev, kot jih je danes, saj so otroci zaposleni z drugimi dejavnostmi in sodobno tehnologijo. To hipotezo smo zavrnili, saj je odstotek bralcev v novejši anketi bistveno višji. Četrto hipotezo, ki pravi, da mentorji svojo nalogo opravljajo z veseljem in predanostjo, smo preverjali na podlagi kritik in predlogov, kjer se je njihov odnos do bralne značke najbolj pokazal, nato pa smo hipotezo potrdili. Zadnja hipoteza trdi, da so starši pomemben dejavnik zunanje motivacije, česar se zavedajo in otroke spodbujajo k branju. Hipotezo smo potrdili na podlagi odgovorov anketiranih o mnenjih staršev o bralni znački. Kljub temu pa bi se starši morali bolj zavedati, da so pomemben člen pri branju za bralno značko.
Ključne besede: spodbujanje branja, gibanje, Bralna značka, obšolska dejavnost, pomembnost
Objavljeno: 25.11.2015; Ogledov: 1180; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
POVEZANOST DRUŽINSKE PISMENOSTI Z OPRAVLJANJEM BRALNE ZNAČKE V 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Simona Grobin, 2015, magistrsko delo

Opis: Družinska pismenost nima natančno opredeljene definicije, saj se pri nas ta izraz ne uporablja v tolikšni meri in je preveden iz family literacy. Družinska pismenost obsega različne dejavnosti, ki so povezane z branjem, prepoznavanjem znakov, napisov, s pisanjem, z izražanjem s pomočjo ilustracije in druge. Za boljše razumevanje in predstavo o družinski pismenosti obstajajo tudi različni programi za njeno razvijanje. Poleg vseh programov in dejavnosti, ki spodbujajo družinsko pismenost, so za spodbujanje le-te zelo pomembne tudi knjižnice, ki organizirajo različne dejavnosti za spodbujanje družinskega branja in družinske pismenosti Ena izmed dejavnosti, ki spodbuja družinsko branje, je branje za predšolsko bralno značko, pri kateri imajo največjo vlogo starši. Starši morajo namreč otroku prebrati knjige, ki jih otroci v vrtcu predstavijo svoji vzgojiteljici. Predšolska bralna značka pa se nadaljuje z bralno značko v osnovni šoli. Ti dve bralni znački se razlikujeta predvsem v bralcu. V osnovni šoli začnejo otroci samostojno brati knjige, ki jih morajo običajno predstaviti učiteljem. Branje za bralno značko je prostovoljna dejavnost, ki poteka vseh 9 let osnovnošolskega izobraževanja. Na opravljanje bralne značke vplivajo predvsem pozitivne izkušnje, ki so jih otroci pridobili v predšolskem obdobju, zato je branje predšolskemu otroku izredno pomembna dejavnost, saj vpliva na nadaljnje branje otrok v osnovni šoli in tudi kasneje v življenju. Z branjem si namreč tako otroci kot tudi starši bogatijo besedni zaklad.
Ključne besede: družinska pismenost, bralna značka, predšolska bralna značka, družinsko branje, motivacija
Objavljeno: 08.10.2015; Ogledov: 1238; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
Optimizacija zunanjega skladišča v podjetju Gorenje keramika d.o.o. z uvedbo RFID tehnologije
Mitja Glasenčnik, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Gorenje Keramika je največji proizvajalec keramičnih ploščic v Sloveniji. Če želi še naprej uspešno konkurirati pritiskom tujih proizvajalcev, mora stremeti k največji optimizaciji svojega poslovanja in k s tem povezanim zniževanju stroškov. Velik del poslovnega procesa predstavlja skladišče, ki v tem trenutku za prepoznavanje izdelkov uporablja sistem črtnih kod, ki bi ga bilo z razvojem tehnologije sedaj mogoče zamenjati z RFID-prepoznavanjem, to je radiofrekvenčnim prepoznavanjem. Omenjena tehnologija s pomočjo radijskih valov samodejno zajema večje število podatkov in jih vpisuje v povezan program, ki lahko na ta način spreminja zaloge, opozarja na napake in nudi prilagodljivo uporabniško okolje za enostavno delo. Pri delu smo najprej prepoznali pomanjkljivosti obstoječega sistema, zatem preizkusili tehnologijo RFID na simulacijskem poligonu in na koncu ugotovili, da je sistem RFID uspešno opravil nalogo prepoznavanja keramičnih ploščic in bi ga tako bilo možno vpeljati v skladišče podjetja Gorenje Keramika. Nov sistem bi tako omogočil samodejno zaznavanje podatkov, nudil boljšo kontrolo nad zalogo, hitrejše opravljanje skladiščnih manipulacij in zmanjšal število napak.
Ključne besede: Gorenje Keramika, tehnologija RFID, pasivna značka RFID, črtna koda
Objavljeno: 29.01.2015; Ogledov: 1316; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

10.
UPORABA IDENTIFIKACIJE RFID IDENTIFIKACIJE V PODPORNIH ŽIVLJENJSKIH OKOLJIH
Mihael Kegl, 2013, diplomsko delo

Opis: Radiofrekvenčna identifikacija (RFID) je tehnologija, ki predstavlja naslednji korak v razvoju tehnologij identifikacije ter nadgradnjo funkcionalnosti črtne kode. RFID deluje po principu brezžične komunikacije med čitalnikom in značko. Vsaka značka ima svojo unikatno identifikacijsko številko, to pa ponuja veliko različnih prednosti pri uporabi te tehnologije. V diplomski nalogi smo predstavili delovanje RFID in raziskali različne možnosti uporabe. Na teoretičnem primeru smo prikazali uporabo tehnologije v podpornem življenjskem okolju
Ključne besede: identifikacijski sistemi, radijska komunikacija, značka RFID, čitalnik RFID, podporna življenjska okolja
Objavljeno: 25.09.2013; Ogledov: 1533; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici